ambusched schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 18:41:
Ik heb in iedere slaapkamer 1 loze leiding laten leggen waar ik 1 coax en 1 utp door ga trekken.
In de woonkamer waar de tv komt zal al 1 loze leiding 1 erbij gedaan. 1 maal coax/utp en 1 maal utp/utp. En 1 loze leiding naar zolder waar ik later ga beslissen wat te doen, zal waarschijnlijk ook coax/utp worden.
Mocht je zonnepanelen hebben en een eventuele plek later voor een accupakket/powerwall trek dan vanuit je zonnepanelen ook even een loze leiding richting die powerwall plek.
Ik heb op elke verdieping ook nog een loze leiding naar wat logische plekken. (Bij het bad voor eventueel een bubbelbad/stoomcabine)
Op de overloop boven mocht ik toch de droger/wasmachine daar ooit neer willen zetten. (afvoer zit in het hok ernaast)
Ook heb ik wat hotelschakelingen laten maken zodat ik vanuit bed ook mijn lichten kan schakelen bijvoorbeeld. (kleine dingetjes maar toch, nu kan het makkelijk)
Ik heb nog een aparte groep naar de achtergevel op 2m hoogte laten brengen voor eventuele overkapping/heaters of iets anders. En ik heb een grondkabel uit de achtergevel op een aparte groep voor een berging/buitenverlichting op een eigen schakelaar.
Ook mijn garage heb ik op een aparte groep laten zetten (omdat het kan).
En ik heb twee autolaad punten laten maken 11kW per stuk, 1 in de garage en 1 op de oprit.
[
Voor 6% gewijzigd door
GeeMoney op 13-02-2019 08:49
]