De Loria 'pendelt' hier ook, momenteel ca 4 tot 6x per uur, volgens mij ook nooit anders geweest. Loria bouwt dan in 10 a 15 minuten het vermogen op tot bijv 400W en weer af naar 0W, om dit vervolgens 4 a 6x per uur te herhalen. Soms ook langere runs, dan draait ie dus max een paar uur continu, vanmorgen bijv van 6:30 tot 9 uur op 550W continu gedraaid. Dan is nachtverlaging er net af. (Vandaag over hele dag (24u) zo'n 7,5 kWh verbruikt, incl 2 SWW runs.) Ta nog steeds rond 24 a 25 graden, behalve bij ochtendstart, dan richting Ta van 30. Flow is rond 20l/m. Helling 0,6.DropjesLover schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:13:
[...]
Zolang de bypass niet open staat (geen idee hoe te checken) is er geen probleem. De overdruk bypass moet ook verplicht opgenomen worden in het systeem wanneer je op alleen WAR draait.
Ik geloof ook niet dat het voetventiel en thermostaatklep, helemaal open, zo'n drukval veroorzaken.
Wanneer ik de thermostaatklep dicht draai hoor je duidelijk geruis ontstaan, dat de pomp het moeilijk krijgt. Helemaal open, geluid weg.
[...]
Ik vind 6 per uur best veel... Het is ook niet te zien hoe lang hij loopt, 2 of 15 minuten.
Ik heb hem 1x betrapt op stoppen op Ta, maar ik heb geen logging op dit moment mogelijk. Met een Opentherm thermostaat in de woonkamer wel (met een OTGW kit aan domoticz).
Overigens ben ik in afgelopen 2 jaar (na start WP) ook een paar keer aan het tweaken geweest. Dat kost wel even wat tijd om in te regelen, zeker met vloerverwarming. 'Even' helling verhogen levert weliswaar een meetbaar hogere Ta op, maar niet meteen een warmere ruimte.
Loria 6010 met HCTM | 300l SWW zonneboiler | 27 kWp PV | gasloos