Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.804.139 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:42
@Boes94 overal vloerverwarming geen optie? Wat is dat nu voor larie, kan je niet rechtstreeks met de onderaannemer schakelen? Vloerverwarming geeft je naast meer comfort en sturing qua temp in je ruimtes ook nog het voordeel dat je van die kasten van radiatoren af bent en leidingen die uit je vloer/wanden steken.

Vaak krijg je maar 1 enkel stopcontact in je meterkast.
Jammer van de verbreding, een beetje hedendaagse auto is al 1,80m breed en dan houd je aan weerskanten dus een 50cm over om uit te stappen. (mocht je je auto binnen willen zetten :) )

[ Voor 22% gewijzigd door GeeMoney op 10-04-2019 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Boes94 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:57:
@kabeltjekabel
De keuken is nog helemaal optioneel; die wordt sowieso naar de voorkant van het huis verplaatst. Dat is een vrije keuze, en we willen graag woonkamer bij de achtertuin.
Ah ok.
Stopcontacten in buitenmuur zijn €285. Wat is daar de meerwaarde van? We grasmaaien nu vanuit de schuur haha.
Ik bedoelde aan de binnenkant van de korte buitenmuren. Er zit schijnbaar wel een schakelaar ('blp'), dus daar kan ook prima een stopcontact. Moet er alleen ook geel/groen meegetrokken worden.
Stopcontacten in de meterkast: Ik ga er gewoon van uit dat die er zitten; is het niet heel raar dat die er niet zijn haha? Goeie..
Zou ik niet van uit gaan. Maar is altijd heel makkelijk bij te maken hoor.
Nou een loze leiding is 150€ en een enkele WCD €165, dubbele €185. Dus dan neig ik eerder naar gewoon laten bedraden..
Ik bedoelde op loze leidingen voor netwerk. Maar qua elektra; die €165 is dan zeker voor een extra wcd op een bestaande groep? Dan krijg je dus alleen een buisje extra vanaf de centraaldoos. Dat is totaal wat anders.
Er zit beneden vloerverwarming in; eerste en tweede etage niet maar is volgens bouwer ook geen optie.
Hoezo geen optie :?

Vraag hem anders hoeveel korting je krijgt als hij de dekvloer daar weglaat.

Overigens zou ik niet zo zwaar tillen aan verwarming op 1e en 2e verdieping. Warmtevraag is daar meestal toch nihil. Kun je beter het geld steken in HR+++ glas ofzo.

Ik ken iemand die laatst een huis heeft laten bouwen met op de slaapkamers in het geheel geen verwarming. Schijnt eigenlijk geeneens te mogen, maar de inspectie die ze op bezoek kregen heeft het niet opgemerkt :+

[ Voor 5% gewijzigd door kabeltjekabel op 11-04-2019 04:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:28
Señor Sjon schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:02:
Als dit de binnenkant van de trapkast is, wordt er vaak helemaal niks mee gedaan. Misschien schoongemaakt tegen de schimmel en dan houdt het vaak wel op.

Technisch gezien moet je helemaal geen vuren trap willen, maar ja, een hardhouten is 5-6x duurder.
Na de voorgaande berichten heb ik direct onze technische overeenkomst erbij gepakt.
En daar staat dus inderdaad dat onze woning een vuren houten trap zal hebben. De eerste upgrade naar mahonie houten trap is direct €2950,-. Bij ons betreft het een trap in de gang met een trappenkast in de woonkamer. Is het vooral het krakende geluid waar men zich aan stoort? En helpt het, zoals wij gepland hebben, om de trap met PVC te laten bekleden? Of wat zijn andere nadelen van een vuren houten trap?

Het is toch een onderdeel van de woning waar de komende jaren heel veel gebruik van gemaakt gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-08 12:43
Paul1987 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:53:
Ik ben ook bezig met de bouw van een woning, de oplevering ergens in het eerste kwartaal van 2020.
Nu heb ik onlangs een meerprijs indicatie gekregen t.b.v. het laten plaatsen van een groter aantal PV panelen. (naast de 2 excuus paneeltjes)
Meerprijs: €550,- per paneel.
Merk: Longi (300wp)
Garantie: 10jr.

Nou zou ik natuurlijk het liefst mijn dak volledig vol laten leggen maar de prijs (€1,83/WP) lijkt mij wat aan de hoge kant. Daarnaast kan de aannemer van het project ook geen uitsluitsel geven over het merk aangezien dit, als de vraag groot is, ook een ander merk kan worden.

Vragen als;
Kan er een grotere omvormer geplaatst worden,
Mag ik het merk niet zelf kiezen en
Mag ik niet zelf een installatie (laten) plaatsen.

Worden allemaal beantwoord met: 'Doen we niet, nee en nee. (letterlijke antwoorden).

Nou is mijn vraag of:
Heb ik het goed dat ik, wanneer ik zelf een 12-16 panelen tellend dak laat plaatsen ik voordeliger uit ben om een 3e partij te benaderen?

Zijn er meer mensen die tegen dezelfde (arrogante?) houding aanlopen bij dit soort projecten?

Mogen praktijken zoals deze vorm van koppelverkoop wel?

Ik ben benieuwd hoe anderen dit ervaren.
Voor ons nieuwbouwhuis hebben we al weer een meerprijs per paneel ontvangen van 500 nog iets euro, met daarbij de mededeling dat er standaard 4 op het dak komen en er in totaal 5 op de omvormer passen en als we er 6 willen er nog 1800 euro bij komt voor een omvormer. Bij navragen over welk merk en type kregen we te horen dat de aannemer nog geen keuze heeft gemaakt. Okay, maar je weet al wel de prijzen en wat er max op een omvormer past. Raar verhaal.

Een vriend van me adviseerde me om er minderwerk van te maken en daarna zelf een partij inschakelen om na de overdracht de zonnepanelen ed te plaatsen. De aannemer gaat hier niet mee akkoord omdat zij ook moeten voldoen aan een norm. De volgende optie is dan om zodra je de sleutel hebt de boel te laten vervangen (setje verkopen?). Voordeel is dan dat de kabels en voorbereiding voor zonnepanelen al liggen.

Ik heb nog geen idee wat we gaan doen, maar over het algemeen schrik ik een beetje van de prijzen van het meerwerk. Sommige items lijken wel 3x over de kop te gaan qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexSaxoMusic schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:21:
[...]

Na de voorgaande berichten heb ik direct onze technische overeenkomst erbij gepakt.
En daar staat dus inderdaad dat onze woning een vuren houten trap zal hebben. De eerste upgrade naar mahonie houten trap is direct €2950,-. Bij ons betreft het een trap in de gang met een trappenkast in de woonkamer. Is het vooral het krakende geluid waar men zich aan stoort? En helpt het, zoals wij gepland hebben, om de trap met PVC te laten bekleden? Of wat zijn andere nadelen van een vuren houten trap?

Het is toch een onderdeel van de woning waar de komende jaren heel veel gebruik van gemaakt gaat worden.
Mahonie is redelijk donker, dat hadden wij in onze oude woning en was echt het geld waard geweest. Kun je een mooie degelijke trap van maken. PVC gaat kraken niet verhelpen ben ik bang.

@Lisabella geen raar verhaal. Bouwers zitten weer in een luxe positie en behandelen klanten dan weer als voor de vorige crisis. Als het weer crisis is dan krabbelt dat type bouwer wel weer terug en is van alles mogelijk. Daar heb je nu niks aan, alles wat afwijkt is lastig en maken ze expres enorm duur. Of ze verdienen dan goed of mensen haken af.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2019 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
@Lisabella geen raar verhaal. Bouwers zitten weer in een luxe positie en behandelen klanten dan weer als voor de vorige crisis. Als het weer crisis is dan krabbelt dat type bouwer wel weer terug en is van alles mogelijk. Daar heb je nu niks aan, alles wat afwijkt is lastig en maken ze expres enorm duur. Of ze verdienen dan goed of mensen haken af.
Dat blijkt.
Er valt ook totaal niet te onderhandelen.
Kreeg nog wel een tip om de meer/minderwerk keuzelijst op te laten nemen bij het koop/aanneemcontract zodat de prijzen later niet "spontaan" kunnen stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
@AlexSaxoMusic Nee, dat maakt niet uit. Inherent aan de vuren constructie.

@Lisabella Qua zonnepanelen ben ik het met je eens, qua overige items is het hier al vaker besproken welke wijzigingsflow bv één stopcontact veroorzaakt. En ja, prijzen worden ook commercieel bekeken. Mensen hebben nou eenmaal vrij veel over voor een uitbouw, maar weer minder voor een dakkapel.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Bedenk ook dat personeel echt een stuk duurder is geworden, als ook materialen.
Er lopen vooral zzp'ers op de bouw. Die kunnen nu ook een stuk meer vragen, anders hebben ze niemand.
De tijd dat een bouwbedrijf 10 metselaars in dienst heeft is voorbij. Nu mag je hopen dat een zzp'er metselaar tijd heeft.
En bouwmaterialen moeten echt ruim op tijd besteld worden. Dat zal betaald moeten worden al ruim voordat het geleverd wordt. Die getallen daar word je bang van en het bouwbedrijf kan ze wel voorschieten wat weer een risico is. Het is niet zo dat als een woning nu 50k meer kost ze 50k meer erop verdienen.

[ Voor 6% gewijzigd door T.E op 11-04-2019 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
Klopt inderdaad, veel zzp-ers, hogere matriaal en materieel prijzen etc etc
Ben zelf 8 jr werkzaam geweest voor calculatiesoftware voor de bouw. Weet ook hoe aannemers kunnen rekenen. Ik gun iedereen zn salaris en zn winst, begrijp me niet verkeerd, maar sommige zaken gaan echt ver hoor.

De keuze blijft natuurlijk aan de koper.
Voor ons ook, tegen het een zeg ik Ja (vaak uit gemak of met oog op garantie) tegen het ander zeg ik Nee en doen we het liever zelf/later/niet.
Daarnaast is budget natuurlijk ook een grote speler in het maken van keuzes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonbase
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-06 16:26
Een vriend van me adviseerde me om er minderwerk van te maken en daarna zelf een partij inschakelen om na de overdracht de zonnepanelen ed te plaatsen. De aannemer gaat hier niet mee akkoord omdat zij ook moeten voldoen aan een norm. De volgende optie is dan om zodra je de sleutel hebt de boel te laten vervangen (setje verkopen?). Voordeel is dan dat de kabels en voorbereiding voor zonnepanelen al liggen.
Dat de aannemer hier niet mee akkoord gaat is logisch, hij moet inderdaad aan die norm voldoen. Maar je kan ook afspreken met hem dat je voor dat stukje zelf de verantwoording neemt, dat zal hij in 1e instantie niet leuk vinden, maar lijkt toch te kunnen. Zie https://www.installatie.n...an-mijn-schaampanelen-af/

Ik heb hier ook over gedacht, maar het uiteindelijk niet gedaan. Nu laten we de woning gewoon opleveren zonder extra panelen (we krijgen er 5 van 300Wp) en voegen er daarna een aantal aan toe. Dat zorgt er wel voor dat we een nieuwe omvormer moeten kopen en ook moeten hopen dat we nog een set van dezelfde panelen erbij kunnen kopen. Als deze niet meer verkrijgbaar zijn zou dat betekenen dat de 5 geleverde panelen eraf gehaald moeten worden en verplaatst naar bijvoorbeeld de garage en uitbouw. Voordeel is dat de installatie qua bedrading dan al wel gedaan is.

Maar de optie met minderwerk en achteraf zelf doen is zeker een mogelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:09

fmb

Stopcontacten in de meterkast: Ik ga er gewoon van uit dat die er zitten; is het niet heel raar dat die er niet zijn haha? Goeie..
Is dat niet een verplichting vanuit bouwbesluit? Stopcontact in de meterkast?
Wellicht staat het niet op tekening maar wel in je technische beschrijving.
Nou een loze leiding is 150€ en een enkele WCD €165, dubbele €185. Dus dan neig ik eerder naar gewoon laten bedraden..
Kijk dan even goed na of het aanleggen van een een wcd niet bovenop het aanleggen van een loze leiding komt. Dan zou een wcd dus 150+165=315 kosten.
Als dit niet zo is dan is 165 voor een extra wcd erg netjes. Bedenk wel dat een loze leiding andere mogelijkheden geeft (extra groep), een extra wcd zal vanaf de dichtstbijzijnde wcd of centraaldoos gehaald worden.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51
MadEgg schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:01:
@Paul1987 is hier al vaker voorbij gekomen, zoek gerust even terug. Ik heb alle panelen laten vervallen (is ook meer info over te vinden, schaampanelen laten vervallen bij nieuwbouw kan in principe altijd maar kan wel op wat weerstand vanuit de bouwer rekenen. Zie bv https://www.installatie.n...an-mijn-schaampanelen-af/

.....
Ik dacht goed genoeg gezocht te hebben, of stond dit in deel 1?
Heel erg bedankt voor deze tip! Ik ga me er verder in verdiepen en als de aannemer echt niet mee wil/kan bewegen dan zal ik de werkwijze van het artikel eens proberen.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-08 14:42
YinYang schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:11:
Ik ben nu bezig in de tuin en wil een extra hemelwaterafvoer maken en aansluiten op een andere reeds bestaande buis.

Op internet heb ik gelezen dat je een t-stuk pakt, maar dan een van 45 graden als koppelstuk om de 2 buizen op elkaar aan te sluiten? Maar welke buis gebruik ik ondergronds? Ook dezelfde donkergrijze buis zoals de regenpijp?
Iemand.....? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:21
Gewoon dezelfde buizen inderdaad :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonbase
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-06 16:26
@Paul1987 @YinYang
Den_S85 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 07:37:
[...]

Gewoon dezelfde buizen inderdaad :Y
Volgens mij mag je ondergronds juist geen dunwandige pijp gebruiken ivm stevigheid van die buis. Dit vond ik met snel even googlen:
Is er minimaal 0,5 m goed verdichte grond boven de buis aanwezig, dan volstaat een PVC-buis SN4. Buizen met een kleinere stijfheidsklasse dan SN4 zijn niet geschikt voor ondergrondse toepassingen. Voorbeelden van zulke buizen zijn HWA-buizen met een wanddikte van 1,5 mm en PE-afvoerleidingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-08 14:42
Moonbase schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 07:55:
@Paul1987 @YinYang

[...]

Volgens mij mag je ondergronds juist geen dunwandige pijp gebruiken ivm stevigheid van die buis. Dit vond ik met snel even googlen:

[...]
Thnx! Als ik op SN4 zoek, dan zie ik dat dat inderdaad de juiste is! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Misschien niet direct het juiste topic, maar denk dat een veelvoorkomend iets is. Wij willen wat lelijke puntjes op hout aantippen met de juiste kleur. We hebben een RAL waaier gebruikt, maar kunnen ze "gewoon" RAL verf aanmengen / leveren direct in de Praxis (of andere bouwmarkt)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
N1ckk schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:36:
Misschien niet direct het juiste topic, maar denk dat een veelvoorkomend iets is. Wij willen wat lelijke puntjes op hout aantippen met de juiste kleur. We hebben een RAL waaier gebruikt, maar kunnen ze "gewoon" RAL verf aanmengen / leveren direct in de Praxis (of andere bouwmarkt)?
Ja, ik weet dat in ieder geval de Gamma dit gewoon kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alessandro01
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-08 17:07
Wij willen in onze nieuwbouwwoning de tv ophangen en gaan dus frezen in de muur. Wat adviseren jullie qua hoogte? Wij denken aan 1 meter vanaf de vloer. Wij zijn beide 1.82 lang!

[ Voor 13% gewijzigd door alessandro01 op 12-04-2019 23:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
alessandro01 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 23:50:
Wij willen in onze nieuwbouwwoning de tv ophangen en gaan dus frezen in de muur. Wat adviseren jullie qua hoogte? Wij denken aan 1 meter vanaf de vloer. Wij zijn beide 1.82 lang!
Afhankelijk van het formaat van je tv zou ik zeker even hoger frezen, en kijk aan welke kant van de tv je aansluitingen zitten dat scheelt ook gelijk rommelen.
Je tv dekt de sleuf toch wel af dus die 15cm hoger weet je zeker dat “uit het zicht bent” .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:05
AlexSaxoMusic schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:21:
[...]

Ik heb hier de naden rondom de stootborden aan de voor en achterkant gekit met een acrylaatkit (hercuseal crackle free 120). De trap kraakte eerst enorm maar dat is na het kitten 100% verdwenen. Het was niet eens de bedoeling dat te verhelpen want ik heb me er niet aan geïrriteerd, dat kitten deed ik vooral voor het verven. Achteraf ben ik er wel blij mee, dat laat zo'n vuren trap toch een stuk minder goedkoop aanvoelen.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Kleine update! Gister langs de bouw gereden en het metselwerk is nu klaar. Ze gingen de dakkapellen afmaken en dan komende week als het goed is de pannen en resterende goten erop!

Metselwerk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:31

Gallus

Cheesy

GeeMoney schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 08:48:
Kleine update! Gister langs de bouw gereden en het metselwerk is nu klaar. Ze gingen de dakkapellen afmaken en dan komende week als het goed is de pannen en resterende goten erop!

[Afbeelding: Metselwerk]
Dat schiet al lekker op buurman! ;)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Gallus schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:00:
[...]

Dat schiet al lekker op buurman! ;)
Dank je buurman :)
De voortgang zal nu voor ons beeld behoorlijk inzakken. Nu gaan ze binnen aan de gang en zien we natuurlijk weinig meer.
Oplevering lijkt na de bouwvak te worden volgens de laatste berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Waarschijnlijk een n00b vraag, maar dit is de buitenkraan die is opgeleverd vanuit de nieuwbouw. Hoe maak ik hier een "echte" werkende kraan van? Ik wil er een slang op aansluiten voor het besproeien van de tuin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hgE3hkt5hD5vpA6JvSIzzpcW/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7HCaA11l492GA3XbB1JOtdFD/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VKYJE2gr3C5ryAfyJsVrDCNL/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:27
DutchAddick schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 11:18:
Waarschijnlijk een n00b vraag, maar dit is de buitenkraan die is opgeleverd vanuit de nieuwbouw. Hoe maak ik hier een "echte" werkende kraan van? Ik wil er een slang op aansluiten voor het besproeien van de tuin.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sleutel erin en draaien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
Hmmm, OK. Ik dacht dat een echte kraan zou worden met een draaiknop ipv een plastic ding om open en dicht te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

DutchAddick schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 16:06:
[...]

Hmmm, OK. Ik dacht dat een echte kraan zou worden met een draaiknop ipv een plastic ding om open en dicht te draaien.
Aan de voorzijde van het huis? Meestal zit er dan een sleutel op zodat niet iedereen zomaar je kraan kan gebruiken.
Als het achter in de tuin is dan is het wel vreemd. Je kan er niet eens een gardena tuinslang in klikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.E

T.E

GeeMoney schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 08:48:

[Afbeelding: Metselwerk]
Bij ons zijn ze ongeveer net zo ver.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/sfwbc6wmsvc.jpg
Geen idee of ze de bouwvak gaan halen. Er wordt geen schema meer afgegeven.
Vorig jaar mei begonnen met graafwerkzaamheden dus we zijn alweer bijna een jaar verder.
We krijgen 4 weken voor oplevering bericht en daar moeten we het mee doen.
De binnenwanden en trappen zijn gezet.
Donderdag mogen we het afteken werk elektra/loodgieterswerk controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
T.E schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 16:39:
[...]

Aan de voorzijde van het huis? Meestal zit er dan een sleutel op zodat niet iedereen zomaar je kraan kan gebruiken.
Als het achter in de tuin is dan is het wel vreemd. Je kan er niet eens een gardena tuinslang in klikken.
Is aan de achterkant van het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@T.E als de trappen al staan en de binnenwanden dan kon de bouwvak nog weleens gehaald worden.
Bij ons staan nog geen binnenmuren of trappen. Planning daarvoor is half mei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
GeeMoney schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 19:18:
@T.E als de trappen al staan en de binnenwanden dan kon de bouwvak nog weleens gehaald worden.
Bij ons staan nog geen binnenmuren of trappen. Planning daarvoor is half mei.
half Mei opleveren wanneer er nog geen binnenmuren of trappen staan? Dat is wel krap!

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
alessandro01 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 23:50:
Even op een bank/ stoel gaan zitten en je ooghoogte zittend meten. De ooghoogte moet op 1/3 (vanaf bovenkant) van het scherm komen. Maar denk dat het allemaal niet zo heel nauw komt, beetje scherm is tegenwoordig al bijna 1 meter breed en wel 60cm hoog. Kortom genoeg ruimte achter de tv om je kabels weg te werken.

Bij was de ooghoogte 1.05 meter, heb een grote buis in de muur gefreesd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Remko.me schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 21:09:
[...]

half Mei opleveren wanneer er nog geen binnenmuren of trappen staan? Dat is wel krap!
Nee, de planning is om half mei de binnenmuren en wellicht trappen te hebben staan :) . Oplevering is medio september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
GeeMoney schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 21:48:
[...]

Nee, de planning is om half mei de binnenmuren en wellicht trappen te hebben staan :) . Oplevering is medio september.
Ohh haha ik snap hem! 8)7

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileAlot
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12-2024
iemand nog tips mbt led verlichting voor de badkamer. Ik snap dat ik straalwaterdichte moet kiezen, maar poe, welke diameter etc. 5 tot 8cm :) keuzes keuzes. ruimte is 2.9 bij 2.4. 4 lijken me dan voldoende ?

moet ik altijd met 2 drivers werken als je 4 spotjes aan wil sluiten op een dimmer? Als ik zo bij ledlampdirect e.e.a. uitzoek lijkt dit wel zo. Ben echt een totale leek hiermee :)

[ Voor 30% gewijzigd door SmileAlot op 14-04-2019 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:32
asdf25 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 21:25:
[...]

Even op een bank/ stoel gaan zitten en je ooghoogte zittend meten. De ooghoogte moet op 1/3 (vanaf bovenkant) van het scherm komen. Maar denk dat het allemaal niet zo heel nauw komt, beetje scherm is tegenwoordig al bijna 1 meter breed en wel 60cm hoog. Kortom genoeg ruimte achter de tv om je kabels weg te werken.

Bij was de ooghoogte 1.05 meter, heb een grote buis in de muur gefreesd.
Ik laat vóór oplevering een buis in de muur wegwerken door de electricien, zodat ik zelf de hoogte van de TV kan bepalen. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:05
T.E schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 16:39:
[...]

Onderaan zit toch een schroefdraad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Len020 schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:40:
[...]

Onderaan zit toch een schroefdraad ?
Normaal wel maar zijn kraan niet lijkt op de foto's. Lijkt meer een kraan met een knop waar dan water uitkomt. Kan het mis hebben hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:44
DutchAddick schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 11:18:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dit niet een vorstvrije buitenkraan zoals deze:

https://www.kranenspecial...-mm-chroom-k57702015.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
Klopt. Ik zou er graag bovenop een draaiknop op willen zetten, dat zou toch moeten kunnen?
Dus dat je hem eenmalig opendraait met de plastic sleuten en dan alles regelt met de draaiknop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Iemand ervaring en tips voor een inloopkast?

Dit wordt onze slaapkamer. Daar willen we links een open inloopkast creeren.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/hkbf686.png

Idee is om een wand te maken met een nis erin om een tv op te hangen.
En dan kasten op maat maken van de Ikea PAX serie.
Links komt ergens een verdeler van de vloerverwarming dus daar moeten we wel rekening mee houden dat we daar bij moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:23

d0s

sssst

T.E schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:11:

[Afbeelding]

Links komt ergens een verdeler van de vloerverwarming dus daar moeten we wel rekening mee houden dat we daar bij moeten kunnen.
Grappig wij hebben het precies zo. Tv wel los aan de muur zonder nis. Kasten worden ook PAX op maat. We hebben nog 1 meter loopruimte tussen de kasten in, moet met genoeg zijn.

Overigens het muurtje niet tot het plafond gedaan ivm lichtinval. Onze buren hebben dat wel gedaan en dat is een stuk donkerder. Punt om rekening mee te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

d0s schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:15:
[...]

Grappig wij hebben het precies zo. Tv wel los aan de muur zonder nis. Kasten worden ook PAX op maat. We hebben nog 1 meter loopruimte tussen de kasten in, moet met genoeg zijn.

Overigens het muurtje niet tot het plafond gedaan ivm lichtinval. Onze buren hebben dat wel gedaan en dat is een stuk donkerder. Punt om rekening mee te houden :)
Idee is om de wand net zo hoog te maken dan de Ikea Pax kasten ( 236 cm ).
Heb je eventueel foto's ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:16

Sport_Life

Solvitur ambulando

T.E schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:11:

[Afbeelding]

Wij hebben ook iets dergelijks met Pax kasten. Tevens 2 Hue spotjes gu10 met bewegingssensor en 't ziet er heel strak uit :)

Je kunt eventueel de korte rechter kast 35cm diep maken, zodat er meer loopruimte is en dan heeft de diepe kast 23cm meer opslag .

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 15-04-2019 16:32 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

T.E schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:22:
[...]

Idee is om de wand net zo hoog te maken dan de Ikea Pax kasten ( 236 cm ).
Heb je eventueel foto's ? :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N9X4DV6.jpg

En inderdaad een diepe en minder diepe kast, zodat je meer loopruimte overhoud :)

[ Voor 13% gewijzigd door d0s op 15-04-2019 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 20:37
d0s schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:00:
[...]

[Afbeelding]

En inderdaad een diepe en minder diepe kast, zodat je meer loopruimte overhoud :)
Wat is het formaat van de inloopkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Een nis voor die TV zou ik niet doen. Dan blijft de warmte daar in hangen en bepaalt de NIS ook je TV formaat. Ik zou er wel een inbouwdoos met benodigde aansluitingen achter doen.
SmileAlot schreef op zondag 14 april 2019 @ 21:31:
iemand nog tips mbt led verlichting voor de badkamer. Ik snap dat ik straalwaterdichte moet kiezen, maar poe, welke diameter etc. 5 tot 8cm :) keuzes keuzes. ruimte is 2.9 bij 2.4. 4 lijken me dan voldoende ?

moet ik altijd met 2 drivers werken als je 4 spotjes aan wil sluiten op een dimmer? Als ik zo bij ledlampdirect e.e.a. uitzoek lijkt dit wel zo. Ben echt een totale leek hiermee :)
Tenzij je echt een heel laag plafond hebt mag je gewoon 230V spotjes gebruiken. Dat zou ik dan ook zondermeer doen. Dan heb je ook niet dat gedoe met die losse voedingen die ergens rondzwerven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Inbouwdoos en leidingen heb ik inderdaad ook in de muur weggewerkt :) TV kan daardoor strak tegen de muur met een beugel van Vogels.

De inloopkast is 1,93 (muurtje van 7 cm dik) bij 3 meter. De doorloop is 1 meter.

Die vloerverwarming module zou ik me niet zo druk om maken, dat kun je wel in de kast weg/verwerken. Ik heb ook wat apparatuur die daar uitkomt, zoals een 2e accespoint en een settopbox voor de TV die aan de muur hangt en die leg ik ook gewoon in de kasten neer.

[ Voor 53% gewijzigd door d0s op 16-04-2019 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
ik zou geen kant en klare kast kopen, hier moet je onderdelen uit zagen wat de constructie verzwakt. als je een beetje handig bent kan je in mijn geval het beste dit zelf bouwen. geeft een hele ervaring en ook iets om trots op te zijn als je er weer tussen staat. hiermee kan je ook dingen maken die ECHT uniek zijn. Ik bouw sinds kort meubels deels zelf (tv kast met ingebouwde server ruimte)(kast achter het bed met stopcontacten) allemaal custom made en vrij simpel maar geeft toch altijd weer een leuk gevoel als je binnen komt.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je kan bijna niet goedkoper dan PAX kasten op maat mishandelen. Zo heb ik het zelf ook gedaan voor een inloopkast onder een schuine kap. Grote voordeel is dat je met Komplement ontzettend veel kan in de inrichting en je nog steeds vrijheid hebt om te variëren. Met mdf heb je nog een bereklus aan schilderwerk, met multiplex wordt het duurder dan Pax. Al met al was ik ~900 euro kwijt. Op maat was de offerte 4.000...

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 16-04-2019 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

kabeltjekabel schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:23:
Een nis voor die TV zou ik niet doen. Dan blijft de warmte daar in hangen en bepaalt de NIS ook je TV formaat. Ik zou er wel een inbouwdoos met benodigde aansluitingen achter doen.
De warmte zal niet zozeer een probleem zijn. En een nis voor een max 50" tv is natuurlijk altijd groot genoeg voor een slaapkamer. De nis is ook meer bedoeld dat de tv dan niet van de muur gestoten kan worden.
Donderdag even meten dan hebben we een kijkdag.

Donderdag dus een controle aftekenwerk elektra/ sanitiar.
We hebben de keuken casco gelaten. Leidingwerk gaan we zelf verleggen.
Vanaf dag 1 gevraagd voor de maten van de standaard opstelling. Nooit gekregen.
We moeten onze eigen tekeningen meenemen.
Eens kijken of we met onze huidige keukentekening wat kunnen sjoemelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:49
Señor Sjon schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:54:
Je kan bijna niet goedkoper dan PAX kasten op maat mishandelen. Zo heb ik het zelf ook gedaan voor een inloopkast onder een schuine kap. Grote voordeel is dat je met Komplement ontzettend veel kan in de inrichting en je nog steeds vrijheid hebt om te variëren. Met mdf heb je nog een bereklus aan schilderwerk, met multiplex wordt het duurder dan Pax. Al met al was ik ~900 euro kwijt. Op maat was de offerte 4.000...
Heb je er geen deuren in dan? We hebben drie meter pax in elkaar geknutseld zonder hoek of nis of wat dan ook en waren in totaal wel meer kwijt! Richting de 1250-1300! (Oké, we kozen bijna de duurste deuren dis er zijn, maar toch)

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Voordeel van een inloopkast is dat je geen deuren hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Señor Sjon schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 18:08:
Voordeel van een inloopkast is dat je geen deuren hebt. ;)
Nadeel van een inloopkast is dat je geen deuren hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bij ons zit ook een nis, zoals de foto's hierboven.
Vanuit de slaapkamer kijk je niet de kast in, dus deuren zijn niet nodig.
Wel hebben we veel laadjes voor sokken enzo ;).

[ Voor 53% gewijzigd door Sport_Life op 17-04-2019 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Ik zou de inloopkast zelf voorzien van een deur, niet de ganse Pax wand in die inloopkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ligt aan het ontwerp, maar ook dat heb ik niet. Bevalt prima zo. Vooral als de entree in een hoek zit, zou ik geen deur maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ik zou geen deur maken als de inloopkast uit het zicht is. Kan het ook prima ventileren en gaat het ook niet snel muf ruiken.
En het scheelt in de kosten, win win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:32
Hier ook al jaren een inloop kast zonder deuren, heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Señor Sjon schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:54:
Valt een pax kast een beetje te zagen zonder rafelrandjes? Ik heb een tussenmaat nodig, moet een 1 meter pax dus wat versmallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

kjast schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:56:
[...]

Valt een pax kast een beetje te zagen zonder rafelrandjes? Ik heb een tussenmaat nodig, moet een 1 meter pax dus wat versmallen.
Pax is ook in 50 of 75cm breed.
Zou niet gaan zagen in pax als het niet nodig is. Het blijft ikea :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

M.b.t. de discussie inloopkasten met wel of niet PAX als basis, zal ik de mijne nog een keer posten:

Afbeeldingslocatie: https://huis.harriedelaat.nl/m38/inloopkast/images/resized/29.jpg

Véél meer werk dan met PAX-kasten, maar wel goedkoper ;)

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
In hoogte inkorten is een stuk makkelijker. Ik heb gewoon met de moduulmaat gewerkt (50/75/100) en daar kom je altijd wel uit. Het kleinste reststuk is dus 24cm als je pech hebt. Links en rechts is dat ook maar 12cm en anders zet je ze bij een hoek de bocht om, dan heb je stelruimte. Je hebt toch ~5cm van de muur nodig om comfortabel lades te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:05
Heren,

Even een dubio. Op 1 maart hebben wij de sleutel ontvangen van onze nieuwbouwwoning. Heel blij mee. Maar nu zit er bij de achterdeur (openslaande deur) een flinke kier aan de onderkant. Oftewel, de deur is krom. Voor de openslaande deuren hebben destijds wij 2.350 euro betaald. Op 14 maart hebben wij dit aangekaart bij de aannemer. Dit is nogmaals bekeken door een opzichter met het bericht dat de deur eigenlijk vervangen moet worden, met spoed. De partij die de deuren levert kan pas in week 19 een inspectie doen op de deur. Daar zal de conclusie ook weer zijn dat deze deur vervangen dient te worden. Aangezien we langzamerhand tegen de deadline van 3 maanden aan beginnen te komen (voordat er een nieuwe deur is, zijn we echt wel een paar weken verder), begin ik mij zelf alvast af te vragen wat wij voor schade mogen vragen voor dit mankement.

Iemand een idee? Gewoon de helft van de aankoopsom van de deur? Of mag je daar ook nog gewoon 'schadevergoeding' voor vragen? Aangezien wij tegen die tijd 2 en een halve maand op de tocht hebben gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
@tiswat Hij wordt toch vervangen? Wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Deleon78 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:45:
@tiswat Hij wordt toch vervangen? Wat is het probleem?
Dat ze het hoogstwaarschijnlijk niet binnen 3 maanden regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
@tiswat Is dat belangrijk? En waar haal je een deadline vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Deleon78 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:49:
@tiswat Is dat belangrijk? En waar haal je een deadline vandaan?
Woningborg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:23
wat heb jij er precies voor schade aan dan? Lijkt me nu een beetje alsof je er een slaatje uit wil slaan.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@tiswat zorg er voor dat ze gewoon even op papier of via mail bevestigen dat de deur niet momenteel niet voldoet en dat deze vervangen gaat worden onder garantie.
Dat dit even kan duren is vervelend natuurlijk maar ook niets meer dan dat. Het is niet zo dat je huis onbewoonbaar verklaard is of dat inbrekers nu vrij spel hebben.

Op papier/mail bevestiging dat het inderdaad een garantie kwestie is lijkt mij meer dan voldoende om er vanuit te kunnen gaan dat dit binnen redelijke tijd opgelost al worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
GeeMoney schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:54:
Ik zou geen deur maken als de inloopkast uit het zicht is. Kan het ook prima ventileren en gaat het ook niet snel muf ruiken.
Maar dan heb je wel enorm veel stof op kleren/spullen die je niet veel gebruik toch? Geef mij dan maar gewoon deurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
MLPN schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:28:
[...]

Maar dan heb je wel enorm veel stof op kleren/spullen die je niet veel gebruik toch? Geef mij dan maar gewoon deurtjes.
Is mij eigenlijk nooit opgevallen dat ik daar last van had.
En stof klop je er zo af, maar als iets muf ruikt moet je het wassen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
@tiswat Ik zou de prijs van het meerwerk in depot laten bij de notaris. Meld dit bij notaris en de aannemer. Zo krijg je ook geen rare discussies of het bedrag in verhouding is.
MLPN schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:28:
[...]

Je hebt veel meer overzicht en geen ruimtebeslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Harrie_ schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:03:
M.b.t. de discussie inloopkasten met wel of niet PAX als basis, zal ik de mijne nog een keer posten:

Ziet er netjes uit. Geen last van doorbuiging met MDF? Heb een overspanning van 90cm, bij voorkeur zonder tussenstuk.

Standaardmaten PAX gaat niet lukken, of ik moet 19cm wandlengte als verloren beschouwen...

[ Voor 7% gewijzigd door kjast op 17-04-2019 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

kjast schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:39:
[...]

Ziet er netjes uit. Geen last van doorbuiging met MDF? Heb een overspanning van 90cm, bij voorkeur zonder tussenstuk.

Standaardmaten PAX gaat niet lukken, of ik moet 19cm wandlengte als verloren beschouwen...
Bij 90cm overspanning zou ik een drager eronder monteren. Overigens buigt spaanplaat bij die lengtes ook gewoon door. Heb al menigeen PAX gezien (met liggers iets korter dan een meter) die totaal doorgezakt waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:00
Ik heb een vraagje over de douchegoot in onze nieuwbouwwoning. Deze stinkt behoorlijk naar rioollucht.

Wat mij opviel, is dat er een soort bakje in de afvoer zit. Deze zit los (ik kan hem heen en weer halen) en zoals je op onderstaande foto kunt zien, zit er ook een kiertje. Hoort dit zo?

Excuses voor de wat onsmakelijke foto trouwens :P

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2Y3jHsB/IMG-20190417-195511466.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:25

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
die witte trechter kan je eruit trekken dan kan je overal goed bij en nakijken waarom het niet goed past (samen vormen ze het stankslot)

https://www.bengshop.nl/e...erslot-30mm-serws-30-art/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
DutchAddick schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:19:
[...]

Klopt. Ik zou er graag bovenop een draaiknop op willen zetten, dat zou toch moeten kunnen?
Dus dat je hem eenmalig opendraait met de plastic sleuten en dan alles regelt met de draaiknop?
Dat kan nu dus niet? Kan me voorstellen dat de blauwe is voor het definitief afsluiten van de watertoevoer en de draaiknop bovenop voor de "dagelijkse" bediening.

Of is het rondje bovenop geen draaiknop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
JaMaaT schreef op woensdag 17 april 2019 @ 22:30:
[...]

Dat kan nu dus niet? Kan me voorstellen dat de blauwe is voor het definitief afsluiten van de watertoevoer en de draaiknop bovenop voor de "dagelijkse" bediening.

Of is het rondje bovenop geen draaiknop?
Ik heb nu bij de originele leverancier een draaiknop voor bovenop besteld, ben benieuwd of dat gaat werken.
Maar in principe zou dat inderdaad mogelijk moeten zijn voor dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 15:50
Woningborg hanteert voor kromtrekken van deuren ná het aflopen van de 3 maanden onderhoudstermijn een kwaliteitsgarantieperiode van één jaar:

https://www.woningborggro...deling/garantietermijnen/

Voor de waarborgregeling is de 3 maanden geen deadline voor definitief afhandelen maar de termijn waarbinnen dit gemeld dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 08:30

NDF82

Doomed Space Marine

Harrie_ schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:03:

[Afbeelding]

Mooi hoor! Heb je de MDF zelf op maat gezaagd of laten zagen?

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

NDF82 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:57:
[...]

Mooi hoor! Heb je de MDF zelf op maat gezaagd of laten zagen?
Dank.

Het meeste zelf wel gezaagd, maar omdat ik geen platen van 244x122 kan vervoeren laat ik het meestal in stroken zagen die de juiste breedte hebben zodat ik zelf alleen nog maar in de lengte hoef te zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Laatst online: 26-08 19:26
we hebben een mogelijkheid voor een optie op een nieuwbouw "rijtjeshuis" in alphen aan den rijn. De kosten zijn wel 411K voor een woning van 152m2 beukmaat 5.7 op een perceel van 150m2. Daar krijg je dan een casco badkamer en geen keuken bij. Verder wel vloerverwarming op begane grond en wat zonnepanelen. De bouwstijl is wel erg netjes en jaren 20 stijl gelegen aan een hofje met met een erker in de keuken.

het is verder wel op een absolute top locatie in een mooie luxe wijk maar ergens blijft het gewoon een berg geld en vraag me af hoe slim het is. We willen er iig 30 jaar wonen en hebben nog wel een 25K overwaarde uit vorig huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
  • Laatst online: 12-09 16:56
PainkillA schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:39:
we hebben een mogelijkheid voor een optie op een nieuwbouw "rijtjeshuis" in alphen aan den rijn. De kosten zijn wel 411K voor een woning van 152m2 beukmaat 5.7 op een perceel van 150m2. Daar krijg je dan een casco badkamer en geen keuken bij. Verder wel vloerverwarming op begane grond en wat zonnepanelen. De bouwstijl is wel erg netjes en jaren 20 stijl gelegen aan een hofje met met een erker in de keuken.

het is verder wel op een absolute top locatie in een mooie luxe wijk maar ergens blijft het gewoon een berg geld en vraag me af hoe slim het is. We willen er iig 30 jaar wonen en hebben nog wel een 25K overwaarde uit vorig huis.
Of het slim is kun je uiteindelijk alleen zelf bepalen. Belangrijke dingen om te overwegen zijn hoeveel dit nieuwe huis je gaat kosten per maand, ga je er op vooruit qua woongenot, ruimte, omgeving etc. En los van je overwaarde, heb je nog extra spaargeld want met slechts 25K overwaarde kun je net aan een keuken plaatsen als je van luxe zaken houdt.

Wat ik zou kan beoordelen is dat het een vrij klein perceel is, en dat de woning "slechts" 5,7m breed is. Ik zou persoonlijk altijd zoeken naar een huis van minimaal 6 meter breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
kjast schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:39:
[...]

Als het in een hoek zit, kan je een kast verschuiven. Dan hoef je niet de onnodig dure hoekvariant te kopen. En 19cm is maar 9,5 links en rechts. Dat is nou ook weer niet zo spannend.

@PainkillA Die overwaarde kan je wel gedag zeggen. :+ Maar ik vind het een onwerkelijke prijs voor een rijtjeshuis op een perceel van 5,7x26 meter. Je bent gerust nog 50k kwijt aan badkamer, keuken, wc, vloer- en wandafwerking, tuin en andere inrichtingszaken. Voor ~470k zou ik eens voor een 2e handsje kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
kezzza schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:49:
[...]

Of het slim is kun je uiteindelijk alleen zelf bepalen. Belangrijke dingen om te overwegen zijn hoeveel dit nieuwe huis je gaat kosten per maand, ga je er op vooruit qua woongenot, ruimte, omgeving etc. En los van je overwaarde, heb je nog extra spaargeld want met slechts 25K overwaarde kun je net aan een keuken plaatsen als je van luxe zaken houdt.
@PainkillA
Lastige situatie, want is dit een woning die je überhaupt kunt veroorloven met slechts €25.000 overwaarde?
Een beetje keuken en badkamer passend bij dit type woning gaat je minstens € 25.000 kosten.

Daar komt nog je standaard meerwerk, zoals extra stopcontacten en lichten bovenop. En in deze tijd is alles duurder, het begint al bij de meerwerklijst, de stukadoors, de klusjesmannen, vloerenleverancier, badkamerzaken, hovenier, etc. |:(

Ons inrichtingsbudget hebben we om de reden al moeten ophogen. Gelukkig neemt de waarde van mijn huidige woning met nog hogere tempo toe, waardoor het voor ons nog te doen is. >:)

Extra zonnepanelen zie ik meestal niet als bonus, maar voor de projectontwikkelaar goedkoop middel om aan de ECP-norm te voldoen.
Ik hoop dat niet meer standaardzaken uit de woning gehaald zijn op de meerwerklijst gezet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-09 14:32
kezzza schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:49:
[...]

Wat ik zou kan beoordelen is dat het een vrij klein perceel is, en dat de woning "slechts" 5,7m breed is. Ik zou persoonlijk altijd zoeken naar een huis van minimaal 6 meter breed.
In welke regio woon je? Hier in mijn stad (vlakbij A’dam) is 5.1 meter breedte de ‘norm’ bij standaard project nieuwbouw wat financieel nog haalbaar is voor de modale gezinnen, dan heb ik het dus over prijzen vanaf 420k. Breder (beukmaat 5.7-6m) kom je gelijk al in een vrij duur segment met of hele ruime rijtjeshuizen (vanaf 470k volledig casco) of 2 onder 1 kappers vanaf 530k

[ Voor 3% gewijzigd door assassin85 op 18-04-2019 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

.

[ Voor 118% gewijzigd door Sport_Life op 29-06-2020 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
Sport_Life schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:51:
[...]

Je hebt de pech dat je "maar" 25k overwaarde meeneemt.. Onze nieuwbouwwoning is ook buiten proportie duur , maar door de overwaarde van ons vorige huis (stadsappartement) valt de hypotheek enorm mee (350k hypotheek, WOZ waarde is 575k). En zo hebben de meeste buren het ook gedaan. Zonder die overwaarde waren we waarschijnlijk elders gaan wonen, ten koste van de locatie (dat is een dikke +).

Denk trouwens wel dat de top qua nieuwbouwprijzen wel is bereikt. Er staan hier in de omgeving redelijk veel VON woningen nog te koop.
In welke stad is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

.

[ Voor 115% gewijzigd door Sport_Life op 29-06-2020 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
Sport_Life schreef op donderdag 18 april 2019 @ 22:00:
[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ik zag het ja, geldt trouwens voor veel grote steden waar ‘luxe’ projecten worden gerealiseerd. Veel woningen met prijzen over de 6 ton die niet zo snel verkocht worden.

Eengezinswoningen van 150m2 met prijzen rond de 400k-450k in de wat kleinere steden rondom de grotere steden in de Randstad gaan dan wel weer snel

[ Voor 17% gewijzigd door assassin85 op 18-04-2019 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kezzza
assassin85 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:35:
[...]

In welke regio woon je? Hier in mijn stad (vlakbij A’dam) is 5.1 meter breedte de ‘norm’ bij standaard project nieuwbouw wat financieel nog haalbaar is voor de modale gezinnen, dan heb ik het dus over prijzen vanaf 420k. Breder (beukmaat 5.7-6m) kom je gelijk al in een vrij duur segment met of hele ruime rijtjeshuizen (vanaf 470k volledig casco) of 2 onder 1 kappers vanaf 530k
Members only:

Niet bepaald een standaard huis, of haalbaar voor jan modaal, dat snap ik. Maar wij hebben bewust gezocht naar een breder huis omdat een smalle beukmaat het inrichten lastiger maakt.

Ik zal overigens binnenkort ook de vragen uit de openingspost eens invullen, ons huis wordt nu gebouwd en naar verwachting q1 2020 opgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

.

[ Voor 117% gewijzigd door Sport_Life op 29-06-2020 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:05
Blauwschaap schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:30:
Ik heb een vraagje over de douchegoot in onze nieuwbouwwoning. Deze stinkt behoorlijk naar rioollucht.

Wat mij opviel, is dat er een soort bakje in de afvoer zit. Deze zit los (ik kan hem heen en weer halen) en zoals je op onderstaande foto kunt zien, zit er ook een kiertje. Hoort dit zo?

Excuses voor de wat onsmakelijke foto trouwens :P

[Afbeelding]
Nee dat hoort niet. Het bovenste deel (trechter) hoort een stukje in dat bakje te steken. Hierdoor blijft het bakje op zijn plek en sluit het water je riool af. Omdat je trechter te hoog zit is er nu geen stankslot.
De oplossing is simpel, dat bakje centreren onder de trechter en dan de trechter nog wat naar beneden duwen. Niet te ver want dan gaat je afvoer capaciteit omlaag.

Ik zou het geheel er trouwens eerst uit trekken om eens schoon te maken :P

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:43

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

leecher schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 06:49:
[...]

Nee dat hoort niet. Het bovenste deel (trechter) hoort een stukje in dat bakje te steken. Hierdoor blijft het bakje op zijn plek en sluit het water je riool af. Omdat je trechter te hoog zit is er nu geen stankslot.
De oplossing is simpel, dat bakje centreren onder de trechter en dan de trechter nog wat naar beneden duwen. Niet te ver want dan gaat je afvoer capaciteit omlaag.

Ik zou het geheel er trouwens eerst uit trekken om eens schoon te maken :P
Wij hebben dezelfde trechter, ding moet inderdaad dieper in het gat, bij ons zat er een zakje silicone vet bij, als je dat op het rubbertje smeert glijdt ie er lekker soepel in. :X

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
kezzza schreef op donderdag 18 april 2019 @ 22:30:
[...]

Members only:

Niet bepaald een standaard huis, of haalbaar voor jan modaal, dat snap ik. Maar wij hebben bewust gezocht naar een breder huis omdat een smalle beukmaat het inrichten lastiger maakt.

Ik zal overigens binnenkort ook de vragen uit de openingspost eens invullen, ons huis wordt nu gebouwd en naar verwachting q1 2020 opgeleverd.
Mag ik vragen wat de von prijs was van jouw 2onder1 kapper? En zit de warmtepomp in de prijs of moest je daar ook 20k extra voor betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
GeeMoney schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:54:
Señor Sjon schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:46:
Ligt aan het ontwerp, maar ook dat heb ik niet. Bevalt prima zo. Vooral als de entree in een hoek zit, zou ik geen deur maken.
Ik twijfel juist sterk om er deuren voor te maken. Het liefst maak ik er niks voor maar mensen met een "open" inloopkast raden het af in verband met al het schoonmaakwerk. Ik krijg een kastenwand van 2.80 bij 2.50 en 2.00 bij 2.00 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ligt maar aan het ontwerp. En ik ben niet degene die schoonmaakt thuis. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kezzza
assassin85 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 08:47:
[...]

Mag ik vragen wat de von prijs was van jouw 2onder1 kapper? En zit de warmtepomp in de prijs of moest je daar ook 20k extra voor betalen?
Members only:

Wij zijn uiteindelijk gevallen voor de ruime opzet van het project (Naar Amsterdam/randstad begrippen), de ruimte van de huizen en de look. Het ligt in een wijk waar alle huizen in "engelse" stijl gebouwd worden, dus niet zo'n standaard 13 in een dozijn Nederlandse Vinexwijk. Voor de geïnteresseerden dit is het project.
Pagina: 1 ... 12 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2