Wij zijn inmiddels ook weer een stukje verder in het project.
Sanitair gekozen, we hebben ervoor gekozen om alle upgrades te laten vervallen en voor het standaard (lelijke) sanitair gekozen. Met name de prijzen voor het sanitair rees de pan uit.
Bijvoorbeeld de wcpot die we graag zouden willen, via de leverancier een whopping 650 euro exclusief zitting, terwijl deze los te koop zijn voor 250 euro. Aangezien dit een kwestie van omwisselen is, nieuw kitrandje, en gaan met die banaan heb ik er voor gekozen om dit te laten voor hoe het is.
Voor 2 wc's is dit toch gauw 800 euro voor een relatief kleine hoeveelheid werk.
Fonteintje in het toilet laten vervallen, en de leidingen in de badkamer afgedopt laten opleveren, we kijken zelf voor een wastafelmeubel (zelfde verhaal, prijs x2 vanuit het project).
Echter nu heb ik volgende week een gesprek aan huis met de installateur in verband met de elektra etc etc. En hiervoor wilde ik jullie toch eens om advies vragen. Ik heb me er nog niet genoeg in verdiept, maar dat ga ik dus dit weekend doen. Wat raden jullie aan qua loze leidingen en aantal WCD?
Ik zit zelf te denken om in elk geval naar elke slaapkamer 1 loze leiding te laten leggen.
Naar de zolder 1 a 2 (voorbereiding zonnepanelen?).
En nu lees ik ook her en der om bijvoorbeeld een loze leiding aan te laten leggen voor een eventueel accesspoint. Hoe moet ik dit zien? Een loze leiding naar bijvoorbeeld het plafond van de overloop?
Input zou ik fijn vinden want dan kan ik even zien of ik niets over het hoofd zie.
En qua WCD's? Wat is een beetje een normale hoeveelheid. In onze huidige woning heb ik behoorlijk wat stopcontacten aangelegd, en op de slaapkamer zijn dit er wel een aantal teveel geworden, maar waar hebben jullie voor gekozen?
Het gaat om 3 slaapkamers, een badkamer, en een hele ruime zolder. De zolder zal in eerste instantie nog niet gebruikt gaan worden, maar op termijn natuurlijk wel. De opstelling voor wasmachine/droger hebben we laten verplaatsen naar de berging, welke wij als bijkeuken gaan gebruiken (geisoleerd).
Kiezen jullie er ook voor om bijvoorbeeld een leiding naar de tuin te laten leggen? Of boven de voordeur?
Mede door de hulp van @
kabeltjekabel wil ik graag gelijk de installateur melden dat ik een krachtgroep wil in verband met de kookplaat en geen kookgroep. Nu is elektra nog steeds niet mijn sterkste punt, maar onze kookplaat wordt 7,6KW (bora) en voor zover ik weet moet dit nog steeds achter een krachtgroep, echter wordt er heel vaak een kookgroep gebruikt. In een eerder stadium had ik al een voorlopige offerte gekregen voor het plaatsen van een perilex aansluiting voor de kookplaat, echter zegt mij dit helemaal niks over WAT voor groep er nou geplaatst wordt.. maar goed dit kan ik mis hebben. Vandaar dat ik het ook hier nog maar weer eens drop, zodat ik maandag goed beslagen ten ijs kom. Maak ik een denkfout? krachtgroep is noodzakelijk, right?
Voor overige tips houd ik mij ook zeer aanbevolen, zodat ik niet teveel dingen over het hoofd zie haha.
Communicatie vanuit het project is niet denderend, dus ik vermoed dat ik nog wel wat communcatie over en weer kan verwachten hierna!