[F1 2019] Race 19 GP van de Verenigde Staten Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste
Acties:
  • 71.264 views

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:48

nachtnet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EFETuHVubVZDFRA8AXnYwLQB/full.jpg

Formula 1 Seizoen 2019 - GP-Topic Race 19

19. United States Grand Prix
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/XoiZB3EIJvgSkW0NXlw2hNQ8/full.jpg

Data

vr 1 Nov
Free Practice 1:17:00Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(11:00)
Free Practice 2:21:00Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(15:00)
za 2 Nov
Free Practice 3:19:00Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(12:00)
Qualifying:22:00Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png*(16:00*) *!!
zo 3 Nov
Race:20:10Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(13:10)
 NL-tijd Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.pngLocal time

CircuitCircuit of The Americas
LocatieAustin, USA
Lengte5513 m
Aantal race ronden56
Total race afstand308,405 km
Laatste winnaarKimi Raïkkönen (Ferrari) 1:34:18.643
Top-3 2018RAI, VER, HAM
Pole 2018HAM
Lap record1:37.392 - Lewis Hamilton (2018)
LinksFormula1.com

Pirelli Banden

Compounds en Verplichtingen

Bandenkeuzes:
Per Race zijn 3+2* verschillende compounds beschikbaar.:
*+2 zijn de regen en natweer banden

Nieuw in 2019 zijn vaste kleuren en namen per race:
  • Wit (H) Hard
  • Geel (M) Medium
  • Rood (S) Soft
  • Intermediate (I) - Groen
  • Full Wet (W) - Licht Blauw

Teams moeten voor de race tenminste 1 setje van ieder van de verplichte compounds beschikbaar houden. Daarnaast moet er met minstens 2 verschillende compounds tijdens de race gereden worden***.
***Uitzondering bij Regen (zie onder).

Iedere rijder moet 1 set van de Rode Soft band beschikbaar hebben voor Q3. Deze set wordt na Q3 aan pirelli terug gegeven. Rijders die Q3 (top 10) niet gehaald hebben mogen deze band houden voor gebruik in de race.
De top 10 van Q2 moet de race starten op de banden waarmee ze in Q2 hun snelste ronde hebben neergezet. Iedereen die buiten die top 10 kwalificeert heeft vrije keuze voor de start van de GP (mits aan het einde van de race voldaan kan worden aan de 2 verschillende compounds en verplichte bandenset regels**)
Eventuele gridstraffen zijn niet van invloed op de startband van Q2 top10 rijders. Ook met een gridstraf moeten zij starten op de in Q2 gebruikte band.

Gedurende een weekeinde moeten teams banden aan Pirelli terug geven. Dit gebeurt volgens onderstaand schema. De keuze welke banden ze terug geven is echter volkomen vrij.
  • Eén set na de 1e 40 minuten van FP1
  • Eén set na het einde van FP1
  • Twee sets na het einde van FP2
  • Twee sets na het einde van FP3
Banden keuze infographic

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EHeGwYdXkAAtpiA.jpg
Regen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O24ymdL4iWrFqhXceMApRQRE/full.jpg
  • Tenzij Regen of Intermediate banden gedurende de race gebruikt worden, moeten alle rijders tenminste 2 verschillende (soorten) Dry-weather banden gebruiken tijdens de race. Waarvan tenminste 1 compound eén van de verplichte compounds moet zijn. (teams zijn vrij te beslissen welke compound dat is.)
  • Teams zijn naar eigen inzicht vrij om Regen of Intermediate banden te gebruikten tijdens kwalificatie &/of race. Tijdens de vrije trainingen mag dat alleen als de baan door de race-Director Nat verklaard is.
  • Indien achter de safetycar gestart moet worden wegens hevige regenval, is het gebruik van regenbanden verplicht.
  • Als het begint met regenen in de 3 minuten voor de start, zal de startprocedure afgebroken worden en zal de startprocedure terug naar het 10-minute point terug keren om teams de ruimte te geven passende banden te kiezen en eventueel te monteren.
  • Als de weersomstandigheden daartoe leiden kan de Race-director ervoor kiezen de start af te breken en pas te hervatten als de omstandigheden verbeterd zijn. Als alternatief kan hij ook kiezen voor een start achter de safety car en wanneer de baan voldoende veilig is een gewone staande startprocedure te starten.
  • Als een safetycar noodzakelijk is om een race te kunnen starten, zal een normale staande start plaatsvinden zodra de baan veilig genoeg geacht wordt. De wagens zullen dan normaal vanaf de grid starten.
  • Rondes achter de safety car tellen wel mee voor totale race afstand.

GP topic 2019 - 21-01-2019 - nachtnet

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

Zin an!
Lekker hamburgers eten voor de race

@pinda powerrr vergeet je ons niet hier?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:34
YES! Back to Back!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:58

Spotmatic

Ken sent me

Present! Laat ik mijn vraag van vorige race eens herhalen: geloven we dat Max dit keer niet de lul is? :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Spotmatic schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:02:
Present! Laat ik mijn vraag van vorige race eens herhalen: geloven we dat Max dit keer niet de lul is? :)
Ik hoop het! de racepace hadden ze zeker!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:33
Huidige stand
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EH689uVWwAELSJA.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EH_2iECXUAEWUE_.jpg:large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dit keer is het de beurt van Vettel die Max eraf kegelt aan het einde van de straight :9

zow... alvast de race vervloekt :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Spotmatic schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:02:
Durf je te geloven dat Max deze keer niet de lul zal zijn :P

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zin an! Hamilton zal hier z'n WK veilig stellen. Hoop eens op een probleemloze eerste ronde voor max.

Ook benieuwd hoe McLaren je hier gaat doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:22
Present! Kunnen we het gezeur over Max achterwege laten in dit topic en weer eens meer op techniek focussen? 😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:01
Boinkie schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:14:
Present! Kunnen we het gezeur over Max achterwege laten in dit topic en weer eens meer op techniek focussen? 😎
Max z'n motor ploft? :D Sorry, kon het niet laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:08
Ach, ik hoop gewoon op een leuke race waarbij fer en merc ook elkaar eens in durven te halen.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:36

Chiron

Moderator Discord
Het zou wel eens fijn zijn als Max finished idd, al was het maar zodat we eindelijk kunnen zien hoe snel de RB15 nu is met 4.1 spec. In Mexico had ie voor zn lekke band een pace van 2 seconden sneller dan de top (!).
Al zal je in Austin nu het hoogtevoordeel missen met de lagere luchtdruk.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Snowhite0901 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:19:
Ach, ik hoop gewoon op een leuke race waarbij fer en merc ook elkaar eens in durven te halen.
Als max er tussen zit, word de racesnelheid waarschijnlijk een stuk hoger.
afgelopen weekend was het gewoon een treintje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Het gaat hard nog maar 3 races te gaan en we zitten weer aan de oliebollen. Yes heb er weer zin dit weekend. En ik hoop nu eens op een weekend zonder gezeik voor RBR.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Present. Nieuwe ronde, ennuh... HAM valt uit ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Zou tof zijn als Max het einde haalt zonder schade dit keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 07:46
Nieuwe ronde nieuwe kansen. Lewis kampioen met een ... 7de plek?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.kymillman.com/wp-content/uploads/2017/10/Grid-Girls-9273-1024x683.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.zerohedge.com/sites/default/files/inline-images/grid-girls-usa-gp-2013-austin.jpg
Afbeeldingslocatie: https://automothink.com/assets/2018/03/grid-girls.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oyethanks.com/wp-content/uploads/2016/07/Austin-United-States2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://the-drive-3.imgix.net/https%3A%2F%2Fapi.thedrive.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2018%2F01%2Fgettyimages-81051504-e1517432393114.jpg%3Fquality%3D85?w=1440&auto=compress%2Cformat&ixlib=js-1.4.1&s=72a90dfdc6866c2e2ec8a36e77bdd3ea
*O* We've got the U. We've got the S. We've got the A. Let's go U-S-A! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 10:36
Hier ook weer van de partij, glazen bol is nog niet uit de doos dus dat moet even wachten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:21
Raceweek!

Austin is toch ook elk jaar weer een lekker nummertje op de kalender :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:21
Ferrari heeft hun trucje even uitgezet? Misschien tot volgend seizoen, misschien helemaal omdat het te heet onder de voeten werd (100% gok van mijn kant).
Dit kan nog wel eens een spannende q worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Lekker hoor, we mogen weer! Verder ga ik heel weinig van het F1 weekend meekrijgen omdat we as donderdag de sleutel van ons nieuwe huis krijgen... Maar gelukkig is het een avondrace, dus kunnen we het gewoon kijken! Als ik na drie dagen volle bak klussen maar niet in slaap val...

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

En we zijn er weer. Nieuwe week, nieuwe kansen. Altijd erg leuk circuit gevonden. Ik durf geen voorspellingen meer te doen omdat het alle kanten opgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
meenkdrie schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:51:
Ferrari heeft hun trucje even uitgezet? Misschien tot volgend seizoen, misschien helemaal omdat het te heet onder de voeten werd (100% gok van mijn kant).
Nee hoor, als Bottas niet gecrashed was had Vettel de pole gepakt.

Tijdens de race hebben ze Leclerc te vroeg naar binnen gehaald en Vettel te laat. Het gebruikelijke snelste-auto-beroerde-strategie wederom dus :)

Honda/RBR zat er goed bij, mede dankzij hoogteverschil/luchtdruk.. moet het nog zien of ze er in Austin ook goed bij zitten.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:01

Damian

Insane Obtrusion

Mooie start tijd ook weer :D Mogen ze eigenlijk elke race wel doen, zo heb je nog wat aan je weekend :D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Wel klote dat we zo hard tegen het einde van het seizoen gaan!

Om 23:00 pas de kwali??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 22:16
Deze mist nog?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EHeGwYdXkAAtpiA.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door MuVo op 29-10-2019 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:15
Gebruiken ze nou donut-emoji's voor wielen? Is dat toevallig alleen voor de USA? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:53
Volgens de F1 mobile app en F1 website is de Q om 22:00 !
https://www.formula1.com/en/racing/2019/United_States.html

Edit
Tevens zijn de FP 1 & 2 tijden anders / uur eerder.
Iets met zomertijd toen dit topic werd gemaakt oid?

[ Voor 32% gewijzigd door Gaargod op 29-10-2019 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:36
Chiron schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:02:
[...]

Nee hoor, als Bottas niet gecrashed was had Vettel de pole gepakt.

Tijdens de race hebben ze Leclerc te vroeg naar binnen gehaald en Vettel te laat. Het gebruikelijke snelste-auto-beroerde-strategie wederom dus :)

Honda/RBR zat er goed bij, mede dankzij hoogteverschil/luchtdruk.. moet het nog zien of ze er in Austin ook goed bij zitten.
En waarom zou Vettel de pole gepakt hebben? Zo veel sneller was die helemaal niet en de Ferrari's waren alleen in de 1e sector sneller dan de Red Bulls.

Red Bull heeft blijkbaar altijd in Mexico minder last van het hoogteverschil en minder problemen met opwarmende remmen en banden. Je merkte het tijdens de race al, Ferrari en Mercedes konden niets aanvallend doen, het was gewoon een grote optocht.

Als er iets is waar Ferrari keer op keer kapot op gaat dan is het strategie. Mercedes geeft bakken met geld uit om allerlei situaties te simuleren, dit werkt niet altijd maar het pakt al jaren heel goed uit voor ze. Zolang er niet al te gekke onvoorspelbare zaken gebeuren krijgen ze het toch voor elkaar om op strategie te winnen.
Red Bull is qua strategie altijd de smaakmaker, ze proberen altijd wat anders te doen dan de concurrentie om op deze manier voordeel te behalen. Ze moeten ook wel want ze hebben niet de snelste auto. Soms pakt dat goed uit maar niet altijd, maar ze zijn wel zo slim om dit altijd met 1 auto te doen.
Ferrari daarentegen neemt nooit het voortouw in strategie en pit stops. Ze reageren vooral op Mercedes en Red Bull als counter en als ze toch wat proberen dan is het vaak het verkeerde. Ik vraag mij persoonlijk echt af hoe men daar de tactiek bepaald. Opvallend genoeg dat men dit weekend tijdens interviews lieten doorschemeren dat de rijders ook best nog wat inbreng hebben. Terwijl hoe stom dat ook klinkt erg dom is, die hebben niet het overzicht wat het team wel heeft.

Dit weekend tijdens de pit-stops blijkt maar weer dat het een team sport is en hoewel de rijders het meeste moeten doen zijn die pit stops net zo belangrijk.

Erg benieuwd wat het dit weekend gaat worden, ik hoop dat we weer wat mooie acties gaan zien en dat men weer wat meer risico als team durft te nemen in plaats van dat het weer een grote optocht wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
pilskes schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:16:

Heeft volgens mij te maken met een concert wat voorafgaand wordt gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

TakeAway schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:25:
[...]

Heeft volgens mij te maken met een concert wat voorafgaand wordt gegeven.
En ik maar denken dat F1 het main event is...

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:00
Zou voor de spanning mooi zijn als HAM in de muur beland en BOT wint.
Maar het zal wel HAM --> WK zijn dit weekend.

Hopen maar dat Ferrari weer domme dingen doet en LEC zijn auto in de prak rijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Andyk125 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:24:
[...]

En waarom zou Vettel de pole gepakt hebben? Zo veel sneller was die helemaal niet en de Ferrari's waren alleen in de 1e sector sneller dan de Red Bulls.

Red Bull heeft blijkbaar altijd in Mexico minder last van het hoogteverschil en minder problemen met opwarmende remmen en banden. Je merkte het tijdens de race al, Ferrari en Mercedes konden niets aanvallend doen, het was gewoon een grote optocht.

Als er iets is waar Ferrari keer op keer kapot op gaat dan is het strategie. Mercedes geeft bakken met geld uit om allerlei situaties te simuleren, dit werkt niet altijd maar het pakt al jaren heel goed uit voor ze. Zolang er niet al te gekke onvoorspelbare zaken gebeuren krijgen ze het toch voor elkaar om op strategie te winnen.
Red Bull is qua strategie altijd de smaakmaker, ze proberen altijd wat anders te doen dan de concurrentie om op deze manier voordeel te behalen. Ze moeten ook wel want ze hebben niet de snelste auto. Soms pakt dat goed uit maar niet altijd, maar ze zijn wel zo slim om dit altijd met 1 auto te doen.
Ferrari daarentegen neemt nooit het voortouw in strategie en pit stops. Ze reageren vooral op Mercedes en Red Bull als counter en als ze toch wat proberen dan is het vaak het verkeerde. Ik vraag mij persoonlijk echt af hoe men daar de tactiek bepaald. Opvallend genoeg dat men dit weekend tijdens interviews lieten doorschemeren dat de rijders ook best nog wat inbreng hebben. Terwijl hoe stom dat ook klinkt erg dom is, die hebben niet het overzicht wat het team wel heeft.

Dit weekend tijdens de pit-stops blijkt maar weer dat het een team sport is en hoewel de rijders het meeste moeten doen zijn die pit stops net zo belangrijk.

Erg benieuwd wat het dit weekend gaat worden, ik hoop dat we weer wat mooie acties gaan zien en dat men weer wat meer risico als team durft te nemen in plaats van dat het weer een grote optocht wordt!
VET was voordat ie zn ronde afbrak wel degelijk bezig aan een snelle. Maar hoofdmoot blijft dat de tactiek bij Ferrari echt om te huilen is.
Ome Ernst schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:27:
[...]

VS he, daar hebben ze er altijd een heel circus om de race heen om het interessant te houden voor de Amerikanen.. is ook niet de eerste keer dat ze met de tijd schuiven ivm events om de F1 heen.

[ Voor 7% gewijzigd door Chiron op 29-10-2019 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
Ome Ernst schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:27:
[...]

Tsja... in de US draaien ze het gewoon om :'( Pink geeft op zaterdag een concert.

Edit:195$ voor 3 dagen F1 en 2 concerten is dan wel weer een nette prijs.

[ Voor 13% gewijzigd door TakeAway op 29-10-2019 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:39
Cota blijft IMO een van de mooiere moderne circuits. Maar zal vast ook komen doordat het een samenraapsel is van de dingen die overal werken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05

Vind je? Dit seizoen kan niet snel genoeg voorbij zijn voor mij. Op naar 2020 met nieuwe kansen voor RB.

Overigens hoop ik op de eerste, eerlijke vergelijking tussen Max en Albon (ja, die hebben we nog niet gehad).

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Chiron is dat zo? Dacht dat Vettel in het stadion al langzamer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 08:18

sjaool

Every life should have 9 cats

Boinkie schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:14:
Over techniek mag je het in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 hebben, hier mogen we lekker speculeren over de aankomende race. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:39
Kan ook zijn dat het trucje in Mexico uit stond omdat het trucje daar niet werkte in de ijle lucht. En Red Bull gaf aan dat ze ongeveer 0,5s verloren op de Ferrari's op de rechte stukken. Dat klinkt nog niet perse alsof het trucje uit stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Jimmy J. schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:31:
[...]
Vind je? Dit seizoen kan niet snel genoeg voorbij zijn voor mij. Op naar 2020 met nieuwe kansen voor RB.

Overigens hoop ik op de eerste, eerlijke vergelijking tussen Max en Albon (ja, die hebben we nog niet gehad).
Ik heb vooral erg veel leuke, spannende races gezien dit seizoen. Dat mag nog wel even doorgaan. Dat RB na de zomer niet zo goed gaat is jammer. Maar Mexico ging opzich weer erg goed. Het kampioenschap is al beslist voor de zomerstop.

Geef mij nog maar een paar mooie races :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
[...]

Ik heb bij de race van Mexico gestemd op Albon als Driver of the Day :+ . Puur een stabiele race voor Albon, maar er zat meer in als hij niet in het verkeer kwam na de pitstop.

Dat Max door fouten een mooie inhaal actie neer zet naar top 6 is prima, dat moet je minimaal kunnen verwachten van een Red Bull & Max. Maar dat wil niet zeggen dat Max mede door zijn gemaakte fouten (te vroege inhaal acties die fout lopen) Driver of the Day heeft verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 08:36
RobertMe schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:32:
[...]

Kan ook zijn dat het trucje in Mexico uit stond omdat het trucje daar niet werkte in de ijle lucht. En Red Bull gaf aan dat ze ongeveer 0,5s verloren op de Ferrari's op de rechte stukken. Dat klinkt nog niet perse alsof het trucje uit stond.
Feit is zelfs dat de redbulls op het rechte stuk maar 2 - 3 tiende verloor.
MuVo schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:35:
[...]

Ik heb bij de race van Mexico gestemd op Albon als Driver of the Day :+ . Puur een stabiele race voor Albon, maar er zat meer in als hij niet in het verkeer kwam na de pitstop.

Dat Max door fouten een mooie inhaal actie neer zet naar top 6 is prima, dat moet je minimaal kunnen verwachten van een Red Bull & Max. Maar dat wil niet zeggen dat Max mede door zijn gemaakte fouten (te vroege inhaal acties die fout lopen) Driver of the Day heeft verdiend.
DOTD is ook niks meer dan een populariteitscompetitie, Het heeft geen enkele toegevoegde waarden of word niet gebaseerd op statistieken.

[ Voor 44% gewijzigd door Martin0 op 29-10-2019 09:36 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

[...]
Dit seizoen kan niet snel genoeg voorbij zijn voor mij.
In Austin blijft het droog, maar ik hoop nog op een echte super kletsnatte race in Brazilie.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
Martin0 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:35:
[...]

[...]

DOTD is ook niks meer dan een populariteitscompetitie, Het heeft geen enkele toegevoegde waarden of word niet gebaseerd op statistieken.
Daar ben ik mee eens :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 12:22

p0st

Dutch Reefer

Heuj, gotta love them b2b races! Weer present (Y)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Martin0 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:35:
[...]

Dat hangt samen met de lagere luchtdruk -> minder drag. Het lagere zuurstofgehalte daardoor nivelleert de boel een beetje, zie ook Renault dat nog prima aan kon haken in de top 7 voordat er iets stuk ging bij Sainz en Hulk de muur in werd getorpedeerd.

En (daar hoop ik nog het meest op) dat de turbo die de vliegtuigengineers bij Honda inelkaar gezet hebben wellicht efficienter werkt in combinatie met de verbeterde brandstof, want dat zou betekenen dat RBR/Honda echt stappen heeft gemaakt.

Anders zijn ze in Austin weer 'best of the rest'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 14:21
Leon Zwiers schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:28:
Zou voor de spanning mooi zijn als HAM in de muur beland en BOT wint.
Maar het zal wel HAM --> WK zijn dit weekend.

Hopen maar dat Ferrari weer domme dingen doet en LEC zijn auto in de prak rijdt
Zou mooi zijn, maar even denken wanneer Hamilton voor het laatst uitviel zonder mechanische problemen. Uhhhhh echt heel lang geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Rudolf schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:44:
[...]

Zou mooi zijn, maar even denken wanneer Hamilton voor het laatst uitviel zonder mechanische problemen. Uhhhhh echt heel lang geleden.
De laatste die ik me herinner(geen idee of dat de laaste was) Redbull ring 2018 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:42
Rudolf schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:44:
[...]

Zonder mechanische problemen (dus eigen fout) is uiteraard Spanje 2016 ;) Iets met Rosberg enzo....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Volgens mij klopt er iets niet aan de tijden in de openingspost. Er is momenteel 6 uur verschil met Austin,TX. Ze gaan daar in de nacht van 2 op 3 november over naar wintertijd, dus dan is het weer 7 uur tijdsverschil. Momenteel staat in de openingspost voor alle elementen een tijdsverschil van 7 uur tussen local en NL tijd, maar dat kan dus niet.

Edit: TS is inmiddels aangepast d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door ZieglerNichols op 29-10-2019 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:14

pinda powerrr

Slow down...

basvn schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:00:
Zin an!
Lekker hamburgers eten voor de race

@pinda powerrr vergeet je ons niet hier?
Yes! Burgers and beers! *O*

Een van de leukste circuits wat mij betreft. Lekker ruime T1, waar degene die voor ligt, goed moet kijken waar ze moeten knijpen en meestal verkeerd zitten.
De hele show er omheen kan ik ook wel waarderen, dat kunnen alleen Amerikanen zo overdreven doen, dat het leuk is.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-09 19:35
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BB1UdCH.gif

B2B races *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik kon het gisteravond niet vinden. Bedankt. :)
Gaargod schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:24:
Volgens de F1 mobile app en F1 website is de Q om 22:00 !
https://www.formula1.com/en/racing/2019/United_States.html

Edit
Tevens zijn de FP 1 & 2 tijden anders / uur eerder.
Iets met zomertijd toen dit topic werd gemaakt oid?
Ook aangepast. :)

[ Voor 35% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-10-2019 10:56 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Wat is voor komend weekend de "Hamilton wint als..." ?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Martinspire schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:47:
Volgens mij 4 punten meer pakt als Bottas.
zal is kijken of ik iets kan vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Hamilton wint als hij gewoon zn rondjes rijd en de pit in gaat als dat van james moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerblub
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-08 11:50
Het lijkt er op dat het een koud weekend gaat worden in Austin, temperaturen rond een graad of 10 het hele weekend. Wiens voordeel gaat dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:41

Volgens de FIA-site om 22:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

[...]

Als je op deze manier naar de wedstrijden kijkt is het niet zo leuk nee. Het maakt mij niet zo heel veel uit, als Max het goed doet ben ik blij, maar als hij uitvalt of iets dergelijks vind ik het niet zo dat er niets meer aan is, er zijn vaak genoeg nog leuke wedstrijden geweest zonder een Max op het podium.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
basvn schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:54:
[...]

Volgens mij 4 punten meer pakt als Bottas.
zal is kijken of ik iets kan vinden
Daar ga ik ongeveer in mee.
Bottas kan nog tot 289+75+3=367 komen. Hamilton heeft nu 363.
Dus Hamilton moet gewoon (los van wat Bottas doet) 4 of meer punten pakken.
Geen idee hoe het werkt als beide na de laatste race op 367 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

@Saturnus Dan wint HAM alsnog, want hij heeft meer overwinningen behaald.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak: titleWe gaan hier dus niet de gigantische hoeveelheid lekkende accuzuur uit het Mexico topic herhalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wok schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:01:
@Saturnus Dan wint HAM alsnog, want hij heeft meer overwinningen behaald.
Ah, zo werkt het. (y)

Praktisch gezien: Hamilton 8e plek of beter = winnaar 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Saturnus schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:58:
[...]

[...]

Daar ga ik ongeveer in mee.
Bottas kan nog tot 289+75+3=367 komen. Hamilton heeft nu 363.
Dus Hamilton moet gewoon (los van wat Bottas doet) 4 of meer punten pakken.
Geen idee hoe het werkt als beide na de laatste race op 367 staan.
4 punten of meer dus. denk dat die kans groter is als dat BOT 3x wint + snelste ronde pakt :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

@basvn @Saturnus Sterker nog: als BOT niet wint, heeft HAM hem al binnen.

Zelfs als HAM geen enkel punt scoort, is-ie WK als BOT 2e wordt:

HAM 363, BOT 289+18=307, verschil is dan 56 punten en na komend weekend zijn er nog maximaal 52 punten te behalen.

Met andere woorden: als MERC in de Q een front row lockout heeft en na de start ligt BOT op kop, dan is het na de eerste bocht "Valtteri, it's James..." :r

[ Voor 22% gewijzigd door Wok op 29-10-2019 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 17:25

AzzKickah

06-CENSORED

Lekker weer 's avonds d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martin0
Om de 90-50-10 in traditie te houden:

90% Ham word kampioen.

50% Bottas krijgt teamorders om Ham kampioen te maken met een overwinning

10% Ham word uit de race gereden of rijd zichzelf uit de race.

[ Voor 5% gewijzigd door Martin0 op 29-10-2019 11:20 ]

Twitch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Wok schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:10:
@basvn @Saturnus Sterker nog: als BOT niet wint, heeft HAM hem al binnen.

Zelfs als HAM geen enkel punt scoort, is-ie WK als BOT 2e wordt:

HAM 363, BOT 289+18=307, verschil is dan 56 punten en na komend weekend zijn er nog maximaal 52 punten te behalen.

Met andere woorden: als MERC in de Q een front row lockout heeft en na de start ligt BOT op kop, dan is het na de eerste bocht "Valtteri, it's James..." :r
Of "James, this is Valtteri, [beep] off." >:)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

@Illegal_Alien Dat zou ik dan wel weer heerlijk vinden, maar daar is-ie toch een te mak schaap voor, ben ik bang... :'(

90% HAM wordt kampioen
90% BOT mag niet winnen van MERC
90% VER's race wordt weer verkloot in bocht 1 of 2 (50% kans dat hij het zelf doet)

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Martin0 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:13:
Om de 90-50-10 in traditie te houden:

90% Ham word kampioen.

50% Bottas krijgt teamorders om Ham kampioen te maken

10% Ham word uit de race gereden of rijd zichzelf uit de race.
die 50% hoeft niet eens
HAM moet wel op een hele beroerde plek komen als hij niet eens 6e kan worden (6e is minimaal haalbare voor FER/MERC/RBR)
Hij heeft een P8 nodig, dus dat lukt wel :)

Afgelopen 2x is hij ook WDC geworden door niet op het podium te eindigen, laat die traditie er maar in zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
angerblub schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:55:
Het lijkt er op dat het een koud weekend gaat worden in Austin, temperaturen rond een graad of 10 het hele weekend. Wiens voordeel gaat dat zijn?
Degene wie de banden het best op temperatuur kan krijgen. (en houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
basvn schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:18:
[...]

die 50% hoeft niet eens
HAM moet wel op een hele beroerde plek komen als hij niet eens 6e kan worden (6e is minimaal haalbare voor FER/MERC/RBR)
Hij heeft een P8 nodig, dus dat lukt wel :)

Afgelopen 2x is hij ook WDC geworden door niet op het podium te eindigen, laat die traditie er maar in zitten
klopt daarom heb ik m ff aangepast./

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Ik denk niet dat er teamorders of wat dan ook komen zodat Hamilton dit weekend al kampioen wordt. Dat klinkt echt als een Ferrari-tactiek, ze maken zichzelf er vooral belachelijk mee. Het signaal wat dat verder afgeeft is dat ze geen vertrouwen hebben dat Hamilton op eigen kracht kampioen kan worden in 3 races met zo'n voorsprong :z Constructeurskampioenschap hebben ze al, dus ik zou ze lekker laten racen. Voor mijn part rijden ze elkaar kapot (dan is Hamilton ook kampioen, overigens 8)7) dat maakt voor het team verder niks uit. Laat ze maar lekker racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Ik zal nog even een daadwerkelijke 90-50-10 doen ;)

90% HAM kampioen
50% VER's race gaat weer door het toilet
10% BOT wint en HAM heeft een clusterf*ck race als in Hockenheim (en is dus nog geen kampioen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 17:04
Present, vorige race niet gezien, hopelijk deze keer wat beter resultaat voor VER.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Ja hoor.. Don heeft een keer een drukke ochtend op het werk en komt meteen pas binnen op pagina VIER!!!

#RaceWeek
#DoeEensRustig

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:54

Vuvuzela

My spire is forming

Nee het trucje is er nog gewoon. En het schijnt dat Toto heeft gezegd dat Merc inmiddels weet hoe en wat en ze er aan werken om het volgend jaar ook te hebben.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Vuvuzela schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:34:
[...]

Nee het trucje is er nog gewoon. En het schijnt dat Toto heeft gezegd dat Merc inmiddels weet hoe en wat en ze er aan werken om het volgend jaar ook te hebben.
En dat verteld die ons niet eens wat het trucje nu is, wat flauw van hem. :p

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:51
DataGhost schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:25:
Ik denk niet dat er teamorders of wat dan ook komen zodat Hamilton dit weekend al kampioen wordt. Dat klinkt echt als een Ferrari-tactiek, ze maken zichzelf er vooral belachelijk mee. Het signaal wat dat verder afgeeft is dat ze geen vertrouwen hebben dat Hamilton op eigen kracht kampioen kan worden in 3 races met zo'n voorsprong :z Constructeurskampioenschap hebben ze al, dus ik zou ze lekker laten racen. Voor mijn part rijden ze elkaar kapot (dan is Hamilton ook kampioen, overigens 8)7) dat maakt voor het team verder niks uit. Laat ze maar lekker racen.
Hamilton hoeft maar twee punten te scoren om kampioen te worden en dan moet bottas alles winnen en elke race de snelste ronde rijden :) Dus daarvoor zijn teamorders echt niet nodig

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

warp schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:42:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
*O* We've got the U. We've got the S. We've got the A. Let's go U-S-A! *O*
Ah, het zijn de meer gekuiste versies zie ik, "we" houden het netjes :+

Tijd om deze week weer eens wat "oude" COTA races te gaan bekijken (vanaf 2015), die van 2016 sla ik echter over 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Vuvuzela schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:34:
[...]

Dan kun je er donder op zeggen dat dat trucje volgend jaar verboden is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
sjaool schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:05:
[...]

Dan kun je er donder op zeggen dat dat trucje volgend jaar verboden is. :P
Ligt eraan of het binnen het regelement valt of niet.
En natuurlijk hoe erg de FIA het op zijn heupen heeft zoals bvb bij het groundeffect en de dubbele defuser.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Martin0 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:10:
[...]

Ligt eraan of het binnen het regelement valt of niet.
En natuurlijk hoe erg de FIA het op zijn heupen heeft zoals bvb bij het groundeffect en de dubbele defuser.
Ik denk dat al de andere teams bezwaren gaan indienen omdat zij dat trucje niet voor elkaar krijgen dat de FIA er dan nog eens goed naar gaat kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Eens even zien, als HAM kampioen wordt, betekent dus dat VER de race gaat winnen? *O*

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Oogje schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:25:
Eens even zien, als HAM kampioen wordt, betekent dus dat VER de race gaat winnen? *O*
Gezien de twee voorgaande jaren wel. Daar nam HAM ook alle shine van VER zijn overwinningen weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

SnowDude schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:47:
[...]

Hamilton hoeft maar twee punten te scoren om kampioen te worden en dan moet bottas alles winnen en elke race de snelste ronde rijden :) Dus daarvoor zijn teamorders echt niet nodig
Het is niet alleen dat. Bottas moet winnen + snelste ronde én Hamilton mag verder geen punten meer pakken. 3x 0 resultaat van Hamilton zie ik echt niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Martinspire schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:28:
[...]

Het is niet alleen dat. Bottas moet winnen + snelste ronde én Hamilton mag verder geen punten meer pakken. 3x 0 resultaat van Hamilton zie ik echt niet gebeuren.
De vraag is echter, als hij nu twee keer uitvalt(crash, mechanisch iets whatever) Volgen er dan de derde race teamorders? Of mag bottas dan echt proberen het kampieonschap te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

garriej schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:36:
[...]

De vraag is echter, als hij nu twee keer uitvalt(crash, mechanisch iets whatever) Volgen er dan de derde race teamorders? Of mag bottas dan echt proberen het kampieonschap te pakken.
Ik denk dat het team het weinig uitmaakt eigenlijk. Maar Lewis heeft toch alle geluk van de wereld, dus ik zie dat echt niet gebeuren. Zelfs als ie in de eerste ronde met 3 lekke banden weer terug in de pits komt, haalt ie de punten wonderbaarlijk toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Martinspire schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:40:
[...]

Ik denk dat het team het weinig uitmaakt eigenlijk. Maar Lewis heeft toch alle geluk van de wereld, dus ik zie dat echt niet gebeuren. Zelfs als ie in de eerste ronde met 3 lekke banden weer terug in de pits komt, haalt ie de punten wonderbaarlijk toch wel.
Ja tuurlijk, als hij niet echt uitvalt red je de 6e plek altijd, zie ook mexico met verstappen :+

Hij wordt gewoon kampieon, maar wat zou het een stunt zijn als hij drie 0 resultaten haalt. Het geluk is een keer op natuurlijk. aan de andere kant, als je al 7 jaar geluk heb, is het dan wel geluk of doe je iets beter als de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
garriej schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:42:
[...]

Ja tuurlijk, als hij niet echt uitvalt red je de 6e plek altijd, zie ook mexico met verstappen :+

Hij wordt gewoon kampieon, maar wat zou het een stunt zijn als hij drie 0 resultaten haalt. Het geluk is een keer op natuurlijk. aan de andere kant, als je al 7 jaar geluk heb, is het dan wel geluk of doe je iets beter als de rest?
Bij HAM is dat geluk geen toeval meer. Als je zo stabiel rijdt dan ben je natuurlijk ook altijd wel in de positie om te profiteren van domme fouten van een RBR of FER. Is ook een mooie eigenschap om te hebben.

Daarbij is BOT eigenlijk geen bedreiging voor m. Daar is ie te wisselvallig voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

garriej schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:42:
[...]

Als je afgelopen 2 races mee rekent, heeft Hamilton dit jaar minimaal 5 keer een overwinning cadeau gehad. Het begon allemaal met motorfalen in Bahrein. De meeste keren wint ie doordat Ferrari slechte calls maakt of omdat ie gratis pitstops kan maken. En dan heb je nog dat bepaalde concurrenten eraf worden gehaald (Vettel die Verstappen eraf ketst in Engeland of Bottas die Verstappen snijdt in Mexico waarbij je niet meer alleen kunt concluderen dat ie wat beter doet. Hij heeft gewoon echt veel mazzel en ik denk dat dat ook de reden is dat Verstappen volgend jaar geen kampioen gaat worden als ie wel een competitieve auto heeft. Tuurlijk, je moet er zijn, maar dit gaat echt veel verder dan simpelweg er zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 29-10-2019 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

garriej schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:36:
[...]

Denk dat de vraag is :
Kan bottas 3e winnen én snelste ronde pakken.
dat HAM die 4 punten pakt, is een stuk groter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

basvn schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:46:
[...]

Denk dat de vraag is :
Kan bottas 3e winnen én snelste ronde pakken.
dat HAM die 4 punten pakt, is een stuk groter
Denk ik ook. En Mercedes wint liever WDC in USA dan in Brazilië. Qua marketing is de VS vele malen interessanter. Dus hoe dan ook Hamilton wordt WDC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Martinspire schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:46:
[...]

Als je afgelopen 2 races mee rekent, heeft Hamilton dit jaar minimaal 5 keer een overwinning cadeau gehad. Het begon allemaal met motorfalen in Bahrein. De meeste keren wint ie doordat Ferrari slechte calls maakt of omdat ie gratis pitstops kan maken. En dan heb je nog dat bepaalde concurrenten eraf worden gehaald (Vettel die Verstappen eraf ketst in Engeland of Bottas die Verstappen snijdt in Mexico waarbij je niet meer alleen kunt concluderen dat ie wat beter doet. Hij heeft gewoon echt veel mazzel en ik denk dat dat ook de reden is dat Verstappen volgend jaar geen kampioen gaat worden als ie wel een competitieve auto heeft. Tuurlijk, je moet er zijn, maar dit gaat echt veel verder dan simpelweg er zijn.
Maar hij is er wel, voor zijn teammaat en voor de andere concurenten. Bahrein, motor probleem + vettel spin. Zie je ham wel is spinnen onder druk? Nee, dus dat doet hij al beter.

Vettel + verstappen in engeland. Is hij nog steeds sneller/er beter bij als leclerc en gasly ( :+ )

Mexico is natuurlijk meer als alleen max die weg valt. Merc heeft wel een goede tacktiek, fer niet. Is het dan de fout van ferari waardoor ze winnen of winnen ze door juist wel de goede keuze te maken?

Als je altijd alles goed doet profiteer je altijd van fouten van andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Martinspire schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:48:
[...]

Denk ik ook. En Mercedes wint liever WDC in USA dan in Brazilië. Qua marketing is de VS vele malen interessanter. Dus hoe dan ook Hamilton wordt WDC.
Ik denk eerlijk gezegd dat het winnen van een WDC in een bepaalde race niet echt veel impact daar op heeft.
Exposure die de merken krijgen is sowieso al groot dankzij de F1 en de race winnen brengt nog meer exposure maar goed het is en blijft America dus alles kan.

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:51
garriej schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:53:
[...]

Maar hij is er wel, voor zijn teammaat en voor de andere concurenten. Bahrein, motor probleem + vettel spin. Zie je ham wel is spinnen onder druk? Nee, dus dat doet hij al beter.
Dit jaar in Duitsland nog ;)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Kloppen die tijden in de OP trouwens? Alles heeft 6 uur verschil tussen USA en NL, behalve de race (7).
Pagina: 1 2 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.