Geen idee waarom er meander is gekozen ipv slakkenhuis, hoor dit nu voor het eerst.Chris_82 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:03:
@Boeie Met de flows die je nu hebt van 28 L/min kan het weinig kwaad om je garage (en andere lage-temperatuur ruimtes) gedeeltelijk of helemaal dicht te draaien. Zolang je maar boven de 10L/min blijft.
Wel bijzonder om te zien op je tekeningen dat er een meander is gebruikt in plaats van een slakkenhuis, dat is toch wat ouderwets?
Volgende stap wordt dan het waterzijdig inregelen
Oftewel met een (IR-)thermometer aan de slag om de retourtemperaturen van iedere groep per verdeler ongeveer gelijk te hebben. Daar is het nu prima weer voor.
Die met de grootste dT (laagste retour T) volledig open houden en die met de kleinste dT (hoogste retour T) met kleine stapjes gaan dichtdraaien.
Garage draai ik vanavond dan weer helemaal dicht, die warmt al genoeg op van de aan/afvoer van de andere groepen.
Pomp naar stand 1 ook een optie? (staat nu dus op 2).
IR thermometer heb ik (alleen waar
@Chris_82 Wat ik mij nog wel afvroeg mbt parameter 'Verplaatsing van de verwarmingscurve' (31/51), deze heb ik ingesteld op 0,5 aangezien het bereik -4.5... 4,5°C is. Klopt dit? Jij had aangegeven 5.
[ Voor 10% gewijzigd door Boeie op 22-01-2019 10:08 ]