Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 149 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.804.539 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:36
Marinos83 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:48:
[...]

Ik heb de berekening zoals gebruikt voor vergunning dus wel al, maar uiteindelijk zullen er vast dingen anders zijn (vermogen panelen, type warmtepomp, grootte buffervat). Is het dan niet beter om te wachten tot die zaken definitief zijn? Of zelfs wachten op het Energieprestatierapport omdat dit dan is gecontroleerd door een gecertificeerd deskundige?
Dan is het beter om te wachten op het EP rapport, die is het meest nauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
vortexnl1982 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 00:04:
[...]

Ja ik ben er ook bang voor. Het is ook nog een ambachtelijke steen ( van moortel brick k). Zo'n terugliggende voeg geeft zo'n steen net een mooi accent.
Dat is balen! Misschien is het mogelijk ergens een proefstuk uit te hakken en opnieuw te voegen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-07 13:38
Vanochtend nog maar even langs het huis in aanbouw gereden, eens zien hoe de boel erbij stond. Vanwege de aanleg van de nieuwe bestrating lag het hekwerk van de aannemer op een berg, was de boel verlaten en kon de verleiding niet weerstaan om even een foto te knippen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2oQ1y1VRCeyl1oqYpvczOfiCdq0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AJmnCLufZpyVQFbNRr3hvLk0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcTOov8hYtVwHdohl6hE5m8AVZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ZCJEEYXFJlXLxRQfuRGbcol.jpg?f=fotoalbum_large

Voor “behangklare” muren vind ik het nog best aardig. Schuur in de tuin inmiddels ook al geplaatst en volgens mij loopt het nu langzaam op zijn eind. Volgende week zaterdag officieel binnen kijken!

[ Voor 90% gewijzigd door Dakillerbean op 16-01-2021 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzul
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-09-2024
Hanzul schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:27:
Wij zijn inmiddels offertes aan het opvragen aan stucadoors, dak gaat er aankomende week op en oplevering staat gepland in mei. Wat zijn prijzen die hier mensen betaald per m2 hebben, voor strak machinaal stucwerk + evt latex spuiten. Ben wel benieuwd of de prijzen die op internet genoemd staan realistisch zijn. Bij ons gaat het om 110 meter boven doen we hoofzakelijk zelf behangen en in de keuken hoeft ook maar een klein beetje gestuurd te worden. Zolder gaan we in het begin ook nog niets spannends mee doen.

Daarnaast hebben we nog 30m2 kale kallstand elementen die behangklaar gemaakt moeten worden (garage) wat kantoor wordt.
Inmiddels, eerst offerte binnen van Stucadoor uit het dorp. €18,00 per meter, excl BTW. Dit is voor machinaal strak pleisteren, afplakken, kitten, schuren, en latex spuiten in een kleur naar keuze, standaard witte Rai kleuren. Waarbij opmerking als er meer mensen meedoen er nog klein beetje voor ons vanaf kan. Volgens mij al best netjes, of hebben andere betaald of hier alleen maar renovlies mensen. Regio brabant zuid Oost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Cor
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-08-2021
Hoi Hanzul.

Ik hier ook Brabant zuid-oost.
Reageer eens via pb, misschien dat ik nog iets heb voor jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaboom1555
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-07 17:07
Dakillerbean schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:29:
Vanochtend nog maar even langs het huis in aanbouw gereden, eens zien hoe de boel erbij stond. Vanwege de aanleg van de nieuwe bestrating lag het hekwerk van de aannemer op een berg, was de boel verlaten en kon de verleiding niet weerstaan om even een foto te knippen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor “behangklare” muren vind ik het nog best aardig. Schuur in de tuin inmiddels ook al geplaatst en volgens mij loopt het nu langzaam op zijn eind. Volgende week zaterdag officieel binnen kijken!
Knullig dat die beton molgoot lager ligt dan de bestrating en het water daardoor je tuin in zal lopen. Volgens mij is bij bovengronds afvoeren juist de bedoeling dat het via rijbaan/trottoir naar wadis gevoerd wordt. Zou ik nog even goed naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daantju
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-09 21:11
Vanmiddag even gekeken bij onze nieuwe woning, en positief verrast. De vloerverwarming is gelegd en de vloer gestort. Ze zijn gestart met de achtertuinen en het huis is uit de stijgers.

Ze roepen oplevering in Q2 (11 woningen). Maar mijn vermoeden is dat dit eind Q1 gaat zijn. Wat zijn jullie ervaringen qua doorlooptijd in deze fase?

overigens, het verschil in steen is bijzonder. Maar het bovenste deel wordt nog wit geschilderd, dus mogelijk zijn ze voor een ander (goedkopere?) steen gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZStMd37Ebh-qpR0CxmES_x0vNAE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6tlqW5NBkGKeIw5bmDRq83I3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3VcLAO5ElCgQM7yVSAoth9Es-M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FDnFyctF8spbGblZeyLoAydX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S023
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Hoe gaan jullie om met de geldigheidsduur van hypotheekofferten in relatie tot passeren bij de notaris? Ik krijg te horen dat de bouw waarschijnlijk q3-q4 begint, maar weet niet of het daarmee binnen de 9 maanden valt. Dat zou dus betekenen dat tzt de financiering opnieuw geregeld moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:55
Daantju schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:49:
Vanmiddag even gekeken bij onze nieuwe woning, en positief verrast. De vloerverwarming is gelegd en de vloer gestort. Ze zijn gestart met de achtertuinen en het huis is uit de stijgers.

Ze roepen oplevering in Q2 (11 woningen). Maar mijn vermoeden is dat dit eind Q1 gaat zijn. Wat zijn jullie ervaringen qua doorlooptijd in deze fase?

overigens, het verschil in steen is bijzonder. Maar het bovenste deel wordt nog wit geschilderd, dus mogelijk zijn ze voor een ander (goedkopere?) steen gegaan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Of een steen die beter te verven is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

S023 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:32:
Hoe gaan jullie om met de geldigheidsduur van hypotheekofferten in relatie tot passeren bij de notaris? Ik krijg te horen dat de bouw waarschijnlijk q3-q4 begint, maar weet niet of het daarmee binnen de 9 maanden valt. Dat zou dus betekenen dat tzt de financiering opnieuw geregeld moet worden?
Als je zeker weet dat je de hypotheek kan krijgen, kan je ook wachten met het aanvragen bevestigen van het definitieve hypotheek aanbod totdat de passeer datum bekend is.

Je hoeft richting de makelaar/aannemer niet aan te tonen dat je het kan betalen, voordat je financieringsvoorbehoud afloopt.

Je kan er alleen naderhand niet meer onderuit.

Dit hadden wij ook gedaan. Via Lloyds (execution only) kan je via de website alle stukken uploaden, als het compleet is krijg je een aanbod. Mocht de passeer datum nog niet in zicht zijn, geef je aan dat je nog wil wachten en sturen ze tzt gewoon opnieuw een bod. Kan wel zijn dat je dan een nieuw loonstrookje ed moet uploaden omdat ze wel courante info willen. Maar als je situatie niet veranderd is dat geen risico.

[ Voor 22% gewijzigd door JackBol op 16-01-2021 18:17 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Nu online
Kan iemand mij uitleggen waarom de 'zwart stalen' (ahem) douche wanden van, zeg, Alux of vergelijkbare leverancier €1500 kosten in 90x230cm, terwijl iets vergelijkbaars bij Hornbach uit de top serie rond €400 kost?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 18:03
De bouw van de "kerk" in Steenbrugge Deventer gaat ook de goede kant op! Vanaf begin van de bouw elke week een drone filmpje gemaakt :*) Tussentijdse resultaat:

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

nel!s schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:19:
Kan iemand mij uitleggen waarom de 'zwart stalen' (ahem) douche wanden van, zeg, Alux of vergelijkbare leverancier €1500 kosten in 90x230cm, terwijl iets vergelijkbaars bij Hornbach uit de top serie rond €400 kost?
Een van die staalboeren heeft met ooit vertelt in het verschil van afwerking van de gelaste naden en dat high end werkt met dubbele glaslatten waar de goedkope wanden en deuren werken met enkele glaslatten.

Maar uiteindelijk is het een kwestie van smaak en de diepte van de portemonnaie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:25

d0s

sssst

nel!s schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:19:
Zit toch wel wat kwaliteitsverschil in. Alux vonden wij echter niet geschikt omdat het glas er niet plat opzit aan de douche kant. Lastig schoonhouden dus met die spijlen.

Q1sanitair heeft prima betaalbare zwarte douchewandjes. Waarbij de douche kant makkelijk is schoon te maken. En prima kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Niet online
Bladeslayer schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 18:23:
De bouw van de "kerk" in Steenbrugge Deventer gaat ook de goede kant op! Vanaf begin van de bouw elke week een drone filmpje gemaakt :*) Tussentijdse resultaat:

[YouTube: De kerk - Steenbrugge - Januari 2021]
Mooi hoor, misschien weeknrs er nog bij zetten? Of is elke "knip" een week? Wel erg leuk om later nog eens terug te kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Scuderia110 op 16-01-2021 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:02
Voordat de bouw begint heb je ws al lang getekend bij de notaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
De passeerdatum van de grond is doorgaans afhankelijk van het in vervulling gaan van alle opschortende voorwaarden, zoals verlenen van vergunningen of bijv. de veelgebruikte 70%-verkocht regel (maar dat staat in je kao). Vaak wil/moet je ook snel nadat aan die voorwaarden is voldaan naar de notaris, omdat anders rente over grondkosten kan gaan lopen. En je offerte hoeft maar geldig te zijn tot die passeerdatum. Dat zou een adviseur of makelaar wel uitgelegd moeten hebben eigenlijk.

Wij hebben overigens ook 'gegokt' op een houdbaarheid van die offerte van maar 6 maanden (want: lagere rente) en hebben via de mail een toezegging gekregen van onze hypotheekadviseur dat er kosteloos een nieuwe offerte in elkaar gezet wordt (even los van andere risico's zoals inkomensdaling etc.). Uiteindelijk niet nodig geweest: nov 2020 offertedatum, jan 2021 passeerdatum, wrs mrt/apr 2021 start bouw.

[ Voor 4% gewijzigd door finsdefis op 16-01-2021 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean

Gaaf gedaan! Af en toe een hoekje van ons blok in beeld, heb daar ook wekelijkse foto’s van maar helaas geen drone tot mijn beschikking!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dit artikel uit de NRC kwam net voorbij in de groepsapp van onze wijk in aanbouw.
Wel leuk artikel om te lezen en erg herkenbaar ook in dit topic.
Denk dat iedereen hier wel 'schuldig' is/wordt aan een of meerdere items uit die lijst.

https://www.nrc.nl/nieuws...te-funda-cliches-a4027563

Zelf 'schuldig' aan het kookeiland en visgraatvloer (beneden), maar wel in andere kleur.

[ Voor 11% gewijzigd door Farmerwood op 16-01-2021 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Farmerwood schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 19:43:
Dit artikel uit de NRC kwam net voorbij in de groepsapp van onze wijk in aanbouw.
Denk dat iedereen hier wel 'schuldig' is/wordt aan een of meerdere items uit die lijst.

Heel herkenbaar.
Schuldig met 5 punten (eigelijk 4,5. Kleur klopt, model bank niet) aan deze kant :') O-)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:43

Hier alleen een vrijstaand bad en visgraat (wel lichte kleur en echt hout). De rest erg herkenbaar uit die woning programma's op tv, vooral die deuren :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Zelf 'schuldig' aan het kookeiland en visgraatvloer (beneden).
Vrienden van ons hebben een vrijstaand bad. Nadat we daar een keer onze zoon van 2 gedoucht hadden, wisten we direct dat wij dat niet hoefden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaa87
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-07-2021
JackBol schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:00:
[...]

Vrienden van ons hebben een vrijstaand bad. Nadat we daar een keer onze zoon van 2 gedoucht hadden, wisten we direct dat wij dat niet hoefden.
Ik ben wel benieuwd waarom? Wat is er mis mis met een vrijstaand bad? Ik heb nooit een bad gehad en heb in mijn nieuwbouw woning gekozen voor een vrijstaand bad omdat ik dat er ruimtelijker en moderner uit vind zien dan zo'n groot blok met tegels aan de muur.

Eerlijk gezegd ga ik waarschijnlijk nooit in bad ik heb het genomen voor de "look" en het idee 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:26

Mooi project, maar mijn OCD-meter slaat echt helemaal uit op de plaatsing van die zonnepanelen. Heb je zo'n fantastisch gebouw en dan is de ruimte tussen de zonnepaneelblokken niet hetzelfde.. Jezus (pun intended) wie heeft dit goedgekeurd?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Yaa87 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:20:
[...]
Ik ben wel benieuwd waarom? Wat is er mis mis met een vrijstaand bad?
Ik heb geen vrijstaand bad, maar wel 2 kleine kinderen en als die (samen) in bad geweest zijn sta je de hele badkamer droog te maken. Bij een vrijstaand bad wordt het waarschijnlijk nog veel natter (op plekken waar je slecht bij kan).

Dus voor ons zeker geen vrijstaand bad. 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
[...]

Ik ben wel benieuwd waarom? Wat is er mis mis met een vrijstaand bad? Ik heb nooit een bad gehad en heb in mijn nieuwbouw woning gekozen voor een vrijstaand bad omdat ik dat er ruimtelijker en moderner uit vind zien dan zo'n groot blok met tegels aan de muur.

Eerlijk gezegd ga ik waarschijnlijk nooit in bad ik heb het genomen voor de "look" en het idee 😅
Omdat het rondom met kinderen letterlijk zeiknat wordt. En vaak is hij semi vrijstaand gepositioneerd waardoor je dus eigenlijk 2 dode hoeken hebt waar je slecht bij kan om het weer droog te maken :).
Voor de looks is het zeker mooi maar ook ik heb er niet voor gekozen.

En zo’n blad moet natuurlijk ook wat te schrijven hebben. Elke tijdsgeest heeft zijn “trends”. Je moet doen wat je zelf mooi vind natuurlijk en voor ons was dat nu inderdaad ook een visgraat vloer van keramische tegels. Wat een ander daarvan vind boeit mij weinig, ik moet erin wonen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

Zelf 'schuldig' aan het kookeiland en visgraatvloer (beneden), maar wel in andere kleur.
Hier geen visgraat /pvc en ook geen keuken eiland (maar een bar/schier eiland) :P.
Wel 3m hoog plafond _/-\o_

Reden om geen visgraat te nemen is dat we het voor boven te prijzig vonden worden (2 verdiepingen), en wilden graag overal dezelfde (multiplank) vloer in huis.

[ Voor 14% gewijzigd door Sport_Life op 16-01-2021 21:28 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Wel jaloers op 3m hoog plafond 😄.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

[...]

Omdat je dan na het badderen de hele badkamer staat af te drogen! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Requiem19 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:29:
Wel jaloers op 3m hoog plafond 😄.
Wij hebben ook 3.05m plafond! Voor best veel geld ook uitsparingen in het beton laten maken om er geen verlaagd plafond in te hangen. Zonde van elke cm die je opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
JackBol schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:48:
[...]

Wij hebben ook 3.05m plafond! Voor best veel geld ook uitsparingen in het beton laten maken om er geen verlaagd plafond in te hangen. Zonde van elke cm die je opgeeft.
Nog jaloerser!

Wij hebben 2.69 maar gaat 2.60 worden door verlaagd plafond omdat bouwer geen uitsparingen wil maken in de kanaalplaten ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Tsja, trends.

Wij hebben er maar twee uit dat lijstje: Een kookeiland van 320x120. Onze keuken is echter niet wit maar van grijzig gezandstraald eiken, of weetikveel hoe ze die beachwood uitstraling daarop krijgen. Drie ovens zitten er bij ons ook in. Als koken een hobby is vind ik een grote keuken niet echt een trendding, maar wellicht is meer aandacht voor eten zelf sowieso een trend. Geen verkeerde overigens ;) ; En onze vloer is inderdaad visgraat, walvisgraat wel te verstaan, van dubbel gerookt eiken.

An sich hebben wij ons uiteraard ook laten inspireren door dingen die we tegen kwamen maar zeker niet door VT wonen. Wat een afgrijselijk strakke witte ellende is dat meestal zeg :X Chronisch gebrek aan werkplek bij het maken van taarten en pizzas leidde tot het eiland. Dezelfde soort visgraat lag op de vloer van de vloerenwinkel waar we kwamen, we waren meteen verkocht <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:55
Jheroun schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:01:
Tsja, trends.

Wij hebben er maar twee uit dat lijstje: Een kookeiland van 320x120. Onze keuken is echter niet wit maar van grijzig gezandstraald eiken, of weetikveel hoe ze die beachwood uitstraling daarop krijgen. Drie ovens zitten er bij ons ook in. Als koken een hobby is vind ik een grote keuken niet echt een trendding, maar wellicht is meer aandacht voor eten zelf sowieso een trend. Geen verkeerde overigens ;) ; En onze vloer is inderdaad visgraat, walvisgraat wel te verstaan, van dubbel gerookt eiken.

An sich hebben wij ons uiteraard ook laten inspireren door dingen die we tegen kwamen maar zeker niet door VT wonen. Wat een afgrijselijk strakke witte ellende is dat meestal zeg :X Chronisch gebrek aan werkplek bij het maken van taarten en pizzas leidde tot het eiland. Dezelfde soort visgraat lag op de vloer van de vloerenwinkel waar we kwamen, we waren meteen verkocht <3
Heb je VT wonen wel eens gekeken of roep je maar wat? Ik heb volgens mij nog nooit een witte muur gezien in dat programma (na oplevering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tsja, trends.

Ja precies, dan is het een bewuste keuze.
Veel buren hebben keuken en woonkamer gewisseld om een groot eiland erin te prikken, wij zitten juist liever op de bank (met gezin) of aan de grote eettafel (familie/vrienden) ipv achter het fornuis :P.

Ik vind ook dat we te "eenvoudig" koken voor zo'n grote keuken ;). (Met 3 jonge kinderen is daar sowieso weinig tijd voor).

Als koken een hobby was hadden we andere keuzes gemaakt, maar dan idd niet om de trend maar omdat het beter past :).

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 16-01-2021 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

JackBol schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:48:
[...]

Ik wil over een paar jaar het plafond nog laten stucen, dan gaat er 4 mm hoogte af :o :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook benieuwd hoe lang al die zwarte kranen en deurklinken zich gaan houden in een huis waar een vrouw een ring draagt. Ik gok dat al dat spul over een jaar of 2-3 allemaal afgesleten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn altijd trends, alleen nu valt het meer op door social media en funda omdat je bij iedereen binnen kunt kijken.

Overigens vind ik stalen deuren wel mooi, maar als je er een wilt, neem dan ook echt een stalen deur. Die svedex zwarte look-a-like deuren kunnen echt niet. :P En zorg dat je minimaal 100cm uitsparing hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Deleon78 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:21:
[...]

Heb je VT wonen wel eens gekeken of roep je maar wat? Ik heb volgens mij nog nooit een witte muur gezien in dat programma (na oplevering).
Wel eens, maar da's een tijd geleden. Ik put vooral uit herinneringen van het tijdschrift. En daarmee is vooral 'strak' niet mijn smaak. Dus ik roep vooral wat omdat wat ik weet van VT wonen niet mijn smaak was. Dus nee, ik kijk het niet zo vaak :)

Ik zou mensen toch vooral adviseren om breed dingen te lezen en bekijken om te kijken wat je zelf leuk vindt. En dat kan natuurlijk exact overeenkomen met dat wat VT wonen neerzet, ook niks mis mee, maar het is niet voor mij.
Sport_Life schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:26:
[...]

Ja precies, dan is het een bewuste keuze.
Veel buren hebben keuken en woonkamer gewisseld om een groot eiland erin te prikken, wij zitten juist liever op de bank (met gezin) of aan de grote eettafel (familie/vrienden) ipv achter het fornuis :P.

Ik vind ook dat we te "eenvoudig" koken voor zo'n grote keuken ;). (Met 3 jonge kinderen is daar sowieso weinig tijd voor).

Als koken een hobby was hadden we andere keuzes gemaakt, maar dan idd niet om de trend maar omdat het beter past :).
Dat we het werkblad flink zouden gebruiken wist ik wel, maar ook de drie ovens zijn al met regelmaat tegelijk gebruikt.

Het bad hebben we in een jaar tijd welgeteld 1 x gebruikt. Maar je wilt er toch eentje. Da's denk ik een tijdloze trend, een bad dat je zelden gebruikt :P

[ Voor 37% gewijzigd door Jheroun op 16-01-2021 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
Schuldig aan 1/7. En dan nog maar een beetje, want het kookeiland is beperkt qua afmeting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 18:03
RobbieB schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:52:
[...]

Mooi project, maar mijn OCD-meter slaat echt helemaal uit op de plaatsing van die zonnepanelen. Heb je zo'n fantastisch gebouw en dan is de ruimte tussen de zonnepaneelblokken niet hetzelfde.. Jezus (pun intended) wie heeft dit goedgekeurd?
Haha ja klopt. Helaas is het aantal zonnepanelen per woning niet hetzelfde inderdaad. We kwamen hier pas achter op het moment dat de installateur de zonnepanelen aan het leggen was :F Dit komt door keuzes van de bewoners hoeveel extra panelen er nodig zijn om EPC = 0 te behalen. Mocht de desbetreffende bewoner het eerder geweten hebben dat de rest 15 ipv 12 panelen op het dak had liggen, dan waren ze er wel in mee gegaan denk ik :)

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05:34

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Farmerwood schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:56:
[...]

Ik heb geen vrijstaand bad, maar wel 2 kleine kinderen en als die (samen) in bad geweest zijn sta je de hele badkamer droog te maken. Bij een vrijstaand bad wordt het waarschijnlijk nog veel natter (op plekken waar je slecht bij kan).

Dus voor ons zeker geen vrijstaand bad. 😋
Hier gekozen voor een vrijstaande Jacuzzi Unique met afmetingen 2.00 x 1,50 meter en dan heb je absoluut geen last van natte vloeren. Ongeveer 15 cm verzonken in de badkamervloer, zodat je via de panelen wel bij de technische installatie kunt.

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdebassie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-05 14:43
Tsja, trends.

En waarom denk je dat die vloerenboer die vloer daar heeft liggen :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nel!s
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:10:
[...]

Sketchup Make 2017 is gratis en daarmee kun je gewoon op de milimeter nauwkeurig werken.
En anders:

https://www.fiverr.com/se...te-original-term=sketchup
Top dit, de hele opdracht via fiverr kostte me €20!

Ik ga meteen een heel sketchup model van ons huis laten maken door dezelfde persoon *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:09
nel!s schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:32:
[...]

Top dit, de hele opdracht via fiverr kostte me €20!

Ik ga meteen een heel sketchup model van ons huis laten maken door dezelfde persoon *O*
Als iemand tips heeft om z'n huis door iemand in Sketchup na te laten maken hou ik me aanbevolen. Is nogal monnikenwerk waar ik niet echt goed in ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
  • Nu online
Ascension schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Als iemand tips heeft om z'n huis door iemand in Sketchup na te laten maken hou ik me aanbevolen. Is nogal monnikenwerk waar ik niet echt goed in ben ;)
Via fiverr dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:09
@nel!s ja, vooral benieuwd naar ervaringen heeft om dit te laten doen en evt. met specifieke personen op fiverr. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:17
Vrijstaand bad zou ik ook niet zo snel doen, leuk als je een balzaal als badkamer hebt maar anders vooral onhandig. Kun je beter semi-vrijstaand kiezen. Wel de mooie curve van een bad aan de zichtzijde maar wel tegen de muur aangebouwd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nel!s
  • Nu online
Ascension schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:51:
@nel!s ja, vooral benieuwd naar ervaringen heeft om dit te laten doen en evt. met specifieke personen op fiverr. :)
Ik heb een willekeurige Indiasche architectuur student genomen, werk zelf veel meer Indiase mensen in mijn baan en altijd zeer onder de indruk van Engels taal en kwaliteit van werk, zo ook met deze jongen.

Ik krijg later deze week de 3d versie en zal je nav ervaring daarmee een naam geven, maar je kunt ook prima zelf af gaan op de reviews op fiverr denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Tdebassie schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:48:
[...]

En waarom denk je dat die vloerenboer die vloer daar heeft liggen :-)
Omdat het naast een van de mooiste ook een hele dure vloer is waar ze goed op verdienen ;) Die vloerenboer zat daar al eventjes, ons vorige nieuwbouwhuis dat we in 2008 kochten is door dezelfde partij van vloeren voorzien. Toen lag die vloer daar al, en toen was die al niet nieuw. Volgens mij hebben we er toen niet eens over nagedacht om die gerookte vloer te nemen, zullen we wel (terecht) van gedacht hebben dat die buiten ons budget viel.

Trends komen natuurlijk ergens vandaan maar sommige dingen vind ik vrij tijdloos, zoals vloerendingen. Baden op pootjes zijn eigenlijk gewoon heel klassiek en passen in veel interieurs. Die stalen deuren en Vermeer prints vind ik meer een modeverschijnsel dan zo'n bad. Uiteindelijk kan het leiden tot een nieuwe 20's look waarbij mensen over 100 jaar denken: ja, zoals ze in de jaren 20 van de 21e eeuw die deuren deden, dat vind ik mooi.

Uiteindelijk doe ik daar zelf ook aan mee, onze nieuwbouwwoning is voorzien van paneeldeuren met glas in lood en architraven. Een gestucte plint langs het plafond, eikenhouten vloeren en veel jugendstil/tiffany lampen. Volkomen jaren 20/30, maar dan wel die van de vorige eeuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Klinkt heel interessant. Ik heb nu in floorplanner een begane grond gemaakt maar kan voor veel spullen qua inrichting net niet vinden wat ik zoek, en hij reageert erg langzaam waardoor het niet lekker werkt. Zat daarom al te twijfelen om Sketchup een keer te proberen maar daar heb ik geen ervaring mee. Kun je via fiverr dan iemand op basis van plattegrond en paar plaatjes een 3d model laten maken? En kun je daar zelf dan later makkelijk mee verder werken? Ik wil het vooral gebruiken om in deze fase ons eigen interieur te ontwerpen en daarbij veel dingen uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Bladeslayer schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:11:
[...]

Heeft hij nog iets van een omgevings vergunning aangevraagd en een constructie berekening laten maken? Hier moet naast het standaard raveelijzer, waarschijnlijk lokaal de kanaalplaten ook nog verstevigd moeten worden met een stalen constructie.
Ik heb in mijn vorige huis de oude vlizotrap eruit gehaald en een nieuwe vaste trap laten plaatsen.
Hiervoor heb ik verder geen omgevingsvergunning aangevraagd.

Ik heb een bedrijf laten komen om het nieuwe gat te maken (gewapend beton) en ook om het oude gat dicht te maken, deze mensen gaven aan dat het qua constructie echt geen probleem was, in het oude gat kwam netjes gewapend beton terug.

De kosten vielen mij erg mee, het gat maken + oude gat vullen zat rond de 1000 euro en de nieuwe trap zat rond de 1700 euro.

Al met al een investering welke ik direct weer zou doen, echt een meerwaarde voor je huis in mijn ogen.

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansgrave
JamesB009 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:24:
[...]

Ik heb in mijn vorige huis de oude vlizotrap eruit gehaald en een nieuwe vaste trap laten plaatsen.
Hiervoor heb ik verder geen omgevingsvergunning aangevraagd.

Ik heb een bedrijf laten komen om het nieuwe gat te maken (gewapend beton) en ook om het oude gat dicht te maken, deze mensen gaven aan dat het qua constructie echt geen probleem was, in het oude gat kwam netjes gewapend beton terug.

De kosten vielen mij erg mee, het gat maken + oude gat vullen zat rond de 1000 euro en de nieuwe trap zat rond de 1700 euro.

Al met al een investering welke ik direct weer zou doen, echt een meerwaarde voor je huis in mijn ogen.
Bij een massieve betonvloer hebben die mensen misschien goed gegokt... Er zijn legio soorten vloeren waar je echt niet zo maar een gat erbij kan maken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Je begint je bijna af te vragen of dit wel echt kan voor die prijzen. €34 om je huis digitaal in te tekenen... voor dat geld is het echt een no-brainer.

Ben vooral benieuwd of die die gasten ook ruimtes kunnen in tekenen waarvan geen maten bekend zijn op basis van de schaal.

Ik hou me ook aan bevolen voor de referentie :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:03
Toppe schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:35:
[...]

Je begint je bijna af te vragen of dit wel echt kan voor die prijzen. €34 om je huis digitaal in te tekenen... voor dat geld is het echt een no-brainer.

Ben vooral benieuwd of die die gasten ook ruimtes kunnen in tekenen waarvan geen maten bekend zijn op basis van de schaal.

Ik hou me ook aan bevolen voor de referentie :+
In Acrobat reader zit meet gereedschap en die. werkt best goed. Dus als je een pdf hebt moet dat best lukken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Ascension schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Het is al vaak voorbij gekomen hier in dit topic, maar ik gebruik Sweet Home 3d. Je werkt op basis van schaal, bijvoorbeeld een plattegrond van je verdieping, waar je de muren moet intekenen (overtrekken van de plattegrond).

Erg toegankelijk programma, waarbij je ook een functie hebt om bijvoorbeeld het verloop van de stand van de zon te renderen. Hiermee kan je bekijken waar en hoe laat de schaduw binnen valt. :) Heeft ons erg geholpen in het maken van een geschikte indeling van de ruimtes etc.

[ Voor 10% gewijzigd door RadiQal op 17-01-2021 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

In het bouwbesluit kan ik er weinig over terug vinden, maar mag je de meterkast ook standaard links of rechts laten plaatsen ipv in het midden?

Je verliest daardoor heel veel ruimte die je beter kan inzetten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Toppe schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:38:
In het bouwbesluit kan ik er weinig over terug vinden, maar mag je de meterkast ook standaard links of rechts laten plaatsen ipv in het midden?

NEN2768 definieert de indeling van je meter kast, daar is tegenwoordig geen ontkomen meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Toppe schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:38:

Wat? De locatie van je meterkast heb je meestal niet te kiezen in projectbouw. Qua locatie van je groepenkast; die komt gewoon direct boven het meterbord en die zit ook weer op een genormeerde hoogte.

Het is verder ook geen berghok, dus ruimte verliezen... huh?

[ Voor 4% gewijzigd door kabeltjekabel op 17-01-2021 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dakillerbean
@Bladeslayer je filmpje heeft de officiële FB pagina van Steenbrugge ook bereikt, mijn vrouw merkte ‘m op nadat ik ‘m vanuit hier heb laten zien. Schrik dus niet van een flinke berg views de komende dagen ;-):

https://m.facebook.com/woneninsteenbrugge/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

kabeltjekabel schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:12:
[...]

Wat? De locatie van je meterkast heb je meestal niet te kiezen in projectbouw. Qua locatie van je groepenkast; die komt gewoon direct boven het meterbord en die zit ook weer op een genormeerde hoogte.

Het is verder ook geen berghok, dus ruimte verliezen... huh?
Berghok ook niet, maar je moet wel ergens al je apparatuur kwijt en zoals bij iedereen worden alle extra UTP en CAI kabels standaard naar de meterkast gelegd. Onbewust wordt je dus verplicht er meer te stallen dan vereist is. Wellicht kies ik voor de opstelling daar ipv zolder maar wil dan graag een 10” 15U rack kwijt kunnen :+

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 17-01-2021 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Niet helemaal on-topic, maar de zoekmachines en websites van bouwmarkte helpen me niet echt verder en in de WhatsApp groep van ons project had niemand er überhaupt van gehoord...

Bij onze laatste 2 verhuizingen (beiden minder dan 6 jaar geleden) konden we bij de lokale Gamma op basis van ons huurcontract een formulier krijgen dat ons 3 maanden lang 10% korting op alles gaf. Voor zover mij bekend doen de Karwei en Praxis dit ook en wellicht andere ketens ook wel.
Het schijnt wel iets te zijn dan per bouwmarkt gedaan wordt en daarom is er op hun websites willicht niks over terug te vinden.

Anyway de vraag: Hoe kom ik in de huidige lockdown aan zo'n kortingsbon??
Zal morgen eens proberen de lokale bouwmarkt te bellen, maar wellicht weet iemand hier het ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Farmerwood schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:43:
Niet helemaal on-topic, maar de zoekmachines en websites van bouwmarkte helpen me niet echt verder en in de WhatsApp groep van ons project had niemand er überhaupt van gehoord...

Bij onze laatste 2 verhuizingen (beiden minder dan 6 jaar geleden) konden we bij de lokale Gamma op basis van ons huurcontract een formulier krijgen dat ons 3 maanden lang 10% korting op alles gaf. Voor zover mij bekend doen de Karwei en Praxis dit ook en wellicht andere ketens ook wel.
Het schijnt wel iets te zijn dan per bouwmarkt gedaan wordt en daarom is er op hun websites willicht niks over terug te vinden.

Anyway de vraag: Hoe kom ik in de huidige lockdown aan zo'n kortingsbon??
Zal morgen eens proberen de lokale bouwmarkt te bellen, maar wellicht weet iemand hier het ook wel.
Zit die hier niet bij: https://buurtkadoos.nl/ ?

offtopic:
Wel grappig dat je als particulier die emmer latex niet kan krijgen en ze hem dan wel op de voorpagina zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie al eens geinformeerd bij een hovenier o.i.d.? Onze tuin (voor, oprit, achter) is ~160m2 en ik heb een offerte liggen voor:

- Oprit met split en 7 rijen van 3x1,2 grote Oud hollandse platen a la @GeeMoney 's oprit.
- Terras van 6x3 bij openslaande deuren (keramische tegels60x60)
- Terras van 6x3 waar een overkapping op komt. (gebakken klinkers)
- Paadje van terras naar terras (gebakken klinkers)
- Gazon
- 7 Cortenstalen borders met beplanting

Totaal rond de 17k.

Zonder schutting en zonder overkapping.

Is dat een beetje marktconform? Ik merk dat ik tuin echt het moeilijkst vind qua waardebepaling...
Ik heb een keer zelf een tuin aangelegd en dat wil ik niet meer, dus ik wil er best voor betalen om alles te laten doen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:19:
Hebben jullie al eens geinformeerd bij een hovenier o.i.d.? Onze tuin (voor, oprit, achter) is ~160m2 en ik heb een offerte liggen voor:

- Oprit met split en 7 rijen van 3x1,2 grote Oud hollandse platen a la @GeeMoney 's oprit.
- Terras van 6x3 bij openslaande deuren (keramische tegels60x60)
- Terras van 6x3 waar een overkapping op komt. (gebakken klinkers)
- Paadje van terras naar terras (gebakken klinkers)
- Gazon
- 7 Cortenstalen borders met beplanting

Totaal rond de 17k.

Zonder schutting en zonder overkapping.

Is dat een beetje marktconform? Ik merk dat ik tuin echt het moeilijkst vind qua waardebepaling...
Ik heb een keer zelf een tuin aangelegd en dat wil ik niet meer, dus ik wil er best voor betalen om alles te laten doen :+
Nu je mij toch tagged :9 .
Ik heb 3 hoveniers laten komen en uiteindelijk grotendeels zelf de handen uit de mouwen gestoken en alleen voor het terras en straatwerk en grove grondwerk gespecialiseerde bedrijven laten komen.
Als ik ooit werkeloos wordt, dan word ik hovenier in ieder geval :+ . Wat een exorbitante prijzen vragen die joh.
Door zelf een dag een kraan te huren, een keer een goed avondje zitten voor een ruwe schets, zelf de tegels in te kopen heb ik net geen 50% op de prijs van alle hoveniers gemiddeld weten te besparen.

Ik had totaal ruim 550m2 te doen dus we hebben het hier gewoon over een knappe middenklasser auto :+.

Zit er bij jouw offerte ook het nodige grondwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GeeMoney Half grondwerk. Afgraven en afvoer kon hij nog niet zeggen. Daarvoor moest hij eerst zien hoe de situatie straks is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:48:
@GeeMoney Half grondwerk. Afgraven en afvoer kon hij nog niet zeggen. Daarvoor moest hij eerst zien hoe de situatie straks is.
Dat is ook het meest prijzige stuk als het tegenzit.
Grond afvoeren zonder schoongrond verklaring kost een vermogen dankzij PFAS en andere ongein. Houd dus rekening mee dat dat nog weleens kon gaan tegenvallen. Ik zou dat zeker op voorhand vastleggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 09:17

TMC

Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:40:
Er zijn altijd trends, alleen nu valt het meer op door social media en funda omdat je bij iedereen binnen kunt kijken.
Helemaal mee eens. Daarnaast is er niets echt tijdloos. Alles is ooit een trend geweest.
Overigens vind ik stalen deuren wel mooi, maar als je er een wilt, neem dan ook echt een stalen deur. Die svedex zwarte look-a-like deuren kunnen echt niet. :P
Helemaal mee oneens. Waarom zou dat niet kunnen? Slaat nergens op. Ook die deuren zien er mooi uit. Een stalen deur is natuurlijk luxer en strakker, maar zo heb je altijd baas boven baas. Disclaimer: ik heb zelf zo'n look-a-like. :9

[ Voor 4% gewijzigd door TMC op 17-01-2021 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In hoeverre kun je onderhandelen of kortingen afdingen bij vaklui als Hoveniers in deze tijd? Ik heb het idee dat ze werk zat hebben en niet zitten te wachten op onderhandelingen :/
TMC schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:06:
Helemaal mee oneens. Waarom zou dat niet kunnen? Slaat nergens op. Ook die deuren zien er mooi uit. Een stalen deur is natuurlijk luxer en strakker, maar zo heb je altijd baas boven baas. Disclaimer: ik heb zelf zo'n look-a-like. :9
Tuurlijk, alles kan mooier en luxer :) Heb je helemaal gelijk in, het was ook meer mijn mening. Ik vind die echt stalen deuren gewoon heel gaaf, en als ik dan zo'n houten ding zie word ik gewoon niet blij :P

Het belangrijkst is dat jij je eigen deur mooi vindt toch :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2021 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Toppe schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:12:
[...]

Berghok ook niet, maar je moet wel ergens al je apparatuur kwijt en zoals bij iedereen worden alle extra UTP en CAI kabels standaard naar de meterkast gelegd. Onbewust wordt je dus verplicht er meer te stallen dan vereist is. Wellicht kies ik voor de opstelling daar ipv zolder maar wil dan graag een 10” 15U rack kwijt kunnen :+
Ik heb de deur 30cm naar voren laten plaatsen. Dat ging makkelijk.

Overigens mag je volgens de NEN maximaal 100W aan actieve apparatuur in de meter ruimte plaatsen en niet gebruiken als opslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanzul
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-09-2024
Als ik die prijzen van die hoveniers hoor, val ik bijna om. Ben ik blij dat een goede maat van mij hovenier is. 4 jaar gelden betaalde ik bij hem €17,50 per uur en kocht ik matrialen gewoon online in voor internetprijzen en deed ik de aanleg, samen met hem met ondersteuning van schoonvader er nog bij. Totaal 3k betaalt voor aanleg nieuwe achtertuin van 120m2 inclusief 16m2 keramische klinkers 80x80 en 12m2 tweede terras 60x60 basis mbi tegel, 2 borders met stapelblokken en nieuwe grasmaten en aantal planten, rest van planten gekregen van schoonouders. Voortuin was ik een jaar later 1k kwijt voor 3 borders met stapelblokken, nodige klinkerwerk en €200 aan planten. Nu voor onze nieuwbouw moeten we nog afspraken maken, maar gaan we het weer met zijn 3en doen. Uurloon is inmiddels wel het dubbele heb ik gezegd, omdat hij nu ook niet meer thuis woont en een marktconform tarief moet rekenen, maar dan nog kom ik nooit aan zo bedragen. Jezus wat en geld, geloof ook niet dat hij dat bij een klant krijgt. Daarnaast blij dat indien grond afgevoerd moet worden, de paardenvereneging van mijn vrouw die voor doosje wijn wil komen ophalen, hun zijn er namelijk super blij mee. Bij dit soort verenegingen/ boeren zou ik altijd informeren als je grond moet afvoeren. Wij hebben nu 10k in de begroting staan voor 380m2. Dit is excl 5k overkapping en 3,5k tuinhuis..

[ Voor 6% gewijzigd door Hanzul op 17-01-2021 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-09 08:39
Zo, project van mijn ouders begint ook goed. In de map bij aankoop zaten geen keukengegevens, maar wel de verplichting om bij Nuva keukens een keuken af te nemen, of de aansluitingen volgens een standaardschema op te laten leveren (schema zat er niet bij).

Gebeld met Nuva, die verwees naar de aannemer. Gebeld met de aannemer, die verwees naar de makelaar. Gebeld met de makelaar, die verwees naar Nuva. Nog een keer gebeld met Nuva,... Werden ze daar boos. "Je denkt toch niet dat je hier die standaardkeuken voor 5000 euro kunt kopen? Je moet echt rekening houden met minstens 15k".

Euhmm, dat was de vraag niet, de vraag was om de informatie op te sturen van die "standaardkeuken". Dat hebben ze inmiddels gedaan, maar ze zijn wel een klant armer.

Nu dus even puzzelen hoe de gewenste keuken straks (bouw moet nog beginnen hoor) gaat passen op de standaardaansluitingen...

Wel jammer dat de bouwer al zo direct aangeeft dat er niet te praten valt over het zelf aanleveren van installatietekeningen.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:12
Blihi schreef op maandag 18 januari 2021 @ 07:56:
......

Nu dus even puzzelen hoe de gewenste keuken straks (bouw moet nog beginnen hoor) gaat passen op de standaardaansluitingen...

.....
Achteraf leidingen verleggen is vaak geen probleem. Zeker als je een kruipruimte hebt kun je daar vaak veel via doen. Wel ben je afhankelijk van je vloerverwarming (of eigenlijk het ontbreken ervan) onder de standaard vorm, anders krijg je alsnog koude voetjes en chocopasta die veranderd in chocolademelk (al valt dat laatste wel mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Blihi schreef op maandag 18 januari 2021 @ 07:56:
Zo, project van mijn ouders begint ook goed. In de map bij aankoop zaten geen keukengegevens, maar wel de verplichting om bij Nuva keukens een keuken af te nemen, of de aansluitingen volgens een standaardschema op te laten leveren (schema zat er niet bij).

Gebeld met Nuva, die verwees naar de aannemer. Gebeld met de aannemer, die verwees naar de makelaar. Gebeld met de makelaar, die verwees naar Nuva. Nog een keer gebeld met Nuva,... Werden ze daar boos. "Je denkt toch niet dat je hier die standaardkeuken voor 5000 euro kunt kopen? Je moet echt rekening houden met minstens 15k".

Euhmm, dat was de vraag niet, de vraag was om de informatie op te sturen van die "standaardkeuken". Dat hebben ze inmiddels gedaan, maar ze zijn wel een klant armer.

Wel jammer dat de bouwer al zo direct aangeeft dat er niet te praten valt over het zelf aanleveren van installatietekeningen.
Ja, behoorlijk naaierij zo'n staandaard projectkeuken.

Je zou hem gewoon moeten laten leveren/installeren en daarna er weer uitslopen. Je krijgt er toch niets voor als je hem niet afneemt.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hanzul schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:48:
Als ik die prijzen van die hoveniers hoor, val ik bijna om. Ben ik blij dat een goede maat van mij hovenier is. 4 jaar gelden betaalde ik bij hem €17,50 per uur en kocht ik matrialen gewoon online in voor internetprijzen en deed ik de aanleg, samen met hem met ondersteuning van schoonvader er nog bij. Totaal 3k betaalt voor aanleg nieuwe achtertuin van 120m2 inclusief 16m2 keramische klinkers 80x80 en 12m2 tweede terras 60x60 basis mbi tegel, 2 borders met stapelblokken en nieuwe grasmaten en aantal planten, rest van planten gekregen van schoonouders. Voortuin was ik een jaar later 1k kwijt voor 3 borders met stapelblokken, nodige klinkerwerk en €200 aan planten. Nu voor onze nieuwbouw moeten we nog afspraken maken, maar gaan we het weer met zijn 3en doen. Uurloon is inmiddels wel het dubbele heb ik gezegd, omdat hij nu ook niet meer thuis woont en een marktconform tarief moet rekenen, maar dan nog kom ik nooit aan zo bedragen. Jezus wat en geld, geloof ook niet dat hij dat bij een klant krijgt. Daarnaast blij dat indien grond afgevoerd moet worden, de paardenvereneging van mijn vrouw die voor doosje wijn wil komen ophalen, hun zijn er namelijk super blij mee. Bij dit soort verenegingen/ boeren zou ik altijd informeren als je grond moet afvoeren. Wij hebben nu 10k in de begroting staan voor 380m2. Dit is excl 5k overkapping en 3,5k tuinhuis..
Dat geldt natuurlijk met alles, de een heeft een stukadoor in kenniskring en de ander een hovenier. Dat is oneerlijk vergelijken ;)

Ik was vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die alles door een hovenier laten doen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Sammy_tukker schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:13:
[...]

Achteraf leidingen verleggen is vaak geen probleem. Zeker als je een kruipruimte hebt kun je daar vaak veel via doen. Wel ben je afhankelijk van je vloerverwarming (of eigenlijk het ontbreken ervan) onder de standaard vorm, anders krijg je alsnog koude voetjes en chocopasta die veranderd in chocolademelk (al valt dat laatste wel mee).
Ik denk dat de onderburen dat niet op prijs gaan stellen :+

Er staat ook al expliciet dat de vloerverwarming onder het standaard geplande keukenblok dan niet gelegd wordt, en op alle andere plaatsen wel.

Maar goed, je kunt altijd op de vloer wat isolatieplaten leggen, daar maak ik me niet zo'n zorgen over.
ZeRoC00L schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:27:
[...]

Ja, behoorlijk naaierij zo'n staandaard projectkeuken.

Je zou hem gewoon moeten laten leveren/installeren en daarna er weer uitslopen. Je krijgt er toch niets voor als je hem niet afneemt.
Dat is nog niet helemaal duidelijk. Er staat een 'keukencheque' in de koop- aanneemsom. De vraag is dus of je dat geld inderdaad 100% terug krijgt of niet, dat moet nog even nagevraagd worden.

Sorry, vraag was al beantwoord door de aannemer. Ze krijgen het volledige bedrag terug (5000 euro dus) als ze de keuken niet afnemen. Maar dat heeft wel een boel voorwaarden.

[ Voor 6% gewijzigd door Blihi op 18-01-2021 08:36 ]

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:33:
[...]

Dat geldt natuurlijk met alles, de een heeft een stukadoor in kenniskring en de ander een hovenier. Dat is oneerlijk vergelijken ;)

Ik was vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die alles door een hovenier laten doen. :P
Wij hebben een aantal hoveniers over de vloer gehad voor offertes voor het aanleggen van de bestrating (de rest heb ik zelf gedaan).

Er zat enorm verschil in kwaliteit van dat gesprek. De ene maakte keurig een lijstje met wensen en stuurde een nette offerte met precieze omschrijving en de ander schreef een bedrag op een kladpapiertje.

Uiteindelijk is maar 1 van de hoveniers ook even gaan kijken bij de kavel in aanbouw. Hij maakte een inschatting van de tijd en hij dacht mee over de materialen. Ik had de bestrating bij een lokale leverancier gezien en de hovenier gaf keurig aan dat hij dat niet voor die prijs kon leveren bij zijn vaste leverancier, maar hij heeft bij mijn leverancier nog 10% korting bedongen en dat met mij gedeeld.

Uiteindelijk had hij meer werk dan hij had ingeschat, voornamelijk vanwege de hitte. Hij kon gewoon niet zijn gebruikelijke tempo aanhouden. Daarvoor heeft hij me niets in rekening gebracht. De enige meerkosten waren het afvoeren van wat grond, steeds in goed overleg.

De hele tuin is me wel tegengevallen qua kosten (in het topic staat wel ergens een specificatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Laatst online: 09-09 15:17
Wij hebben dezelfde voorwaarden met de keuken; of je neemt hem af bij de keukenboer in kwestie (Bemmel en Kroon) of je laat het casco opleveren met een minderprijs, en dan de aansluitingen op de standaard plek en vloerverwarming ook standaard aangelegd.

Is voor ons niet echt een probleem, al ga ik nog wel even proberen om te kijken of ze de vloerverwarming toch niet een klein beetje willen omleggen als we voor de casco variant gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Blihi schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:34:
[...]

Ik denk dat de onderburen dat niet op prijs gaan stellen :+

Er staat ook al expliciet dat de vloerverwarming onder het standaard geplande keukenblok dan niet gelegd wordt, en op alle andere plaatsen wel.

Maar goed, je kunt altijd op de vloer wat isolatieplaten leggen, daar maak ik me niet zo'n zorgen over.

[...]

Dat is nog niet helemaal duidelijk. Er staat een 'keukencheque' in de koop- aanneemsom. De vraag is dus of je dat geld inderdaad 100% terug krijgt of niet, dat moet nog even nagevraagd worden.

Sorry, vraag was al beantwoord door de aannemer. Ze krijgen het volledige bedrag terug (5000 euro dus) als ze de keuken niet afnemen. Maar dat heeft wel een boel voorwaarden.
Waarom haal je niet gewoon bij Nuva die keuken? Tuurlijk, het zijn achterbakse eikels, maar dat is iedereen in de bouw.

Als je bij hen de keuken afneemt kan je mooi €5000 in de zak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
JackBol schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:13:
[...]

Waarom haal je niet gewoon bij Nuva die keuken? Tuurlijk, het zijn achterbakse eikels, maar dat is iedereen in de bouw.

"Achterbakse eikels" vind ik weer wat ver gaan, maar gezien eerdere ervaringen met dat bedrijf zal de prijs van de keuken bij hun zeker 50% hoger uitkomen dan bij een ander. Het blijft tenslotte Mandemakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
JohnStaakke schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:10:
Wij hebben dezelfde voorwaarden met de keuken; of je neemt hem af bij de keukenboer in kwestie (Bemmel en Kroon) of je laat het casco opleveren met een minderprijs, en dan de aansluitingen op de standaard plek en vloerverwarming ook standaard aangelegd.

Is voor ons niet echt een probleem, al ga ik nog wel even proberen om te kijken of ze de vloerverwarming toch niet een klein beetje willen omleggen als we voor de casco variant gaan.
Dat is bij ons ook het geval, zo ook voor de badkamer en dat geldt dan ook voor het tegelwerk. Een soort 'alles of niets' constructie. Ik heb daarmee erg het gevoel dat ze misbruik van de "rug tegen de muur" situatie waarin de meeste kopers zich bevinden. Ze zijn zich goed bewust van de situatie (geleend geld tegen lage rente, gemak om alles in 1x voor oplevering van het huis te laten doen, garantiewerk, onkunde/ontwetendheid van mensen) waarmee ze echt de meest absurde prijzen nog vragen. Het begint dat voor mij soms zelfs een principe kwestie te worden. :9

Over de badkamer; daarbij zouden we de indeling willen veranderen, waarbij we het toilet (aan/afvoer) van de standaard afgedopte situatie naar de andere kant van de badkamer verlegd moet worden. Weet iemand de haalbaarheid hiervan, in combinatie met vloerverwarming? Wat is de meest gebruikelijke methode waarop loodgieters dit doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
RadiQal schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:30:
[...]

Dat is bij ons ook het geval, zo ook voor de badkamer en dat geldt dan ook voor het tegelwerk. Een soort 'alles of niets' constructie. Ik heb daarmee erg het gevoel dat ze misbruik van de "rug tegen de muur" situatie waarin de meeste kopers zich bevinden. Ze zijn zich goed bewust van de situatie (geleend geld tegen lage rente, gemak om alles in 1x voor oplevering van het huis te laten doen, garantiewerk, onkunde/ontwetendheid van mensen) waarmee ze echt de meest absurde prijzen nog vragen. Het begint dat voor mij soms zelfs een principe kwestie te worden. :9
Het gaat de aannemer om het gemak. Eén keukenleverancier betekent één partij die voor de tekeningen zorgt en niet 20 partijen die met tekeningen komen die soms van bedenkelijke kwaliteit zijn (schetsen van ikea bijvoorbeeld)
Over de badkamer; daarbij zouden we de indeling willen veranderen, waarbij we het toilet (aan/afvoer) van de standaard afgedopte situatie naar de andere kant van de badkamer verlegd moet worden. Weet iemand de haalbaarheid hiervan, in combinatie met vloerverwarming? Wat is de meest gebruikelijke methode waarop loodgieters dit doen?
Een toilet verleggen kun je vergeten zonder dat die buis in het zicht komt. Je zult dus een buis van 110 mm diameter langs de muur door de hele badkamer krijgen. Dat is lastig weg te werken. In de vloer kan het sowieso niet achteraf gemaakt worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 16:26

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Inmiddels is onze woning al anderhalve maand geleden opgeleverd. Een van de opleverpunten (kras in raam) is opgelost door een geheel nieuw raam te plaatsen. Helaas ben ik er (na een maand..) achter gekomen dat onze warmtepomp in noodloop blijft staan. Ook na een reset. Dus daar komt Vaillant binnenkort voor langs.

Verder is een installatiebedrijf flink bezig geweest met het aanpassen van elektra, afvoer en leidingen in de keuken, zijn er netwerkpunten aangelegd op de 1e verdieping en op zolder, is de badkamer helemaal betegeld en het verlaagd plafond tbv spotjes geplaats, de zolderkamers + vliering zijn grotendeels af en de trapkast ook. Het toilet is ook klaar om te worden betegeld. En de grond in de tuin is al afgegraven + zand/grond gestort.

Vandaag is de stucadoor bezig om het plafond op de begane grond en in de badkamer te stucen en worden er voorbereidingen getroffen om te gaan renovliezen.

Verder deze week: afmaken van trapkast, plaatsen van dakraam, plaatsen van badkamermeubel, bad, toilet, etc, definitief inmeten dakkapel en vergunning aanvragen. Volgende week worden de muren en het plafond (airless) gespoten en de week daarop worden de vloeren gelegd. Tenslotte komt de keuken im week 6 en dan kunnen we gaan verhuizen. En er zal wel ergens worden bestraat zodat we met schone voeten het huis kunnen betreden.

Het kost wat voorbereidingen, moeite, tijd en geld om alles achteraf te doen maar dan is het wel helemaal naar wens. Alhoewel het alsnog goedkoper is dan het laten uitvoeren door het bouwbedrijf.

[ Voor 8% gewijzigd door Tjebakka op 18-01-2021 09:45 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
Blihi schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:35:
[...]

Het gaat de aannemer om het gemak. Eén keukenleverancier betekent één partij die voor de tekeningen zorgt en niet 20 partijen die met tekeningen komen die soms van bedenkelijke kwaliteit zijn (schetsen van ikea bijvoorbeeld)

[...]

Een toilet verleggen kun je vergeten zonder dat die buis in het zicht komt. Je zult dus een buis van 110 mm diameter langs de muur door de hele badkamer krijgen. Dat is lastig weg te werken. In de vloer kan het sowieso niet achteraf gemaakt worden.
Ik heb het niet over de aannemer van het project, maar over de projectleveranciers van de keuken/badkamer. Wij kregen ook niet het zelfde gevoel bij deze partijen als bij andere leveranciers die niet aan het project zijn gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Laatst online: 09-09 15:17
Tjebakka schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:43:
Inmiddels is onze woning al anderhalve maand geleden opgeleverd. Een van de opleverpunten (kras in raam) is opgelost door een geheel nieuw raam te plaatsen. Helaas ben ik er (na een maand..) achter gekomen dat onze warmtepomp in noodloop blijft staan. Ook na een reset. Dus daar komt Vaillant binnenkort voor langs.

Verder is een installatiebedrijf flink bezig geweest met het aanpassen van elektra, afvoer en leidingen in de keuken, de badkamer is helemaal betegeld en het verlaagd plafond tbv spotjes zit er al in, de zolderkamers + vliering zijn grotendeels af en de trapkast ook. Het toilet is ook klaar om te worden betegeld.

Vandaag is de stucadoor bezig om het plafond op de begane grond en in de badkamer te stucen en worden er voorbereidingen getroffen om te gaan renovliezen.

Verder deze week: afmaken van trapkast, plaatsen van dakraam, plaatsen van badkamermeubel, bad, toilet, etc, definitief inmeten dakkapel en vergunning aanvragen. Volgende week worden de muren en het plafond (airless) gespoten en de week daarop worden de vloeren gelegd. Tenslotte komt de keuken im week 6 en dan kunnen we gaan verhuizen.

Het kost wat voorbereidingen, moeite, tijd en geld om alles achteraf te doen maar dan is het wel helemaal naar wens. Alhoewel het alsnog goedkoper is dan het laten uitvoeren door het bouwbedrijf.
Dit klinkt echt precies als het traject wat wij ingaan volgend jaar. Ben benieuwd naar je ervaringen en de valkuilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
RadiQal schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:44:
[...]

Ik heb het niet over de aannemer van het project, maar over de projectleveranciers van de keuken/badkamer. Wij kregen ook niet het zelfde gevoel bij deze partijen als bij andere leveranciers die niet aan het project zijn gebonden.
Dat zeg ik. Die aannemer wil het liefst een betrouwbare partij die alle tekeningen levert voor de badkamer/keuken. Door een projectleverancier uit te kiezen hoeft de aannemer niet tekeningen te verwerken die door alle kopers op verschillende momenten aangeleverd worden.

Die projectleveranciers kunnen soms inderdaad minder betrokken zijn. Ze hebben immers de klant al binnen (dat ben jij namelijk niet, dat is die aannemer. Jij betaalt de aannemer en de aannemer betaalt de badkamer-, keuken-, of vloerenleverancier) en dan ben jij alleen nog maar een kostenpost. Zo simpel is het.

Bij een andere leverancier ben jij de klant en daar loopt men nu eenmaal harder voor.

Wij hadden zelf verschrikkelijk slechte ervaringen met twee projectleveranciers, namelijk Galvano (badkamer. Belachelijke prijzen, een volstrekt ongeïnteresseerde verkoper en ongespecificeerde offertes.) en Goergen (keuken, DMG groep. Vriendelijke verkoopster, maar niets was mogelijk en alles was te moeilijk of quote:"vreselijk duur"), maar wel weer heel goed ervaringen met Brabant Tegels (vloeren. Die dachten goed mee en hebben fantastisch werk geleverd).

De badkamer hebben we vrijwel standaard op laten leveren. We hebben alleen een kleiner bad gekozen (meerprijs) en de wastafels laten vervallen (minderprijs). Galvano was niet blij toen de factuur uiteindelijk een minderprijs van 450 euro liet zien :)

De keuken hebben we elders gekocht, simpelweg omdat de verkoopster weigerde inzicht te geven in prijzen. Zelfs na 5 bezoeken hadden we geen duidelijke offerte, alleen een richtprijs en een offerte van 25k vol fouten. Maar ik mocht wel zelf leidingplannen aanleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
JackBol schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:13:
[...]

Het idee van zo'n cheque is meestal dat ze dat bedrag gewoon bij de offerte optellen boven de streep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 20:13
Ik moet zeggen dat ik blij ben met Huybrechs Relou als aannemer, die zijn niet overal even scherp in, maar ik heb met zowel de badkamer als de keuken geen enkel probleem gehad. Voor de badkamer moesten we blij Plieger zijn voor het sanitair, maar zelfs de medewerkers daar gaven aan dat als je een andere douche of spiegel wilde je beter dat zelf achteraf kan doen. Enige wat via plieger ging was dan ook een goot in plaats van een putje (voor 475 euro, maarja, doe je achteraf niet zelf even). De tegelman (Marvo Tegels) was helemaal fijn. We kregen gewoon een budget wat we zelf konden besteden gebaseerd op standaard tegenwerk. Uiteindelijk hebben we €1000,- bijgelegd om ipv de standaard 25x25 tegels mooie 25x60 tegels te hebben met een mooie antraciete vloer en een paar delen visgraat/wildverband. Erg fijne ervaring mee.

Keuken idem, wij hebben een eigen keukenleverancier en konden gewoon een leidingplan aanleveren. Die is verwerkt en volgens mij kwam er nog iets van €400,- bij voor leidingwerk (we wijken op zo'n beetje alles af van standaard). Werd geen een keer lastig over gedaan, echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 16:26

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

JohnStaakke schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:45:
[...]

Dit klinkt echt precies als het traject wat wij ingaan volgend jaar. Ben benieuwd naar je ervaringen en de valkuilen!
Ik help er graag bij! Ik heb er erg veel plezier in gehad om alles voor mijn eigen huis te regelen.

Het belangrijkst is: begin op tijd met benaderen van klussers. Dan kun je naast het vastleggen van de datum die jij wilt ook heel veel afstemmen qua wensen. Ik heb niet alleen op de prijs gelet maar ook op het gevoel dat ik bij sommige bedrijven/mensen had. Zo kreeg ik een offerte voor renovliezen + sauzen à 12 euro/m2, maar heb ik gekozen voor een veel duurdere (20 euro/m2) die het overigens niet saust maar airless spuit. Puur vanwege het feit dat ik daar wel een nette offerte kreeg en het contact 100% feilloos verliep.

Ik heb uiteindelijk voor een klussenbedrijf gekozen dat voor ons veel dingen kon uitvoeren. Het contact is uitstekend en ik kan last minute wensen doorvoeren (via Whatsapp :P ). Deze heb ik uitgekozen vanwege het goede contact en het feit dat hij letterlijk om de hoek woont. Hij regelt voor ons:

- Badkamer installatie (incl leidingwerk en smeervloer)
- Toilet installatie
- Tegelwerk badkamer & toilet
- Zolderkamers realiseren + dakraam plaatsen incl elektra
- Trapkast maken

Verder:

- Installatiebedrijf ingehuurd voor de keuken, het maken van een dubbele WCD op zolder en het aanleggen van UTP op iedere verdieping.

DM me maar voor prijzen en specifiekere vragen :)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Zingo schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:23:
een goot in plaats van een putje (voor 475 euro, maarja, doe je achteraf niet zelf even).
Ik snap nog steeds waarom mensen zo'n goot willen ipv een putje; 10x meer lekkage risico, 10x meer schoonmaakwerk voor een goot die er hip uitziet maar je toch niet ziet vanwege de damp, de douchestraal en het feit dat je je bril niet op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
Ergens verbaas ik me dat er zoveel mensen met nieuwbouw zoveel gedonder hebben met aannemers, leveranciers etc. Bij onze woning hebben we die ervaring haast niet gehad. De bouwconsulent van onze aannemer (Van Wijnen) was bereid om af te wijken van standaard meerwerk indien het niet de spuigaten uitliep. De enige voetnoot die ik in het hele plaatje kan zetten, is dat je aan de meerwerklijst kon zien welke opties “men” geen zin in had of veel extra werk was, en die zaken stonden dan ook voor de hoofdprijs op de lijst. Net als het extra werk voor de sanitair leverancier.

Ook onze keuken komt van de projectleverancier (Voortman te Apeldoorn) en tot dusver ook daar geen gekke zaken. Wel hebben we de standaardkeuken flink naar onze wensen laten aanpassen, al was onze wensenlijst niet extreem. Voor wat meer kasten/blad, luxere kleur, design en handgrepen en een apparatuur upgrade was er “maar” €3000,- extra nodig dan de standaard variant, en liepen wij met een goed gevoel naar buiten. Er werd ruim de tijd genomen, men nam de tijd om onze wensen om te zetten in een keuken die we wilden, en kregen uitgebreid te horen wat iedere optie meer/minder kostte.

Sanitair komt via Uw Huis Uw Wensen. Kanttekening daarbij vond ik dat extra zaken bovenop de standaard uitvoering op sommige fronten extreem aan de prijzige kant waren. Wat luxere fonteintjes en/of wasbakken waren qua meerprijs tientjeswerk, maar een douche scherm bijvoorbeeld begon voor een “standaard glasplaat” bij €1000 die je voor minder dan de helft elders kan krijgen.

Zoals al eerder gezegd, je kunt alles laten doen zodat je er zelf geen omkijken naar hebt, maar dat heeft dan wel zijn prijs. De een gaat er in mee, de ander wat minder. Wij kozen voor de laatste optie. Deels zaken aangepast/veranderd die qua prijs nog normaal te noemen waren, andere zaken doen we OF achteraf zelf, OF laten het achteraf doen. We hebben de luxe dat we na oplevering ruim de tijd hebben, ook die factor weegt natuurlijk mee in zulke keuzes.

Overigens na het lezen van de diverse tuin perikelen, neig ik ook op dat vlak naar deels zelf doen. Helaas niemand in de kennissen/familiekring in de tuinwereld, maar ook een terras leggen is na gedegen voorbereiding en hard werken prima zelf te doen. Ben persoonlijk wel van de “handjes uit de mouwen” en haal er voldoening uit door dingen zelf te doen en met een goed gevoel het eindresultaat gade te slaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
@Dakillerbean Vergis je bij de tuin niet in het werk. Ik heb ook veel zelf gedaan (aanleggen van de borders bijvoorbeeld), maar als er dan 8 ton aan materiaal bij de voordeur gelost wordt, wat je vervolgens allemaal zelf naar de achtertuin mag brengen met een kruiwagen sta je wel even te kijken. En dan heb ik het nog niet over de hovenier die de bestrating heeft gedaan. Die bestelde 22 kuub gebruiken puin voor onder de oprit. Dat breng je echt niet even met een kruiwagen op zijn plaats.

Ik heb zelf de plantenbakken gelijmd (6 ton aan betonelementen, zandbed en lijm) en deze gevuld met grond (5 ton) ik heb zelf de steenkorven gezet en split gelegd (5 ton aan breuksteen) en zelf de ondergrond voor het kunstgras aangelegd (4 ton zand/granulaat). Leuk werk, zeker, maar fysiek zwaar. Oh ja, en we hebben nog zo'n 6 ton grond en puin afgevoerd naar de milieustraat. Gewoon, met de eigen aanhanger.

Dat is een goede tip: Als je veel zelf gaat doen, koop een goede tandemasser. Je kunt hem altijd later weer verkopen, maar wij hebben heel wat plezier gehad van dat ding.

Verder heb je blijkbaar geluk gehad met de keuken en badkamer. Helaas zijn veel projectleveranciers van de DMG groep en dat zijn gewoon geen frisse zaken.

[ Voor 13% gewijzigd door Blihi op 18-01-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Blihi Als ik dat lees van je tuin krijg ik al weer rillingen. ;)

In onze oude woning heb ik zelf de hele tuin gedaan met behulp van een vriend en zijn vader(stratenmaker). Wat een pokke werk. We hebben een flink terras met 60x60 betontegels aangelegd, nooit meer.

Ik ben nu bereid de gehele tuin uit te besteden (mede door een leuke overwaarde), maar het moet wel een eerlijke prijs zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 20:27
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:05:
@Blihi Als ik dat lees van je tuin krijg ik al weer rillingen. ;)

In onze oude woning heb ik zelf de hele tuin gedaan met behulp van een vriend en zijn vader(stratenmaker). Wat een pokke werk. We hebben een flink terras met 60x60 betontegels aangelegd, nooit meer.

Ik ben nu bereid de gehele tuin uit te besteden (mede door een leuke overwaarde), maar het moet wel een eerlijke prijs zijn :)
wij hebben het grondwerk, tegels en de schutting samen met het hele rijtje huizen gedaan; zo wordt de opdracht interressanter en heb je schaalvoordeel (bijvoorbeeld voor aan- en afvoer van grond)
degenen die de bestrating ook door dat bedrijf lieten leggen hebben bestrating uitgezocht bij dezelfde lokale tegelboer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Bij ons is de fundering de afgelopen weken gemaakt. Ging supersnel. in 2 weken hebben ze 42 tweekappers/villas gefundeerd! Die schroefmethode is wel erg mooi, stil en snel hoor!

Ik heb er een filmpje van voor de liefhebbers. Is deze methode veel duurder dan de traditionele methode?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Wij hebben vorige week de voorschouw gehad en op een klein gaatje in een muur, een meterkast die niet volgens het NEN1010-advies in elkaar zit en een tussendeur in de verkeerde kleur (kozijn is ook verkeerde kleur) na, hebben we niks kunnen vinden.

We hoorden vandaag dat we 3 febr. de sleutel krijgen, dus dat is lekker! Alleen zit dan nog niet het goede kozijn in de woning. De verkeerde hebben ze verwijderd en over een maandje komen ze de juiste plaatsen.

Superirritant, maar het is niet anders... Nu willen wij wel gewoon de wanden laten renovliezen en pvc laten leggen (voor de keuken geplaatst wordt). De bouwer geeft aan dat ze het kozijn kunnen plaatsen zonder de wanden en vloer te beschadigen. Denken jullie dat ze dit inderdaad kunnen of is het verstandiger om de vloer en/of muren uit te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

JackBol schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:22:
[...]

Ik heb de deur 30cm naar voren laten plaatsen. Dat ging makkelijk.

Overigens mag je volgens de NEN maximaal 100W aan actieve apparatuur in de meter ruimte plaatsen en niet gebruiken als opslag.
Wat is opslag? Als de aannemer 30 internet aansluitingen daar plaatst dan moet ik wel iets van een switch ed daar gaan plaatsen.

Dat je het niet als schoenenkast gaat gebruiken lijkt me logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Toppe schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:48:
[...]

Wat is opslag? Als de aannemer 30 internet aansluitingen daar plaatst dan moet ik wel iets van een switch ed daar gaan plaatsen.
Klopt, maar volgens de NEN dus maximaal 100W. En let wel, zaken zoals je internet modem hangen er ook en die tellen ook mee.
Dat je het niet als schoenenkast gaat gebruiken lijkt me logisch.
Jouw misschien wel, maar er zijn veel mensen die bijv. een stofzuiger of andere zaken er neer zetten als opberghok.

Kijk, er is natuurlijk helemaal geen meterruimte politie, maar als een medewerker van een energiebedrijf
langs komt, kan deze er wel over beginnen, omdat het niet mag volgens de NEN. Zowel vanuit arbo als veiligheidsoogpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

JackBol schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:58:
[...]

Klopt, maar volgens de NEN dus maximaal 100W. En let wel, zaken zoals je internet modem hangen er ook en die tellen ook mee.

[...]

Jouw misschien wel, maar er zijn veel mensen die bijv. een stofzuiger of andere zaken er neer zetten als opberghok.

Kijk, er is natuurlijk helemaal geen meterruimte politie, maar als een medewerker van een energiebedrijf
langs komt, kan deze er wel over beginnen, omdat het niet mag volgens de NEN. Zowel vanuit arbo als veiligheidsoogpunt.
En ik vindt het ook zeker een punt om mee te nemen om de daadwerkelijke afweging te maken!

Heb alleen even zitten rekenen en dan kom ik op €1500 meerwerk om alles op zolder te laten eindigen omdat er ook extra stopcontacten en loze leidingen vanaf de meterkast naar de zolder moeten.

Andere optie is in de berging, eventuele extra leidingen kan ik via de kruipruimte aanleggen, alleen geniet dit zeker niet de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Toppe schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:05:
[...]

En ik vindt het ook zeker een punt om mee te nemen om de daadwerkelijke afweging te maken!

Heb alleen even zitten rekenen en dan kom ik op €1500 meerwerk om alles op zolder te laten eindigen omdat er ook extra stopcontacten en loze leidingen vanaf de meterkast naar de zolder moeten.

Andere optie is in de berging, eventuele extra leidingen kan ik via de kruipruimte aanleggen, alleen geniet dit zeker niet de voorkeur.
Voor alleen de UTP zou ik me niet teveel zorgen maken. Ik was ook van plan om alles in de meterruimte af te monteren, totdat de domotica me verplichtte om een tweede meterruimte aan te leggen. Daar heb ik nu 2m2 muur beschikbaar dus gaat de UTP daar ook naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-09 14:58
De huidige configurator van Eigenwijsbouw is offline, omdat ze met een nieuwe bezig zijn. Echter kwam ik in een ander topic deze afbeelding tegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1h2HE1xf6ZETIjUIX8V6sjM5W0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qhMQNHmjrKF1kuc8KZCd9113.png?f=fotoalbum_large

Ik zit te twijfelen of ik zelf niet wil proberen de woning te gaan metselen. Ik heb geen ervaring met het metselen van een buitenmuur, maar wel van stenen opmetselen voor een fundering van een schuur. Hoe staan jullie er tegenover? Even een rekensommetje gemaakt hoeveel stenen, cement en zand zouden kosten en dan kom ik toch wel rond de 4 á 5k uit. Hier komt nog een voeg en verf bij (gevel moet wit worden). Vanwege het forse verschil vraag ik me af of dit überhaupt wel klopt... :S Al zouden de materiaalkosten rond de 10k liggen dan heb ik nog steeds een forse besparing. Duidelijk is dit wat kort door de bocht, want een steiger huren kost ook wat, etc. Maar dan blijf ik nog steeds wel ver van de 40k vandaan lijkt het.

De woning waar ik geïnteresseerd in ben is deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09IJ_eOlcNhP9iy0SgZgZ5n29aM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GK9BYziTZWldo9Pqa53QVt49.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yuCB4u61YynOW1I9SdLLK9ixjjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9cEEeH64pcBHU8sIj8EyjuDN.jpg?f=fotoalbum_large

Met als buitenafmetingen 12×8,8x7m

Ik heb al een mailtje gestuurd met de vraag om meer gedetailleerde tekening zodat ik het precies kan uitrekenen.

Marstek Venus 5.12KWh V148 - Shelly Pro 3EM (B2500 geëmuleerd)

Pagina: 1 ... 149 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2