Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.804.174 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Tassadar32 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:44:
@smesjz Dan nog kan je ze terugvragen. VEH heeft al vaker aangegeven dat als jij BTW op zonnepanelen betaalt (ook naar je aannemer) dat je dit dan kan terugvragen. Een pro-forma factuur van de aannemer is daar al voldoende voor.
I stand corrected. Je hebt gelijk volgens: https://www.eigenhuis.nl/...onnepanelen-bij-nieuwbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29

MadEgg

Tux is lievvv

Maar wel minder bij in-dak panelen dan bij op-dak panelen omdat in-dak als onroerend goed beschouwd wordt (ze doen namelijk dienst als dakpannen), terwijl op-dak beschouwd wordt als roerend goed. Daarmee kun je niet over de volledige aanschafkosten BTW terugvragen.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 20:37
smesjz schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:42:
[...]

Mijn situatie is anders denk ik, want de panelen worden geïnstalleerd en aangeschaft door de project ontwikkelaar en zit dus in de prijs van het huis. Het is dus geen optie bij de bouw. De factuur krijg ik dus niet en staat daarnaast niet op mijn naam.
Voor mij hetzelfde, ik krijg vanuit de ontwikkelaar een factuur zodat ik btw kan terugvragen. (werd hier zelfs pro-actief gemeld)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
MadEgg schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:52:
[...]

Maar wel minder bij in-dak panelen dan bij op-dak panelen omdat in-dak als onroerend goed beschouwd wordt (ze doen namelijk dienst als dakpannen), terwijl op-dak beschouwd wordt als roerend goed. Daarmee kun je niet over de volledige aanschafkosten BTW terugvragen.
Op dak panelen = volledige BTW terug
In dak panelen = 1/3 BTW terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:22
Tassadar32 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:44:
@smesjz Dan nog kan je ze terugvragen. VEH heeft al vaker aangegeven dat als jij BTW op zonnepanelen betaalt (ook naar je aannemer) dat je dit dan kan terugvragen. Een pro-forma factuur van de aannemer is daar al voldoende voor.
Goed om te weten! Ik ga zeker proberen om een factuur van de aannemer op te vragen.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Tassadar32 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:39:
@LtMarx Voor het laden van EV heb je twee loze leidingen nodig. Eentje voor (driefase) stroom en eentje voor data/P1 kabels (mogen niet in dezelfde leiding als stroom).
Is dit specifiek voor Tesla, of standaard? Ik heb dit nog nergens gelezen namelijk, en ik heb dan ook maar één loze leiding naar de parkeerplaatsen laten leggen. Of is er voor data/P1 ook een draadloos alternatief?

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:42
TKroon schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:12:
[...]

Is dit specifiek voor Tesla, of standaard? Ik heb dit nog nergens gelezen namelijk, en ik heb dan ook maar één loze leiding naar de parkeerplaatsen laten leggen. Of is er voor data/P1 ook een draadloos alternatief?
Er zijn ook draadloze mogelijkheden bij de nieuwste types. Voor de zekerheid heb ik echter ook maar 2 loze leidingen genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
GeeMoney schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:02:
[...]

Er zijn ook draadloze mogelijkheden bij de nieuwste types. Voor de zekerheid heb ik echter ook maar 2 loze leidingen genomen.
Dan komt het vast goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 14:20
Een Tesla wall charger kent geen data/p1 poort (wel een rs485 compoort). En de meeste laadpalen communiceren via gprs als ik me niet vergis.
Zelf heb ik gat naast het huis gegraven en ben helemaal los gegaan met grote gaten boren door de fundering en er 2x 3-fase kabel grondkabel ingelegd en 1x 1-fase grondkabel + 3x utp grondkabels, zodat ik wel even vooruit kan en het maar alvast onder de grond tot in de meterkast is voorbereid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ymaenhout
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-08 15:31
Mezelf hier ook weer terug aanmelden :)

Inmiddels zijn we weer even verder en is er toch wel wat gebeurd! :)
- woning is nu volledig water dicht
- alle kozijnen (buitenkant) zijn geplaatst
- alle binnenwanden staan
- cement dekvloer zit erin
- buitenkant is volledig gekeimd

komende week gaan ze beginnen aan het tegelwerk en de wanden behangklaar maken

16 mei hebben we een kijkdag en de oplevering staat voor begin juli :) (aannemer zelf houd officiëel nog oplevering na de bouwvak aan, maar in een persoonlijk gesprek werd al gemeld dat we begin juli de sleuteloverdracht hebben).

een paar foto's: (van de buitenkant is dit de meest recente foto, buitenkant is nu helemaal af :) )
voorkant
voorkant2
achterkant:
achterkant1

binnenkant:
binnenkant1

[ Voor 35% gewijzigd door ymaenhout op 01-05-2019 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
@TKroon @GeeMoney @jogaa Voor data kan je ook GPRS gebruiken. Mogelijk moet je dan wel een duurdere laadpaal aanschaffen of een met abonnementskosten. Data is alleen noodzakelijk als je met een RFID pas wil verrekenen of je laadpaal wil monitoren. P1 is geen draadloos alternatief voor. P1 is nodig voor load balancing. Als je grootverbruikers in huis hebt die samen met je laadpaal over je aansluitwaarde kunnen gaan is load balancing de oplossing; de laadpaal verbruikt dan het vermogen wat de andere apparaten overlaten. Met een langzame laadpaal en/of geen grootverbruikers is er geen probleem, wil je echter sneller laden en heb je een inductiekookplaat/warmtepomp/IR panelen/ovens/droger dan is load balancing wel zo fijn. Hangt natuurlijk ook af van je aansluitwaarde en aantal fasen.

Ik heb zelf 3-fase stroom en de meeste grootverbruikers zitten op 2 van de 3 fasen, de laadpaal (meegenomen van het vorige huis, 16A 1-fase) op de andere. Wel heb ik bekabeling en groepen laten aanleggen voor een 3-fase laadpaal om in de toekomst sneller te kunnen laden (2e EV lijkt er ook binnenkort aan te komen) en dan word load balancing toch wel echt noodzakelijk.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@Tassadar32 dank voor de uitleg. Alle grootverbruikers die je noemde gaan er komen, en load balancen wil ik sowieso. Alleen al omdat het tof is om puur zonnestroom in de zomer te gebruiken voor het laden :) heb een 3x25A-aansluiting, en het P1 verhaal zie ik tzt wel dan. Misschien zijn er dan wel draadloze alternatieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 18:37
@ymaenhout : dat lijkt wel Brandevoort ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymaenhout
Nee, dit is in Hulst, project witte brug :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Onze hoekwoning gaat ook ineens hard =)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/LgxnHXd/DSC00763.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/g6mmG8Y/DSC00766.jpg

Wat wij nog steeds lastig vinden om te zien hoe groot de tuin nou echt is, haha. We hebben 327m2 kavel, maar als je er zo bij staat lijkt alles klein..

Ze moeten opleveren voor de bouwvak, binnen zijn ze al druk bezig met stucwerk, betegelen is boven klaar van de badkamer.

Na opleveren gaan we een dakkapel laten plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Remko.me op 02-05-2019 13:15 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:34
Remko.me schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:12:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wat wij nog steeds lastig vinden om te zien hoe groot de tuin nou echt is, haha. We hebben 327m2 kavel, maar als je er zo bij staat lijkt alles klein..

Ze moeten opleveren voor de bouwvak, binnen zijn ze al druk bezig met stucwerk, betegelen is boven klaar van de badkamer.

Nice! Mooi, die panelen in het dakvlak. Op welke kant liggen ze? De ramen aan de zijkant zijn ook een mooie bijkomstigheid. Genieten!

327m2 kavel? Is dat geen typo? :9

Wij hebben ook een mooie hoekwoning gekocht. Volgend jaar is het pas af maar we kunnen niet wachten! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Neyluzz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:16:
[...]

Nice! Mooi, die panelen in het dakvlak. Op welke kant liggen ze? De ramen aan de zijkant zijn ook een mooie bijkomstigheid. Genieten!

327m2 kavel? Is dat geen typo? :9

Wij hebben ook een mooie hoekwoning gekocht. Volgend jaar is het pas af maar we kunnen niet wachten! :9~
Panelen liggen 100% zuiden
Haha, nee 327m2 is de kavel.. O+

Spannend he dat wachten.... iedereen heeft daarin gezeten maar op een gegeven moment gaat het ineens heel hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Remko.me schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:36:
[...]

Panelen liggen 100% zuiden
Haha, nee 327m2 is de kavel.. O+

Spannend he dat wachten.... iedereen heeft daarin gezeten maar op een gegeven moment gaat het ineens heel hard
Wat een geluk, met zowel het kavel als de panelen :)

Welke opties heb je gekozen en wat heb je voor de woning betaald?

Onze voorkant ligt ook op het zuiden maar de projectontwikkelaar weigert de in het dak verzonken panelen op de voorkant te leggen. De welstandscommissie schijnt daar niet mee akkoord te gaan 8)7 . Na oplevering knal ik er zelf panelen op, maar die zijn niet zo mooi geïntegreerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Neyluzz op 02-05-2019 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Neyluzz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:40:
[...]

Wat een geluk, met zowel het kavel als de panelen :)

Welke opties heb je gekozen en wat heb je voor de woning betaald?

Onze voorkant ligt ook op het zuiden maar de projectontwikkelaar weigert de in het dak verzonken panelen op de voorkant te leggen. De welstandscommissie schijnt daar niet mee akkoord te gaan 8)7 . Na oplevering knal ik er zelf panelen op, maar die zijn niet zo mooi geïntegreerd.
Apart... nadeel van geïntegreerde is btw teruggave.. maar vind het zelf ook mooier hoor..

Wij hebben best veel opties gekozen. De woning zelf was 275.000, opties rond de 38.000 euro.

"Uitbouw achtergevel,
Extra brede dubbele deuren met zijlichten,
Trapkast,
Vervallen wand in de keuken,
Aansluitpunten keuken aanpassen bij aankoop derden,
Geveldoorvoer rond 160 mm inclusief rooster,
Sanitair badkamer en toilet volgens offerte showroom,
Tegelwerk badkamer en toilet volgens offerte showroom,
Vergroten badkamer,
Verplaatsen elektrapunt,
BWC waterontharder,
15 PV-panelen in het schuine dak (EPC 0),
Vorstvrije buitenkraan achtergevel,
Kinderbeveiliging wandcontactdozen,
Dubbele cilinder met paniekfunctie op de voordeur,
Luxe binnendeuren."

Dan nog de tuin 18.000 euro door een hovenier. De vloeren overal pvc 11360 euro.
De muren worden dun gestuct en gaan we zelf verven.

Keuken is 15500 euro, U met hoge kasten aan 1 kant.

De BWC waterontharder zorgt voor volledig ontkalkt water bij ons, daar gaan we echt van genieten!

[ Voor 3% gewijzigd door Remko.me op 02-05-2019 14:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neyluzz
Remko.me schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:47:
[...]

Apart... nadeel van geïntegreerde is btw teruggave.. maar vind het zelf ook mooier hoor..

Wij hebben best veel opties gekozen. De woning zelf was 275.000, opties rond de 38.000 euro.

"Uitbouw achtergevel,
Extra brede dubbele deuren met zijlichten,
Trapkast,
Vervallen wand in de keuken,
Aansluitpunten keuken aanpassen bij aankoop derden,
Geveldoorvoer rond 160 mm inclusief rooster,
Sanitair badkamer en toilet volgens offerte showroom,
Tegelwerk badkamer en toilet volgens offerte showroom,
Vergroten badkamer,
Verplaatsen elektrapunt,
BWC waterontharder,
15 PV-panelen in het schuine dak (EPC 0),
Vorstvrije buitenkraan achtergevel,
Kinderbeveiliging wandcontactdozen,
Dubbele cilinder met paniekfunctie op de voordeur,
Luxe binnendeuren."

Dan nog de tuin 18.000 euro door een hovenier. De vloeren overal pvc 11360 euro.
De muren worden dun gestuct en gaan we zelf verven.

Keuken is 15500 euro, U met hoge kasten aan 1 kant.

De BWC waterontharder zorgt voor volledig ontkalkt water bij ons, daar gaan we echt van genieten!
Mooie prijs, dat is exclusief sanitair als ik het goed begrijp? :) In welke regio woon je ongeveer?

Wij hebben €340.000 betaald voor 118+6m2 woonruimte en 163m2 kavel in de randstad. Het huis is aangesloten op stads/aard/rest-warmte en heeft op elke verdieping vloerverwarming.

Opties/andere kosten:

Driedubbel glas: €1.300
Aanbouw 1.2m: €16.000
Vloerverwarming capaciteit zolder vergroten; €1.000
Vergroten badkamer: €1.000
Keuken (nog niet definitief): €12.000

Badkamer is nog niet geoffreerd
Extra aansluitingen nog niet gekozen

Een waterontharder willen wij ook maar was geen optie dus nog niet in verdiept.

:)

[ Voor 6% gewijzigd door Neyluzz op 02-05-2019 15:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ymaenhout
Neyluzz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:03:
[...]

Mooie prijs, dat is exclusief sanitair als ik het goed begrijp? :) In welke regio woon je ongeveer?

Wij hebben €340.000 betaald voor 118+6m2 woonruimte en 163m2 kavel in de randstad. Het huis is aangesloten op stads/aard/rest-warmte en heeft op elke verdieping vloerverwarming.

Opties/andere kosten:

Damn,

Wij hebben voor €1000,- minder 157 m2 / 615 m3 en 364 m2 kavel.
Granted, wij zitten niet in de randstad (of daar ook maar enigszins in de buurt :P )

Daarbovenop nog wel veel loze leidingen, buitenkraan, extra leiding voor pv, water doorgetrokken naar boven, uitbouw (bijkeuken).
Komt nog wel zo'n 18k bij voor de tuin. Al met al nog best wel wa kosten er boven op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Laatst online: 13-09 14:32
jogaa schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:47:
Mailtje naar je bouwer met de vraag naar btw-factuur van specifiek de zonnepanelen was genoeg. Week later krijg ik netjes een factuur (met fictieve prijzen, dus btw lekker hoog) en gelijk een credit-factuur erachteraan
En jij vraagt de btw terug? Volgens mij is dat gewoon fraude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Neyluzz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:03:
[...]

Opties/andere kosten:

Inclusief sanitair bij ons, we hebben wat upgrades uitgevoerd voor 3500 meerwerk maar de badkamer en toilet waren al heel luxe met inloopdouche en mooi kasten etc.

In Zeewolde. De prijzen zijn inmiddels wel flink omhoog gegaan hoor van alle nieuwe projecten, wij hebben best veel geluk gehad.

Mooie lijst met extra werkzaamheden! Driedubbel glas is nice, ben benieuwd hoeveel dat in de praktijk te merken is, ik denk ook warmte buiten houden!! Erg lekker. Wat jammer dat je bouwer niet mee denkt, eigenlijk niet veel 'durft' naast standaard. Veel dingen kunnen ook prima na de bouw hoor bij oplevering. Zo was dakkapel bij ons niet mogelijk tijdens de bouw (vage reden met constructie etc...).

Ben benieuwd naar jou woning! Wanneer gaan ze starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WSL036
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 20:39

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik ben benieuwd welke regio dit is, want dit lijkt heel erg op de plek waar ik ook een woning heb gekocht :)

Edit: buurman ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
WSL036 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 16:01:
[...]

Ik ben benieuwd welke regio dit is, want dit lijkt heel erg op de plek waar ik ook een woning heb gekocht :)

Edit: buurman ;)
Nice! Ik kom ook steeds meer mensen tegen die het beginnen te herkennen... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neyluzz
Remko.me schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 16:01:
[...]

Inclusief sanitair bij ons, we hebben wat upgrades uitgevoerd voor 3500 meerwerk maar de badkamer en toilet waren al heel luxe met inloopdouche en mooi kasten etc.

In Zeewolde. De prijzen zijn inmiddels wel flink omhoog gegaan hoor van alle nieuwe projecten, wij hebben best veel geluk gehad.

Mooie lijst met extra werkzaamheden! Driedubbel glas is nice, ben benieuwd hoeveel dat in de praktijk te merken is, ik denk ook warmte buiten houden!! Erg lekker. Wat jammer dat je bouwer niet mee denkt, eigenlijk niet veel 'durft' naast standaard. Veel dingen kunnen ook prima na de bouw hoor bij oplevering. Zo was dakkapel bij ons niet mogelijk tijdens de bouw (vage reden met constructie etc...).

Ben benieuwd naar jou woning! Wanneer gaan ze starten?
Mooie locatie! Veel water maar ook veel bos. Wij hebben morgen een afspraak bij de sanitairboer. Ik ben benieuwd wat onze extra's kosten (er zit standaard een badkamer met ''premiumpakket'' in).

We hebben het driedubbel glas voornamelijk gekozen voor de stilte (handig als we thuiswerken) maar ook om energie te besparen en hopelijk ook warmte buiten te houden (daar heb ik e.e.a. over gelezen, maar of het waar is weet ik niet).

De bouwer is echt super stug (Heijmans, yay). Dat komt omdat het een woonconcept woning is en dus een soort standaard bouwdoos is. Ik wil bijvoorbeeld graag beveiligingscamera's rondom onze woning plaatsten en daarvoor moeten loze leidingen aangelegd worden. No-way dat dat kan. Heeft iemand hier ervaring met het netjes aanleggen van leidingwerk naar de buitengevels?

De grove infrastructuur wordt momenteel aangelegd en naar alle waarschijnlijkheid gaat de 1e paal in juli de grond in. Oplevering is Q2 2020 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:29

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik vraag me altijd af wat het voordeel van een hoekwoning is als je zo weinig ramen plaats in je zijgevel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
xminator schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 16:54:
[...]

Ik vraag me altijd af wat het voordeel van een hoekwoning is als je zo weinig ramen plaats in je zijgevel?
Wat dacht je van:
* 1 kant geen buren en daar dus zeker geen geluid van.
* Grotere tuin.
* Tuin/oprijpad mogelijk doordat de zijkant vaak te benutten is.

@Remko.me je kavel is vooral lang als ik de foto zo zie, vertekend vanwege die grote zandvlakte :) En je woning moet nog van die 327m2 af natuurlijk.

Wij stonden toen voor ons kavel en toen zei mijn vrouw ook, is dat de ruimte maar? (750m2 kavel :+ )
Nu het huis erop staat en de tuin zichtbaar wordt draait ze al bij :)

[ Voor 30% gewijzigd door GeeMoney op 02-05-2019 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WSL036
@Remko.me is dat bouwnr 16? Daar hebben wij ook een optie op gehad, maar hebben daarna toch voor een andere hoek gekozen

[ Voor 3% gewijzigd door WSL036 op 02-05-2019 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remko.me
GeeMoney schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 17:10:
[...]

Wat dacht je van:
* 1 kant geen buren en daar dus zeker geen geluid van.
* Grotere tuin.
* Tuin/oprijpad mogelijk doordat de zijkant vaak te benutten is.

@Remko.me je kavel is vooral lang als ik de foto zo zie, vertekend vanwege die grote zandvlakte :) En je woning moet nog van die 327m2 af natuurlijk.

Wij stonden toen voor ons kavel en toen zei mijn vrouw ook, is dat de ruimte maar? (750m2 kavel :+ )
Nu het huis erop staat en de tuin zichtbaar wordt draait ze al bij :)
Eens met de reden voor een hoek. En je kan uitbreiden.

Kavel is 13m diep achter onze woning, de rest zit hem in de breedte en naast de woning.
750m2... jeetje zeg dat is echt een grote lap! jij hebt toch die prachtige tuin??? _/-\o_
Ben benieuwd hoe onze tuin uiteindelijk wordt, maar de hovenier heeft nu uiteindelijk dit als doel opgenomen:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Y7VBLSW/maten-ca-tuin.jpg
WSL036 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 18:07:
@Remko.me is dat bouwnr 16? Daar hebben wij ook een optie op gehad, maar hebben daarna toch voor een andere hoek gekozen
Grappig!
Wij hadden eerst bij een ander project een optie, maar daar was de kavel minder... (die aan de andere kant)
we wilde echt rond de 300

We waren gelukkig dat deze toen vrij kwam (blijkbaar omdat jij een andere koos).
Voordeel van deze was dat je op de 1e verdieping een zijraam had, tegenover de andere hoeken.

Leuk zeg!
Welk bouwnummer heb je nu uiteindelijk?

[ Voor 45% gewijzigd door Remko.me op 02-05-2019 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysci85
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22-07-2024
Beste mede-nieuwbouwkopers,

Bij ons project "krijgen" wij zo'n houten schuurtje in de tuin van 2x3m.
Uiteraard staat deze niet op de plek waar wij hem zouden willen en verplaatsen wil de aannemer (Heijmans) absoluut niet. Helaas is datzelfde schuurtje ook gekoppeld aan die van de buren (delen de middenwand) waardoor later weghalen niet heel eenvoudig gaat, behalve gewoon afzagen... :)

Heeft iemand ervaring met het niet laten plaatsen van een dergelijk "standaard" schuurtje? Zou dit bijv. te regelen zijn via een constructie zoals de "gelimiteerde waarborgregeling"?

Ben benieuwd naar ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:40

Sport_Life

Solvitur ambulando

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Mooi die panelen geïntegreerd! Bij ons zie je ze ook niet, maar dat komt door plat dak :+.

Is de rest van de woning ook "luxe" afgewerkt? (standaard houten binnen en buiten kozijnen ed)

En een tuin rondom is heel fijn. Wij konden nog kiezen tussen de laatste geschakelde 2 kapper (550k von) of de laatste hoekwoning (435k von ) en zijn voor de hoekwoning gegaan, en de zijtuin is echt een flinke meerwaarde :).

[ Voor 19% gewijzigd door Sport_Life op 02-05-2019 19:35 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
@Remko.me ik heb nog helemaal geen tuin :p . Woning is pas in september klaar en de tuin is het enige waar ik alleen maar wat gedachtes over heb maar nog niets concreets.
13m is lekker diep en je hebt de volle breedte van je woning, heerlijk!
Laatst bij vrienden op visite en die hadden 12x10 en dat was al echt enorm.

Aan achtertuin heb ik straks 18x23 ;).

@Sport_Life kozijnen was het enige wat ik echt niet genomen had als upgrade. Dat was echt belachelijk. Per kozijn naar hout was €385,- meerprijs, dan nog van opdek naar stomp weer €85,- . Was het bij jou betaalbaar?

[ Voor 23% gewijzigd door GeeMoney op 02-05-2019 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Mysci85 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:31:
Beste mede-nieuwbouwkopers,

Bij ons project "krijgen" wij zo'n houten schuurtje in de tuin van 2x3m.
Uiteraard staat deze niet op de plek waar wij hem zouden willen en verplaatsen wil de aannemer (Heijmans) absoluut niet. Helaas is datzelfde schuurtje ook gekoppeld aan die van de buren (delen de middenwand) waardoor later weghalen niet heel eenvoudig gaat, behalve gewoon afzagen... :)

Heeft iemand ervaring met het niet laten plaatsen van een dergelijk "standaard" schuurtje? Zou dit bijv. te regelen zijn via een constructie zoals de "gelimiteerde waarborgregeling"?

Ben benieuwd naar ervaringen!
de meeste schuurtjes blijven binnen de gemeente regels, anders gewoon vergunnen aanvragen.
Vervelende is dat je huidige schuurtje echt lastig weg kan.

Wat wil je dan precies? je kan het schuurtje ook laten staan, en onderdeel laten uitmaken van een vernieuwd geheel? Tuinontwerp aanpassen aan de plek van het schuurtje?
GeeMoney schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:32:
@Remko.me ik heb nog helemaal geen tuin :p . Woning is pas in september klaar en de tuin is het enige waar ik alleen maar wat gedachtes over heb maar nog niets concreets.
13m is lekker diep en je hebt de volle breedte van je woning, heerlijk!
Laatst bij vrienden op visite en die hadden 12x10 en dat was al echt enorm.

Aan achtertuin heb ik straks 18x23 ;).
Oh haha, stom! Ik heb een super mooie tuin gezien in tuin gedeelte op het forum.. dacht dat jij dat was. Lol! Er is zoveel leuks.

18x23.... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ruilen? :P

Nice man!!
Sport_Life schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:31:
[...]

Mooi die panelen geïntegreerd! Bij ons zie je ze ook niet, maar dat komt door plat dak :+.

Is de rest van de woning ook "luxe" afgewerkt? (standaard houten binnen en buiten kozijnen ed)

En een tuin rondom is heel fijn. Wij konden nog kiezen tussen de laatste geschakelde 2 kapper (550k von) of de laatste hoekwoning (435k von ) en zijn voor de hoekwoning gegaan, en de zijtuin is echt een flinke meerwaarde :).
Dankjewel! :)
Plat dak is ook ideaal! Vooral qua ruimte (en zonnepanelen pakken echt perfect zon ook). Mooie keuze voor de hoekwoning. In welke regio?

We hebben het goede luxe keuzes gemaakt, gelukkig wilde de bouwer mee doen. We hadden best veel overwaarde dat meegenomen wordt. Sowieso alle deuren en kozijnen verandert (ook boven). Buiten niet, dat is gewoon standaard. Wel gekozen voor een upgrade van de openslaande deuren naar 4,2m breedte.

[ Voor 46% gewijzigd door Remko.me op 02-05-2019 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Remko.me schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:33:
[...]

de meeste schuurtjes blijven binnen de gemeente regels, anders gewoon vergunnen aanvragen.

Wat wil je dan precies? je kan het schuurtje ook laten staan, en onderdeel laten uitmaken van een vernieuwd geheel? Tuinontwerp aanpassen aan de plek van het schuurtje?

[...]

Oh haha, stom! Ik heb een super mooie tuin gezien in tuin gedeelte op het forum.. dacht dat jij dat was. Lol! Er is zoveel leuks.

18x23.... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ruilen? :P

Nice man!!
Ik vermoed dat je @Wackmack bedoelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

GeeMoney schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:32:

@Sport_Life kozijnen was het enige wat ik echt niet genomen had als upgrade. Dat was echt belachelijk. Per kozijn naar hout was €385,- meerprijs, dan nog van opdek naar stomp weer €85,- . Was het bij jou betaalbaar?
Houten kozijnen en stompe deuren is bij ons standaard.
Ik heb dan weer extra moeten betalen voor een vaatwasser en wasdroger aansluiting en dat soort geintjes 8)7..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Ik denk ook @Wackmack , die staat bij mij ter inspiratie in de favorieten :p.

@Remko.me ik ben ook expres op zoek gegaan naar vrijstaand en >500m2 .
En ook dat is in Noord-Holland al behoorlijk prijzig aan het worden, ik red het dan ook niet met die 340.000 , daarmee wil ik wel ruilen >:)

[ Voor 58% gewijzigd door GeeMoney op 02-05-2019 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

GeeMoney schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:40:
Ook goede inspiratiebron voor je vloer, keuken, haard.. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remko.me
GeeMoney schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:40:
JAA! Dat is toch een prachtige tuin! Haha! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysci85
Remko.me schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:33:
[...]

[...]
Nou wat we willen is gewoon geen standaard schuurtje, dus oplevering zonder, zodat we daarna zelf kunnen bepalen hoe, wat en waar :)
Integreren zou evt. een plan B kunnen zijn, maar liever niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Sport_Life schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:42:
[...]

Ook goede inspiratiebron voor je vloer, keuken, haard.. :P
Die heb ik al, geen idee of dat vergelijkbaar is maar wij zijn er zeer tevreden over.
Keramische tegels in visgraat geworden en een Bellfire View Bell Medium gekozen als gashaard (op een fles ivm gasloos). Echt houten kachel was niet zonder concessies aan indeling van de woonkamer mogelijk, in deze Bellfire ook een goede tweede volgens ons.

Keuken staat ook in het keuken topic, ik zal hem even opzoeken:

GeeMoney in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 02-05-2019 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Mysci85 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:43:
[...]

Nou wat we willen is gewoon geen standaard schuurtje, dus oplevering zonder, zodat we daarna zelf kunnen bepalen hoe, wat en waar :)
Integreren zou evt. een plan B kunnen zijn, maar liever niet!
Bij ons heeft een buurman de schuur geannuleerd, en achteraf zelf een unit neergezet. Ik zou 't gewoon vragen en in eerste instantie tevens vragen wat de minderprijs is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysci85
Sport_Life schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:46:
[...]

Bij ons heeft een buurman de schuur geannuleerd, en achteraf zelf een unit neergezet. Ik zou 't gewoon vragen en in eerste instantie tevens vragen wat de minderprijs is..
Tsja, dat is dus helaas al mislukt, aannemer wil daar niet aan meewerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Mysci85 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:47:
[...]

Laat je niet makkelijk afschepen hoor, hij moet niet zeuren. Je betaalt er gewoon voor(meerwerk), of het scheelt hem werk(minderwerk). Anders had hij een beroep moeten kiezen waar hij elke dag exact hetzelfde kan doen. (pinda’s op de gevulde koeken drukken ofzo :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
GeeMoney schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:54:
[...]

Laat je niet makkelijk afschepen hoor, hij moet niet zeuren. Je betaalt er gewoon voor(meerwerk), of het scheelt hem werk(minderwerk). Anders had hij een beroep moeten kiezen waar hij elke dag exact hetzelfde kan doen. (pinda’s op de gevulde koeken drukken ofzo :p)
ik zou het ook niet accepteren als je het echt niet wil....
aannemers zeggen al snel nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

.

[ Voor 102% gewijzigd door Sport_Life op 30-06-2020 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:49
Goedenavond,

Een kalkzandsteenblok van de fundering voor de buitenmuur heeft een barst. Het betreft het gedeelte waar de meterkastdoorvoeren doorheen gaan. Vraag is of dit kwaad kan of dat dit later bij het aanbrengen van de kimlaag dicht gemaakt wordt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7uOA3WXiLAp0OgAOPZAdYcQ7/thumb.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door witterholt op 02-05-2019 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Mysci85 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:47:
[...]

Bij ons wilde de aannemer (kopersbegeleiding) niet meewerken aan 2,4m uitbouw, omdat de termijn al verstreken was. Wij waren namelijk na de loting ingestapt. Inmiddels was de bouwvak al begonnen.
Toen heeft mijn vrouw net zolang gebeld tot ze de projectmanager aan de telefoon kreeg (die was met vakantie in Italië) en die heeft vanaf zijn vakantie adres de vergunningaanvraag gewijzigd _/-\o_ zodat we alsnog uitbouw "kregen".
Maw laat je niet wegzetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysci85
Sport_Life schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:08:
[...]

Bij ons wilde de aannemer (kopersbegeleiding) niet meewerken aan 2,4m uitbouw, omdat de termijn al verstreken was. Wij waren namelijk na de loting ingestapt. Inmiddels was de bouwvak al begonnen.
Toen heeft mijn vrouw net zolang gebeld tot ze de projectmanager aan de telefoon kreeg (die was met vakantie in Italië) en die heeft vanaf zijn vakantie adres de vergunningaanvraag gewijzigd _/-\o_ zodat we alsnog uitbouw "kregen".
Oh dat is interessant! Wij wilden na een kijkdag bij vergelijkbaar project alsnog van 1.20 naar 2.40 uitbouw en dat kon dus ook niet omdat we "te laat" waren.
In welk stadium hebben jullie de uitbouw alsnog gekregen, wij moeten nog naar de notaris, start bouw staat gepland voor juni...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Mysci85 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:15:
[...]

Oh dat is interessant! Wij wilden na een kijkdag bij vergelijkbaar project alsnog van 1.20 naar 2.40 uitbouw en dat kon dus ook niet omdat we "te laat" waren.
In welk stadium hebben jullie de uitbouw alsnog gekregen, wij moeten nog naar de notaris, start bouw staat gepland voor juni...
Als de bouw in juni begint dan ben je wel te laat vermoed ik.
Wij hebben het in juli geregeld, bouw begon september. Koop was al getekend, dus erg spannend of het zou lukken.
Zonder uitbouw hadden we de woning direct doorverkocht. Standaard is de woonkamer veel te klein. Verhouding is dan ook heel raar, 5 slaapkamers met een woonkamer van 5,70x3,50. :|

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 02-05-2019 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysci85
Sport_Life schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:18:
[...]

Als de bouw in juni begint dan ben je wel te laat vermoed ik.
Wij hebben het in juli geregeld, bouw begon september. Koop was al getekend, dus erg spannend of het zou lukken.
Zonder uitbouw hadden we de woning direct doorverkocht. Standaard is de woonkamer veel te klein.
Wij hebben geïnformeerd op 15 april, toen waren we al "te laat" of misschien wel "hebben we geen zin meer in" in aannemer-taal. Gelukkig is onze woonkamer wel prima formaat, maar had nog best extra 1.20 bij gemogen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remko.me
Sport_Life schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:01:
[...]

Zijn de deuren 4,2m breed? :o. Achterzijde hebben we ook geupgrade naar een glazen achter wand met openslaande deuren.
Overwaarde is wel fijn idd, zonder overwaarde hadden wij nooit zoveel aan een woning uitgegeven.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Nee ramen + deuren.. haha hoe te gek zou dat zijn deuren van 4,2?? _/-\o_

Mooie omgeving!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

.

[ Voor 104% gewijzigd door Sport_Life op 30-06-2020 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

GeeMoney schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:45:
[...]

Die heb ik al, geen idee of dat vergelijkbaar is maar wij zijn er zeer tevreden over.
Keramische tegels in visgraat geworden en een Bellfire View Bell Medium gekozen als gashaard (op een fles ivm gasloos). Echt houten kachel was niet zonder concessies aan indeling van de woonkamer mogelijk, in deze Bellfire ook een goede tweede volgens ons.

Keuken staat ook in het keuken topic, ik zal hem even opzoeken:

GeeMoney in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Mooie keuken, tenminste een woning waar een dik keukeneiland in past en misschien ook wel hoort :).
120cm breed is een mooie maat!

En een barretje is leuk.

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 02-05-2019 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysci85
Sport_Life schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:29:
[...]

1,20 extra was bij ons ook nog acceptabel vind ik. Maar de meerprijs van 1,2m naar 2,4m was "maar" 8k terwijl de m2 prijs zo'n 3,5k is . Dus simpel rekensommetje ;)
Tsja, wij twijfelden vanwege oppervlakte van de tuin, maar nu blijkt de grond ook nog eens 10m2 groter ingemeten dus hadden we de extra 1.20m wel kunnen missen in de tuin. Bij ons is het zelfs maar 6K extra :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:24
Neyluzz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 16:21:
[...]

Mooie locatie! Veel water maar ook veel bos. Wij hebben morgen een afspraak bij de sanitairboer. Ik ben benieuwd wat onze extra's kosten (er zit standaard een badkamer met ''premiumpakket'' in).

We hebben het driedubbel glas voornamelijk gekozen voor de stilte (handig als we thuiswerken) maar ook om energie te besparen en hopelijk ook warmte buiten te houden (daar heb ik e.e.a. over gelezen, maar of het waar is weet ik niet).

De bouwer is echt super stug (Heijmans, yay). Dat komt omdat het een woonconcept woning is en dus een soort standaard bouwdoos is. Ik wil bijvoorbeeld graag beveiligingscamera's rondom onze woning plaatsten en daarvoor moeten loze leidingen aangelegd worden. No-way dat dat kan. Heeft iemand hier ervaring met het netjes aanleggen van leidingwerk naar de buitengevels?

De grove infrastructuur wordt momenteel aangelegd en naar alle waarschijnlijkheid gaat de 1e paal in juli de grond in. Oplevering is Q2 2020 :)
Kan je nog wel loze leidingen verder in huis kiezen/laten plaatsen?

Mogelijk is onderstaande dan een ideetje...
voorbeeld paintje
Waarbij de rode leiding in 3/4" (19mm) is uitgevoerd en dus gewoon een loze doos wordt op normale hoogte.
Daar zou je b.v. een UniFi AC In-Wall kunnen plaatsen als je zou willen.
Dan kan je de blauwe leiding naar boven evt. in 5/8" (16mm) kunnen laten uitvoeren, gewoon naar een inbouwdoos toe.
Vanuit die inbouwdoos boor je onder afschot naar buiten toe (voorzichtig) en kan je daar je kabeltje doorsteken voor je camera.
Ff. een blindplaatje erop en je kan er altijd nog weer bij als er iets is..

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eypo
  • Laatst online: 09-09 20:33
Na lang meelezen ook maar eens reageren. Bedankt voor alle info!

Members only:

Wij hebben een optie (nog niet getekend) op een 2-onder-1-kapper.
170m2 voor 446.500. Perceel is 281m2. Fors bedrag volgens mij, maar er is verder weinig meer te koop...

Als ruwbouw hebben we als plannen:
- Uitbouw 2,40 achterkant
- Isoleren van garage. Dat wordt dan dus een berging
- Deur van keuken (uitbouw) naar berging
We willen dit zelf natuurlijk graag, maar we hopen ook dat de waarde van het huis daarmee hoger wordt. Geen uitbouw is sowieso al tricky als je buren het wel doen: dan verlies je 30cm x 2,40m van je tuin. (bij dezen: sorry buren ;) )

Keuken willen we niet via het project, sanitair waarschijnlijk wel.

De bouw begint wel pas in december 2019 / januari 2020. Aangezien ze 220 werkbare dagen hebben, gaan we er maar vanuit dat we er in Q1 of Q2 2021 in zitten.

Het is wel spannend om alle keuzes te moeten maken. Een grote uitgave waarover je enigszins snel moet beslissen!

Volgende stap is tekenen en een hypotheek afsluiten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
Sport_Life schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:32:
[...]

Mooie keuken, tenminste een woning waar een dik keukeneiland in past en misschien ook wel hoort :).
120cm breed is een mooie maat!

En een barretje is leuk.
Dank je, de keuken is 6,5 bij 6.
Totaal aan woonoppervlakte 220m2, aan ruimte geen gebrek inderdaad.

Heb jij al vloeren en keuken uitgezocht?

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 02-05-2019 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

GeeMoney schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:49:
[...]

Dank je, de keuken is 6,5 bij 6.
Totaal aan woonoppervlakte 220m2, aan ruimte geen gebrek inderdaad.

Heb jij al vloeren en keuken uitgezocht?
220m2 is wel lekker groot zeg :D.

Vloeren en keuken zijn al geïnstalleerd, we wonen er al bijna een half jaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Sport_Life schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:53:
[...]

220m2 is wel lekker groot zeg :D.

Vloeren en keuken zijn al geïnstalleerd, we wonen er al bijna een half jaar :).
Heb je foto’s? :) als ze al in het topic staan dan hoor ik het graag, zoek ik ze even op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

GeeMoney schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:58:
[...]

Heb je foto’s? :) als ze al in het topic staan dan hoor ik het graag, zoek ik ze even op.
Volgens mij nog niet zoveel foto's geplaatst , maar hierbij een aantal :). Inmiddels is de woning al wat meer aangekleed . (nieuwe bank enzo)

Members only:

[ Voor 65% gewijzigd door Sport_Life op 02-05-2019 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
Vraagje aan allen

Wij hebben straks de keuze om een uitbouw te nemen als meerwerk

De tuin wordt 8.8meter diep zonder uitbouw.

Binnenmaat woning wordt 9.7m in de lengte, na max uitbouw wordt de lengte 12.1meter. Ik zit sterk te overwegen om de max uitbouw te nemen van 2.4meter. De tuin is echter al vrij klein en wordt na uitbouw dus nog maar 6.4m diep

Wat zijn jullie meningen hierover, doen of niet?

[ Voor 16% gewijzigd door assassin85 op 02-05-2019 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HONDOW
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-04-2024
assassin85 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:21:
Vraagje aan allen

De tuin wordt 8.8meter diep

Binnenmaten woning worden 9.7m lang en 5.15 breed. Ik zit sterk te overwegen om de max uitbouw te nemen van 2.4meter. De tuin is echter al vrij klein en wordt na uitbouw dus nog eens 2.4m kleiner.

Wat zijn jullie meningen hierover?
Wij zaten met dezelfde vraag. Uiteindelijk gaf het Nederlandse klimaat bij ons de doorslag; je zit vaker binnen dan buiten.

Wat wordt de afmeting van je woonkamer met de uitbouw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:37
Wat heb je liever, binnen of buiten ruimte?

Wij kiezen voor een 120 uitbouw.
Dit omdat het niet alleen de tuin korter maakt.
Je krijgt extra vloerverwarming, afwerking, keuken werd groter.

Het bleef dus niet bij de prijs van de uitbouw alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
HONDOW schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:28:
[...]

Wij zaten met dezelfde vraag. Uiteindelijk gaf het Nederlandse klimaat bij ons de doorslag; je zit vaker binnen dan buiten.

Wat wordt de afmeting van je woonkamer met de uitbouw?
Idd

Na uitbouw wordt de lengte 12.1meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@assassin85 mijn vorige woning had een tuin van 6x5 en met twee jonge kinderen en mijn vrouw die ook van de zon houdt bleek dat echt te klein.

Wellicht dat een uitbouw van 1,2m een mooi compromis is?
Mijn tuin werd zo klein door een uitbouw van 2,4m maar 1,2 was destijds geen optie.

[ Voor 33% gewijzigd door GeeMoney op 02-05-2019 22:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bij ons is de woonkamer met 2,4m uitbouw al te klein voor 1 kind ;).

Wat is de meerprijs van 2,4 vs 1,2m en hoe verhoud de rest van de woning zich tot 1,2m uitbouw?

Ik zou persoonlijk voor 1,2m gaan in jouw geval, anders houd je bijna geen tuin over.
Hoewel ik het wel zonde vind van de relatief dure uitbouw van "slechts" 1,2m..

[ Voor 75% gewijzigd door Sport_Life op 02-05-2019 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
The Fatal schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:29:
Wat heb je liever, binnen of buiten ruimte?

Wij kiezen voor een 120 uitbouw.
Dit omdat het niet alleen de tuin korter maakt.
Je krijgt extra vloerverwarming, afwerking, keuken werd groter.

Het bleef dus niet bij de prijs van de uitbouw alleen.
Ik zit best graag buiten maar t is niet zo dat ik echt een buitenmens ben. Wat nog een reden is dat ik trouwens max wil uitbouwen is dat de kans bestaat dat beide buren het ook zullen doen en ik er tussenin opgesloten zal zitten als ik t niet doe.

[ Voor 7% gewijzigd door assassin85 op 02-05-2019 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
GeeMoney schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:30:
@assassin85 mijn vorige woning had een tuin van 6x5 en met twee jonge kinderen en mijn vrouw die ook van de zon houdt bleek dat echt te klein.

Wellicht dat een uitbouw van 1,2m een mooi compromis is?
Mijn tuin werd zo klein door een uitbouw van 2,4m maar 1,2 was destijds geen optie.
Dat is dus ook hetgeen wat me enorm doet twijfelen, de tuin wordt gewoon klein, misschien dan toch maar 1.2m uitbouw nemen

Het is alleen erg jammer dat het verschil in prijs niet groot is.

19k voor 1.2m en 24500 voor 2.4m

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

assassin85 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:36:
[...]

Dat is dus ook hetgeen wat me enorm doet twijfelen, de tuin wordt gewoon klein, misschien dan toch maar 1.2m uitbouw nemen

Zie vanaf hier de discussie waarop ik onze uitbouw van 2,4m mede heb gebaseerd
Sport_Life in "Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1"

Wellicht voegt het nog iets toe :).

Onze kavel is wel 265m2, dus na uitbouw nog genoeg over voor ons, met name de voortuin. We zijn niet echt tuin mensen :P.

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 02-05-2019 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
assassin85 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:36:
[...]

Ik snap het maar achteraf had ik tevreden geweest als mijn tuin zeker 8 bij 5 was geweest.
Ter indicatie:
We konden 1 ligbed kwijt met een tafel voor 4 personen met een ronde weber barbeque ernaast en een zwembadje van 1,3m rond.
De tuin is dan gewoon vol. Stoelen erbij pakken om te zitten (visite) kon alleen als ik het ligbed opklapte en die samen met de bbq even naar de schuur verplaatste of het zwembadje leeg liet lopen.

Een rondje fietsen kon alleen met een loopfietsje (tot 2 jaar dus) en voetballen doet ook weinig op 6 bij 5 :).
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn woonkamer 11m was met dus de uitbouw van 2,4m.
Jij zou al op 11m zitten met de uitbouw van 1,2m. En mijn woonkamer van 11 bij 5 was echt groot zat met 2 kids :).

Als je wilt kan ik eens kijken naar foto’s voor je om een beeld te geven van de ruimte? Zeker de verkoop foto’s heb ik nog en wellicht nog andere. Dat kan ik echter pas morgenavond denk ik opzoeken voor je. Stuur me dan even een DM.

@Sport_Life in jouw situatie zou ik ook de 2,4m kiezen want je tuin is daarna evengoed nog lekker ruim. Hell, ik heb nu zelfs voor 3,6m gekozen juist vanwege mijn grote kavel.

[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 02-05-2019 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remko.me
Ik vind de discussie van uitbouw eigenlijk best boeiend...

in het project waar wij vorige keer in zatten (dus onze vorige nieuwbouw) was het gewoonweg ONMOGELIJK voor veel huizen om de grote uitbouw te kiezen... omdat je dan echt evenwicht verliest.

xx% tuin tegenover huis...

je zag serieus in ander projecten 3 verdiepingshuizen met een tuin van 5x5.... omdat men kiest voor 2,4..

Een tuin moet eigenlijk gewoon minimaal 8x5 zijn met een woning van 10,5 diep (Max) en dan is de tuin echt niet geschikt voor mensen met kinderen

Het is best bizar dat een bouwer soms mensen zo'n enorme uitbouw laat kiezen terwijl er geen tuin overblijft.

[ Voor 6% gewijzigd door Remko.me op 02-05-2019 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assassin85
Thx voor de input heren, waardevolle info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:23

EiT

Wij hebben nu ook een tuin van 8x5 ofzo. Met 2 kinderen is het veel te klein, kunnen niet fietsen of hun energie kwijt.
Ons huis wat ze nu aan het bouwen zijn heeft een perceel van 400m2. Achtertuin is 16x12. Er was in die regio weinig te vinden met een grote Wij wilde bewust een grote tuin. Meeste kavels in die regio zijn tot 250m2 en waren net zo duur.
Wij hadden eerst ingeschreven voor een huis met een 300m2 perceel. Na wij de tekeningen kregen toch maar 30k meer uitgegeven, wel ander type huis met net iets meer m2, maar op bg wel de zelfde

Ik zit zelf nooit buiten, kan niet tegen de zon. Maar met kinderen wil je, indien mogelijk zo’n groot mogelijke tuin. Je moet dus echt goed over nadenken.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-09 07:27
Wij krijgen dezelfde tuin maat. We hebben niet gekozen voor uitbouw niet door tuin maar financiën. Maar ik denk dat wij voor 1.2 waren gegaan indien we dat wel hadden gehad. Onze huidige tuin is 8 meter onze nieuwe wordt 30 cm langer en door hoek iets breder. Zou dus kleinere tuin worden maar zijn dus al klein tuintje gewend.
Verder zit je ook met licht inval. Op een hoek kun je nog extra raam maar in tussenwoning niet, ook iets om rekening mee te houden misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:37
Met de uitbouw van 120cm zitten wij op een binnen maat van 1120 en een breedte binnen van 540.
Dat op een kavel van bijna 380m2.

Reden voor de 120 uitbouw, de lange muur van de keuken werd dan 400. Hierdoor konden wij de keuken plaatsen die we wouden.

Uiteindelijk flink kostenplaatje. 14500 voor de uitbouw. (19500 voor 240)
Keuken 23000
En dan nog het extra werk zoals leidingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 09:05
inmiddels is onze woning (met 2,4 uitbouw) opgeleverd; onze tuin is nu nog steeds 10m diep en 12m breed.
Achteraf gezien blij met de keuze voor de uitbouw; er staan ook woningen zonder uitbouw en de woonkamer is echt een stuk minder ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmssn
  • Laatst online: 08-08-2024
Sport_Life schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:08:
[...]

Wat grappig, wij hebben hetzelfde meegemaakt, laat instappen en uitbouw niet meer mogelijk. Door kopersbegeleider nog wel toegezegd, maar toen gebeld door hem dat die keuze de dag ervoor gemaakt moest zijn. Nu hebben we door eigen aannemer een uitbouw van 3,5 meter laten maken, inclusief lichtstraat van 1x4 en deur naar de bijkeuken. Elk nadeel heeft zijn voordeel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29

MadEgg

Tux is lievvv

Wij hebben een achtertuin van 15x9,6 meter over na uitbouw van 2,4 meter. Groot genoeg voor een trampoline en wat gras voor de kinderen en dan nog een terras en schuur voor ons. Maar voetballen wordt daar ook niets. Hoeft ook niet - aan de voorkant van ons huis ligt een veld van 60x40 meter waar na de bouw van de buurt een natuurlijke speeltuin wordt aangelegd.

Je hoeft ook niet alles in je eigen tuin te doen toch? Zeker voor de kinderen niet, als er gedeelde voorzieningen in de buurt zijn lijkt me dat ook prima. Scheelt je nog veel kosten aan aanleg en onderhoud ook.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
In eerste instantie wouden we een berging qua uitbouw (3000x3000). Maar de effectieve ruimte was echt minimaal, slechts 6m2 en dan ook nog 2 deuren + raam in deze ruimte.

Uiteindelijk hebben we gekozen om de aangrenzende garage om te bouwen naar een bijkeuken. Garages bij nieuwbouw zijn te klein om überhaupt een auto in te plaatsen (3000x6000).

We kiezen er dan nu voor om achter in de tuin een schuur te plaatsen 4000x4000. Met daarnaast een overkapping van 4000x5000.

De achtertuin is 19x12 meter. Echt ruimte voor een groot grasveld zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
assassin85 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:21:
Vraagje aan allen

De tuin wordt 8.8meter diep zonder uitbouw.

Binnenmaat woning wordt 9.7m in de lengte, na max uitbouw wordt de lengte 12.1meter. Ik zit sterk te overwegen om de max uitbouw te nemen van 2.4meter. De tuin is echter al vrij klein en wordt na uitbouw dus nog maar 6.4m diep

Wat zijn jullie meningen hierover, doen of niet?
De vraag is, waarom wil je uitbouwen? Ik liep tegen hetzelfde aan. Aanbouwen? Nu, later (dus voorbereiding treffen á €5000) of nooit. Zijn jullie binnen of buiten mensen? Hoeveel zit je buiten in de zomer? Allemaal factoren die meewegen.

Ik raad je aan om naar een meubel toko te gaan met de tekening (ex en inclusief de twee aanbouwopties). Zij tekenen het meubilair in waarvan jij denkt dat je zoiets zou willen aanschaffen. Daarna kan je erg goed bepalen of je en hoe veel je aan wilt bouwen.

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor 1.2m aanbouw (kost €16.000). We zijn blij dat we onze woonkamer in hebben laten tekenen! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Neyluzz op 03-05-2019 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WSL036
Remko.me schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:20:
[...]

Grappig!
Wij hadden eerst bij een ander project een optie, maar daar was de kavel minder... (die aan de andere kant)
we wilde echt rond de 300

We waren gelukkig dat deze toen vrij kwam (blijkbaar omdat jij een andere koos).
Voordeel van deze was dat je op de 1e verdieping een zijraam had, tegenover de andere hoeken.

Leuk zeg!
Welk bouwnummer heb je nu uiteindelijk?
Wij hebben voor bouwnummer 20 gekozen daarna. Wij hadden niet echt een bestemming voor het stuk tuin aan de voorkant en hebben daarom besloten om het prijsverschil anders te gaan besteden.

Ik ben benieuwd hoe de planning gaat verlopen. Volgens mij is er al iets van vertraging en opleveren rond de bouwvak is wel wat vervelend in verband met het plannen van alle andere werkzaamheden (wij laten vrijwel alles door derden doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:17
Bij ons kostte de aanbouw van 2.4 16k, 1.2 was geen optie. Bijkeuken(tje) kon ook nog, was 11k voor 2x2.5. Aanbouw toch maar wel gedaan, tuin is nog 9 meter diep achter de uitbouw, dus dat kon wel. Wel blij dat we dat gedaan hebben, keuken was anders toch wel te klein geweest. Het is nu vanaf de voorgevel tot de achtergevel een ruime 12 meter, ligt al vol met keramische tegels die van beton gemaakt zijn.

Berging verviel. bij ons omdat we een garage hebben genomen. Onze aannemer was Heijmans en wij hebben prettig kunnen samenwerken met de uitvoerder en contactpersoon, tot een paar maanden voor oplevering konden we nog makkelijk (kleine) dingen aanpassen, zoals de sectionaaldeur van de garage sectionaal maken en deze ook later nog elektrisch bedienbaar te maken.

Lopen nu wel tegen een internet probleem aan, glas ligt tot binnen maar volgens de provider(s) (nog) niet. Dus, geen internet. Wel bij xs4all een dongle kunnen afdingen als noodoplossing.

Project is Goese Diep in, uh, Goes dus. Vlakbij het water van de Oosterschelde.

Er wordt nog gebouwd dus het uitzicht houden we niet zo maar we kunnen zo t water in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bdu9K36APbD8AkPaMHcp6ZZJ/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IDmNrupnmBCRd9ngi8LHrSEx/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3mU8X3JHhvVzrEDCwTglUqNk/thumb.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door dezeppo op 03-05-2019 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
WSL036 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:45:
[...]

Wij hebben voor bouwnummer 20 gekozen daarna. Wij hadden niet echt een bestemming voor het stuk tuin aan de voorkant en hebben daarom besloten om het prijsverschil anders te gaan besteden.

Ik ben benieuwd hoe de planning gaat verlopen. Volgens mij is er al iets van vertraging en opleveren rond de bouwvak is wel wat vervelend in verband met het plannen van alle andere werkzaamheden (wij laten vrijwel alles door derden doen).
Dat stuk is voor ons weer perfect. En je kreeg het een soort van ‘gratis’ maar snap je wel.

Ook wij laten bijna alles doen, behalve verven van de muren want hier vragen ze gewoon 4000-6000 voor. Of heb jij een beter adres?

Onze keuken komt pas week 40...
Ik begreep van J. dat het weer volledig op planning ligt.
Laten we het hopen. Sommige externen kunnen helaas niet in de bouwvak inderdaad. Dus verhuizen zal daardoor voor ons pas september moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WSL036
Remko.me schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:54:
[...]

Dat stuk is voor ons weer perfect. En je kreeg het een soort van ‘gratis’ maar snap je wel.

Ook wij laten bijna alles doen, behalve verven van de muren want hier vragen ze gewoon 4000-6000 voor. Of heb jij een beter adres?

Onze keuken komt pas week 40...
Ik begreep van J. dat het weer volledig op planning ligt.
Laten we het hopen. Sommige externen kunnen helaas niet in de bouwvak inderdaad. Dus verhuizen zal daardoor voor ons pas september moeten worden.
Ik stuur je wel even een pb ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
dezeppo schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:49:
Bij ons kostte de aanbouw van 2.4 16k, 1.2 was geen optie. Bijkeuken(tje) kon ook nog, was 11k voor 2x2.5. Aanbouw toch maar wel gedaan, tuin is nog 9 meter diep achter de uitbouw, dus dat kon wel. Wel blij dat we dat gedaan hebben, keuken was anders toch wel te klein geweest. Het is nu vanaf de voorgevel tot de achtergevel een ruime 12 meter, ligt al vol met keramische tegels die van beton gemaakt zijn.

Berging verviel. bij ons omdat we een garage hebben genomen. Onze aannemer was Heijmans en wij hebben prettig kunnen samenwerken met de uitvoerder en contactpersoon, tot een paar maanden voor oplevering konden we nog makkelijk (kleine) dingen aanpassen, zoals de sectionaaldeur van de garage sectionaal maken en deze ook later nog elektrisch bedienbaar te maken.

Lopen nu wel tegen een internet probleem aan, glas ligt tot binnen maar volgens de provider(s) (nog) niet. Dus, geen internet. Wel bij xs4all een dongle kunnen afdingen als noodoplossing.

Project is Goese Diep in, uh, Goes dus. Vlakbij het water van de Oosterschelde.

Er wordt nog gebouwd dus het uitzicht houden we niet zo maar we kunnen zo t water in.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Das toch het Goese Meer en niet de Oosterschelde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Laatst online: 09-09 20:33
Hebben jullie allemaal niet dat je 30 cm tuin inlevert als je niet kiest voor een uitbouw en je buren wel?

BIj ons staat er namelijk:
Let op, indien u geen uitbouw kiest, maar de naastgelegen woning wordt wel
uitgebouwd dan komt deze uitbouw met circa 300mm op uw kavel te staan. Dit recht van
overbouw is opgenomen in de koopovereenkomst van uw woning.
Ik zou het echt vervelend vinden als mijn buren zouden uitbouwen en wij niet, je vervolgens met een stuk muur op je terrein zit te kijken. Of dat je pas later besluit met uitbouwen.
Bij ons kost dit overigens 16.000, excl lichtstraat. Die optie wordt niet gegeven, dus dat moet dan wss toch later.
We houden dan ongeveer 10x10 tuin over. Dat is voor ons denk ik meer dan genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Laatst online: 00:47
Eypo schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:14:
Hebben jullie allemaal niet dat je 30 cm tuin inlevert als je niet kiest voor een uitbouw en je buren wel?

BIj ons staat er namelijk:

[...]

Ik zou het echt vervelend vinden als mijn buren zouden uitbouwen en wij niet, je vervolgens met een stuk muur op je terrein zit te kijken. Of dat je pas later besluit met uitbouwen.
Bij ons kost dit overigens 16.000, excl lichtstraat. Die optie wordt niet gegeven, dus dat moet dan wss toch later.
We houden dan ongeveer 10x10 tuin over. Dat is voor ons denk ik meer dan genoeg.
Het is maar waar je je druk over maakt :) Stuk muur biedt ook privacy, schutting, etc. Zoveel mensen, zoveel wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Ik heb weleens kopers gehad die geen uitbouw namen in een woning met 5.1 beukmaat. Die hadden aan beide kanten een uitbouw van 2,4 van de buren. Dan blijft er van het tuintje niet veel over kan ik verklappen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Laatst online: 00:47
@Señor Sjon fair enough, smal rijtjeshuis is mogelijk een ander verhaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassie40
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 29-07-2022
Goedemiddag,

Ik lees al een tijdje mee en heb al heel wat nuttige tips uit dit topic gehaald, bij deze wil ik mij even voorstellen.

Waarom de keuze nieuwbouw?
Ik wilde een huis waar ik zelf niets aan hoef te verbouwen en de komende jaren geen groot onderhoud aan zal hebben. Het is bouwnummer 36 geworden van project "Over het Wad" in Den Helder. Het unieke aan dit project is dat je vanaf de 3de verdieping over de dijk kan kijken richting Texel. Oplevering is gepland in Q4 2019.

Wat heb je overschat en onderschat?
De kosten voor meerwerk en de vele keuzes die je al vrij snel moet maken had ik wel onderschat.

Hoe heb je de muren aangepakt, stucwerk of toch behangen?
Dit zal hoogstwaarschijnlijk renovlies behang worden.

Wanneer ben je begonnen met de tuin?
Ik krijg geen tuin maar een terras op het zuiden van ong. 60m2 Hoe ik dit verder ga inrichten met plantenbakken etc weet ik nog niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NeOKE6A.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C0HQmr9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Laatst online: 20:10
Ik ben zelf ook al sinds begin vorig jaar bezig met mijn nieuwbouwwoning(als in:afwachten). Ik ben ondertussen ook wel vaak bij vrienden en bekende langs geweest om tips en voorbeelden te hebben. Nu willen mijn vriendin en ik graag renovlies, maar in mijn ervaring is het heel verschillend wat betreft het de zichtbaarheid van de naden. Nu vraag ik het me af, komt het als de duidelijk zichtbare naden zijn dat door de kwaliteit van de plakker of heb je met Renovlies wel degelijk naden die zichtbaar zijn ook al is het goed geplakt. Wie heeft daar ervaringen mee?

Deze vraag is waarschijnlijk ietwat offtopic, maar ik zag bij het bestellen ook een verschil met 200grams behang en 130grams. De verkoper adviseerde voor een amateur behanger 130grams, maar mij lijkt 200grams iets meer vergevingsgezind als de wand niet helemaal vlak is.

[ Voor 19% gewijzigd door SirMemeAlot op 03-05-2019 16:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:37
Vanmiddag hebben ze het hoogste punt bereikt, het dak zit er op! Als het goed is hebben ze inmiddels de vlag gehesen, daar kon ik helaas niet op wachten, dit weekend maar weer even spieken.

1

4

[ Voor 7% gewijzigd door Den_S85 op 03-05-2019 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
@Bassie40 grappig! Ik heb vorig jaar mijn woning om de hoek bij je verkocht (weststraat) daar is jouw woning een afgeleide van!
Wij woonden er heerlijk alleen op een paar weekenden na in de zomer heb je wat last van verkeer ivm de boot. Viel ons op zich mee en je moet gewoon zorgen dat je kwart voor het hele uur of kwart over het uur vertrekt. Dan hoef je niet lang op het stoplicht te wachten ;) (verkeer vanaf Texel krijgt voorrang met de stoplichten)

Krijg je wel een eigen parkeerplek? En heb je ook Lutterman en Wilms in je project?
Lutterman leverde uitstekend tegelwerk bij ons destijds!

[ Voor 69% gewijzigd door GeeMoney op 03-05-2019 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassie40
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 29-07-2022
@GeeMoney

De weg wordt ook nog iets aangepast en er komt een nieuwe weg achter de huizen langs.

Ik krijg een eigen parkeerplek in de parkeergarage. Mijn woonkamer is op de eerste verdieping met aangrenzend het terras, dat terras is zeg maar het dak van de parkeergarage.

Lutterman doet inderdaad het tegelwerk. Grando is de keuken leverancier en verder verzorgd taylor het installatie werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:17
MLPN schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:42:
[...]

Das toch het Goese Meer en niet de Oosterschelde :+
Yup, we wonen (helaas) ook niet aan de Oosterschelde maar vlakbij het water van de Oosterschelde, daar komt het water van het Goese Meer vandaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
  • Laatst online: 10-09 20:37
Den_S85 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:29:
Vanmiddag hebben ze het hoogste punt bereikt, het dak zit er op! Als het goed is hebben ze inmiddels de vlag gehesen, daar kon ik helaas niet op wachten, dit weekend maar weer even spieken.

[Afbeelding: 1]

[Afbeelding: 4]
Had het ook gehoord inderdaad, ga vanavond even kijken denk ik. Schiet mooi op zo!

Edit: dak zit er inderdaad op:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0YW7SZL/9535-BCCC-CA95-49-AB-9-C0-C-64-BBDB14-D5-F6.jpg

@Den_S85 : vlag staat bij jullie op het dak, bij ons (nog) niet. Vergeten foto te maken.

[ Voor 16% gewijzigd door kever678 op 03-05-2019 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
dezeppo schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 17:41:
[...]

Yup, we wonen (helaas) ook niet aan de Oosterschelde maar vlakbij het water van de Oosterschelde, daar komt het water van het Goese Meer vandaan...
True true, mooie omgeving zeker weten. Ken mensen die op het stukje wonen wat er inmiddels ook alweer ff staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 10:49
SirMemeAlot schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:13:
Ik ben zelf ook al sinds begin vorig jaar bezig met mijn nieuwbouwwoning(als in:afwachten). Ik ben ondertussen ook wel vaak bij vrienden en bekende langs geweest om tips en voorbeelden te hebben. Nu willen mijn vriendin en ik graag renovlies, maar in mijn ervaring is het heel verschillend wat betreft het de zichtbaarheid van de naden. Nu vraag ik het me af, komt het als de duidelijk zichtbare naden zijn dat door de kwaliteit van de plakker of heb je met Renovlies wel degelijk naden die zichtbaar zijn ook al is het goed geplakt. Wie heeft daar ervaringen mee?

Deze vraag is waarschijnlijk ietwat offtopic, maar ik zag bij het bestellen ook een verschil met 200grams behang en 130grams. De verkoper adviseerde voor een amateur behanger 130grams, maar mij lijkt 200grams iets meer vergevingsgezind als de wand niet helemaal vlak is.
Bij ons heeft de behanger de naden dichtgesmeerd met een soort plamuur waardoor er na het sauzen geen naad meer te vinden is.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:24
:*)
kever678 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 17:50:
[...]

Had het ook gehoord inderdaad, ga vanavond even kijken denk ik. Schiet mooi op zo!

Edit: dak zit er inderdaad op:
[Afbeelding]

@Den_S85 : vlag staat bij jullie op het dak, bij ons (nog) niet. Vergeten foto te maken.
Dat is vlot gegaan dan! :o
Ben er nog niet al te lang geleden langs gekomen daar waar jullie bouwen en toen was er nog weinig meer dan fundering volgens mij.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Pagina: 1 ... 15 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2