Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:21
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:24
@Chief mooie carrière! Om het een beetje in perspectief te zetten, is het leven in Singapore veel duurder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:05
Hetisookwat schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:25:
***members only***

***members only***
Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Googolplex1
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-09 16:05
Inmiddels 1,5 jaar in dienst bij deze werkgever en ze zijn erg tevreden. Dat laten ze gelukkig ook blijken in een financiële waardering. De bonus wordt dit jaar zelfs 125% uitgekeerd (voor de duidelijkheid: 25% extra, niet 125% extra)

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piandao
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17-02 11:22
Inmiddels weer een tijdje verder en voor mijn gevoel een mooie stap mogen maken. T.o.v. oude werkgever (zie hieronder).
Piandao schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:02:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 20.
• Opleiding: HBO-ICT (niet afgerond).
• Werkervaring: 1.5 jaar.
• (Woon) Locatie: Utrecht.

2. Wat doe je:
• Functie: System Engineer.
• Werkgever/branche: MKB ICT Dienstverlening.
• (Werk) Locatie(s): Utrecht.
• Aantal vakantiedagen: 27.
• Gewerkte uren/week: 40.
• Reistijd: 10 minuten met de auto.
• Werkdruk: Gemiddeld.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2700.
• Vakantiegeld: € 2916.
• Bonus, toeslagen, etc: -
• Dertiende/veertiende maand: € ~1000.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 36.316.

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Er is wel een bijdrage, ik heb helaas de info niet de bij de hand.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenfonds.
• Mobiliteit per jaar: Lease auto van de zaak, mag ik binnenkort uitzoeken. Gaat waarschijnlijk een VW ID3 worden. Collega's rijden allemaal een Tesla Model 3 met 8% bijtelling..... 8)7
• Overige: Laptop.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 36.316 + Auto natuurlijk, weet alleen niet wat zo'n wagen bruto bovenop je salaris zou toevoegen.

Tja, ik denk dat ik het netjes doe gezien mijn leeftijd.
Nieuwe werkgever:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 21
• Werkervaring: ~3 jaar.

2. Wat doe je:
• Functie: IT Support Engineer.
• Werkgever/branche: Software ontwikkelaar.
• Aantal vakantiedagen: 25.
• Reistijd: 10 minuten.
• Thuiswerken: Ja 50%.
• Werkdruk: Laag.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3250.
• Vakantiegeld: €3510.
• Bonus, toeslagen, etc: Geen idee nog.
• Dertiende/veertiende maand: /.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 42120.

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Er is wel een bijdrage, ik heb helaas de info niet de bij de hand. Wel weet ik dat mijn werkgever de premie volledig voor zichzelf neemt, deed mijn vorige werkgever niet, scheelt toch 80 bruto euro in de maand.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenfonds
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige: Laptop + mobiel
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 42120 + een onbekende winstdeling.

Ik denk dat ik een mooie stap heb gemaakt, ik wil graag een huis kopen en met dit salaris wordt het een stuk reëler. Wel jammer van de auto die ik moet inleveren... Als ik naar de rest van de salarissen hier kijk voelt het wel alsof ik achterloop, maar gezien mijn ervaring / leeftijd zou dat wel moeten meevallen, tenminste dat hoop ik :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 22:36

JaQ

De Cheetah schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:50:
@Chief mooie carrière! Om het een beetje in perspectief te zetten, is het leven in Singapore veel duurder?
Zolang je geen kinderen op internationale school hebt, niet (of i.i.g. weinig) alcohol drinkt, matig bent met rundvlees en geen auto wil hebben is Singapore goedkoper dan Amsterdam.

Het is dus een uitstekend salaris voor een uitzonderlijke baan, maar tegelijk lees ik tussen de regels dat @Chief werkdruk wel anders interpreteert dat veel mensen in dit topic. (Door te stijgen qua functie komt er ook een soort van normvervaging over wat werkdruk is, althans: dat is mijn ervaring als recent ex-head of cloud van de grootste bank van Nederland)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:44
Werkdruk wordt inderdaad anders ervaren bij hogere functies. Ik ben een aantal jaar CISO geweest bij een grote fintech en je hebt maar een paar momenten per jaar met hoge werkdruk (audits). Voor de rest ben je gemiddeld gezien “gewoon” bezig, maar dat is vaak wel de gehele dag plus nog een flink aantal uur in het weekend.je werk is je leven en je hobby. In mijn geval had ik er genoeg van omdat ik meer tijd met mijn gezin wilde doorbrengen

[ Voor 15% gewijzigd door Orangelights23 op 02-03-2024 07:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:52
Chief schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 01:43:
Update na 4 jaar en 2 promoties verder:

. Wie ben je:
• Leeftijd: 41 45
• Opleiding: WO
• Werkervaring: 13 17 jaar
• (Woon) Locatie: Singapore

2. Wat doe je:
• Functie: Executive Director Head of APAC
• Werkgever/branche: Herverzekering (M&A en vermogensbeheer tak, eindverantwoordelijk voor divisie in APAC regio met >$25B onder beheer)
• (Werk) Locatie(s): Singapore
• Uren/week: Gemiddeld 50. Gemiddelde werkweer is iets voor 8am in mijn kantoor zitten om rond 6pm weer te vertrekken. 2-3x in de avond nog calls met US/EU collega's. Werk 1-2 dagen vanuit huis
• Reistijd: < 1/2 uur woon/werk. Occasional travel met het vliegtuig] Stuk meer werkgerelateerde reizen
• Werkdruk: Zeker niet de baan met hoogste werkdruk die ik ooit heb gehad

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): S$31,500 S$46,000
• Vakantiegeld: 0.0
• Dertiende/veertiende maand: 0.0
• Pensioeninleg per jaar: S$18,000 / jaar in cash. Bedrag in lijn met de richtlijnen voor lokale werknemers maar die moeten het rechtstreeks afdragen als individuele pensioenpremie
• Mobiliteit per jaar: 0.0
• Overige: Ermmhh.....laptop, nieuwe mobiel iedere 2 jaar de je daarna mag houden en nog meer meuk
• Winstdeling/bonus: At target 100% van jaarsalaris waarvan 60% cash, 40% in aandelen met 2 jaar vesting. Geen cap. Ben nu ongeveer 8 jaar bij deze WG en bonus pas 1x onder de 1.6x geweest vanwege pandemie
Eh, wanneer gaan we boek rechten terug zien in dit lijstje? Chief uncles boek :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 00:24

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Piandao schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 18:14:
Inmiddels weer een tijdje verder en voor mijn gevoel een mooie stap mogen maken. T.o.v. oude werkgever (zie hieronder).

[...]

Nieuwe werkgever:

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Er is wel een bijdrage, ik heb helaas de info niet de bij de hand. Wel weet ik dat mijn werkgever de premie volledig voor zichzelf neemt, deed mijn vorige werkgever niet, scheelt toch 80 bruto euro in de maand.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 42120 + een onbekende winstdeling.

Ik denk dat ik een mooie stap heb gemaakt, ik wil graag een huis kopen en met dit salaris wordt het een stuk reëler. Wel jammer van de auto die ik moet inleveren... Als ik naar de rest van de salarissen hier kijk voelt het wel alsof ik achterloop, maar gezien mijn ervaring / leeftijd zou dat wel moeten meevallen, tenminste dat hoop ik :)
Je loopt eerder voor imo. Ken mensen met 5 jaar ervaring en mbo die minder verdienen in dezelfde functie.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjaturtle
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 23-03-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: bachelor informatica
• Werkervaring: 12 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Backend software developer
• Werkgever/branche: Financien
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 45 min bij trein
• Thuiswerken: 2 dagen
• Werkdruk: hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €13.100
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: Nee
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €169.776

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 4%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: geen idee
• Mobiliteit per jaar: OV-kart
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € €169.776

Ik begon met een salaris van vijf cijfers. Ik had verhogingen in percentages met dubbele cijfers op de baan. Ik werk met Java en alleen ik ken enkele delen van de code.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:26

Termy

valt er nog wat te fragge?

@ninjaturtle Heeft die toko gewoon geld teveel of waarom krijg je zoveel betaald voor ogenschijnlijk simpel werk..?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Termy schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:50:
@ninjaturtle Heeft die toko gewoon geld teveel of waarom krijg je zoveel betaald voor ogenschijnlijk simpel werk..?
Denk dat de laatste zin een hoop zegt toch? Salaris dekt tijdelijk een stukje bedrijfsrisico af..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@ninjaturtle mooi lijstje waar denk ik weinig mensen aan komen. Tegelijkertijd: leuk dat jij de enige bent die stukjes van bepaalde code snapt, maar software heeft niet een eeuwige levensduur. Ooit gaat dat de schop op en dan is je USP niet meer valide. Ik hoop dat je je dat realiseert :)

En verder zit je natuurlijk in een gouden kooi. Fijn als je het naar je zin hebt, minder fijn als je jaren het zelfde rondje moet draaien. Gezien je kennis en ervaring ga je elders max de helft krijgen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

The Eagle schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 14:36:
@ninjaturtle mooi lijstje waar denk ik weinig mensen aan komen. Tegelijkertijd: leuk dat jij de enige bent die stukjes van bepaalde code snapt, maar software heeft niet een eeuwige levensduur. Ooit gaat dat de schop op en dan is je USP niet meer valide. Ik hoop dat je je dat realiseert :)
Jobsecurity.
Onverstandig van werkgever én vooral, valse schijn.
1x een manager die de bezem er doorheen haalt en *byebye*. :w
En verder zit je natuurlijk in een gouden kooi. Fijn als je het naar je zin hebt, minder fijn als je jaren het zelfde rondje moet draaien. Gezien je kennis en ervaring ga je elders max de helft krijgen.
Ah. Nu zinvol sparen, beleggen, etc, en vooral *niet* wennen aan dat hoge salaris.
Dan komt het wel goed.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• devfe
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14-03-2024
35 jaar oud en intelligent/gewild genoeg om 13k per maand te krijgen, en dan geen idee hebben wat er qua pensioen geregeld is. Ik vind het apart.

[ Voor 196% gewijzigd door devfe op 02-03-2024 15:07 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

devfe schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 14:55:
35 jaar oud en intelligent/gewild genoeg om 13k per maand te krijgen, en dan geen idee hebben wat er qua pensioen geregeld is. Ik vind het apart.
En speciaal geregistreerd om dit alleen te posten… ik zeg ignore en weer door met de orde van de dag…

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Piandao schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 18:14:

[...]

Nieuwe werkgever:

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Gezien leeftijd, opleiding en werkervaring, is je salaris relatief hoog.
Indeed spreekt over gemiddeld € 2.883 per maand, werkzoeken.nl zelfs over €2500.Nu moet ik wel zeggen dat het om gemiddelden gaat en ook dergelijke websites niet altijd volledig betrouwbaar zijn. Maar €3250 bij 3 jaar werkervaring, een mbo opleiding en werkzaam als IT support engineer, is in mijn beleving nog altijd aan de hoge kant.

[ Voor 5% gewijzigd door unezra op 02-03-2024 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devfe
.

[ Voor 99% gewijzigd door devfe op 02-03-2024 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

devfe schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 15:04:
[...]

Snap niet hoe je daar bij komt, want dat klopt niet als je m'n profiel checkt. Maar vooruit, zal mijn comment verwijderen gezien het niets toevoegt aan de discussie.
Ik gok dat @Tylen op @ninjaturtle doelde. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devfe
Oh, LOL. Ja dat lijkt me iets logischer inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:37
unezra schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 15:04:
[...]

Indeed spreekt over gemiddeld € 2.883 per maand, werkzoeken.nl zelfs over €2500.
Moet zeggen dat dit nog relatief laag gemiddelde is gezien stijging minimumloon. Regio Deventer en Zwolle zat afgelopen jaar op 2750 voor een startende developer. Ik verwacht dat ze daar nu rond de 3 zitten. Dit betreft echter wel een functie met HBO eisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Puddi Puddin schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 15:19:
[...]

Moet zeggen dat dit nog relatief laag gemiddelde is gezien stijging minimumloon. Regio Deventer en Zwolle zat afgelopen jaar op 2750 voor een startende developer. Ik verwacht dat ze daar nu rond de 3 zitten. Dit betreft echter wel een functie met HBO eisen.
Precies en dit is IT support.

Nu zegt dat an-sich niet zo veel, kan echt van 1e lijn tot 3e lijn zijn, van unskilled tot skilled, maar blijft dat het voor die functie, leeftijd, werkervaring en opleidingsniveau, een relatief hoog salaris is.

Niets mis mee, I mean, good on them, maar het lijkt wel een paar honderd € boven gemiddeld te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piandao
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17-02 11:22
unezra schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 16:50:
[...]

Precies en dit is IT support.

Nu zegt dat an-sich niet zo veel, kan echt van 1e lijn tot 3e lijn zijn, van unskilled tot skilled, maar blijft dat het voor die functie, leeftijd, werkervaring en opleidingsniveau, een relatief hoog salaris is.

Niets mis mee, I mean, good on them, maar het lijkt wel een paar honderd € boven gemiddeld te liggen.
De functie titel is inderdaad IT Support, qua werkzaamheden zit het toch meer richting junior systeembeheer. Zoals je hierboven al beschreef, is de functie titel qua werkzaamheden idd altijd een grijs gebied.

Ik heb zelf ook even rond gekeken op het web, en het salaris lijkt inderdaad aan de hogere kant te liggen gezien mijn leeftijd, opleidingsniveau en werkervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:26

Termy

valt er nog wat te fragge?

Secsytime schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 14:33:
[...]

Denk dat de laatste zin een hoop zegt toch? Salaris dekt tijdelijk een stukje bedrijfsrisico af..
Lol ja ik las het gewoon verkeerd. Niet dat hij slechts een beetje kent maar dat alleen hij bepaalde dingen weet.. dat is al een stuk logischer.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ninjaturtle
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 23-03-2024
The Eagle schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 14:36:

ja, dat besef ik helaas. Ik vind het ook prima om minder geld te krijgen dat mij meer werkzekerheid biedt, en er worden geen onnodig hoge verwachtingen van mij gesteld.

Het is echter een internationaal bedrijf, dus mensen uit andere landen met minder jaren ervaring krijgen vergelijkbare salarissen. Ik denk ook dat de quality of life in Amsterdam op een vergelijkbaar niveau ligt.

Ik geloof eigenlijk dat ik goed ben met Distributed Systems en op grote schaal aan een product werk. Maar de salarisverhoging is alleen maar omdat alleen ik de code kende, dus ze konden het zich niet veroorloven mij te verliezen.
devfe schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 14:55:
dat doet pijn. Het maakt mij niet uit eerlijk gezegd. Ik weet dat mijn werkgever 4% van mijn salaris in pensioen stopt en mijnpensioenoverzicht laat mooi zien wat ik kan verwachten. goed genoeg voor mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
De Cheetah schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:50:
Cost of living is hoog, een van de hoogste ter wereld maar dat is deels ook te verklaren vanwege de lage belasting. Ter vergelijking, ik betaal iets meer dan 20% aan inkomstenbelasting vs >40% in NL.
JaQ schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 19:43:
[...]

Zolang je geen kinderen op internationale school hebt, niet (of i.i.g. weinig) alcohol drinkt, matig bent met rundvlees en geen auto wil hebben is Singapore goedkoper dan Amsterdam.

Het is dus een uitstekend salaris voor een uitzonderlijke baan, maar tegelijk lees ik tussen de regels dat @Chief werkdruk wel anders interpreteert dat veel mensen in dit topic. (Door te stijgen qua functie komt er ook een soort van normvervaging over wat werkdruk is, althans: dat is mijn ervaring als recent ex-head of cloud van de grootste bank van Nederland)
Ik weet niet of het vervaagt. Mijn norm ligt waarschijnlijk anders: ik ben opgegroeid in de horeca met ouders die letterlijk 12 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar aan het werk waren. Dan is wat ik doe niet meer dan een hobby. Ik vind mijn werk overigens erg leuk, dat maakt het ook anders.
Xepos schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 09:31:
[...]

Eh, wanneer gaan we boek rechten terug zien in dit lijstje? Chief uncles boek :D
Ben daar wel een beetje over aan het nadenken. Lijkt me best tof om een boek te schrijven :D

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Chief schreef op maandag 4 maart 2024 @ 02:40:
[...]

Ben daar wel een beetje over aan het nadenken. Lijkt me best tof om een boek te schrijven :D
complete derail, maar hier móet wel even op gereageerd worden: doen!
(daar maak je ons serieus blij mee)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NauticalNiblett
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08 21:56
NauticalNiblett schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:35:
Ik doe ook maar mee, het is al een paar jaar geleden dat ik uberhaupt op een forum heb gepost dus bear with me, mods feel free to fix this post:

Ik ben reeds het gesprek aangegaan met een ander bedrijf, want ik mis de uitdaging en doorgroei mogelijkheiden. De grootste voordelen van deze baan is dat ik nooit in de file sta, de gratis lunch en de vele internationale reismogelijkheiden die ze bieden. Thoughts?
Nou, heb de andere rol aangenomen. Tot zover erg blij met mijn keuze, want ik mistte toch wel de flexibiliteit bij mijn vorige werkgever. Het enige wat ik mis is de kansen om internationaal te reizen, maar misschien komt dat nog.

Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:08

dbzfan

Nee.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: Msc
• Werkervaring: 12 jaar
• (Woon) Locatie: Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Verpleegkundig Specialist
• Werkgever/branche: Huisartsenzorg
• (Werk) Locatie(s): Midden-Brabant
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 38 uur
• Reistijd: 25 minuten
• Thuiswerken: nee
• Werkdruk: Laag tot gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4717
• Vakantiegeld: 8 procent
• Bonus, toeslagen, etc: -
• Dertiende/veertiende maand: Volledige 13e maand
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 66038

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: geen idee
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: PFZW
• Mobiliteit per jaar: Volgens mij 23 cent per km
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): -

Recent een switch gemaakt van branche en functie, dus nog veel stappen te maken in salaris, zit in een junior schaal. Eerst in het ziekenhuis gewerkt, daar was de werkdruk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:00
NauticalNiblett schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:44:
[...]
Het enige wat ik mis is de kansen om internationaal te reizen, maar misschien komt dat nog.
Waarom zou je voor je werk internationaal moeten (of willen) reizen? Tenzij je bij een reisbureau werkt zijn er maar weinig bedrijven waarvoor je voor jouw rol regelmatig internationaal zou moeten reizen.

Verder wordt dat reizen voor werk ook wel onderschat. Ik heb het voor een opdracht ook moeten doen maar was echt gewoon reizen voor werk. Aankomen in de avond (of in de ochtend en meteen door naar he werk), volgende dag werken, die avond eten met de mensen daar de volgende ochtend werken en in de avond de vlucht weer terug. Was voor mij een leuke ervaring maar zeker geen vakantie.

[ Voor 32% gewijzigd door jongetje op 06-03-2024 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:05
jongetje schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:19:
[...]

Waarom zou je voor je werk internationaal moeten (of willen) reizen? Tenzij je bij een reisbureau werkt zijn er maar weinig bedrijven waarvoor je voor jouw rol regelmatig internationaal zou moeten reizen.

Verder wordt dat reizen voor werk ook wel onderschat. Ik heb het voor een opdracht ook moeten doen maar was echt gewoon reizen voor werk. Aankomen in de avond (of in de ochtend en meteen door naar he werk), volgende dag werken, die avond eten met de mensen daar de volgende ochtend werken en in de avond de vlucht weer terug. Was voor mij een leuke ervaring maar zeker geen vakantie.
Ik doe dit regelmatig momenteel en zie het juist vaak gebeuren. Het opzetten van een nieuwe vestiging, klanten zoeken in een nieuw land, actief zijn in regio's waar het heel normaal is om veel te reizen (Scandinavie bijvoorbeeld), een specialistische rol hebben in een corporate waardoor je de kantoren langs gaat, actief zijn in een sales gerelateerde rol, etc, etc.

Je moet het wel gunstig kunnen plannen. Heb ook een tijdje in de avonden gevlogen, en dan is het wel slopend als je na middernacht aankomt in je hotel en om 8 uur weer in een meeting on site zit. Nu probeer ik het te plannen onder werktijd, waardoor het best relaxed is eigenlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:04
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

jongetje schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:19:
[...]

Dat verschilt heel erg per bedrijf, een vriend van me werkt voor 's lands meest succesvolle bedrijf en moet er ook regelmatig voor naar het buitenland, als ik hem mag geloven heeft hij daar ter plekke tijd en mogelijkheden zat. Daarom staat hij meestal ook als eerste vooraan als ze weer een vrijwilliger zoeken.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NauticalNiblett
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08 21:56
macmellow schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:30:
[...]

Ik doe dit regelmatig momenteel en zie het juist vaak gebeuren. Het opzetten van een nieuwe vestiging, klanten zoeken in een nieuw land, actief zijn in regio's waar het heel normaal is om veel te reizen (Scandinavie bijvoorbeeld), een specialistische rol hebben in een corporate waardoor je de kantoren langs gaat, actief zijn in een sales gerelateerde rol, etc, etc.

Je moet het wel gunstig kunnen plannen. Heb ook een tijdje in de avonden gevlogen, en dan is het wel slopend als je na middernacht aankomt in je hotel en om 8 uur weer in een meeting on site zit. Nu probeer ik het te plannen onder werktijd, waardoor het best relaxed is eigenlijk.
Was inderdaad klantcontact / technical sales doen in het buitenland, hiervoor kon ik het vrij goed om mijn prive leven heen plannen en zelfs mijn vluchten terug wat later doen zodat ik in het land waar ik werkte nog wat vrije dagen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nattekat
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:07
Members only:

In het kader van je kan niet vroeg genoeg beginnen met je mogelijkheden onderzoeken.

Heb inmiddels door dat ik niet helemaal meer op m'n plek zit in mijn huidige rol (komt voort uit bijbaan), dus ik ben al voorzichtig begonnen met om me heen kijken nu het eerste fulltime jaar er bijna op zit. De markt is echter nog redelijk onbekend terrein en ik wil vooral geen sprong zijwaarts maken, dan blijf ik liever waar ik zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:38
Nattekat schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 20:27:
***members only***

In het kader van je kan niet vroeg genoeg beginnen met je mogelijkheden onderzoeken.

Heb inmiddels door dat ik niet helemaal meer op m'n plek zit in mijn huidige rol (komt voort uit bijbaan), dus ik ben al voorzichtig begonnen met om me heen kijken nu het eerste fulltime jaar er bijna op zit. De markt is echter nog redelijk onbekend terrein en ik wil vooral geen sprong zijwaarts maken, dan blijf ik liever waar ik zit.
Wat zie je als een sprong zijwaarts? Voor iemand met 1 jaar fulltime ervaring zit je niet heel slecht qua voorwaarden. Echter zit je nog wel op een punt in je carrière dat ik vooral waarde zou hechten aan groeimogelijkheden in zowel arbeidsvoorwaarden, maar zeker ook groei qua kennis en kunde in de vorm van uitdagend werk, goeie ervaren collega's en trainingen / opleidingen / conferenties e.d.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nattekat
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:07
Mugwump schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:00:
[...]

Wat zie je als een sprong zijwaarts? Voor iemand met 1 jaar fulltime ervaring zit je niet heel slecht qua voorwaarden. Echter zit je nog wel op een punt in je carrière dat ik vooral waarde zou hechten aan groeimogelijkheden in zowel arbeidsvoorwaarden, maar zeker ook groei qua kennis en kunde in de vorm van uitdagend werk, goeie ervaren collega's en trainingen / opleidingen / conferenties e.d.
Het gaat me ook vooral om de groeimogelijkheden. Mijn huidige werkgever staat er wel voor open om me kansen te geven te groeien in de richting waar ik ook voor gestudeerd heb, maar die kansen binnen het bedrijf zijn gewoon heel beperkt en ik voel dat ik nu heel dicht bij het plafond zit qua mogelijke ontwikkeling. Uiteindelijk is het een combinatie van voorwaarden en doorgroeimogelijkheden, en de afweging tussen beiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Nattekat schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:43:
[...]

Het gaat me ook vooral om de groeimogelijkheden. Mijn huidige werkgever staat er wel voor open om me kansen te geven te groeien in de richting waar ik ook voor gestudeerd heb, maar die kansen binnen het bedrijf zijn gewoon heel beperkt en ik voel dat ik nu heel dicht bij het plafond zit qua mogelijke ontwikkeling. Uiteindelijk is het een combinatie van voorwaarden en doorgroeimogelijkheden, en de afweging tussen beiden.
In dat geval juist niet te lang blijven zitten. Hoe langer je werk doet onder je niveau wat ook nog eens niet overlapt met je studierichting hoe lastiger het wordt de omschakeling op een later moment te maken.
De eerste drie jaar wil je eigenlijk volle bak ervaringen opdoen op jouw niveau.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:35

Theo

moederbord

Nattekat schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:43:
[...]

Wat @True ook benoemt; ga daar zo snel mogelijk weg.

Voor je carriere is er de regel dat je laatste 2-3 jaar aan werk het belangrijkst is. Groeien doe je in een bedrijf, en als je van baan wisselt is je recente werkervaring het meest belangrijke. Voor een eerste baan is er geen 'vorige baan' waarnaar je kunt verwijzen waardoor je studie dan juist belangrijk is.

Stel je blijft nog een paar jaar zitten waar je nu zit met backend PHP. Als je dan gaat wisselen van werkgever dan is die ervaring, en dus die kennis relevant voor je volgende werkgever. Dat je dan (bijv) 4 jaar gelden een studie hebt afgerond over big data analyse dat is niet zo relevant meer; dat is immers bijna een half decennium geleden.
Als je 20+ jaar werkervaring hebt dan is je studie niet meer belangrijk. Kijk ook maar in dit topic, er zijn zat personen die in de IT werken met enkel een (soms onafgeronde) de middelbare school als opleiding. Op zo'n punt is je opleiding niet meer relevant, en is de werkervaring, en je laatste 2-3 jaar van je carrière gewoon wat telt wanneer je ergens solliciteert.

Jouw 3-jaar-verleden is nu een deel studie en een deel werk. Je kan nu nog je studie gebruiken om als data analyst ergens te beginnen. Wacht je een paar jaar dan is jouw 3-jaar-verleden enkel backend PHP, en wordt het erg lastig om iets anders te doen omdat je dan enkel de stempel PHP op je voorhoofd hebt, en de inkt van de data analyst stempel is vervaagd...

Zit je dus niet op je plek, ga dan echt deze maand je CV op orde maken, ga deze maand met een aantal recruiters praten en ga deze maand op zoek naar wat anders! Hoe langer je wacht hoe dikker de PHP stempel wordt en hoe zwakker je positie als analyst wordt.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

macmellow schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:30:
[...]

Zo doe ik het tegenwoordig ook. Ik zit minimaal 1 keer per maand ergens in de EU en onze vergaderingen zijn meestal van 0900 tm 1600. Je wil fris en scherp de meeting in, dus je vertrekt 1 dag van tevoren. Na de meeting doe je meestal nog een borrel en diner, dus je vliegt de dag na de meeting weer terug. Dus voor 1 vergaderdag ben je effectief 3 dagen onder zeil.

Maar het zijn geen verloren dagen. Ik kan gewoon doorwerken op de hotelkamer, in de lounge op het vliegveld etc etc. En daarnaast maak ik echt wel wat tijd vrij voor sight seeing.

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik ben benieuwd naar de lease budgetten en regelingen die mijn mede tweakers aangeboden krijgen. Voor mijn gevoel hangt leadebudget samen met de waardering van de functie. Vandaar een wat uitgeklede opsomming.

Members only:

Wij zijn een heel jong bedrijf en hebben nog niet veel ervaring met leasebudgetten die realistisch zijn. Vandaar dat ik graag even wil vergelijken of een dergelijk budget past bij de waardering van de functie. Hiernaast hebben we een management schaal die grofweg 100€ per maand hoger is.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:38
Ook maar weer de jaarlijkse update.

Members only:

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
SirLenncelot schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 07:18:
Ik ben benieuwd naar de lease budgetten en regelingen die mijn mede tweakers aangeboden krijgen. Voor mijn gevoel hangt leadebudget samen met de waardering van de functie. Vandaar een wat uitgeklede opsomming.

***members only***

Wij zijn een heel jong bedrijf en hebben nog niet veel ervaring met leasebudgetten die realistisch zijn. Vandaar dat ik graag even wil vergelijken of een dergelijk budget past bij de waardering van de functie. Hiernaast hebben we een management schaal die grofweg 100€ per maand hoger is.
Je kunt hier terecht:
Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4

Of gewoon de vorige lijstjes gaan vergelijken dit (zo specifiek) heeft weinig toegevoegde waarde in dit topic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik dacht eens een update te geven anno 2024.

Members only: Salaris

[ Voor 13% gewijzigd door Snow_King op 07-03-2024 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Snow_King schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:44:
[...]

***members only***
Je gebruikt een oude template, de laatste variant kun je hier vinden: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Snow_King schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:44:
[...]

***members only***
Lekker hoor, doe je goed. Enige wat wel echt mist is een pensioenregeling wat mij betreft

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Members only:

[ Voor 35% gewijzigd door Thunder op 07-03-2024 11:11 . Reden: Template toegepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

DennusB schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:49:
[...]

Lekker hoor, doe je goed. Enige wat wel echt mist is een pensioenregeling wat mij betreft
Die is er wel, maar heb er nog een comment bij gezet. Door de aanwezigheid van aandelen en al beleggingen in prive ben ik daar minder mee bezig.
True schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:49:
[...]

Je gebruikt een oude template, de laatste variant kun je hier vinden: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)
Tnx! Aangepast

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: HBO Bachelor Ergotherapie
• Werkervaring: 7 jaar
• (Woon) Locatie: Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Ergotherapeut, specialisme: kinderen.
• Werkgever/branche: Lokale ergotherapie praktijk
• (Werk) Locatie(s): zuid-brabant
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: woon-werk 25min enkele reis
• Werkdruk: gemiddeld tot hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2570
• Vakantiegeld: €2467
• Bonus, toeslagen, etc: €0
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €33307

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € ? ;Ik weet qua pensioen eigen bedrage 30,49euro per maand maar geen idee wat werkgever deel is.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Rabobank
• Mobiliteit per jaar: €1640.40
• Overige: Soms krijgen we een bloemetje of een teamuitje of een klein geldbedrag als er iets over is aan eind van het jaar.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €34947
Daar moet je eigenlijk de kosten van het gebruik van je eigen auto voor werk-werk verkeer nog afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:38:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: HBO Bachelor Ergotherapie
• Werkervaring: 7 jaar
• (Woon) Locatie: Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Ergotherapeut, specialisme: kinderen.
• Werkgever/branche: Lokale ergotherapie praktijk
• (Werk) Locatie(s): zuid-brabant
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: woon-werk 25min enkele reis
• Werkdruk: gemiddeld tot hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2570
• Vakantiegeld: €2467
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €33307

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € ? ;Ik weet qua pensioen eigen bedrage 30,49euro per maand maar geen idee wat werkgever deel is.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Rabobank
• Mobiliteit per jaar: €1640.40
• Overige: Soms krijgen we een bloemetje of een teamuitje of een klein geldbedrag als er iets over is aan eind van het jaar.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €34947
Daar moet je eigenlijk de kosten van het gebruik van je eigen auto voor werk-werk verkeer nog afhalen.
Is dit €3212,5 o.b.v. 40u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:49
True schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:51:
[...]

Is dit €3212,5 o.b.v. 40u?
True

/4 *5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 20:49
Verkeerde topic 😀

[ Voor 87% gewijzigd door sNielz123 op 07-03-2024 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
offtopic:
Ik weet hoe ik moet rekenen, maar hij geeft nergens expliciet aan dat dit salaris voor die 32u is. Ik dacht laat ik vragen, het is namelijk het verschil tussen een matig en een bijster slecht inkomen. En ik weet dat eerstelijns zorg slecht betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 21:58
- nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Stronk op 08-03-2024 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomaQan
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13-04 15:53
1.Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: HBO-ICT
• Certificeringen: CISSP, Microsoft SC-900,
• Werkervaring: 8 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Security Engineer
• Werkgever/branche: Zorg
• (Werk) Locatie(s): Noord Brabant
• Aantal vakantiedagen: 25 dagen + 57 uren balansverlof uren.
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 15 minuten enkele reis
• Werkdruk: Gezonde druk

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4264
• Vakantiegeld: € 4093
• Dertiende maand: €4264
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €59525

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg:
50% werkgever, 50% werknemer
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenfonds van een grote bank
• Mobiliteit: km vergoeding € 0,23
• Overige: iPhone van de zaak

Ik ben niet geheel ontevreden maar ik zit denk volgens mij wel te laag voor mijn ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
SomaQan schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 23:38:
1.Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: HBO-ICT
• Certificeringen: CISSP, Microsoft SC-900,
• Werkervaring: 8 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Security Engineer
• Werkgever/branche: Zorg
• (Werk) Locatie(s): Noord Brabant
• Aantal vakantiedagen: 25 dagen + 57 uren balansverlof uren.
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 15 minuten enkele reis
• Werkdruk: Gezonde druk

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4264
• Vakantiegeld: € 4093
• Dertiende maand: €4264
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €59525

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg:
50% werkgever, 50% werknemer
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Pensioenfonds van een grote bank
• Mobiliteit: km vergoeding € 0,23
• Overige: iPhone van de zaak

Ik ben niet geheel ontevreden maar ik zit denk volgens mij wel te laag voor mijn ervaring?
Je gebruikt een oude template, de laatste variant kun je hier vinden: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) - hoofdstuk 3 (De template voor salarissen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 14-09 22:29
nemesis2212 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 07:57:
Het enige wat ik mijzelf soms afvraag is waarom mensen met 10+ jaar IT ervaring niet gaan zzp'en.

Ik heb deze stap ook genomen na 9-10 jaar ervaring. Het verdiend leuker, er is maar weinig eigen administratie om te doen en de onzekerheid is veel kleiner dan de meeste mensen denken.

Tja je moet zelf je pensioen opzij zetten, je belasting regelen, je btw en je inschrijven bij kvk. Ik was eerst ook huiverig, maar het is de beste keuze ooit geweest voor mij.
Omdat ik een hekel heb om als een opdracht 6 maanden duurt, na 3 maanden jezelf weer te moeten 'verkopen'.

Verder vind ik het leuk als PO om echt expert in het product te zijn, en naast lancering, ook de maintenance opzetten etc. Vaak is een ZZP opdracht wat korter.

Met Corona vlogen overigens de ZZP'ers er hier als eerste uit, dus qua baanzekerheid, ook met de huidige oplopende rente is wat minder zeker. Aan de andere kant weet ik heel goed, hoe goed eband ook is met je werkgever. Je bent uiteindelijk een FTE in een Excel ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 09:41
Bij nader inzien toch nog even weglaten tot de handtekening er is.

Je weet maar nooit wie er allemaal op tweakers zit :)

[ Voor 127% gewijzigd door Chrono Trigger op 11-03-2024 17:47 ]

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

meermarco schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:11:
[...]

Omdat ik een hekel heb om als een opdracht 6 maanden duurt, na 3 maanden jezelf weer te moeten 'verkopen'.

Verder vind ik het leuk als PO om echt expert in het product te zijn, en naast lancering, ook de maintenance opzetten etc. Vaak is een ZZP opdracht wat korter.

Met Corona vlogen overigens de ZZP'ers er hier als eerste uit, dus qua baanzekerheid, ook met de huidige oplopende rente is wat minder zeker. Aan de andere kant weet ik heel goed, hoe goed eband ook is met je werkgever. Je bent uiteindelijk een FTE in een Excel ;-)
Ligt er maar helemaal in welke branch je zit. Misschien zijn er legio mensen die hetzelfde doen als wat jij doet. Als je echt een expert bent of in een niche markt dan is er werk/opdrachten in overvloed.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:24

FlyEragon

Alien Monkeys

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 40
• Opleiding: HBO Embedded Systems Engineer + wat online leadership trainingen en certificaten nodig voor het vak (electronica gerelateerd)
• Werkervaring: 17 jaar
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je: Leiden van een team van 4 hard- en software engineers, zelf heb ik ook een tech lead rol, dus ik doe mee met het development proces.
• Functie:Lead Electronics Designer/Manager
• Werkgever/branche:Climate Tech Start-up
• (Werk) Locatie(s):
• Aantal vakantiedagen:25
• Gewerkte uren/week:40
• Reistijd:20min
• Thuiswerken: Kan, maar doe ik niet of zelden.
• Werkdruk:Gemiddeld/Hoog, er is soms ook ruimte om minder te werken en de werktijden zijn bijna geheel vrij in te delen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €7200
• Vakantiegeld: €7200
• Bonus, toeslagen, etc: €500
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €94000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €5% oftewel €4700 p/jaar
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: NN + Partnerpensioen en wezenpensioen
• Mobiliteit per jaar: €2500 (reiskostenvergoeding eigen auto)
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +- €100K

Ik ben in dubio, mede door dit topic of ik misschien ergens anders niet meer kan verdienen. Vervelend is wel dat hardware/electronica jobs redelijk schaars zijn en mijn salaris over het algemeen niet eens zo heel slecht is. Denk dat ik aan een soort plafond zit voor technisch inhoudelijk werk en eigenlijk de overstap moet maken naar een meer soft rol als in het alleen maar managen van teams. Maar hands-on is en blijft leuk voor mij. Ook heb ik geen flauw idee hoe je in een dergelijk rol instroomt zonder jezelf er gewoon in te bluffen.

ZZP heb ik over zitten nadenken maar dat past slecht bij mijn persoonlijkheid, stabiliteit en werk compleet kunnen vergeten vind ik ook wel fijn als ik de deur achter mij dicht trek. Ik heb redelijk vaak of eigenlijk bijna altijd wel heel close met software engineers gewerkt (low level tot high level) en ik denk dat ik een gemiddeld software team ook wel zou kunnen managen zolang het maar ergens op een stukje tastbaar hardware draait.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• superkoex9
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:45
FlyEragon schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:21:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 40
• Opleiding: HBO Embedded Systems Engineer + wat online leadership trainingen en certificaten nodig voor het vak (electronica gerelateerd)
• Werkervaring: 17 jaar
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je: Leiden van een team van 4 hard- en software engineers, zelf heb ik ook een tech lead rol, dus ik doe mee met het development proces.
• Functie:Lead Electronics Designer/Manager
• Werkgever/branche:Climate Tech Start-up
• (Werk) Locatie(s):
• Aantal vakantiedagen:25
• Gewerkte uren/week:40
• Reistijd:20min
• Thuiswerken: Kan, maar doe ik niet of zelden.
• Werkdruk:Gemiddeld/Hoog, er is soms ook ruimte om minder te werken en de werktijden zijn bijna geheel vrij in te delen

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €7200
• Vakantiegeld: €7200
• Bonus, toeslagen, etc: €500
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €94000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €5% oftewel €4700 p/jaar
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: NN + Partnerpensioen en wezenpensioen
• Mobiliteit per jaar: €2500 (reiskostenvergoeding eigen auto)
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +- €100K

Ik ben in dubio, mede door dit topic of ik misschien ergens anders niet meer kan verdienen. Vervelend is wel dat hardware/electronica jobs redelijk schaars zijn en mijn salaris over het algemeen niet eens zo heel slecht is. Denk dat ik aan een soort plafond zit voor technisch inhoudelijk werk en eigenlijk de overstap moet maken naar een meer soft rol als in het alleen maar managen van teams. Maar hands-on is en blijft leuk voor mij. Ook heb ik geen flauw idee hoe je in een dergelijk rol instroomt zonder jezelf er gewoon in te bluffen.

ZZP heb ik over zitten nadenken maar dat past slecht bij mijn persoonlijkheid, stabiliteit en werk compleet kunnen vergeten vind ik ook wel fijn als ik de deur achter mij dicht trek. Ik heb redelijk vaak of eigenlijk bijna altijd wel heel close met software engineers gewerkt (low level tot high level) en ik denk dat ik een gemiddeld software team ook wel zou kunnen managen zolang het maar ergens op een stukje tastbaar hardware draait.
Je verdient 100K per jaar, dat is gewoon een goed salaris. Wellicht dat je ergens anders meer kan krijgen maar zo lijk je nogal ver van de realiteit af te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

superkoex9 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:33:
[...]

Je verdient 100K per jaar, dat is gewoon een goed salaris. Wellicht dat je ergens anders meer kan krijgen maar zo lijk je nogal ver van de realiteit af te staan.
Uhm, ik zie mensen met minder ervaring gerust +-120K gemiddeld verdienen met uitschieters naar 160K. Daarom ook mijn vraag, ben ik gek of zien we alleen maar uitschieters naar boven in dit topic? Ik heb natuurlijk eerst de laatste 10 pagina's van dit topic goed uitgeplozen en daaruit blijkt dat mijn salaris zeker niet te gek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:26
FlyEragon schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:51:
[...]

Uhm, ik zie mensen met minder ervaring gerust +-120K gemiddeld verdienen met uitschieters naar 160K. Daarom ook mijn vraag, ben ik gek of zien we alleen maar uitschieters naar boven in dit topic? Ik heb natuurlijk eerst de laatste 10 pagina's van dit topic goed uitgeplozen en daaruit blijkt dat mijn salaris zeker niet te gek is.
Zonder enig idee te hebben van wat een Lead Electronics Designer/Manager doet, je verdient fantastisch toch. Ook in dit topic vind je weinig mensen die hier boven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

nowherebound123 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:54:
[...]

Zonder enig idee te hebben van wat een Lead Electronics Designer/Manager doet, je verdient fantastisch toch. Ook in dit topic vind je weinig mensen die hier boven zitten.
Jazeker, grappig detail is wel dat dit in de laatste 5-6 jaar is gebeurd. Daarvoor zat ik vastgeroest in mijn eerste baantje en dan maak je nauwelijks fatsoenlijke groei mee (zat dus 6 jaar geleden op minder dan de helft!). Nu ben ik hier juist wat actiever mee bezig zodat ik niet weer dezelfde fout maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:26
FlyEragon schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:02:
[...]

Jazeker, grappig detail is wel dat dit in de laatste 5-6 jaar is gebeurd. Daarvoor zat ik vastgeroest in mijn eerste baantje en dan maak je nauwelijks fatsoenlijke groei mee (zat dus 6 jaar geleden op minder dan de helft!). Nu ben ik hier juist wat actiever mee bezig zodat ik niet weer dezelfde fout maak.
Je zit inmiddels in een belasting- en functieschaal waar een hoger bruto inkomen niet meer evenredig is aan een verbetering in levensvreugde. Ik zou persoonlijk andere dingen prioriteren, maar dat zal voor iedereen anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
[...]

@FlyEragon hier moet je je nooit blind op staren :)

er zijn altijd wel een aantal prodigieën die meer verdienen.
Ik heb ongeveer dezelfde leeftijd en iets meer ervaring en qua verloning zitten we gelijk al heb ik ondertussen wel voor een aantal meer extra's voormezelf gezorgd waardoor ik de 100k ruim voorbij ben geschoten (denk zelf de 120k voorbij ben)
Het is zoals de andere mensen hier zeggen, elke ruwe euro die je nu meer verdient gaat je niet meer geluk opleveren.
Voor mij is het eigelijk sinds ik boven de 70-75k ben gegaan een soort prestige project geworden, niet omdat ik het nodig heb maar omdat mijn "ego" het wilt ? (Hoop dat ik me begrijpelijk heb uitgedrukt)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
FlyEragon schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:21:
Wat hierboven gezegd is blijft waar, 100k/jaar is een *prima* salaris. Wil je het omhoog krikken staan daar ongetwijfeld wat afwegingen tegenover. Wat helpt om een beter inzicht te krijgen in je eigen situatie is om gewoon af-en-toe te reageren op wat vacatures, sowieso goed om een beetje te oefenen soms en je CV/verhaal up-to-date te houden. Dat rondkijken en navenant job hoppen heeft mij in een paar jaar met een paar hopjes van 90k naar 170k (totaalpakket) gebracht. Daar zaten dan wel een paar flinke stressmomenten en misperen tussen, maar compleet risicovrij vooruitkomen is zeldzaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
[...]

Je salaris is wel goed maar je secundaire voorwaarden niet. 5% pensioenbijdrage/500 euro bonus en dan een reiskostenvergoeding. 25 dagen vrij is ook niks bijzonders. Vooral in je secundaire voorwaarden is dus behoorlijk winst te halen; fatsoenlijke pensioenbijdrage moet minimaal maal 3 bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Thunder schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:43:
[...]

Wat hierboven gezegd is blijft waar, 100k/jaar is een *prima* salaris. Wil je het omhoog krikken staan daar ongetwijfeld wat afwegingen tegenover. Wat helpt om een beter inzicht te krijgen in je eigen situatie is om gewoon af-en-toe te reageren op wat vacatures, sowieso goed om een beetje te oefenen soms en je CV/verhaal up-to-date te houden. Dat rondkijken en navenant job hoppen heeft mij in een paar jaar met een paar hopjes van 90k naar 170k (totaalpakket) gebracht. Daar zaten dan wel een paar flinke stressmomenten en misperen tussen, maar compleet risicovrij vooruitkomen is zeldzaam.
Precies dit. Natuurlijk staat er wat tegenover maar ik wil mezelf niet weer voor de kop slaan na een tijdje omdat ik stil heb gezeten in ontwikkeling. Hoewel 100K een prima salaris is, is het ook echt geen mega vetpot. Een dure uitgave van 4-5K moet nu echt gepland worden en maanden voor gespaard (éénverdiener). Als ik datzelfde bedrag zo kan aftikken zonder na te denken dat zou ik dat toch moeten nastreven? Niet enkel voor mijzelf maar ook voor de kinderen in de toekomst.

En ook zoals iemand het opmerkt, secundaire voorwaarden zuigen. Mijn dank is groot, ik ben overtuigd dat ik op zijn minst even een paar belletjes moet doen met oud collega's hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 20:36
Er zullen altijd mensen zijn die meer verdienen (ongeacht ervaring / leeftijd). Besef wel dat er ook genoeg zijn die bij lange na niet verdienen wat er hier met regelmaat voorbij komt.
Ongeacht wat we verdienen, het kan meer, het moet meer.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 14-09 22:29
Tylen schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:00:
[...]

Ligt er maar helemaal in welke branch je zit. Misschien zijn er legio mensen die hetzelfde doen als wat jij doet. Als je echt een expert bent of in een niche markt dan is er werk/opdrachten in overvloed.
Wordt off-topic. Maar het blijft dat je jezelf elke x maanden moet verkopen. Voor mij naast de band met collega’s en het product de grootse rede om toch in dienst te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door meermarco op 12-03-2024 18:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:44
nowherebound123 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:05:
[...]

Je zit inmiddels in een belasting- en functieschaal waar een hoger bruto inkomen niet meer evenredig is aan een verbetering in levensvreugde. Ik zou persoonlijk andere dingen prioriteren, maar dat zal voor iedereen anders zijn.
Er zijn onderzoeken die dat inschalen op volgens mij 70K bruto. Gemiddeld gezien leuk, maar toen ik vorig jaar de 2 ton aantikte aan totale package kreeg mijn levensvreugde nogal een boost. Dat is voor iedereen anders uiteraard, als je ergens meer kunt verdienen én een hoog werkgeluk (belangrijk) hebt, doen toch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
[...]

Je moet niet alles geloven wat op het internet staat. Er zijn ongetwijfeld forumleden die interessant willen doen met een fake salaris. Je verdient in het bedrijfsleven in loondienst niet zomaar 150K per jaar. Dat is enkel voorbehouden aan uitzonderlijke talenten waarbij een werkweek geen 40 uur duurt. In de IT ligt de grens wel bij 6-6.5K en dat is dan aan mensen met 20+ jaar ervaring die grote verantwoordelijkheden hebben.
Wil je echt meer verdienen dan moet je een eigen bedrijf starten of gaan freelancen. Beiden uiteraard met (veel) meer risico. No nuts no glory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:34
Sowieso zie ik maar weinig salarissen boven de 120k per jaar hier, dus 'of zien we alleen maar uitschieters naar boven in dit topic?' vind ik wat overdreven gesteld.

Ze komen wel voor, maar van de laatste maanden zijn ze op één hand te tellen. Toevallig waren er in de laatste 2 weken drie mensen met een totaalpakket van >120k, maar dat is meer uitzondering dan regel.

The devil is in the details.

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:32
FlyEragon schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:00:
Hoewel 100K een prima salaris is, is het ook echt geen mega vetpot.
Zoek anders even op wat een modaal salaris is en kom dan nog eens terug met je 'geen vetpot'. Het is vriendelijk bedoeld, maar ik kan het niet vriendelijk typen: ga je schamen, met je 100k is geen vetpot.

Je kunt er veilig van uitgaan dat Tweakers die níet happy zijn met hun salaris dit hier zelden zullen posten en de uitschieters naar boven juist bovengemiddeld vaak wél.

Als je alleen van dit topic uitgaat dan lijkt 120k+ heel normaal maar dat is het simpelweg niet.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:43:
[...]

Zoek anders even op wat een modaal salaris is en kom dan nog eens terug met je 'geen vetpot'. Het is vriendelijk bedoeld, maar ik kan het niet vriendelijk typen: ga je schamen, met je 100k is geen vetpot.

Je kunt er veilig van uitgaan dat Tweakers die níet happy zijn met hun salaris dit hier zelden zullen posten en de uitschieters naar boven juist bovengemiddeld vaak wél.

Als je alleen van dit topic uitgaat dan lijkt 120k+ heel normaal maar dat is het simpelweg niet.
Is wel kort door de bocht dit. Modaal gezinsinkomen waar het hoofdinkomen uit arbeid komt ligt inmiddels boven de 100k. Als je dan als eenverdiener gezin 100k verdient is dat op persoonlijk niveau wel hoog, maar op gezinsniveau is het gewoon mediocre.

Mediaan gezinsinkomen uit arbeid was in 2022 al bijna 90k en gemiddeld 101k. De grote CAO verhogingen kwamen in 2023, dus de mediaan zal nu in 2024 rond de 100k liggen en gemiddeld ruim hier boven. Als je HBO/WO opgeleid bent, zit je vrijwel altijd in de bovenste helft van de mediaan. Dus als je als gezin dan op de mediaan zit, dan zit je als gezin gezien laag in onze tweeverdieners maatschappij en klopt het gewoon dat je je niet rijk voelt (want dat ben je dus ook niet).
https://opendata.cbs.nl/s...ED/table?ts=1710340720588

Modaal inkomen bevat alle inkomstenbronnen, dus ook uitkeringen, waardoor dit getal altijd lager is dan voor werknemers relevant is. Dus om een goede vergelijking te kunnen maken in dit topic, moet je niet vergelijken met het modaal inkomen, maar met het modaal inkomen uit arbeid.

[ Voor 33% gewijzigd door Z___Z op 13-03-2024 15:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Z___Z schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:02:
[...]

Is wel kort door de bocht dit. Modaal gezinsinkomen waar het hoofdinkomen uit arbeid komt ligt inmiddels boven de 100k. Als je dan als eenverdiener gezin 100k verdient is dat op persoonlijk niveau wel hoog, maar op gezinsniveau is het gewoon mediocre.
'Naar schatting van het CPB zal het modale salaris in 2024 stijgen naar 42.236 euro per jaar. In 2023 lag het modaal salaris in Nederland op een bruto jaarbedrag van 40.000 euro. Dit bedrag is inclusief vakantiegeld. Stel dus dat je allebei modaal verdient, dan is het gezamenlijke inkomen 84.472 euro.9 feb 2024'

Dus zelfs met twee full-timers ligt het modaal gezinsinkomen nog niet boven die 100k, ver er onder zelfs. En twee full-timers is verre van de meest voorkomende gezinsvorm, zoals iedereen weet. (Nederland kampioen parttime werken)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Verkeerde topic :+

[ Voor 98% gewijzigd door Lasteraar op 13-03-2024 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Z___Z schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:02:
[...]

Nee. Niet.
Modaal inkomen ligt daar onder.

Wikipedia: Modaal inkomen

Modaal zit op €44.000 per persoon per jaar, zou je dat optellen, kom je op €88.000, maar:
Je kunt dat bedrag niet domweg maal 2 doen om tot een modaal gezinsinkomen te komen, gezien juist bij gezinnen, vaak 1 van de 2 personen minder werkt, minder verdient, voor de kinderen zorgt, etc, etc, etc.

https://www.randstad.nl/ontwikkelen/salaris/modaal-inkomen

Dan ook nog dit:

https://www.krap.nl/een-m...n-voor-een-gezin-in-2023/

Maar goed, dat is ook misschien meer voor Algemeen arbeidsmarkt topic

[ Voor 11% gewijzigd door unezra op 13-03-2024 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Lasteraar schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:07:
***members only***

Gelijk een goede tip voor degene die niet gezegend zijn met de wil om flink door te (kunnen) leren.
De vergrijzing piekt nog een decenia of wat. Weet je niet waarvoor je wil leren. Ben je beetje commercieel aangelegd en hou je van het omgaan met mensen. Bekijk dan de optie audicien eens.

Een dramatisch tekort. MBO opleiding. Doe wat jaren werkervaring op zodat je weet wat je doet. En begin voor jezelf.

Meeste resultaat met relatief weinig risico en makkelijk te verwezelijken.
Prachtig voorbeeld van de discussie hier boven. De opticiens vechten elkaar de tent uit, een bril kost bijna niks, maar een MBO opticien verdient in loondienst 20k per maand. Tuurlijk! :+

Als je ondernemer of zelfstandige bent, dat kan, maar daar is een ander topic voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasteraar
EvaluationCopy schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:09:
[...]

Prachtig voorbeeld van de discussie hier boven. De opticiens vechten elkaar de tent uit, een bril kost bijna niks, maar een MBO opticien verdient in loondienst 20k per maand. Tuurlijk! :+

Als je ondernemer of zelfstandige bent, dat kan, maar daar is een ander topic voor.
Haha, excuus. Niet gezien.
MBO'er maar hè ;-)

Zal mijn bericht aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:25
Lasteraar schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:07:
***members only***

Gelijk een goede tip voor degene die niet gezegend zijn met de wil om flink door te (kunnen) leren.
De vergrijzing piekt nog een decenia of wat. Weet je niet waarvoor je wil leren. Ben je beetje commercieel aangelegd en hou je van het omgaan met mensen. Bekijk dan de optie audicien eens.

Een dramatisch tekort. MBO opleiding. Doe wat jaren werkervaring op zodat je weet wat je doet. En begin voor jezelf.

Meeste resultaat met relatief weinig risico en makkelijk te verwezelijken.
Voor mij weer een bevestiging waarom ik mijn lenzen online koop :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:49
EvaluationCopy schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:09:
[...]

Bovenstaande is toch ondernemer aangezien hij het heeft over diverse fiscale aftrek regels ivm ondernemerschap?

Ik denk dat als je in een dorp met veel grijze haren actief bent en er geen prijsstunter in de buurt woont je best wel spekkoper bent, zeker omdat iedereen om de 2/3 jaar een nieuwe bril mag uitkiezen van de verzekeraar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
maxoss schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:12:
[...]

Voor mij weer een bevestiging waarom ik mijn lenzen online koop :O
Ja daar wordt niks aan verdient.. ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Erwin1967 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 01:11:
[...]
Je verdient in het bedrijfsleven in loondienst niet zomaar 150K per jaar. Dat is enkel voorbehouden aan uitzonderlijke talenten waarbij een werkweek geen 40 uur duurt.
Deze uitspraak is wel erg kort door de bocht en geschreven vanuit de gedachtegoed dat een medewerker puur op basis van uurtje factuurtje / directe productie waarde kan hebben voor een onderneming. Het grote geld, zonder directielid te worden, zit hem als techneut juist eerder in niche kennis die periodiek beslissend is.

Veel organisaties die in de “enterprise” hoek software verkopen (one size fits all, niet maatwerk, veelal SaaS tegenwoordig, maar dat hoeft niet (SAP, IBM, …) hebben contracten die beginnen bij 6 cijfers per jaar en er zitten prima uitschieters bij die in de 8 of misschien wel zelfs 9 cijfers zitten. Voor zo’n organisatie geldt dat de omzet heel binair gaat zijn. Je wint (of behoudt) een klant, of je verliest een deal (of de klant stop het bestaande).

In die wereld is het verhaal van de “old engineer and a hammer” (google maar, er zijn honderden varianten van) nog dagelijks van toepassing. Wanneer jouw kennis het verschil kan maken tussen 9x een contract winnen of behouden en 10x een contract winnen of behouden, dan zal het salaris nooit een probleem zijn, ondanks dat de persoon in kwestie weliswaar voor 40 uur per week in de boeken staat, maar effectief de helft van die uren niet eens daadwerkelijk aan het werk is. Eigenlijk besef ik me aan het einde van m’n reactie pas dat je dus gelijk hebt, want bij zulke mensen duurt de werkweek inderdaad geen 40 uur.

Niche kennis en ervaring (veelal heeft iemand een variant op architect als functie) is nou eenmaal veel waard wanneer het om grote bedragen gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 13-03-2024 09:44 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:18

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Zullen we de discussie over of 100k nou veel of weinig is en of opticiens de toekomst hebben ergens anders voortzetten? Bijv Algemeen arbeidsmarkt topic?

En hoewel die twee zinnen eindigen op een vraagteken, is het eigenlijk niet echt een vraag ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowdpleaser
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-08-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: MBO III, Meerdere technische MS certificeringen, MCSA, MCSE, Citrix, SSCP & CISSP, CIPP/E, bezig met CCSP
• Werkervaring: 15 jaar, doorgegroeid van servicedesk, naar sysadmin, en sinds 1 nov 2022 naar deze functie.

2. Wat doe je:
• Functie: Information security & Privacy consultant (ISO + consultancy)
• Werkgever/branche: Installatiebedrijfs > IT dienstverlener
• (Werk) Locatie(s): Randstad (kantoor) Zo nu en dan thuis
• Aantal vakantiedagen: 28
• Reistijd: 20-30 min
• Thuiswerken: Zo nu en dan, flexibel in te plannen
• Werkdruk: Gemiddeld, veel wachten op stakeholders, druk rondom de Externe Audits (ISO27001 + SOC2 Type II), veel ad-hoc zaken, projectwerkzaamheden & onder ander het uitvoeren van DPIA's als consultant op het gebied van privacy.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5291
• Vakantiegeld: €5200
• Bonus, toeslagen, etc: € 3200
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €71.784,32

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €140
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Gedeeld
• Mobiliteit per jaar: Lease-auto met prive KM's Bijtelling: €550
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €€74.984,32 ex pensioen & leaseauto

Update: aankondiging gehad van 6% (€ 299,- loonsverhoging ivm inflatiecorrectie. Dit na veel gesprekken waarbij ik aangegeven heb denk meer waard te zijn. Dit is helaas de uitkomst na 4 (!) gesprekken. Werkgever is zeer tevreden met mijn diensten, pas perfect in de organisatie en doe veel zaken die mijn functie overstijgen, maar toch blijft het lastig on voeten aan de grond te krijgen om een passende salarisverhoging te realiseren.

Ik heb het zelf ook erg naar mijn zin maar mis op deze manier de waardering door middel van een passend loon, kijkende naar de markt zou er wat meer in het vat moeten zitten.

Gezien ik nu 4 gesprekken gehad heb en ze niet toe lijken te willen geven is de volgende stap om eens om mij heen te gaan kijken. Ben daar niet per sé naar op zoek, maar met een gat van €1000,- (lijkt mij een reële stap) begint dit toch wel een doorn in mijn voet te worden.

Ben benieuwd naar jullie meningen hierover.

[ Voor 13% gewijzigd door Crowdpleaser op 13-03-2024 13:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ReZpie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:47
Crowdpleaser schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:13:
[...]

1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO III, Meerdere technische MS certificeringen, MCSA, MCSE, Citrix, SSCP & CISSP, CIPP/E, bezig met CCSP
• Werkervaring: 15 jaar, doorgegroeid van servicedesk, naar sysadmin, en sinds 1 nov 2022 naar deze functie.

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: Fysieke security met IT oogpunt
• (Werk) Locatie(s): Kantoor 5 dagen
• Reistijd: 20-30 minuten
• Werkdruk: Gemiddeld, veel wachten op stakeholders, druk rondom de Externe Audits (ISO27001 + SOC2 Type II), veel ad-hoc zaken, projectwerkzaamheden & onder ander het uitvoeren van DPIA's als consultant op het gebied van privacy.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 2022:€4800 2023:€4992 2024:€5291
• Bonus, toeslagen, etc: € Bedrijfsbonus bij goed bedrijfsresultaat (voor nu nog onbekend)
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €62200 €64696

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €120,-
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Gedeeld pensioen
• Mobiliteit per jaar: €Lease-auto met prive KM's Bijtelling: 2023: €550 + €120 eigen bijdrage = €670,- 2024: €550 +€30 eigen bijdrage = €, 580,-
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 2023:€67360 2024: €71.784,32

Update: aankondiging gehad van 6% (€ 299,- loonsverhoging ivm inflatiecorrectie. Dit na veel gesprekken waarbij ik aangegeven heb denk meer waard te zijn. Dit is helaas de uitkomst na 4 (!) gesprekken. Werkgever is zeer tevreden met mijn diensten, pas perfect in de organisatie en doe veel zaken die mijn functie overstijgen, maar toch blijft het lastig on voeten aan de grond te krijgen om een passende salarisverhoging te realiseren.

Ik heb het zelf ook erg naar mijn zin maar mis op deze manier de waardering door middel van een passend loon, kijkende naar de markt zou er wat meer in het vat moeten zitten.

Gezien ik nu 4 gesprekken gehad heb en ze niet toe lijken te willen geven is de volgende stap om eens om mij heen te gaan kijken. Ben daar niet per sé naar op zoek, maar met een gat van €1000,- (lijkt mij een reële stap) begint dit toch wel een doorn in mijn voet te worden.

Mbo 3, 34 jaar, een degelijke bonus, inflatiecorrecties etc, en zo'n salaris zie je niet veel.
En je salaris linkt ook elk jaar te groeien.
Ik begrijp niet zo goed hoe je je zo ondergewaardeerd voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Crowdpleaser schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:13:
[...]

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: Fysieke security met IT oogpunt
• (Werk) Locatie(s): Kantoor 5 dagen
• Reistijd: 20-30 minuten

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 2022:€4800 2023:€4992 2024:€5291
• Bonus, toeslagen, etc: € Bedrijfsbonus bij goed bedrijfsresultaat (voor nu nog onbekend)
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €62200 €64696

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €120,-
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Gedeeld pensioen
• Mobiliteit per jaar: €Lease-auto met prive KM's Bijtelling: 2023: €550 + €120 eigen bijdrage = €670,- 2024: €550 +€30 eigen bijdrage = €, 580,-
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 2023:€67360 2024: €71.784,32

Je gebruikt een oude template, de laatste variant kun je hier vinden: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) - hoofdstuk 3 (De template voor salarissen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowdpleaser
Excuus, maar ik zie inhoudelijk geen verschil met de oude?

EDIT: aangepast naar nieuw template.

[ Voor 5% gewijzigd door Crowdpleaser op 13-03-2024 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Crowdpleaser schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:33:
[...]

Excuus, maar ik zie inhoudelijk geen verschil met de oude?
offtopic:
Leesbaarheid is een hele grote wat bij jou nu mist (dit komt door de opmaak). Thuiswerken is een nieuw bulletpoint. Overigens vul je mobiliteit verkeerd in. Uitleg daarvoor staat ook in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowdpleaser
ReZpie schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:28:
[...]

Mbo 3, 34 jaar, een degelijke bonus, inflatiecorrecties etc, en zo'n salaris zie je niet veel.
En je salaris linkt ook elk jaar te groeien.
Ik begrijp niet zo goed hoe je je zo ondergewaardeerd voelt.
Thanks voor je reactie, Ik merk vooral dat het hem zit in het stukje waardering zoals ik eerder beschreef, ik doe ook veel neventaken binnen de organisatie welke buiten mijn vakgebied vallen, maar waar ik met mijn 15 jaar ervaring goede invulling aan kan geven, het bedrijf is in transitie naar een IT dienstverlener, en dat komt met veel groeipijn, hierdoor heb ik een aantal projecten naar mij toe getrokken en succesvol afgerond.

Voor mijn gevoel ben ik dit jaar above & beyond gegaan, en zit dit er voor dit jaar ook weer in. Ik doe dit met alle liefde omdat ik grote impact kan maken, maar ik realiseer mij hierdoor dat ik ook steeds meer waarde biedt aan de organisatie.Dat mag dan in mijn ogen ook terugkomen in een passende loonsverhoging. Zet daarbij de schaarste op de markt bij waardoor ik tot de conclusie kom meer waard te zijn dan ik nu betaald word.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:24

Esumontere

Floep, banaan.

Members only:

Wat hier verder niet in staat is natuurlijk werkplezier. Ik heb een fantastische club collega's in een heel leuk team. Ik ga elke dag met plezier naar mijn werk en dat is heel waardevol!

[ Voor 8% gewijzigd door Esumontere op 13-03-2024 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boevertje
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Toch maar eens een update :)

Dit was eind 2019, bedrijf is overgenomen maar ik werk nog wel steeds voor 'dezelfde' baas

Members only:

[ Voor 74% gewijzigd door boevertje op 13-03-2024 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
boevertje schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:16:
Toch maar eens een update :)

Dit was eind 2019, bedrijf is overgenomen maar ik werk nog wel steeds voor 'dezelfde' baas

***members only***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boevertje
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Had al het eea aangepast maar nu helemaal geupdate :) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin1967
Crowdpleaser schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:38:
[...]

Thanks voor je reactie, Ik merk vooral dat het hem zit in het stukje waardering zoals ik eerder beschreef, ik doe ook veel neventaken binnen de organisatie welke buiten mijn vakgebied vallen, maar waar ik met mijn 15 jaar ervaring goede invulling aan kan geven, het bedrijf is in transitie naar een IT dienstverlener, en dat komt met veel groeipijn, hierdoor heb ik een aantal projecten naar mij toe getrokken en succesvol afgerond.

Voor mijn gevoel ben ik dit jaar above & beyond gegaan, en zit dit er voor dit jaar ook weer in. Ik doe dit met alle liefde omdat ik grote impact kan maken, maar ik realiseer mij hierdoor dat ik ook steeds meer waarde biedt aan de organisatie.Dat mag dan in mijn ogen ook terugkomen in een passende loonsverhoging. Zet daarbij de schaarste op de markt bij waardoor ik tot de conclusie kom meer waard te zijn dan ik nu betaald word.
Het heeft ook te maken met de omzet die je genereert voor je werkgever. Daar hoort dan een bepaald salaris bij. Je kunt de dupe zijn van een werkgever die minder goed is in het binnenhalen van opdrachten maar weet wel dat opdrachten binnenhalen niet gemakkelijk is. Je wil niet weten hoe vaak ik bedrijven aan de telefoon krijg die wat willen verkopen en dus ook moet afpoeieren.
Als ik kijk naar je salaris dan doe je het echt niet verkeerd. Tel je leasenorm erbij op dat zit je ruim boven de 6K per maand en dat verdienen niet veel mensen. Daar zitten ook mensen tussen die beter gekwalificeerd zijn en echt veel meer ervaring hebben. Maar goed je bent vrij om buiten de deur te gaan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin1967
Paprika schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:40:
[...]

Deze uitspraak is wel erg kort door de bocht en geschreven vanuit de gedachtegoed dat een medewerker puur op basis van uurtje factuurtje / directe productie waarde kan hebben voor een onderneming. Het grote geld, zonder directielid te worden, zit hem als techneut juist eerder in niche kennis die periodiek beslissend is.

Veel organisaties die in de “enterprise” hoek software verkopen (one size fits all, niet maatwerk, veelal SaaS tegenwoordig, maar dat hoeft niet (SAP, IBM, …) hebben contracten die beginnen bij 6 cijfers per jaar en er zitten prima uitschieters bij die in de 8 of misschien wel zelfs 9 cijfers zitten. Voor zo’n organisatie geldt dat de omzet heel binair gaat zijn. Je wint (of behoudt) een klant, of je verliest een deal (of de klant stop het bestaande).

In die wereld is het verhaal van de “old engineer and a hammer” (google maar, er zijn honderden varianten van) nog dagelijks van toepassing. Wanneer jouw kennis het verschil kan maken tussen 9x een contract winnen of behouden en 10x een contract winnen of behouden, dan zal het salaris nooit een probleem zijn, ondanks dat de persoon in kwestie weliswaar voor 40 uur per week in de boeken staat, maar effectief de helft van die uren niet eens daadwerkelijk aan het werk is. Eigenlijk besef ik me aan het einde van m’n reactie pas dat je dus gelijk hebt, want bij zulke mensen duurt de werkweek inderdaad geen 40 uur.

Niche kennis en ervaring (veelal heeft iemand een variant op architect als functie) is nou eenmaal veel waard wanneer het om grote bedragen gaat.
Salarissen van 8 of meer cijfers is zwaar overdreven. Dat heb je het over topvoetballers bij buitenlandse topclubs of CEO’s van hele grote multinationals. IT’ers moeten beseffen dat ze in uitvoerende functies, of dat nu programmeren is of een audit uitvoeren is, ze tegen een enkel uurtarief werken. Geld ga je pas echt verdienen als je anderen voor je laat werken. Dus als eigenaar van een bedrijf. Mijn ervaring als manager is toch wel dat heel veel IT’ers hun eigen kwaliteit en inzet overschatten en snel vinden dat ze teweinig verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crowdpleaser
Erwin1967 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:08:
[...]

Het heeft ook te maken met de omzet die je genereert voor je werkgever. Daar hoort dan een bepaald salaris bij. Je kunt de dupe zijn van een werkgever die minder goed is in het binnenhalen van opdrachten maar weet wel dat opdrachten binnenhalen niet gemakkelijk is. Je wil niet weten hoe vaak ik bedrijven aan de telefoon krijg die wat willen verkopen en dus ook moet afpoeieren.
Als ik kijk naar je salaris dan doe je het echt niet verkeerd. Tel je leasenorm erbij op dat zit je ruim boven de 6K per maand en dat verdienen niet veel mensen. Daar zitten ook mensen tussen die beter gekwalificeerd zijn en echt veel meer ervaring hebben. Maar goed je bent vrij om buiten de deur te gaan kijken.
Dank voor je eerlijke antwoord, eerlijk is eerlijk dat ik het ook zeker niet slecht heb, na een avondje reflecteren ben ik ook tot die conclusie gekomen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Crowdpleaser Jouw probleem is dat je in de installatiebranche zit. Daar gelden CAO's en functiehuizen, en daar hangt aan een bepaalde functie vaak ook een bepaald opleidingsniveau. Als ik je zo hoor doe je werkinhoudelijk prima een HBO functie, maar heb je de papieren niet. Vermoed dat daar een bottleneck zit.
Having said that: ik denk dat je momenteel realistisch verdient. Daarbij: in de markt van de IT dienstverlening staan de tarieven momenteel redelijk onder druk, en datgene wat ze voor je vangen bepaalt ook mede je mogelijke salaris.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1 ... 191 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.