Hallo en dank allemaal. Super dat ik zo veel feedback krijg!. Ik ben echt aan het zwemmen. Wel een boel technische termen die mijn petje echt te boven gaan. Is toch best technische materie allemaal. Ik heb wat vragen gesteld aan de bouwers en als ik antwoord krijg dan zal ik ze hier even posten.
@bbbrumbrum ja,Epc is inderdaad de minimale 0,4.
En we zijn verplicht aangesloten op een warmtenet, in Almere.
Voor de volledigheid staat er info hier:
https://duin.nl/boomrijk/ Wij gaan voor de Sequoia.
1. Ik denk dat ik verplicht ben die 2 panelen te nemen, en ik weet ook niet hoeveel panelen er precies op het dak passen, volgens mij niet heel veel. Een dak is op t noorden, da's het dak met een groot oppervlakte, en het kleinere dak is op het zuiden. Garage zit er niet bij. Carport extra laten bijbouwen kost €12.000 dus dat doen we natuurlijk niet. Ik zal dus even vragen of we verplicht die indak panelen moeten afnemen. Maar iedereen zegt dus om die extra panelen NIET te nemen en het dan straks zelf te laten doen. Als ik ze wel neem zitten ze wel in de hypotheek som, en als ik ze later bij laat bouwen dan moet ik ze direct uit eigen zak betalen denk ik, dus dat is wel een dingetje. Overigens verbruiken wij de afgelopen 3 jaar, gezin met 2 kleine kinderen, ongeveer 1450 Kilowatt per jaar. Zuinig he?!
2. Die kabel aan laten leggen, het lijkt mij dat je dan later wel van graafwek etc af bent? Als ik een laadpaal laat aanleggen over een jaar of 2/3, en ze moeten dan graven, dan heb je toch ook kans dat ze bijvoorbeeld ergens graven waar dan weer iets anders ligt, riolering, of een internetkabel? Die €500 is niet zo het probleem, maar ik vraag me wel af of als ik een laadpaal laat installeren, die kabel, het graafwerk en aansluiting aan de meterkast dan niet automatisch bij de totaalprijs inzitten? Ik neig ernaar het niet nu te laten aanleggen, ben alleen bang dat als ik later een laadpaal wil, ze dan zeggen "had u maar direct bij de bouw die kabel laten leggen, dat had u een boel geld gescheeld".
3. Loze leidingen laten leggen dus. Is het dan duidelijk genoeg als ik zeg, "leg een loze leiding bij het raam op 1 meter hoogte"? Is een loze leiding dan voldoende, of moet er nog iets anders bij geregeld worden. Kunnen zij loze leidingen overal leggen waar ik dat wil, of is dat altijd op de bodem/vloer hoogte bijv? Moet ik aan hun vragen natuurlijk.
@MikeyMan volgens mij hebben we genoeg aansluitingen per kamer. Ik zou nu niet kunnen bedenken waar ik straks een loze leiding voor zou willen gebruiken.
[
Voor 15% gewijzigd door
Anoniem: 479106 op 06-10-2019 11:11
]