[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 103 Laatste
Acties:
  • 1.032.024 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:22
@Mystikal
Een paar rubbertjes vervangen gaat niet lukken denk ik.
Er zijn wel gewoon revisiesetjes te krijgen. Deze of deze bijvoorbeeld, even uitzoeken welke je exact hebt via de filters, maar alles is los te krijgen. Eea hangt ook af waar het lekt, de kraan niet dicht of langs de knop bv.
Alle inbouwkranen zijn simpel te demonteren uit het inbouwhuis (en te reviseren). Daar hoef je geen hele nieuwe unit voor te plaatsen.
Vaak staat onder de dekplaat het exacte typenummer. Even de knoppen losmaken.

@davevogel0

Een ketel die moduleert is eigenlijk nooit te groot (als hij al hangt, qua aanschaf is het dan overkill cq duurder dan nodig), een te grote ketel zal eerder langer meegaan omdat hij nooit voluit hoeft te branden.
9,1 kW is minder dan de kleinste ketel voor een appartementje.
De fabriek geeft 8- 43 kW op waartussen hij moduleert. Een kleine ketel kan vaak wel iets lager terugmoduleren qua vermogen.
Maar in geval van afwezigheid (bv vakantie/vorstbeveiliging) naar warm bij een koud huis gaat dan wel sneller omdat hij in korte tijd veel vermogen kan leveren. De boosterfunctie bij langer dan 10 minuten warmtevraag verhoogd de aanvoertemperatuur dan met 10 graden per minuut ipv de gebruikelijke 1 graad.
Dat moet een ketel dan wel aankunnen, zoals deze.
De watertemperatuur zal aangepast worden aan de warmtevraag, de max ingestelde watertemperatuur geeft hij alleen als hij meet dat de gewenste ruimtetemperatuur een stuk hoger ligt dan de gemeten.
Bij een graadje warmer zal hij dat zo zuinig mogelijk doen, dwz de aanvoertemperatuur terugschroeven.
Dit alles natuurlijk met een "slimme, zelflerende" modulerende thermostaat, met een aan/uit thermostaat gaat hij gewoon steeds staan loeien. Dan werkt de ketel een stuk minder zuinig.

Moduleert hij niet dan verstookt hij inderdaad meer gas. Deze moduleert dus en is superzuinig, icm de juiste thermostaat.
Om te kijken wat voor ketelvermogen eigenlijk geadviseerd wordt kan je een ketelkiezer gebruiken.
Bij sommige ketels kun je ook het maximale vermogen instellen.

Wil je er warm water mee maken dan zal je inderdaad een boiler aan moeten laten sturen via een driewegklep.
Voordeel van een boiler is dat je meer warmwater hebt, nl de hele waterdruk.
Bij combitoestellen is dat vaak gesmoord omdat de warmtewisselaar kleiner is dan in een externe boiler.
Heb je een bad bv (of meerdere badkamers) dan is dat sneller vol met een externe boiler omdat je meer buffervoorraad met een hogere waterdruk hebt dan in een combiketel.
Enige beperking is dan de leidingdiameter.

Een boiler kun je ook gewoon op ecostand aansturen en ze zijn vaak beter geïsoleerd dan een inbouw combiboilertje.
Een externeboiler neemt wel extra plaats in, dat moet je dan wel hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door Teijgetje op 05-01-2020 20:57 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-06 17:54

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
TheJVH schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 23:54:
Hier ook de hele dag bezig geweest in de garage. Niet de klusjes in huis gedaan maar dit wilde ik ook doen deze vakantie.

Eerst m'n MFT style werkblad gemaakt. De linkerrij is helaas niet in hetzelfde patroon (gaatjesboard wat ik heb gebruikt versprong daar), maar die zijn vooral om later een eventuele bankschroef te ondersteunen dmv bench dogs.

[Afbeelding]

Nu kan ik eenvoudig dingen overal op het werkblad vastklemmen. Veritas Bench Dogs zijn onderweg voor de invalzaag :) .

[Afbeelding]

Achteraf zou ik wel een aantal dingen anders hebben gedaan:
- Betere kwaliteit MDF kopen. Ik heb nu het meest simpele gekocht van de Hornbach, als ik die zou verprutsen dan kost het mij maar 20 piek. Maar je merkt dat het eigenlijk troep is, breekt ontzettend snel uit aan de onderkant met boren, is moeilijk echt netjes af te werken. Had het kunnen weten, want op de site van Hornbach krijgt hij 1/5. Achja, als ik hem echt heel veel ga gebruiken dan maak ik wel een nieuwe.Misschien de volgende keer gewoon multiplex gebruiken...
- Boren met de bovenfrees ipv accuboor. Ik heb nu een DIY jig in elkaar gehacked voor de accuboor en dat werkt opzich wel, maar het is niet echt heel precies. De waardeloze kwaliteit van het MDF zorgt er ook voor dat elke boor heel snel volloopt. Freesbitjes van 20mm die zijn geschikt om mee te boren zijn echter wel prijzig en lastig te vinden.
- Een jig gebruiken. Je hebt die UJK Parf Guide system, maar 150 euro voor een jig vind ik iets teveel van het goede. Echter zijn er ook alternatieven van een euro of 60. Het boren van die gaten is een behoorlijk kutwerk en m'n tijd is veel waard, dus de volgende keer gaat het op een andere manier :') . Een andere optie is hem te laten CNCen, maar dan betaal je wel elke keer als je er 1 wilt.
- Een standaard maat plaat gebruiken. M'n werkbank is nu 150x70, vooral gebaseerd op de ruimte waarin hij komt te staan (en de breedte van de deur naar buiten), maar achteraf had ik beter kunnen kijken naar de maten plaatmateriaal beschikbaar. Voor 120x60 kan je namelijk een kleine plaat kopen wat scheelt in vervoer / kosten.

Verder wel blij dat het is gelukt, volgens mij is hij prima haaks / recht maar dat kan ik pas echt testen als ik de bench dogs heb.
Keurig! mooi gemaakt en ideaal het systeem!

Welke lijmklemmen gebruik je?

Revive the guild!

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-08 01:44
Jelte,89 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:51:
[...]

Keurig! mooi gemaakt en ideaal het systeem!

Welke lijmklemmen gebruik je?
De Bessey GTR12 (https://www.gereedschappr...8uCaHOKz4soUaAlLiEALw_wcB), feitelijk de normale versie van de snelspanner (https://www.gereedschappr...ool-fs-hz-160-491594.html). Die staat nog wel op m'n lijstje maar dat is vooral als ik merk dat ik hem vaak nodig heb.

In other news, deze vakantie hebben we de pruimenboom weg gehaald uit de tuin naast het huis. We gaan de tuin op de schop nemen en precies op de plek van de boom komt het nieuwe pad langs het huis. Daarnaast gaf hij in de zomer enorm overlast door de pruimen (echt mega veel, takken braken af onder eigen gewicht), wat weer een boel wespen gaf en algehele troep. Was best een mooie boom maar de zooi was te onhandig.

Uiteindelijk een stammetje eruit gehaald van ongeveer 18x25x80cm, enige uitdaging was deze verzagen. Ik had geen zin om naar een zagerij te gaan en een lintzaag met die hoogte aanschaffen / kopen was mij teveel moeite. Daarom zelf aan de slag gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4R8b4tlh.jpg

Eerst een jig gemaakt om twee kanten van de stam te vlakken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7tg1n4Qh.jpg

Dat ging best aardig en het kleine bovenfreesje had er totaal geen moeite mee (groen / nat hout nog).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mdpbHTZh.jpg

Daarna had ik twee mooie vlakke oppervlakten om hem stabiel neer te leggen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w3mZysyh.jpg

De invalzaag paste er netjes op en kon het gros van het zaagwerk doen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hAyK9Tih.jpg

Kwam een heel eind, denk dat ik nog zo'n 4cm moest met de hand.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8yuwlBwh.jpg

Met de hand kwam er uiteindelijk een prima zaagsnede uit, maar was een hoop werk.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lq9joFPh.jpg

Ik had nog een lange grove zaag voor de decoupeerzaag waarmee ik precies door het stuk heen ging. Omdat beide kanten waren ingesneden kon de decoupeerzaag niet gaan zwabberen, maakte het een stuk makkelijker / sneller.

Resultaat is 4 planken en twee dunne stukjes. Planken zijn iets minder dan 4cm dik.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wyh3Mebh.jpg

Kopse kanten heb ik ingesmeerd met houtlijm om scheuren tegen te gaan. Nu ligt er nog een dunne plaat multiplex op, maar als die eraan gaat dan haal ik wel een stukje golfplaat ofzo. Nu wachten, af en toe misschien bewateren en draaien :) . Ben benieuwd hoeveel ze gaan werken en of ze heel blijven, in het slechtste geval kan ik er altijd nog een pollepel van maken :') , maar het was een leuk klusje!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wNPpmv6h.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
TheJVH schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 23:54:
Hier ook de hele dag bezig geweest in de garage. Niet de klusjes in huis gedaan maar dit wilde ik ook doen deze vakantie.

Eerst m'n MFT style werkblad gemaakt. De linkerrij is helaas niet in hetzelfde patroon (gaatjesboard wat ik heb gebruikt versprong daar), maar die zijn vooral om later een eventuele bankschroef te ondersteunen dmv bench dogs.

[Afbeelding]

Nu kan ik eenvoudig dingen overal op het werkblad vastklemmen. Veritas Bench Dogs zijn onderweg voor de invalzaag :) .

[Afbeelding]

Achteraf zou ik wel een aantal dingen anders hebben gedaan:
- Betere kwaliteit MDF kopen. Ik heb nu het meest simpele gekocht van de Hornbach, als ik die zou verprutsen dan kost het mij maar 20 piek. Maar je merkt dat het eigenlijk troep is, breekt ontzettend snel uit aan de onderkant met boren, is moeilijk echt netjes af te werken. Had het kunnen weten, want op de site van Hornbach krijgt hij 1/5. Achja, als ik hem echt heel veel ga gebruiken dan maak ik wel een nieuwe.Misschien de volgende keer gewoon multiplex gebruiken...
- Boren met de bovenfrees ipv accuboor. Ik heb nu een DIY jig in elkaar gehacked voor de accuboor en dat werkt opzich wel, maar het is niet echt heel precies. De waardeloze kwaliteit van het MDF zorgt er ook voor dat elke boor heel snel volloopt. Freesbitjes van 20mm die zijn geschikt om mee te boren zijn echter wel prijzig en lastig te vinden.
- Een jig gebruiken. Je hebt die UJK Parf Guide system, maar 150 euro voor een jig vind ik iets teveel van het goede. Echter zijn er ook alternatieven van een euro of 60. Het boren van die gaten is een behoorlijk kutwerk en m'n tijd is veel waard, dus de volgende keer gaat het op een andere manier :') . Een andere optie is hem te laten CNCen, maar dan betaal je wel elke keer als je er 1 wilt.
- Een standaard maat plaat gebruiken. M'n werkbank is nu 150x70, vooral gebaseerd op de ruimte waarin hij komt te staan (en de breedte van de deur naar buiten), maar achteraf had ik beter kunnen kijken naar de maten plaatmateriaal beschikbaar. Voor 120x60 kan je namelijk een kleine plaat kopen wat scheelt in vervoer / kosten.

Verder wel blij dat het is gelukt, volgens mij is hij prima haaks / recht maar dat kan ik pas echt testen als ik de bench dogs heb.
Jouw werkbank ziet er mooi en degelijk uit.

Ik zie geen enkel voordeel - behalve misschien de prijs - in het gebruik van MDF als werkblad ten opzichte van multiplex of massief (hard)hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
nokiaan958GB schreef op zondag 5 januari 2020 @ 23:12:
[...]

Jouw werkbank ziet er mooi en degelijk uit.

Ik zie geen enkel voordeel - behalve misschien de prijs - in het gebruik van MDF als werkblad ten opzichte van multiplex of massief (hard)hout.
MDF is een stuk gladder / vlakker, zeker dan massief hout. Werkt minder, maar dat heb je met Multiplex ook. Wat ik lees op internet is dat mensen vaak voor MDF kiezen omdat het wat minder uitbreekt aan de onderkant bij het boren, echter moet je dan geen Hornbach MDF kwaliteit hebben :F .

Ik zou nu ook voor een multiplex variant kiezen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-06 17:54

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Dank voor je antwoorden @TheJVH,

Zet ze op mn shortlist, Mooi stukje hout heb je daar!

Wil je een nieuwe MFT tafel maken, kies dan voor berkenmultiplex, dat is hard, en mooi foutvrij!

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 10:04

AMDFreak

Intel is zo..

Onlangs heb ik een verlaagd plafond gemaakt op zolder (nav plaatsing dakkapel).
Nu ben ik in het stadium verven :)

Eerste laag was niet in 1x dekkend (opzich begrijpelijk want gipsplaten zijn behoorlijk zuigend).
Dus laag 2 eroverheen, maar nu zie je allemaal banen ;(

Iemand tips hoe je dit het mooist kan doen?

ps. ik heb Histor Mono dek verf gekocht.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

AMDFreak schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:47:

Eerste laag was niet in 1x dekkend (opzich begrijpelijk want gipsplaten zijn behoorlijk zuigend).

verf of latex ? ik heb dit probleem nog nooit gehad met latex .. anders ff voorstrijken.. :?

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
PaT schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:36:
[...]
Wel sinds kort een heus gereedschapsrek in de schuur hangen. Man, dat had ik jaren eerder moeten doen. Ik heb gereedschap gevonden waarvan ik het bestaan niet meer wist en nu kan je alles zo pakken. Echt fantastisch!
[Afbeelding]
Sinds ik ook een gereedschapsrek heb gemaakt (houten plaat tegen de muur), ben ik inderdaad steeds minder vaak gereedschap kwijt (en kan ik mijn vriendin er eindelijk eens op wijzen dat ze iets terug moet hangen).
Had ik ook veel eerder moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

vso schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:09:
[...]

verf of latex ? ik heb dit probleem nog nooit gehad met latex .. anders ff voorstrijken.. :?
Latex inderdaad.

Misschien toch maar een 3de laag aanbrengen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

AMDFreak schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:26:
[...]

Latex inderdaad.

Misschien toch maar een 3de laag aanbrengen :X
Hoe warm/koud is het plafond ??(lees binnen de verf voorschriften ...) laat het anders 24 uur / 48 uur drogen oid .. voordat je de volgende laag doet ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Allereerst zorgen dat je een goede verfroller hebt (niet zo'n harig monster van de bouwmarkt). Ik heb goede ervaringen met PROGOLD Verfrol Tex-Rol 18cm.

Al zou het ook aan de latex kunnen liggen. Mijn ervaringen met Histor monodek zijn niet positief. De latex is heel dik waarbij je snel strepen krijgt. Latex van Sigma/Sikkens of Wijzonol is een stukje vloeibaarder en geeft een veel egaler resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:18
Verder is de algemene tip met latex schilderen: roller zo nat mogelijk maken met latex en houden. Anders rol je de latex weer van de muur en krijg je strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Je kan ook Floetrol toevoegen aan je latex, dat zorgt voor een langere opentijd waardoor je minder baanvorming krijgt.

Zoals @vso al heeft gezegd helpt voorstrijken ook. Als het vocht te snel in de ondergrond getrokken wordt krijgt de verf te weinig kans om uit te vloeien.

* Ethnocentrix heeft uit pure frustratie zijn spackplafond met diepgrond gerold om de zuiging op te heffen

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

vso schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:51:
[...]

Hoe warm/koud is het plafond ??(lees binnen de verf voorschriften ...) laat het anders 24 uur / 48 uur drogen oid .. voordat je de volgende laag doet ..
Op zolder is het zo rond de 18-19 graden.
Nu moet ik wel toegeven dat tussen de 1ste en 2de laag, een goeie 3 uur tussen heeft gezeten.. (misschien wat aan de krappe kant) maar het voelde wel allemaal droog aan.
Woensdag een middag vrij genomen, dan ga ik poging 3 doen, dan mag ik er toch wel vanuit gaan, dat de latex goed is "uitgehard".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
met goedkope bouwmarkt latex kun je lagen blijven toevoegen wat je wil het blijft toch strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

AMDFreak schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:36:
[...]

Nu moet ik wel toegeven dat tussen de 1ste en 2de laag, een goeie 3 uur tussen heeft gezeten.. (misschien wat aan de krappe kant) maar het voelde wel allemaal droog aan.
Woensdag een middag vrij genomen, dan ga ik poging 3 doen, dan mag ik er toch wel vanuit gaan, dat de latex goed is "uitgehard".
tja 3 uur is wel erg kort.. dit had je wel 24 uur later moeten doen oid .. en 18 in de kamer is geen 18 graden op de muur .. beetje ventileren / naar 22 graden oid doen is wellicht handig(er)

Ik gebruik "ok" merk van karwei of andere bouwmarkt(en) .. zelfs de goedkope zooi van aCtION streept bij mij niet .. met 2 lagen verf (dun en iets dikker ..)

Zelfs fel gekleurde wanden krijg ik op deze manier "wit"

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
AMDFreak schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:36:
[...]

Let wel: voorstrijken kun je nu niet meer doen.

Monodek is samen met Clean de enige Histor verfsoorten die bij mij altijd prima resultaten hebben als je het afzet tegen de prijs. Voor een tientje extra had je vroeger de Drie Molens, maar dat is helaas verkocht.

Je kunt je latex iets verdunnen met water, maar het belangrijkste is dat je ondergrond stofvrij is en niet meer zuigt, dat laatste zal je probleem zijn geweest. Gebruik gewoon een knappe roller (Profigold of Anza) en werk nat in nat door.

[ Voor 30% gewijzigd door KillaZ op 06-01-2020 13:53 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 01-08 14:34

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Ik wil mijn 2 tv kastjes 'verbinden' door er 1 lang bovenblad op te maken. Dit blad zou dan 375x45 cm moeten zijn en tussen de 2 en 3cm dik, maar ik vind nergens plaatmateriaal van dergelijke lengtes. Jullie tips? Het liefst 1 plaat en geen losse planken. Ik wil het geheel hoogglans wit verven.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:38
Deze heb ik vorig jaar ook gebruikt voor een deel van de woonkamer. Maar nooit meer, een en al streep. Daarna Histor Clean gebruikt voor badkamer en toilet, dat was veel beter, geen enkele streep te zien. Met andere woorden, iets meer betalen voor de latex scheelt de helft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Tusk schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:53:
Ik wil mijn 2 tv kastjes 'verbinden' door er 1 lang bovenblad op te maken. Dit blad zou dan 375x45 cm moeten zijn en tussen de 2 en 3cm dik, maar ik vind nergens plaatmateriaal van dergelijke lengtes. Jullie tips? Het liefst 1 plaat en geen losse planken. Ik wil het geheel hoogglans wit verven.
Platen MDF of multiplex op elkaar en aan elkaar, de naden plamuren en dan lakken.
De naden tussen de aansluitende planken zou je dan nog in verstek kunnen zagen ( /\ ) zodat je naad ertussen minimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Er zijn ook mdf platen van 410x207 cm en 3 cm dik te krijgen. Moet je alleen op zoek naar een groothandel die er 1 voor je wil verzagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Even heel simpel gedacht, 2 kastjes die schroef je aan elkaar toch ?, als je de "naad" nu eerst ff lekker dicht smeert met vul middel .. dan de schroeven gebruiken als "pers" en daarmee de lijm je gelijk de delen aan elkaar.. dan (op)schuren zodat je de naden niet meer ziet.. en daarna verven.

Je kan ook fineer gebruiken, (melanine oid ..zoiets als kanten band)

of epoxy .

Voor het beste resultaat test het met wat proef delen ..

bedenk wel dat je een meubel krijgt die niet meer verplaatsbaar is, ook niet om even schoon te maken.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:04
Kijk eens bij werkbladen (ff snel een googlehit doorgeklikt):
https://www.hornbach.nl/s...uMCJdXSwidXJsVmVyIjoyfQ==

Die kan je overal wel krijgen, bouwmarkten, ikea enzo.

Hornbach heeft nog wel meer spul van 4 meter:
https://www.hornbach.nl/s...uMCJdXSwidXJsVmVyIjoyfQ==

Een andere optie is bijvoorbeeld "steigerhout" of vergelijkbare planken en daar iets van knutselen: Die zijn vaak wel in lengtes van 4-5m te krijgen.

Het meeste standaard plaatmateriaal is tot 3m05 te krijgen, dus daar ga je het niet mee redden. Of je moet echt op zoek naar een specialistische leverancier, die afwijkende maten kan leveren. Maar dat lijkt me prijstechnisch niet interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 17:58
Hmm, * Hmmbob stuurt net een appje door van een lekkere verwarmingskoppeling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5KlQO9aMIwQaQsHOsfQnBUtU/thumb.jpg
Mij niet eerder opgevallen, vloer bolt wel iets op al (er is dus al wat vocht verloren), maar niet verder dan 10cm vanaf de koppeling (lijkt dus mee te vallen qua hoeveelheid).

Is dit een kwestie van straks even beter vastdraaien als ik thuis ben, of moet ik aan vervanging van de verwarming (=oud beestje) gaan denken, of..... ?

Er staat nu een bakje onder ter schade mitigatie, maar nu de oplossing nog :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:18
Ik zou eerst kijken of je het kunt aandraaien en of dit helpt, maar ben zelf bang van niet als ik het zo snel zie. Kans is ook dat de lekkage niet bij de koppeling zit, maar ergens anders. Doordat de koppeling het laagste punt is kan het daar dan op de grond lekken. Even checken of je kunt uitvogelen waar de lekkage zit helpt je al snel naar de juiste oplossing.

Stap 2 is loshalen van de koppeling en de hennep vervangen door nieuwe en dan opnieuw aandraaien.
Stap 3 is vervangen van onderdelen door nieuwe (ik zie al aardig wat roest zitten, mogelijk is hierdoor de koppeling of het verwarmingselement gaan lekken).

Tussen de stappen door bakje leeggooien en hopen dat tie leeg blijft :)

[ Voor 24% gewijzigd door hpmkruit op 06-01-2020 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Ik heb nog wat langharig tuig (gezinsleden) die graag dat spul wassen op de daarvoor bestemde locaties ..

Nu wil ik wel voorkomen dat het haar de riool verstopt, zijn er oplossingen die je gemakkelijk in het leidingwerk plaatst (lees bij verbouwen badkamer) die dit soort troep opvangt en verstoppingen voorkomt ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milo-vs
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:45
Wij hebben een douchedrain van Aco. Hier zit onder het rooster een bakje waarin het water zich verzamelt. Af en toe bakje schoonmaken en je hebt nergens last van qua verstoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
vso schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:23:
Ik heb nog wat langharig tuig (gezinsleden) die graag dat spul wassen op de daarvoor bestemde locaties ..

Nu wil ik wel voorkomen dat het haar de riool verstopt, zijn er oplossingen die je gemakkelijk in het leidingwerk plaatst (lees bij verbouwen badkamer) die dit soort troep opvangt en verstoppingen voorkomt ?
De meeste drains hebben een kleine sifon met een rooster of filter die heel simpel te verwijderen is. Dat langharig tuig hier vloekt minimaal 1 keer per week in ieder geval :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 08:29
Het stond al een tijdje op de planning, maar afgelopen twee weken rond kerst en oud & nieuw eindelijk wat tijd vrij kunnen maken voor het maken van een nieuw TV meubel. Na wat inspiratie op Google en Pinterest opgedaan te hebben heb ik besloten om het een beetje af te kijken van dit meubel.

Allereerst het frame gemaakt van houten balken en alles met pocket holes bevestigd:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jWlpzS4t.jpg

Het frame dichtgemaakt met 8mm MDF platen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7r2hNKvt.jpg

Alles geschuurd en in de grondverf gezet:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Wv8jigOt.jpg

Antraciet grijze basislaag erop:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/t4E2vPWt.jpg

Basislaag lichter gemaakt met witte verf en verdund met water. Daarna met een spons een betonlook gecreëerd. Tevens een deurtje gemaakt welke moet lijken op een kratje die er precies in past:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6MPuKibt.jpg

En na alles geverfd en gemonteerd te hebben hierbij het eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EE4IctFt.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fqfpt7dt.jpg

Het was een beetje een experiment met het verven van de betonlook en bouwen van een frame en beplaten met MDF, maar uiteindelijk ben ik ontzettend tevreden met hoe het (letterlijk) uit de verf gekomen is! :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:29
Mystikal schreef op zondag 5 januari 2020 @ 15:22:
Ik heb thuis een douchekop uit het plafond komen en een losse plaat in de muur met de mengkraan en eenzelfde knop om te schakelen tussen de handdouche en de douchekop. Nu lekt zowel de handdouche als de douchekop alsof de kraan niet helemaal dicht gaat. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Het is een soort gelijk als onderstaande link en plaatje. Overigens is de installatie uit 2009.

https://www.sanitairwinke...oofd-en-handdouche-chroom

[Afbeelding]
Ha een bekend euvel hier :( . Ik bezit ook een Grohe inbouwdouche en helaas ook hier lekkage(gehad).

Allereerst het onderdeel wat de boosdoener is.
Afbeeldingslocatie: https://www.warmteservice.nl/medias/product_images_zoom/1_M_Grohe_47364000_jpg_zoom.jpg?context=bWFzdGVyfHByb2R1Y3RfaW1hZ2VzX3pvb218MzY0ODR8aW1hZ2UvanBlZ3xpbWFnZXMvem9vbS9oOTkvaDA1Lzg4NzM5OTY2NDg0NzguanBnfDkwMWFlZGJlNzZiMTU1MDlmOTg1YmFlZTZjZjIwZmIzZTVhOTA1NTBlNGEzYTY0OWQwM2Q3NmY5YjBmYWQ5MjQ
En dan gaat het om de zwarte puntjes onderin. Bij mij was daar 1tje van afgebroken.

Waar zit dit onderdeel:
Afbeeldingslocatie: https://www.vervangingsmarkt.nl/pub/media/catalog/product/cache/381d99ffac84a07fa67cb212d21004fe/1/9/19355001-grohe.jpg
Nummertje 5 onder de naam Aquadimmer.
Hij is redelijk makkelijk te vervangen met de juiste sleutels. Maar... ik heb hem 19-1-2017 vervangen en mag hem nu weer vervangen :| . Inmiddels is hij ook een 10tje duurder zie ik. Vindt 61 euro voor zo'n onderdeeltje best prijzig.

Voordat je nu gelijk besteld. Haal eerst even de afdekplaat eraf, daar staat aan de binnenkant een nummer. Er zijn verschillende varianten.

Oh en bij loshalen, waterdruk er af! Even de doucheslang laag leggen, en aan de knop draaien, zodat al het water eruit is. En nog een tip, als je de warmte knop los trekt onthoud even de stand zodat die er weer ongeveer in dezelfde positie terug op komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:19

Mystikal

It never hurts to help!

DoeEensGek schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:42:
[...]

Ha een bekend euvel hier :( . Ik bezit ook een Grohe inbouwdouche en helaas ook hier lekkage(gehad).

Allereerst het onderdeel wat de boosdoener is.
[Afbeelding]
En dan gaat het om de zwarte puntjes onderin. Bij mij was daar 1tje van afgebroken.

Waar zit dit onderdeel:
[Afbeelding]
Nummertje 5 onder de naam Aquadimmer.
Hij is redelijk makkelijk te vervangen met de juiste sleutels. Maar... ik heb hem 19-1-2017 vervangen en mag hem nu weer vervangen :| . Inmiddels is hij ook een 10tje duurder zie ik. Vindt 61 euro voor zo'n onderdeeltje best prijzig.

Voordat je nu gelijk besteld. Haal eerst even de afdekplaat eraf, daar staat aan de binnenkant een nummer. Er zijn verschillende varianten.

Oh en bij loshalen, waterdruk er af! Even de doucheslang laag leggen, en aan de knop draaien, zodat al het water eruit is. En nog een tip, als je de warmte knop los trekt onthoud even de stand zodat die er weer ongeveer in dezelfde positie terug op komt. ;)
Goede informatie! Ik ga er achteraan!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@Mystikal
Draai eerst beide kraandelen los om te kijken waar het probleem zit.
Voordat je bestelt.
Je kan ze dan weer terugplaatsen, met wat siliconenvet op de o-ring of zuurvrije vaseline, en de waterdruk er weer op zetten zodat je gewoon kan douchen.
Kost je hooguit een kwartier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Mystikal schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:13:
[...]

Goede informatie! Ik ga er achteraan!
Ik had gisteren nog even de afdekplaatje eraf gehaald en zag dat er bij mij geen nummer meer zat :|. Meen het me wel te herinneren. Knop kan je trouwens ook zo lostrekken en waarschijnlijk hoeft de knop van de temperatuur niet eens eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@DoeEensGek
In jouw plaatje (ander type kraan) hebben de knoppen een schroef onder een afdekkapje. Gewoon lostrekken gaat dan niet. ;)
Bij de Grohe 2000 serie is dat ook zo.
Bij hem is het waarschijnlijk deze welke vervangen moet.

[ Voor 37% gewijzigd door Teijgetje op 07-01-2020 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Teijgetje schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:33:
@DoeEensGek
In jouw plaatje (ander type kraan) hebben de knoppen een schroef onder een afdekkapje. Gewoon lostrekken gaat dan niet. ;)
Bij de Grohe 2000 serie is dat ook zo.
Bij hem is het waarschijnlijk deze welke vervangen moet.
Waarschijnlijk het nieuwere model. Bij het oudere model welke ik heb kan ik de knoppen zo lostrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:27
Vinze schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:36:
Het stond al een tijdje op de planning, maar afgelopen twee weken rond kerst en oud & nieuw eindelijk wat tijd vrij kunnen maken voor het maken van een nieuw TV meubel. Na wat inspiratie op Google en Pinterest opgedaan te hebben heb ik besloten om het een beetje af te kijken van dit meubel.

Allereerst het frame gemaakt van houten balken en alles met pocket holes bevestigd:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Basislaag lichter gemaakt met witte verf en verdund met water. Daarna met een spons een betonlook gecreëerd. Tevens een deurtje gemaakt welke moet lijken op een kratje die er precies in past:
[Afbeelding]

[Afbeelding] [Afbeelding]

Het was een beetje een experiment met het verven van de betonlook en bouwen van een frame en beplaten met MDF, maar uiteindelijk ben ik ontzettend tevreden met hoe het (letterlijk) uit de verf gekomen is! :)
Heel netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fommas
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-08 16:06
Vinze schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:36:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding] [Afbeelding]

vind het kast deurtje ook heel goed gelukt, zat al een paar keer te kijken, waarom zit dat handvat uit het midden dat is toch niet handig bij een krat …
Echt goed gelukt, dit maakt mij ook weer enthousiast om plannen te gaan maken voor een nieuw tv meubel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Zoek op 'fijnhout handel'. Ooit een massieve plank van 400 * 60 gescoord. Die was dan wel 6 cm dik. Zo'n lengte en 'maar' 2 cm is wel lastig te vinden denk ik. Zelfs 3 cm lijkt mij dun voor een massieve plank. Wil je gewoon plaatmateriaal (mdf o.i.d.) dan is dat op veel meer plekken te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-08 09:32
Ik ben voornemens om wat grote schuifdeuren te maken in de garage
252 hoog, 278 breed dus ik had gedacht aan 3 deuren.

Het H40 schuifdeursysteem van Storemax heb ik in gedachten tenzij iemand me een ander (goedkoper/beter) systeem kan adviseren?

Ik ben er nog niet uit waar ik de deuren van ga maken:
- MDF 18mm, goedkoop en aangezien de H40 beugels niet op de kopse kant maar aan de zijkanten geschroefd worden lijkt me het prima mogelijk
- Multiplex plaat 18 mm van 250, wat duurder, wellicht beter bestand tegen kromtrekken?
- een soort Barnwood deur maken van Vuren planken van 12mm x 20 cm. Dit is de mooiste optie maar een stuk duurder (2 x duurder dan MDF).

Iemand nog andere ideen voor opties of redenen om een van deze opties af te laten vallen?

[ Voor 42% gewijzigd door louzy82 op 07-01-2020 16:23 ]

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
louzy82 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:19:
Ik ben voornemens om wat grote schuifdeuren te maken in de garage
252 hoog, 278 breed dus ik had gedacht aan 3 deuren.

Het H40 schuifdeursysteem van Storemax heb ik in gedachten tenzij iemand me een ander (goedkoper/beter) systeem kan adviseren?

Ik ben er nog niet uit waar ik de deuren van ga maken:
- MDF 18mm, goedkoop en aangezien de H40 beugels niet op de kopse kant maar aan de zijkanten geschroefd worden lijkt me het prima mogelijk
- Multiplex plaat 18 mm van 250, wat duurder, wellicht beter bestand tegen kromtrekken?
- een soort Barnwood deur maken van Vuren planken van 12mm x 20 cm. Dit is de mooiste optie maar een stuk duurder (2 x duurder dan MDF).

Iemand nog andere ideen voor opties of redenen om een van deze opties af te laten vallen?
MDF is loeizwaar, zeker bij het formaat wat jij aangeeft scheelt dat enorm. Multiplex is een stuk lichter en ook wat sterker (wellicht niet heel relevant want hij hangt). Vuren zou ik afraden tenzij je die look zoekt. Vuren gaat werken waardoor je deur kan kromtrekken, scheuren, etc.

Persoonlijk zou ik lekker voor Multiplex gaan, is inderdaad duur maar erg stabiel, niet heel zwaar en makkelijk te bewerken. Voordeuren worden bijvoorbeeld ook van 40mm multiplex gemaakt.

EDIT: Ik zie dat de maximale last van H-40 40kg is, dat is kantje boord met 850Kg/m3 MDF (250x100x1.8cm), en dan moet je plafond ook nog drie van die dingen houden.

[ Voor 5% gewijzigd door TheJVH op 07-01-2020 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-08 18:42
Ik ben bezig om ons toilet grondig te renoveren en nu ben ik aangekomen bij het bouwen van een koof voor het inbouwreservoir. Wat kan ik nu het beste gebruiken als bedekking voor het reservoir? Groene gipsplaten lijken me niet bestendig tegen de kracht die van de pot op het reservoir overgedragen kan worden?

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
RevellNL schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:45:
Ik ben bezig om ons toilet grondig te renoveren en nu ben ik aangekomen bij het bouwen van een koof voor het inbouwreservoir. Wat kan ik nu het beste gebruiken als bedekking voor het reservoir? Groene gipsplaten lijken me niet bestendig tegen de kracht die van de pot op het reservoir overgedragen kan worden?
Volgens mij kan dat prima, immers zit de pot vast aan het inbouwreservoir en zit die plaat er alleen tussen, enige kracht daarop is het persen tussen de pot en het metalen frame van het inbouwreservoir. Dat gezegd hebbende, ik heb ooit gewoon 18mm multiplex gebruikt en dat heeft 5 jaar prima gehouden en zou ik weer gebruiken. Anders kan fermacel ook nog, of van dat QBoard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

zou spouwmuur leeghalen (lees vervangen van de isolatie) een DIY klus kunnen zijn ?

Even over de buitenmuren gesproken .. ik moet toch de buitenmuren opnieuw impregneren / voegen oid .. dus .. ach dit kan er dan wellicht toch nog bij ???

ik zou bv eps parels erin willen blazen ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc1111
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:31
Hier is het met wedi plaat gedaan, makkelijk te verwerken en sterk. Wel wat duurder dan gips natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:18
Hier ook wedi plaat, makkelijk verwerkbaar en super sterk en makkelijk betegelbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Martinusz op 07-01-2020 20:24 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:48

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Met een goed frame zijn groene gipsplaten prima hoor. Volgens mij adviseren ze wel 2 lagen dik, ben even vergeten of ik het zelf ook 2 dik heb gedaan of niet..

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:14

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hier 18mm underlayment met daar een 22mm groene gipsplaat overheen. De gaten voor de pot zaten al in de gipsplaat, dus ik neem aan dat die daar speciaal voor was. Plaat heb ik gekregen van een kennis, dus geen idee waar die vandaan kwam.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn appartement heeft een "inpandige serre" met materiaal op het plafond waarvan ik niet weet wat het precies is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nccGwCBYymVYXEE4I7Ig4C7F/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ziCGs3fM2f5UPVsiHFpNla6r/thumb.jpg

Een soort MDF? Het ziet er uit dat het aan het bovenliggende betonnen plafond is vastgeschroeft/geplugd.

Mijn vraag is eigenlijk, kan ik in dit materiaal boren, wat pluggen er in duwen en een lamp ophangen, of donderd dat gelijk naar beneden? :X

Ik heb ook nog wel holle wand pluggen liggen, maar ik kan niet zien of boven dit materiaal nog vrije ruimte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-08 21:29
Verwijderd schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:53:
Mijn appartement heeft een "inpandige serre" met materiaal op het plafond waarvan ik niet weet wat het precies is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Een soort MDF? Het ziet er uit dat het aan het bovenliggende betonnen plafond is vastgeschroeft/geplugd.

Mijn vraag is eigenlijk, kan ik in dit materiaal boren, wat pluggen er in duwen en een lamp ophangen, of donderd dat gelijk naar beneden? :X

Ik heb ook nog wel holle wand pluggen liggen, maar ik kan niet zien of boven dit materiaal nog vrije ruimte is.
Lijken geperste stro-vezelplaten. in ons vorige huis was het plafond van de garage hiermee bekleed, ik had er toen geen vertrouwen in om daar een lamp aan op te hangen.

Edit; Wellicht dat het mogelijk is om de lamp door de platen heen aan het regelwerk te hangen? Rondom die Electra doos zit waarschijnlijk regelwerk om deze op zijn plek te houden.

[ Voor 8% gewijzigd door Laank op 07-01-2020 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:53:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat zijn geperste stroplaten idd. Lang geleden dat ik die gezien heb. Good memories :)
Maar je moet er niks aan ophangen. Having said that, het ziet er uit alsof die dingen elk aan vier schroeven hangen, onder die ronde plaatjes. Trek er eens een paar van die plaatjes af, kijken hoe ze vastzitten en wat er onder zit. Dan weet je al snel genoeg denk ik :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:36:
[...]

Dat zijn geperste stroplaten idd. Lang geleden dat ik die gezien heb. Good memories :)
Maar je moet er niks aan ophangen. Having said that, het ziet er uit alsof die dingen elk aan vier schroeven hangen, onder die ronde plaatjes. Trek er eens een paar van die plaatjes af, kijken hoe ze vastzitten en wat er onder zit. Dan weet je al snel genoeg denk ik :)
Bedankt voor de tips, weet ik in ieder geval wat het is.

Ze hangen inderdaad per stuk met 4 schroeven aan het plafond vast.

Ik ga kijken of ik een lamp aan die electra doos kan ophangen. zo niet waag ik het er misschien op toch eigenwijs het met pluggen te doen, ik wil d'r echt maar 1 klein spotje aan ophangen, geen kroonluchter o.i.d.
Hopen dat hij niet naar beneden donderd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Wat is wijsheid in de volgende situatie. Bovenverdieping wordt verwarmd met radiatoren. Benedenverdieping nu ook nog maar wordt over een half jaar helemaal gestript en dan direct overal vloerverwarming aangelegd. De badkamer wordt momenteel op de eerste verdieping gebouwd/verbouwd en daar komt vloerverwarming. Maar hoe ga ik dat het beste aansturen? De loodgieter zegt door middel van een RTL ventiel, want dan kan ik de temperatuur van de vloer in de badkamer gewoon zelf regelen. Echter las ik dat dit niet meer goed werkt als ik straks de vloerverwarming als zones wil aansturen. Het liefst wil ik nu een toekomstbestendige installatie die ik straks in combinatie met de vloerverwarming op de benedenverdieping (slim) kan aansturen. Hoe moet ik dan nu de vloerverwarming in de badkamer aanleggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:10
Verwijderd schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:18:
[...]

Bedankt voor de tips, weet ik in ieder geval wat het is.

Ze hangen inderdaad per stuk met 4 schroeven aan het plafond vast.

Ik ga kijken of ik een lamp aan die electra doos kan ophangen. zo niet waag ik het er misschien op toch eigenwijs het met pluggen te doen, ik wil d'r echt maar 1 klein spotje aan ophangen, geen kroonluchter o.i.d.
Hopen dat hij niet naar beneden donderd >:)
Dat is een Houtwol cementplaat, geen stro ;)

Kijk maar eens op https://heraklith.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Zou je zo'n HWC plaat ook in buiten situatie kunnen gebruiken?
Ik moet de boeidelen nog gaan vervangen, of eigenlijk de onderkant van de overstekken nog bekleden. Daar zit nu geverfd hout, maar is aan vervanging toe (niet rot, maar heel veel lagen verf en niet meer strak)
Ze zouden dus in principe droog hangen en naast de esthetische functie ben ik ook geïnteresseerd in de geluidsdempende functie.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkkonen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-09-2022

Hulkkonen

I wear them at night

Ja, houtwolcement kun je buiten toepassen; het is ongevoelig voor vocht. Tevens is het geluidsabsorberend door de open ruimtes tussen de vezels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouge Baste
  • Laatst online: 16-07 12:55
KappuhH schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 00:06:
Wat is wijsheid in de volgende situatie. Bovenverdieping wordt verwarmd met radiatoren. Benedenverdieping nu ook nog maar wordt over een half jaar helemaal gestript en dan direct overal vloerverwarming aangelegd. De badkamer wordt momenteel op de eerste verdieping gebouwd/verbouwd en daar komt vloerverwarming. Maar hoe ga ik dat het beste aansturen? De loodgieter zegt door middel van een RTL ventiel, want dan kan ik de temperatuur van de vloer in de badkamer gewoon zelf regelen. Echter las ik dat dit niet meer goed werkt als ik straks de vloerverwarming als zones wil aansturen. Het liefst wil ik nu een toekomstbestendige installatie die ik straks in combinatie met de vloerverwarming op de benedenverdieping (slim) kan aansturen. Hoe moet ik dan nu de vloerverwarming in de badkamer aanleggen?
Ik heb een soortgelijke situatie. De badkamer is al klaar en hier is de vloerverwarming ook aangesloten middels een RTL ventiel. De vloerverwarming beneden staat op de lange termijn planning. De huidige situatie is eigenlijk dat het amper warm wordt in de badkamer omdat er niet constant gestookt wordt in huis ivm de radiatoren overal.
Het RTL ventiel is op de vliering geplaatst bij de CV ketel zodat indien nodig dit straks in de uiteindelijke situatie nog eenvoudig aangepast kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-08 10:15

EMP

Krulloos!

VV of VWB.... hmm, toch maar hier :)

Ik heb een tijdje terug een aanhanger gekocht. Hij is in redelijk staat, alles doet het, maar de beschermlaag van het plaatmateriaal is redelijk doorgesleten. Omdat het hout an sich nog goed is, zou ik hem gewoon een laagje 'verf' oid willen geven... maar iemand een idee wat voor soort verf je hiervoor kan gebruiken?

Een plaatje zegt altijd meer:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/KNYZNhH/Aanhanger.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door EMP op 08-01-2020 10:12 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
Bodem vervangen (of nieuwe plaat erop) door betonplex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:30
Ik wil mijn huidige 3 bureau's (wit) van 1.50 (staan in een L) vervangen door 2 nieuwe bladen met een mooie houtstructuur. Momenteel heb ik ook nog 12 poten waar ik graag wat minder wil.

Ik heb bij de gamma een keukenblad gezien wat ook nog een redelijke prijs heeft.
Deze is 260 lang en gemaakt van spaanplaat. Ik wil deze inkorten tot 2.10

Iemand enig idee of ik deze kan inkorten, 4 poten er onder zonder dat ik bang hoef te zijn voor doorbuigen?
Product is 80cm breed en 2.8cm hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-08 13:03
Robbie T schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:24:
Ik wil mijn huidige 3 bureau's (wit) van 1.50 (staan in een L) vervangen door 2 nieuwe bladen met een mooie houtstructuur. Momenteel heb ik ook nog 12 poten waar ik graag wat minder wil.

Ik heb bij de gamma een keukenblad gezien wat ook nog een redelijke prijs heeft.

Iemand enig idee of ik deze kan inkorten, 4 poten er onder zonder dat ik bang hoef te zijn voor doorbuigen?
Wat is de dikte van het blad? Anders zou je nog kunnen overwegen om L profielen van ijzer onder je blad in te frezen. Geeft veel stevigheid en zal doorbuigen tegengaan.

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:30
YaaD schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:28:
[...]

Wat is de dikte van het blad? Anders zou je nog kunnen overwegen om L profielen van ijzer onder je blad in te frezen. Geeft veel stevigheid en zal doorbuigen tegengaan.
Dikte van het blad is 2.8cm. Ik heb helaas geen frees beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-08 13:03
Robbie T schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:29:
[...]

Dikte van het blad is 2.8cm. Ik heb helaas geen frees beschikbaar.
Een alternatief zou zijn dat je er over de volle lengte een balk onder schroeft om het geheel meer stevigheid te geven.

Ik heb het in het verleden gedaan met een 5x7 balk. Niet de mooiste optie, maar ik denk dat je met een dunnere balk niet echt wegkomt. Op termijn zal ie denk ik in het midden altijd doorzakken.

Overigens zou je met een invalzaag hetzelfde kunnen bereiken. Wat zaagsnedes langs elkaar en je hebt hetzelfde effect. Is wel de mooiste optie vind ik zelf

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-08 10:15

EMP

Krulloos!

ThinkPadd schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:19:
Bodem vervangen (of nieuwe plaat erop) door betonplex?
Dat zou ik doen als het hout rot is, maar dat is dus nog prima. Is verven/lakken/beitsen/ietsanders geen optie?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:44
Bo0bz schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:11:
Deze week de trapleuningen geverfd met mat zwarte krijtverf. Ziet er erg gaaf uit! Merk alleen dat we snel witte vegen zien van onze handen op de leuningen. Zou het helpen een matte blanke lak aan te brengen over de verf laag heen? Zo ja kan ik dat gewoon een simpele matte lak halen zoals deze? https://www.gamma.nl/asso...llak-mat-250-ml/p/B608271
Kleine quote van mijzelf met het resultaat. Hangt inmiddels al weer een paar weken maar deze hebben jullie nog tegoed: https://photos.app.goo.gl/Fy726xZ3jmy4KSECA

Witte puntjes onder aan de trapleuning heb ik bijgewerkt. Met het naar binnen dragen beschadigd..
Met de mat zwarte krijt verf en de rambo extra mat pantser lak ziet alles er nog uit zoals het hoort. Nu de muur bijwerken met verf want die is zoals je ziet op de foto rechts onder beschadigd bij het ophangen van het traphekje.

Ander projectje op zolder. Hier heeft de vorige bewoner een plafond in gemaakt op 2,60 waardoor er een loze ruimte boven zit met de punt van het dak.Ik zou daar zelfs kunnen staan >1.90 op hoogste punt. Dit zou een prima ruimte zijn voor bijv, de kerst spullen. Een gat zagen en daar een vliso trap in monteren is zo gebeurd maar het plafond is met wat simpel regelwerk van hout gemaakt. Kan ik hier net boven zware balken monteren om een vloertje te maken waar de spullen op kunnen staan? ;-) Iemand tips?

[ Voor 5% gewijzigd door Bo0bz op 08-01-2020 11:57 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:54

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Robbie T schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:24:

Wat @YaaD zegt. Ik heb zo ook twee el cheapo bureau's gemaakt van meubelplaat (244x122 is de standaardmaat), 5 poten (4 op de hoeken en 1 middenachter) en er een vurenhouten balk van 30x60 onder geschroefd.
Bijkomend voordeel is dat je aan die balk ook makkelijk haakjes en stopcontacten kunt monteren, dus geen kabelzooi op de grond.
Zakt niet door. Wel goed meten dat de schroeven precies lang genoeg zijn als je de balk van onder vastschroeft (van boven is wel steviger maar ziet niet zo fijn uit) en niet te zuinig met de schroeven.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rob-T6 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:25:
[...]

Dat is een Houtwol cementplaat, geen stro ;)

Kijk maar eens op https://heraklith.nl/
Verdomd je hebt gelijk.

Ik vraag mij alleen af wat de woningbouwvereniging dacht om dat te monteren toen ze deze appartementen hebben gebouwd. (in de inpandige serre)

De hele "serre" slaat sowieso nergens op, t'is een kamer van 1,5x3m die aan de buitenkant gewoon afgesloten is, en aan de "binnenkant" afgewerkt is alsof het een balkon zou zijn (met dubbel glas etc.) 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6t2ok0gbcAXTG91epyQ8mbSS/full.jpg

Ik heb geprobeerd een van die platen er af te halen, maar ik kwam er al heel snel achter dat die pluggen waarmee ze opgehangen waren niet zo herbruikbaar zijn, en heb het er, achteraf verstandig zo tezien, er maar bij gelaten :X

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2020 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:36:
[...]

Trek er eens een paar van die plaatjes af, kijken hoe ze vastzitten en wat er onder zit. Dan weet je al snel genoeg denk ik :)
Nah dat bleken dus geen plaatjes te zijn, maar echt dikke pluggen. heel snel opgegeven om die er uit te trekken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-08 16:43

Nhz

Rouge Baste schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:37:
[...]

Ik heb een soortgelijke situatie. De badkamer is al klaar en hier is de vloerverwarming ook aangesloten middels een RTL ventiel. De vloerverwarming beneden staat op de lange termijn planning. De huidige situatie is eigenlijk dat het amper warm wordt in de badkamer omdat er niet constant gestookt wordt in huis ivm de radiatoren overal.
Het RTL ventiel is op de vliering geplaatst bij de CV ketel zodat indien nodig dit straks in de uiteindelijke situatie nog eenvoudig aangepast kan worden.
Even een algemene vraag over zo'n RTL ventiel: dit kan je toch alleen toepassen wanneer op een niet al te hoge temperatuur stookt? Het lijkt me immers niet handig om water van 75gr door je vloer te laten stromen, ook al is het maar voor even. Het lijkt me beter om een verdeler op te hangen, of mis ik iets? :?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nhz schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:24:
[...]

Even een algemene vraag over zo'n RTL ventiel: dit kan je toch alleen toepassen wanneer op een niet al te hoge temperatuur stookt? Het lijkt me immers niet handig om water van 75gr door je vloer te laten stromen, ook al is het maar voor even. Het lijkt me beter om een verdeler op te hangen, of mis ik iets? :?
Het lijkt mij dat als alle onderdelen van je CV/vloerverwarming niet tegen max 99 graden celcius kunnen er toch echt iets niet klopt, zou het allemaal moeten kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

Nhz schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:24:
[...]

Je CV water is niet opeens van 20 naar 75 opgewarmd. Als de CV start, dan wordt het water gecontroleerd warmer, dus in het begin gaat t goed. Daarna gaat ie 'rustig' doorlaten, zodat ie een bepaalde uitgangstemperatuur heeft. De ingangstemperatuur is dan inderdaad hoog, maar zal door de lage stroomsnelheid snel afkoelen.
In de praktijk valt het dus wel mee inderdaad, maar het wordt wel aangeraden bij vloeren die wel relatief veel warmte kunnen hebben (bv de tegelvloer van een badkamer).

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Verwijderd schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:34:
[...]

Het lijkt mij dat als alle onderdelen van je CV/vloerverwarming niet tegen max 99 graden celcius kunnen er toch echt iets niet klopt, zou het allemaal moeten kunnen hebben.
Het gaat me niet om de onderdelen van de verwarming an sich, maar om de vloer. De slang kan wel tegen die hitte, maar de afwerkvloer die er op gelijmd ligt waarschijnlijk niet zo.
prein2 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:39:
[...]
Je CV water is niet opeens van 20 naar 75 opgewarmd. Als de CV start, dan wordt het water gecontroleerd warmer, dus in het begin gaat t goed. Daarna gaat ie 'rustig' doorlaten, zodat ie een bepaalde uitgangstemperatuur heeft. De ingangstemperatuur is dan inderdaad hoog, maar zal door de lage stroomsnelheid snel afkoelen.
In de praktijk valt het dus wel mee inderdaad, maar het wordt wel aangeraden bij vloeren die wel relatief veel warmte kunnen hebben (bv de tegelvloer van een badkamer).
Als het RTL-ventiel in de retour gemonteerd zit, zoals ik her-en-der lees, dan meet hij de temperatuur dus pas als het water door de vloer gestroomd is. Wanneer je in huis met heet water moet stoken om de boel beneden warm te krijgen, dan zal de retour temperatuur van de radiator in een van de kleinste kamers van het huis ook behoorlijk hoog zijn, dat hete water stroomt dan toch door je vloer? Je zou het ventiel ook voor de vloerverwarming (dus direct na de retour van de radiator) kunnen zetten, maar knijp je daarmee dan de flow van die radiator niet enorm?

Of zie ik nu beren op de weg die er niet zijn? O-)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

Nhz schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:47:
[...]

Als het RTL-ventiel in de retour gemonteerd zit, zoals ik her-en-der lees, dan meet hij de temperatuur dus pas als het water door de vloer gestroomd is. Wanneer je in huis met heet water moet stoken om de boel beneden warm te krijgen, dan zal de retour temperatuur van de radiator in een van de kleinste kamers van het huis ook behoorlijk hoog zijn, dat hete water stroomt dan toch door je vloer? Je zou het ventiel ook voor de vloerverwarming (dus direct na de retour van de radiator) kunnen zetten, maar knijp je daarmee dan de flow van die radiator niet enorm?

Of zie ik nu beren op de weg die er niet zijn? O-)
Ja dat klopt. Maar als je CV start, dan is het water niet opeens warm. Dat warmt op van zeg 20 graden naar 50 of 60 in een minuut of 15 of zo. Tijdens dit opwarmproces gaat het ventiel op een gegeven moment knijpen. Doordat er dan minder water door de vloer gaat, blijft de uitgangtemperatuur laag. de ingangtemperatuur is inderdaad wel hoog, maar zal snel afgekoeld zijn.
Hierdoor gaat het goed. Natuurlijk is een echt vvw systeem mooier.

Als je het rtl ventiel in de aanvoer zet, dan wordt de vloer nooit warm. Wel veilig O-)

edit: als je dit in serie zet met de radiator in de badkamer, dan knijp je inderdaad met erg warm water de radiator enorm op een gegeven moment. Dit geldt in alle gevallen hoor. zo werkt het systeem namelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door prein2 op 08-01-2020 12:53 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

@prein2 Helder, resultaat kan dan (of zal?) dus wel zijn dat je badkamerradiator minder warmte gaat geven dan je gewend bent. Aangezien het ventiel uitsluitend water doorlaat wat de ingestelde temperatuur behaald heeft en zo dus de flow behoorlijk kan beperken.

In de aanvoer zou wel kunnen toch? Dan moet je de toegestane temperatuur alleen hoger instellen.

Zoals je zegt: een systeem met eigen verdeler is het mooiste.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

Nhz schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:08:
@prein2 Helder, resultaat kan dan (of zal?) dus wel zijn dat je badkamerradiator minder warmte gaat geven dan je gewend bent. Aangezien het ventiel uitsluitend water doorlaat wat de ingestelde temperatuur behaald heeft en zo dus de flow behoorlijk kan beperken.

In de aanvoer zou wel kunnen toch? Dan moet je de toegestane temperatuur alleen hoger instellen.

Zoals je zegt: een systeem met eigen verdeler is het mooiste.
Een ventiel in de aanvoer zorgt ervoor dat er uberhaupt geen water je vloer in komt, want dat is te warm en daardoor zal het ventiel dichtlopen. Hij zal alleen openen als het kleine stukje aftakking van je cv systeem naar je VVW is afgekoeld en dan dus snel weer dicht gaan. Vandaar de regel om het in de retour te zetten.
in serie met de badkamer radiator en vervolgens een RTL in de retour van de VVW is de meest common practice.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
En als je geen radiator hebt, kun je dan ook een RTL-ventiel in de retour toepassen?
Wil binnenkort ook vloerverwarming in de badkamer gaan aanleggen maar heb geen radiator.
Aanvoer- en retour wil ik aan het CV-verdeelblok (zit in de kamer ernaast) knopen.

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 08-01-2020 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2

prein2

kan ook . Weet je zeker dat je geen handdoekradiator in de badkamer wilt? best handig om je handdoek op te drogen...

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:39
Vraag.

Ben een bordspeltafel aan het maken, dus dubbeldeks. Onderste dek komt op een soort gelamineerd multiplex een grote muismat als"bedekking (2x1m).
Mijn vraag is, met wat voor lijm zet ik die vast? Liefst iets dat je uitsmeert zoals bijv het vroegere vloerbedekkingslijm. Maar dun genoeg zodat er geen bobbels komen van opgekropt lijm.

edit ; onderkant lijkt me een soort rubber.

[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 08-01-2020 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@maartend Het eerste wat mij te binnen schiet is contactlijm van Bison Tix oid. Dat smeer je uit met zo'n geel kunststof spateltje. We hebben daar recent een soort vrachtwagenzeil mee aan elkaar geplakt.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
Wat voor pluggen zijn het beste te gebruiken in zeer poreus betonsteen? Ik heb er nu slagpluggen/nagelpluggen in zitten maar dat zit toch niet helemaal lekker vast..

Afbeeldingslocatie: https://www.ib.nl/media/cache/article_main/rc/xBVrsWmi/article_files/28ccc1c7-ef93-4ab3-aaa4-ac7740b958d2/6303.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door RevellNL op 08-01-2020 17:01 ]

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik wil een bed gaan bouwen wat je onder een vloer kan schuiven, zodat we de ruimte van het bed kunnen gebruiken voor een kast of buro ofzo. Nou heb ik een goed idee hoe ik dit wil aanpakken, het moet zoiets worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3OZnSDuVfVxCru3H0iCjTXlh/full.jpg
(schaamteloos gejat van Pinterest)

Alleen wil ik graag dat het bed elektrisch onder de vloer uit kan schuiven. Hoe zou je zoiets aan kunnen pakken? Een motor met een lang draadeind gaat waarschijnlijk veel te langzaam. Ik zat te denken een garagedeur motor te gebruiken, daarvan kun je ook makkelijk de eindstops regelen. Maar die zijn nogal duur en ik ben bang dat ik er te weinig ruimte voor heb. Misschien kan een zelfgemaakte tandwiel overbrenging ook, zoals je vroeger ook in windmolens had.

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2054/5702472230_a9384893e3_z.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07 16:14

Guldan

Thee-Nerd

Misschien de motor van een rolluik? Maar ik weet niet of dat sterk genoeg is. Die geeft ook een eindstand.

Ik vind het wel een leuk idee maar misschien iets te ingewikkeld en dan werkt het waarschijnlijk ook niet als er iemand op gaat zitten en perongeluk op de knop drukt etc.

Ik zou met een frees 2 handvaten frezen.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Wielen van het bed zelf elektrisch aandrijven? Zoiets als de kar op de markt die ze elektrisch met afstandsbediening kunnen manoeuvreren. Nadeel is dat er wel soort geleider moet komen onder het platform om het bed recht te manoeuvreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
maartend schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:13:
Vraag.

Ben een bordspeltafel aan het maken, dus dubbeldeks. Onderste dek komt op een soort gelamineerd multiplex een grote muismat als"bedekking (2x1m).
Mijn vraag is, met wat voor lijm zet ik die vast? Liefst iets dat je uitsmeert zoals bijv het vroegere vloerbedekkingslijm. Maar dun genoeg zodat er geen bobbels komen van opgekropt lijm.

edit ; onderkant lijkt me een soort rubber.
Goede dubbelzijdige tape.
RevellNL schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:00:
Wat voor pluggen zijn het beste te gebruiken in zeer poreus betonsteen? Ik heb er nu slagpluggen/nagelpluggen in zitten maar dat zit toch niet helemaal lekker vast..

[Afbeelding]
Chemisch anker?

[ Voor 29% gewijzigd door -DarkShadow- op 08-01-2020 23:57 ]

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
Dat gaat 'm worden ja, dat moet wel werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-07 00:15
zonoskar schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:29:
Ik wil een bed gaan bouwen wat je onder een vloer kan schuiven, zodat we de ruimte van het bed kunnen gebruiken voor een kast of buro ofzo. Nou heb ik een goed idee hoe ik dit wil aanpakken, het moet zoiets worden:

[Afbeelding]
(schaamteloos gejat van Pinterest)

Alleen wil ik graag dat het bed elektrisch onder de vloer uit kan schuiven. Hoe zou je zoiets aan kunnen pakken? Een motor met een lang draadeind gaat waarschijnlijk veel te langzaam. Ik zat te denken een garagedeur motor te gebruiken, daarvan kun je ook makkelijk de eindstops regelen. Maar die zijn nogal duur en ik ben bang dat ik er te weinig ruimte voor heb. Misschien kan een zelfgemaakte tandwiel overbrenging ook, zoals je vroeger ook in windmolens had.

[Afbeelding]
Ik neem aan dat je dat niet iedere dag in en uit laat schuiven, maar alleen bij bezoek? Gewoon een goede spindel met grote spoed erop zetten. Die 2 minuten voor zo'n bed uitschuiven, zou ik mij niet te druk om maken. Voordeel van zo'n spindel is dat je ook zeker weet dat het bed niet onverhoopt weer verschuift als er iemand in ligt.

Als je zorgt dat hij automatisch af slaat in zijn eindpositie, laat je het bed uitschuiven, ondertussen zelf je tanden poetsen en als je klaar bent is het bed uitgeschoven..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
wat een gedoe. Met een paar wieltjes en een handvat ben je binnen 10 seconden klaar om d'r in te stappen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:44

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
RevellNL schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:59:
[...]

Dat gaat 'm worden ja, dat moet wel werken..
Als je chemische ankers niet zo makkelijk kan vinden: chemisch/injectie mortel van Fischer werkt ook:

https://www.fischer.nl/nl...n/chemische-bevestigingen

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Iemand hier trouwens nog een tip voor het volgende, ik ben op zoek naar een goedkope plug die je samen kunt trekken als een soort paraplu.

Lange verhaal, ik heb een huis met gipsplaat muren en een aantal dingen zitten al vast met speciale Fischer pluggen, alleen zijn die erg kostbaar. Nu ga ik van het jaar de kamer schilderen en doen en wil ik de plinten opnieuw vastzetten langs de muren. Die zijn simpel geschroefd maar raken los (niet heel gek). Wat ik dus wil is een goedkope en simpele plug die je met aandraaien wel kan laten uitzetten zodat die achter de gipsplaat blijft hangen. Echt kracht of gewicht komt er niet op, maar met een keer stoten of de stofzuiger moeten ze niet direct uit of losbreken...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RevellNL
Notna schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:50:
[...]

Als je chemische ankers niet zo makkelijk kan vinden: chemisch/injectie mortel van Fischer werkt ook:

https://www.fischer.nl/nl...n/chemische-bevestigingen
Die kwam ik ook net tegen inderdaad, die ga ik zo even ophalen en de boel mee vastzetten, ziet er goed uit!
Joopieboy schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:07:
Iemand hier trouwens nog een tip voor het volgende, ik ben op zoek naar een goedkope plug die je samen kunt trekken als een soort paraplu.

Lange verhaal, ik heb een huis met gipsplaat muren en een aantal dingen zitten al vast met speciale Fischer pluggen, alleen zijn die erg kostbaar. Nu ga ik van het jaar de kamer schilderen en doen en wil ik de plinten opnieuw vastzetten langs de muren. Die zijn simpel geschroefd maar raken los (niet heel gek). Wat ik dus wil is een goedkope en simpele plug die je met aandraaien wel kan laten uitzetten zodat die achter de gipsplaat blijft hangen. Echt kracht of gewicht komt er niet op, maar met een keer stoten of de stofzuiger moeten ze niet direct uit of losbreken...
Kun je ze niet met montagekit vastzetten? Dan heb je helemaal geen schroeven nodig en vastzitten blijft het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-08 21:29

Fisher duopower wellicht? Zullen misschien niet lang genoeg zijn afhankelijk van het type plint.

[ Voor 3% gewijzigd door Laank op 09-01-2020 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter

Misschien heb ik meer koffie nodig, maar heb je niet gewoon een hollewand plug nodig?

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 09-01-2020 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

RevellNL schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:09:
[...]

Kun je ze niet met montagekit vastzetten? Dan heb je helemaal geen schroeven nodig en vastzitten blijft het wel.
Dan trek ik de muur kapot als ze weer los moeten en dan zit ik nog met de gaten. :)
Notna schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:12:
[...]

Misschien heb ik meer koffie nodig, maar heb je niet gewoon een hollewand plug nodig?
Veel te kostbare oplossing... Simpel en goedkoop of de plint vast te kunnen zetten op een goeie manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bedankt voor alle suggesties :)
Kaasplank schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:45:
wat een gedoe. Met een paar wieltjes en een handvat ben je binnen 10 seconden klaar om d'r in te stappen
Ja, maar luxe! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon de duopower plug.
YouTube: Fischer DUOPOWER plug

Of de hollewandankers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Joopieboy schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:15:
[...]

Dan trek ik de muur kapot als ze weer los moeten en dan zit ik nog met de gaten. :)

[...]

Veel te kostbare oplossing... Simpel en goedkoop of de plint vast te kunnen zetten op een goeie manier.
Hoeveel heb je er dan nodig? Want dit kan ook nog:

https://www.toolstation.n...aat-schroefpluggen/p35840

10 euro voor 100 stuks vind ik nou niet echt een mega dure oplossing. Het zijn plinten hé; ze moeten aan de muur blijven zitten dus je kan prima af met 1 schroef om de meter. En ik betwijfel dat je meer dan 100 meter aan plint hebt in je appartement :+

[ Voor 22% gewijzigd door Notna op 09-01-2020 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Notna schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:19:
[...]

Hoeveel heb je er dan nodig? Want dit kan ook nog:

https://www.toolstation.n...aat-schroefpluggen/p35840

10 euro voor 100 stuks vind ik nou niet echt een mega dure oplossing. Het zijn plinten hé; ze moeten aan de muur blijven zitten dus je kan prima af met 1 schroef om de meter. En ik betwijfel dat je meer dan 100 meter aan plint hebt in je appartement :+
Dat klopt idd wel :+ En ik vind het een beetje overdreven om een tientje uit te geven als het voor 2 euro ook kan zeg maar. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-07 00:15
Joopieboy schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:28:
[...]

Dat klopt idd wel :+ En ik vind het een beetje overdreven om een tientje uit te geven als het voor 2 euro ook kan zeg maar. :P
Maar als je het voor een tientje netjes en chique hebt terwijl je voor de 2 euro oplossing uren loopt te kutten, ga ik toch echt voor het tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Pizza_Boom schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:33:
[...]
Maar als je het voor een tientje netjes en chique hebt terwijl je voor de 2 euro oplossing uren loopt te kutten, ga ik toch echt voor het tientje.
Klopt, daarom dat ik het ook vraag. Maar nogmaals, het heeft 0 gewicht of kracht te houden, is puur dat schroeven loslaten in een gipsplaat en ik net iets meer nodig heb. :P

Voor de plankjes en andere dingen geef ik jullie groot gelijk, die pluggen heb ik ook liggen. Duopowers zijn overigens niet geschikt voor een holle wand of gipsplaat. Platen zijn maar 12 of 16mm dik...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:04
Duopowers doen het prima in gipsplaat, is mijn ervaring.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kjKZwuQexC22MMjCf5WR5C0g/full.jpg

En plinten vastzetten: gewoon high tack montagekit gebruiken. Ik heb ook een paar kamers met geschroefde plinten en dat is lelijk. Ik heb er spijt van.

[ Voor 16% gewijzigd door Raymond op 09-01-2020 10:52 ]

Pagina: 1 ... 76 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.