Wij kunnen je niet "alle" antwoorden geven, omdat we gewoon weg niet weten hoe de kamer gebouwd is, gips plafond, hout of beton ook de temperatuur verschil tussen beide kanten v.d verf speelt mee. Maar als de verf eronder niet bladdert .. kan je wel wat doen.
- Maar je geeft ook zelf aan een onbekende tijd er te gaan zitten.
- voor minimale investering (20 tot 50 euro) moet je ook geen wonderen verwachten..
- hoe erg (zie foto's vorige post) is de rook ..
Wat gegarandeerd extra helpt (en niet schaad) is opschuren en het voor-behandelen van de ondergrond hiermee krijg je een betere hechting.
Kortom alleen al hierom zou ik zeggen neem de gok en start gewoon,
Ik heb met een doekje gewreven en er komt van het huidige plafond geen wit vanaf, het oppervlak is volkomen glad, neemt geen vocht op. Ik heb vanavond Dasty gehaald, kwam toevallig langs de Wibra, morgen kijken wat dat doet.
goeie zet, alhoewel "volkomen glad" me wel zorgen maakt. immers de verf soort is anders.
Wat betreft de geur van nicotine: die ruik je niet omdat die overheerst wordt door de geur van kattenpis. Misschien gaat dat nog veranderen als de vloerbedekking weg is, maar aangezien ik zelf een (ex)roker ben, verwacht ik niet dat de stank van nicotine me gaat storen.
Bah doe jezelf een lol en vind eerst de kattenpis (bron), overgens een je kan ook dasty in een emmer water doen en elk (vlak) oppervlak met een vochtige wisser ofzo behandelen .. ongeacht of je verft of niet .. het zal frisser ruiken (en vaak doet men dat niet) kan al veel schelen.
@
vso, ik probeer zoveel mogelijk info te geven, als je vragen hebt, stel ze gerust. Ik ben echter geen geroutineerd klusser, dus ik weet niet uit mezelf welke info gewenst is. Ik probeer mijn vragen zo helder mogelijk te stellen, het spijt me als dat niet lukt.
Achtergrondinformatie: ik heb geen idee hoe lang ik in deze kamer ga zitten, in het gunstigste geval een paar maanden (omdat ik daarna wat beters gevonden heb), in het ongunstigste geval een jaar of 4-6. Tevens heb ik het niet ruim, weinig tijd, en ben ik fysiek enigszins beperkt waardoor ik niet zomaar veel energie/tijd hierin kan steken. En om nou anderen hiervoor te vragen... dat bewaar ik liever voor dingen die me echt waardevol zijn.
Vandaar dat ik echt met een minimum aan tijd, geld en moeite, wil kijken wat er mogelijk is.
zeuren was sarcastisch bedoelt, je leest het wellicht wel maar "begrijpt" hem niet, we zijn mens dus dat mag .. maar goedkoop is niet goed en goed is niet altijd goedkoop.
Wil je low budget oplossing, betekend dat net wat meer tijd investeren zeker voorbereidend werk scheelt veel geld. voorstrijk is een "wondermiddel" maar verbergt vaak diepere problemen/oorzaken. (Bv lekkage)
-- In jou geval ga je misschien 4x of meer over het zelfde plekje voordat je het verft .. en dus extra tijd.
Het is moeilijke alle informatie te geven, maar een foto doet wonderen soms met wat tekst en uitleg. Denk constructies die niet te zien zijn.
Hier op GOT is men vaak kort door de bocht en lezen is echt een vak voor iedereen. Maar je komt er vanzelf .. en niet elk antwoord is het antwoord wat je zoekt, maar wel wat je nodig hebt of 180 graden de verkeerde kant op ..