Voor het geval je dit topic niet kent:lubbertkramer schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 00:42:
[...]
Beetje zelfde situatie, eigen woning op het moment met een overwaarde van 80k. Gekocht in 2015 crisistijd en dezelfde huizen werden twee jaar later voor 30/40k meer gebouwd met minder grond. En de overwaarde is laag ingezet en hoger geschat door twee verschillende makelaars waar zij het voor kunnen verkopen.
Op dit moment aan het wachten op een gereserveerde kavel die wij willen waar de reservering vrijdag (14-8)afloopt en daarnaast nog naar bestaande bouw aan het kijken. Zelf zit ik niet zo met het financiële risico maar mijn wederhelft wel, ik geloof dat een huis zijn waarde zal behouden en zeker ons huis wat in crisistijd gekocht is voor lage prijs.
Op dit moment neigen wij meer naar een kavel en de woning laten bouwen met Groothuisbouw uit Emmeloord. Naast dat het mooie huizen zijn die ze bouwen kun je er van alles op aanpassen (via de calculator op de site zie je al globaal wat het gaat kosten). Daarnaast een groot voordeel dat je het huis pas betaald bij oplevering, hierdoor heb je dus alleen de aankoop van de grond waar je al aflossing op betaald. Wellicht is dat ook een optie voor jullie om eens te bekijken (zo zijn er wel meer van zulke partijen)?
Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2