Grolsch schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:56:
[...]
Mwah, op zich is het wel geschikt voor WP, niet geschikt om COP kampioen te worden.
Warmteverlies is warmteverlies en dat heeft an sich niets met het vermogen van een WP te maken.
Er vanuit gaande dat een WP 5KW continue per uur zou kunnen afgeven maakt dat niet uit of je dit met Ta 40 of met Ta 30 doet, 24*5KW = 120KW
[...]
En dat is nu exact de reden dat ik niet voor een fabricant heb gekozen als deze cijfers niet publiceert.
Zelfs geschreeuw in de folder van "onze WP moduleert terug tot 10% / onze WP moduleert terug tot 3KW / onze WP moduleert super ver terug" maakt mij niet warm of koud. Nee, ik wil graag HARDE cijfers zien. Hoever gaat een WP terug in vermogen, bij welke Tbuiten, welke Taanvoer en wat is de COP. Daar gaat het uiteindelijk om.
[...]
Maak je borst maar nat, ik zie online toch regelmatig COP getallen van ruim 7 tegen!! met als hoogtepunt een COP van 9,2

9.2 bij mss...?
Ik ga niet weer over de paar vervelende dagen zeuren al eerder gedaan.
Was 100% vocht en 3-4 graden, maar heel het forum had defrost mania...
Waren dagen dat ik speelde met mijn error ivm de 3Kw van het element.
halve dag eruit gelegen omdat ik dacht S0 sleutel ik wel tussen [ heel mss kont hij over 2 weken nog steeds erg druk ] en dan met df na df moest de pellet er wel ff bij.
De aanname fullpower die jullie doen, heb ik niet gezien..
Mijn systeem is/was bijna niet aangepast, dus wp op cv systeem..
En toch kwam ik met de graaddagen goed uit.
Ik heb nu wel thermostaat er tussen.. en ja als je absoluut kijt minder verbruik.
maar er zijn ook wel wat kille momentjes.
Sillent 3 die als het goed is bij kouder naar 2 1 en 0 gaat..
Kijken wat dat sillent 0.1.2.3 doet..
Mijn berekende cop van @
AUijtdehaag meet dus AL mijn verbruik en gaat deze periode ruim boven 6..
Ik doe niet meer mee de cop race, er zijn teveel variabelen, dus appel en peren?
Ik ben live te zien dus wie adviezen heeft graag
De data van vorig jaar ben ik kwijt, op de pv en graaddagen na. Mijn rpi3 was ruk.
Nu een N2 en hoop stabieler.
Ook wat aanpassingen gedaan in het afgifte 3x kollom ipv 1 jaga en 2 platen.
Daarnaast wat 50-50 eruit gehaald en links rechts aangesloten [ boven en onder ] nu lees dat er betere opties zijn dus???
Oude data was dus ook niets meer waard.
We gaan het zien wat de verbeteringen zijn...
Maar stop ab over mijn paar mindere dagen..
Ik stookte 24/7 22 graden [ wie deed/doet dat? ], en ja df mania liep het iets terug.. bij wie niet? Dit jaar 21 waf klaagt al dus mss toch weer 22... tzt
Als een over bemeten wp df mania heeft wat dan?
Mss dat je ook zou kunnen zeggen, met een kleinere en geen sww is het mogelijk tot.....[ en ja niet voor iedereen. :-) ]
Ik ben nog steeds niet zenuwachtig, maar meer benieuwd naar een paar open dagen met -8 -10...
En wat ik dan verdien in voor en najaar omdat de mijne terug gaat naar 180w kan ik indien nodig uitgeven aan wat pellets ..:-)
Want hoeveel dagen per jaar enz enz overbemeten is voor en paar dagen per jaar goed de andere dagen verbruikt hij "teveel"....
edit: pellets ff aan gehad, was een kennis die pelletkachel wil kopen.. dus nu 22+
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520