Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.799.626 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Jheroun schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:02:
[...]

Het grote voordeel van stucwerk boven renovlies etc is dat het te fixen is. Alles laten stucen en over een jaar of 3-5 een stukadoor de barstjes laten repareren en er een kwast over halen zal de goedkoopste oplossing zijn. Scheuren fixen is denk ik nog wel te doen in een vol huis, als je over 3 jaar alles wil laten stukadoren kan je het eerst leeg halen, lijkt me niet zo fijn.

Ik heb toevallig gisteren over het stucwerk gesproken en het fixen daarvan is echt simpel. Nou wilden wij sowieso stucwerk hebben maar waren we wel op zoek naar informatie over kwaliteit daarvan, er is in materiaal en vakmanschap wel verschil maar voor scheuren maakt het werken met gaasjes etc weinig uit, het hangt echt af van het huis. Bouwdrogers helpen overigens zeker niet, wel om het sneller droog te krijgen, niet ivm scheuren. Ons huis is vrijstaand, heeft veel ramen, dichtgemaakte bovenlichten en is uit kalkzandsteenblokken opgebouwd. Zal wel een tegenvaller worden qua scheuren in vergelijking tot ons huidige huis dat vooral uit prefab beton bestaat :| .
Ik heb dunpleister (neem ik aan, is gespoten en 2 mm dik of zo) laten aanbrengen ruim een jaar geleden. V groeven dicht laten zetten in het plafond en alle muren. Prijs was 9 euro/m2 muren en plafond het dubbele. Spuiten iets van 8 euro/m2 voor zowel muren als plafond.

Nu na ruim een jaar heb ik zowel boven als beneden één V groef die gebarsten is afgelopen winter. Verder daar niets. In de muren op één plek onder een raam (of eigenlijk aan het uiteinde ervan). Waar de meeste barsten zitten, en dat had de stucadoor al voorspeld, is tussen de muur en het plafond en verder waar ze overal de boel vanuit de bouw dicht hadden gepurred. Maar op die op de muur na zie je het niet behalve als je er echt naar kijkt/zoekt. Ik laat het over een jaar of drie wel een keer repareren, stoor mij er niet aan en bezoek ziet het toch niet. :P

Heb er in ieder geval geen spijt van. :)

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ambusched
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 29-05 21:06
Ik meng me ook maar even in het stuc/Reno/pleister verhaal.
Wij laten ons huis gladpleisteren en spuiten voor 23,- m2 komen op basis van 200m2 dus uit op 4600,-
Wilde eigenlijk laten stucen maar dat was voor ons te duur en dit lijkt me een mooie oplossing. Wat er tot nu toe al is afgesmeerd in ons huis ziet er ook al redelijk strak uit. Is nog even afwachten hoe de rest wordt gedaan. En scheuren zien we wel. Wordt denk ik voor we beginnen direct naast ons huis nog 2 maal geheid dus hoop dat dat wat helpt bij het zetten van ons huis. Maar dat zal wel niet zo werken.

Toevallig vandaag gebeld door keuken leverancier over inmeet moment en dat ze al in oktober aan het inplannen zijn met degene die de keukens voor ze plaatst. Dus voor de zekerheid maar alvast datum ingepland zonder dat ik weet wat de oplever datum word. Gelijk doorgepakt en degene die de wanden doet ook maar een voorlopige datum afgesproken en net de vloerenbedrijf ook maar gemaild om een datum vast te leggen.
Hebben anderen dit ook al gedaan zonder definitieve datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 00:44

fmb

ACM schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:50:
[...]

Het is wel verwarrend als aspirantnieuwbouwbewoner dat de informatie redelijk tegenstrijdig is.

Aanbieders van renovlies melden dat (de muren achter) stucwerk kan/zal scheuren en dat renovlies die scheuren verbergt, soms verwijzend naar "nieuwe materialen" die dat beter kunnen dan "vroeger" en/of de noodzaak om flexibele lijm te gebruiken.

Aanbieders van 'nieuwbouw' stucwerk (het pleisteren dat jij noemt) geven juist aan dat pleister juist (ook) vrij goed bestand is tegen scheuren en dat als de muur scheurt, renovlies ook scheurt. En ook zij verwijzen dan naar "nieuwe materialen" die beter tegen scheuren kunnen dan "vroeger".

Als beide ruwweg even makkelijk scheuren zichtbaar laten worden, dan geloof ik inderdaad wel dat pleisterwerk makkelijker te repareren is. Dat is in principe een kwestie van wat sierpleister/muurvuller met een plamuurmes in de scheur duwen. Of dat natuurlijk door een stucadoor laten doen :P
Heel herkenbaar, zit met dezelfde dilemma's... vooralsnog gaan we toch voor stuccen

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xSummerfreak
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-12-2021
ACM schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:50:
[...]

Het is wel verwarrend als aspirantnieuwbouwbewoner dat de informatie redelijk tegenstrijdig is.

Aanbieders van renovlies melden dat (de muren achter) stucwerk kan/zal scheuren en dat renovlies die scheuren verbergt, soms verwijzend naar "nieuwe materialen" die dat beter kunnen dan "vroeger" en/of de noodzaak om flexibele lijm te gebruiken.

Aanbieders van 'nieuwbouw' stucwerk (het pleisteren dat jij noemt) geven juist aan dat pleister juist (ook) vrij goed bestand is tegen scheuren en dat als de muur scheurt, renovlies ook scheurt. En ook zij verwijzen dan naar "nieuwe materialen" die beter tegen scheuren kunnen dan "vroeger".

Als beide ruwweg even makkelijk scheuren zichtbaar laten worden, dan geloof ik inderdaad wel dat pleisterwerk makkelijker te repareren is. Dat is in principe een kwestie van wat sierpleister/muurvuller met een plamuurmes in de scheur duwen. Of dat natuurlijk door een stucadoor laten doen :P
Helemaal mee eens, juist door die tegenstrijdige berichten hadden wij zoiets van: dan kan allebei scheuren en stel dat renovlies echt niet bevalt vanwege scheuren, dan willen we alsnog stucwerk en dan moet je eerst renovlies weghalen, wat een enorme klus blijkt te zijn, het hele huis leeg/afplakken en dan stucwerk.

Als nou blijkt dat dunpleister toch scheuren geeft, dan hoeven we alleen die muren leeg te halen en opnieuw te laten doen. Plus, dunpleister is volgens de offertes die wij hebben opgevraagd ook niet duurder dan renovlies.

Overigens hadden wij ook gehoord dat renovlies voor sommige mensen een allergische reactie oplevert door deeltjes die in het vliesbehang zouden zitten. Nu is mijn vriend allergisch voor de halve wereld en dus niet een risico dat wij wilden nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSummerfreak
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-12-2021
ambusched schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:01:
Ik meng me ook maar even in het stuc/Reno/pleister verhaal.
Wij laten ons huis gladpleisteren en spuiten voor 23,- m2 komen op basis van 200m2 dus uit op 4600,-
Wilde eigenlijk laten stucen maar dat was voor ons te duur en dit lijkt me een mooie oplossing. Wat er tot nu toe al is afgesmeerd in ons huis ziet er ook al redelijk strak uit. Is nog even afwachten hoe de rest wordt gedaan. En scheuren zien we wel. Wordt denk ik voor we beginnen direct naast ons huis nog 2 maal geheid dus hoop dat dat wat helpt bij het zetten van ons huis. Maar dat zal wel niet zo werken.

Toevallig vandaag gebeld door keuken leverancier over inmeet moment en dat ze al in oktober aan het inplannen zijn met degene die de keukens voor ze plaatst. Dus voor de zekerheid maar alvast datum ingepland zonder dat ik weet wat de oplever datum word. Gelijk doorgepakt en degene die de wanden doet ook maar een voorlopige datum afgesproken en net de vloerenbedrijf ook maar gemaild om een datum vast te leggen.
Hebben anderen dit ook al gedaan zonder definitieve datum?
Wij hebben overwogen om een datum te reserveren, maar ik vind dit toch lastig omdat de nutsbedrijven bij ons huis nog niet zijn langsgeweest. De bouwer geeft ook steeds aan door de nutsbedrijven nog geen datum te willen noemen, omdat ze daar gewoon niet van op aan kunnen dat die ook echt afspraken nakomen. De opzichter heeft ook aangegeven dat hij vrij specifiek kan zeggen wanneer de huizen af zijn, maar de nutsbedrijven roet in het eten gooien omdat ze bij eerdere huizen in het project ook al 1,5 week later zijn langsgeweest dan afgesproken.

Wij hebben nu met de leveranciers afgesproken ze direct te bellen zodra we een datum hebben/de nuts zijn geweest, ben benieuwd hoe anderen dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:21
Bij ons wordt het behang klaar opgeleverd, is gewoon schilderen geen optie?

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:25
Iemand enig idee waar dit voor is? Betreft het plafond in de keuken.

Huis is van onze buren maar die hebben ook geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:20
kever678 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:14:

Rode doppen zijn bij ons allemaal afvoeren maar uit je plafond is dat wat gek :+ .
Hoe groot zijn die gaten schat je?
Wellicht mechanische ventilatie / afzuiging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-06 13:38
kever678 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:14:

Bij mij zit het er net zo in (nog een huis verder). Volgens mij mechanische ventilatie, maar die zit wel op een k*tplek. Ik gooi er een verlaagd plafond in, dus die zie ik niet weer 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:25
GeeMoney schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:24:
[...]

Rode doppen zijn bij ons allemaal afvoeren maar uit je plafond is dat wat gek :+ .
Hoe groot zijn die gaten schat je?
Wellicht mechanische ventilatie / afzuiging?
Rond de 25 a 30 cm ongeveer. Ze hebben geen opties genomen waardoor we dit kunnen verklaren. Daarnaast heb ik het in mijn huis niet waardoor het ook niet voor alle woningen geldt.

Zal het ze dan maar laten navragen..

Edit: ah, mijn andere buurman heeft ze ook 😁 komen er bij ons dus nog in en dan is de mechanische ventilatie inderdaad het enige wat logisch lijkt.

[ Voor 12% gewijzigd door kever678 op 19-07-2019 22:00 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
@ACM Zowel aanbieders van renovlies als stucwerk hebben iets te verkopen en lijden dus aan WC eend syndroom ;)

Scheuren zal het in beide gevallen wel, persoonlijk heb ik door de jaren heen zelf meer deuken en krassen in de muren gemaakt dan er scheuren zijn ontstaan. Een deuk of kras in behang fix je niet zo makkelijk dus al zouden de looks hetzelfde zijn dan nog vind ik stucwerk praktischer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justin92
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-09-2024
Nou jongens door jullie ga ik nog meer twijfelen. Eerst was ik er heilig van overtuigd om voor renovlies te gaan, maar nu lees ik weer tegenstrijdige verhalen. Nieuwbouw wordt me wel moeilijk gemaakt haha!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
Jheroun schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:07:
@ACM Zowel aanbieders van renovlies als stucwerk hebben iets te verkopen en lijden dus aan WC eend syndroom ;)

Scheuren zal het in beide gevallen wel, persoonlijk heb ik door de jaren heen zelf meer deuken en krassen in de muren gemaakt dan er scheuren zijn ontstaan. Een deuk of kras in behang fix je niet zo makkelijk dus al zouden de looks hetzelfde zijn dan nog vind ik stucwerk praktischer.
Kan iemand deze post locken? Dit somt zo ongeveer het hele verhaal samen en is het antwoord op deze steeds wederkerende vraag.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-06 14:29
vandaag ff op de bouw kunnen kijken, en de 1e muurtjes staan:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zBgbrPhb/20190720-101005.jpg

van binnen:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zDTb2654/20190720-100713.jpg

En de plattegronden:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SR4spQq3/begane-grond.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Bnbv3V9S/1e-verdieping.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SsFQWQXR/zolder-verdieping.png

verwachte opleveing feb/maart 2020, nog ff geduld dus.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:24
Gisteren zijn de wanden van de eerste verdieping gelijmd. Als vóór de bouwvak de verdiepingsvloer van de zolder wordt geplaatst hebben we in elk geval zo'n beetje het hele casco staan 🙂.
Wanden eerste etage

Droneshot eerste verdieping

[ Voor 21% gewijzigd door witterholt op 20-07-2019 20:37 . Reden: Dronefoto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03:39

EiT

@breagor mooi strak plafon. Geen extra stopcontacten in garage? Ik neem aan dat die van de keuken in de keuken tekening staan.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
EiT schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 12:26:
@breagor mooi strak plafon. Geen extra stopcontacten in garage? Ik neem aan dat die van de keuken in de keuken tekening staan.
klopt die van de keuken staan op de keuken tekening, 6 stuks.
In de garage inderdaad geen extra, daar zit een dubbele, voor ons voldoende, af en toe de grasmaaier of de boor aansluiten, meer zal ik er niet mee doen.
Waar we niet goed opgelet hebben zijn de stopcontacten op slaapkamer 1 en de overloop, daar had ik wel wat extra gewild.....maar ja te laat :-( maar goed ook geen hoge noodzaak, maar was net iets handiger geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
@breagor Netjes, genoeg CAT6 poortjes in ieder geval!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:36
Bij ons hebben ze nog vóór de bouwvak de eerste verdiepingsvloer geplaatst. :)
Komende paar weken geen progressie helaas.

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/0e5396532be6/IMG_0181.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/4578968fcaff/IMG_0186.jpg

Zo wordt het uiteindelijk. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tv43OEQ.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 20-07-2019 14:46 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Jheroun schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:07:
Inderdaad, waarbij ze blijkbaar wederzijds niet echt de meest recente ontwikkelingen van 'de ander' volgen. Maar natuurlijk wel van zichzelf :P
Ik ben blijkbaar best voorzichtig met mijn muren, deuken en krassen zijn hier ook niet :P
Maar dat is dan ook nu nog geen nieuwbouw.
De Rikster schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 10:10:
Kan iemand deze post locken? Dit somt zo ongeveer het hele verhaal samen en is het antwoord op deze steeds wederkerende vraag.
Ik heb 'm in ieder geval gepint, maar daar moet je dan uiteraard wel expliciet op filteren wil je dat terugvinden. Op een andere manier uitlichten is helaas niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:58
ACM schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 16:49:
[...]

Ik heb 'm in ieder geval gepint, maar daar moet je dan uiteraard wel expliciet op filteren wil je dat terugvinden. Op een andere manier uitlichten is helaas niet mogelijk.
Iedereen even op +1 klikken, dan vind je hem ook makkelijker terug :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:08

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Heb een paar dagen gedaan over het hele topic lezen, ben nu bij en wilde ook onze ervaringen delen. We hebben op 30juli de tekenafapraak, dus zitten nog in een vroeg stadium. Zijn erg benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen. Blijft raar dat het nu nog een leeg grasveld is.

Kleinschalig project met 20 woonhuizen.

Plaats: Utrecht
2-onder-1 kap
V.O.N.: €449.500
Woonoppervlak: 113m2, beukmaat 7,2m
Kavel: 134m2
Tuin: 60m2 7,5m breed, 8m diep op Noorden
BG: 46m2 7,2m x 6,4m
1e: 46m2 7,2m x 6,4m
2e: 22m2 7,2m x 3m + even groot dak terras
Geplande start bouw: Q4 2019
Geplande oplevering: Q1 2021 (14maanden later)

Waarom de keuze nieuwbouw?
Bestaande bouw moeilijke markt, zeker waar we nu wonen (Utrecht Leidsche Rijn). En meeste woningen zijn net niet wat we willen. Bij nieuwbouw kan je veel meer in de hypotheek meenemen om alles naar je eigen wensen te krijgen.

Wat hebben jullie overschat en onderschat?
Overschat: verkrijgen hypotheek, eerste checks komen we makkelijk doorheen, zelfs met het nog tijdelijke contract van mijn vriend.

Onderschat: hoeveelheid kosten voor meerwerk, nu wel grootste deel van de budgetten rond, zodat we het echt naar wens hebben.

Hoeveel meerwerk waren jullie voor de bouw kwijt?
Meerwerk voor uitbouw is te absurd hoog geprijsd (37.5k voor 1,2m), dus daar kiezen we niet voor.
Standaard voorzien van:
  • Stadswarmte voor verwarming en warm water badkamer (zijn we nu ook gewend, en vinden we een voordeel)
  • Vloerverwarming begane grond
  • WTW-unit voor lucht aanvoer/afzuigen
  • Zonnepanelen op dak (6-8 stuks)
  • Geen keuken
  • Stelpost badkamer/sanitair van totaal €4000,-
Opties/meerwerk, sommigen zijn de max gereserveerde bedragen:
  • Vloerverwarming eerste verdieping incl. per ruimte regelbaar: €4975,- (standaard met radiatoren)
  • Vloerverwarming tweede verdieping incl. per ruimte regelbaar: €2750,- (standaard geen radiatoren)
  • Afwerking muren in alle ruimtes met vliesbehang en sausen: €6242,- (standaard behangklaar)
  • Badkamer met ruime douche en toilet + los toilet : €10.000,-
  • Zeer luxe keuken met kastenwand van 3,4m en eiland met stenen blad voor koken met ingebouwde afzuiging en wassen, Quooker voor warm, kokend en (koud) bruisend water: €25.000,-
  • Tegelvloer in alle ruimtes incl. leggen: €15.000,-
  • Overig meerwerk (stopcontacten/netwerkpunten etc) : €5.000,-
  • Zonnepanelen zijn mogelijk niet opgenomen in V.O.N. prijs, dit moeten we nog zeker uitsluiten, anders geschatte kosten €15.000,-
Al met al bij elkaar: €87.822 begrote extra kosten. 16% van V.O.N. al denken we wel op 20% uit te komen.

We willen wel bovenstaande met/door de aangewezen partijen laten uitvoeren, zodat we de garanties en levertijden goed op orde hebben en we eigenlijk snel na opleveren kunnen verhuizen. We wonen nu letterlijk om de hoek, dus dat is ook makkelijk.

Hoeveel geld heeft het totaal gekost naast de hypotheek?
We hebben een flinke overwaarde (85k) uit het oude appartement van mijn vriend, de mijne zal pas verkocht worden na opleveren nieuwe woning en dan ook 20-30k overwaarde hebben. Hoop daarmee het normale spaargeld over te houden voor de dingen die je niet mee kan financieren en niet uit overwaarde komen.

Hoe hebben jullie de muren aangepakt, stucwerk of toch behangen?
Planning is nu vliesbehang + sausen, zodat de muren af genoeg zijn om er gelijk in te wonen. De opties vanuit het project zijn verder stucen of spackspuitwerk, maar heb al begrepen dat beiden dan nog niet af zijn en daardoor beduidend duurder worden.

Wanneer zijn jullie begonnen met de tuin?
Afhankelijk of we genoeg budget overhouden willen we in ieder geval het terrasdeel meenemen door alvast beton te laten gieten achter de woning. Daarna kijken we gedurende het eerste jaar wat we zelf kunnen doen.

[ Voor 11% gewijzigd door BiG-GuY op 22-07-2019 00:49 ]

Gallery V&A

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ymaenhout
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-06 22:29
Inmiddels gaat is het bij ons langzaam verder gegaan:

bijna klaar

Status nu:
- keuken zit er in
- wanden zijn allemaal afgewerkt
- radiatoren zijn allemaal geplaatst en aangesloten
- wc's geinstalleerd
- kranen toiletruimte geinstalleerd
- voordeur zit erin, kozijn is nu ook gelakt
- deur kozijnen binnen zitten er ook allemaal in
- trap is afgewerkt (moesten nog wat kleine dingen geplaatst worden
- elektra dozen zitten erin, alleen nog de afdek plaatjes
- tegelvloer toilet moet er nog uit gebroken worden, deze was ondanks dat wij het in december 2018 hadden afgesproken met de tegelzetter dat we dit niet wilden (en geld terug gekregen hebben) toch gedaan :+

We zijn er bijna, helaas was oplevering voor de bouwvak niet meer mogelijk. :'( En we hebben nog steeds geen oplever datum te horen gekregen (we zouden in juni een prognose krijgen, maar ook dit hebben we niet gekregen :/

Tevens zitten we nog met een met een serieus oplever punt.
We hebben als 'extra' gekozen voor een bijkeuken achter de woning (2.4 bij 2.4m) deze was o.a. voorzien van radiator, lichtpunt en afzuigpunt. Er komt een brink renovent met WTW in de woning.

Echter zijn ze vergeten een afzuigpijp te leggen tijdens de ruwbouw.
Het is nu niet meer mogelijk afzuiging op de bedoelde manier aan te leggen.

Dit hebben wij zelf aan moeten kaarten, en tot op heden blijft de aannemer beweren dat er niks aan de hand is (de voorman heeft al gezegd dat ze het vergeten zijn aan te leggen).
De aannemer komt met 2 'oplossingen om gewoon af te zuigen in de bijkeuken en naar buiten te blazen. Weg nut van de WTW |:(
Tevens beweren ze dat dit normaal de bedoeling was, terwijl de muren en plafonds al volledig zijn afgewerkt.
Dus nu in de afwerkingsfase zou er nog geboord moeten worden om een gat te voorzien voor de ventilatie.... 8)7 Waarom niet tijdens de ruwbouw fase dan ? :? 8)7

De 'beste' optie is nog denk ik, om af te zuigen naar de garage (die is natuurlijk geventileerd volgens de technische omschrijving die wij hebben). Zodoende komt de warme lucht vanuit de bijkeuken de garage in en blazen we niet direct de warme lucht naar buiten.

Maar dan wordt er nog steeds niet geleverd wat origineel wel de bedoeling was. Is het terrecht om enige tegemoetkoming van de aannemer te eisen ? :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

ymaenhout schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:53:
Inmiddels gaat is het bij ons langzaam verder gegaan:

[Afbeelding: bijna klaar]

Status nu:
- keuken zit er in
- wanden zijn allemaal afgewerkt
- radiatoren zijn allemaal geplaatst en aangesloten
- wc's geinstalleerd
- kranen toiletruimte geinstalleerd
- voordeur zit erin, kozijn is nu ook gelakt
- deur kozijnen binnen zitten er ook allemaal in
- trap is afgewerkt (moesten nog wat kleine dingen geplaatst worden
- elektra dozen zitten erin, alleen nog de afdek plaatjes
- tegelvloer toilet moet er nog uit gebroken worden, deze was ondanks dat wij het in december 2018 hadden afgesproken met de tegelzetter dat we dit niet wilden (en geld terug gekregen hebben) toch gedaan :+

We zijn er bijna, helaas was oplevering voor de bouwvak niet meer mogelijk. :'( En we hebben nog steeds geen oplever datum te horen gekregen (we zouden in juni een prognose krijgen, maar ook dit hebben we niet gekregen :/

Tevens zitten we nog met een met een serieus oplever punt.
We hebben als 'extra' gekozen voor een bijkeuken achter de woning (2.4 bij 2.4m) deze was o.a. voorzien van radiator, lichtpunt en afzuigpunt. Er komt een brink renovent met WTW in de woning.

Echter zijn ze vergeten een afzuigpijp te leggen tijdens de ruwbouw.
Het is nu niet meer mogelijk afzuiging op de bedoelde manier aan te leggen.

Dit hebben wij zelf aan moeten kaarten, en tot op heden blijft de aannemer beweren dat er niks aan de hand is (de voorman heeft al gezegd dat ze het vergeten zijn aan te leggen).
De aannemer komt met 2 'oplossingen om gewoon af te zuigen in de bijkeuken en naar buiten te blazen. Weg nut van de WTW |:(
Tevens beweren ze dat dit normaal de bedoeling was, terwijl de muren en plafonds al volledig zijn afgewerkt.
Dus nu in de afwerkingsfase zou er nog geboord moeten worden om een gat te voorzien voor de ventilatie.... 8)7 Waarom niet tijdens de ruwbouw fase dan ? :? 8)7

De 'beste' optie is nog denk ik, om af te zuigen naar de garage (die is natuurlijk geventileerd volgens de technische omschrijving die wij hebben). Zodoende komt de warme lucht vanuit de bijkeuken de garage in en blazen we niet direct de warme lucht naar buiten.

Maar dan wordt er nog steeds niet geleverd wat origineel wel de bedoeling was. Is het terrecht om enige tegemoetkoming van de aannemer te eisen ? :?
Ja zeker terecht! Uitbuiten die dieven. Je betaald overal grof veel voor dus mogen ze ook boete voor de fouten die ze maken. Ik zou ze uitkleden laat ze maar met een flink bedrag over de balk komen. En anders die laatste 5% mooi in je zak houden of die wtw erin. Dan breken ze de boel maar weer af. Neem aan dat het op de bouwtekeningen staat wat ze nu vergeten zijn. Je hoeft echt geen medeleiden te hebben met die gasten. Die verdienen miljoenen aan projecten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
@ymaenhout ziet er goed uit! Wel een enorm rot punt die wtw/afzuiging. Kunnen ze niet ergens aftakken en dan via de garage naar je bijkeuken? Zo is het in mijn woning ook. In de garage heb ik een koof waar de wtw/ventilatie doorheen gaat richting mijn bijkeuken.
Ligt het bij jullie in de bouwvak ook helemaal stil?

Afgelopen week nog binnen geweest en bij ons is de voordeur en garage deur geplaatst en al het beslag op de ramen en deuren. Binnen is het tegelwerk nu allemaal gedaan en zijn ze bezig met elektra en de erker af te stucken. Daarna nog kozijnen met de binnendeuren en afdekraampjes schakelmateriaal en sanitair verder af monteren. Opleverdatum is al wel gecommuniceerd en staat nu op 26-9!
(Formele start bouw was 01-07-2018)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
Sebusta schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:37:

ons nieuwbouwhuis is zo goed als klaar en nu zitten we met een 'probleempje' in de badkamer.

[Afbeelding]
@Sebusta Wat is er, inmiddels 5 weken verder, gebeurd met het "probleempje"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-06 15:44
Ik heb inmiddels de meerwerk prijs ontvangen voor 12 extra zonnepanelen, deze moeten €6200,- kosten (er liggen er standaard al 6 op.) Is dat een beetje een normale prijs? Op internet krijg ik het idee dat dat best prijzig is voor 12 stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06 11:23
Zingo schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:29:
Ik heb inmiddels de meerwerk prijs ontvangen voor 12 extra zonnepanelen, deze moeten €6200,- kosten (er liggen er standaard al 6 op.) Is dat een beetje een normale prijs? Op internet krijg ik het idee dat dat best prijzig is voor 12 stuks.
Wij hebben voor het meerwerk zoveel mogelijk gekozen voor derde partijen. Als we bijvoorbeeld ons hele huis laten stucen door de projectontwikkelaar kost ons dat rond de 17K (muren en plafonds, begane grond en eerste verdieping). Een korte berekening van 3 verschillende aannemers laat zien dat dat bedrag buitenproportioneel hoog is. De goedkoopste die we gevonden hebben (en zo goed hebben we nu nog niet gezocht) zit op de helft van dat bedrag. Zo wilden we ook graag een muurtje in de woonkamer 40cm geplaatst hebben. dit hebben we aangegeven voor aanvang van de bouw, tijdens de fase waarin we nog keuzes mochten maken. het betreft geen dragende muur, enkel wat gasbetonblokken die niet op plek a, maar op plek b gemetseld moeten worden. Kosten: 1800 euro. Het blijkt nu goedkoper te zijn om de muur op de getekende plek te laten metselen, en vervolgens door een derde partij af te laten breken en opnieuw te laten metselen 40 cm naar achteren:)

Wij zijn aan het bouwen met een projectontwikkelaar en komen er gedurende het traject achter dat ze je een flink oor aannaaien. We laten dus zoveel mogelijk standaard (afgezien van een uitbout, wat leidingwerk (hoewel ook niet alles) en de badkamer en toiletten (was verplicht)) en gaat daarna nog het een en ander zelf (laten) doen.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:45
panelen kost 'online' eerder zo'n 400 EU. In jouw voorbeeld zit je op 516, dat is redelijk duur.
Aan de andere kant, dan ligt het wel netjes en passen zij de omvormer indien nodig ook gelijk aan.

Mocht er dan later wat zijn ; dan heb je 1 partij die het moet oplossen in plaats van dat je bouwer en 2e installateur naar elkaar gaan wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20-06 13:45
Bij ons komen er standaard 10 panelen. Op de bestaand omvormer kunnen er 2 bij. Kosten: 800 euro per stuk.

Op het dak kunnen er nog 13 bij. Die kosten ook 800 per stuk en dan moet ook de omvormer vervangen worden a 800 euro.

Die prijzen zijn volkomen van de pot gerukt. De hele installatie hoeft niet meer dan 500 a 600 euro per paneel te kosten.

Ik laat in het dak loze leidingen leggen zodat ik later zelf extra panelen aan kan schaffen, want deze prijzen slaan echt nergens op (maar dat is met alles in ons project)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

GeeMoney schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:48:
[...]

Ben benieuwd of je dat voor elkaar gaat krijgen. Ik verwacht in deze huidige markt namelijk zeker van niet.
De spelregels zijn duidelijk en waarschijnlijk voor jou 5 anderen.
Als het wel lukt is het wellicht voor andere tweakers toch ook de moeite waard.

De ontwikkelaar heeft immers de grond ook gewoon "voorgeschoten" dus onredelijk is het niet om te verwachten dat je daar rente voor moet betalen. Dat het percentage wat hoog is ben ik dan wel met je eens :).
Ik ben nieuw in de nieuwbouwwereld, maar hoe zit dat in de volgende situatie. Wij zijn aan het kijken naar een appartement wat onderdeel uitmaakt van een nieuwbouwproject. Het complex is al af en de meeste mensen wonen er al, alleen 1 van de penthouses is nog niet verkocht en op dit moment casco klaar.

In de prijslijst staat:
Bouw- en grondrente zijn niet in de koopsom inbegrepen; m.i.v. 1 februari 2018 bedraagt de grondrente 5,3% en de bouwrente 5%.
Misschien denk ik een beetje te makkelijk, maar imo heb ik weinig te maken met alle kosten die ze tot nu toe gemaakt hebben, dat zit al dik in de prijs verwerkt (1.5 mil :X) Maar is dit inderdaad zo makkelijk? En hoe bepalen ze de grondprijs en bouwprijs?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-06 08:47
Bij mijn nieuwbouw woning kreeg ik deze offerte (Full black 310WP):
In totaal worden er dus 8 panelen geplaatst waarvan 7 extra. De meerwerkkosten bedraagt € 4950,- incl. BTW. per stuk € 707,-
Zouden het er in totaal 9 worden dus 8 extra zijn de meerwerkkosten € 5500,- incl. BTW. per stuk € 687,-
Als er in totaal 10 komen waarvan 9 extra zijn de meerwerkkosten € 6000,- incl. BTW. per stuk € 666,-
Voor maximaal aantal panelen aan de voorzijde 14 in totaal dus 13 extra bedraagt de meerwerkkosten € 8150,- incl. BTW. per stuk € 627,-

Standaard komt er 1 paneel op te liggen.
Een beetje speurwerk op het internet en het moet zeer zeker goedkoper kunnen.
Mochten ze bij jouw woning ze in het dak plaatsen kan je er nog eens over nadenken. Als er gebruik gemaakt wordt van een opdaksysteem, dit kan jezelf/derde partij ook prima doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:55
fsfikke schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:08:
[...]
Misschien denk ik een beetje te makkelijk, maar imo heb ik weinig te maken met alle kosten die ze tot nu toe gemaakt hebben, dat zit al dik in de prijs verwerkt (1.5 mil :X) Maar is dit inderdaad zo makkelijk? En hoe bepalen ze de grondprijs en bouwprijs?
Soms is dit te onderhandelen, hangt van de ontwikkelaar af. want dat zou de prijs met een bijna een ton verhogen. Dit is overigens wel mee te financieren in geval van een hypotheek.

Wat je zou kunnen kijken of je alleen de bouwrente kan betalen over de periode tussen koopovereenkomst tekenenen en passeren. Nee heb je, ja kun je krijgen. Maar zal er aan liggen hoe graag ze er van af willen.

Dit is, bij mijn weten, meestal niet mee te financieren in een hypotheek (na koopovereenkomst tekenen).

Grond en bouwprijs is volgens mij verwerkt in de splitsingsakte van je appartementje penthouse.

[ Voor 5% gewijzigd door perspectivebass op 23-07-2019 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

perspectivebass schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:17:
[...]

Soms is dit te onderhandelen, hangt van de ontwikkelaar af. want dat zou de prijs met een bijna een ton verhogen. Dit is overigens wel mee te financieren in geval van een hypotheek.

Wat je zou kunnen kijken of je alleen de bouwrente kan betalen over de periode tussen koopovereenkomst tekenenen en passeren. Nee heb je, ja kun je krijgen. Maar zal er aan liggen hoe graag ze er van af willen.

Dit is, bij mijn weten, meestal niet mee te financieren in een hypotheek (na koopovereenkomst tekenen).

Grond en bouwprijs is volgens mij verwerkt in de splitsingsakte van je appartementje penthouse.
Ze zitten een beetje in hun maag met de woning, schijnbaar denken ze er over na hem af te bouwen en te gaan verhuren omdat ze hem niet kwijt raken.

Bedankt voor de tip, we willen sowieso aardig wat van de prijs af hebben. 5%+ rente vind ik dan ook wel gortig. Het mooist zou gewoon een all-in prijs zijn, zoeken ze zelf maar uit hoe ze het verdelen. Maar dat schijnt niet gebruikelijk te zijn?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymaenhout
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-06 22:29
GeeMoney schreef op maandag 22 juli 2019 @ 18:22:
@ymaenhout ziet er goed uit! Wel een enorm rot punt die wtw/afzuiging. Kunnen ze niet ergens aftakken en dan via de garage naar je bijkeuken? Zo is het in mijn woning ook. In de garage heb ik een koof waar de wtw/ventilatie doorheen gaat richting mijn bijkeuken.
Ligt het bij jullie in de bouwvak ook helemaal stil?

Afgelopen week nog binnen geweest en bij ons is de voordeur en garage deur geplaatst en al het beslag op de ramen en deuren. Binnen is het tegelwerk nu allemaal gedaan en zijn ze bezig met elektra en de erker af te stucken. Daarna nog kozijnen met de binnendeuren en afdekraampjes schakelmateriaal en sanitair verder af monteren. Opleverdatum is al wel gecommuniceerd en staat nu op 26-9!
(Formele start bouw was 01-07-2018)
Thnx! Ja het is behoorlijk balen dat de aannemer zo moeilijk doet/ doet alsof zijn neus bloed en met een goedkope en snelle 'oplossing' denkt alles opgelost te hebben. Dan hebben ze aan ons nog een moeilijke ;)
Vraag me alleen af wat een terrechte gemoedkoming is :X Ik hoef heus niet het onderste uit de kan, maar mag hier toch wel enige (geldelijke) compenstatie eisen toch ?

De ventilatie buizen zitten volledig in de stortvloer verwerkt, gezien dat daar ook electra buizen enz doorlopen (kris en kras ;) ) is niet niet te doen om zomaar even een sleuf te slijpen.

Bij ons lag de aannemer al een week stil, de onder aannemers zijn nog een week langer door gegaan. Ik rijd zo af en toe nog is langs en zie zo af en toe een busje staan, er wordt dus nog wel wat gedaan, maar veel is het niet.

Lekker dat jullie nu eindelijk een oplever datum hebben. Ik verwacht (hoewel dat ook nog altijd 'gevaarlijk' is) dat het toch eind augustus/begin september wordt. Veel moet er echt niet meer gedaan worden.
Maarja, toen we tekende was het oplevering maart/april en dat werd gaan de weg steeds vooruit geschoven |:( ;(

We hadden in mei een kijkdag (de enigste, na aandringen van vele kopers) en in een onderonsje met de projectleider werd verteld dat ze in juni een oplever prognose zouden geven, ook dit is niet gebeurd. Helaas verloopt de communicatie (als die er al is) zeer stroef en dit punt van de ventilatie, moet ook nog besproken/aangepakt worden. 8)7

In februari heb ik een weekje vrij geregeld in september met het idee dat het huis al lang klaar is en we zelf lekker konden klussen (vloeren leggen, tuin aanleggen etc etc), maar nu is het maar de vraag op het dan uberhaupt al opgeleverd gaat zijn :/

We kijken er erg naar uit, zeker nu onze eerste kleine op komst is :*) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Laatst online: 20-06 16:02
Wij hebben 18 juni de sleutel ontvangen. Van alle opleverpunten is alleen het polijsten van de ramen gedaan. Van de overige 20 punten niets.
Na nogmaals vragen geven ze aan dit na de bouwvak binnen de gestelde 3 maanden termijn te doen. Contractueel mag dit, maar klantvriendelijk is het natuurlijk totaal niet.

Straks als we zijn verhuisd moeten ze o.a. nog:
- tegel in douche lager leggen ivm afschot
- dakgoten reinigen
- vensterbank vervangen (kitrand van 1,5cm nu)
- voegwerk nalopen en deels opnieuw voegen (Dit geldt voor 10+ plekken, als 1 algeheel punt genoteerd)
- cementsluier(?) Zijgevel verwijderen (grote grijze plek)

Daarvoor hebben ze dan nog 3 weken na de vakantie.
In hoeverre dat gaat lukken is voor mij de vraag.

Mocht dit niet lukken kan ik volgens mij de 5%bankgarantie vast laten houden.
Heb ik dan ook nog recht op iets van compensatie? Of hebben ze dan tot in de eeuwigheid om zaken op te lossen om die 5% bankgarantie te laten staan? Weet iemand hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
@GeeMoney leuk dat er eindelijk een datum is. Eindelijk echt aftellen.

@DaWayne wat ik er van begrepen heb is dat als je de 5% vastzet je ze ook schriftelijk in gebreken stellen en een termijn stellen dat ze het kunnen herstellen. Als ze het dan niet doen via woningborg een geschil openen en dan mag je een deel van de 5% houden om het zelf op te laten lossen.
Maar weet dit niet zeker, misschien weet iemand hier het beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 20-06 14:36

The Wizard

Moderator Mobile
DaWayne schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 17:50:
Wij hebben 18 juni de sleutel ontvangen. Van alle opleverpunten is alleen het polijsten van de ramen gedaan. Van de overige 20 punten niets.
Na nogmaals vragen geven ze aan dit na de bouwvak binnen de gestelde 3 maanden termijn te doen. Contractueel mag dit, maar klantvriendelijk is het natuurlijk totaal niet.

- dakgoten reinigen
- voegwerk nalopen en deels opnieuw voegen (Dit geldt voor 10+ plekken, als 1 algeheel punt genoteerd)

Heb ik dan ook nog recht op iets van compensatie? Of hebben ze dan tot in de eeuwigheid om zaken op te lossen om die 5% bankgarantie te laten staan? Weet iemand hoe dit werkt?
Bankgarantie moet je bij de notaris vast laten houden voor het verstrijken van de 3 maanden, en dan alleen het bedrag achterhouden wat noodzakelijk is voor het oplossen van de problemen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
The Wizard schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 19:57:
[...]

Bankgarantie moet je bij de notaris vast laten houden voor het verstrijken van de 3 maanden, en dan alleen het bedrag achterhouden wat noodzakelijk is voor het oplossen van de problemen.
Gaan die bedragen die je "nodig" hebt om het op te lossen volgens dezelfde opgeklopte manier als de meerprijzen uit de optielijst?

Ik zou zeggen; ventilatie achteraf in de vloerplaat laten leggen is... heel erg duur. Dus dan is die 5% al direct op denk ik zo.

[ Voor 13% gewijzigd door kabeltjekabel op 23-07-2019 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
Ik heb een vraagje. Wij zijn momenteel bezig met een nieuwbouwwoning en nu hebben we een hoekwoning in het vizier. Deze woning heeft achter in de tuin een eigen parkeerplaats en eentje extra in de algemene parkeerruimte in de wijk. Nu wordt ons verteld dat de gemeente, ivm het behouden van voldoende parkeerplaatsen, eist dat deze privé parkeerplaats in de tuin open blijft. Oftewel we mogen het niet dicht maken. Een rare situatie nu wij een stuk van de tuin dan opofferen voor een privéplek waar we zelf voor betalen en daarnaast blijft het open waardoor iedereen zo je tuin in kan. Mogen ze zoiets eisen? Wie gaat er daarlijk überhaupt controleren of we het toch niet met een hek dicht hebben gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Laatst online: 02-03 14:04
monaldo schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 20:44:
Ik heb een vraagje. Wij zijn momenteel bezig met een nieuwbouwwoning en nu hebben we een hoekwoning in het vizier. Deze woning heeft achter in de tuin een eigen parkeerplaats en eentje extra in de algemene parkeerruimte in de wijk. Nu wordt ons verteld dat de gemeente, ivm het behouden van voldoende parkeerplaatsen, eist dat deze privé parkeerplaats in de tuin open blijft. Oftewel we mogen het niet dicht maken. Een rare situatie nu wij een stuk van de tuin dan opofferen voor een privéplek waar we zelf voor betalen en daarnaast blijft het open waardoor iedereen zo je tuin in kan. Mogen ze zoiets eisen? Wie gaat er daarlijk überhaupt controleren of we het toch niet met een hek dicht hebben gemaakt?
We hebben zo'n zelfde strekking in ons koopcontract (van het kavel) staan, dat we de twee parkeerplaatsen in stand moeten houden. Verder staat dit ook in de akte die bij de notaris is getekend.
Deze parkeerplekken zijn mee genomen in de berekening voor het aantal parkeerplekken in de wijk. Als je ze opheft en bij de tuin betrekt, klopt de gemaakte berekening niet meer en kun je tegen parkeer problemen aanlopen.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Tuurlijk mogen ze zoiets eisen. Is ook logisch.

Lijkt me niet dat ze hekjes verbieden... je moet gewoon die parkeerplaats in stand houden. Als jij daar een elektrisch hekkie voor wilt hebben mag dat vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:43
kabeltjekabel schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:08:
[...]

Tuurlijk mogen ze zoiets eisen. Is ook logisch.

Lijkt me niet dat ze hekjes verbieden... je moet gewoon die parkeerplaats in stand houden. Als jij daar een elektrisch hekkie voor wilt hebben mag dat vast wel.
Precies dit bedoelen ze waarschijnlijk. Het moet een parkeerplaats blijven, maar echt niet openbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
Ik heb het er ook in de akte staan dat ik de parkeerplaats in stand moet houden (meer ook niet) . Heb ik ook, achter de schutting. Heb geen auto die het het gewoon bij de tuin aangetrokken. Parkeerplaats ligt er nog netjes en blijft er ook wel. Ga het vol maken met groen. Dus als er ooit een ambtenaar komt piepen bij mij, succes. :P

Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Nu wordt ons verteld dat de gemeente, ivm het behouden van voldoende parkeerplaatsen, eist dat deze privé parkeerplaats in de tuin open blijft. Oftewel we mogen het niet dicht maken. Een rare situatie nu wij een stuk van de tuin dan opofferen voor een privéplek waar we zelf voor betalen en daarnaast blijft het open waardoor iedereen zo je tuin in kan.
Ik zou nog even goed naar de formulering kijken. Zoals anderen al aangeven zal zeer waarschijnlijk zijn dat je je privéplek in stand moet houden.
Desalniettemin mag 'men' - vziw - sowieso niet zomaar op jouw privéplek/oprit parkeren. Ook als je dat niet heel duidelijk aangeeft met een hek.

Dus het zou niet nodig moeten zijn om die parkeerplaats af te schermen of expliciet als privé te markeren; maar als het aan de inrichting van de straat/omgeving niet duidelijk is of je het domweg fijner vindt het duidelijk te maken, kan je dat uiteraard wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
ambusched schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 19:44:
@GeeMoney leuk dat er eindelijk een datum is. Eindelijk echt aftellen.
Inderdaad, ik ben nu druk bezig met de planning want ik zit met schoolgaande kinderen die ik persé na de herfstvakantie wil laten beginnen. Zal krap worden maar het is niet anders.
Hoe gaat het bij jullie?

PS. Met toilet is het goed gekomen en ook alle andere restpunten zijn allemaal vrij direct en goed opgepakt. Wat dat betreft complimenten aan onze voorman en bouwers.

[ Voor 18% gewijzigd door GeeMoney op 23-07-2019 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Deleon78 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:12:
[...]

Precies dit bedoelen ze waarschijnlijk. Het moet een parkeerplaats blijven, maar echt niet openbaar.
Precies. Er gaat ook echt niemand op je oprit parkeren. Hooguit dat af en toe iemand insteekt om te keren in de straat ofzo.

Langzaamaan daagd het bij steeds meer gemeenten dat het idioot is in elke straat vier meter breed aan stalling van particuliere eigendommen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
GeeMoney schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:18:
[...]

Inderdaad, ik ben nu druk bezig met de planning want ik zit met schoolgaande kinderen die ik persé na de herfstvakantie wil laten beginnen. Zal krap worden maar het is niet anders.
Hoe gaat het bij jullie?

PS. Met toilet is het goed gekomen en ook alle andere restpunten zijn allemaal vrij direct en goed opgepakt. Wat dat betreft complimenten aan onze voorman en bouwers.
Bij ons gaat het goed, ze hebben vorige week de ramen en achterpui geplaatst. Maakt het buiten echt af. Helaas zit nu wel de deur op slot en kunnen we er niet in. Verder zag ik dat ze de buizen en stopcontacten hebben geplaatst. Helaas nog niet mijn opmerking over 1 die verkeerd zit aangepast, wel mail gehad dat het voor oplevering geregeld is.
Vandaag mail gehad dat ze na de bouwvak gaan vertellen over hoe en wat met de opleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-06 12:47
@monaldo , @Brickman , @Bastien

Zo'n clausule is tegenwoordig vrij normaal tegenwoordig, maar vraag echt even verder als het om een voorlopig koopcontract gaat! Bij mij stond ook vermeld dat ik de parkeerplaats (onder de carport) moest handhaven.

In het definitieve contract, wat ik pas een paar dagen voor het tekenen te zien kreeg, zat daar in eens een ketting-beding met boete clausule aan vast. Zo'n zelfde artikel stond er ook nog in met als leidend voorwerp de Heg.

Het niet handhaven van de parkeerplaats of de Heg kan dus door de gemeente beboet worden met een direct, zonder tussenkomst van rechter opeisbaar bedrag van € 100.000,- !!

Let wel, we hebben het hier over een hoekwoning van € 274.000 VON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
DaWayne schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 17:50:

- dakgoten reinigen

Even los van het juridische... dakgoten reinigen? Wat moet ik me daar voor verhaal bij indenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Den_S85 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 22:27:
[...]

Even los van het juridische... dakgoten reinigen? Wat moet ik me daar voor verhaal bij indenken?
Haha, ik snap je reactie.
Het gaat om zinken goten op circa 7 meter hoogte langs voor- achter- en zijkant, bij elkaar zo'n 23 meter. (Moet met ladder/steiger)
Hierin liggen resten dakpannen en bevestigingsbeugels voor iets op het dak. Resten dakpannen variëren van scherven tot halve dakpannen.
Is geen enorm issue, maar moet wel gebeuren, staat ook op proces verbaal.
Doordat ze het na 5 weken nog niet gedaan hebben, wordt het een principieel gevalletje voor mij. Ook vind ik dat ze bij een huis van ruim 5 ton best de goten min of meer schoon mogen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

DaWayne schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 22:36:
Doordat ze het na 5 weken nog niet gedaan hebben, wordt het een principieel gevalletje voor mij. Ook vind ik dat ze bij een huis van ruim 5 ton best de goten min of meer schoon mogen opleveren.
Dat is toch ook gewoon noodzakelijk om ze goed te laten werken? Er wordt niet voor niets geadviseerd om dat periodiek zelf te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
DaWayne schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 22:36:
[...]

Haha, ik snap je reactie.
Het gaat om zinken goten op circa 7 meter hoogte langs voor- achter- en zijkant, bij elkaar zo'n 23 meter. (Moet met ladder/steiger)
Hierin liggen resten dakpannen en bevestigingsbeugels voor iets op het dak. Resten dakpannen variëren van scherven tot halve dakpannen.
Is geen enorm issue, maar moet wel gebeuren, staat ook op proces verbaal.
Helder verhaal 😁 ik zou er exact zo in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:54

Sport_Life

Solvitur ambulando

.

[ Voor 112% gewijzigd door Sport_Life op 30-06-2020 00:03 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Sport_Life dat is ook wel een nadeel van achter elkaar moeten plaatsen eerlijk gezegd.
Je zal altijd zien dat degene die het dichts bij de garage/woning staat toch als eerste weg moet en dan moet je 2 auto's verplaatsen. (luxe problemen, I know :+ ) maar dat zorgt er natuurlijk voor dat ze alsnog in de straat gaan parkeren.

In ons project hebben de 2 kappers en vrijstaande woningen twee parkeerplaatsen op eigen erf naast elkaar met voldoende ruimte. Ik verwacht dat dat wel goed zal gaan. Die ruimte moet er dan natuurlijk wel zijn en dat is bij veel projecten niet het geval helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
Bastien schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:17:
Ik heb het er ook in de akte staan dat ik de parkeerplaats in stand moet houden (meer ook niet) . Heb ik ook, achter de schutting. Heb geen auto die het het gewoon bij de tuin aangetrokken. Parkeerplaats ligt er nog netjes en blijft er ook wel. Ga het vol maken met groen. Dus als er ooit een ambtenaar komt piepen bij mij, succes. :P
Als ik het dus goed begrijp mag ik wel een hek daar plaatsen, wat uiteraard open moet kunnen zodat er alsnog een auto geparkeerd kan worden. Vervolgens mag ik dat stuk dus wel bij mn tuin betrekken en bijv gras plaatsen. Zolang het hek maar open kan en er in principe een auto geparkeerd kan worden?

Het gaat mij er niet om of anderen daar kunnen parkeren, gaat niet gebeuren, maar heb liever een grotere tuin 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

GeeMoney schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:28:
@Sport_Life dat is ook wel een nadeel van achter elkaar moeten plaatsen eerlijk gezegd.
Je zal altijd zien dat degene die het dichts bij de garage/woning staat toch als eerste weg moet en dan moet je 2 auto's verplaatsen. (luxe problemen, I know :+ ) maar dat zorgt er natuurlijk voor dat ze alsnog in de straat gaan parkeren.

In ons project hebben de 2 kappers en vrijstaande woningen twee parkeerplaatsen op eigen erf naast elkaar met voldoende ruimte. Ik verwacht dat dat wel goed zal gaan. Die ruimte moet er dan natuurlijk wel zijn en dat is bij veel projecten niet het geval helaas.
Ik heb sowieso een hekel aan de auto, dus inderdaad een luxe probleem. Van mij mag er aan 't begin van de wijk een grote parkeerplaats en dat je dmv een soort zelfrijdend busje naar je woning wordt gebracht. Maar ik gebruik meer de fiets dan de auto dus ik spreek niet voor iedereen in de wijk.

Grote voordeel van een (geschakelde) 2 kapper lijkt mij dat je de auto op eigen terrein kwijt kan als je dagelijks de auto nodig hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 24-07-2019 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Zijn er hier tweakers met inbouw spots en welke kleur hebben jullie gekozen?
Wij moeten de keuze voor de spots nu definitief maken en kunnen kiezen uit wit/antraciet/geborsteld rvs.
Ik neig naar de laatste. Het plafond wordt strak gestukt en in RAL9010 gespoten. Ik gok dat het wit van de spot natuurlijk niet overeen komt met het plafond waardoor ik dus neig dan maar gewoon helemaal af te steken en voor geborsteld rvs te gaan. Lijken mij ook een luxere uitstraling geven maar is gebaseerd op niets :+ .
Op de vloer komt keramisch parket in visgraat (hout look) en inrichting is strak. (waarschijnlijk wit/grijs of wit/groen tinten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
monaldo schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:49:
[...]

Als ik het dus goed begrijp mag ik wel een hek daar plaatsen, wat uiteraard open moet kunnen zodat er alsnog een auto geparkeerd kan worden. Vervolgens mag ik dat stuk dus wel bij mn tuin betrekken en bijv gras plaatsen. Zolang het hek maar open kan en er in principe een auto geparkeerd kan worden?

Het gaat mij er niet om of anderen daar kunnen parkeren, gaat niet gebeuren, maar heb liever een grotere tuin 😁
Ik vraag me inderdaad af hoe ze dit willen borgen in nieuwbouw wijken. Ik zie in mijn eigen project ook dat een redelijk aantal woningen een parkeerplaats op "eigen terrein" heeft, maar ik zie ze stuk voor stuk deze bij de tuin trekken. Dan ontstaat wel een probleem aangezien ieder huishouden minimaal twee auto's zal hebben en er bij verre weg onvoldoende parkeerplaatsen zijn voor die twee auto's per huishouden.

Ik snap wel dat ontwerpers er zo mee rekenen (in België heb ik getekend aan projecten waar 2,5 auto per woning veprlicht was, maar geeft alles een oprit en garage en je hebt er al twee per woning terwijl je weet dat die garage zelden tot nooit gebruikt gaat worden voor parkeren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
monaldo schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:49:
[...]

Wij hebben ook zo'n beding in onze akte staan. Waar het op neerkomt is dat die plek gebruikt moet kunnen worden om een auto neer te zetten. Door jouzelf uiteraard, want het is jouw grond. Je mag er dus geen boom planten, een schutting omheen zetten of een schommel op zetten ofzo.

Dit betekent overigens niet dat je daar ook je auto moet parkeren. Die mag je prima op een openbare plek zetten en je mag uiteraard ook gewoon een hek (dat open kan...) om je eigen parkeerplaats heen bouwen. Het gaat, zoals je al zegt, inderdaad om het principe dat er een auto geparkeerd kan worden, ik weet niet of een ondergrond van gras dan wel of niet acceptabel is overigens.

In ons geval betreft het de oprit naar de garage (die we zeker niet voor de auto gaan gebruiken) aan de voorkant van het huis. Wij gaan er waarschijnlijk grind of halfdoorlatende stenen op gooien met planten aan de zijkant maar onze auto gaat denk ik gewoon om de hoek op een openbare plek. Als ik mijn auto op de oprit zet kom ik er met de fiets nog net langs om bij de garage te komen, echt ruim is die oprit niet (nieuwbouw in Utrecht).

@monaldo Als die plek niet meer bereikbaar is (wegens schutting) en je hebt er planten staan voldoe je denk ik niet aan de voorwaarden in de akte. Als men daarop gaat controleren kunnen ze je waarschijnlijk gewoon sommeren om het te herstellen. Dit soort bepalingen staan in bijna alle akten van nieuwbouwwoningen met een parkeerplaats en je notaris zal dat ook met je besproken hebben dus het is niet alsof je achteraf met een nieuwe gemeentelijke verordening wordt geconfronteerd . Maar ik heb geen idee hoe veel en hoe streng men dat allemaal controleert. Dat gaan we van jou leren denk ik ;)

@Sport_Life Ik vermoed dat de gemeente die hier dergelijke boetes voor hanteert al een hoop ellende heeft gehad met mensen die doodleuk een sauna op hun parkeerplaats zetten :P Het is gewoon een duidelijke voorwaarde van de gemeente dat huizen met een parkeerplek die in stand houden, de openbare ruimte is al grauw en grijs genoeg en volgens mij zien we allemaal liever dat die aan interessantere dingen dan parkeerplekken wordt opgeofferd. Voor lieden die dan denken dat zoiets zo'n vaart niet zal lopen is het dan vast goed in de uiteindelijke stukken te zetten wat je potentiele boete kan zijn, dan laten mensen het wel uit hun hoofd om een stel perenbomen op hun parkeerplaats te planten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jheroun schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:46:
[...]
Voor lieden die dan denken dat zoiets zo'n vaart niet zal lopen is het dan vast goed in de uiteindelijke stukken te zetten wat je potentiele boete kan zijn, dan laten mensen het wel uit hun hoofd om een stel perenbomen op hun parkeerplaats te planten :)
offtopic:
Zou geen perenboom doen maar een zeldzame soort plant die je niet mag verwijderen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dronium
Sport_Life schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:21:
[...]

Dat heb je niet getekend neem ik aan? Dat is echt een absurd (wurg) artikel.

Over de privé parkeerplaatsen, de 2 kappers tegenover ons hebben ook 2 plaatsten op eigen terrein (achter elkaar), maar men plaatst de auto's steevast op de openbare parkeerplaatsen langs de weg.. Behalve 1 buurman die z'n Tesla om de dag oplaadt.
Toch wel, locatie en woning zijn gewoon goed. Parkeren voor de deur doe ik nu ook zoveel mogelijk en is straks makelijk als ik kan overstappen naar een EV.
Die heg was wel even slikken. Vanwege de gebrekkige informatie voorziening vanuit de projectontwikkelaar / makelaar wist ik toen nog niet precies hoe en wat. Ondertussen is wel e.e.a. duidelijk: de heg wordt voor me aangeplant en het wordt een hoge ligusterhaag, dus geen privacy issues. Die heg hoort nu eenmaal bij het aanzicht van de 'wijk', en dat is een van de redenen geweest om voor deze woning te kiezen.

Nog een opmerking voor de mensen met een parkeerplaats op eigen grond die hun auto dan toch op een openbare plek zetten:
Lekker bezig! Zo krijg je dus meer auto's als openbare plekken, een uitstekende voedingsbodem voor ruzie met de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@dronium Ik had ook zo'n buurman met twee parkeerplaatsen op eigen terrein. Zijn vrouw wou geen auto's op de oprit want de banden maakten de blauwe steen vuil 8)7 dus parkeerden ze hun twee auto's, twee bestelwagens en aanhangwagen maar op straat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
ANdrode schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:54:
[...]

offtopic:
Zou geen perenboom doen maar een zeldzame soort plant die je niet mag verwijderen :+
Een vijvertje maken en daar wat zeldzame watersalamanders naar toe lokken wil ook wel eens helpen ;)
Dronium schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:32:
[...]
Nog een opmerking voor de mensen met een parkeerplaats op eigen grond die hun auto dan toch op een openbare plek zetten:
Lekker bezig! Zo krijg je dus meer auto's als openbare plekken, een uitstekende voedingsbodem voor ruzie met de buren.
Mensen met een eigen parkeerplek betalen niet minder aan gemeentelijke belastingen dan mensen zonder. Openbare parkeerplekken zijn openbaar, dus ook voor mensen die een parkeerplek op eigen terrein hebben. Openbare plekken worden alleen maar minder en minder dus mensen met een plek op eigen terrein zullen die meer en meer gaan gebruiken. Ook wij, maar voorlopig hebben wij maar één auto en de meeste van de buren twee dus die ruzie durf ik wel aan ;)

Op (lange) termijn zal het hier ook wel worden zoals in Japan waar je moet bewijzen dat je een parkeerplek hebt voordat je een auto mag kopen. Zo ver zijn we nog niet. Van mij zou het mogen overigens, maar dan wil ik wel dat de parkeerplekken voor mijn huis verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
Jheroun schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:44:
[...]

Op (lange) termijn zal het hier ook wel worden zoals in Japan waar je moet bewijzen dat je een parkeerplek hebt voordat je een auto mag kopen. Zo ver zijn we nog niet. Van mij zou het mogen overigens, maar dan wil ik wel dat de parkeerplekken voor mijn huis verdwijnen.
Helemaal mee eens, ook wij hebben maar 1 auto en aangezien ik evenveel blijf betalen aan "openbare" belastingen dan moet ik er ook gebruik van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:02
monaldo schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:53:
[...]

Helemaal mee eens, ook wij hebben maar 1 auto en aangezien ik evenveel blijf betalen aan "openbare" belastingen dan moet ik er ook gebruik van kunnen maken.
Zou gezellig worden hier in de wijk als iedereen met een eigen oprit zijn/haar auto's in de openbare parkeervakken zet....

In de nieuwbouwproject hier was het zelfs zo dat mensen met een eigen oprit, dat ze zelfs plek moesten hebben voor 2 auto's en deze ook moesten gebruiken, naast dat ze ook verplicht een garage moesten laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
Phorcys schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:58:
[...]

Zou gezellig worden hier in de wijk als iedereen met een eigen oprit zijn/haar auto's in de openbare parkeervakken zet....

In de nieuwbouwproject hier was het zelfs zo dat mensen met een eigen oprit, dat ze zelfs plek moesten hebben voor 2 auto's en deze ook moesten gebruiken, naast dat ze ook verplicht een garage moesten laten zetten.
Het verschil zit hem bij mij denk ik, uiteraard ben ik bevooroordeeld, dat het niet om een oprit gaat zoals bijvoorbeeld in een voortuin. Maar puur een stuk van mijn tuin wat "ze" weghalen tov de buren die dit bijvoorbeeld niet hebben. Nu betaal ik sowieso meer voor een hoekhuis maar om dan verplicht een gedeelte van je achtertuin op te offeren voor een oprit terwijl de rest dat niet hoeft vind ik te ver gaan om dan voor een brave burger te spelen waarin ik alleen mezelf benadeel en er dus ook eens zelf voor betaal. Vandaar mijn vraag hier in het forum, voelt gewoon niet lekker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
Admiral Freebee schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:34:
@dronium Ik had ook zo'n buurman met twee parkeerplaatsen op eigen terrein. Zijn vrouw wou geen auto's op de oprit want de banden maakten de blauwe steen vuil 8)7 dus parkeerden ze hun twee auto's, twee bestelwagens en aanhangwagen maar op straat...
En dat is ook exact de reden dat er gewoon een gebruiksverplichting mag zitten op de functie parkeerplaats op eigen terrein. Gebieden worden ook ontworpen met de eigen parkeerplaats in gedachten. Mensen die dan hun eigen oprit of tuinparkeerplaats niet willen gebruiken mogen dat best voelen van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
monaldo schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:06:
[...]

Het verschil zit hem bij mij denk ik, uiteraard ben ik bevooroordeeld, dat het niet om een oprit gaat zoals bijvoorbeeld in een voortuin. Maar puur een stuk van mijn tuin wat "ze" weghalen tov de buren die dit bijvoorbeeld niet hebben. Nu betaal ik sowieso meer voor een hoekhuis maar om dan verplicht een gedeelte van je achtertuin op te offeren voor een oprit terwijl de rest dat niet hoeft vind ik te ver gaan om dan voor een brave burger te spelen waarin ik alleen mezelf benadeel en er dus ook eens zelf voor betaal. Vandaar mijn vraag hier in het forum, voelt gewoon niet lekker aan.
Naja ben het er niet helemaal mee eens, hier hebben ze ook bij een aantal woningen waar een parkeerplek aan de achterkant zit, dus aan de tuin omdat dit gewoon niet aan de voorkant kan, tenzij iemand een kleiner huis wil? Bedoel je weet dat je een parkeerplek hebt aan de achterkant voordat je het huis koopt, bevalt het niet, niet kopen dan. Bedoel je kiest er bewust voor en beetje aan de mensen in de buurt denken die geen eigen oprit hebben zal ook wel gewaardeerd worden.
Zingo schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:07:
[...]

En dat is ook exact de reden dat er gewoon een gebruiksverplichting mag zitten op de functie parkeerplaats op eigen terrein. Gebieden worden ook ontworpen met de eigen parkeerplaats in gedachten. Mensen die dan hun eigen oprit of tuinparkeerplaats niet willen gebruiken mogen dat best voelen van me.
Exact! Vind het overigens ook behoorlijk associaal als ik heel eerlijk ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 11:33
Dan hebben we het nog niet eens gehad over mensen die een openbare parkeerplaats als permanente stalling voor hun caravan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Dronium schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:32:
[...]

Toch wel, locatie en woning zijn gewoon goed. Parkeren voor de deur doe ik nu ook zoveel mogelijk en is straks makelijk als ik kan overstappen naar een EV.
Die heg was wel even slikken. Vanwege de gebrekkige informatie voorziening vanuit de projectontwikkelaar / makelaar wist ik toen nog niet precies hoe en wat. Ondertussen is wel e.e.a. duidelijk: de heg wordt voor me aangeplant en het wordt een hoge ligusterhaag, dus geen privacy issues. Die heg hoort nu eenmaal bij het aanzicht van de 'wijk', en dat is een van de redenen geweest om voor deze woning te kiezen.

Hoe werkt dat als je de woning verkoopt, is de nieuwe eigenaar dan eveneens verplicht zich hieraan te houden op straffe van de boete? Of kan hij zonder boete de parkeerplaats weghalen?

Overigens vind ik het onbegrijpelijk dat de gemeente er zo hard in gaat, 100k boete (die de meeste mensen niet eens kunnen betalen, al helemaal niet "direct opeisbaar") voor een heg.

Maarja ik begrijp jou ook wel, je wilt de woning graag en voor jou 100 anderen.. Bovendien verwacht je dat het niet zover zal komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 24-07-2019 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-06 17:11
Vaak is er een kettingbeding in de akte opgenomen en moet bij verkoop de volgende bewoner ook aan die parkeerplaats verplichting voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Lisabella schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:27:
Vaak is er een kettingbeding in de akte opgenomen en moet bij verkoop de volgende bewoner ook aan die parkeerplaats verplichting voldoen.
Dus als je dat bij verkoop vergeet te melden, nieuwe eigenaar haalt parkeervak + heg weg dan krijg je straks nog een claim van de nieuwe eigenaar (die zal de boete namelijk verhalen op jou)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
Sport_Life schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:33:
[...]

Dus als je dat bij verkoop vergeet te melden, nieuwe eigenaar haalt parkeervak + heg weg dan krijg je straks nog een claim van de nieuwe eigenaar (die zal de boete namelijk verhalen op jou)
Ik gok van niet, lijkt me redelijk logisch wanneer er een parkeerplek aanwezig is bij de woning, hetzij aan de voorkant, hetzij aan de achterkant dat dit logisch is dat deze door de bewoner gebruikt dient te worden?

Nu gaat dit over een parkeerplaats, maar dit zou je ook kunnen zeggen over verplichte type erfafscheiding (wat in het zicht is) voor hoekwoningen, vrijstand en 2 kappers wat hier in de wijk standaard is, ook dit staat beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Phorcys schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:37:
[...]

Ik gok van niet, lijkt me redelijk logisch wanneer er een parkeerplek aanwezig is bij de woning, hetzij aan de voorkant, hetzij aan de achterkant dat dit logisch is dat deze door de bewoner gebruikt dient te worden?

Nu gaat dit over een parkeerplaats, maar dit zou je ook kunnen zeggen over verplichte type erfafscheiding (wat in het zicht is) voor hoekwoningen, vrijstand en 2 kappers wat hier in de wijk standaard is, ook dit staat beschreven.
Het gaat niet om de parkeerplek of de heg, maar om de boete. De hoogte van de boete is een veel te zwaar middel voor het doel waar het voor dient: zorgen dat mensen hun auto op eigen terrein zetten. Uiteindelijk schiet het middel ook zijn doel voorbij: immers je bent niet verplicht de auto ook daadwerkelijk daar neer te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dronium
Sport_Life schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:23:
[...]

Hoe werkt dat als je de woning verkoopt, is de nieuwe eigenaar dan eveneens verplicht zich hieraan te houden op straffe van de boete? Of kan hij zonder boete de parkeerplaats weghalen?

Overigens vind ik het onbegrijpelijk dat de gemeente er zo hard in gaat, 100k boete (die de meeste mensen niet eens kunnen betalen, al helemaal niet "direct opeisbaar") voor een heg.

Maarja ik begrijp jou ook wel, je wilt de woning graag en voor jou 100 anderen.. Bovendien verwacht je dat het niet zover zal komen.
Dat gaat inderdaad via een kettingbeding in de akte van overdracht. Die kun je niet weglaten want de akte wordt door een Notaris(kantoor) opgesteld. Als je het dus niet vermeld bij verkoop moet de koper er bij de Notaris toch voor tekenen. En zal dan mogelijk als nog van de koop afzien wegens mis-informatie.

En de hoogte van die boete daar is toch wel over nagedacht. Als je dat op bijvoorbeeld € 10.000,- zet zijn er kennelijk toch te veel mensen die de parkeerplaats alsnog bebouwen of anders gaan gebruiken en die 10 mille gewoon aftikken. En dan is er dus niet meer genoeg plek om te parkeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Dronium op 24-07-2019 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Sport_Life schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:52:
[...]
immers je bent niet verplicht de auto ook daadwerkelijk daar neer te zetten.
Dat hangt dus kennelijk af van dat wat er in de akte vastgelegd is. Als daar staat dat er een gebruiksverplichting is moet je hem wel gebruiken. Check de akte zou ik zeggen.

In de verordening over parkeren in Utrecht staat het volgende:
Dit betekent ook dat u op de parkeerplaats geen tuinhuisjes, schuurtjes en andere objecten mag plaatsen. De parkeerplaats moet voor auto’s bereikbaar blijven en mag niet afgezet worden. U mag de parkeerplaats niet bij uw tuin trekken. Het is dan niet langer zichtbaar dat het gaat om een aparte parkeerplaats. U mag ook op de openbare weg parkeren.
Dus kennelijk kent Utrecht die verplichting (nog) niet. Maar dit is gemeentebeleid, geen wet dus dat kan overal anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
Phorcys schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:11:
[...]

Naja ben het er niet helemaal mee eens, hier hebben ze ook bij een aantal woningen waar een parkeerplek aan de achterkant zit, dus aan de tuin omdat dit gewoon niet aan de voorkant kan, tenzij iemand een kleiner huis wil? Bedoel je weet dat je een parkeerplek hebt aan de achterkant voordat je het huis koopt, bevalt het niet, niet kopen dan. Bedoel je kiest er bewust voor en beetje aan de mensen in de buurt denken die geen eigen oprit hebben zal ook wel gewaardeerd worden.
[...]
Snap wat je bedoelt maar het is natuurlijk ook niet zo zwart/wit. We willen het huis graag dus de kans voorbij laten schieten is miss ook geen optie. Verder zeggen dat het aardig is voor de buren, leuk en aardig maar zij zitten er niet mee en betalen er niet voor. Dus dit is makkelijk gezegd.
Maar zoals ik uit meerdere berichten begrijp is dit iets wat steeds vaker gebeurt bij nieuwbouw. Ik zal proberen een tussenoplossing te vinden door een hek te plaatsen maar dat deze alsnog open kan en als parkeerplaats gebruikt kan worden. Zo kan ik het toch bij de tuin betrekken en niet de ruimte inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Dronium schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:55:
[...]

Dat gaat inderdaad via een kettingbeding in de akte van overdracht. Die kun je niet weglaten want de akte wordt door een Notaris(kantoor) opgesteld. Als je het dus niet vermeld bij verkoop moet de koper er bij de Notaris toch voor tekenen. En zal dan mogelijk als nog van de koop afzien wegens mis-informatie.

En de hoogte van die boete daar is toch wel over nagedacht. Als je dat op bijvoorbeeld € 10.000,- zet zijn er kennelijk toch te veel mensen die de parkeerplaats alsnog bebouwen of anders gaan gebruiken en die 10 mille gewoon aftikken. En dan is er dus niet meer genoeg plek om te parkeren.
Dan heb je dus al het voorlopig koopcontract getekend, als het daar niet in staat kan ik me voorstellen dat kopers op z'n minst not amused zijn.
Maargoed nu eerst de komende jaren genieten van je nieuwe woning :).

Ik zou niet zo snel een dergelijk beding accepteren, maar het is lastig oordelen zonder de woning te kennen. Voor een droomhuis laat ik mijn principes weleens varen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 24-07-2019 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
[...]

Het gaat niet om de parkeerplek of de heg, maar om de boete. De hoogte van de boete is een veel te zwaar middel voor het doel waar het voor dient: zorgen dat mensen hun auto op eigen terrein zetten. Uiteindelijk schiet het middel ook zijn doel voorbij: immers je bent niet verplicht de auto ook daadwerkelijk daar neer te zetten.
De boete is inderdaad absurd hoog, maar maakt het wel meteen duidelijk dat je je eigen parkeerplek dient te gebruiken.

En of je verplicht bent zal per gemeente verschillen, hier is het wel zo. Als je een keer je auto ergens anders neerzet is het natuurlijk geen probleem, maar het moet niet consequent zijn waardoor anderen er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16
Ik verwacht eigenlijk dat steeds meer gemeenten gewoon betaald parkeren gaan invoeren in wijken waar de parkeerdruk op openbare plekken te groot wordt. Ik woon redelijk in het centrum van een middelgrote stad, bij nieuwbouw moet er ook tenminste 1 parkeerplaats op eigen terrein gepland worden. Aangezien het de gehele week overdag betaald parkeren is, worden die plaatsen ook daadwerkelijk gebruikt, hoewel we uiteraard ook best aan de straat mogen parkeren (we blijven zuinige Hollanders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

jurjen_g schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:04:
Ik verwacht eigenlijk dat steeds meer gemeenten gewoon betaald parkeren gaan invoeren in wijken waar de parkeerdruk op openbare plekken te groot wordt. Ik woon redelijk in het centrum van een middelgrote stad, bij nieuwbouw moet er ook tenminste 1 parkeerplaats op eigen terrein gepland worden. Aangezien het de gehele week overdag betaald parkeren is, worden die plaatsen ook daadwerkelijk gebruikt, hoewel we uiteraard ook best aan de straat mogen parkeren (we blijven zuinige Hollanders).
Gezien de auto's van de mensen in de 2 kappers verwacht ik niet dat zij zich zorgen maken om de 30 euro parkeervergunning per jaar.
Wij zijn hier juist (oa) komen wonen om minder parkeerproblemen te hebben ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 24-07-2019 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Dronium schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:55:
[...]

Of daarover nagedacht is vraag ik me wel af. Ik ken dit soort boetes ook en heb nog nooit zulke hoge bedragen gezien. Als iets onredelijk hoog is dan ga je voor een rechter alsnog een flinke matiging krijgen en als gemeente misschien nog een flinke tik op de vingers wegens misbruik van positie.

Al is dat vrij hypothetisch en is bestuursrecht nooit m'n sterkste rechtsgebied geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Laatst online: 19-06 11:06
breagor schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 11:11:
vandaag ff op de bouw kunnen kijken, en de 1e muurtjes staan:

[Afbeelding]

van binnen:

[Afbeelding]

En de plattegronden:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

verwachte opleveing feb/maart 2020, nog ff geduld dus.....
Als je de deur van slaapkamer 1 verplaatst richting de achterzijde kan je daar een mooie inloop kast realiseren.

Voorbeeld zoals wij het hebben:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fH6BAgn.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Anoniem: 224360 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:08:
[...]

Of daarover nagedacht is vraag ik me wel af. Ik ken dit soort boetes ook en heb nog nooit zulke hoge bedragen gezien. Als iets onredelijk hoog is dan ga je voor een rechter alsnog een flinke matiging krijgen en als gemeente misschien nog een flinke tik op de vingers wegens misbruik van positie.

Al is dat vrij hypothetisch en is bestuursrecht nooit m'n sterkste rechtsgebied geweest.
Probleem is dat in beginsel buiten de rechter om gaat, direct opeisbaar. Dat maakt het zwaar onredelijk, naast de hoogte. Het is duidelijk door een jurist opgesteld die weinig feeling heeft met de praktische uitvoerbaarheid.

Ben ook geen jurist, maar zie wel vaak in mijn werk contracten en onze jurist maakt met dergelijke boete clausules altijd korte metten :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 24-07-2019 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Sport_Life schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:58:
[...]

Probleem is dat in beginsel buiten de rechter om gaat, direct opeisbaar. Dat maakt het zwaar onredelijk, naast de hoogte. Het is duidelijk door een jurist opgesteld die weinig feeling heeft met de praktische uitvoerbaarheid.

Ben ook geen jurist, maar zie wel vaak in mijn werk contracten en onze jurist maakt met dergelijke boete clausules altijd korte metten :)
Ach de gemeente moet eerst eens gaan handhaven bij nieuwbouw ben je rustig zo 10 jaar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-06 10:41
Ik zit ook middenin het proces van een nieuwbouw, maar bij ons gaat het nog een stap verder dan alleen een parkeerplaats. We hebben nog een weg tussenin 2 woningblokken waarbij een mandelige weg is geplaatst. Dit betekent dat wij ook nog verantwoordelijk zijn voor onderhoud van deze weg. Aan de weg staan ook 3 lantaarnpalen waarvan wij de electra kosten moeten betalen. Het is nog niet duidelijk hoe het zit met riolering, maar het is mogelijk als we op dit gedeelte een rioolverstopping hebben dat dit ook voor de VVE is.

Ik vind het vrij ver gaan als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poosie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-10-2022
monaldo schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:00:
[...]

Snap wat je bedoelt maar het is natuurlijk ook niet zo zwart/wit. We willen het huis graag dus de kans voorbij laten schieten is miss ook geen optie. Verder zeggen dat het aardig is voor de buren, leuk en aardig maar zij zitten er niet mee en betalen er niet voor. Dus dit is makkelijk gezegd.
Maar zoals ik uit meerdere berichten begrijp is dit iets wat steeds vaker gebeurt bij nieuwbouw. Ik zal proberen een tussenoplossing te vinden door een hek te plaatsen maar dat deze alsnog open kan en als parkeerplaats gebruikt kan worden. Zo kan ik het toch bij de tuin betrekken en niet de ruimte inleveren.
Wij wonen al 20 jaar in ons huidige "nieuwbouwhuis" en toen was dit ook al van kracht. Erfafscheiding niet veranderen en idd 2 parkeerplaatsen beschikbaar houden. Ook de kleur van de garagedeuren en mag niet zomaar veranderd worden. Het moet in eenheid duidelijk zijn dat het om een berging gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:16:
Ik zit ook middenin het proces van een nieuwbouw, maar bij ons gaat het nog een stap verder dan alleen een parkeerplaats. We hebben nog een weg tussenin 2 woningblokken waarbij een mandelige weg is geplaatst. Dit betekent dat wij ook nog verantwoordelijk zijn voor onderhoud van deze weg. Aan de weg staan ook 3 lantaarnpalen waarvan wij de electra kosten moeten betalen. Het is nog niet duidelijk hoe het zit met riolering, maar het is mogelijk als we op dit gedeelte een rioolverstopping hebben dat dit ook voor de VVE is.

Ik vind het vrij ver gaan als ik eerlijk ben.
Ik neem aan dat het een afgesloten gebied is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Sport_Life schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:08:
[...]

Gezien de auto's van de mensen in de 2 kappers verwacht ik niet dat zij zich zorgen maken om de 30 euro parkeervergunning per jaar.
Veel gemeenten geven geen parkeervergunning af indien je zelf beschikt over private parkeerplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wolly schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:30:
[...]
Veel gemeenten geven geen parkeervergunning af indien je zelf beschikt over private parkeerplaatsen.
Lijkt mij ook lastig met parkeervergunningen op kenteken. Dan mag één auto op de oprit en de andere nooit. Of neemt men een parkeervergunning voor een auto die op de oprit kan staan en parkeren gasten daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
ollie_1982 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:53:
[...]

Als je de deur van slaapkamer 1 verplaatst richting de achterzijde kan je daar een mooie inloop kast realiseren.

Voorbeeld zoals wij het hebben:

[Afbeelding]
goede tip...gaan we serieus over nadenken!
Denk niet dat de aannemer dit in dit stadium nog wil wijzigen (zijn helaas redelijk rigide met de sluiting termijn), Maar is natuurlijk na oplevering ook redelijk simpel te doen, alleen ff deurtje verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
Bij ons ligt ook een mandelige weg achter 28 woningen. Deze is gewoon toegankelijk maar loopt dood en het heeft dus voor niemand behalve de bewoners zin om daar te rijden. Bij normaal gebruik voorzien we daar geen gedoe mee. In het begin na oplevering reden er (helaas) wel eens vrachtwagens overheen maar nu niet meer en de weg heeft er niet onder geleden. Die ligt er over 50 jaar nog wel zo bij. Geen verlichting en er is wel hemelwaterafvoer.

Bij mij in de akte staat letterlijk dat ik één parkeerplaats in stand moet houden en moet onderhouden. Dat doe ik dus netjes, al is ie niet bereikbaar omdat de schutting ervoor staat (geen poort, kan niet open). Maar zolang ik geen auto in bezit (kan al 30 jaar zonder) heb ga ik graag de discussie met de gemeente aan. :9 Maar dat doen ze pas als er mensen gaan klagen en dat zal niet gebeuren. Bezoek kan op de weinige vrije plaatsen in de wijk, da's echt niet ruim aanwezig.

Niet nakomen kan een factuur opleveren van slechts € 25000 en inderdaad zijn toekomstige kopers er net zo goed aan gehouden. Die ruimen de schutting dan maar weer op. :)

Het is trouwens geen enkel probleem om er een hek voor te zetten, een garagedeur (heeft iemand hier ook gedaan), carport of de parkeerplaats omkaderen met een schutting (heeft iedereen hier gedaan). Zolang je de parkeerplaats maar hebt. Er staat trouwens in mijn akte niets over verplicht gebruik ervan, da's dan wel weer vaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
DutchAddick schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:14:
Dan hebben we het nog niet eens gehad over mensen die een openbare parkeerplaats als permanente stalling voor hun caravan gebruiken.
Dag mag bijna nergens; is gewoon per APV verboden.

Maar zoals bijna alle overtredingen door automobilisten wordt er gewoon te weinig gehandhaafd.

Hier worden hele zandwegen kapot gereden... zandwegen voorzien van een inrij verbod voor gemotoriseerd verkeer... handhaving; nul.
Zone 30 en iedereen rijdt 55; politie zegt; "Gemeente moet inrichten". Gemeente zegt: "Politie moet handhaven". Ze gooien wel direct de WOZ omhoog zodra ze het bord "30" neerzetten...
[...]

Als het bedrag niet geindexeerd wordt is het gewoon logisch om nu met een ton te beginnen. Over 50 jaar is er dan nog effectief maar ~25K van over.

Als ik de gemeente was had ik er gewoon "40% van de WOZ waarde" van gemaakt.

[ Voor 31% gewijzigd door kabeltjekabel op 24-07-2019 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Anoniem: 224360 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:07:
[...]

Ach de gemeente moet eerst eens gaan handhaven bij nieuwbouw ben je rustig zo 10 jaar verder.
Bij ons (nieuwbouwwijk buitenrand Alphen aan den Rijn) stonden vorige week BOA's boetes uit te schrijven op "verkeerd geparkeerde busjes". Alle huizen afgelopen maand opgeleverd, doodlopend en uiteraard te weinig parkeerplaatsen voor gemiddeld 3 busjes per woning...
Zwaar arelaxed voor alle werklieden en bovendien volledig nutteloos, tenzij ze allemaal 2 straten verder op hun busjes parkeren en met hun spullen naar de huizen waar ze aan het werk zijn lopen.
Ging nu dus om 4 busjes die naast en achter elkaar aan het eind van een doodlopende weg stonden, ben niet heel zeker ervan dat de gemeente niet handhaaft dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaWayne schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 19:12:
[...]

Bij ons (nieuwbouwwijk buitenrand Alphen aan den Rijn) stonden vorige week BOA's boetes uit te schrijven op "verkeerd geparkeerde busjes". Alle huizen afgelopen maand opgeleverd, doodlopend en uiteraard te weinig parkeerplaatsen voor gemiddeld 3 busjes per woning...
Zwaar arelaxed voor alle werklieden en bovendien volledig nutteloos, tenzij ze allemaal 2 straten verder op hun busjes parkeren en met hun spullen naar de huizen waar ze aan het werk zijn lopen.
Ging nu dus om 4 busjes die naast en achter elkaar aan het eind van een doodlopende weg stonden, ben niet heel zeker ervan dat de gemeente niet handhaaft dus...
Dit zijn totaal verschillende zaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brickman
  • Laatst online: 02-03 14:04
Nog net voor de bouwvak ons dak en dakkapel gekregen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XqltTGNaM4U8J5TrNOhqLKKo/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZmK39aI8H4v1KO2MOANC8OOv/medium.jpg

Tevens staat de heistelling klaar voor de volgende fase van het project.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Anoniem: 224360 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 20:36:
[...]

Dit zijn totaal verschillende zaken.
Ach, gaat erom dat het mij niet zou verbazen als ze gewoon handhaven en een rekening door de brievenbus duwen.
Ben het er trouwens wel mee eens dat je de verplichte parkeerplaats handhaaft. Met de huidige parkeerproblematiek zijn er teveel wijken waar niemand zijn auto kwijt kan. Wil je dit niet en/of heb je die parkeerplaats niet nodig, dan kiezen voor een ander huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaWayne schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:11:
[...]

Ach, gaat erom dat het mij niet zou verbazen als ze gewoon handhaven en een rekening door de brievenbus duwen.
Ben het er trouwens wel mee eens dat je de verplichte parkeerplaats handhaaft. Met de huidige parkeerproblematiek zijn er teveel wijken waar niemand zijn auto kwijt kan. Wil je dit niet en/of heb je die parkeerplaats niet nodig, dan kiezen voor een ander huis...
Daarom schrijf ik dat dit totaal verschillende zaken zijn. Daar kan een boa niet even handhaven en dan ontvang je niet meteen een rekening.

Maar mensen moeten inderdaad eens nadenken of 1 auto per persoon nodig is.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Anoniem: 224360 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:18:
[...]

Daarom schrijf ik dat dit totaal verschillende zaken zijn. Daar kan een boa niet even handhaven en dan ontvang je niet meteen een rekening.

Maar mensen moeten inderdaad eens nadenken of 1 auto per persoon nodig is.......
Tsja, dan kan je je ook afvragen of iedereen in 150m2 + woningen moet wonen.
Zo lust ik er nog wel een paar ;)
Maar volgens mij gaan we nu ook aardig offtopic.

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 24-07-2019 21:56 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2