Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 20 ... 43 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 01:12
MadEgg schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:37:
[...]

Wij hebben alle sloten vervangen. Ten eerste omdat zowel de bouwer als een een groepje aannemers (vloerverwarming, dekvloeren, keukeninstallateur, stukadoor, installateur PV-panelen) de sleutel in handen gehad hebben en we dit geen prettig idee vonden. Ten tweede omdat de bouwer de cilinders standaard opleverden zonder draaiknop aan de binnenzijde en wij datwel wilden hebben. Alle cilinders moesten toch al vervangen worden door knop-cilinders.

En er kwam nog een extra buitendeur bij - de "garage" hebben wij zonder garagedeur laten opleveren en achteraf daar tuindeuren in gezet. Daar moest nog een extra cilinder in.
Dat is inderdaad wel een reden om ze te gaan vervangen als je alles toch draaiknop cilinder wilt hebben en dat evt geen optie is bij de bouwer.
En evt had je de bouwer ook kunnen vragen voor 1 of meerdere extra cilinders, dat is meestal de kostenpost ook niet ;)
[...]

Euhhh... ja? Ok, het was bij ons maar een project van 14 woningen, maar de opzichter liep 's ochtends een rondje langs alle deuren om ze open te doen, elk met een eigen sleutel. En dat was best een flinke sleutelbos inderdaad. En dat "k*t welke sleutel is het nu weer" hadden ze mooi opgelost met van die sleutellabeltjes ;)
Het kan ook zeker zo maar de bouwers die ik zo ken (en hun manier van werken) gaan globaal zoals @Admiral Freebee ook al zegt.

Hier een redelijk grote bouwer die ik ken die een paar honderd gelijkluidende cilinders heeft voor op de bouwplaatsen en 'iedere' bouwvakker van hun heeft een sleutel. Zo weinig tot geen gepiel met sleutels zoeken enz.

@poosie vraag je bouwer evt even hoe zij het doen met het door hun verschaffen van toegang tot de woning.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17:37

MadEgg

Tux is lievvv

Annuk schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:06:
[...]

Dat is inderdaad wel een reden om ze te gaan vervangen als je alles toch draaiknop cilinder wilt hebben en dat evt geen optie is bij de bouwer.
En evt had je de bouwer ook kunnen vragen voor 1 of meerdere extra cilinders, dat is meestal de kostenpost ook niet.
Eerlijk gezegd niet eens gevraagd of knopcilinders een optie was, het stond niet op de optielijst. Extra cilinders was geen probleem gaven ze bij oplevering aan. Aan de andere kant, gezien de prijzen voor alle andere opties had ik weinig vertrouwen in dat het heel kostenefficient zou zijn.

Alle cilinders vervangen en een extra kostte ons €250, de set cilinders + sleutels van de bouwer weer kunnen verkopen voor €80, dus de investering viel zo ook best mee. En nu weten we zeker dat niemand met kennis van het adres een kopie van de sleutels heeft kunnen maken.

Tja

Acties:
  • 0Henk 'm!

• poosie
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 07:59
Dank voor de reacties. De definitieve cilinders zitten er bij ons al even in (week of 6) en we worden pas over 2 weken opgeleverd. Zijn ook vaak op zaterdag nog allerlei mannen zonder toezicht aan de slag geweest. Weet eerlijk gezegd niet hoe ze dat met sleutels hebben gedaan, maar voelt niet helemaal lekker. Daarnaast vandaag twee horrorverhalen gehoord van deze nieuwbouwbuurt. Bij 1 hele huis zonder braakschade leeg gehaald twee maanden na oplevering (inclusief auto) en bij 1 met braakschade 1 dag na installatie keuken alle apparatuur met geweld eruit gehaald. :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17:24
Ik (uitvoerder voor een bouwbedrijf) loop ook altijd met die sleutelbos maar dat is toch echt pas 1 of 2 dagen van te voren, ik heb standaard zo’n doos met gelijksluitende cilinders.
De cilinders voor onze projecten zijn niet zomaar na te maken of zonder certificaat te bestellen dus voor insluipende bouwvakkers zou ik niet zo bang zijn ook zijn het een vaststaand aantal sleutels dus er 1 achter houden is ook geen optie.
Knopcilinders zijn niet echt inbraakwerend, daar zou ik mij meer druk om maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

D.deJong schreef op zondag 26 mei 2019 @ 19:30:
Knopcilinders zijn niet echt inbraakwerend, daar zou ik mij meer druk om maken.
Er zijn gewoon SKG*** knopcilinders en die hebben we dan ook. Het is alleen een risico als je van buiten bij de knop kan komen maar dat kan bij ons niet tenzij je ruiten gaat breken. Als je dat toch al gedaan hebt kun je net zo goed door die ruit naar binnen dus dan maakt het slot ook niet meer uit.

Tja

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13-11 11:10
poosie schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:16:
Vervangen jullie ook de sloten na oplevering?
Gaan wij absoluut doen ja. In het nieuwbouwproject waar wij nu wonen waren de SKG** cylinders die standaard werden opgeleverd gewoon klopbaar (gedemonstreerd door de lockpickhobbyist in de wijk) en er waren ook sleutels die dermate veel op elkaar leken dat ze op beide cylinders werkten.

Wellicht gebruikt men nu degelijker materiaal maar het zal een gelijkvormig slot voor de hele wijk worden, waarschijnlijk uit eenzelfde serie, dus als je voor één type een zwakheid of een klopsleutel hebt werkt hij overal.

Het verbaast mij altijd dat mensen na de gemiddeld 4 tot 6 ton die ze in hun huis investeren beknibbelen op een paar honderd euro voor echt goede cylinders. Wij gaan absoluut voor beter sluitwerk dan de buren ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thefox231
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:36
Sorry voor de hijack van dit topic maar een korte vraag namelijk:

Situatieschets:
- We hebben reeds 3 maanden een optie op een kavel hierover rekent de bouwer bouwrente
Echter nu past de woning na enkele aanpassingen nog niet op de kavel en moeten wij teveel inboeten op het wooncomfort.
Oorzaak: opgegeven maten van de verkoper van de grond klopten niet wegens erg taps toelopen kavel.

Concrete vraag: Indien wij afzien van de kavel zijn wij geen grondrente verschuldigd correct? Er is nog niets getekend het betreft een mondelinge optie.

Dank!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 13:04
thefox231 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:17:
Sorry voor de hijack van dit topic maar een korte vraag namelijk:

Situatieschets:
- We hebben reeds 3 maanden een optie op een kavel hierover rekent de bouwer bouwrente
Echter nu past de woning na enkele aanpassingen nog niet op de kavel en moeten wij teveel inboeten op het wooncomfort.
Oorzaak: opgegeven maten van de verkoper van de grond klopten niet wegens erg taps toelopen kavel.

Concrete vraag: Indien wij afzien van de kavel zijn wij geen grondrente verschuldigd correct? Er is nog niets getekend het betreft een mondelinge optie.

Dank!
Mondelinge (koop)overeenkomst geldt niet in het geval van woning aan en verkopen. Vervelend voor de verkoper. Maar hij heeft willens en wetens het risico gelopen dat een Optie niet doorgezet wordt. Dus ja wanneer je niks hebt getekend kun je gewoon aangeven dat je het kavel toch niet wil en verder kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thefox231
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:36
@perspectivebass
Dit was exact het antwoord wat ik verwacht had. Echter kon ik het nergens zo zwart op wit vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13-11 10:17
Ik weet niet of ik het goede topic heb maar ik waag het erop.
Lees hier al een tijdje mee omdat ik (we) een optie hebben op een nieuwbouwhuis.
Sterker nog we hebben al getekend en zijn bezig met de hypotheek.
Nu vraagt de bank / hypotheker een EPC verklaring.
Het huis is gasloos en EPC 0.0 .
De makelaar zegt dat verstrekt de aannemer niet en de bank zegt van wel dat moeten ze wel.
Wie heeft hier ook mee te maken gehad en hoe los ik dit nu op ?

| OnePlus7pro 256GB Mirror Grey| DS918+ 4x2TB Seagate IronWolf 2x Samsung 970 EVO 250GB |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: augustus 2011
  • Nu online
ComTech schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:06:
Ik weet niet of ik het goede topic heb maar ik waag het erop.
Lees hier al een tijdje mee omdat ik (we) een optie hebben op een nieuwbouwhuis.
Sterker nog we hebben al getekend en zijn bezig met de hypotheek.
Nu vraagt de bank / hypotheker een EPC verklaring.
Het huis is gasloos en EPC 0.0 .
De makelaar zegt dat verstrekt de aannemer niet en de bank zegt van wel dat moeten ze wel.
Wie heeft hier ook mee te maken gehad en hoe los ik dit nu op ?
In extreme kun je al de stukken bij de gemeente opvragen maar dat is een beetje onzin, omdat je er dan voor moet betalen, terwijl de aannemer de stukken gewoon heeft. Gewoon blijven aandringen, anders heeft hij namelijk extra kosten (nieuwe koper en zo, omdat de koop niet door kan gaan) en heb jij geen huis, een situatie waar je allebei niet op zit te wachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13-11 10:17
Ik zit eens te kijken op de site van het project staat EPC=0
Bij een ander vergelijkbaar project staat op de site EPC = 0.0
Vrees dat ze het 2e cijfer maar voor het gemak hebben weggelaten.
Maar eens de aannemer bellen.

| OnePlus7pro 256GB Mirror Grey| DS918+ 4x2TB Seagate IronWolf 2x Samsung 970 EVO 250GB |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online

Bastien

I don't mind

Degene die de vergunningaanvraag heeft gedaan bij de gemeente heeft als het goed is ook die berekening meegestuurd. Dus ofwel de aannemer of de projectontwikkelaar. Bij mijn gemeente kan ik dat kosteloos opvragen en dat heb ik dan ook gedaan bij publicatie in de krant. Kreeg alles wat is ingediend voor het project.

Maar makelaars moet je hierin niet teveel vertrouwen is mijn ervaring. Hebben bij mijn project de boel flink verdraaid of bij elkaar gefantaseerd.

You can't learn to tell the truth until you learn to lie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D.deJong
MadEgg schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:07:
[...]

Er zijn gewoon SKG*** knopcilinders en die hebben we dan ook. Het is alleen een risico als je van buiten bij de knop kan komen maar dat kan bij ons niet tenzij je ruiten gaat breken. Als je dat toch al gedaan hebt kun je net zo goed door die ruit naar binnen dus dan maakt het slot ook niet meer uit.
Gaatje boren naast het slot is genoeg. Meestal zijn ruiten in een voordeur niet zo groot dat je er doorheen kan maar een handje er door is genoeg, vergeet ook de brievenbus niet.
Er zijn knopcilinders met een knopje die ingedrukt moet worden anders kan je draaien tot je een ons weegt maar dat zijn in combinatie met meerpuntsluiting en 2 toer sloten rotdingen.

D.deJong wijzigde deze reactie 27-05-2019 16:58 (27%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

D.deJong schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:54:
[...]
Gaatje boren naast het slot is genoeg. Meestal zijn ruiten in een voordeur niet zo groot dat je er doorheen kan maar een handje er door is genoeg, vergeet ook de brievenbus niet.
Er zijn knopcilinders met een knopje die ingedrukt moet worden anders kan je draaien tot je een ons weegt maar dat zijn in combinatie met meerpuntsluiting en 2 toer sloten rotdingen.
Om de brievenbus zit een stalen klep, dus daarlangs gaat het niet. Mogelijk kom je als je hele dunne armen hebt door de smalle ruiten in de voordeur. Een gat boren in hout of glas kan natuurlijk. Als zal het glas dan waarschijnlijk volledig doorbreken. Dan heb je wel de braakschade te pakken. Ook zal dat je zeker een paar minuten kosten en is lastig ongemerkt te doen. Zo'n beetje de maatstaven waaraan de inbraakbestendigheid over het algemeen aan getoetst worden - 5 minuten inbraakwerend wordt geclassificeerd als "extra zwaar inbraakwerend" bij SKG***.

Als alternatief kun je dan een ruit pakken met een draai/kiepsluiting en daar een gaatje boren om het raam van binnenuit open te maken. Die kunnen natuurlijk op slot, maar ik vraag me serieus af hoeveel mensen die ramen consequent op slot doen. Ik probeer het wel eens maar dat vergeet je toch het grootste deel van keren.

Met een meerpersoonshuishouden vind ik knoploze cilinders zeer vervelend, aangezien je er niet aan twee kanten tegelijk een sleutel in kan hebben. Dat maakt het weer vervelend om de deur op slot te doen aangezien je dan eerst de sleutel moet gaan ophalen. Of je laat de sleutel erin zitten maar dan komt iemand anders van buiten weer niet binnen met de sleutel. En dat probleem wordt nog groter als de kinderen over een paar jaar zelf een sleutel krijgen.

Overigens hoeft onze cilinder maar één keer rond om de deur op slot / van slot te doen. De 3-puntsvergrendeling bedien je met de deurklink, maar wel alleen nadat je het slot eraf gehaald hebt. Een knopcilinder met een knopje zou dus niet extra vervelend zijn. Die kende ik nog niet - ik ga eens even bij de sleutelboer langs om te zien of ze dat ook kunnen leveren. Zou nog een leuke toevoeging zijn voor de voor- en tuindeur :)

Tja

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D.deJong
MadEgg schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:15:
[...]

Om de brievenbus zit een stalen klep, dus daarlangs gaat het niet. Mogelijk kom je als je hele dunne armen hebt door de smalle ruiten in de voordeur. Een gat boren in hout of glas kan natuurlijk. Als zal het glas dan waarschijnlijk volledig doorbreken. Dan heb je wel de braakschade te pakken. Ook zal dat je zeker een paar minuten kosten en is lastig ongemerkt te doen. Zo'n beetje de maatstaven waaraan de inbraakbestendigheid over het algemeen aan getoetst worden - 5 minuten inbraakwerend wordt geclassificeerd als "extra zwaar inbraakwerend" bij SKG***.

Als alternatief kun je dan een ruit pakken met een draai/kiepsluiting en daar een gaatje boren om het raam van binnenuit open te maken. Die kunnen natuurlijk op slot, maar ik vraag me serieus af hoeveel mensen die ramen consequent op slot doen. Ik probeer het wel eens maar dat vergeet je toch het grootste deel van keren.

Met een meerpersoonshuishouden vind ik knoploze cilinders zeer vervelend, aangezien je er niet aan twee kanten tegelijk een sleutel in kan hebben. Dat maakt het weer vervelend om de deur op slot te doen aangezien je dan eerst de sleutel moet gaan ophalen. Of je laat de sleutel erin zitten maar dan komt iemand anders van buiten weer niet binnen met de sleutel. En dat probleem wordt nog groter als de kinderen over een paar jaar zelf een sleutel krijgen.

Overigens hoeft onze cilinder maar één keer rond om de deur op slot / van slot te doen. De 3-puntsvergrendeling bedien je met de deurklink, maar wel alleen nadat je het slot eraf gehaald hebt. Een knopcilinder met een knopje zou dus niet extra vervelend zijn. Die kende ik nog niet - ik ga eens even bij de sleutelboer langs om te zien of ze dat ook kunnen leveren. Zou nog een leuke toevoeging zijn voor de voor- en tuindeur :)
Wij hebben het jaren geleden gehad, een 14 mm gaatje naast het slot ter hoogte van de cilinder geboort (Bulgaarse methode) en een keer de sleutel laten zitten. Geld weg, fotocamera’s weg en wij lagen gewoon een verdieping hoger te slapen. Dus een een standaard knopcilinder lijkt mij dan ook een peuleschil.
https://www.google.com/se...=659#imgrc=zpGwtSG4Rg4YkM
Deze daarentegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marnix1988
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13-11 16:24
Wie o wie heeft ervaring met het opstook protocol? Wij krijgen binnenkort de sleutel van onze nieuwe woning, en 5 dagen na oplevering hebben wij al een afspraak dat de vloer geëgaliseerd gaat worden en vlak daarna PVC geplakt gaat worden. Is dat mogelijk of veel te vroeg?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Volgens het protocol dat ik heb is dat veel te vroeg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 15:49
Marnix1988 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:38:
Wie o wie heeft ervaring met het opstook protocol? Wij krijgen binnenkort de sleutel van onze nieuwe woning, en 5 dagen na oplevering hebben wij al een afspraak dat de vloer geëgaliseerd gaat worden en vlak daarna PVC geplakt gaat worden. Is dat mogelijk of veel te vroeg?
Kun je de protocol niet nu al starten? Eea in samenspraak met de aannemer. Er van uitgaande dat de dekvloer reeds 7-8 weken geleden is gestort ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D.deJong
Hoe oud is de dekvloer? Is er al gestookt? Zit er toeslagmiddel in? Hoe groot is het oppervlakte? Het is van vele zaken afhankelijk en geeft geen garantie of er wel of geen scheuren in komen.
Als de vloer droog is (oud genoeg) zou ik het zelfs nog wel aandurven om iets grotere stappen te nemen en te beginnen met 20-25-30-25-20-15en dan op 15 te laten staan tijdens de verbouwing. Na de zomer pas weer rustig aan opbouwen.
Mits de vloer goed droog is maar dat moet de pvc-man bepalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 15:43
Mijn dekvloer is van de week gestort, oplevering is pas in september en er komen vast nog een aantal warme weken aan. Hoe zinvol is het dan om alsnog dat opstook protocol te voeren? Ze laten nu al ramen open staan om het vocht af te voeren etc.

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ymaenhout
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 15:25
Geld zo'n dergelijk opstook protocol ook als je geen vloerverwarming hebt maar verwarming middels radiatoren ?

Bij ons staan al een aantal weken de ramen zowat continu open (dak zit er op sinds half maart)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D.deJong
GeeMoney schreef op maandag 27 mei 2019 @ 19:04:
Mijn dekvloer is van de week gestort, oplevering is pas in september en er komen vast nog een aantal warme weken aan. Hoe zinvol is het dan om alsnog dat opstook protocol te voeren? Ze laten nu al ramen open staan om het vocht af te voeren etc.
Gewoon het komende stookseizoen rustig de watertemperatuur opbouwen niet gelijk volgas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D.deJong
ymaenhout schreef op maandag 27 mei 2019 @ 19:31:
Geld zo'n dergelijk opstook protocol ook als je geen vloerverwarming hebt maar verwarming middels radiatoren ?

Bij ons staan al een aantal weken de ramen zowat continu open (dak zit er op sinds half maart)
Geen opstookprotocol nodig bij radiatoren, een scheurtje in de dekvloer is wel mogelijk en niet te voorkomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marnix1988
  • Laatst online: 13-11 16:24
De Dekvloer ligt er al een paar maanden in voordat wij de sleutel krijgen. De woning is al meer dan een half jaar waterdicht. Wat voor materialen er zijn gebruikt weet ik niet exact, wel is er vloerverwarming aanwezig en dus geen radiatoren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13-11 00:40
Wat is het nut van zo een knopje op een draaiknop? Als iemand aan de knop kan draaien kan hij toch ook dat knopje indrukken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D.deJong
Meestal hengelen ze via een brievenbus of een geboord gaatje middels een ijzerdraad of iets dergelijks, dan is die extra handeling onmogelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D.deJong
Marnix1988 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:11:
De Dekvloer ligt er al een paar maanden in voordat wij de sleutel krijgen. De woning is al meer dan een half jaar waterdicht. Wat voor materialen er zijn gebruikt weet ik niet exact, wel is er vloerverwarming aanwezig en dus geen radiatoren.
Ga even langs de bouwplaats, misschien brand de kachel al en kan je alvast beginnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

D.deJong schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:37:
[...]

Wij hebben het jaren geleden gehad, een 14 mm gaatje naast het slot ter hoogte van de cilinder geboort (Bulgaarse methode) en een keer de sleutel laten zitten. Geld weg, fotocamera’s weg en wij lagen gewoon een verdieping hoger te slapen. Dus een een standaard knopcilinder lijkt mij dan ook een peuleschil.
https://www.google.com/se...=659#imgrc=zpGwtSG4Rg4YkM
Deze daarentegen.
De "Bulgaarse Methode" is toch een andere naam voor kerntrekken? Daar hebben we sowieso kerntrekbeveiliging voor, en het heeft weinig van doen met knopcilinders.

Een gaatje van 14mm lijkt me krap, maar wellicht met de juiste skills. Niets staat je in de weg om een groter gat te boren natuurlijk. Kost ook wel weer de nodige tijd. Maar goed, je hebt bij een knopcilinder iets meer aanknopingspunten om een deur open te krijgen. De drukknop ga ik zeker naar kijken voor de voordeur. Als iemand toch al de moeite neemt om de achtertuin in te klimmen is een minuut meer of minder ook niet het probleem. Dan kun je beter investeren in grendels, camerabeveiliging en deursensors.

Tja

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
MadEgg schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:41:
[...]

De "Bulgaarse Methode" is toch een andere naam voor kerntrekken? Daar hebben we sowieso kerntrekbeveiliging voor, en het heeft weinig van doen met knopcilinders.
Aan kerntrekbeveiliging heb je niet zoveel meer :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Tja binnenkomen op zich is altijd mogelijk. Maar hoe langer het duurt, hoe onaantrekkelijker het wordt. Ook SKG3 is te kraken. Ik heb helaas al ooit een inbraak meegemaakt, toen werd er een grote tegel uit het terras gewrikt en door dubbel glas heen gegooid. Dan kun je echt beveiligen wat je wilt, maar het houdt altijd ergens op. En met die draaiknop aan de binnenkant sta je bij bijvoorbeeld brand wel het snelst buiten, in plaats van in paniek nog je sleutels te moeten zoeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ymaenhout
TKroon schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:55:
Tja binnenkomen op zich is altijd mogelijk. Maar hoe langer het duurt, hoe onaantrekkelijker het wordt. Ook SKG3 is te kraken. Ik heb helaas al ooit een inbraak meegemaakt, toen werd er een grote tegel uit het terras gewrikt en door dubbel glas heen gegooid. Dan kun je echt beveiligen wat je wilt, maar het houdt altijd ergens op. En met die draaiknop aan de binnenkant sta je bij bijvoorbeeld brand wel het snelst buiten, in plaats van in paniek nog je sleutels te moeten zoeken.
Inderdaad, je kan van alles nemen qua beveiliging, maar het beste zijn nog honden 8)

Succes voor diegene die bij ons inbreken, onopgemerkt zal het niet gaan.Die van ons horen nog een papier op een deken vallen (bij wijze van :+ )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 15:59
ymaenhout schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:13:
[...]

Inderdaad, je kan van alles nemen qua beveiliging, maar het beste zijn nog honden 8)

Succes voor diegene die bij ons inbreken, onopgemerkt zal het niet gaan.Die van ons horen nog een papier op een deken vallen (bij wijze van :+ )
mijn oom had twee rottweilers op het afgesloten terrein van zijn bedrijf lopen. Die zijn 's nachts in koele bloeden afgeknald en het bedrijf is vervolgens leeggeroofd. Nu zal dat in een woonwijk niet zo'n vaart lopen met het schieten, maar toch....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ymaenhout
107mb schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:28:
[...]

mijn oom had twee rottweilers op het afgesloten terrein van zijn bedrijf lopen. Die zijn 's nachts in koele bloeden afgeknald en het bedrijf is vervolgens leeggeroofd. Nu zal dat in een woonwijk niet zo'n vaart lopen met het schieten, maar toch....
Tegen dat soort maatregelen is weinig bestand :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Van ons (projectmatig) nieuwbouwhuis hebben we wel tekeningen gekregen maar hier staan niet de afmetingen van de kozijnen op. We kunnen het uiteraard opmeten met een liniaal (of andere tools) maar het is betrouwbaarder als het vanuit de bouwer komt.

iemand enig idee of het standaard is? Ik was in de veronderstelling (altijd slim bij nieuwbouw :| ) dat we dit morgen bij het tekenen kregen maar de makelaar gaf aan dat ze geen gedetailleerdere tekeningen hadden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@smesjz waar heb je dit precies voor nodig? Je kunt het nameten op de tekeningen, maar er zal geen bouwer garanties gaan geven op maten voordat het af is. Tegen de tijd dat je kijkdagen krijgt heb je nog tijd genoeg toch om alles van raamdecoratie te regelen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D.deJong
MadEgg schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:41:
[...]

Een gaatje van 14mm lijkt me krap, maar wellicht met de juiste skills. Niets staat je in de weg om een groter gat te boren natuurlijk. Kost ook wel weer de nodige tijd. Maar goed, je hebt bij een knopcilinder iets meer aanknopingspunten om een deur open te krijgen. De drukknop ga ik zeker naar kijken voor de voordeur. Als iemand toch al de moeite neemt om de achtertuin in te klimmen is een minuut meer of minder ook niet het probleem. Dan kun je beter investeren in grendels, camerabeveiliging en deursensors.
Gaatje boren en hengelen noemde de agent destijds ook de Bulgaarse methode, dat was voor het hele kerntrekverhaal. Die Bulgaren hebben geen beste naam.
Het was echt een gaatje niet groter dan 14mm, ze hebben de sleutel die aan de binnenkant van de deur zat om weten te draaien en de kierstandhouder ook vrij te geven. Ze schijnen een heel arsenaal te hebben van onder andere verfrolhouders in allerlei bochten gebogen.

D.deJong wijzigde deze reactie 28-05-2019 15:29 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
TKroon schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:26:
@smesjz waar heb je dit precies voor nodig? Je kunt het nameten op de tekeningen, maar er zal geen bouwer garanties gaan geven op maten voordat het af is. Tegen de tijd dat je kijkdagen krijgt heb je nog tijd genoeg toch om alles van raamdecoratie te regelen?
Klopt. Het gaat vooral om het plaatsen van de keuken. Een standaard optie is om de woonkamer & keuken om te wisselen. Het nadeel is dat we een muur hebben van 3.20m die wordt onderbroken door een zijraam, het is de vraag of er 3 of 4 kasten naast elkaar passen in de kastenwand. Hoe duidelijker het is, hoe makkelijker is het is om iets betrouwbaars in 3d te knutselen.

Voor raamdecoratie zien we t.z.t. wel wat de exacte afmetingen zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Dat zou je toch uit de tekeningen moeten kunnen halen. Wij hebben in ieder geval alles op A3 geprint gekregen, of op een USB. En dan met een liniaal die verschillende schalen snapt opmeten. Op de halve cm nauwkeurig wordt het niet, maar toch zeker wel op < 3 cm

TKroon wijzigde deze reactie 28-05-2019 16:43 (0%)
Reden: < 3 aan elkaar is een hartje ;)

• Moonbase
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 16:53
Wij hebben aanstaande donderdag "vooroplevering". Iemand nog tips waar op te letten en welke dingen mee te brengen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeeMoney
@Moonbase gebruik de search even in dit topic ;) . Je kan je voorstellen dat dit redelijk vaak voorbij komt.

• xminator
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 00:37
Marnix1988 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:11:
Je kan altijd wel zo een metertje lenen bij de vloerenboer om zelf te meten. Mijn situatie was vergelijkbaar met jou situatie. Ik had er zelfs een bouwdroger ingedaan, echter werd mijn vloer pas droog genoeg na de opstookprotocol.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Moonbase
GeeMoney schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 08:51:
@Moonbase gebruik de search even in dit topic ;) . Je kan je voorstellen dat dit redelijk vaak voorbij komt.
Even gezocht met de termen "vooroplevering" en "schouw" maar vond niet bijzonder veel qua tips.... :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Moonbase schreef op zondag 2 juni 2019 @ 10:41:
[...]

Even gezocht met de termen "vooroplevering" en "schouw" maar vond niet bijzonder veel qua tips.... :+
Het belangrijkste lijkt mij: neem de optielijst en technische omschrijving mee en kijk of alles naar volgens afspraak is of wordt uitgevoerd.

Tja

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xGROOVER
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 15:35
Aanstaande woensdag starten de inschrijvingen voor een project waar wij in geïnteresseerd zijn. Hoogstwaarschijnlijk wordt dit loting.. Over het algemeen gaan deze lotingen een beetje eerlijk of gaan er toch mensen voorrang krijgen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15:19
xGROOVER schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:58:
Aanstaande woensdag starten de inschrijvingen voor een project waar wij in geïnteresseerd zijn. Hoogstwaarschijnlijk wordt dit loting.. Over het algemeen gaan deze lotingen een beetje eerlijk of gaan er toch mensen voorrang krijgen?
Daar is natuurlijk weinig over te zeggen. Welke aannemer, welke makelaar helpt de aannemer. In mijn ervaring gaat het redelijk eerlijk, maar het is ook niet alsof ik alle andere mensen ken die inschrijven op een project en dus kan verifiëren dat het eerlijk gegaan is. Ik ga er wel vanuit dat ze geen loting met een notaris doen welke valideert dat het volledig eerlijk gebeurd.

Wel was het zo dat toen wij werden uitgeloot op fase 1 van een project de contactpersoon ging kijken wat hij voor ons kon doen in fase2. Uiteindelijk zijn we voor een ander project gegaan, dus geen idee of hij alleen vriendelijk probeerde te zijn (blijft een sales persoon) of dat hij daadwerkelijk iets voor ons had kunnen regelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeeMoney
@xGROOVER kijk even of er een notaris bij betrokken is. Dat neemt in ieder geval iets van schijn weg.

In mijn vorig nieuwbouw project was dat niet het geval (ook geen loting) en kwam ik er na een klein beetje onderzoek achter dat er parkeerplaatsen verwisseld waren tov de originele plannen en dat er ook 2 woningen (beiden grenzend aan de toegangspoort van de garage) "uit" de VVE opzet geschreven waren. Dat terwijl zij een schuur hadden met ingang achter het toegangshek van de garage wat betekend dat zij die dus nog vaker gebruiken als iemand die alleen zijn auto stalt. En 1 van die twee woningen een parkeerplaats toegewezen had gekregen terwijl dat oorspronkelijk niet in het bestek zat voor die twee woningen. Laat exact die woning toevallig net aan een goede vriend van de makelaar verkocht zijn...

Bij mijn huidige nieuwbouw woning was een notaris betrokken en moesten we ook ingeloot worden. Wel verbaasd het mij altijd dat je op voorhand je hele gezin situatie en financiële gegevens moet opgeven :+ .

GeeMoney wijzigde deze reactie 03-06-2019 09:55 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xGROOVER
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 15:35
GeeMoney schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:54:
@xGROOVER kijk even of er een notaris bij betrokken is. Dat neemt in ieder geval iets van schijn weg.

In mijn vorig nieuwbouw project was dat niet het geval (ook geen loting) en kwam ik er na een klein beetje onderzoek achter dat er parkeerplaatsen verwisseld waren tov de originele plannen en dat er ook 2 woningen (beiden grenzend aan de toegangspoort van de garage) "uit" de VVE opzet geschreven waren. Dat terwijl zij een schuur hadden met ingang achter het toegangshek van de garage wat betekend dat zij die dus nog vaker gebruiken als iemand die alleen zijn auto stalt. En 1 van die twee woningen een parkeerplaats toegewezen had gekregen terwijl dat oorspronkelijk niet in het bestek zat voor die twee woningen. Laat exact die woning toevallig net aan een goede vriend van de makelaar verkocht zijn...

Bij mijn huidige nieuwbouw woning was een notaris betrokken en moesten we ook ingeloot worden. Wel verbaasd het mij altijd dat je op voorhand je hele gezin situatie en financiële gegevens moet opgeven :+ .
Van mensen uit mijn omgeving hoor ik verhalen als:
- Mensen die meer kunnen betalen dan de von prijs, die een uitbouw willen etc krijgen voorrang
- Mensen uit dorp krijgen voorrang
- Jonge stellen krijgen voorrang

Maar wat hier allemaal waar van is geen idee

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 12:04
Dit blijft schimmig. In ons project moest je je via de website aanmelden. Eerst moest je je inschrijven voor een nieuwsbrief. Op 1 maart 2018 kon je dan je voorkeuren (voor de percelen) opgeven en moest je documenten uploaden om te laten zien dat je het kon betalen.

Uiteindelijk zou de loting gaan op volgorde van inschrijving voor de nieuwsbrief, maar ik dacht: "het kan geen kwaad als de projectontwikkelaar je naam kent"....

Dus ik heb de contactpersoon meerdere malen vooraf gebeld en vragen gesteld over alle opties, mogelijkheden voor extra zaken etc. Of het geholpen heeft of niet weet ik niet, maar ik ben in ieder geval ingeloot voor het perceel van mijn eerste voorkeur.

Wat vooral vreemd was, was het financiele stuk. De basisprijzen in ons project waren vanaf 550,000, maar je kon het met alle opties en de grotere percelen makkelijk tot het dubbele oprekken. Uiteindelijk heeft De Hypotheker voor mij een brief gemaakt met het maximaal haalbare bedrag (wat wij nooit zouden durven lenen).

Voor de projectontwikkelaar gaat het puur om een risico-inschatting. Hoeveel kans is er dat het aan de eerste die de optie krijgt ook verkocht wordt? Hoe sneller alles verkocht is, hoe beter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wrstylo
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 12:30
Hi allen,

Wij zijn nu bezig om een stucadoor te vinden en zijn benieuwd of er hier mensen zijn die ons tips kunnen geven!

Wij hebben verschillende mensen gesproken en iedereen geeft iets anders aan omtrent mogelijke scheuren in de toekomst te voorkomen, een aantal dingen die ons zijn verteld:

- Voordat je gaat stucten de naden tussen de wanden en het plafond ongeveer 1 cm insnijden. De een zeg dat dit wel moet, de ander geeft aan dat het niet nodig is aangezien de woning vooral prefab beton is.

- Nadat er gestuct is moet er ingesneden worden tussen de wanden. Dit zegt vrijwel iedereen

- De inwendige hoeken moeten ingesneden worden en er moet gaasband over de naad gezet worden. De een vind dit onzin de ander geeft aan dat gaasband door een inwendige hoek plakken totaal geen nut heeft en dat je absoluut niet over de naad moet plakken.

- Gaasband over de naden tussen de wanden en het plafond heen doen. De een zegt dat dit slim is de ander zegt dat je gaasband op de wand tot het plafond moet doen en dus ook hier niet over de naden heen moet plakken.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Alvast bedank voor de input:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• deagan1337
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 13-11 11:48
wrstylo schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:09:
Hi allen,

Wij zijn nu bezig om een stucadoor te vinden en zijn benieuwd of er hier mensen zijn die ons tips kunnen geven!

Wij hebben verschillende mensen gesproken en iedereen geeft iets anders aan omtrent mogelijke scheuren in de toekomst te voorkomen, een aantal dingen die ons zijn verteld:

- Voordat je gaat stucten de naden tussen de wanden en het plafond ongeveer 1 cm insnijden. De een zeg dat dit wel moet, de ander geeft aan dat het niet nodig is aangezien de woning vooral prefab beton is.

- Nadat er gestuct is moet er ingesneden worden tussen de wanden. Dit zegt vrijwel iedereen

- De inwendige hoeken moeten ingesneden worden en er moet gaasband over de naad gezet worden. De een vind dit onzin de ander geeft aan dat gaasband door een inwendige hoek plakken totaal geen nut heeft en dat je absoluut niet over de naad moet plakken.

- Gaasband over de naden tussen de wanden en het plafond heen doen. De een zegt dat dit slim is de ander zegt dat je gaasband op de wand tot het plafond moet doen en dus ook hier niet over de naden heen moet plakken.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Alvast bedank voor de input:)
In mijn vorige nieuwbouw appartement laten stucen, helaas toch scheuren ( haarlijn scheurtjes maar ook grotere scheuren, vooral in hoeken en onder kozijnen - links/rechts van het kozijn ) ondanks gaasband e.d.

Stucen is natuurlijk wel super mooi, daarom ook voor gekozen destijds maar voor nieuwbouw zou ik het niet nog een keer doen.

Zelf kies ik hier dus niet meer voor, we gaan in het volgende nieuwbouw huis voor renovlies ( zou niet moeten scheuren en ziet er uit als stucwerk ). Veel goede ervaringen over gelezen maar we zullen in de praktijk moeten zien of het daadwerkelijk zo uit pakt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17:23
Zou me er niet zo druk overmaken, krimpscheuren krijg je sowieso en die zijn bij stucwerk wel te repareren en bij renovlies bijna niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:23
We hebben voor de behangers de zoneregelingen van de vloerverwarming gedemonteerd en nu weer gemonteerd, waar ze eerst een lampje deden branden als de draaiknop boven de huidige temperatuur kwam doen ze dat nu niet meer, is er nog een reset nodig, of opnieuw leren? De regeling is van Watts, bedraad.

https://tweakers.net/ext/f/Z381n0VxvxMoXgrRZD3zTYCc/thumb.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wijnand1980
  • Registratie: september 2017
  • Nu online
Yes, dinsdag 18 juni krijgen we eindelijk de sleutel van ons nieuwe huis in Alphen aan den Rijn.
Nu probeer ik een opleverkeuring te fixen bij VEH, ben daar ten slotte al 10 jaar lid van :)

Ze gaan nu puzzelen en geven uiterlijk woensdag uitsluitsel of ze een keurder beschikbaar hebben.
Heeft iemand een goed alternatief? (heb gezocht op het forum maar kom niet heel veel tegen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Wij hebben 't laatst via https://www.bouwinspecteurs.nl laten doen, erg tevreden over, werden veel puntjes gezien die door ons en de aannemer nog niet gezien waren. Prijs is ook vergelijkbaar.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Moonbase
MadEgg schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:59:
[...]

Het belangrijkste lijkt mij: neem de optielijst en technische omschrijving mee en kijk of alles naar volgens afspraak is of wordt uitgevoerd.
Dat zullen we zeker doen, checken of alles conform afspraak en tekening is uitgevoerd. Maar ik bedoel eigenlijk meer tips om zo'n vooroplevering zo efficiënt mogelijk uit te voeren. Volgens het schrijven van de projectleverancier krijgen we 1 uur de tijd om het huis te inspecteren en vervolgens 30 min om de opmerkingen te bespreken met de uitvoerder. Ik weet niet of dit standaard is maar lijkt mij wat kort indien je grondig wilt controleren. Wij hebben er echter geen ervaring mee dus misschien blijkt dit ook wel ruim voldoende. Geen idee.

Dus mijn vraag is eigenlijk waar zouden jullie, naast het checken of alles aanwezig is en op de goede plek gemaakt is, nog meer goed naar kijken? Moet je bijvoorbeeld alle ruimten nameten qua afmeting? Of met een waterpas checken of alle binnenwanden recht staan? Of de dekvloeren controleren op vlakheid? En zo kunnen er vast nog wel andere dingen verzonnen worden. OF kun je hier achteraf nog allemaal op terugkomen? Wij hebben wel een woningborg certificaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 15:45
Moonbase schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:01:
[...]

Dus mijn vraag is eigenlijk waar zouden jullie, naast het checken of alles aanwezig is en op de goede plek gemaakt is, nog meer goed naar kijken? Moet je bijvoorbeeld alle ruimten nameten qua afmeting? Of met een waterpas checken of alle binnenwanden recht staan? Of de dekvloeren controleren op vlakheid? En zo kunnen er vast nog wel andere dingen verzonnen worden. OF kun je hier achteraf nog allemaal op terugkomen? Wij hebben wel een woningborg certificaat.
- krassen in het glas
- krassen op je deuren/kozijnen
- krassen op je deurbeslag etc
- controledraad in je loze leiding
- werking van je cv
- is je meterkast netjes afgewerkt , geen losse draden etc
- is het voegwerk netjes en overal gedaan
- heb je ventitlatievoegen boven je kozijnen
- etc etc etc

opmeten ruimtes lijkt me geen onderdeel; maar mag natuurlijk wel...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 15:24
Moonbase schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:01:
[...]

Dat zullen we zeker doen, checken of alles conform afspraak en tekening is uitgevoerd. Maar ik bedoel eigenlijk meer tips om zo'n vooroplevering zo efficiënt mogelijk uit te voeren. Volgens het schrijven van de projectleverancier krijgen we 1 uur de tijd om het huis te inspecteren en vervolgens 30 min om de opmerkingen te bespreken met de uitvoerder. Ik weet niet of dit standaard is maar lijkt mij wat kort indien je grondig wilt controleren. Wij hebben er echter geen ervaring mee dus misschien blijkt dit ook wel ruim voldoende. Geen idee.

Binnenwanden waterpas... bijna geen één binnenwand staat 100% waterpas. dekvloer vlak? gaat waarschijnlijk ook nog geegaliseerd worden? Ik zou focussen op je opties, en op het oog opvallende zaken als grote krassen, afwijkende kleuren van kozijnen, geen vochtplekken waar je ze niet zou verwachten... en even de spijlen bij de trappen controleren of ze goed vast zitten.

Hou er rekening mee dat de woning een dag voor oplevering nog wordt schoongemaakt. Juist tijdens de oplevering ook is het belangrijk de ramen goed te controleren. Zo hadden we bij ons bij een paar ramen de verfspetters er netjes afgheaald, maar wel met krassen achtergelaten. Moest dus even gepolijst worden.

Zelf vonden we de vooroplevering vooral handig voor het even dubbelchecken op de maten die we tijdens de kijkdagen opgemeten hadden voor de raamdecoratie. Die opties enzo had ik tijdens de kijkdagen allang afgevinkt ;)

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 21:36
Haakse muren zijn wel verdomd handig. Zelf niet naar gekeken en VEH niet, maar alle klussen na oplevering hadden er mee te maken en gaven er commentaar op (positief gelukkig in ons geval)

• Moonbase
@Len020 @frumper @Deleon78 Bedankt voor jullie tips. _/-\o_

We zullen in ieder geval de "cosmetische" zaken checken inderdaad. En mochten we dan nog tijd over hebben kunnen we die besteden aan de andere minder voor de hand liggende punten.

Wij leggen kliklaminaat en klik-pvc op de vloeren dus of we moeten egaliseren weet ik niet. Waar het mij om gaat is dat de dekvloer nooit 100% vlak zal zijn, net als de muren overigens, maar ik mij afvraag wat de afwijking dan mag zijn. Daarvan zal vast ergens iets zijn beschreven (bijv in bouwbesluit), maar wie controleert dit? Moet je dat zelf doen of aan een bouwinspecteur overlaten (die bij de eind-oplevering aanwezig is)?

Toen ik hierover aan het denken was dacht ik dat hier op dit topic wel ervaringen omtrent een (voor)oplevering gedeeld zouden zijn. Vandaar de vraag. Mijn doel is om er een soort checklist uit te krijgen met aandachtspunten. Misschien ook handig voor anderen. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• frumper
[quote]Moonbase schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 07:51:

Waar het mij om gaat is dat de dekvloer nooit 100% vlak zal zijn,
[\quote]

Houd er ook rekening mee dat vlak niet gelijk staat aan waterpas ;)
Bij ons was de vloer ook vlak, maar liep wel 2 centimeter af! Merk je verder niet, behalve met je plinten als je die er achteraf opzet en het behang van boven naar beneden op exact dezelfde maat afsnijdt 🤗

• 107mb
Dit weekend gaat de kogel door de kerk, en gaan we waarschijnlijk een huis kopen. Voor het bepalen van de hoogte van de hypotheek ben ik nu bezig met de meerwerk ruwbouwopties: het is me toch wat. Ik wil redelijk wat loze leidingen laten leggen. Vanaf de meterkast kost één extra gele pijp 100 euro extra... elke kamer netwerk. drie kamers coax, extra electra. Ik kom zo aan 20 extra leidingen, oftewel 2000 euro?!? is dit normaal, en valt er ook wat op af te dingen?

• Moonbase
frumper schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:15:
[quote]Moonbase schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 07:51:

Waar het mij om gaat is dat de dekvloer nooit 100% vlak zal zijn,
[\quote]

Houd er ook rekening mee dat vlak niet gelijk staat aan waterpas ;)
Bij ons was de vloer ook vlak, maar liep wel 2 centimeter af! Merk je verder niet, behalve met je plinten als je die er achteraf opzet en het behang van boven naar beneden op exact dezelfde maat afsnijdt 🤗
@frumper
Ja, zoiets is volgens mijh nu juist een goed voorbeeld van iets wat je liever met een (voor)oplevering al meteen weet, zodat je de discussie met de bouwer aan kan gaan of dat zij dit nog op moeten lossen ja of nee.
Ben je er nog achteraan gegaan nadat je hier achter kwam? En zo nee, had je dat wel gedaan als je het eerder had geweten?

En misschien een algemene vraag: wie moet dit eigenlijk constateren? Is dat zo'n bouwinspecteur van VEH of is dat iets wat je zelf moet doen omdat het buiten het bestek van een opleverkeuring valt?

• TKroon
  • Niet online
@107mb daar valt niks op af te dingen, en met €100 per leiding mag je in je handen knijpen. De meesten hier betalen makkelijk 50% meer... Ik weet niet of je veel luxe keuzes gaat maken, maar in dat geval kun je zo’n 30% bij de VON-prijs optellen (uitbouw, keuken, badkamer-upgrade, tuin, zonweringen, elektra).

• sjorremans
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15:11
107mb schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:51:
Dit weekend gaat de kogel door de kerk, en gaan we waarschijnlijk een huis kopen. Voor het bepalen van de hoogte van de hypotheek ben ik nu bezig met de meerwerk ruwbouwopties: het is me toch wat. Ik wil redelijk wat loze leidingen laten leggen. Vanaf de meterkast kost één extra gele pijp 100 euro extra... elke kamer netwerk. drie kamers coax, extra electra. Ik kom zo aan 20 extra leidingen, oftewel 2000 euro?!? is dit normaal, en valt er ook wat op af te dingen?
Wij zijn 2 weken geleden bij de elektricien geweest en komen uit op totaal 7200 euro.. en dan hebben we echt geen spannende dingen gedaan en/of genomen. Nee niet normaal.. en nee vrij weinig tot niet op af te dingen :')

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• 107mb
TKroon schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:35:
@107mb daar valt niks op af te dingen, en met €100 per leiding mag je in je handen knijpen. De meesten hier betalen makkelijk 50% meer... Ik weet niet of je veel luxe keuzes gaat maken, maar in dat geval kun je zo’n 30% bij de VON-prijs optellen (uitbouw, keuken, badkamer-upgrade, tuin, zonweringen, elektra).
tja, ik zit op 55.000 euro aan opties. Daar zitten - op een keramisch parket na - weinig luxe dingen bij. We kiezen voor zaken die achteraf niet eenvoudig aan te passen zijn. Denk aan een uitbouw, deur tussen keuken en garage. De teller loopt wel snel op zeg. Ook bestrating valt me tegen. Dit is toch ook een aanzienlijke kostenpost.
sjorremans schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:51:
[...]

Wij zijn 2 weken geleden bij de elektricien geweest en komen uit op totaal 7200 euro.. en dan hebben we echt geen spannende dingen gedaan en/of genomen. Nee niet normaal.. en nee vrij weinig tot niet op af te dingen :')
Wat heb jij dan extra toegevoegd?

Wat ik zelf moeilijk vind is dat ik nu in een oud kleiner huis woon, en een aantal dingen gewoon accepteer. Denk bijvoorbeeld aan het missen van stopcontacten. Nu ik het kan kiezen hoe ik het echt wil hebben, is het moeilijk om aan alles te denken.

• Het Vosje
  • Laatst online: 11:31
TKroon schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:35:
@107mb dit ^

Ik betaalde voor een loze leiding naar de bovenste verdieping bijna het dubbele ;(

Zit je buiten de randstad?

• Deleon78
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 21:36
107mb schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:37:
[...]

tja, ik zit op 55.000 euro aan opties. Daar zitten - op een keramisch parket na - weinig luxe dingen bij. We kiezen voor zaken die achteraf niet eenvoudig aan te passen zijn. Denk aan een uitbouw, deur tussen keuken en garage. De teller loopt wel snel op zeg. Ook bestrating valt me tegen. Dit is toch ook een aanzienlijke kostenpost.

[...]

Wat heb jij dan extra toegevoegd?

Wat ik zelf moeilijk vind is dat ik nu in een oud kleiner huis woon, en een aantal dingen gewoon accepteer. Denk bijvoorbeeld aan het missen van stopcontacten. Nu ik het kan kiezen hoe ik het echt wil hebben, is het moeilijk om aan alles te denken.
Waarom coax? IPTV geen optie?

• GeeMoney
@107mb denk aan:
  • spotjes
  • extra stopcontacten
  • zaken op aparte groepen laten zetten (buiten stopcontacten/garage bijvoorbeeld)
  • Oplaadpunt voor een EV.
  • Krachtgroep voor je kookplaat in de keuken.
  • Loze leidingen uit je plafond voor wellicht accesspoints.
  • Elke kamer minimaal 1 loze leiding.
  • Alle leidingen 19mm kiezen.
  • Bij alle schakelaars een extra blauwe draad regelen ivm toekomstige domotica. (dit was bij mij gratis!)

GeeMoney wijzigde deze reactie 05-06-2019 17:56 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wijnand1980
  • Registratie: september 2017
  • Nu online
Wij gaan bovenop v.o.n. op circa 120k uitkomen. Wel luxe keuzes gemaakt qua tegels en bijv. Tuin etc.
Badkamer & toiletten 10k
Elektra 7k (incl 12 inbouwspots)
Uitbouw 18k
Verder Meerwerk 9k (kraantjes, deuren, etc.)
Renovlies, sauzen, trappen 7k
Keuken 24k
Vloeren 10k
Tuin €100 per m2.
Raamdeco 7k

En ga zo maar door :?

• assassin85
  • Laatst online: 10-11 16:13
GeeMoney schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:55:
@107mb denk aan:
  • spotjes
  • extra stopcontacten
  • zaken op aparte groepen laten zetten (buiten stopcontacten/garage bijvoorbeeld)
  • Bij alle schakelaars een extra blauwe draad regelen ivm toekomstige domotica. (dit was bij mij gratis!)
Wij willen ook graag trimless spots op de BG maar ik ben bang dat de bouwer (koperskeuze gesprekken en opties zijn nog niet beschikbaar) er niet zo happig op zouden zijn omdat het ‘te veel’ zou afwijken van normaal qua werkzaamheden. Dit heb ik van kennissen gehoord die onlangs ook nieuwbouw hebben gekocht. Iemand met ervaring op dit gebied?

assassin85 wijzigde deze reactie 05-06-2019 19:56 (22%)

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Nu online
Let bij het bouwen ook op dat ze de kanalen dichtstoppen bij de spouw.

• frumper
Moonbase schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:56:
[...]

@frumper
Ja, zoiets is volgens mijh nu juist een goed voorbeeld van iets wat je liever met een (voor)oplevering al meteen weet, zodat je de discussie met de bouwer aan kan gaan of dat zij dit nog op moeten lossen ja of nee.
Ben je er nog achteraan gegaan nadat je hier achter kwam? En zo nee, had je dat wel gedaan als je het eerder had geweten?

En misschien een algemene vraag: wie moet dit eigenlijk constateren? Is dat zo'n bouwinspecteur van VEH of is dat iets wat je zelf moet doen omdat het buiten het bestek van een opleverkeuring valt?
Zulke afwijkingen vallen gewoon binnen de marges. Hoogteverschil in de tuin mocht zelfs 60cm zijn, terwijl er aan was gegeven deze vlak op te leveren. Uiteindelijk daar hoogteverschil van een centimeter of 30.

• burnedhardware
  • Laatst online: 16:24
kabeltjekabel schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:35:
Let bij het bouwen ook op dat ze de kanalen dichtstoppen bij de spouw.
Wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Nu online
Dit;
https://dantumawegkamp.nl...en-via-kanaalplaatvloeren

Het enige voordeel van kanaalplaat tov breedplaat is de besparing op arbeid bij het bouwen. Verder alleen maar nadelen.

kabeltjekabel wijzigde deze reactie 05-06-2019 20:52 (21%)

• Martinus123
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 13-11 22:37
Ons project, je ziet de openingen bij de spouw zitten. Is het wijs om dit bij de aannemer aan te kaarten?

http://i68.tinypic.com/6r0oq9.jpg

Edit> oeps hoe draai ik deze foto :)

Martinus123 wijzigde deze reactie 05-06-2019 22:00 (11%)

• kabeltjekabel
  • Nu online
Ik zou het doen.

• sjorremans
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15:11
GeeMoney schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:55:
@107mb denk aan:
  • spotjes
  • extra stopcontacten
Juist, zijn allemaal niet echt speciale zaken maar tikt toch echt belachelijk hard aan. Alleen al de loze leidingen naar elke ruimte (behalve de badkamer) met kabels kost een godsvermogen :')
Wij hebben dan geen oplaadpunt voor een EV maar wel de zaken die hier boven staan.

Tevens lopen de kosten die extra boven de VON op naam komen ook hard op.
Uitbouw 2.4m -> 24K
4-delig houten kozijn + openslaande deuren 2.8K
Keuken -> 12K
Badkamer nog niet bekend maar gaan uit van 15K
Zolder extra slaapkamer + dakraam + verhogen temperatuur zolder 4K
Elektra 7K
Warmtepomp + zonnepanelen 13K

Dan nog wat zaken zoals een grotere boiler, zandpakket, buiten kraan 2K

Daarna krijgen we dan nog de muren, vloeren en tuin.. :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WSL036
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16:45
Ik zou graag advies willen over het volgende.

Gisteren hebben wij een tweede kijkdag gehad. Toen we op zolder kwamen troffen we een flinke schimmel op de houten dakplaten en een stank waar je u tegen zegt. De uitvoerder gaf aan dat dit kwam doordat wij bij de latere huizen hoorden waar het dak op geplaatst werden. Door ventilatie en schoonmaken zou dit nog wel goed komen. We zijn bij de buren ook op zolder geweest, waar dus het dak gelijktijdig geplaatst is, en zij hadden wel een paar lichte schimmelplekken, maar ze schrokken een beetje toen zij bij ons keken (en roken..).

Ik kan erin komen dat dit komt door vocht en onvoldoende ventilatie, maar moet ik me zorgen maken?

Foto: https://ibb.co/Kbkvv8Z

WSL036 wijzigde deze reactie 06-06-2019 11:04 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 07:57
WSL036 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:04:

Gisteren hebben wij een tweede kijkdag gehad. Toen we op zolder kwamen troffen we een flinke schimmel op de houten dakplaten en een stank waar je u tegen zegt. De uitvoerder gaf aan dat dit kwam doordat wij bij de latere huizen hoorden waar het dak op geplaatst werden. Door ventilatie en schoonmaken zou dit nog wel goed komen. We zijn bij de buren ook op zolder geweest, waar dus het dak gelijktijdig geplaatst is, en zij hadden wel een paar lichte schimmelplekken, maar ze schrokken een beetje toen zij bij ons keken (en roken..).

Ik kan erin komen dat dit komt door vocht en onvoldoende ventilatie, maar moet ik me zorgen maken?

Dit is wel heel extreem en moet wel heel goed schoongemaakt worden.

Heb je enig idee hoe de situatie is achter de knieschotten? Daar ventileert het een heel stuk minder dus ik verwacht dat de schimmel daar minstens net zo erg is, maar niet zal worden schoongemaakt door de aannemer.

• WSL036
Den_S85 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:20:
[...]

Dit is wel heel extreem en moet wel heel goed schoongemaakt worden.

Heb je enig idee hoe de situatie is achter de knieschotten? Daar ventileert het een heel stuk minder dus ik verwacht dat de schimmel daar minstens net zo erg is, maar niet zal worden schoongemaakt door de aannemer.
Daar ben ik niet achter geweest, maar ik verwacht dat het daar inderdaad vergelijkbaar zal zijn..

• 107mb
sjorremans schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:58:
[...]

Juist, zijn allemaal niet echt speciale zaken maar tikt toch echt belachelijk hard aan. Alleen al de loze leidingen naar elke ruimte (behalve de badkamer) met kabels kost een godsvermogen :')
Wij hebben dan geen oplaadpunt voor een EV maar wel de zaken die hier boven staan.

Tevens lopen de kosten die extra boven de VON op naam komen ook hard op.
Uitbouw 2.4m -> 24K
4-delig houten kozijn + openslaande deuren 2.8K
Keuken -> 12K
Badkamer nog niet bekend maar gaan uit van 15K
Zolder extra slaapkamer + dakraam + verhogen temperatuur zolder 4K
Elektra 7K
Warmtepomp + zonnepanelen 13K

Dan nog wat zaken zoals een grotere boiler, zandpakket, buiten kraan 2K

Daarna krijgen we dan nog de muren, vloeren en tuin.. :+
leuk om te lezen!

wij zitten nu op 60K bovenop de VON prijs:
- uitbouw 2.4 m --> 17k
- keuken 9k, plus een keukencheque van 3.5k
- tuindeuren ipv enkele deur, 1.7k
- loopdeur tussen keuken en garage 2k
- keramisch parket beneden, 7k
- PVC boven en zolder 4,5k
- zoneregeling verwarming bovenverdieping 1k
- extra electra 2k (zal wel fors meer worden)
- kraan en afvoer buiten 1k :o
- tuin (bestrating, schutting en veel graszaad) 5k
- zonnepanelen 6k
- aanpassing badkamer 1k

ik zal vast nog wel wat vergeten zijn.

Wat ik trouwens een slechte grap vind is dat er standaard geen zonnepanelen geplaatst worden. Huizen die vorig jaar opgeleverd werden en voorzien zijn van een gas-CV, hebben allemaal standaard 6+ zonnepanelen gekregen, om zo onder EPC 0.4 uit te komen. Mijn woning wordt gasloos opgeleverd. Met alle isolatiemaatregelen komt het huis onder EPC 0.4, dus laat de aannemer de zonnepanelen weg... knap waardeloos.

• breagor
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17:43
Wij zitten op zo'n 110k boven de von prijs.
Grootste posten:

Uitbouw 2.4m 21k
Keuken 22k
Badkamer wijzigingen 10k
Vloeren en wanden 15k
Tuin 15k
Zonnepanelen 10k
Raambekleding 5k
Leidingen etc. 3k
En dan nog wat kleinere zooi (trapkast, buitenkranen, verlichting etc.).

Daar bovenop komen dan natuurlijk nog de kosten voor verhuizen, financiering, dubbele lasten tijdens bouw, verkoop makelaar oude woning etc.

Al met al dure grap, dus niet te vaak doen :-)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:28
107mb schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:45:
[...]

leuk om te lezen!
...
Wat ik trouwens een slechte grap vind is dat er standaard geen zonnepanelen geplaatst worden. Huizen die vorig jaar opgeleverd werden en voorzien zijn van een gas-CV, hebben allemaal standaard 6+ zonnepanelen gekregen, om zo onder EPC 0.4 uit te komen. Mijn woning wordt gasloos opgeleverd. Met alle isolatiemaatregelen komt het huis onder EPC 0.4, dus laat de aannemer de zonnepanelen weg... knap waardeloos.
Dat is juist perfect voor je; kun je zelf PV gaan leggen zoveel je wilt voor een normale prijs (*), plus je huis is dus zo goed geïsoleerd dat ie voldoet aan EPC zonder excuus panelen!

(*)Bouwers rekenen schaamteloos 450 of nog veel meer per extra paneel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• D.deJong
WSL036 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:04:

Dit is helaas inherent aan de huidige bouweisen (luchtdicht bouwen), doordat de complete woning met een harde persing isolatie word ingepakt stop je eigenlijk je huis in een plastic zak en door de gewenste/benodigde bouwsnelheid kan het bouwvocht dan ook geen kant op. Bijkomend is dan ook nog dat een zolder vaak slechts 1 dakraam heeft waardoor je nul ventilatie/doorstroming van verse lucht krijgt.
Wat eventueel een mogelijkheid is om een bouwdroger te plaatsen op zolder en de afvoer hiervan in de afvoer van de cv-ketel te hangen, haal de knieschotten los en zorg dat hier ook wat frisse lucht komt dan zal de schimmel vanzelf verdwijnen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 10:44
[...]
wij zitten nu op 60K bovenop de VON prijs:
- loopdeur tussen keuken en garage 2k
Je moet eens navragen wat het kost om de garage te isoleren.
Deur+kozijn kost misschien 350 als de garage geïsoleerd is.
Bij ons in het project kost de deur ook rond de 2k als de garage niet geïsoleerd was. Isoleren van garage was ook ergens tussen de 2-3k (verschild per type woning). Dan kan je beter kiezen om voor die paar 100 extra de garage ook te isoleren.

Druk en zetfouten voorbehouden.

• Codeoranje
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 17:07
@WSL036 Exact wat @D.deJong zegt. Je hebt gelukkig een aannemer die zijn luchtdichting op orde heeft . Helaas heeft dat schimmel als bijgevolg . De combinatie van weinig ventilatie en bouwvocht zorgt al vaak voor schimmel. En als kers op de taart kun je ook gewoon vette pecht hebben met het moment van het plaatsen van de kap. Na een bui of wat regen de kap erop zetten belooft niet veel goeds. Voeg daar dan nog een korte bouwperiode bij <1,5 jaar en je hebt de ideale ingrediënten voor een schimmelparadijs waar ze in Naturalis trots op zouden zijn. Maar goed je vraagt raad en als ik die mag geven dan is dat ventileren . De aannemer zal de schimmel verwijderen met een schimmelwerend/dodend middel. Dit houd de schimmel wel weer even buiten de deur maar goed ventileren blijft het advies. Bouwdroger helpt ook wel iets maar pas op . Hoe hoger de temperatuur hoe beter de schimmel het doet . Warme lucht kan namelijk meer vocht bevatten. Succes !

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

• WSL036
Codeoranje schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:38:
@WSL036 Exact wat @D.deJong zegt. Je hebt gelukkig een aannemer die zijn luchtdichting op orde heeft . Helaas heeft dat schimmel als bijgevolg . De combinatie van weinig ventilatie en bouwvocht zorgt al vaak voor schimmel. En als kers op de taart kun je ook gewoon vette pecht hebben met het moment van het plaatsen van de kap. Na een bui of wat regen de kap erop zetten belooft niet veel goeds. Voeg daar dan nog een korte bouwperiode bij <1,5 jaar en je hebt de ideale ingrediënten voor een schimmelparadijs waar ze in Naturalis trots op zouden zijn. Maar goed je vraagt raad en als ik die mag geven dan is dat ventileren . De aannemer zal de schimmel verwijderen met een schimmelwerend/dodend middel. Dit houd de schimmel wel weer even buiten de deur maar goed ventileren blijft het advies. Bouwdroger helpt ook wel iets maar pas op . Hoe hoger de temperatuur hoe beter de schimmel het doet . Warme lucht kan namelijk meer vocht bevatten. Succes !
Bedankt voor jullie reacties. Wij zitten nog niet in de woning, maar ik zal dit extra aankaarten bij de uitvoerder.

Wat inderdaad het geval is, is dat er weinig ventilatie op de zolder is. Het enige raam dat er zat had nog geen beslag en kon dus nog niet open.

Ik hoop dat ze het eruit krijgen in de komende periode.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

EiT schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:16:
[...]

Je moet eens navragen wat het kost om de garage te isoleren.
Deur+kozijn kost misschien 350 als de garage geïsoleerd is.
Bij ons in het project kost de deur ook rond de 2k als de garage niet geïsoleerd was. Isoleren van garage was ook ergens tussen de 2-3k (verschild per type woning). Dan kan je beter kiezen om voor die paar 100 extra de garage ook te isoleren.
Damn, had mij zo'n aanbieding gedaan, nette prijzen! Onze deur van keuken naar de berging kostte €1750,-. Isoleren van de garage kon voor €8k. En dat had vervolgens geen invloed op de prijs voor de tussendeur. Wij hebben het dus maar bij de tussendeur gelaten en de isolatie zelf gedaan. Wel heel blij met die tussendeur, dat zou ik zeker aanraden.

Tja

• EiT
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 10:44
MadEgg schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:02:
[...]

Damn, had mij zo'n aanbieding gedaan, nette prijzen! Onze deur van keuken naar de berging kostte €1750,-. Isoleren van de garage kon voor €8k. En dat had vervolgens geen invloed op de prijs voor de tussendeur. Wij hebben het dus maar bij de tussendeur gelaten en de isolatie zelf gedaan. Wel heel blij met die tussendeur, dat zou ik zeker aanraden.
Onze garage was standaard gelukkig al geïsoleerd ;).
Dacht eerst dat de deur naar garage ook 2k moest kosten, bleek voor ons gelukkig 350 (+175 voor stompe deur)

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jheroun
  • Laatst online: 13-11 11:10
Onze garage was ook standaard al geïsoleerd maar die deur naar de woonkamer is nog altijd erg duur omdat die van buitenkwaliteit moest zijn. Pas als de garage ook verwarmd was kon dat een standaard binnendeur worden.

Jammer van het geld maar een goed geïsoleerde deur tussen een ruimte waar het in de winter <10C is en je woonkamer is ook wat waard ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 107mb
garage isoleren kost 10k. en dan zit de stalen garagedeur er nog in. geisoleerde dubbele deuren kost 3k tot 4,8k. Hebben we er niet voor over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GeeMoney
107mb schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 00:31:
garage isoleren kost 10k. en dan zit de stalen garagedeur er nog in. geisoleerde dubbele deuren kost 3k tot 4,8k. Hebben we er niet voor over.
Kan je hem wellicht wel laten vergroten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 07:57
107mb schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 00:31:
Tip... Het is vele malen goedkoper om de garage / aangebouwde stenen berging achteraf door een aannemer te laten bouwen.

Standaard optie van 6x3 mtr ongeisoleerd was 20K, vergroting naar 8x4 mtr was 8K en isoleren nog eens 9K. Geisoleerde roldeur ipv stalen kanteldeur heb ik niet eens meer opgevraagd.

In mijn geval wordt het straks bijna voor de helft van het geld gebouwd en dan wel exact zoals ik wil, inclusief 2 of 3 buitenkranen, vloerverwarming, overal WCD's etc.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 107mb
wat betreft de garage. Wij vinden dat het huis zoals wij dat na het weekend hoogstwaarschijnlijk gaan kopen mooi en duur genoeg is. Er is zeker nog financiele ruimte, maar het is genoeg. Met een afmeting van 3,5 bij 6,5 meter is de garage ook groot genoeg. En inderdaad, na-isoleren is zo gedaan.

dit gaat het trouwens worden, en dan het rechter huis:

107mb wijzigde deze reactie 07-06-2019 11:07 (26%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 13:04
Afgelopen week bij de bouwbegeleider geweest.

Ons huis in VR gezien + plattegrond op schaal 0 op de vloer geprojecteerd. Vond dat toch wel vet! Moesten ook sanitair etc uitkiezen.

Vond dat toch wel moeilijk, aangezien je redelijk veel betaald voor weinig, maar aan de andere kant ga ik het zelf ook niet naar mijn smaak veel goedkoper ergens anders krijgen gezien je maar 1700,- casco terug krijgt.

Kortom hebben wat luxere tegels en sanitair gekozen en ben daar wel tevreden mee. Kost wel 3K extra.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Nu online
Den_S85 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 07:57:
[...]

Tip... Het is vele malen goedkoper om de garage / aangebouwde stenen berging achteraf door een aannemer te laten bouwen.

Standaard optie van 6x3 mtr ongeisoleerd was 20K, vergroting naar 8x4 mtr was 8K en isoleren nog eens 9K. Geisoleerde roldeur ipv stalen kanteldeur heb ik niet eens meer opgevraagd.

In mijn geval wordt het straks bijna voor de helft van het geld gebouwd en dan wel exact zoals ik wil, inclusief 2 of 3 buitenkranen, vloerverwarming, overal WCD's etc.
Bijna voor de helft suggereerd dus meer dan de helft; dus niet 'vele malen goedkoper'.

Eigenlijk wel absurd dat het goedkoper is om achteraf te doen; want alle benodigde gereedschappen om het op grote schaal direct voordelig te doen zijn al aanwezig..
107mb schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:55:
wat betreft de garage. Wij vinden dat het huis zoals wij dat na het weekend hoogstwaarschijnlijk gaan kopen mooi en duur genoeg is. Er is zeker nog financiele ruimte, maar het is genoeg. Met een afmeting van 3,5 bij 6,5 meter is de garage ook groot genoeg. En inderdaad, na-isoleren is zo gedaan.

dit gaat het trouwens worden, en dan het rechter huis:
[Afbeelding]
Zit er nog schaduw op die schuur? Ik zou er een schuin dak op zetten, sowieso PV er op.

Wel jammer dat die garages altijd zo laag zijn.

kabeltjekabel wijzigde deze reactie 07-06-2019 19:39 (28%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 18:18

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Den_S85 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 07:57:
[...]

Standaard optie van 6x3 mtr ongeisoleerd was 20K
Dat is nog een koopje, bij ons durfde ze 29k te vragen :')
Uiteindelijk voor minder opdracht gegeven 7x3 te zetten inclusief overkapping van 3x9

revolution-nl wijzigde deze reactie 07-06-2019 20:50 (255%)

5kWp solar | Tesla M3 | Gasloos

Acties:
  • +1Henk 'm!

• burnedhardware
  • Laatst online: 16:24
Vandaag de (aankondiging van de volgende week te ontvangen -O- ) hoera-brief ontvangen *O*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 18:18

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[...]

Daar moet je juist blij mee zijn, wanneer men PV gebruikt om aan de EPC waarde te komen betekend dit vaak dat men bespaart op andere isolatie die vaak niet eenvoudig te upgraden is.

Ik ben in iedergeval blij dat mijn woning zonder #schaampanelen wordt opgeleverd :*)

5kWp solar | Tesla M3 | Gasloos

Pagina: 1 ... 20 ... 43 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True