Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 119 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.795.394 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:46
nel!s schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 07:51:
[...]

Heb je het zo laag nodig dan? En wat zijn de installatie kosten van vinyl?

Ik probeer nog steeds de voordelen van pvc/vinyl te ontdekken, bij vrienden ligt er na een jaar min of meer een zwaar bekrast zeiltje, daar zou ik nog geen €10 per meter voor neerleggen.

En dan zie je dit soort artikelen over de gezondheidsimplicaties van vinyl...: https://www.nrdc.org/stories/building-healthy-home

(Zijn hier meer mensen met interesse in milieuvriendelijke en gezonde bouwmaterialen? Zal ik een nieuw topic starten hierover?)
Wij hebben gekozen voor een marmoleum vloer, deze is gemaakt van natuurlijke grondstoffen en is prima geschikt voor vloerverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-04 17:25
deejeebv schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:39:
[...]

Wij hebben gekozen voor een marmoleum vloer, deze is gemaakt van natuurlijke grondstoffen en is prima geschikt voor vloerverwarming.
Wij ook. In onze huidige woning ligt pvc, en dat ziet er na zes jaar nog perfect uit. Maar het idee van een natuurlijke vloer spreekt me toch meer aan dan plastic op de vloer, vandaar dat in onze nieuwe woning marmoleum komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:30
deejeebv schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:39:
[...]

Welk merk is het geworden?
Wij hebben (wederom) bij Forbo gekeken (Vanwege positieve ervaringen met hetgeen er nu ligt), echter zijn we daar niet gecharmeerd van het aanbod qua kleuren.
https://www.assetportal.f...site-vvt-marmoleum-click/

Vandaar dat we nu voor de verdiepingen kijken bij Novilon of Allura van dit merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
cxsmike schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:31:
[...]

Super eindelijk iemand met positief ervaring!
Maar heeft hij het vaker bij nieuwbouw uitgevoerd nádat al het beton is gestort of heeft hij gezorgd voor leidingwerk voordat er gestort werd?

Als het kan zou ik dan contact kunnen opnemen met die persoon voor advies?
Je moet even opzoeken of die rioolpijp sowieso niet wordt doorgevoerd richting dak voor ontluchting. Bij mij zit er in de koof tot de badkamer 125mm pijp, vanaf daar richting dak versmalt het tot 75 of 80 omdat dat puur voor ontluchting is.

Vaak zijn die gaten simpel te boren door een betonboorder, waar ik mij in jouw geval meer zorgen om zou maken is of de pijp wel in je originele badkamer wel bereikbaar is na oplevering van het huis? Anders moet je dus je nieuwe badkamer weer open slopen om de bij de pijp te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
Source90 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:10:
[...]

Welk merk is het geworden?
Wij hebben (wederom) bij Forbo gekeken (Vanwege positieve ervaringen met hetgeen er nu ligt), echter zijn we daar niet gecharmeerd van het aanbod qua kleuren.
https://www.assetportal.f...site-vvt-marmoleum-click/

Vandaar dat we nu voor de verdiepingen kijken bij Novilon of Allura van dit merk.
Marmoleum is altijd van Forbo. Linoleum wordt door meer fabrikanten gemaakt.
Wij hebben gekozen voor vtwonen collectie 013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
deejeebv schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:25:
[...]

Marmoleum is altijd van Forbo. Linoleum wordt door meer fabrikanten gemaakt.
Wij hebben gekozen voor vtwonen collectie 013.
Heb je een foto van het eindresultaat? Ik heb nog steeds in mijn hoofd dat naden, al dan niet gelast of geplakt, niet mooi zijn. Zal ongetwijfeld stukken beter kunnen dan 10 jaar terug.

Vandaar dat wij tot nu toe enkel gekeken hebben naar Marmoleum Click. Waar de kleuren van tegenvallen.

Overige types zijn volgens mij enkel in 200cm breedte te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
Source90 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:52:
[...]

Heb je een foto van het eindresultaat? Ik heb nog steeds in mijn hoofd dat naden, al dan niet gelast of geplakt, niet mooi zijn. Zal ongetwijfeld stukken beter kunnen dan 10 jaar terug.

Vandaar dat wij tot nu toe enkel gekeken hebben naar Marmoleum Click. Waar de kleuren van tegenvallen.

Overige types zijn volgens mij enkel in 200cm breedte te krijgen.
Nee, de woning moet nog gebouwd worden, oplevering gepland in mei. Ik heb wel voorbeelden gezien, maar de naden waren wat mij betreft niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-04-2024
Wolly schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:23:
[...]

Je moet even opzoeken of die rioolpijp sowieso niet wordt doorgevoerd richting dak voor ontluchting. Bij mij zit er in de koof tot de badkamer 125mm pijp, vanaf daar richting dak versmalt het tot 75 of 80 omdat dat puur voor ontluchting is.

Vaak zijn die gaten simpel te boren door een betonboorder, waar ik mij in jouw geval meer zorgen om zou maken is of de pijp wel in je originele badkamer wel bereikbaar is na oplevering van het huis? Anders moet je dus je nieuwe badkamer weer open slopen om de bij de pijp te komen.
Maar als hij doorgevoerd zou worden richting het dak dan zou die dan toch ook ergens langs de zolder moeten? Dan is er gelijk geen probleem en hoef ik geen beton te boren.

Ja juist, dat is een goeie. Ik moet dus weten a) wat er in de koof exact zit en b) waar die toilet afvoer ongeveer zit in de koof.

Ik neig er al naar om de badkamer casco te nemen inderdaad, vanwege het sloopwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
@cxsmike kun je de standleiding naar beneden toe niet in de hoek van de trap plaatsen (gebeurt vaker)

Mogelijk sluit je m op de eerste verdieping weer aan op die van de badkamer.

Je zult dan wel wat leiding koven krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:22
4 september waren de toewijzingen van ons nieuwbouwplan bekend. Donderdag het nieuwsbericht dat 84% al verkocht is (49 woningen), dat er nog 6 tekenafspraken staan en 3 opties.

Wow. Dat gaat in ieder geval soepel :). Verkoopdrempel van 70% is in ieder geval binnen no time behaald, dat lijkt me een eerste goede voorteken. Start bouw is gepland in Q2 2020, maar aangezien deze bouwer nog heel druk is met andere deelplannen in hetzelfde project is dat wellicht wat optimistisch.

Wij zijn de wondere wereld van de keukens inmiddels binnen gestapt, want dat is de eerste grote externe keuze die je moet doorgeven (keukenplan). Daar gaat wel erg veel tijd in zeggen ze... Gelijk je hele weekend kwijt :).

Zaterdag bij Bruynzeel geweest. Positief, vooral dat ze gewoon lekker met vaste prijzen werken en er geen gekke onderhandelingsstrategiën zijn etc. Daarna naar een andere partij die ook de tegels voor het sanitair etc doet. Die doen ook keukens (en vloeren). Wellicht voor ons interessant om keuken, sanitair (1x badkamer, 2x toilet) en vloer bij hen te doen, zodat we als 'grote klant' een mooie projectprijs krijgen? Aan de andere kant ook wel huiverig om maar met 1 partij in zee te gaan. Als je er dan aan vast zit en het werkt niet zo lekker met hen, dan heb je het hele traject wel een nadeel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxsmike
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-04-2024
HyperTrophy schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:55:
@cxsmike kun je de standleiding naar beneden toe niet in de hoek van de trap plaatsen (gebeurt vaker)

Mogelijk sluit je m op de eerste verdieping weer aan op die van de badkamer.

Je zult dan wel wat leiding koven krijgen.
Ja zou kunnen. En wat je zegt die leiding koven zijn een beetje vreemd door je woning heen. Daar is de koof dus eigenlijk voor natuurlijk...

Het is eigenlijk of betonboren en mooi afwerken of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MajinChaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-04 10:48
Sinds vorige week mogen wij onze trap configureren ( via Trapselect). De trappen komen van VIOS.

Zie onder de prijzen. Zijn dit een beetje gangbare prijzen? of is het beter/goedkoper om dit achteraf te bekleden door b.v. upstairs traprenovatie. We zouden ook graag ledverlichting willen. Onderstaande prijzen zijn exclusief led verlichting.

Treden en stootborden

Traptreden: Eiken transparant € 1.942,-
Antislip strip: Enkel zwart luxe € 138,-
Stootbord(en): Wit gegrond MDF € 0,-
Subtotaal: € 2.080,-

Muurleuningen

Muurleuning model: Jaren 30 € 313,-
Materiaal muurleuning: Jaren 30 - Eiken transparant € 182,-
Leuninghouders: Basis (vlak zadel) € 0,-
Subtotaal: € 495,-

€2.575,- voor één trap. Wij hebben 2 trappen dus totaal prijs wordt: €5.150,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:41
@MajinChaos met 2,5k per trap kom je bij Upstairs niet ver mee verwacht ik.
6 jaar geleden eens een offerte laten maken zonder leuningen voor 1 trap maar toen kwam ik al op 6k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:36

EiT

MajinChaos schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:24:
Sinds vorige week mogen wij onze trap configureren ( via Trapselect). De trappen komen van VIOS.

Zie onder de prijzen. Zijn dit een beetje gangbare prijzen? of is het beter/goedkoper om dit achteraf te bekleden door b.v. upstairs traprenovatie. We zouden ook graag ledverlichting willen. Onderstaande prijzen zijn exclusief led verlichting.

Treden en stootborden

Muurleuningen

Wij waren ook rond die prijs kwijt voor trap met eiken treden (kwam bij Vermeulen vandaan). Geen moment spijt van gehad.

Ook blij met optie om te laten lakken, was 500 per trap.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 23:09
EiT schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:12:
[...]

Wij waren ook rond die prijs kwijt voor trap met eiken treden (kwam bij Vermeulen vandaan). Geen moment spijt van gehad.

Ook blij met optie om te laten lakken, was 500 per trap.
Leuk. Wij ook bij Vermeulen. Mooi spul hebben ze daar staan. Vond zelf de prijs juist meevallen. We hebben de vuurhouten basis gelaten voor wat hij was en de treden vervangen door eikenhout met dezelfde lakafwerking als onze houten vloer. Waren iets van 2200 per trap kwijt daarvoor. Zit ook de opslag van de aannemer in voor het plaatsen van een wisseltrap tijdens de bouw. Heb onze trap dan ook nog niet gezien terwijl de oplevering al over 1.5 maand is.

Wel een open trap. Had er niet aan gedacht dat je een trap met eikenhouten treden ook evt met stootborden dicht kan laten zetten? Maar goed, dat kan makkelijk achteraf ook nog.

Zie onder de prijzen. Zijn dit een beetje gangbare prijzen? of is het beter/goedkoper om dit achteraf te bekleden door b.v. upstairs traprenovatie.
Bekleden is natuurlijk iets heel anders dan een trap met hardhouten treden. Voor mij persoonlijk met name een optie als je goedkoper uit wilt zijn of als je precies dezelfde pvc vloer op je trap wilt leggen als op je grond oid.

Verlichting zal altijd wel kunnen bij een dichte trap. Wij hebben een open trap en dan is het toch wat lastiger. Ik ga iets proberen met de leuningen...weet nog niet hoe en wat maar ik frees en trek alvast een leiding vanaf de wcd naar de leuning toe.

[ Voor 41% gewijzigd door B-Bandit op 26-10-2020 06:01 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poosie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-10-2022

Treden en stootborden

Muurleuningen

Een open trap (rondom) bekleden is wat duurder. Maar denk dat een totaal van 5000-5500 wel reeel is, gezien de offertes die ik heb gehad op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:39

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Treden en stootborden

Muurleuningen

Wij hebben ook trappen via VIOS en ik vind het dusdanig duur dat we niets laten doen behalve de 2e trap dicht laten maken en een antislip strip erin laten zetten. Voor de rest doen we alles zelf wel.
(Waar ga je wonen? puur uit interesse)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
cxsmike schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:31:
[...]

Super eindelijk iemand met positief ervaring!
Maar heeft hij het vaker bij nieuwbouw uitgevoerd nádat al het beton is gestort of heeft hij gezorgd voor leidingwerk voordat er gestort werd?

Als het kan zou ik dan contact kunnen opnemen met die persoon voor advies?
Probleem is denk wel dat het groter maken van het doorvoergat in de zoldervloer niet van bovenaf kan omdat je dan met je machine in het dak zit. Dus boren van onderaf; maar dan moet die koof echt helemaal open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Mad-Matt schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:13:
[...]

Wij hebben ook trappen via VIOS en ik vind het dusdanig duur dat we niets laten doen behalve de 2e trap dicht laten maken en een antislip strip erin laten zetten. Voor de rest doen we alles zelf wel.
Kennissen van ons hebben deze set afgenomen:
https://homingxl.nl/compl...tuur-voor-dichte-trappen/

Prijs ligt een behoorlijk stuk lager dan de TV-merken als Upstairs, kwaliteit zal dan ook wel iets minder zijn (?).
Ziet er echter zeer strak uit. Over levensduur kan ik echter niets zeggen.

--

Wij zijn nu in gesprek met:
https://www.bhgtraprenova...asse-aa-kleine-lamel.html
en
https://www.stairz.nl/dichte-trappen/

[ Voor 12% gewijzigd door Source90 op 26-10-2020 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdebassie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-04 18:57
Om het nog eens over zonnepanelen te hebben: wij hebben de ambitie om een 14-tal zonnepanelen (ongeveer 320 WP) te laten leggen. Ik heb hiervoor al een prima offerte liggen. Ons huis wordt nu gebouwd.
Er worden vanuit de bouw 3 zonnepanelen in-dak gelegd, om aan de EPC norm te kunnen voldoen. We hebben nu het bericht gekregen van de aannemer (projectbouw) dat: "De architect heeft bepaald en ons de beperking opgelegd dat de uitbreidingen PV-panelen uitsluitend gezocht mogen worden in het vol leggen van de “bestaande strook” panelen. We mogen dus niet naar beneden uitbreiden of naar de andere zijde van het dakvlak. "

Dit betekent voor ons dat we maximaal 3 in-dakpanelen mogen bijkopen. á 670 euro per stuk, inclusief BTW, aanpassen omvormer etc.

In hoeverre zit ik hier nu aan vast? Weet iemand wat onze opties ná oplevering zijn? Daarmee bedoel ik:
Is het voor ons mogelijk om later andere in-dak panelen bij te laten plaatsen?
Mogen we evt. de 3 huidige in-dak panelen vervangen door 14 op-dak panelen?

Lopen we dan een risico: kan de architect hier bezwaar tegen maken als we dat doen / hebben we hier dan een (wijziging van een) vergunning voor nodig?

Een groot aantal vragen :P we moeten binnen anderhalve week een reactie geven dus ik ben blij met elk richtinggevend advies! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
@Tdebassie wat staat er in je aankoopovereenkomst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Tdebassie schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:44:
Om het nog eens over zonnepanelen te hebben: wij hebben de ambitie om een 14-tal zonnepanelen (ongeveer 320 WP) te laten leggen. Ik heb hiervoor al een prima offerte liggen. Ons huis wordt nu gebouwd.
Er worden vanuit de bouw 3 zonnepanelen in-dak gelegd, om aan de EPC norm te kunnen voldoen. We hebben nu het bericht gekregen van de aannemer (projectbouw) dat: "De architect heeft bepaald en ons de beperking opgelegd dat de uitbreidingen PV-panelen uitsluitend gezocht mogen worden in het vol leggen van de “bestaande strook” panelen. We mogen dus niet naar beneden uitbreiden of naar de andere zijde van het dakvlak. "

Dit betekent voor ons dat we maximaal 3 in-dakpanelen mogen bijkopen. á 670 euro per stuk, inclusief BTW, aanpassen omvormer etc.

In hoeverre zit ik hier nu aan vast? Weet iemand wat onze opties ná oplevering zijn? Daarmee bedoel ik:
Is het voor ons mogelijk om later andere in-dak panelen bij te laten plaatsen?
Mogen we evt. de 3 huidige in-dak panelen vervangen door 14 op-dak panelen?

Lopen we dan een risico: kan de architect hier bezwaar tegen maken als we dat doen / hebben we hier dan een (wijziging van een) vergunning voor nodig?

Een groot aantal vragen :P we moeten binnen anderhalve week een reactie geven dus ik ben blij met elk richtinggevend advies! :*)
Volgens mij is dat wel eerder langsgekomen in dit topic. Conclusie was toen dat de architect dat kan maken voor wat betreft dingen die tijdens de bouw aangebracht werden, maar niks te zeggen heeft over wat er achteraf gebeurd. Dus gewoon die indak op marktplaats zetten en dan alles volleggen met opdak. Wel wat extra pannen regelen. Beter nog laat je de huidige indak panelen helemaal schrappen. Je kunt zo'n verklaring tekenen dat je op dit punt zelf binnen x maanden aan de EPC gaat voldoen en het nieuw voldoen bij oplevering niet het probleem van de bouwer is.

[ Voor 4% gewijzigd door kabeltjekabel op 26-10-2020 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-04 13:08
ik lees al een tijdje mee met dit topic, we hebben een vraag over het verven van de huiskamer. Er komt wel eens wat kleur en verf langs in het topic en ik zoek ook wel er op maar het leidt steeds niet tot het antwoord.

Dus daarom een berichtje hier, we willen graag onze huiskamer verven met wat kleur. We zien tegenwoordig vaker dat mensen muren tot de helft van de hoogte of tot bijna bovenaan verven. Dit lijkt optisch bedrog te zijn, weten jullie een zoekterm waarmee ik dit kan gaan onderzoeken?

Daarnaast laten wij een zwarte keuken maken, de muur waaraan deze komt te staan is ook de muur waar mijn zwarte speakers en de zwarte TV voor komt. Welke kleur zou al dit zwart nou goed doen en hoe bepaal je zoiets?

Zoals misschien wel opvalt stoeien wij nog met de kleuren en ik zoek wat naslagwerk zodat we goede keuzen kunnen maken, tips zijn van harte welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

daantjuh68 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:15:
ik lees al een tijdje mee met dit topic, we hebben een vraag over het verven van de huiskamer. Er komt wel eens wat kleur en verf langs in het topic en ik zoek ook wel er op maar het leidt steeds niet tot het antwoord.

Dus daarom een berichtje hier, we willen graag onze huiskamer verven met wat kleur. We zien tegenwoordig vaker dat mensen muren tot de helft van de hoogte of tot bijna bovenaan verven. Dit lijkt optisch bedrog te zijn, weten jullie een zoekterm waarmee ik dit kan gaan onderzoeken?
"Lambrisering van verf".

Verder zou ik kleuradvies inwinnen :) Elke situatie is anders en hangt ook af van je stijl, meubels e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2023
Ik ben even benieuwd naar wat jullie doen met de badkamer en toiletten. Casco, of tijdens de bouw?

Ik vind de kosten nogal oplopen voor tijdens de bouw. Bijvoorbeeld voor het door tegelen van de toiletten tot het plafond vragen ze per toilet 400,-. Daar komen dan nog een fonteintje en de tegels bovenop. Voor casco krijgen we eventueel 600,- per toilet terug.

Ook de badkamer zitten we al richting 10k voor een badkamermeubel, een glazen schuifdeur en een elektrische verwarming. Het verleggen van de leidingen krijgen we nog een offerte. Voor casco krijgen we hier 2200,- terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiwi70
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-04 17:25
Wij laten het toilet en de twee badkamers tijdens de bouw meenemen. We hebben geen zin in gezeur achteraf als er iets niet goed is (want dan bestaat het risico dat de aannemer en degene die het sanitair installeert naar elkaar gaan wijzen om het op te lossen). En we vinden het ook wel fijn om zo snel mogelijk na oplevering te kunnen verhuizen. We schrokken wel van de prijs, vooral de muren en vloeren met grote tegels laten betegelen kost de hoofdprijs, maar we kunnen het gelukkig betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 22:31

siemenz

Koetje

Lauryn schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:55:
Ik ben even benieuwd naar wat jullie doen met de badkamer en toiletten. Casco, of tijdens de bouw?

Ik vind de kosten nogal oplopen voor tijdens de bouw. Bijvoorbeeld voor het door tegelen van de toiletten tot het plafond vragen ze per toilet 400,-. Daar komen dan nog een fonteintje en de tegels bovenop. Voor casco krijgen we eventueel 600,- per toilet terug.

Ook de badkamer zitten we al richting 10k voor een badkamermeubel, een glazen schuifdeur en een elektrische verwarming. Het verleggen van de leidingen krijgen we nog een offerte. Voor casco krijgen we hier 2200,- terug.
Er is hier een heel badkamertopic over ;). Ik laat het via de aannemer lopen maar die had een ruime stelpost opgenomen voor de badkamer dus ik hoef maar beperkt bij te betalen.

Feit is dat bij de project leverancier je je inderdaad helemaal scheel betaald, maar voor een beetje badkamer ben je extern, inclusief installatie ook gauw 15k kwijt en dan doe je niets geks.

Daarnaast vonden wij het fijn dat de badkamer bij oplevering van de woning “af” is.

Weer een zorg minder

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cactus13
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-01-2023

Ik heb hier een tijd geleden zelfde vraag gesteld. Ondertussen hebben wij het gesprek met de installateur gehad en laten wij het vanuit de bouw doen. We hebben ons ook op casco georiënteerd. Dezelfde materialen waren vanuit de bouw wel duurder. Dat voelde aan de ene kant natuurlijk niet goed, maar er kwamen geen installatiekosten meer bij. Dat heb je bij casco natuurlijk wel (tenzij je het allemaal zelf kan). Voordeel was ook wel dat er vanuit de bouw veel mogelijk was en ze alle producten die wij wilden hebben, aanboden. We hoefden dus niet in te leveren op onze wensen. Ook kregen wij vrijwel niks terug bij casco (2000 voor toilet en badkamer). Dit alles afgewogen bleken die prijzen vanuit de bouw toch niet zo heel erg veel duurder dan alles extern regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan_NL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06-2024
Zelf ga ik voor casco. De prijzen die ze rekenen via de aannemer vind ik belachelijk en dan krijg ik een badkamer die niet geheel naar mijn zin is. Ik kan maar uit 4 verschillende tegels kiezen bijvoorbeeld. Dan maar 5K extra via externe installateur en zelf sanitair inkopen. Smeer ik wel uit over de 10 jaar dat ik in de woning zit :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-04 08:31
Om nog maar eens over vloeren te beginnen...

Marazzi heeft nog een serie toegevoegd: de Vero, zie https://www.marazzigroup.com/collections/vero/

Nu vond ik de goede houtlook tegelvloeren al bijna niet te onderscheiden van echt parket, maar dit is naar zeggen van de fabrikant nog een stap verder in de richting van echt!
Heeft iemand dit al in het echt gezien? Ik ben erg benieuwd maar er zit geen tegelboer rond Utrecht die dit heeft liggen voor zover ik weet.
En weet iemand grofweg de legkosten voor keramisch parket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajinChaos
  • Laatst online: 01-04 10:48
Als ik jullie berichten zo lees is de trap met eiken trede al best scherp geprijsd vanuit de bouw. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Dus onze keuze is makkelijk gemaakt en het wordt meegenomen in de bouw!
Mad-Matt schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:13:
[...]

In Tudorpark (Hoofddorp) Jij ook toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Stefan_NL schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:58:
Zelf ga ik voor casco. De prijzen die ze rekenen via de aannemer vind ik belachelijk en dan krijg ik een badkamer die niet geheel naar mijn zin is. Ik kan maar uit 4 verschillende tegels kiezen bijvoorbeeld. Dan maar 5K extra via externe installateur en zelf sanitair inkopen. Smeer ik wel uit over de 10 jaar dat ik in de woning zit :)
Als het bij die 5k blijft voor je badkamer en toiletten wel ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdebassie
kabeltjekabel schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:57:
[...]

Volgens mij is dat wel eerder langsgekomen in dit topic. Conclusie was toen dat de architect dat kan maken voor wat betreft dingen die tijdens de bouw aangebracht werden, maar niks te zeggen heeft over wat er achteraf gebeurd. Dus gewoon die indak op marktplaats zetten en dan alles volleggen met opdak. Wel wat extra pannen regelen. Beter nog laat je de huidige indak panelen helemaal schrappen. Je kunt zo'n verklaring tekenen dat je op dit punt zelf binnen x maanden aan de EPC gaat voldoen en het nieuw voldoen bij oplevering niet het probleem van de bouwer is.
Dank je. ik had niet gezien of onthouden dat een architect zo bepalend kan zijn. De rest van je advies over op MP zetten e.d. was precies mijn plan geworden n.a.v. de comments hier :*) maar ben nu een beetje aan het twijfelen geslagen door dit recente bericht van de aannemer. Wat ik wil voorkomen is dat ik de boel eraf laat halen en mijn eigen voorkeur laat leggen en dan chef van de gemeente op de stoep staat oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdebassie
Deleon78 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:54:
@Tdebassie wat staat er in je aankoopovereenkomst?
Ik stuur je een PM, het is niet mijn bedoeling de aannemer of een ander te gaan shamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:05

Wij gaan voor een combinatie van bouw en zelf het een en ander toevoegen. Tegels doen we vanuit de bouw, we hadden een vrij ruim budget voor tegels vond ik (3k inc BTW) en konden daar zelf een indeling aan geven. Zo hebben we 60x60 vloertegels, 60x25 tegels op de muur en wat 7,5x30 in visgraat tegen de muur. Uiteindelijk betaalde we daar iets van €1000,- voor bij. We hebben de standaard douchestang en spiegel niet laten monteren en gaan daar later zelf mee aan de slag. Dit geldt ook voor de douche zelf, het douchescherm en het kastje. Al met al zal daar nog een meerprijs van ongeveer €2000,- inzitten denk ik. Dan hebben we dus voor netto 3k extra alles naar wens en hoeven we niet te vechten met een aparte partij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

nel!s schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:11:

Marazzi heeft nog een serie toegevoegd: de Vero, zie https://www.marazzigroup.com/collections/vero/

Nu vond ik de goede houtlook tegelvloeren al bijna niet te onderscheiden van echt parket, maar dit is naar zeggen van de fabrikant nog een stap verder in de richting van echt!
Heeft iemand dit al in het echt gezien? Ik ben erg benieuwd maar er zit geen tegelboer rond Utrecht die dit heeft liggen voor zover ik weet.
Toevallig net een offerte binnen gekregen van onderstaande partij

Keramisch Parket in Visgraat inclusief leggen voor ongeveer 105,- per m2.

Ze hebben echt een mooi portfolio

https://www.regge-tegels.nl/referenties/

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Laatst online: 08:36

EiT

B-Bandit schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 05:54:
[...]

Leuk. Wij ook bij Vermeulen. Mooi spul hebben ze daar staan. Vond zelf de prijs juist meevallen. We hebben de vuurhouten basis gelaten voor wat hij was en de treden vervangen door eikenhout met dezelfde lakafwerking als onze houten vloer. Waren iets van 2200 per trap kwijt daarvoor. Zit ook de opslag van de aannemer in voor het plaatsen van een wisseltrap tijdens de bouw. Heb onze trap dan ook nog niet gezien terwijl de oplevering al over 1.5 maand is.
Weet je zeker dat het i.c.m. vurenhout is? Tegen ons vertelde ze dat ze dit niet meer deden. Hierdoor was onze trap ook verkeert geprijsd.

Wij hebben ook de leuningen in eiken gedaan, rest van de trap (wit gelakt) is 2e keus hardhout.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Bij ons kost het voor eiken 2050 euro per trap voor:
Bij de standaard vurenhouten open trap de leuningen en traptreden vervangen door eikenhout inclusief één zwarte, rubberen antislipstrip per trede. De trap is 2x behandeld met blanke lak. De treden worden tijdens het bouwproces ingepakt met zachtboard, daar overheen folie en hardboardtreden.

Wij hebben zelf gekozen voor Iroko, 1800 per trap. Vond ik best schappelijk de trap wordt er een stuk mooier van en lijkt een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Greatsword schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:47:
[...]

Toevallig net een offerte binnen gekregen van onderstaande partij

Keramisch Parket in Visgraat inclusief leggen voor ongeveer 105,- per m2.

Ze hebben echt een mooi portfolio

https://www.regge-tegels.nl/referenties/
En wat kosten je tegels?

Ik heb ook een offerte van hun, 160x26cm tegels voor 103,- incl. btw per m2. Tegelprijs is 45 euro incl. btw.
Wat maakt dus legkosten van 58 per m2, aardig aan de prijs als je het mij vraagt.

Jouw visgraat prijs valt dan wel weer mee, dat schijnt duurder te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-04 22:42
Pannencouque schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:48:
Verzoek om even mee te denken. We hebben de zolderindeling op dit moment standaard gelaten (tekening nul). Nu zitten we wat te stoeien op hoe we het willen indelen, want we willen het niet één grote ruimte laten. Bij voorkeur nemen we zowel voor als achter een dakkapel, om zo optimaal mogelijk de ruimte te benutten. Wel merk ik dat het lastig vind om te visualiseren hoeveel ruimte we nu hebben en hoeveel we extra krijgen met de dakkapel. Mocht iemand hier eenzelfde formaat zolder hebben en al verbouwd hebben plus foto's willen delen: graag!

Doel van de zolder: 1 werkkamer en 1 hobby/werkkamer. In de grootste kamer kan eventueel in de hoek nog een logeerbed komen te staan. Mocht er ruimte voor zijn, kan in de andere werkkamer eventueel nog een stoel met tv en console geplaatst worden (maar die kans is <10%). Gezien de aard van het werk is het belangrijk dat de werkruimtes gescheiden zijn en afgesloten kunnen worden. Bij voorkeur hebben we de wasruimte hier ook van gescheiden.
Mogelijk willen we nog iets van een vliering bouwen om bijv de kerstspullen kwijt te kunnen, maar da's geen must.

Tekeningen zijn genummerd, zoals jullie zien zijn er al wat opties afgevallen ;)

Nultekening:
[Afbeelding]

Optie 2:
[Afbeelding]
Voordelen: twee aparte ruimtes.
Nadelen: flink oppervlakteverschil tussen de ruimtes, is de ene werkkamer wel groot genoeg om goed te kunnen zitten? Of krijg je daar een opgepropt gevoel omdat het net-niet is?

Optie 4:
[Afbeelding]
Voordelen: beide werkruimtes voldoende oppervlakte.
Nadelen: de kleinste kamer heeft wel wat creativiteit nodig met de inrichting.

Optie 5:
[Afbeelding]
Voordelen: optimaal gebruik van de ruimte in huis.
Nadelen: Om in de 'bovenste' kamer te komen moet je door de eerste heen, dat is niet heel praktisch.

Optie 6:
[Afbeelding]
Voordelen: beide kamers veel oppervlakte. Eventueel kun je in de lange kamer een roomdivider plaatsen waardoor je echt nog een afgesloten zit- of logeergedeelte kan creëren.
Nadeel: als je bovenstaande doet, wordt het lastig om er ook nog efficiënt een werkplek én hobbyplek te maken. En als je kijk naar de gebruikstijd: het logeer/zitgedeelte wordt hooguit enkele keren per jaar gebruikt, het werk/hobbygedeelte veel vaker.

Ik neig zelf nu naar optie 2 of 4, maar ben eigenlijk ook benieuwd naar wat input. Wat zouden jullie doen, welke voor- en nadelen heb ik zelf nog niet overwogen maar zien jullie juist?
Wij gaan zelf de zolder verbouwen. Wellicht heb je hier wat aan. Ik heb dit gepost in het badkamer topic omdat we ook een extra badkamer gaan laten plaatsen.

ollie_1982 in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 23:09
EiT schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:01:
[...]

Weet je zeker dat het i.c.m. vurenhout is? Tegen ons vertelde ze dat ze dit niet meer deden. Hierdoor was onze trap ook verkeert geprijsd.

Wij hebben ook de leuningen in eiken gedaan, rest van de trap (wit gelakt) is 2e keus hardhout.
Ja net als Marinos83 hieronder. Vurenhouten trap met eiken treden. Trap ook in eiken of ander hardhout zou de prijs verhogen naar 3000 per trap oid.

Wij hebben de standaard leuningen gehouden. Ga ze blank schuren en zwart verven :)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-04 19:40
kabeltjekabel schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:57:
[...]

Dat is te kort door de bocht. Vreemd genoeg behoudt een architect het "persoonlijkheidsrecht" op het ontwerp. Een architect kan dus wijzigingen aanvechten die wat hem betreft afbreuk doen aan het ontwerp. In hoeverre de architect ook bereid is dat te doen is een vraag die je jezelf moet stellen.
Verbouwing en sloop
Architecten hebben, net als alle andere makers, zogenaamde persoonlijkheidsrechten. Deze rechten behoudt de architect zelfs als hij zijn exploitatierechten aan een ander heeft overgedragen. Ontwerpen mogen niet zomaar veranderd worden en de architect heeft in beginsel het recht zich te verzetten tegen aantasting of verminking van zijn werk.
Het zou wel wat ver voeren als een architect op grond van zijn persoonlijkheidsrechten altijd de verbouwing of sloop van een door hem ontworpen gebouw zou kunnen tegenhouden. Dat kan immers indruisen tegen de belangen van de eigenaar of gebruiker van het gebouw. Anderzijds moet de eigenaar rekening houden met het belang van de architect en diens reputatie bij de instandhouding van het gebouw. Daarom dient de eigenaar voor verbouwing of sloop eerst met de architect te overleggen. Als zij het onderling niet eens kunnen worden, kunnen zij het geschil voorleggen aan de civiele rechter, die de belangen van beide partijen tegen elkaar zal afwegen.
De totale vernietiging van een gebouw geldt echter niet als 'aantasting of verminking'; hiervoor is de toestemming van de architect dus niet nodig. Wel moet degene die een gebouw volledig sloopt de architect eerst in de gelegenheid stellen om foto's te maken van het gebouw zodat het goed gedocumenteerd kan worden.
Soms zie je wel eens huizen "onder architectuur gebouwd". Dat betekent dat de architect zeker gebruik gaat maken van het recht om wijzigingen aan te vechten, maar bij projectbouw is dat meestal niet aan de orde.

Wel is het verstandig om op zijn minst een jaar ofzo te wachten voordat je wijzigingen aanbrengt. In de eerste periode wil een architect nog wel eens terug komen om naar zijn afgeronde project te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Blihi schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:13:
[...]

Dat is te kort door de bocht. Vreemd genoeg behoudt een architect het "persoonlijkheidsrecht" op het ontwerp. Een architect kan dus wijzigingen aanvechten die wat hem betreft afbreuk doen aan het ontwerp. In hoeverre de architect ook bereid is dat te doen is een vraag die je jezelf moet stellen.

[...]

Soms zie je wel eens huizen "onder architectuur gebouwd". Dat betekent dat de architect zeker gebruik gaat maken van het recht om wijzigingen aan te vechten, maar bij projectbouw is dat meestal niet aan de orde.

Wel is het verstandig om op zijn minst een jaar ofzo te wachten voordat je wijzigingen aanbrengt. In de eerste periode wil een architect nog wel eens terug komen om naar zijn afgeronde project te kijken.
Tevens de vraag aan welke kant de panelen komen. Als je een tuin op het zuiden hebt en daar komen (verwacht ik) ook de panelen, zal er minder snel aandacht aan besteedt worden.

Als je de panelen op het dakdeel aan de straat kant/openbare weg gaat plaatsen, doet dit meer inbreuk aan het "aanzicht van de wijk" dan bij je achtertuin waar amper iemand zicht op heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

nel!s schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:11:

Mooi merk zie ik. Ziet er natuurgetrouw uit. Jammer dat ze nog maar 5 kleuren hebben die mij allemaal niet aanstaan. Hopelijk in de toekomst meer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

MajinChaos schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:15:
Als ik jullie berichten zo lees is de trap met eiken trede al best scherp geprijsd vanuit de bouw. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Dus onze keuze is makkelijk gemaakt en het wordt meegenomen in de bouw!

[...]

In Tudorpark (Hoofddorp) Jij ook toevallig?
Helaas, wij gaan in Reeuwijk wonen, timing is alleen bijna gelijk :)

Na de eerste opmerkingen, de bouw start direct na de bouwvak naar "De heipalen worden geslagen in week 41 of 43" wordt de heistelling nu pas eind deze week geplaatst en wordt er medio volgende week pas gestart.

Maar ze blijven aangeven dat er nog geen vertraging is. Ik vermoed van wel, dus ik wacht nog wel even met de verkoop van mijn huis tot er meer zekerheid is over een opleverperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
siemenz schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:59:
[...]

Mooi merk zie ik. Ziet er natuurgetrouw uit. Jammer dat ze nog maar 5 kleuren hebben die mij allemaal niet aanstaan. Hopelijk in de toekomst meer !
Ha mooi, itt de treverk serie vond ik deze 5 kleuren juist wel mooi - back to basics ipv de whitewash look die maar mijn mening nu echt begint te verjaren :)

@Greatsword dank voor de info, ik zat net naar diezelfde partij te kijken, ziet er heel goed uit inderdaad. Ik ga er eens langs binnenkort. (Mooie Hamlet quote btw ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Nu online
[...]

[...]

Dit bedoelde ik inderdaad. Maar voor zover ik weet (wat niet veel is) moet dit dan wel benoemd zijn in de aankoopovereenkomst.
Of misschien het bestemmingsplan / omgevingsvergunning, maar dat kan ik me bij projectbouw niet voorstellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Deleon78 op 27-10-2020 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:16
Ik heb de badkamer en toiletten tijdens de bouw laten meenemen. Grotendeels vanwege het gemak, alles was gereed op de dag van oplevering. Daarnaast bleek het druk te zijn bij de installateurs. De installateurs die ik benaderd had konden niet met de flexibele opleverdatum van de projectontwikkelaar over weg, zij wilden de werkzaamheden pakweg 3 maanden van te voren in kunnen plannen. Alhoewel de werkzaamheden via de projectontwikkelaar pakweg 20% duurder waren woog het voor mij wel op tegen de eventuele vertraging en het gemak van een aanspreekpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:05
Kiwi70 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:03:
Wij laten het toilet en de twee badkamers tijdens de bouw meenemen. We hebben geen zin in gezeur achteraf als er iets niet goed is (want dan bestaat het risico dat de aannemer en degene die het sanitair installeert naar elkaar gaan wijzen om het op te lossen). En we vinden het ook wel fijn om zo snel mogelijk na oplevering te kunnen verhuizen. We schrokken wel van de prijs, vooral de muren en vloeren met grote tegels laten betegelen kost de hoofdprijs, maar we kunnen het gelukkig betalen.
Wij hebben de keuken via de aannemer genomen (Dura vermeer). De badkamer casco, we hadden een paar wensen en dat was alelmaal niet mogelijk waardoor de keuze voor casco snel was gemaakt. Uiteindelijk hebben we met beide wel wat gedoe gehad dus dat er met de aannemer geen gedoe kan zijn is ook niet zo :+
De WC beneden hebben we ook door de aannemer laten doen, ontzettend fijn dat er tijdens de oplevering en het klussen er na al een wc aanwezig was :+

Casco badkamer is in zijn totaal best wel een stevige kostenpost geworden maar met een keuken en badkamer heb ik zoiets van, dat doe je nu in 1x goed en wil je niet binnen een aantal jaar weer aanpassen omdat het toch niet helemaal naar je smaak is geweest.

Nu we er ondertussen 2,5 maanden wonen geen spitj van gehad en super blij mee! :)

[ Voor 5% gewijzigd door sjorremans op 27-10-2020 10:52 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Wij doen zowel badkamer, wc's als keuken casco.

Keuken is sws niet inbegrepen bij ons project, dus die moeten we hoe dan ook zelf doen.

We hebben in de showroom van de bouwer gekeken naar de opties voor de badkamer, maar daar werden we beiden niet echt enthousiast van. Zo'n badkamer vanuit het project was bij ons in ieder geval heel standaard.

De teruggave van het casco laten doen is maar zeer beperkt, dus het is wel weer een flinke extra kostenpost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Requiem19 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:02:
Wij doen zowel badkamer, wc's als keuken casco.

Keuken is sws niet inbegrepen bij ons project, dus die moeten we hoe dan ook zelf doen.

We hebben in de showroom van de bouwer gekeken naar de opties voor de badkamer, maar daar werden we beiden niet echt enthousiast van. Zo'n badkamer vanuit het project was bij ons in ieder geval heel standaard.

De teruggave van het casco laten doen is maar zeer beperkt, dus het is wel weer een flinke extra kostenpost.
Hier ook geen keuken standaard en "slechts" € 1.700,00 terug bij Casco toilet en badkamer. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

siemenz schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:59:
[...]

In de badkamer krijgen wij (gedeeltelijk) tegels van Novabell in houtkleur:
https://www.novabell.it/en/look/wood/

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 35% gewijzigd door GeleFles op 27-10-2020 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

GeleFles schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:19:
[...]

In de badkamer krijgen wij (gedeeltelijk) tegels van Novabell in houtkleur:
https://www.novabell.it/en/look/wood/
Novabell heeft mooie betaalbare tegels. Voor in de woonkamer gaan we ook voor Novabell, de Artwood - Maple 26x160. Een extra matte tegel waardoor je weinig reflectie hebt met zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Source90 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:07:
[...]

Hier ook geen keuken standaard en "slechts" € 1.700,00 terug bij Casco toilet en badkamer. 8)7
Precies dezelfde prijs als bij ons project :).

Welk project is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Requiem19 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:30:
[...]

Precies dezelfde prijs als bij ons project :).

Welk project is dit?
Members only:

@Requiem19 welk project ben jij in betrokken?

[ Voor 15% gewijzigd door Source90 op 27-10-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-04 19:40
Deleon78 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:00:
[...]

Dit bedoelde ik inderdaad. Maar voor zover ik weet (wat niet veel is) moet dit dan wel benoemd zijn in de aankoopovereenkomst.
Of misschien het bestemmingsplan / omgevingsvergunning, maar dat kan ik me bij projectbouw niet voorstellen.
Nee, het persoonlijkheidsrecht heeft de architect altijd, maar meestal wordt daar niet op geacteerd. Vandaar dat het het beste is gewoon even te wachten met aanpassingen tot de architect niet meer komt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Source90 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:31:
[...]

***members only***

@Requiem19 welk project ben jij in betrokken?
Members only:

Dacht even dat het mss wel hetzelfde project zou zijn, maar kennelijk hanteren ze op meer plekken dezelfde prijsstrategie :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:35

Toppe

Oké ✅

Badkamer en toilet worden casco. We krijgen hier in totaal €3412 voor terug en we moeten op tijd de locaties van de leidingen aangeven zodat ze op de juiste plek worden gemonteerd en afgedopt. We mogen denk ik niet klagen.

Wij hebben specifiek voor casco gekozen omdat wij zulke 'belachelijk' hoge eisen aan de badkamer hebben gesteld dat de aannemer al op voorhand aangaf dat hun leverancier hier niet aan zou gaan voldoen.

Wij betalen bruto €33.000 voor de badkamer en het toilet.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Requiem19 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:25:
[...]

***members only***

Dacht even dat het mss wel hetzelfde project zou zijn, maar kennelijk hanteren ze op meer plekken dezelfde prijsstrategie :).
Was zeker mogelijk geweest :)
Toevallig wel dezelfde aannemer? Smits bouwbedrijf.
Zit in Beverwijk, is volgens mij om de hoek bij jouw project.

// Wij krijgen ergens januari 2021 toegang tot het sanitair portaal. Enkel de standaard opstelling (keuze uit 3 opties) kunnen doorgeven voor nu.

Enige prijzige optie die wij zullen afnemen is een douche-toilet als Grohe Sensia of Geberit Mera. Mits de bouwprijzen niet enorm boven de reguliere prijzen uitschieten.
Daarnaast ook een Sunshower infrarood lichaamshoge douchelamp.

Overige zal hopelijk geen duizenden euro's extra kosten: inloopdouche met regendouche en 2 wasbakken.

[ Voor 45% gewijzigd door Source90 op 27-10-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Source90 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:29:
[...]

Was zeker mogelijk geweest :)
Toevallig wel dezelfde aannemer? Smits bouwbedrijf.
Zit in Beverwijk, is volgens mij om de hoek bij jouw project.

// Wij krijgen ergens januari 2021 toegang tot het sanitair portaal. Enkel de standaard opstelling (keuze uit 3 opties) kunnen doorgeven voor nu.
Nee, KBK Volendam is onze bouwer.

Wij mochten al langs bij hun showroom, dat is toch wel erg leuk en prettig. Tot nu hoe erg enthousiast over het proces :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Laatst online: 22:19
Maakt merk met keramisch parket veel uit? Er zijn tig merken zo te zien. Een Atlas Concorde of Castelvetro bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Toppe schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:26:
[...]

Badkamer en toilet worden casco. We krijgen hier in totaal €3412 voor terug en we moeten op tijd de locaties van de leidingen aangeven zodat ze op de juiste plek worden gemonteerd en afgedopt. We mogen denk ik niet klagen.

Wij hebben specifiek voor casco gekozen omdat wij zulke 'belachelijk' hoge eisen aan de badkamer hebben gesteld dat de aannemer al op voorhand aangaf dat hun leverancier hier niet aan zou gaan voldoen.

Wij betalen bruto €33.000 voor de badkamer en het toilet.
Wow, wat voor badkamer gaat dat worden? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Requiem19 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:42:
[...]

Wow, wat voor badkamer gaat dat worden? ;)
Dit is hem. Alle kranen inbouw, hexagon tegels, urinoir, verwarmde spiegels, nissen, bank, sunshower, handgemaakt badkamer meubel.

Prijs is overigens wel inclusief montage hoor :+

Tegels worden 30x60 Ipv 13x13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DVnGFhK6O0mQ7RFPnmxyNm14un0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bhEfc6h5CRlvPdgwsm1nOpK0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6YyR0MbTIjPr3jEVcU3EvMbt5M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SEW3jerewzpXeM9mTZ4WIyMz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbEALXDkuWsV1fC841PcEl2d6cE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9liDf2FzForNNtfJFzLAiOWx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Nu online
Blihi schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:04:
[...]

Nee, het persoonlijkheidsrecht heeft de architect altijd, maar meestal wordt daar niet op geacteerd. Vandaar dat het het beste is gewoon even te wachten met aanpassingen tot de architect niet meer komt kijken.
Dat staat nergens in mijn overeenkomst met de architect, grappig. (Licht offtopic, gezien dat zelfbouw is) Dat hoor je dan blijkbaar maar te weten.

Overigens lijkt het wel mee te vallen: https://www.vandoorne.com...geval-van-reputatieschade

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-04 14:13

Osxy

Holy crap on a cracker

mister_S schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:40:
Maakt merk met keramisch parket veel uit? Er zijn tig merken zo te zien. Een Atlas Concorde of Castelvetro bijvoorbeeld.
Belangrijkste is kwaliteit en stijl. Wij hebben Castelvetro liggen en ben er super tevreden over (ligt nu krappe 2 jaar), blijft netjes en zaten geen slechte tegels bij tijdens leggen (55m2)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
@Toppe interessant zo'n sunshower. Doe je dat voor comfort of ter overkoming van winterdipjes? Is er bewijs voor de vitamine D claims?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Toppe schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:44:
[...]

Dit is hem. Alle kranen inbouw, hexagon tegels, urinoir, verwarmde spiegels, nissen, bank, sunshower, handgemaakt badkamer meubel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit!
Zelf geen fan van de kleine witte tegels, maar het staat hier erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:10
@Toppe mooie badkamer hoor maar waarom moet dit 33K kosten?

(behoefte aan een urinoir overigens nooit begrepen maar dat zal persoonlijk zijn ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Toppe schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:44:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voor mijn informatie, kan je aangeven wat deze badkamer 33k maakt?
We zitten namelijk naar iets gelijks te kijken, maar we hebben geen stelpost van 33k.

Dit zijn onze ideeën (let nog even niet op de kleur of afwerking, daar zijn die web-tools niet zo goed in. Voornamelijk de indeling).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77gMFYYrDxvbVs7cmR6B0cLCLQg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R1efK7kRSIGCbP9sTgtGm8fl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZaZj0wrdinuqdtwmezWlOyBlRXs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9cXvWEDyJEfwC68WS2N6tGL3.png?f=fotoalbum_large

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
JackBol schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:57:
[...]

We zitten namelijk naar iets gelijks te kijken, maar we hebben geen stelpost van 33k.

Dit zijn onze ideeën (let nog even niet op de kleur of afwerking, daar zijn die web-tools niet zo goed in. Voornamelijk de indeling).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vlgs mij was de prijs van de badkamer en sanitair 33k.

Denk dat het mn specifieke eisen zijn als ingebouwde kranen, type tegels etc.

Je kunt qua indeling en apparatuur ook met (mijn schatting) 10-12k uit afh van de vierkante meters en je eisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:21
JackBol schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:57:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik denk zoals hij zelf al opsomt:
- maatwerk badmeubel kost snel paar duizend euro
- inbouw kranen (zowel bij wasmeubel als in de douche) kunnen flink in de papier lopen

Dat zijn echter ook elementen waar je makkelijk op kunt besparen.
Hexagon tegels zijn leuk (hebben wij ook in huidige badkamer) maar zijn per m2 niet zoveel duurder dat het duizenden euro's scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Onze aannemer komt ineens met de volgende optie:

2.110.1.019 Capaciteit stadsverwarming verhogen van circa 8l/min naar circa 12l/min
Kosten 265,- euro.

Mocht je stadsverwarming hebben en je wilt een regendouche in je badkamer dan is dit wel aan te raden.

Wel typisch weer, bij de warmtebeheerder kost hetzelfde 175,- :+ Dan komen ze de afleverset achteraf aanpassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
nel!s schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:28:
@Toppe interessant zo'n sunshower. Doe je dat voor comfort of ter overkoming van winterdipjes? Is er bewijs voor de vitamine D claims?
Je hebt drie varianten; UV, IR of combi.
De UV kan enkel bruinen
IR enkel infrarood warmtestraling e
Combi kan zoals de naam al zegt; beide. Echter niet tegelijkertijd.

Wij gaan voor de infrarood. Was ook niet (van plan en) overtuigd van de UV meerwaarde wat betreft de combi. Wil je egaal bruinen zul je de grootste variant moeten kopen en rondjes draaien :9

Infrarood versie wel in de winkel geprobeerd en dat gaat hem worden. Vriendin lief heeft reumatische klachten geërfd van moeders en hebben nu een kleine IR lamp. Dit schijnt (zeker vanwege oppervlakte) goed te werken.
Farmerwood schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:14:
Wat is dat met die 2 douches naast elkaar? Je ziet dat steeds meer en ik moet er zelf echt niet aan denken om dat aan te schaffen eigenlijk...
Ik dacht dat het aan mij lag :+ Deel deze vraag/mening.

Wij douchen hier op heel andere tijden. Ook voor kinderen zie ik geen meerwaarde, die gaan na een aantal jaren echt niet meer met broertje/zusje onder de zelfde douche. Iewl hoor ik ze nu al zeggen :7 !

[ Voor 32% gewijzigd door Source90 op 27-10-2020 14:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wat is dat met die 2 douches naast elkaar? Je ziet dat steeds meer en ik moet er zelf echt niet aan denken om dat aan te schaffen eigenlijk...

Ik douche of even lekker alleen of sta samen met mijn vrouw onder 1 douche. Kan me als enige nut bedenken dat mensen perse op hetzelfde moment willen douchen dat het misschien handig kan zijn, maar voor die paar minuten een complete extra douche erbij hangen...

2 wastafels naast elkaar hebben we dan wel weer gedaan, want dat is wel praktisch gezien we die vaak tegelijk gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Farmerwood op 27-10-2020 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is leuk en handig als je de ruimte hebt en er van twee kanten in kan.
Zoals dit:

Afbeeldingslocatie: https://www.interieur-inrichting.net/afbeeldingen/doorloopdouche-dubbele-douchekop.jpg

In het geval van de badkamer van @Toppe is er maar 1 toegangsdeur van 80?cm. Lijkt mij in de praktijk erg onhandig.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 27-10-2020 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:16:
[...]

Het is leuk en handig als je de ruimte hebt en er van twee kanten in kan.
Zoals dit:

[Afbeelding]

In het geval van de badkamer van @Toppe is er maar 1 toegangsdeur van 80?cm. Lijkt mij in de praktijk erg onhandig.
Wij douchen vaak samen en dat is erg onhandig onder één kraan. Daarbij is een douche cel die aan twee kanten open is erg mooi, maar minder praktisch met spetterend water (en kinderen :+ )

Ik zal straks even wat dieper op de prijs ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
@Toppe Dank! Heb je een dose-effect studie misschien? In de 2-3min die ik douche met zo'n IR ding aan elke dag, wat voor effect heeft dat op mijn mmol vit D?

Ben benieuwd of je een prijs indicatie hebt voor achteraf installatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
nel!s schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:28:
@Toppe Dank! Heb je een dose-effect studie misschien? In de 2-3min die ik douche met zo'n IR ding aan elke dag, wat voor effect heeft dat op mijn mmol vit D?

Ben benieuwd of je een prijs indicatie hebt voor achteraf installatie?
De IR-versie dus nada.
De UV versie wel (iets?) ^_^

Heet bij Sunshower "Combi". Als je IR nooit gaat gebruiken en enkel Vit. D via UV licht binnen wilt krijgen (geen idee of bewezen is hoeveel dat zal zijn met korte douchetijd), betaal je het gros van het aankoopbedrag voor iets dat je niet gaat gebruiken. Wellicht zijn er bij een ander merk wel enkel UV varianten te koop..?

// Los kopen kost de combi rond de €2000,- Afhankelijk van de grootte en type (inbouw of opbouw).

[ Voor 6% gewijzigd door Source90 op 27-10-2020 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Farmerwood heb je kinderen? Dan is die vraag ook snel beantwoord namelijk.
Ik heb twee jongens en die vinden het fantastisch leuk om met papa en/of mama te douchen en speelgoed mee te nemen. Om te voorkomen dat papa staat te blauwbekken is een tweede douche al handig. :+ .
Hier kon het helaas niet ivm beperkte boiler/warmtepomp dus dan maar 1 grotere waterzuinige douchekop en de douche zelf een redelijk formaat meegegeven :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
GeeMoney schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:44:
@Farmerwood heb je kinderen? Dan is die vraag ook snel beantwoord namelijk.
Ik heb twee jongens en die vinden het fantastisch leuk om met papa en/of mama te douchen en speelgoed mee te nemen. Om te voorkomen dat papa staat te blauwbekken is een tweede douche al handig. :+ .
Hier kon het helaas niet ivm beperkte boiler/warmtepomp dus dan maar 1 grotere waterzuinige douchekap en de douche zelf een redelijk formaat meegegeven :) .
Ik heb 2 zoontjes (3 mnd en 3 jr). De oudste haat de douche en gaat het liefst in bad. Daar past 1 van ons prima bij in. Douchen is dus altijd vrij kort voor hem. De jongste is uiteraard nog wat jong voor de douche, maar hij mag wel regelmatig bij zijn grote broer in bad (met zo'n opblaasbare nekband)
Een bad was voor ons, mede voor de kinderen, dus wel echt een eis.

Dat blauwbekken herken ik meer als ik met mijn vrouw onder de douche sta en zij haar haren gaat wassen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Farmerwood schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:48:
[...]

Ik heb 2 zoontjes (3 mnd en 3 jr). De oudste haat de douche en gaat het liefst in bad. Daar past 1 van ons prima bij in. Douchen is dus altijd vrij kort voor hem. De jongste is uiteraard nog wat jong voor de douche, maar hij mag wel regelmatig bij zijn grote broer in bad (met zo'n opblaasbare nekband)
Een bad was voor ons, mede voor de kinderen, dus wel echt een eis.

Dat blauwbekken herken ik meer als ik met mijn vrouw onder de douche sta en zij haar haren gaat wassen... :+
Hier wisselen we het douchen met het bad af inderdaad. Ze vinden het beiden erg leuk hier. (4 en 6 jaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:18
Mad-Matt schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:39:
[...]

Ziet er goed uit!
Zelf geen fan van de kleine witte tegels, maar het staat hier erg goed.
Er staat:
Op het bovenaanzicht plaatje zie je wel de goede wandtegels. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Mijn vrouw en ik lopen elkaar sochtends en savonds enorm in de weg in de badkamer. Op deze manier hebben we allebei een 'eigen helft'.

Overigens is dit onze en-suite badkamer. De kids hebben hun eigen badkamer met enkele douche en bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mensen hier nog tips of ideeën over het handig indelen van zolder om optimaal te benutten als opslag?
Een volledige vide vinden we wat too much, maar we zaten wel te denken aan iets als dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/a0/14/35/a014353979f558b560d7b0a55d4950a1.jpg

Alle tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:02:
Onze aannemer komt ineens met de volgende optie:

2.110.1.019 Capaciteit stadsverwarming verhogen van circa 8l/min naar circa 12l/min
Kosten 265,- euro.

Mocht je stadsverwarming hebben en je wilt een regendouche in je badkamer dan is dit wel aan te raden.

Wel typisch weer, bij de warmtebeheerder kost hetzelfde 175,- :+ Dan komen ze de afleverset achteraf aanpassen.
En zeer waarschijnlijk gaat je vastrecht nog verder omhoog, dus niet alleen een eenmalig bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kabeltjekabel schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:58:
[...]

En zeer waarschijnlijk gaat je vastrecht nog verder omhoog, dus niet alleen een eenmalig bedrag.
Nee dat niet, dat heb ik nagevraagd bij Ennatuurlijk. Enkel alleen de eenmalige kosten gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Krijgen zojuist bericht van de aannemer met een extra optie:
"De optie om de dakplaten op zolder aan de binnenkant af te laten werken met spuitwerk"
Kosten: Type E1 woning €1.085,-

Iemand die dit zelf achteraf heeft gedaan en een indicatie van wat de kosten daarvan waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

SquareOne schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:01:
"De optie om de dakplaten op zolder aan de binnenkant af te laten werken met spuitwerk"

Iemand die dit zelf achteraf heeft gedaan en een indicatie van wat de kosten daarvan waren?
Als je al een stukadoor hebt voor de rest, dan kan je het beter zelf organiseren.
Als de rest van je huis ook door de aannemer gestuct wordt, zou ik het hem erbij laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
[...]

Ik denk dat ik me eerder zou afvragen in hoeverre een rechter bereid is mee te gaan in de gekke kronkels van zo'n architect, want wat die architecten zoal verzinnen :N
[...]

Ja, want in het eerste jaar zien de tuinen er tenslotte het beste uit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:59:
[...]

Nee dat niet, dat heb ik nagevraagd bij Ennatuurlijk. Enkel alleen de eenmalige kosten gelukkig :)
Zwart op wit laten zetten, met handtekening en alles er bij. Ennatuurlijk is zo'n toko die ook in interviews gewoon glashard liegt.

Kijk ook uit wat dan je tapdrempel wordt... je wilt ook geen koud water krijgen als je een zuinige douchekop gebruikt.

[ Voor 14% gewijzigd door kabeltjekabel op 27-10-2020 15:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Antwoorden op vragen:
@Ascension: Urinoir omdat ik tegen vrouwlief heb gezegd dat als we ooit naar nieuwbouw gaan ik een urinoir wil... Ze dacht namelijk nooit meer te gaan verhuizen

@JackBol: Kranen: €4000, sunshower: €1000, wastafelmeubel: €3300, urinoir: €1300, vloerplaat met drain: €1000, spiegels: €1100. Loopt dus aardig in de papieren.

@SquareOne: Hexagon is inderdaad niet per definitie duurder maar het snij verlies is groter en dus heb je meer tegels nodig, wat het toch weer duurder maakt.

@nel!s: Ik loop eigelijk 24/7 last met pijn in mijn rug en schouders. Een sunshower zorgt voor een directe verlichting. De naam is wellicht iets onhandig gekozen bij het IR model.

Wij hebben tot nu toe nog nergens op hoeven te bezuinigen. Enige wat we heel bewust niet gedaan hebben is een tweede badkamer op de zelfde verdieping speciaal voor de kleine Toppe's :+

De badkamer is voor ons een plek om tot rust te komen en te ontspannen, dat gaan we ook zeker wel doen in deze badkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
kabeltjekabel schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:58:
[...]
Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:59:
[...]
Staat als het goed is toch wel gewoon op de website. Bij ons is het warmtenet van Vattenfall en bij de tarieven staat netjes dat je bij CW5 een jaarlijkse toeslag van 14.52 euro krijgt bovenop je vaste lasten. En uiteraard een hogere waterrekening :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:13
Hier ook alles casco. De vaste keukenleverancier kon (of wilde) niet leveren wat wij graag wilden. En zijn alternatief dat niet eens voldeed, was ook nog eens veel te duur. En voor de badkamer geldt eigenlijk hetzelfde. Amper kranen in kleur bijvoorbeeld. We krijgen €3375 terug voor de badkamer en het toilet beneden.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
millerman_sf schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:45:
Hier ook alles casco. De vaste keukenleverancier kon (of wilde) niet leveren wat wij graag wilden. En zijn alternatief dat niet eens voldeed, was ook nog eens veel te duur. En voor de badkamer geldt eigenlijk hetzelfde. Amper kranen in kleur bijvoorbeeld. We krijgen €3375 terug voor de badkamer en het toilet beneden.

***members only***
Fraai! Wellicht één opmerking: die kleine tegels brengt ook veel voegen met zich mee. Dat is wat lastiger schoon te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:13
SquareOne schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:01:

Wij hebben in ons huidige huis van die bruine (spaan?) platen tegen het schuine dak. Als de zolder alleen berging is dan is dat prima, wil je er ook (slaap)kamers van maken dan wil je die wel een lichtere kleur hebben.

Ik heb dat toen handmatig geverfd, never nooit meer :') Takkewerk, waar je de hele tijd boven je hoofd werkt. En licht op donker, dus paar keer verven. Voor 1000 euro zou ik niet twijfelen :D Ik ben er toen echt wel een paar dagen aan kwijt geweest, plus spierpijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

SquareOne schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:51:
[...]

Fraai! Wellicht één opmerking: die kleine tegels brengt ook veel voegen met zich mee. Dat is wat lastiger schoon te houden.
Vragen om epoxy voeg. Die hoef je niet schoon te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Nu online
Toppe schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:01:
[...]

Vragen om epoxy voeg. Die hoef je niet schoon te maken :)
Eh? Volgens mij is epoxy niet vuilafstotend, dat zul je dan toch echt gewoon moeten schoonmaken met de tegels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:13
De tegels in de render zijn iets kleiner dan de daadwerkelijke tegels. Het worden deze:
https://cottoceramix.nl/a...x18-5-te9504-99-95-m.html

En in zoverre een luxeprobleem, het schoonmaken laten we over aan iemand die dat veel beter kan dan wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Deleon78 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:03:
[...]

Eh? Volgens mij is epoxy niet vuilafstotend, dat zul je dan toch echt gewoon moeten schoonmaken met de tegels.
Een doekje er overheen is genoeg hoor. Even de douche op standje heet en die over de muur halen is al snel voldoende. Bij een cementgebonden voeg krijg je op termijn lelijke plekken en kleur verschillen. Zeker bij lichtere (of hele donkere kleuren, zoals antraciet) gaat dit opvallen.

Pagina: 1 ... 119 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2