Zo hieronder dan eindelijk mijn bijdrage. Heb ontzettend veel gehad aan alle informatie in dit topic en de eerdere delen! Zonder jullie was mijn nieuwe woning een schim van wat het nu zal zijn. Met name uit dit topic inspiratie gehaald voor de diverse loze leidingen, mantelbuis naar de garage, isoleren van garage en extra brede loze leidingen.
Waarom de keuze nieuwbouw?
Moderne technieken, mogelijkheid om woning geheel naar eigen smaak in te richten en in de hypotheek mee te nemen! En natuurlijk het idee dat je de eerste gebruiker bent maakt het al helemaal je "eigen" huis.
Wat hebben jullie overschat en onderschat?
Het is ons best tegengevallen welke begeleiding je ontvangt bij het kopen van een nieuwe woning. Uiteraard zijn er standaard heel veel opties mogelijk, maar als je echt het maximale uit je woning wilt halen moet je zelf echt veel onderzoek doen, van goede huize komen en durven doorvragen! Veel verder dan welke kleur tegels je wilt en of je buiten een kraantje en misschien wat spotjes wilt komt de kopersbegeleiding niet.
Verder zijn we halverwege de bouw ingestapt en voelt het nu continu alsof we aan het inhalen zijn. Vandaar dat ik ook nu pas post. Had er eerder simpelweg de tijd niet voor tussen het werken, papa zijn en onderzoeken door.
Hoeveel meerwerk waren jullie voor de bouw kwijt?
Het project waarin wij een woning hebben gekocht is zeer kleinschalig opgezet. Er worden vlak bij onze huidige woning in de buurt op een stuk braakliggend terrein 2 vrijstaande villa's gebouwd. Omdat het project zo klein is, is er heel veel maatwerk mogelijk tov reguliere projectbouw. Anderzijds zitten deze woningen in een andere prijsklasse en zijn de woningen standaard al voorzien van e.e.a. welk elders als meeropties wordt genomen.
ivm prijzen MO
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Hoeveel geld heeft het totaal gekost naast de hypotheek?
Omdat er al best veel standaard is opgenomen valt het totale meerwerk best mee. Voor het overige past bijna alles in de hypotheek en overwaarde van onze huidige woning.
Hoe hebben jullie de muren aangepakt, stucwerk of toch behangen?
We zijn dus in gesprek met JPG-inrichters over het doen van de muren met renovlies. Vind ze wel prijzig, zeker als je alles in een andere kleur wilt en er eventueel nog geschuurd moet worden. Woonkamer vind ik het belangrijkst en laat ik ook uitvoeren in schrobbare verf.
Wanneer zijn jullie begonnen met de tuin?
Even kijken hoeveel geld er overblijft, maar denk jaartje na oplevering.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q