Ik vraag me af of er ruimte is om over te praten als er zoveel animo is. Ze vermelden natuurlijk niet voor niets dat het optiepakket in zijn geheel afgenomen dient te worden.Jheroun schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:54:
@PascalvE Of je dat huis zijn geld waard vindt is een persoonlijke afweging, als alles zo duur is daar is dat nu kennelijk geen rare prijs. Ook wij mede nieuwbouwkopers zitten vaak nog met prijzen in ons hoofd die (meer dan) een jaar geleden normaal waren, aangezien de meeste projecten twee jaar verder zijn voor het af is. Zo was ons huis in oktober '17 in de folder 609k, was hetzelfde type een fase later al 650k en zit weer een fase later een ander maar vergelijkbaar type (vrijstaand en m2) boven de 700k.
Ik heb wel een andere tip: kijk of je niet voordeliger uit bent met een aannemer achteraf. Wij hebben ook via van Wanrooij gekocht en we laten een hoop direct door hun doen maar ik ben niet meer overtuigd dat dat handig wasQua prijs zijn ze lang niet altijd bizar duur (als je niet gaat vergelijken met de goedkoopste mogelijkheden, zwart, via werkspot...) maar qua materialen vind ik lang niet altijd helder wat je krijgt. Dat optiepakket wat eigenlijk standaard zou moeten zijn is een mooi voorbeeld om over in gesprek te gaan met een aannemer, en dan kan je het ook meteen over stukadoren, sausen en alles wat je verder wilt hebben. Dan ben je ook een stuk flexibeler.
Aannemer achteraf lijkt me echt bizar, nieuwbouwwoning klaar en direct daarna gaat iemand anders een vliso trap eruit slopen om een vaste trap te maken, de leidingen verleggen voor was-machine etc. Zou toch van de zotte zijn?