Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Verwijderd
Nog 3 raceweekenden, en dan is het opgelost.
Helaas volgend jaar in geel, maar gelukkig verwacht ik hem een stuk minder te zien dan.
Dat zal tegenvallen, Renault heeft de zaakjes voor 2020 goed op orde.Verwijderd schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:15:
[...]
Nog 3 raceweekenden, en dan is het opgelost.
Helaas volgend jaar in geel, maar gelukkig verwacht ik hem een stuk minder te zien dan.
Zal dat de eerste bak van velen zijn die uit elkaar valt?sloth schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:16:
LEC heeft problemen met downshifts en krijgt te horen dat het komt door de hobbelige baan
Precies. De hele auto is er nu al op gebouwd om ongeveer precies een ronde achter Max uit te komen tegen het einde van de race.Harry Nak schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:16:
[...]
Dat zal tegenvallen, Renault heeft de zaakjes voor 2020 goed op orde.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wat is er gebeurt met MER
[ Voor 68% gewijzigd door JB op 01-11-2019 18:32 ]
Mijn boefje is liev!
Ik zou het doen!
ik had het idee dat ze nog met 2020banden aan het klooien warenJB schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:32:
Pole confirmed!
Wat is er gebeurt met MERHeb alleen laatste 15 min gezien.
Ik zou het doen!
Albon zit er in de trainingen altijd wel oke bij, totdat Max er zaterdagmiddag zelf even goed voor gaat zitten.rammes schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:33:
Albon er weer netjes bij
De zandzakken hobbelen er denk ik niet zo makkelijk van af. Bottas reed met het wasrek rond.JB schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:32:
Pole confirmed!
Ik hoorde Olav zeggen dat de tijd van ham geschrapt was.JB schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:32:
Pole confirmed!
Je bedoelt Rick.LA-384 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:50:
[...]
Ik hoorde Olav zeggen dat de tijd van ham geschrapt was.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Is Rick omgebouwd danLA-384 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:50:
[...]
Ik hoorde Olav zeggen dat de tijd van ham geschrapt was.
Mijn boefje is liev!
De commentator. Ik kijk doorgaans geen vrije trainingen

Dat is dus Rick Winkelman.LA-384 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:53:
[...]
De commentator. Ik kijk doorgaans geen vrije trainingen
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Prima vent en goede commentator. Ik vind hem altijd wel informatief.
Basement Bios ---- Exo-S
In de FP sandbaggen Merc en FER altijd, in Q3 is er plots 0.5s of meer op RBR.
"Speed. I am speed!"
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) 1 november 2019
A closer look at @RGrosjean's amazing Lightning McQueen lid for the #USGP weekend 🔥🧐 pic.twitter.com/Mq5qmIUicq
Zou het helpen?
-
Ferrari zat er heel dicht op, snelste tijd van LEC was geschrapt. En die hebben inderdaad meer in de reserve.
Omstandigheden waren in FP1 toch niet echt representatief voor de Q/R sessies.
Samen met Carlos sainz en Kevin magnussen.
Jos heeft 107 races gereden. En Fangio bijvoorbeeld maar 51. Maar wel vijf WK's
Zit nu de herhaling van de Porsche Supercup te kijken uit Mexico. Hebben we toch iets gemist geloof ik. Deden wat F1 coureurs mee:
- PER
- LAT
- VER
- GRO
[ Voor 41% gewijzigd door MikeyMan op 01-11-2019 20:53 ]
Vergelijk met die anderen begrijp ik volkomen. Maar met Fangio? Dat is echt appels met peren. Enige overeenkomst was dat ze een auto bestuurde. Meer nietMikeyMan schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 20:45:
Max dit weekend 100e gp.
Was meer dat ik iets naar beneden scrollde en Fangio tegen kwam. Vond het grappig dat ie maar zo weinig races heeft gereden. Meer niet.StealthyPeanut schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 20:52:
[...]
Vergelijk met die anderen begrijp ik volkomen. Maar met Fangio? Dat is echt appels met peren. Enige overeenkomst was dat ze een auto bestuurde. Meer niet.
Haha, snap ikMikeyMan schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 20:54:
[...]
Was meer dat ik iets naar beneden scrollde en Fangio tegen kwam. Vond het grappig dat ie maar zo weinig races heeft gereden. Meer niet.
Bizar hoe tijden veranderen, als je erover na gaat denken. Toen reden ze zelfs zonder gordel rond omdat je anders niet uit de auto kon komen als je bij een ongeluk onder je auto terecht komt

- DaniëlWW2
- Niet online
-Ze moeten meer neerwaartse druk hebben. Dat zal ten koste gaan van rechte lijn snelheid, maar dat maakt ze niet uit. De PU is nog steeds goed.
-Ze gaan niet aan de hand van de eindstand, een nummer een coureur voor 2020 aanwijzen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
"When you grow up your heart dies"
- DaniëlWW2
- Niet online
[ Voor 28% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-11-2019 21:12 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
- DaniëlWW2
- Niet online
22 jaar en dan al 100 gp's achter je naam hebben staan. Dat gaat niemand hem meer nadoen.MikeyMan schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 20:45:
Max dit weekend 100e gp.
Zit nu de herhaling van de Porsche Supercup te kijken uit Mexico. Hebben we toch iets gemist geloof ik. Deden wat F1 coureurs mee:
- PER
- LAT
- VER
- GRO
Fangio met de coureurs van de laatste jaren vergelijken is realistisch gezien niet te doen. De verschillen zijn veel te groot. Ik denk dat je coureurs van nu al niet eens meer meer de coureurs uit de jaren '80 kunt vergelijken. De techniek en de wagens zijn gigantisch veranderd in al die jaren.
Zo zag het er niet uit, maar misschien is 'ie door de hobbels afgegaanDaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:13:
Medical car, zal een G sensor zijn afgegaan. Harde klap dus.

Het ging ook niet echt zachtjes... Hij kreeg een flinke slinger mee daar zal de sensor wel door afgegaan zijn...DaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:13:
Medical car, zal een G sensor zijn afgegaan. Harde klap dus.
- DaniëlWW2
- Niet online
Die Haas is ook een baggerauto. Inmiddels is het de tweede Williams die af en toe nog iets beter presteert. Het was ook niks bijzonders, verliest gewoon de controle en meteen kansloos kwijt en de muur in. Die impact zal iets hebben af laten gaan.DataGhost schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:14:
[...]
Zo zag het er niet uit, maar misschien is 'ie door de hobbels afgegaan
[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-11-2019 21:16 ]
GRO? Nah...Hippocampus schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:16:
Misschien ging ie gewoon te snel voor wat de auto kon.
Hij reed inderdaad boven de pit limietHippocampus schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:16:
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
"Speed... I am Speed..."Hippocampus schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:16:
-
Misschien is een schietstoel iets voor in de F1?
maar ben er voor FP2!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Wat bedoel je met tussendoor? Parc ferme? Volgens mij niet, alleen maar vleugelafstellingen. In de Race Director's Notes op pagina 6 kan je de limieten vinden. Wat betreft parc ferme zeggen de sporting regulations het volgende:Hippocampus schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:22:
Ik vroeg me af of de camber ook iets is wat men tussendoor nog aan kan passen? 🤔
34.1 Every team must provide the FIA technical delegate with a suspension set‐up sheet for both of their cars before each of them leaves the pit lane for the first time during qualifying practice session.
34.6 A competitor may not modify any part on the car or make changes to the set‐up of the suspension whilst the car is being held under parc fermé conditions.
Dus je zet eenmaal camber in het weekend en dat is het?DataGhost schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:28:
[...]
Wat bedoel je met tussendoor? Parc ferme? Volgens mij niet, alleen maar vleugelafstellingen. In de Race Director's Notes op pagina 6 kan je de limieten vinden. Wat betreft parc ferme zeggen de sporting regulations het volgende:
[...]
(of is camber een redelijk standaard instelling dat er geen winst mee valt te behalen)
Daarom vroeg ik wat je bedoelde. Ik weet niet wat ze daarmee doen maar ik ga ervan uit dat het bij de afstelling van de wagen hoort. In de FP's mag het gewoon veranderd worden, en dat zal ongetwijfeld gebeuren. Pas als de auto onder parc ferme is (dus zodra de auto in Q de pitbox uit is gereden) mag je het niet meer veranderen.Hippocampus schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:35:
[...]
Dus je zet eenmaal camber in het weekend en dat is het?
(of is camber een redelijk standaard instelling dat het er geen winst mee valt te behalen)
Bij de onboards (ook tijdens overviews zie ik net) kan je links onder (naast het F1-logo, links van de tijd van de huidige coureur) zien welke bocht het is, en ik heb in ieder geval tijdens FP1 gezien dat ze gewoon bochtnummers hadden staan als ze de tekening van het circuit (met alle bewegende coureurs) op het beeld hadden. En verder, tsja, gewoon de baan veel oefenen?werphengel schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:36:
Kan me nog wel herinneren dat de bochtnummers op de baan werden aangegeven. Vond ik altijd wel handig. Jammer dat ze dat nu niet meer doen. Zouden ze bij elk circuit standaard moeten doen.
[ Voor 35% gewijzigd door DataGhost op 01-11-2019 21:40 ]
Fun fact, in 2021 gaat parc ferme in na fp3DataGhost schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:37:
[...]
Daarom vroeg ik wat je bedoelde. Ik weet niet wat ze daarmee doen maar ik ga ervan uit dat het bij de afstelling van de wagen hoort. In de FP's mag het gewoon veranderd worden, en dat zal ongetwijfeld gebeuren. Pas als de auto onder parc ferme is (dus zodra de auto in Q de pitbox uit is gereden) mag je het niet meer veranderen.
Hushki Chocolate:

Alfa Romeo

McLaren.
Heb dat buiten de banden en brandstof/olie leverancier (en natuurlijk Red Bull), eigenlijk al jaren niet meer gezien.
Jawel, ze mogen camber afstellen net als de rest van de auto vooraf aan parc-ferme.Hippocampus schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:35:
[...]
Dus je zet eenmaal camber in het weekend en dat is het?
(of is camber een redelijk standaard instelling dat er geen winst mee valt te behalen)
Alleen wordt de vrijheid van camber wel gelimiteerd door Pirelli. Dit is per weekend verschillend afhankelijk van de compounds en baan.
Richard Mille staat er ook bij zowel Alfa als McLaren op, en ook bij Haas. Shell zit bij Alfa en Ferrari, HP bij Alfa, Red Bull en Mercedes, Acronis bij Racing Point en Williams, Tata bij Mercedes en Williams, Red Bull bij Red Bull en TR, Honda bij Red Bull en TR. En ik heb ook behoorlijk wat auto's gezien met Pirelli-reclamege-flopt schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:39:
Je ziet het niet vaak meer, maar 1 sponsor bij 2 verschillende teams:
Hushki Chocolate:
[Afbeelding]
Alfa Romeo
[Afbeelding]
McLaren.
Heb dat buiten de banden en brandstof/olie leverancier (en natuurlijk Red Bull), eigenlijk al jaren niet meer gezien.
Zo. Ik heb er vast een paar gemist.
[ Voor 15% gewijzigd door DataGhost op 01-11-2019 21:48 ]
Camber is de hoek die de band t.o.v. de grond maakt, als je de auto van voren of van achteren bekijkt. Dan zie je dus meestal dat de top van de banden iets naar binnen leunt t.o.v. een imaginaire verticale lijn langs de zijkant van het wiel. Meestal verandert de camber(hoek) als de ophanging ingedrukt wordt, omdat als dat niet gebeurt je onregelmatige bandenslijtage krijgt en kans loopt grip te verliezen in de bocht (het doel is de band zo vlak mogelijk op de baan te houden).DataGhost schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:37:
[...]
Daarom vroeg ik wat je bedoelde. Ik weet niet wat ze daarmee doen maar ik ga ervan uit dat het bij de afstelling van de wagen hoort. In de FP's mag het gewoon veranderd worden, en dat zal ongetwijfeld gebeuren. Pas als de auto onder parc ferme is (dus zodra de auto in Q de pitbox uit is gereden) mag je het niet meer veranderen.
Jongens post eens wat meer nu heb ik een triple post...
[ Voor 22% gewijzigd door sjaool op 01-11-2019 21:46 ]
Ik denk dat het een mooi zoekplaatje wordt, maar volgens mij zijn er nog wel meer...ge-flopt schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:39:
Je ziet het niet vaak meer, maar 1 sponsor bij 2 verschillende teams:
Hushki Chocolate:
[Afbeelding]
Alfa Romeo
[Afbeelding]
McLaren.
Ik ben voor!Paulus07 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:45:
Als ze de F1 nou eens altijd in de avond doen ipv de middag. Dat kijkt veel fijner![]()
Prima om de dag mee ‘af te sluiten’
Vind je? Ik heb vandaag "gewoon" moeten werken omdat er juist geen FP wasPaulus07 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:45:
Als ze de F1 nou eens altijd in de avond doen ipv de middag. Dat kijkt veel fijner![]()
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ik gok dat @DataGhost de definitie van camber wel snapt hoor, maar toch bedankt voor de infoAmphiebietje schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:43:
[...]
Camber is de hoek die de band t.o.v. de grond maakt, als je de auto van voren of van achteren bekijkt. Dan zie je dus meestal dat de top van de banden iets naar binnen leunt t.o.v. een imaginaire verticale lijn langs de zijkant van het wiel. Meestal verandert de camber(hoek) als de ophanging ingedrukt wordt, omdat als dat niet gebeurt je onregelmatige bandenslijtage krijgt en kans loopt grip te verliezen in de bocht (het doel is de band zo vlak mogelijk op de baan te houden).
[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 01-11-2019 21:48 ]
Wij begonnen vandaag gelukkig om 3 uur al met de Vrijmibo.alesandro_46 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:47:
[...]
Vind je? Ik heb vandaag "gewoon" moeten werken omdat er juist geen FP was
normaal moet ik om 5 uur gewoon zelf naar de kroeg
had deze keer geluk
Sorry, ik verwachtte een simpel ja/nee antwoord.sjaool schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:47:
Ik wil het eigenlijk niet zeggen maar doe het toch; kan het geklets over sponsoren en camber in het algemene topic? Dan kunnen we het hier gewoon over FP2 hebben.
Ik neem niemand iets kwalijk hoor.Hippocampus schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:49:
[...]
Sorry, ik verwachtte een simpel ja/nee antwoord.
Amphiebietje schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:43:
[...]
Camber is de hoek die de band t.o.v. de grond maakt, als je de auto van voren of van achteren bekijkt. Dan zie je dus meestal dat de top van de banden iets naar binnen leunt t.o.v. een imaginaire verticale lijn langs de zijkant van het wiel. Meestal verandert de camber(hoek) als de ophanging ingedrukt wordt, omdat als dat niet gebeurt je onregelmatige bandenslijtage krijgt en kans loopt grip te verliezen in de bocht (het doel is de band zo vlak mogelijk op de baan te houden).
Precies. Ik weet wat het doet, je ziet er op tv alleen zo weinig van als ze het aanpassen en je hoort ze er ook nooit over, dat bedoelde ikHippocampus schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:47:
[...]
Ik gok dat @DataGhost de definitie van camber wel snapt hoor, maar toch bedankt voor de info
Ik heb m'n post aangepast, behoorlijk wat gevonden op zo'n korte termijn.MikeyMan schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:46:
[...]
Ik denk dat het een mooi zoekplaatje wordt, maar volgens mij zijn er nog wel meer...
De rangorde lijkt dit weekend toch weer gewoon Mercedes, Ferrari, Red Bull te worden...
Verwijderd
Leclerc, Hamilton, Vettel en Max kunnen hem winnen. Bottas en Albon tel ik niet mee, Albon moet nog wat wennen aan de Red Bull en Bottas is een B coureur.
Circuit is sinds de aanleg in 2012 blijkbaar 1,5 meter gezakt. Werd op Sky aangegeven tijdens FP1. Dat verklaart wel waarom het circuit er zo bij ligt.Paulus07 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:57:
Maar zijn ze in amerika nu zo slecht in leggen van asfalt/wegen? Deze baan en oa Sebring is altijd flink stuiteren
En elke zoveel jaar opnieuw asfalteren terwijl de ondergrond nog niet goed gestabiliseerd is is ook een beetje zinloos. Maar voor volgend jaar mag er inderdaad wel een nieuw laagje ZOAB overheen.
Jep, de ondergrond zorgt ervoor dat het elk jaar weer verzakt op een aantal plekken.Aardappel schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:58:
Hoorde tijdens fp1 dat de grond aan het verzakken is. Daardoor werkt de lift in de toren ook niet
Verwijderd
In quali gaat het tussen Mercedes en Ferrari.sjaool schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:53:
HAM heeft net ook weer een lekkere tijd neergezet met een 1:33:232
De rangorde lijkt dit weekend toch weer gewoon Mercedes, Ferrari, Red Bull te worden...
In race trim kan Max echt wel mee komen zondag.
Die blinde bocht een blijft toch altijd iets bijzonders.
[ Voor 16% gewijzigd door sjaool op 01-11-2019 22:01 ]

I served in a company of heroes.
Verwijderd
Vorig jaar won Max toen Hamilton kampioen werd toch? Laat Max die traditie voort zettensjaool schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 22:00:
@Verwijderd Ik verwacht dat als de start goed gaat en Max een beetje uit de problemen weet te blijven dat hij zeker een goede kans op een plek op het podium maakt.
Die blinde bocht een blijft toch altijd iets bijzonders.
RUS heeft een vreemd geluid in zijn versnellingsbak gehoord.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.