[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 103 Laatste
Acties:
  • 1.033.967 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

@bazzzzzz, is fijn structuurverf zo naar? Ik heb het nooit mee gemaakt verder. Ik kan wel behangen, maar sauzen gaat zo ontzettend veel sneller en is bij mijn weten veel goedkoper...

Tevens kan ik geen pakket laminaat in m'n uppie versjouwen, er moet dus altijd iemand mee (en degene die mee gaat heeft geen rijbewijs).

@TWCRay, Marktplaats heeft iig momenteel niks te bieden en vind ik eigenlijk ook te onhandig zoeken.

@twain4me, er zijn geen geluidsdempingseisen, en thnx :)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:59

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ardana schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:20:
Een ondervloer is alsnog heel erg handig tegen kraken en piepen van de laminaat vloer. Reken dat dus ook mee in de begroting. Ik heb ondervloer van 1.6mm dik, super handig aan te brengen en was niet echt duur.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

zonoskar schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:42:
[...]

Een ondervloer is alsnog heel erg handig tegen kraken en piepen van de laminaat vloer. Reken dat dus ook mee in de begroting. Ik heb ondervloer van 1.6mm dik, super handig aan te brengen en was niet echt duur.
Er staat ook een ondervloer in het lijstje wat ik gepost heb :) Ik ga geen laminaat zo op het beton leggen, buiten dat het vreselijk oncomfortabel is, is je laminaat ook zo kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Gewoon de goedkope groene (vilt)tegels gebruiken. Is ook voor de akoestiek in huis ideaal.

Laminaat kun je te kust en te keur kopen. Ik ging er altijd van uit dat het aantal jaar garantie een indicatie van de kwaliteit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Wat is nu wijsheid tijdens het verbouwen van de badkamer. De deklaag is 1 tot 3 cm dik (geschat) omdat ik in de kamer ernaast de wastafel heb afgedopt en dicht gesmeerd met reparatie beton.
En om 1 of andere reden is de wc en de rioolering in het "midden" van het huis (koof bij de deur van gang naar woonkamer ipv een koof in de keuken.

Zoiezo zou ik graag 2 "riool aansluitingen maken, 1 voor wc en de andere voor (douche) WTW en ik vraag me af hoe ver ik in de vloer (dus niet deklaag) kan hakken .. om douche/bad afvoer aan te leggen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
vso schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 00:07:
Wat is nu wijsheid tijdens het verbouwen van de badkamer. De deklaag is 1 tot 3 cm dik (geschat) omdat ik in de kamer ernaast de wastafel heb afgedopt en dicht gesmeerd met reparatie beton.
En om 1 of andere reden is de wc en de rioolering in het "midden" van het huis (koof bij de deur van gang naar woonkamer ipv een koof in de keuken.

Zoiezo zou ik graag 2 "riool aansluitingen maken, 1 voor wc en de andere voor (douche) WTW en ik vraag me af hoe ver ik in de vloer (dus niet deklaag) kan hakken .. om douche/bad afvoer aan te leggen.
Ik ben (amongst other things) ook bezig met de badkamer. Er zat een granito vloer (pakweg 10cm) op een zandzement dekvloer (3,5 a 4cm, hele verdieping) op betonplaten.

In eerste instantie heb ik alleen die 10cm dikke granito vloer weggehakt en de folie daaronder weggehaald. De installateur raadde me aan om ook die 4cm dikke zandcement dekvloer weg te halen; scheelt weer een beetje in de hoogte van de badkamer (er moet toch weer een dekvloer op) en schijnt beter te zijn voor de hechting en waterdichtheid van je vloer.

Anyway, hij (en anderen) raadden me af om daadwerkelijk in het beton te gaan hakken. Gelukkig, want dat is pokkewerk. Zou ik als ik jou was dus ook niet doen. Je weet ook niet hoe diep de wapening zit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb afgelopen zomer mijn oude schuurtje omgebouwd.

Voor:

Voor

Na:

Ns

Nu moet ik de wanden nog bekleden en ik kwam onderstaande foto tegen als voorbeeld.

Voorbeeld :

Wand

Heeft iemand een idee welk houtsoort hier aan de muur zit onder de overkapping?
Ik vermoed zelf dat het steigerhout is dat gebeitst is of met een wash behandeld is. Ik twijfel alleen of ik dit met steigerhout moet doen, ivm kromtrekken.

Iemand tips hoe ik het zo kan aftimmeren?

[ Voor 37% gewijzigd door MauriX op 23-03-2019 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ardana schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:20:
@bazzzzzz, is fijn structuurverf zo naar? Ik heb het nooit mee gemaakt verder. Ik kan wel behangen, maar sauzen gaat zo ontzettend veel sneller en is bij mijn weten veel goedkoper...

Tevens kan ik geen pakket laminaat in m'n uppie versjouwen, er moet dus altijd iemand mee (en degene die mee gaat heeft geen rijbewijs).

@TWCRay, Marktplaats heeft iig momenteel niks te bieden en vind ik eigenlijk ook te onhandig zoeken.

Is het een oud huis? Ga er vanuit dat wanneer je het behang eraf haalt het stuc werk eronder deels meer komt. Dat krijgt je zelden weer echt mooi. Meestal moet je dan gewoon eerst stucen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:32
vso schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 00:07:

Bij mijn verbouwing van de badkamer vorig jaar kwam ik een paar elektraleidingen tegen net onder de dekvloer. Oppassen dus.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

hansvk schreef op zondag 24 maart 2019 @ 00:12:
[...]

Bij mijn verbouwing van de badkamer vorig jaar kwam ik een paar elektraleidingen tegen net onder de dekvloer. Oppassen dus.
dankje voor de tip
MauriX schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:03:

Voor:

[Afbeelding: Voor]

Na:

[Afbeelding: Ns]

Nu moet ik de wanden nog bekleden en ik kwam onderstaande foto tegen als voorbeeld.

Voorbeeld :

[Afbeelding: Wand]

Ik vermoed zelf dat het steigerhout is dat gebeitst is of met een wash behandeld is. Ik twijfel alleen of ik dit met steigerhout moet doen, ivm kromtrekken.

Mooi gedaan, ik denk dat je elke hout soort kan pakken. ik zou alleen rekening houden met vocht vanuit de muur. je kan horizontaal bevestingslatten schroeven die bv 1cm per meter daalt zodat je vocht niet blijft zitten. en kan verdampen meest makkelijke is folie tussen de lat en de muur te doen of laagje verf

Wat je daarna erop spijkert/schroeft is dan ook redelijk beschermt.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Ardana schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:13:

Ik zat zelf te denken aan:
Voor laminaat: https://www.karwei.nl/ass...en-6-mm-2-92-m2/p/B542029
Ondervloer: https://www.karwei.nl/ass...olie-2-mm-15-m2/p/B456653

Structuurverf: https://www.gamma.nl/asso...jn-wit-10-liter/p/B424151

Rollers, kwasten, verfbakken: action (goede ervaringen mee).

Wat kunnen jullie me aanraden voor betere alternatieven?
Structuurverf is bij de bouwmaat goedkoper, namelijk 28,74 euro voor 10 liter
Houdt er trouwens wel rekening mee dat je nog voorstrijk op de muur moet smeren
Bij de bouwmaat is wel een pasje nodig, maar wellicht heeft iemand die te leen voor je (vrienden/familie)

Voor de vloeren zou je ook kunnen kijken bij Luxery Floors Kampen
Ik weet het, ligt een stukje rijden van je vandaan maar:

*Hebben veel voorraad
*Kunnen op locatie leveren
*De prijs die je ziet is inclusief ondervloer en plinten
*Ze hebben een outlet, heb daar wel eens vloeren voorbij zien komen voor 3 euro p/m2 inclusief ondervloer en plinten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
MauriX schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:03:

Voor:

[Afbeelding: Voor]

Na:

[Afbeelding: Ns]

Voorbeeld :

[Afbeelding: Wand]

Ik kan je helaas niet helpen. Een poosje geleden las ik hier de juiste naam voor de mooie gevormde uiteinden van de dakbalken die net oversteken. Hoe worden die ook alweer genoemd? :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:14

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ardana schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:13:
Ik heb een kamer gekregen waar ik (hoop ik) tijdelijk ga wonen. Ik wil hem wel een beetje opknappen, maar liefst wel zo goedkoop en makkelijk mogelijk. Er zit afbladderend lelijk behang op de muren en oud lelijk tapijt op de vloer..

Ik heb al een behangafstomer geregeld via Peerby, en ik wil eigenlijk daarna witte structuurverf op de muren smeren. Maar, waar vind je die zo goedkoop mogelijk? De kamer is 8x5 meter, en er zit een klein keukentje in, aan de korte muur. De andere korte muur heeft voornamelijk ramen.

Ook wil ik het tapijt eruit slopen en laminaat leggen. Hiervoor geldt hetzelfde. Ik vind het € 3,50 per m2 laminaat van de Ikea helemaal niet mooi, maar de rest is allemaal alweer minimaal 6 per m2.

As vrijdag krijg ik de sleutels, en ik wil direct aan de slag. Iets laten bezorgen kan eigenlijk dus niet, ophalen in de omgeving van Ermelo (Harderwijk, Amersfoort) wel. Ver rijden betekent ook veel benzine-kosten maken, daarnaast, in mijn Daihatsu Cuore kun je misschien 4-6 pakken laminaat per keer vervoeren... en dan moet ik alsnog heeeeel voorzichtig rijden.

Ik zat zelf te denken aan:
Voor laminaat: https://www.karwei.nl/ass...en-6-mm-2-92-m2/p/B542029
Ondervloer: https://www.karwei.nl/ass...olie-2-mm-15-m2/p/B456653

Structuurverf: https://www.gamma.nl/asso...jn-wit-10-liter/p/B424151

Rollers, kwasten, verfbakken: action (goede ervaringen mee).

Wat kunnen jullie me aanraden voor betere alternatieven?
Is er in de buurt niet een verf/behang/laminaat hal op een achteraf industrieterrein?
In jou geval is een restpartij laminaat en wat B keuze verf (meestal verouderd label oid) een prima optie...

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:36
ephymerous schreef op zondag 24 maart 2019 @ 14:13:
[...]

Ik kan je helaas niet helpen. Een poosje geleden las ik hier de juiste naam voor de mooie gevormde uiteinden van de dakbalken die net oversteken. Hoe worden die ook alweer genoemd? :)
Bedoel je (goot)klossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:40

Reinier

\o/

Uitkraagbalk?
Blokkeel?

[ Voor 29% gewijzigd door Reinier op 24-03-2019 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Thats it! Thanks :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

FabianGTI schreef op zondag 24 maart 2019 @ 09:35:
[...]

Structuurverf is bij de bouwmaat goedkoper, namelijk 28,74 euro voor 10 liter
Houdt er trouwens wel rekening mee dat je nog voorstrijk op de muur moet smeren
Bij de bouwmaat is wel een pasje nodig, maar wellicht heeft iemand die te leen voor je (vrienden/familie)

Voor de vloeren zou je ook kunnen kijken bij Luxery Floors Kampen
Ik weet het, ligt een stukje rijden van je vandaan maar:

*Hebben veel voorraad
*Kunnen op locatie leveren
*De prijs die je ziet is inclusief ondervloer en plinten
*Ze hebben een outlet, heb daar wel eens vloeren voorbij zien komen voor 3 euro p/m2 inclusief ondervloer en plinten 8)7
Waarom is voorstrijk nodig? In mijn laatste woning hebben we dat niet gedaan, en an sich ging dat prima. Wellicht dat ik van de week naar de Luxery Floors in Kampen ga kijken, ziet er goed uit.

Ik krijg de indruik dat je je ook als privé-persoon bij Bouwmaat kan registreren, klopt dat? Ik heb het registratie-proces bijna afgerond (moet alleen nog op "ik ga akkoord met de algemene voorwaaren" en "akkoord" klikken) en heb nergens een vakje voor een kvk-nummer tegen gekomen, maar kon wel in het begin kiezen voor 'bedrijf' of 'privé'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:24
Ardana schreef op zondag 24 maart 2019 @ 21:21:
[...]

Waarom is voorstrijk nodig?
Voor de hechting van de verf; afhankelijk van de ondergrond heeft muurverf nog wel eens de neiging om los te laten. Meestal kom dit doordat vocht uit de verf te snel opgezogen wordt door de muur. Als je geld wil besparen kan je het risico nemen (eerst testen op één muur). Soms helpt het ook om de muur van te voren nat/vochtig te maken zodat deze minder zuigt. Hoewel het meestal wel goed gaat is alles natuurlijk wel op eigen risico.
In mijn laatste woning hebben we dat niet gedaan, en an sich ging dat prima. Wellicht dat ik van de week naar de Luxery Floors in Kampen ga kijken, ziet er goed uit.

Ik krijg de indruik dat je je ook als privé-persoon bij Bouwmaat kan registreren, klopt dat
Ja, en afhankelijk van de vestiging kan je ook gewoon zonder pasjes/registratie dingen kopen daar. Afhankelijk van het filiaal kijken ze daarbij meer of minder moeilijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:40
@Ardana
Bij Bouwmaat kan je idd ook als particulier prima kopen, ben er al een aantal keer geweest voor mijn zolderverbouwing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Rob-T6 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 21:59:
@Ardana
Bij Bouwmaat kan je idd ook als particulier prima kopen, ben er al een aantal keer geweest voor mijn zolderverbouwing
ik heb een pas verkregen door iets van zelfbouw huis oid ik heb hem tot op heden echter nog nooit gebruikt .. als je iemand kent met een bouwmaat pas kan je ook het nummer vragen en dan kopen.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ardana schreef op zondag 24 maart 2019 @ 21:21:
[...]

Waarom is voorstrijk nodig? In mijn laatste woning hebben we dat niet gedaan, en an sich ging dat prima. Wellicht dat ik van de week naar de Luxery Floors in Kampen ga kijken, ziet er goed uit.

Ik krijg de indruik dat je je ook als privé-persoon bij Bouwmaat kan registreren, klopt dat? Ik heb het registratie-proces bijna afgerond (moet alleen nog op "ik ga akkoord met de algemene voorwaaren" en "akkoord" klikken) en heb nergens een vakje voor een kvk-nummer tegen gekomen, maar kon wel in het begin kiezen voor 'bedrijf' of 'privé'.
Voorstrijk gebruik je voornamelijk om het zuigen van net gestuukte of gipsblokmuren tegen te gaan. Het hoeft niet, maar je bespaart liters latex die anders in je muur gezogen wordt. (dit kan je overigens ook doen door gewone latex flink te verdunnen).

Er bestaat ook "isoleer" voorstrijk, tegen vlekken, of renovatie voorstrijk; tegen loslatende stuc of witkalk lagen.

De bouwmaat heeft idd (sinds een tijdje) ook een mogelijkheid voor particulieren (zonder kvk nummer) om via de webshop te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:11
We zijn bezig met de aanloop naar een uitbouw, de constructeur heeft zijn werk al gedaan en de technisch tekenaar ook. Het wordt een uitbouw van 3 meter met daaraan een veranda. Nu willen we graag de stenen buitenmuur vervangen voor een wand met houten gevelbekleding.

Zelf dacht ik dat een houten voorzetwand met dampopen folie, regelwerk met daarop de gevelbekleding eenvoudig genoeg was. Hierbij is de binnenmuur dragend voor zowel het plafon van de uitbouw als de veranda. Dit was volgens de constructeur geen probleem. Maar nu geeft de aannemer aan dat het net zo gemakkelijk is om de buitenmuur met snelbouwblokken te doen, kalkzandsteen of Ytong.

Nu lees ik echter overal dat kalkzandsteen en Ytong niet echt geschikt is voor een buitenmuur en behandelt moeten worden met bijvoorbeeld waterafstotende afwerkpleister.
Wat ik persoonlijk best wel verrassend vindt omdat kalkzandsteen ook veel gebruikt wordt voor het opmetselen van de fundering. Weer iemand of het nodig is deze blokken te behandelen als er ook nog regelwerk en gevelkleding tegenaan bevestigd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:31
Zojuist een vooroverleg ingediend bij de gemeente voor een omgevingsvergunning voor een dakkapel. Iemand hier ervaring mee hoe dit gaat? Schijnt dat er 3 of 4 commissies meekijken. Hoe lang duurt zoiets?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Andyk125 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:08:
We zijn bezig met de aanloop naar een uitbouw, de constructeur heeft zijn werk al gedaan en de technisch tekenaar ook. Het wordt een uitbouw van 3 meter met daaraan een veranda. Nu willen we graag de stenen buitenmuur vervangen voor een wand met houten gevelbekleding.

Zelf dacht ik dat een houten voorzetwand met dampopen folie, regelwerk met daarop de gevelbekleding eenvoudig genoeg was. Hierbij is de binnenmuur dragend voor zowel het plafon van de uitbouw als de veranda. Dit was volgens de constructeur geen probleem. Maar nu geeft de aannemer aan dat het net zo gemakkelijk is om de buitenmuur met snelbouwblokken te doen, kalkzandsteen of Ytong.

Nu lees ik echter overal dat kalkzandsteen en Ytong niet echt geschikt is voor een buitenmuur en behandelt moeten worden met bijvoorbeeld waterafstotende afwerkpleister.
Wat ik persoonlijk best wel verrassend vindt omdat kalkzandsteen ook veel gebruikt wordt voor het opmetselen van de fundering. Weer iemand of het nodig is deze blokken te behandelen als er ook nog regelwerk en gevelkleding tegenaan bevestigd wordt?
Als ze daarmee droog blijven is dat niet nodig. Voor de zekerheid kan er een folie onder het regelwerk van de betimmering.
Maar er komt toch ook nog isolatie tussen mag ik aannemen?
Hier op tweakers ergens gelezen over dikke blokken cellenbeton waarmee zonder isolatielaag aan de vereiste isolatiewaarde werd voldaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

nokiaan958GB schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:14:
[...]

Als ze daarmee droog blijven is dat niet nodig. Voor de zekerheid kan er een folie onder het regelwerk van de betimmering.
Hier op tweakers ergens gelezen over dikke blokken cellenbeton waarmee zonder isolatielaag aan de vereiste isolatiewaarde werd voldaan ;)
Elk product heeft een unieke isolatie (lamda factor oid) waarde, vermoedelijk was die muur een meter dik ;)

Ik denk dat je in dit geval gewoon goed uitgezocht moet worden welke isolatie vereist is c.q wilt doen. en ik zou je eerder adviseren 10cm op te offeren voor isolatie dan "woonruimte" omdat dit je woongenot enorm verhoogt. (lagere energie rekening)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
nokiaan958GB schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:14:
[...]

Bedankt voor je reactie, het binnenblad wordt met snelbouwstenen Porotherm PM 20 gedaan. Daarna wordt er inderdaad isolatie geplaatst. PIR platen van 110mm. Het gaat dus om het buitenblad, dit wilde men met kalkzandsteen opmetselen zodat we daar de gevelbekleding tegenaan kunnen maken.

Omdat het geen groot oppervlak is hebben we maar besloten gewoon schoon metselwerk te doen in waalformaat. Qua kosten zat er niet heel veel tussen en dan kunnen we later altijd nog beslissen er gevelbekleding tegenaan te doen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:58
Hier weer een update van de never-ending verbouwing (zo voelt het):

We hebben weer een WC :)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/M10YpwM/57d6d005-91aa-4ea3-8c8d-5cee27a41019.jpg
Begin van de badkamer:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/kMMddCc/f0b6354a-ec4b-40eb-b41c-2cef33b27370.jpg
Misschien ooit een babykamer:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xmSry4b/485eeb14-fbe1-479e-9234-bef58cc8ab05.jpg
Studeerkamer:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/CBnX55K/b4996ce0-5d83-4f88-bda1-7139280a8697.jpg
Woonkamer:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VWX5TLx/5aa1161f-7ae7-4224-bc9f-3f151fb0a139.jpg

Komende twee weken een climax met plaatsing van de cv ketel, levering en plaatsing van de keuken en de stukadoor voor de laatste keer voor de natte ruimtes.
20 April was de geplande verhuisdatum... maar dat gaat helaas toch iets later worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Tranze schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:11:
20 April was de geplande verhuisdatum... maar dat gaat helaas toch iets later worden.
mooi werk, die paar weken extra wachten ga je van genieten zodra je erin woont en geen F*ck meer hoeft te doen, behalve het genieten van je arbeid en vooruitziende blik. en weten dat alles goed is.

Zeker als je om je heen hoort dat mensen veel geld kwijt zijn aan "de beunhaas aannemer" voor zaken die achteraf een pijnlijke missers zijn.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:00

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
LED-Maniak schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:09:
Zojuist een vooroverleg ingediend bij de gemeente voor een omgevingsvergunning voor een dakkapel. Iemand hier ervaring mee hoe dit gaat? Schijnt dat er 3 of 4 commissies meekijken. Hoe lang duurt zoiets?
Is sterk afhankelijk van de gemeente

Indien je een ontvangstbevestiging krijgt staan daar meestal de contact gegevens van de bouwinspecteur op , een klein mailtje of even lezen op de gemeente website kan je snel uitsluitsel geven de gemeentes hier om mij heen wisseld het van 1 week tot 5 weken waar bij opvalt dat kleine gemeentes of heel snel zijn of heel langzaam zijn. Dat is ook afhankelijk hoevaak welstand zitting heeft in een maand.
Andyk125 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:08:

Cellenbeton heeft een warmteweerstands coefficient van 0,4 W(m*K)
De meeste normale isolatie materialen hebben een waarde rond de 0,04W(m*K)
dat wil zoveel zeggen dat je voor de zelfde isolatie waarde 10 keer meer cellebeton (in dikte) nodig hebt.
Ik zou er niet aan beginnen.
Er zijn genoeg (ook kant en klaar) oplossingen.
https://www.isobouw.nl/nl...n/slimfort-gevelisolatie/
Maar het kan natuurlijk ook gewoon met afstandsschroeven.
https://isofinish.nl/wp-c...lisolatie-Isofinish-1.png

Of ik moet de aangedragen oplossing niet begrijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Andyk125 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 08:43:
[...]

Bedankt voor je reactie, het binnenblad wordt met snelbouwstenen Porotherm PM 20 gedaan. Daarna wordt er inderdaad isolatie geplaatst. PIR platen van 110mm. Het gaat dus om het buitenblad, dit wilde men met kalkzandsteen opmetselen zodat we daar de gevelbekleding tegenaan kunnen maken.

Omdat het geen groot oppervlak is hebben we maar besloten gewoon schoon metselwerk te doen in waalformaat. Qua kosten zat er niet heel veel tussen en dan kunnen we later altijd nog beslissen er gevelbekleding tegenaan te doen.
@Andrehj schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:06:"Het is nu gepland in gasbetonblokken van 50cm dik met een RC van 6,25"

Zoals je het nu schrijft is het inderdaad een heel ander verhaal. Kwa (het beperken van) onderhoud gaat er natuurlijk niets boven metselwerk.
Het verbaast me dat er geen prijsverschil is, alleen een betimmering aan de de buitenzijde is veel lichter en sneller klaar. Vraag niet hoe het kan maar profiteer er van 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
twain4me schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:49:
[...]

Cellenbeton heeft een warmteweerstands coefficient van 0,4 W(m*K)
De meeste normale isolatie materialen hebben een waarde rond de 0,04W(m*K)
dat wil zoveel zeggen dat je voor de zelfde isolatie waarde 10 keer meer cellebeton (in dikte) nodig hebt.
Ik zou er niet aan beginnen.
Er zijn genoeg (ook kant en klaar) oplossingen.
https://www.isobouw.nl/nl...n/slimfort-gevelisolatie/
Maar het kan natuurlijk ook gewoon met afstandsschroeven.
https://isofinish.nl/wp-c...lisolatie-Isofinish-1.png

Of ik moet de aangedragen oplossing niet begrijpen
Bedankt voor meedenken. De gevelisolatie van Isobouw had ik inderdaad gezien, maar om dezelfde isolatiewaarde te behalen als met PIR heeft men nog steeds een erg dikke plaat nodig. Uiteindelijk doet dit maar paar centimeter. Van die afstandsschroeven had ik nog nooit gehoord moet ik zeggen.
nokiaan958GB schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 22:44:
[...]

Zoals je het nu schrijft is het inderdaad een heel ander verhaal. Kwa (het beperken van) onderhoud gaat er natuurlijk niets boven metselwerk.
Het verbaast me dat er geen prijsverschil is, alleen een betimmering aan de de buitenzijde is veel lichter en sneller klaar. Vraag niet hoe het kan maar profiteer er van 8)
Dat dacht ik dus ook, maar het nadeel is dat men dan een staalbalk moet plaatsen om de balken van het plafon voor de uitbouw en de veranda op te vangen. Gezien er toch een schuifpui komt van ongeveer 3m, blijft er maar iets meer dan 3m over aan metselwerk.
Kwa (het beperken van) onderhoud gaat er natuurlijk niets boven metselwerk.
Dit is de grootste reden dat we er toch voor gekozen hebben om toch maar metselwerk te doen. De gevelbekleding kunnen we dan altijd nog plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Meningen/tips gewenst. Wij krijgen zeer binnenkort onze nieuwbouwwoning opgeleverd. De muren worden behangklaar opgeleverd. Bij de koop was het advies om niet direct te stucen en wij besloten dit op te volgen en hebben het stucen voor op een later moment bewaard (bv over een jaar of 2). Veel verder in het traject is het advies om niet te stucen aangepast, maar omdat wij op een lange reis waren kregen we dit advies niet tijdig mee. De planning is al rond en stucen gaat nog steeds op een veel later moment plaatsvinden.

Nu zijn de muren redelijk glad, maar niet stucglad (logisch, want behangklaar). Ik heb ongeveer 2 weken vrij tijdens het opwarmprotocol vd vloeren om de muren aan te pakken.

Wij hebben een beetje een grove look (semi-industrieel is de bedoeling) en op zich is een oneffen (niet-spiegelgladde) muur geen ramp.

Hoe pak ik dit het beste aan? Gewoon een beetje vullen en schuren of toch echt 100% laten stucen? Is er speciale verf die meteen de zuigende werking van de muren afvangt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 21:31
GustavSan schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:06:
Hoe pak ik dit het beste aan? Gewoon een beetje vullen en schuren of toch echt 100% laten stucen? Is er speciale verf die meteen de zuigende werking van de muren afvangt?
Hangt vooral van de ondergrond af lijkt me. Houd er wel rekening mee dat je bij gipsplaat bijvoorbeeld de overgangen tussen de platen zal blijven zien, eventueel in strijklicht. Dat is erg lelijk.

Speciale verf is zoals eerder in dit topic genoemd gewoon voorstrijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 15:39

Twan V

...en er stralend uitzien

Ga je over twee jaar, als je net lekker gesetteld bent en je huis vol met meubels hebt staan, alles eruithalen, alle vloeren vol leggen met stucloper en een paar weken ergens anders wonen? :)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Twan V schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:33:
Ga je over twee jaar, als je net lekker gesetteld bent en je huis vol met meubels hebt staan, alles eruithalen, alle vloeren vol leggen met stucloper en een paar weken ergens anders wonen? :)
Vanzelfsprekend niet ideaal...maar met alle installatie-afspraken die al staan en het tijdelijk elders wonen wat ook niet fijn is met 2 kleine kids toch maar keuzes gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:55

CeesKees

I rest my Kees

Twan V schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:33:
Ach, dat doen we met het hele land een paar weken per jaar.
Als je een en ander weet te combineren heb je er bijna geen last van.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 19:51
hansvk schreef op zondag 24 maart 2019 @ 00:12:
[...]

Haha ik kwam bij het verbouwen van onze badkamer van die ingestucte stroomkabels tegen. Ongeveer een halve cm diep in de stuc, alleen in de mantel. Lange leve Duitsland :').

Imo altijd oppassen met klussen in een oud huis, er wordt af en toe wat afgebeund zeg :X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
De_Bastaard schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 18:22:
[...]

Haha ik kwam bij het verbouwen van onze badkamer van die ingestucte stroomkabels tegen. Ongeveer een halve cm diep in de stuc, alleen in de mantel. Lange leve Duitsland :').

Imo altijd oppassen met klussen in een oud huis, er wordt af en toe wat afgebeund zeg :X.
Och, die fratsen die ik in m’n huis ben tegen gekomen...

Stroomdraad langs schoorsteenpijp
Schoorsteenpijp met pur vast gezet
Gaslek in de keuken
Stroomdraden verlengd zonder lasdoppen, achter het plafond
Stroomdraden achter gips vast gezet met pur

En zo kan ik nog wel even doorgaan :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
FabianGTI schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:13:
[...]

Och, die fratsen die ik in m’n huis ben tegen gekomen...

Stroomdraad langs schoorsteenpijp
Schoorsteenpijp met pur vast gezet
Gaslek in de keuken
Stroomdraden verlengd zonder lasdoppen, achter het plafond
Stroomdraden achter gips vast gezet met pur

En zo kan ik nog wel even doorgaan :')
Jij hebt een engeltje of 35 op je schouders zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik kwam gisteren ook een mooie tegen in mijn 'nieuwe' woning. Op de electradraden van een aparte groep voor de wasmachine een kroonsteentje zetten, vanaf daar met 2x3 draden twee stopcontactaansluitingen maken. Omdat de vorige bewoner blijkbaar op dat tweede stopcontact de droger wilde hebben, maar die stond nu net aan de andere kant van de muur, bik je gewoon een steentje uit die muur zodat de stekker van je wasdroger er doorheen kan.

En dan uiteraard beide apparaten tegelijk aanzetten.
Die wcd's en kroonstenen waren een beetje zwart. :X

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 08:50
PaT schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 06:31:
En dan uiteraard beide apparaten tegelijk aanzetten.
Die wcd's en kroonstenen waren een beetje zwart. :X
Dat de kroonstenen zwart waren, kan ik begrijpen. Maar een WCD is toch wel geschikt voor 2000W?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:49
Hij heeft het erover dat beide apparaten tegelijk aan stonden, dan zit je al gauw op 4000-5000W.
Een normaal stopcontact wordt dan aardig krokant inderdaad, been there, done that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:49

Sharky

Skamn Dippy!

Ik er in ons vorige huis achter dat het laatste stukje naar de WCD van de wasmachine en droger met lampensnoer was aangelegd. Geen idee of ze ooit gelijktijdig hebben aangestaan, maar het was wel een accident waiting to happen.

edit:

Ik kwam hier om iets te vragen; ik heb pas een nieuwe cv-ketel laten plaatsen en dat merkten we gelijk tijdens het douchen, veel meer druk. We hadden nog een ouderwetse kraan dus die heb ik vervangen voor een thermostatische kraan die een vriend nog had liggen, was wel al gebruikt maar geen idee hoeveel. Sinds die kraan erop zit is de waterdruk veel lager en maakt hij ook een zoemend geluid. Is dit een kwestie van ontkalken?

[ Voor 49% gewijzigd door Sharky op 28-03-2019 09:29 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:08

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Sharky schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:27:
We hadden nog een ouderwetse kraan dus die heb ik vervangen voor een thermostatische kraan die een vriend nog had liggen, was wel al gebruikt maar geen idee hoeveel. Sinds die kraan erop zit is de waterdruk veel lager en maakt hij ook een zoemend geluid. Is dit een kwestie van ontkalken?
Ik heb dit ook, maar gewoon met een nieuwe thermostaatkraan van Grohe. In de eerste instantie dacht ik dat er bij het monteren wellicht kalk in de kraan was gekomen. Maar alles leek compleet schoon, ook doorspoelen met keukenazijn veranderde niks aan het gezoem.

Destijds was ik met 100 dingen tegelijk bezig, zowel qua verbouwing als werk, en ik heb het maar zo gelaten :P Als je doucht valt het jezelf niet op door de herrie van het water. En als iemand buiten de badkamer staat hoor je een zacht gezoem. Ach ja.. Al ben ik nog steeds wel benieuwd waarom het zoemt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 16-09 22:13
Sharky schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:27:
Ik er in ons vorige huis achter dat het laatste stukje naar de WCD van de wasmachine en droger met lampensnoer was aangelegd. Geen idee of ze ooit gelijktijdig hebben aangestaan, maar het was wel een accident waiting to happen.

edit:

Ik kwam hier om iets te vragen; ik heb pas een nieuwe cv-ketel laten plaatsen en dat merkten we gelijk tijdens het douchen, veel meer druk. We hadden nog een ouderwetse kraan dus die heb ik vervangen voor een thermostatische kraan die een vriend nog had liggen, was wel al gebruikt maar geen idee hoeveel. Sinds die kraan erop zit is de waterdruk veel lager en maakt hij ook een zoemend geluid. Is dit een kwestie van ontkalken?
Geen idee of het bestaat, maar mogelijk is het een eco-kraan. Voor douchekoppen bestaat het ook, sta je dan onder een pisstraaltje :X
Die vriend van je had m niet voor niets vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:49

Sharky

Skamn Dippy!

Ossi schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:37:
[...]

Geen idee of het bestaat, maar mogelijk is het een eco-kraan. Voor douchekoppen bestaat het ook, sta je dan onder een pisstraaltje :X
Die vriend van je had m niet voor niets vervangen ;)
Hij heeft wel zo'n eco knop, maar daar draai ik uiteraard voorbij :P
Heb maar een nieuwe gekocht zojuist, die oude vertrouwde ik niet meer. Heb de nieuwe er net opgezet en wordt niet veel beter. Blijkbaar is het een eigenschap van thermostaatkranen? Vind het wel raar dat ik met die ouderwetse kraan wel een aardige douchestraal kreeg :/

This too shall pass

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 09:02
Na een aantal jaar geleden gebouwde boekenkast ben ik nu een commode aan het bouwen voor aankomende Minneyar Jr.
Status tot nu toe:
Commode
(Voor de grappenmakers, ja, de poten komen er onder :+ )

Mevr Minneyar en ik konden geen leuke betaalbare commode vinden, vandaar zelfbouw, en op haar verzoek van underlayment. Nou is dat laatste beter uitgepakt dan ik van te voren had gedacht, en willen we het hout zo blank mogelijk houden. ( de foto is qua kleur niet heel natuurgetrouw, het is allemaal wat lichter en minder "rood"). Gezien de functie van een commode komt het sowieso in aanraking met poep, plas, zalf, etc. dus enige bescherming lijkt mij wel nodig.
Hebben jullie tips over wat te gebruiken? In mijn hoofd maakt kleurloze blanke lak toch altijd het hout wat donkerder, maar het is al een tijd geleden dat ik voor het laatst iets gelakt heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Je zou Weisgrund kunnen proberen. Dat zou de kleur niet of nauwelijks moeten veranderen. Wel eerst op een proefstukje proberen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:52

Exigence

dnkroz

Skylt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Laatst online: 09:54

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Dit. Op licht hout zie je niet meer dat 't erop zit. Is ook mooi mat.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Skydd van de Ikea ben ik ook fan van! Haalt mooi de kleur op maar droogt/trekt mat op/in
Is ook op basis van parafine dacht ik....

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:36
Rambo pantserlak mat hebben wij gebruik voor mijn zelfgemaakte vurenhouten badkamermeubel. Ben er zelf erg tevreden over :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Laatst online: 16-09 09:02
Ha dank jullie wel.
Skylt lijkt idd een goede optie.

Edit (altijd kijken of er een nieuwe pagina is voor dat je reageert 8)7 ) :

@harm12nl Vuren is ook vrij licht, werd het niet donkerder door Rambo? (voordeel van Rambo is wel dat het gewoon bij de bouwmarkt om de hoek te koop is.)

[ Voor 69% gewijzigd door Minneyar op 28-03-2019 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:36
Minneyar schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:42:

@harm12nl Vuren is ook vrij licht, werd het niet donkerder door Rambo? (voordeel van Rambo is wel dat het gewoon bij de bouwmarkt om de hoek te koop is.)
Nee totaal niet. Anders zou ik een klein potje kopen bij de bouwmarkt en het testen op een klein stukje afval hout als je het helemaal zeker wilt weten.

Ik vind het een mooie commode geworden trouwens!

[ Voor 5% gewijzigd door hk12nl op 28-03-2019 15:52 ]

©2004

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
maartend schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:43:
[...]

Jij hebt een engeltje of 35 op je schouders zitten.
Niet van dat benauwde :P

Wist van te voren dat ik toch alles eruit zou slopen, ook verschillende delen van het huis die geen stroom meer hadden, en de CV was ook een drama, zelfs 2 radiatoren die met elkaar waren verbonden, maar niet met de rest van het huis :')

Met het gaslek vond ik het wel gek dat de installateur van de slimme meter een lektest/druktest heeft gedaan, maar geen lek kon vinden, uiteindelijk zelf gevonden, vorige bewoner had een spijker erdoor heen geramd voor een poffertjespan :')

Geen nood, alle leidingwerk in het huis is vervangen, het is nu weer goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 19:14
FabianGTI schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:02:
[...]

Met het gaslek vond ik het wel gek dat de installateur van de slimme meter een lektest/druktest heeft gedaan, maar geen lek kon vinden, uiteindelijk zelf gevonden, vorige bewoner had een spijker erdoor heen geramd voor een poffertjespan :')
Oh, maar die snap ik wel. is net als bij mij in de zorg. Als er een mes in zit, niet zomaar er uit trekken, maar laten zitten. Houdt het gat dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 08:50
maartend schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:03:
[...]

Oh, maar die snap ik wel. is net als bij mij in de zorg. Als er een mes in zit, niet zomaar er uit trekken, maar laten zitten. Houdt het gat dicht.
Ik hoop dat je op de SEH werkt, anders zou ik niet graag je collega zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Kent iemand deze toko? https://vloerenacties.nl/ (Industrieweg 17 Vianen) De site komt niet betrouwbaar over, telefonisch nemen ze niet op, en de prijzen zijn echt belachelijk laag. I know, if it sounds too good to be true etc. Maar hey, ik heb minder dan 40m2 nodig voor 'n tijdelijke woning, dan wil ik ook graag voor minder dan € 200 alles incl. klaar zijn... dus boeien dat de service en kwaliteit ruk is.

Ik wil gewoon weten dat ze er nog zitten en dat de prijzen op de site niet alleen maar lokkertjes zijn.

Dus, weet iemand dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:36
Ardana schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:39:
Kent iemand deze toko? https://vloerenacties.nl/ (Industrieweg 17 Vianen) De site komt niet betrouwbaar over, telefonisch nemen ze niet op, en de prijzen zijn echt belachelijk laag. I know, if it sounds too good to be true etc. Maar hey, ik heb minder dan 40m2 nodig voor 'n tijdelijke woning, dan wil ik ook graag voor minder dan € 200 alles incl. klaar zijn... dus boeien dat de service en kwaliteit ruk is.

Ik wil gewoon weten dat ze er nog zitten en dat de prijzen op de site niet alleen maar lokkertjes zijn.

Dus, weet iemand dat?
Wel eens ooit bij zo'n vloerenboer geweest.
Was ook maar voor een hokje. Uiteindelijk is het dan vaak zo dat ze 1 smaak hebben voor de stuntprijs en de rest wordt al snel een stuk duurder. Lokkertjes dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ardana schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:39:

Dus, weet iemand dat?
Die jij laatst aangaf had een actie met ondervloer en plinten erbij toch?
Ja dat lijkt een euro meer per m2 maar dat was wel een goede deal...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Kennen jullie toevallig (diy) oplossingen om de achterkant van een televisie af te schermen?

We overwegen een tv aan een arm voor een raampartij maar dit is vanuit de tuin zichtbaar.

Het gaat om een kleine tv, max 40".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 20:17
Mooi werk @Tranze! Kun je nog eens een foto plaatsen van dat halletje met jouw WC en washok naast elkaar (en de trap geloof ik) en hoe die kozijnen er nu uitzien? Vond dat je dat echt keurig in elkaar gezet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik ben in mijn nieuwe kamer, en het ziet er naar uit, dat het plafond geschilderd is met gewone verf, geen latex. Tevens heb ik het idee dat er daarna langdurig in gerookt is. Nu wil ik het graag (snel en goedkoop) weer wit hebben... kan ik hier overheen latexen? Het hoeft geen jaren wit te blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Topicstarter
Ardana schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:11:
Ik ben in mijn nieuwe kamer, en het ziet er naar uit, dat het plafond geschilderd is met gewone verf, geen latex. Tevens heb ik het idee dat er daarna langdurig in gerookt is. Nu wil ik het graag (snel en goedkoop) weer wit hebben... kan ik hier overheen latexen? Het hoeft geen jaren wit te blijven...
Als er langdurig gerookt is zul je moeten voorstrijken, doe je dat niet dan komt de nicotine gewoon weer door je witte latex heengetrokken...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:35
Ardana schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:11:
Ik zou sowieso proberen het even schoon te maken met bv. St Marcs voor je het gaat voorstrijken. Er zijn trouwens een aantal voorstrijk middelen specifiek voor vlekken. Heb er wel geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Voorstrijk strookt niet met goedkoop en ‘hoeft geen jaren wit te blijven’. Ik vraag me nl. überhaupt af of latex blijft zitten, ongeacht of je voorstrijk gebruikt of niet.

Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:44
Vorig jaar is onze stoep gelegd en daarboven ook een zonnescherm gemonteerd. Nu zien we echter op de plek waar in de winter een bloempot heeft gestaan een roestkleurige vlek zitten. Deze kleur zie ik ook tegen de schuttingpaal (niet op de foto). Ik heb het vermoeden dat het gruis is van het boren in de muur wat dus nog op de schuttingpaal heeft gelegen.

Op welke manier zou ik deze vlek nog kunnen wegkrijgen. Het heeft enkele maanden onder een bloempot gezeten en daarom was het niet opgevallen.

Tegels zijn trouwens keramisch.

stoepvlek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:59
3ssen schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:02:
Vorig jaar is onze stoep gelegd en daarboven ook een zonnescherm gemonteerd. Nu zien we echter op de plek waar in de winter een bloempot heeft gestaan een roestkleurige vlek zitten. Deze kleur zie ik ook tegen de schuttingpaal (niet op de foto). Ik heb het vermoeden dat het gruis is van het boren in de muur wat dus nog op de schuttingpaal heeft gelegen.

Op welke manier zou ik deze vlek nog kunnen wegkrijgen. Het heeft enkele maanden onder een bloempot gezeten en daarom was het niet opgevallen.

Tegels zijn trouwens keramisch.

[Afbeelding: stoepvlek]
CIF/JIF + schuursponsje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Ardana schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:09:
Voorstrijk strookt niet met goedkoop en ‘hoeft geen jaren wit te blijven’. Ik vraag me nl. überhaupt af of latex blijft zitten, ongeacht of je voorstrijk gebruikt of niet.

Weet iemand dat?
rook = vet(igge) substantie wat achterblijft.
- Kan je eroverheen verven .. ja (garantie nog niet eens tot aan de deur)
- blijft het zitten .. ligt erg aan de beweging van het object.

Ik heb bij iemand die 10 jaar heftig gerookt had en zsm moest verhuizen en 5k aan "reinigingskosten" kreeg voor het verwijderen van de nicotine laag van muur/plafond het volgende gedaan

- gifspuit (ding wat je op druk brengt) gevuld met heet water en ammoniak.
- er achteraan met een wisser/zeem (dat het niet te nat word)
Toen hebben we 4 lagen verf eroverheen gemikt (met droogtijd ertussen)

In dit geval was het voorbehandelen met de gifspuit (er kwam letterlijk koffie kleur v.d muur tijdens het spuiten) nodig, maar ook achteraf gezien voorstrijk. Dit had het verven beperkt tot 1 of 2x

ps dasty (te halen bij de wibra) is nog beter dan ammoniak .. dat is "kill it with fire' of nog net geen Atombom erop mikken .. dat spul is geweldig

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:29

Weet iemand dat?
Wat voor materiaal is je plafond? En wat bedoel je met normale verf?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Topicstarter

Weet iemand dat?
Sorry ardana maar jouw definitie van 'goedkoop' kan ik helemaal niets mee. Het lijkt er af en toe alsof goedkoop in jouw ogen betekent 'max. 1 euro'.

Gamma OK voorstrijk 5 liter voor € 20,- als je een 20% kortingsbon meeneemt istie maar € 16,-

Hoe goedkoop wil je het hebben dan? En dat hele ‘hoeft geen jaren wit te blijven’ kan ik ook niet plaatsen. Als er flink gepaft is, is het niet ongewoon dat het gele binnen enkele weken tot enkele maanden gewoon weer door de latex heengetrokken komt.

Misschien kun je het beste gewoon helemaal niets eraan doen, dat is het goedkoopste.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Er zit zijdeglans verf op het plafond (gipsplaten) met een laagje rook. Dat is wat ik bedoel met normale verf.

Ik verwacht dus dat latex niet hecht op die zijdeglans verf.

Het gaat om een studentenkamer, tenminste, iets dat er op lijkt. Geen idee hoe lang ik er ga zitten en ik heb ook maar beperkt tijd en geld om de boel op te knappen.

Vandaar dat ik dus wel bereid ben om, als het kans van slagen heeft, 1 laag latex op het plafond te gooien, maar niet bereid ben om meerdere dingen te doen. Dan ga ik het idd liever laten zoals het is.

Vandaar mijn vraag: heeft het smeren van 1 laag latex over zijdeglansverf met een nicotine-laag kans van slage? Dat het dus langer dan een week blijft zitten. Dat het geen jaren mooi blijft snap ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

je zeurt teveel ;) en je geeft te weinig info ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.frissekater.nl/wp-content/uploads/2018/08/Nicotineaanslag-9.jpg
of
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/QJs4a1-FzsM/hqdefault.jpg

zit nog al wat verchil in .. ik heb ervaring met alle vormen (de 1ste was mijn referentie)

Licht opschuren (niet met je volle gewicht maar paar keer aaien) ontsmetten + stofvrij door met de gele keuken doek met ammoniak en smeren met latex (rollen) als het los laat niet teveel meer rollen op 1 plek

Alles bij de action halen ben je voor 10 a 20 euro klaar :)

je kan er nog altijd een 2de keer overheen.

je hoeft niet 100x over 1 plek met latex, ammoniak of schuurpapier de laatste 2 zorgen voor de "beste" hechting
Een laminaat vloer doe je ook niet met een zeik natte zeem/mop maar met een vochtige doek .. voor je plafond exact eender ..

[ Voor 15% gewijzigd door vso op 29-03-2019 18:28 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Nu online
vso schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:07:
[...]
Ik heb bij iemand die 10 jaar heftig gerookt had en zsm moest verhuizen en 5k aan "reinigingskosten" kreeg voor het verwijderen van de nicotine laag van muur/plafond het volgende gedaan...
Als je 20k kunt uitgeven aan roken (dat is wat 10 jaar heftig roken kost), dan is 5k toch niet zo'n enorm issue? :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 16-09 22:13
dreamscape schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 20:26:
[...]

Als je 20k kunt uitgeven aan roken (dat is wat 10 jaar heftig roken kost), dan is 5k toch niet zo'n enorm issue? :)
Dat is toch 2,5 jaar aan roken wat je dan weggooit... :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ardana schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:24:

Vandaar mijn vraag: heeft het smeren van 1 laag latex over zijdeglansverf met een nicotine-laag kans van slage? Dat het dus langer dan een week blijft zitten. Dat het geen jaren mooi blijft snap ik.
nee. de nicotine komt er weer doorheen.

Weet je zeker dat het zijdeglans is? Of is het al een synthetische muurverf?

testje 1:
natte spons, deppen, wrijven. Komt de verf los? you're screwed. (en moet je aan de slag met hechtende/isolerende voorstrijk)
blijft het zitten? Mooi! hier kan je overheen rollen.

testje 2:
heet sopje met ammonia en schrobben. Komt de nicotine los? Mooi!
(alternatief is dasty, werkt ook als een speer).

Dan wil je geen knakenlatex gebruiken, maar een "renovatie latex", oftewel een synthetische muurverf. Dat sluit de vlekken (en de geur!) op. sigma renomatt, pastolex of nelfamur zijn echt je vrienden in een nicotine huis.

Edit: andere optie is isolerende voorstrijk. Daar kan je wel knakenlatex overheen smeren.
qua euro's per m2 kom je op ongeveer hetzelfde uit, en je moet twee keer rollen.

[ Voor 10% gewijzigd door teacher op 29-03-2019 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

teacher schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 21:13:
[...]

nee. de nicotine komt er weer doorheen.

Weet je zeker dat het zijdeglans is? Of is het al een synthetische muurverf?

testje 1:
natte spons, deppen, wrijven. Komt de verf los? you're screwed. (en moet je aan de slag met hechtende/isolerende voorstrijk)
blijft het zitten? Mooi! hier kan je overheen rollen.

testje 2:
heet sopje met ammonia en schrobben. Komt de nicotine los? Mooi!
(alternatief is dasty, werkt ook als een speer).

Dan wil je geen knakenlatex gebruiken, maar een "renovatie latex", oftewel een synthetische muurverf. Dat sluit de vlekken (en de geur!) op. sigma renomatt, pastolex of nelfamur zijn echt je vrienden in een nicotine huis.

Edit: andere optie is isolerende voorstrijk. Daar kan je wel knakenlatex overheen smeren.
qua euro's per m2 kom je op ongeveer hetzelfde uit, en je moet twee keer rollen.
Nogmaals, het gaat me er niet om of de nicotine er weer door heen komt. Het gaat me er om of de latex hecht aan de zijdeglans-verf of dat deze er af komt bladderen zodra het droog is.

Ik heb met een doekje gewreven en er komt van het huidige plafond geen wit vanaf, het oppervlak is volkomen glad, neemt geen vocht op. Ik heb vanavond Dasty gehaald, kwam toevallig langs de Wibra, morgen kijken wat dat doet.

Wat betreft de geur van nicotine: die ruik je niet omdat die overheerst wordt door de geur van kattenpis. Misschien gaat dat nog veranderen als de vloerbedekking weg is, maar aangezien ik zelf een (ex)roker ben, verwacht ik niet dat de stank van nicotine me gaat storen.

@vso, ik probeer zoveel mogelijk info te geven, als je vragen hebt, stel ze gerust. Ik ben echter geen geroutineerd klusser, dus ik weet niet uit mezelf welke info gewenst is. Ik probeer mijn vragen zo helder mogelijk te stellen, het spijt me als dat niet lukt.

Achtergrondinformatie: ik heb geen idee hoe lang ik in deze kamer ga zitten, in het gunstigste geval een paar maanden (omdat ik daarna wat beters gevonden heb), in het ongunstigste geval een jaar of 4-6. Tevens heb ik het niet ruim, weinig tijd, en ben ik fysiek enigszins beperkt waardoor ik niet zomaar veel energie/tijd hierin kan steken. Anderen moeten bijv. al mijn muren en plafond schilderen. Als het plafond renoveren zoveel moeite kost, voor zo weinig winst... dat wil ik niet van ze vragen. Dat bewaar ik liever voor dingen die me echt waardevol zijn.

Vandaar dat ik echt met een minimum aan tijd, geld en moeite, wil kijken wat er mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Ardana schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 21:34:
Nogmaals, het gaat me er niet om of de nicotine er weer door heen komt. Het gaat me er om of de latex hecht aan de zijdeglans-verf of dat deze er af komt bladderen zodra het droog is.
Wij kunnen je niet "alle" antwoorden geven, omdat we gewoon weg niet weten hoe de kamer gebouwd is, gips plafond, hout of beton ook de temperatuur verschil tussen beide kanten v.d verf speelt mee. Maar als de verf eronder niet bladdert .. kan je wel wat doen.

- Maar je geeft ook zelf aan een onbekende tijd er te gaan zitten.
- voor minimale investering (20 tot 50 euro) moet je ook geen wonderen verwachten..
- hoe erg (zie foto's vorige post) is de rook ..

Wat gegarandeerd extra helpt (en niet schaad) is opschuren en het voor-behandelen van de ondergrond hiermee krijg je een betere hechting.

Kortom alleen al hierom zou ik zeggen neem de gok en start gewoon,
Ik heb met een doekje gewreven en er komt van het huidige plafond geen wit vanaf, het oppervlak is volkomen glad, neemt geen vocht op. Ik heb vanavond Dasty gehaald, kwam toevallig langs de Wibra, morgen kijken wat dat doet.
goeie zet, alhoewel "volkomen glad" me wel zorgen maakt. immers de verf soort is anders.
Wat betreft de geur van nicotine: die ruik je niet omdat die overheerst wordt door de geur van kattenpis. Misschien gaat dat nog veranderen als de vloerbedekking weg is, maar aangezien ik zelf een (ex)roker ben, verwacht ik niet dat de stank van nicotine me gaat storen.
Bah doe jezelf een lol en vind eerst de kattenpis (bron), overgens een je kan ook dasty in een emmer water doen en elk (vlak) oppervlak met een vochtige wisser ofzo behandelen .. ongeacht of je verft of niet .. het zal frisser ruiken (en vaak doet men dat niet) kan al veel schelen.
@vso, ik probeer zoveel mogelijk info te geven, als je vragen hebt, stel ze gerust. Ik ben echter geen geroutineerd klusser, dus ik weet niet uit mezelf welke info gewenst is. Ik probeer mijn vragen zo helder mogelijk te stellen, het spijt me als dat niet lukt.

Achtergrondinformatie: ik heb geen idee hoe lang ik in deze kamer ga zitten, in het gunstigste geval een paar maanden (omdat ik daarna wat beters gevonden heb), in het ongunstigste geval een jaar of 4-6. Tevens heb ik het niet ruim, weinig tijd, en ben ik fysiek enigszins beperkt waardoor ik niet zomaar veel energie/tijd hierin kan steken. En om nou anderen hiervoor te vragen... dat bewaar ik liever voor dingen die me echt waardevol zijn.

Vandaar dat ik echt met een minimum aan tijd, geld en moeite, wil kijken wat er mogelijk is.
zeuren was sarcastisch bedoelt, je leest het wellicht wel maar "begrijpt" hem niet, we zijn mens dus dat mag .. maar goedkoop is niet goed en goed is niet altijd goedkoop.

Wil je low budget oplossing, betekend dat net wat meer tijd investeren zeker voorbereidend werk scheelt veel geld. voorstrijk is een "wondermiddel" maar verbergt vaak diepere problemen/oorzaken. (Bv lekkage)
-- In jou geval ga je misschien 4x of meer over het zelfde plekje voordat je het verft .. en dus extra tijd.

Het is moeilijke alle informatie te geven, maar een foto doet wonderen soms met wat tekst en uitleg. Denk constructies die niet te zien zijn.

Hier op GOT is men vaak kort door de bocht en lezen is echt een vak voor iedereen. Maar je komt er vanzelf .. en niet elk antwoord is het antwoord wat je zoekt, maar wel wat je nodig hebt of 180 graden de verkeerde kant op ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ardana schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 21:34:
[...]

tijd/geld/moeite... twee van de drie lukt :)

Minimum wat ik zou doen:
plafond schrobben met heet water en ammonia of dasty.
Synthetische renovatielatex. Een keer rollen met een kortharige roller, klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik wil nog een keer een elektrablunder van de vorige bewoner showen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uiLqdNbMpzbMPJOkSqK16J1E/full.jpg

Zie je 'm?

Ik heb alle buitenelektra eruit gemikt. Grondkabel, contactdoospaaltje, adapters, verlichting. Alles netjes opnieuw doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ehz5q5JxL37MwIR5MU2CThvw/medium.jpg
Plafond, 1 strook met Dusty gedaan, de rest zonder. Als ik tijd over heb, ga ik nog wel een paar keer met Dusty verder schoon maken, nu geen tijd voor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lIGhxeO8slRvJH9sLl9cf781/medium.jpg
De muren, nadat we ze te lijf zijn gegaan met een behangafstomen. Die laatste laag krijg je er op veel plaatsten gewoon echt niet af: zodra we dat proberen, slopen we de gipsplaten harder dan dat we de laatste resten (geschilderd) behang wegkrijgen. Alle overige lagen zijn wel weg.

We gaan, als alles droog is, de randen licht opschuren, de gaten vullen en alles overschilderen met structuurverf (ik heb toestemming van de verhuurder).

Ik twijfel alleen of ik voorstrijk zou moeten gebruiken.

Dit weekend behang eraf, gaten vullen, schuren, vloerbedekking verwijderen.

Volgend weekend verven.

Weekend erna laminaat leggen.

Weekend daarna verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:46
Reinier schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 13:51:

[Afbeelding]

Zie je 'm?
Afgezien van dat de grondkabelmantel als aarde aangesloten had gekund zie ik niet echt een blunder.
Wel een mooie Poolse oplossing. ;)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Een volgend klusprojectje :)

Heeft iemand tips waar ik houten planken van zo'n 260cm koop? Het liefst zo breed en dun mogelijk.

Ik wil een muur in de woning betimmeren/bekleden met horizontale planken. Laminaat lijkt me niks, het liefst echt hout. Wat echter wel prettig aan laminaat is, het past goed en mooi in elkaar.

Ik heb op Youtube naar van die klusfilmpjes gekeken, maar dat zijn allemaal spaanplaat plankjes of meteen douglas met standaard breedte (vind ik te smal).

Iemand suggesties en tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Teijgetje schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 15:20:
[...]

Afgezien van dat de grondkabelmantel als aarde aangesloten had gekund zie ik niet echt een blunder.
Nouja, grondkabel zonder randaarde aangesloten lijkt me niet juist, toch?

Edit: @Ardana volgens mij had ik dit geniale product al eens genoemd: https://www.gamma.nl/asso...rwijderaar-0-5l/p/B167879 :) Werkt prima!

[ Voor 19% gewijzigd door Reinier op 30-03-2019 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Reinier schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 15:34:
[...]
Edit: @Ardana volgens mij had ik dit geniale product al eens genoemd: https://www.gamma.nl/asso...rwijderaar-0-5l/p/B167879 :) Werkt prima!
Ja, klopt, maar komt het ook achter geschilderd behang? Want dat is nl. ook het probleem met de behangafstomer: de stoom komt niet bij de lijm, waardoor deze niet loslaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Ardana schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 14:11:
[Afbeelding]
Plafond, 1 strook met Dusty gedaan, de rest zonder. Als ik tijd over heb, ga ik nog wel een paar keer met Dusty verder schoon maken, nu geen tijd voor.
Mooi verhaal imho zou ik gewoon alles "ontsmetten" met dasty en verven maar dit is echt niet erg "zichtbaar" op de foto dan ..
Ardana schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 16:52:
[...]

Ja, klopt, maar komt het ook achter geschilderd behang? Want dat is nl. ook het probleem met de behangafstomer: de stoom komt niet bij de lijm, waardoor deze niet loslaat.
je hebt speciale "prik rollers" maaruh je gaat er structuur over heen doen , loop naar de action haal wat "grondverf" en kwast dat over die plekken heen. veel minder werk :)

ik zou vulmiddel pakken (niet gips want dat is binnen 3 seconden droog. neem iets wat "natter" blijft .. pak een oude raamtrekker.. en vul alle platen af en met de trekker "glad trekken" dit doe je eerste keer met "dik' spul om de grove gaten te vullen, 2de keer met meer water erbij .. (siliconen cake vorm schept en mixt makkelijk ook bij de action te krijgen :) )

ps als je op het plafond en muur structuur doet, en je wilt kleur verschil .. haal witte structuur mik dat op het plafond.. vervolgens met "kleur tube" en een verf mixer+boormachine op kleur brengen en dan de muren afwerken .. (als je de kleur even "opmeet" hoeveel je erin spuit .. kan je dit later herhalen .. ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door vso op 30-03-2019 17:20 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb achter een schuifpui. In het afgelopen najaar ging de deur niet meer goed dicht. De bovenkant ging dicht, terwijl er bij de onderkant een kier bleef, ik moest dan aan aan de schuifdeur duwen om deze op slot te kunnen doen.

Vandaag mooi weer en wilde het gaan fixen. Nu "loopt" de deur weer normaal. Wel zit in de beneden hoek an het kozijn een "ding", zie foto (hoe heet dit),waar een wieltje aan zit die lager zit dan de buitenste randen en hij loopt niet strak om de as ik kan het wieltje een stukje omhoog trekken of naar links en rechts duwen. Dat lijkt mij niet goed, maar is dat ook zo?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sxJwc6fK/IMG-20190330-171450.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door groggy op 30-03-2019 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milo-vs
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09:18
Reinier schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 13:51:

[Afbeelding]

Zie je 'm?

Ik heb alle buitenelektra eruit gemikt. Grondkabel, contactdoospaaltje, adapters, verlichting. Alles netjes opnieuw doen :)
Dan willen we uiteraard ook zien hoe netjes opnieuw doen er dan uit ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

milo-vs schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:22:
[...]

Dan willen we uiteraard ook zien hoe netjes opnieuw doen er dan uit ziet :)
Haha, ja terecht! Voor nu heb ik de grondkabel afgeknipt en de rest met Wago's gefixt. De rest komt later, eerst de rest van de tuin doen (o.a. een vlonder).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Nu online
Teijgetje schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 15:20:
Afgezien van dat de grondkabelmantel als aarde aangesloten had gekund moeten worden zie ik niet echt een blunder.
FTFY :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Even een twijfel waar te posten, maar denk toch dat hier meer ervaring zit, vandaag deze tafel gerealiseerd:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PnRriQS.jpg

Lees: overgenomen van een kennis, >:) Opa mocht met kleinkind poseren :)

Het is de bedoeling dat deze achter't huis blijft staan ('s zomers) 's winters word ie netjes opgeborgen onder de overkapping... maar hoe kan ik deze het beste behandelen zodat regen niet intrekt?

De rest van de update heeft met tuin/terras te maken en vind je hier terug, uiteraard update ik het eigen topic nog wel

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ardana schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 14:11:
[Afbeelding]

Ik twijfel alleen of ik voorstrijk zou moeten gebruiken.
op stucplaat wil je zeker voorstrijk gebruiken.
Andere optie: voorgesausd glasvliesbehang:
https://www.donaldverfenbehang.nl/glasweefsel-73280261.html

Muur inlijmen, behang plakken. klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:58
Dennis schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:06:
Mooi werk @Tranze! Kun je nog eens een foto plaatsen van dat halletje met jouw WC en washok naast elkaar (en de trap geloof ik) en hoe die kozijnen er nu uitzien? Vond dat je dat echt keurig in elkaar gezet had.
Thnx! Hier nog wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/TwkNPzn/IMG-20190330-172815.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/MgmG73v/IMG-20190315-122832.jpg
afbeedingen
Morgen komt de stukadoor dit nog mooimaken.

Ondertussen ook een nis voor de douche gemaakt. Meter breed blijkt toch wel zeer royaal. Zeker komende van in bad douchen 😅. Douchevloer ook al iets opgehoogd met cellenbeton, komt nog een laag zandcement op met een drain er in.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hLmJrC6/IMG-20190330-172840.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:12

Amphiebietje

In de blubber

Ardana schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 16:52:
[...]

Heb je al geprobeerd aan het behang te trekken? Bij mijn oude flat kwam dan het behang los, plus de toplaag van het pleisterwerk (dat losser zat dan het behang). :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Amphiebietje schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:38:
[...]

Heb je al geprobeerd aan het behang te trekken? Bij mijn oude flat kwam dan het behang los, plus de toplaag van het pleisterwerk (dat losser zat dan het behang). :D
Lol, dat is altijd het eerste dat je probeert. Er komen wel delen los, maar de gipsplaten zijn niet gepleisterd. Dus het is gewoon lastig zwaar werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 14:08

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Jelte,89 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 00:53:
Het is de bedoeling dat deze achter't huis blijft staan ('s zomers) 's winters word ie netjes opgeborgen onder de overkapping... maar hoe kan ik deze het beste behandelen zodat regen niet intrekt?
Dat hangt ook een beetje af van de look & feel die je wilt (of wilt behouden). Je zou een PU-lak kunnen gebruiken (met UV-filters zodat het hout niet grijs wordt), maar dat voelt wel anders dan bijvoorbeeld een geoliede tafel :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
Ik moet nog eens nieuwe luiken maken voor de ramen, maar ik twijfel nog over de houtsoort ?

Vuren - goedkoop maar moet het erg goed lakken tegen vocht
Grenen - iets duurder, maar ook al iets beter bestemd tegen vocht
Red Cedar - prijzig, lastig te krijgen maar wel heel goed tegen vocht bestemd en fijn te verwerken

Bovenstaande houtsoorten worden alle drie gebruikt
Luiken worden volledig geschilderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Heeft iemand ervaring met het zelf uithakken+voegen van een gevelvoeg? Is dat een beetje te doen, of kan ik beter daarvoor iemand laten komen? En als je het zelf doet, huur je dan speciale apparatuur? Ik heb een compressor e.d.

Het mooiste is natuurlijk de gehele gevel, maar daar hebben we geen geld voor. Ik kan alleen bang dat het een lappenmand gaat worden zo.

Bij ons zit de voeg los op een aantal plekken, zie foto's. Dit kwam naar voren bij de gevelisolatie. Op veel plekken is het vooral de bovenkant of onderkant van de voeg waar een streep zit. Het is zo'n 10m2 verspreid over meerdere plekken.

midden van de foto, paar plekken, rest ziet er wel prima uit:

voeg1

andere plek, waar je het goed ziet:
voeg3

Ik heb een paar jaar geleden een paar plekken gerepareerd waar ik niet hoefde te hakken en op kleur geprobeerd te mengen maar dat was niet echt een succes qua kleur:

voeg2

en de bonusvraag: hoeveel haast moet ik maken om dit regelen ivm de wol gevelisolatie die erachter zit? Mijn aanname is dat er geen directe verbinding is met de wol, omdat naast de voeg er toch ook cement nog tussenzit? Geen half jaar wachten oid, maar een paar maanden zou moeten kunnen toch? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Waypoint op 31-03-2019 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:05
@FabianGTI
Hoe komen ze eruit te zien? Anders maken met panelen. Dus de rand van hardhout met daarin panelen met exterieur MDF.

[ Voor 6% gewijzigd door JaMaaT op 31-03-2019 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:45
Gek geval hier:

Vrijdag nieuwe tube siliconen kit van den braven gebruikt voor een voeg van max 8 mm dik. Netjes afgestreken met zwaluw finisher. Vanavond bij thuiskomst gecheckt: de gehele strook is nog plakkerig. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling?

K to the KillaZ

Pagina: 1 ... 26 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.