Het zijn krengen om schoon te krijgen/houden.
Ik had ze in mijn vorige woning liggen (3 verschillende soorten/tegels) en na tientallen middelen en 3 Mosa vertegenwoordigers op bezoek te hebben gehad: nee dat is een eigenschap van de tegel. Ze blijken een poreuze tegel te bakken en daar gaat dus nu eenmaal vuil inzitten of hechten en dat is met geen mogelijkheid schoon te krijgen en houden.
Ik heb er weleens wat eerder over geschreven en destijds (achteraf) veel onderzoek naar gedaan en het blijkt echt een Mosa/Italiaanse eigenschap te zijn. Internet is er ook genoeg over te vinden.
Het enige wat ze alleen maar iedere keer verkondigden: “ja maar we leggen ze ook veel in winkelstraten en centrums hoor”. Alsof dat dan betekend dat ze mooi schoon te houden zijn

.
Ik zal eens in mijn foto archief zoeken. Wij hadden een lichtgrijze serie en een bruine serie en een bruinachtige stroken serie en allemaal vertoonden ze het in dezelfde mate.
Mijn vrouw voornamelijk krijgt er nog een verhoogde bloeddruk van als ze denkt aan die vloeren. Nu lichte kleur keramisch parket en dat is fluitend met een stoomreiniger/dweil in 1 veeg schoon.
Mijn huidige tegelzetter vanuit het project ging ik heen om te oriënteren en mijn vrouw gaf dus aan: we zoeken tegels die makkelijk schoon te houden zijn want daar hebben we nog nachtmerries van. Hij: Zeker een Mosa tegel gehad?
Ik zweer het je, dit kon hij van ons niet weten want hij zat 200km verderop.
Overigens nu dus ook 2 verschillende tegels in grijstinten in de badkamers bij hem vandaan met de absolute belofte dat die gewoon makkelijk schoon te houden zijn en die belofte heeft hij absoluut waar gemaakt. Deze zijn met een simpele dweil als nieuw.
[
Voor 38% gewijzigd door
GeeMoney op 11-03-2021 22:51
]