Geachte,
Ik ben op zoek naar een appartement. En heb een Appartement gevonden:
nieuwbouw 2019, ventilatie C+, dakisolatie: 100mm PUR isolatie + zwarte tarmac erboven.
Ik heb een optie genomen op de 2 bovenste appartementen.(omdat ik geen storende bovenburen wil).
https://imgur.com/a/NICRbj8
(zwarte pijl is ingang, rechtsonder zie je de noord oriëntatie)
Appartement 1: Noordkant gelegen, kost 6000 € meer dan appartement 2 en is 5m² kleiner (wegens extra verplichte aankoop van extra garage), ook meer verloren 'ruimte' door gang.. Als je door de ramen kijkt zie je akkerbouw in de verte en die ene vijver van de andere appartement aan de overkant van de straat.
Appartement 2: Zuidkant, of eerder Zuidoost kant. Goedkoper dan app1, betere layout van appartement.
Zo goed als geen 'verloren ruimte'. Echter zijn de ruiten dus Zuid / Zuid-West georiënteerd. Kijk uit over een volledige nieuwe woonwijk. Maar ook in de verte landbouwgrond & gemeente/kerk.
Bij beiden zijn de slaapkamers in het Oosten gelegen.
Hoe groot is de kans op oververhitting in appartement 2. rekening houden met zuid / zuid-west georiënteerde ramen (supergeisoleerde ramen). en feit van een zwart tarmac dak.
Ik wil geen snikheet appartement + wel voldoende lichtinval. Geen idee hoeveel minder licht je binnenkrijgt als u ramen voortdurend aan de noord kant zijn gelegen.
Komende dinsdag ga ik beide appartementen bezoeken, (min of meer ruwbouw) maar dan moet ik kiezen wie van de 2 ik verkies.
Airco systeem zal niet mogen geplaatst worden, wegens boren van gaten/doorboren van isolatie aan buitenmuren.
Ik dacht miss om , indien ik app 2 neem (wegens betere indeling van app, om Zonnewerende folie aan te brengen aan de zuid georiënteerde ramen.
Wat is jullie mening?
[
Voor 15% gewijzigd door
Qinshi op 24-11-2019 10:12
]