[F1 2019] Race 19 GP van de Verenigde Staten Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste
Acties:
  • 70.896 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:17
SinergyX schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:31:
[...]

Dat was wel bekend, maar dat moest dan toch al lang tijdens de race gezien zijn? Toch maar eens die beelden terugkijken van de laatste paar rondjes.
Hoe kan je de vloer van de auto bekijken tijdens de race?

De enige die dat probeerde was Vettel :+ met een wieletje omhoog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 00:16
Waah schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:50:
[...]

Hoe kan je de vloer van de auto bekijken tijdens de race?
Er zijn voldoende races waarbij Verstappen op de boordradio mededeelt van 'take pictures on the straight'. Het team heeft dus gewoon camera's aan de pitmuur om de auto's vast te leggen. Nee, Verstappen ziet het zelf dan niet, maar het team weet het wel. En hetzelfde 'aan de andere kant' ook in de pitstraat zullen er voldoende camera's hangen, zowel om eigen auto te fotograferen als die van de concurrentie. Laat staan dat ze ook nog voldoende camera's boven de pitbox zullen hebben om bij de pitstop foto's te maken (mogelijk ook van de onderkant?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:06

sjaool

Every life should have 9 cats

Pyrone89 schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:24:
[...]

Vermakelijk is het zeker. Handig voor je toekomstige kansen? Nee. Hij moet oppassen niet de Alonso-route op te gaan dat je mega-goed bent maar allerlei deuren voor je gesloten zijn door je gedrag en uitspraken

En dat zeg ik als fan (die wil dat alle deuren voor hem openblijven)
Wat Max gezegd heeft gaat lang nog niet zover als wat Alonso gezegd heeft. Hij heeft alleen vals spelen geopperd. Dat is eigenlijk hetzelfde als zeggen dat iemand je expres van de baan heeft gereden terwijl het een race-incident was.

Er wordt veel te zwaar aan zijn opmerkingen getild. Denk je nu echt dat Ferrari of Mercedes hem hierom niet meer zouden willen hebben als coureur? Dan moet je het echt een stuk bonter maken dan een loze opmerking in een interview.

Volgende race staat iedereen weer gewoon met elkaar te praten en gein te trappen. Het hoort allemaal bij het politieke spelletje dat F1 heet. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
RobertMe schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:06:
[...]

Er zijn voldoende races waarbij Verstappen op de boordradio mededeelt van 'take pictures on the straight'. Het team heeft dus gewoon camera's aan de pitmuur om de auto's vast te leggen. Nee, Verstappen ziet het zelf dan niet, maar het team weet het wel. En hetzelfde 'aan de andere kant' ook in de pitstraat zullen er voldoende camera's hangen, zowel om eigen auto te fotograferen als die van de concurrentie. Laat staan dat ze ook nog voldoende camera's boven de pitbox zullen hebben om bij de pitstop foto's te maken (mogelijk ook van de onderkant?)
Dan zie ik nog steeds niet hoe je de onderkant gaat bekijken.... Leuk een foto van de zijkant, maar als er een gat in de bodem zit.....
Enige wat ik kan bedenken is de camera's die ze wel in de curbstones hebben zitten. Maar als de auto er overheen rijd heb je wel wat weinig licht :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 14:16
Waah schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:21:
[...]

Dan zie ik nog steeds niet hoe je de onderkant gaat bekijken.... Leuk een foto van de zijkant, maar als er een gat in de bodem zit.....
Enige wat ik kan bedenken is de camera's die ze wel in de curbstones hebben zitten. Maar als de auto er overheen rijd heb je wel wat weinig licht :+
De vloer kan je op sommige plekken ook vanaf de bovenkant gewoon zien omdat er niks op zit. De plek voor de achterwielen bijvoorbeeld, waar het hier om gaat.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1222698

[...]

Vermakelijk is het zeker. Handig voor je toekomstige kansen? Nee. Hij moet oppassen niet de Alonso-route op te gaan dat je mega-goed bent maar allerlei deuren voor je gesloten zijn door je gedrag en uitspraken

Het zal Ferrari de broek niet doen bollen wat VER zegt over Ferrari. Indien VER Ferrari weer eens wereldkampioen gaat maken, dan zetten ze een standbeeld voor hem neer op Maranello. En als Ferrari met VER meer kansen ziet dan enig ander, dan is 1+1=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Anoniem: 1222698 schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:24:
[...]

Het zal Ferrari de broek niet doen bollen wat VER zegt over Ferrari. Indien VER Ferrari weer eens wereldkampioen gaat maken, dan zetten ze een standbeeld voor hem neer op Maranello. En als Ferrari met VER meer kansen ziet dan enig ander, dan is 1+1=2
Sowieso moet Ferrari dan eerst nog maar 's met een WDC/WCC waardige auto/team combinatie op de proppen komen. Dat gaat ook nog wel even duren als het afgelopen decennium een indicatie is...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 22:44
De auto is één ding, een goede strategie is wat anders :+.

Zo heel slecht was die Ferrari dit jaar helemaal niet vergeleken met Mercedes. Leclerc kon ze regelmatig wel OK bijbenen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

sjaool schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:22:
[...]

Vettel is weer eens inspecteur aan het spelen bij de Red Bull... :P
Inspector Seb _O-

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 13:48
Waah schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:21:
[...]
Niet als er een gat in zit :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
sjaool schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:10:
[...]

Wat Max gezegd heeft gaat lang nog niet zover als wat Alonso gezegd heeft. Hij heeft alleen vals spelen geopperd. Dat is eigenlijk hetzelfde als zeggen dat iemand je expres van de baan heeft gereden terwijl het een race-incident was.

Er wordt veel te zwaar aan zijn opmerkingen getild. Denk je nu echt dat Ferrari of Mercedes hem hierom niet meer zouden willen hebben als coureur? Dan moet je het echt een stuk bonter maken dan een loze opmerking in een interview.

Volgende race staat iedereen weer gewoon met elkaar te praten en gein te trappen. Het hoort allemaal bij het politieke spelletje dat F1 heet. ;)
Mwah, bij Ferrari ligt dat toch even iets anders denk ik. Dat is een religie bijna. Zie ook Prost die werd gewieberd om een verkeerde opmerking over de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 22:47
Chiron schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:29:
[...]

Nog niet, maar het zat in de vloer voor een van de achterwielen:

[...]

https://formulaspy.com/f1...y-hole-in-his-floor-66033
Ik weet het wel, dat zijn al die achterlijke broodjes en randjes en curbs die er op COTA liggen. Leg direct achter de rood/witte curbs gewoon gras neer en niemand gaat nog offtrack.

Ik heb in iRacing een schijthekel aan deze baan omdat de tracklimits zo raar zijn, in F1 is het niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:21

epo

[...]

Je maakt je veel te druk over dingen, niks aan de hand, iedereen roept weleens wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 08:13
epo schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:40:
[...]

Je maakt je veel te druk over dingen, niks aan de hand, iedereen roept weleens wat.
Of misschien maak jij je niet druk genoeg over dingen? ;)

Niet iedereen is F1 coureur en als F1 coureur met een dik salaris en fatsoenlijke mediatraining wordt er gewoon van je verwacht dat je geen ongefundeerde onzin over je concurrenten uitkraamt.. Kunnen bepaalde fans er wel van smullen omdat het hun onderbuikjes stilt maar dat maakt het nog niet zomaar ok alles te kunnen roepen. Dit vervolgens wegwuiven onder de mantel der liefde omdat hij zo lekker jong/direct/onnozel is vind ik een vreemd argument, volwassen mensen in de spotlights mogen/moeten toch gewoon verantwoordelijk gehouden worden voor wat ze publiekelijk zeggen?

Ach, ieder zo zijn mening.. O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 00:16
Grimmie187 schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:53:
[...]

Niet iedereen is F1 coureur en als F1 coureur met een dik salaris en fatsoenlijke mediatraining wordt er gewoon van je verwacht dat je geen ongefundeerde onzin over je concurrenten uitkraamt.. Kunnen bepaalde fans er wel van smullen omdat het hun onderbuikjes stilt maar dat maakt het nog niet zomaar ok alles te kunnen roepen. Dit vervolgens wegwuiven onder de mantel der liefde omdat hij zo lekker jong/direct/onnozel is vind ik een vreemd argument, volwassen mensen in de spotlights mogen/moeten toch gewoon verantwoordelijk gehouden worden voor wat ze publiekelijk zeggen?

Als je dan toch zo vol erop gaat. Die ongefundeerd berichten van Ferrari na een bepaalde sandwich in Singapore was je dan zeker ook fel op tegen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

[...]

volwassen mensen in de spotlights mogen/moeten toch gewoon verantwoordelijk gehouden worden voor wat ze publiekelijk zeggen?
VER hoeft zich dan in ieder geval niet te verantwoorden t.o.v. jou. En in principe tegenover niemand.

Ik begrijp je zure gedoe wel. Kudtweekend voor Ferrari en dan is het altijd een truuk om de aandacht van je frustraties af te leiden en de pijlen te richten op een ander. Kom op joh...#doejijeensvolwassen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:32
[...]

We hebben het over autocoureurs, niet over politici :O

Psychologische oorlogsvoering is part of the job *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
RobertMe schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:58:
[...]

Als je dan toch zo vol erop gaat. Die ongefundeerd berichten van Ferrari na een bepaalde sandwich in Singapore was je dan zeker ook fel op tegen?
Anoniem: 1222698 schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:59:
[...]

VER hoeft zich dan in ieder geval niet te verantwoorden t.o.v. jou. En in principe tegenover niemand.

Ik begrijp je zure gedoe wel. Kudtweekend voor Ferrari en dan is het altijd een truuk om de aandacht van je frustraties af te leiden en de pijlen te richten op een ander. Kom op joh...#doejijeensvolwassen
Projectie en onderbuikjes kan ik niet zoveel mee..

In plaats van inhoudelijke reacties op mijn post te krijgen moet ik eerst een Ferrari tweet van 3 jaar geleden veroordelen en daarna tot mij nemen dat Max mij geen verantwoording schuldig is en ik niet zo zuur moet doen? Wat zei je ook alweer over volwassen?.. _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Grimmie187 schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:08:
[...]

[...]

In plaats van inhoudelijke reacties op mijn post te krijgen moet ik eerst een Ferrari tweet van 3 jaar geleden veroordelen en daarna tot mij nemen dat Max mij geen verantwoording schuldig is en ik niet zo zuur moet doen?
Wat klopt daar niet aan dan? Jij vindt kennelijk dat VER die opmerking niet had moeten maken en zich daarvoor zou moeten verontschuldigen. Wie ben jij dan wel om dat uit te maken. VER is de enige die dat bepaalt. En verder niemand.

*knip* Dat kun je ook anders verwoorden

[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 04-11-2019 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 29-05 15:18
Grimmie187 schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:08:
[...]

[...]

Projectie en onderbuikjes kan ik niet zoveel mee..

In plaats van inhoudelijke reacties op mijn post te krijgen moet ik eerst een Ferrari tweet van 3 jaar geleden veroordelen en daarna tot mij nemen dat Max mij geen verantwoording schuldig is en ik niet zo zuur moet doen? Wat zei je ook alweer over volwassen?.. _O-
Mag ik vragen wat je wil bereiken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:00

Pierre

Van nature lui!

Zullen we het gezellig houden?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
DoeEensGek schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:19:
[...]

Mag ik vragen wat je wil bereiken?
Ik probeerde een discussie te voeren over wat je als coureur (Max) wel of niet voor de camera kunt zeggen maar het is hopeloos gefaald..
Ik zeg al niks meer, heb @DaniëlWW2 beloofd hem geen extra werk meer te bezorgen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:41

Vuvuzela

My spire is forming

Grimmie187 schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:29:
[...]
Ik probeerde een discussie te voeren over wat je als coureur (Max) wel of niet voor de camera kunt zeggen maar het is hopeloos gefaald..
_O- grapjas..
Lees even je eigen post terug waarmee je begint. Niets dat lijkt op een discussie willen voeren.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Kap met trollen. Niemand zegt dit, niemand eist dit. Als het je niet bevalt, dan reageer je hier maar niet. Je gaat hier alleen niet zo lopen provoceren.

[ Voor 76% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-11-2019 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 18:51

basvn

Breezand - NHN

okay, ffies wat gein tussen de discussies door
[YouTube: GTA F1 - American Grand Prix [F1 Quality Memes]]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Anoniem: 1222698 schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:31:
[...]

Als jij het ook bent. Het is jouw feestje
Ik ben pas tevreden als bewezen wordt dat Ferrari wel, of juist niet, iets illegaals heeft gedaan mbt de fuel flow en, als ze dat gedaan hebben, ze op 0 punten worden gezet. Vrees dat ik dus niet tevreden ga worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:46
toolkist schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:36:
[...]

Ik ben pas tevreden als bewezen wordt dat Ferrari wel, of juist niet, iets illegaals heeft gedaan mbt de fuel flow en, als ze dat gedaan hebben, ze op 0 punten worden gezet. Vrees dat ik dus niet tevreden ga worden ;)
Dit soort trucs horen bij autosport, dus er zullen geen punten afgenomen worden. Het is gewoon bijzonder creatief met de regels omgaan, en soms hoor je wel eens de vreemdste oplossingen zoals ferrari *misschien* heeft gebruikt. Of het publiek ooit de details gaat horen...? Ga er maar niet van uit, dus hoef je er ook niet druk om te maken :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

toolkist schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:36:
[...]

Zolang er in de reglementen niet staat dat iets niet mag, is het toegestaan. Het is dus nu achteraf niet meer te bewijzen of zij überhaupt iets tegen de reglementen hebben gedaan. Uiteraard is het aan een ieder om uit te spreken dat het wel zo is, of althans het in twijfel te brengen als er misschien iets is gedaan wat nu illegaal is. Bewijzen zijn er op dit moment gewoon niet. En als die er zijn, nogmaals het was toen niet expliciet verboden.

Zit dus niet meer en minder op dan het te laten varen en overgaan tot de orde van de dag. De pijlen op VER richten is dan altijd wel een dankbaar iets.. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Je verzint dingen om je eigen verzonnen punten te maken..

Waar lees jij die “ Dit vervolgens wegwuiven onder de mantel der liefde omdat hij zo lekker jong/direct/onnozel is vind ik een vreemd argument” opmerkingen dan?

Sorry hoor, ik wil er echt niet een persoonlijk ding van maken maar je dringt je mening nogal op en legt mensen dingen in de mond.. Kom maar met voorbeelden aub.

Een Vettel die een flinke stuurbeweging richting HAM maakt (op inrijden eigenlijk) of scheldende Vettel “tell Charlie to go #*#* himself” zijn de voorbeelden die jou toch pijn hebben moeten doen..

(Ik heb overigens niets geven Vettel, kan wel genieten van passievolle sporters, zoiets als Max :9 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Storm in een glas water dit. Bij de f1 hoort ook modder gooien, dit is vaker gebeurd.

Net of Ferrari zo heilig is....

VER took #Kimi7 out and then he went to #Seb5 #SingaporeGP

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 16:29

psy

Valt mij wel op dat velen hier schermen met "het was toegestaan tot het expliciet verboden werd". Echter, áls het gaat om het beïnvloeden van een sensor kan je zoiets nooit meer beweren. Een sensor zit daar niet voor niets. Ga je daar op wat voor manier aan knutselen, is dat gewoon moedwillig de zaak saboteren. Niks "toegestaan tot het expliciet verboden werd". Dat vind ik echt misselijk makend om te beweren.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
D-Ed schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:02:
[...]

Je verzint dingen om je eigen verzonnen punten te maken..

Waar lees jij die “ Dit vervolgens wegwuiven onder de mantel der liefde omdat hij zo lekker jong/direct/onnozel is vind ik een vreemd argument” opmerkingen dan?

Sorry hoor, ik wil er echt niet een persoonlijk ding van maken maar je dringt je mening nogal op en legt mensen dingen in de mond.. Kom maar met voorbeelden aub.
Ik spreek toch niemand persoonlijk aan? Ik baseer mijn mening op wat ik lees op Nederlandse F1 sites, reddit, nu.nl, tweakers, etc. Daar lees ik best vaak (toegegeven: op tweakers en reddit wat minder) dat Max zijn uitspraken hem vergeven worden vanwege bovenstaande redenen. Ik vind dat hij af en toe over de scheef gaat en als het dan ook nog eens beschuldigingen aan het adres van Ferrari zijn reageer ik misschien wat feller.. ;)
Een Vettel die een flinke stuurbeweging richting HAM maakt (op inrijden eigenlijk) of scheldende Vettel “tell Charlie to go #*#* himself” zijn de voorbeelden die jou toch pijn hebben moeten doen..
(Ik heb overigens niets geven Vettel, kan wel genieten van passievolle sporters, zoiets als Max :9 )
Absoluut! Ik vond dat Vettel in beide gevallen gigantisch over de scheef ging, behoorlijk beschamend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:53
Wel grappig dat ik Vettel de laatste jaren wel mag eigenlijk, komt sinds 2017 een stuk relaxter over dan de jaren daarvoor.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Grimmie187 schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:13:
[...]

Ik spreek toch niemand persoonlijk aan? Ik baseer mijn mening op wat ik lees op Nederlandse F1 sites, reddit, nu.nl, tweakers, etc. Daar lees ik best vaak (op tweakers en reddit wat minder) dat Max zijn uitspraken hem vergeven worden vanwege bovenstaande redenen. Ik vind dat hij af en toe over de scheef gaat en als het dan ook nog eens beschuldigingen aan het adres van Ferrari zijn reageer ik misschien wat feller.. ;)

[...]

Absoluut! Ik vond dat Vettel in beide gevallen gigantisch over de scheef ging, behoorlijk beschamend.
Okay, helder maar dan nog. Door mensen als groep weg te zetten maak je de discussie eigenlijk onmogelijk.. Zo kun je van andere fora meningen trekken en die hier delen alsof ‘wij’ (Tweakers) ook die mening hebben.. Afijn.. Ik ga weer door met de avond en wens iedereen het beste d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Als een TBS'er een GPS tracker moet dragen specifiek om te zorgen dat gevolgd kan worden dat hij niet uit een bepaald gebied gaat.

Maar hij kan dan zijn iphone snoertje erlangs leggen waardoor het lijkt of hij nog in het gebied zit, ook al zit hij er niet meer.

Dan is het ok want er was niet afgesproken dat hij het snoertje er niet naast mag leggen. :P :+

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ze zullen de bevindingen gewoon tegen de regels houden.

Zie het remmen voorbeeld van Renault. Daarvan bleek het ook niet verboden te zijn, maar werden ze wel bestraft omdat in de reglementen staat dat een coureur zelf alles moet doen, en geen hulpsystemen mag.

Als blijkt dat ze de sensor foppen om zo op bepaalde momenten extra brandstof toe te voeren kan dat ook onder een hulpsysteem vallen.

Maar dat gebeurt niet, want de FIA meet altijd met verschillende maten. Eerder was er een tram met exact dezelfde soort uitleg, en die kregen een tijdstraf, ipv diskwalificatie......

On a lighter note:
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 04-11-2019 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
psy schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:12:
Valt mij wel op dat velen hier schermen met "het was toegestaan tot het expliciet verboden werd". Echter, áls het gaat om het beïnvloeden van een sensor kan je zoiets nooit meer beweren. Een sensor zit daar niet voor niets. Ga je daar op wat voor manier aan knutselen, is dat gewoon moedwillig de zaak saboteren. Niks "toegestaan tot het expliciet verboden werd". Dat vind ik echt misselijk makend om te beweren.
Helemaal mee eens. Op deze manier kan je alle sensoren wel verstoren met allerlei knutsels: er staat immers niet beschreven dat je geen wiggelroede langs de sensor voor de oliedruk mag borduren 8)7 .

Bizar dat dit op het F1 wereldtoneel is toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

StealthyPeanut schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:50:
[...]

Helemaal mee eens. Op deze manier kan je alle sensoren wel verstoren met allerlei knutsels: er staat immers niet beschreven dat je geen wiggelroede langs de sensor voor de oliedruk mag borduren 8)7 .

Bizar dat dit op het F1 wereldtoneel is toegestaan.
Maar hoe wil je nou spul verbieden waarvan je van het bestaan nog niet af weet?
Zonder er een spec formula van te maken lukt dat niet.
Regels lopen in die zin altijd achter op de ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-05 12:29
psy schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:12:
Lijkt mij ook.

Maar ik zit nu te bedenken dat het ook heel erg afhankelijk is hoe de FIA het letterlijk heeft geformuleerd.

Ik heb het uit de versimpelde uitleg op tv altijd als volgt begrepen:
Je mag niet meer dan x fuelflow hebben. En dat wordt gecontroleerd door een sensor. Dat die sensor kapot is, of vanwege een kabel even niet registreert doet dan niks af van de regel dat je niet meer dan x fuelflow mag hebben. Als de weegbrug van de FIA het begeeft mag je auto ook niet ineens onder het minimum gewicht zitten.

Maar als er in de reglementen staat:
Je niet meer fuelflow mag hebben dan de sensor registreert.

Daar bedoelen ze dan natuurlijk hetzelfde mee, maar door hoe het geformuleerd staat kan je er dan wel weer wat mee. Je kan op je vingers natellen dat het vervolgens niet de bedoeling is dat je de sensor buiten werking gaat stellen. Maar dan kan ik wel begrijpen dat je in een grijs gebied ga komen. Want er zullen wel veel meer momenten zijn dat die sensor even niet registreert. Hobbel op de baan, snelle variaties in flow, statische elektriciteit, enz. Elk team zal hier waarschijnlijk gebruik van maken.

Maar als je vervolgens gaat kijken hoe je die kleine momentjes van niet registeren kan uitvergroten,....... Dan kan je wel eens op die data kabel van Ferrari uit komen.

Kent iemand de fuelflow regels goed?

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Edgenumber Er is inderdaad een maximale fuelflow. Deze is 100kg/uur. Echter; als je op een of andere manier niet kunt meten dat die maximale flow wordt overschreden; wat dan?
Dan is het dus tijd voor een verscherping van de regels.

Maar in alle eerlijkheid sterkt dit gekloot mij in de gedachte dat we gewoon lekker een vaste hoeveelheid benzine moeten geven, en laat ze dan zelf maar uitzoeken wat ze ermee uitvreten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:22

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:De rest van de discussie over de fuel flow meter van Ferrari mag in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1

Hou het daar netjes en speel niet op de man en doe niet overdreven zuur. Deze gaat nu dicht en op naar Brazilië

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.