Twijfel ik ook over. Ik vind het de investering niet waard om alle ramen te voorzien van externe zonwering.Muggenstift schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:39:
Als je zonwering wil aanbrengen bij je huis. Zouden jullie het dan alleen doen bij de ramen waar het grootste gedeelte van de dag zon op staat? We krijgen in de nieuwe woning de tuin op het zuiden. Of zou je toch alle ramen voorzien van zonwering?
Ik woon nu ook in een nieuwbouwwoning van 2017, zonder externe zonwering. Buiten is het 35 graden en binnen loopt het maximaal op naar 27 graden in de slaapkamer met ramen op het zuiden. Er zitten cheap rolgordijntjes op. Met externe zonwering op elk raam zou dit misschien 24-25 graden zijn. Dat is mij die paar duizend euro niet waard.
In de nieuwe woning kiezen we dus voor rolluiken op de slaapkamer die op het zuiden staat, een uitvalscherm op de tuindeuren die op het zuiden staan. Zo houden we de slaapkamer een stuk koeler dan nu. Daarnaast kan ik altijd een airco splitunit laten plaatsen om de slaapkamer op 18 te krijgen.
De rest doen we met leibomen en plisse gordijnen(wat erg goede isolators zijn door stilstaande lucht). Die hebben we nu ook op sommige ramen, en werken goed.
Voor de leidingen vanuit de aannemer zou ik alleen al 2000 kwijt zijn, en dan nog screens/rolluiken. Duur grapje voor die paar graden. Dan liever een airco zodat ik ook echt lekker in 18 graden kan slapen
Overigens hier geen kinderen, als dat wel zo was, had ik die slaapkamers ook wel voorzien van rolluiken denk ik.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2020 12:35 ]