Zonder nog naar andere bronnen te zoeken. Denk ik dat je het iets te negatief inziet, 2mm speling heb je daar echt niet. Mijn broer heeft wat meer bouwkundige ogen dan ikzelf en zegt ook, dat het hier gaat om 1 lijn aan spouwankers per muur waar de mogelijke extra speling kan zitten, als je al extra speling hebt, is het rondom die ankers wat een heel klein deel van het muuroppervlak is. Dat gaat echt niet zo'n groot verschil veroorzaken.
Denk dat dit opwerpen bij de uitvoerder/koopbegeleider alleen maar vertraging gaat opleveren, zonder dat het iets positiefs oplevert in de realisatie van het project.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad.
We hebben met onze eigen ogen kunnen zien dat het in ons huidige pand minder netjes gemetseld is. Nu was in dit project ook genoeg mis gegaan tijdens de bouw/oplevering. Had origineel in 2011 opgeleverd moeten worden, maar de ontwikkelaar was failliet gegaan en uiteindelijk zijn de appartementen tegen een lagere VON in de verkoop gegaan dan origineel gepland voor de vorige crisis van 2008... Ik ben de tweede eigenaar (sinds 2017), dus die fase niet zelf meegemaakt gelukkig.
En aanhakend op verschillende andere berichten:
Wij konden vanuit het project kiezen voor drie opties voor wandafwerking, standaard behang klaar:
Spack spuitwerk: €6157
Sausklaar stucwerk: €7123
Vliesbehang (incl. sauzen): €6242
Woning is 113m² woonoppervlak. Exacte hoeveel m² aan muren zou ik moeten uitrekenen.
Wij hebben voor Renovlies gekozen, het is een type dat een 'vlak' patroon heeft, alsof het glad geverfd is. Zodat het al 'af' is voor de eerste periode dat we er wonen. Ben geen fan van witte muren, maar heb geen zin in de scheuren die daarna gerepareerd moeten worden. Dus de eerste jaren zullen we gewoon wit houden en als we de periode van 'scheurvorming' voorbij zijn, laten we de eventuele plekken fixen en gaan we het verven.
Plafonds zijn standaard spack spuitwerk. Wat wij prima vinden, hebben we nu ook en ziet er prima uit.
De hele 'rage' op stompe deuren en houten binnen kozijnen snap ik zelf niet zo. Maar smaken verschillen. Los van dat we geen budget meer hadden om dit gelijk mee te nemen tijdens het project, vonden we het zeker niet de €800+ per deur waard om te vervangen en gaan mogelijk achteraf andere deuren plaatsen in de standaardkozijnen. Dat valt nog reuze mee qua kosten, al vind ik zelf de standaard deuren prima.
Alle UTP en coax laten we gewoon naar meterkast trekken, daar komt de glas en coax ook binnen. Op elke verdieping heb ik netwerkpunten laten trekken, zodat we op elke verdieping wifi kunnen plaatsen. Ook twee punten achter buiten, een voor camera andere voor buiten AP. Zodat we ook in de tuin en op ons dakterras prima wifi kunnen hebben.
[
Voor 5% gewijzigd door
BiG-GuY op 31-08-2020 20:41
]