Inderdaad, was al weer lang geleden

In elke WAR-regeling zal een afschakeling zitten voor het bereiken van het setpoint op minimaal vermogen. Dat komt niet bij Panasonic vandaan.
Dit heeft helemaal niets met
de definitie WAR te maken, want als je stookt via een vaste Ta, met of zonder een thermostaat, elk verwarmingstoestel stopt er een keer mee als hij niet verder terug kan moduleren.
Er wordt een Ta bepaald (bij WAR gebeurt dit dus aan de hand van de buitentemperatuur), en als een verwarmingstoestel (CV/WP/whatever) bij desbetreffende Ta z'n vermogen niet kwijt kan
en de parameters van de fabricant het apparaat verbieden een hogere Ta te hanteren schakelt het verwarmingsapparaat uit. Dit gebeurt dus ook bij stoken op een vaste Ta, en niet alleen bij WAR
Vervolgens heb je een hysterese voordat hij weer door gaat. Ik vermoed dat je dat bij @
Dylantje2 nu ziet gebeuren.
Bij mijn Pana blijft de circulatiepomp doorlopen. Die gaat pas uit als de Tbuiten boven een (instelbare) waarde komt.
Klopt, wederom instelbare parameters van de fabricant die niets met de term WAR te maken hebben.
Mocht je om wat voor reden toch kiezen om WAR te gebruiken zonder naregeling, dan is een Panasonic daar gewoon erg geschikt voor, omdat deze juist zoveel extra (wel of niet configureerbare) parameters heeft. Met bijvoorbeeld een Mitsubishi heb je deze niet, en krijg je veel meer problemen als met de Panasonics. Met mijn WAR stooklijn zie ik in de praktijk dat de Ta mag oplopen tot +1 (helaas niet instelbaar) en bij Ta -1 gaat de WP weer aan om op WAR te draaien (zsm naar setpoint Ta om daarna terug te moduleren). Dat opnieuw aanslaan doet hij binnen 5 minuten (helaas).
Dat het bij de Pana-WAR gebruikers relatief goed werkt zie je ook terug aan het aan "WAR-only" gebruikers
Dus wat mij betreft heef Panasonic hier beter over nagedacht als Mitsubishi.
Ik ben het dus niet met je eens

Dat hoeft ook niet

maar het ging mij om de definitie WAR, en ik blijf erbij, dit betekent niets meer en niets minder als een bepaalde Taanvoer bij een bepaalde Tbuiten zoals alle literatuur omschrijft.
De gedragingen van een verwarmingsapparaat bij het toepassen van WAR is afhankelijk van de fabrikant.
Het is aan de fabrikant hoe succesvol "WAR-only" kan werken, als er genoeg configureerbare parameters omheen beschikbaar zijn, kan het blijkbaar best goed werken, gezien de vele "succesverhalen" van Panasonic gebruikers hier.
En voor de rest is het aan een ieder om te bepalen hoe hij/zij het doet.
Hier schiet het trouwens ook nog niet op met de WP, veel te warm, en bijna geen verwarmingsbehoefte