Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.799.328 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

MAZZA

Barbie is er weer!

kaboom1555 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:09:
[...]

Thanks! Ben er ook erg blij mee. Achterin tegen de berging komt nog een leiboom.

Argumenten tegen de horizontale schutting:
1: Je klimt er zo overheen
2: je zit altijd met een "lelijke kant" boven omdat je met een om - en om nooit uitkomt. Dus of één buur moet de lelijke lage kant nemen of je moet dat ook nog eens om en om nemen.

Bij deze schutting komt trouwens nog een afdek-lat over de planken.
Het kan ook zo he:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.zilvercms.nl/http://gadero.zilvercdn.nl/uploads/product/images/19-06-2018-GTV68-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Kamperen? Ga je zo'n eind verhuizen dan? Anders zou ik toch overwegen om even een maandje heen en weer te rijden. Ook niet ideaal, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 29-05 21:06
GeeMoney schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:52:
@ambusched en @NeonovA
Zojuist een minder bericht binnen gehad, ze liepen eerst voor maar dat lijkt nu toch tegen te zitten.
Oplevering is verzet naar medio september voor mijn woning :( . (was q2-2019)
Erg vervelend voornamelijk voor mijn zoontjes die ik op de nieuwe school wilde laten starten.
Toch maar even kijken of ik niet ergens een maandje kan camperen ofzo....
Dat is inderdaad geen goed nieuws, vervelend voor je.
Ik weet niet of het een optie is om een huisje te huren op bijvoorbeeld de molengroet in Alkmaar?
Is evengoed nog 15 minuten rijden denk ik, weet niet waar je nu vandaan moet komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:52
@toolkist en @ambusched van Den Helder naar Heerhugowaard (enkele reis 40min).
Oplevering staat rond september nu en dan beginnen de scholen weer. Wellicht kan ik even kamperen op eigen terrein, dat zou het makkelijkste zijn. (caravan heb ik en ruimte op terrein dan ook :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
Welk merk is deze schutting?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAZZA
  • Nu online

MAZZA

Barbie is er weer!

ambusched schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:06:
[...]

Welk merk is deze schutting?
Merk weet ik niet maar elke zaak die houtbeton tuinafscheidingen verkoopt heeft deze ook wel in het assortiment. Zelf via de aannemer afgenomen bij Spaansen.

Om het een beetje ontopic te maken: Ons nieuwbouwhuis wordt opgeleverd inclusief tuin. Dat is vrij uniek (ik geloof zelfs dat ons project een guinea pig is). Dus we hebben nog geen nuts aansluiting maar de tuin wordt al wel aangelegd en de oprit deze week als het goed is ook. Dit was afgelopen zaterdag:

Huis
Ons huis is de rechtse.

[ Voor 40% gewijzigd door MAZZA op 07-03-2019 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

MAZZA schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:14:
[...]

Merk weet ik niet maar elke zaak die houtbeton tuinafscheidingen verkoopt heeft deze ook wel in het assortiment. Zelf via de aannemer afgenomen bij Spaansen.

Om het een beetje ontopic te maken: Ons nieuwbouwhuis wordt opgeleverd inclusief tuin. Dat is vrij uniek (ik geloof zelfs dat ons project een guinea pig is). Dus we hebben nog geen nuts aansluiting maar de tuin wordt al wel aangelegd en de oprit deze week als het goed is ook. Dit was afgelopen zaterdag:

[Afbeelding: Huis]
Ons huis is de rechtse.
Inclusief tuin haha nog nooit van gehoord. Had je ook verschillende opties of is dan alles standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Nu online

MAZZA

Barbie is er weer!

T.E schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:00:
[...]

Inclusief tuin haha nog nooit van gehoord. Had je ook verschillende opties of is dan alles standaard.
De standaardtuin met verschillende opties zat bij de VON prijs inbegrepen. Dan kon je nog upgraden naar 2 luxere pakketten. Of helemaal losgaan met een custom tuin in overleg met de hovenier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
MAZZA schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:14:
[...]
Om het een beetje ontopic te maken: Ons nieuwbouwhuis wordt opgeleverd inclusief tuin. Dat is vrij uniek (ik geloof zelfs dat ons project een guinea pig is).
Eigenlijk best bizar dat het niet tot de standaard opties behoort. Je ontneemt de koper van zorgen en kan daar als hoveniersbedrijf op grotere schaal verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:57
bij ons project heb je ook de mogelijkheid meteen de tuin er bij te bestellen, wordt deze ook aangelegd voor
oplevering.
Je kunt bij ons kiezen uit 3 varianten (eventueel aangevuld met maatwerk), of zelfs voor compleet maatwerk kiezen, bij deze laatste werd er dan wel een opslag gerekend (of zoals zij het brengen, dan vervalt de korting ivm groot inkopen van de standaard varianten).

Ik vind het op zich wel handig, en het is bij ons ook niet eens de hoofdprijs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wizzu
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-12-2022
Beter laat dan nooit maar hier is mijn input

Waarom de keuze nieuwbouw?
Vaak meer waarde voor je geld (niet overbieden bv), weet wat je koopt zonder verassingen, voorbereid op de toekomst door nieuwe technieken (isolatie, technologie etc), keuzes voor de indeling/meerwerk en om niet te vergeten de persoonlijke voorkeur.

Wat hebben jullie overschat en onderschat?
Onderschat: het verkrijgen van de hypotheek, hoeveel ellende het heeft gekost om dat rond te krijgen.
Overschat: niets

Hoeveel meerwerk waren jullie voor de bouw kwijt?
Ongeveer 10k: indeling zolder voor 2 kamers, een extra dakraam en kleine dingen zoals extra stopcontact.

Hoeveel geld heeft het totaal gekost naast de hypotheek?
Ongeveer 15k; alle vloeren (plavuizen/vinyl laten leggen inc bewerking), alles laten behangen (inc bewerking), trappen laten schilderen en invrezen en in de badkamer hebben we nieuw badmeubels met wasbak.

Hoe hebben jullie de muren aangepakt, stucwerk of toch behangen?
Behangen, een nieuwe woning heeft enorm veel water in de muren omdat het lang blootgesteld staat aan het milieu; aka regen. Na 2-3 jaar zal je woning uit gaan zetten als het water gehalte in de muren minder is, wat resulteert in scheuren. Stucwerk zul je dus hoogstwaarschijnlijk na een paar jaar opnieuw moeten doen.

Wanneer zijn jullie begonnen met de tuin?
Moeten we nog doen, maar wij zijn in april van plan om te beginnen met de tuin. Heeft natuurlijk eerder niet heel veel zin gezien het weer. Daarbij zijn er rond die tijd veel aanbiedingen.

Hopelijk heb je hier wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:18
Sinds vorige week is de fundering van onze woning gestort. Sinds vandaag viel me echter op dat de kolomwapening welke onderdeel uitmaakt van de fundering sinds eergisteren iets scheef is gaan staan. Wellicht omdat er iets tegenaan is gekomen.

Beginsituatie:
Rechte wapening

Huidige situatie:
Kromme wapening

Vraag is of dit kwaad kan.

[ Voor 16% gewijzigd door witterholt op 07-03-2019 18:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Codeoranje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-06 19:59
Kan geen last . Ze trekken hem straks zo weer op maat . Als de kist / vloer of wat dan ook eromheen komt

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 17:51

Wokker

De avond wokkel

Gisteren hebben we onze nieuwbouw woning opgeleverd gekregen. Zal binnenkort meer foto's posten. :P Nu lijkt het er helaas op dat de vloer verwarming niet correct werkt. We hebben de thermostaat op 25 gezet (vlam te zien op het display) Linker leiding met thermosstaat voelt heet aan (zie foto) en rechter leiding van de thermos staat blijft koud. Ook alle overige leidingen die op foto te zien zijn blijven koud aanvoelen. Als mede de thermometers op de installatie van de vloer verwarming.

We hebben hier melding van gemaakt en er zou gelijk iemand langs komen (niet dus). Iemand idee of wij iets verkeerd doen of dat ik verkeer heb gekeken?

Edit 8-3
Inmiddels is de monteur geweest alle toevoer kraantjes zaten dicht waardoor het water nooit kon gaan stromen. 😬
Vloer verwarming

[ Voor 7% gewijzigd door Wokker op 08-03-2019 13:18 ]

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:53

Osxy

Holy crap on a cracker

Wokker schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:24:
Gisteren hebben we onze nieuwbouw woning opgeleverd gekregen. Zal binnenkort meer foto's posten. :P Nu lijkt het er helaas op dat de vloer verwarming niet correct werkt. We hebben de thermostaat op 25 gezet (vlam te zien op het display) Linker leiding met thermosstaat voelt heet aan (zie foto) en rechter leiding van de thermos staat blijft koud. Ook alle overige leidingen die op foto te zien zijn blijven koud aanvoelen. Als mede de thermometers op de installatie van de vloer verwarming.

We hebben hier melding van gemaakt en er zou gelijk iemand langs komen (niet dus). Iemand idee of wij iets verkeerd doen of dat ik verkeer heb gekeken?
[Afbeelding: Vloer verwarming]
Staat de pomp aan?

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

Is dat het zwarte blok links er brand een groen en oranje lichtje op. We hebben van alles een handleiding gekregen behalve van de vloer verwarming. Echt heel irritant 8)7

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

GeeMoney schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:52:
@ambusched en @NeonovA
Zojuist een minder bericht binnen gehad, ze liepen eerst voor maar dat lijkt nu toch tegen te zitten.
Oplevering is verzet naar medio september voor mijn woning :( . (was q2-2019)
Erg vervelend voornamelijk voor mijn zoontjes die ik op de nieuwe school wilde laten starten.
Toch maar even kijken of ik niet ergens een maandje kan camperen ofzo....
Aai dat is balen, Vroonermeer noord toevallig? (Wij hebben gisteren de sleutel gekregen daar.)

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:51
Wokker schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:24:

[Afbeelding: Vloer verwarming]
Zou ze ook meteen vragen om het netjes aan te sluiten. Met zon kroonsteentje is gewoon pruts en ziet er niet uit.

Laat ze een mooi las doosje ophangen en daarin met las klemmen werken. Ook veel minder storing gevoelig

[ Voor 5% gewijzigd door The Fatal op 07-03-2019 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Wokker schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 21:04:
[...]

Aai dat is balen, Vroonermeer noord toevallig? (Wij hebben gisteren de sleutel gekregen daar.)
Nee, heb ik wel destijds voor ingeschreven maar niet ingeloot. Is daarna Nieuw Waard Fase 3 in Heerhugowaard geworden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vak127
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-04 11:00
@Wokker Leuk een andere toekomstige Vroonermeer Noord bewoner. Is bij jullie de oplevering een beetje op schema gegaan? Kan ik een beetje inschatten of ze op tijd met onze fase gaan beginnen. Gister nog met de hond door de laatst geopende straatjes gelopen. Zitten erg mooie huizen tussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jmssn
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-08-2024
Eindelijk ben ik klaar met lezen van alle posts! :) Ons huis wordt bijna opgeleverd maar toch, beter laat dan nooit:

Wij woonden in een jaren 70 woning, waaraan het nodige moest gebeuren, zoals plat dak vervangen, nieuwe keuken en badkamer, schilderwerk, isolatie etc. Daarnaast is onze nieuwbouwwijk een kindvriendelijke wijk, met veel jonge gezinnen (wij hebben drie kids in leeftijd 3-1-1) en alles zelf kunnen beslissen waren de belangrijkste redenen te kiezen voor nieuwbouw.

Onderschat: Stiekem toch de hoeveelheid aan keuzes die je moet maken en de tijd die je daarmee kwijt bent, en de onmogelijkheden van de bouwer na de deadline. Daarnaast de financien- we hadden en hebben een realistische planning alleen heb je aan het begin van het project weinig overzicht waardoor je andere keuzes maakt. We waren in het begin vrij voorzichtig met onze financiën, waardoor we bijvoorbeeld niet gekozen hebben voor een drain in de douche, wat we later wel wilden maar toen was het te laat.

25k: uitbouw 2,4 meter (wij laten dit zelf na oplevering doen, we zitten zelfs te denken aan uitbouw van 3,4 meter)
11k: dakkapel van 6 meter lang
5k: uitbouw (2,4 meter) en isoleren deel van berging (dit wordt bijkeuken)
2k: lichtstraat 4x2 meter voor in de uitbouw
12,5k: keramisch parket benedenverdieping, pvc eerste en tweede verdieping
5k: realiseren van 2 kamers op zolder (onze drie dochters, een tweeling van 1 jaar komt in de ene kamer en de andere dochter van 3,5 jaar komt in de andere kamer)
10k: badkamer/toilet, geen gekke keuzes gemaakt, geld zit vooral in bad en andere tegels
18k: keuken, voor ons een van de belangrijkste ruimtes van het huis
5k: tuin
8,5 k: schilder/stucen plafonds/renovlies door hele huis
5k: overig electra en loodgieterswerk. Zo willen we een extra douche en toilet op zolder realiseren
0,5 k: aanleggen netwerk in huis (internet)
0,5 k: aanleggen sproei installatie in tuin (geen grote tuin maar wel wens van mij)
2k: gordijnen
1k: lampen
1k: behang
en ik ben vast wel iets vergeten :)

We hebben ca 80k besteed bovenop de kale prijs van de woning. Daarvan is ca 20k eigen geld, en ca 60k overwaarde van de verkoop van onze vorige woning.

We hebben al heel snel de keuze gemaakt voor renovlies. Gezien bij vrienden in nieuwbouwwoning en ziet er top uit. We gaan wel de plafonds laten stucen, omdat we de v-naden echt lelijk vinden. De eventuele scheurtjes die ontstaan kunnen we over een paar jaar makkelijk bijwerken, makkelijker dan het hele plafond verven/stucen.

Dit nemen we voor het grootste gedeelte mee direct na de oplevering. veel graszoden, een terras van ca 30 m2.

Onze woning wordt begin april opgeleverd, dus we zijn nu heel erg praktisch bezig met aannemer, schilder, loodgieter etc. Ik heb inmiddels een plan gemaakt voor het netwerk, electra binnen en buiten en loodgieterswerk. Dat vind ik het mooiste om te doen, zometeen lekker aan de gang met kabels trekken, netwerk realiseren en de tuin de sproei installatie ingraven. Kijk er nu al naar uit!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

Vak127 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 22:30:
@Wokker Leuk een andere toekomstige Vroonermeer Noord bewoner. Is bij jullie de oplevering een beetje op schema gegaan? Kan ik een beetje inschatten of ze op tijd met onze fase gaan beginnen. Gister nog met de hond door de laatst geopende straatjes gelopen. Zitten erg mooie huizen tussen.
Lange tijd lagen ze goed op schema maar door vorst kon de straat er niet op tijd in en zijn ze 6 weken uitgelopen. Gelukkig waren de nuts bedrijven ruim op tijd(begin dec 2018) dus de woning is al lekker opgestookt en het vocht er al aardig uit.
The Fatal schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 21:15:
[...]

Zou ze ook meteen vragen om het netjes aan te sluiten. Met zon kroonsteentje is gewoon pruts en ziet er niet uit.

Laat ze een mooi las doosje ophangen en daarin met las klemmen werken. Ook veel minder storing gevoelig
Daar hebben we flinke discussie over gehad bij de oplevering. Maar omdat nergens staat hoe dit afgewerkt moet worden gingen ze er niks aan doen. En de smoes als we het hier netjes maken moeten we dat straks ook bij de 86 andere woningen netjes maken. 8)7 Dit had ik zelf met twee linker handen beter kunnen doen.

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzu
Jmssn schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 22:50:
Eindelijk ben ik klaar met lezen van alle posts! :) Ons huis wordt bijna opgeleverd maar toch, beter laat dan nooit:

Wij woonden in een jaren 70 woning, waaraan het nodige moest gebeuren, zoals plat dak vervangen, nieuwe keuken en badkamer, schilderwerk, isolatie etc. Daarnaast is onze nieuwbouwwijk een kindvriendelijke wijk, met veel jonge gezinnen (wij hebben drie kids in leeftijd 3-1-1) en alles zelf kunnen beslissen waren de belangrijkste redenen te kiezen voor nieuwbouw.

Onderschat: Stiekem toch de hoeveelheid aan keuzes die je moet maken en de tijd die je daarmee kwijt bent, en de onmogelijkheden van de bouwer na de deadline. Daarnaast de financien- we hadden en hebben een realistische planning alleen heb je aan het begin van het project weinig overzicht waardoor je andere keuzes maakt. We waren in het begin vrij voorzichtig met onze financiën, waardoor we bijvoorbeeld niet gekozen hebben voor een drain in de douche, wat we later wel wilden maar toen was het te laat.

25k: uitbouw 2,4 meter (wij laten dit zelf na oplevering doen, we zitten zelfs te denken aan uitbouw van 3,4 meter)
11k: dakkapel van 6 meter lang
5k: uitbouw (2,4 meter) en isoleren deel van berging (dit wordt bijkeuken)
2k: lichtstraat 4x2 meter voor in de uitbouw
12,5k: keramisch parket benedenverdieping, pvc eerste en tweede verdieping
5k: realiseren van 2 kamers op zolder (onze drie dochters, een tweeling van 1 jaar komt in de ene kamer en de andere dochter van 3,5 jaar komt in de andere kamer)
10k: badkamer/toilet, geen gekke keuzes gemaakt, geld zit vooral in bad en andere tegels
18k: keuken, voor ons een van de belangrijkste ruimtes van het huis
5k: tuin
8,5 k: schilder/stucen plafonds/renovlies door hele huis
5k: overig electra en loodgieterswerk. Zo willen we een extra douche en toilet op zolder realiseren
0,5 k: aanleggen netwerk in huis (internet)
0,5 k: aanleggen sproei installatie in tuin (geen grote tuin maar wel wens van mij)
2k: gordijnen
1k: lampen
1k: behang
en ik ben vast wel iets vergeten :)

We hebben ca 80k besteed bovenop de kale prijs van de woning. Daarvan is ca 20k eigen geld, en ca 60k overwaarde van de verkoop van onze vorige woning.

We hebben al heel snel de keuze gemaakt voor renovlies. Gezien bij vrienden in nieuwbouwwoning en ziet er top uit. We gaan wel de plafonds laten stucen, omdat we de v-naden echt lelijk vinden. De eventuele scheurtjes die ontstaan kunnen we over een paar jaar makkelijk bijwerken, makkelijker dan het hele plafond verven/stucen.

Dit nemen we voor het grootste gedeelte mee direct na de oplevering. veel graszoden, een terras van ca 30 m2.

Onze woning wordt begin april opgeleverd, dus we zijn nu heel erg praktisch bezig met aannemer, schilder, loodgieter etc. Ik heb inmiddels een plan gemaakt voor het netwerk, electra binnen en buiten en loodgieterswerk. Dat vind ik het mooiste om te doen, zometeen lekker aan de gang met kabels trekken, netwerk realiseren en de tuin de sproei installatie ingraven. Kijk er nu al naar uit!!
Dat is wel een serieus lijst aan meerwerk, 108k. Lijkt er op alsof het huis eigenlijk niet ideaal was. No offense tho :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Wizzu schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:58:
[...]

Dat is wel een serieus lijst aan meerwerk, 108k. Lijkt er op alsof het huis eigenlijk niet ideaal was. No offense tho :+
Eens, alleen vind ik persoonlijk niet alles onder meerwerk vallen. Meerwerk is wat de aannemer doet.

Ik vind bijvoorbeeld tegels en pvc, tuinaanleg, gordijnen, lampen en behang geen meerwerk. Dat is gewoon afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:50
Loopt snel op. Hier is het meerwerk bij de aannemer circa 40k. Aan aankleding, keuken, tuin etc. Gaat ook het leeuwendeel op. Totaal hoop ik onder de 120k te blijven bovenop v.o.n.prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmssn
Wizzu schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:58:
[...]

Het is ook erg veel geld, we hebben bepaalde keuzes gemaakt met het oog op de drie kids. We konden dit doen vanwege de overwaarde vorige woning. De woning op zich wordt prima afgeleverd, het enige waar we ons in hebben vergist is de afwerking van de badkamer. We gingen in de showroom kijken met het idee 'max 2000 euro uit te geven', dit werd uiteindelijk dus 10k. O-)

Wat ik wel heb geleerd van onze vorige woning is om de basis goed op orde te maken, omdat je daar later moeilijker verandering in kan aanbrengen. Bijv uitbouw, dakkapel en goed bedraad netwerk (waarover ik hopelijk over een paar maanden mooie foto's kan posten in Het grote topic voor nette lan afwerking ;). Andere zaken zoals tuin kan, als daar nu geen geld voor zou zijn, ook een x aantal maanden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Wizzu het hangt er maar net vanaf wat je wilt en wat de mogelijkheden zijn. Vaak hoe groter het huis en perceel hoe meer opties er mogelijk zijn.
Puur aan wat de aannemer doet zit ik op 140k. Daar komt alle aankleding en keuken, vloeren en wanden etc. nog bij.
Maar daar heb ik dan ook wel een hele lijst aan zaken voor laten doen:

Verlengen garage met 2,4m ipv 1,2m.
Verbreden garage met 1,2m.
Isoleren van de garage.
Ramen voorzien van draai-kiep mogelijkheden op elke kamer minimaal 1 raam.
Alle deuren stomp.
Creëren van bijkeuken achter garage met behoud van EPC waarde en zoneregeling.
Maximale uitbouw woonkamer over volle breedte.
Extra zonnepanelen.
2 dakkapellen.
Overal vloerverwarming en zoneregeling.
Erker aan de woning.
Zolder creëren van 2 slaapkamers.
Zolder voorzien van een vliering met trap.
En dan loopt het rap op :+

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 08-03-2019 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmssn
DaWayne schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:40:
Loopt snel op. Hier is het meerwerk bij de aannemer circa 40k. Aan aankleding, keuken, tuin etc. Gaat ook het leeuwendeel op. Totaal hoop ik onder de 120k te blijven bovenop v.o.n.prijs.
Het gaat hard weet ik uit ervaring >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
GeeMoney schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 17:22:
Wij onderzoeken nu wat het verdelen van de zolder in 2 kamers, plus een vliering met trap gaat kosten. De bouwer doet dit niet, dus we gaan dit separaat via een aannemer laten uitvoeren. Heb geen idee naar de prijs. Voor een nette afgewerkte indeling met vliering 4x5 Meter en vaste trap hoop ik rond de 10k uit te komen. Mag ik vragen wat deze optie(s) bij jou kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmssn
Waar zitten bij jullie trouwens de onverwachte kosten? En zijn er al tweakers waarbij de nieuwbouwwoning is opgeleverd? Waar lopen jullie na oplevering nog tegenaan aan onverwachte werkzaamheden of dingen die stiekem toch meer tijd kosten dan gepland?

Qua planning zitten we vrij strak, omdat we door paar weken vertraging door de vorst precies in onze vakantie uit zouden komen:

Uitbouw 2 april/18 mei
Zolder aftimmeren 2 april/18 mei
Berging aftimmeren 2 april/18 mei
Plafonds stucen (incl. drogen) 29 april/19 mei
Renovlies/schilderen 20/25 mei
Vloer beneden, 1e etage en zolder 27 mei/5 juni
Vloer 1e/2e verdieping 27 mei/5 juni
Keuken plaatsen 6/7 juni
Plinten plaatsen woonkamer 10/14 juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
DaWayne schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 17:31:
[...]

Wij onderzoeken nu wat het verdelen van de zolder in 2 kamers, plus een vliering met trap gaat kosten. De bouwer doet dit niet, dus we gaan dit separaat via een aannemer laten uitvoeren. Heb geen idee naar de prijs. Voor een nette afgewerkte indeling met vliering 4x5 Meter en vaste trap hoop ik rond de 10k uit te komen. Mag ik vragen wat deze optie(s) bij jou kosten?
Voor het maken van de twee slaapkamers inclusief vloerverwarming op elk een eigen zone en regelbaar met mechanische ventilatie kwam dat op 5800,- . Het maken van de vliering inclusief trap was 2600,-.
Daar komt dan nog wel wat electra en loze leidingen bij dus ongeveer een kleine 10k inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmssn
Ik ben GeeMoney natuurlijk niet :) maar bij ons rekent de door ons ingeschakelde aannemer voor het aftimmeren van de zolder in twee kamers, gang, plus technische ruimte, max 5000 euro. Zonder vliering, al gaan wij dat ook wel doen denk ik, ik verwacht wel min of meer rond dat bedrag te blijven. Dit is dus alleen het aftimmeren, zonder electra, lampen, schilderwerk etc
DaWayne schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 17:31:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Lol, schappelijke prijzen. Hier kost 2 kamerverdeling zolder door de bouwer €8600 (zonder vliering). Nok is wel 5100mm hoog, dus dat werkt wellicht kostenverhogend. (Maar dit doen we dus naderhand)
Vloerverwarming 1e en 2e met zoneregeling, h.o.h. 100mm leidingen, hebben we wel afgenomen € 5.200.
Met 10k voor zolderverdeling incl. Vliering en vaste trap zit ik dan qua budgettering wel goed denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vak127
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-04 11:00
@Wizzu het hangt er maar net vanaf wat je wilt en wat de mogelijkheden zijn. Vaak hoe groter het huis en perceel hoe meer opties er mogelijk zijn.
Puur aan wat de aannemer doet zit ik op 140k. Daar komt alle aankleding en keuken, vloeren en wanden etc. nog bij.

Isoleren van de garage.
Alle deuren stomp.
Extra zonnepanelen.
2 dakkapellen.
Erker aan de woning.
Draai-kiep ramen, die zitten er bij ons ook niet standaard in. Eigenlijk belachelijk. Moet ik dus ook nog achteraan. Blij dat ze de deadline een maand verschoven hebben.

Om nog meer inspiratie op te doen heb ik jouw tekening van de begane grond bekeken. Ik zie dat je op je achterpui 2 keer een loze leiding hoog (2m) hebt laten leggen en ook een hoge DWC. Waarom is dat? Was de bel bedragen met UTP een standaard optie? Voor de ring o.i.d.?

Alvast bedankt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin92
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-09-2024
Verschil tussen draai/kiep ramen en kiep ramen is vaak maar een kwestie van een dopje eruit schroeven en je hebt een draai/kiep raam. Werk zelf in een groot kozijnenbedrijf en weet uit ervaring dat het beslag om een raam vrijwel standaard draai/kiep beslag is. Dit is puur om kosten te besparen omdat tegenwoordig 90% draai/kiep geleverd word en het kiep beslag alleen te duur is om in te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
@Vak127 standaard kunnen de ramen helemaal niet open, ik heb in alle kamers tenminste 1 draai-kiep gekozen en in de woonkamer/keuken 2.
Ik wilde alle vrijheid hebben achter/buiten.
Denk bijvoorbeeld aan zonneschermen, heaters, verlichting en accesspoints en camera.

Ook de bel bedraden met UTP was niet standaard en heb ik laten doen vanwege of een slimme deurbel of een gewone deurbel. (12V krijg je ook door UTP heen namelijk dus dat zou wat mij betreft de standaard moeten zijn, dan kan je altijd zelf kiezen)

@Justin92 de optie was of een raam wat helemaal niet open kan( standaard en heeft ook de voorkeur ivm wtw/mechanische ventilatie etc.) of draai-kiep combi.

[ Voor 22% gewijzigd door GeeMoney op 08-03-2019 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Isoleren van de garage.
Alle deuren stomp.
Extra zonnepanelen.
2 dakkapellen.
Erker aan de woning.
Waarom dan geen kavel kopen en zelf meteen goed bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:29:
[...]

Omdat dat:
A: bijna niet te krijgen is hier in de Noordkop zonder ingeloot te moeten worden.(op plekken waar ik wilde wonen)
B: ik heel erg tevreden was over deze projectbouw.
C: de locaties die het dan wel hadden al 4 jaar lang er als een bouwput uitzien.
D: tijd, zelfbouw kost nog veel meer tijd als dat ik nu al kwijt was.
E: al mijn wensen (ok, geen kelder) hier ook allemaal mogelijk waren.

Voordat ik deze woning aankocht had ik ingeschreven op 2 kavels en beide keren niet ingeloot. Beiden stonden op bouwplaatsen waar de komende jaren rondom nog gebouwd gaat worden en daar had ik ook weinig zin in.
En mijn eerste vrijblijvende offertes kwamen zeker niet goedkoper uit en vereiste ook van mij veel meer tijd om alles te managen en controleren.

[ Voor 25% gewijzigd door GeeMoney op 08-03-2019 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzu
Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:29:
[...]

Dat is ook precies wat ik er over dacht. Uiteindelijk kost meerwerk vaak meer geld dan wanneer het al inbegrepen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
GeeMoney schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:32:
[...]

Omdat dat:
A: bijna niet te krijgen is hier in de Noordkop zonder ingeloot te moeten worden.(op plekken waar ik wilde wonen)
B: ik heel erg tevreden was over deze projectbouw.
C: de locaties die het dan wel hadden al 4 jaar lang er als een bouwput uitzien.
D: tijd, zelfbouw kost nog veel meer tijd als dat ik nu al kwijt was.
E: al mijn wensen (ok, geen kelder) hier ook allemaal mogelijk waren.

Voordat ik deze woning aankocht had ik ingeschreven op 2 kavels en beide keren niet ingeloot. Beiden stonden op bouwplaatsen waar de komende jaren rondom nog gebouwd gaat worden en daar had ik ook weinig zin in.
En mijn eerste vrijblijvende offertes kwamen zeker niet goedkoper uit en vereiste ook van mij veel meer tijd om alles te managen en controleren.
@Wizzu zie lijstje hierboven en, beter duur dan niet te koop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Wij zijn vorige week bij de badkamerzaak geweest die aangesloten is bij ons nieuwbouwproject. Daar wat wijzigingen op de standaard aangeboden zaken door laten voeren. De offerte inmiddels ontvangen, echter is deze zeer cryptisch en totaal niet gespecificeerd.

Gebeld en gevraagd of ik een gespecificeerde offerte met bijvoorbeeld artikelnummers kon krijgen omdat ik geen idee heb waar ik voor teken bij deze offerte. Letterlijke reactie was dat ze niet wilden dat 'men ging shoppen' met een artikelnummerlijst. Wel werd gezegd dat na het tekenen wel een gespecificeerde offerte en tekeningen zouden volgen. Ik begrijp dat ze een hoop kunnen maken binnen zo'n project maar mag dit zomaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

shoombak schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 18:18:
Wij zijn vorige week bij de badkamerzaak geweest die aangesloten is bij ons nieuwbouwproject. Daar wat wijzigingen op de standaard aangeboden zaken door laten voeren. De offerte inmiddels ontvangen, echter is deze zeer cryptisch en totaal niet gespecificeerd.

Gebeld en gevraagd of ik een gespecificeerde offerte met bijvoorbeeld artikelnummers kon krijgen omdat ik geen idee heb waar ik voor teken bij deze offerte. Letterlijke reactie was dat ze niet wilden dat 'men ging shoppen' met een artikelnummerlijst. Wel werd gezegd dat na het tekenen wel een gespecificeerde offerte en tekeningen zouden volgen. Ik begrijp dat ze een hoop kunnen maken binnen zo'n project maar mag dit zomaar?
Tja hier kan je weinig mee. Je weet toch wat je hebt uitgezocht, hebt in de showroom foto's etc. kunnen maken?

Kijk een beetje op google rond en dan zie je vanzelf wel prijzen daar waarschijnlijk een heel stuk lager liggen. sanitairwinkel.nl is een hele fijne zaak die ook online verkoop doet met goede prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:21

EiT

Onze buren willen allemaal gaashekwerk met Hedera. Ik heb duidelijk aan het begin aangegeven dat ik hier geen voorstander van ben. Te veel werk, als hun ooit hun huis verkopen en er niets mee doen zit ik met de rommel. Met de buren naast mij ben ik tot een oplossing gekomen. Buren achter blijven met een hekwerk komen. En dat is voor mij zelfs een groter probleem, ik wil achter een grote schuur bouwen, zo dicht mogelijk op de erfgrens. Dan zie ik een Hedera schutting absoluut niet zitten.

Hoe gaan jullie hier mee om? Ik wil niet direct de lastige buur zijn.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@EiT tsja, zij zullen wellicht ook niet blij zijn om tegen een grote schuur aan te moeten kijken. Het is met buren een beetje geven en nemen. Je kan toch gewoon afspraken op papier maken over dat onderhoud? Desnoods verleen ke ze toestemming 2x per jaar om ook jouw kant te onderhouden.
Als ze het verkopen kan je met de nieuwe buren wellicht tot andere afspraken komen of zelfs volledige verwijdering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:02

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

EiT schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 22:09:
Onze buren willen allemaal gaashekwerk met Hedera. Ik heb duidelijk aan het begin aangegeven dat ik hier geen voorstander van ben. Te veel werk, als hun ooit hun huis verkopen en er niets mee doen zit ik met de rommel. Met de buren naast mij ben ik tot een oplossing gekomen. Buren achter blijven met een hekwerk komen. En dat is voor mij zelfs een groter probleem, ik wil achter een grote schuur bouwen, zo dicht mogelijk op de erfgrens. Dan zie ik een Hedera schutting absoluut niet zitten.

Sowieso eerst even kijken wat mag qua vergunning. Als jij zegt groot, denk ik aan +12m2 en dan moet je (geloof ik) 1 meter van de erfgrens blijven.

Verder kan de afwerking van een schuur ook erg mooi zijn, dus wellicht dat je hen daar mee kan overhalen (na een goed gesprek etc). Zij mogen kiezen hoe de afwerking aan de achterzijde van de schuur eruit komt te zien. Bijvoorbeeld een rhombus Douglas profiel afwerking. Jij een mooie schuur, zij een hele nette "schutting"

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
Wij moeten allemaal van de gemeente uit een gaashekwerk met hedera langs de kant waar de tuin grenst aan de stoep. Zowel voor als achter, dit wordt door de gemeente geplaatst. De rest moeten we zelf regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
ambusched schreef op zondag 10 maart 2019 @ 08:01:
Wij moeten allemaal van de gemeente uit een gaashekwerk met hedera langs de kant waar de tuin grenst aan de stoep. Zowel voor als achter, dit wordt door de gemeente geplaatst. De rest moeten we zelf regelen.
Dat is hier helaas ook. Als er iets niet mooi is, is het herders met hekwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:33
shoombak schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 18:18:
De offerte inmiddels ontvangen, echter is deze zeer cryptisch en totaal niet gespecificeerd.

Gebeld en gevraagd of ik een gespecificeerde offerte met bijvoorbeeld artikelnummers kon krijgen omdat ik geen idee heb waar ik voor teken bij deze offerte
Geen idee of het mag, bij ons was het ook zo. Wij zijn heel stug gebleven om niet te tekenen voordat we een gespecifeerde offerte hadden. Heeft even geduurd maar uiteindelijk wel gekregen.
Maar goed ook, vrijwel alles was incorrect. Verkeerd bad, verkeerd type douchedrain, verkeerde wandtegels, verkeerde hoelprofielen, verkeerde voegkleuren.....

Enige wat goed was waren de vloertegels en de regendouche.

En ja dat weten we zeker, want de verkoper heeft wat we wilden allemaal opgeschreven en een kopie meegegeven. Getekend door hem en ons.

Dus nee ik zou zelf zeker niet tekenen voordat de gespecificeerde offerte er is!

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Goede tip!
Wij zitten over 2 weken bij de project leverancier. Ben benieuwd waar ze mee gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
@shoombak
Wat een vage gang van zaken.
Maar goed, het is geen brood wat je koopt. Het gaat om een aanzienlijk bedrag en jij bent de klant.
M.i. is de klant altijd koning en hoor je te krijgen waar je om vraagt (ik weet dat dit niet altijd opgaat, maar hey.. nee heb je, ja kun je krijgen ;)).

Ik zou echt nooit genoegen nemen met vage offertes, omdat dit alleen maar tegen je kan werken als het misgaat later.

[ Voor 11% gewijzigd door keanu_ op 10-03-2019 10:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jmssn
Nog een tip: laat je goed informeren/vraag goed na over de verschillende opties die voor een kleine meerprijs beschikbaar zijn. Zo zag ik het 'deepflush' toilet toevallig (bijna geen rand waar viezigheid achter blijft hangen) wat voor slechts paar tientjes meer (30?) beschikbaar was. En ik ging ervan uit dat ijzeren hoekstrippen bij het tegelwerk standaard was, is bij ons in ieder geval niet, en nu zit ik met pvc hoekstrippen in badkamer en toilet. |:(
The Fatal schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:36:
Goede tip!
Wij zitten over 2 weken bij de project leverancier. Ben benieuwd waar ze mee gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

The Fatal schreef op zondag 10 maart 2019 @ 08:37:
[...]

Dat is hier helaas ook. Als er iets niet mooi is, is het herders met hekwerk.
Smaken verschillen :). Wij hebben het overal langs onze tuin laten plaatsen. Het is altijd groen, wat wij fijn vinden, zeker aan de zijkant van het huis waar het maar 1 meter van het raam af staat (groot raam, tot ongeveer 40% van de raamhoogte komt de hedera. De straat ligt namelijk een stuk lager dan het huis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:28
Jmssn schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:43:
Nog een tip: laat je goed informeren/vraag goed na over de verschillende opties die voor een kleine meerprijs beschikbaar zijn. Zo zag ik het 'deepflush' toilet toevallig (bijna geen rand waar viezigheid achter blijft hangen) wat voor slechts paar tientjes meer (30?) beschikbaar was. En ik ging ervan uit dat ijzeren hoekstrippen bij het tegelwerk standaard was, is bij ons in ieder geval niet, en nu zit ik met pvc hoekstrippen in badkamer en toilet. |:(

[...]
Vind persoonlijk die hoekstrippen foei lelijk.. een beetje goeie tegelzetter zaagt de boel netjes in verstek bij dergelijke randjes en voegt dit netjes af zonder stripje, staat imho een stuk beter :)

Maar wel lullig inderdaad als je uitgaat van ijzeren/rvs hoekstrippen en dat je er pvc/kunststof in krijgt..

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Py.
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-06 21:35

Py.

EiT schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 22:09:

Bij ons speelde hetzelfde verhaal, de andere buren willen alles afdichten met gaas en hedera. Je zult zelf met een alternatief moeten komen en daarmee gaan leuren. Bij ons zijn het alleen schuttingen aan de zijden waarbij we kleurige planten voor de schutting willen plaatsen. Een hedera erachter/doorheen gaat woekeren en zit in dezelfde grond geplant, dat zagen wij dus niet zitten. Aan de andere kant willen we ook geen 'bruine muur' aan weerszijden gezien achterin de tuin een verplichte boomwal komt.

Bij de ene buren achterin de tuin hebben we nu een diagonale houten trellis waar straks bramen, frambozen en klimrozen komen waar we beiden van kunnen genieten. Mocht er teveel doorkijk zijn dan vlecht ik daar nog wel wat voor/tussen. De andere buren wilden per se geen trellis, dus daar is het hederadeel nu vervangen door planken.

Je kunt eens in de buurt rond gaan rijden en foto's maken van hedera erfafscheidingen die er nu al zijn. Mijn vriendin was wel gecharmeerd van een mooi gevulde en groene hedera, maar we hebben ook diverse gezien waar er half hekwerk en een verlept takje aanwezig was - dat gaf ons het beeld van een hondenkennel met wat onkruid op het hekwerk. In het bos nabij ons huidige huis woekert het ook overal door de struiken en op de bomen, gezien wij na oplevering verantwoordelijk zijn voor de boomwal leek ons dat ook geen goed idee.

Met betrekking tot je schuur nabij de erfafscheiding: wij overwegen ook een tuinberging + veranda maar houden rekening met ruimte voor onderhoud. Je moet er zelf tussen passen om te beitsen en reparaties uit te voeren indien dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Annuk schreef op zondag 10 maart 2019 @ 12:05:
[...]

Vind persoonlijk die hoekstrippen foei lelijk.. een beetje goeie tegelzetter zaagt de boel netjes in verstek bij dergelijke randjes en voegt dit netjes af zonder stripje, staat imho een stuk beter :)

Maar wel lullig inderdaad als je uitgaat van ijzeren/rvs hoekstrippen en dat je er pvc/kunststof in krijgt..
Dit hoef je niet te verwachten bij projectbouw. Dat verstekzagen kost erg veel tijd=geld. Wij laten het straks wel doen aangezien we de badkamer zelf in beheer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:28
T.E schreef op zondag 10 maart 2019 @ 12:40:
[...]

Dit hoef je niet te verwachten bij projectbouw. Dat verstekzagen kost erg veel tijd=geld. Wij laten het straks wel doen aangezien we de badkamer zelf in beheer hebben.
Volledig mee eens, maar ook dat kan je mogelijk wel bij de project-leverancier voor elkaar krijgen als je er maar voor wilt/gaat betalen.. En dat is gelijk de crux, want dan gaan ze hoogstwaarschijnlijk een flinke hoofdprijs vragen :'(

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmssn
Dat denk ik ook. En daar zit gelijk het punt wat ik van te voren onderschat heb: de mogelijkheden die er wel zijn om eigen aanpassingen te maken via de bouwer (als je er genoeg geld voor (over) hebt...)
Annuk schreef op zondag 10 maart 2019 @ 12:45:
[...]

Volledig mee eens, maar ook dat kan je mogelijk wel bij de project-leverancier voor elkaar krijgen als je er maar voor wilt/gaat betalen.. En dat is gelijk de crux, want dan gaan ze hoogstwaarschijnlijk een flinke hoofdprijs vragen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 680684

Een 3 x 35 A aansluiting? Is het te overwegen om dan een enkele stoomoven te nemen, je licht, computers en radio en televisie op 12 volt te gaan gebruiken en evt. meer apparaten. Die kun je rechtstreeks op een of twee van je zonnepanelen aansluiten. Als je daar een accu aan hangt ben je voor deze apparaten al niet afhankelijk van het lichtnet, het scheelt je zo twee groepen in je meterkast. Denk bv. ook of je internetkabels wilt neerleggen voor Power over Internet, ook een mogelijkheid. Bij gelijkstroom heb je wel verlies op grotere afstanden, daar kun je bij het aansluiten/plaatsen van de zonnepanelen rekening mee houden. Zie bv op 12voltinhuis.nl. Alles wat je op gelijkstroom kunt aansluiten scheelt veel, omdat niet heen en weer omgevormd hoeft te worden. Overleg ook eens met je toekomstige buren of je samen gebruik kunt gaan maken van 1 wasmachine/droger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Anoniem: 680684 je bedoelt 3x25A denk ik?
Dat is redelijk de standaard bij nieuwbouw woningen met een beetje apparaten in je keuken of een voorbereiding op elektrisch rijden.
Als je overigens met LED verlichting gaat werken dan lijkt me dat 12volt weinig extra zin hebben. Mijn hele woning is straks vol verlicht voor nog geen 150watt. (En wanneer heb je nu echt alle verlichting vol aan?)
Comfort is ook wat waard in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:44
T.E schreef op zondag 10 maart 2019 @ 12:40:
[...]

Je hoeft het inderdaad niet te verwachten, maar zo duur is het ook weer niet. Mijn tegelverkoper/zetter (vanuit het project) rekent daar € 10,- per strekkende meter voor. Dat vind ik een koopje want die hoekprofieltjes vind ik echt :r Voor ongeveer € 100,- was ben ik daar mooi vanaf.

[ Voor 4% gewijzigd door Dronium op 10-03-2019 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:55

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vandaag de luidsprekers (zuilen) geïnstalleerd, als optie hadden we 4 luidspreker kabels naar de hoeken van de woonkamer laten trekken, was veel teveel geld, maar het staat wel heel strak nu!

Ik wil 2 leidingen "misbruiken" door er andere kabels door te trekken, maar toen ik de trekveer erdoor duwde kwam er geen eind aan, zou het kunnen dat de leidingen in de kruipruimte uitkomen en dus helemaal geen volledige buis is van A naar B?
Zo ja kan ik dan doorgaans makkelijk de woonkamer bereiken via de kruipruimte of moet ik dan een schep meenemen? (het is standaard prefab met kruipruimte zoals op vrijwel alle foto's hier ook is te zien)

[ Voor 21% gewijzigd door Sport_Life op 10-03-2019 22:26 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Laatst online: 15-06 22:30
Sport_Life schreef op zondag 10 maart 2019 @ 22:21:
Vandaag de luidsprekers (zuilen) geïnstalleerd, als optie hadden we 4 luidspreker kabels naar de hoeken van de woonkamer laten trekken, was veel teveel geld, maar het staat wel heel strak nu!

Ik wil 2 leidingen "misbruiken" door er andere kabels door te trekken, maar toen ik de trekveer erdoor duwde kwam er geen eind aan, zou het kunnen dat de leidingen in de kruipruimte uitkomen en dus helemaal geen volledige buis is van A naar B?
Waarschijnlijk lopen de leidingen naar boven en door het plafond? Zo is het bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

jogaa schreef op zondag 10 maart 2019 @ 22:23:
[...]

Waarschijnlijk lopen de leidingen naar boven en door het plafond? Zo is het bij mij
Nee, ze lopen echt naar beneden. Ze gaan in het begin lastig vanwege de hoek, en na ongeveer 5m willen ze niet verder.. Of ze dan de andere kant bijna hebben bereikt of dat ze in de kruipruimte ophopen is mij onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:30
Sport_Life schreef op zondag 10 maart 2019 @ 22:24:
[...]

Nee, ze lopen echt naar beneden. Ze gaan in het begin lastig vanwege de hoek, en na ongeveer 5m willen ze niet verder.. Of ze dan de andere kant bijna hebben bereikt of dat ze in de kruipruimte ophopen is mij onduidelijk.
Je kunt ook voorzichtig de bestaande kabel gebruiken om de nieuwe erdoorheen te trekken.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Sport_Life schreef op zondag 10 maart 2019 @ 22:21:

Zo ja kan ik dan doorgaans makkelijk de woonkamer bereiken via de kruipruimte of moet ik dan een schep meenemen? (het is standaard prefab met kruipruimte zoals op vrijwel alle foto's hier ook is te zien)
Exact dat heb ik dit weekend ook gedaan. Maar daar was 1 "invoerpunt" en in de tegenoverliggende twee hoeken een uitvoer. De buis liep van invoer naar rechtsachter. Daar zat een dubbele tuit op de doos; de ene kabel ging met een 180 graden bochtje direct door naar linksachter (door de muur). De veer bleef ook steken, daar waar de tuit op de doos aansluit. Maar dat was met een haakje opgelost.

Ik zou zeggen; stofzuiger er op.
[...]

Dus niet via de kruipruimte, want daar kun je een schier oneindige hoeveelheid trekveer kwijt :+

Ik heb zo'n kunststof veer gebruikt. Dat is wat makkelijker met "erbij trekken".

[ Voor 17% gewijzigd door kabeltjekabel op 11-03-2019 07:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-06 21:33
[...]

Heb je het luik naar de kruipruimte al verwijderd en je hoofd er doorheen gestoken? Met een beetje zaklamp of een bouwlamp kun je normaal gesproken onder je hele woning door kijken, dan zie je snel genoeg of er een bos trekveer in het zand ligt.

Bij terugtrekken in de woonkamer zou er dan ook zand aan je trekveer moeten zitten though... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Goedemorgen,

Sinds kort is de eerste laag stenen opgebouwd. Wat me opviel is dat bij sommige hoeken de kalkzandsteenblokken te kort lijken afgezaagd. Vraag is of dit kwaad kan.

Verder ontbreekt er een uitsparing voor een buitendeur zoals te zien is bij de tweede pijl (bij de eerste pijl en op andere plekken is deze er wel).

Situatie

[ Voor 14% gewijzigd door witterholt op 11-03-2019 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Laatst online: 13:38

MadEgg

Tux is lievvv

Dronium schreef op zondag 10 maart 2019 @ 21:33:
[...]

Je hoeft het inderdaad niet te verwachten, maar zo duur is het ook weer niet. Mijn tegelverkoper/zetter (vanuit het project) rekent daar € 10,- per strekkende meter voor. Dat vind ik een koopje want die hoekprofieltjes vind ik echt :r Voor ongeveer € 100,- was ben ik daar mooi vanaf.
Mooie hoekprofielen kosten ook wel minstens €10,- per strekkende meter. Vind ik zelf mooier. Maar dat hangt ook af van wat voor kleur tegels en wat voor patroon je gebruikt.

Tja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• witterholt
witterholt schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:08:
Verder ontbreekt er een uitsparing voor een buitendeur zoals te zien is bij de tweede pijl (bij de eerste pijl en op andere plekken is deze er wel).

[Afbeelding: Situatie]
Goedemiddag,

De uitsparing voor de buitendeur is er alsnog gekomen...
Aangepaste situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ons toilet wordt opgeleverd met tegels tot iets meer dan een meter hoogte. Daarboven hebben we het spuitwerk laten vervallen. Ik twijfel nu alleen of we dat laten stukadoren (en dan of net zo dik als de tegels, of dun), of de tegels gewoon tot aan het plafond door laten leggen. Wat vinden jullie? Ik kan de vergelijkingen niet echt vinden die ik zoek.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

kabeltjekabel schreef op maandag 11 maart 2019 @ 07:35:
[...]

Exact dat heb ik dit weekend ook gedaan. Maar daar was 1 "invoerpunt" en in de tegenoverliggende twee hoeken een uitvoer. De buis liep van invoer naar rechtsachter. Daar zat een dubbele tuit op de doos; de ene kabel ging met een 180 graden bochtje direct door naar linksachter (door de muur). De veer bleef ook steken, daar waar de tuit op de doos aansluit. Maar dat was met een haakje opgelost.

Ik zou zeggen; stofzuiger er op.

[...]

Dus niet via de kruipruimte, want daar kun je een schier oneindige hoeveelheid trekveer kwijt :+

Ik heb zo'n kunststof veer gebruikt. Dat is wat makkelijker met "erbij trekken".
Ik ga volgend weekend weer even priegelen (eerst met vakantie).

Zo'n kunststof veer heb ik ook (4,50 bij de Gamma :P), werkt heel goed tot hij dus ergens niet verder wil.

En de originele kabel is er per abuis uitgetrokken... ik aan het ene eind, mijn vrouw aan het andere eind. Maar de communicatie verliep niet helemaal vlekkeloos, toen zij aan de kabel trok had ik net losgelaten :+. Dat zijn van die momenten dat je blij bent dat we vrijwel alles hebben uitbesteed ;).
TKroon schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 21:50:
Ons toilet wordt opgeleverd met tegels tot iets meer dan een meter hoogte. Daarboven hebben we het spuitwerk laten vervallen. Ik twijfel nu alleen of we dat laten stukadoren (en dan of net zo dik als de tegels, of dun), of de tegels gewoon tot aan het plafond door laten leggen. Wat vinden jullie? Ik kan de vergelijkingen niet echt vinden die ik zoek.
Wij hebben ook bewust laten tegelen tot 1 meter hoog, daarboven zit 4mm stucwerk. Er zit dan een rand van de tegels, maar die heb ik netjes wit geverfd, ziet er super strak uit! Onze vorige woning had dit ook en daarom hebben we dit weer gedaan, overigens ook in de badkamer.
Prijs was voor ons geen argument overigens. We hebben donkere wandtegels en als je die tot het plafond legt wordt het een heel donker hok.

Kan je wel een Funda linkje sturen van ons appartement waar goede foto's op staan van de badkamer en toilet :).
Kun je ook zelf oordelen of je het goedkoop vindt ogen :P

[ Voor 32% gewijzigd door Sport_Life op 13-03-2019 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ik heb een paar keer het stucwerk zo dik als de tegels gezien maar ik vond het eerlijk gezegd geen gezicht. De rand die tegen je tegels aankomt is nooit helemaal mooi strak.
En je kijkt er ook op als het ware wat het een gekker gezicht maakt dan een strak gestuct plafond tegen de zijwanden aan.
Persoonlijk oogt het ook goedkoper daardoor en je gaat ook niet werken met een pvc rand ertussen.
Ik laat daarom tegelen tot het plafond. Maar dat is uiteindelijk ook wel duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Haha mooi, eerste twee reacties, beide het tegenovergestelde. @Sport_Life ik zou blij zijn met de foto’s! Als je het niet hier wilt delen is een PM natuurlijk ook goed :)

@GeeMoney wat voor tegels heb je? Ik krijg aan de wanden matwitte 60x30cm tegels. Ziet er dus ook wel strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Haha ja het is natuurlijk ook persoonlijk he. Vind zelf pvc en alles wat op "nep hout" lijkt weer verschrikkelijk, terwijl de helft van alle nieuwbouwwoningen ermee vol liggen.
Ik stuur je pm.
Ben wel benieuwd wat je ervam vindt. Wij kochten het appartement destijds al zo, dus nooit bij stil gestaan tot we nieuwbouw kochten :)

[ Voor 34% gewijzigd door Sport_Life op 13-03-2019 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:48
Sport_Life schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 23:11:
Haha ja het is natuurlijk ook persoonlijk he. Vind zelf pvc en alles wat op "nep hout" lijkt weer verschrikkelijk, terwijl de helft van alle nieuwbouwwoningen ermee vol liggen.
Ik stuur je pm.
Ben wel benieuwd wat je ervam vindt. Wij kochten het appartement destijds al zo, dus nooit bij stil gestaan tot we nieuwbouw kochten :)
Ben ook wel benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
GeeMoney schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 22:14:
[...]

Ik heb een paar keer het stucwerk zo dik als de tegels gezien maar ik vond het eerlijk gezegd geen gezicht. De rand die tegen je tegels aankomt is nooit helemaal mooi strak.
En je kijkt er ook op als het ware wat het een gekker gezicht maakt dan een strak gestuct plafond tegen de zijwanden aan.
Persoonlijk oogt het ook goedkoper daardoor en je gaat ook niet werken met een pvc rand ertussen.
Ik laat daarom tegelen tot het plafond. Maar dat is uiteindelijk ook wel duurder.
Voor de douche worden zulk soort dingen zoveel relaxter als je minglazen hebt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:49
Ik heb dat in een vorige huis gehad en dat was superstrak. Was dezelfde kleur als de voeg (wit) en er werd een soort mozaïekstrip als natuurlijke overgang gebruikt. Geen idee hoe of wat, het zat al in het huis toen ik er kwam wonen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@Señor Sjon heb je een voorbeeldfoto? En voor de zekerheid: je bedoelt dat het gestukadoord was boven de tegels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:49
Niet bij de hand, die moet ik even opzoeken (is 10 jaar terug). Maar dat was tegelwerk tot ~150, toen een bandje met mozaiektegels en toen het stucwerk. Dat liep naadloos in elkaar over.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hsslt
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-06-2024
@TKroon Wij hebben ook tegels in het toilet tot de hoogte van het inbouwreservoir, daarboven renovlies en gesausd en de tegelrand afgewerkt met een wit laagje. Vind het resultaat zelf ook heel strak en mooier dan tegels tot het plafond, zal vanavond even een foto maken voor je en deze hier delen.

Edit: en dan nu de foto's:

Foto 1

Foto 2

[ Voor 20% gewijzigd door hsslt op 14-03-2019 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmileAlot
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12-2024
Inmiddels precies gebeurd wat je aangaf. Huis is inmiddels waterdicht, muren opengetrokken waar het echt doordrenkt en te nat was. Nu wachten tot het droog genoeg is. Hout onder 20% vocht gehalte en dan weer dicht maken. Trappen mogelijk ook nog laten vervangen. Maar er zit schot in...

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/8ple3vdio9.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/c9hh55ig.jpeg
Rob-T6 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:00:
@GeeMoney
Laat ik het zo zeggen....

Bij onze kwaliteitscontrole zou het betekenen:
- slopen tot op het buitenste doek
- opnieuw vullen met isolatie
- nieuwe folie
- nieuw fermacell

Vaak genoeg is bij een dergelijk waterballet de isolatie ook zeiknat, en ingezakt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:30
TKroon schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 23:09:
Haha mooi, eerste twee reacties, beide het tegenovergestelde. @Sport_Life ik zou blij zijn met de foto’s! Als je het niet hier wilt delen is een PM natuurlijk ook goed :)

@GeeMoney wat voor tegels heb je? Ik krijg aan de wanden matwitte 60x30cm tegels. Ziet er dus ook wel strak uit.
Afbeeldingslocatie: https://pic100.picturetrail.com/VOL1058/4389994/9280521/414162415.jpg
een voorbeeld van mijn huis met tegels tot bovenaan. Ik vind het wel strak. Krijg hem ff niet gedraaid...maar dat lukt je zelf wel denk ik:)

[ Voor 5% gewijzigd door Snowhite0901 op 15-03-2019 12:06 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Dank allen! @Snowhite0901 met tegels tot boven is ook mooi, maar ik vind het gladde stukwerk nog iets strakker :) in ieder geval niet de dikke stuklaag zo dik als de tegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
Ook wij hebben nu de sleutel van ons huis! Het valt qua troep gelukkig wel mee, de bouwstofzuiger doet goed z'n werk.

Ik worstel alleen met de vloerverwarming.
De temperatuur binnen is hoger dan buiten, dus er wordt wel iets gedaan. Zojuist is er een monteur van de wtw geweest, die heeft de wtw goed ingesteld.
Ik heb zojuist de ombouw van de vv er af gehaald, maar ik begrijp er geen snars van. Kan iemand me opweg helpen??

De opzichter zegt dat ik nergens aan mag komen, want alles is ingeregeld.
Ik heb een kwartier geleden de thermostaat op +1 graden gezet. Maar de aanvoer bg geeft 20 graden aan en de retour ook.
De aanvoer 1e geeft 18 aan en de retour 16.

Ik hoor de ketel branden. Temperatuur ketel staat op 45 graden.

Ik heb zwaar m'n twijfels of het wel ingeregeld is. Zie ook foto.

Vvw 1e
De verdeler beneden ziet er gelijkwaardig uit (behalve dat er een bypass zit, die staat op 0,3 bar)

Klopt dit? Of moet ik de installateur aan z'n jas trekken? Waarom is de temperatuur aanvoer zo laag? Buizen voelen ook koud.
De opzichter zegt dus dat alles ingeregeld is volgens woningborg temperaturen (20gr beneden, 18 boven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wat geven de flowmeters bovenop aan? Zover ik kan zien in je afbeelding is dit 0 ltr/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
@bbbrumbrum ze staan allemaal bovenin, op 0 ja.

Edit: ik hoor opeens gepiep uit de voorraadkast, de verdeler piept alsof er een muis in zit.. De flowmeters zijn nu gezakt.
Sommigen staan op 1, anderen op 2.
Temperatuur aanvoer en retour nogsteeds beiden 20 graden.

Edit2: die van de 1e verdieping staan op 0, ik zag er net wel eentje op en neer gaan. Aanvoer is gestegen naar 20, retour gezakt naar 14.

[ Voor 88% gewijzigd door Hsb-3 op 15-03-2019 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zonder flow gaat er niets warm worden... Draait de pomp (van de cv-ketel?)?

Als die draait kun je eens proberen een van de blauwe inregelafsluiter uit te draaien (wel het aantal slagen tellen/stand markeren).

Met 0 flow moet het haast wel iets simpels zijn, een pomp die niet draait of een kraantje die dicht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
@bbbrumbrum, zie mijn edit. De ketel maakt geluid, dus zal wel pompen? Ik snap alleen niet helemaal waarom de aanvoertemperatuur op de meter zo laag is, terwijl de ketel op 45 staat. Of is dat normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvs79
  • Laatst online: 16:20
vijf groepen zonder losse pomp bij je verdeler? Zit de ketel in de buurt of ver weg want dat scheelt nogal wat kwa aanvoer temp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Als er geen water door de leidingen stroomt (zoals de flowmeters laten zien) dan werkt de thermometer ook niet. Knoppen staan wel open? Zijn de leidingen goed ontlucht? Bij mij was er op de eerste- en tweede verdieping geen enkele flow mogelijk omdat er behoorlijk wat lucht in de leidingen zat. Na een flink ontluchtings-sessie stroomde het opeens wel.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
@cvs79 cv/wtw zit op zolder, verdeler op de bg en op de zolder (verdeelt naar 1e verdieping). Zou het probleem niet moeten zijn omdat dit bij alle fasen voor ons ook zo is uitgevoerd.

@MadEgg, hoe ontlucht ik de vloerverwarming, gewoon bij de cv (zoals bij radiatoren)? Druk is 1,7 bar op het systeem, dus er zou wel een beetje water bij mogen denk ik. Is dat overigens iets wat ik zelf kan doen of kan ik beter de projectinstallateur dit laten doen (gezien garanties en ondehoudsperiode ed)? Ik heb nu trouwens wel wat flow (1,0 en 2,0 op div groepen beneden). Maar temperatuur blijft 20gra aanvoer/afvoer.

[ Voor 10% gewijzigd door Hsb-3 op 15-03-2019 14:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

[b]Hsb-3 in "Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2"@MadEgg, hoe ontlucht ik de vloerverwarming, gewoon bij de cv (zoals bij radiatoren)? Druk is 1,7 bar op het systeem, dus er zou wel een beetje water bij mogen denk ik. Is dat overigens iets wat ik zelf kan doen of kan ik beter de projectinstallateur dit laten doen (gezien garanties en ondehoudsperiode ed)?
Boven beide temperatuurmeters zit een schroefje. Als jouw verdeler net zo werkt als die van mij dan kun je met een schroevendraaier iets losdraaien en hoor je de lucht ontsnappen tot er water achteraan komt. Dan draai je hem weer dicht. Eventueel kun je dit proces voor elke groep apart herhalen.

Let wel op de standen van de knoppen - als de boel echt netjes afgesteld is dan zou ik zeker markeren hoe ze staan zodat je dat weer terug kunt zetten. Ik ben daar nog uren mee bezig geweest om het een beetje netjes af te stellen.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:13
Temperatuur op de ketel op 45, is dat van tapwater of van de verwarming? Bij mij zijn dat twee verschillende dingen. Anders zou je Ta 45 moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
MadEgg schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:02:
[...]

Boven beide temperatuurmeters zit een schroefje. Als jouw verdeler net zo werkt als die van mij dan kun je met een schroevendraaier iets losdraaien en hoor je de lucht ontsnappen tot er water achteraan komt. Dan draai je hem weer dicht. Eventueel kun je dit proces voor elke groep apart herhalen.
Gewoon een verwarmingssleuteltje voor halen, kost een paar euro. Kan je de rest van de CV's ook mee doen. Alhoewel die gewoon ergens in huis aanwezig behoort te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Pizza_Boom schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:14:
[...]
Gewoon een verwarmingssleuteltje voor halen, kost een paar euro. Kan je de rest van de CV's ook mee doen. Alhoewel die gewoon ergens in huis aanwezig behoort te zijn.
Wat is het voordeel daarvan? Het is gewoon een platte schroef. Gewone schroevendraaier past er perfect in. Een 5-cent muntje ook, overigens O-)

Tja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
MadEgg schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:33:
[...]

Wat is het voordeel daarvan? Het is gewoon een platte schroef. Gewone schroevendraaier past er perfect in. Een 5-cent muntje ook, overigens O-)
Hij blijft zitten, je beschadigd niets als je schroevendraaier eruit schiet en je hebt een mooi hefboompje waarop je eigenlijk nooit teveel kracht zet. En je kan hem ook gebruiken op oudere radiatoren.
Ik heb hem van thuis wel eens mee naar kantoor genomen. De radiatoren werden niet warm, spul even ontlucht en daarna hadden we weer een aangename temperatuur op kantoor. Toevallig was kort daarvoor onderhoud gepleegd aan het CV systeem. En na vullen moet je vaak meerdere keren ontluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Snowhite0901 ik krijg 60x60 in het toilet tot aan het plafond met een nis in de achterwand op ooghoogte.
In mijn vorige woning had ik ook 60x30 langwerpig wit tot aan het plafond, ik zal eens een foto opzoeken van de verkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hsb-3
@Deleon78 als je warm tapwater op 45 graden staat gaat er iets niet goed ;) uiteraard is dit de waarde van de vloerverwarming. (ik ben gelukkig niet helemaal een nitwit op gebied van installaties, alleen vloerverwarming is nieuw voor me).

@MadEgg @bbbrumbrum gisteren nog een (jonge) medewerker van het installatiebedrijf gesproken, hij zei dat er een automatische ontluchter op zit en dat het systeem even de tijd nodig heeft om op gang te komen. En als het maandag nog zo is dat er boven geen flow is of de temperatuur zo laag blijft, dat ik even moet bellen.
Nu lijkt het me dat na 4 uur er wel wat opgewarmd moet zijn en de temperatuur van de aanvoer wel warm moet worden in die tijd? (daarbij staat de installatie al minstens 2,5 week in bedrijf).
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat 20 graden de vloer in sturen er bij hoort, dat de "slimme" installatie met een lage temperatuur de gewenste kamertemperatuur haalt? (het idee van, water rondpompen en pas de temperatuur ophogen als de temperatuur te laag blijkt te zijn)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:13
Ik was tot voor kort wel een nitwit, maar je leert snel in een bouwtraject.
Als nerd ben ik gewend uit te sluiten, dus ik dacht ik check het even :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10:41
Ik ben al een tijdje aan het spammen in topics over de badkamer en keuken, maar nu kwam ik dit topic tegen, dus wellicht leuk om me hier ook even te melden.

Wij hebben rond deze tijd vorig jaar ingeschreven op een klein nieuwbouwproject. Negen vrijstaande woningen in Eindhoven. Het is een project met veel vrijheid, maar gevelbeelden lagen wel vast.

Wij wilden graag vrijstaand wonen, maar de wijk niet uit. In de bestaande bouw kwam vrijwel niets beschikbaar wat ons aansprak. De meeste woningen in de bestaande bouw hebben de woonkamer aan de voorzijde en een keuken achter waardoor er geen verbinding is tussen woonkamer en tuin. Dat was voor ons dan ook een belangrijke eis: De woonkamer en tuin moeten verbonden kunnen worden.

Dit project kwam in de wijk voorbij nadat in het zelfde gebied eerst vrije kavels verkocht werden. Die vrije kavels waren te duur, maar dit project bleek haalbaal.

We hebben vooral onderschat hoeveel je zelf moet blijven controleren. Ik heb alle tekeningen nagetekend in Sketchup (inclusief omgeving van de woning) en heb nu dus een volledig 3D model van de woning. We hebben steeds alle maten goed moeten controleren. Vooral de badkamer was een drama om goed getekend te krijgen. Er ontbrak vaak veel informatie van fabrikanten en daar moet je dan achteraan bellen om alles precies te krijgen.

Verder heeft de aannemer het duidelijk druk, waardoor er af en toe fouten in copy/paste mails zitten. Zo zou er bijvoorbeeld geen glasvezel aangelegd worden terwijl de hele wijk wel glasvezel heeft. Dit bleek een type-fout, maar toch...

Wat ik ook onderschat heb was de hoeveelheid extra elektra die in het huis aangebracht moest worden. Ik heb behoorlijk was extra stopcontacten, schakelaars, lichtpunten aan laten leggen en dat is bepaald niet goedkoop. Daarnaast hebben we behoorlijke meerkosten voor vloerverwarming boven. Ook dat was in eerste instantie niet voorzien.

Lastige vraag. De casco prijs van de basiswoning was 537,500 (inclusief grond die schreeuwend duur is). De uitbouw naar achteren van 2,4m over twee verdiepingen kwam op 45,000. Verder heb ik bij de koop zelf al een grotere berging en wat structurele aanpassingen laten doorrekenen. Die kwamen op 14,000.

Een standaardoptie was een afwerkpakket inclusief badkamer, keuken, stucwerk en stompe deuren in het hele huis voor 23,500. Ook dit hebben we direct meegenomen.

Al met al was de basisprijs waarvoor we getekend hebben bij de makelaar 620,000.

Onze begroting gaat uit van 675,000. Voor dat bedrag moet de standaardkeuken aangepast worden naar een mooie keuken en moet de hele afbouw gedaan worden (vloeren, stoffering). Daanaast moet de bestrating van de oprit (verplichting vanuit de gemeente).

Voor de keuken zijn we uiteindelijk 18,000 kwijt. Daarvan zit 9,000 al in de basisprijs, dus de meerprijs is zo'n 9,000.

Voor de vloerverwarming boven werd de meerprijs zo'n 10,000. Dit was onvoorzien, maar hebben we toch gekozen om iets meer toekomstbestendig te zijn. Wij krijgen gelukkig nog gewoon gas. De meerprijs van een warmtepomp kwam op 30,000 en dat was toch wel teveel van het goede als onvoorziene post.

Voor kleine opties (voornamelijk extra elektra, loze leidingen, buitenkraan) zo'n 8,000

De badkamer heeft nauwelijks meerkosten. De standaard projectbadkamer is voor ons prima.

Ons afbouwpakket bevat stucwerk van de wanden in afwerkklasse "groep 1". Dat zou in principe geschikt moeten zijn om direct af te werken met een mat verfsysteem (texen dus).

De planning is om dit een jaar na oplevering te doen. De bouw is net begonnen. In eerste instantie denk ik dat we zo goedkoop mogelijk gras uitrollen in de tuin en dan na een jaartje eens kijken hoe we de tuin willen hebben.

Status van het project
De bouw is net begonnen. De palen zijn inmiddels droog en komende week wordt begonnen met de fundering.
Pagina: 1 ... 7 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2