Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-05 15:59
Ik post hier ook maar eens. Misschien eens interessant te zien voor anderen hoe het in andere landen geregeld is. Ik woon en werk namelijk in Duitsland.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Als ik een nieuwe baan heb gevonden en daar ben begonnen, zal ik mezelf wel even quoten ter vergelijking.

[ Voor 6% gewijzigd door Malfoi op 08-02-2024 22:38 ]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Malfoi schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:56:
Ik post hier ook maar eens. Misschien eens interessant te zien voor anderen hoe het in andere landen geregeld is. Ik woon en werk namelijk in Duitsland.

***members only***

Als ik een nieuwe baan heb gevonden en daar ben begonnen, zal ik mezelf wel even quoten ter vergelijking.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Laatst online: 22-05 15:59
Jawel, ik wil graag iedere maand een promotie en salarisverhoging. :9

Nee, gekheid natuurlijk - was een foutje. Ik bedoelde 2 jaar.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimco
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 09-02-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 39
• Opleiding: HBO in een niet relevante richting (overheidsmanagement)
• Werkervaring: 10 jaar in ICT (systeembeheer, relatiebeheer, development), waarvan 2 jaar echt relevant
• (Woon) Locatie: Zuiden des lands

2. Wat doe je:
• Functie: Frontend developer
• Werkgever/branche: ICT
• (Werk) Locatie(s): Meestal remote, 1 keer per 2 weken op kantoor
• Aantal vakantiedagen: 27
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: Op kantoordagen, 1.5 uur enkel, 3 uur totaal.
• Thuiswerken: 80/90% van de tijd
• Werkdruk: Redelijk

3. Wat verdien je: 4187 bruto totaal, met thuiswerkvergoeding en communicatievergoeding
• Vast maandsalaris (bruto): €4078
• Vakantiegeld: €4076 (8,33%)
• Bonus, toeslagen, etc: -
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €53.000

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 8% premie, waarvan werkgever voor 5,33% bijdraagt, werknemer draagt 2,67% bij
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: BeFrank
• Mobiliteit per jaar: €0, alleen reizen naar kantoor op kantoordagen wordt vergoed met 0,21 per km.
• Overige: Laptop naar keuze bij selling partner, budget van €3200 incl BTW.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €53.000

M'n werk gaat deels wijzigingen in afdelingen doorvoeren, en kreeg ik het voorstel om projectleider te worden.Dat brengt meer werkdruk en meer verantwoordelijkheden met zich mee. Maar of ik veel ander keus heb?

Ze hebben voorgesteld dat m'n salaris dan aangepast kan worden met twee periodieken extra. Oftewel van 4078 bruto naar 4218 bruto per maand, plus mobilitieitsbudget van 798 euro bruto, welke bij m'n brutosalaris opgeteld wordt.

Dus brutosalaris kop af €55.000 inclusief vakantiegeld. Met mobiliteitsbudget erbij is package totaal ruim €64.000.

Frontend development was toch niet m'n ding. Maar projectleider brengt ook meer verantwoordelijkheden met zich mee. Hoe denken jullie hierover? Ik moet wel zeggen dat ik geen relevante opleiding heb en geringe ICT-ervaring, wat niet in m'n voordeel spreekt.

[ Voor 8% gewijzigd door Pimco op 09-02-2024 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poehzel
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20:06
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:26
Ik zou zeggen kijk een deurtje verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Helaas het is bij de 8% gebleven, die 100 euro kreeg ik er niet meer bij geluld :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 14:33

flessuh

Set sail for fail!

Weer eens hier terecht gekomen en het is wel weer eens tijd voor een update (dacht dat ik eerder al eentje had gepost maar kon deze vinden en geen recentere):

Members only:

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Inmiddels 2 jaar en een beetje verder bij dezelfde werkgever:
Members only:

Members only:

[ Voor 13% gewijzigd door Oon op 13-02-2024 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-05 14:06
@Oon mooie verloning voor je leeftijd maar het is inderdaad niet zoveel meer dan de indexatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:50
Oon schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 14:31:
[...]

Inmiddels 2 jaar en een beetje verder bij dezelfde werkgever:

***members only***

***members only***
Members only:

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-05 13:02
Members only:

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• p3rry
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-01 21:22
devfe schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:07:
[...]

Grappig/toevallig hoeveel onze situaties op elkaar lijken. Ik ben namelijk: even oud, ook front-end (react) developer, oorspronkelijk uit NL maar nu ook woonachtig in grensgebied BE, maar nog steeds werkzaam in Eindhoven. Tevens hebben we precies evenveel werkervaring, haha. Bruto zit ik nu op €3.862, maar dit wordt volgende maand waarschijnlijk nog verhoogd.

Wat maakt dat je graag terug wilt verhuizen naar NL? Las in een latere post namelijk dat het je veel stress en geld heeft gekost. Persoonlijk ben ik heel blij dat mijn vriendin en ik zo'n twee jaar geleden naar BE zijn verhuisd. Profteren van de hogere Nederlandse salarissen (bruto, maar vooral netto), en daarnaast van de lage woonlasten in BE.

Ja, de dubbele belastingaangifte is lastiger en de reistijd is soms wat vervelend.. mijn vriendin werkt in Veldhoven en voor haar is het 30 minuten. Ik werk in hartje Eindhoven en dan is het eerder 45-50 minuten. Dat is dan wel met de auto. Zag dat jouw reistijd een stuk hoger is.

Thuiswerken vanwege die salary-split is inderdaad erg naar, maar daar wordt wel druk aan gewerkt. Er is sinds een maand een akkoord dat het voor de werkgever geen nadeel meer is als een werknemer 50% thuiswerkt over de grens. Die hoeft daar nu geen aparte administratie meer voor op te zetten. (bron - burgemeester van Peer: https://www.stevenmathei....uiswerkende-grensabeiders

Voor de werknemers is er alleen nog niks geregeld, maar dat gebeurd dit jaar denk ik nog wel. Feitelijk moet je nu dus voor iedere dag dat je thuiswerkt inkomstenbelasting betalen in BE. Maar die betaal je maandelijks al als voorschot aan NL via je salaris. Dus er zou dan een logboek moeten worden bijgehouden met hoeveel dagen er in NL en hoeveel dagen er in BE zijn gewerkt. En op basis daarvan naar rato je aan Nederland betaalde belasting terug moeten vragen.. erg lastig allemaal. Om nog maar niet te beginnen over de helse Belgische belastingaangifte met hun honderden cryptische codes :F

Ik heb het geluk dat mijn werkgever elke maand een vaste reiskostenvergoeding geeft, omdat ik eigenlijk 100% op kantoor hoor te zijn. Maar onderling de regeling dat ik wel eens een dag vanuit huis kan werken. De vaste reiskostenvergoeding zou bij een belastingcontrole genoeg "bewijs" moeten zijn dat ik gewoon op kantoor ben.

Kan ook via DM :)
(tevens wel eens posts voorbij zien komen van leden die overwegen om over de grens te gaan wonen, voel je vrij om me een DM te sturen bij vragen.)
Members only:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Dat is natuurlijk geen ervaring anders ben je senior als je van het MBO afkomt 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:43
Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door TheFrames op 13-02-2024 19:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Members only:

[ Voor 15% gewijzigd door Puddi Puddin op 13-02-2024 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

sanane schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:52:
[...]

Pff er is een wereld voor mij opengegaan.,.
Ik zit al 2 jaar bij de huidige opdrachtgever en interne collega's hebben eenmalig bedrag gekregen i.v.m inflatie + dertiende maand en een loonsverhoging van 10%. Wij krijgen maar miezerig 3%...
Ik ben nu alle bewijs aan het verzamelen :( Fieldmanager mag het allemaal uitleggen :(
En wat is eruit gekomen???

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:10
Tylen schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:34:
[...]

En wat is eruit gekomen???
Accountmanager is druk bezig om het te regelen. Hij heeft mij beloofd om binnen twee weken met een antwoord te komen. Volgens hem wacht hij nog op bepaalde documenten van de tussenpartij.

[ Voor 4% gewijzigd door sanane op 13-02-2024 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Puddi Puddin op 13-02-2024 19:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFrames
Members only:

Edit: Ik weet het mods. Is een beetje off-topic. Dit is ook meteen mijn laatste berichtje hier om on-topic te blijven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devfe
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14-03-2024
Ah ja.. dan snap ik wel dat je een beetje klaar bent met die situatie. Heeft je inderdaad veel moeite (en geld!) gekost, vervelend.
Had zelf het geluk tijdens covid te beginnen bij dit bedrijf en toen was 100% thuiswerken als grensarbeider gewoon toegestaan zonder enige gevolgen. Maar zodra dat niet meer mocht dus gewoon fysiek op kantoor gaan werken.

Maar fijn om te lezen dat je nu een fijnere baan hebt en weer mag genieten van het (vooral netto) hogere Nederlandse salaris :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:01
sanane schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:42:
[...]

Accountmanager is druk bezig om het te regelen. Hij heeft mij beloofd om binnen twee weken met een antwoord te komen. Volgens hem wacht hij nog op bepaalde documenten van de tussenpartij.
Waarom ga je niet intern solliciteren, dan heb je 100procent garantie dat je dezelfde arbeidsvoorwaarden krijgt als interne medewerkers. Je klaagt wat over verhogingen, maar je wilt ook je leaseauto niet kwijt (die interne medewerkers dan weer niet hebben). Volgens mij kun je best rond kijken in je regio voor een andere baan zodat je op de fiets of met het OV kunt en je die leasewagen voor je werk niet meer nodig hebt.

Eerlijk gezegd denk ik dat er namelijk weinig uit je acties komt. Je werkgever betaald je blijkbaar minder dan een interne medewerker zodat je deze acties onderneemt. Dan kun je beter zelf actie nemen zodat je wel gelijk of beter betaald wordt (en daarmee bedoel ik solliciteren).

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Sinds dit jaar :) Van een autodidact front-end dev die nog geen regel kon programmeren, nu in een CTO rol bij een scale-up.

Het bedrijf is nog redelijk klein (vooral salesmensen) en ik schakel nu met een agency voor de development. Ik ben nu bezig met het opzetten van een eigen development team. We willen binnen 1.5 jaar groeien naar 5 tot 7 developers, afhankelijk van senioriteit.

Dit salaris klinkt erg mooi, en dat is het natuurlijk ook wel, maar ik kom vanuit een freelance positie waar ik ook goed verdiende. Met een uurtarief van €100 tot €150, en een gemiddelde van 40 uur per week, zat ik ook op een goed salaris.

Alleen als freelancer nam ik soms ook gewoon een paar maandjes vrij; in deze nieuwe functie heb ik toegezegd sowieso voor de volle 4 jaar te willen blijven. Met veel en hard werken dus, geen lange vakanties meer ;(

Waarbij overigens óók afspraken en doelen zijn gesteld, waarbij mijn salaris kan groeien maar ook krimpen als we die niet halen.

In mijn laatste freelance rol as (freelance) lead developer bij een internationaal bedrijf, verdiende ik €150 per uur, met veel overwerk (200%), en mijn invoices zaten regelmatig boven de €30.000 per maand. En in mijn laatste loondienstconstructie verdiende ik €12.000 per maand (senior developer.)

Loondienst nu wederom was een overweging omdat ik met het aandelenpakket in een al winstgevende scale-up stap, en ik wilde graag een team opzetten. Ik ben nu 40, en wilde graag wat meer zekerheid en investeren in mijn toekomst (zie: aandelenpakket.)

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 40
• Opleiding: Geen
• Werkervaring: 23 jaar
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: CTO
• Werkgever/branche: Scale-up
• (Werk) Locatie(s): Thuis en kantoor (100% remote voor de devs)
• Aantal vakantiedagen: 30 (denk ik)
• Gewerkte uren/week: 40 tot 60
• Reistijd: niet tot max 1 uur
• Thuiswerken: 100% met af en toe meetings op een kantoor
• Werkdruk: Hoog tot heel hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 25.000
• Vakantiegeld: standaard 8%
• Bonus, toeslagen, etc: nvt (mogelijk later)
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €324.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: nvt
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: nvt
• Mobiliteit per jaar: nvt
• Overige: 8% Aandelen in het bedrijf (klif 1 jaar, 4 jaar reverse vesting)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €324.000

De waarde van het bedrijf is nu al zodanig dat als de aandelen in waarde gelijk blijven, ik over 4 jaar in principe kan stoppen met werken. Maar het doel is de waarde enkele keren te vermenigvuldigen, natuurlijk.

Maar goed, reality-check: de meeste start-ups/scale-ups vallen alsnog om in de eerste 5 jaar, dus ik ben nog niet aan het aftellen. Het is vooral een leuke eerste stap met een nieuwe titel.

Saillant detail: Ik kwam aan deze baan via een ex-collega van 5 jaar geleden met wie ik 4 maanden lang een erg fijne samenwerking had :) Door zijn tip kwam ik als kandidaat naar voren, en ik was de goedkoopste die ze konden krijgen :D

(En ja, contractueel heb ik een mooie gouden parachute ingebouwd, dus ik ben er niet als interim. En zo wel: hoort erbij, dan krijg ik ongeveer een jaarsalaris mee, tenzij het door mijn eigen gebrekkigheid is, dan is de parachute zilverkleurig.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Blue-eagle schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:53:
Sinds dit jaar :) Van een autodidact front-end dev die nog geen regel kon programmeren, nu in een CTO rol bij een scale-up.

Het bedrijf is nog redelijk klein (vooral salesmensen) en ik schakel nu met een agency voor de development. Ik ben nu bezig met het opzetten van een eigen development team. We willen binnen 1.5 jaar groeien naar 5 tot 7 developers, afhankelijk van senioriteit.

Dit salaris klinkt erg mooi, en dat is het natuurlijk ook wel, maar ik kom vanuit een freelance positie waar ik ook goed verdiende. Met een uurtarief van €100 tot €150, en een gemiddelde van 40 uur per week, zat ik ook op een goed salaris.

Alleen als freelancer nam ik soms ook gewoon een paar maandjes vrij; in deze nieuwe functie heb ik toegezegd sowieso voor de volle 4 jaar te willen blijven. Met veel en hard werken dus, geen lange vakanties meer ;(

Waarbij overigens óók afspraken en doelen zijn gesteld, waarbij mijn salaris kan groeien maar ook krimpen als we die niet halen.

In mijn laatste freelance rol as (freelance) lead developer bij een internationaal bedrijf, verdiende ik €150 per uur, met veel overwerk (200%), en mijn invoices zaten regelmatig boven de €30.000 per maand. En in mijn laatste loondienstconstructie verdiende ik €12.000 per maand (senior developer.)

Loondienst nu wederom was een overweging omdat ik met het aandelenpakket in een al winstgevende scale-up stap, en ik wilde graag een team opzetten. Ik ben nu 40, en wilde graag wat meer zekerheid en investeren in mijn toekomst (zie: aandelenpakket.)

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 40
• Opleiding: Geen
• Werkervaring: 23 jaar
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: CTO
• Werkgever/branche: Scale-up
• (Werk) Locatie(s): Thuis en kantoor (100% remote voor de devs)
• Aantal vakantiedagen: 30 (denk ik)
• Gewerkte uren/week: 40 tot 60
• Reistijd: niet tot max 1 uur
• Thuiswerken: 100% met af en toe meetings op een kantoor
• Werkdruk: Hoog tot heel hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 25.000
• Vakantiegeld: standaard 8%
• Bonus, toeslagen, etc: nvt (mogelijk later)
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €324.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: nvt
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: nvt
• Mobiliteit per jaar: nvt
• Overige: 8% Aandelen in het bedrijf (klif 1 jaar, 4 jaar reverse vesting)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €324.000

De waarde van het bedrijf is nu al zodanig dat als de aandelen in waarde gelijk blijven, ik over 4 jaar in principe kan stoppen met werken. Maar het doel is de waarde enkele keren te vermenigvuldigen, natuurlijk.

Maar goed, reality-check: de meeste start-ups/scale-ups vallen alsnog om in de eerste 5 jaar, dus ik ben nog niet aan het aftellen. Het is vooral een leuke eerste stap met een nieuwe titel.

Saillant detail: Ik kwam aan deze baan via een ex-collega van 5 jaar geleden met wie ik 4 maanden lang een erg fijne samenwerking had :) Door zijn tip kwam ik als kandidaat naar voren, en ik was de goedkoopste die ze konden krijgen :D

(En ja, contractueel heb ik een mooie gouden parachute ingebouwd, dus ik ben er niet als interim. En zo wel: hoort erbij, dan krijg ik ongeveer een jaarsalaris mee, tenzij het door mijn eigen gebrekkigheid is, dan is de parachute zilverkleurig.)
Zoek je nog goede freelancers toevallig? >:) :>
Zonder dollen : Lekker voor elkaar!!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:22:
[...]

Zonder dollen : Lekker voor elkaar!!
Thanks ;) En nee, we willen mensen in loondienst (ook met aandelenopties) die in Nederland wonen, voor financiële redenen :) Maar recruitment doe ik niet via T.net uiteraard, wil ook nog een klein beetje anoniem blijven voor zover dat lukt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Niet alleen kijken naar startsalaris, maar vooral naar groei. Hebben ze een salarishuis? Zijn er gegarandeerde stijgingen per jaar?

Ik ben 6 jaar geleden begonnen bij een kleine club waar ze toen niet verder wilden dan 2250 voor een WO Master. (bijna) Iedereen verklaarde me voor gek, want zij begonnen maar liefst op 2750 of 3200. Dus waarom zou je ooit voor peanuts gaan werken?

Uiteindelijk vond ik de klik met het bedrijf belangrijker, en had ik ook na drie gesprekken en een dag meelopen een goed gevoel bij hoe het bedrijf omging met de medewerkers (vertrouwen/wederkerigheid bij prestaties/zeer veel zaken goed op orde).

Nu verdien ik 3 keer dat startsalaris, met een lage tot zeer lage werkdruk, terwijl om me heen iedereen minder verdient, harder mag lopen, of wordt weggesaneerd. Je kunt de toekomst nooit voorspellen, maar bij sommige bedrijven loont loyaliteit nog wel, en is startsalaris maar een jaar interessant. Dat soort dingen kun je bij een fatsoenlijk bedrijf ook gewoon rechttoe vragen "ik zie dat jullie startsalaris niet erg hoog ligt, hoe staan de zaken er over een jaar voor/mag ik eens met een van jullie juniors of mediors praten"?

*not saying dat je er geen twijfels over moet hebben, maar je blindstaren op startsalaris is wat mij betreft echt kortzichtigheid.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
DennusB schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:22:
[...]

Voor zo'n salaris (of de helft) komt graag in loondienst :D
Zijn maar weinig bedrijven waar je zulke salarissen kunt verdienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaaskaakje123
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 30-09-2024
Kaaskaakje123 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:15:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23 24
• Opleiding: Medewerker Beheer ICT MBO 3
• Werkervaring: 6 Jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Holland
• Certificeringen / cursussen ITIL v4, MS-900, AZ-900, AZ-104

2. Wat doe je:
• Functie: ICT Coördinator
• Werkgever/branche: Energie
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 45 (27 vakantiedagen + 18 ATV dagen)
• Gewerkte uren/week: 40 uur
• Reistijd: 35 minuten
• Thuiswerken: 1 dag per week
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3800 €4100 bruto per maand
• Vakantiegeld: 9%
• Bonus, toeslagen, etc: €2 €2,50 euro vergoeding per thuiswerkdag
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €49.700 €53.628

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 60%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Geen idee
• Mobiliteit per jaar: Auto van de zaak t.w.v. €35.000 met een bijtelling van 8%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
Jeroenneman schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:35:
[...]

Niet alleen kijken naar startsalaris, maar vooral naar groei. Hebben ze een salarishuis? Zijn er gegarandeerde stijgingen per jaar?

Ik ben 6 jaar geleden begonnen bij een kleine club waar ze toen niet verder wilden dan 2250 voor een WO Master. (bijna) Iedereen verklaarde me voor gek, want zij begonnen maar liefst op 2750 of 3200. Dus waarom zou je ooit voor peanuts gaan werken?

Uiteindelijk vond ik de klik met het bedrijf belangrijker, en had ik ook na drie gesprekken en een dag meelopen een goed gevoel bij hoe het bedrijf omging met de medewerkers (vertrouwen/wederkerigheid bij prestaties/zeer veel zaken goed op orde).

Nu verdien ik 3 keer dat startsalaris, met een lage tot zeer lage werkdruk, terwijl om me heen iedereen minder verdient, harder mag lopen, of wordt weggesaneerd. Je kunt de toekomst nooit voorspellen, maar bij sommige bedrijven loont loyaliteit nog wel, en is startsalaris maar een jaar interessant. Dat soort dingen kun je bij een fatsoenlijk bedrijf ook gewoon rechttoe vragen "ik zie dat jullie startsalaris niet erg hoog ligt, hoe staan de zaken er over een jaar voor/mag ik eens met een van jullie juniors of mediors praten"?

*not saying dat je er geen twijfels over moet hebben, maar je blindstaren op startsalaris is wat mij betreft echt kortzichtigheid.
2250 euro was wel 6 jaar terug marktconform volgens mij, maar ik snap je... een salaris is niet alles. Als het een fijne werkplek is, daar gaat het ook om.

Edit: Bedrag ligt ook nog geen 10% boven het minimumloon momenteel, dus dat is inderdaad wel aan de lage kant. Bij een supermarkt verdien je meer.

Al mijn oud klasgenoten verdienen minimaal 2800 euro per maand en detacheerders bieden dat bedrag ook vaak. Zelfs MBO detacheerders bijna tegen de 3K. Het is daarom ook mager, maar weinig risico voor een bedrijf.

[ Voor 10% gewijzigd door TheFrames op 15-02-2024 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Jeroenneman schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:35:
[...]

Dat was 6 jaar geleden toen het minimumloon nog 1600 euro. Als ze je daar 1800 euro hadden geboden had je het dan nog gedaan niet wetende wat de toekomst brengt?

Niet lullig bedoeld maar combinatie achter de kassa en eventueel schoonmaken komt al boven de het eerder genoemde bedrag daar kan je iemand met een HBO diploma in de IT toch niet meer voor aannemen?

Ik zou vooral niet afwachten en hopen op een verhoging als je hier niet duidelijk in bent dan ga je dat echt niet krijgen. Ga rond kijken in de omgeving werk ligt voor het oprapen benoem dat je erg enthousiast bent en wilt leren dan komt de rest vanzelf en staar je niet blind op medior vacatures kom met een goede motivatie wie weet nodigen ze je op gesprek. Dan weet je tenminste waar je staat.

Niet geschoten is altijd mis.

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17
Puddi Puddin schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:08:
[...]

Dat was 6 jaar geleden toen het minimumloon nog 1600 euro. Als ze je daar 1800 euro hadden geboden had je het dan nog gedaan niet wetende wat de toekomst brengt?

Niet lullig bedoeld maar combinatie achter de kassa en eventueel schoonmaken komt al boven de het eerder genoemde bedrag daar kan je iemand met een HBO diploma in de IT toch niet meer voor aannemen?

Ik zou vooral niet afwachten en hopen op een verhoging als je hier niet duidelijk in bent dan ga je dat echt niet krijgen. Ga rond kijken in de omgeving werk ligt voor het oprapen benoem dat je erg enthousiast bent en wilt leren dan komt de rest vanzelf en staar je niet blind op medior vacatures kom met een goede motivatie wie weet nodigen ze je op gesprek. Dan weet je tenminste waar je staat.

Niet geschoten is altijd mis.
Heb je de rest van z'n post ook gelezen?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• GigaGeek
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09-01 09:18
GigaGeek schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:41:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: MBO 4 IT Beheer. MS-500, MD-100 - MD-101, AZ-900, MS-900.
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Noord - Holland

2. Wat doe je:
• Functie: System Engineer
• Werkgever/branche: IT service provider
• (Werk) Locatie(s): Nederland
• Aantal vakantiedagen: 32
• Reistijd: 30 min
• Thuiswerken: Ja, zelf bepalen
• Werkdruk: Relatief hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3250
• Vakantiegeld: € 3120
• Bonus, toeslagen, etc: €5750
• Dertiende/veertiende maand: Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €47.870

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € durf ik niet te zeggen
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: Lease auto 750 bruto per maand
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
Beste mede tweakers, ik heb binnenkort mijn beoordelingsgesprek. Wat kan ik aan salaris verhoging vragen, wat is reëel?

Functie is het beheren van verschillende soorten omgevingen. Focus op Microsoft, bezig met behalen MS-102. Stukje sales en gesprekken met klanten om tot de beste oplossing te komen en deze oplossing vervolgens aan te bieden.

[ Voor 7% gewijzigd door GigaGeek op 15-02-2024 17:33 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jongetje
GigaGeek schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:55:
[...]
Beste mede tweakers, ik heb binnenkort mijn beoordelingsgesprek. Wat kan ik aan salaris verhoging vragen, wat is reëel?
Niet om flauw te doen maar een beoordelingsgesprek is niet een moment voor salarisonderhandelingen maar een moment dat jij beoordeeld wordt over de afspraken die je tijdens je ontwikkel en voortgangsgesprek hebt gemaakt.
Bij grote bedrijven bespreek je dit in een apart gesprek of tijdens je ontwikkelgesprek maak je afspraken over een verhoging/volgende stap.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-05 17:01
Ik deel de mening van @jongetje juist niet, omdat steeds meer bedrijf maar naar 1 pijlmoment per jaar gaan. Het beoordelingsgesprek is dan juist het uitgelezen moment om aan te geven meer te willen verdienen

@GigaGeek 3 jaar ervaring + ms entry level certi's + mooie basis Windows & endpoint
Ik zou eerder om een mooie prestatieladder vragen dan hard 15% eisen.
bijv: MS-102 gehaald? 100 a 150 bruto/maand erbij ; AZ-104? nog eens 100 a 150

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
D_Jeff schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 20:18:
Ik deel de mening van @jongetje juist niet, omdat steeds meer bedrijf maar naar 1 pijlmoment per jaar gaan. Het beoordelingsgesprek is dan juist het uitgelezen moment om aan te geven meer te willen verdienen
Bij alle grote bedrijven worden tussen eind december en januari de beoordeling voorbereid, besproken met HR en het (hogere)management en hier ook een salarisverhoging (indien van toepassing) aangekoppeld. Dan kun je tijdens dat gesprek wel zeggen dat je er meer bij wilt, maar dan ben je echt te laat. Tenzij je zoals ik bij een (heel)klein bedrijf werkt waar je idd maar 1 formeel gesprek per jaar hebt. Maar bij bedrijven met salarisschalen, hr afdelingen en hr-cylcussen moet je de juiste formele route nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 16:39
Members only:

Ben nu net geen volledig jaar overgestapt in de ICT (10 maanden), voorheen totaal geen ' papieren ' gehaald, ook niet voor ICT specifiek. Hier de kans gekregen om mijzelf te ontwikkelen. De vorige systeembeheerder. met pensioen gestuurd na 3 maanden en mijn enige collega is de IT manager die zelf totaal niets uitvoerends doet, enkel aanstuurt. Nu inmiddels 5 basiscertificaten behaald (3x microsoft fundamentals, ITIL v4 foundation en ISC2 CC). Gesprek gehad en meteen het jaarcontract naar onbeperkt mogen verlengen met loonsverhoging van 3250 naar 3850. Volgens CAO zit ik einde jaar op 4000 per maand, maar secundair vrijwel niets, behalve dan een 'onbeperkt' opleidingsbudget waar ik graag gebruik van ga maken.

Security trekt mij op dit moment, ben aan twijfelen welke kant ik nu op moet met certificeringen. Meer microsoft doen (md-102 of juist az-104) of juist CCNA afmaken (was ik enigszins aan begonnen) of toch meteen CISSP doen voor langere tijd (12 maanden+), maar dan heb ik wel een waardevol certificaat in handen die groei bevorderd.. niet ontevreden over wat ik tot nu toe bereikt heb!

Edit: telefoonvergoeding en reiskosten verwerkt, members only tag

[ Voor 3% gewijzigd door RetroHead op 16-02-2024 08:43 ]

Do more

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-05 16:45
RetroHead schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:05:
Members only:
Die pensioenopbouw ga je wel serieus missen, hier op tweakers staat genoeg info om je daar op in te lezen.

Het lijkt erop dat je een mooie kans hebt gekregen, het salaris lijkt me ook niet karig en zeker gezien de regio kan je daar volgens mij wel aardig van leven. Je hebt duidelijk nog groeimogelijkheden en secundaire voorwaarden te 'verdienen' ;)

[ Voor 0% gewijzigd door mathelicious op 17-02-2024 17:58 . Reden: Mo tag ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
mathelicious schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:12:
[...]

Die pensioenopbouw ga je wel serieus missen, hier op tweakers staat genoeg info om je daar op in te lezen.
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om bij PMT aangesloten te zijn zonder pensioenopbouw.

P.S. misschien netjes om in je quote z'n edit naar mo ook te verwerken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SherlockHolmes
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-04 16:06
Hierbij.

1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO Marketing
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Cyber Security Advisor/Consultant
• Werkgever/branche: Cyber Security team van groter bedrijf
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: 20min
• Thuiswerken: 2 tot 4 dagen per week
• Werkdruk: Niet erg hoog.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5400
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: standaard vergoedingen van paar tientjes per maand
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 70.000 incl vakantiegeld

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 5%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: redelijk standaard
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto, € 8.5k
• Overige: telefoon, laptop, etc
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 79.000

Veel onderhandeld, veel rondkijken, veel verantwoordelijkheden naar je toe trekken en veel abstractie tonen. Altijd bezig zijn met de volgende stap en nooit achterover leunen. Dan kun je je erg nuttig maken voor je werkgever en tegelijkertijd je baan naar je eigen hand vormen 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beldewouten!
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-05 14:20
SherlockHolmes schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:00:
Hierbij.

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 70.000 incl vakantiegeld

Veel onderhandeld, veel rondkijken, veel verantwoordelijkheden naar je toe trekken en veel abstractie tonen. Altijd bezig zijn met de volgende stap en nooit achterover leunen. Dan kun je je erg nuttig maken voor je werkgever en tegelijkertijd je baan naar je eigen hand vormen 👍
Nice hoor, zeker voor je leeftijd! Maar wat bedoel je precies met "veel abstractie tonen"? Dat het lijkt dat je druk bent en veel doet, maar het voor je werkgever onduidelijk is wat je precies doet ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Laatst online: 26-05 21:22
Hierbij.

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Mooi salaris! Wat voor werkzaamheden doe je dan? En relevante werkervaring in die 4 jaar ervoor? Ik heb een soortgelijke functie, zelfde stad, maar zit hier ruim onder, ondanks een jaartje meer (relevante) werkervaring, een “bijpassende studie” en certificaten. Zet je toch aan het denken :P

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SherlockHolmes
Beldewouten! schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:18:
[...]

Nice hoor, zeker voor je leeftijd! Maar wat bedoel je precies met "veel abstractie tonen"? Dat het lijkt dat je druk bent en veel doet, maar het voor je werkgever onduidelijk is wat je precies doet ofzo?
Thanks! Met abstractie tonen bedoel ik dat je niet alleen iemand bent die zijn taken correct uitvoert, maar dat je ook nadenkt over de rol van die taken in het bedrijf, hoe die taken beter geautomatiseerd kunnen worden of aangepast kunnen worden, etc. Ik kom regelmatig met 'verbetervoorstellen' waar ik kort een business case schrijf over bepaalde processen die echt beter kunnen. Stel dat je snel als team/bedrijf groeit, dan laat je dus zien dat je naar de toekomst kijkt en jezelf eigenlijk inleeft in de rol van de manager van het team waarin je nu zit.
Stufferdt schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:46:
[...]

Mooi salaris! Wat voor werkzaamheden doe je dan? En relevante werkervaring in die 4 jaar ervoor? Ik heb een soortgelijke functie, zelfde stad, maar zit hier ruim onder, ondanks een jaartje meer (relevante) werkervaring, een “bijpassende studie” en certificaten. Zet je toch aan het denken :P
Dank, 3 jaar Cybersecurity en 1 jaar andere standaard IT. Ik ga naar klanten en geef cybersecurity advies en hou trajecten om hun security postuur te verbeteren (in het kort), en ook erg veel interne procesverbeteringen en projecten, dat laatste is waar het extra schepje vooral vandaankomt. Ohja, en soms moet je het gewoon hard spelen - maar altijd respectvol - omtrent verhoging vragen ivm externe aanbiedingen etc. CISM heb ik over 3 weken gehaald hoop ik maar verder geen certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tttimo
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20-02-2024
Members only:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-05 13:02
Members only:

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ik zou sowieso eens kijken naar je pensioen, misschien is er wel helemaal niets mis met je pakket omdat je een degelijk pensioen krijgt. Wellicht is er amper inleg en zou je wel 600€ omhoog moeten, voor nu is dat onduidelijk.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Laatst online: 26-05 21:22
SherlockHolmes schreef op zondag 18 februari 2024 @ 11:28:
Dank, 3 jaar Cybersecurity en 1 jaar andere standaard IT. Ik ga naar klanten en geef cybersecurity advies en hou trajecten om hun security postuur te verbeteren (in het kort), en ook erg veel interne procesverbeteringen en projecten, dat laatste is waar het extra schepje vooral vandaankomt. Ohja, en soms moet je het gewoon hard spelen - maar altijd respectvol - omtrent verhoging vragen ivm externe aanbiedingen etc. CISM heb ik over 3 weken gehaald hoop ik maar verder geen certificeringen.
Dan las ik je post verkeerd. Dacht dat je (enkel) intern was maar je bent ook externe consultant. Dat verklaart wel een hoger loon, al is het nog steeds heel netjes :) Ik heb bij mijn indiensttreding niet hard genoeg onderhandeld en merk dat ik datniet meer kan inhalen omdat bij ons je verhogingen vastliggen qua moment en qua mogelijkheden. Daar zit wel een verschil met bank tov commercieel natuurlijk. Hier bijvoorbeeld CISSP en CCSP gehaald het afgelopen half jaar, maar dit doet niks met je salaris.

Succes met je CISM!

[ Voor 3% gewijzigd door Stufferdt op 19-02-2024 09:53 ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 16:40

Phntm

Tlingelingeling

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwedraak
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-04-2024
SherlockHolmes schreef op zondag 18 februari 2024 @ 11:28:
[...]

Thanks! Met abstractie tonen bedoel ik dat je niet alleen iemand bent die zijn taken correct uitvoert, maar dat je ook nadenkt over de rol van die taken in het bedrijf, hoe die taken beter geautomatiseerd kunnen worden of aangepast kunnen worden, etc. Ik kom regelmatig met 'verbetervoorstellen' waar ik kort een business case schrijf over bepaalde processen die echt beter kunnen. Stel dat je snel als team/bedrijf groeit, dan laat je dus zien dat je naar de toekomst kijkt en jezelf eigenlijk inleeft in de rol van de manager van het team waarin je nu zit.

[...]

Interessant. Dan heb ik een vraag: Heb je een MsC titel nodig om in de Cybersecurity te werken of is een lager diploma al hoog genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SherlockHolmes
Blauwedraak schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:27:
[...]

Interessant. Dan heb ik een vraag: Heb je een MsC titel nodig om in de Cybersecurity te werken of is een lager diploma al hoog genoeg?
Ikzelf heb een HBO Marketing, iedereen die ik ken heeft HBO of MBO met uitzondering van een paar MSc. Zeker geen vereiste, verre van. Zal je wel helpen bij initieel binnenkomen, maar daarmee is alles ook gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-05 15:55
Hierbij.

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:20
[...]

Ligt aan wat je doet binnen de cybersecurity. Toen ik nog CISO was nam ik mensen aan met soms zelfs een Phd voor bepaalde functies binnen de GRC, vaker een master en sinds een bachelor. Maar veel security consultants die niet bij de grote vier werken hebben vaak hbo en dat gaat prima (heb zelf ook alleen Hbo gedaan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stronk
  • Laatst online: 19-05 15:48
[...]

Verschilt per vacature, maar meestal is er geen harde eis. Ik heb collega's met MBO, HBO en MsC. Wel wordt vaak gevraagd naar 'HBO werk- en denkniveau'. Dit is echter niet hetzelfde als een HBO diploma eisen. Betekent meestal gewoon het hebben van goede schriftelijke en mondelinge vaardigheden, zelfstandig kunnen werken, projectmatig werken en plannen, etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Stronk op 20-02-2024 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 16:36
[...]

Persoonlijk kan ik spreken van niet. Werk zelf in de OT cybersecurity met een MBO4 diploma en jaren hard werken om je te bewijzen en netwerk op te bouwen. Mijn functie is op papier HBO+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:52

StM

SherlockHolmes schreef op maandag 19 februari 2024 @ 14:30:
[...]

Ikzelf heb een HBO Marketing, iedereen die ik ken heeft HBO of MBO met uitzondering van een paar MSc. Zeker geen vereiste, verre van. Zal je wel helpen bij initieel binnenkomen, maar daarmee is alles ook gezegd.
Hooguit dat je HR screening stap makkelijker gaat. Uiteindelijk gaat het er om wat je daadwerkelijk kan en dat je kan commniceren, zowel mondeling als schriftelijk. Zelf toen ik nog CV's screende en veel interviews deed voor mijn manager wees ik alsnog 90+% met een MSc af, puur omdat er geen enkele vorm van interesse voor het veld uit sprak. Maar ik zit wel in een enorme niche (Hardware/firmware security reviews en exploit development).

Mijn mentor toen ik zelf begon was een muziekleraar met een niet afgemaakt studie natuurkunde, maar wel research presentaties op relevante conferenties. Zelf heb ik door de jaren heen minstens 3 mensen helpen aannemen die geen enkel diploma hadden. Ze hadden wel allemaal een sterk track record dat aantoonde dat ze op weg waren richting een succesvolle cariere in deze richting en hebben dit in de jaren er na ook meer dan waargemaakt.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 14:05
Ik moet wel zeggen dat ik je salaris aan de lage kant vind gekeken naar je werkervaring. Ik zou eens gaan kijken of een salaris verhoging mogelijk is, minimaal
Members only:
verdienen moet makkelijk te doen zijn, zeker gezien de regio waar je woont. Tegenwoordig zie ik junioren die je huidige salaris aangeboden krijgen zonder te onderhandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:16
Naast wat andere mensen hebben opgemerkt, is je werkervaring aan de hoge kant voor je leeftijd. Zeker niet onmogelijk, maar gaat het om vijf jaar fulltime werkervaring, of heb je stages/bijbaantjes meegeteld?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 14:56

Nyarlathotep

Crawling Chaos

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 44
• Opleiding: MAVO D
• Werkervaring: zo'n 15 jaar (semi) relevant
• (Woon) Locatie: Regio Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Identity & Access Management
• Werkgever/branche: Finance
• (Werk) Locatie(s): Regio Amsterdam
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: ~50 minuten enkele reis
• Thuiswerken: Ja, 1 of 2 dagen per week

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4600,-
• Bonus, toeslagen, etc: Persoonlijk Budget, 7% geloof ik
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€70.000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: NB
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Standaard?
• Mobiliteit per jaar: Reiskostenvergoeding (bus/trein abbo)[
• Overige: Laptop, telefoon, ruim opleidingsbudget (ook voor niet direct gerelateerde zaken)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €~70.000

Ik mag niet klagen... Het duurde bij mij allemaal wat langer vanwege het gebrek aan een gedegen opleiding. Nu heb ik veel vrijheid, en is het einde nog niet in zicht. Dit jaar eens met de manager in conclaaf over een vervolgpad. En dit jaar ook mijn opleidingsbudget maar eens leegtrekken >:)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basmoot
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:41
Jaarlijkse update:
Sinds kort een nieuwe opdracht in de buurt, minder uitdagende opdracht maar wel meer tijd voor privézaken. Komende periode krijg ik meer tijd om te ontdekken waar ik heen wil groeien en welke opdracht hierbij hoort. Leer verder genoeg in extra opdrachten bij kleine klanten in de interne uren.

Afdronk bij eindejaargesprek helaas negatief ondanks goede beoordeling, enige verhoging was de verplichte CAO verhoging vanuit klant (inlenersbeloning :) ). Dit viel toch net verkeerd gezien de hoge werkdruk en resultaten die geboekt zijn in 2023.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26 > 27
• Opleiding: HBO technische bedrijfskunde + WO master information management & BI + LSS greenbelt & PO certificaten
• Werkervaring: 3.5 jaar > 4.5 jaar + 1 jaar parttime
• (Woon) Locatie: Zuid-Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Product Owner Robotics > Business Consultant in automatisering
• Werkgever/branche: Opdracht in financiële sector / detachering
• (Werk) Locatie(s): Utrecht > Zuid-Limburg
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 40 (36u opdracht / 4u intern op andere opdrachten)
• Reistijd: 2.5u enkele reis > max 10 minuten fietsen/rijden
• Thuiswerken: 2 á 3 dagen
• Werkdruk: Hoog > gemiddeld tot laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4576 > € 4912
• Vakantiegeld: €4400 > €4715
• Bonus, toeslagen, etc:4576 > ~1000 afhankelijk van uren
• Dertiende/veertiende maand: €0 > € 4912 (maandelijks uitbetaald)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 69.500~

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 4800 = 66% maar i.c.m. leeftijdsstaffel is werkelijke inleg veel lager..
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: StiPP Plusregeling
• Mobiliteit per jaar: € 7800 (maandelijks uitbetaald)
• Overige: €5000 opleidingsbudget, 17 euro thuiswerkvergoeding, laptop, tel en stedentripjes met collega's etc..
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 87.000~

Positieve kant:
  • Betere werk/privé balans
  • Mobiliteit steek ik grotendeels in eigen zak
  • Standaard 13e maand en urenbonus ipv geen standaard
Negatief
  • Stipp Pensioen is nogsteeds matig
  • Idee dat hard werken niet wordt beloond

[ Voor 20% gewijzigd door Basmoot op 21-02-2024 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:44
Afdronk bij eindejaargesprek helaas negatief ondanks goede beoordeling, enige verhoging was de verplichte AO verhoging vanuit klant (inlenersbeloning :) ). Dit viel toch net verkeerd gezien de hoge werkdruk en resultaten die geboekt zijn in 2023.
Loonsverhoging bij goede resultaten vind ik altijd lastig en anders dan bonus. Als WG een keer een slecht jaar draait dan zouden lonen ook omlaag moeten?

[ Voor 0% gewijzigd door Ardana op 22-02-2024 14:08 . Reden: Svp quote-tags gebruiken, deze toegevoegd. ]

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• uuldriks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-05 15:01
Chief schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 01:55:
Afdronk bij eindejaargesprek helaas negatief ondanks goede beoordeling, enige verhoging was de verplichte AO verhoging vanuit klant (inlenersbeloning :) ). Dit viel toch net verkeerd gezien de hoge werkdruk en resultaten die geboekt zijn in 2023.

Loonsverhoging bij goede resultaten vind ik altijd lastig en anders dan bonus. Als WG een keer een slecht jaar draait dan zouden lonen ook omlaag moeten?
Bij voorkeur wel, laten we niet naïef zijn over de gemiddelde werkgever :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ProSmikkel
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-11-2024
1. Wie ben je:
Leeftijd: 32
Opleiding: HBO-ICT - software engineering
Werkervaring: 8 jaar
(Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
Functie: Lead developer in scrum team van 8 man
Werkgever/branche: Industrie
• (Werk) Locatie(s): Noord-Brabant, 3 dagen kantoor 2 thuis over het algemeen, soms andersom
Aantal vakantiedagen: 20 (en 20 dagen in flexbudget)
Gewerkte uren/week: 40
Reistijd: 30. Min
Werkdruk: gemiddeld met pieken afhankelijk van projecten

3. Wat verdien je:
Vast maandsalaris (bruto): €5790,-
Vakantiegeld: 8 %
Bonus, toeslagen, etc:geen
Dertiende/veertiende maand: geen
Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €75.038

Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €5628(jaarlijks)
Type pensioenregeling / pensioenfonds: **
Mobiliteit : €0,21 km vergoeding
Overige: sport abonnement, 20 dagen flexbudget (vakantie of uitcashen) €5772
Package: (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €86.483

Best tevreden hier mee, verwachting is a.s. beoordeling (maart 2024) 5,5% erbij en dus dik €6100 p.m.

[ Voor 11% gewijzigd door ProSmikkel op 23-02-2024 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
sanane schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:42:
[...]

De 2 weken zijn bijna voorbij, heb je al iets op papier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-05 15:45
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 7 jaar
• (Woon) Locatie: Twente

2. Wat doe je:
• Functie: Fotograaf
• Werkgever/branche: Retail non-food
• (Werk) Locatie(s): Twente
• Reistijd: 15 á 20 min
• Thuiswerken: N.v.t.
• Werkdruk: Laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3180,-
• Bonus, toeslagen, etc: N.v.t.
• Dertiende/veertiende maand: N.v.t.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €41.212,-

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €3,516,- jaarlijks
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Standaard
• Mobiliteit per jaar: €0,23 km vergoeding
• Overige: N.v.t.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €4.950,-

Voor de functie i.c.m. locatie naar mijn idee niet slecht maar er is erg weinig vergelijkingsmateriaal. Het overgrote gedeelte aan collega's zijn ZZP'er.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:10
jongetje schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:25:
[...]

De 2 weken zijn bijna voorbij, heb je al iets op papier?
Yep het is geregeld. 8% salarisverhoging gekregen en eenmalig €1500 bruto. Dus ik ben tevreden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door Chip. op 25-02-2024 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-05 07:18
Hey collega, is dat schaal 9?

Ik zal ook maar eens posten na al heel lang mee te lezen:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-05 15:55
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:20

Mystikal

It never hurts to help!

Members only:

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:06
Karige lijst, kan je de nieuwe versie uit de beginpost gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mso
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-04 09:54

mso

Raden naar mogelijke werkgever is niet nuttig, de poster heeft gekozen om deze niet te noemen.

[ Voor 84% gewijzigd door t_captain op 27-02-2024 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seph32
  • Laatst online: 20-05 15:49
Het is inmiddels 2024 en veel mensen hebben inflatiecorrectie gekregen. Is mij. Salaris nog steeds marktconform?

[

[ Voor 82% gewijzigd door seph32 op 07-03-2024 00:27 ]

Specs

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Het enige wat ik mijzelf soms afvraag is waarom mensen met 10+ jaar IT ervaring niet gaan zzp'en.

Ik heb deze stap ook genomen na 9-10 jaar ervaring. Het verdiend leuker, er is maar weinig eigen administratie om te doen en de onzekerheid is veel kleiner dan de meeste mensen denken.

Tja je moet zelf je pensioen opzij zetten, je belasting regelen, je btw en je inschrijven bij kvk. Ik was eerst ook huiverig, maar het is de beste keuze ooit geweest voor mij.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-05 18:00

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

nemesis2212 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 07:57:
Het enige wat ik mijzelf soms afvraag is waarom mensen met 10+ jaar IT ervaring niet gaan zzp'en.
Omdat ZZP'en domweg niet bij iedereen past.

Ik heb bijna 30 jaar IT ervaring, waarvan inmiddels zo'n 4 als manager, maar heb voor mezelf heel duidelijk dat ik geen ambitie heb ZZP'er te zijn. Dat wil niet zeggen dat ik niet ondernemend ben, maar intrapreneurship past om allerlei redenen beter bij me dan entrepreneurship.

Loondienst heeft voor veel mensen voordelen die voor hen, ruim opwegen tegen de nadelen. Het is een keuze die om veel meer gaat dan een verondersteld hoger inkomen. (Wat lang niet in alle gevallen zo is als je kijkt naar de lange termijn.)
Ik heb deze stap ook genomen na 9-10 jaar ervaring. Het verdiend leuker, er is maar weinig eigen administratie om te doen en de onzekerheid is veel kleiner dan de meeste mensen denken.

Tja je moet zelf je pensioen opzij zetten, je belasting regelen, je btw en je inschrijven bij kvk. Ik was eerst ook huiverig, maar het is de beste keuze ooit geweest voor mij.
Voor jou wel, maar het is zeker niet voor iedereen, IT'er of niet, de beste keuze.

[ Voor 0% gewijzigd door unezra op 29-02-2024 08:59 . Reden: typo ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04:18
Het enige wat ik mijzelf soms afvraag is waarom mensen met 10+ jaar IT ervaring niet gaan zzp'en
Ik vraag mij ook wel eens af waarom niet alle mensen in het onderwijs en in de zorg gaan zzp'en. Mensen verdienen meer, kunnen zelf leuke klussen kiezen en kunnen eisen stellen aan de werkzaamheden.

Zal wel flinke nadelen gaan opleveren voor het sociale systeem, de overheid, de bezetting op scholen en de ontwikkelingen op scholen. Mja

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:28

Omdat wellicht niet voor iedereen het "meer kunnen verdienen" de hoogste prioriteit heeft.
Daarnaast is het in loondienst goed mogelijk om in bepaalde rollen en ruime ervaring meer te verdienen dan als ZZP-er.

De een wil graag zelfstandig werken, ondernemen, eigen opdrachten zoeken, meer verdienen dan in loondienst. De ander wil graag een bedrijf laten groeien, strategie en visie vormgeven. Lange termijn planning maken en deze realiseren, of simpelweg ergens bij willen horen.

Er zijn zoveel drijfveren om in loondienst te blijven of om zelfstandig te worden. Geld is niet altijd het enige argument om het wel of niet te doen.

wijze woorden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:55

Metalfreak

Hoije woh!

Je kunt je nu echt niet indenken dat dit niet voor iedereen geschikt is? Ik zou er doodongelukkig van worden in elk geval. Voor elk geslaagd geval zijn er minstens net zo veel gefaalde pogingen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:20

krietjur

Where am I?

Metalfreak schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 08:27:
[...]

Je kunt je nu echt niet indenken dat dit niet voor iedereen geschikt is? Ik zou er doodongelukkig van worden in elk geval. Voor elk geslaagd geval zijn er minstens net zo veel gefaalde pogingen.
Precies dit inderdaad. Ik werk nu zo'n 20 jaar in IT, laatste 3 jaar als IT Manager. Zou ik meer kunnen verdienen als ZZP-er? Wellicht. Maar geld is ook niet alles. Zou ik er gelukkiger van worden? Vrijwel zeker niet. Ik gedij het beste in een fijn bedrijf waar we een mooi product maken, met fijne collega's om me heen. Ik werk ook vrijwel altijd vanuit kantoor en zelden thuis. Laat mij maar lekker in loondienst blijven.

M'n vrouw daarentegen is ZZP-er en is daarmee juist weer dolgelukkig. Ieder z'n ding :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nemesis2212
Klopt ieder zijn ding, bij de ene past het wel en de ander niet. Als je heel lang bij 1 bedrijf wilt blijven is zzp'en maybe niet altijd de juiste keuze. Maar zelfs met zzp'en en een jaar contract die meerdere jaren verlengd kan worden kan je zelfs leuke collega's hebben, werken aan mooie projecten of producten.

Geld is idd niet alles en zeker niet altijd de enige of de nummer 1 drive, maar de vrijheid (kiezen van opdrachten) heeft ook voor sommige zijn voordelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• s9908129
  • Laatst online: 01-03-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 42
• Opleiding: WO Werktuigbouwkunde
• Werkervaring: 18 jaar
• (Woon) Locatie: Overijssel

2. Wat doe je:
• Functie: R&D Engineer Aerospace
• Werkgever/branche: luchtvaartindustrie
• (Werk) Locatie(s): Drenthe
• Aantal vakantiedagen: 25 + 15 ADV
• Reistijd: 45min
• Thuiswerken: 50%
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €7700
• Bonus, toeslagen, etc: winstafhankelijke uitkering
• Dertiende/veertiende maand: -
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): k€100

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 72%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: pensioenfonds
• Mobiliteit per maand: €150
• Overige: thuiswerk vergoeding €17/mnd
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:55

Metalfreak

Hoije woh!

nemesis2212 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 08:38:
Klopt ieder zijn ding, bij de ene past het wel en de ander niet. Als je heel lang bij 1 bedrijf wilt blijven is zzp'en maybe niet altijd de juiste keuze. Maar zelfs met zzp'en en een jaar contract die meerdere jaren verlengd kan worden kan je zelfs leuke collega's hebben, werken aan mooie projecten of producten.

Geld is idd niet alles en zeker niet altijd de enige of de nummer 1 drive, maar de vrijheid (kiezen van opdrachten) heeft ook voor sommige zijn voordelen.
Die vrijheid die jij noemt, kan voor anderen juist zelfs als een enorm blok aan de been werken. Continu de druk hebben om maar weer nieuwe opdrachten te vinden en de continue onzekerheid of je wel weer een nieuwe opdracht vindt, daar moet je ook maar tegen kunnen.

En als ik naar mezelf kijk: ik heb echt tijd nodig om ergens te aarden, de lengte van opdrachten is daar meestal veel te kort voor. Meerjarige contracten lijken me niet bepaald het doel van zzp-en, dat is gewoon een verkapt dienstverband (alleen dan tegen belachelijke kosten voor het bedrijf dat je inhuurt)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• nemesis2212
Metalfreak schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 08:44:
[...]

Die vrijheid die jij noemt, kan voor anderen juist zelfs als een enorm blok aan de been werken. Continu de druk hebben om maar weer nieuwe opdrachten te vinden en de continue onzekerheid of je wel weer een nieuwe opdracht vindt, daar moet je ook maar tegen kunnen.

En als ik naar mezelf kijk: ik heb echt tijd nodig om ergens te aarden, de lengte van opdrachten is daar meestal veel te kort voor. Meerjarige contracten lijken me niet bepaald het doel van zzp-en, dat is gewoon een verkapt dienstverband (alleen dan tegen belachelijke kosten voor het bedrijf dat je inhuurt)
Ik snap wat je zegt. Daarom kies ik bv nooit voor 3 of 6 maand opdrachten, omdat ik ook geen zin heb om steeds verder te zoeken als je ergens net een beetje ingewerkt bent. Ik heb wel gehoord dat er zzp' er zijn die jaren lang (steeds verlengd worden) bij bedrijven werken. Dat geeft ergens ook wel rust, zodat je je niet druk hoeft te maken over het weer opnieuw moeten zoeken naar iets. Maar ik snap het voordeel van vast dienstverband ook echt wel, dit heb ik ook lang gedaan en geeft ook een fijn gevoel, dat je niet hoeft na te denken over zoeken naar wat nieuws.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Met het gevaar om als wannabee mod aangezien te worden: Zullen we de discussie over wel of geen ZZP'er worden niet in dit topic voeren :)

s9908129 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 08:43:
...
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: weet ik niet
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: weet ik eigenlijk niet
...
Op zich een heel mooi basis salaris, maar ik zou je toch aanraden om je eens te verdiepen in je pensioen.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

• s9908129
  • Laatst online: 01-03-2024
thnx voor je reactie, deze had ik wel verwacht. Ik zit gewoon, zonder enige keuzemogelijkheid, in een pensioenfonds

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-05 18:00

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Equator schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:17:
Met het gevaar om als wannabee mod aangezien te worden: Zullen we de discussie over wel of geen ZZP'er worden niet in dit topic voeren :)
Ik zat ook al een haakje te zoeken naar Algemeen arbeidsmarkt topic waar deze discussie volgens mij beter past. :) (Ach en een voorzichtige nudge richting een topic dat zelfs hier onder gewoon vermeld staat lijkt me niet echt problematisch.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• MFM101
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 18:01
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30+
• Werkervaring: 2 jaar relevant - 5 jaar minder relevant
• (Woon) Locatie: Zuid-holland

2. Wat doe je:
• Functie: Mendix developer
• Werkgever/branche: Logistiek
• (Werk) Locatie(s): Zuid Holland
• Reistijd: 20 minuten enkele reis
• Thuiswerken: 2 keer per week

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5150
• Vakantiegeld: €4944
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €66744

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € eigen bijdrage 5% / werkgever 16%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: nnb
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: 0
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €66744 / pensioen nnb

[ Voor 8% gewijzigd door MFM101 op 29-02-2024 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nemesis2212
MFM101 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:28:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30+
• Werkervaring: 2 jaar relevant - 5 jaar minder relevant
• (Woon) Locatie: Zuid-holland

2. Wat doe je:
• Functie: Mendix developer
• Werkgever/branche: Logistiek
• (Werk) Locatie(s): Zuid Holland
• Reistijd: 20 minuten enkele reis
• Thuiswerken: 2 keer per week

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5150
• Vakantiegeld: €4944
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €66744

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € eigen bijdrage 5% / werkgever 16%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: nnb
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: 0
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €66744 / pensioen nnb
je leeftijd is 30+. Durf je niet je leeftijd te noemen of denk je dat het niet van toepassing is? Want naar mijn idee zit er wel een verschil in ervaring en wat iemand verdiend als die 31 is of 39.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kaizah
  • Laatst online: 21-04 17:14
Jaar update

Members only:

[ Voor 28% gewijzigd door Kaizah op 20-03-2024 13:52 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ShadowWorrier
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-10-2024
Even een update sinds 2018, zelfde werkgever maar wel promotie gehad :)

1. Wie ben je:
• Leeftijd:32 38
• Opleiding:Wo Information science
• Werkervaring: 8 14 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-nederland

2. Wat doe je:
• Functie: IT Security officer CISO
• Werkgever/branche: retail
• (Werk) Locatie(s): Noord-nederland
• Aantal vakantiedagen: 40
• Uren/week: 40
• Reistijd: 30m
• Werkdruk: normaal
• Thuiswerken : ja, ongeveer 50/50

[3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 8500
• Bonus, toeslagen, etc: ~12%
• Dertiende/veertiende maand: ja
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~ € 125.000/jaar

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € geen idee, weet wel dag t prima pensioen is als ik naar mijnpensioenoverzicht ga
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: € 1250/maand leasebudget uitgekeerd,
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 140.000 maar vind ik niet kloppen want van dat mobiliteibudget moet ik wel mijn eigen auto betalen

zit hier inmiddels alweer een tijdje maar werk blijft leuk :) plus salaris technisch denk ik echt dat ik richting zzp zou moeten gaan als ik daar in zou willen groeien maar ik ben hier al dik tevreden mee

[ Voor 23% gewijzigd door ShadowWorrier op 29-02-2024 21:40 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ik vind 't het altijd wel grappig. Mensen die echt op 3x+ modaal zitten op één salaris zijn zoó druk met werken dat ze vergeten hun hele lijstje in te vullen of ze vergeten dat hier: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) - De template voor salarissen de laatste template te vinden is. ;)

@ShadowWorrier springt 6 jaar in leeftijd vooruit, maar gebruikt ook nog het lijstje van 6 jaar geleden. :)
Members only:

@MFM101 raad ik aan met 30+ een keer te kijken op https://www.mijnpensioenoverzicht.nl/ wat hij straks overhoudt, want hij is niet bekend met z'n pensioen, hier vind je ook nog wat info: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) - Pensioen
@s9908129 vliegt er een lijstje in met twee posts in 13 jaar GoT, maar kan z'n pensioen niet duiden en vliegt weer door eer hij z'n hele package bij elkaar optelt.
@Mystikal heeft bezuinigd op z'n lijstje

Fijn dat jullie delen, maar het is vooral heel nuttig als je het hele lijstje invult en waar mogelijk wat context en uitleg geeft :>

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:02

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik snap ook niet dat niet iedereen finance controller wordt, het is super leuk werk, uitdagend , flexibel met thuiswerken en salaris is prima.
;).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowWorrier
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-10-2024
@True
Of in mijn geval lui :p dit was makkelijker qua update

Maar ik zal hem eens refreshen :)

Edit: aangepast!

[ Voor 10% gewijzigd door ShadowWorrier op 29-02-2024 21:45 ]

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:34

g0tanks

Moderator CSA
'Internationaal' is een vrij karige beschrijving van werkgever/branche. Is je werkgever gerelateerd aan je opleiding?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• geenbelasting
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 19-07-2024
geenbelasting schreef op zondag 23 april 2023 @ 21:32:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: WO Bachelor Fiscaal Recht
• Werkervaring: 0 relevant
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Juridische Medewerker (via uitzendbureau)
• Werkgever/branche: Rijksoverheid
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen: 25 dagen obv 40u werkweek
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: 50 minuten
• Thuiswerken: 1-2 dagen
• Werkdruk: Laag (4/10)

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2900 obv 36 uur
• Vakantiegeld: 8,3%
• Bonus, toeslagen, etc: n.v.t
• Dertiende/veertiende maand: 8,3%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 30.000 +/-
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: Master Fiscaal Recht (nog niet afgerond)
• Werkervaring: 1 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Fiscaal medewerker
• Werkgever/branche: Overheid
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen: 144 uur + 64 IKB-uren (op basis van 36 uur)
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: 50 min +/-
• Thuiswerken: 2 dagen in de week
• Werkdruk: Laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3.238 obv 36 uur
• Vakantiegeld: 8% (deel van IKB)
• Dertiende/veertiende maand: 8,37% (deel van IKB)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €45.226 obv 36 uur

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: -
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: -
• Mobiliteit per jaar: OV-kaart
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €40.201 +/- obv 32 uur.

Een kleine update na een jaar. Inmiddels een vast contract en een functieschaal omhoog. Dit ging gepaard met een kleine 300 euro p/m meer loon. Ik verwacht eind kalenderjaar mijn master te hebben afgerond en hoop dan wel een flinke stap vooruit te maken. _/-\o_

• Kaizah
g0tanks schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 21:31:
[...]

'Internationaal' is een vrij karige beschrijving van werkgever/branche. Is je werkgever gerelateerd aan je opleiding?
Ter aanvulling: Ik ben verantwoordelijk voor het vastgoed portfolio wereldwijd en is het zeker gerelateerd aan mijn opleiding.

• Wim-M
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-05 08:17
Kaizah schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 22:07:
[...]

Ter aanvulling: Ik ben verantwoordelijk voor het vastgoed portfolio wereldwijd en is het zeker gerelateerd aan mijn opleiding.
Mooie package. Wel grappig dat je met een wereldwijde vastgoedportfolio in beheer en een gerelateerde WO opleiding vorig jaar in het 'Vastgoed als investering'-topic nog advies vroeg over de juiste manier om rendement te berekenen. :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kaizah
Wim-M schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 23:12:
[...]

Mooie package. Wel grappig dat je met een wereldwijde vastgoedportfolio in beheer en een gerelateerde WO opleiding vorig jaar in het 'Vastgoed als investering'-topic nog advies vroeg over de juiste manier om rendement te berekenen. :D
Detective. Ik wist zelf niet meer dat ik dat had gepost.

Vastgoed is zeer uitgebreid. Van ontwikkelaar, investeerder tot gebruiker of beleidsmaker.

In die hoedanigheid ben ik ook geen expert, m.b.t. verhuren van voormalig woning.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:44
Update na 4 jaar en 2 promoties verder:

. Wie ben je:
• Leeftijd: 41 45
• Opleiding: WO
• Werkervaring: 13 17 jaar
• (Woon) Locatie: Singapore

2. Wat doe je:
• Functie: Executive Director Head of APAC
• Werkgever/branche: Herverzekering (M&A en vermogensbeheer tak, eindverantwoordelijk voor divisie in APAC regio met >$25B onder beheer)
• (Werk) Locatie(s): Singapore
• Uren/week: Gemiddeld 50. Gemiddelde werkweer is iets voor 8am in mijn kantoor zitten om rond 6pm weer te vertrekken. 2-3x in de avond nog calls met US/EU collega's. Werk 1-2 dagen vanuit huis
• Reistijd: < 1/2 uur woon/werk. Occasional travel met het vliegtuig] Stuk meer werkgerelateerde reizen
• Werkdruk: Zeker niet de baan met hoogste werkdruk die ik ooit heb gehad

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): S$31,500 S$46,000
• Vakantiegeld: 0.0
• Dertiende/veertiende maand: 0.0
• Pensioeninleg per jaar: S$18,000 / jaar in cash. Bedrag in lijn met de richtlijnen voor lokale werknemers maar die moeten het rechtstreeks afdragen als individuele pensioenpremie
• Mobiliteit per jaar: 0.0
• Overige: Ermmhh.....laptop, nieuwe mobiel iedere 2 jaar de je daarna mag houden en nog meer meuk
• Winstdeling/bonus: At target 100% van jaarsalaris waarvan 60% cash, 40% in aandelen met 2 jaar vesting. Geen cap. Ben nu ongeveer 8 jaar bij deze WG en bonus pas 1x onder de 1.6x geweest vanwege pandemie

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Pagina: 1 ... 190 ... 211 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.