Het is weer ruim 30 graden, dus goed weer om te koelen
Mooi om eens analytisch naar de meetgegevens te kijken, de flow is 21 ltr/minuut in het primaire circuit, gewenste Ta = 15 graden.
Het lijkt wel of er bij de Mitsu een harde parameter is (T-buiten = 30 graden),
Is de temperatuur buiten <30 graden dan is de minimale dT 5, dus 7,35KW Thermisch. Je ziet duidelijk dat hij niet verder terug kan, Ta zakt tot 1,5 graad onder setpoint en dan gaat hij uit.
Is de Tbuiten boven de 30 graden dan moduleert de WP spontaan WEL keurig, dan zien we een dT van 4, dus 5,88KW, hij kan wellicht nog verder terug, maar dat heb ik vanmiddag niet kunnen testen hij zit namelijk exact rond setpoint (15 graden), en Tr daalt niet verder, dus ik had gewoon 5.88KW thermisch nodig op dit moment.
Heeft iemand hier een verklaring voor, dit moet toch haast een (voor ons niet aanpasbare) parameter zijn
De buientemperatuur in onderstaande grafieken wordt sinds kort lokaal gemeten door mijn Netatmo weerstation, buitenunit hangt zo'n 1 meter van de WP af.
Ik ga vanavond kijken of ik de buitentemperatuursensor kan foppen

Even nadenken hoe ik dat gaat doen
Buitentemperatuur <30 graden
Buitentemperatuur +30 graden
Ik krijg het in mijn hoofd nog niet recht waarom die Tbuiten 30 graden zo'n "technisch" probleem zou zijn.
Waarom kan de WP bij temperaturen ONDER de 30 graden geen lagere frequentie vrijgeven en dus rustiger lopen

Iemand hier een technische uitleg voor, misschien @
Oxellaar
[edit]
Ff nagekeken onder "aanpassen Thermistor" in het service menu, maar TH7 staat daar (helaas) niet bij tussen. Iemand anders nog een idee om deze sensor te "foppen"

Of begeef ik me dan op glad ijs en loop ik risico's dat er iets kapot gaat
[
Voor 6% gewijzigd door
Grolsch op 26-08-2019 19:22
]