Is er een manier om dit te checken? Of moet ik de luchtstromimg meten per stand?
Blihi schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:11:
[...]
Verdeler op de verkeerde plaats is vervelend voor de aannemer, maar is wel een opleverpunt. Bij ons project was dat bij een kavel het geval. De vloer is open gebroken en de slangen verlegd om de verdeler te verplaatsen.
Dus ja, ze moeten de warmte garanderen. Als dat alleen maar kan door het verleggen/aanpassen van de leidingen dan is dat zo. Dat moet dan natuurlijk ook weer hersteld worden.
[...]
Nou ja, afwijkingen van de TO nagelaten dan. Volgens mij is niet iedereen even kritisch tijdens de oplevering, maar dat zouden we wel moeten zijn.
Dit zal ik in de gaten houden, hopelijk komt het niet zover. COP van de WP zal inderdaad slechter zijn, maar goed de target temp zullen ze wel halen.
Dit was helaas te duur voor een huis van bijna 5 ton. Het huis en locatie zijn prachtig, maar het proces vond ik persoonlijk niet leuk. Is het niet gek dat we voor het los leveren van deurklinken 30 euro moesten betalen? Yep, zo wordt er geld verdiend blijkbaar. Ze hebben ook lekker op plastic buizen bespaard met vloerverwarming aanleg. Doe dan gewoon 10cm HoH, iedereen blij en iets meer werk. Vloerkoeling? Nope, werkt toch niet goed neem maar later een airco. DWTW? Nope, heb je toch niks aan. Zonnepanelen hoeven er niet op, ik laat ze toch eraf halen. Nope, moet erop. Garagedeur hoeft niet, ga ik toch eraf halen. Nope, moet erop. Badkamer radiator niet plaatsen, dus enkele WCD kan wegvallen. Nope, nu hebben we dus een random WCD in de badkamerhoek. Kan er tegen betaling ook een kap om de vv verdeler op zolder (zo'n houten bak). Nope, doen we niet aan. Maak er dan ééntje extra voor me
Geen grote problemen, wel kleine irritaties. Iets meer klantvriendelijkheid mocht toch wel? Niet dus. Ik lijk zo een zure pruim, maar we zijn natuurlijk erg blij. Een prachtig groot huis met oprit, bijna midden in de stad en met vrij uitzicht op het kanaal

Alleen de tuin is wat aan de kleine kant, maar hopelijk over een jaar of 10 de volgende stap.
/rant
[
Voor 6% gewijzigd door
mister_S op 01-04-2021 23:59
]