Je kan niet altijd een extra boiler aansluiten op elk type WP. Nibe heeft bijvoorbeeld de PC1255 incl boiler waar geen externe op aangesloten kan worden en de PC1155 waar geen boiler inzit maar geschikt is voor een externe boiler, als je dan nog boven de 1-8kW uitkomt en bijv. 3-12kW nodig hebt, dan heb je ook weer een externe koelmodule nodig.nel!s schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:44:
[...]
Sterker nog, volgens de laatste berichten van Itho zijn er meer koeldagen dan verwarmingsdagen nodig in Nederland, en moet de efficiëntie berekening van warmtepompen daarop aangepast worden. Hoeveel het koelt weet ik niet, naar combinatie isolatie + zonwering aan de buitenkant (!) zou voldoende koeling moeten geven.
Onze bouwer vraagt overigens €3100 voor een extra warmtepomp boilevat a 150l, die ik net voor €590 tegenkwam online. Ik neem toch aan dat dat ook inclusief een diepere bron is.. iemand ervaring mee?
Van dat soort grapjes kan de prijs dus aardig oplopen als je dus een grotere boiler wilt.
Druk en zetfouten voorbehouden.