kevinvi schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:06:
[...]
Succes daarmee, ik weet niet of je rekening dient te houden met de VAF (vrouw acceptatie factor), maar dan moet het gewoon naadloos werken.
Een friends with hue schakelaar zonder batterij is in alle gevallen stabieler als bovenstaande. Ik heb het in mijn vorige huis met een homey nooit fool proof gekregen.
Ik heb letterlijk alles al geprobeerd, sterker nog ik weet niet eens of ik mijn homey straks in m'n nieuwe huis onder het stof uit ga halen.

De VAF is zeker aanwezig, maar ook de MAF
Ik wil zelf namelijk ook gewoon dat bepaalde zaken altijd werken. Als de lampen een keer niet schakelen op een bewegingssensor, dan is dat jammer maar als ik dan op de schakelaar druk als alternatief moet dat gewoon wel werken.
Ik had in ons huurhuis een hoop issues met Homey icm KaKu, maar nu met de Shelly's werkt het tot nu toe stabiel.
Om ook weer even terug te komen op de eeuwige kookgroepdiscussie:
Afgelopen week een lange discussie met de elektricien van de keukenleverancier gehad. Hij vertikte het om de kookplaat op de 3-fase aardlekautomaat aan te sluiten omdat er dan maar 2 fases gebruikt worden en dat niet stabiel zou werken.
Toen wilde hij de kookgroep los halen en op 2 verschillende fases zetten, maar nadat ik hem erop wees dat hij dan op 2 verschillende aardlekschakelaars ging eindigen gaf hij snel toe dat dat idd niet zo handig is / niet mag.
Daarna wilde hij een extra aardlek plaatsen die meerdere fases aan kan en dan daar de kookgroep achter. Maar dat ging me dan wel zeker 200 euro kosten als hij dat moest doen.
Toen ik hem vroeg wat dan onder de streep het verschil was met de reeds aanwezige 3-fase aardlekautomaat gebruiken kwam hij weer niet verder dan die 3de fase die niet onbelast zou mogen blijven.
We hebben ook ter plekke toen nog de technische helpdesk van Bosch weer gebeld die mijn eerder bevestigd hadden dat die 3de fase op de loze klem mag. Nu zeiden ze ineens dat dat toch niet kan.
Afgelopen weekend Bosch ook nogmaals gemaild met de vraag plus uitleg van huidige installatie. Die weigeren echter pertinent om een advies te geven lijkt het...
Oftewel iedereen lijkt een beetje om die 3-fase heen te draaien met een soort angst die wellicht veroorzaakt wordt door onbekendheid oid...
Dag meneer Farmerwood,
Zoals ik al heb aangegeven kunnen en mogen wij hierin geen advies geven
Over de huisinstallatie kunnen wij ook geen beoordeling geven.
Op het apparaat staat een aansluitschema voor 2 fase.
Mijn advies is dan ook vertrouwen op de kennis van de installateur.
Komt u installateur er niet uit dan kan deze contact opnemen service support telefoonnummer 088-424 4444.
Bovenstaande antwoord kreeg op een vrij open vraag. Heb mijn door de aannemer opgeleverd installatie beschreven (3x25A hoofdaansluiting,
ABB DS203NC 3P+N aardlekautomaat en Perliexaansluiting met L1, L2, L3, N en GND. En gevraagd hoe mijn kookplaat daarop volgens hen aangesloten moet worden.
Daarbij ook aangegeven dat de elektricien en ik van mening verschilden over de best manier en we graag de mening van Bosch wilden om tot een keuze te kunnen komen.
[
Voor 8% gewijzigd door
Farmerwood op 20-04-2021 09:47
]