Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.797.857 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:18

Sport_Life

Solvitur ambulando

JimSR schreef op maandag 30 december 2019 @ 09:12:
De bouw is 2 weken geleden gestart! Precies volgens schema.
Ze zijn begonnen met het aanleggen van de bodemlussen voor de warmtepomp. Heipaal-dag komt ergens in januari.

Uiteraard komt daarmee ook de eerste termijn factuur voor de start van de bouw, deze heb ik digitaal ontvangen. Wat ik wel gek vindt en dus even hier wou checken bij jullie is dat ik tegelijk ook per post twee facturen heb ontvangen voor eerste termijn meerwerkopties en een aanbetaling voor de zonnepanelen.

Vooral die laatste verbaas ik mij een beetje over dat ik daar nu al een factuur voor krijg?
Is dit normaal of moet ik hier op ingaan?
In je KOA staat precies omschreven welke facturen jij wanneer gaat ontvangen.

De meerwerkopties wordt volgens mij meestal 25% bij start bouw gefactureerd. PV panelen is niet heel logisch om nu al te ontvangen, tenzij het extra panelen zijn (meerwerk).
Overigens kun je wel met de pv panelen factuur de btw terugkrijgen.

Als de pv panelen niet apart staat vermeld in de KOA en het betreft geen meerwerk zou ik (afhankelijk van het bedrag) voorstellen de factuur pas te betalen als het dak erop zit. Scheelt toch weer ~1% rente ;) (al snel 50 euro)

[ Voor 20% gewijzigd door Sport_Life op 30-12-2019 09:22 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:40
Over betalingen gesproken. Morgen naar de notaris en ik snap de nota die wij daarvan gekregen hebben niet helemaal.

Het verschuldigde bedrag is grond + eerste termijn + kosten hypotheekakte. Dit bedrag wordt afgetrokken van de hypotheek en restant gaat in depot. Hierdoor staat het te ontvangen bedrag op 0.

Maar dat zou inhouden dat de kosten hypotheekakte uit de hypotheek wordt betaald :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
witterholt schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 13:01:
Bij ons is het metselwerk (afgezien van een paar gaten waar de steiger verankerd was) en schuine dak inmiddels klaar en zijn de steigers eraf.
[Afbeelding: Steigers eraf]
Wel een nepschoorsteen en geen overstek. Over een paar jaar hele wijk met vieze muren...

Heeft die schoorsteen een andere kleur steen(strips)?

[ Voor 5% gewijzigd door kabeltjekabel op 30-12-2019 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07:56
kabeltjekabel schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:16:
[...]

Wel een nepschoorsteen en geen overstek. Over een paar jaar hele wijk met vieze muren...
Wat bedoel je precies? Water loopt van de muren af via de schoorsteen, ipv door de dakgoot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
nel!s schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:53:
[...]

Wat bedoel je precies? Water loopt van de muren af via de schoorsteen, ipv door de dakgoot?
1) Schoorsteen is een compleet overbodig detail wat alleen maar PV in de weg zit en voor extra schaduw zorgt. Het is gewoon gedweep met iets van 50+ jaar geleden. Over 50 jaar gaan ze zeker een nep CV-uitlaat op het dak zetten uit nostalgie :? Of zit er nog een ventilatie inlaat / uitlaat in?

2) Geen overstek zorgt voor vieze en natte ruiten en muren. Te herkennen aan van die smerige leksporen onder de randen van de dorpels etc. Veelal ook al direct onder dakrand bij lekkende daktrim.
Alhoewel de ruiten hier wel redelijk diep liggen, dus voor de ruiten valt het waarschijnlijk wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-05 14:09
feelthepower schreef op zondag 29 december 2019 @ 08:25:
[...]

Data en electriciteit door een buis? Ik denk dat dat eigenlijk niet mag toch?
Die mantelbuis is 75 mm. Daar kun je elektra weer in buizen doorheen leiden. Bijvoorbeeld die voorbedrade flexibele buizen. Dan ligt de data niet met de elektra in dezelfde buis, maar wel door dezelfde mantelbuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:40:
Over betalingen gesproken. Morgen naar de notaris en ik snap de nota die wij daarvan gekregen hebben niet helemaal.

Het verschuldigde bedrag is grond + eerste termijn + kosten hypotheekakte. Dit bedrag wordt afgetrokken van de hypotheek en restant gaat in depot. Hierdoor staat het te ontvangen bedrag op 0.

Maar dat zou inhouden dat de kosten hypotheekakte uit de hypotheek wordt betaald :?
Als je niet bij de notaris hebt aangegeven dat je die kosten zelf wil betalen komt het inderdaad uit de hypotheek.

Mag de eerste termijn al betaald worden volgens de kao? Moet je ook even scherp op zijn. Nooit zaken betalen als het niet moet, facturen krijg je soms wel eens te vroeg.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-06 20:16
kabeltjekabel schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:16:
[...]

Heeft die schoorsteen een andere kleur steen(strips)?
Denk dat kleurverschil wordt veroorzaakt omdat het ten tijde van de foto licht gevroren had. Normaal gesproken valt het niet op. Het zijn in elk geval geen steenstrips. Er zit trouwens geen ventilatiedoorvoer in, wel een vleermuiskast. Voornamelijk zijn de schoorstenen dus een ontwerpkeuze en niet functioneel. Zelf vind ik het wel een mooi detail en het blokkeert de pv panelen niet, want die zitten lager gemonteerd aan de zuidkant van het dak.
Over een aantal jaar stuur ik wel een nieuwe foto om te tonen hoe vies de muren dan zijn. 😋

[ Voor 20% gewijzigd door witterholt op 30-12-2019 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Hertog_Martin schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:40:

Even bellen met de notaris. Je kunt de nota uit de hypotheek betalen, maar technisch gesproken is de rente over dat deel dan niet meer aftrekbaar. Waarschijnlijk zul je zelf wel kosten maken die wel aftrekbaar zijn en die hoger zijn dat de kosten van de notaris, maar dan moet je dus wel facturen later gaan bewaren.

Je mag de notaris ook gewoon zelf betalen, zonder dat het uit de hypotheek komt.

En inderdaad. Klopt de eerste termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
kabeltjekabel schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:17:
[...]

2) Geen overstek zorgt voor vieze en natte ruiten en muren. Te herkennen aan van die smerige leksporen onder de randen van de dorpels etc. Veelal ook al direct onder dakrand bij lekkende daktrim.
Alhoewel de ruiten hier wel redelijk diep liggen, dus voor de ruiten valt het waarschijnlijk wel mee.
Maar is zo'n oversteek niet gewoon een jaren '30 esthetisch element. Vieze muren moet toch gewoon bouwtechnisch voorkomen worden door waterafvoer, impregneren etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Bastien schreef op maandag 30 december 2019 @ 16:00:
[...]
Als je niet bij de notaris hebt aangegeven dat je die kosten zelf wil betalen komt het inderdaad uit de hypotheek.

Mag de eerste termijn al betaald worden volgens de koa? Moet je ook even scherp op zijn. Nooit zaken betalen als het niet moet, facturen krijg je soms wel eens te vroeg.
Hmm is ook niet als keuze meegegeven. Maar wist niet dat dat mocht, hypotheek gebruiken voor zulke kosten gezien de hypotheekregels qua 100% financieren. Maar zoals hier gezegd zal gevolg dus iig zijn dat je over dat deel geen HRA krijgt dan. Zal nog even bellen morgen.

Eerste termijn mag al betaald worden volgens koa, bouw is ook al even bezig.

[ Voor 8% gewijzigd door Hertog_Martin op 30-12-2019 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
nel!s schreef op maandag 30 december 2019 @ 17:06:
[...]

Maar is zo'n oversteek niet gewoon een jaren '30 esthetisch element. Vieze muren moet toch gewoon bouwtechnisch voorkomen worden door waterafvoer, impregneren etc?
Nee, het houdt de zon van je muren, de regen van je ramen (en muren). En dat beter dan welke andere oplossing ook.

Wel is het zo dat het tegengaan van houtrot (drooghouden van de kozijnen) niet zo'n item meer is. En natte buitenmuur is ook minder boeiend, want spouwmuren. Maar die spouwmuren hadden ze in de jaren '30 ook al trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
kabeltjekabel schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:07:
[...]
Nee, het houdt de zon van je muren, de regen van je ramen (en muren). En dat beter dan welke andere oplossing ook.
Ik heb even een willekeurig ouder huis op funda opgezocht zonder overstek; de zijgevel ziet er nou niet bepaald vies of verweerd uit: https://www.funda.nl/koop...378-trompstraat-8/#foto-2

[ Voor 3% gewijzigd door witterholt op 30-12-2019 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liquorice
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-12-2020
Bij ons is de buitenkant van het huis nu helemaal klaar. Binnen moet nog wel van alles gebeuren, wc's, badkamer, deuren, stopcontacten, vensterbanken. Maar goed, kan snel gaan. Half februari is de prognose voor oplevering. Bijna het hele project is al opgeleverd, het laatste blok zijn vergt heel wat van je geduld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
witterholt schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:21:
[...]

Ik heb even een willekeurig ouder huis op funda opgezocht zonder overstek; de zijgevel ziet er nou niet bepaald vies of verweerd uit: https://www.funda.nl/koop...378-trompstraat-8/#foto-2
Dat lijkt ten eerste zo omdat de foto waardeloos is. Kijk ook eens naar de schoorsteen. Geheel niet vies ofzo :P

Ter hoogte van de "zolder" kun je daar alsnog zien dat de boel verkleurd is. Overigens is deze variant met geen overstek en pannenrand alsnog beter dan met zo'n gare trim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Laatst online: 14-02-2024
Hertog_Martin schreef op maandag 30 december 2019 @ 17:57:
[...]

Hmm is ook niet als keuze meegegeven. Maar wist niet dat dat mocht, hypotheek gebruiken voor zulke kosten gezien de hypotheekregels qua 100% financieren. Maar zoals hier gezegd zal gevolg dus iig zijn dat je over dat deel geen HRA krijgt dan. Zal nog even bellen morgen.

Eerste termijn mag al betaald worden volgens koa, bouw is ook al even bezig.
Moet je geen bouwrente betalen? Want dat majestueuze project is al vergevorderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
DutchChelsea schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 00:21:
[...]

Moet je geen bouwrente betalen? Want dat majestueuze project is al vergevorderd
Nope, gaat pas per 1 januari in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Laatst online: 14-02-2024
Hertog_Martin schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 00:22:
[...]

Nope, gaat pas per 1 januari in.
Wow, netjes van ontwikkelaar zeg. Complex komt er trouwens geweldig uit te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
D.deJong schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 09:39:
[...]

Waarom het ontwerp van iemand zijn droomhuis afzeiken met allerlei onbenullige praatjes over iets wat niet ter zaken doet, je hebt je punt wel voldoende gemaakt lijkt mij.
Eens. Bovendien valt het vies worden hardstikke mee. Pas dit soort details al jaren toe en dat blijft hardstikke netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
D.deJong schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 09:39:
[...]

Waarom het ontwerp van iemand zijn droomhuis afzeiken met allerlei onbenullige praatjes over iets wat niet ter zaken doet, je hebt je punt wel voldoende gemaakt lijkt mij.
Waarom 'doet dit niet ter zake'?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-06 18:40
nel!s schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 09:56:
[...]

Waarom 'doet dit niet ter zake'?
Het is jouw huis niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:19
Het doet wel ter zake maar het is een beetje laat. Het is niet alsof het ontwerp nu nog aangepast gaat worden. Dus het is vooral de manier van communicatie die wat vervelend overkomt. Het is een prachtig huis en dan blijf je deze 'fout' negatief benadrukken. Terwijl deze 'fout' een klein ding is, huizen worden vaker zo opgeleverd, gaat vaak genoeg goed en daarnaast kun je het ook gewoon weer schoonmaken (wat natuurlijk niet zo simpel is als je ruiten wassen maar zeker mogelijk mocht het echt storend worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
Kom, meneer Kabeltjes ziet het glas wellicht half leeg, maar gevelaanslag en bouwtechnische oplossingen om dat tegen te gaan lijken me zeer on topic. En zo'n esthetische schoorsteen krijgen wij ook - zo onnodig dat we bijna van koop hebben afgezien. Ik vind dat een valide punt.

Bovendien zou ik mijn huis hier niet etaleren als ik er niet over zou willen discusseren.

Ik vind het huis van @witterholt overigens erg mooi voor het oog. Vergelijk dat eens met dat Funda plaatje :X wat ze tussen 1970-2000 hebben neergezet is echt een drama.

@kabeltjekabel waarom is een trim, vergeleken met pannenrand, zoveel slechter? Wegens de kans op lekkage?

[ Voor 21% gewijzigd door nel!s op 31-12-2019 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:55
Even terugkomend op Scr33x0r in "Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2"

Aangezien wij van de berging mijn kantoor + bijkeuken maken, willen we dus een houten tuinhuis/berging/garage plaatsen. Ik zit nu alleen even met een probleem, namelijk het bepalen van het achtererf. Doordat ik een kleine strook openbaar groen naast ons huis heb en daarnaast de achtertuinen van onze (zij-)buren begint, heb ik alleen een achtererf achter mijn huis voor zover ik kan zien.

Als ik vervolgens op ruimtelijke plannen kijk (Kalterbroeken 2017), dan zie je dat onze kavels nog bestaan uit de bestemmingen "Woongebied" en "Tuin", overal waar in de wijk inmiddels een huis gebouwd is, heeft de hele kavel de bestemming "Wonen". Volgens mij zitten daar een paar kleine verschillen in. Kijk ik naar enkele andere huizen in de buurt, dan zijn er een paar hoek woningen die grenzen aan openbaar gebied, die wel gewoon daar een berging oid hebben gebouwd.

Uiteindelijk zal wel blijken dat ik een bouwvergunning nodig heb voor de berging, al had ik een beetje gehoopt dat als ik achter mijn voorgevel bleef dat ik gewoon vergunningsvrij mocht bouwen.

Qua situatie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HNklojX.png

Daar willen we ons tuinhuis, of eventueel verder naar voren. Iemand ervaring met dit soort zaken hier?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Mooi huis, @witterholt . Jammer van die zuurpruim hier op 't forum :P

Technische feedback prima, maar de manier waarop is wat jammer.

[ Voor 41% gewijzigd door woekele op 31-12-2019 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:03
@Scr33x0r Ik ben zelf vergunningverlener bij de gemeente en nu kunnen zaken erg verschillen per gemeente (dus het is sowieso goed om na te vragen bij je eigen gemeente).

Mits rechts van jouw perceel openbaar gebied is klopt jouw conclusie dat je achtererfgebied voor vergunningvrij bouwen alleen direct achter je woning is. Waar je nu een berging wil plaatsen is dan vergunningplichtig. Het is dan ook nog de vraag of het op die locatie mag volgens het vigerende bestemmingsplan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-06 09:40
Hoi medeklussers,

Hoe hebben jullie de bruine dakvezelplaten in jullie nieuwbouwwoning wit gemaakt? Via Google kom ik voornamelijk uit op het antwoord dat je de platen het beste kan laten spuiten door een bedrijf.

Is er hier iemand die het zelf geschilderd heeft (zo ja, welke verf?) en ziet dat er na x jaren er nog steeds goed uit? Wat ik veel lees is dat je het niet zomaar met alle soorten verf moet gaan schilderen, omdat het dan niet meer kan ademen, waardoor het kan gaan schimmelen/rotten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDVXYZ
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-05 10:34
Ik zit nooit op het forum maar zag deze voorbij komen, en gezien mijn recente ervaring met een nieuwbouwwoning in Zwolle misschien leuk wat ervaringen te delen :)

Overkoepelend: het betreft een woning in een appartementencomplex van 5 verdiepingen dat een oud kantoorgebouw van de PTT Telecom was, aan de rand van de binnenstad van Zwolle. Hier wat meer info over het project voor de geïnteresseerden: https://www.nieman.nl/wp-...osten-UpTown-Zwollev1.pdf

In totaal ging het om 79 woningen, van appartementje van 130k tot een penthouse van 800k. Die variatie maakt 't erg leuk in het gebouw! Wat ik jammer vond om te zien is dat er veel appartementen in het lagere segment zijn opgekocht door investeerders, en voor de meest bizarre prijzen worden verhuurd. Dat heeft ook invloed op het gezamenlijke verantwoordelijkheidsgevoel.

Jullie = je in onderstaande ;).

Waarom de keuze nieuwbouw?
Nieuw! En dus ook goed geïsoleerd, geen groot onderhoud de komende tijd en geen verassingen na aankoop (dacht ik, restpunten zijn een enorm gedoe en de geadverteerde plaatjes waren op voorwaarde dat je meerwerk afnam bleek achteraf). Ik kon voor hetzelfde geld iets kopen van een keer zo groot, maar dan zit je aan de buitenrand van een wijk met een huis waar de boiler nog boven de kraan hangt. Dan ben ik toch iets teveel een luxepaard ;)

Wat hebben jullie overschat en onderschat?
Overschat (en onderschat) heb ik het idee dat je ontzorgd wordt en alles wordt geregeld. Het was nog een heel gejo-jo met de aannemer, half jaar vertraging in de bouw (juni dit jaar opgeleverd ipv december vorig jaar), en na de oplevering waren ook de restpunten niet echt een pretje om te (laten) verhelpen. Er staat er nog steeds een open zelfs aangaande de mechanische ventilatie die enorme herrie maakt, maar dat ligt inmiddels bij de VvE gezien iedereen daar last van heeft. De invloed van zo'n VvE had ik trouwens ook onderschat, daar mag nogal wat bepaald worden met z'n allen dmv bijvoorbeeld een huishoudelijk reglement! Ik hoop dat dat allemaal een beetje binnen de perken blijft.

Hoeveel meerwerk waren jullie voor de bouw kwijt?
First off: ik heb alle opties genomen die er mogelijk waren. Luxe inductieplaat, zo'n Siemens oven die ik kan connecten met m'n Homey (oven vanuit de supermarkt voorverwarmen ;)), andere tegels, openslaande deuren naar m'n tuintje, ga zo maar door. Uiteindelijk was ik op een v.o.n. prijs van 140k iets van 16k kwijt aan meerwerk opties. Gelukkig kon ik dit grotendeels kwijt in m'n hypotheek.

Hoeveel geld heeft het totaal gekost naast de hypotheek?
Exclusief inboedel een kleine 8k. Heb alles bijgehouden in een Excel omdat de maandbedragen van de hypotheek tijdens de bouw uit m'n bouwdepot werden gehaald - hier moet je echt heel goed mee oppassen. Dan krijg je tegen het eind namelijk de deksel op de neus omdat je bouwdepot hierdoor niet meer toereikend is bij de laatste factuur van de aannemer en je flink moet bijlappen. Gelukkig had ik hier dus rekening mee gehouden, maar let hier echt goed op mocht. dit ook bij jou gebeuren.

Hoe hebben jullie de muren aangepakt, stucwerk of toch behangen?
Zelf gestuct en overheen geverfd, mocht je wel 3x overheen gezien de grote kleurverschillen op de ondergrond, maar hadden dan ook de basisverf van de Hornbach. Misschien ligt 't ook daaraan ;). Nu een half jaar later ontstaat er bij kitwerk in hoeken wel scheurtjes, maar verder ziet het er nog gewoon helemaal strak uit. Lessons learned: meteen afneembare verf gebruiken. In de keuken heb ik dit nu alsnog gedaan, maar ondanks beide RAL9010 zie je kleurverschil. Da's mooi balen natuurlijk.

Wanneer zijn jullie begonnen met de tuin?
Ergens voor de zomer volgend jaar is de planning ;). Staan al wat meubels in, maar de tegels die er in liggen wil ik wel echt vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
YinYang schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:26:
Hoi medeklussers,

Hoe hebben jullie de bruine dakvezelplaten in jullie nieuwbouwwoning wit gemaakt? Via Google kom ik voornamelijk uit op het antwoord dat je de platen het beste kan laten spuiten door een bedrijf.

Is er hier iemand die het zelf geschilderd heeft (zo ja, welke verf?) en ziet dat er na x jaren er nog steeds goed uit? Wat ik veel lees is dat je het niet zomaar met alle soorten verf moet gaan schilderen, omdat het dan niet meer kan ademen, waardoor het kan gaan schimmelen/rotten...
Al in diverse woningen gewoon met latex gedaan en geen problemen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-06 09:40
D.deJong schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:19:
[...]

Al in diverse woningen gewoon met latex gedaan en geen problemen gehad.
En is dat al lang geleden? Dus zit het er al een hele tijd op?

Heb je nog speciale verf gebruikt of gewoon bijv. zoiets: https://www.gamma.nl/asso...ex-wit-10-liter/p/B517332

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
YinYang schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:22:
[...]

En is dat al lang geleden? Dus zit het er al een hele tijd op?

Heb je nog speciale verf gebruikt of gewoon bijv. zoiets: https://www.gamma.nl/asso...ex-wit-10-liter/p/B517332
Mijn eerste huis was 22 jaar geleden en daarna nog diverse keren verhuisd en hetzelfde gedaan dus best lang geleden.
Neem geen acryl-latex of vinyl-latex want deze zijn waterafstotend, goedkope gewone latex of muurverf zijn geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Milo85 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:26:
@Scr33x0r Ik ben zelf vergunningverlener bij de gemeente en nu kunnen zaken erg verschillen per gemeente (dus het is sowieso goed om na te vragen bij je eigen gemeente).

Mits rechts van jouw perceel openbaar gebied is klopt jouw conclusie dat je achtererfgebied voor vergunningvrij bouwen alleen direct achter je woning is. Waar je nu een berging wil plaatsen is dan vergunningplichtig. Het is dan ook nog de vraag of het op die locatie mag volgens het vigerende bestemmingsplan.
Thanks, ik dacht al dat dat zo was, wat ik vreemd vind is dat bij de rest van de woningen, de woningen die dus al staan, er al genoeg bergingen op die manier staan.

Verder staat er in de bestemming dat er vanaf geweken mag worden mits het voldoet aan de beeldkwaliteitscriteria. Ik ben benieuwd wat de kans van slagen is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:03
Scr33x0r schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:34:
[...]

Thanks, ik dacht al dat dat zo was, wat ik vreemd vind is dat bij de rest van de woningen, de woningen die dus al staan, er al genoeg bergingen op die manier staan.

Verder staat er in de bestemming dat er vanaf geweken mag worden mits het voldoet aan de beeldkwaliteitscriteria. Ik ben benieuwd wat de kans van slagen is..
Tsja, ik kom het regelmatig tegen dat mensen denken dat het vergunningvrij is omdat ze de regels verkeerd interpreteren (expres of niet...). Dus het zou kunnen dat veel van die schuurtjes illegale bouwwerken zijn. Maar ik weet het beleid van jouw gemeente niet of ze daarin handhaven of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:09

MadEgg

Tux is lievvv

YinYang schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:26:
Hoi medeklussers,

Hier twee lagen MDF grondverf en een laag acryl-lakverf er overheen gedaan. Zit er nog niet zo lang op dus kan niets zeggen over lange termijn maar het ziet er nog superstrak uit. Geen verder onderzoek naar gedaan, de bouwer zei dat we het gewoon konden schilderen.

Tja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Heb er een laag (vochtregulerende volgens de verpakking) grondverf van de action op gesmeerd. Nu nog even bedenken hoe ik de afwerklaag ga doen :) Denk gewoon Flexa Latex van de bouwmarkt. Wat hebben jullie met eventuele naden en nietgaatjes e.d. gedaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

woekele schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:24:
Heb er een laag (vochtregulerende volgens de verpakking) grondverf van de action op gesmeerd. Nu nog even bedenken hoe ik de afwerklaag ga doen :) Denk gewoon Flexa Latex van de bouwmarkt. Wat hebben jullie met eventuele naden en nietgaatjes e.d. gedaan?
Ik heb twee tubes MDF gatenvuller verspreid over alle nietgaatjes en naden. Drogen, gladschuren en meeverven en je ziet er niets meer van.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:06

fmb

nel!s schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:03:
[...]
Kom, meneer Kabeltjes ziet het glas wellicht half leeg, maar gevelaanslag en bouwtechnische oplossingen om dat tegen te gaan lijken me zeer on topic. En zo'n esthetische schoorsteen krijgen wij ook - zo onnodig dat we bijna van koop hebben afgezien. Ik vind dat een valide punt.

Bovendien zou ik mijn huis hier niet etaleren als ik er niet over zou willen discusseren.

Ik vind het huis van @witterholt overigens erg mooi voor het oog. Vergelijk dat eens met dat Funda plaatje :X wat ze tussen 1970-2000 hebben neergezet is echt een drama.
Enkel argumenten om wel/niet te kopen zijn hier relevant. In projectmatige nieuwbouw is het natuurlijk totaal onmogelijk om als koper op dit punt ook maar iets aan het ontwerp te wijzigen. Het esthetische aspect zal iedereen zelf wel op letten, het meer functionele (kans op vies worden/schoonmaken) kan voor sommige mensen inderdaad wel handig zijn die nog in de oriënterende fase zitten.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:49
@YinYang ik heb alle nietjes en gaatjes opgevuld en gladgeschuurd en vervolgens alles laten renovliezen en daarna latexen.
Kon ook direct latexen maar nu heb ik ook nagenoeg geen naden meer door het renovlies. Geen idee of het 15 jaar knap blijft maar het zit er nu 2,5 maand op en nog super strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-05 00:02

Friemel

Lekker bezig

Hoe is jullie ervaring met het vinden van een goede stucadoor? Ik hoor verhalen dat je al ver vantevoren deze mensen moet benaderen, zelfs wel 6-8 maanden vooraf, omdat ze het zo enorm druk hebben.
En, als je er eentje vindt die wel tijd heeft, zal die wel niet goed zijn ...

Is dat waar of een fabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:25
@Friemel : volgens mij is dat bij uitbreiding voor de meeste stielmannen wel het geval. Je kan natuurlijk ook geluk hebben... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ha allen, wij zitten ook in traject voor een nieuwbouw woning en 1 van onze wensen is een geïsoleerde garage, nu is dat in het betreffende project voor een garage met normale afmetingen (6x3 meter) bijna € 15.000. Is dat een redelijk normale prijs of is het is dat ook makkelijk en goedkoper na afloop te doen is? ( zo ja aan wat voor bedrag moet ik dan denken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Ligt er een beetje aan wat de begin situatie is, is dit de meerwerkprijs vanuit een situatie zonder garage, of een houten garage, of een enkelsteens?
Bij ons zit standaard er een houten garage bij, opwaarderen naar stenen en geisoleerd kost bij ons 30k, dus in bijv. zo'n geval zou 15k redelijk schappelijk zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
breagor schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:28:
Ligt er een beetje aan wat de begin situatie is, is dit de meerwerkprijs vanuit een situatie zonder garage, of een houten garage, of een enkelsteens?
Bij ons zit standaard er een houten garage bij, opwaarderen naar stenen en geisoleerd kost bij ons 30k, dus in bijv. zo'n geval zou 15k redelijk schappelijk zijn....
Nee, het gaat echt om de prijs om van een enkelsteensgarage een geïsoleerde garage te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-05 18:28
Friemel schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 18:07:
Hoe is jullie ervaring met het vinden van een goede stucadoor? Ik hoor verhalen dat je al ver vantevoren deze mensen moet benaderen, zelfs wel 6-8 maanden vooraf, omdat ze het zo enorm druk hebben.
En, als je er eentje vindt die wel tijd heeft, zal die wel niet goed zijn ...

Is dat waar of een fabeltje?
Is waar. Wij konden er ook geen een vinden want ik dacht dat zal wel loslopen. Toen maar een gezocht via werkspot en heb het zelf dunnetjes (letterlijk :+ ) over mogen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Gijsje22 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 21:45:
[...]
Nee, het gaat echt om de prijs om van een enkelsteensgarage een geïsoleerde garage te maken.
Onze bouwer wilde 8K hebben om onze 6x3m halfsteensgarage volledig te isoleren, dat vond ik al vrij fors. Uiteindelijk zelf gedaan voor ruim 3k aan materialen en flink wat uren. 15k is een aardige indicatie dat de bouwer er gewoon geen zin in heeft. 8k zou op zich redelijk zijn voor 3k aan materialen (- schaalvoordelen die de bouwer heeft en ik niet) + flink wat betaalde manuren.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Gijsje22 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 21:45:
[...]

Ik kreeg de volgende offerte voor naisoleren van de stenen berging:
De wanden en het dak van de enkelsteens berging voorzien van isolatie conform onderstaande:
  • Het dak voorzien van 6 cm pir i.p.v. 3 cm;
  • Aan de binnenzijde van de berging geïsoleerde wanden aanbrengen welke zijn
    opgebouwd uit houten regelwerk 50x100 mm en vrij van het buitenblad geplaastst
    damp-open folie, spijkerflensdeken 123 dik 100 mm RD 2.5. en aan de binnenzijde
    afgewerkt met rhinopaint dik 18 mm gegrond 80um.
Totale prijs: € 6.075,00
Het ging om een berging van 3x5 meter, waarbij een van de wanden van 5 meter gedeeld is met de woning en dus al volledig geisoleerd is.

Ik vond dit zo idioot duur dat ik het gevoel had dat ik dat ook wel zelf kon voor veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-04 15:27
Hallo allemaal,

Afgelopen november hebben wij getekend voor een nieuwbouwhuis in Dordrecht. Zijn er heel blij mee en kunnen niet wachten (en dat moet wel want we waren er redelijk vroeg bij, en de verwachte oplevering is pas medio à einde 2021).

Ik lees al sinds enige tijd mee in dit topic en zie heel veel dingen waar we zelf ook tegenaan lopen. Erg handig en leuk. Hoop ook zeker nu en dan een beroep te mogen doen op jullie ervaring. En zal die van mij ook delen als relevant voor een bepaald onderwerp.

Er is één ding dat ons nu al een beetje bezighoudt. De huizen in ons project worden namelijk in principe gebouwd zonder verwarming op de tweede verdieping. Dit is dan ook een onbenoemde ruimte in de tekeningen (op deze verdieping zit de technische ruimte met warmtepomp, ventilatie en wasmachine/droger maar daarnaast is er een prachtige stuk ruimte die ik graag gewoon wil kunnen gebruiken). De aannemer gaf aan dit zelf ook een bijzondere keuze te vinden, en meldde verder dat de optie wel komt om hier vloerverwarming aan te leggen. Maar (en dat hebben we met meer dingen gezien) je moet dan wel al de beslissing nemen, tekenen, maar nog zonder de informatie over de kosten van toch grote zaken zoals dit. Ik weet nog steeds niet hoeveel geld dit zou kosten - zodra bekend zal ik het hier delen.

Maar ik vroeg me af of hier iemand ervaring heeft met soortgelijke situatie, d.w.z. een onverwarmde tweede verdieping. Aannemer schatte in dat het allemaal wel los zou lopen, dat je nog het meest de vloerkoeling (in de rest van het huis is die beschikbaar) zou missen in de zomers. Ik heb natuurlijk veel liever echte ervaringen... ben benieuwd wat jullie hiervan vinden :)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
@OConnor het hangt een beetje van de aannemer af qua kosten denk ik. Om even een idee te geven, in het huidige huis, gebouwd door grote aannemer, prefab/serieel bouwen kostte vloerverwarming op zolder €2,420.00, dit was dan tot 20 graden.

Bij ons nieuwe huis, kleinere aannemer hebben we gekozen om op de 1e verdieping ipv Jaga convectoren (gewoon radiatoren) vloerverwarming te nemen. Dit kostte niks extra's. Vervolgens heb ik ook nog vloerverwarming op de slaapkamer op zolder aangevraagd, meerprijs hiervan: €560,- en in de berging, want daar komt mijn kantoor €420,-.

Er zit dus nogal een verschil in per aannemer. Onze aannemer rekent vrijwel niks extras voor het afwijken van de standaard, onder het motto: "we moeten het toch nog bouwen, dus maakt niet uit". Ook dingen als een raam verplaatsen kost niks. Maar het gaat hier om een klein project (6 2-onder-1 kap woningen), bij de serieel projectbouw ging het om een deelfase van 13 huizen, maar in totaal zijn er hier rond de 40 dezelfde huizen gebouwd, dus dan is afwijken een stuk lastiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-06 18:32
@OConnor het hangt er natuurlijk vanaf wat je op die 'zolder' gaat doen. Wij hebben op de 2e verdieping ook geen verwarming en het is voor ons de slaapkamer dus zou de verwarming indien wél aanwezig ook niet aangehad hebben. Qua temperatuur is het zo'n 18graden nu. Voor een werkkamer o.i.d. zou het wel te koud zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
OConnor schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:25:
Hallo allemaal,

Afgelopen november hebben wij getekend voor een nieuwbouwhuis in Dordrecht. Zijn er heel blij mee en kunnen niet wachten (en dat moet wel want we waren er redelijk vroeg bij, en de verwachte oplevering is pas medio à einde 2021).

Ik lees al sinds enige tijd mee in dit topic en zie heel veel dingen waar we zelf ook tegenaan lopen. Erg handig en leuk. Hoop ook zeker nu en dan een beroep te mogen doen op jullie ervaring. En zal die van mij ook delen als relevant voor een bepaald onderwerp.

Er is één ding dat ons nu al een beetje bezighoudt. De huizen in ons project worden namelijk in principe gebouwd zonder verwarming op de tweede verdieping. Dit is dan ook een onbenoemde ruimte in de tekeningen (op deze verdieping zit de technische ruimte met warmtepomp, ventilatie en wasmachine/droger maar daarnaast is er een prachtige stuk ruimte die ik graag gewoon wil kunnen gebruiken). De aannemer gaf aan dit zelf ook een bijzondere keuze te vinden, en meldde verder dat de optie wel komt om hier vloerverwarming aan te leggen. Maar (en dat hebben we met meer dingen gezien) je moet dan wel al de beslissing nemen, tekenen, maar nog zonder de informatie over de kosten van toch grote zaken zoals dit. Ik weet nog steeds niet hoeveel geld dit zou kosten - zodra bekend zal ik het hier delen.

Maar ik vroeg me af of hier iemand ervaring heeft met soortgelijke situatie, d.w.z. een onverwarmde tweede verdieping. Aannemer schatte in dat het allemaal wel los zou lopen, dat je nog het meest de vloerkoeling (in de rest van het huis is die beschikbaar) zou missen in de zomers. Ik heb natuurlijk veel liever echte ervaringen... ben benieuwd wat jullie hiervan vinden :)
In ons huidige huis is de tweede verdieping niet verwarmd. Daar is het 's winters koud en 's zomers warm. De ketel hangt op dezelfde verdieping, dus het zou een fluitje van een cent zijn om er een radiator op te hangen, maar wij hebben het nooit nodig gehad (we gebruiken die verdieping alleen om de was op te hangen en spullen op te slaan.

De vraag is of het de investering waard is, of dat je later voor elektrische verwarming kunt kiezen en dan goedkoper uit bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvG88
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-05 00:09
Blihi schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 07:47:
[...]

Ik kreeg de volgende offerte voor naisoleren van de stenen berging:

[...]

Het ging om een berging van 3x5 meter, waarbij een van de wanden van 5 meter gedeeld is met de woning en dus al volledig geisoleerd is.

Ik vond dit zo idioot duur dat ik het gevoel had dat ik dat ook wel zelf kon voor veel minder.
Ik neem aan dat de berging "tegen" de gemetselde buitenmuur aan staat? Realiseer je dat dan dat bijvoorbeeld de aansluiting met het dak een koudebrug zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
De berging staat er nog niet (moet nog gebouwd worden), de buitenmuur wel, dus ja, de berging wordt er tegenaan gebouwd.

Het is een berging, geen garage. Dat het er koud is zal me een zorg zijn. Het belangrijkste is om vocht wat buiten de deur te houden. Mijn huidige (vrijstaande) halfsteense schuur is behoorlijk vochtig en dat hoop ik toch wat te verminderen met naisoleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-05 00:02

Friemel

Lekker bezig

Stucadoor al 6-8 maanden vantevoren regelen, waar of fabel?
Kwakkel schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 18:15:
@Friemel : volgens mij is dat bij uitbreiding voor de meeste stielmannen wel het geval. Je kan natuurlijk ook geluk hebben... :)
Hmm, ik heb nog nooit van het woord "stielman" gehoord, dat is waarschijnlijk Vlaams voor een vakman?
leecher schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 21:49:
Is waar. Wij konden er ook geen een vinden want ik dacht dat zal wel loslopen. Toen maar een gezocht via werkspot en heb het zelf dunnetjes (letterlijk :+ ) over mogen doen.
Da's balen. Ik heb ook geen goede ervaringen bij werkspot. Of je hoort niets of er komen een stel gastjes langs die je liever niet binnenlaat :)

Gezien zelfs de kwartaal, laat staan maand van oplevering niet bekend is, lijkt het mij lastig om te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Friemel schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:17:

[...]

Hmm, ik heb nog nooit van het woord "stielman" gehoord, dat is waarschijnlijk Vlaams voor een vakman?

[...]

Da's balen. Ik heb ook geen goede ervaringen bij werkspot. Of je hoort niets of er komen een stel gastjes langs die je liever niet binnenlaat :)

Gezien zelfs de kwartaal, laat staan maand van oplevering niet bekend is, lijkt het mij lastig om te plannen.
Je hoeft toch nog niet te plannen? Maar wel dat ze rekening kunnen houden met.. Ze kunnen echt wel wat schuiven, maar ze kunnen niet er nog een bij nemen als ze al volgepland zitten..

Wij verwachten in oktober/november oplevering van ons huis (ze moeten nog beginnen met bouwen, dus neem het maar met een korrel zout..), maar ik heb nu wel al contact gehad met meeste soorten bedrijven, vloeren, wanden etc. Ze snappen allemaal dat ik nog geen datum kan geven, maar houden wel ruimte in de planning..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:00
Gijsje22 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:19:
Ha allen, wij zitten ook in traject voor een nieuwbouw woning en 1 van onze wensen is een geïsoleerde garage, nu is dat in het betreffende project voor een garage met normale afmetingen (6x3 meter) bijna € 15.000. Is dat een redelijk normale prijs of is het is dat ook makkelijk en goedkoper na afloop te doen is? ( zo ja aan wat voor bedrag moet ik dan denken?)
Vraag eens na bij de bouwer wat alleen het dak isoleren kost?
Bij ons was het voor 6,5 x 3 m ongeveer 1800 euro, hierbij word het dak met RC 6,5 geïsoleerd, zelfde als het woonhuis.
Verder heb ik een afgedopte cv leiding laten leggen van 220,-

Het volledig isoleren was meer dan 10K.
Voor de resterende 8 K kan ik zelf wel de muren isoleren. Gok voor max 1,5 a 2 k klaar te zijn en een aantal uurtjes.

Reden dat we het dak door de aannemer laten doen, je krijgt op dak isolatie, helaas betekende dat achteraf dat de balken laag 3 stenen lager geplaatst werden. Achteraf is dit veel meer werk om het dak te isoleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-05 18:28
kabeltjekabel schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:35:
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van iemand die zijn "droomhuis" bij de projectbouw gevonden heeft...
Ik denk dat projectbouw vooral bestaat om de volgende reden: Er is geen geld meer voor een echt eigen huis nadat de belasting en grond zijn betaald.

Ik denk dat er best mensen zijn die hun 'droomhuis' vinden in de projectbouw maar dat moet je dan wel in de context zien van de armoede op de NL huizenmarkt. Als je in een doos onder een brug slaapt dan is een nette stacaravan al snel een droomhuis.

Weinig mensen die denken goh wat ik nu echt zou willen: Een 5m brede kalkzandsteen tunnel bouwen tussen de andere kalkzandsteen tunnels met een voor jou bepaald geveltje uit de talentloze-NL-architect-101 catalogus. Het gros van de projectmatige niet-rijtjeshuizen lijkt dat niveau ook maar nauwelijks te ontstijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

kabeltjekabel schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:35:
[...]
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van iemand die zijn "droomhuis" bij de projectbouw gevonden heeft...
Zo, dan brengen we daar bij deze verandering in. En dit was compleet onmogelijk geweest met zelfbouw. De locatie, of ook maar iets gelijkwaardigs, komt gewoon never nooit beschikbaar voor zelfbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
woekele schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 21:09:
[...]

Zo, dan brengen we daar bij deze verandering in. En dit was compleet onmogelijk geweest met zelfbouw. De locatie, of ook maar iets gelijkwaardigs, komt gewoon never nooit beschikbaar voor zelfbouw.
Oh nice. Ik heb nog even gezocht, en voor zover ik kon vinden ben je dan de 2e in dit topic :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kiwi70
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:00
Dan meld ik me ook even. In maart start de bouw van ons droomhuis. Ik vind het nogal aanmatigend (om niet te zeggen: arrogant) dat je voor anderen denkt te kunnen bepalen dat een projectmatig gebouwde woning niet een droomhuis kan zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 13:49
Hier ook een droomhuis hoor. Ik had het met zelfbouw niet anders gedaan op wellicht een kelder na dan.
Locatie en ruimte maar toch in een wijk/project gaf bij ons de doorslag.
Goede ruime woning op een ruime kavel in een leuke wijk.
En ik heb ook serieuze plannen en kavels in optie gehad maar die haalden het niet bij de huidige. Ook tijd is een dingetje, nu was ik al erg veel tijd kwijt maar met zelfbouw was dat mogelijk nog gekker geweest.

Toch geen azijn gehad ipv alcohol? >:)

@leecher geld was hier zeker niet van doorslag. Locatie en ruimte echter wel. Ergens achteraf ver weg zitten van alle faciliteiten en reuring op 600m2 of juist midden in een wijk als vreemde eend iets onder architectuur neerzetten van “kijk ons eens” op 300m2. Nee dank je.

Nu toch vrijstaand in projectbouw op 750m2 kavel in een woning met grote overstekken speciaal voor @kabeltjekabel :p .

Ieder is toch blij met zijn of haar woning en keus mag ik hopen gezien het voor velen de grootste investering van hun leven is. Laat iedereen in zijn waarde en wees blij dat we deze keuzes kunnen maken gelukkig :)

[ Voor 75% gewijzigd door GeeMoney op 03-01-2020 22:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• witterholt
Ons huis zien we ook als ons droomhuis: we zijn blij met het ontwerp, de locatie (naast de bossen van de Veluwe) en de ruime kavel.
Tja, en die zinken lijsten. We gaan het wel zien.

[ Voor 9% gewijzigd door witterholt op 04-01-2020 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:24
Ook een droomhuis hier. Zit met name in de locatie met een ongekend uitzicht op tien minuten fietsen van de stad. Zelfbouw is geen optie op deze of een vergelijkbare plek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 12:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

@kabeltjekabel @D.deJong willen jullie het vriendelijk houden? Ik heb zojuist twee berichten van jullie verwijderd, ik hoop dat ik de volgende keer niet meer stappen hoef te ondernemen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:18

Sport_Life

Solvitur ambulando

.

[ Voor 113% gewijzigd door Sport_Life op 30-06-2020 00:06 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Als ik me niet vergis was jij al de 1e ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:12

EiT

Huis
Dak

Wij zijn ook gewoon blij met ons huis, was precies wat we zochten. Veel m2’s, bijna alles mogelijk qua opties, grote tuin en niet de stress/geregel van zelfbouw.

Voor de rest boeit jouw mening sowieso niet. Jij hoeft er niet in te wonen.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
EiT schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 01:16:
Huis
[Afbeelding: Dak]

Wij zijn ook gewoon blij met ons huis, was precies wat we zochten. Veel m2’s, bijna alles mogelijk qua opties, grote tuin en niet de stress/geregel van zelfbouw.

Voor de rest boeit jouw mening sowieso niet. Jij hoeft er niet in te wonen.
Dus je zocht dat plus een nepschoorsteen en zinken dakrand :? . Je zegt immer dat het "precies" is wat je zocht. Of bedoel je gewoon te zeggen dat ondanks dat het een goeie deal was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
kabeltjekabel schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 01:20:
[...]

Dus je zocht dat plus een nepschoorsteen en zinken dakrand :? . Je zegt immer dat het "precies" is wat je zocht. Of bedoel je gewoon te zeggen dat ondanks dat het een goeie deal was?
Een goeie deal lijkt me nog sterker! Zie weinig huizen voorbij dat ik denk "dat is een nette prijs". Maar goed genoeg denk ik in combinatie met de rente van tegenwoordig en de markt.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 31-05 20:32
Droomhuis, droompartner, droombaan, droom.. Laten we tevreden zijn met wat we hebben, al is dat niet altijd 'perfect', en onze zegeningen tellen.

Mijn te bouwen appartement is zeker niet perfect, had graag enkele dingen anders gezien. Is het mijn droomappartement? Ik kijk er in ieder geval erg naar uit er straks te wonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Velden
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-05 13:37
Mokum80 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 09:02:
Droomhuis, droompartner, droombaan, droom.. Laten we tevreden zijn met wat we hebben, al is dat niet altijd 'perfect', en onze zegeningen tellen.

Mijn te bouwen appartement is zeker niet perfect, had graag enkele dingen anders gezien. Is het mijn droomappartement? Ik kijk er in ieder geval erg naar uit er straks te wonen.
Eens! Perfectie is zonde van de tijd en het nastreven niet waard. Vind maar eens een perfect huis, op een perfectie locatie, perfectie indeling, ruimte, etc. Ook in een zelfbouwhuis zullen compromissen zitten.

De dakgoot en schoorsteen zijn weliswaar relevante zaken (dank je voor het delen kabeltjekabel), maar uiteindelijk gaat het om het totaal beeld en welke compromissen je bereid bent te maken. Want compromissen zullen er onvermijdelijk zijn.

En zelfs met veel compromissen mag je spreken over een droomhuis. Je droomt denk ik niet van perfectie, maar eerder van een bepaalde eigenschap (bijvoorbeeld een huis aan het strand in de middellandse zee) of een combinatie van eigenschappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Een nepschoorsteen is iets wat je mooi vind of niet. Daar valt weinig over te discussiëren. Een zinken deklijst kun je over twisten of dat mooi is of niet. De zinkoxidatie wat strepen kan veroorzaken lijkt mee te vallen. Hier in de buurt staan al een aantal jaren huizen met een zinken deklijst en het ziet er goed uit. Boven mijn eigen verwachting, ik was ook wat sceptisch daarover. Het is net als lood niet behandeld wordt met patineerolie dat geeft ook lelijke strepen. Voor zink geldt ook dat het goed verwerkt moet worden, net als je geen APP bitumen dakbedekking in combinatie met zink moet gebruiken.

Wat een ander mooi vind kun je niet over oordelen, laten we dat maar achterwege laten :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
tweakduke schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 11:24:
Een nepschoorsteen is iets wat je mooi vind of niet. Daar valt weinig over te discussiëren.
Correct. Evenals er niet te discussiëren is over het feit dat het een kostenverhogend, risicotoevoegend, slagschaduw veroorzakend object is.

Wel sjiek dat ze er nog een vleermuizenhuis ingebouwd hebben, althans in het exemplaar wat @witterholt krijgt. Hopelijk vreten die vleermuizen alle eikenprocessierupsen op. Of naja; de ~vlinder dan. Want die rupsen zijn geen fijne buren weet ik uit ervaring. :-(

[ Voor 10% gewijzigd door kabeltjekabel op 04-01-2020 14:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• witterholt
kabeltjekabel schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 14:40:
[...]
Wel sjiek dat ze er nog een vleermuizenhuis ingebouwd hebben, althans in het exemplaar wat @witterholt krijgt. Hopelijk vreten die vleermuizen alle eikenprocessierupsen op. Of naja; de ~vlinder dan. Want die rupsen zijn geen fijne buren weet ik uit ervaring. :-(
Ja, dat waren de door de bouwer te nemen maatregelen in het kader van de flora- en faunawet. Zo hebben de schoorstenen toch nog een nuttige functie. 🙂

Zelf gaan we ook nog wel mezenkasten plaatsen in de tuin.

Wellicht tijd voor een nieuw topic "het grote projectmatige (nep)schoorstenen topic"? 🤡

[ Voor 11% gewijzigd door witterholt op 04-01-2020 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
Ik hoor graag wat je met een nep schoorsteen kan doen. Wij hebben er eentje van 12 meter hoog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 22:56
nel!s schreef op zondag 5 januari 2020 @ 09:09:
Ik hoor graag wat je met een nep schoorsteen kan doen. Wij hebben er eentje van 12 meter hoog..
Wij ook... maar dan een restant industrie waar we waarschijnlijk de tuinhaard niet aan mogen koppelen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HUjojb1Ogxj9z65N0Lo3bTHO/thumb.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door burnedhardware op 05-01-2020 09:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nel!s
burnedhardware schreef op zondag 5 januari 2020 @ 09:20:
[...]

Wij ook... maar dan een restant industrie waar we waarschijnlijk de tuinhaard niet aan mogen koppelen
[Afbeelding]
Dat is meer dan 12 meter!

Maar, is het niet heel gaaf om bovenin een nest te maken waar uilen of torenvalken is kunnen gaan zitten in esthetische schoorstenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mokum80
assassin85 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 16:27:
Iemand ervaring met parket van Bauwerk Parkett?

Claimen de beste parketvloeren te hebben icm vloerverwarming. Ik zag dat de rc waarde van hun vloeren verschillen tussen de 0,04 en 0,07 wat zo in theorie inderdaad best laag is voor parket. Vloeren van andere fabrikanten zaten over het algemeen rond de 0,09 - 0,1
Ik heb Bauwerk parket bij de plaatselijke vloerenzaak gezien. Ben er zelf heel gecharmeerd van. Vanwege vloerverwarming en doorleggen vloer in de keuken ben ik terughoudend voor hout. Maar met deze lagere Rc waarde en extra laklaag (b-protect) denk ik dat deze vloer een goede optie is. Kan alleen prachtige plaatjes zien van projecten waar de vloer is gelegd, en geen gebruikerservaringen. De houtlaag is niet heel dik, maar volgens de verkoper kan de vloer eenmaal, wellicht tweemaal, geschuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
Mokum80 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 10:42:
[...]

Ik heb Bauwerk parket bij de plaatselijke vloerenzaak gezien. Ben er zelf heel gecharmeerd van. Vanwege vloerverwarming en doorleggen vloer in de keuken ben ik terughoudend voor hout. Maar met deze lagere Rc waarde en extra laklaag (b-protect) denk ik dat deze vloer een goede optie is. Kan alleen prachtige plaatjes zien van projecten waar de vloer is gelegd, en geen gebruikerservaringen. De houtlaag is niet heel dik, maar volgens de verkoper kan de vloer eenmaal, wellicht tweemaal, geschuurd worden.
Ik heb ook naar Bauwerk gekeken maar het is erg aan de prijs. Dan denk ik, waarom niet een goed (lamel) parket met Frans eiken als toplaag, bv van Grigio in NL; of zoals ik heb gezien bij mijn schoonouders van JFJ Wood Flooring uit het VK? Als je 6mm neemt dan kun je het nog veel vaker schuren dan Bauwerk. Weegt dat niet op tegen een lagere R waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Gijsje22 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:19:
Dit komt uit de optielijst van mijn nieuwbouwhuis. Deze prijs is gebaseerd op de standaard afmetingen van de berging 6.30 m x 3.20 m. Bij ons dus goedkoper dan bij jou. (Regio Nijmegen voor ons)
Isoleren standaard berging (10.800 euro)
De standaard halfsteens berging geïsoleerd uitvoeren. De berging wordt voorzien van een geïsoleerde systeemvloer gelijk aan de woning. De wanden worden uitgevoerd als spouwmuur voorzien van binnenwand, (kalkzandsteen), isolatie isolatiewaarde gelijk aan de woning) en een luchtspouw. De buitenzijde blijft metselwerk. Het dak wordt vervangen door een betondak voorzien van isolatie op afschot en dakbedekking. De standaard kanteldeur wordt vervangen door dubbele openslaande deuren zonder glasopening, met verticale groeven. De standaard loopdeur wordt uitgevoerd met geïsoleerde beglazing. De vloer wordt voorzien van een dekvloer. De wanden zijn behangklaar en het plafond wordt voorzien van spuitwerk. Er wordt een standaard radiator met ontwerptemperatuur 15 graden geplaatst. Het elektra wordt als inbouw uitgevoerd. Waar nodig wordt de berging voorzien van ventilatieroosters / dakdoorvoer t.b.v. ventilatie. Uitvoering
conform optietekening.
Daarnaast was er nog deze optie voor 4450 euro.
Verlengen geïsoleerde berging met 120 cm
De geïsoleerde berging verlengen met 120 cm. De achtergevel wordt naar achteren verplaatst en de zijgevel, vloer en het dak verlengd. Het lichtpunt wordt
centraal in de ruimte geplaatst, de lichtschakelaar verplaatst mee naast de
deur. De maat van de toegepaste radiator uit de optie isoleren berging wordt aangepast zodat de ontwerptemperatuur van 15 graden behouden blijft. Uitvoering conform optietekening en technische omschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum80
nel!s schreef op zondag 5 januari 2020 @ 11:28:
[...]
Ik heb ook naar Bauwerk gekeken maar het is erg aan de prijs. Dan denk ik, waarom niet een goed (lamel) parket met Frans eiken als toplaag, bv van Grigio in NL; of zoals ik heb gezien bij mijn schoonouders van JFJ Wood Flooring uit het VK? Als je 6mm neemt dan kun je het nog veel vaker schuren dan Bauwerk. Weegt dat niet op tegen een lagere R waarde?
Het is zeker aan de prijs. Maar een goed punt, zeker de overweging waard een iets dikkere toplaag te kiezen, zolang de vloer binnen de maximale rc-waarde valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-04 15:27
@ boven Bedankt voor het delen van ervaringen/gedachten m.b.t. vloerverwarming 2e verdieping. Heb nog niet een definitieve bestemming voor de ruimte, maar lijkt me wel leuk er een werk-hobbyruimte van te maken. Hopen dat de aannemer snel met meer duidelijkheid komt :)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:25
Friemel schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:17:

Ja, klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus123
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-12-2024
Over een aantal weken is bij ons na ongeveer 2 jaar na tekenen eindelijk het moment van opleveren.

Ik heb een grove planning gemaakt van de werkzaamheden die ik denk dat er nodig zijn.
Hebben jullie hier nog tips, op- of aanmerkingen op? De badkamer en toilet zullen bij oplevering al gereed zijn. Ook hoeven er geen extra loze leidingen meer getrokken te worden er ligt er een grondkabel voor buitenverlichting e.d.

- muren gladschuren zelf
- muren laten stucen, beneden verdieping, 1ste en 2e verdieping (pleisteren)
- keramisch parket vloer beneden verdieping laten plaatsen
- parket vloer op 1ste en 2e verdieping laten plaatsen
- plinten plaatsen overal, zelf
- muren sauzen zelf
- kozijnen verven zelf
- elektra werkzaamheden, kabels trekken en dergelijke, zelf
- keuken laten plaatsen door projectleverancier
- meubels plaatsen zelf
- verhuizen!

vergeet ik dan nog dingen?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:21
Martinus123 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:07:
Over een aantal weken is bij ons na ongeveer 2 jaar na tekenen eindelijk het moment van opleveren.

Ik heb een grove planning gemaakt van de werkzaamheden die ik denk dat er nodig zijn.
Hebben jullie hier nog tips, op- of aanmerkingen op? De badkamer en toilet zullen bij oplevering al gereed zijn. Ook hoeven er geen extra loze leidingen meer getrokken te worden er ligt er een grondkabel voor buitenverlichting e.d.

- muren gladschuren zelf
- muren sauzen zelf
- kozijnen verven zelf
- meubels plaatsen zelf
- verhuizen!

Alvast bedankt!
Plafonds stucen en verven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online

- muren gladschuren zelf
- muren sauzen zelf
- kozijnen verven zelf
- meubels plaatsen zelf
- verhuizen!

Alvast bedankt!
Als je muren gestuct worden waarom ga je ze dan schuren? Als je dingen egaler wilt schuren doe dat dan na het stucen voor het schilderen. Dat heeft onze schilder ook gedaan en het resultaat is heel erg mooi. Voordat er geschilderd wordt met de bouwstofzuiger erdoorheen scheelt een hoop stof in je schilderwerk. Naast de deurposten moet je waarschijnlijk ook je plinten nog schilderen en wellicht je deuren.

Heb je vloerverwarming? Vergeet dan je opstookprotocol niet!

En wat ga je voor de ramen hangen? Bij ons leveren de blinds en shutters de langste wachttijden op. Als je dingen hebt besteld waarvoor ingemeten moet worden zou ik die afspraken snel plannen.

En vergeet het punt 'eindeloos zeuren bij de bouwer over de opleverpunten' niet. Wij missen, 7 weken na oplevering, nog steeds een deurpost en er zijn nog altijd een hoop beschadigingen niet opgelost -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:50

[...]

Alvast bedankt!
Droogtijd
Als je de kozijnen net in de verf hebt staan, kan je niet de vloer leggen of muren glad schuren.

[ Voor 50% gewijzigd door MeTooPV op 08-01-2020 11:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-05 19:27

Wahloh

Professioneel Nietsnut

MeTooPV schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:13:
[...]

Droogtijd
Als je de kozijnen net in de verf hebt staan, kan je niet de vloer leggen of muren glad schuren.
Daarom doe je het schilderwerk ook pas nadat de vloer is gelegd en de stucadoor je muren heeft gedaan. Zou jammer zijn als ze een beschadiging op je kozijn, trap of deur maken nadat je alles geschilderd hebt.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus123
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-12-2024
Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga hiermee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-06 20:28
Wahloh schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:15:
[...]

Daarom doe je het schilderwerk ook pas nadat de vloer is gelegd en de stucadoor je muren heeft gedaan. Zou jammer zijn als ze een beschadiging op je kozijn, trap of deur maken nadat je alles geschilderd hebt.
En daaraan vast hangende... vergeet niet heel heel heel veel rolletjes afplaktape aan te schaffen. Denk dat ik er nu zo'n 25 rolletjes doorheen gejaagd heb, en heb er zeker nog meer nodig.

Als je het hebt over een onvoorziene budgetpost, afplaktape 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailor_dg
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13:39
Den_S85 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 07:46:
[...]

En daaraan vast hangende... vergeet niet heel heel heel veel rolletjes afplaktape aan te schaffen. Denk dat ik er nu zo'n 25 rolletjes doorheen gejaagd heb, en heb er zeker nog meer nodig.

Action...

All-electric | Deye 12KSG04LP3 met 2x Yixiang V2, 32x MB31 314 Ah | Panasonic Aquarea J 5kW | Tesla MY, SmartEVSE | 5.2 kWp PV | Proxmox met HomeAssistant, Docker host, PfSense

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Den_S85 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 07:46:
[...]

Daar zal ik de brede rol Stucloper aan toe voegen dan. Je hebt ook plastic folie maar dat is enorm irritant, blijft aan je zolen plakken en dan ben je een aantal bijna-dood ervaringen rijker.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:06
stucloper hebben wij niet gebruikt... eerst wandafwerking en schilderwerk gedaan en daarna de vloer.

Je wil niet dat tijdens vloer leggen je schilderwerk beschadigd wordt, je wil ook niet dat je met het schilderen je vloer per ongeluk toch beschadigd...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

@frumper Heb je een tegelvloer met tegelplint laten leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
De volgorde die wij hebben aangehouden is stucen, muren en plafonds schilderen, (houten) vloeren leggen, en daarna plinten deurposten en deuren schilderen.

Er zullen altijd wat beschadigingen ontstaan dus als alles klaar is volgt er nog een rondje stucdingetjes en schilderdingetjes. Daarna zal er ook nog van alles beschadigen maar in een huis moet ook gewoond kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:06
Wahloh schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:42:
@frumper Heb je een tegelvloer met tegelplint laten leggen?
pvc tegels ;) dus geen zaagsel van tegelsnijden, maar wel van egaliseren van de vloer.
Daar hebben ze maar rekening mee te houden :) En een goede legger doet dat ook

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wahloh schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:15:
De vloerenleggers hebben daar ook uiteenlopende - maar wel logische - adviezen over.

PVC en gietvloer gaven bij mij aan dat ze na het stuccen (en evt schilderen) aan de slag te wilden; Want ze moeten toch (schuren en) egaliseren dus als er bij het stuccen wat wordt gemorst is dat niet zo erg.
En met name de gietvloer moet natuurlijk ook nog goed uitharden, dus dat bespaart weer belasting en/of beschadigingen van de (druk van de) poten van ladders waar je verse vloer misschien nog niet helemaal goed tegen kan.

De tegelvloerleggers zijn enigszins flexibel in wel of niet eerst stuccen. Maar als er tijdens het stuccen gemorst wordt, is de dekvloer mogelijk niet meer voldoende egaal om direct de tegelvloer op te kunnen plaatsen.
Vooral schilderen adviseren ze om later te doen, want het wordt blijkbaar nogal een stoffige boel tijdens het tegel leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
ACM schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:57:
[...]
De tegelvloerleggers zijn enigszins flexibel in wel of niet eerst stuccen. Maar als er tijdens het stuccen gemorst wordt, is de dekvloer mogelijk niet meer voldoende egaal om direct de tegelvloer op te kunnen plaatsen.
Vooral schilderen adviseren ze om later te doen, want het wordt blijkbaar nogal een stoffige boel tijdens het tegel leggen...
Met tegels is dat wellicht wel een goed idee ja, die gaan natuurlijk zagen en dat zal met tegels andere zooi geven dan met hout.

Afhankelijk van de gebruikte kleuren maakt dat nogal uit. Onze slaapkamer is bijvoorbeeld heel donker blauw. Bij het nalopen van de vloer en wegsteken van een verdwaalde flats stuc zaten er al allemaal witte spikkels op de muur, gelukkig moest er nog een laag verf overheen. Hopelijk gaat het zaagsel van de vloerenmannen er wel makkelijk af. Die beginnen maandag :*)

Na bijna twee maanden hebben wij sinds gisteren eindelijk alle deurposten in ons huis (nog maar 30 opleverpunten te gaan ofzo...). De vloeren kunnen iig netjes gelegd worden nu. Alleen nog even zorgen dat ze geen lijsten rond de deurposten plakken aangezien daar later nog neuten en architraven op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Hier lopen we inmiddels tegen een probleem aan dat de keuken is ingetekend op basis van de plattegrond van de bouwer (incl leidingschema). Echter blijken er nu flinke verschillen te zitten in locatie van WCD en water. Keukenboer zegt dat we zelf deze leidingen moeten verleggen, maar bij de eerste opgevraagde offertes komen daar prijzen van 1000-1500 uit.

In hoeverre kunnen we de keukenboer bewegen dat zij voor deze kosten opdraaien/het leidingwerk verzorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

@shoombak werkt die keukenboer als projectkeukenboer?

Of is ie los aan de slag gegaan met door jou aangeleverde tekeningen? Lijkt me iig dat als de bouwer uiteindelijk af heeft geweken van de originele tekeningen, dat je dat niet (zomaar) de keukenboer kan aanrekenen. Tenzij ze dus bij het project betrokken waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:50
shoombak schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:37:
Echter blijken er nu flinke verschillen te zitten in locatie van WCD en water.
Is dit door de bouwer niet goed opgeleverd of was de tekening niet goed gedaan?
Pagina: 1 ... 49 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2