Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 137 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.804.393 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Toppe schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:18:
[...]

Uitstoot geloof ik wel. Wat ik zeg, als hij 2 keer per week aan zou gaan in de winter vindt ik het allang prima. Voor de temperatuur doe is ik het niet, dan zou ik hem zelfs weg laten. Ik heb het altijd warm en loop zelfs met dit weer het liefst in een korte broek :+
Wij hebben er 1 laten plaatsen, een gesloten haard van Kalfire.
https://www.warmtestore.nl/kalfire-w66-48s.html
Wel boven jouw budget, weet niet of je dat gaat redden.

Nadeel is inderdaad de uitstoot, al zijn de moderne gesloten haarden/kachels erg efficiënt en daardoor veel minder uitstoot dan een klassieke open haard. Vind het persoonlijk altijd een beetje vinger wijzen, (bijna) iedereen eet vlees, rijdt (dagelijks) auto , en vliegt het liefst 3x per jaar naar het buitenland ;).

Hij staat hier 1x per week aan in de winter, verder staat het ook sfeervol als ie niet brandt.

En als het echt koud is ,is het een prima aanvulling op de vloerverwarming. Voorheen zetten we de cv op 20,5 graden, nu stoken we enkele blokjes hout, veel fijnere warmtebron (vergelijkbaar met een ouderwetse kachel als je net in de vrieskou buiten bent geweest ).

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 13-12-2020 18:14 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:58
Sport_Life schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:40:
[...]

Nadeel is inderdaad de uitstoot, al zijn de moderne gesloten haarden/kachels erg efficiënt en daardoor veel minder uitstoot dan een klassieke open haard. Vind het persoonlijk altijd een beetje vinger wijzen, (bijna) iedereen eet vlees, rijdt (dagelijks) auto , en vliegt het liefst 3x per jaar naar het buitenland ;).

Hij staat hier 1x per week aan in de winter, verder staat het ook sfeervol als ie niet brandt.
De uitstoot gaat niet over de co2. Het gaat met name over directe overlast voor je buren en omgeving.
Maar "what about-ism" is hoe dan ook niet echt een goede response.

(Als je maar bewuste keuze maakt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Deleon78 schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:47:
[...]

De uitstoot gaat niet over de co2. Het gaat met name over directe overlast voor je buren en omgeving.
Maar "what about-ism" is hoe dan ook niet echt een goede response.

(Als je maar bewuste keuze maakt)
Kan je verzekeren dat zij geen last ondervinden, buurvrouw en dochter hebben astma (vertelde ze toen alles klaar was) en zij geven aan nergens last van te hebben.

Maar ik stook altijd droog hout, gooi er nooit troep in en stook niet bij mist.
De overlast komt met name van de open haarden, waarbij de verbranding onvolledig is. Of goedkoop hout (pallets ed).

Waar men in de wijk wel veel overlast van ondervindt is het auto verkeer . Met name bestelbusjes en bezorg scootets rijden af en aan en houden zich nauwelijks aan de 30km zone. Daar staan de WhatsApp groepen vol mee.

[ Voor 18% gewijzigd door Sport_Life op 13-12-2020 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Pannencouque schreef op zondag 13 december 2020 @ 09:32:
[...]
En het is ook een rekensom. Als je er ooit weggaat (en dat doe je, tussen zes plankjes of gewoon verticaal), verdien je die uitgave weer terug. 2,4m × 5,4m is bijna 13m² extra, voor 30k. 2.300 euro per m². Dat zijn waarschijnlijk de goedkoopste vierkante meters van het huis. Plus je hebt er in de tussentijd woongenot van.
Gemakkelijker gezegd dan gedaan. Het moet wel gefinancierd worden. Mensen die vandaag de dag nieuwbouw kunnen kopen, hebben al meer mogelijkheden dan gemiddeld, maar ook die zijn niet onbeperkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Sport_Life schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:40:
[...]

https://www.warmtestore.nl/kalfire-w66-48s.html

En als het echt koud is ,is het een prima aanvulling op de vloerverwarming. Voorheen zetten we de cv op 20,5 graden, nu stoken we enkele blokjes hout, veel fijnere warmtebron (vergelijkbaar met een ouderwetse kachel als je net in de vrieskou buiten bent geweest ).
Van vlees eten gaat het niet stinken in de wijk, van dagelijks autorijden ook niet in de directe omgeving en van vliegen ook niet. Maar gezien het 'what about' gehalte eet jij vast geen vlees, vlieg je niet en rijd je geen auto, correct?

Houtstoken is daarentegen van al die dingen hét item dat het makkelijkste vervangen kan worden door iets schoners... Tevens; nieuwbouw.... vvw is al genoeg. Benodigd vermogen om een nieuwbouwhuis op temperatuur te houden is nihiel. Met houtkachel aan wordt het dan eerder koude voeten ;)
Die kachel die je linkt... 6,5 kW. Dat is meer dan een doorsnee nieuwbouwhuis aan totaal warmteverlies + sww behoefte heeft als het -10 is buiten... 8)7

Snap verder niet wat mensen er fijn aan vinden; je wordt geroosterd aan de kant van de kachel en je voeten worden koud.

En dat "ik doe het zelden"; koop lekker een straalkachel. Ook directe warmte en 20x goedkoper. Voor die 3000 euro voor een rookkanaal kan je 14.000 kWh verbruiken...
EDIT: ik zie 5455 euro (excl. rookkanaal?); dat is 26.000 kWh elektrisch wat je er voor kunt kopen. Daar kun je jarenlang je huis resistief mee verwarmen...

44% van de VEH leden is ondertussen voor een verbod. Wellicht dat Hugo de Jonge dinsdag wel gewoon zegt; 'Er is aangetoond dat door houtstoken mensen sneller doodgaan aan Corona, dus per direct is er een houtstookverbod tot 31-7-2021, met eventueel een verlenging voor zes maan, te besluiten op 1-3-2021'. >:)

Hier ook houtstokers in de buurt; eentje zit de ganse dag blauwe walm uit te braken en aan de hele kliek samen met alle houtopslag in de tuin hebben we een rattenplaag te danken. Buren aan een kant zijn er weer gestopt, want vonden het zelf ook smerig. Die laten binnenkort hun hele haard er binnenkort uit slopen :)

[ Voor 26% gewijzigd door kabeltjekabel op 13-12-2020 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:16

Toppe

Oké ✅

kabeltjekabel schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:33:
[...]

Van vlees eten gaat het niet stinken in de wijk, van dagelijks autorijden ook niet in de directe omgeving en van vliegen ook niet. Maar gezien het 'what about' gehalte eet jij vast geen vlees, vlieg je niet en rijd je geen auto, correct?

Houtstoken is daarentegen van al die dingen hét item dat het makkelijkste vervangen kan worden door iets schoners... Tevens; nieuwbouw.... vvw is al genoeg. Benodigd vermogen om een nieuwbouwhuis op temperatuur te houden is nihiel. Met houtkachel aan wordt het dan eerder koude voeten ;)
Die kachel die je linkt... 6,5 kW. Dat is meer dan een doorsnee nieuwbouwhuis aan totaal warmteverlies + sww behoefte heeft als het -10 is buiten... 8)7

Snap verder niet wat mensen er fijn aan vinden; je wordt geroosterd aan de kant van de kachel en je voeten worden koud.

En dat "ik doe het zelden"; koop lekker een straalkachel. Ook directe warmte en 20x goedkoper. Voor die 3000 euro voor een rookkanaal kan je 14.000 kWh verbruiken...
EDIT: ik zie 5455 euro (excl. rookkanaal?); dat is 26.000 kWh elektrisch wat je er voor kunt kopen. Daar kun je jarenlang je huis resistief mee verwarmen...

44% van de VEH leden is ondertussen voor een verbod. Wellicht dat Hugo de Jonge dinsdag wel gewoon zegt; 'Er is aangetoond dat door houtstoken mensen sneller doodgaan aan Corona, dus per direct is er een houtstookverbod tot 31-7-2021, met eventueel een verlenging voor zes maan, te besluiten op 1-3-2021'. >:)

Hier ook houtstokers in de buurt; eentje zit de ganse dag blauwe walm uit te braken en aan de hele kliek samen met alle houtopslag in de tuin hebben we een rattenplaag te danken. Buren aan een kant zijn er weer gestopt, want vonden het zelf ook smerig. Die laten binnenkort hun hele haard er binnenkort uit slopen :)
Als je stookt met een goede afsluitbare kachel en goed hout gebruikt (en geen pallets) dan heb je er vrij weinig last van hoor.

Daarbij zitten wij vlakbij een kanaal en waait het altijd wel een beetje.

En koude voeten? Ik heb het zelden koud. Op het werk zit ik in buiten temperaturen en dan loop ik met een polo’tje en zn lullig vestje aan.

@Sport_Life we hebben nog niet echt een budget vast gesteld, maar hopen voor €3000-€3500 klaar te zijn. Als dat meer zou worden vanwege een betere kachel (en dus verbranding) dan moeten we kijken of we dat geld er voor over hebben.

Wat heb jij totaal betaald als ik vragen mag?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

..

[ Voor 166% gewijzigd door Sport_Life op 07-01-2021 04:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Gele vlammen is per definitie een onvolledige verbranding en dus ontstaat er roet en fijnstof. Als je hout volledig wil verbranden, moet er veel meer zuurstof bij en word het vuur dus blauw tot kleurloos. Maar dat is weer ongezellig....

Wat mij betreft mogen houtkachels binnen bebouwde kom verboden worden. Of vanaf x inwoners per are. Wil je hout stoken ga je maar in het buitengebied wonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 23:05
Lauryn schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:13:
[...]

Wij bouwen niet via Dura Vermeer en betalen 30k voor 2,4m uitbouw. Belachelijk veel geld maar het wel waard, voor ons.
Ik zie hier iedereen maar roepen dat een uitbouw van 2.4m voor 30k duur is

Bij ons kostte een uitbouw van 1.2m 26k. Beukmaat 5.1

En die prijs is dan ook nog van december 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:10
32k voor 3.8m, beukmaat 5.75.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:06
Uitbouw in de optielijst van onze woning (d.d. 2018)

Afbeeldingslocatie: https://dsc.cloud/0eb69a/CleanShot-2020-12-13-at-19.48.00.png

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Wij hebben overigens niet voor de uitbouw gekozen, maar hebben onderstaande optie destijds genomen. :)

Afbeeldingslocatie: https://dsc.cloud/0eb69a/CleanShot-2020-12-13-at-19.50.15.png

Tot op de dag van vandaag extreem blij mee, dat we dit hebben gedaan.
Hierdoor ging de indeling van (standaard):

Afbeeldingslocatie: https://dsc.cloud/0eb69a/CleanShot-2020-12-13-at-19.51.50.png

Naar:

Afbeeldingslocatie: https://dsc.cloud/0eb69a/CleanShot-2020-12-13-at-19.51.58.png

[ Voor 29% gewijzigd door Rivanov op 13-12-2020 19:52 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
En door een bouwfout van het bouwbedrijf is de bijkeuken ééns zo groot geworden als op bovenstaande tekening zichtbaar is. Ze hadden namelijk de voorkant van de garage wel naar voren gehaald, maar waren vergeten de achterzijde mee te verplaatsen. :+
Dus de achterzijde staat op de oorspronkelijke plek waardoor de bijkeuken dus vermenigvuldigd is qua oppervlak. Zoals hier te zien op de tekening van de elektriciën.

Afbeeldingslocatie: https://dsc.cloud/0eb69a/CleanShot-2020-12-13-at-19.56.09.png

Foutje, bedankt! :D

[ Voor 15% gewijzigd door Rivanov op 13-12-2020 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
Toppe schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:56:
@Pannencouque Als je iOS gebruiker bent: HomeKit. Werkt echt perfect :)
Nope, heb niks met Apple. Heb nu een telefoon met uitgeklede Android erop. Ik loop vooral niet zo warm voor die Nest-deurbellen en thermostaten enzo. Lekker slim, ja. Maar ondertussen heeft een enorm groot bedrijf dus precies zicht op hoe jouw leven verloopt. Big Brother enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:51:
Wij hebben overigens niet voor de uitbouw gekozen, maar hebben onderstaande optie destijds genomen. :)

[Afbeelding]

Tot op de dag van vandaag extreem blij mee, dat we dit hebben gedaan.
Hierdoor ging de indeling van (standaard):

[Afbeelding]

Naar:

[Afbeelding]
Tijdens onze zoektocht naar een huis op Funda (bestaande bouw) viel het me ook al op hoeveel mensen hun berging/garage opofferen voor extra woonruimte.
Hoewel ik begrijp dat de extra ruimte in het huis erg prettig is, zou ik zelf echt absoluut geen huis zonder aangebouwde garage/berging willen.

Je moet toch ook ergens je fietsen, tuingereedschap etc kwijt?
Dan zou je daarvoor weer een schuurtje in de tuim moeten gaan bouwen en ben je dus netto qua tuin vrijwel hetzelfde oppervlakte kwijt als wanneer je een uitbouw had gedaan.

(Vraag me dit oprecht af waarom mensen dat doen. Geen aanval op wie dit doet oid, gewoon benieuwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
SvMp schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:52:
[...]

Gemakkelijker gezegd dan gedaan. Het moet wel gefinancierd worden. Mensen die vandaag de dag nieuwbouw kunnen kopen, hebben al meer mogelijkheden dan gemiddeld, maar ook die zijn niet onbeperkt.
Dat is ook waar. Als ik echter bij ons in het project kijk, zijn er maar enkele huizen die geen uitbouw hebben. In totaal schat ik <10%. Dus blijkbaar waardeert iedereen het wel.
Farmerwood schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:18:
[...]

Tijdens onze zoektocht naar een huis op Funda (bestaande bouw) viel het me ook al op hoeveel mensen hun berging/garage opofferen voor extra woonruimte.
Hoewel ik begrijp dat de extra ruimte in het huis erg prettig is, zou ik zelf echt absoluut geen huis zonder aangebouwde garage/berging willen.

Dan zou je daarvoor weer een schuurtje in de tuim moeten gaan bouwen en ben je dus netto qua tuin vrijwel hetzelfde oppervlakte kwijt als wanneer je een uitbouw had gedaan.

(Vraag me dit oprecht af waarom mensen dat doen. Geen aanval op wie dit doet oid, gewoon benieuwd)
Eens. Zagen wij ook veel, en dan was het soms nog vrij loos ingericht ook. Wij wilden juist verhuizen om wel die garage te krijgen en meer ruimte hebben dan het kneuterige schuurtje dat we nu hebben. En zelfs dan ga ik nog een hok in de tuin bouwen om wat spul kwijt te kunnen en de garage ook praktisch bruikbaar te houden (ipv volbouwen wat je veel ziet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
[...]

Bij onze optie waarbij je de garage dus bij de woning betrekt, zit dus een schuurtje inbegrepen die achter in de tuin staat.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KmsalyL.jpg

En onze achtertuin is 25m diep bij 10m breed. Dus ruimte genoeg. ;)

En wij hebben onze keuken nu prachtig in de extra ruimte met een lekker groot eiland (3m x 1.10m)
De achterzijde van de woning is namelijk 8.5m breed waardoor de keuken helemaal uit het zicht van de woonkamer is, en dat wilde ik persé.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1CSf04X.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11:57
Een bijkeuken is natuurlijk ook gewoon een soort garage, maar dan met licht, water, en wat keukenkastjes.
Wij delen de oorspronkelijke 2,4x7m garage op in twee delen, een bijkeuken en garage. Misschien had ik dat niet gedaan als ik niet de ruimte had voor een ruime vlizo en een fietswielen fietsen overkapping/schuurtje naast de oprit, maar zelfs dan zie ik grote voordelen in meer leefruimte en voornamelijk een bijkeuken naast een woonkeuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
@Rivanov ik zie die tegels weer - strak hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou die optie van @Rivanov ook wel willen. 90% bouwt tegenwoordig een bijgebouw in de tuin met schuur o.i.d..
Als ik dit eerder was, ging ik ook eens informeren bij reinbouw :+ Hoe meer keuken hoe beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
nel!s schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:40:
Een bijkeuken is natuurlijk ook gewoon een soort garage, maar dan met licht, water, en wat keukenkastjes.
Wij delen de oorspronkelijke 2,4x7m garage op in twee delen, een bijkeuken en garage. Misschien had ik dat niet gedaan als ik niet de ruimte had voor een ruime vlizo en een fietswielen fietsen overkapping/schuurtje naast de oprit, maar zelfs dan zie ik grote voordelen in meer leefruimte en voornamelijk een bijkeuken naast een woonkeuken.
Wij hebben in onze bijkeuken een inbouwdiepvries, kast en garderobe laten maken.
Komt ook nog een extra aanrecht met spoelbak, maar eerst weer wat budget aanvullen. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l8rWM2D.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lsEjZNk.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fzXCcDv.jpg

Foto’s zijn van afgelopen augustus toen we net in het huis waren getrokken. De diepvries ligt inmiddels stukje voller. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Rivanov schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:49:
[...]

Wij hebben in onze bijkeuken een inbouwdiepvries, kast en garderobe laten maken.
Komt ook nog een extra aanrecht met spoelbak, maar eerst weer wat budget aanvullen. :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Foto’s zijn van afgelopen augustus toen we net in het huis waren getrokken. De diepvries ligt inmiddels stukje voller. :+
Heeft die grijze strip in de linkerdeur een functie? Rechts lijkt hij niet te zitten.

En ideaal z’n grote vriezer, past tenminste wat in :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Toppe schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:54:
[...]

Heeft die grijze strip in de linkerdeur een functie? Rechts lijkt hij niet te zitten.

En ideaal z’n grote vriezer, past tenminste wat in :9
Geen idee eigenlijk of die een functie heeft. :+

En zo’n vriezer is inderdaad ideaal! Ik wilde in de keuken namelijk een koelkast met twee grote groentelades en geen vriesvak, omdat we dus de bijkeuken hebben met een grote diepvries.

En op zolder hebben we nog een kleine diepvries staan (tafelmodel) die we nog hadden vanuit onze vorige woning. Dus vriesruimte genoeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:27
Rivanov schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:59:
[...]

Geen idee eigenlijk of die een functie heeft. :+

En zo’n vriezer is inderdaad ideaal! Ik wilde in de keuken namelijk een koelkast met twee grote groentelades en geen vriesvak, omdat we dus de bijkeuken hebben met een grote diepvries.

En op zolder hebben we nog een kleine diepvries staan (tafelmodel) die we nog hadden vanuit onze vorige woning. Dus vriesruimte genoeg. ;)
Het is een vrij hoge deur dus wellicht versteviging zodat die niet krom trekt?
Verder wel eens bij siematic gezien van die strips in de deur om accessoires te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Iemand hier die het technische verschil qua aansluiten tussen deze twee warmtepompen kan uitleggen? Ik probeer erachter te komen of het klopt dat het installeren van de S ipv de F inderdaad invloed heeft op de EPC vanwege hoger verbruik? (Vind ik niet terug in de documentatie). Dat was althans het verhaal van mijn bouwbegeleider. Van alles wat ik tot dusver kan ontdekken is qua verbruik en aansluiting volgens mij geen verschil.

https://www.nibe.eu/nl-nl...ompen/NIBE-F1255-PC-_-893
https://www.nibe.eu/nl-nl...mpen/NIBE-S1255-PC-_-5390

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Sport_Life schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:01:
[...]

En hoeveel daarvan hebben een gesloten systeem?
Allemaal.

De 95% van de overlast komt echter wel van 1 buur. Maar van alle stookuren neemt die ook ca. 95% voor z'n rekening ;)

Ik vraag me soms wel af of ze ook de airco er bij draaien, maar gezien die enorme walm zullen ze die kachel wel volcontinue smoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

..

[ Voor 126% gewijzigd door Sport_Life op 07-01-2021 04:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

..

[ Voor 102% gewijzigd door Sport_Life op 07-01-2021 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Sport_Life schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:52:
[...]

Vraag me dan af wat ie erin gooit ,
Is momenteel geen Diftar gemeente, dus er is geen financieel motief om het restafval er ook in te pleuren, zoals in sommige andere gemeenten overduidelijk wel gebeurd.
Sport_Life schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:52:
in onze nieuwbouwwijk ook redelijk wat stokers (aannemer bood een kanaal aan als optie), ongeveer 25% hout, rest gas.
Maar degene die stoken doen dat wel met beleid. Gezien alle klachten in de buurtapp over het verkeer gaat .

Maar als je er echt last van hebt begrijp ik je aversie heel goed. (Ik kom je graag het tegendeel bewijzen;))
Het dossier van de verkeersaso's wordt al getrokken door de buren die de haard er uit laten slopen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:57

MadEgg

Tux is lievvv

[...]

In onze nieuwbouwwoning heb ik de aangebouwde garage na oplevering geïsoleerd, van vloerverwarming, inbouwelektra en -netwerk voorzien en een verlaagd plafond geplaatst en alles netjes laten stuccen, mooie PVC-vloer erin en zo is het een kantoor-aan-huis geworden. We moeten de fietsen, (tuin)gereeschap ed inderdaad kwijt dus voor dat doel een mooie blokhut van 3x4m met een nokhoogte van 3 meter geplaatst in de achtertuin. Die is toch groot zat. Een uitbouw aan de achterzijde hebben we overigens ook, maar die was nodig om de keuken een acceptabel formaat te geven. En een erker aan de voorzijde.

Waarom? Kantoor-aan-huis bleek deze corona-periode een gouden greep. En in het algemeen miste ik bij álle nieuwbouwprojecten die wij bekeken hebben kamers op de begane grond. Het is altijd één grote woonkamer+keuken en indeling leent zich amper om daar wat aan te veranderen. In ons vorige huis had ik de zolder tot kantoor verbouwd maar dat is niet ideaal, dan zit je zo ver bij alles en iedereen vandaan, dit bevalt zo veel beter.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Sport_Life schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:03:
[...]

Wat een top idee.
Ik dacht aanvankelijk met een combi koelkast/ vriezer uit te komen, maar hij raakt met een gezin snel vol .
Hebben nu wat loze ruimte in de trapkast, zou perfect passen .
Heb je ook gekeken naar de grotere exemplaren? En dan bedoel ik ook niet-inbouw? Bijvoorbeeld Bosch KGE58AICP

Die heeft 377L koelen, 118L vriezen, wat gewoon 50%+ meer is dan een standaard inbouwkoelkast. Let wel; 800mm diep, 700mm breed. Qua verbruik véél zuiniger dan twee losse apparaten. En bovenal geen gezeur met die deur die toch altijd kaduuk gaat, kiert, scheefhangt, etc. etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Pannencouque schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:14:
[...]
Nope, heb niks met Apple. Heb nu een telefoon met uitgeklede Android erop. Ik loop vooral niet zo warm voor die Nest-deurbellen en thermostaten enzo. Lekker slim, ja. Maar ondertussen heeft een enorm groot bedrijf dus precies zicht op hoe jouw leven verloopt. Big Brother enzo.
Exact de reden dat ik voor Loxone gekozen heb. Gesloten systeem maar alles draait op een servertje in je eigen huis. Geen verbinding met Internet.

Dat voorkomt dat het waardeloos wordt omdat een cloudpartij het stopt met ondersteunen en geeft me een beter gevoel mbt. beveiliging.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

kabeltjekabel schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:07:
[...]

Heb je ook gekeken naar de grotere exemplaren? En dan bedoel ik ook niet-inbouw? Bijvoorbeeld Bosch KGE58AICP

Die heeft 377L koelen, 118L vriezen, wat gewoon 50%+ meer is dan een standaard inbouwkoelkast. Let wel; 800mm diep, 700mm breed. Qua verbruik véél zuiniger dan twee losse apparaten. En bovenal geen gezeur met die deur die toch altijd kaduuk gaat, kiert, scheefhangt, etc. etc.
We hebben nu dit inbouw model
https://m.keukenloods.nl/ki86nvff0.html

Een combi erbij is perfect , hoeft niet per se 2 losse apparaten te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Sport_Life schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:13:
[...]

We hebben nu dit inbouw model
https://m.keukenloods.nl/ki86nvff0.html

Een combi erbij is perfect , hoeft niet per se 2 losse apparaten te zijn.
Ja, dat is wel een heel kleintje. Door dat inbouwen verlies je gewoon heel veel binnenruimte.

188 / 67 L

10 cm hoogte er bij, niet-inbouw, plusje in het energielabel erbij en je hebt al 215 / 89

[ Voor 12% gewijzigd door kabeltjekabel op 13-12-2020 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

kabeltjekabel schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:17:
[...]

Ja, dat is wel een heel kleintje. Door dat inbouwen verlies je gewoon heel veel binnenruimte.

188 / 67 L

10 cm hoogte er bij, niet-inbouw, plusje in het energielabel erbij en je hebt al 215 / 89
Sorry ander model, deze is het :
https://m.keukenloods.nl/ki86shd40.html

A+++ :+ iets meer vriesgedeelte .

Overigens zo klein is ie nou ook weer niet, maar groter is altijd beter ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 14-12-2020 05:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Sport_Life schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:26:
[...]

Sorry ander model, deze is het :
https://m.keukenloods.nl/ki86shd40.html

A+++ :+ iets meer vriesgedeelte .
En ook nog ietsiepietsie minder koelgedeelte ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ziber
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 27-02-2024
Alic3 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:01:
Ik heb de laatste 200 pagina's teruggelezen en dat was al super leerzaam! Ik verwacht de komende maanden ook wel actief te zijn in dit topic. Tot nu toe al een flink lijstje gemaakt met dingen die ik wil uitzoeken/bespreken met de kopersbegeleider. En ook nog wel wat dingen waar ik binnenkort in dit topic nog op terugkom (geen mogelijkheid tot het vervallen van de lelijke standaard badkamer :'( )

In het keukentopic ben ik al even actief geweest omdat de keuken de grootste uitdaging is. We hebben meer eigenlijk meer een loft dan een standaard appartement. Dat is ook de reden waarom we zo voor dit bouwnummer zijn gevallen. We hebben als enige in het project overal een plafondhoogte van maar liefst 5.5 meter. Lekker naar boven koekeloeren als je op het toilet zit :+

Vorige week de hoerabrief gehad en op oudjaarsdag gaan we naar de notaris. Dan start de aannemer in februari en ik verwacht dat de bouw zo'n 1.5 jaar duurt. Dus rond juni 2022 verhuizen! Duurt nog een eeuwigheid voor mijn gevoel haha.

Voor zo ver het bekend is tot nu toe bij ons:

Waarom de keuze nieuwbouw?
Ik heb eigenlijk altijd in nieuwbouw gewoond behalve in mijn studententijd. Het idee dat het nieuw is en precies naar je eigen smaak vind ik heel fijn. Ook zijn we totaal niet handig dus van het idee dat ik zelf onderhoud aan mijn huis moet doen word ik ook niet heel blij.

We gaan van een nieuwbouw startersappartement naar een luxer en wat groter appartement. Het viel me op dat er maar weinig appartementseigenaars in dit topic zitten. De tweede stap is vaak een gezinswoning maar wij kiezen bewust voor een appartement.

Wat hebben jullie overschat en onderschat?
Qua hypotheek en bouwproces nog niks onderschat. Behalve dat het akkoord op de hypotheek wel 8 weken op zich liet wachten. Dit is de tweede keer dat we dit proces in gaan dus ik weet heel goed wat er ongeveer aan zit te komen en wat ik qua meerwerk nu anders wil doen. Meerwerk is wel een stuk duurder dan 2014 zeg!

Tot nu toe hebben we vooral onderschat wat de consequentie is van een plafondhoogte van 5.5 meter. Het heeft zo veel potentie om iets heel bijzonders te worden. Maar er komen echt wel wat extra kosten bij voor muurafwerking, gordijnen, keuken die groots mag zijn, nadenken over akoestiek etc. Gelukkig hebben we een interieurontwerpster gevonden die mee gaat denken.

Hoeveel meerwerk waren jullie voor de bouw kwijt?
Dit gaan we de komende maanden uitzoeken en definitief maken.

***members only***

Hoe hebben jullie de muren aangepakt, stucwerk of toch behangen?
Het is een loftachtig appartement dus we willen eigenlijk de betonnen muren 'kaal' laten, maar dat is ook afhankelijk of dit er een beetje uitziet of niet. Alle binnenmuren worden opgebouwd met metal stud en gipsplaten dus die gaan we wel stucen denk ik.

Wanneer zijn jullie begonnen met de tuin?
Die hebben we gelukkig niet! Wel een terras van 26m2 grenzend aan een nog aan te leggen gemeentelijk park. Heerlijk dat dat voor ons wordt bijgehouden.
Klinkt als een hele mooie project :) Heb je een naam voor dit project?
Hoe zit het met VVE? Die zal niet laag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Stealth2000 schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:45:
Iemand hier die het technische verschil qua aansluiten tussen deze twee warmtepompen kan uitleggen? Ik probeer erachter te komen of het klopt dat het installeren van de S ipv de F inderdaad invloed heeft op de EPC vanwege hoger verbruik? (Vind ik niet terug in de documentatie). Dat was althans het verhaal van mijn bouwbegeleider. Van alles wat ik tot dusver kan ontdekken is qua verbruik en aansluiting volgens mij geen verschil.

https://www.nibe.eu/nl-nl...ompen/NIBE-F1255-PC-_-893
https://www.nibe.eu/nl-nl...mpen/NIBE-S1255-PC-_-5390
De S heeft zelfs nog een plusje meer in de categorie 'productlabel-klasse CV 35 graden, gemiddeld klimaat' ;)
De S is ook nieuwer. Ik kan zo geen negatieve gevolgen bedenken op de EPC van de S tov de F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

JackBol schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:11:
[...]

Exact de reden dat ik voor Loxone gekozen heb. Gesloten systeem maar alles draait op een servertje in je eigen huis. Geen verbinding met Internet.

Dat voorkomt dat het waardeloos wordt omdat een cloudpartij het stopt met ondersteunen en geeft me een beter gevoel mbt. beveiliging.
Maar je krijgt ook geen updates binnen, je bent tenslotte niet verbonden met het internet.

Dat je een LAN moet instellen om hem te kunnen gebruiken negeren we gewoon.

En als Loxone stopt met het systeem is het misschien niet direct waardeloos, maar in de toekomst kan je het in elk geval niet uitbreiden zoals elk domotica platform.

[ Voor 19% gewijzigd door Toppe op 14-12-2020 05:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Toppe schreef op maandag 14 december 2020 @ 05:46:
[...]

Maar je krijgt ook geen updates binnen, je bent tenslotte niet verbonden met het internet.

Dat je een LAN moet instellen om hem te kunnen gebruiken negeren we gewoon.

En als Loxone stopt met het systeem is het misschien niet direct waardeloos, maar in de toekomst kan je het in elk geval niet uitbreiden zoals elk domotica platform.
We hebben deze discussie al eerder gevoerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

JackBol schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:01:
[...]

We hebben deze discussie al eerder gevoerd ;)
En jij blijft vol houden dat het veiliger is omdat je geen verbinding hebt met het internet, en die verbinding is er wel. Je bericht wordt dus volledig ontkracht :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Toppe schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:07:
[...]

En jij blijft vol houden dat het veiliger is omdat je geen verbinding hebt met het internet, en die verbinding is er wel. Je bericht wordt dus volledig ontkracht :9
Ik zit professioneel in de IT en OT beveiliging. PM me maar als je er meer over wilt weten hoe ik over veiligheid denk.

[ Voor 6% gewijzigd door JackBol op 14-12-2020 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Toppe schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:07:
[...]

Heb je al nagedacht over de haard ?
kabeltjekabel schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:30:
[...]

En ook nog ietsiepietsie minder koelgedeelte ;)
Poe hee.. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Sport_Life op 14-12-2020 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

JackBol schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:30:
[...]

Ik zit professioneel in de IT en OT beveiliging. PM me maar als je er meer over wilt weten hoe ik over veiligheid denk.
Ik ben vakkenvuller, maakt je beroep uit? Nee. Jij zegt al meerdere keren dat je geen internet verbinding nodig hebt en dat is volledig onjuist. Sterker nog, zonder die internet verbinding werkt het überhaupt niet.

Dat de Loxone server zelf voor een cloud omgeving op kan zetten zonder afhankelijk te zijn van externe partijen zoals Amazon Web Services of Microsoft Azure is wel volledig juist. Maar ook hierin in Loxone niet uniek. Zaken zoals Domoticz, Home Assistant en OpenHAB hebben allemaal deze mogelijkheden. Ja, sommige bieden je ook de mogelijkheid om via hun cloud platform te gebruiken maar dat is geen vereiste.

Zolang jij niet roept dat je geen internet verbinding nodig hebt stop ik met reageren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Sport_Life schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:45:
[...]

Heb je al nagedacht over de haard ?
Tuurlijk denken we er over na, maar dit is geen beslissing die je maakt in een dag hoor. We hebben tijd zat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Toppe schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:59:
[...]

Ik ben vakkenvuller, maakt je beroep uit?
Blijkbaar wel :+

Als je deze discussie verder wilt voeren PM je maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
Rivanov schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:49:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kijk, naast je tegels kun je me dus ook inspireren mbt de bijkeuken! Haha.

Wij hebben straks een wand die ergens tussen de 170-180cm uit gaat komen in de bijkeuken, afhankelijk hoe de muur precies wordt geplaatst. Zo te zien had je precies hetzelfde probleem, waar net geen 3 kasten op een rij passen. Als die wand van ons op 170 uit komt dan laat ik een ombouw maken zoals bij jou met een open planken gedeelte, en daarnaast twee kasten, dat ziet er top uit! Ik heb nu een Atag 175cm hoge vriezer voor de bijkeuken en een Atag 175cm koelkast in de keuken zelf. Kon ontluchting van de vriezer overigens niet via de plint?

Zoals ze zeggen in het VK... Great minds think alike :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
nel!s schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:08:
[...]

Kijk, naast je tegels kun je me dus ook inspireren mbt de bijkeuken! Haha.

Wij hebben straks een wand die ergens tussen de 170-180cm uit gaat komen in de bijkeuken, afhankelijk hoe de muur precies wordt geplaatst. Zo te zien had je precies hetzelfde probleem, waar net geen 3 kasten op een rij passen. Als die wand van ons op 170 uit komt dan laat ik een ombouw maken zoals bij jou met een open planken gedeelte, en daarnaast twee kasten, dat ziet er top uit! Ik heb nu een Atag 175cm hoge vriezer voor de bijkeuken en een Atag 175cm koelkast in de keuken zelf. Kon ontluchting van de vriezer overigens niet via de plint?

Zoals ze zeggen in het VK... Great minds think alike :P
Het "open" linkergedeelte wordt een garderobe waar we bijvoorbeeld natte jassen o.i.d. kunnen ophangen, zodat deze niet in de hal opgehangen worden. We moeten enkel nog een stang plaatsen zodat we het ook daadwerkelijk kunnen ophangen. Maar dat is er nog niet van gekomen haha.

De ontluchting kon helaas niet via de plint, dus dan maar op deze manier.
Inmiddels ziet het er ook zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://dsc.cloud/0eb69a/62912268511__8172AAED-7881-4220-9898-71F9B283A834.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

JackBol schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:06:
[...]

Blijkbaar wel :+

Als je deze discussie verder wilt voeren PM je maar.
Jij roept dat je geen internet verbinding nodig hebt en dat is onjuist. Stop daar gewoon mee :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Toppe schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:19:
[...]

Jij roept dat je geen internet verbinding nodig hebt en dat is onjuist. Stop daar gewoon mee :)
Ik weet niet waarom je zo volhardend bent, maar die Loxone heeft gewoon een knopje “Offline-Betrieb aktivieren”.

Je bent jezelf steeds meer voor gek aan het zetten met je drammerij.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:27
@Toppe @JackBol
Ik ben erg blij met jullie bijdragen in dit en de overige topics op Tweakers maar dit is gewoon haantjes gedrag wie de laatste reactie over dit onderwerp post. Zoals aangegeven zet het voort via DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:16
Toppe schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:19:
[...]

Ik snap z'n punt wel, het systeem functioneert offline en je opdracht om je thermostaat hoger te zetten gaat dus niet via een of andere cloud server maar gewoon direct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Ziber schreef op maandag 14 december 2020 @ 00:01:
[...]

Klinkt als een hele mooie project :) Heb je een naam voor dit project?
Hoe zit het met VVE? Die zal niet laag zijn.
VvE kosten verwacht ik iets van 200 euro per maand. Het project ernaast is van dezelfde ontwikkelaar en bouwer en daar hebben ze al wel een inschatting gegeven van de VvE kosten.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
MadEgg schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:05:
Waarom? Kantoor-aan-huis bleek deze corona-periode een gouden greep. En in het algemeen miste ik bij álle nieuwbouwprojecten die wij bekeken hebben kamers op de begane grond. Het is altijd één grote woonkamer+keuken en indeling leent zich amper om daar wat aan te veranderen. In ons vorige huis had ik de zolder tot kantoor verbouwd maar dat is niet ideaal, dan zit je zo ver bij alles en iedereen vandaan, dit bevalt zo veel beter.
Een aparte (werk)kamer op de begane grond zie je idd vrijwel nergens als (standaard) mogelijkheid. Moet zeggen dat ik het momenteel juist heerlijk vind dat mijn werkkamer op de eerste verdieping is. Vooral op de dagen dat mijn vrouw vrij is en met de kinderen (0 en 2) thuis is. Dan kan ik gewoon rustig werken.

In het nieuwe huis heb ik in eerste instantie de zolder bedacht als werk/'recreatie' kamer bedacht. Een ruimte van 30m2 met dakkapel, dus prima om te zitten.

Voor de toekomst heb ik er rekening mee gehouden dat de woonkamer nog voorzien kan worden van een deur en dus geen geheel meer vormt met de leefkeuken. De speelhoek die daar nu gepland is kan dan later plaats maken voor een bureau.

Qua antwoorden op mijn vraag over berging ombouwen mag ik zo te zien concluderen dat een schuurtje in de tuin de oplossing is daarvoor. Maar die mensen geven ook aan een flinke tuin te hebben (25m diep order).
Kom ik aan met 9x11 als tuin. Zou bij ons een forse impact hebben op de beschikbare tuin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Farmerwood schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:59:
[...]

Qua antwoorden op mijn vraag over berging ombouwen mag ik zo te zien concluderen dat een schuurtje in de tuin de oplossing is daarvoor. Maar die mensen geven ook aan een flinke tuin te hebben (25m diep order).
Kom ik aan met 9x11 als tuin. Zou bij ons een forse impact hebben op de beschikbare tuin.
Ik heb ze wel erger gezien hoor, tuin van 7m diep met een overkapping + schuur van 3 meter diep over de gehele breedte is vrij standaard in de nieuwbouwwijk waar wij gaan wonen.

Wij hebben straks ook een tuin van 10x10 waar een overkapping + schuur in achterin komt van 7x3.

Afbeeldingslocatie: https://vanviegen.com/wp-content/uploads/2018/05/Overkapping-douglas-lienden-9-650x366.jpg

Die dingen zijn een beetje de visgraat + zwarte deuren van de nieuwbouwtuinen toch? :D

Ik vind het ideaal. Hoeven de vieze fietsen, tuingereedschap en andere zooi niet in de berging aan huis. En kan die mooi als bijkeuken fungeren met een nette vloer + afwerking. Vandaar dat we er ook vloerverwarming in hebben laten leggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2020 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:18:
Ik vind het ideaal. Hoeven de vieze fietsen, tuingereedschap en andere zooi niet in de berging aan huis. En kan die mooi als bijkeuken fungeren met een nette vloer + afwerking. Vandaar dat we er ook vloerverwarming in hebben laten leggen.
Wij delen de berging op in een bijkeuken van +/- 2.5x2.9m en een 'berging' van +/- 4.5x2.9m waar de fietsen, werkbank en wat opslag komen.

Ik haat het momenteel echt om onderhoud aan de fietsen (MTB, race, woonwerk) in het kleine houten schuurtje achterin de tuin te moeten doen of in de kou/regen/donker buiten. Dus ik kijk er echt naar uit dat dat straks gewoon lekker binnen kan doen. Deur naar de keuken open en je kunt nog gewoon meedoen met de gesprekken binnen indien nodig :)

Wil aan de zijkant van de berging (buiten) nog een kast/afdakje maken voor tuingereedschap.

Ik moet bekennen dat wij ook naar zo'n soort overkapping gekeken hebben (5x3 zonder schuurtje) maar we wachten daar toch even mee tot we er echt wonen. Eerst maar eens aanvoelen hoe groot/klein de tuin in het echt is voor we zoiets gaan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:55

ChUcKiE

Dus........

[...]

Ik heb ze wel erger gezien hoor, tuin van 7m diep met een overkapping + schuur van 3 meter diep over de gehele breedte is vrij standaard in de nieuwbouwwijk waar wij gaan wonen.

Wij hebben straks ook een tuin van 10x10 waar een overkapping + schuur in achterin komt van 7x3.

[Afbeelding]

Die dingen zijn een beetje de visgraat + zwarte deuren van de nieuwbouwtuinen toch? :D

Erg mooie deze van van Viegen. Zie op hun website nog niet echt voor welk bedrag een tuinhuis met overkapping op mijn begroting moet komen :9
Iemand zo een idee van een richtprijs?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:57

MadEgg

Tux is lievvv

Farmerwood schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:28:
[...]
Ik haat het momenteel echt om onderhoud aan de fietsen (MTB, race, woonwerk) in het kleine houten schuurtje achterin de tuin te moeten doen of in de kou/regen/donker buiten. Dus ik kijk er echt naar uit dat dat straks gewoon lekker binnen kan doen. Deur naar de keuken open en je kunt nog gewoon meedoen met de gesprekken binnen indien nodig :)
BIj onze vorige woning hadden we een schuurtje van 2x3 meter, daar had ik die ervaring ook. Zeker met 5 fietsen erin ;) Maar 3x4 meter vloeroppervlak in de schuur is echt heerlijk. Alle fietsen passen er ruim in, stellingkasten langs 2 wanden, gereedschapsplanken en stapelbakken en een werkbank lang de derde en scheppen e.d. aan de muur aan weerszijden van de deur. En dan in het midden ruimte zat om aan een fiets oid te werken. Dat had vanzelfsprekend ook in de aangebouwde garage van 6x3 gekund, maar die heeft zo ook een hele fijne toepassing.

Onze achtertuin is 15x9,5 meter breed. Wij hebben de schuur ongeveer 3 meter recht achter de aangebouwde garage gezet in de lengterichting langs de schutting. We waren eerst ook een beetje huiverig dat het heel groot zou lijken maar het valt best mee. Erachter hebben we nu een wat meer beschutte zithoek en het maakt de tuin was minder recht-toe-recht-aan. Als je een hele kleine achtertuin hebt maakt dat de beslissing wel een stuk lastiger, kan ik me indeken. Maar ik had het niet anders gewild.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:24

Rzaan

Altijd zoekende

@ChUcKiE Ik ben er nog nooit geweest, maar als Corona voorbij is, wil ik https://www.fonteyn.nl/ gaan bezoeken.
Groot aanbod in tuinhuizen, zwembaden, vanalles

[ Voor 4% gewijzigd door Rzaan op 14-12-2020 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

[...]

[Afbeelding]

Mooie overkapping, zeker met die diepte en de verlichting. Alleen zwart. Wij hebben er twee achter ons staan en die zijn na een jaar echt wel lelijk geworden. Een oorzaak zou zijn dat de dompelimpregneren ipv drukimpregneren.

Ik zou dus ten alle tijde wel navragen wat de gebruikte methode is om teleurstelling in de toekomst te voorkomen.
Ruudzaan schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:49:
@ChUcKiE Ik ben er nog nooit geweest, maar als Corona voorbij is, wil ik https://www.fonteyn.nl/ gaan bezoeken.
Ik ben hier een aantal keer geweest en een modelletje voor mijn schoonouders in de tuin gezet. Prima kwaliteit en het in elkaar zetten is prima te doen. Ze zijn wel zuinig met schroeven en spijkers dus ik zou op voorhand wat bij halen.

De winkel is leuk om eens te bezoeken (vooral als je BBQ fan bent!) maar verwacht er niet super veel van. Op internet staat meer ;)

Je zou ook kunnen kijken naar maatwerk. Kan wel iets duurder uitpakken maar dan ben je wel volledig vrij qua ontwerp en eisen.

[ Voor 24% gewijzigd door Toppe op 14-12-2020 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@ChUcKiE
Ik heb nu een paar offertes voor zo'n ding van 7x3 waarvan 3x3 dan schuur is:

Allemaal tussen de 11 en 14k.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:55

ChUcKiE

Dus........

Ruudzaan schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:49:
Ook mooie ja, volgens mij zit er wel wat verschil in kwaliteit van hout in als ik de foto's zo bekijk. Maar goed, een forse overkapping + tuinhuisje voor zo'n 2000 euro vind ik meevallen. Ik zat eerder aan 10k te denken.
Qua grootte maak ik me ook geen zorgen...de achtertuin zal iets van 25*35 zijn, dus ruimte genoeg :9~

Edit: Bedankt @Verwijderd !! Is dat inclusief levering en opbouwen, of puur kopen in de webshop?

[ Voor 7% gewijzigd door ChUcKiE op 14-12-2020 12:00 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChUcKiE schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:59:
[...]

Ook mooie ja, volgens mij zit er wel wat verschil in kwaliteit van hout in als ik de foto's zo bekijk. Maar goed, een forse overkapping + tuinhuisje voor zo'n 2000 euro vind ik meevallen. Ik zat eerder aan 10k te denken.
Qua grootte maak ik me ook geen zorgen...de achtertuin zal iets van 25*35 zijn, dus ruimte genoeg :9~

Edit: Bedankt @Verwijderd !! Is dat inclusief levering en opbouwen, of puur kopen in de webshop?
Incl montage en fundering idd, douglas hout met zwarte rabatdelen.

Op https://www.roenhorst.com/douglas-overkapping-ontwerpen kun je een configurator opstarten en zo'n ding helemaal samenstellen exclusief montage. De prijs krijg je direct te zien.

Ik kwam op 8k uit met alles wat ik wil, en dan nog montage waar je wel 3-4k voor kan neertellen.

Als je zelf handig bent, is het ook wel te doen trouwens. Roenhorst levert een op maat gezaagd bouwpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wat ook kan: overkapping over de schutting plaatsen en delen met de buren.
Kennissen hebben dat gedaan en ziet er ook erg strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:24

Rzaan

Altijd zoekende

Een kennis van me zit in de houtbouw-constructie-materialen (ook van gebouwen met meerdere etages).
Hij bouwde zelf een schuur in zijn huis met hout dat hij voor een habbekrats op Marktplaats had gekocht.
Maar als hij dat niet had gedaan, zei hij, had hij anders een schuur in Slowakije of één van die landen gekocht. Geen idee over de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:19
ChUcKiE schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:45:
[...]

Erg mooie deze van van Viegen. Zie op hun website nog niet echt voor welk bedrag een tuinhuis met overkapping op mijn begroting moet komen :9
Iemand zo een idee van een richtprijs?
Hier samen met mijn zwager eentje gebouwd van 6x3, waarvan 2x3 berging, overige 4 meter overkapping. Volledig uitgevoerd in douglas, 20x20 staanders + ringbalk, zichtwanden bekleed in dubbel rhombus profiel, buitenwanden Zweeds rabat. Zichtwerk in het voorjaar nog opschuren en in de Lazuur zetten.

Offertes voor iets vergelijkbaars door derden te laten plaatsen zaten tussen de 8 en 11k. Hierbij was dan niet eens alles douglas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Alic3 schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:51:
[...]

VvE kosten verwacht ik iets van 200 euro per maand. Het project ernaast is van dezelfde ontwikkelaar en bouwer en daar hebben ze al wel een inschatting gegeven van de VvE kosten.

***members only***
SUMMUM VAN LUXE AUTOMATISCH PARKEERSYSTEEM

Moet jij je parkeerlift delen met iemand of krijg je een eigen parkeerlift? Lijkt mij als je dagelijks je auto nodig hebt echt een super onhandig systeem. Moet je wachten op de autolift. Misschien valt het in de praktijk mee. Voor het geld wat ze vragen per parkeerplaats had ik toch wel een vaste parkeerplek verwacht. Een parkeerlift is leuk voor je 2e auto die je af en toe gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anton2610 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:20:
[...]

Hier samen met mijn zwager eentje gebouwd van 6x3, waarvan 2x3 berging, overige 4 meter overkapping. Volledig uitgevoerd in douglas, 20x20 staanders + ringbalk, zichtwanden bekleed in dubbel rhombus profiel, buitenwanden Zweeds rabat. Zichtwerk in het voorjaar nog opschuren en in de Lazuur zetten.

Offertes voor iets vergelijkbaars door derden te laten plaatsen zaten tussen de 8 en 11k. Hierbij was dan niet eens alles douglas.
Heb je een foto? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
Z___Z schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:22:
[...]

Moet jij je parkeerlift delen met iemand of krijg je een eigen parkeerlift? Lijkt mij als je dagelijks je auto nodig hebt echt een super onhandig systeem. Moet je wachten op de autolift. Misschien valt het in de praktijk mee. Voor het geld wat ze vragen per parkeerplaats had ik toch wel een vaste parkeerplek verwacht. Een parkeerlift is leuk voor je 2e auto die je af en toe gebruikt.
:+
Moest ook wel gniffelen om 'het summum van luxe'. De penthouses hebben wel een vaste betonnen parkeerplek. Het is inderdaad een duurbetaalde plek, maar ben al blij dat we überhaupt een eigen plek hebben.

We hebben een plek bovenin de lift. We hebben 1 auto die we eigenlijk alleen af en toe in het weekend gebruiken omdat we sowieso al veel thuiswerken (pre corona) en we op fietsafstand van ons werk wonen. Dus ik vind het niet echt een probleem. Kan me voorstellen dat als je je auto dagelijks nodig hebt wel dol wordt van die lift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Z___Z schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:22:
[...]

Tijdje in zo'n appartementencomplex gewoond. Was niet heel handig, maar in de praktijk valt het best mee. Even rekening mee houden.

It's dogged that does it

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 19:53
Ondertussen is het dak dicht van onze gedeelde kerk! We zijn wel het enige huis met 12 ipv 15 zonnepanelen :z We hebben in de bouw namelijk geen extra dakraam / kapel laten zetten. Dit doen we na de oplevering. De buren hebben dit wel gedaan en moesten panelen bij kopen om het EPC getal op 0 te houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8Gi96ZLAjjalQ1LLDoouHOtZ9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KqdpiUqPULufwZkyzWv1yNjM.jpg?f=fotoalbum_large

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 00:59
Hallo iedereen,

wij hebben recent een nieuwe (nog te bouwen) woning gekocht en nu heb ik eigenlijk een heel simpele vraag:
in hoeverre valt er druk uit te oefenen op wat een aannemer tijdens de bouw aan moet passen?
Onze "kopersbegeleider" kent namelijk maar één woord volgens mij en dat is "nee!". Klein voorbeeld van (in mijn ogen) de wat simpelere zaken die niet kunnen:
- inspraak op wat er gebruikt wordt voor loze leidingen (leidingsoort/diameter)
- aanpassen terrasdeuren naar openzwaaiend
- veranderen van een binnendeur naar een schuifdeur
- aanpassen locatie vloerverdeler (vloerverwarming
- etc

Ander concreet voorbeeld. Er is een optie om de indeling van een verdieping aan te passen zodat er -ipv één grote ruimte- een indeling met een kamer en een badkamer komt. Nu wilden wij graag alleen een toilet ipv een complete badkamer: antwoord uiteraard "Nee".
Om de mogelijkheid open te houden om dan een andere aannemer na oplevering een toilet te laten bouwen moet er een vloerverdeler verplaatst worden. Maar zoals in mijn voorbeelden hierboven al te lezen is, is ook daar het antwoord "nee". Terwijl deze vloerverdelers te pas en te onpas worden verplaatst bij de "officiële" opties, verplaatsen is dus gewoon mogelijk.

Ik ben me best bewust dat als je een maatwerk huis wil hebben je dat zelf moet laten bouwen, maar het huis waar ik nu in woon was ook project-nieuwbouw en daar was echt van alles mogelijk bij de bouw (ook buiten de officiële opties). Ik had dit bij de koop van dit huis dus niet echt verwacht. Mag een aannemer al deze wensen zo maar weigeren? In principe is er sprake van een machtspositie maar hoever gaat dat? Kan ik hier rechtsbijstand voor inschakelen als ze zo star blijven of heb ik geen poot om op te staan?

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:16
@Roxsman komt de 'nee' van de koopbegeleider of van de aannemer? In het eerste geval vriendelijk doch dringend vragen dat jouw verzoeken worden voorgelegd aan de aannemer. Wellicht dat de koopbegeleider als opdracht heeft om zoveel mogelijk nee te verkopen maar dat de aannemer toch wat flexibeler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 00:59
@Ascension Vooralsnog komen de antwoorden van de koopbegeleider maar (in bepaalde gevallen) wel met de opmerking dat het wel degelijk met de aannemer is besproken.

Maar als ik hier echt tegen een muur aan blijf lopen ga ik het in een later stadium uiteraard rechtstreeks bij de aannemer proberen.

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:33

HellBeast

Oh My GoT!

Roxsman schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:20:
@Ascension Vooralsnog komen de antwoorden van de koopbegeleider maar (in bepaalde gevallen) wel met de opmerking dat het wel degelijk met de aannemer is besproken.

Maar als ik hier echt tegen een muur aan blijf lopen ga ik het in een later stadium uiteraard rechtstreeks bij de aannemer proberen.
Je kunt altijd een klacht indienen. Klim daarbij hoger in de ladder dan de klantbegeleider. Wij kregen ook wel eens "Nee", maar dan wel met een goede uitgelegde reden. Andere dingen waren wel weer mogelijk.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
Sport_Life schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:13:
Wat ook kan: overkapping over de schutting plaatsen en delen met de buren.
Kennissen hebben dat gedaan en ziet er ook erg strak uit.
Wat bedoel je precies? Klinkt interessant, maar voor een fietsenstalling niet voor zo'n overkapte veranda (ik snap het punt daar niet helemaal van, uiteindelijk is het meer dan 90% van de tijd droog in NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
nel!s schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:13:
[...]
Wat bedoel je precies? Klinkt interessant, maar voor een fietsenstalling niet voor zo'n overkapte veranda (ik snap het punt daar niet helemaal van, uiteindelijk is het meer dan 90% van de tijd droog in NL)
Ik denk dat heel veel mensen juist ook uit de zon willen zitten tijdens de steeds warmer wordende zomerdagen.

En daarnaast is het onder zo'n overkapping ook nog wel relatief makkelijk het wat warmer te stoken op een mooie voorjaars-, najaarsdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nel!s
Farmerwood schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:33:
[...]

Ik denk dat heel veel mensen juist ook uit de zon willen zitten tijdens de steeds warmer wordende zomerdagen.

En daarnaast is het onder zo'n overkapping ook nog wel relatief makkelijk het wat warmer te stoken of een mooie voorjaars-, najaarsdag.
Uit de zon zijn betere, niet permanente oplossingen voor. Het stook argument snap ik. En ik ben benieuwd wat voor een vaart dat loopt in onze tuinen straks, met een schuin oog op bovenstaande discussie over luchtvervuiling..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:19
Tuurlijk, deur is nog wel even op vakantie. Was krom bij levering dus is retour naar leverancier, hopelijk deze week retour ;) .

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:39
Aannemer is van de week met de stukadoor langs geweest. Ze zagen zelf ook wel in dat het wel erg slecht gestuct is. Maar ze willen niet gaan compenseren, de stukadoor moet het maar opnieuw komen doen.

Fijn....

Maar goed, begin van het jaar komt de stukadoor dus langs om een aantal zaken eindelijk netjes te maken.

Dat is wel een tip voor de oplevering. Als je hebt laten stucen, neem een waterpas mee. Zet die in iedere hoek tegen de muur. Bij ons liepen alle hoeken weg (de muur is dus hol), met een afwijking van 5 tot 8 mm op de lengte van de waterpas (80 cm). Dat is echt veel teveel en het is beter om dit bij de voorschouw of bij de oplevering te constateren, zodat ze er meteen iets aan kunnen doen.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

nel!s schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:13:
[...]

2 buren die beide een overkapping wensen: dus wat hebben ze gedaan, een overkapping van 8x4 in het midden van 2 tuinen gezet, zodat beide buren een overkapping hebben van 4x4 :).

Ik heb niet zoveel met een overkapping, maar als je dan toch eentje wilt is dit wel een mooie oplossing (en groen, want aannemers hoeven maar 1x te komen ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

En daarnaast is het onder zo'n overkapping ook nog wel relatief makkelijk het wat warmer te stoken op een mooie voorjaars-, najaarsdag.
Ik zie het ook helemaal voor me in die "gezellige" straat van Kabeltjekabel: allemaal mensen die over de schutting naar elkaar schreeuwen de BBQ/buitenkachel/etc uit te doen :+.

Denk trouwens wel dat veel mensen onderschatten hoeveel troep daar uit komt, alles verzameld zich ook mooi onder de overkapping van 2m hoog :P

[ Voor 34% gewijzigd door Sport_Life op 14-12-2020 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anton2610 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:20:
[...]

Ik zou zoiets ook zelf wel willen doen. Maar de fundering. Veel informatie op internet, maar ook veel verschillende opties waarvan ik niet weet welke goed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
Farmerwood schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:28:
[...]

Wij delen de berging op in een bijkeuken van +/- 2.5x2.9m en een 'berging' van +/- 4.5x2.9m waar de fietsen, werkbank en wat opslag komen.

Wil aan de zijkant van de berging (buiten) nog een kast/afdakje maken voor tuingereedschap.

Ik moet bekennen dat wij ook naar zo'n soort overkapping gekeken hebben (5x3 zonder schuurtje) maar we wachten daar toch even mee tot we er echt wonen. Eerst maar eens aanvoelen hoe groot/klein de tuin in het echt is voor we zoiets gaan plaatsen.
Grappig. Wij laten de garage juist in één stuk en ik ben wel van plan een klein schuurtje voor fietsen en tuingereedschap te gaan bouwen, zodat de garage wel echt een klusplek kan worden. Wil echter ook niet te veel tuin inleveren.

Als we ooit nog naar een ander huis gaan (ik las vandaag iets over een nieuwbouwproject in de buurt dat misschien interessant is), wil ik wel eens kijken of het praktisch en financieel kan om alles te hebben. Dus én een goede garage, én een fatsoenlijke bijkeuken, én voldoende ruimte in de tuin voor een schuur + overkapping. Ik vermoed echter dat dat er op deze locatie met de huidige prijzen niet in zit, want dan moet het perceel ook flink groter. Dan moet ik wel twee keer zo veel gaan verdienen ondertussen :D

De bijkeuken hebben we nu ook naar gekeken maar paste financieel echt niet meer. Plus hij kwam dan aan de kant van de woonkamer, dat leek ons toch wat minder zinvol. En we wilden niet alles omgooien. Dat doen we misschien bij een volgend huis nog. Lel van een keuken, iets kleinere woonkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Pannencouque schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:00:
[...]
Grappig. Wij laten de garage juist in één stuk en ik ben wel van plan een klein schuurtje voor fietsen en tuingereedschap te gaan bouwen, zodat de garage wel echt een klusplek kan worden. Wil echter ook niet te veel tuin inleveren.
Het delen in 2 is trouwens niet met een muur bij ons. Heb zowel voor als achter een centraaldoos op laten nemen voor verlichting en het delen willen we doen d.m.v 2 plafond hoge kasten. In eerste instantie komt er ook geen deur tussen die 2 ruimtes, tenzij we daar later wel behoefte aan krijgen.
Het zal dus altijd makkelijk mogelijk zijn om er toch weer 1 ruimte van te maken.

En de berging wordt bij ons ook echt 'klusplek', maar dat is bij mij vooral klussen aan alle fietsen. :-)
Heb dit jaar in de eerste 6 maanden nog zo'n 6000 km kunnen fietsen (woon-werk en toeren) en dat had nu dus bijna 12k kunnen zijn als ik niet fulltime thuis zou werken sinds de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziber
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 27-02-2024
Alic3 schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:51:
[...]

***members only***
200 voor VvE valt nog mee, dacht hoger was. Een hele mooie project :D Veel raampartij en hoge plafond, de meerprijs is niet eens zo gek. Jullie zitten dus op begane grond? Mis wel een beetje privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:27
Ziber schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:17:
[...]

200 voor VvE valt nog mee, dacht hoger was. Een hele mooie project :D Veel raampartij en hoge plafond, de meerprijs is niet eens zo gek. Jullie zitten dus op begane grond? Mis wel een beetje privacy.
De buitenste penthouses zijn ook dubbele verdiepingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
Ziber schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:17:
[...]

Begane grond en dan de hoek inderdaad. Voor, zij- en achterkant inderdaad overal ramen van vloer tot het plafond. Voor privacy gaan we gordijnen zoeken. Wordt ook weer een leuke uitdaging waarbij ik me moet verdiepen in projectstoffering denk ik.

Misschien zijn de VvE kosten iets meer, maar ik verwacht het niet. Ons complex heeft net wat meer appartementen dus de lasten worden wat meer verdeeld.

@Source90 Die penthouses leken me ook wel aardig, maar helaas buiten budget. Ik hoop op de BG voor hetzelfde effect te gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris vw
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Ik wilde graag een garage en bijkeuken, daarom een bijkeuken achter de garage/woonkamer laten maken.
We hadden achtertuin van 11,5 bij 11, dit is nu achter de bijkeuken nog 8,5 diep. Bijkeuken is trouwens meer een wasruimte, waar ook genoeg ruimte is om droogrekken neer te zetten. De woonkamer trouwens wel met 2,4 meter laten verlengen, maar ook het trappenhuis halve meter naar achteren laten verplaatsen. Zodat we voren er ook wat aan hebben.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:27
Alic3 schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:26:
[...]

Begane grond en dan de hoek inderdaad. Voor, zij- en achterkant inderdaad overal ramen van vloer tot het plafond. Voor privacy gaan we gordijnen zoeken. Wordt ook weer een leuke uitdaging waarbij ik me moet verdiepen in projectstoffering denk ik.
Ik ben in gesprek met Grafilux. Wij hebben een raam van 5 meter hoog en zij zijn leverancier van o.a. Zonnelux
en leveren producten met die afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
[...]

Buiten verwarmen is echt de grootste onzin.

Zo'n overkapping, indien gewoon aan de achtergevel, houdt mooi de regen van de ramen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
kabeltjekabel schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:00:
[...]

Zo'n overkapping, indien gewoon aan de achtergevel, houdt mooi de regen van de ramen :D
Ben toch wel enigszins verbaasd dat je buiten verwarmen onzin vindt maar regen op een raam is blijkbaar wel een probleem... :+

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
[...]

Je kan mij rustig in mijn zwembroek op de zuidpool zetten aka ik hoef niet te verwarmen, maar ik zie genoeg mensen met een (hout)kacheltje onder hun overkapping.

Ik zou hem dan wel weer graag voor de schaduw hebben op warme zomerdagen. Maar daarvoor zou een knikarm scherm oid boven het terras ook wel voldoen verwacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

:D ik ken je niet goed, maar ik hoorde je dit al zeggen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet dat een overkapping nog steeds tuin is, alleen overdekt. Je levert dus eigenlijk geen tuin in :) Behalve als je het over groen hebt, en met een paar mooie plantenbakken / muurplanten maakt dat ook nog niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
leecher schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:05:
[...]

Ben toch wel enigszins verbaasd dat je buiten verwarmen onzin vindt maar regen op een raam is blijkbaar wel een probleem... :+
Buiten verwarmen is zo'n beetje de definitie van energie verspillen. Ramen schoon houden dmv overstek is een boel werk besparen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:56:
Vergeet niet dat een overkapping nog steeds tuin is, alleen overdekt. Je levert dus eigenlijk geen tuin in :) Behalve als je het over groen hebt, en met een paar mooie plantenbakken / muurplanten maakt dat ook nog niet zoveel uit.
Maar het is wel een beetje een mode dingetje, jaren 80 had je overal zitkuilen, jaren '00 tegels en nu een overkapping. 3x raden waar al dat hout heen gaat zodra de mode overwaait ;).

Vind het wel mooi hoor, maar niet echt bij onze tuin passen, die vooral groen is. Zou dan eerder een grote schuur neerzetten.

Wat helemaal erg is: kunstgras.. :o

[ Voor 14% gewijzigd door Sport_Life op 15-12-2020 08:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Sport_Life schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:20:
[...]

Maar het is wel een beetje een mode dingetje, jaren 80 had je overal zitkuilen, jaren '00 tegels en nu een overkapping. 3x raden waar al dat hout heen gaat zodra de mode overwaait ;).

Vind het wel mooi hoor, maar niet echt bij onze tuin passen, die vooral groen is. Zou dan eerder een grote schuur neerzetten.

Kunstgras is altijd groen, hoef je niet te maaien en vergt amper onderhoud. En het kan een hoop lol geven als je buurman van 84 in de zomer elke dag even zijn grasmat stofzuigt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:56
Toppe schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:56:
[...]
Kunstgras is altijd groen,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4iZTmeMhAQ38L3aaHwrN-xkuD5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hhXcIeWT503WHb4yo8VZPIoD.jpg?f=fotoalbum_large
Think again :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Sport_Life schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:20:
[...]

Ja, heel lekker dat behandeld hout opstoken. Helpt niet echt voor het imago van houthaarden.
Pagina: 1 ... 137 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2