Als vervolg op:
T.Kreeftmeijer in "Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1"
Inmiddels ben ik weer terug van een geweldige reis en er is gelukkig een hoop gebeurd afgelopen maanden.

December

1-12-2018, het huis begint vorm te krijgen, het dak moet er nog wel op, maar meer ook niet.
Mei

25-4-2019, de ombouw voor de werk van de herstelwerkzaamheden wordt weggehaald! Na heel veel jaren komt het nieuwe kerkplein te voorschijn.

26-4-2019, de eerste ramen zitten erin. De gevel zat er in februari al voor het grootste deel.

7-5-2019, zeker geen slecht huis. Zo zonder hekken en stijgers ziet kan je pas zien hoe het geheel eruit ziet.

9-5-2019, kijkdag. Na mijn schooldag mocht ik toch nog even naar binnen (ondanks dat het eigenlijk al zeker een kwartier te laat was

). De binnenplaats. Wij hebben hier geen gevel, nou ja niet veel meer dan een deur. De kraan gaat er volgende week uit.

9-5-2019, de woonkamer met zicht op de muur waar de keuken komt.
Oplevering is inmiddels alweer uitgesteld tot of net voor de bouwvak, of anders er direct na. We gaan uit van het tweede, dus eind augustus. In de zomervakantie lekker klussen zit er dus mooi niet meer in.
Er zijn nog een paar puntjes, zoals het missen van een LL en een bel.
Over die laatste, is het tegenwoordig standaard dat een draadloze bel standaard is? Hoop het niet, maar in ieder geval ontbreekt de aansluiting voor een bel op de muur waar die in de tekening staat.
Nog iets: de regenafvoer lijkt door middel van een gootje gewoon over de ramen heen te gaan. Er zit in het midden wel een gat, maar of dat regenwaterafvoer is, geen idee. Laten we dat hopen, anders kunnen we na elke regenbui de ramen gaan wassen.
Over PV is nog niets bekend.
Van buiten is inmiddels weinig verandering meer te zien.