[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 103 Laatste
Acties:
  • 1.033.760 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:05
bonzz.netninja schreef op zondag 18 november 2018 @ 09:40:
Misschien kan iemand nog eens meedenken. Ik heb een eikenhouten lamelparket in de woonkamer liggen. Die is helemaal dicht gelegd en ik kan dus niet in de kruipruimte :|

Nu wil ik heel graag een gat naar de kruipruimte. Daar zijn een aantal problemen mee
1. Waar lopen de balken. Ik hoef niet perse door de balken heen te zagen want dan ben ik veel verder van huis. De balkenlaag op de orginele bouwtekeningen klopt niet (want ik heb wel een klein kijkgaatje ergens anders in de vloer)
2. Hoe zaag je een mooi gat
3. Hoe werk je het mooi af.

Mijn plan.
1. Met een kleine circelzaag alleen een gat zagen in het parket en niet in de ondervloer. Dus iets van 3 cm laten invallen ofzo
2. Vervolgens zie ik de ondervloer, daar kan ik gewoon een gat in zagen en door heen koekeloeren waar de balken echt lopen, vervolgens groter gat maken
3. En dan iets in elkaar knutselen dat het vierkant van het parket op een nieuwe onervloerluik geplakt wordt etc etc.

zou dat wat zijn?
Boor een gaatje van rond 10, en neem een kijkje met een endoscoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

Aardappel schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:09:
[...]

Boor een gaatje van rond 10, en neem een kijkje met een endoscoop.
Heb ik over nagedacht maar ik ben bang dat brandpuntafstand + te donker == te weinig zien. Of denk je van niet?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
bonzz.netninja schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:10:
[...]

Heb ik over nagedacht maar ik ben bang dat brandpuntafstand + te donker == te weinig zien. Of denk je van niet?
Zou kunnen natuurlijk, er zit meestal wel een lampje in.
Verder is dit natuurlijk de minst ingrijpende maatregel die ook nog eens niet duur hoeft te zijn (AliExpress voor 5 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:15
De endoscoop die ik heb voor Android via Wish, 5meter IP67 met verlichting, heeft een focusafstand van 4 cm vanaf de lens. (nog niet geprobeerd, moet even een usb-b>c stekker halen)
Ik vraag me af of je daar wat mee kan zien op afstand.(was oorspronkelijk het doel voordat ik op het doosje 4 cm focus las)

[ Voor 12% gewijzigd door Teijgetje op 18-11-2018 22:34 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Gebanned schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 00:23:
[...]

Dampdicht is gewoon een wat betere dampremmende en prima te gebruiken voor een zolder (Miofol 125AV wordt erg veel gebruikt. Zelf ga ik voor dampdichte folie van Delta; omdat die nog een reflecterende laag heeft).
Uiteindelijk is het een illusie dat je de folie 100% luchtdicht krijgt, hoe dichter de folie, hoe meer marge je hebt voor eventuele lekkages.

Damp-openfolie heb ik overigens weggelaten bij mij; in plaats daarvan maak ik alle kieren in het dakbeschot dicht met pur en kit; was en is een hoop extra werk, maar voorkomt dat ik bij een lekkage een waterzak bij mijn gordingen kan krijgen.
Als je direct tegen de dakpan aankijkt zou ik dampopen folie niet weglaten.

Dampdicht folie .. hmm nee. dan word ik wel heel heel erg afhankelijk van (mechanische) ventilatie lijkt mij een erg groot recept voor schimmelvorming/houtrot.

Het is jou keuze. niet die van mij

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Teijgetje schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:31:
De endoscoop die ik heb voor Android via Wish, 5meter IP67 met verlichting, heeft een focusafstand van 4 cm vanaf de lens. (nog niet geprobeerd, moet even een usb-b>c stekker halen)
Ik vraag me af of je daar wat mee kan zien op afstand.(was oorspronkelijk het doel voordat ik op het doosje 4 cm focus las)
lijkt me meer dan genoeg om in elk geval de "balk afstand" te bekijken.

Overgens als je zoekt op kruipluik/vloerluik krijg je genoeg shopping hits :) die zou je ook eerst kunnen halen en dan op de gewenste locatie voorzichtig boren om de x cm. je merkt het verschil echt wel bij het boren of je door een plank of in de balk zit te boren. Dan kan je in stapjes van 10cm een gat met je decoupeer zaag maken en gelijk het luik op zijn plek plaatsen :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

vso schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:00:
[...]

Overgens als je zoekt op kruipluik/vloerluik krijg je genoeg shopping hits :) die zou je ook eerst kunnen halen en dan op de gewenste locatie voorzichtig boren om de x cm. je merkt het verschil echt wel bij het boren of je door een plank of in de balk zit te boren. Dan kan je in stapjes van 10cm een gat met je decoupeer zaag maken en gelijk het luik op zijn plek plaatsen :)
Ik vraag het me af hoor, of je dat echt zo goed merkt. Eerst ga je door stuk eiken parket, vervolgens door de ondervloer (die wel gewoon klassiek hout zal zijn, gezien 1925) en dan direct op een balk. Ik denk dat je daar echt niks van merkt eigenlijk, of denk je wel?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 12:49
Die balk is een fractie 8 dikker dan je parket en je ondervloer hoop ik ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Teijgetje schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:31:
Heb er ook een voor usb, maar die werkt niet met een verloop van usb naar usb-c helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

bonzz.netninja schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:04:
[...]

Ik vraag het me af hoor, of je dat echt zo goed merkt. Eerst ga je door stuk eiken parket, vervolgens door de ondervloer (die wel gewoon klassiek hout zal zijn, gezien 1925) en dan direct op een balk. Ik denk dat je daar echt niks van merkt eigenlijk, of denk je wel?
Ja wel .. als je een gat boort door een plank, moment dat je erdoor bent trekt de boor je boormachine heel snel een stuk verder .... zelfde met de vloer en omdat je naar beneden richt moet je ook op dat moment compenseren voor de "zwaarte kracht" :)

Parket is 1 max 2 cm ? en je plank is ook 2 a 3 cm dus met 5cm vermoed ik dat je al in de balk/lucht zit te boren. de draag balken zullen 4 a 5 cm "dik" zijn ?? en om de 40 a 50 cm tussenafstand hebben ???

Maar goed ik weet niks van houten draagvloeren, alleen het boren is iets wat je nu al in een plankje hout kan proberen ;) leg het op een krukje en zet je knie erop en probeer het maar merk je vanzelf wat ik bedoel :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Gebanned schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 00:23:
[...]

Dampdicht is gewoon een wat betere dampremmende en prima te gebruiken voor een zolder (Miofol 125AV wordt erg veel gebruikt. Zelf ga ik voor dampdichte folie van Delta; omdat die nog een reflecterende laag heeft).
Uiteindelijk is het een illusie dat je de folie 100% luchtdicht krijgt, hoe dichter de folie, hoe meer marge je hebt voor eventuele lekkages.

Damp-openfolie heb ik overigens weggelaten bij mij; in plaats daarvan maak ik alle kieren in het dakbeschot dicht met pur en kit; was en is een hoop extra werk, maar voorkomt dat ik bij een lekkage een waterzak bij mijn gordingen kan krijgen.
Dampdicht is een illusie, LDPE (drager van de meeste folies) heeft een dichtheid van 0.92 en is dus niet waterdicht, kijk maar op het productblad van Miofol 125av, daar staat gewoon vermeld: Waterdamp doorlaatbaarheid van 0.015g/m²/dag. en juist hierom pas je WEL een damp open folie toe, om dat kleine druppeltje water in je isolatie/dakbeschot te doen verdampen.

HDPE zou zelfs beter zijn (0.94) en hoewel HDPE folie sterker is, is de doorscheur vele malen hoger, Stucfolie is HDPE, want dat plakt de stucadoor op de wanden en kan het met een simpele beweging kaarsrecht naar beneden afscheuren.

Wat ik wel weet is dat je met coextrusie (meerlaagsfolie) een dichtheid van 1 kunt halen, maar dat word door de fabrikanten nog niet opgepikt.

@bonzz.netninja

Kun je het niet simpel met kloppen/stampen horen? hol is ruimte, dof is een balk, het midden even beoordelen en dan met de dozenboor (of een nog grotere diameter) een gat maken, en dan met je arm voelen waar de balk zit...

Zo'n vloerluik is 60x80 oid dus je hebt met een gat van 10cm echt nog wel ruimte om wat te schuiven... en waarschijnlijk is die 60 ook gelijk je hoh maat, dus zul je de balk ook nog moeten sparen.

Wat verwacht je eigenlijk aan te treffen? want waarschijnlijk heb je niet echt een kruip'ruimte' maar liggen de balken maar heel iets los van het zand.

[ Voor 16% gewijzigd door Jelte,89 op 18-11-2018 23:22 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:21
Jelte,89 schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:14:
Dampdicht is een illusie, LDPE (drager van de meeste folies) heeft een dichtheid van 0.92 en is dus niet waterdicht, kijk maar op het productblad van Miofol 125av, daar staat gewoon vermeld: Waterdamp doorlaatbaarheid van 0.015g/m²/dag.
Dan ben je met 50 m2 dak oppervlakte dus drie en een half jaar bezig om een liter water te verzamelen; dat noem ik wel dampdicht. Het echte probleem zit erin dat je in die tijd een veelvoud aan damp in je isolatie krijgt via diffusie door je muur of (schroef)gaten van je raggelwerk.
en juist hierom pas je WEL een damp open folie toe, om dat kleine druppeltje water in je isolatie/dakbeschot te doen verdampen.
Correctie; daarom wil je een dakbeschot dat zoveel mogelijk dampopen is, zodat damp transport van isolatie naar de buitenlucht sneller gaat dan het transport van binnenuit naar de isolatie.
Vanuit damp perspectief is het het beste om geen folie te hebben, maar als je dakbeschot lek is, loop je het risico dat je ineens een sloot water van buiten in je isolatie krijgt door bijvoorbeeld smeltende sneeuw.
In mijn situatie heb ik ervoor gekozen om mijn dakbeschot waterdicht te maken door de naden af te kitten/purren. Achteraf was folie sneller geweest, maar dan had ik rond mijn gordingen een plek gehad waar lekwater niet uit de constructie kon door gebrek aan afschot
vso schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:51:
[...]

Als je direct tegen de dakpan aankijkt zou ik dampopen folie niet weglaten.
Ik heb dakbeschot met kieren, dus kijk niet rechtstreeks tegen de pan aan. Water dat onder de pannen komt, loopt normaal over de planken naar beneden. Helaas zijn er nogal wat kieren in de constructie.
Dampdicht folie .. hmm nee. dan word ik wel heel heel erg afhankelijk van (mechanische) ventilatie lijkt mij een erg groot recept voor schimmelvorming/houtrot.

Het is jou keuze. niet die van mij
Mechanische ventilatie gebruik je om de ruimte te ventileren; de hoeveelheid vocht dat je door normaal te leven in de lucht blaast is een ordergrootte meer dan dat je door een dampremmende folie af kan voeren.

Hoe meer vocht er in de ruimte die je isoleert is, hoe diffusiedichter de folie moet zijn.
Miofol 125AV is daarom voor nattere ruimtes geschikt dan 125S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:45

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Gebanned schreef op maandag 19 november 2018 @ 00:13:
[...]

Ik heb dakbeschot met kieren, dus kijk niet rechtstreeks tegen de pan aan. Water dat onder de pannen komt, loopt normaal over de planken naar beneden. Helaas zijn er nogal wat kieren in de constructie.
Eigenlijk zou je daar (waterkerende) damp-open dakfolie voor moeten willen hebben, maar dan moeten helaas wel de pannen van het dak. ;)

https://www.isodiscount.n...9lrXEC13Jp1hoCP4sQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
@Gebanned, ik denk dat we samen ook wel hetzelfde bedoelen, en ik ben het ook met je eens... Maar het verschil tussen dampdicht/dampremmend kan verwarring zaaien en zoals je zelf ook zegt, de ene folie is diffusiedichter dan de ander zoals je ook aanhaalt in het laatste, hoe meer vocht, hoe kritischer je moet kijken naar de remming hiervan!

@vso, Dampremmer zou ik nooit vergeten toe te passen,
twain4me schreef op maandag 19 november 2018 @ 00:23:
[...]

Eigenlijk zou je daar damp-open dakfolie voor moeten willen hebben, maar dan moeten helaas wel de pannen van het dak. ;)

https://www.isodiscount.n...9lrXEC13Jp1hoCP4sQAvD_BwE
Dat weet ie zelf ook, zie het stukje boven hetgeen dat je quote...

[ Voor 38% gewijzigd door Jelte,89 op 19-11-2018 00:25 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
vso schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:00:
[...]

De endoscoop van mij heeft een dunne draad, die kan je niet sturen in een loos gat. Maar misschien dat met het haakse opzetspiegeltje je wel wat ziet?

Om de zoveel cm boren en kleine stukjes zagen is natuurlijk mogelijk als je de topvloer niet hoeft her te gebruiken. Een lange boor schiet inderdaad door.
Ik begreep dat de dekvloer weer in het luik kwam.

Persoonlijk zou ik zoiets nooit op goed geluk aan gaan boren of zagen met een decoupeerzaag.
Je bezorgt jezelf veel meer werk dan met een invalcirkelzaag en de huur van een goede scanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Teijgetje schreef op maandag 19 november 2018 @ 08:45:
[...]

De endoscoop van mij heeft een dunne draad, die kan je niet sturen in een loos gat. Maar misschien dat met het haakse opzetspiegeltje je wel wat ziet?

Om de zoveel cm boren en kleine stukjes zagen is natuurlijk mogelijk als je de topvloer niet hoeft her te gebruiken. Een lange boor schiet inderdaad door.
Ik begreep dat de dekvloer weer in het luik kwam.

Persoonlijk zou ik zoiets nooit op goed geluk aan gaan boren of zagen met een decoupeerzaag.
Je bezorgt jezelf veel meer werk dan met een invalcirkelzaag en de huur van een goede scanner.
Ik heb een bosch gms120 hier in de kast liggen, maar die ziet overal hout :)
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/shopping?q=tbn:ANd9GcT8pDR5HyTEgD15bfO0IvlkuEqZPnimcf4cBQwqVzHHllBUJlAfEGdy81a4&usqp=CAc
Dus of ik doe iets fout...of het is allemaal hout.

Ik ben erg voorzichtig want op ik ben wel gehecht aan mijn mooie houten vloer :)
Jelte,89 schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:14:
[...]

Wat verwacht je eigenlijk aan te treffen? want waarschijnlijk heb je niet echt een kruip'ruimte' maar liggen de balken maar heel iets los van het zand.
Een gewone kruipruimte. Voor in de kamer is die er wel gewoon namelijk en als ik dat heb, kan ik eens gaan nadenken over vloerisolatie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Teijgetje schreef op maandag 19 november 2018 @ 08:45:
low tech vs high tech :)
bonzz.netninja schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:50:
[...]

Ik heb een bosch gms120 hier in de kast liggen, maar die ziet overal hout :)
[Afbeelding]
Dus of ik doe iets fout...of het is allemaal hout.
ding is meer bedoelt voor holle ruimtes, (gips bv) en als er elektra zou liggen .. zou het misschien nog werken. maar ook isolatie tussen parket & hout kan roet in het eten goeien.
Ik ben erg voorzichtig want op ik ben wel gehecht aan mijn mooie houten vloer :)
Wij mogen wel aannemen dat je al gekeken hebt of je het parket er uberhaupt netjes te verwijderen is en dat je conclusie is dat, dat geen optie was ... ja toch ?

Zonder hakken zijn er geen spaanders .. je zal een manier moeten vinden om de situatie te bekijken.

Opties om een camera / endoscooop te gebruiken zoals men voorsteld zijn er genoeg.
* plekken waar er buizen/elektra via de kruipruimte loopt zoals meter kast
* buren die je iets meer informatie kunnen geven ?
* via je gevel zijn er vast ook beluchtings gaten te vinden ?
* Je kan ook in de tuin een gat graven om bv onder je fundering door te kijken ?
* wc vloer
* onder keuken kast (ligt vaak geen parket) ja je moet je keuken wellicht demonteren, dit kan je simpel zien door de (stoot)plank aan de onderkant los te maken die is vaak vast geklikt met plastic klemmen, zeker als je keuken redelijk recent en "goedkoop" is. (5 tot 15k) .. is die kans erg groot. Dan heb je een idee.

En ik zou ook niet teveel waarde hechten aan je vloer. Want stel je nu voor dat je je ondervloer/draag balken rot zijn dan moet je dat eerst weer in goeie staat brengen voordat je gaat isoleren. En dan moet de parket vloer er toch uit.

Je draagbalken zullen de korste afstand overspannen dus links van rechts ipv van voor naar achter, Maar die kans is 75/25 oid bouwers doen vreemde dingen.

Zelf ben ik meer voor de endoscoop via chinese webshop zoals eerder voorgesteld en dan via 1 van de eerder genoemde opties een plek vinden waar je kan "kijken"

Maar bij de (voor/achter)deur ligt er toch vaak een mat, op of in het frame van de kruipluik. dus dat is dan ook een ideale plek om je parket te verwijderen met een zaag alleen ik zou niet in 1x op het juiste formaat boren. en dan moet je je afvragen of je "gaatjes" boort of met een zaag begint met een gat van 10x10 cm.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:43
Ik heb net een woning gekocht en wil graag het e.e.a van Home Automation voorzien.
De rolluiken zijn aan de bekabeling te zien later geplaatst.

Elke ruimte is voorzien van deze rolluik bekabeling:
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/k8Wwef/872-1440.jpg

Ik vind dit persoonlijk geen gezicht, en zou dit graag weg gewerkt willen hebben.
Nu kan ik sleuven vrezen in de muur, alleen ik ontkom er denk ik niet aan om het daarna te stuccen?

Iets wat ik niet wil / nog geen budget voor is. of kan ik het eventueel ook strak dichtsmeren met MP75 ?

We willen de muur daarna voorzien van een laagje verf, behang is geen optie.

Iemand die de gouden tip heeft hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

vso schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:35:
[...]

low tech vs high tech :)

[...]

ding is meer bedoelt voor holle ruimtes, (gips bv) en als er elektra zou liggen .. zou het misschien nog werken. maar ook isolatie tussen parket & hout kan roet in het eten goeien.

[...]

Wij mogen wel aannemen dat je al gekeken hebt of je het parket er uberhaupt netjes te verwijderen is en dat je conclusie is dat, dat geen optie was ... ja toch ?
_/-\o_ Niet echt eigenlijk als ik eerlijk bent. Het is verlijmd maar ik zou natuurlijk best eens kunnen proberen of ik wat plankjes los kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

bd-casemod schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:06:
Doe het goed of doe het niet

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
bonzz.netninja schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:07:
[...]

_/-\o_ Niet echt eigenlijk als ik eerlijk bent. Het is verlijmd maar ik zou natuurlijk best eens kunnen proberen of ik wat plankjes los kan krijgen
Als je gaat breken is het stuk.
Als je het netjes uitzaagt kun je het hergebruiken. Krijg je het dan niet los dan kan je de ravelingen onder de vloer plaatsen en met 2x3 ertegen de oplegrand zo diep plaatsen dat het hele pakket in een keer past.

Jouw scanner is ongeschikt voor vloer constructies, vandaar een link naar èèn die dat wel kan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 11:19
Nieuwe kolom gemetseld nadat de vorige gesloopt was tijdens het verwijderen van een asbest afvoerpijp die er helaas in zat. Afgetopt met een laagje beton, waar de stalen balk op rust.
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/fbkOS0/IMG-20181118-WA0005.jpg
Zolder helemaal voorzien van gipsplaten :D. Binnenkort weer verder met de electra en het leidingwerk, zodat de vloer eindelijk eens dicht kan.
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/gOwxn0/IMG-20181118-WA0007.jpg
Alvast een mooi gat gemaakt voor de flexibele gasleiding, die vanuit de zoldervloer door het portiek naar de meterkast moet. Met toestemming van de VVE. Als we klaar zijn maken we hier nog een nette koof omheen.
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/kWTz0L/IMG-20181119-WA0009.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Tranze op 20-11-2018 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 06:52

Mystikal

It never hurts to help!

Agv mijn eerdere posts voor het maken van een fietsenhok. Douglas hout is binnen, ik twijfel alleen hoe ik de palen van 15x15 ga zagen tot de gewenst lengte?

Een cirkelzaag is te klein, een afkortzaag ook? Zou een recipro-zaag werken?
Het gaan om 6x zagen van 15cmx15cm en nog wat balkjes van 10cmx10cm.

Suggesties? Iets huren?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Mystikal schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:48:
Agv mijn eerdere posts voor het maken van een fietsenhok. Douglas hout is binnen, ik twijfel alleen hoe ik de palen van 15x15 ga zagen tot de gewenst lengte?

Suggesties? Iets huren?
Ik heb de balken gezaagd met een goede handzaag, maar die waren 10x10 en 8x8.
Je kunt ook rondom de cirkelzaag doen en het laatste middenstuk wat je overhoud met de handzaag? Zolang je maar een goede handzaag hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:54
Goede handzaag inderdaad, zeker als je maar 6 keer iets hoeft te zagen zou ik dat lekker doen. Even wat noeste arbeid maar wel de meest simpele oplossing lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00
Vraagje.

Op al mijn CV's in huis komt een Zoneverwarmingsthermostaat (ik ga Honeywell gebruiken). Als ik dat doe moet ik een bypass zetten op mijn hoofdleiding van de CV.
Nu is mijn vraag, mag die bypass ook bestaan uit een altijd open staande radiator in mijn schuur?

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 20-11-2018 15:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

maartend schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:24:
in mijn schuur die altijd open staat?
Ik laat mijn schuur niet altijd open staan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Reinier schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:28:
[...]

Ik laat mijn schuur niet altijd open staan :P
Kon er op wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

Mooi gefixt hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
maartend schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:24:
Vraagje.

Op al mijn CV's in huis komt een Zoneverwarmingsthermostaat (ik ga Honeywell gebruiken). Als ik dat doe moet ik een bypass zetten op mijn hoofdleiding van de CV.
Nu is mijn vraag, mag die bypass ook bestaan uit een altijd open staande radiator in mijn schuur?
Ja, gaat prima.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Dank je. Nu zit er op een bypass ook een drukventiel, moet ziets ook in de leiding naar de schuurradiator? Ik weet dat hij dan niet altijd aangaat, maar dan heb ik natuurlijk weer een probleem als ik wel mijn schuur wil verwarmen. Toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
maartend schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:00:
[...]

Dank je. Nu zit er op een bypass ook een drukventiel, moet ziets ook in de leiding naar de schuurradiator? Ik weet dat hij dan niet altijd aangaat, maar dan heb ik natuurlijk weer een probleem als ik wel mijn schuur wil verwarmen. Toch?
Nee dat hoeft niet. Drukventiel zorgt er alleen voor dat niet al het water door de bypass loopt ipv door de radiatoren. Je kunt het gewoon afstellen met de schuurradiatorknop. Schuurradiator open zetten. Alle andere radiatoren in huis dichtdraaien. Dan schuurradiator heeel langzaam stukje bij stukje dichtdraaien totdat ketel in storing springt. Dan schuurradiator weer stukje open draaien. Enige nadeel is dat nu de schuur continu wordt verwarmt.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
-DarkShadow- schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:09:
[...]

Nee dat hoeft niet. Drukventiel zorgt er alleen voor dat niet al het water door de bypass loopt ipv door de radiatoren. Je kunt het gewoon afstellen met de schuurradiatorknop. Schuurradiator open zetten. Alle andere radiatoren in huis dichtdraaien. Dan schuurradiator heeel langzaam stukje bij stukje dichtdraaien totdat ketel in storing springt. Dan schuurradiator weer stukje open draaien. Enige nadeel is dat nu de schuur continu wordt verwarmt.
Thnx, dacht het al een beetje. Maar die tip van die radiator knop en afstellen gaat helemaal mee. Ik wilde gewoon een open/dicht knop plaatsen. En dar hij altijd aanstaat is niet zo erg, mijn schuur staat op het Noord-oosten en ik woon in de polder.. Kan ik er wat fijner werken in de winter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter

Suggesties? Iets huren?
Handzaag idd, bij een afkortzaag krijg je verschillende zaagsnedes, en dus geen rechte balk, recipro haalt het ook niet, en gaat wapperen,

Mouwtjes omhoog, goede zaag en deze dan ook het werk laten doen, niet te agressief met 5 seconden klaar willen zijn, maar de zaag mooi te laten vallen met iets duwende beweging neerwaats, en ontspannen je arm terughalen (de vertanding is er toch niet naar dat je ook op de 'terug' weg zaagt) tenzij de oosterse zagen gebruikt, maar dat denk ik niet... zou je wel kunnen doen, ben je gelijk verkocht >:)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Ninja edit dubbelpost >:)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ik zoek een paar stukjes restafval hardhout om zelf een houten hammer (mallet idee) mee te maken.
Geen zin om gelijk planken te moeten kopen eigenlijk.

Iemand een idee waar je dat zou kunnen krijgen?
Wij hebben geen houtzagerij in de buurt helaas om aan te waaien.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 13:59
In de houtcontainer bij de plaatselijke kringloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
(ver)bouw in de buurt waar ze oude houten kozijnen eruit slopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RZor schreef op woensdag 21 november 2018 @ 07:46:
Ik zoek een paar stukjes restafval hardhout om zelf een houten hammer (mallet idee) mee te maken.
Geen zin om gelijk planken te moeten kopen eigenlijk.

Iemand een idee waar je dat zou kunnen krijgen?
Wij hebben geen houtzagerij in de buurt helaas om aan te waaien.
Op marktplaats word je doodgegooid met restanten en wat al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
Ik zoek een stel goedkope vlakke opdek binnendeuren.Ik dacht dat die dingen 3-4 tientjes waren, maar de goedkoopste bij bijvoorbeeld de hornbach zit al op 59 euro. En dan zit er ook geeneens beslag bij.

Weten jullie een goed adresje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:20

Suggesties? Iets huren?
Cirkelzaag. Balk paar keer draaien en het stuk wat overblijft met de handzaag doen. Zo heb ik eiken palen van 18x18 afgekort. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:24
Raymond schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:13:
Ik zoek een stel goedkope vlakke opdek binnendeuren.Ik dacht dat die dingen 3-4 tientjes waren, maar de goedkoopste bij bijvoorbeeld de hornbach zit al op 59 euro. En dan zit er ook geeneens beslag bij.

Weten jullie een goed adresje?
Geen idee wat je precies zoekt, maar de goedkoopste bij de hornbach zijn toch 39,95?

https://www.hornbach.nl/s...ml?varCat=S4565##v5616325

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
decipherer schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:47:
[...]

Geen idee wat je precies zoekt, maar de goedkoopste bij de hornbach zijn toch 39,95?

https://www.hornbach.nl/s...ml?varCat=S4565##v5616325
My bad: Afmeting 83*211,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Raymond schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:13:
En dan zit er ook geeneens beslag bij.
Bij geen enkele deur krijg je beslag.
Beslag is doorgaans erg persoonlijk en ook afhankelijk van wat er al zit.

Opdekdeuren met beslag vind je hooguit tweedehands.
En dan hopen dat er twee deuren zijn van de juiste maat met hetzelfde beslag dat ook nog eens past bij het aanwezige.

Goedkoper dan dit vind je ze waarschijnlijk niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Teijgetje op 21-11-2018 20:41 ]

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
T i M schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:36:
[...]

Cirkelzaag. Balk paar keer draaien en het stuk wat overblijft met de handzaag doen. Zo heb ik eiken palen van 18x18 afgekort. Werkt perfect.
Met een goede handzaag ook heel goed te doen. Ik heb voor m'n overkapping 8 15*15 balken met de hand gezaagd en je bent er zo door.

• KillaZ
Doe je zelf een plezier en haal voor de prijs van een paal een goede zaag en niet een "Oh-ik-heb-er-wel-eentje" model van de buurman :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
En tip van de dag: Oefen eerst een keer op een stuk van de balk dat je later niet meer nodig hebt. Dan kan je kijken of het allemaal recht gaat, en leidt tot het gewenste resultaat.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Topicstarter
Tweede tip van de dag: Als je met een (scherpe) handzaag een balk niet normaal gezaagd krijgt moet je alles in de hoek mikken en binnen gaan borduren.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Voor mijn garage heb ik het kozijn van de deur afgewerkt met planken zodat de buitenwand netjes aansluit. Maar ik bedacht me vanmorgen dat hierdoor de deur nog slechts 90 graden open kan (of iets meer, maar iig geen 180 graden). Als ik het kozijn omdraai en de deur naar binnen laat opengaan is dat geen probleem, binnen heb ik die plankjes niet. Maar is het een goed idee om de deur van de garage naar binnen open te laten gaan (ivm inbraak enzo).

situatieschets:
Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-E_5LJssDAVo/W-lNCN31VHI/AAAAAAAAKoQ/fzpGlJDdUsUewUyEM3D05fZSEeEF1GtSgCLcBGAs/s700/IMG_0853.jpg

Nog iets anders, de (ijzeren) windveren voor het dak heb ik met een kleine spleet op elkaar aan laten sluiten. Maar is het niet beter om deze te laten overlappen? Ik heb het zo gemaakt omdat dit met de boeiborden wel nodig was en zonder nadenken dit ook met de windveren gedaan.

Ik hoop dat je het hier kunt zien:
Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-15wPJaZlEe0/W-lNBDT5HvI/AAAAAAAAKn4/QXY1XmkQN6c7uXKFkV08ztIQ7fq5X7aZACLcBGAs/s700/IMG_0804.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 22-11-2018 10:28 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Gebanned
Voordeuren gaan ook naar binnen open dus dat moet het probleem niet zijn. Maar als de deur naar binnen open gaat ben je wel ruimte kwijt binnen.

Kan je het kozijn niet verder naar buiten plaatsen zodat de afwerk latten minder/niet in de weg zitten?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:46
zonoskar schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:28:
Voor mijn garage heb ik het kozijn van de deur afgewerkt met planken zodat de buitenwand netjes aansluit. Maar ik bedacht me vanmorgen dat hierdoor de deur nog slechts 90 graden open kan (of iets meer, maar iig geen 180 graden). Als ik het kozijn omdraai en de deur naar binnen laat opengaan is dat geen probleem, binnen heb ik die plankjes niet. Maar is het een goed idee om de deur van de garage naar binnen open te laten gaan (ivm inbraak enzo).

situatieschets:
[Afbeelding]
Gewoon langere scharnieren, dan verplaats je je draaicirkel verder naar voor en gaat de deur verder open:

https://www.google.com/search?q=kantelaafscharnieren

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik wil binnenkort mijn bijkeuken gaan egaliseren met weber egalisatie. dikte zal ca. 5mm gaan worden. Nu heb ik vorig jaar een pvc vloer laten leggen in woonkamer en keuken. Deze pvc vloer loopt door tot achterzijde van het kozijn tussen keuken en toekomstige bijkeuken. Als je in de bijkeuken staat zie je dus ca. 9mm pvc vloer. Nu ziet dit er niet uit omdat ik de bijkeuken wil gaan betegelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ntRWqQHVGEhXnyFGk5aI2hSk/full.jpg

Het rode deel wil ik gaan tegelen alleen ligt hier dus nu een cementdekvloer + gelijmde pvc vloer. Is het te doen om dat deel pvc vloer en cementdekvloer weg te halen?
Mijn plan was de pvc langs een rechte lat door te snijden en te verwijderen. Daarna voorzichtig met een kleine slijptol met diamantschijf ca. 2cm diep te slijpen en dan voorzichtig de cementdekvloer tussen de kozjinstijlen te verwijderen. Ik wil egaliseren tot 15mm onder bovenzijde pvc vloer in de keuken. Als ik 20mm diep cementdekvloer verwijder kan ik dat ruwe deel dus opvullen met egalisatiemortel zodat dat deel ook weer vlak wordt. Voordat ik ga tegelen wil ik zo'n haaks tegelprofiel tussen pvc vloer en tegelvloer plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
(jarig!)
Nog iets anders, de (ijzeren) windveren voor het dak heb ik met een kleine spleet op elkaar aan laten sluiten. Maar is het niet beter om deze te laten overlappen? Ik heb het zo gemaakt omdat dit met de boeiborden wel nodig was en zonder nadenken dit ook met de windveren gedaan.

Ik hoop dat je het hier kunt zien:
[Afbeelding]
Ik zou inderdaad overlappend aanbrengen en van de windrichting af dekken

Vwb het kozijn, ik zou hem naar buiten laten draaien omdat je binnen ruimte verliest.
Is er een bezwaar om het kozijn verder naar buiten te zetten?
Met kantelaafscharnieren zal je een grotere draaicirkel creëren, wardoor je moet kijken of je je deur niet extra arms moet schaven

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Of gewoon een stopper/kettingkje waarmee je voorkomt dat de deur tegen het kozijn aankomt. Tenzij je vaak spullen naar binnen gaat slepen die bijna net zo breed zijn als de deur is die +/-90 graden geen probleem. Toch? Doorgaans doe je de deur maar een stukje open om naar binnen te stappen, althans ik wel. Vooral als er een dranger op zit.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

KillaZ schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:11:
Doe je zelf een plezier en haal voor de prijs van een paal een goede zaag en niet een "Oh-ik-heb-er-wel-eentje" model van de buurman :+
Heb een relatief nieuwe Bahco Pro-cut? Is toch een prima zaag neem ik aan?

Basement Bios ---- Exo-S

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@ all: thanks! Het kozijn naar buiten zetten vind ik minder mooi, dan zit het kozijn ik aan de binnenkant niet vlak met de muur. En die planken heeft het huis ook bij de terrasdeuren en ramen, dus dat wil ik in de garage ook. Ik ga van die lange scharnieren kopen. Ik moet waarschijnlijk vaker met de fiets door die deur, dus dan is het wel makkelijk dat ie wat verder open kan.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• KillaZ
Mystikal schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:27:
[...]

Heb een relatief nieuwe Bahco Pro-cut? Is toch een prima zaag neem ik aan?
"Heb hem zelf ook" ;)

K to the KillaZ

• twain4me

twain4me

Kaasplank schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:47:
Ik wil binnenkort mijn bijkeuken gaan egaliseren met weber egalisatie. dikte zal ca. 5mm gaan worden. Nu heb ik vorig jaar een pvc vloer laten leggen in woonkamer en keuken. Deze pvc vloer loopt door tot achterzijde van het kozijn tussen keuken en toekomstige bijkeuken. Als je in de bijkeuken staat zie je dus ca. 9mm pvc vloer. Nu ziet dit er niet uit omdat ik de bijkeuken wil gaan betegelen.

[Afbeelding]

Het rode deel wil ik gaan tegelen alleen ligt hier dus nu een cementdekvloer + gelijmde pvc vloer. Is het te doen om dat deel pvc vloer en cementdekvloer weg te halen?
Mijn plan was de pvc langs een rechte lat door te snijden en te verwijderen. Daarna voorzichtig met een kleine slijptol met diamantschijf ca. 2cm diep te slijpen en dan voorzichtig de cementdekvloer tussen de kozjinstijlen te verwijderen. Ik wil egaliseren tot 15mm onder bovenzijde pvc vloer in de keuken. Als ik 20mm diep cementdekvloer verwijder kan ik dat ruwe deel dus opvullen met egalisatiemortel zodat dat deel ook weer vlak wordt. Voordat ik ga tegelen wil ik zo'n haaks tegelprofiel tussen pvc vloer en tegelvloer plaatsen.
De vraag is eigenlijk of de betonvloer op die naad tussen nieuw en oud onder de dekvloer een dilatatie heeft (aanbouw ofzo) Zo niet kan je gewoon doen wat je wil doen. De cementdekvloer zal wel brokkelen deze iets dieper inslijpen verkomt dat er stukken onder de pvc vloer vandaan komen vallen. (verwacht dat de gehele dikte dekvloer er vanaf komt, dan kan het alleen maar meevallen) inzagen met een multitool is in sommige gevallen ook goed te doen.
En stop vooral op het moment dat de pvcvloer los raakt waar het niet moet los raken, al het stof wat eronder komt ga je nooit meer weg krijgen. De pvc die moet blijven naar beneden drukken met een plankje en een stempel in wat voor vorm dan ook, maakt het werk lastiger maar kan wel problemen voorkomen.
Ik zou daarnaast een goede (flexible) tegellijm kiezen.
Slechts een voorbeeld: https://www.schonox.com/nl/tegeltechniek/?pc=40&p=243
Het wel of niet gebruiken van een tegelprofiel is een persoonlijke keuze maar zorg dat je naast het juiste tegelprofiel vorm ook de juiste hoogte te pakken hebt ten opzichte van je tegel hij mag niet boven de tegel uitsteken (let ook op de afronding of afschuining van de tegel)
Omdat je pvc en tegel straks dezelfde hoogte hebben is de naad gewoon kitten in mijn optiek wel mooier.
https://www.rrbouwadvies..../overgang-tegels-hout.jpg
https://www.bouwmaat.nl/s...300-cm/product/0000591332

• nick_haak
  • Laatst online: 02-01 11:18
Wie o wie weet hoe dit heet?
Wat is dit
Het is een deurkruk / hendel met cilinder erin, dit lijkt een halve euro cilinder.
Ding zit op een vierkante as van een driepuntsslot.
Cilinder komt een paar mm naar voren na insteken van sleutel, en klein stukje draaien.

Heb dit ding op m'n deur zitten, maar heb het nog nooit gezien, slotenmaker kende het ook niet...

[ Voor 10% gewijzigd door nick_haak op 22-11-2018 20:34 ]

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Dan moet het goedkomen. Zal morgen wel wat foto's schieten en hopelijk het eindresultaat. Hoop in 1 dag klaar te zijn.

Basement Bios ---- Exo-S

• Teijgetje
Voor mijn garage heb ik het kozijn van de deur afgewerkt met planken zodat de buitenwand netjes aansluit. Maar ik bedacht me vanmorgen dat hierdoor de deur nog slechts 90 graden open kan (of iets meer, maar iig geen 180 graden).
Er zijn kantelaafscharnieren, ook met dievenpen. Die zijn een stuk breder dan gewone. Als ze bv 3 cm uitsteken (hart scharnierpen) buiten je deur/kozijn na montage dan kan de buitenkant-deur een muurdikte van 6 cm dieper liggen om 180 graden te kunnen openen.
De uitsteek wordt verdubbeld als je de deur opent.
Moet passen bij jou, gebruik er 4 ( 2 boven, 1 midden, 1 onder) bij een zware deur.

(spuit 11 had even verder moeten lezen)

[ Voor 22% gewijzigd door Teijgetje op 22-11-2018 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
nick_haak schreef op donderdag 22 november 2018 @ 17:14:
Wie o wie weet hoe dit heet?
[Afbeelding: Wat is dit]
Het is een deurkruk / hendel met cilinder erin, dit lijkt een halve euro cilinder.
Ding zit op een vierkante as van een driepuntsslot.
Cilinder komt een paar mm naar voren na insteken van sleutel, en klein stukje draaien.

Heb dit ding op m'n deur zitten, maar heb het nog nooit gezien, slotenmaker kende het ook niet...
Niemand?
Nog flink verder aan het zoeken geweest, helaas nog steeds zonder succes.
Ik wil de cilinder vervangen om het een en ander gelijksluitend te maken, maar dat kreng wil er niet uit 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:38

orf

nick_haak schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 19:45:
[...]

Niemand?
Nog flink verder aan het zoeken geweest, helaas nog steeds zonder succes.
Ik wil de cilinder vervangen om het een en ander gelijksluitend te maken, maar dat kreng wil er niet uit 8)7
Als ik zoek op "raamboom met cilinder" krijg ik best veel resultaten, maar het lijkt mij een afwijkende cilinder die je niet even kan vervangen met gelijksluitende sleutels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
orf schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 19:56:
[...]

Als ik zoek op "raamboom met cilinder" krijg ik best veel resultaten, maar het lijkt mij een afwijkende cilinder die je niet even kan vervangen met gelijksluitende sleutels.
Die zie ik inderdaad ook meer voorbij komen, maar die hebben vaak die kleine ronde cilindertjes.
Wat hier in zit, lijkt qua formaat echt akelig veel op een (halve lengte) euro cilinder, van DOM in dit geval.
Daarom heb ik ook het idee dat die er gewoon uit moet kunnen, en vervangen moet kunnen worden.

Als je de cilinder indrukt, komt er een pin naar buiten aan de achterkant, die de hendel vergrendeld in de gesloten positie (naar beneden in dit geval).

Er zit een verzonken schroefje aan de onderkant verstopt, die is er al uit, maar ik kan de sleutel niet genoeg draaien om de cilinder eruit te werken, zoals dat normaal in een deur gaat.

Bedankt voor je reactie in elk geval ;-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Tussenstandje. Morgen afmaken...
Uiteindelijk alles met de hand gezaagd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DYm6TfLafU7aTJkyX8s2Rbla/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/svGCQNuFK7eAO9sPP7zIqjUo/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wDeadtNS7hLYfK11upBh12VH/medium.jpg

Dak nog vastzetten. Dwarsliggers maken voor het dak en onderaan nog 2 planken maken.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19
Ziet er goed uit. Zitten jouw buren nou zoveel hoger dan jijzelf, of hoort dat ook bij jouw huis?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
bd-casemod schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:06:
Ik heb net een woning gekocht en wil graag het e.e.a van Home Automation voorzien.
De rolluiken zijn aan de bekabeling te zien later geplaatst.

Elke ruimte is voorzien van deze rolluik bekabeling:
[Afbeelding]

Ik vind dit persoonlijk geen gezicht, en zou dit graag weg gewerkt willen hebben.
Nu kan ik sleuven vrezen in de muur, alleen ik ontkom er denk ik niet aan om het daarna te stuccen?

Iets wat ik niet wil / nog geen budget voor is. of kan ik het eventueel ook strak dichtsmeren met MP75 ?

We willen de muur daarna voorzien van een laagje verf, behang is geen optie.

Als de muren glad zijn dan kun je wel wegkomen met dichtsmeren, schuren en natrekken met iets als topfinish/renoband. Als er structuur opzit dan zit er niets anders op dan helemaal opnieuw stucen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Sethro schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 08:56:
[...]

Als de muren glad zijn dan kun je wel wegkomen met dichtsmeren, schuren en natrekken met iets als topfinish/renoband. Als er structuur opzit dan zit er niets anders op dan helemaal opnieuw stucen.
Structuur is ook makkelijk te fixen hoor, grove structuurverf van de Gamma doet wonderen. Plek zelf afsmeren en glad schuren met een stuk eromheen en dan de hele muur even doen met de structuurverf en een speciale grove structuurroller. Prima te doen en zat muren weer netjes mee gekregen. :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:13
Heren, ik heb een vraag. Boven een binnendeur zit vaak een stuk dun stuk hout? om de ruimte naar het plafond op te vullen? Hoe krijg je deze er uit? En waarmee kan je deze vervangen? Of is het kunststof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:58
Deef_K schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 09:10:
Heren, ik heb een vraag. Boven een binnendeur zit vaak een stuk dun stuk hout? om de ruimte naar het plafond op te vullen? Hoe krijg je deze er uit? En waarmee kan je deze vervangen? Of is het kunststof?
Je kunt beter even een foto plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 15:10
Deef_K schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 09:10:
Ik vermoed dat je het deel bedoelt waar ook vaak een raam zit? Deze zitten vaak met glaslatjes vast.

[ Voor 61% gewijzigd door Rickz op 24-11-2018 09:58 ]

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
@Deef_K 'bovenlicht' is de term die je zoekt denk ik. Als je stalen kozijnen hebt dan kun je vaak plastic stripjes aan de zijkant loshalen en dan het ruitje (in jouw geval houten plaatje) naar beneden duwen (zitten veren in) om hem eruit te kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Statusupdate zolder isoleren!
Tehh schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:36:
[...]
Na een middagje slopen en sjouwen heb ik een mooie kale zolder.
[Afbeelding: Zolder na]
Morgen komt de isolatie, dus vanaf zaterdag kan ik los!
Resultaat na isolatie:
helft1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HTUBfffCf4spOjEAchT8lbKi/thumb.jpg

Gordingen waren 15 cm 'diep', ik heb 14 cm PIR toegepast. Vanwege doorzakken etc was die laatste cm ook wel nodig. Ik kan gelukkig overal de panlatten rechtstreeks op de gordingen schroeven. Bij de dakramen moet ik nog een stukje op maat maken. En nog een heleboel pur netjes afwerken.
Een radiator die nog op zolder hing heb ik verwijderd, de radiatorbuizen zaten te veel in de weg voor mooie isolatie. Tot nu toe is het warm genoeg op zolder! :9

@Nhz of anderen;
Ik vroeg me alleen af; hoe heb jij de panlatten in de nok bevestigd? Heb je de nokgording iets opgedikt en de panlatten onder een hoek afgezaagd? De nokgording ligt namelijk enkele cm lager dan de isolatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@Tehh
Als je de panlat schuin afzaagt kun je hem toch tegen de nokgording zetten? Die ligt iets dieper dan het vlak van de gordingen toch?
Beetje constructielijm houdt hem dan wel vast, de belasting is naar beneden dus die lat trek je nooit door de nokgording. Eventueel een steekschroef schuin door de nokgording, wel voorboren zodat zeker je nokgording, maar ook je panlat niet splijt.
Als het vlak van de panlatten iets dieper ligt dan de nokgording uitsteekt, en je dus altijd een recht/horizontaal vlak onder de nokgording moet maken, is het makkelijker een panlat op de nokgording te schroeven en daar de schuine panlatten op te bevestigen, ook met een druppie lijm en schroeven. Heb je een iets breder horizontaal vlak maar je kwam toch al niet in een punt uit.

Al is mij onduidelijk waarom je bij de nokgording moet wanneer het plafond op je foto een stuk lager horizontaal loopt en niet de nok in gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Dus.. Ik ben in een huis nieuw schakelmateriaal aan het monteren, maar wat bevestiging/info is altijd fijn.

Beneden zit er geen gat in de muur, en frezen is ook geen optie. Er komt nu een UTP en CAI kabel uit de vloer, die achter de plint uitsteekt. Keuze voor al het materiaal is gevallen op Busch Jaeger Reflex SI crème. Mijn idee is om een stukje kabelgoot te gebruiken om naar boven te komen, en dan vervolgens monteren in een tweevoudige opbouwrand, met dan daarop een centraalplaat voor CAI en UTP en dan een tweevoudig afdekraam. Binnenkant gebruik ik een Astro Gut 15 en een Rutenbeck Cat 6 basiselement. Goed idee?

Op zolder zijn het allemaal holle wanden. In een gat komt UTP, ander gat CAI (andere kamers overigens) Momenteel zit er in een van die gaten een inbouwdoos, maar ik zie geen schroeven oid waarmee dit vastzit. Er is ook geen draad aanwezig om een basiselement of CAI einddoos te monteren, dus deze moet er sowieso uit. Hoe is alleen nog niet helemaal duidelijk (misschien een schroevendraaier erin prikken en dan wrikken).

Het ene gat is 62mm, het andere gat is 75mm. Mijn idee was om twee hollewanddozen te kopen, deze vast te maken en dan daarop alles te monteren. Ik vraag mij alleen af of de schroefdraad voor het binnenwerk wel op de juiste afstand zit om alles te monteren (vooral bij 75mm). Zit al even te zoeken, maar ik kom er niet uit. Iemand?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Klaar en blij met het eindresultaat!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/38Kp5r2WsWiVxJ2givssfqo8/medium.jpg

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Mystikal schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:32:
Tussenstandje. Morgen afmaken...
Uiteindelijk alles met de hand gezaagd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dak nog vastzetten. Dwarsliggers maken voor het dak en onderaan nog 2 planken maken.
Wat is dat voor staal in de bovenhoeken van de achterwand?
Heb zoiets volgens mij nog nooit eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Laatst online: 22:22
ziet er goed uit.
Mocht je hem zo willen houden zou ik je wel aanraden deze even goed in de olie / lazuur te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

nokiaan958GB schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 19:54:
[...]

Wat is dat voor staal in de bovenhoeken van de achterwand?
Heb zoiets volgens mij nog nooit eerder gezien.
RVS hoekijzer voor extra stevigheid.
darklord007 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:20:
[...]

ziet er goed uit.
Mocht je hem zo willen houden zou ik je wel aanraden deze even goed in de olie / lazuur te zetten
Nee, hij mag vergrijzen van me, maar bedankt voor de tip.
Hmmbob schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 08:24:
Ziet er goed uit. Zitten jouw buren nou zoveel hoger dan jijzelf, of hoort dat ook bij jouw huis?
Haha, nee dat hoort ook bij het huis. Het is een split level woning. Daar zit de keuken. En onder die keuken mijn befaamde basement bios (zie sig.).

[ Voor 23% gewijzigd door Mystikal op 25-11-2018 09:10 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• jacco5555
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 08:11
Ook wat verbouwd afgelopen zomer..

Vloer eruit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Sxsvvohs82WbC87FBM8SLfcd/thumb.jpg
Nog meer vloer eruit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ktPBYbugksXOIBKUie1hMqy9/thumb.jpg
Oud
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bxG5pkc3YUMxqSLfCbs56K9U/thumb.jpg
Schuimbeton erin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5PH6VRHBTfMK4lp9RY8s7OoP/thumb.jpg
Beetje isoleren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LJrwtLwDSdPeCKxHvQVoOAOG/thumb.jpg
Gipsen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/u2fOj076CofT09JA2EUj8tAj/thumb.jpg
Cementdekvloer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fYFfjfZC3GYRmb08RJ7jWKHQ/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0QQbwrPrrBL0LR2ASoXYENuP/thumb.jpg
Aan de andere kant een houten wand.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0Pn9qlORW75jnz9KkqkvfDos/thumb.jpg
Uitzicht :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P62VoIRGLOV3frMob12AsMJv/thumb.jpg
En de vloer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NTVRxlRChJSaY6b0ZNPlDptz/thumb.jpg

Foto hoe nu het helemaal af is zal ik nog maken. Beetje donker nu :+

Toch redelijk gelukt:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dit alles hebben we op de cementdek- en tegelvloer allemaal zelf gedaan.Gelukkig zat het weer erg mee, hebben 1.5 maand buiten kunnen eten en voor dat de eerste regen viel was het binnen af :)

[ Voor 8% gewijzigd door jacco5555 op 25-11-2018 21:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@jacco5555 Nice! Ik heb dit weekend alleen een vliering gemaakt in de garage :)

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-GP1YJcaBNRU/W_nNr622KfI/AAAAAAAAKxA/mTQ2aKY0qHk_nBS0II4S0rFYoytBwbm-wCLcBGAs/s700/IMG_0895.jpg

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kwakke01
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

voor mij de komende week even geen klussen; ben gisterochtend van de steiger afgevallen met mn rug op een alu opstap. gevolg; 6 uur op de eerste hulp gelegen om foto's en een echo te laten maken. zoals het er nu naar uit ziet komen we met de schrik, en een paar gekeusde ribben, vrij. Was vergeten hem op de rem te zetten, en dat kreng reed zo onder me vandaan toen ik er op wilde stappen. Volgende keer dus eerst CHECKEN of dat ding op de rem staat, scheelt een hoop ellende... Snap nu ook waar de uitspraak 'kermen van de pijn' vandaan komt God wat doet dat een pijn! kon de eerste paar seconde geen ademhalen, dus was even bang voor een klaplong oid maar gelukkig viel het dus mee; geen bloedingen of ander inwendig letsel. Wil niet zeggen dat ik er geen pijn aan heb, maar de cocktail van paracetamol/dicloflenact/oxycodon doen hun werk.

Een ongeluk zit dus weer in een klein hoekje... Don't try this at home!

aan de andere kant wel weer een succesje behaald, want de keuken is af; de schouw is vrijdag gebracht en opgehangen, afzuiger erin, en gaan :)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Beterschap! Goed om te horen dat de schade mee lijkt te vallen (al zijn gekneusde ribben alsnog geen pretje).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
@kwakke01 Heftig, succes met het herstel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

@kwakke01 Sterkte, en beterschap!!

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Auw. Sterkte met het herstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Thx allemaal, gaat lukken, gelukkig heb ik zittend werk en kan ik veel van huis uit doen. Mag toch niet autorijden met deze pillen ;) verder vooral rustig aan, bank hangen en een beetje netflixen en dan komt alles goed :)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:26
kwakke01 schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:02:
voor mij de komende week even geen klussen; ben gisterochtend van de steiger afgevallen met mn rug op een alu opstap. gevolg; 6 uur op de eerste hulp gelegen om foto's en een echo te laten maken. zoals het er nu naar uit ziet komen we met de schrik, en een paar gekeusde ribben, vrij. Was vergeten hem op de rem te zetten, en dat kreng reed zo onder me vandaan toen ik er op wilde stappen. Volgende keer dus eerst CHECKEN of dat ding op de rem staat, scheelt een hoop ellende... Snap nu ook waar de uitspraak 'kermen van de pijn' vandaan komt God wat doet dat een pijn! kon de eerste paar seconde geen ademhalen, dus was even bang voor een klaplong oid maar gelukkig viel het dus mee; geen bloedingen of ander inwendig letsel. Wil niet zeggen dat ik er geen pijn aan heb, maar de cocktail van paracetamol/dicloflenact/oxycodon doen hun werk.

Een ongeluk zit dus weer in een klein hoekje... Don't try this at home!

aan de andere kant wel weer een succesje behaald, want de keuken is af; de schouw is vrijdag gebracht en opgehangen, afzuiger erin, en gaan :)
Beterschap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 03:18
Ik ben voor mij ouders een eettafel aan het maken, althans ik zit momenteel in de ontwerpfase, maar ik ben op zoek naar buismateriaal met grote diameter.
Ik zoek een stuk stalen (oid) buis met een diameter van rond de 700mm en het hoeft maar een stukje te zijn van 20/30 cm. Ik had al bedrijven gezien dit op maat buizen leveren, maar ik zoek eigenlijk gewoon een restant stukje die ik tegen geringe prijs mee kan nemen.

Iemand tips waar te zoeken?

[ Voor 3% gewijzigd door s0ulmaster op 26-11-2018 13:05 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Zit er geen metaalbewerkingsbedrijf in je buurt? Even binnen vallen met een pak koeken doet wonderen meestal.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
(jarig!)
RZor schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:17:
Zit er geen metaalbewerkingsbedrijf in je buurt? Even binnen vallen met een pak koeken doet wonderen meestal.
Ik vind rond 700 mm toch wel enorm.
Daarentegen bouw ik alleen maar huisjes, en doe geen staalwerk op Schiphol (bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:03
s0ulmaster schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:04:
Ik ben voor mij ouders een eettafel aan het maken, althans ik zit momenteel in de ontwerpfase, maar ik ben op zoek naar buismateriaal met grote diameter.
Ik zoek een stuk stalen (oid) buis met een diameter van rond de 700mm en het hoeft maar een stukje te zijn van 20/30 cm. Ik had al bedrijven gezien dit op maat buizen leveren, maar ik zoek eigenlijk gewoon een restant stukje die ik tegen geringe prijs mee kan nemen.

Al eens gedacht om gewoon plat staal te laten buigen en te lassen? Lijkt mij voor deze diameters namelijk veel goedkoper en eenvoudiger ;)

Weet niet waar je het voor gaat gebruiken maar elke staalboer heeft het materiaal liggen en afhankelijk van de dikte stelt het ook niet veel voor.

[ Voor 9% gewijzigd door Andyk125 op 26-11-2018 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
Buis rond 700 (28") gebruik je normaal gesproken voor flows van boven de pak hem beet 5000 m3/uur. Daar zijn niet zo heel veel reguliere afnemers voor; de kans dat iemand een reststukje heeft liggen is dan ook niet zo heel groot. Je mag dan denken aan stadsverwarmingsnetten gekoppeld aan een elektriciteitscentrale, grote olieterminals en drinkwaterbedrijven; al betwijfel ik dat de laatsen stalen leidingen gebruiken.

Het is in ieder geval geen maat buis waarvan je in het werk even bedenkt hoe die moet komen te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Gebanned schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:49:
Buis rond 700 (28") gebruik je normaal gesproken voor flows van boven de pak hem beet 5000 m3/uur. Daar zijn niet zo heel veel reguliere afnemers voor; de kans dat iemand een reststukje heeft liggen is dan ook niet zo heel groot. Je mag dan denken aan stadsverwarmingsnetten gekoppeld aan een elektriciteitscentrale, grote olieterminals en drinkwaterbedrijven; al betwijfel ik dat de laatsen stalen leidingen gebruiken.

Het is in ieder geval geen maat buis waarvan je in het werk even bedenkt hoe die moet komen te lopen.
zo ver was ik ook, maar ik vraag toch maar even rond :X
Heb nog wel wat andere mogelijkheden. Met twee mooi gewalste stukjes plaatstaal kom ik er wellicht ook wel O-)

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

s0ulmaster schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:04:

Ik denk dat je het niet echt bij de fabrikanten moet zoeken, die hebben over het algemeen een redelijk afval-loos fabricageproces:
https://swanenberg.com/buizen/

Mocht je ze gaan bellen en ze hebben wat liggen; ik woon er ongeveer om de hoek en kan wel wat ophalen voor je.
Dergelijke buizen worden o.a. voor funderingen gebruikt, maar worden op maat geleverd, de kans dat daar afval over blijft is gering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Firestorm schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:59:
[...]

Ik denk dat je het niet echt bij de fabrikanten moet zoeken, die hebben over het algemeen een redelijk afval-loos fabricageproces:
https://swanenberg.com/buizen/

Mocht je ze gaan bellen en ze hebben wat liggen; ik woon er ongeveer om de hoek en kan wel wat ophalen voor je.
Dergelijke buizen worden o.a. voor funderingen gebruikt, maar worden op maat geleverd, de kans dat daar afval over blijft is gering.
Top bedankt! heb ze even een mailtje gedaan tezamen met "hp staal" om te zien of ze restanten hebben. Was niet van plan honderden euro's uit te geven, maar er is wel wat budget d:)b
Andyk125 schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:49:
[...]

Al eens gedacht om gewoon plat staal te laten buigen en te lassen? Lijkt mij voor deze diameters namelijk veel goedkoper en eenvoudiger ;)

Weet niet waar je het voor gaat gebruiken maar elke staalboer heeft het materiaal liggen en afhankelijk van de dikte stelt het ook niet veel voor.
mijn andere alternatief is inderdaad wat plaatmateriaal laten walsen.
Mijn vaste werkplaats had een hele lange tijd een aantal stukken van dergelijke buizen ooit voor een prikkie ergens weggetoverd, maar omdat het in de weg begon te staan vorig jaar verkocht :X

[ Voor 32% gewijzigd door s0ulmaster op 26-11-2018 14:14 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

wow hele dikke error in mijn hoofd. Deze mag weg. Excuses!

[ Voor 90% gewijzigd door Tusk op 26-11-2018 14:20 ]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@Tusk dat lijkt me meer een vraag voor Audio en HiFi of Modding, Mechanica & Elektronica :)

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 26-11-2018 14:20 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@kwakke01
Tjeempie, mazzel dat het met gekneusde ribben en wervels afloopt en niet met een dwarslaesie oid.
Al kunnen gekneusde ribben wel lang gemeen pijn blijven doen.
Beterschap!!

[ Voor 3% gewijzigd door Teijgetje op 26-11-2018 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

s0ulmaster schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:52:
[...]

zo ver was ik ook, maar ik vraag toch maar even rond :X
Heb nog wel wat andere mogelijkheden. Met twee mooi gewalste stukjes plaatstaal kom ik er wellicht ook wel O-)
Geen idee wat je gaat maken en waarschijnlijk is het te dun en een iets te kleine diameter (ongeveer 60 cm) maar heb je een olievat overwogen?
Een ander opslag/ drukvat kan ook wellicht kan je je zoekgebied daarmee uitbreiden naar een meer algemenere sloop
Pagina: 1 ... 5 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.