SvMp schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 01:11:
In mijn nieuwbouwproject worden woningen standaard uitgerust met een houten schuurtje van 2x3 meter. Elk schuurtje zit vast aan die van de buren. De schuurtjes zijn enorm lelijk, zo heb ik kunnen zien bij fase 1 met dezelfde schuurtjes. Geen ramen, en zelfs de deur heeft geen hang- en sluitwerk (alleen een slot). Zonde van de mooie huizen.
Je kunt het hok achterwege laten. Dat levert 2000 euro op aan minderwerk.
Nieuwe sociale huurwoningen in de buurt hebben wel mooie schuurtjes met normale deur en raam er in, en dat zal vast niet het duurste van het duurste zijn. Ik zou, eventueel samen met de buren, zelf iets kunnen laten neerzetten. Maar nergens kan ik prijzen vinden. Wel van tuinhuisjes. Maar dat is exclusief plaatsing. Bovendien wil ik geen tuinhuisje, maar een schuurtje van minimaal 2x3 meter, goede vloer, regenpijp, etc.. Waar kan ik die vinden? Het liefst met concrete prijzen voor aanschaf en plaatsing.
Wat is het verschil tussen een "tuinhuisje" en een "schuur"? Zelf heb ik een schuur die verkocht is als "blokhut", mij om het even.
Ik heb twee weken terug een schuur in elkaar gezet van 4x3 meter, 44mm wanddikte, met zadeldak, dakgootset, plankenvloer, een zijraam en dubbele deuren, en alles voorbehandeld / geïmpregneerd. Dat kostte me €4100. Het laten plaatsen zou rond de €1000 kosten is mij verteld, maar daar heb ik dus geen gebruik van gemaakt. Volgens mij bemiddelen ze dan met een lokale klusser. Deze heb ik zelf ontworpen op
https://deblokhut.woodpro-configurator.nl/ - best handig aangezien je zelf veel kunt aanpassen: locatie van deuren en ramen, hoogte van de schuur, kleuren, vorm en dat soort dingen. En je krijgt gelijk de prijs erbij (excl montage). Het bouwpakket werd keurig netjes op maat gezaagd afgeleverd en was eenvoudig in elkaar te zetten.
Het enige wat er fout ging was dat de twee deuren beide met gebroken glas geleverd werden, dus ik moet nu tot 12 september wachten totdat er twee nieuwe deuren geleverd worden. Ze vonden de lokale glaszetter te duur om het glas te vervangen dus sturen ze liever nieuwe deuren op

De deuren worden ook niet met veiligheidsbeslag geleverd, dus daar ga ik zelf nog wat aan versleutelen.
Maar al met al zou ik het zeker durven aanbevelen. Maar er zijn zat alternatieven te vinden als je zoekt op schuur, blokhut of tuinhuisje. Eén pot nat