Bedankt voor het delen van jouw ervaring, hierdoor neig ik zelf naar vervanging ondanks dat het raam technisch gezien nog in orde is. Ik ga denk maar eens wat lijntjes uitzettenphYzar schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 11:36:
[...]
Toevallig een aantal maanden geleden een Velux raam uit 1989 vervangen door een nieuwe (HR++ melkglas want badkamer). Nu was mijn oude raam sowieso slecht ( dubbelglas lek, weervlekken in het hout), maar het nieuwe raam is echt een enorme verbetering: veel beter tochtdicht en geïsoleerd kozijn, veel minder koud (als je nat uit de douche stapt voel je overduidelijk het verschil).
Nu heeft Velux sowieso niet stilgezeten in die 30 jaar dus technisch is het ook een stuk mooier met isolatiekraag, waterkerende manchet, folie voor vochtkering van binnenuit.
Wel erg prijzig ja (was totaal iets van 1200 euro kwijt voor 96x160cm hr++ met kunststof coating op hout, alle gootstukken, isolatie, aftimmering etc.). Gelukkig zelf kunnen monteren (is wel klusje voor 2 man want raam is loodzwaar, 60 kg) dus dat scheelt in de kosten en de handleiding is van IKEA-niveau dus kind kan de was doen.
Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11