Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste
Acties:

• Teijgetje
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23:42
De Chronotherm interface komt op klemmen 3 en 4 bij een Avanta.
Of de goedkope moduleert weet ik niet, de Chronotherm doet dit wel.
Zelflerend zal de goedkope ook wel niet zijn.

Succes! Zal vast lukken. ;)

Teijgetje wijzigde deze reactie 03-02-2019 20:31 (48%)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 00:13
Teijgetje schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:28:
De Chronotherm interface komt op klemmen 3 en 4 bij een Avanta.
Of de goedkope moduleert weet ik niet, de Chronotherm doet dit wel.
Zelflerend zal de goedkope ook wel niet zijn.

Succes! Zal vast lukken. ;)
Jeez, zit ik te replieen, eidt jij. Maar wel even perfect, want nu snap ik je wel met die klemmen.
En hoeft ook iid niet zelf lerend. Aan/uit als ze zelf bedient. meer niet

• Teijgetje
Of er een modulerende thermostaat bij moet moet je even uitzoeken.
Een HR ketel met aan/uit thermostaat is minder zuinig.

Honewell heeft ook goedkope simpele modulerende. Als je besteld, en je hebt een modulerende nodig, dan staat dat expliciet vermeldt.

https://www.kijkvoelbelee...ound-Wireless-Modulation/

• maartend
Teijgetje schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:37:
Of er een modulerende thermostaat bij moet moet je even uitzoeken.
Een HR ketel met aan/uit thermostaat is minder zuinig.

Honewell heeft ook goedkope simpele modulerende. Als je besteld, en je hebt een modulerende nodig, dan staat dat expliciet vermeldt.

https://www.kijkvoelbelee...ound-Wireless-Modulation/
Hij zegt idd dat ik modulerend kan hebben. (oke, zij dan) als aan/uit minder zuinig is dan kan ik dat toch beter laten.
wacht, er zit nu een modulerenede op van mij, idd een honeywel, maar dan volledig bedraad.

• Teijgetje

• maartend
En toen was ik bij je eerste post en rond. Thnx voor it. weet nu wat te doen.

Ga dus voor deze ; Honeywell wireless round modulation

maartend wijzigde deze reactie 03-02-2019 20:55 (8%)

• Teijgetje
maartend schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:45:
. Thnx voor it. weet nu wat te doen.
Hoewel je het niet nodig vindt;
Een zelflerende thermostaat geeft een stukje gemak, het lijkt duurder maar daarvoor hoef je eigenlijk maar één keer een programma in te voeren.
De thermostaat zal dan zelf kiezen wanneer de ketel aan of uit moet om de gewenste temperatuur te bereiken.
Dus `s ochtends als je opstaat is het huis warm en de ketel weet ook wanneer hij uit mag voor de nachttemperatuur. Dus niet elke avond de thermostaat laag draaien als je naar bed gaat, de ketel kan al veel eerder uit.
En hij houdt rekening met de "buiten"temperatuur, is het koud dan zal hij zich aanpassen, is het warm dan ook.

Dat gemak betaal je inderdaad voor, maar hoe lang gaat je dochter daar wonen?

Edit;
Bv een thermostaat van 150 kost 8 cent per dag gedurende 5 jaar.
Maar omdat de thermostaat leert wanneer het een bepaalde temperatuur moet zijn kan hij door modulatie langzamer aanwarmen, wat geld scheelt tov van snel verwarmen met vol vermogen zoals bij `s ochtends als je opstaat in een koud huis de verwarming hoog zetten..
En hij gaat eerder uit voor de nacht omdat hij weet hoe snel het afkoelt in huis. Scheelt ook.
Door het zelflerende zal hij dus altijd de meest efficiënte (lees goedkoopste) manier kiezen zonder dat jij er over na hoeft te denken.

Een goede thermostaat verdient zichzelf terug uiteindelijk.

Teijgetje wijzigde deze reactie 03-02-2019 21:08 (26%)

• Kaasplank
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Kaasplank

Vake bu-j te bang!

Plafondnaden gevuld met brander jointfiller 45 met een laagje aguaplast fine surface filler.
Op de wanden ook allemaal opnieuw een dun laagje van die surface filler en daarna glad teruggeschuurd.
1 laag Sikkens alphacryl pure primer SF + 2 lagen Sikkens Alphacryl Pure Mat SFin RAL 9016

Keukenblok is ikea spul in de kleur Ringhult grijs hoogglans.
Het blijft wel oppassen met dat ikea spul. Leg een boor of zaag naast zo'n plaat en de melaninelaag knalt er al haast af :+
Moest overigens nog een keer terug naar de ikea omdat ik per ongeluk de sparingen voor de vloerverwarmingsbuizen in de bodemplaat van het kastje aan de voorzijde gezaagd had :o

De spoelbak zit niet in het midden. Composiet blad + spatranden heb ik gekregen voor gratisch. Had had gepast maar dan moet het rechterkastje 3 cm naar rechts strak tegen de muur wat met open doen van het deurtje niet handiger maakt en links had er 3 cm af gemoeten. Dus euh.. laat maar.

Links onderin komt de koelkast. Hier heb ik een mooie siemens inbouw voor ook gratisch gekregen maar ikea gebruikt nog steeds het oudewetse sleepdeur principe terwijl de koelkast deur op deur is. Hier moet ik dus nog de correcte hardware voor zoeken.

Ik ben tof want van meuk die ik gekocht heb maak ik een lijstje in mijn handtekening!

• Denman
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:37
SmileAlot schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:07:
Ik moet ook weer even overtuigd worden of ik niet te eigenwijs ben om te denken het zelf te kunnen.

Binnenkort oplevering nieuwbouwwoning. Muren worden zo opgeleverd; gevelwanden zijn van hsb/fermacell

[Afbeelding]

Nu zien die gestucte muren er eigenlijk al vrij goed uit maar zijn nog niet sausklaar volgens aannemers.Vandaar nu een offerte om alles strak te laten maken.

De muren worden stofvrij gemaakt en er wordt gaasband aangebracht op alle hoeken en op andere plekken waar naden en scheuren zichtbaar zijn.m! Hierna dunpleisteren ze alle wanden twee keer.De eerste keer met goed egaliserende pleister, de tweede keer met kant-en klare finish pasta.
Ze zijn voor circa 350m2 ongeveer 2 weken bezig. Daarna kan ik alles zelf sauzen (familie is schilder)

Nu vraag ik me af of dit het waard is om te laten doen. Ik ben in me eigen huis nieuwbouwappartement destijds zelf aan de slag gegaan met muurvuller en heb toen alles gesausd.(het is niet mega strak uiteraard, en ook geen gaas erc gebruikt..) Maarja dat was huur.. :)
Meteen sauzen is niet aan te raden nee. Dat hebben onze buren 2 jaar geleden wel gedaan bij oplevering nieuwbouw, maar daar moesten uiteindelijk 5-6 lagen saus overheen om het enigszins toonbaar te krijgen, en wat mij betreft was dat nog niet acceptabel. (Gaven ze zelf ook toe :P)

Ik heb het van onder tot boven laten stucen en wat mij betreft was het elke Euro waard. Ten eerste is het fysiek natuurlijk een beste klus, ten tweede wilde ik 100% zeker weten dat het goed was, zeker met nieuwbouw en de werking van de muren.
Nu kan ik zelf wel een beetje klussen, maar ik weet ook dat stucen niet aan mij besteed is :P

Ben er nog altijd tevreden mee, ruim 2 jaar na dato is er pas 1 scheur ontstaan, en die zit achter een kast ;)

Join het GoT Pulse-Team!

• DateTime.Now
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 22-02 08:01
Hele wand laten stucen of proberen op te vullen en spack aanbrengen? Woonkamer / tv muur

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DateTime.Now schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:55:
Hele wand laten stucen of proberen op te vullen en spack aanbrengen? Woonkamer / tv muur

[Afbeelding]
Spack is welhaast het moeilijkst netjes te herstellen.

• Remy!!!!
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:40
Wij hadden in onze vorige woning de volledige beneden verdieping (muren + plafonds) laten spackspuiten, en vloeroppervlakte was ongeveer 50m2 (hoeveel het met muren e.d. was geen idee meer) en betaalde daar €800 voor. Qua prijs/uitvoering waren wij goed tevreden maar ik zou het nooit meer nemen:
- De korrel kan best scherp zijn, heb diverse keren m'n hand/elleboog geschaafd aan de muur
- Als je ergens een stuk wil herstellen (een oud schroefgat weer dichten) is het erg lastig om hetzelfde effect te krijgen
- Schilderen van zo'n muur is erg tijdrovend

• Jannibal23
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18:38
Persoonlijk vind ik dat spacken bij wet verboden zou moeten worden (vanuit esthetisch oogpunt). :P

Glad stucwerk is zoveel mooier.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:35
MikeyMan schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:58:
[...]

Spack is welhaast het moeilijkst netjes te herstellen.
Laatst zo'n spuitbuis geprobeerd, maar inderdaad ook dat is nog vrij moeilijk, uiteindelijk deels met structuurverf fijn opgelost. Het was gelukkig geen plaats in het zicht :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22-02 16:54
Afgelopen weekend nieuwe schakelaars en stopcontacten gehaald bij de gamma. Gewoon lekker voor budget merk "OK"

Nu blijkt dat deze toch op een afdrekraam moeten, maar kan deze nergens vinden voor het merk van ok.
Iemand hier ervaring mee?

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:03
G.Scholtens schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:00:
Afgelopen weekend nieuwe schakelaars en stopcontacten gehaald bij de gamma. Gewoon lekker voor budget merk "OK"

Nu blijkt dat deze toch op een afdrekraam moeten, maar kan deze nergens vinden voor het merk van ok.
Iemand hier ervaring mee?
Hoe bedoel je? Ik neem aan dat je iets gekocht hebt uit deze serie, daar hoeft geen afdekraam op/om/onder!?
https://www.gamma.nl/asso...aal/stopcontacten/merk-ok

• DateTime.Now
Jannibal23 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:15:
Persoonlijk vind ik dat spacken bij wet verboden zou moeten worden (vanuit esthetisch oogpunt). :P

Glad stucwerk is zoveel mooier.
100 procent met je eens, maar ja zo gekocht.
Ivm tijdsdruk gaan we het morgen proberen te lappen.

Ik maak het tv meubel iets hoger zodat het ervoor valt, helaas wel een veel bekeken muur.

Volgende week wordt er een visgraat gelegd en wil niet laten stucen na het leggen van de vloer.

Mocht het niets worden laat ik het achteraf stucen. Dan maar de vloer super goed afdekken.

Wat een bende dat Spack....

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 00:14

vso

FreeBSD | Windows2k3 +Xp

Zonder in "gereedschap" topic te willen duiken (oftewel meer "algemeen klus vraag")

Hebben jullie wel eens gewerkt met elektrische of pheumatische kitspuit ?
Met name kit via een boormachine ofzo eruit te persen is wel prettig gezien ik 40 bussen ofzo moet gaan gebruiken om wat EPS in de kruipruimte te gaan plakken.. en beetje pech word dat meer .. en dat alles gaan " knijpen hmmm,

http://students.imsa.edu/~crazycub/tolkienwin98.htm <--- Tolkien vs Microsoft

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yup, heb een Milwaukee M12 kitspuit.
Werkt prima voor grote werkzaamheden. Voor kleine stukjes duurde het wel even voor ik het onder de knie had.
Heb inmiddels een bus of 30 kit er doorheen gejast, denk dat dat me toch heel wat uurtjes heeft gescheeld.

Omvang van het apparaat is wel een ding overigens.

MikeyMan wijzigde deze reactie 04-02-2019 23:18 (9%)

• Teijgetje
Ik heb een Wagner accu kitspuit, haast antiek al, alleen gebruikt voor groot kitwerk.
Voor klein kitwerk vond ik hem onhandig (en lomp groot/zwaar), de spindel moet eerst opdraaien voor je kit hebt, laat je de knop los dan draait hij weer terug om de druk er af te halen zodat je kit stopt. En je laat vaker los dan je denkt, en draai terug......en wacht.
Voor kokers in één keer pompen geweldig, al krijg je ook een lamme vinger van het inknijpen.
Voor stukjes wordt je gek van het wachten en heen en weer gedraai.
Techniek zal inmiddels beter/sneller zijn (toen was 12v al heel wat), moet je veel dan kan je beter een goeie huren.

De Power Pistol van Bison knijpt licht en stopt (en start) gelijk, en kost een fractie. Hij is licht en de koker kan je makkelijk draaien ivm je spuitmond.
Ik gebruik eigenlijk alleen nog die, daar heb ik veel meer controle mee. Een machine heeft maar één kracht (vol power) en kan niet even halve kracht.
Moet je veel dan kan je ook nog de kokers warm maken (bv au-bain-marie of op de verwarming), dan spuiten ze makkelijker.

Teijgetje wijzigde deze reactie 05-02-2019 00:25 (3%)

• kwakke01
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22-02 07:03

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Teijgetje schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 00:22:
Ik heb een Wagner accu kitspuit, haast antiek al, alleen gebruikt voor groot kitwerk.
Voor klein kitwerk vond ik hem onhandig (en lomp groot/zwaar), de spindel moet eerst opdraaien voor je kit hebt, laat je de knop los dan draait hij weer terug om de druk er af te halen zodat je kit stopt. En je laat vaker los dan je denkt, en draai terug......en wacht.
Voor kokers in één keer pompen geweldig, al krijg je ook een lamme vinger van het inknijpen.
Voor stukjes wordt je gek van het wachten en heen en weer gedraai.
Techniek zal inmiddels beter/sneller zijn (toen was 12v al heel wat), moet je veel dan kan je beter een goeie huren.

De Power Pistol van Bison knijpt licht en stopt (en start) gelijk, en kost een fractie. Hij is licht en de koker kan je makkelijk draaien ivm je spuitmond.
Ik gebruik eigenlijk alleen nog die, daar heb ik veel meer controle mee. Een machine heeft maar één kracht (vol power) en kan niet even halve kracht.
Moet je veel dan kan je ook nog de kokers warm maken (bv au-bain-marie of op de verwarming), dan spuiten ze makkelijker.
over electrische kitspuiten kan ik niet meepraten, maar die bizon waar teijgetje het over heeft heb ik ook en die werkt zeer prettig!

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

M'n Milwaukee kun je prima traploos regelen met de trekker. En los daarvan nog zes standen.
Kan me moeilijk voorstellen dat een dergelijk apparaat aan/uit geregeld wordt :?

• Kees_B
vso schreef op maandag 4 februari 2019 @ 23:12:
Zonder in "gereedschap" topic te willen duiken (oftewel meer "algemeen klus vraag")

Hebben jullie wel eens gewerkt met elektrische of pheumatische kitspuit ?
Met name kit via een boormachine ofzo eruit te persen is wel prettig gezien ik 40 bussen ofzo moet gaan gebruiken om wat EPS in de kruipruimte te gaan plakken.. en beetje pech word dat meer .. en dat alles gaan " knijpen hmmm,
Het lijkt mij dan veel makkelijker om gewoon isolatielijm te gebruiken.
https://www.isolatiemater...ijm-pu010-illbruck-750ml/

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kees_B schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 07:44:
[...]

Met drijfgas de kruipruimte in lijkt me toch minder.
Dan liever een paar dikke strepen high tack erop.

• Kees_B
MikeyMan schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:03:
[...]

Met drijfgas de kruipruimte in lijkt me toch minder.
Dan liever een paar dikke strepen high tack erop.
Overheen gelezen :X

• Teijgetje
MikeyMan schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 07:42:
M'n Milwaukee kun je prima traploos regelen met de trekker. En los daarvan nog zes standen.
Kan me moeilijk voorstellen dat een dergelijk apparaat aan/uit geregeld wordt :?
Dat zeg ik, de techniek zal veel verbeterd zijn.
Vroegah kon dat niet, en was een accu kitspuit iets bijzonders.

• G.Scholtens
Kees_B schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:27:
[...]

Hoe bedoel je? Ik neem aan dat je iets gekocht hebt uit deze serie, daar hoeft geen afdekraam op/om/onder!?
https://www.gamma.nl/asso...aal/stopcontacten/merk-ok
Ja deze serie inderdaad, gaat dan om de ombouw.

Maar het binnenwerk van stopcontact / schakelaar kan ik nergens op monteren / vastzetten.
Behalve op de plaatjes die er waren op de muur, en die zijn helaas niet zo mooi. Kan die wel gewoon overschilderen zodat ze zelfde kleur als muur hebben. maar misschien is er een andere methode

EDIT: Volgens mij moet ik gewoon montageplaat hebben, zie dat die dingen ook te koop zijn.
Zijn deze altijd universeel qua maten of...?

G.Scholtens wijzigde deze reactie 05-02-2019 09:18 (9%)

• kwakke01

kwakke01

Ik heb inmiddels de (laminaat)vloer in het halletje tussen de badkamer & toilet en de keuken gelegd, zodat je daar nu in 1 keer kan doorlopen. En passant 2 deuren verwisselt en ingekort/op maat gemaakt zodat ze ook open/dicht kunnen :P

ik ben nu weer verder aan het klussen met het rechttrekken van de muur in de zitkamer. ik begin meer en meer te snappen waarom het daar zo koud is; het raam zit wel vast in de peur, maar da's ook meteen alles wat er aan isolatie is gedaan ^^^.

IMG_20190204_192142 by HansKwakkel, on Flickr

voor diegenen die inspiratie missen bij het maken van meubels is dit filmpje wel een erg leuke!
https://www.linkedin.com/...vity:6340007780560236544/

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• Falastine
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 19:19

Falastine

Think about my signature...

Bezig met een vriend om dit te bouwen. Wat heb ik geleerd..... Meten is weten en goed gereedschap is het halve werk. Gelukkig heeft mijn buurman beide zaken in zijn bezit. Dit bouwen waren we een dag mee bezig. Nu plamuren en schuren.

https://tweakers.net/ext/f/L5BCXPEQvViiVj4C6N17PHn5/thumb.png

https://tweakers.net/ext/f/OsxnjZyylMPSHAnNktAuB381/thumb.jpg

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• Martinusz
G.Scholtens schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:06:
[...]

Maar het binnenwerk van stopcontact / schakelaar kan ik nergens op monteren / vastzetten.
Behalve op de plaatjes die er waren op de muur, en die zijn helaas niet zo mooi. Kan die wel gewoon overschilderen zodat ze zelfde kleur als muur hebben. maar misschien is er een andere methode

EDIT: Volgens mij moet ik gewoon montageplaat hebben, zie dat die dingen ook te koop zijn.
Geen idee wat je allemaal aan het doen bent, maar het is toch gewoon een kwestie van oude stopcontact eruit schroeven en de nieuwe erin :? schroefje in het midden losdraaien, binnenwerk monteren en dan de "ombouw" weer vastschroeven op het binnenwerk.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Teijgetje schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:45:
[...]

Dat zeg ik, de techniek zal veel verbeterd zijn.
Vroegah kon dat niet, en was een accu kitspuit iets bijzonders.
Dan snap ik dat het niet werkt :D

Toepasbaarheid is daarmee wel heel laag.

• Kees_B
G.Scholtens schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:06:
[...]

Ik begrijp er eerlijk gezegd niet veel meer van. Zou je wat foto's kunnen posten?

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15:34
Update over de kromming in de plaat die ik moest hebben :-).

Ik ben begonnen met het aftekenen op karton. Dit overbrengen op de plaat en de decoupeerzaag erop. Iets buiten de getekende lijn zagen en hierna passen. Vervolgens een hoop passen, vijlen, passen en vijlen. Maar inmiddels past die nagenoeg perfect.

Foto's volgen nog!

• G.Scholtens
Kees_B schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:02:
[...]

Ik begrijp er eerlijk gezegd niet veel meer van. Zou je wat foto's kunnen posten?

Deze plaatjes zocht ik, die er nu op zitten zijn vies en verkeerde kleur.
Maar zijn dus motageplaatjes die je zo los kan kopen

• happy killer
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:48
Voor een project in huis zoeken ik een bedrijf dat aluminium kan lasersnijden voor een plaat van 3400mm lang.
De meeste bedrijven kunnen maar tot max 2980mm leveren of willen niet leveren aan particulieren.
Heeft iemand hier ervaring met bedrijven die voor particulieren leveren en groter dan 2980mm kunnen verwerken.

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
G.Scholtens schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:06:
[...]

[Afbeelding]

Deze plaatjes zocht ik, die er nu op zitten zijn vies en verkeerde kleur.
Maar zijn dus motageplaatjes die je zo los kan kopen
naar mijn weten heb je voor de OK serie opbouw stopcontacten deze platen niet nodig. Je schroeft ze open en in de achterkant zitten al gaten waar je een schroef doorheen kan draaien. Deze serie lijkt op een serie waarvan ik materiaal bij de Hornbach gekocht heb en daar waren geen platen nodig. Ik heb toen de oude plaatjes van de muur gehaald.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• G.Scholtens
miicker schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:37:
[...]

naar mijn weten heb je voor de OK serie opbouw stopcontacten deze platen niet nodig. Je schroeft ze open en in de achterkant zitten al gaten waar je een schroef doorheen kan draaien. Deze serie lijkt op een serie waarvan ik materiaal bij de Hornbach gekocht heb en daar waren geen platen nodig. Ik heb toen de oude plaatjes van de muur gehaald.
Binnenwerk kan ik dus nergens aan monteren, gaten komen alleen overeen met die montageplaten.

• vso

vso

FreeBSD | Windows2k3 +Xp

Handige tip :) +1
Kees_B schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 07:44:
Afgezien de drijfgassen, erg onpraktisch omdat je ermee een hoog volume platen moet verlijmen + schoonmaak middel voor het pistool zelf.

Voor 5,- per bus montage lijm (ofzo) ben ik 50 to 70% goedkoper uit versus de kitpistool

Ik heb zitten zoeken naar een oplossing voor een kitspuit op boormachine .. of een andere diy oplossing zo vaak ga ik het niet gebruiken .. als ik 1x klaar ben met de kruipruimte ;) om dus veel geld uit te geven zie ik ook niet zitten. maar goed ander topic voer :)

• Andyk125
  • Registratie: april 2011
Turk schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 23:05:
Toen mijn vrouw en ik huizen gingen bezichtigen, zei ze altijd tegen mij: je moet door de meubels heen kijken.

Als we dan een huis hadden bezichtigd, en ik had ergens wat op aan te merken, kreeg ik altijd het commentaar dat ik er niet doorheen kon kijken.

Totdat we ons huidige huis tegen kwamen op Funda (had zo in het topic "Wat voor huis er nu weer te koop staat" voorbij kunnen komen),

De bewoners woonden er al sinds de bouw van het huis, man was overleden en de kinderen waren de deur uit.

Voor de vrouw was het onderhouden van de complete kavel blijkbaar niet meer te doen.

We hebben ongeveer 3 maanden erover gedaan om het te krijgen zoals we wouden.
Wel tussendoor nog even 3 weken op vakantie geweest, en niet elke dag geklust.

We zijn zeer tevreden met het resultaat, dus is dit jaar de buitenkant aan de beurt.
Erg mooi! Heb je de verlichting van de trap zelf gedaan of heb je de led strips ergens besteld?
Is de verlichting op bewegingssensor?

Wil zelf namelijk ook zoiets doen alleen twijfel nog om de verlichting in de treden of de trapleuning te plaatsen.

• Turk
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 01:48
Andyk125 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:59:
[...]

Erg mooi! Heb je de verlichting van de trap zelf gedaan of heb je de led strips ergens besteld?
Is de verlichting op bewegingssensor?

Wil zelf namelijk ook zoiets doen alleen twijfel nog om de verlichting in de treden of de trapleuning te plaatsen.
Hebben we zelf gemaakt. We hebben de trap voorzien van nieuwe overzettredes. Daar de ledstrips op geplakt en onder de trap aangesloten.

Is op bewegingssensor inderdaad. Was een ledstrip van 2x 5 meter bij de A-C-tion weg.

• Harrie_
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
@Turk wat betekent de tekst op deze muur? Heeft het toevallig met je nickname te maken?

• Turk
Harrie_ schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:05:
@Turk wat betekent de tekst op deze muur? Heeft het toevallig met je nickname te maken?

[Afbeelding]
Het betekent: "Ik getuig dat er geen god is die het recht heeft aanbeden te worden behalve Allah, en ik getuig dat Mohammed Zijn dienaar en Boodschapper is."

Maar heeft eigenlijk niks te maken met mijn nickname, de tekst is namelijk arabisch. Al ben ik wel moslim, maar de sticker vonden we mooier dan de betekenis, want die weten we eigenlijk pas sinds kort. 8)7

Mijn vrouw en ik waren naar de bazaar in Beverwijk (ik weet het, vol met Turken), voor keukenspullen. Maar we zochten ook nog iets voor aan de muur, geen druk schilderij, maar beetje strak maar ook weer niet.

Toen kwamen we dit tegen.

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
G.Scholtens schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:36:
[...]

Binnenwerk kan ik dus nergens aan monteren, gaten komen alleen overeen met die montageplaten.
Als het goed is kun je de gaten in het binnenwerk gewoon gebruiken om een schroef doorheen te draaien en die rechtstreeks op je muur te bevestigen. Maak anders eens een foto van de situatie en het binnenwerk geopend.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:11
Turk schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:06:
[...]
Maar heeft eigenlijk niks te maken met mijn nickname, de tekst is namelijk arabisch. Al ben ik wel moslim, maar de sticker vonden we mooier dan de betekenis, want die weten we eigenlijk pas sinds kort. 8)7
Lol, dadelijk had je een sticker op de muur gehad met de tekst "fietsventieltje" ofzo :+

Deze tekst is dan toch beter ;-)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Andyk125
Turk schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:38:
[...]

Hebben we zelf gemaakt. We hebben de trap voorzien van nieuwe overzettredes. Daar de ledstrips op geplakt en onder de trap aangesloten.

Is op bewegingssensor inderdaad. Was een ledstrip van 2x 5 meter bij de A-C-tion weg.
Bedankt voor je reactie.

Zijn het dan kale led strips 12V, zonder een diffuser (afdekkap)? Vindt het namelijk mooie egale verlichting, bij de meeste 'goedkopere' led strips zie je altijd de afzonderlijke leds. Omdat deze verder uit elkaar zitten.

De kabels heb je aan de achterkant/binnenkant van de trap weggewerkt?

Erg netjes gedaan in ieder geval! ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

miicker schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 22:57:
[...]

Als het goed is kun je de gaten in het binnenwerk gewoon gebruiken om een schroef doorheen te draaien en die rechtstreeks op je muur te bevestigen. Maak anders eens een foto van de situatie en het binnenwerk geopend.
No offence, maar ik vraag me af of het wel zo handig is dat @G.Scholtens hier nu zelf mee aan het rommelen is. Als het monteren van de wcd zelf niet lukt, is het voor de elektra misschien wel zo veilig om er iemand bij te halen.

• Sjonson
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22-02 16:23
ik heb volgens mij een simpele vraag;

Ik ben een compleet nieuwe muur aan het opbouwen van de badkamer. Nu is mijn vraag moet ik aan beide zijden van de muren(de een in de badkamer de andere in de slaapkamer) stuc/gipsplaat gebruiken voor badkamers? (De groene)

• Andyk125
Sjonson schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:25:
ik heb volgens mij een simpele vraag;

Ik ben een compleet nieuwe muur aan het opbouwen van de badkamer. Nu is mijn vraag moet ik aan beide zijden van de muren(de een in de badkamer de andere in de slaapkamer) stuc/gipsplaat gebruiken voor badkamers? (De groene)
Hoe ben je de muur aan het plaatsen dan, door middel van een houten of metal stud frame?

In principe hoef je enkel de plaat aan de binnenkant vochtbestendig te maken, het is namelijk de bedoeling dat er geen vocht door de gipsplaat komt.

Afhankelijk van waar de douche en/of bad komt moet je niet vergeten kimband en afdichtpasta te gebruiken voor de hoeken en of wand.

http://www.badkamerie.nl/badkamer-weetjes

• Harrie_
  • Niet online
Een vraag over mijn CV-installatie n.a.v. dit topic wat ik voorbij zag komen. Wist niet goed waar ik deze vraag moest plaatsen en een dedicated topic ging me ook wel wat ver, dus ik doe het maar hier :+

Ik heb op de begane grond een CV-ketel hangen (Remeha Tzerra 28c) die de vloerverwaming op de benedenverdieping (hoofdverwarming) aanstuurt en de radiatoren boven. Nu heb ik er last van dat het boven niet echt warm wordt; de thermostaat staat beneden natuurlijk op een standaard-temperatuur ingesteld waardoor de CV maar af en toe aanspringt om even bij de verwarmingen; de radiatoren boven krijgen dus niet de kans om geruime tijd te 'gloeien'.

Is het mogelijk dat ik hier (zoals ik in voorgenoemde topic lees) een twee wegklep tussen zet met eventueel een extra thermostaat boven? Ik he geprobeerd om via google wat relevante info te vinden maar krijg hier eigenlijk niets over gevonden. Kan ik gewoon een een loodgieter/CV-installateur laten komen om dit te regelen?

Harrie_ wijzigde deze reactie 06-02-2019 09:49 (6%)

• Sjonson
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22-02 16:23
Andyk125 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:32:
[...]

Hoe ben je de muur aan het plaatsen dan, door middel van een houten of metal stud frame?

In principe hoef je enkel de plaat aan de binnenkant vochtbestendig te maken, het is namelijk de bedoeling dat er geen vocht door de gipsplaat komt.

Afhankelijk van waar de douche en/of bad komt moet je niet vergeten kimband en afdichtpasta te gebruiken voor de hoeken en of wand.

http://www.badkamerie.nl/badkamer-weetjes
Dat was mijn vermoeden ook over alleen de binnenkant.
Het word een houten frame.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Harrie_ schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:49:
Een vraag over mijn CV-installatie n.a.v. dit topic wat ik voorbij zag komen. Wist niet goed waar ik deze vraag moest plaatsen en een dedicated topic ging me ook wel wat ver, dus ik doe het maar hier :+

Ik heb op de begane grond een CV-ketel hangen (Remeha Tzerra 28c) die de vloerverwaming op de benedenverdieping (hoofdverwarming) aanstuurt en de radiatoren boven. Nu heb ik er last van dat het boven niet echt warm wordt; de thermostaat staat beneden natuurlijk op een standaard-temperatuur ingesteld waardoor de CV maar af en toe aanspringt om even bij de verwarmingen; de radiatoren boven krijgen dus niet de kans om geruime tijd te 'gloeien'.

Is het mogelijk dat ik hier (zoals ik in voorgenoemde topic lees) een twee wegklep tussen zet met eventueel een extra thermostaat boven? Ik he geprobeerd om via google wat relevante info te vinden maar krijg hier eigenlijk niets over gevonden. Kan ik gewoon een een loodgieter/CV-installateur laten komen om dit te regelen?
Extra klep is inderdaad nodig. De grotere uitdaging is de thermostaat. Daar moet je wel iets voor hebben. Je kunt niet zomaar een tweede thermostaat op de ketel aansluiten. Er zijn verschillende systemen die meerdere thermostaten ondersteunen, en vaak heb je daar een enkele 'ontvanger' bij de ketel en klep en meerdere thermostaten. Veel 'slimme' thermostaten bieden hier ook oplossingen voor.

• Kees_B
miicker schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:37:
[...]

Foto's zou het inderdaad wat duidelijker maken. Ik heb het idee dat hier geprobeerd wordt opbouw materiaal op een inbouwdoos te zetten. Maar de oplossing is blijkbaar al gevonden: nieuwe montageplaten aanschaffen.

Bij mijn ouders heb ik onlangs nog alle wcd's vervangen in een jaren '70 woning. Toen gekozen voor inbouw dubbel op een enkele doos. Deze zijn wel wat 'dikker' dus misschien dat dit verwarrend lijkt en als opbouw gezien wordt.

• Harrie_
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:54:
[...]

Extra klep is inderdaad nodig. De grotere uitdaging is de thermostaat. Daar moet je wel iets voor hebben. Je kunt niet zomaar een tweede thermostaat op de ketel aansluiten. Er zijn verschillende systemen die meerdere thermostaten ondersteunen, en vaak heb je daar een enkele 'ontvanger' bij de ketel en klep en meerdere thermostaten. Veel 'slimme' thermostaten bieden hier ook oplossingen voor.
Thanks. Heb je pointers waar ik naar kan googelen als ik hier meer informatie over wil? Ik zoek naar o.a. 'Remeha Tzerra 28c 2 groepen' maar dit levert geen resultaat op. Ook in de gebruiks- en installatiehandleiding van de ketel en van de thermostaat (Remeha eTwist) krijg ik hier niets over teruggevonden...

Edit: in de handleiding van de eTwist thermostaat krijg ik wel teruggevonden dat ik meerdere zones in kan stellen (woonkamer, studeerkamer, etc.) dat zou bij mij dan de zone 'beneden' en 'boven' zijn, ik lees alleen nergens terug hoe zich dit verhoudt tot de ketel en hoe de eTwist dan zou moeten weten dat het beneden bijv. 20° is en boven 18° (en dat daar dus gestookt moet worden).

Harrie_ wijzigde deze reactie 06-02-2019 10:53 (18%)

• maartend
Harrie_ schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:49:
[...]
Edit: in de handleiding van de eTwist thermostaat krijg ik wel teruggevonden dat ik meerdere zones in kan stellen (woonkamer, studeerkamer, etc.) dat zou bij mij dan de zone 'beneden' en 'boven' zijn, ik lees alleen nergens terug hoe zich dit verhoudt tot de ketel en hoe de eTwist dan zou moeten weten dat het beneden bijv. 20° is en boven 18° (en dat daar dus gestookt moet worden).
Je hebt dan zone-thermostaten nodig op je radiatoren.
Ik heb zo'n systeem op mij Callenta (oke, van honeywell).
Elke thermostaat kan de CV triggeren, de etwist is dan niet meer dan een soort hub om al die thermostaten te schakelen een aan te sturen.

• soepah
  • Laatst online: 21-02 17:01
@maartend heb je zelf opentherm of aan/uit schakeling? ik heb namelijk eenzelfde probleem en navraag via honeywell leerde mij dat bij opentherm de ketel zelf kan bepalen om verwarming uit te smeren over langere tijd waardoor een klep dichtgezet kan worden terwijl de temperatuur nog niet bereikt is.

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 00:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Andyk125 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:32:
Ik zou gewoon alle hoeken dichtmaken met kimband/pasta.

/edit: In mijn badkamer heb ik de groene gipswand van de douche ook met pasta besmeerd. En dan tegels/betoncire er overheen. Just to be sure.

zonoskar wijzigde deze reactie 06-02-2019 11:37 (19%)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zonoskar schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:34:
[...]

Ik zou gewoon alle hoeken dichtmaken met kimband/pasta.

/edit: In mijn badkamer heb ik de groene gipswand van de douche ook met pasta besmeerd. En dan tegels/betoncire er overheen. Just to be sure.
Haha, hier nog een!
Grote pot gehaald bij de Hornbach, en werkelijk alle hoeken vol gezet met kimband. Tevens alle wanden rondom het douche gedeelte ook vol gezet. Als je de deur goed dichtmaakt, kun je de hele badkamer als badkuip gebruiken hier :+

• maartend
soepah schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:32:
@maartend heb je zelf opentherm of aan/uit schakeling? ik heb namelijk eenzelfde probleem en navraag via honeywell leerde mij dat bij opentherm de ketel zelf kan bepalen om verwarming uit te smeren over langere tijd waardoor een klep dichtgezet kan worden terwijl de temperatuur nog niet bereikt is.
@soepah Ik heb opentherm. Ik vermoed dat ik daar heul veul mee kan doen nog, maar heb pas sinds een week weer CV en dan nu met dit systeem.

• maartend
MikeyMan schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:13:
[...]

Haha, hier nog een!
Grote pot gehaald bij de Hornbach, en werkelijk alle hoeken vol gezet met kimband. Tevens alle wanden rondom het douche gedeelte ook vol gezet. Als je de deur goed dichtmaakt, kun je de hele badkamer als badkuip gebruiken hier :+
En hier nog 1. In het kader van stijgende zeewaterspiegel en ik woon al onder de zeewaterspiegel is mijn badkamer mijn bunker aan het worden.

• soepah
@maartend je probleem gaat waarschijnlijk zijn dat je ketel slimmer is dan je thermostaat (omdat je ketel beter weet hoe hij efficient kan stoken dan je thermostaat). Daardoor ga je het probleem krijgen dat je thermostaat kleppen stuurt op basis van zijn eigen informatie die dus mogelijk niet kloppend kan zijn. Maar ik ben benieuwd

• maartend
soepah schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:36:
@maartend je probleem gaat waarschijnlijk zijn dat je ketel slimmer is dan je thermostaat (omdat je ketel beter weet hoe hij efficient kan stoken dan je thermostaat). Daardoor ga je het probleem krijgen dat je thermostaat kleppen stuurt op basis van zijn eigen informatie die dus mogelijk niet kloppend kan zijn. Maar ik ben benieuwd
De hub is een slimme en die doet het tussenwerk.

• seadogg
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23-02 10:34
Ik weet niet zeker of ik een apart topic moet openen dus ik vraag het even hier:

Ik heb een heel mooi huisje gekocht, waarbij de badkamer verplaatst moet worden naar een andere kamer en waarbij de toilet een volledige make-over. Echter heb ik echt 0 ervaring met aannemers etc.

Waar halen jullie een betrouwbare aannemer vandaan? Ik wil namelijk alles uitbesteden.
is werkspot dan de enige optie?

Het gaat regio Brabant.

Excuses voor slowchat - als ik een apart topic moet openen dan hoor ik het graag.

• Martinusz
seadogg schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:43:
Ik weet niet zeker of ik een apart topic moet openen dus ik vraag het even hier:

Ik heb een heel mooi huisje gekocht, waarbij de badkamer verplaatst moet worden naar een andere kamer en waarbij de toilet een volledige make-over. Echter heb ik echt 0 ervaring met aannemers etc.

Waar halen jullie een betrouwbare aannemer vandaan? Ik wil namelijk alles uitbesteden.

Het gaat regio Brabant.

Excuses voor slowchat - als ik een apart topic moet openen dan hoor ik het graag.
Open google/maps en zoek een aannemer/bouwbedrijf en neem contact op? :?

• soepah
@seadogg ; ik snap dat je een willekeurige aannemer niet automatisch vertrouwd, echter gaat het om goede afspraken maken (vraag om een gedetailleerde offerte incl materiaalkeuze bijvoorbeeld) en controleer af en toe. Vraag andere (bekenden) om ervaringen indien nodig.
Bedenk wel dat de markt momenteel vrij goed is voor aannemers dus dat sommigen wat meer durven te vragen momenteel omdat ze het er eigenlijk niet bij kunnen gebruiken en daardoor denken: als ik het win huur ik wel mensen in of zie ik het dan wel, en vinden ze het misschien minder erg dat ze een klus mislopen

soepah wijzigde deze reactie 06-02-2019 16:01 (36%)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Er was hier een tijdje geleden een tweaker die zich bezig hield met het vervangen van de rubbers van zijn kozijnen. Dit door zogenaamde 'renovatierubbers' oid.

Iemand enig idee wie dat was? Ben inmiddels ook aan de slag om wat rubbers te zoeken, maar zie door de bomen echt het bos niet meer.

• Kees_B

Het gaat regio Brabant.

Op Werkspot zit naar mijn idee vooral kansloos volk dat zo weinig mogelijk werk verricht voor zoveel mogelijk geld.

Je kan het kaartje van Woningborg of de site van BouwGarant gebruiken om wat aannemers in de buurt te vinden.

www.woningborggroep.nl/woningborg/ondernemingsregister
www.bouwgarant.nl/aannemers/

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22-02 21:29

Het gaat regio Brabant.

https://www.werkspot.nl/b...alist/eindhoven/vakmannen

• Turk
Hmmbob schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:46:
[...]
Lol, dadelijk had je een sticker op de muur gehad met de tekst "fietsventieltje" ofzo :+

Deze tekst is dan toch beter ;-)
Ja absoluut, je weet het nooit maar dan is dit toch beter dan fietsventieltje inderdaad :9
Andyk125 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:06:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Zijn het dan kale led strips 12V, zonder een diffuser (afdekkap)? Vindt het namelijk mooie egale verlichting, bij de meeste 'goedkopere' led strips zie je altijd de afzonderlijke leds. Omdat deze verder uit elkaar zitten.

De kabels heb je aan de achterkant/binnenkant van de trap weggewerkt?

Erg netjes gedaan in ieder geval! ;)
Het zijn inderdaad kale 12v led strips met warm wit als kleur (ik hoef geen discotheek idee).
Dat het egaal is komt waarschijnlijk doordat de strip aan de achterkant van de neus van de opzettree is geplaatst. Hierdoor schijnt het egaal op de achterplaat.

Ik heb connectors gehaald die je aan 1 kant aan de ledstrip bevestigt en aan de andere kant 2 kabels kan verbinden. elke tree een gat geboord en onder de trap op een rail bevestigd.

Aan dat rail zit dan weer een 12v led dimmer zodat je de sterkte nog kan bepalen, want die strips kunnen aardig fel.

Ik mag dit klusje binnenkort weer fijntjes overdoen bij mijn broer in huis, misschien moet ik dan eens even wat foto's maken 8)7

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:30

CurlyMo

www.pilight.org

Mijn nieuwe Fermacell voorzetwandjes hebben een loze ruimte van 4.5cm. Maakt het veel uit als ik daar 6cm glaswol tussen stop? Dat heb ik namelijk nog liggen.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• Teijgetje
Knap als je dat er tussen krijgt, die 1,5 cm krijg je waarschijnlijk niet ingedrukt.

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Teijgetje schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:43:
Knap als je dat er tussen krijgt, die 1,5 cm krijg je waarschijnlijk niet ingedrukt.
Het gaat niet over glaswol platen, maar over dat fluffy spul. Dat krijg ik makkelijk tot 1cm ingedrukt als ik dat zou willen.

• Teijgetje
Oh, ik dacht dat je het over glaswol had. My bad.

• orf
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 00:03
MikeyMan schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:16:
Er was hier een tijdje geleden een tweaker die zich bezig hield met het vervangen van de rubbers van zijn kozijnen. Dit door zogenaamde 'renovatierubbers' oid.

Iemand enig idee wie dat was? Ben inmiddels ook aan de slag om wat rubbers te zoeken, maar zie door de bomen echt het bos niet meer.
Ik misschien? Ik heb alle (buiten)deurposten ingezaagd met een blad op de haakse slijptol om zo 6mm tochtstrips kwijt te kunnen in plaats van alle opbouw tochtstrips. Deze: https://www.hornbach.nl/s...0-cm/7571059/artikel.html

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Teijgetje schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:54:
Oh, ik dacht dat je het over glaswol had. My bad.
Alsof glaswol maar één verschijningsvorm heeft.

@MikeyMan ik ben afgelopen week ook bezig geweest met het vervangen van mijn tochtstrips precies zoals @orf beschrijft. Gelukkig zaten er al tochtstrips, dus inzagen was niet nodig. Deze waren alleen poreus geworden. Gaat makkelijk. Denk wel aan de RVS schroeven :)

CurlyMo wijzigde deze reactie 06-02-2019 21:01 (38%)

• DateTime.Now
DateTime.Now schreef op maandag 4 februari 2019 @ 23:01:
[...]

...

Wat een bende dat Spack....
We hebben met sierpleister het geprobeerd te herstellen, ja je ziet het, maar ik vind het prima zo en mijn
vrouw geeft hetzelfde zegen. camoufleer het verder met een meubel.

https://tweakers.net/ext/f/7blvrpviQUDsxeu8GvtMdcD1/thumb.jpg

verder 50L latex op plafond en muren. Ik ben geen pro met schilderen van de woning maar zowel ik als mijn zeer ervaren hulp hebben niks gemerkt in verschil tussen Wijzonol (€55 euro per 10L) en sigma (€120 euro per 10L). over beide verven erg, erg tevreden! _/-\o_

https://tweakers.net/ext/f/AgF5i1mJbPca3EkHH0oDlk4e/thumb.jpg

DateTime.Now wijzigde deze reactie 06-02-2019 21:10 (3%)

• Teijgetje
@CurlyMo
Als je het makkelijk indrukt kan het prima.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CurlyMo schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:59:
[...]

Alsof glaswol maar één verschijningsvorm heeft.

@MikeyMan ik ben afgelopen week ook bezig geweest met het vervangen van mijn tochtstrips precies zoals @orf beschrijft. Gelukkig zaten er al tochtstrips, dus inzagen was niet nodig. Deze waren alleen poreus geworden. Gaat makkelijk. Denk wel aan de RVS schroeven :)
@orf niet zozeer de tocht strips, gaat mij meer om de deur en raam rubbers zelf.

• nokiaan958GB
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online

Er is hier ergens een CV-tuning topic.

Je moet weten dat vloerverwarming een erg traag systeem is. Eenmaal op temperatuur kan dat betekenen dat de ketel maar 1 of 2x per uur eventjes aanslaat.

Als je het professioneel wilt aanpakken dan moet je met zones werken en eventueel iets als Evohome van Honeywell aanschaffen.

Je kunt ook eerst wat experimenteren. Als je een pomp op je verdeler hebt zitten dan kun je deze bijvoorbeeld op de laagste stand zetten. Hiermee verhoog je het rendement maar verlaag je het vermogen. De ketel zal dan langer op een lage stand stoken waardoor ook langer warm water naar je radiatoren gaan.
Op de verdeler kun je ook de temperatuur instellen. Als bovenstaande niet genoeg helpt dan kun je deze eeen graadje lager zetten.

• vso

vso

FreeBSD | Windows2k3 +Xp

nokiaan958GB schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 22:59:
[...]

Er is hier ergens een CV-tuning topic.

Je moet weten dat vloerverwarming een erg traag systeem is. Eenmaal op temperatuur kan dat betekenen dat de ketel maar 1 of 2x per uur eventjes aanslaat.

Als je het professioneel wilt aanpakken dan moet je met zones werken
<snip>
deze bedoel je
Gas besparen door middel van CV tuning deel II

@Harrie_ het "probleem" lijkt mij erg logisch, omdat je vloerverwarming(vv) 24x7 aanstaat (normaal gesproken) blijft de kamer op temperatuur en zal je thermostaat in de woonkamer dus niet meer warmte vragen.
En wat je eigenlijk al zelf beetje aangeeft is dat je meerdere thermostaten nodig hebt, bv 1 per verdieping. Daarnaast is je "flow" erg belangrijk.
Maar ik denk niet dat een 2weg klep je gaat helpen in deze omdat je vloerverwarming al zelf 90% kans heeft voor een thermostaatkraan te hebben
Ik zou bv eerder kiezen voor een 2 of 3 weg verdeler zodat je per verdieping het debiet af kan stellen, heeft ook minder kans om defect te gaan. Per kamer is meer werk + bijbehorende kosten omdat je meer warmwater moet rondpompen als er ergens "warmer" water word gevraagd. Door het debiet van je VV installatie erg laag in te stellen word er in de rest van de kring meer rond gepompt.

In mijn huis kan ik gelukkig makkelijk splitsen per verdieping en voor/achterkant, maar dan nog zie ik het nut niet om meer dan 3 zones(per verdieping 1) te maken ..
En gericht stoken/koelen tja er zijn veel meningen maar geen defintieve feiten of dat wel/niet nut heeft als in kosten verschil. maar als je bv thuis werkt / speelt is 1 a 2 graden net het verschil denk ik van wel/niet prettig zitten. en gezien de temp in huis mag schommelen tussen 15(min) en 22(max) onafhankelijk van het weer.

Alleen bij extreme kou/hitte wil ik extra koelte/warmte per zone.. en ik denk met "case fans" op radiatoren of specifieke vv lussen die 1 a 2 graden verschil brengen voldoende moeten zijn als je bv speelt / werkt.
Zodat je niet bibbert of wegzweet.

Het CV topic hierboven is zeker wel nuttig leesvoer, en ik denk als je de startpost + mijn reactie even met thuisfront bespreekt/bedenkt en dan je vraag aanpast .. je een redelijk duidelijk antwoord krijgt waar je zeker wat mee kan 8)

ps ik ben eerst bezig met isoleren van het hele huis .. dat is goedkoper :)

vso wijzigde deze reactie 07-02-2019 01:27 (28%)

• maartend

Tipe ; zone verwarming. Weet alleen niet of de tzerra dit aankan, maar ik denk van wel.

• Andyk125
Turk schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:57:
[...]

Ja absoluut, je weet het nooit maar dan is dit toch beter dan fietsventieltje inderdaad :9

[...]

Het zijn inderdaad kale 12v led strips met warm wit als kleur (ik hoef geen discotheek idee).
Dat het egaal is komt waarschijnlijk doordat de strip aan de achterkant van de neus van de opzettree is geplaatst. Hierdoor schijnt het egaal op de achterplaat.

Ik heb connectors gehaald die je aan 1 kant aan de ledstrip bevestigt en aan de andere kant 2 kabels kan verbinden. elke tree een gat geboord en onder de trap op een rail bevestigd.

Aan dat rail zit dan weer een 12v led dimmer zodat je de sterkte nog kan bepalen, want die strips kunnen aardig fel.

Ik mag dit klusje binnenkort weer fijntjes overdoen bij mijn broer in huis, misschien moet ik dan eens even wat foto's maken 8)7
Foto's zijn nooit verkeerd. Ik heb nog wel even tijd voordat ik er aan begin maar foto's zeggen vaak meer dan 100 woorden :)

• Qon
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21:53
Ik reeds dit topic doorzocht en gegoogled, maar kan helaas mijn antwoord niet online vinden, dus wie weet kunnen jullie mij helpen.

Ik wil binnenkort op zolder een bureau gaan maken van een werkblad van de ikea: zoals dit.

Afmetingen zijn 246 x 63,5 x 3,8 cm. Best een flinke plank dus. Nou wil ik weten of ik dit wel mijn (volgens mij heet het) wenteltrap omhoog kan:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
dit is de trap van BG naar 1ste verdieping.
De smalste trede (bovenaan) is zo'n 90 cm, en er zit een identieke trap naar de zolder toe.

Voordat ik moeite moet doen om een aanhanger te huren en vervolgens m'n stucwerk van de muur af sla om er vervolgens achter te komen dat het niet past, dacht ik, ik probeer het gewoon eens te vragen hier. Is er misschien een soort berekening voor zodat ik ongeveer een inschatting kan maken of ik de draai kan maken?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het is wellicht een beetje op het randje m.b.t. 'klussen', maar als finishing touch voor mijn keuken ga ik een verlichtingsrail ophangen. Ik heb mooie spulletjes gevonden van SLV.

Echter; ik kom er na het bestuderen van de folder niet echt uit wat ik nu het beste kan aanschaffen".
Ze hebben twee rail systemen:
S-trac (https://www.slv.com/nl-be...ail-zwart-2-m-175020.html)
Eutrac (https://www.slv.com/nl-be...ail-zwart-2-m-145200.html)

Maar wat nu precies het verschil is kom ik ook na de vergelijking en de brochure niet uit.
Iemand hier toevallig met deze systemen gewerkt?

• Jellabie
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 22:25

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Qon schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:04:
Ik reeds dit topic doorzocht en gegoogled, maar kan helaas mijn antwoord niet online vinden, dus wie weet kunnen jullie mij helpen.

Ik wil binnenkort op zolder een bureau gaan maken van een werkblad van de ikea: zoals dit.

Afmetingen zijn 246 x 63,5 x 3,8 cm. Best een flinke plank dus. Nou wil ik weten of ik dit wel mijn (volgens mij heet het) wenteltrap omhoog kan:
Members only:
De smalste trede (bovenaan) is zo'n 90 cm, en er zit een identieke trap naar de zolder toe.

Voordat ik moeite moet doen om een aanhanger te huren en vervolgens m'n stucwerk van de muur af sla om er vervolgens achter te komen dat het niet past, dacht ik, ik probeer het gewoon eens te vragen hier. Is er misschien een soort berekening voor zodat ik ongeveer een inschatting kan maken of ik de draai kan maken?
Zoek een stuk karton en maak die op maat, als je die zonder te plooien boven krijgt lukt het ook met de plank.

De Nederbelg !

• Jannibal23
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18:38
Qon schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:04:

Members only:

Gevoelsmatig zou ik zeggen dat het makkelijk moet lukken. Die 63,5 cm geeft genoeg ruimte aan beide zijden. Maar een stuk karton is wellicht iets betrouwbaarder.

Wellicht kan je het ook nog via de buitenkant doen? Met 2 man, eentje tillen door een zolderraam/dakkapel en de andere zorgt vanaf de begane grond en vervolgens via een raam op de eerste verdieping dat je meubelplaat niet tegen je voorgevel aan komt? Wel een beetje omslachtig natuurlijk, ik zou het trapgat prefereren.

• Qon
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21:53
Jellabie schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:24:
[...]

Zoek een stuk karton en maak die op maat, als je die zonder te plooien boven krijgt lukt het ook met de plank.
Zal wel lastig worden om een stuk karton te vinden van 250 cm en dan ook nog niet proberen te buigen, maar idd wellicht een optie.
Jannibal23 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:40:
[...]

Gevoelsmatig zou ik zeggen dat het makkelijk moet lukken. Die 63,5 cm geeft genoeg ruimte aan beide zijden. Maar een stuk karton is wellicht iets betrouwbaarder.

Wellicht kan je het ook nog via de buitenkant doen? Met 2 man, eentje tillen door een zolderraam/dakkapel en de andere zorgt vanaf de begane grond en vervolgens via een raam op de eerste verdieping dat je meubelplaat niet tegen je voorgevel aan komt? Wel een beetje omslachtig natuurlijk, ik zou het trapgat prefereren.
Dit is inderdaad mijn laatste optie, er is een (groot genoeg) dakraam dus dat zou moeten kunnen, alleen wel een gevaarlijke operatie ivm de 7 meter hoogte.

• Martinusz
Zitten er deuren/open ruimtes tegenover het trapgat? Want je zult waarschijnlijk een aantal keren moeten steken.

• Ep Woody
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:59
In mijn nieuwe woning wil ik een 50 liter boiler ophangen, maar aangezien het HSB is, zijn alle binnenmuren 15mm gipsplaat. Kan ik veilig de boiler daar ophangen met 3 hollewandankers zonder dat de gipsplaat breekt of de plug eruit valt?

https://www.toggler.nl/pl...ndanker/hollewandanker-m6

Of zou de volgende plug ook al voldoende zijn:

https://www.toggler.nl/pl...tpluggen/gipsplaatplug-sp

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ep Woody schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:59:
In mijn nieuwe woning wil ik een 50 liter boiler ophangen, maar aangezien het HSB is, zijn alle binnenmuren 15mm gipsplaat. Kan ik veilig de boiler daar ophangen met 3 hollewandankers zonder dat de gipsplaat breekt of de plug eruit valt?

https://www.toggler.nl/pl...ndanker/hollewandanker-m6

Of zou de volgende plug ook al voldoende zijn:

https://www.toggler.nl/pl...tpluggen/gipsplaatplug-sp
Ik zou sowieso een houten plaat op de muur monteren, en daarvandaan verder gaan. 50 liter is niet niks.
Is er overigens ook geen kans dat het zooitje gaat resoneren?

• Harrie_
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:15:
[...]

Ik zou sowieso een houten plaat op de muur monteren, en daarvandaan verder gaan. 50 liter is niet niks.
Is er overigens ook geen kans dat het zooitje gaat resoneren?
Dit inderdaad. En de houten plaat kun je in het regelwerk schroeven wat achter de gipsplaat zit en evt. ook nog met de onderkant laten rusten op de vloer.

• vso

vso

FreeBSD | Windows2k3 +Xp

@Harrie_ & @MikeyMan ik denk dat een plank van 10cm x 60 cm wel voldoende is je praat over +/- max gewicht van 50kg ? als een schroef 25kg zou kunnen dragen en je schroeft er 4 in heb je het gewicht Imho ook wel verdeelt. het is natuurlijk dood gewicht wat niet veel wijzigt.

dat gezegd, ik zou wel inderdaad met een plaat werken .. al is het om dat je 10 schroeven extra erin kan proppen en meer speelruimte hebt met montage . en ik zou me eerder over vocht druk maken dan over resonatie.

• Ep Woody
@MikeyMan Het is een simpele e-boiler, geen warmtepompboiler. De kans op resonanties is dus nul. Hooguit de waterslag in de leidingen.

@Harrie_ Het regelwerk bestaat uit metalen profielen, die om de 50 cm gemonteerd zijn volgens mij. Het monteren van een plaat daarop is dan lastig, met vervolgens de vraag, hoe monteer je dan de boiler tegen die plaat, want met plaatschroeven ga je het niet redden.

@vso Het maximale gewicht is volgens de specsheet 81 kg. 21 kg netto + 50 liter water.

De boiler wordt met een beugel opgehangen, waardoor het contactoppervlakte met de gipsplaat al wordt vergroot. Grootste risico wordt dan het kantelen van de beugel in het gips. Door dat oppervlakte nog iets te vergroten naar 10cm hoog is dat ook enorm verkleind. Dat plaatje en beugel zet ik dan in een keer vast met M8 hollewandankers van Toggler die op een 15mm plaat iets van 250kg kunnen dragen, per stuk. Bij een veiligheidsfactor van 3 is dat al het gewicht van de gevulde boiler. Met 3 ankers lijkt het me dat dat erg solide hangt.

• kwakke01

kwakke01

Ep Woody schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:19:
@MikeyMan Het is een simpele e-boiler, geen warmtepompboiler. De kans op resonanties is dus nul. Hooguit de waterslag in de leidingen.

@Harrie_ Het regelwerk bestaat uit metalen profielen, die om de 50 cm gemonteerd zijn volgens mij. Het monteren van een plaat daarop is dan lastig, met vervolgens de vraag, hoe monteer je dan de boiler tegen die plaat, want met plaatschroeven ga je het niet redden.

@vso Het maximale gewicht is volgens de specsheet 81 kg. 21 kg netto + 50 liter water.

De boiler wordt met een beugel opgehangen, waardoor het contactoppervlakte met de gipsplaat al wordt vergroot. Grootste risico wordt dan het kantelen van de beugel in het gips. Door dat oppervlakte nog iets te vergroten naar 10cm hoog is dat ook enorm verkleind. Dat plaatje en beugel zet ik dan in een keer vast met M8 hollewandankers van Toggler die op een 15mm plaat iets van 250kg kunnen dragen, per stuk. Bij een veiligheidsfactor van 3 is dat al het gewicht van de gevulde boiler. Met 3 ankers lijkt het me dat dat erg solide hangt.
ik ben een voorzetwand aan het maken in mn woning (omdat alles scheef loopt) en omdat er 2 verwarmings aan moeten komen te hangen (vergelijkbaar met het gewicht van jouw boiler) doe ik er 18mm MDF achter. dat, icm 12,5mm gips en daarover het stucwerk zou voldoende moeten zijn IMHO.

Aan je reactie te lezen ben je ervan overtuigd dat de pluggen voldoende moeten zijn, en stel je je vraag alleen ter bevestiging. Die krijg je dus iig in 3 gevallen niet. Ik zou er iig en plaat achter doen. O-)

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Waarom is dat lastig? Met iets langere gipsplaatschroeven (55mm ofzo) kan je toch prima een 18mm plaat op je studs monteren?

• Slonzo
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Een dikke multiplex plaat aan de studs monteren is toch nog altijd tig keer beter dan hollewandankers in de gipsplaten? En dan kan je daar toch houtdraadbouten in gebruiken?

• Ep Woody
@kwakke01 Ter bevestiging, deels. Het is meer de verwondering dat aan een plug op een gipswand zo'n groot gewicht kan hangen. Het is helaas niet meer mogelijk om een plaat achter de gipsplaat te plaatsen, aangezien die gipsplaten pas 30 jaar op hun plek staan/hangen. Een plaatje aan de voorkant gaat prima lukken.

@Wolly Een 18mm plaat monteren op een gipsplaat, op de studs is prima te doen, er vanuit gaande dat de studs een beetje gelukkig vallen. Maar hoe ga je de boiler tegen de plaat monteren op een manier die sterker is dan de hollewandankers.

De beste combinatie, voor zover ik dat nu inschat, is hollewandankers achter de gipsplaat, met tussen de beugel voor de boiler een multiplex/osb/underlayment plaat.

• kwakke01

kwakke01

Ep Woody schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:11:
@kwakke01 Ter bevestiging, deels. Het is meer de verwondering dat aan een plug op een gipswand zo'n groot gewicht kan hangen. Het is helaas niet meer mogelijk om een plaat achter de gipsplaat te plaatsen, aangezien die gipsplaten pas 30 jaar op hun plek staan/hangen. Een plaatje aan de voorkant gaat prima lukken.

@Wolly Een 18mm plaat monteren op een gipsplaat, op de studs is prima te doen, er vanuit gaande dat de studs een beetje gelukkig vallen. Maar hoe ga je de boiler tegen de plaat monteren op een manier die sterker is dan de hollewandankers.

De beste combinatie, voor zover ik dat nu inschat, is hollewandankers achter de gipsplaat, met tussen de beugel voor de boiler een multiplex/osb/underlayment plaat.
als je de plaat op de studs kan monteren, tillen de studs het gewicht van de plaat (en alles wat daarop bevestigd is) dan kan je de boiler dus rustig aan de plaat hangen. Zaak is dus om op de studs te monteren, en als je weet hoe ver ze uit elkaar staan, dan weet je ook meteen hoe breed de plaat moet zijn.

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23:08
Ep Woody schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:11:
@kwakke01
Omdat je met de bevestiging van de plaat op de studs je krachten verdeelt over de plaat in plaats van dat je je hoop vestigt op 3 hollewand plugen in een materiaal wat poreus van nature is.

De boiler monteer je gewoon op je 18mm plaat zoals je hem in je pluggen zou monteren: Met schroeven.

K to the KillaZ

• Robbeke80
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23-02 11:34
MikeyMan schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:21:
Het is wellicht een beetje op het randje m.b.t. 'klussen', maar als finishing touch voor mijn keuken ga ik een verlichtingsrail ophangen. Ik heb mooie spulletjes gevonden van SLV.

Echter; ik kom er na het bestuderen van de folder niet echt uit wat ik nu het beste kan aanschaffen".
Ze hebben twee rail systemen:
S-trac (https://www.slv.com/nl-be...ail-zwart-2-m-175020.html)
Eutrac (https://www.slv.com/nl-be...ail-zwart-2-m-145200.html)

Maar wat nu precies het verschil is kom ik ook na de vergelijking en de brochure niet uit.
Iemand hier toevallig met deze systemen gewerkt?
Zo te zien staat er ergens een foutje in de beschrijving, als je bij de product beschrijving kijkt zie je namelijk dat de Eutrac een enkelfase rail is waar de S-track volgens de beschrijving een 3-fase rail zou moeten zijn.
Ik zou een mailtje sturen naar de fabrikant om te vragen wat er nu precies correct is.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Robbeke80 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:59:
[...]

Zo te zien staat er ergens een foutje in de beschrijving, als je bij de product beschrijving kijkt zie je namelijk dat de Eutrac een enkelfase rail is waar de S-track volgens de beschrijving een 3-fase rail zou moeten zijn.
Ik zou een mailtje sturen naar de fabrikant om te vragen wat er nu precies correct is.
Inmiddels gelukt om contact te hebben met de leverancier.
Beiden zijn in 3-fase uitvoering leverbaar.

Verschil lijkt vooral te zijn dat het gewoon twee verschillende fabrikanten zijn.
De Eutrac heeft overigens wel de mogelijkheid om een voeding overal te prikken waar je wilt, waar dat bij de S-Track altijd een tussen of eindstuk moet zijn.
Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True