Ik heb dunpleister (neem ik aan, is gespoten en 2 mm dik of zo) laten aanbrengen ruim een jaar geleden. V groeven dicht laten zetten in het plafond en alle muren. Prijs was 9 euro/m2 muren en plafond het dubbele. Spuiten iets van 8 euro/m2 voor zowel muren als plafond.Jheroun schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:02:
[...]
Het grote voordeel van stucwerk boven renovlies etc is dat het te fixen is. Alles laten stucen en over een jaar of 3-5 een stukadoor de barstjes laten repareren en er een kwast over halen zal de goedkoopste oplossing zijn. Scheuren fixen is denk ik nog wel te doen in een vol huis, als je over 3 jaar alles wil laten stukadoren kan je het eerst leeg halen, lijkt me niet zo fijn.
Ik heb toevallig gisteren over het stucwerk gesproken en het fixen daarvan is echt simpel. Nou wilden wij sowieso stucwerk hebben maar waren we wel op zoek naar informatie over kwaliteit daarvan, er is in materiaal en vakmanschap wel verschil maar voor scheuren maakt het werken met gaasjes etc weinig uit, het hangt echt af van het huis. Bouwdrogers helpen overigens zeker niet, wel om het sneller droog te krijgen, niet ivm scheuren. Ons huis is vrijstaand, heeft veel ramen, dichtgemaakte bovenlichten en is uit kalkzandsteenblokken opgebouwd. Zal wel een tegenvaller worden qua scheuren in vergelijking tot ons huidige huis dat vooral uit prefab beton bestaat.
Nu na ruim een jaar heb ik zowel boven als beneden één V groef die gebarsten is afgelopen winter. Verder daar niets. In de muren op één plek onder een raam (of eigenlijk aan het uiteinde ervan). Waar de meeste barsten zitten, en dat had de stucadoor al voorspeld, is tussen de muur en het plafond en verder waar ze overal de boel vanuit de bouw dicht hadden gepurred. Maar op die op de muur na zie je het niet behalve als je er echt naar kijkt/zoekt. Ik laat het over een jaar of drie wel een keer repareren, stoor mij er niet aan en bezoek ziet het toch niet.
Heb er in ieder geval geen spijt van.
Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?