All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Dus die onzin werkt niet eens overal hetzelfde? manmanman
Ik begin een beetje moe te worden van deze opmerking.
Als iemand zegt "Ham is goed in de regen" Duitsland vergeten?
Als iemand zegt "Merc maakt eigenlijk nooit fouten bij een pitsstop" Duitsland vergeten?
Wat je ook zegt, het maakt allemaal geen zak uit want Duitsland is gebeurd. Omdat er een chaos race in Duitsland was, laten we de andere afgelopen weetikhoeveel jaar maar even vergeten.
Hij wordt voor de 7e keer wereldkampioen, dat komt echt niet alleen maar door geluk.
Tja feit is gewoon mercedes heeft dat weekend wel degelijk flink verkloot.garriej schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:10:
[...]
Als iemand zegt "Merc maakt eigenlijk nooit fouten bij een pitsstop" Duitsland vergeten?
Wat je ook zegt, het maakt allemaal geen zak uit want Duitsland is gebeurd. Omdat er een chaos race in Duitsland was, laten we de andere afgelopen weetikhoeveel jaar maar even vergeten.
Hij wordt voor de 7e keer wereldkampioen, dat komt echt niet alleen maar door geluk.
Jij zegt Hamilton spint nooit, In duitsland deed hij dat 2 keer (of eigenlijk anderhalf die eerste was geen echte spin)
Je hebt mij nooit horen zegen dan hij de WDC's niet verdient. Want ik vind namelijk dat hij dat wel doet.
Tja afschaffen in de EU maak je dat niet beter van. Persoonlijk mag het van mij altijd zomertijd zijn, ik ben geen ochtend mens en daardoor heb ik vaak toch een extra uurtje daglicht.mark-k schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:09:
[ Voor 22% gewijzigd door SnowDude op 29-10-2019 13:17 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
WDC winnen geeft Mercedes weer de mogelijkheid om in de VS allerlei talkshows en nieuwsprogramma's af te gaan om met de winst te pochen. Extra reden om Hamilton uit te nodigen.Martin0 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:03:
[...]
Ik denk eerlijk gezegd dat het winnen van een WDC in een bepaalde race niet echt veel impact daar op heeft.
Exposure die de merken krijgen is sowieso al groot dankzij de F1 en de race winnen brengt nog meer exposure maar goed het is en blijft America dus alles kan.
Overigens is Hamilton de afgelopen jaren wel bij wat programma's langs geweest. Hebben rijders/teams nog bekend gemaakt ergens te verschijnen? Alleen van Haas weet ik dat ze Nascar gaan doen met het Haas team aldaar. De rest nog iets van bekend?
Klopt, dat was niet goed. Feit blijft dat het een uitzondering was. En nee ik ben het niet vergeten, ik zei niet voor niks "onder druk". Iedereen kan wel is spinnen of een fout maken. Feit blijft dat hij dat zo weinig doet en zijn team ook niet, dat je eigenlijk niet meer over geluk kan spreken.SnowDude schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:12:
[...]
Tja feit is gewoon mercedes heeft dat weekend wel degelijk flink verkloot.
Jij zegt Hamilton spint nooit, In duitsland deed hij dat 2 keer (of eigenlijk anderhalf die eerste was geen echte spin)
En ik wordt heel erg moe van dit soort reacties. Er werd een directe vraag gesteld, wanneer is Hamilton eigenlijk voor het laatst zonder technische pech uitgevallen. Dit is daarop (een fout, want Hamilton finishde de race gewoon) direct antwoord. Dat jij je dan geroepen voelt om een lofzang over Hamilton af te steken is leuk voor je maar je gaat totaal aan de vraag voorbij en je valt daarmee de poster die die vraag netjes (fout) beantwoorde volledig ten onrechte aan.garriej schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:10:
[...]
een treffende spreuk
Het "probleem" is dat Hamilton de luxe heeft om afwachtend te kunnen rijden. Vecht je voor elke punt dan zul je aanvallender en dus ook risicovoller moeten rijden.Leon Zwiers schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:44:
[...]
Bij HAM is dat geluk geen toeval meer. Als je zo stabiel rijdt dan ben je natuurlijk ook altijd wel in de positie om te profiteren van domme fouten van een RBR of FER. Is ook een mooie eigenschap om te hebben.
Daarbij is BOT eigenlijk geen bedreiging voor m. Daar is ie te wisselvallig voor.
"When you grow up your heart dies"
aargh, je avatar! Poesie Maauwsjaool schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:37:
[...]
Het "probleem" is dat Hamilton de luxe heeft om afwachtend te kunnen rijden. Vecht je voor elke punt dan zul je aanvallender en dus ook risicovoller moeten rijden.
een treffende spreuk
Dat was een experiment om te kijken hoe mijn identicon eruit ziet.
Inmiddels zijn ze weer terug. Helaas leven Joschka en Mischa beiden al niet meer.
[ Voor 16% gewijzigd door sjaool op 29-10-2019 13:39 ]
Om het nog "makkelijker" te maken:mark-k schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:09:
[...]
Amerika gaat dus 1 a 2 weken later dan ons naar wintertijd, maar ook 1 a 2 weken eerder naar zomertijd (begin maart, en wij eind maart).
En dan doen niet alle staten mee met DST (aka wintertijd): Hawaii doet helemaal niet mee aan DST, maar Arizona doet een heel klein gebied mee aan DST.
Als je van de Westkant naar de Oostkant van Arizona rijdt, moet je (als je alle tijdswisselingen meeneemt en je neemt de 'hoofdroute') 7x de klok verzetten

(Ik weet van Phoenix, AZ dat ze niet meedoen, doordat NASCAR daar volgende week rijdt)
Dat was de vraag niet. We hadden het over het "geluk" van Ham.pro_6or schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:36:
[...]
En ik wordt heel erg moe van dit soort reacties. Er werd een directe vraag gesteld, wanneer is Hamilton eigenlijk voor het laatst zonder technische pech uitgevallen. Dit is daarop (een fout, want Hamilton finishde de race gewoon) direct antwoord. Dat jij je dan geroepen voelt om een lofzang over Hamilton af te steken is leuk voor je maar je gaat totaal aan de vraag voorbij en je valt daarmee de poster die die vraag netjes (fout) beantwoorde volledig ten onrechte aan.
Overigns quote hij mij vrij duidelijk over de spin, niet over het uitvallen. En dat klopte ook al niet, want ik zei niet voor niks "onder druk".
Ik ben geen hamilton fan, maar mensen geven hem echt te weinig credits.
Ho even ik antwoorde wel degelijk goed! Zijn vraag was niet wanneer Hamilton uit viel maar wanneer hij spinde onder druik.pro_6or schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:36:
[...]
En ik wordt heel erg moe van dit soort reacties. Er werd een directe vraag gesteld, wanneer is Hamilton eigenlijk voor het laatst zonder technische pech uitgevallen. Dit is daarop (een fout, want Hamilton finishde de race gewoon) direct antwoord. Dat jij je dan geroepen voelt om een lofzang over Hamilton af te steken is leuk voor je maar je gaat totaal aan de vraag voorbij en je valt daarmee de poster die die vraag netjes (fout) beantwoorde volledig ten onrechte aan.
mark-k schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:09:
[...]
Vanaf 3:52
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Er is een F1 event in Hollywood met RIC, BOT en VER.Martinspire schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:14:
[...]
Overigens is Hamilton de afgelopen jaren wel bij wat programma's langs geweest. Hebben rijders/teams nog bekend gemaakt ergens te verschijnen? Alleen van Haas weet ik dat ze Nascar gaan doen met het Haas team aldaar. De rest nog iets van bekend?
https://www.formula1.com/...lKJXiJoV7HV39IM6msB3.html
Spareribs afhalen en met bord op schoot de F1 kijken, top weekend
Rudolf stelde de vraag om 9:44garriej schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:43:
[...]
Dat was de vraag niet. We hadden het over het "geluk" van Ham.
Overigns quote hij mij vrij duidelijk over de spin, niet over het uitvallen. En dat klopte ook al niet, want ik zei niet voor niks "onder druk".
Ik ben geen hamilton fan, maar mensen geven hem echt te weinig credits.
Rudolf
maar even denken wanneer Hamilton voor het laatst uitviel zonder mechanische problemen. Uhhhhh echt heel lang geleden.
Jij reageerde daar dan als eerste op, maar ook anderen reageerden daarop en toen werd het weer je zo'n je mag Hamitlon niet aanvallen reactie terwijl het een oprechte vraag was volgens mij. En niet eens een die in de verste verte op kritiek op Hamilton lijkt.
een treffende spreuk
Jongens laten we gewoon even elkaar laten, niet dat gekibbel over wie wat zei en wel of niet..
Bedankt.
Jack of all trades, master of none
Wat kingdijk hierboven zegt.pro_6or schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:59:
[...]
Rudolf stelde de vraag om 9:44
Rudolf
maar even denken wanneer Hamilton voor het laatst uitviel zonder mechanische problemen. Uhhhhh echt heel lang geleden.
Jij reageerde daar dan als eerste op, maar ook anderen reageerden daarop en toen werd het weer je zo'n je mag Hamitlon niet aanvallen reactie terwijl het een oprechte vraag was volgens mij. En niet eens een die in de verste verte op kritiek op Hamilton lijkt.
Het is niet mijn bedoeling geweest om op deze manier te reageren. Laten we het weer over de US GP hebben
een treffende spreuk
Ik vind het echt een lastige baan in race games/sims.Sniffels schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:46:
Circuit of the americas staat toch erg hoog op mijn lijst om ook een keertje op te rijden ! heb iets met die baan
Spareribs afhalen en met bord op schoot de F1 kijken, top weekend
Nou heb ik ook maar weinig talent.
Geweldige track! In F1 2018 in een oude Lotus op COTA in de stromende regen, echt een aanrader!Rudolf schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:06:
[...]
Ik vind het echt een lastige baan in race games/sims.
Wel fijn zo laat, alle verjaardagen kunnen gewoon gevierd worden en dan kan ik alsnog rustig de kwalificatie kijken
Ik twijfelde om deze opmerking te maken, ik heb hetzelfde. Mooie baan. In sims niet te doen, ik kan gewoon niet meerdere normale rondes aan elkaar knopenRudolf schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:06:
[...]
Ik vind het echt een lastige baan in race games/sims.
Naast het feit dat ik geen F1 games meer speel want geen VR. Is zulk soort combi's erg vet ja! maar dan hoef je niet competatief te zijn, twee weken geleden was de IMSA race van iracing op COTA, ik wil het er niet over hebbenJeroenTheStig schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:07:
[...]
Geweldige track! In F1 2018 in een oude Lotus op COTA in de stromende regen, echt een aanrader!
[ Voor 37% gewijzigd door garriej op 29-10-2019 16:30 ]
Ik kan de race fijn kijken in het zwembad in Salvador (Bahia) en ook nog eens mooi om 14:10 dacht ik ivm wintertijd).TrekDr0p schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:24:
COTA!!!!!!!!!!!
Wel fijn zo laat, alle verjaardagen kunnen gewoon gevierd worden en dan kan ik alsnog rustig de kwalificatie kijken
Dit is de eerste wetenschappelijke conferentie waarbij ik het verzoek kreeg om genoeg zwemkleding mee te nemen
Verwijderd
Dus we kunnen seizoen 20/21 gewoon overslaan. Hij , HAM, wordt dan toch wereldkampioen?! Scheelt weer een hoop discours en chagrijnige gebrouilleerdheid in de race topicsgarriej schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:10:
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2019 17:39 ]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Even een vraag over de komende GP, is de Q nou om 22.00 of 23.00???? Ik lees overal 22.00!
Dan zal het wel 23:00 zijn!pilskes schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:26:
Wat een gekibbel zeg.......
Even een vraag over de komende GP, is de Q nou om 22.00 of 23.00???? Ik lees overal 22.00!
https://www.gpupdate.net/...de-verenigde-staten-2019/
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 1 Nov 2019 17:00-18:30 Eerste vrije training 21:00-22:30 Tweede vrije training 2 Nov 2019 19:00-20:00 Derde vrije training 22:00-23:00 Kwalificatie 3 Nov 2019 20:10 Race |
[ Voor 45% gewijzigd door Barfman op 29-10-2019 21:41 ]
Je kan ook gewoon bij de organisator kijken:Barfman schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:33:
Dit zijn de juiste tijden:
https://www.gpupdate.net/...de-verenigde-staten-2019/
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 1 Nov 2019 17:00-18:30 Eerste vrije training 21:00-22:30 Tweede vrije training 2 Nov 2019 19:00-20:00 Derde vrije training 22:00-23:00 Kwalificatie 3 Nov 2019 20:10 Race
https://www.formula1.com/en/racing/2019/United_States.html
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik ga dit topic mijden tot de Q. Niet dat ik veel toevoeg, maar meelezen wordt er niet leuker op.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:50:
[modbreak=title,url] En stop ook maar weer met welles/nietes over Hamilton. [/modbreak]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Er zijn hier dus mensen (ik) die op de dag dat wintertijd in Nederland in ging, naar USA gevlogen zijn en ook nog eens op de dag, sterker nog.. In de nacht dat de wintertijd in de USA in gaat terug vliegen..mark-k schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:09:
[...]
Dit kan ik iedereen afraden.

I served in a company of heroes.
Goed plan, 2015 is één van mijn favorieten. Vooral als je je realiseert in welke auto Max rijdt en met wie hij op een gegeven moment aan het vechten ishardware-lover schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:03:
[...]
Ah, het zijn de meer gekuiste versies zie ik, "we" houden het netjes
Tijd om deze week weer eens wat "oude" COTA races te gaan bekijken (vanaf 2015), die van 2016 sla ik echter over
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Je kan deze calendar ook syncen met je agenda. Dan heb je altijd de juiste tijdYakuzA schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:49:
[...]
Je kan ook gewoon bij de organisator kijken:
https://www.formula1.com/en/racing/2019/United_States.html
Ik voorspel een kleddernatte race en Hulkenberg wint.
(btw mijn voorspellingen zijn net zo betrouwbaar als die van alle wichelroedelopende deskundologen hier
Na het Tequila debacle van afgelopen weekend ga ik nu maar aan de lauwe Bud light en een reserve ribje.
[ Voor 22% gewijzigd door PalingDrone op 30-10-2019 14:28 ]

tijden zijn CET (dus voor ons)
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
High speed test? Wat/wie doet dat?
Kwalificatie wat later dan de racetijd, ook iets om niet te vergeten
Float like a butterfly, sting like a bee.
Safetycar en Medical car gaan racen
Nee is testen of alle systemen werken, en dat doen bovenstaande auto's
Hier kort filmpje van USGP 2018
[ Voor 21% gewijzigd door basvn op 30-10-2019 14:42 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dat lijkt mij zo lekkerbasvn schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:42:
[...]
Safetycar en Medical car gaan racen![]()
Nee is testen of alle systemen werken, en dat doen bovenstaande auto's
Hier kort filmpje van USGP 2018
[YouTube: F1 2018 - Austin | High Speed Track Test | F1TV]
Even helemaal losgaan met zo'n Mercedes op een lege baan.
Idd, o.a. in dit gedeelte van de race. Niet echte geweldig qua kwaliteit, maar het geeft een idee. Voor wie de race uit 2015 nog niet heeft gezien, beslist doen als je daar ook de mogelijkheden voor hebt.Tylocke schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 23:40:
[...]
Goed plan, 2015 is één van mijn favorieten. Vooral als je je realiseert in welke auto Max rijdt en met wie hij op een gegeven moment aan het vechten is
Testing, one, two ...
Met zo'n pro coureur als Maylander, die ook al jaren de SC rijd, denk ik niet dat dat nodig is.DeKaerften schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:17:
Wat ik me dan afvraag: zou Bernd Mayländer ook een aantal uurtjes in een simulator rijden, ter voorbereiding van een GP weekend? Het lijkt vrij sloom, als er F1 auto's achter rijden, maar vanuit het perspectief van de safety car is dat ding toch echt behoorlijk aan het stampen.
PSN
Denk dat die gewoon op een F1 sim gaat rijden.YakuzA schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:28:
[...]
Met zo'n pro coureur als Maylander, die ook al jaren de SC rijd, denk ik niet dat dat nodig is.
het circuit weer even in je hoofd krijgen is wel lekker denk hoor
De safetycar en de medical car rijden op donderdag diverse rondjes. later in het weekend ook nog wel wat trouwens. Dat gaat in het begin langzaam, waarbij ook een baaninspectie plaastvind. gedurende het weekend gaan ze steeds harder rijden. De simulator is voor hen niet nodig denk ik, maar kan het ook niet uitsluiten.DeKaerften schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:17:
Wat ik me dan afvraag: zou Bernd Mayländer ook een aantal uurtjes in een simulator rijden, ter voorbereiding van een GP weekend? Het lijkt vrij sloom, als er F1 auto's achter rijden, maar vanuit het perspectief van de safety car is dat ding toch echt behoorlijk aan het stampen.
De SC kan inderdaad indrukwekkend hard gaan, zeker zonder raceauto's er om heen en de pace daardoor lastig te vergelijken is.
Heerlijke job ook.DJTimo schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:37:
[...]
De safetycar en de medical car rijden op donderdag diverse rondjes. later in het weekend ook nog wel wat trouwens. Dat gaat in het begin langzaam, waarbij ook een baaninspectie plaastvind. gedurende het weekend gaan ze steeds harder rijden. De simulator is voor hen niet nodig denk ik, maar kan het ook niet uitsluiten.
De SC kan inderdaad indrukwekkend hard gaan, zeker zonder raceauto's er om heen en de pace daardoor lastig te vergelijken is.
Overigens is de SC wel zo ervaren om niet op de limiet te rijden, maar net 5% eronder en veiliger.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Qually:
1. LEC (FER met de extra grote Powerbank achterin, gecombineerd met sim ervaring van LEC).
2. VET (Powerbank was minder vol dan die van LEC, en geen sim rijden komt hem niet ten goede).
3. BOT (Kapot van al dat gewielren en gehuppel met de honden komt ie niet verder dan een 3de stek).
4. VER (Rijdt zich de tandjes, maar moet het na een foutje in Q3 last lap doen met een 4de tijd).
Race:
1. VET (FER strategie(pitstop tijdens safetycar) doet hem dit keer wel goed, itt LEC, die valt terug naar een 4de plek(heel boos)
2. HAM (de goede strategie gaat de MER parten spelen en komt HAM niet verder dan een 2de plek).
3. VER (Podium, veel meer zat er niet in voor de Honda's first man).
Sky heeft weleens een item gedraaid over de safety car, en daar gaf Mayländer dat ook aan, inderdaad.VidaR-9 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:17:
[...]
Heerlijke job ook.
Overigens is de SC wel zo ervaren om niet op de limiet te rijden, maar net 5% eronder en veiliger.
Het is veel simpeler dan bovenstaand. De winnaar van deze race zal diegene worden die de laatste 2 jaren de race heeft gewonnen waarbij Hamilton wereldkampioen geworden isTakeAway schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:24:
Komt ie dan, mijn kristallen bol voorspelling, beetje vroeg maar hij is behoorlijk helder![]()
Qually:
1. LEC (FER met de extra grote Powerbank achterin, gecombineerd met sim ervaring van LEC).
2. VET (Powerbank was minder vol dan die van LEC, en geen sim rijden komt hem niet ten goede).
3. BOT (Kapot van al dat gewielren en gehuppel met de honden komt ie niet verder dan een 3de stek).
4. VER (Rijdt zich de tandjes, maar moet het na een foutje in Q3 last lap doen met een 4de tijd).
Race:
1. VET (FER strategie(pitstop tijdens safetycar) doet hem dit keer wel goed, itt LEC, die valt terug naar een 4de plek(heel boos)
2. HAM (de goede strategie gaat de MER parten spelen en komt HAM niet verder dan een 2de plek).
3. VER (Podium, veel meer zat er niet in voor de Honda's first man).
Testing, one, two ...
A big day in the Big Apple 🍎
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 30 oktober 2019
Toto and @LewisHamilton are in NYC for the @MercedesBenz Motorsport CEO Forum at the @Nasdaq MarketSite.
A fantastic opportunity to learn from inspiring brands and individuals to keep raising our game! 👊 pic.twitter.com/fFG3ia31Ak
Dus die gaan we in ieder geval zeker weten niet zien in Los Angeles.
Wie er aan de persconferentie deelnemen wordt ook zo bekend, toch?
[ Voor 35% gewijzigd door Martinspire op 30-10-2019 17:09 ]
Hopelijk ook later terug te kijken op zijn YT kanaal. Dank voor de tipKyp5ki schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:28:
In het kader voor promotie van de GP / RBR heeft max vandaag een interview met Rich Eisen van de Richeisen show. Interview vindt tussen 19:00 en 20:00 plaats. En is live te luisteren/kijken via internet. Dus mocht je tijd hebben en houden van Amerikaanse sportradio dan raad ik aan om te luisteren
Helaas vervroegd dus interview over ongeveer 2 min. Komt zeker wel terug op YouTube. Begon interview met goed door Max aan te kondigen als BelgDJTimo schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:05:
[...]
Hopelijk ook later terug te kijken op zijn YT kanaal. Dank voor de tip
Dat klopt toch ook. Geboren in België als zoon van Nederlandse vader en Belgische moeder. Hij heeft ook zowel een Nederlands als Belgisch paspoort. En hij heeft gekozen om te racen onder Nederlandse vlag.Kyp5ki schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:20:
[...]
Helaas vervroegd dus interview over ongeveer 2 min. Komt zeker wel terug op YouTube. Begon interview met goed door Max aan te kondigen als Belg
En hij is ook niet de enige coureur die rijdt onder de vlag van een ander land dan waar die geboren is. Albon rijdt onder Thaise vlag, maar geboren in Londen. En ik meen laatst gehoord te hebben dat Grosjean geboren is in Zwitserland maar dan rijdt onder Franse vlag.
Robert Doornbos heeft zelfs gereden onder de vlag van MonacoRobertMe schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:42:
[...]
Dat klopt toch ook. Geboren in België als zoon van Nederlandse vader en Belgische moeder. Hij heeft ook zowel een Nederlands als Belgisch paspoort. En hij heeft gekozen om te racen onder Nederlandse vlag.
En hij is ook niet de enige coureur die rijdt onder de vlag van een ander land dan waar die geboren is. Albon rijdt onder Thaise vlag, maar geboren in Londen. En ik meen laatst gehoord te hebben dat Grosjean geboren is in Zwitserland maar dan rijdt onder Franse vlag.

- DaniëlWW2
- Niet online
En online.Kyp5ki schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:28:
In het kader voor promotie van de GP / RBR heeft max vandaag een interview met Rich Eisen van de Richeisen show. Interview vindt tussen 19:00 en 20:00 plaats. En is live te luisteren/kijken via internet. Dus mocht je tijd hebben en houden van Amerikaanse sportradio dan raad ik aan om te luisteren
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Op zich leuk interview maar voor ons Hollanders niet veel nieuwe dingen. Vooral een interview om Max voor te stellen aan de Amerikanen.
Idd, ook niet echt een F1 kijker, anders had ie aardig wat dingen wel uit zijn hoofd gezegd, maar hij leest aardig wat dingen voor. Ken de show ook niet, verwacht ook niet dat het een hele bekende radioshow is, maar we gaan het zien. In ieder geval denk ik dat Ricciardo ook nog wel ergens terug zal komen, gezien ie in LA is. Wellicht dat hij naar een late night talkshow gaat dit keer? Met Hamilton in New York kan ie ook nog naar iets toe gaan aldaar...Kyp5ki schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:57:
[...]
Op zich leuk interview maar voor ons Hollanders niet veel nieuwe dingen. Vooral een interview om Max voor te stellen aan de Amerikanen.
- DaniëlWW2
- Niet online
Vuelta terminada. Asfalto muy roto. Zonas rebajadas y reasfaltado entre T9 y T11. Sensores límite pista en T19 y T13.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 30 oktober 2019
Track walk done. Tarmac very cracked. Resurfaced area between T9 and T11 and some ground areas. Track limit sensors on T13 and T19. pic.twitter.com/ts9vNIf2oO
Dus de baan ligt er niet bepaald geweldig bij. Gaat een beetje hobbelig worden.

Ik vermoed van niet. Bernd is nog van de oude stapel. Maar idd terwijl die F1 bolides dan echt nog met 2 vingers in de neus rondrollen moet hij al echt op de limiet in zo’n “zwaar bakbeest”DeKaerften schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:17:
een treffende spreuk
Dit is in het nadeel van Red Bull toch? die gingen niet lekker op andere hobbelbanen volgens mij?DaniëlWW2 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 23:21:
[Embed]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Jup, hier:Vuvuzela schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 00:55:
Is die F1 Hollywood demo niet nu over 5 minuten?
@stuntbrommert : Koop dan gewoon een eenwieler
[ Voor 36% gewijzigd door PalingDrone op 31-10-2019 01:35 ]
Max gaat straks rijden.Martinspire schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 01:16:
Hmm, toch Albon daar, ik dacht dat Verstappen ging rijden (staat wel overal zo aangegeven?) Of zijn er meer?
Aaron Colton gaf net een freestyle demo op zijn motor.
Blijf het veel te dramatische gladiatorenmuziek vinden
[ Voor 17% gewijzigd door PalingDrone op 31-10-2019 01:45 ]
Alle kritiek op het F1 thema van het begin is ook allang verleden tijd. Ik vind deze steeds gaver worden.
En dat is dus juist de bedoeling. De coureurs worden gezien als moderne gladiatoren.PalingDrone schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 01:42:
Blijf het veel te dramatische gladiatorenmuziek vinden
Max is nu aan de beurt...
[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 31-10-2019 01:48 ]
Go Max
-pff duurt lang
[ Voor 9% gewijzigd door PalingDrone op 31-10-2019 01:50 ]
#F1Festival @F1 @ValtteriBottas it’s bottas time pic.twitter.com/N23y7LGyED
— untermensch (@S1avic) 31 oktober 2019
Die rode banden van BOT roken veel harder.
Ligt het nou aan mij of is het niet zo druk daar.
[ Voor 81% gewijzigd door PalingDrone op 31-10-2019 02:05 ]
Die blauwe van de eerste run van hem gingen ook lekker.PalingDrone schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 01:56:
Bandenfluisteraar
Die rode banden van BOT roken veel harder.
Het is ook een flink stuk compacter dan het in Londen was.
[ Voor 11% gewijzigd door sjaool op 31-10-2019 02:06 ]
F1 leeft toch niet echt in de VS.
[ Voor 38% gewijzigd door PalingDrone op 31-10-2019 02:15 ]
Wat Mercedes met die banden gedaan heeft weet ik niet maar die roken veel meer dan die van Max en Daniel.
Misschien een speciale demo compound voor extra rook, valt mij nog mee dat ze geen gekleurde rook hebben zoals sommige drifters.
Hij had wel een nieuwer model auto met de bredere banden, denk dat het daar in zit.sjaool schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 02:15:
Meteen met twee brandblussers bij de wagen van Max...
Wat Mercedes met die banden gedaan heeft weet ik niet maar die roken veel meer dan die van Max en Daniel.
Waren geen brandblussers maar omgebouwde bladblazers om de motor meteen te koelen. Hoe beter ze dat doen, hoe langer zo'n motor mee gaat voor donuts. Je moet namelijk snelheid hebben om die auto's te koelen maar bij dit soort demo-runs lukt dat eigenlijk niet. Daarom duren ze ook nooit zo lang.sjaool schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 02:15:
Meteen met twee brandblussers bij de wagen van Max...
Verder had Mercedes andere banden. Bij Red Bull en Renault lagen er witte banden onder, bij Mercedes eerst blauw (wets) en daarna rood (softs). Nou zijn het volgens mij wel gewoon demo-banden en gaat het er volgens mij meer om wat voor kleur randje ze willen (wat bv beter in de pers-foto's komt te staan), maar die natweerbanden rookten wel veel meer. Vond het wel prima zo. Mooiste run vond ik die eerste van Bottas maar allen waren ze gewoon dik in orde. Albon ook leuk dat ie eindelijk eens mocht.
[ Voor 5% gewijzigd door PalingDrone op 31-10-2019 02:26 ]
Die twee rode tanks waren echt geen bladblazers aangezien er schuim uit kwam. De normale koelers die in de radiatoren gestopt worden ken ik wel.Martinspire schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 02:21:
[...]
Waren geen brandblussers maar omgebouwde bladblazers om de motor meteen te koelen. Hoe beter ze dat doen, hoe langer zo'n motor mee gaat voor donuts. Je moet namelijk snelheid hebben om die auto's te koelen maar bij dit soort demo-runs lukt dat eigenlijk niet. Daarom duren ze ook nooit zo lang.
Dat Albon er ook bij was, was een leuke verrassing.
[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 31-10-2019 02:24 ]
Alle hobbels hebben ze juist weg gehaald.DaniëlWW2 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 23:21:
[Embed]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tis ook altijd wat daar, misschien moeten ze maar gewoon beton leggen, daar zijn ze beter in in de VS.
PSN
Krijgen we weer problemen zoals op de indy in 2005 of 2006 ( R schumacher de muur in).YakuzA schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 07:44:
[...]
Alle hobbels hebben ze juist weg gehaald.
Tis ook altijd wat daar, misschien moeten ze maar gewoon beton leggen, daar zijn ze beter in in de VS.
Dat had niks met beton ipv asfalt te makenMartin0 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:17:
[...]
Krijgen we weer problemen zoals op de indy in 2005 of 2006 ( R schumacher de muur in).
Maar alleen met de banking van de bocht.
PSN
Hmm ik dacht dat het meer te maken had met hoe slecht de Michelin banden waren op dat circuit.YakuzA schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:22:
[...]
Dat had niks met beton ipv asfalt te maken
Maar alleen met de banking van de bocht.
Maar zou zeker kunnen dat het met de banking te maken had.
Martin0 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:24:
[...]
Hmm ik dacht dat het meer te maken had met hoe slecht de Michelin banden waren op dat circuit.
Maar zou zeker kunnen dat het met de banking te maken had.
De korte uitleg
PSN
edit: zie chainbair uitleg hierboven, die is beter
[ Voor 24% gewijzigd door DeKaerften op 31-10-2019 09:29 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Martinspire schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 00:21:
[...]
Dit is in het nadeel van Red Bull toch? die gingen niet lekker op andere hobbelbanen volgens mij?
Ja, maar het is volgens mij niet zo erg als Singapore waar zowel RBR als Mercedes hun afstellingen niet goed kregen. We gaan wel zien. COTA is vaak een goede baan voor RBR, maar ook niet exceptioneel.YakuzA schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 07:44:
[...]
Alle hobbels hebben ze juist weg gehaald.
Testing, one, two ...
Het is daar best koud met een temperatuur van rond de 10 graden. Net op de avond wordt het daar een graad of 5 warmer... Dat kan nog wat worden met de banden.hardware-lover schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:45:
Mercedes weertje komend weekend 👍
Pre-show shenanigans 🤣@DanielRicciardo is already messing with @Max33Verstappen 👀#F1 #F1Festival pic.twitter.com/Q30mHxH3dx
— Formula 1 (@F1) 30 oktober 2019
[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 31-10-2019 11:37 ]
.... en keiharde regen... of moeten we daarvoor op de zandbakrace wachten?sjaool schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:59:
[...]
Het is daar best koud met een temperatuur van rond de 10 graden. Net op de avond wordt het daar een graad of 5 warmer... Dat kan nog wat worden met de banden.
[Twitter]
Interlagos zal dit jaar ook wel weer droog zijn, zoals alle races in 2019 zo ongeveer, grrrr.
Voor zover geeft mijn weerbericht geen regen aan.PalingDrone schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:09:
[...]
.... en keiharde regen... of moeten we daarvoor op de zandbakrace wachten?
Interlagos zal dit jaar ook wel weer droog zijn, zoals alle races in 2019 zo ongeveer, grrrr.
Dat zegt niks, de afgelopen races was alles zeiknat voorspeld en was het tijdens de races gewoon droog, hopelijk is het nu eens andersom.sjaool schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:12:
[...]
Voor zover geeft mijn weerbericht geen regen aan.
Dat hoop ik met je mee, maar de verwachtingen zijn; stralend weer (geen wolkje zelfs), maar wel wat lage temperaturen.PalingDrone schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:36:
[...]
Dat zegt niks, de afgelopen races was alles zeiknat voorspeld en was het tijdens de races gewoon droog, hopelijk is het nu eens andersom.
"lekker" muziekje erbij dan maar?
Testing, one, two ...
Toch, geef mij The Chain maarhardware-lover schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:13:
[...]
Dat hoop ik met je mee, maar de verwachtingen zijn; stralend weer (geen wolkje zelfs), maar wel wat lage temperaturen.
[YouTube: Brian Tyler Performs The F1 Theme Live At The Heineken F1 Hollywood Festival]
Helaas klinkt het niet zo lekker als zou kunnen. Het klinkt nogal dof. Ik heb op zich ook redelijke twijfels bij het "live" zijn van deze uitvoering.hardware-lover schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:13:
[YouTube: Brian Tyler Performs The F1 Theme Live At The Heineken F1 Hollywood Festival]
The Chain is leuk maar is inmiddels wel een beetje gezapig en brengt niet echt het gevoel van spektakel en snelheid over...
Maar goed speciaal voor @MikeyMan
[ Voor 17% gewijzigd door sjaool op 31-10-2019 14:17 ]
Die is echt wel live hoorsjaool schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:16:
[...]
Helaas klinkt het niet zo lekker als zou kunnen. Het klinkt nogal dof. Ik heb op zich ook redelijke twijfels bij het "live" zijn van deze uitvoering.
The Chain is leuk maar is inmiddels wel een beetje gezapig en brengt niet echt het gevoel van spektakel en snelheid over...
Maar goed speciaal voor @MikeyMan
[YouTube: Grand Prix Opening w/ "The Chain" by Fleetwood Mac]
Maar deze is beter:
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools:
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.