Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 175 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.804.630 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-09 15:16
Ik kan je alleen maar zeggen om NIET in zee te gaan met JVS in Ravenstein. Zij beheren heel veel sites die eindigen op -discount.nl en ze zijn vaak goedkoper dan andere aanbieders, maar de service is echt 0. Hun motto is dat elke gemaakte fout verantwoordelijkheid van de klant is. Ook door hun zelf gemaakte fouten. Ze zijn telefonisch niet bereikbaar en weigeren zelfs maar een naam van een medewerker te noemen. Zelfs op brieven van een rechtsbijstandverzekering reageren ze zonder naam of toenaam, dus alleen "het JVS team".

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:08

Toppe

Oké ✅

Iemand hier ervaring met De tuin regisseurs?

Aangezien we een sloot in de tuin krijgen hebben we 0 inspiratie wat we daar mee moeten/kunnen doen. Al meerdere hoveniers gesproken die allemaal geven nu al redelijk veel opdrachten voor volgend jaar te krijgen, aangezien we voor de zomer verhuizen willen we wel gebruik kunnen maken van de tuin.

De prijzen van het plan zouden €1125 zijn als het hele perceel laten uitwerken en ik verwacht rond de €40000 uit te komen om alles te realiseren.

Het lijkt een perfect plaatje, ze maken een ontwerp voor je en vervolgens kan je zelf aan de slag gaan met materialen zoals tegels, schuttingen, groen ed. Dat koppel je terug en zij vragen offertes op bij bedrijven om het te realiseren. In dit geval heb je dus écht één contact persoon waar je zaken mee doet.

[ Voor 22% gewijzigd door Toppe op 25-03-2021 07:56 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:23
nel!s schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:22:
Houdt iemand hier nog de ontwikkelingen op het gebied van zonwering in de gaten? Wij willen voor drie slaapkamers rolluiken of screens installeren. Ik kwam na wat onderzoek vorig jaar op de Heroal RS Hybrid, zeer windvast, relatief kleine kast, geen problemen met vieze plekken omdat je het alu makkelijk schoon kunt maken.

Maar dit systeem is alweer uit 2013. Zit er geen ontwikkeling meer in deze markt? Het kan toch slimmer/slanker/beter zou ik zeggen?
Ik heb zelf een offerte lopen bij DHWZ. Zijn iets duurder dan andere partijen, echter een behoorlijk breed assortiment.
Nog niet in huis, over kwaliteit kan ik niet veel zinnigs zeggen. Reviews die ik kan vinden zijn allemaal lovend (9,7/10 op 1100 reviews).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:52:
Iemand hier ervaring met De tuin regisseurs?

Aangezien we een sloot in de tuin krijgen hebben we 0 inspiratie wat we daar mee moeten/kunnen doen. Al meerdere hoveniers gesproken die allemaal geven nu al redelijk veel opdrachten voor volgend jaar te krijgen, aangezien we voor de zomer verhuizen willen we wel gebruik kunnen maken van de tuin.

De prijzen van het plan zouden €1125 zijn als het hele perceel laten uitwerken en ik verwacht rond de €40000 uit te komen om alles te realiseren.

Het lijkt een perfect plaatje, ze maken een ontwerp voor je en vervolgens kan je zelf aan de slag gaan met materialen zoals tegels, schuttingen, groen ed. Dat koppel je terug en zij vragen offertes op bij bedrijven om het te realiseren. In dit geval heb je dus écht één contact persoon waar je zaken mee doet.
Je hebt met een hovenier toch ook 1 persoon waar je zaken mee doet? Het klinkt juist als een onnodig tussenpersoon. Mijn voorkeur zou altijd uitgaan naar gewoon zaken doen met een hovenier. Al dan niet met je eigen ontwerp of zijn ontwerp.

Een beetje hovenier gaat ook met jou naar materialen kijken.

Ik heb bijv. een ontwerp van de ene hovenier gebruikt om bij een andere hovenier de klus te laten doen. De hovenier van het ontwerp was duurder :+. Ik heb hem uiteraard wel moeten betalen voor het ontwerp, wat overigens weinig voorstelde maargoed.

En 40k is nog al fors, wat ben je van plan? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2021 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
Hier zou je ook een plan kunnen maken voor de helft als hetgeen jij aanhaalt: https://appeltern.nl/nl/o..._beplantingsplan_op_maat/

In ieder geval een mooie plek om eens doorheen te lopen om inspiratie op te doen :)
https://appeltern.nl/nl/kalender/

[ Voor 6% gewijzigd door Source90 op 25-03-2021 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

40K voor een tuin en 1100 voor een tekening vind ik allebei wel stevig aan de prijs. Weet niet om hoeveel m2 het gaat natuurlijk maar ik schrik er een beetje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:17
40k incl grondwerk, bestrating, belichting, tuinhuis met e&w, erfafscheiding, beplanting? Daar zit je zo aan als je alles door een hovenier laat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
@Verwijderd Een hovenier zie ik toch vooral als uitvoerder, velen daarvan kunnen prima plannen maken voor een tuin op basis van hun eerdere ervaringen maar dat maakt ze nog geen architect. Samen met een hovenier een tuinplan maken kan echter goed, zeker als je een heel duidelijk beeld hebt van wat je wilt.

Als je verrast wilt worden kan je beter met een architect in gesprek gaan. Om een vergelijking te maken, als je een huis gaat ontwerpen met een aannemer komt daar vermoedelijk een ander ontwerp uit dan eentje waarbij je met een architect samenwerkt.

@Toppe Ik ken de partij die je noemt niet maar wij hebben ons ontwerp wel door een tuinarchitect laten maken, dat is daarna uitgevoerd door een door haar voorgestelde hovenier en uiteraard coördineerde de architect eea daarbij wel. Daar is een totaal ander ontwerp uitgekomen dan onze eigen ideeën en de schetsen van de twee hoveniers waar we al even mee hadden gesproken. Onze ervaring bij de hoveniers was dat ze meebewegen met wat je als klant zegt terwijl die architect op basis van de architectuur van het huis, en haar eigen achtergrond, stevig een eigen concept naar voren schoof. Dat was een stukje vakmanschap dat wij wel konden waarderen :)

Kost wel wat, wij waren volgens mij iets van 1000 euro kwijt voor de eerste tekening en nog eens zoiets voor detailuitwerking en het beplantingsplan voor en afstemming met de hovenier. Bij de hovenier waren we ongeveer 30k kwijt, veel van die kosten zitten in cortenstaal dat met tig bochten zorgt voor afscheiding van verschillende delen van de tuin.

Gaat bij ons om een vreemd gevormde tuin met oprit van in totaal ~130 m2 rondom een halfvrijstaande woning. Het enige voorwerk dat vlak na de bouw was gedaan was het afgraven van de bouwklei en op de oprit storten van puin en dat aanstampen.

Nu een jaar later hebben we nog wat dingen die we in de tuin willen en dat loopt uiteraard wel direct via de hovenier, daar is de architect niet meer bij betrokken.

[ Voor 3% gewijzigd door Jheroun op 25-03-2021 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:48
Jheroun schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:42:
@Verwijderd Een hovenier zie ik toch vooral als uitvoerder, velen daarvan kunnen prima plannen maken voor een tuin op basis van hun eerdere ervaringen maar dat maakt ze nog geen architect. Samen met een hovenier een tuinplan maken kan echter goed, zeker als je een heel duidelijk beeld hebt van wat je wilt.

Als je verrast wilt worden kan je beter met een architect in gesprek gaan. Om een vergelijking te maken, als je een huis gaat ontwerpen met een aannemer komt daar vermoedelijk een ander ontwerp uit dan eentje waarbij je met een architect samenwerkt.

@Toppe Ik ken de partij die je noemt niet maar wij hebben ons ontwerp wel door een tuinarchitect laten maken, dat is daarna uitgevoerd door een door haar voorgestelde hovenier en uiteraard coördineerde de architect eea daarbij wel. Daar is een totaal ander ontwerp uitgekomen dan onze eigen ideeën en de schetsen van de twee hoveniers waar we al even mee hadden gesproken. Onze ervaring bij de hoveniers was dat ze meebewegen met wat je als klant zegt terwijl die architect op basis van de architectuur van het huis, en haar eigen achtergrond, stevig een eigen concept naar voren schoof. Dat was een stukje vakmanschap dat wij wel konden waarderen :)

Kost wel wat, wij waren volgens mij iets van 1000 euro kwijt voor de eerste tekening en nog eens zoiets voor detailuitwerking en het beplantingsplan voor en afstemming met de hovenier. Bij de hovenier waren we ongeveer 30k kwijt, veel van die kosten zitten in cortenstaal dat met tig bochten zorgt voor afscheiding van verschillende delen van de tuin.

Gaat bij ons om een vreemd gevormde tuin met oprit van in totaal ~130 m2 rondom een halfvrijstaande woning. Het enige voorwerk dat vlak na de bouw was gedaan was het afgraven van de bouwklei en op de oprit storten van puin en dat aanstampen.

Nu een jaar later hebben we nog wat dingen die we in de tuin willen en dat loopt uiteraard wel direct via de hovenier, daar is de architect niet meer bij betrokken.
Je hebt ruim €32k betaald voor 130m2 tuin?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt er ook maar net aan wat je wilt. Een architect inschakelen voor een standaard nieuwbouw project kaveltje van 100-200m2 vind ik persoonlijk nogal zonde.

Als je er helemaal blank in gaat, en zelf geen idee hebt kan zo'n architect misschien uitkomst bieden. Maar ik heb veel te veel een eigen idee waardoor ik waarschijnlijk het ontwerp van zo'n architect alsnog niks vind :+ En dan ben ik 1000 euro kwijt. Nu ben ik 300 euro kwijt voor een basisontwerp van een hovenier, waar ik zelf aan heb geschaafd.

De uitwerking zal zo'n 18000 gaan kosten voor zo'n 200m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
@Verwijderd Zeker. Wij hadden ook plannen liggen van hoveniers die nog niet de helft kosten maar we waren benieuwd waar een architect mee zou komen, daar waren wij van gecharmeerd maar dat kost ook wat in het materiaal. Er is hier iemand een hele tijd bezig geweest om hoeken te maken in cortenstaal :P

@Anton2610 Volgens mij was het alles bij elkaar <30k, dus in mijn opsomming zitten de architectuurkosten 2 x ofzo. Maar hiernaast zat er geen verkeerde komma in mijn bericht ofzo ;) En misschien is het wel 150 vierkante meter. Ons kavel is 268 meter, ik heb niet nagemeten hoe veel meter het huis precies inneemt. Onze tuin is niet vierkant dus het rekent wat lastig. De achtertuin varieert in diepte van 6 naar 3,5 naar 7 meter, over een breedte van een meter of 18, en dan is er nog een strook langs de zijkant en een voortuin, en een oprit.

[ Voor 26% gewijzigd door Jheroun op 25-03-2021 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:58
Wij zijn ook net bezig met hoveniers. We zijn erg tevreden over diegene die ons huidige tuintje heeft gedaan, dus dat is ons startpunt. Klein zaakje en hij ontwerpt ook tuinen. Zijn stijl staat ons wel aan.

Maar voor zulke bedragen gaan we nog 2 andere hoveniers uitnodigen voor een offerte. We gaan nu uit voor een bedrag van 20-25k voor zo'n 130m2 (voor en achter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:15
Source90 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:08:
Hier zou je ook een plan kunnen maken voor de helft als hetgeen jij aanhaalt: https://appeltern.nl/nl/o..._beplantingsplan_op_maat/
Een beplantingsplan is wel een stuk beperkter dan een tuinontwerp. Bestrating, verlichting, begrenzing e.d. moeten bij een nieuwbouw-tuin ook meegenomen worden.
Dat blijkt ook wel uit de pagina: "Schets een plattegrond van jouw (voor)tuin en noteer alle maten". Je moet bij hen dus de indeling al bedacht hebben, dan bedenken zij welke planten er in kunnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Appeltern heb je ook schetsservice. Dan maken ze een ontwerp voor je. En in oktober heb je gratis schetsservice, maar dan moet je ook mazzel hebben dat je een goeie hovenier treft. Wij hebben dat gedaan, maar viel ons tegen.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2021 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:48
[b][

@Anton2610 Volgens mij was het alles bij elkaar <30k, dus in mijn opsomming zitten de architectuurkosten 2 x ofzo. Maar hiernaast zat er geen verkeerde komma in mijn bericht ofzo ;) En misschien is het wel 150 vierkante meter. Ons kavel is 268 meter, ik heb niet nagemeten hoe veel meter het huis precies inneemt. Onze tuin is niet vierkant dus het rekent wat lastig. De achtertuin varieert in diepte van 6 naar 3,5 naar 7 meter, over een breedte van een meter of 18, en dan is er nog een strook langs de zijkant en een voortuin, en een oprit.
Wow, dat vind ik echt een gigantische smak geld voor zo'n beperkt oppervlak. Heb je toevallig foto's van het resultaat? De voegen tussen de tegels moeten dan wel bijna van goud zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Anton2610 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:23:
[...]

Wow, dat vind ik echt een gigantische smak geld voor zo'n beperkt oppervlak. Heb je toevallig foto's van het resultaat? De voegen tussen de tegels moeten dan wel bijna van goud zijn _/-\o_
Ik vind het ook behoorlijk aan de hoge kant. Ik heb 15K voor min of meer dezelfde oppervlakte gebudgetteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oppervlakte zegt natuurlijk niet alles. Hovenier uren zijn duur maar materialen maakt ook een groot deel van de prijs. Keramische tegels vs beton tegels, gebakken klinkers vs betonklinkers, veel gras of veel straatwerk, en borders van goedkope lineablokken of dure natuursteen elementen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:02
Een keuken kan ook voor 10k of voor 50k, volledig afhankelijk van de keuzes die je maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzul
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-09-2024
JohnStaakke schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:27:
[...]

Ik vind het ook behoorlijk aan de hoge kant. Ik heb 15K voor min of meer dezelfde oppervlakte gebudgetteerd.
Tuin, kan je net zoals bij alles ook zo gek maken als je wilt. Vooral arbeid is net als bij alles relatief duur.

Wij hebben in totaal 22k gebudgetteerd voor een 2,5keer zo grote tuin (350m2 tuin/oprit), maar ga wel veel samen met de hovenier en schoonvader zelf doen. Alleen veranda wil ik laten zetten, iemand daar tips voor, regio zuid oost brabant/limburg.

Hovenier is een vriend, en betaal hem per uur inplaats van op aanneemsom. Grote voordeel, naast gezeligheid hiervan is dat ik simpelwerk zelf of mijn schoonvader kan doen en zijn matriaal kan gebruiken. Wij wonen op zandgrond en kunnen evt. overschot aan grond makkelijk kwijt, dus dat scheeld ook wel iets. Heb hovenier nu voor 9 dagen (3x3dagen) in de agenda staan. Dat is met hem, ikzelf en schoonvader +/- 225 uur, hoop dat we dan een eind zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Zojuist even de man gebeld om een idee te krijgen van het hele traject.

Kort even de situatie uitgelegd: Nieuwe woning gekocht met tuin (duh) maar bij de tuin zit een sloot waarvan we niet weten wat we er mee moeten, de ruimte niet gebruiken is zonde maar wat dan wel? Tevens willen we een kindvriendelijke tuin, gras maar ook tegels, een ruime overkapping met dicht deel voor tuin gereedschap en fietsen. BBQ is een leuke hobby dus daar moet ruimte voor zijn. Ook willen we lekker kunnen ontspannen.

Aangezien wij er vrij zeker van zijn om de overpakking over de sloot neer te zetten zit je ook nog met items zoals erfgrens, meld/vergunningplicht en de vraag of je die sloot überhaupt wel mag 'afdekken'. Dat zijn allemaal dingen die hij uitzoekt voor die €1125.

Als je besluit verder zaken met hem te gaan doen dan gaat hij op basis van je budget de materialen bij elkaar zoeken zoals stenen, erfafscheiding, speeltoestellen maar ook dingen zoals een lichtplan en waterplan.

Daarna nodigt hij verschillende partijen uit om een offerte uit te brengen op basis van de tuin zoals hij hem ontworpen heeft. Je kan zelf ook een hovenier aanleveren zodat die een prijs kan geven.

Hij zal een advies geven van de partij die hem het meest geschikt lijkt voor de uitvoering maar als we willen kunnen we ook zelf met de plannen naar een willekeurige hovenier gaan om het te laten uitvoeren.

Daarna krijg je natuurlijk het riedeltje van uitvoering etc, maar dat is in dit geval wat minder belangrijk.

Vanavond maar even met vrouwlief overleggen, maar dit lijkt me wel heel relaxt. Totaal geen zorgen maken over het ontwerp van je tuin. Staat het niet te vol, of toch te leeg? Heb ik wel genoeg lampjes? Gaat het bewateren wel goed? Nee, vindt dit wel prima denk ik :+

@Hanzul voor je veranda: Maak een eigen ontwerp, ga vervolgens naar de lokale houthandel en laat je plan zien. Ze kunnen uitrekenen wat nodig hebt aan materiaal en voor je opmaat zagen, op internet vindt je best veel detail foto’s dus kan je ook eenvoudig laten zien wat je wilt. Met dat zelfde plan ga je naar de hovenier en zegt waar de poeren moeten komen. Heb je alleen paar extra handen nodig, een slag schroevendraaier met schroeven en een waterpas. Meer materiaal is hier ook niet gebruikt om de overkapping neer te zetten. Voor het dak huur je een dakdekker in.

[ Voor 13% gewijzigd door Toppe op 25-03-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:14:
Wat een gedoe elke keer met die kookplaten en groepen :/ Als zelfs elektriciens het al opf*cken, waar moet je dan nog vanuit gaan als leek?

Ik krijg straks een 400v groep voor een 3 fase fornuis met vermogen meer dan 750kW.

De kookplaat wordt een Bora X Pure welke zowel op 1, 2 als 3 fase geïnstalleerd worden(?) volgens de handleiding:

[Afbeelding]

Dan lijkt mij het logisch dat ze de stekker van de Bora als het bovenste schema monteren toch?

Ik heb dezelfde aannemer & keukenleverancier als Farmerwood, dus ik wil graag voorbereid zijn ;)
Net onze keuken leverancier gesproken en deze vraag gesteld na aanleiding van dit topic. Meer dan ‘Ja perilex’ kon hij niet vertellen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kun je een veranda/overkapping maken met een paar clicks, je krijgt direct de prijs te zien:

https://www.roenhorst.com/Douglas-maatwerk-overkapping

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2021 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:02
Je kunt een overkapping met polycarbonaat platen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:51
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:16:
Hier kun je een veranda/overkapping maken met een paar clicks, je krijgt direct de prijs te zien:

https://www.roenhorst.com/douglas-overkapping-ontwerpen
Denk te veel tweakers op het linkje gelikt
"Fout bij het laden van de configurator" (meerdere browsers geprobeerd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SquareOne schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:23:
[...]

Denk te veel tweakers op het linkje gelikt
"Fout bij het laden van de configurator" (meerdere browsers geprobeerd)
Als je via de originele link gaat, kom je er wel:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:37
Jazzle schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:25:
Wat zijn jullie ervaringen met het achteraf plaatsen van een dakkapel op een scharnierdak, en het verplaatsen van het (dragend) knieschot?

In de woning waarvoor wij waarschijnlijk zeer binnenkort de KAO gaan tekenen zit het knieschot vrij ver naar binnen en zou een dakkapel niet veel waarde bieden als deze daar op moet aansluiten. De dakkapel die vanuit de bouw kan worden geplaatst komt wel een meter verder richting de gevel dan het standaard knieschot, maar is erg duur (13.500 voor 3 meter) en we hebben hem waarschijnlijk de eerste jaren ook niet nodig. Kan een dakkapel leverancier dit knieschot ook verplaatsen zonder dat het dak gaat doorhangen? Of wordt dat dan alsnog een kostbaar verhaal?
Het is geen enkel probleem. Als je aannemer een optie biedt voor een dakconstructie moet je dat alleen nemen als je een dakkapel wilt precies waar de aannemer dat aanbiedt. Meestal zal dat de kosten niet waard zijn omdat een dakkapel bedrijf daar ongeveer 125-175 euro voor rekent, terwijl je aannemer zeker het dubbele gaat vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Anton2610 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:23:
[...]

Mwah, was goedkoper dan de keuken, en da's een kleiner oppervlak ;)

En vergelijk wel appels met appels, hier komen veel tuinen langs die aangepakt zijn als bijvoorbeeld de tuin van:
Hanzul schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:45:
[...]

Tuin, kan je net zoals bij alles ook zo gek maken als je wilt. Vooral arbeid is net als bij alles relatief duur.

Wij hebben in totaal 22k gebudgetteerd voor een 2,5keer zo grote tuin (350m2 tuin/oprit), maar ga wel veel samen met de hovenier en schoonvader zelf doen. Alleen veranda wil ik laten zetten, iemand daar tips voor, regio zuid oost brabant/limburg.

Hovenier is een vriend, en betaal hem per uur inplaats van op aanneemsom. Grote voordeel, naast gezeligheid hiervan is dat ik simpelwerk zelf of mijn schoonvader kan doen en zijn matriaal kan gebruiken. Wij wonen op zandgrond en kunnen evt. overschot aan grond makkelijk kwijt, dus dat scheeld ook wel iets. Heb hovenier nu voor 9 dagen (3x3dagen) in de agenda staan. Dat is met hem, ikzelf en schoonvader +/- 225 uur, hoop dat we dan een eind zijn.
Als je een hoop zelf doet scheelt dat uiteraard behoorlijk. Wij hebben helemaal niets zelf gedaan, ja, de bomen zijn we met de architect uit gaan zoeken. We hebben de mensen van de hovenier af en toe koffie gebracht en een babbeltje gemaakt maar dat was het wel zo'n beetje :P

Bij ons zijn ze denk ik 10 a 12 dagen bezig geweest. Het meeste van die tijd liepen er 2 man, soms 4, toen de planten er in gingen 6 man en een kraan(tje) voor enkele van de bomen. En zoals gezegd, cortenstaal is duur, zeker als je het moet gaan verwerken, en granieten bielzen kosten ook meer dan betonnen tegels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Toppe schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:28:
[...]

Krijg je echt nuttige antwoorden dan? Zelf ook al meerdere klussen geplaatst en hoe uitgebreid je het ook doet, amper een antwoord waar je echt wat mee kan.

Wacht bijvoorbeeld al 4(!!) maanden op een offerte van een schilder. Elke keer mail komt er aan, ondertussen maar anders opgelost.
Toppe. Ik weet niet of je bij uitvraag ook vertelt wanneer het moet gebeuren ? Dat zou in jouw geval er voor kunnen zorgen dat de schilder nog niet zo snel heeft gereageerd ?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

siemenz schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:57:
[...]

Toppe. Ik weet niet of je bij uitvraag ook vertelt wanneer het moet gebeuren ? Dat zou in jouw geval er voor kunnen zorgen dat de schilder nog niet zo snel heeft gereageerd ?
Jazeker vermeld, en dat het wat langer duurt is prima, maar communiceer. Je klant 8 weken laten wachten vindt ik niet de juiste gang van zaken. Het zet bij mij ook vraagtekens hoe het straks gaat zodra ik akkoord geef, moet ik dan ook 8 weken wachten op een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• massapeal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:51
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:16:

Thanks! Heel interessant om even een kijkje te nemen ook al duurt onze veranda nog een tijdje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 21:18
Hier om en nabij de 30k voor de tuin en oprit gebruikt (excl. overkapping) a 760m2.
Ik heb wel 225m2 gras genomen maar ik heb vooral bespaard door alles los “aan te besteden”. Dus grondwerkers voor het afvoeren en aanvoeren van de juiste grond. Tegelzetters voor de terrassen, kwekerij voor alle beplanting, en al het elektra, beregening etc. allemaal zelf te graven en aan te leggen.

Het moeilijkste was nog om iedereen goed aan te laten sluiten op elkaar al is dat gelukkig helemaal goed gegaan.

Ik heb 3 hoveniers laten komen en zij kwamen adv mijn plannen en ideeën allemaal ruim boven dit bedrag en nu heb ik het dus alsnog zelf gerealiseerd voor (schrik niet) bijna de helft.

Zijn nu met een overkapping bezig maar ik heb daar 12,5k voor gereserveerd voor 7m bij 4m.
Ik zal laten weten of het uitkomt :p.

[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 25-03-2021 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GeeMoney schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:02:

Zijn nu met een overkapping bezig maar heb ik daar 12,5k voor gereserveerd voor 7m bij 4m.
Ik zal laten weten of het uitkomt :p.
Moet lukken, ik heb meerdere offertes voor die maat rond die prijs :) met schuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:50

Rival24

I'll Be Back

Er is een initiatief opgestart binnen onze bouwfase om gezameljik schuttingen in te kopen. Op zich wel fijn, maar nu dat iedereen zijn voorkeur heeft doorgegeven lijkt het erop dat we met een allegaartje komen te zitten, of dat we een schutting op eigen perceel moeten zetten (met volledige kosten van schutting voor onze rekening). We hebben 5 aangrenzende percelen. Een ander nadeel, is dat ons huis als eerste opgeleverd wordt, dus de rest van de percelen hebben ook wat minder haast dan wij.

Heeft iemand van jullie hier ook mee te maken gehad, en hoe hebben jullie het uiteindelijk opgelost?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/53fZQ3UTfhmD3ciX7Cp2MuPbriU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/51gFthSDPeBy1rlFkzkAmYZF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-07 13:38
Rival24 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:59:
Er is een initiatief opgestart binnen onze bouwfase om gezameljik schuttingen in te kopen. Op zich wel fijn, maar nu dat iedereen zijn voorkeur heeft doorgegeven lijkt het erop dat we met een allegaartje komen te zitten, of dat we een schutting op eigen perceel moeten zetten (met volledige kosten van schutting voor onze rekening). We hebben 5 aangrenzende percelen. Een ander nadeel, is dat ons huis als eerste opgeleverd wordt, dus de rest van de percelen hebben ook wat minder haast dan wij.

Heeft iemand van jullie hier ook mee te maken gehad, en hoe hebben jullie het uiteindelijk opgelost?

[Afbeelding]
Wij zitten hier precies in het schuttingen proces, echter zitten we qua smaak op 1 lijn, zijn de tuinen allemaal rechttoe rechtaan in 1 blok van 6 huizen, zijn de offertes qua prijs en werk van de hovenier prima, en wijken de wensen niet zozeer af. De hovenier kan vanalles en nog wat leveren, echter heeft hij vorig jaar het blok naast ons voorzien van schuttingen en was er een voorbeeld aanwezig die iedereen prima vond.

Het enige "nadeel" wat we hebben, is dat de panelen bij ons aan de ene kant horizontaal komen (andere kant van de buurman is dus vorig jaar al gezet en wou 'm graag gelijk) en aan de andere kant verticaal omdat zowel wij als die buren katten hebben welke we middels verticale panelen in eigen tuin gaan proberen te houden. Hier hebben we zelf vrede mee, die horizontale kant maakt het voor ons makkelijk om er wat leuke plantenbakken aan te hangen (veel zon).

En het heeft ook wel wat, aan beide kanten een verschil. Het breekt een beetje de sleur van "alles hetzelfde".

Jullie tuinen is inderdaad wel een uitdaging zo. Verschillen de smaken van kleur of van stijl? Als het qua stijl zou zijn zou ik er minder moeite mee hebben als van kleur, dat maakt het vrij bont en onrustig. Persoonlijk zou ik dan (indien de "smaak"/kleur overeenkomt) proberen de grootste stukken gezamenlijk te doen, en dan maar uit compromis de afwijkende delen "zelf" op eigen perceel te zetten. Dan heb je EN de meest gunstige prijs, EN het heeft nog enige gelijkenis. Maar een uitdaging is het inderdaad wel. En als het echt een allegaartje wordt dan helaas toch maar kiezen voor het volle pond en op eigen perceel zaken plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben gewoon hardhouten palen. De buren timmeren hun plank aan hun kant, wij timmeren onze plank aan onze kant. Heeft iedereen z'n eigen schutting. Ik moet het in de zomer eens gaan doen, maar zit te denken aan zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.zilvercms.nl/470x371,fit,jpeg,q80/http://gadero.zilvercdn.nl/uploads/product/images/triple-blokprofiel-vuren-thermo.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2021 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:37

CoronelHimself

Division Brabant

[Afbeelding]
Bij ons loopt dit ook nog, al lijkt iedereen zich nu wel naar 1 model te lopen, een paar lopen nog te zeuren dat de schutting zwart moet zijn. Maar dat moet iedereen maar zelf gaan doen, wat mij betreft. :*)
Gelukkig was iedereen het er wel vrij snel over eens dat het Douglas, betonnen palen en een betonnen onderrand moest zijn.

Bij ons waren er 3 groepen:
Verticaal
Horizontaal
Horizontaal gepotdekseld
Die laatste is ongeveer 50% duurder dus niemand was bereid om die kant op te bewegen en de meeste mensen die verticaal wilden, hadden weinig problemen met horizontaal.

Dus ik weet niet wat bij jullie de groepen zijn, maar het blijft denk ik gewoon op iedereen inpraten. En het is heel lastig om mensen wijs te maken dat ze toch die duurdere schutting nodig hebben. :+
Want op mijn opmerking dat mensen mij ook mochten sponsoren voor die dure schutting, kreeg ik geen reacties. :>

[ Voor 3% gewijzigd door CoronelHimself op 26-03-2021 07:47 ]

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-01 18:35
Wellicht weet iemand de oplossing tot mijn raadsel.

Het raadsel van het pvc pijpje, deze pvc pijp steekt uit de voorkant van het huis ter hoogte van de zolder vloer.
Inmiddels is gisteren het huis gevoegd en de steigers zijn al verwijderd. Echter missen er nog bakstenen ter hoogte van het pvc pijpje, na inzoomen blijkt dat pijpje er ook nog steeds te zitten.

Er is niets over te vinden op de tekeningen, de buren hebben dit ook, de rest van dezelfde fase hebben dit niet...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/posntn4IlQW6vvyjhA1DsW0r91E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NQRDqqMWwbreltmt7qu7qGAc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/baFNRuKMbgtpjIvloRqpF-6Kjwk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4RF2DTbKxgDJWBKxAgD39g5V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kaboom1555
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-07 17:07

[Afbeelding]
Meest handige is een rabat schutting waarbij beidr buren hun eigen smaak plank bevestigen.

Al heb ik hier ook meegedaan aan 1 kant en daar later rabat op geschroeft wat ik aan de andere kant ook heb.
Die rabatschuttingen geven ook de meeste privacy; je kijkt er niet doorheen als je er schuin voor staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTo42d8Jz19T4mVHLxmycVChBrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d2LaKFToR1j3DlewsySEQ290.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTPJGi7tDELUdYjx7pfd-UFEC_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sl5U83GPwH4sEqr9pXVXICzl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:48

Sport_Life

Solvitur ambulando

[Afbeelding]
Buren bij ons hadden dezelfde discussie, daar komen 3 schuttingen bij elkaar. Uiteindelijk hebben ze besloten om 2x hardhout (zoals de rest van de straat) en 1 buurman die per se grenen wilde (een investeerder...).,, hebben ze gekozen voor een gaashek, waar beide kanten nu een haag tegenaan hebben.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-07 13:38
kevinvi schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 07:59:

Het raadsel van het pvc pijpje, deze pvc pijp steekt uit de voorkant van het huis ter hoogte van de zolder vloer.
Inmiddels is gisteren het huis gevoegd en de steigers zijn al verwijderd. Echter missen er nog bakstenen ter hoogte van het pvc pijpje, na inzoomen blijkt dat pijpje er ook nog steeds te zitten.

Er is niets over te vinden op de tekeningen, de buren hebben dit ook, de rest van dezelfde fase hebben dit niet...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Krijgen jullie een warmtepomp installatie in de woning? Best kans dat de buitensensor/temperatuur voeler van de warmtepomp daar gaat komen. Hier op de buitengevel idem, tijdens de bouw een pijpje aan de andere kant dan waar het lichtpunt van buiten zou gaan komen. Einde bouw zat er ineens een kleine witte voeler op de gevel geschroefd.

Wordt nog wel een uitdaging bij ons, hij zit op ongeveer 2 meter hoogte tegen de achtergevel. We zijn voornemens om een Serre te plaatsen die later dicht kan, en dan gaat die voeler valse temperaturen meten van de buitentemperatuur. Toch maar eens een belletje wagen naar de installateur of dat ding niet wat hoger kan over een tijdje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvi
Dakillerbean schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:17:
[...]

Krijgen jullie een warmtepomp installatie in de woning? Best kans dat de buitensensor/temperatuur voeler van de warmtepomp daar gaat komen. Hier op de buitengevel idem, tijdens de bouw een pijpje aan de andere kant dan waar het lichtpunt van buiten zou gaan komen. Einde bouw zat er ineens een kleine witte voeler op de gevel geschroefd.

Wordt nog wel een uitdaging bij ons, hij zit op ongeveer 2 meter hoogte tegen de achtergevel. We zijn voornemens om een Serre te plaatsen die later dicht kan, en dan gaat die voeler valse temperaturen meten van de buitentemperatuur. Toch maar eens een belletje wagen naar de installateur of dat ding niet wat hoger kan over een tijdje ;-)
Dat zou dan inderdaad wel eens kunnen kloppen, we krijgen uiteraard een warmtepomp.
Alleen we hebben ook een buitenunit (lucht water), dan zou je toch verwachten dat je die sensor op de buitenunit zet?

2 meter hoog op de achterwand is inderdaad een rare plek 8)7
Het gros van de huizenbezitters zet tegenwoordig toch een overkapping neer :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

Het lijkt mij niet dat je op de buitenunit van een warmtepomp de daadwerkelijke buitentemperatuur zou meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

kevinvi schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:26:
[...]

Dat zou dan inderdaad wel eens kunnen kloppen, we krijgen uiteraard een warmtepomp.
Alleen we hebben ook een buitenunit (lucht water), dan zou je toch verwachten dat je die sensor op de buitenunit zet?

2 meter hoog op de achterwand is inderdaad een rare plek 8)7
Het gros van de huizenbezitters zet tegenwoordig toch een overkapping neer :F
Die buitenvoeler moet zo stabiel mogelijk meten. Dus hoog in de schaduw is best een goede plek.
Liefst op het noorden.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormstar3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-06 20:01
Ik heb afgelopen donderdag een factuur gekregen voor de termijn van het huis waterdicht maken. Nu missen er nog enkele dakpannen en is het dus simpelweg nog niet af.

Weet iemand hoe dit verder in z'n werk gaat? Ik wil dit dus gaan melden, maar wat ik niet weet is of ze dan een nieuwe factuur dienen te sturen zodra het af is, of dat ik de huidige factuur dien te betalen zodra het af is, maar ik dus uitstel krijg op de 14 dagen (standaard) betaal termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvi
JackBol schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:28:
[...]

Die buitenvoeler moet zo stabiel mogelijk meten. Dus hoog in de schaduw is best een goede plek.
Liefst op het noorden.
Dan zal dat het inderdaad wel zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xi-s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:38
Stormstar3 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:29:
Ik heb afgelopen donderdag een factuur gekregen voor de termijn van het huis waterdicht maken. Nu missen er nog enkele dakpannen en is het dus simpelweg nog niet af.

Weet iemand hoe dit verder in z'n werk gaat? Ik wil dit dus gaan melden, maar wat ik niet weet is of ze dan een nieuwe factuur dienen te sturen zodra het af is, of dat ik de huidige factuur dien te betalen zodra het af is, maar ik dus uitstel krijg op de 14 dagen (standaard) betaal termijn.
Ik heb ook een factuur te vroeg gekregen. Facturen per e-mail, dus daar heb ik gewoon een bericht heen gestuurd dat ik heb geconstateerd dat de werkzaamheden nog niet voltooid waren.

Er is mij toen het voorstel gedaan de factuur niet opnieuw te versturen, maar de betaaltermijn pas in te laten gaan nadat ze mij een seintje zouden geven. Die heb ik 5 maanden later (:P) gehad en toen heb ik betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 10:20

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is het niet gewoon je hemelwaterafvoer?

En die stenen die missen kan heel goed het punt zijn waar de steiger verankerd stond aan de woning. Dit wordt dan nog aangeheeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78

Het huis is al waterdicht zonder dakpannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aprofet
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 22:51
  • Wie van jullie heeft een projectbouwwoning met houten (openslaande) tuindeuren?
  • Was de tuindeur bij oplevering bij jullie netjes dekkend afgelakt? (maw – klaarvoor gebruik, niets meer aan doen)
De reden dat ik dit vraag is omdat onze aannemer de tuindeuren laat zitten zoals ze uit de fabriek zijn gekomen. Onze tuindeuren zijn nu fabrieksmatig gegrond/gelakt maar aan de binnenzijde zit rondom het triple glas gedeelte om de 10-15 cm metaalkleurig glaslatschroeven in het zicht. (ik heb helaas geen foto gemaakt) Per deurdeel praten we hier dus over 60 metalen schroeven – het ziet er eigenlijk niet uit.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v71eztUTKSUVhk3poq2NlWYFbIw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w62YBPoPW1dhkFzHelz2F86k.jpg?f=user_large

De deuren zijn bij ons straks dus niet "netjes & glad afgewerkt" (waar de schroeven zitten, zijn nu putjes cq bultjes in/op het hout.
Deze mate van afwerking vinden mijn vrouw en ik niet passen bij een nieuwe woning van 650K, wij hadden verwacht dat deze deuren “klaar” zouden zijn en niet dat we na oplevering de nieuwe deuren meteen zelf moeten gaan schuren en aflakken (zodat die metaal kleurige schroeven niet meer in het zicht zijn.)

Argument vd aanemer “Mocht de ruit vervangen moeten worden, moeten deze (glaslatschroeven) bereikbaar en zichtbaar zijn. Dit geldt voor alle nieuwbouw woningen in Nederland.”
huh?

Mijn tegenargument is:
  1. Een gloednieuwe deur - waarom zou je daar op korte termijn de ruit nog van willen vervangen; dit doe je alleen als er een defect in het glas zit of zo, maar dan was de deur eigenlijk niet goed genoeg om uberhaupt geplaatst te worden...
  2. Bij onze houten raamkozijnen (zelfde huis -ook triple glas) zijn de glaslatschroeven niet zichtbaar en is het kozijn wel netjes dekkend afgelakt. Waarom dan niet dezelfde mate van afwerking bij de tuindeuren?
Nb : In de Technische Omschrijving staat niets over deurafwerking (glaslatschroeven in het zicht). Maar bijvoorbeeld wel dat op zolder aan de onderzijde van de dakplaten op de (wit gegrond) houtspaanplaten nietbanen in het zicht blijven.

Concreet:
hoe zagen jullie tuindeuren bij oplevering eruit, moesten jullie zelf nog aflakken?
Is dit gangbare praktijk of niet acceptabel?
Moeten we hier een opleverpunt van maken?

[ Voor 4% gewijzigd door aprofet op 26-03-2021 11:12 . Reden: fototje toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:15
aprofet schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:02:
  • Wie van jullie heeft een projectbouwwoning met houten (opslaande) tuindeuren?
  • Was de tuindeur bij oplevering bij jullie netjes dekkend afgelakt? (maw – klaarvoor gebruik, niets meer aan doen)
De reden dat ik dit vraag is omdat onze aannemer de tuindeuren laat zitten zoals ze uit de fabriek zijn gekomen. Onze tuindeuren zijn nu fabrieksmatig gegrond/gelakt maar aan de binnenzijde zit rondom het triple glas gedeelte om de 10-15 cm metaalkleurig glaslatschroeven in het zicht. (ik heb helaas geen foto gemaakt) Per deurdeel praten we hier dus over 60 metalen schroeven – het ziet er eigenlijk niet uit.

De deuren zijn bij ons straks dus niet "netjes & glad afgewerkt" (waar de schroeven zitten, zijn nu putjes cq bultjes in/op het hout.
Deze mate van afwerking vinden mijn vrouw en ik niet passen bij een nieuwe woning van 650K, wij hadden verwacht dat deze deuren “klaar” zouden zijn en niet dat we na oplevering de nieuwe deuren meteen zelf moeten gaan scheuren en aflakken (zodat die metaal kleurige schroeven niet meer in het zicht zijn.)

Argument vd aanemer “Mocht de ruit vervangen moeten worden, moeten deze (glaslatschroeven) bereikbaar en zichtbaar zijn. Dit geldt voor alle nieuwbouw woningen in Nederland.”
huh?

Mijn tegenargument is:
  1. Een gloednieuwe deur - waarom zou je daar op korte termijn de ruit nog van willen vervangen; dit doe je alleen als er een defect in het glas zit of zo, maar dan was de deur eigenlijk niet goed genoeg om uberhaupt geplaatst te worden...
  2. Bij onze houten raamkozijnen (zelfde huis -ook triple glas) zijn de glaslatschroeven niet zichtbaar en is het kozijn wel netjes dekkend afgelakt. Waarom dan niet dezelfde mate van afwerking bij de tuindeuren?
Nb : In de Technische Omschrijving staat niets over deurafwerking (glaslatschroeven in het zicht). Maar bijvoorbeeld wel dat op zolder aan de onderzijde van de dakplaten op de (wit gegrond) houtspaanplaten nietbanen in het zicht blijven.

Concreet:
hoe zagen jullie tuindeuren bij oplevering eruit, moesten jullie zelf nog aflakken?
N=1 hier. Nieuwbouwwoning uit 2015. Inclusief in het zicht zittende schroeven in de glaslatten aan de binnenzijde. Zelfde beargumentatie vanuit de aannemer.
Hebben het zo gelaten en inmiddels valt het ons niet meer op.

Maar vonden het er initieel ook niet uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:48

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bij ons ook openslaande houten deuren en inderdaad gaatjes zijn zichtbaar.
Verder vond ik de afwerking standaard bovengemiddeld (overal vvw, stompe deuren, 3m plafond...etc) dus heb de indruk dat als het netter afgewerkt kon worden ze dat ook wel hadden gedaan.

Edit stompe deuren bedoel ik ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Sport_Life op 26-03-2021 14:02 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinpaq
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 07:51

Vinpaq

Compaq Collection: vinpaq.com

Waarom de keuze nieuwbouw?
We waren op zoek in een bepaalde prijsklasse en dit paste toevallig. Dan heb ik liever nieuwbouw dan een bestaand huis. Zeker omdat we voor dit budget wellicht dichter bij werk hadden kunnen wonen... maar we dan echt voor een krot hadden moeten kiezen.

Wat hebben jullie overschat en onderschat?
Onderschat? de stress van het krijgen van een hypotheek (ivm 2 eigen bedrijfjes waar we niet zoveel mee doen en de studieschuld van mijn vrouw).
Overschat? niet veel, gaat vooralsnog wel zoals ik in gedachten had.

Hoeveel meerwerk waren jullie voor de bouw kwijt?
28K

Hoeveel geld heeft het totaal gekost naast de hypotheek?
Ik heb 25K uit de spaarpot bijgelegd.

Hoe hebben jullie de muren aangepakt, stucwerk of toch behangen?
Eerst impregneren van de muren, dan glasvezelbehang en dan verven

Wanneer zijn jullie begonnen met de tuin?
Gaan we aan beginnen zodra het huis opgeleverd is en we alles gedaan hebben. De schutting wellicht in samenspraak met de buren al eerder.

Camera: Nikon Z7II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvi
Runner15 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:44:
[...]

Is het niet gewoon je hemelwaterafvoer?

En die stenen die missen kan heel goed het punt zijn waar de steiger verankerd stond aan de woning. Dit wordt dan nog aangeheeld.
Nee, de steigers waren op andere punten bevestigd en de hwa zit aan de zijkant van het huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinpaq

Vinpaq

Lijkt verrassend veel kwa stijl op wat er bij mijn nieuwbouwproject geplaatst wordt in Moerstraten.

[ Voor 21% gewijzigd door Vinpaq op 26-03-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvi
predatorTW schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:48:
[...]

Lijkt verrassend veel kwa stijl op wat er bij mijn nieuwbouwproject geplaatst wordt in Moerstraten.
BDP als projectontwikkelaar toevallig? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinpaq

Vinpaq

kevinvi schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:56:
[...]

BDP als projectontwikkelaar toevallig? :D
nee, aannemer Jawel bouw, architect Stanaarts en makelaar Helmig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

• Wie van jullie heeft een projectbouwwoning met houten (openslaande) tuindeuren?
De reden dat ik dit vraag is omdat onze aannemer de tuindeuren laat zitten zoals ze uit de fabriek zijn gekomen. Onze tuindeuren zijn nu fabrieksmatig gegrond/gelakt maar aan de binnenzijde zit rondom het triple glas gedeelte om de 10-15 cm metaalkleurig glaslatschroeven in het zicht. (ik heb helaas geen foto gemaakt) Per deurdeel praten we hier dus over 60 metalen schroeven – het ziet er eigenlijk niet uit.[Afbeelding]

Deze mate van afwerking vinden mijn vrouw en ik niet passen bij een nieuwe woning van 650K, wij hadden verwacht dat deze deuren “klaar” zouden zijn en niet dat we na oplevering de nieuwe deuren meteen zelf moeten gaan schuren en aflakken (zodat die metaal kleurige schroeven niet meer in het zicht zijn.)

huh?

Mijn tegenargument is:

Concreet:
Schroeven? Vrij ouderwets als je het mij vraagt en om de 10/15cm is wel erg veel… waar is het spijkerpistool gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Praktisch vraagje: laten jullie ook de vloer leggen (pvc/laminaat/whatever) in de technische ruimte waar bijvoorbeeld de warmtepomp staat of de vloerverwarming uitkomt? Zo ja, hoe leggen jullie dan onder de warmtepomp? Dat ding weegt vaak 150+ kilo en zit vast aan van alles en nog wat. Even optillen en ergens anders neerzetten lijkt me lastig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

kazuka schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:25:
Praktisch vraagje: laten jullie ook de vloer leggen (pvc/laminaat/whatever) in de technische ruimte waar bijvoorbeeld de warmtepomp staat of de vloerverwarming uitkomt? Zo ja, hoe leggen jullie dan onder de warmtepomp? Dat ding weegt vaak 150+ kilo en zit vast aan van alles en nog wat. Even optillen en ergens anders neerzetten lijkt me lastig?
Als daar alleen de technische installaties staan, lijkt me dat niet nodig.
Bij ons is ook de wasmachine en droger in dat hok, dus ik leg er wel vloer, maar een beetje om de apparatuur heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

JackBol schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:28:
[...]

Als daar alleen de technische installaties staan, lijkt me dat niet nodig.
Bij ons is ook de wasmachine en droger in dat hok, dus ik leg er wel vloer, maar een beetje om de apparatuur heen.
Ja hier staan de wasmachine en droger er ook. Zowel muren afwerken en een vloer leggen lijkt me hier wat uitdagender, er hangen bijvoorbeeld ook de PV-verdeler en de MV aan de muur. Maar niks leggen vind ik ook zo lelijk.

Eens kijken hoe flexibel de vloerenboer en stukadoor hier kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-09 15:48
De reden dat ik dit vraag is omdat onze aannemer de tuindeuren laat zitten zoals ze uit de fabriek zijn gekomen. Onze tuindeuren zijn nu fabrieksmatig gegrond/gelakt maar aan de binnenzijde zit rondom het triple glas gedeelte om de 10-15 cm metaalkleurig glaslatschroeven in het zicht. (ik heb helaas geen foto gemaakt) Per deurdeel praten we hier dus over 60 metalen schroeven – het ziet er eigenlijk niet uit.[Afbeelding]

huh?

Mijn tegenargument is:

Concreet:
Hier ook schroeven in 't zicht. Volgens aannemer zou dat met keurmerk politie te maken hebbben. Jouw argumenten zijn hier niet genoemd.

Verder is de deur keurig in de lak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 12:31
Update'je vanuit mijn kant. Hier starten ze begin april met opleveren van de eerste woningen. Wij wonen aan de hoek van het 3e gebouwde woonblok. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wW2t92imzsf5-XpIO3D3As-FU7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RjgtJmSjiiPDWUat8uKNG8FN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvi
1ntroduc3 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:45:
Update'je vanuit mijn kant. Hier starten ze begin april met opleveren van de eerste woningen. Wij wonen aan de hoek van het 3e gebouwde woonblok. [Afbeelding]
Mooi hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Ik heb gisteren een email gekregen van de deurenleverancier die aan het project zit gekoppeld. (Theuma).

Wij dachten verwend te worden met stompe deuren en deze krijgen we ook, maar voor een upgrade naar een mooiere deur moeten wij de volle mep betalen zonder verrekening van de huidige deur!! Is dit bij jullie ook zo? Kunnen wij niet beter achteraf nieuwe deuren bestellen en deze bij het grofvuil zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvi
siemenz schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:53:
Ik heb gisteren een email gekregen van de deurenleverancier die aan het project zit gekoppeld. (Theuma).

Wij dachten verwend te worden met stompe deuren en deze krijgen we ook, maar voor een upgrade naar een mooiere deur moeten wij de volle mep betalen zonder verrekening van de huidige deur!! Is dit bij jullie ook zo? Kunnen wij niet beter achteraf nieuwe deuren bestellen en deze bij het grofvuil zetten?
Bestel ze achteraf en zet je huidige op marktplaats, het lijkt me niet meer dan normaal dat er een verrekening plaatsvindt als je via de aannemer een andere deur uit zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
@siemenz achteraf kan je op je gemak kijken wat je mooi vind staan in je nieuwe woning. Misschien ben je wel tevreden met de standaarddeur. Ik zou het dus lekker standaard laten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55

Vreemde gang van zaken. Wij hebben krepel en konden in de configurator een deur upgraden en betalen dan enkel voor de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Stealth2000 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:05:
[...]

Vreemde gang van zaken. Wij hebben krepel en konden in de configurator een deur upgraden en betalen dan enkel voor de upgrade.
Ja, maar we betalen voor de Upgrade de normale adviesprijs... vandaar dat ik aangeef dat we eigenlijk niets voor de oude deuren terug krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chris vw
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
kazuka schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:31:
[...]

Ja hier staan de wasmachine en droger er ook. Zowel muren afwerken en een vloer leggen lijkt me hier wat uitdagender, er hangen bijvoorbeeld ook de PV-verdeler en de MV aan de muur. Maar niks leggen vind ik ook zo lelijk.

Eens kijken hoe flexibel de vloerenboer en stukadoor hier kunnen zijn.
Ik heb in de garage en technische ruimte op zolder avonds alvast het hoekje van warmtepomp en wtw unit pvc kliktegels gelegd. Deze tegels kunnen wel tegen een stootje dus beschadigen zullen ze niet echt. Een mooie pvc vloer zullen ze niet willen lijkt me. Heb het afgestemd met de uitvoerder. Maar ik bouw een cataloguswoning 2 onder 1 kap met wel 3 woningen tegelijk. Is flexibeler dan projectbouw merk ik wel. Maar je kan het altijd vragen aan de uitvoerder of projectleider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-09 15:16

Gebeurde ons tot drie keer aan toe. Even een belletje was meestal genoeg. De aannemer weet niet dat de uitvoerder niet weet dat de ZZP-er nog niet klaar was omdat die even een ander klusje tussendoor had...

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01:08

Tja, bij ons zaten er standaard Berkvens opdekdeuren in, bij onze upgrade naar stomp is daar ook niets verrekend. Ik geloof nooit dat de standaardprijs van die deuren €0 is, ergens maakt iemand daar winst op.

Ik heb een maand geleden nog 3 offertes opgevraagd om de standaarddeuren na oplevering laten vervangen door stompe deuren, maar ben afgeknapt op de dure arbeid. Bij ons zouden ze daarvoor ook de kozijnen moeten vervangen en dan is het ineens een prijzige operatie. De prijs van een stompe deur+ kozijn bij ons €650 is toevallig net zo gekozen dat achteraf vervangen in prijs weinig uitmaakt. Maar je betaalt alsnog wel minimaal €650 per deur, terwijl het juist goedkoper zou moeten zijn volgens logica.

Jij hebt geluk, er zitten al stompe kozijnen in. Achteraf vervangen is dan een veel kleiner probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:28

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Buitenvoeler wellicht voor de verwarmingsinstallatie. Die steentjes komen er heus nog wel in, de metselaar wist niet wat hij met het pijpje aan moest.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Laatst online: 19-09 12:29
De heren verrichten snel en goed werk! Nog heel even geduld :)

Afgelopen week zijn de volgende zaken verricht:
  • Plafonds gespoten
  • Sanitair gemonteerd
  • Warmtepomp geplaatst, aangesloten en in bedrijf gesteld
  • Vensterbanken geplaatst
  • Schuur geplaatst
  • Screens afgemonteerd
  • Nutsaansluitingen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1fcibOA_ywrsvMPtqOrw9OMmlfE=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/5E137Uc6uFEVigMQ2pnMiwlK.gif?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zW7z3AvwBLIhUgcOYNtR0nnFWkY=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/wTrDiiNzyZM1NZkr5R2oH7oW.gif?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TQnewCK64tlepgk6ZG-RiaVHgr0=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/NVwE4nRX0PoIFjdVJjdqr3MO.gif?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dW3n45NCZxdkGon8RBOHyIALUFc=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/RLd36Sndp5kRr2AW7SPETkce.gif?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1r0dzZ6zB-u2vDTaavOVxoN3E4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wSNNeoruEC3cX8pNxEXPQMh0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UdkormQjV_RWd2ZQbou4J-YINbA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tFwuyZm3URCJER9D40yUCkXF.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFnR1i3OfBwo68XqJyUMNaP7cvI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g1qX73F6X8nsTr3Km4zXUYyU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSov6PWzo9eGkhEDIzOpyGvAl3g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yOSnCY2LfCSoI1HQitY5UGp9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w4SY54Gvzvznab7GDePHJ684AxM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mFwW1rObyGTEZn7tcOMloAkz.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ce-1ojPKMe0etitf79i1pftJ9FI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tn8wtLCH0v9QXiDbP9IOa8IQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9KKi7eR5I5UcshMywdJ-o2mCYUg=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/gJTnJzXKRbJomoYIfRZLerzk.gif?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-D8N-XbqB2RJTZbMleoV0mHhOZk=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/xE6pIW0dfYgI6ZTi3LpF5SA5.gif?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/juw57B3mh3s60TCX71fkp8sJRSU=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/buK8pzpEj6ONNzWgfET3baGG.gif?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MO51yzSvbzgApGrQE4SA_3rzZzE=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/02pEKw9dSKezBRUmgtWLn9qJ.gif?f=fotoalbum_tile

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Blihi schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:20:
[...]

Gebeurde ons tot drie keer aan toe. Even een belletje was meestal genoeg. De aannemer weet niet dat de uitvoerder niet weet dat de ZZP-er nog niet klaar was omdat die even een ander klusje tussendoor had...
.. waardoor die niet wist dat de onderaannemer zijn ZZP'er een illegale Pool had gevraagd die toevallig net op een andere bouwplaats bezig was. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

aGraPusher schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:37:

• Plafonds gespoten
  • Sanitair gemonteerd
  • Schuur geplaatst
  • Screens afgemonteerd
  • Nutsaansluitingen
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Nice! Mijn appartement staat er op dit moment ongeveer hetzelfde voor, oplevering is 15 april. Ligt er bij jou vloerverwarming door het hele huis of enkel begane grond? Het viel me op dat jouw verdeler een stuk kleiner is dan de mijne, of zitten die verdeeld over de verdiepingen?

Zo ziet het er bij mij uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_O8X6XW6A7tzSh0ROcuL9zvFMj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0w2psDpdTpQhBwCFWrJWI9sw.jpg?f=fotoalbum_large

Vind het overigens wel jammer dat er bij mij niet is gekozen voor de nieuwere S-serie warmtepompen van Nibe. Met name de kamerthermostaat van deze doet nogal ouderwets aan vergeleken met die van de S-serie :/

oude model:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QqTjpVFjqRRCl4dHczWDAEj9e50=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cOFtdkDAd4m325jGEZ3WStcm.jpg?f=user_large

nieuwe model:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n86KKqi3cUvV-7Y5se1DYj19bgA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8qUWGONGQzG91BejjJaGYDjH.png?f=user_large

Maar ja, je kunt niet alles hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D.deJong
Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:37:
[...]

.. waardoor die niet wist dat de onderaannemer zijn ZZP'er een illegale Pool had gevraagd die toevallig net op een andere bouwplaats bezig was. ;)
Polen zijn niet illegaal, sinds 2004 al niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 896gerard

• Plafonds gespoten
  • Sanitair gemonteerd
  • Schuur geplaatst
  • Screens afgemonteerd
  • Nutsaansluitingen
[Afbeelding][Afbeelding]
Prachtig gedaan, die zonnepanelen zo. Is het huis meteen nul op de meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Laatst online: 19-09 12:29
kazuka schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:49:
[...]

Nice! Mijn appartement staat er op dit moment ongeveer hetzelfde voor, oplevering is 15 april. Ligt er bij jou vloerverwarming door het hele huis of enkel begane grond? Het viel me op dat jouw verdeler een stuk kleiner is dan de mijne, of zitten die verdeeld over de verdiepingen?

Zo ziet het er bij mij uit:

[Afbeelding]

Vind het overigens wel jammer dat er bij mij niet is gekozen voor de nieuwere S-serie warmtepompen van Nibe. Met name de kamerthermostaat van deze doet nogal ouderwets aan vergeleken met die van de S-serie :/

oude model:

[Afbeelding]

nieuwe model:

[Afbeelding]

Maar ja, je kunt niet alles hebben.
Nice! Ook bijna zover dus :)

Vloerverwarming beneden en boven maar de zolder heeft geen vloerverwarming.
Mijn kamerthermostaat ziet er ook niet echt hip uit 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A0Aj4U2b3qw7E52hDtdvSrcmzRg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C8XPJy2Ja3gp7UzQgx7olelF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bInUOR13qnibo-iuUDSN6QeXX0w=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/46oRCgzFz5wOPip89kQaYQvw.gif?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kl_-dal9um4RFQmsJi8He6ixQuE=/232x232/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/Xfwu2vvNeAz5o8Lrubq90Pho.gif?f=fotoalbum_tile
896gerard schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:58:
[...]

Prachtig gedaan, die zonnepanelen zo. Is het huis meteen nul op de meter?
Ja is nul op de meter :)

[ Voor 4% gewijzigd door aGraPusher op 26-03-2021 18:01 ]

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

• Plafonds gespoten
  • Sanitair gemonteerd
  • Schuur geplaatst
  • Screens afgemonteerd
  • Nutsaansluitingen
[Afbeelding][Afbeelding]
Zonnepanelen super mooi, WP buitenunit wel minder zo voor de berging. Heb je helaas geen keus in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 896gerard
aGraPusher schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:00:
[...]

Nice! Ook bijna zover dus :)

Vloerverwarming beneden en boven maar de zolder heeft geen vloerverwarming.
Mijn kamerthermostaat ziet er ook niet echt hip uit 8)7

[...]

Ja is nul op de meter :)
Mooi! Ik vind dat ze ook een strakke meterkast hebben gemaakt, geen gedoe met flexibele leidingen en een extra Eaton kast voor 2 krachtgroepen (warmtepomp, 3-fase PV). Nog ruimte zat voor uitbreiding eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D.deJong schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:49:
[...]

Polen zijn niet illegaal, sinds 2004 al niet.
Zwart werken mag weer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Dat is niet hetzelfde als een illegale werknemer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D.deJong schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:31:
[...]

Dat is niet hetzelfde als een illegale werknemer. ;)
Dat weet ik.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hanzul
Update en eerste foto van mijn kant.
Bij ons zijn eindelijk vandaag de laatste stijgers weg gegaan. Wat ook nodig was want nu kunnen zijn ze de erker afmaken en de ramen plaatsen. Begin van de week de termijn van de dekvloeren gehad, maar termijn waterdicht kunnen ze nog niet sturen. Stucadoor is inmiddels gestart, laatste weken gaan daarmee in, verwachte oplevering nog steeds midden mei, nog genoeg voor ze te doen komende weken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R71fu-AardhauS-u-EreXGn914c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G6Tw6wh89vrptjG428d70Ojy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45

TF

bla bla

Weet iemand zo een meerwerkprijs voor vloerverwarming op de 1e verdieping. Ben even aan het bedenken of dit een leuke optie is; voornamelijk voor koeling en het niet hoeven plaatsen van radiatoren.
Gaat mij meer om een schatting beneden is vw standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzul
TF schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:48:
Weet iemand zo een meerwerkprijs voor vloerverwarming op de 1e verdieping. Ben even aan het bedenken of dit een leuke optie is; voornamelijk voor koeling en het niet hoeven plaatsen van radiatoren.
Gaat mij meer om een schatting beneden is vw standaard
Is niets van te zeggen, soms is er zelfs geen meerprijs. Aan het werk en matriaal hoeft het niet te liggen. Is net wat de aannemer instalateur wil en of ze er zin in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07 11:16
Hanzul schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:51:
[...]

Is niets van te zeggen, soms is er zelfs geen meerprijs. Aan het werk en matriaal hoeft het niet te liggen. Is net wat de aannemer instalateur wil en of ze er zin in hebben.
Bij mij ging het om €4500 aan meerwerk kosten per verdieping voor de aanleg van vv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45

TF

bla bla

Daar ben ik ook beetje bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 10:20

koekjah

Luctor et emergo

Vandaag de KAO ontvangen, staan een aantal dingen in waar ik twijfels over heb. Ben benieuwd of iemand hier het kan verhelderen.

De vraag gaat vooral over de grondrente. Het is een nieuwbouwproject dat nog NIET is gestart en nog niet bekend is wanneer men gaat starten. Ik het KAO lees ik het volgende:
Er zijn nog geen termijnen van de aanneemsom vervallen. Over de grondkosten is tot aan de in het hoofd van deze akte genoemde datum van overeenkomen geen vergoeding verschuldigd.
Wat is de in het hoofd van deze akte genoemde datum? Is dat de datum waarop wij de KAO tekenen?
Zolang de Levering niet heeft plaatsgevonden, heeft de Verkrijger recht op uitstel van betaling van het verschuldigde deel van de koop-/aanneemsom, waar tegenover hij verplicht is aan de Ondernemer rente te vergoeden van 5,5% per jaar voor de grondkosten en 5,5% per jaar voor de overige termijnen, te berekenen als volgt:
a.1. over het onder III.A.1. van deze akte dan wel in lid 3 van dit artikel vermelde bedrag van de grondkosten (exclusief omzetbelasting) vanaf de in het hoofd van deze akte genoemde datum van overeenkomen, docht niet eerder dan vanaf het moment dat de opschortende voorwaarden cf. artikel 15 zijn vervallen tot aan de datum van de Levering;
a.2. over de overige onder III.A.2. van deze akte dan wel in lid 3 van dit artikel vermelde termijnbedragen (inclusief omzetbelasting) vanaf de in het hoofd van deze akte genoemde datum van overeenkomen tot aan de datum van de Levering;
b. over de overige termijnen (inclusief omzetbelasting) vanaf de vervaldatum tot aan de datum van de Levering.
Deze rente dient eveneens bij de Levering te worden voldaan. Op de dag van de Levering wordt het op dat moment reeds verschuldigde deel van de koop-/aanneemsom opeisbaar.
Als ik het goed begrijp gaan wij dus 5,5% per jaar betalen over de grondkosten, gerekend tussen het vervallen van de opschortende voorwaarden en het daadwerkelijk passeren bij de notaris, toch?

Er vanuitgaande dat dit klopt. We gaan pas naar de notaris tot het moment dat men daadwerkelijk gaat beginnen met bouwen, toch?

In de KAO staat dat men een termijn van 9 maanden heeft voor de opschortende voorwaarden (o.a. verkoop van 70%, vergunningen enz) én daarna binnen 6 maanden moet gaan bouwen. Men moet in principe dus binnen 15 maanden na tekenen KAO gaan starten met de bouw.
In het uiterste geval betaal ik dus 6 maanden 'grondrente' á 1000 euro p.m. ? Dat is dus vanaf het moment dat de voorwaarden vervallen tot aan ze daadwerkelijk gaan bouwen (en wij passeren bij de notaris)

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Volgens mij is dat een par pagina’s terug nog uitgebreid besproken, dat kan je nog even opzoeken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Ik heb het hele topic doorzocht, staan idd wat overeenkomsten in maar niet echt het antwoord op mijn vraag. Bij de meeste vervalt de bouwrente namelijk als ze binnen 14 dagen na de hoera-brief passeren. Die passage hebben wij niet.

Er van uitgaande dat mijn gevoel klopt en we dus 5,5% bouwrente verschuldigd zijn na het verlopen van de opschortende voorwaarden, betekent het dus dat de aannemer op het gemakje 6 maanden mag wachten met bouwen en wij dus 6 maanden grondrente moeten betalen.
Het passeren kan immers pas als ze daadwerkelijk gaan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Laatst online: 21:36

vliegnerd

Nintendo fan.

Is wel waar, maar voor de bouwer is het passeren (liquiditeit) ook belangrijk. Voor de bouwer is de bouwrente ook weer een instrument om te voorkomen dat jij gaat treuzelen.

Hoezo kun je pas passeren na start bouw?

In principe passeer je binnen 6 weken na de hoera brief.

[ Voor 23% gewijzigd door vliegnerd op 26-03-2021 22:03 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

koekjah schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:44:
Vandaag de KAO ontvangen, staan een aantal dingen in waar ik twijfels over heb. Ben benieuwd of iemand hier het kan verhelderen.

De vraag gaat vooral over de grondrente. Het is een nieuwbouwproject dat nog NIET is gestart en nog niet bekend is wanneer men gaat starten. Ik het KAO lees ik het volgende:

[...]

Wat is de in het hoofd van deze akte genoemde datum? Is dat de datum waarop wij de KAO tekenen?

[...]

Als ik het goed begrijp gaan wij dus 5,5% per jaar betalen over de grondkosten, gerekend tussen het vervallen van de opschortende voorwaarden en het daadwerkelijk passeren bij de notaris, toch?

Er vanuitgaande dat dit klopt. We gaan pas naar de notaris tot het moment dat men daadwerkelijk gaat beginnen met bouwen, toch?

In de KAO staat dat men een termijn van 9 maanden heeft voor de opschortende voorwaarden (o.a. verkoop van 70%, vergunningen enz) én daarna binnen 6 maanden moet gaan bouwen. Men moet in principe dus binnen 15 maanden na tekenen KAO gaan starten met de bouw.
In het uiterste geval betaal ik dus 6 maanden 'grondrente' á 1000 euro p.m. ? Dat is dus vanaf het moment dat de voorwaarden vervallen tot aan ze daadwerkelijk gaan bouwen (en wij passeren bij de notaris)
Dit is al 2399 keer behandeld volgens mij. De notaris gaat jou na vervallen van de opschortende voorwaarden uitnodigen voor levering. Als jij dat niet loopt te vertragen is er niets aan de hand.

De aannemer moet idd 6 maanden na levering van de grond beginnen met bouwen. Dus in het slechte geval ben je inderdaad 6 maanden lang eigenaar van een stuk weiland waar je rente over betaald aan de bank.

[ Voor 6% gewijzigd door siemenz op 26-03-2021 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

koekjah schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:19:
Ik heb het hele topic doorzocht, staan idd wat overeenkomsten in maar niet echt het antwoord op mijn vraag. Bij de meeste vervalt de bouwrente namelijk als ze binnen 14 dagen na de hoera-brief passeren. Die passage hebben wij niet.

Er van uitgaande dat mijn gevoel klopt en we dus 5,5% bouwrente verschuldigd zijn na het verlopen van de opschortende voorwaarden, betekent het dus dat de aannemer op het gemakje 6 maanden mag wachten met bouwen en wij dus 6 maanden grondrente moeten betalen.
Het passeren kan immers pas als ze daadwerkelijk gaan bouwen.
Ik neem aan dat je de grond aankoopt op het zelfde moment als dat de aanneemovereekomst in gaat.

Na het vervallen van de opschortende voorwaarden stuurt de bouwer de hoera brief. Je hebt dan ongeveer 6 weken de tijd om te passeren voordat de bouwterrein begint.

De bouwrente begint pas te lopen wanneer ze aan de bouw begonnen zijn. Ze kunnen pas aan de bouw beginnen na het versturen van de hoera brief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:50

Rival24

I'll Be Back

Dakillerbean schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 07:36:
[...]
Wij zitten hier precies in het schuttingen proces, echter zitten we qua smaak op 1 lijn, zijn de tuinen allemaal rechttoe rechtaan in 1 blok van 6 huizen, zijn de offertes qua prijs en werk van de hovenier prima, en wijken de wensen niet zozeer af.
Ja daar hoopten wij dus ook op :+
Jullie tuinen is inderdaad wel een uitdaging zo. Verschillen de smaken van kleur of van stijl?
Kleur, stijl, alles verschilt! Onze buren die aan ons vast zitten willen dezelfde schutting als wij, namelijk de 'saaie' privacy schutting met verticaal douglas hout en betonnen paaltje ertussen, maar dan begint het feest. Dat perceel waar je nog een stuk van een kruis in ziet staan wil een hekwerk om hedera tegenaan te zetten (gruwel), dan een stuk zwarte schutting (horizontale planken), om de hoek ook diezelfde zwarte schutting, en dan nog een huis waarvan we het nog niet weten.
kaboom1555 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:02:
[...]

Meest handige is een rabat schutting waarbij beidr buren hun eigen smaak plank bevestigen.

Al heb ik hier ook meegedaan aan 1 kant en daar later rabat op geschroeft wat ik aan de andere kant ook heb.
Die rabatschuttingen geven ook de meeste privacy; je kijkt er niet doorheen als je er schuin voor staat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
We zullen op iets vergelijkbaars uitkomen, maar dan niet verplicht met rabatdelen. Blijkbaar kunnen er ook betonnen palen gezet worden en daar tussenin kan iedereen kiezen wat hij doet. Ergens vind ik het toch een beetje kapitaalvernietiging bij zo'n dubbele schutting maar een discoschutting is nog erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

vliegnerd schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:01:
Is wel waar, maar voor de bouwer is het passeren (liquiditeit) ook belangrijk. Voor de bouwer is de bouwrente ook weer een instrument om te voorkomen dat jij gaat treuzelen.

Hoezo kun je pas passeren na start bouw?

In principe passeer je binnen 6 weken na de hoera brief.
Ik was in de veronderstelling dat de bouwer na de hoera brief nog 6 maanden had om te bouwen en je dus niet direct passeert als het nog enige tijd duurt voordat ze gaan beginnen.

Uit jullie reacties begrijp ik dus dat het gebruikelijk is om zsm na de hoera brief te passeren, ongeacht hoelang het nog duurt voor de bouw start. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
kaboom1555 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:02:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maar dit lijkt een normale schutting waar later rabatdelen op zijn vastgeschroefd. Ik kan me voorstellen dat niet elke schutting zo'n bovenrand en diepliggende verticale planken heeft zodat de rabat die er uiteindelijk overheen komt, netjes vlak ligt. Of kan je dit doen bij élke 'flutschutting'?

Googelen op 'Rabatschutting betonpalen' levert bij mij de schuttingen op die ik graag zie: horizontale planken, zwaar, betonpalen en onderaan een betonband tegen het rotten. Hoe zwaarder, hoe beter, tegen het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 11:03
(jarig!)
Tijdens onze oplevering het punt van de kookgroep aangebracht. Het (2x16A)32A verhaal op een 25A hoofdgroep en natuurlijk de ondertussen wel bekende artikel 433.1 uit de NEN1010. De installateur geeft hier op de volgende reactie:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Het begint een beetje een welles/nietus spelletje te worden en ik weet niet hoeveel zin ik daar nog in heb :)

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Laatst online: 19-09 15:09
Maar als je de kookplaat op vol vermogen aan staat, uit welke fase komt dan die 7,3kw? Toch gewoon uit die ene fase en dus gaat het over die ene hoofdzekering van 25a. Echt heel ingewikkeld is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaboom1555
  • Laatst online: 27-07 17:07
896gerard schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 00:55:
[...]

Maar dit lijkt een normale schutting waar later rabatdelen op zijn vastgeschroefd. Ik kan me voorstellen dat niet elke schutting zo'n bovenrand en diepliggende verticale planken heeft zodat de rabat die er uiteindelijk overheen komt, netjes vlak ligt. Of kan je dit doen bij élke 'flutschutting'?

Googelen op 'Rabatschutting betonpalen' levert bij mij de schuttingen op die ik graag zie: horizontale planken, zwaar, betonpalen en onderaan een betonband tegen het rotten. Hoe zwaarder, hoe beter, tegen het geluid.
Volgens mij kan dit bij elke schutting. Je moet alleen even een breed genoege afdeklat kopen of custom maken.
Pagina: 1 ... 175 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2