Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Volgens de bouwer juni 2022. Maar het gaat erg rap. Fundering en 1,5 bouwlaag in 4 maanden... Dus ik ben benieuwd!
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Hier zijn ze iets verder maar moet het q4 klaar zijn.JackBol schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:03:
[...]
Volgens de bouwer juni 2022. Maar het gaat erg rap. Fundering en 1,5 bouwlaag in 4 maanden... Dus ik ben benieuwd!
Bij ons hanteren ze dezelfde planning maar ik geloof niet dat dit volgend jaar q2 pas af is?JackBol schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:03:
[...]
:strip_exif()/f/image/0QU7AHPAJYlWCUfgMzlJuoEK.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit was bij ons dus ongeveer eind februari de stand van zaken. Wat is de beoogde oplevering bij jullie, eind van het jaar ofzo?siemenz schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:04:
[...]
Bij ons hanteren ze dezelfde planning maar ik geloof niet dat dit volgend jaar q2 pas af is?
[Afbeelding]
Dus in ruim 2 maanden een verdiepingsvloer, muren zolder en dak erop en de muren komen eraan. Verwachte oplevering is nu medio oktober. Het duurt lang bij jullie, en ik vind bij ons al dat ze 1 week per maand echt aan het bouwen zijn..
[ Voor 4% gewijzigd door 896gerard op 05-04-2021 20:31 ]
Wanneer was de 1e paal ? Bij jou zaten er trouwens al wel kozijnen in op de bg bij de 1e896gerard schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:25:
@siemenz @JackBol
***members only***
Dus in ruim 2 maanden een verdiepingsvloer, muren zolder en dak erop en de muren komen eraan. Verwachte oplevering is nu medio oktober. Het duurt lang bij jullie, en ik vind bij ons al dat ze 1 week per maand echt aan het bouwen zijn..
[ Voor 6% gewijzigd door siemenz op 05-04-2021 20:31 ]
Eerste put (warmtepomp) ~1 augustus 2020, eerste paal ~1 oktober 2020.siemenz schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:30:
[...]
Wanneer was de 1e paal ? Bij jou zaten er trouwens al wel kozijnen in op de bg bij de 1e
Ja, dat verschilt een beetje -binnen ons project zelfs- wanneer de kozijnen erin komen. De kozijnen op de eerste verdieping zijn er bij ons na het dak in gekomen, terwijl ze bij ons buurhuis er al in zaten voor het dak erop zat. Ik heb het idee dat onze bouwer erg efficient met zijn hijskraan omgaat, dus als er een dag een kraan is geweest staan er ineens schoorstenen op, zitten er kozijnen in en liggen er daken op.
[ Voor 42% gewijzigd door 896gerard op 05-04-2021 20:40 ]
Bij ons afgelopen week alle ramen geplaats, alle buiten deuren geplaats, laatste platte daken waterdicht behalve erkers, regenpijpen geplaatst, elektra man was bezig, en 90% van al het stucwerk gedaan. Begreep dat ze morgen beginnen met het tegelwerk en aftimmerwerk en als het goed is krijgen we eind deze week, begin volgende week de opleverdatum te horen.
Er liepen afgelopen week dan ook elke dag een man of 20-25 rond, (waren 3,4 onderaannemers tegelijk aan het werk). In rustige weken is het ook geweest dat er maar 2,3 man ofzo rondliepen.
Is dat een 2-onder-1 kap of heb je een kasteel gebouwd 🤣896gerard schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:25:
@siemenz @JackBol
***members only***
Bij oplevering werd mij verteld bij mijn model pomp nooit de stroom er af te halen, maar dan gewoon thermostaat laag, en de aanvoer en retour knop op 10 graden te zetten (het minimum). Dan gebeurde er niks en ging er niks vastzitten. Denk dat het deels afhangt van je systeem wat aangeraden wordt?mister_S schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 07:28:
Als ik de vloerverwarming wil uitschakelen voor het leggen van de vloer, volstaat het dan om de thermostaat heel laag te zetten?
Verwijderd
Voor degene met houtskeletbouw, overkappingen en tuinsetjes in het verschiet
Hadden ze dit niet over 2 weken kunnen publiceren? Dan was alles rond met onze aannemerVerwijderd schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 08:34:
https://www.nu.nl/economi...-oplopende-houtprijs.html
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Ter voorkoming van bacteriën lijkt me (Legionella?) en de kans dat het dicht slipt?mister_S schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:07:
@Verwijderd @lizard87 bij de oplevering werd verteld nooit de stekker van de buitenunit eruit te halen. Ik had verwacht dat er geen flow zou zijn zonder warmtevraag, maar ik hoor wel een stroming ook al is er geen behoefte aan verwarming. Ik dacht dan draai ik de kranen van de verdelers gewoon dicht, maar ik weet dus niet waarom er altijd flow is. Zal toch wel een reden hebben?
De verwachte oplevering is ondertussen al naar eind Juni getrokken.
[ Voor 4% gewijzigd door Tijntje op 06-04-2021 09:34 ]
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
De koppen van de kanaalplaten lijken niet (goed) afgesloten te zijn?Tijntje schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:31:
Weer even een kleine update van mijn kant. Heb de vorige fotos's aangevuld.
***members only***
https://www.aannemervak.n...tijd-goed-gesloten-dicht/Met de uiteinden van kanaalplaatvloeren wordt door aannemers vaak lichtzinnig omgesprongen. Open of dicht, gevuld met doppen of isolatieproppen; er lijkt nauwelijks een strategie achter te zitten. En dat terwijl het dichtzetten van de kanalen zeker een doel heeft.
Het dichtzetten van de uiteinden van de kanalen voorkomt namelijk:
tocht uit centraaldozen,
condensatieschade bij de oplegging van kanaalplaatvloeren bij buitengevels,
uitslag op het buitenmetselwerk ter hoogte van de kanaalplaatvloeren door condensatie.
Om de bovenstaande drie doelen te kunnen bereiken, moeten de kanalen luchtdicht worden afgesloten. Warme, vochtige lucht kan zo niet uit de kanalen ontsnappen; koude lucht van buiten kan juist niet in de kanalen worden gedrukt.
Dat kan met een goed sluitende – dus netjes aangebrachte – isolatieprop. Wie doppen gebruikt, moet er op letten of ze goed in het kanaal passen en zelf ook geheel gesloten zijn.
Voor beide keuzes geldt dat alle kanalen dicht moeten worden gezet, wil de werking optimaal zijn.
Zie ook https://dantumawegkamp.nl...en-via-kanaalplaatvloeren
Dat wist ik niet, helaas is daar nu niets meer aan te doen.Wolly schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:35:
[...]
De koppen van de kanaalplaten lijken niet (goed) afgesloten te zijn?
[...]
https://www.aannemervak.n...tijd-goed-gesloten-dicht/
Ik heb wel gezien dat er een aantal zijn dichtgesmeerd voordat de isolatie er tegenaan ging.
[ Voor 11% gewijzigd door Tijntje op 06-04-2021 09:39 ]
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Balen maar wellicht valt het mee.Tijntje schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:38:
[...]
Dat wist ik niet, helaas is daar nu niets meer aan te doen.
Ik heb wel gezien dat er een aantal zijn dichtgesmeerd voordat de isolatie er tegenaan ging.
De mogelijke gevolgen zijn goed te zien op de tweede site die ik linkte.

Wow, dat gaat snelTijntje schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:31:
Weer even een kleine update van mijn kant. Heb de vorige fotos's aangevuld.
***members only***
In principe is er altijd flow, dat is beter voor je pomp en voorkomt het 'vastzitten' van de leidingen. Overigens zijn de meningen hier sterk over verdeeld hoor.mister_S schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:07:
@Verwijderd @lizard87 bij de oplevering werd verteld nooit de stekker van de buitenunit eruit te halen. Ik had verwacht dat er geen flow zou zijn zonder warmtevraag, maar ik hoor wel een stroming ook al is er geen behoefte aan verwarming. Ik dacht dan draai ik de kranen van de verdelers gewoon dicht, maar ik weet dus niet waarom er altijd flow is. Zal toch wel een reden hebben?
Zeker met de oude systemen waarbij de vloerverwarming de gehele zomerperiode uit stond kon dit tot problemen leiden.
En over die opleverdata: de bouwers hanteren altijd een ruimte marge in hun voordeel. Het is eerder regel als uitzondering dat men na aanvang bouw eerder klaar is, dan na het aantal werkbare dagen.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.
Aan de kranen van de verdeler zou ik niet gaan draaien, want die zijn ingeregeld en zul je daarna opnieuw moeten inregelen.
Nadat je vloer is gelegd langzaam opstoken, dus niet gelijk op 21 graden zetten!
Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.
Blij dat ik anderhalf week geleden de offerte van de hovenier heb ondertekend waar de kapschuur in zit :-).Verwijderd schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 08:34:
https://www.nu.nl/economi...-oplopende-houtprijs.html
De stekker van de buitenunit van de warmtepomp bedoel je?mister_S schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:07:
Een warmtepomp maakt warm water voor je douche. De stekker er uit halen betekent dus ook automatisch koud douchen. Dat heeft niets met flow te maken. Je kunt ook niet zomaar een tijdklok op die warmtepomp zetten zodat deze alleen een bepaalde tijd het warmwater maakt en de rest van de tijd uit staat, omdat de interne computer moet blijven draaien.
Dat er altijd flow moet zijn klopt ook. Er moet in een WP systeem altijd flow zijn omdat de buitenunit zich moet "ontdooien". Als er warmte uit de lucht gehaald wordt, wordt deze lucht extreem afgekoeld. Hierdoor kan er ijs op de buitenunit groeien. Als dat teveel wordt, gaat de warmtepomp in zijn achteruit. Hij haalt dan warmte uit de woning om zichzelf te ontdooien. Daarvoor moet er voldoende water in de woning aanwezig zijn. (In de boekjes staat wel ergens hoeveel).
Ga je nu alle radiatorkranen dicht zetten, gaat er iets mis. Dan haalt de WP zijn minimale systeeminhoud niet meer en daar worden ze inefficient van.
WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp
Bij actieve verdelers, waarbij er dus een pomp in de verdeler zit, kun je die pomp wel uitschakelen, maar hij moet wel af en toe even draaien om niet vast te komen zitten. Afhankelijk van de sitatie kan dat met een pompschakelaar of d.m.v. de naregelingsunit.koekjah schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:10:
[...]
In principe is er altijd flow, dat is beter voor je pomp en voorkomt het 'vastzitten' van de leidingen. Overigens zijn de meningen hier sterk over verdeeld hoor.
Zeker met de oude systemen waarbij de vloerverwarming de gehele zomerperiode uit stond kon dit tot problemen leiden.
Klopt. Die werkbare dagen worden meestal pas een probleem als er sprake is van faillissementen.En over die opleverdata: de bouwers hanteren altijd een ruimte marge in hun voordeel. Het is eerder regel als uitzondering dat men na aanvang bouw eerder klaar is, dan na het aantal werkbare dagen.
WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp
Het doorzakken op de zolder is duidelijk te zien, maar ook in de slaapkamers een verdieping lager zie je met een waterpas dat de dakplaten er niet recht in liggen. Ik heb twee foto's toegevoegd van de twee slaapkamers. Is dit iets waar ik mij zorgen over moet maken en hoe zou dit opgelost kunnen worden? Ik heb het doorgegeven aan de bouwer en wacht nog op een reactie.
:strip_exif()/f/image/pvVTf625isbtIx7cOeI2SopK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nmm6oBIdmzKOn1PZQBsuvfi6.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door mister_S op 06-04-2021 17:49 ]
Wij hebben op zolder een metalstud wand. Die is niet van hout, maar gipsplaat wat volgens mij ook wel standaard is.mister_S schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:48:
Heeft iemand hier achteraf een schakelaar + lichtpunt aangelegd in een metalstud wand? Kun je dat hout gewoon frezen en weer ergens mee mooi dicht krijgen? Ik moet vanuit een WCD op 30cm hoogte een sleuf hebben voor een schakelaar op 110cm hoogte, en dan van daaruit een lichtpunt op 210cm hoogte. Platen kunnen er niet af tenzij ik ze eraf sloop. Gaten boren en slingeren ofzo gaat ook niet werken i.v.m. isolatiemateriaal dat erin zit.
Daarin gaan frezen ga je niet zomaar kunnen herstellen.
Ik zou in eerste instantie toch proberen de gaten te maken op de gewenste plek en dan gewoon een (flexibele) PVC-buis proberen te trekken.
Prik bv eerst een metalen staaf door het isolatiemateriaal en maak daar een sterk touw aan wat weer aan de PVC-buis vast zit. En dan afmonteren met een hollewanddoos.
Hoeveel m buizen is het totaal? En hoeveel daarvan omhoog?jslaman schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:03:
Hier is afgelopen jaar de bora kookplaat ook aangelegd met afzuiging naar buiten. Door de vloer de kruipruimte in en via de kruipruimte door de fundering naar buiten. Buiten een (dubbele) koekoek geplaatst om het weer op straatniveau uit te laten komen. Warmteverlies in huis door de afzuiging heb ik nog weinig van gemerkt, maar er wordt hier dan ook geen uren gekookt. Goede terugslagklep is wel van belang, hier zit de originele van bora gemonteerd. Voel geen tocht bij het afzuiggat en heb hem ook nog niet horen 'klepperen' bij harde wind.
[...]
Ik ben aan het kijken of het voor ons haalbaar is.
2m + 2,8m omhoog. Totaal 2 bochten.
Wat voor vloerplaten zijn het? Ik word niet gehinderd door bouwtechnische kennis, maar bij bijv kanaalplaten zou dit niet mogelijk moeten zijn lijkt me.Flying35 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:28:
Vandaag heb ik de vooroplevering van mijn woning gehad. Hierin heb ik een aantal punten gevonden die mij niet aanstonden die redelijk makkelijk hersteld kunnen worden. Zeker bij de kozijnen zitt er erg veel zand in het schilderwerk, deuren/ramen sluiten niet allemaal goed en er zat wat water rondom de koppelingen van een vloerverwarmingsunit. Ook waren op een aantal plekken geen verzonken schroeven gebruikt om de muren af te werken. Hierdoor zijn niet alle muren in mijn ogen behang klaar. Er is echter ook een punt waar ik van geschrokken ben. Op de zolder is een dakplaat ruim 10 cm doorgezakt en er is ook schimmelvorming. De schimmelvorming zou kunnen komen door het bouwvocht maar doordat de plaat zo bol staat vind ik het toch zorgwekkend.
Het doorzakken op de zolder is duidelijk te zien, maar ook in de slaapkamers een verdieping lager zie je met een waterpas dat de dakplaten er niet recht in liggen. Ik heb twee foto's toegevoegd van de twee slaapkamers. Is dit iets waar ik mij zorgen over moet maken en hoe zou dit opgelost kunnen worden? Ik heb het doorgegeven aan de bouwer en wacht nog op een reactie.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In woonkamer hebben we gekozen voor kabelgoot van 30 cm vanaf grond van 1m dus die komt tot 1.30m.
Vandaag hadden we inmeetdag en daar zag ik dat de kabelgoot (rood gemaakt op foto) in z’n geheel in de muur is verwerkt zonder opening.
:strip_exif()/f/image/mov1uVDmHGaOPGa6ZE3sCNSd.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens de uitvoerder kan je zelf een gat boren op de gewenste hoogte waar ze uit de muur moeten komen. Ik had iets verwacht met onderin en boven een opening in de muur waar je kabels door voert. En als stukadoor geweest is kan je helemaal niet meer zien waar ie loopt.
Optie staat op de lijst als “ Het leveren en aanbrengen van 1 stuks kabelgoot van 50mm diep en 100 mm breed. Uitkomend op een hoogte van ± 300 en ± 1300 mm + vloer.Positie nader te bepalen.” en bij kijkdag valt zoiets ook niet op.
Is dit gangbaar of uitzonderlijk?
Het zijn geen vloer of kanaalplaten. Je ziet op de foto de onderkant van de dakplaat.Scuderia110 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:32:
[...]
Wat voor vloerplaten zijn het? Ik word niet gehinderd door bouwtechnische kennis, maar bij bijv kanaalplaten zou dit niet mogelijk moeten zijn lijkt me.
Dan boor je er toch nu alvast een gat op de gewenste hoogte in? 5 min werk.smesjz schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:32:
Benieuwd of ik verkeerde verwachting heb of dat het gewoon normaal is.
In woonkamer hebben we gekozen voor kabelgoot van 30 cm vanaf grond van 1m dus die komt tot 1.30m.
Vandaag hadden we inmeetdag en daar zag ik dat de kabelgoot (rood gemaakt op foto) in z’n geheel in de muur is verwerkt zonder opening. [Afbeelding]
Volgens de uitvoerder kan je zelf een gat boren op de gewenste hoogte waar ze uit de muur moeten komen. Ik had iets verwacht met onderin en boven een opening in de muur waar je kabels door voert. En als stukadoor geweest is kan je helemaal niet meer zien waar ie loopt.
Optie staat op de lijst als “ Het leveren en aanbrengen van 1 stuks kabelgoot van 50mm diep en 100 mm breed. Uitkomend op een hoogte van ± 300 en ± 1300 mm + vloer.Positie nader te bepalen.” en bij kijkdag valt zoiets ook niet op.
Is dit gangbaar of uitzonderlijk?
Uiteraard kan dat (na oplevering), ik vind het alleen gek dat er geen openingen zitten vanuit de bouw en dat je het zelf moet doen.siemenz schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:58:
[...]
Dan boor je er toch nu alvast een gat op de gewenste hoogte in? 5 min werk.
De aannemer weet niet hoe hoog je kastje is en hoe hoog je de beugel op wilt hangen.smesjz schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:05:
[...]
Uiteraard kan dat (na oplevering), ik vind het alleen gek dat er geen openingen zitten vanuit de bouw en dat je het zelf moet doen.
Ik zou nu alvast de gaten boren, dan kan je er een ring in laten stuccen.
Zo niet dan vind je die goot later wel terug door op de muur te kloppen.
Bestaan er meerdere types kabelgoot qua formaat, diepte, breedte, lengte?Blihi schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:58:
Ding zit precies naast je stopcontacten. Die vind je later toch wel terug?
Hoe kan koper op deze manier
-voor oplevering- controleren dat de juiste kabelgoot met juiste afmetingen is ingebouwd?
Is niet te controleren op deze manier (verborgen achter stucwerk)?
Ze zien me 2 maanden voor oplevering al aankomen met m’n eigen boor. Dat is garantie voor gezeik en gezeik over garantie. Maar na oplevering ring er in laten stucen is geen gek idee.JackBol schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:06:
[...]
De aannemer weet niet hoe hoog je kastje is en hoe hoog je de beugel op wilt hangen.
Ik zou nu alvast de gaten boren, dan kan je er een ring in laten stuccen.
Zo niet dan vind je die goot later wel terug door op de muur te kloppen.
Fair point. Het gebeurt nogal eens dat het niet klopt achter het stucwerk. Dan inderdaad de aannemer vragen om de gaten op de juiste hoogte te maken.aprofet schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:14:
[...]
Bestaan er meerdere types kabelgoot qua formaat, diepte, breedte, lengte?
Hoe kan koper op deze manier
-voor oplevering- controleren dat de juiste kabelgoot met juiste afmetingen is ingebouwd?
Is niet te controleren op deze manier (verborgen achter stucwerk)?
Vloerverwarming zit in de dekvloer, snap het probleem niet..Haassiej schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:42:
Vraagje, wij krijgen op alle verdiepingen vloerverwarming. Nu willen we beneden een verlaagd plafond plaatsen, alleen hoe is dit goed te bevestigen met aan het plafond? (waarin dus ook de vloerverwarming van de 1e etage zit)
Ah ik nam aan dat het al opgeleverd was.smesjz schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:15:
[...]
Ze zien me 2 maanden voor oplevering al aankomen met m’n eigen boor. Dat is garantie voor gezeik en gezeik over garantie. Maar na oplevering ring er in laten stucen is geen gek idee.
Maar inderdaad, gaatje boren voordat je gaat (laten) stuccen.
Trof nog onderstaande aan. Status februari versus status april. Schimmel dus. Die langzaam uit lijkt te breiden.
:strip_exif()/f/image/tNtNtBrv1T5GpNjc21eJ2GFZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5OkkQomU7dGyCglkdwOup7am.jpg?f=fotoalbum_large)
Van de kopersbegeleider de volgende reactie;
Ben ik nu aan het overdrijven, of zou het kunnen dat de gevel bijvoorbeeld lek is? Ik vind het vreemd om schimmel aan te treffen, terwijl de beglazing al in de woning zit. Het is tevens de enige plek waar schimmel gevonden is. Ironisch genoeg hebben alle buren last van dezelfde soort schimmel.Ik heb je bericht met bijbehorende foto's naar het bouwteam doorgestuurd voor een reactie.
Je moet je wel realiseren dat er op dit moment nog niet in de woning wordt gestookt dus, ik verwacht dat dit de reden is dat het vocht er gewoon nog niet uit is.
Het duurt wel een 1 jaar voordat al het bouwvocht uit een woning is.
Zodra ik een reactie van het bouwteam heb ontvangen laat ik je dit weten.
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Beetje afhankelijk van bouwstijl, zal je meer moeten opletten op de ventilatie, afvoeren, leidingen die in de vloer zijn meegestort. Bij ons hebben ze breeplaten gebruikt, dit zijn gewapend betonnen bakken met een wanddikte van ca 5-6 cm waar aan de bovenkant staal uit komt. Daar leggen ze de leidingen in en nog meer bewapening en gieten vervolgens beton erin.Haassiej schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:42:
Vraagje, wij krijgen op alle verdiepingen vloerverwarming. Nu willen we beneden een verlaagd plafond plaatsen, alleen hoe is dit goed te bevestigen met aan het plafond? (waarin dus ook de vloerverwarming van de 1e etage zit)
Als je dan in je plafond boort, kom je de eerste 5 cm alleen beton en staal tegen, als je dieper gaat, kan je pech hebben (of gewoon dom zijn, want normaal krijg je de installatietekeningen en had je kunnen weten dat er op die plek iets zit)
Je vloerverwarming zit in de dekvloer, zo dicht mogelijk tegen de oppervlakte.
Nieuwbouw is vochtig, al is schimmel natuurlijk wel een uiterste. Stoken en luchten, kan wel een maand of 4 duren voordat alle vocht weg is.fonsoy schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:53:
Hier ook het "inmeetmoment" gehad. Letterlijk een moment - want het betrof anderhalf uur en ik had drie leveranciers (stukadoor, keukenman & luxaflexboer) over de vloer.
Trof nog onderstaande aan. Status februari versus status april. Schimmel dus. Die langzaam uit lijkt te breiden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Van de kopersbegeleider de volgende reactie;
[...]
Ben ik nu aan het overdrijven, of zou het kunnen dat de gevel bijvoorbeeld lek is? Ik vind het vreemd om schimmel aan te treffen, terwijl de beglazing al in de woning zit. Het is tevens de enige plek waar schimmel gevonden is. Ironisch genoeg hebben alle buren last van dezelfde soort schimmel.
Kan ook een lek of koude brug zijn, dus laat je zeker niet zomaar afschepen.
Verwijderd
Klote sneeuw
Nee ik denk niet dat dit voldoende is.Verwijderd schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:06:
Werkt de bouw door op dit soort dagen? Of is dit al genoeg voor een niet-werkbare dag...
Klote sneeuw
https://www.bouwendnederl...erpen-a-z/onwerkbaar-weer
Als je schroeven gebruikt die korter zijn dan 30 cm denk ik niet dat je in de vloerverwarming uitkomtHaassiej schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:42:
Maar even serieus. De vloerdelen zijn 20 tot 25 cm dik. Daar bovenop ligt nog de dekvloer met de vloerverwarming er in. Je hoeft je echt geen zorgen te maken dat de van onderuit in de vloerverwarming boort. Hoe zou je anders lampen op moeten hangen?
Je moet niet in de vloer gaan boren.
Vraag me ook af wat je aan je verlaagde plafond wil gaan hangen als je zover in de vloer wilt borenBlihi schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:51:
[...]
Als je schroeven gebruikt die korter zijn dan 30 cm denk ik niet dat je in de vloerverwarming uitkomt![]()
Maar even serieus. De vloerdelen zijn 20 tot 25 cm dik. Daar bovenop ligt nog de dekvloer met de vloerverwarming er in. Je hoeft je echt geen zorgen te maken dat de van onderuit in de vloerverwarming boort. Hoe zou je anders lampen op moeten hangen?
Je moet niet in de vloer gaan boren.
Deze week gaan ze als het goed is de dekvloer beneden nog storten en het glas plaatsen.
Zo gebeurt er weken lang letterlijk helemaal niets, en zo loop je ineens als haantje de voorste in de fase.
:strip_exif()/f/image/dU0XMKYC4I3MsyFBQFRrnMfw.gif?f=fotoalbum_large)
Ziet er netjes gelegd uit die vloerverwarming!kevinvi schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:54:
Gisteren hebben ze de vloerverwarming gelegd, in anderhalve week tijd alles gevoegd, hwa buizen geplaatst, steigers weg, elektra gelegd, water aangesloten, wc reservoirs geplaatst, gestuced, vloerverwarming gelegd, buiten deuren geplaatst.
Deze week gaan ze als het goed is de dekvloer beneden nog storten en het glas plaatsen.
Zo gebeurt er weken lang letterlijk helemaal niets, en zo loop je ineens als haantje de voorste in de fase.
Leggen ze de vloerverwarming bewust door onder het kookeiland? (ik neem aan dat het kookeiland rechts op de foto komt?) Bij ons houden ze deze vrij van vloerverwarming, volgens mij.kevinvi schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:54:
Gisteren hebben ze de vloerverwarming gelegd, in anderhalve week tijd alles gevoegd, hwa buizen geplaatst, steigers weg, elektra gelegd, water aangesloten, wc reservoirs geplaatst, gestuced, vloerverwarming gelegd, buiten deuren geplaatst.
Zo gebeurt er weken lang letterlijk helemaal niets, en zo loop je ineens als haantje de voorste in de fase.![]()
[Afbeelding]
Hebben ze het nou gewoon helemaal doorgelegd in de keuken?
[ Voor 30% gewijzigd door mister_S op 07-04-2021 12:23 ]
Bij lage temperatuur verwarming maakt dat helemaal niet uit.mister_S schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:22:
Kookeiland moet wel vrij zijn ja, vreemd. Verder wel erg netjes gelegd!
Hebben ze het nou gewoon helemaal doorgelegd in de keuken?
Gelukkig hebben ze de kastenwand wel volledig vrij gehouden, daar gaan we nog een muurtje metselen zodat de kasten net uit de gestucte wand komen. zonder roosters en pasplaten.
Op het legplan zag ik ook dat de aanvoer netjes langs de ramen aan de voorzijde gelegd is.
[ Voor 15% gewijzigd door kevinvi op 07-04-2021 12:35 ]
Je hagelslag smelt alleen in het pakSquareOne schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:27:
[...]
Bij lage temperatuur verwarming maakt dat helemaal niet uit.

Dat het technisch niets uit maakt klopt, maar er is een andere reden dat vloerverwarming normaal gesproken nooit onder de keuken wordt aangelegd.
Met LTV valt dat dus wel mee. De temp van het water is maximaal 28 graden dus wat uit je vloer komt zit iets boven kamer temperatuur.Den_S85 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:51:
[...]
Je hagelslag smelt alleen in het pak![]()
Dat het technisch niets uit maakt klopt, maar er is een andere reden dat vloerverwarming normaal gesproken nooit onder de keuken wordt aangelegd.
Gasgestookt gaat er inderdaad zomaar 38 graden door die buizen heen en dan staat je hagelslag niet veilig.
Ook bij TA van 38 graden zal de vloer geen 38 graden zijn en de kastjes erboven al helemaal niet. Lucht is niet zo'n goed medium voor warmtetransport.GeeMoney schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:54:
[...]
Met LTV valt dat dus wel mee. De temp van het water is maximaal 28 graden dus wat uit je vloer komt zit iets boven kamer temperatuur.
Gasgestookt gaat er inderdaad zomaar 38 graden door die buizen heen en dan staat je hagelslag niet veilig.
Bij ons is het wel wat meer dan maximaal 28 graden bij LTV. Heb de meter bij de verdeler al naar 35 graden zien gaan. (wij hebben een bodemwarmtepomp)GeeMoney schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:54:
[...]
Met LTV valt dat dus wel mee. De temp van het water is maximaal 28 graden dus wat uit je vloer komt zit iets boven kamer temperatuur.
Dan ben je dus euros door je toilet aan het spoelen, stooklijn omlaag zetten!GeleFles schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:16:
[...]
Bij ons is het wel wat meer dan maximaal 28 graden bij LTV. Heb de meter bij de verdeler al naar 35 graden zien gaan. (wij hebben een bodemwarmtepomp)
@GeeMoney met gas kun je ook gewoon een vloerTa van 28gr hebben, daar is de mengverdeler voor. Voordeel van WP is dat hij dusdanig "koud" water kan maken dat dit rechtstreeks zonder menging de vloer in kan. De gasketel zit met een minimale afgifte die hij kwijt moet, maar ook voor hem is lagere Ta beter ivm condensatie van rookgassen.
Klopt, zodra de badkamer helemaal klaar is kan daar de verdeler ook weer open, en laten we iemand langskomen om het hele systeem even goed af te stellen.bbbrumbrum schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:22:
[...]
Dan ben je dus euros door je toilet aan het spoelen, stooklijn omlaag zetten!
De meeste gasgestookte vloerverwarmingen liggen op minimaal 15 hoh. Dat is 1 van de redenen waarom de temperatuur daar 9 van de 10 keer hoger is.bbbrumbrum schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:22:
[...]
Dan ben je dus euros door je toilet aan het spoelen, stooklijn omlaag zetten!
@GeeMoney met gas kun je ook gewoon een vloerTa van 28gr hebben, daar is de mengverdeler voor. Voordeel van WP is dat hij dusdanig "koud" water kan maken dat dit rechtstreeks zonder menging de vloer in kan. De gasketel zit met een minimale afgifte die hij kwijt moet, maar ook voor hem is lagere Ta beter ivm condensatie van rookgassen.
Ook heeft dat met rendement en pendelen van de ketel te maken.
@Z___Z snap ik, maar die vloerverwarming is 9 van de 10 keer wel degelijk veel warmer dan LTV van een warmtepomp. Het kan dus iets minder kwaad, ik heb het zelf overigens niet door laten trekken onder het eiland maar het is niet zo dat dit nu heel je huishouding in de war schopt natuurlijk.
[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 07-04-2021 16:13 ]
Het is LTV dus er werd ook gezegd dat het geen probleem zal zijn voor de keukenkastjes. En anders stukje piepschuim tegen de onderkant van het kastje, de lucht ertussen is sowieso al een slechte geleider.
Edit: wel hebben we de verdeler die in de trapkast staat laten verplaatsen zodat er zo min mogelijk verwarming is in de trapkast, voor de voorraad willen we dat zo koel mogelijk
[ Voor 12% gewijzigd door kepler op 07-04-2021 16:17 ]
Dat laatste heb ik dus niet over nagedacht... die zit bij ons inderdaad ook in de trapkastkepler schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:15:
Wij hebben ook niet onder de hele keuken vloerverwarming, alleen maar onder het gedeelte waar je eigenlijk altijd wel een (stuk) van de keuken zal plaatsen. We hebben ook nog een schiereiland met bar en een kastenwand (oa oven en koelkast), hieronder loopt de vloerverwarming gewoon door. Mochten wij (of andere bewoners) ooit een andere keuken willen dan heb je geen koude plekken als er opeens geen stuk keuken meer staat.
Het is LTV dus er werd ook gezegd dat het geen probleem zal zijn voor de keukenkastjes. En anders stukje piepschuim tegen de onderkant van het kastje, de lucht ertussen is sowieso al een slechte geleider.
Edit: wel hebben we de verdeler die in de trapkast staat laten verplaatsen zodat er zo min mogelijk verwarming is in de trapkast, voor de voorraad willen we dat zo koel mogelijk
Ow ik zie nu dat het niet helemaal duidelijk staat. Hij zit nog steeds in de trapkast, maar dicht bij de deur. Daardoor het minste aantal meters vloerverwarming in de kast. Hij was eerst bedacht onder de trap, maar dan liep er door de hele kast vloerverwarmingkevinvi schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:20:
[...]
Dat laatste heb ik dus niet over nagedacht... die zit bij ons inderdaad ook in de trapkast
Andere plek buiten de trapkast was niet mogelijk, dan kwam hij in de gang te staan...
Het zijn 16 pagina's dus ik heb hem hier geüpload.
Volgens mij mogen we niet klagen met deze prijzen?
Er ontbreken wel een aantal zaken:
- Er moeten 2 wandlampen ipv 1 in de keuken komen typo in offerte
- Airco leidingwerk ontbreekt toegevoegd. €949.
WP buiten unit willen wij op het schuurdak maar dit doen ze niet meer vanwege trillingen in het huis. Ze gaan nu navragen of we hem wel tegen de gevel op de eerste etage kunnen hangen...
[ Voor 39% gewijzigd door Toppe op 07-04-2021 18:28 ]
Waar staat BUV voor?Toppe schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:46:
Vanochtend bij de installateur geweest om alle wensen te bespreken. Amper 3 uurtjes later hebben we de offerte al ontvangen.
WP buiten unit willen wij op het schuurdak maar dit doen ze niet meer vanwege trillingen in het huis. Ze gaan nu navragen of we hem wel tegen de gevel op de eerste etage kunnen hangen...
Prijzen vallen mee. Je spotjes zou ik wel even vragen of dat GU10 is, LED en dimbaar.
[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 07-04-2021 19:21 ]
Dat is het bouwbedrijf. Spots zijn GU10 maar ga ik vervangen voor Hue, dus verder niet bijzonderGeeMoney schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:20:
[...]
Waar staat BUV voor?
Prijzen vallen mee. Je spotjes zou ik wel even vragen of dat GU10 is, LED en dimbaar.
Achter je zinken regenpijpen staan geen prijzen, die zijn per meter niet spotgoedkoop. Als dat ook allemaal bij de prijs inzit dan valt het mij reuze mee.Toppe schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:24:
[...]
Dat is het bouwbedrijf. Spots zijn GU10 maar ga ik vervangen voor Hue, dus verder niet bijzonder
Mijn omvormer is achter een extra losse werkschakelaar geplaatst die naast de omvormer zt. Wat jij zegt zal dan denk ik de reden zijn.mister_S schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:33:
Als ik in de groepenkast de stroom afhaal van een bepaalde groep, van de zolder bijvoorbeeld, kan de omvorner dan nog steeds stroom leveren op deze groep? Volgens de uitvoerder wel, maar dat vind ik zelf een beetje onlogisch. Moet ik elke keer de omvormer uitzetten als ik met elektriciteit bezig ben?
In basis: als de groep waar de omvormer op aangesloten is in de meterkast uitgeschakeld is, wordt er geen stroom terug geleverd. De meeste omvormers hebben zowel AC- als DC-zijdig spanning nodig om te kunnen werken. Dat is een beveiliging, om te voorkomen dat je per ongeluk de groep uit zet, maar er vervolgens alsnog spanning op staat (vanuit de PV-panelen).
Wil je het 100% zeker weten? Check gewoon even of de omvormer aan staat, zet de groep uit, en check of hij dan uit staat. Simpel zat.
[ Voor 10% gewijzigd door mister_S op 07-04-2021 20:11 ]
Hier ook een eiland maar nooit stilgestaan bij de vloerverwarming, is ook niet naar gevraagd door de keukenboer of bouwer. Pfff je moet ook aan zoveel dingen denkenkepler schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:15:
Wij hebben ook niet onder de hele keuken vloerverwarming, alleen maar onder het gedeelte waar je eigenlijk altijd wel een (stuk) van de keuken zal plaatsen. We hebben ook nog een schiereiland met bar en een kastenwand (oa oven en koelkast), hieronder loopt de vloerverwarming gewoon door. Mochten wij (of andere bewoners) ooit een andere keuken willen dan heb je geen koude plekken als er opeens geen stuk keuken meer staat.

Ben eerlijk gezegd ook helemaal klaar met al dat uitzoeken, navragen, geregel etc... wil gewoon wonen. 1 is ding zeker voor mij nooit meer nieuwbouw.
Dan heb je de reacties toch echt niet goed gelezen. Even diep ademhalen en weer tot rust komen.Yaa87 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:07:
[...]
Hier ook een eiland maar nooit stilgestaan bij de vloerverwarming, is ook niet naar gevraagd door de keukenboer of bouwer. Pfff je moet ook aan zoveel dingen denkenwou dat ik dit forum nog eerder had ontdek. Ook geen idee wat voor vloerwarming ik krijg en hoe ze het gaan leggen, maar als ik de comments hier lees heb ik dus kans op warme pindakaas En gesmolten chocola
Wordt echt geen 30+ graden in je kast hoor van een beetje ltv-vloerverwarmingYaa87 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:07:
[...]
Hier ook een eiland maar nooit stilgestaan bij de vloerverwarming, is ook niet naar gevraagd door de keukenboer of bouwer. Pfff je moet ook aan zoveel dingen denkenwou dat ik dit forum nog eerder had ontdek. Ook geen idee wat voor vloerwarming ik krijg en hoe ze het gaan leggen, maar als ik de comments hier lees heb ik dus kans op warme pindakaas En gesmolten chocola
![]()
Ben eerlijk gezegd ook helemaal klaar met al dat uitzoeken, navragen, geregel etc... wil gewoon wonen. 1 is ding zeker voor mij nooit meer nieuwbouw.
Het is dus in theorie mogelijk. Het hangt van 2 dingen af:mister_S schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:05:
Ik zet de groep van de zolder en de groepen van wd en wm uit, geen stroom op de wandcontactdozen. Logisch, want stroom is eraf. Volgens de uitvoerder kan de omvormer dan nog steeds stroom leveren aan de groepen die uit staan. De omvormer heeft inderdaad een eigen schakelaar, daar kan je het circuit naar de groepenkast onderbreken. Mijn vraag is dus of ik de omvormer zijn ding kan laten doen als ik met stroom op zolder bezig ben. Wisselen groepen onderling stroom uit, ook als de stroom bij een bepaalde groep is onderbroken?
- zit de omvormer op een aparte groep? Zo ja: dan kun je gewoon veilig werken door de zoldergroep uit te zetten in de MK. Deze groep onderbreekt de spanning richting de WCDs op zolder.
- Zitten de PV-panelen op dezelfde groep als de rest van de zolder? Zo ja: is de omvormer zo gebouwd, dat hij uit gaat als de spanning AC-zijdig wegvalt? Zo ja: dan kun je veilig werken als je de groep uit zet. Zo nee: zet de werkschakelaar van de omvormer uit vóórdat je gaat werken.
Het is een puur administratief proces en gewoon netjes aangevraagd.Hanzul schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:46:
Was net eens op mijn.overheid aan het kijken en zag dat ons huis per 31-12-2020 al energielabel A had. Toen zat er nog geen dak op. Nu vind ik het prima, ma vraag me wel af, of dat kan kloppen. Iemand hier evaring mee?
Trillingen? Wij hebben hem ook op het dak en deze staat op rubbers. Volgens mij krijgen jullie de zelfde pomp en woning? Gewoon op het dak plaatsen en er voor tekenen dat je eventuele trillingen voor lief neemt. Is mij nog niets van opgevallen...Toppe schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:46:
Vanochtend bij de installateur geweest om alle wensen te bespreken. Amper 3 uurtjes later hebben we de offerte al ontvangen.
/f/image/CJtcI9m8OWR9jKFEZQxWjAxX.png?f=fotoalbum_large)
In juni vorig jaar getekend, op 31 december naar de notaris en de eerste ruwbouw deadline is al 21 april. Oplevering is wel iets vooruitgeschoven naar Q1 2023
Voor de eerste deadline hoeven we alleen de plaats van de wanden definitief te maken + het leidingwerk van de keuken. Die hebben we zelf uitgewerkt omdat we de keuken over twee jaar zelf ergens gaan laten maken. Inmiddels ook contact met de kopersbegeleider en die stellen zich heel flexibel op. Tot nu toe 1x een nee gehoord voor een extra schuifpui omdat de 'architect' dit niet mooi vond. Verder willen ze alles bekijken en denken goed mee. Valt me echt mee.
De grootste uitdaging wordt het inbouwen van een entresol (4x8) in de woonkamer en eentje in de slaapkamer (3,5x4). Dat gaan we na oplevering doen. Nu ben ik geen aannemer of constructeur maar ik verwacht dat die constructie zal moeten rusten op pilaren. En die drukken natuurlijk op je vloerverwarming. Is dat een probleem? Of houd je die zones beter vloerverwarmingsvrij?
Wat ik me ook afvraag, we voegen zo een hoop extra m2 toe. Tellen die inderdaad uiteindelijk zo mee voor je WOZ waarde? Of moet je dan nog een taxatie laten doen? Hoe doe je dat normaal na een verbouwing of als je zelf een uitbouw oid plaatst?
Willen we ook, alleen willen ze ons die optie niet geven. Ze hebben alweer aardig wat units mogen verplaatsen.lonehitman schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:40:
[...]
Trillingen? Wij hebben hem ook op het dak en deze staat op rubbers. Volgens mij krijgen jullie de zelfde pomp en woning? Gewoon op het dak plaatsen en er voor tekenen dat je eventuele trillingen voor lief neemt. Is mij nog niets van opgevallen...
[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 07-04-2021 21:51 ]
Heb zojuist bij ons in de buurtapp even gehoord. Ze hebben hem allemaal op het dak en geen last van trillingen..Toppe schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:48:
[...]
Willen we ook, alleen willen ze ons die optie niet geven. Ze hebben alweer aardig wat units mogen verplaatsen.
Als het goed is heeft die omvormer een eigen groep. Daar staat in de meterkast een symbooltje bij. Alleen als de omvormer maar heel weinig vermogen geeft hoeft dat niet zo te zijn en zit deze met een stekker in een stopcontact.mister_S schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:05:
Ik zet de groep van de zolder en de groepen van wd en wm uit, geen stroom op de wandcontactdozen. Logisch, want stroom is eraf. Volgens de uitvoerder kan de omvormer dan nog steeds stroom leveren aan de groepen die uit staan. De omvormer heeft inderdaad een eigen schakelaar, daar kan je het circuit naar de groepenkast onderbreken. Mijn vraag is dus of ik de omvormer zijn ding kan laten doen als ik met stroom op zolder bezig ben. Wisselen groepen onderling stroom uit, ook als de stroom bij een bepaalde groep is onderbroken?
Als de omvormer een eigen groep heeft wordt er geen stroom geleverd aan andere groepen die uit staan en hoef je de omvormer dus niet uit te zetten. Als de aannemer iets anders beweert moet hij zijn elektricien ontslaan.
Als de omvormer geen eigen groep heeft en dus in het stopcontact zit kan dat wel zo zijn en moet je hem echt uitzetten door de stekker uit het stopcontact te halen of de werkschakelaar om te zetten.
Die werkschakelaar is, bij een eigen groep, alleen van belang als je gaat werken aan de PV installatie, maar gezien je vragen vermoed ik niet dat je dat van plan was. Die schakelaar zorgt ervoor dat je kunt zien dat de boel uit staat en dat niet iemand in een andere ruimte per ongeluk de stroom er op kan zetten. Dat is dus een persoonsbeveiliging.
Bijzonder, helemaal omdat ze pas ‘onlangs’ besloten hebben het niet meer te doen. Gek genoeg staat hij bij beide modelwoningen gewoon op het dak en ook op de tekening staat hij op het dak.lonehitman schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:37:
[...]
Heb zojuist bij ons in de buurtapp even gehoord. Ze hebben hem allemaal op het dak en geen last van trillingen..
Volgende week hebben we nog een gesprek gepland staan met de kopersbegeleiding dus ga het daar nog een keer aankaarten.
Op een aantal punten komt een dubbel WCD met daarnaast 2 UTP aansluitingen. Volgens mij is standaard een 2-voudig afdekraam en een los enkelvoudig raam voor de UTP aansluitingen. Ik geloof dat ik alleen liever een 3 voudig afdekraam heb. Iemand een reden waarom ik dit niet moet doen?
[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 08-04-2021 08:24 ]
Ondanks dat ons huis inmiddels opgeleverd is heb ik ook even contact gezocht met deze persoon. Hij is nog steeds super druk (dankzij jou reclame wellicht).Toppe schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:09:
Ben nu met iemand in contact via Fiverr die mijn complete woning 3D gaat intekenen waarbij ik de renders en de SKP bestanden krijg voor het wereld bedrag van €20... en nog een Nederlander ook!
De prijzen die ze ‘adverteren’ lijken van geen kant te kloppen, bij mij beginnen de prijzen vanaf €50... nu mooi €30 uitgespaard
Een 3D model kan nog steeds erg handig zijn aangezien we nog wat ruimtes hebben waar we willen spelen met een indeling.
Momenteel heeft hij de volgende prijslijst:
Haha! Hij is lekker bezigFarmerwood schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:23:
[...]
Ondanks dat ons huis inmiddels opgeleverd is heb ik ook even contact gezocht met deze persoon. Hij is nog steeds super druk (dankzij jou reclame wellicht).
Een 3D model kan nog steeds erg handig zijn aangezien we nog wat ruimtes hebben waar we willen spelen met een indeling.
***members only***

Wij zijn nog steeds erg blij met het 3D model, inderdaad geeft het een goed idee qua indeling maar ook om dingen te verduidelijken naar een aannemer/installateur.
[ Voor 14% gewijzigd door Toppe op 08-04-2021 08:42 ]
Betreft 1 op 1 de zelfde woning..Deleon78 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:51:
Kan een andere dakconstructie zijn.
Eens, echt een topper!Farmerwood schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:23:
[...]
Ondanks dat ons huis inmiddels opgeleverd is heb ik ook even contact gezocht met deze persoon. Hij is nog steeds super druk (dankzij jou reclame wellicht).
***members only***
Mijn model was al op 50%, hij heeft het voor 25 euro afgemaakt met de juiste textures e.d. en alles op de juiste layers gezet.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2