Voor de Mitsu gebruikers onder ons met een vermogensbegrenzingskabeltje
@
Grolsch
Ik zie met begrenzing kabel niet dat de compressor freq word beperkt op een max waarde.
ik zie dat er rekenkundig het benodigd vermogen ( compressor freq) op % word gezet.( "zaagtand" of bergparabool patroon blijft.. geen harde grens)
Minimaal vermogen blijft altijd het zelfde.
Er zijn zeker 2 algoritmes in gebruik.
een voor CV en een voor boiler functie.
De "zaagtand" zichtbaar bij Grolsch lijkt sterk op een MPPT van een zonnepaneel.
en is blijkbaar o.a afhankelijk van je aangesloten systeem ( inhoud en afgifte vermogen) en te bereiken doel.
Bij mij met te weinig inhoud en afgifte vermogen is het minuten ipv 30 min bij grolsch)
Bij de boiler functie zie ik geen " zaagtand" en is het gewoon gas volgens een simpel berekening ( bergparabool) maar met grenzen.. na een kwartier proberen en " schijnbaar geen goed resultaat" en toch 50+ graden afgeven... gaat hij over op het electrisch hulp element ??
Toen de boiler installatie nog niet " correct genoeg was" ,pendelen op 60 graden gezien voor een uur lang.( zonder hulp element)
Dus waarom na een kwartier overgaan naar hulp element ....?.
De "zaagtand" ( functioneren rond een bepaald punt) kan ook een goede bijbedoeling hebben ivm resonantie.
Ik merk dat er op 2 verschillende machines ( 75vaa) een duidelijk verschil is bij resoneren op een zelfde vermogen.
Ik heb een 75vaa systeem met orginele boiler bij vriendin en sinds erg kort ook een 75vaa in mijn eigen huis met liggende boiler (TS120 flamco)die heeft een "dompelbuis " voor thermostaat aan buitenzijde. @#%
Orginele spiraal in de boiler levert pendelen op 60 graden voor een uur lang dus platen wisselaar er bij geplaatst en circulatie pomp.. en dan kan hij in een run de temperatuur netjes verhogen.
Alleen temperatuur sensor aan buitenkant boiler werkt zo beroerd... van de week een dompelbuis op halve hoogte er in maken.
ivm eigenwijs gedrag van de 75vaa cq " zaagtand " patroon twijfel ik nog om een buffervat in serie of parallel te zetten.
Parallel met extra pomp lijkt...... een rustiger beeld te geven.
Weinig monitoring behalve electra.
Te druk bezig met alles...komt wel.