RiCk schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:59:

ik mag mij hier nu ook melden als toekomstig nieuwbouwbewoner.
Gisteren akkoord gegeven, nog niet getekend. Eerste nacht was verschrikkelijk wetende waar we aan gaan beginnen: huis verkopen (onzekerheid), tijdelijk huren (onzekerheid), nieuw huis wanneer af en tegen welke kosten en uitloop en shit (onzekerheid).
Nu snel in de meerwerklijst duiken (wel uitbouw, wtf is topkoeling, dat soort ellende) en dan hopelijk volgende week tekenen en de hypotheek aanpakken.
Tenzij ik écht niet meer in slaap kom van de stress

Vorige week de stoute schoenen aan getrokken en onze woning voor de gein op een aantal Facebook groepen gepost. Wel redelijk uitgebreid beschreven hoe groot de ruimtes zijn.
Geen luxe zaken zoals nieuwe keuken ed benoemd, enkel de tuin. Ook geen foto's of een prijs.
Wel heel duidelijk vermeld dat wij pas een overdacht willen doen nadat we verhuisd zijn en dat dit pas volgend jaar wordt.
Heb denk ik 50 messenger berichten gehad waarvan er 7 nu een bezichtiging hebben gepland en nog 3 kandidaten die wel interesse hebben.
In eerste instantie alleen de plattegrond gedeeld en als ze nog interesse hadden kregen ze een documentje met wat meer informatie over ons en de woning.
Daar zat ook een linkje bij naar datumprikker.nl waar ze zelf een datum en tijd konden kiezen.
We hebben twee weekenden vrij gemaakt en als ze een bod willen doen moet dit voor 17 April 12:00 en als je de koper bent dan hoor je dit 18 April voor 12:00.
Allemaal weten ze dat ze pas over minimaal een jaar de sleutel krijgen. Vinden ze allemaal fijn omdat ze dan nog kunnen sparen ed.
Voor ons de zekerheid dat we de woning verkocht hebben en voor welke prijs.
Nu alleen uitzoeken hoe we dat doen met het papierwerk aangezien een hypotheek offerte vaak niet zo lang geldig is.
Ben reuze benieuwd waar ook dit avontuur gaat eindigen!
Overigens geven we overal duidelijk aan dat we niet verkopen aan een investeerder.