Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 16:35
spartacusNLD schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:59:
Mijn situatie nu:

***members only***

Vraag over nieuwe situatie:

***members only***
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:02
spartacusNLD schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:59:
Mijn situatie nu:

***members only***

Vraag over nieuwe situatie:

***members only***
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:57
Inflatie correctie gehad.

Members only:

Eindejaarsgesprekken doen ze niet aan... In mei hebben we het er nog een keer over hoeveel ik ze bespaar en ik daar wel wat van wil zien ;)
Misschien ga ik terug naar 36 uur, kan ook zijn dat ik ipv dat 38 uur blijf werken en voor ATV dagen ga zodra ze dat ondersteunen.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 11:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

qadn schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:08:
Tijd voor weer eens een update. Ook alweer twee jaar terug voor het laatst.
Members only:

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijn20k
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:34
Al ruim 5 jaar bij deze kleine werkgever. Blij met verantwoordelijkheid en de vrijheid in het werk. Goed te combineren met een gezin.

Tweemaal een aanbod afgeslagen om elders 10.000 per jaar meer te verdienen. Geen zin in meer gedoe voor netto geen grote stap.

Wellicht ooit als zzper aan de gang.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameguy12
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-07 09:43
unezra schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 07:32:
[...]

Eigenlijk is dit meer iets voor Algemeen arbeidsmarkt topic of een eigen topic, maar:

Wat let je om alsnog een hbo of wo opleiding te starten? Als je nog nooit een hbo/wo opleiding hebt gedaan, betaal je het wettelijk collegegeld en bij een studietempo van 30 EC per jaar, zal dat maximaal zo'n €2100 per jaar kosten.

Alleen al het *starten* van een hbo/wo opleiding vergroot je baankansen. Direct.
Grootste nadeel is dat het *veel* tijd en energie kost en je dát een paar jaar (6, 8) moet kunnen en willen volhouden.

[...]

Certificeringen kunnen ook helpen, zeker binnen de IT en zeker als je gericht certificeert. Maar het nadeel is ook meteen dat het vaak erg specifiek is en je daarmee ook je aanbod versmalt. Tegelijkertijd, er zijn best wat certificeringen die je goed zelf kunt halen. Zorg wel dat je dan ook de papiertjes haalt. :) (Traject er voor kan vaak prima op zelfstudie, maar het papiertje zelf is uiteindelijk wat waardevol is voor een bedrijf, niet enkel of je de boeken een keer hebt doorgelezen.)
Mogelijk idd eens een topic starten idd. Wat betreft HBO, opzich zou ik het willen proberen, het probleem is vooral dat de kans dat ik toegelaten wordt klein is, en ik een 21+ toets hiervoor zou moeten doen, gezien MBO3 geen directe doorstroom is, naar mijn weten teminste. Tevens weet ik dat zodra ik wiskunde zou moeten doen het over is voor mij, nooit wat van gesnapt. Daarnaast zou het lastig zijn om zoiets met werk te combineren. Ik woon nog thuis, dus dat huizentekort helpt me in die zin wel, gezien ik dan wel de mogelijkheid zou hebben dit te doen nog. Maar ik zal er nog eens goed over na denken.

Certificeringen zijn idd wel specifieker. Dus ja, vermoedelijk nuttiger een HBO te doen gezien dat idd globaler ingezet kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelmoes57
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-08 20:51
Members only:

[ Voor 200% gewijzigd door Appelmoes57 op 25-01-2024 23:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Ik heb aardig wat jaren bij ING Groep gezeten, in verschillende BUs, voordat de bank en verzekeraar werden opgeslits en de vermogensbeheerder werd verkocht aan GS. Destijds waren de arbeidsvoorwaarden zeer competitief in Nederland en meestal ook wel bij hun buitenlandse dochters. Net als bij de meeste WGs zijn de arbeidsvoorwaarden verschraalt.
Ik weet niet of het nu nog zo is maar je krijgt aardig wat secundaire arbeidsvoorwaarden zoals korting op hyoptheekrente. Nou moet je je daar niet TE veel van voorstallen omdat het rentetarief voor werknemers vaak wat hoger lagen dan bij de retail en/of concurrentie maar per saldo was personeelshypoteek wel vaak goedkoper.
Bonussen lees ik ook nergens en is denk ik afhankelijk van je functie.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Stronk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03:17
Members only:

Ik zou elders solliciteren en dat aanbod gebruiken om voor een betere leeftijd te onderhandelen.

:+

[ Voor 7% gewijzigd door Stronk op 26-01-2024 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

gameguy12 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:04:
[...]
Mogelijk idd eens een topic starten idd. Wat betreft HBO, opzich zou ik het willen proberen, het probleem is vooral dat de kans dat ik toegelaten wordt klein is, en ik een 21+ toets hiervoor zou moeten doen, gezien MBO3 geen directe doorstroom is, naar mijn weten teminste. Tevens weet ik dat zodra ik wiskunde zou moeten doen het over is voor mij, nooit wat van gesnapt. Daarnaast zou het lastig zijn om zoiets met werk te combineren. Ik woon nog thuis, dus dat huizentekort helpt me in die zin wel, gezien ik dan wel de mogelijkheid zou hebben dit te doen nog. Maar ik zal er nog eens goed over na denken.

Certificeringen zijn idd wel specifieker. Dus ja, vermoedelijk nuttiger een HBO te doen gezien dat idd globaler ingezet kan worden.
Ik heb mijn reactie even naar unezra in "Algemeen arbeidsmarkt topic" verplaatst, omdat het hier in dit topic wel erg off-topic begon te raken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 16:35
Chief schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 01:24:
[...]

Ik heb aardig wat jaren bij ING Groep gezeten, in verschillende BUs, voordat de bank en verzekeraar werden opgeslits en de vermogensbeheerder werd verkocht aan GS. Destijds waren de arbeidsvoorwaarden zeer competitief in Nederland en meestal ook wel bij hun buitenlandse dochters. Net als bij de meeste WGs zijn de arbeidsvoorwaarden verschraalt.
Ik weet niet of het nu nog zo is maar je krijgt aardig wat secundaire arbeidsvoorwaarden zoals korting op hyoptheekrente. Nou moet je je daar niet TE veel van voorstallen omdat het rentetarief voor werknemers vaak wat hoger lagen dan bij de retail en/of concurrentie maar per saldo was personeelshypoteek wel vaak goedkoper.
Bonussen lees ik ook nergens en is denk ik afhankelijk van je functie.
Die personeelskorting op de hypotheken is er inmiddels al een paar jaar vanaf ;)

Had meen ik ook iets te maken met verkapt loon of dat soort zaken. Ik ben geen jurist of fiscalist maar korting krijg je dus niet meer.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
Csotranme schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:21:
[...]

Die personeelskorting op de hypotheken is er inmiddels al een paar jaar vanaf ;)

Had meen ik ook iets te maken met verkapt loon of dat soort zaken. Ik ben geen jurist of fiscalist maar korting krijg je dus niet meer.
Andere banken hadden een gunstiger regeling: je kreeg obv de hypotheekrente (en gemaximaliseerd op tot X salaris) een toeslag op je salaris.

Dat stond dan vast, je had de vrijheid om bij andere banken een hypothecaire lening aan te gaan.

Bij het afschaffen van de korting regelingen bij de concurrentie bleef dit in stand (werd onderdeel van vast salaris, nog beter zelfs ivm pensioen en toekomstige verhogingen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quility323
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-09 16:24
Weer een jaar verder:
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rolfol
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-09 19:43
Sinds 3 maanden de volgende stap gemaakt naar de overheid.
Qua cultuur wel een flinke gewenning maar tot nu toe erg blij met de keuze.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedheiligman
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05-05 22:43
[verwijderd]

[ Voor 99% gewijzigd door Goedheiligman op 14-03-2024 09:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:27
Goedheiligman schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:59:
Ik heb advies nodig. Binnenkort wordt mijn 16-uur werkstudentcontract omgezet naar een 40-uur full-time contract, omdat ik net mijn bachelordiploma heb ontvangen. Hierbij komt ook een verhoging van salaris. Mijn teamleider zei dat hij een voorstel zou brengen, maar ik vrees dat dit misschien te laag is (bijv. € 3700 of € 3800, vs. mijn huidige € 3450). Hoeveel kan ik vragen met mijn werkervaring? Ik hoop op minimaal € 4000 zodat ik uit huis kan gaan. Een vriend van mij heeft hetzelfde diploma en verdient € 3300 met bijna geen werkervaring. Een andere vriend verdient € 3000 en heeft een hbo informatica diploma en helemaal geen werkervaring. Met zulke verhalen kan ik met mijn diploma en ervaring toch wel € 4000 of zelfs nog een paar honderd daarbovenop vragen aangezien dat marktconform lijkt te zijn? Ik hoor jullie meningen graag, want ik ken niemand in mijn situatie en er is online weinig te vinden behalve outdated salarissen die niet meer marktconform zijn.
Natuurlijk kun je altijd vragen stellen, maar verwacht niet meteen dat de kans groot is. Waarom zou je nu, met een diploma op zak, ineens €550 per maand meer moeten verdienen voor het werk dat je al doet?

Als werkstudent van 16 uur per week komt dit ongeveer overeen met 3 jaar fulltime werk in termen van tijdsbesteding. Echter, als werkstudent draag je waarschijnlijk niet dezelfde verantwoordelijkheden als iemand die fulltime werkt. Kortom, de meeste werkgevers beschouwen je huidige ervaring niet als volledige werkervaring.

Bovendien heb je wellicht geen duidelijk beeld van je secundaire arbeidsvoorwaarden. Misschien zit je al goed als het gaat om zaken als een goed geregeld pensioen.

Als je vindt dat je meer waard bent, moet je dat vooral kunnen communiceren. Het argument "mijn vrienden met minder werkervaring verdienen hetzelfde" zegt een werkgever namelijk niet veel. Maar als ook verantwoordelijkheden erbij krijgt nu je fulltime gaat werken zit daar misschien je kans.

Wil je weten wat je op de arbeidsmarkt kunt krijgen, dan zul je moeten solliciteren bij andere bedrijven voor vergelijkbare functies. Maar let ook op dat je in begin van je carriëre een plek hebt waar je veel kunt leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goedheiligman
[verwijderd]

[ Voor 99% gewijzigd door Goedheiligman op 14-03-2024 09:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16:47
Inflatiecorrectie gehad (en verhuisd).

Members only:

Dit is de ontwikkeling die ik heb doorgemaakt bij mijn huidige werkgever (inclusief inflatiecorrecties) waar ik nu dus 5 jaar zit. Anderhalf jaar geleden team leader geworden en naar die 3.3k gegaan en per 1-12-2023 assistent manager en 3.8k. Ergens heb ik het gevoel dat mijn salaris redelijk aan de onderkant zit, maar het bedrijf is niet zo groot en ik heb het er wel erg naar mijn zin.
Ook heb ik altijd wel last gehad van mentale problemen (ook de reden dat mijn hbo niet afgemaakt is), die ik eigenlijk pas sinds een jaar of 2,5 goed onder controle heb. Het voelt nu dan ook goed dat ik eindelijke significante stappen weet te maken in mijn loopbaan en salaris. Nog geen anderhalf jaar geleden verdiende ik dus net aan 2.6k bruto en nu bijna 1.4k meer (wat netto neerkomt op bijna 1k meer dan anderhalf jaar geleden) dus het voelt allemaal nog steeds als weelde dat mijn netto loon nu met een 3 begint :P

Mijn huidige werkgever hecht weinig waarde aan dat ik mijn hbo zou afmaken, wat betekent dat ik niet aan de vereisten voldoe voor de deeltijdopleiding bij de Hogeschool waar ik ooit begonnen ben. Die willen namelijk dat je een overeenkomst sluit met je werkgever (ook als je zelf betaalt), waar zij dus niet zo voor open staan. Ook dingen als LOI vind ik niet geschikt, mijn propedeuse en gehaalde vakken zijn te oud voor vrijstellingen en dan zou ik dus weer bij de basis moeten beginnen. Tevens bevalt mijn vriendin binnen nu en een maand, dus ik zou met de baby ook weinig tijd meer hebben.
Maar ik heb ook het idee dat het ontbreken van een hbo mij tegenwerkt op de arbeidsmarkt. Wat zou jullie adviseren voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:54
@pigwidgeon
Members only:

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrr2
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-09-2024
Orangelights23 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:50:
[...]

Lastig om te zeggen door de wildgroei aan Data Scientists en de daadwerkelijke skills die sommige wel/niet hebben, plus type organisatie natuurlijk. Ik nam zelf Junior Data Scientists aan voor 4.5-5K, maar dat was bij een fintech met veel geld en waar selectieprocedures heel streng waren. Ik denk zelf dat je wat hoger in had kunnen zetten (er is geen bonus of RSU structuur lijkt het), maar voor een 'standaard Nederlands bedrijf' lijkt me dit een prima aanbod.
Thanks. 4700 voor 36 uur zou 5200 voor 40 uur betekenen, wat ik nu opzich wel ok vind. 5k voor junior lijkt me erg veel persoonlijk.
Heeft iemand anders nog wat info of een mening over het RSP? Is binnenkomen op 87% wel ok, of zegt dat gewoon helemaal niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Jorrr2 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:14:
[...]

Thanks. 4700 voor 36 uur zou 5200 voor 40 uur betekenen, wat ik nu opzich wel ok vind. 5k voor junior lijkt me erg veel persoonlijk.
Heeft iemand anders nog wat info of een mening over het RSP? Is binnenkomen op 87% wel ok, of zegt dat gewoon helemaal niks?
Dat zegt niets zonder die groeitabel die er bij hoort, zie: True in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)" .

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neovem
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 17-07-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: Bedrijfskunde (WO), master in Innovation & Entrepreneurship
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Functioneel Consultant (SAP)
• Werkgever/branche: Chemische Industrie
• (Werk) Locatie(s): Arnhem
• Aantal vakantiedagen: 46
• Gewerkte uren/week: Contract van 40 uur
• Reistijd: 30 min
• Thuiswerken: Wanneer ik wil, ga vaak 2x per week naar kantoor
• Werkdruk: Hoog. Weinig resources en een global project implementatie zijn de grootste oorzaken.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4500
• Vakantiegeld: 0.083%
• Bonus, toeslagen, etc: winstuitkering max 10%
• Dertiende/veertiende maand: N/A
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €58500

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 24,53% werkgever en 6% werknemer
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenfonds PGB
• Mobiliteit per jaar: 0.22€ per km, thuiswerkvergoeding €3,76 per dag
• Overige: groenbudget €1500 bruto, persoonlijke ontwikkeling €1500 bruto, netto, jaarlijks een vitaliteitsuitkering van € 200,- bruto
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 13:54
gameguy12 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:04:
[...]

Al eens nagedacht om een deeltijd opleiding naar MBO-4 te doen? Juist van 3 naar 4 vergroot al een deel in je kansen en hoeft Wiskunde minder een uitdaging te zijn (lees: Wiskunde zal je nog steeds moeten doen, maar de lat ligt wel lager dan op het HBO).

Juist omdat je nu nog weinig verdiend, is de klap ook vrij klein. Zo te zien verzorgd ROC Noorderpoort in Groningen ("stad") deze opleiding

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yorro
Neovem schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:17:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: Bedrijfskunde (WO), master in Innovation & Entrepreneurship
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Functioneel Consultant (SAP)
• Werkgever/branche: Chemische Industrie
• (Werk) Locatie(s): Arnhem
• Aantal vakantiedagen: 46
• Gewerkte uren/week: Contract van 40 uur
• Reistijd: 30 min
• Werkdruk: Hoog. Weinig resources en een global project implementatie zijn de grootste oorzaken.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4500
• Bonus, toeslagen, etc: winstuitkering max 10%
• Dertiende/veertiende maand: N/A
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €58500

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 24,53% werkgever en 6% werknemer
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenfonds PGB
• Mobiliteit per jaar: 0.22€ per km, thuiswerkvergoeding €3,76 per dag
• Overige: groenbudget €1500 bruto, persoonlijke ontwikkeling €1500 bruto, netto, jaarlijks een vitaliteitsuitkering van € 200,- bruto
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
Het valt me op dat best veel mensen het template niet volledig invullen. Hoewel jij daar zeker niet de enige in bent @Neovem pak ik jouw getallen even als voorbeeld.

Ik kom tot de volgende opsomming, waarbij ik het vast bruto jaarsalaris even heb tussengevoegd. Reden hiervoor is de berekening van de pensioenpremie, die zal vrijwel nooit ook de variabele componenten meenemen in de grondslag.

Anyway, mijn punt is hopelijk duidelijk: pensioenpremie maakt nogal wat uit in je "total package"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xwVZ4rJQS_lak5h_1nSYlCwM2lQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/guG7HC01eSFHs9XQSJ5jvIab.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
Overigens, @Neovem heb je een mooi pakket aan arbeidsvoorwaarden te pakken op je 25e... mooi salaris, goede pensioeninleg en een lekker ruim aantal vrije dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedheiligman
Yorro schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:28:
Overigens, @Neovem heb je een mooi pakket aan arbeidsvoorwaarden te pakken op je 25e... mooi salaris, goede pensioeninleg en een lekker ruim aantal vrije dagen!
Dat zeker, hij is 1 jaar ouder dan dat ik ben, en heeft het veel beter voor elkaar. Iets om voor naar te streven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

D_Jeff schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:54:
[...]

Al eens nagedacht om een deeltijd opleiding naar MBO-4 te doen? Juist van 3 naar 4 vergroot al een deel in je kansen en hoeft Wiskunde minder een uitdaging te zijn (lees: Wiskunde zal je nog steeds moeten doen, maar de lat ligt wel lager dan op het HBO).

Juist omdat je nu nog weinig verdiend, is de klap ook vrij klein. Zo te zien verzorgd ROC Noorderpoort in Groningen ("stad") deze opleiding
Doe ik zó mijn best het naar het Algemeen arbeidsmarkt topic te trekken, trek je het weer hier heen. :) Ik weet dat de mods liever geen zelfmoderatie zien, maar ik denk dat het juist goed is, als we hier met zijn allen zelf scherp op zijn. Modbreaks zouden in de basis niet nodig moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mercurial
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:18
Binnenkort weer een voortgangsgesprek + salarisverhoging.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quintiemero
  • Laatst online: 07-09 19:29
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: Juridische achtergrond
• Werkervaring: 18 maanden
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Privacy Officer
• Werkgever/branche: (semi)Overheid
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen: 25 28
• Gewerkte uren/week: 40 uur 36 uur fulltime
• Reistijd: 1 uur 0,5 uur
• Werkdruk: Middel-hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 3250 5610
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc:
• Dertiende/veertiende maand: niks 2% eindejaarsuitkering
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): circa 74.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: zelf 15% brutoloon Totaal 27%(zelf 9)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Eigen pf werkgever
• Mobiliteit per jaar: standaard OV 0.23€ woon/werk km, 0,40 bij overige zakelijke kilometers en OV en belastingvoordeel OV voor persoonlijk gebruik
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 74.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
Quintiemero schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 10:54:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Bonus, toeslagen, etc:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: geen( zelf 15% bruloon) 27%(zelf 9)
• Mobiliteit per jaar: standaard OV 0.23€ woon/werk km, 0,40 bij overige zakelijke kilometers en OV en belastingvoordeel OV voor persoonlijk gebruik
• Overige:
Template niet echt lekker ingevuld.

Ik vermoed dat je in totaal nu 27% penrsioenormie hebt, waarvan je zelf 9% inlegt? Want 27% + 9% = 36% en dat ligt boven het maximum van ergens rond de 30%

Je pensioenpremie (werkgeversdeel) heb je niet meegenomen in je Total package. Check een paar posts hierboven de voorbeeld berekening.

Los daarvan: je hebt een mooi salaris voor iemand met 1.5 jaar werkervaring!

[ Voor 4% gewijzigd door Yorro op 27-01-2024 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:51
Vakantiegeld van slechts 0.083% lijkt me wel wat karig :+ Ik gok dat dat 8,3% moet zijn.

Wel bijzonder dat dat precies dezelfde fout is als iemand 6 posts eerder ook maakte.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostboy
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-02 11:00
Nieuw jaar, nieuw salaris. Wat vinden jullie is dit salaris nog steeds marktconform?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 38
• Opleiding: Hbo - software engineering
• Werkervaring: 13 jaar
• (Woon) Locatie: Friesland

2. Wat doe je:
• Functie: fullstack software developer. Ontwikkel met oa .NET/WPF
• Werkgever/branche: IT branche
• (Werk) Locatie(s): Friesland
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 25. Min
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 3368,02 4019 4443
• Vakantiegeld: 8 %
• Bonus, toeslagen, etc: 518,31 605 607 (elke maand)
• Dertiende/veertiende maand: 3368,31 4443
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 53.234 63.329 69.308

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 3368,31 4019 4443(jaarlijks)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: **
• Mobiliteit per jaar: leaseauto met budget van 550 incl. tankpas voor privegebruik
• Overige: sport abonnement (fitness, zwemmen etc), drinken en fruit @ kantoor
• Package Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 63.202 73.948 80.351

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-09 17:05
Quintiemero schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 10:54:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: zelf 15% brutoloon Totaal 27%(zelf 9)
• Overige:
Sodeknetter wat een stap :P ? Hoe heb je die kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
r.e.s schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 19:07:
[...]

Sodeknetter wat een stap :P ? Hoe heb je die kunnen maken?
Gokje; detachering naar vaste dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:56
Lostboy schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 12:14:
Nieuw jaar, nieuw salaris. Wat vinden jullie is dit salaris nog steeds marktconform?
Dit is niet alleen "goed voor Friesland", ik denk dat je hiermee in elke regio van het land aan de top zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutonic Order
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 25-01 09:56
Lostboy schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 12:14:
Puur kijkend naar je bruto salaris valt het ietwat tegen voor 13 jaar ervaring, echter maakt die maandelijkse bonus, dertiende maand en prima pensioenregeling heel veel goed. Mooi pakket zo lijkt me. Ben je zelf ook tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:42

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

CVTTPD2DQ schreef op zondag 28 januari 2024 @ 07:22:
[...]

Dit is niet alleen "goed voor Friesland", ik denk dat je hiermee in elke regio van het land aan de top zit.
Meen je dit? Ik vind het eigenlijk laag voor een devver met 13 jaar ervaring.

Edit: Ik doel dan op het maandsalaris.

[ Voor 6% gewijzigd door Tylen op 28-01-2024 09:18 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:57
Tylen schreef op zondag 28 januari 2024 @ 09:16:
[...]

Meen je dit? Ik vind het eigenlijk laag voor een devver met 13 jaar ervaring.

Edit: Ik doel dan op het maandsalaris.
Je kijkt ook naar de totale package. Stel meneer had 6500 euro per maand verdiend maar geen of karig pensioen, geen 13e maand en bonussen oogde het dan wel beter? Ik denk dat hij aan de absolute top zit buiten de randstad om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 20:10

Zenix

BOE!

Puddi Puddin schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:57:
[...]

Je kijkt ook naar de totale package. Stel meneer had 6500 euro per maand verdiend maar geen of karig pensioen, geen 13e maand en bonussen oogde het dan wel beter? Ik denk dat hij aan de absolute top zit buiten de randstad om.
Ik vind het voor buiten randstad nog weinig met die ervaring, dus eens met @Tylen Zelfs bij de overheid zou je een stuk meer verdienen dan dit, waarvan genoeg opties zijn buiten de randstad. Met zijn ervaring zou ik bij mijn huidige werkgever op een package van 100k minimaal zitten (Rijksoverheid) op basis van 36 uur.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Yorro schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:24:
[...]

Het valt me op dat best veel mensen het template niet volledig invullen. Hoewel jij daar zeker niet de enige in bent @Neovem pak ik jouw getallen even als voorbeeld.

Ik kom tot de volgende opsomming, waarbij ik het vast bruto jaarsalaris even heb tussengevoegd. Reden hiervoor is de berekening van de pensioenpremie, die zal vrijwel nooit ook de variabele componenten meenemen in de grondslag.

Anyway, mijn punt is hopelijk duidelijk: pensioenpremie maakt nogal wat uit in je "total package"

[Afbeelding]
Pensioenpremie maakt zeker uit, maar pensioensoort ook.
Bij een fonds is een premie van 20+% heel normaal, in een beschikbare premieregeling zit over het algemeen een staffel die begint rond de 5% en groeit naar 30% weer normaal. Daarmee kan de werkgeversbijdrage dus véél lager zijn bij een beschikbare premieregeling, maar dat betekend niet dat het een slechter pensioen is.
Bij een beschikbare premieregeling staat het geld namelijk écht op jouw naam, en dat is bij een pensioenfonds niet zo. Het is dus eigenlijk ook niet eerlijk om de werkgeversbijdrage volledig mee te tellen in je eigen totale package - dat zou het overstappen naar een werkgever met beschikbare premieregeling bijna onmogelijk maken...

Ook zul je om echt compleet te zijn moeten kijken naar zaken die een werkgever heeft geregeld bij overlijden (nabestaandenpensioen) en arbeidsongeschiktheid (arbeidsongeschiktheidspensioen).
Vld1989 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:01:
Inflatiecorrectie gehad (en verhuisd).

***members only***

Dit is de ontwikkeling die ik heb doorgemaakt bij mijn huidige werkgever (inclusief inflatiecorrecties) waar ik nu dus 5 jaar zit. Anderhalf jaar geleden team leader geworden en naar die 3.3k gegaan en per 1-12-2023 assistent manager en 3.8k. Ergens heb ik het gevoel dat mijn salaris redelijk aan de onderkant zit, maar het bedrijf is niet zo groot en ik heb het er wel erg naar mijn zin.
Ook heb ik altijd wel last gehad van mentale problemen (ook de reden dat mijn hbo niet afgemaakt is), die ik eigenlijk pas sinds een jaar of 2,5 goed onder controle heb. Het voelt nu dan ook goed dat ik eindelijke significante stappen weet te maken in mijn loopbaan en salaris. Nog geen anderhalf jaar geleden verdiende ik dus net aan 2.6k bruto en nu bijna 1.4k meer (wat netto neerkomt op bijna 1k meer dan anderhalf jaar geleden) dus het voelt allemaal nog steeds als weelde dat mijn netto loon nu met een 3 begint :P

Mijn huidige werkgever hecht weinig waarde aan dat ik mijn hbo zou afmaken, wat betekent dat ik niet aan de vereisten voldoe voor de deeltijdopleiding bij de Hogeschool waar ik ooit begonnen ben. Die willen namelijk dat je een overeenkomst sluit met je werkgever (ook als je zelf betaalt), waar zij dus niet zo voor open staan. Ook dingen als LOI vind ik niet geschikt, mijn propedeuse en gehaalde vakken zijn te oud voor vrijstellingen en dan zou ik dus weer bij de basis moeten beginnen. Tevens bevalt mijn vriendin binnen nu en een maand, dus ik zou met de baby ook weinig tijd meer hebben.
Maar ik heb ook het idee dat het ontbreken van een hbo mij tegenwerkt op de arbeidsmarkt. Wat zou jullie adviseren voor mij?
Op een gegeven moment telt ervaring zwaarder dan een diploma, simpelweg omdat dat diploma dan ook alweer x jaar geleden behaald is. Lastig natuurlijk om daar echt een getal in te vullen, voor de ene werkgeven is dat 10 jaar, de andere misschien pas na 20 jaar. Ligt natuurlijk ook aan de functies die je uitgevoerd hebt en je ontwikkeling daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:28
Jorrr2 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:14:
[...]

Door ervaring getriggerd, dus om er nog maar even op terug te komen. Misschien ook van relevantie voor @True

Binnenkomen op 87% is naar mijn mening eigenlijk een no-go.

De toko waar ik voor werk hanteert sinds enige jaren ook zo een tabel en je bent aan de goden overgeleverd wat salarisgroei betreft. De enige manier om significant boven de 100% uit te komen is juist bij je aanstelling. Groei op basis van prestaties zal je hooguit tot die 100% tillen, daarboven heb je met zwaar diminishing returns te doen, totdat je een promotie doet en in een hogere schaal komt en je dus weer naar de 100% mag werken.

De enige manier waarop die 100% hoger komt te liggen, is dus door instroom van buitenaf. Stap je in op 87% sta je dus meteen met 1-0 achter en dient je manager dus voor je in de bres te springen om buiten het systeem (en dus het reguliere potje) om een uitzonderlijke verhoging toegekend te krijgen. Het eerste argument wat je mogelijk zult horen is "je hebt net een jaar geleden hiervoor getekend, daar was je zelf bij... "

Daar moet bij gezegd worden dat mijn huidige werkgever dus ook niks aan inflatiecorrectie doet, en de gemiddelde verhoging structureel onder het inflatieniveau ligt. Eenmaal de 100% aangetikt hebbende betekent het dus dat de jaarlijkse verhoging vooral een tekortschietende beperking van de effectieve koopkrachtdaling is.

Lang verhaal kort: Persoonlijk gelukkig zijn is het belangrijkste, salaris is slechts één factor. Maar in de basis is dit systeem dus gericht op "up or out", met een paar jaar je werk doen is de kans groot dat je dus effectief achteruit fietst. Kan je je daarin berusten en is het salaris sowieso meer dan goed genoeg om je levenskosten en -wensen af te kunnen dekken, en past de toko verder wel goed bij je, dan zijn dat factoren die natuurlijk ook van belang zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:23
Tehh schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:01:
Bij een fonds is een premie van 20+% heel normaal, in een beschikbare premieregeling zit over het algemeen een staffel die begint rond de 5% en groeit naar 30% weer normaal.
Dat kun je tegenwoordig niet meer zo stellen. Dat is in oude beschikbare premieregelingen zo. Maar met de nieuwe pensioenwet is het op alle leeftijden tot 30%. Dus het is afhankelijk van of de werkgever nog een pensioen dat voldoet aan de oude wet aanbiedt of al over is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zenix schreef op zondag 28 januari 2024 @ 12:35:
[...]

Ik vind het voor buiten randstad nog weinig met die ervaring, dus eens met @Tylen Zelfs bij de overheid zou je een stuk meer verdienen dan dit, waarvan genoeg opties zijn buiten de randstad. Met zijn ervaring zou ik bij mijn huidige werkgever op een package van 100k minimaal zitten (Rijksoverheid) op basis van 36 uur.
Hoe dan? Voor 100k bij de overheid moet je 7000 euro/maand verdienen. Dat is eind schaal 13. Op HBO niveau zijn er welgeteld maar 2 vacatures in ICT in schaal 13. Neem je WO erbij zijn dat er wel meer, maar dat zijn geen developer rollen.

https://www.werkenvoorned...%2C15%2C16%2C17%2C18%2C19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als je bovenin schaal 12 zit bij het rijk, dan zit je tussen de 90 en 100k inclusief pensioen o.b.v. 36 uur. Dat is met 13 jaar fullstack ervaring geen gek uitgangspunt en dan is 80k total package o.b.v. 40 uur gewoon aan de lage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
Tehh schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:01:
[...]

Pensioenpremie maakt zeker uit, maar pensioensoort ook.
Bij een fonds is een premie van 20+% heel normaal, in een beschikbare premieregeling zit over het algemeen een staffel die begint rond de 5% en groeit naar 30% weer normaal. Daarmee kan de werkgeversbijdrage dus véél lager zijn bij een beschikbare premieregeling, maar dat betekend niet dat het een slechter pensioen is.
Bij een beschikbare premieregeling staat het geld namelijk écht op jouw naam, en dat is bij een pensioenfonds niet zo. Het is dus eigenlijk ook niet eerlijk om de werkgeversbijdrage volledig mee te tellen in je eigen totale package - dat zou het overstappen naar een werkgever met beschikbare premieregeling bijna onmogelijk maken...

Ook zul je om echt compleet te zijn moeten kijken naar zaken die een werkgever heeft geregeld bij overlijden (nabestaandenpensioen) en arbeidsongeschiktheid (arbeidsongeschiktheidspensioen).
Je hebt gelijk, niet elke pensioenregeling is gelijkwaardig.
Je kunt je zelfs afvragen of je überhaupt wil dat je gebonden bent aan een verplicht pensioenfonds van een werkgever, of liever het volledige salaris + de pensioenpremie bruto uit laten betalen en vervolgens zelf kunt kiezen óf, waar en hoeveel je aan pensioen gaat opbouwen (al dan niet fiscaal gefaciliteerd). Maar daar zijn ook al topics over meen ik.

Ongelijkwaardigheid geldt overigens ook voor mobiliteitsregelingen; sommigen hebben keuzevrijheid, anderen niet. Sommigen krijgen een OV-jaarkaart mét ook privégebruik, anderen een leaseauto mét (al dan niet gelimiteerd) privégebruik, etc. En ook m.b.t. opleidingen (al dan niet verplicht) zijn er veel verschillen. Niet alleen in wie er betaalt, of het een schuld is die je meeneemt/afbouwt en hoe e.e.a. is geregeld m.b.t. de tijd die ervoor benodigd is.

Wat we (voor zover ik begrijp) in dit topic proberen te doen is om alle elementen in euro's te 'waarderen' om deze dan vervolgens vergelijkbaar te maken.

Eigenlijk is het best simpel:

Hoeveel euro heeft jouw werkgever in totaal over voor jouw werkzaamheden?

Onafhankelijk van welke pensioenregeling, mobiliteitsregeling, etc je hebt, kun je in ieder geval wél het eurobedrag dat aan dat onderdeel hangt meenemen in het "total package".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Z___Z schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:51:
[...]

Hoe dan? Voor 100k bij de overheid moet je 7000 euro/maand verdienen. Dat is eind schaal 13. Op HBO niveau zijn er welgeteld maar 2 vacatures in ICT in schaal 13. Neem je WO erbij zijn dat er wel meer, maar dat zijn geen developer rollen.

https://www.werkenvoorned...%2C15%2C16%2C17%2C18%2C19
Schaal 12 aan het einde voldoet al aan package op 100k, 88.255,008 salaris inclusief IKB en 13.353,24 pensioen. Dus met in totaal 101.608,248 zat ik er niet ver vanaf, exclusief thuiswerkvergoeding en andere secundaire voorwaarden.

De opleidingseisen zetten ze er altijd wel neer, maar in de praktijk valt het wel mee hoe streng ze daarmee zijn, omdat er overal te een tekort is aan IT'ers binnen de overheid.

[ Voor 10% gewijzigd door Zenix op 29-01-2024 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Zenix schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:58:
[...]

Schaal 12 aan het einde voldoet al aan package op 100k, 88.255,008 salaris inclusief IKB en 13.353,24 pensioen. Dus met in totaal 101.608,248 zat ik er niet ver vanaf, exclusief thuiswerkvergoeding en andere secundaire voorwaarden.

De opleidingseisen zetten ze er altijd wel neer, maar in de praktijk valt het wel mee hoe streng ze daarmee zijn, omdat er overal te een tekort is aan IT'ers binnen de overheid.
Ik ga het pensioen niet narekenen, maar als ik aanneem dat het pensioen bij een pakket van 100k bij het Rijk 13,3k is dan is het 100.000-13.300=12*x*1,1637 dan is x ≈ 6209 /40*36 ≈ €5588 dat is een schaal 11 functie met 10 jaar ervaring.
Dat zijn via https://www.werkenvoorned...2CCWD.16&salarisniveau=11 145 vacatures voor hbo of lager opgeleid.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
En hoeveel daarvan zijn voor software developer .NET? Want als je daarop zoekt krijg je behoorlijk wat vacatures in schaal 10 te zien. En niet al te veel in de Friese regionen.

Zo gaat het wel vaker in dit topic. Eerst wordt er geschermd bij zelfs bij de overheid (alsof de overheid slecht zou betalen, en alsof iedere oen een baan bij de overheid zou kunnen krijgen) en minimaal 100k. Een paar posts later wordt er teruggekrabbeld met de stelling dat het in ieder geval theoretisch mogelijk zou moeten zijn, als je de opleidingseisen negeert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
CVTTPD2DQ schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:41:
[...]

En hoeveel daarvan zijn voor software developer .NET? Want als je daarop zoekt krijg je behoorlijk wat vacatures in schaal 10 te zien. En niet al te veel in de Friese regionen.

Zo gaat het wel vaker in dit topic. Eerst wordt er geschermd bij zelfs bij de overheid (alsof de overheid slecht zou betalen, en alsof iedere oen een baan bij de overheid zou kunnen krijgen) en minimaal 100k. Een paar posts later wordt er teruggekrabbeld met de stelling dat het in ieder geval theoretisch mogelijk zou moeten zijn, als je de opleidingseisen negeert.
Ik ben het met je eens: Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, de Achterhoek, Limburg, de zuidelijke eilanden van Zeeland en West Friesland. Je zit gewoon verder weg van veel steden met ruime baankansen, dit maakt dat je een stuk minder makkelijk 'goed' kunt verdienen. Over het algemeen zijn de woningen dan ook weer een stuk goedkoper, maar dat is hier lekker OT ;)
Ik reageerde louter op het feit wat een package bij het Rijk nu 100k maakt en ja ik keek met oogkleppen op puur naar IT functies.

Maar omdat je overal in NL functies kunt vinden bij het Rijk (even los van de .NET developer discussie) is dat juist een uitstekende benchmark om te vergelijken. Want er zijn ook genoeg rijksinstanties die juist buiten de randstad grote kantoren hebben met veel arbeidsplaatsen. Bij gemeentes zijn de specialistische IT functies wat minder ruim bemeten omdat dat meestal extern wordt ingehuurd en/of er overkoepelende samenwerkingsverbanden zijn tussen gemeentes voor dit soort zaken. Maar ook bij gemeentes geldt een vergelijkbare cao als het rijk met ditto salarissen én gemeentes zijn in heel Nederland werkgevers.

Mijn punt blijft staan, je kunt niet altijd 1:1 vergelijken met functies bij het Rijk, maar het is een uitstekende benchmark voor arbeidsvoorwaarden voor bepaalde functies die je voor alle regio's in Nederland als redelijke leidraad kunt gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

[...]

Ik ben geen ontwikkelaar, maar als je eenmaal intern zit is er vaak meer mogelijk dan in de vacatures naar voren komt. Ik ben gestart in schaal 9 en zit na 4 jaar in schaal 12. Binnen dezelfde functie, alleen gestegen in senioriteit. Ik ken genoeg mensen die in hogere schalen zitten en ook geen WO hebben. De security afdeling zit vaak nog hoger, daar zitten de seniors vaak zelfs in 13. Maar misschien betaalt mijn het ministerie waar ik werk wel wat beter.

De opmerking van @True is ook terecht, die 100k was op basis van 36 uur, maar je mag ook 40 uur werken en dan kom je dicht bij die 100k in schaal 11 en de meeste organisaties hebben toch wel senior schaal 11 als standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrr2
  • Laatst online: 05-09-2024
Cid Highwind schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:47:
[...]
Door ervaring getriggerd, dus om er nog maar even op terug te komen. Misschien ook van relevantie voor @True

Binnenkomen op 87% is naar mijn mening eigenlijk een no-go.

De toko waar ik voor werk hanteert sinds enige jaren ook zo een tabel en je bent aan de goden overgeleverd wat salarisgroei betreft. De enige manier om significant boven de 100% uit te komen is juist bij je aanstelling. Groei op basis van prestaties zal je hooguit tot die 100% tillen, daarboven heb je met zwaar diminishing returns te doen, totdat je een promotie doet en in een hogere schaal komt en je dus weer naar de 100% mag werken.

De enige manier waarop die 100% hoger komt te liggen, is dus door instroom van buitenaf. Stap je in op 87% sta je dus meteen met 1-0 achter en dient je manager dus voor je in de bres te springen om buiten het systeem (en dus het reguliere potje) om een uitzonderlijke verhoging toegekend te krijgen. Het eerste argument wat je mogelijk zult horen is "je hebt net een jaar geleden hiervoor getekend, daar was je zelf bij... "

Daar moet bij gezegd worden dat mijn huidige werkgever dus ook niks aan inflatiecorrectie doet, en de gemiddelde verhoging structureel onder het inflatieniveau ligt. Eenmaal de 100% aangetikt hebbende betekent het dus dat de jaarlijkse verhoging vooral een tekortschietende beperking van de effectieve koopkrachtdaling is.

Lang verhaal kort: Persoonlijk gelukkig zijn is het belangrijkste, salaris is slechts één factor. Maar in de basis is dit systeem dus gericht op "up or out", met een paar jaar je werk doen is de kans groot dat je dus effectief achteruit fietst. Kan je je daarin berusten en is het salaris sowieso meer dan goed genoeg om je levenskosten en -wensen af te kunnen dekken, en past de toko verder wel goed bij je, dan zijn dat factoren die natuurlijk ook van belang zijn.
Misschien snap ik het niet goed, maar groei op basis van je prestaties, totdat je bovenaan een schaal staat heb je toch altijd? Als je die 100% als hoogste in de schaal ziet, dan heb je bij elke andere werkgever hetzelfde probleem.

Ik heb nu een 7 maanden contract dus ik kan die aan het einde van m'n contract altijd opnieuw onderhandelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Jorrr2 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:34:
[...]

Misschien snap ik het niet goed, maar groei op basis van je prestaties, totdat je bovenaan een schaal staat heb je toch altijd? Als je die 100% als hoogste in de schaal ziet, dan heb je bij elke andere werkgever hetzelfde probleem.

Ik heb nu een 7 maanden contract dus ik kan die aan het einde van m'n contract altijd opnieuw onderhandelen.
Jammer, een zeven maanden contract, dan weet je ook gelijk hoeveel waarde deze werkgever aan personeel hecht. Zie bijv. https://theconflictcompany.nl/arbeidsrecht-de-7-8-8-regel

Maar als je nu een contract hebt, heb je die tabel ook zoals ik die ook hier genoemd heb: True in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"

Mijn ervaring hiermee is vergelijkbaar als die van @Cid Highwind: bij een WG waarbij er drie functies waren voor dezelfde rol: junior, medior en senior. Waarbij je redelijkerwijs kon verwachten dat je naar een jaar of twee à drie doorgroeit naar medior heb je meer dan 4x een 'ruim boven afspraak' nodig om op 100% uit te komen. Terwijl je in vier jaar echt wel doorgroeit van junior naar medior zelfs als je gemiddeld presteert (sterker nog dat is een beetje het idee). Het verschil tussen: maximale inzet voor die ruim boven gemiddeld halen en gewoon doen naar de functie-eisen wordt dan totaal niet beloond. En als je dan doorgroeit naar een andere schaal, mag je weer lekker rond die 70-80% beginnen.
PS dit was wel een paar jaar geleden, wellicht dat ze na mijn klachten hierover én mijn vertrek zaken veranderd hebben, maar ik heb er een hard hoofd in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:28
Jorrr2 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:34:
[...]

Zoals gezegd zijn mijn ervaringen niet positief. Dat heeft dus te maken met de combinatie van het feit dat een tabelletje, zoals door @True gelinked, van bovenaf wordt opgelegd, waar enkel gekeken wordt naar je prestaties volgens het boekje, en er plaats is voor discussie noch onderhandeling.

Als de percentages tegenvallen, heb je geen poot om op te staan. "Lastige markt", "iedereen ondergaat hetzelfde", "elders is het niet beter". Om maar even drie geijkte dooddoeners aan te halen. Bij mijn werkgever krijgt, bij een inflatie van officieel 6.9%, enkel de hoek rechtsbovenin de matrix (doelen zwaar overtroffen bij <80% van de benchmark) een verhoging die net iets boven dat getal lag.

Alle andere medewerkers gaan er dus effectief en structureel op achteruit, zelfs wanneer de toko een goed jaar achter de rug heeft.

Zit je eenmaal op de 100%, dan heb je de volgende keuze om een verhoging af te dwingen:
1. Promotie maken, zorgen dat je dus weer in het <90% segment komt
2. Je berusten in het feit dat die paar grijpstuivers het behalen of overtreffen van je doelen het niet waard zijn: Kasplantmodus
3. "Functie elders"

Die 100% is tevens makkelijk te manipuleren door de werkgever:
Iedereen die van onderen binnenkomt, zal het bedrag voor 100% naar beneden trekken. Ergo, iedere promotie naar het <80% segment zal nadelig werken voor een ieder die op of vlak voor de 100% zit. Ongeacht of 100% op basis van gemiddeld salaris of mediaan salaris is berekend. Tegelijkertijd zal iedereen die op 100% zit gepusht worden naar de volgende schaal te gaan, want anders ga je er mogelijk jaarlijks op achter, dankzij inflatie.

offtopic:
Bij ons zijn de afgelopen jaren allerhande juniors veel te rap doorgepromoveerd, want men wilde salarisverhoging, en dat is de enige manier het af te dwingen. Wat er dus voor gezorgd heeft dat seniors, zonder er iets bij te hebben gekregen, van 90% naar 100% en van 100% naar 110% geschoven zijn. Het richtsalaris voor dezelfde functie / titel is daarmee effectief 10-20% gedaald. Bij >25% cumulatieve inflatie.

Daar bovenop kan het er ook nog eens er toe leiden dat titels en promoties willekeurig worden uitgedeeld, wat voor een uitholling van de titel zorgt. Men "moet" immers wel iemand als senior inschalen omdat een medior of junior die op 130% van de schaal binnenkomt, omdat men anders sowieso niemand weet te porren de job te nemen, geen optie is. Vanwege bovenstaand effect.

Zoals gezegd, het valt of staat met additionele regelingen. Wordt er een vlakke inflatiecorrectie uitgedeeld, en krijg je bij promotie sowieso een vlak percentage er bovenop, dan denk ik dat een dergelijke matrix in een grote organisatie best effectief en succesvol ingezet kan worden. Ook is het een goede manier oudere werknemers die vol op hun lauweren rusten met een gouden contract een incentive te geven zich voor de zaak in te zetten.

Bij mijn werkgever is van dit alles echter geen sprake, waardoor dit model dus voor een complete uitholling van de arbeidsvoorwaarden zorgt, met vertrekkende collega's en een gedemoraliseerde organisatie tot gevolg. En dat is de reden waarom ik er dus voor waarschuw :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cid Highwind op 30-01-2024 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Laatst online: 15:07
Herkenbaar punt hierboven. In zulke systemen moet je eigenlijk zorgen dat je of voldoende schalen kunt groeien waardoor je rsp aan de goede kant van de groei tabel zit, of je moet rap een functie elders gaan zoeken zodra je rond de 100% zit.

Alternatief is berusten in de situatie, zeker als je gewoon leuk werk hebt :-)

Nadeel van dit soort systemen is dat je in jaren van hoge inflatie weinig tot geen compensatie opties hebt als de werkgever vasthoudt aan de salarisgroeitabel. Dan kan je schaal wel lekker met 8% indexeren omdat de inflatie hoog is, maar als je rsp tabelletje roept dat je maximaal 3% mag groeien dan merk je er zelf weinig van in dat jaar.

[ Voor 18% gewijzigd door koentjuh op 30-01-2024 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Zenix schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 01:19:
[...]

Ik ben geen ontwikkelaar, maar als je eenmaal intern zit is er vaak meer mogelijk dan in de vacatures naar voren komt. Ik ben gestart in schaal 9 en zit na 4 jaar in schaal 12. Binnen dezelfde functie, alleen gestegen in senioriteit. Ik ken genoeg mensen die in hogere schalen zitten en ook geen WO hebben. De security afdeling zit vaak nog hoger, daar zitten de seniors vaak zelfs in 13. Maar misschien betaalt mijn het ministerie waar ik werk wel wat beter.

De opmerking van @True is ook terecht, die 100k was op basis van 36 uur, maar je mag ook 40 uur werken en dan kom je dicht bij die 100k in schaal 11 en de meeste organisaties hebben toch wel senior schaal 11 als standaard.
Discussie begon met of 70k salaris + lease auto wel of geen goed salaris is. Bij de Rijksoverheid kan je goed verdienen. Bij grote gemeentes wellicht ook, maar hoe kleiner de organisatie hoe minder die kans is. Als je niks bijzonders doet en begint in schaal 9 ben je pas na 16 jaar bij eind schaal 11, als je voor het eind van elke schaal de promotie naar de volgende schaal hebt gemaakt en elk jaar 1 periodiek erbij krijgt. Natuurlijk kan het sneller en naar een hogere schaal, maar het is lastig van de uitzondering de regel te maken.

Overigens laat de overheid wel goede mensen lopen als interne mensen meer kans krijgen dan externen. Meestal is dit andersom. Ik denk wel dat de overheid een goed ijkpunt is om te zien of je nog markt conform verdient, omdat alle salarissen per functie gepubliceerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Cid Highwind schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:12:
[...]

Zoals gezegd zijn mijn ervaringen niet positief. Dat heeft dus te maken met de combinatie van het feit dat een tabelletje, zoals door @True gelinked, van bovenaf wordt opgelegd, waar enkel gekeken wordt naar je prestaties volgens het boekje, en er plaats is voor discussie noch onderhandeling.

Als de percentages tegenvallen, heb je geen poot om op te staan. "Lastige markt", "iedereen ondergaat hetzelfde", "elders is het niet beter". Om maar even drie geijkte dooddoeners aan te halen. Bij mijn werkgever krijgt, bij een inflatie van officieel 6.9%, enkel de hoek rechtsbovenin de matrix (doelen zwaar overtroffen bij <80% van de benchmark) een verhoging die net iets boven dat getal lag.

Alle andere medewerkers gaan er dus effectief en structureel op achteruit, zelfs wanneer de toko een goed jaar achter de rug heeft.

Zit je eenmaal op de 100%, dan heb je de volgende keuze om een verhoging af te dwingen:
1. Promotie maken, zorgen dat je dus weer in het <90% segment komt
2. Je berusten in het feit dat die paar grijpstuivers het behalen of overtreffen van je doelen het niet waard zijn: Kasplantmodus
3. "Functie elders"

Die 100% is tevens makkelijk te manipuleren door de werkgever:
Iedereen die van onderen binnenkomt, zal het bedrag voor 100% naar beneden trekken. Ergo, iedere promotie naar het <80% segment zal nadelig werken voor een ieder die op of vlak voor de 100% zit. Ongeacht of 100% op basis van gemiddeld salaris of mediaan salaris is berekend. Tegelijkertijd zal iedereen die op 100% zit gepusht worden naar de volgende schaal te gaan, want anders ga je er mogelijk jaarlijks op achter, dankzij inflatie.

offtopic:
Bij ons zijn de afgelopen jaren allerhande juniors veel te rap doorgepromoveerd, want men wilde salarisverhoging, en dat is de enige manier het af te dwingen. Wat er dus voor gezorgd heeft dat seniors, zonder er iets bij te hebben gekregen, van 90% naar 100% en van 100% naar 110% geschoven zijn. Het richtsalaris voor dezelfde functie / titel is daarmee effectief 10-20% gedaald. Bij >25% cumulatieve inflatie.

Daar bovenop kan het er ook nog eens er toe leiden dat titels en promoties willekeurig worden uitgedeeld, wat voor een uitholling van de titel zorgt. Men "moet" immers wel iemand als senior inschalen omdat een medior of junior die op 130% van de schaal binnenkomt, omdat men anders sowieso niemand weet te porren de job te nemen, geen optie is. Vanwege bovenstaand effect.

Zoals gezegd, het valt of staat met additionele regelingen. Wordt er een vlakke inflatiecorrectie uitgedeeld, en krijg je bij promotie sowieso een vlak percentage er bovenop, dan denk ik dat een dergelijke matrix in een grote organisatie best effectief en succesvol ingezet kan worden. Ook is het een goede manier oudere werknemers die vol op hun lauweren rusten met een gouden contract een incentive te geven zich voor de zaak in te zetten.

Bij mijn werkgever is van dit alles echter geen sprake, waardoor dit model dus voor een complete uitholling van de arbeidsvoorwaarden zorgt, met vertrekkende collega's en een gedemoraliseerde organisatie tot gevolg. En dat is de reden waarom ik er dus voor waarschuw :)
Die 100% moet geijkt worden op de markt. Want anders heeft het bedrijf op korte termijn besparing op loonkosten, maar op lange termijn lopen alle goede mensen weg. Ons salarissysteem is ook gebaseerd op 100% marktwaarde. Als je eronder zit kan je meer verhoging krijgen dan als je erboven zit. Maar high performers krijgen structureel meer salarisverhoging dan laggers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Hierbij; heel wat anders dan dat ik jaren geleden had..

Members only: Scale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
[...]

Zenix schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 01:19:
[...]

Zie mijn post hier boven.. Ik ben geen ontwikkelaar en zit in schaal 10 als senior medewerker. Binnen mijn functie kan ik geen schaal omhoog. Mocht je in schaal 12 terecht komen is dat echt niet zo slecht IMO. Overheid heeft 36 uur contract en verdomd goede secundaire voorwaarden.

Mijn jaar inkomen ligt veel hoger dan en ander persoon in schaal 10. Dit komt door de onregelmatigheidstoeslag (ORT).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

renedis schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:14:
[...]

[...]

Zie mijn post hier boven.. Ik ben geen ontwikkelaar en zit in schaal 10 als senior medewerker. Binnen mijn functie kan ik geen schaal omhoog. Mocht je in schaal 12 terecht komen is dat echt niet zo slecht IMO. Overheid heeft 36 uur contract en verdomd goede secundaire voorwaarden.

Mijn jaar inkomen ligt veel hoger dan en ander persoon in schaal 10. Dit komt door de onregelmatigheidstoeslag (ORT).
Members only:

[ Voor 16% gewijzigd door Zenix op 30-01-2024 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Interessante info, thanks. Ga ik mij in verdiepen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:51
Members only:

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p3rry
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-01 21:22
Members only: title

[ Voor 0% gewijzigd door p3rry op 31-01-2024 14:17 . Reden: werknemers -> werkgevers ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Members only:

[ Voor 8% gewijzigd door True op 31-01-2024 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p3rry
Members only:
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door p3rry op 31-01-2024 16:46 . Reden: members only format ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:56
Members only:

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p3rry
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
p3rry schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:44:
[...]

***members only***

[...]

***members only***
Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:05
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 21:38
Waarom zou het vreemd zijn om geen salarisverhoging te krijgen bij dat zeer hoge salaris? Nu weet ik niet precies wat je functie inhoudt maar het moet wel iets zijn wat veel waarde moet toevoegen voor de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Is dat in loondienst met een contract, of verdien je dit op basis van een tarief wat je mag factureren in een zzp or midlance constructie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@Paprika Met een dergelijk salaris hoef ik geen loonsverhoging de komende 10 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:52
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordgubbbe
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 07:11
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Erwin1967 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:20:
[...]

Waarom zou het vreemd zijn om geen salarisverhoging te krijgen bij dat zeer hoge salaris? Nu weet ik niet precies wat je functie inhoudt maar het moet wel iets zijn wat veel waarde moet toevoegen voor de werkgever.
jongetje schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:20:
@Paprika Met een dergelijk salaris hoef ik geen loonsverhoging de komende 10 jaar...
Members only:
Kurkentrekker schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:15:
[...]

Is dat in loondienst met een contract, of verdien je dit op basis van een tarief wat je mag factureren in een zzp or midlance constructie?
Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 31-01-2024 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebmad
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 01:23
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Laatst online: 12:23
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Theo

moederbord

Is op zo'n salaris een pensioeninleg van 200 euro per maand niet wat weinig? Ik heb soortgelijk salaris waarbij de werkgever soortgelijke inleg doet (ik geloof 67%), en dit is ruim 1k per maand aan werkgeverbijdrage. Dit is echter niet zichtbaar op de loonstrook.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Paprika schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 23:24:
[...]

[...]

***members only***

[...]

***members only***
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 01-02-2024 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 15:20
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Yorro op 01-02-2024 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:35
verkeerde topic

[ Voor 94% gewijzigd door zeeg op 01-02-2024 10:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
Tijd voor een update!

Members only:

Members only:

Uiteindelijk jammer dat er geen onderhandelings ruimte is geweest, maar mag vgm niet klagen over mijn package. Wel zou ik willen kijken of ik die 2% nog kan rekken in mijn beoordeling dit jaar. We gaan het zien! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
BarendBotje schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:30:
Tijd voor een update!

***members only***

***members only***

Uiteindelijk jammer dat er geen onderhandelings ruimte is geweest, maar mag vgm niet klagen over mijn package. Wel zou ik willen kijken of ik die 2% nog kan rekken in mijn beoordeling dit jaar. We gaan het zien! :)
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mackd636
  • Laatst online: 08-09 07:57
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devfe
  • Laatst online: 14-03-2024
€833 per maand is toch een heel normaal budget (voor een leaseauto)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mackd636
  • Laatst online: 08-09 07:57
Bedrag delen door 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07:01
devfe schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:32:
[...]

Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:42

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

devfe schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:32:
[...]

Ligt er helemaal aan. Wat voor contract, in/ex brandstof component etc.

Persoonlijk vind ik het erg karig die €833 ook al is het ex brandstofcomponent.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devfe
  • Laatst online: 14-03-2024
Grappig/toevallig hoeveel onze situaties op elkaar lijken. Ik ben namelijk: even oud, ook front-end (react) developer, oorspronkelijk uit NL maar nu ook woonachtig in grensgebied BE, maar nog steeds werkzaam in Eindhoven. Tevens hebben we precies evenveel werkervaring, haha. Bruto zit ik nu op €3.862, maar dit wordt volgende maand waarschijnlijk nog verhoogd.

Wat maakt dat je graag terug wilt verhuizen naar NL? Las in een latere post namelijk dat het je veel stress en geld heeft gekost. Persoonlijk ben ik heel blij dat mijn vriendin en ik zo'n twee jaar geleden naar BE zijn verhuisd. Profteren van de hogere Nederlandse salarissen (bruto, maar vooral netto), en daarnaast van de lage woonlasten in BE.

Ja, de dubbele belastingaangifte is lastiger en de reistijd is soms wat vervelend.. mijn vriendin werkt in Veldhoven en voor haar is het 30 minuten. Ik werk in hartje Eindhoven en dan is het eerder 45-50 minuten. Dat is dan wel met de auto. Zag dat jouw reistijd een stuk hoger is.

Thuiswerken vanwege die salary-split is inderdaad erg naar, maar daar wordt wel druk aan gewerkt. Er is sinds een maand een akkoord dat het voor de werkgever geen nadeel meer is als een werknemer 50% thuiswerkt over de grens. Die hoeft daar nu geen aparte administratie meer voor op te zetten. (bron - burgemeester van Peer: https://www.stevenmathei....uiswerkende-grensabeiders

Voor de werknemers is er alleen nog niks geregeld, maar dat gebeurd dit jaar denk ik nog wel. Feitelijk moet je nu dus voor iedere dag dat je thuiswerkt inkomstenbelasting betalen in BE. Maar die betaal je maandelijks al als voorschot aan NL via je salaris. Dus er zou dan een logboek moeten worden bijgehouden met hoeveel dagen er in NL en hoeveel dagen er in BE zijn gewerkt. En op basis daarvan naar rato je aan Nederland betaalde belasting terug moeten vragen.. erg lastig allemaal. Om nog maar niet te beginnen over de helse Belgische belastingaangifte met hun honderden cryptische codes :F

Ik heb het geluk dat mijn werkgever elke maand een vaste reiskostenvergoeding geeft, omdat ik eigenlijk 100% op kantoor hoor te zijn. Maar onderling de regeling dat ik wel eens een dag vanuit huis kan werken. De vaste reiskostenvergoeding zou bij een belastingcontrole genoeg "bewijs" moeten zijn dat ik gewoon op kantoor ben.

Kan ook via DM :)
(tevens wel eens posts voorbij zien komen van leden die overwegen om over de grens te gaan wonen, voel je vrij om me een DM te sturen bij vragen.)

[ Voor 10% gewijzigd door devfe op 05-02-2024 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03:17
Tylen schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:14:
[...]

Ligt er helemaal aan. Wat voor contract, in/ex brandstof component etc.

Persoonlijk vind ik het erg karig die €833 ook al is het ex brandstofcomponent.
Is 833 echt zo karig? Mijn collega's hebben een budget van 710 bij Athlon, daar krijg je een Seat Cupra of Volkswagen ID3 voor dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Stronk schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:57:
[...]

Is 833 echt zo karig? Mijn collega's hebben een budget van 710 bij Athlon, daar krijg je een Seat Cupra of Volkswagen ID3 voor dacht ik.
Dat valt en staat met de ander parameters: contractduur, kilometers en incl. / excl. brandstof in het budget opgenomen.

Maar voor dit alles kun je het beste hier: Keuze leaseauto - Deel 6 of hier: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 terecht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vulchare
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 13:15
Alweer 6 jaar geleden sinds mijn laatste update :)

Vulchare in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13)"

Members only:
Pagina: 1 ... 189 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.