Thanks voor je reactie, we hebben in dit geval geen CAO binnen het bedrijf waar ik werk, maar wel op groepsniveau, mogelijk speelt dat indirect ook mee.The Eagle schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:12:
@Crowdpleaser Jouw probleem is dat je in de installatiebranche zit. Daar gelden CAO's en functiehuizen, en daar hangt aan een bepaalde functie vaak ook een bepaald opleidingsniveau. Als ik je zo hoor doe je werkinhoudelijk prima een HBO functie, maar heb je de papieren niet. Vermoed dat daar een bottleneck zit.
Having said that: ik denk dat je momenteel realistisch verdient. Daarbij: in de markt van de IT dienstverlening staan de tarieven momenteel redelijk onder druk, en datgene wat ze voor je vangen bepaalt ook mede je mogelijke salaris.
Paprika doelt in dit geval op de contractwaarde van de dienst die afgenomen wordt. En niet het contract van de medewerker. In de SaaS wereld krijg je commissie op basis van de contractwaarde van de deal die je sluit, vaak in combinatie met hoeveel procent van je target behaald is. Dus dat kan bij een deal van 6 of 7 cijfers een leuke bonus zijnErwin1967 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:18:
[...]
Salarissen van 8 of meer cijfers is zwaar overdreven. Dat heb je het over topvoetballers bij buitenlandse topclubs of CEO’s van hele grote multinationals. IT’ers moeten beseffen dat ze in uitvoerende functies, of dat nu programmeren is of een audit uitvoeren is, ze tegen een enkel uurtarief werken. Geld ga je pas echt verdienen als je anderen voor je laat werken. Dus als eigenaar van een bedrijf. Mijn ervaring als manager is toch wel dat heel veel IT’ers hun eigen kwaliteit en inzet overschatten en snel vinden dat ze teweinig verdienen.
T/m ~125k 56%, daarna is de arbeidskorting volledig afgebouwd en betaal je effectief nog 49,5% over iedere daarboven verdiende euro. Kwestie van grotere contracten afsluiten en meer bonus behalen dus!dansch216 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:00:
[...]
Paprika doelt in dit geval op de contractwaarde van de dienst die afgenomen wordt. En niet het contract van de medewerker. In de SaaS wereld krijg je commissie op basis van de contractwaarde van de deal die je sluit, vaak in combinatie met hoeveel procent van je target behaald is. Dus dat kan bij een deal van 6 of 7 cijfers een leuke bonus zijn(Al gaat daar ook weer 56% van naar de belastingdienst
)
Ik ben altijd wel benieuwd waarom managers vinden dat ze meer moeten verdienen dan de IT medewerkers. Hoeveel is het waard als je 0.1 , 0.5, 1, 2, 5, 10 fte per jaar kunt automatiseren?Erwin1967 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:08:
[...]
Het heeft ook te maken met de omzet die je genereert voor je werkgever. Daar hoort dan een bepaald salaris bij. Je kunt de dupe zijn van een werkgever die minder goed is in het binnenhalen van opdrachten maar weet wel dat opdrachten binnenhalen niet gemakkelijk is. Je wil niet weten hoe vaak ik bedrijven aan de telefoon krijg die wat willen verkopen en dus ook moet afpoeieren.
Als ik kijk naar je salaris dan doe je het echt niet verkeerd. Tel je leasenorm erbij op dat zit je ruim boven de 6K per maand en dat verdienen niet veel mensen. Daar zitten ook mensen tussen die beter gekwalificeerd zijn en echt veel meer ervaring hebben. Maar goed je bent vrij om buiten de deur te gaan kijken.
Oeh zal ik ook maar eens weer gaan verplassen dan?Hahn schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 01:20:
Sowieso zie ik maar weinig salarissen boven de 120k per jaar hier, dus 'of zien we alleen maar uitschieters naar boven in dit topic?' vind ik wat overdreven gesteld.
Ze komen wel voor, maar van de laatste maanden zijn ze op één hand te tellen. Toevallig waren er in de laatste 2 weken drie mensen met een totaalpakket van >120k, maar dat is meer uitzondering dan regel.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: Niet die-hard technische master aan een TU
• Werkervaring: Kleine 10 jaar
• (Woon) Locatie: randstad
2. Wat doe je:
• Functie: Product Manager (technisch), geen leidinggevende functie
• Werkgever/branche: Booming niche in de energie transitie bij een verder niet duurzaam bedrijf
• (Werk) Locatie(s): randstad
• Aantal vakantiedagen: 36
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 50 minuten deur tot deur
• Thuiswerken: Tussen 0% en 80% thuis, kan ik flexibel zelf bepalen
• Werkdruk: medium
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €8000
• Vakantiegeld: €8000
• Bonus, toeslagen, etc: €16000
• Dertiende/veertiende maand: €8000
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €128.000
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €laat men slecht los, middenloonregeling, eige bijdragen ergens +/- 400 euro
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Bedrijfspensioenfonds middenloon
• Mobiliteit per jaar: € gemaximeerde reiskostenvoorziening van +/- 20cent/km
• Overige: weinig spectaculairs
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 130.000 + Pensioen?
Heb redelijk unieke skillset hoewel dat langzaam minder wordt met het iets meer volwassen worden van de markt, schuif daarom langzaam op naar een aangrenzend, wat minder volwassen, niche gebied.
Ik ben een goed voorbeeld van een paar dingen;
- Mijn niche betaald in NL een stuk slechter dan de oosterburen buiten een enkele werkgever zoals mijn huidige
- Hoe minder technisch je werkt in NL als engineer hoe meer je verdienen kan, de 'business' onzin waar ik me dagelijks langs moet manoeuvreren maakt mijn salaris in NL
- Veel werkgevers roepen dat ze geen mensen kunnen vinden maar betalen gewoonweg slecht vergeleken met concurrerende werkgevers, mijn linkedin mailbox zit er vol mee
- Laat je niet afschepen, onderhandel met het mes tussen de tanden en schroom niet te switchen
- Je moet wel eens op het goede moment op de goede plek zijn, zoals ik in deze niche belandde
[ Voor 3% gewijzigd door GoldenSample op 15-03-2024 02:00 ]
Niet iedere mederwerker in de IT werkt voor een detacheerder/agency. Er zijn genoeg bedrijven die nog echt producten maken. En omdat je daar allemaal aan meewerkt is het helemaal niet zo duidelijk waarom de manager meer zou bijdragen dan de junior supportmedewerker.Erwin1967 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:08:
Het heeft ook te maken met de omzet die je genereert voor je werkgever. Daar hoort dan een bepaald salaris bij. Je kunt de dupe zijn van een werkgever die minder goed is in het binnenhalen van opdrachten maar weet wel dat opdrachten binnenhalen niet gemakkelijk is.
Ik ben ~15 jaar leidingevende van Sysbeheer\infra en support voor kleine en internationale organisaties.Crowdpleaser schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:13:
[...]
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO III, Meerdere technische MS certificeringen, MCSA, MCSE, Citrix, SSCP & CISSP, CIPP/E, bezig met CCSP
• Werkervaring: 15 jaar, doorgegroeid van servicedesk, naar sysadmin, en sinds 1 nov 2022 naar deze functie.
• (Woon) Locatie: Randstad
2. Wat doe je:
• Functie: Information security & Privacy consultant (ISO + consultancy)
• Werkgever/branche: Installatiebedrijfs > IT dienstverlener
• (Werk) Locatie(s): Randstad (kantoor) Zo nu en dan thuis
• Aantal vakantiedagen: 28
• Reistijd: 20-30 min
• Thuiswerken: Zo nu en dan, flexibel in te plannen
• Werkdruk: Gemiddeld, veel wachten op stakeholders, druk rondom de Externe Audits (ISO27001 + SOC2 Type II), veel ad-hoc zaken, projectwerkzaamheden & onder ander het uitvoeren van DPIA's als consultant op het gebied van privacy.
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5291
• Vakantiegeld: €5200
• Bonus, toeslagen, etc: € 3200
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €71.784,32
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €140
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Gedeeld
• Mobiliteit per jaar: Lease-auto met prive KM's Bijtelling: €550
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €€74.984,32 ex pensioen & leaseauto
Ben benieuwd naar jullie meningen hierover.
Het inkomen wat jij hier aangeeft is passend bij je ervaring, certificeringen en leeftijd. De locatie van de WG heeft er ook mee te maken. Ik zou je ook een dergelijk aanbod doen.
Zie een best boeiende discussie (laatste pagina's) in Algemeen arbeidsmarkt topic over precies dit onderwerp. (Discussie is effectief daarheen verplaatst.)appel001 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 01:26:
[...]
Ik ben altijd wel benieuwd waarom managers vinden dat ze meer moeten verdienen dan de IT medewerkers. Hoeveel is het waard als je 0.1 , 0.5, 1, 2, 5, 10 fte per jaar kunt automatiseren?
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Zie: unezra in "Algemeen arbeidsmarkt topic"CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:58:
[...]
Niet iedere mederwerker in de IT werkt voor een detacheerder/agency. Er zijn genoeg bedrijven die nog echt producten maken. En omdat je daar allemaal aan meewerkt is het helemaal niet zo duidelijk waarom de manager meer zou bijdragen dan de junior supportmedewerker.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: HBO-ICT
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Twente
2. Wat doe je:
• Functie: IT Engineer. Voornamelijk onderhoud en beheer van Windows servers, Kubernetes clusters en Azure omgeving. Daarnaast mee helpen aan klant aanbestedingen om (voornamelijk) migraties richting om die vanaf nul op te bouwen. Laatste jaar ook erg veel op interne processen/systemen gefocust om daar efficiëntieslagen te kunnen maken.
• Werkgever/branche: Onderwijs
• (Werk) Locatie(s) Twente:
• Aantal vakantiedagen: 25 standaard + 6 losse die jaarlijks verlopen
• Gewerkte uren/week: 40 uur
• Reistijd: 20-25 minuten met de auto, 45 minuten fietsen
• Thuiswerken: Ja, 3 dagen thuis
• Werkdruk: Hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2900
• Vakantiegeld: Standaard 8%
• Bonus, toeslagen, etc: €100 euro vergoeding eigen hardware en internet. Per week storingsdienst 8% bruto maandsalaris extra. Gemiddeld 1x per loonperiode
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €38.784,-
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Geen idee, zou ik moeten uitzoeken
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Geen idee, zou ik moeten uitzoeken
• Mobiliteit per jaar: €552 kilometervergoeding
• Overige: 300 euro per jaar thuiswerkvergoeding
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €39.636,-
Ben bij mijn eerste baan op 2100 begonnen, maar daar was ik binnen een jaar al weer weg omdat het gewoon echt een slechte werkgever. Zit nu bij mijn 2e werkgever waar ik niet onderhandeld heb over mijn salaris omdat ik allang blij was bij mijn vorige werk weg te zijn. Ben hier als junior begonnen op 2300 per maand, maar heb in de loop der jaren best grote stappen gezet qua kennis en verantwoordelijkheden wat zich niet reflecteert in het salaris. Ik heb niet per sé een goed beeld wat ik ergens anders kan krijgen, maar ik heb het idee dat 3500/maand niet onredelijk is.
2. Wat doe je:
• Functie: IT Engineer. Voornamelijk onderhoud en beheer van Windows servers, Kubernetes clusters en Azure omgeving. Daarnaast mee helpen aan klant aanbestedingen om (voornamelijk) migraties richting om die vanaf nul op te bouwen. Laatste jaar ook erg veel op interne processen/systemen gefocust om daar efficiëntieslagen te kunnen maken.
3. Wat verdien je:
• Bonus, toeslagen, etc: €100 euro vergoeding eigen hardware en internet. Per week storingsdienst 8% bruto maandsalaris extra. Gemiddeld 1x per loonperiode
Ben bij mijn eerste baan op 2100 begonnen, maar daar was ik binnen een jaar al weer weg omdat het gewoon echt een slechte werkgever. Zit nu bij mijn 2e werkgever waar ik niet onderhandeld heb over mijn salaris omdat ik allang blij was bij mijn vorige werk weg te zijn. Ben hier als junior begonnen op 2300 per maand, maar heb in de loop der jaren best grote stappen gezet qua kennis en verantwoordelijkheden wat zich niet reflecteert in het salaris. Ik heb niet per sé een goed beeld wat ik ergens anders kan krijgen, maar ik heb het idee dat 3500/maand niet onredelijk is.
[ Voor 7% gewijzigd door Danslerr op 15-03-2024 16:25 . Reden: Toelichting functieomschrijving ]
Je zult wat meer uitleg moeten geven wat 'IT engineer' bij jou dan precies behelst als je wat inhoudelijke feedback wilt over je salaris t.o.v. je functie in je (mooie) regio.Danslerr schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:53:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
• Functie: IT Engineer
3. Wat verdien je:
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Een sales functie met wel een hoog basis salaris en een zeer hoge bonus. Daar hoort denk ik ook een hoog afbreukrisico.DiscoNootje schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:02:
***members only***
Hij zit in het onderwijs en die hebben sowieso vaste schalen.True schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:17:
[...]
Je zult wat meer uitleg moeten geven wat 'IT engineer' bij jou dan precies behelst als je wat inhoudelijke feedback wilt over je salaris t.o.v. je functie in je (mooie) regio.
HSG schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:40:
[...]
Hij zit in het onderwijs en die hebben sowieso vaste schalen.
offtopic:
Toen ik reageerde stond er enkel 'IT engineer' en daarnaast kun je wel meer werk oppakken dan dat eigenlijk in een functie hoort wat wel degelijk een ander functieprofiel zou kunnen inhouden.
Toen ik reageerde stond er enkel 'IT engineer' en daarnaast kun je wel meer werk oppakken dan dat eigenlijk in een functie hoort wat wel degelijk een ander functieprofiel zou kunnen inhouden.
I want to live forever, so far.. so good.
@Warbringer Hoe ziet een pre-sales rol eruit als je thuis zit? Ik zou verwachten dat je dan veel bij klanten zit om met ze eea uit te werken.
Ik kom zeker ook bij de klant maar weinig op kantoor. Overigens doe ik ook veel internationale presales en dat is veelal remote vanuit thuis.jongetje schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:18:
@Warbringer Hoe ziet een pre-sales rol eruit als je thuis zit? Ik zou verwachten dat je dan veel bij klanten zit om met ze eea uit te werken.
I want to live forever, so far.. so good.
Ik vind het indrukwekkend dat je het tot zo een salaris hebt "geschopt". Als ik vragen mag, waar ben jij begonnen met salaris? En hoe kwam jij erachter dat wat jij deed "uniek" was/werd en hoe kreeg jij dito salaris daarbij?GoldenSample schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 01:58:
[...]
Oeh zal ik ook maar eens weer gaan verplassen dan?
1. Wie ben je:
• Opleiding: Niet die-hard technische master aan een TU
• Werkervaring: Kleine 10 jaar
2. Wat doe je:
• Functie: Product Manager (technisch), geen leidinggevende functie
• Werkgever/branche: Booming niche in de energie transitie bij een verder niet duurzaam bedrijf
• Reistijd: 50 minuten deur tot deur
• Thuiswerken: Tussen 0% en 80% thuis, kan ik flexibel zelf bepalen
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €8000
• Vakantiegeld: €8000
• Bonus, toeslagen, etc: €16000
• Dertiende/veertiende maand: €8000
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €128.000
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €laat men slecht los, middenloonregeling, eige bijdragen ergens +/- 400 euro
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Bedrijfspensioenfonds middenloon
• Mobiliteit per jaar: € gemaximeerde reiskostenvoorziening van +/- 20cent/km
• Overige: weinig spectaculairs
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 130.000 + Pensioen?
Heb redelijk unieke skillset hoewel dat langzaam minder wordt met het iets meer volwassen worden van de markt, schuif daarom langzaam op naar een aangrenzend, wat minder volwassen, niche gebied.
Ik ben een goed voorbeeld van een paar dingen;
- Mijn niche betaald in NL een stuk slechter dan de oosterburen buiten een enkele werkgever zoals mijn huidige
- Hoe minder technisch je werkt in NL als engineer hoe meer je verdienen kan, de 'business' onzin waar ik me dagelijks langs moet manoeuvreren maakt mijn salaris in NL
- Veel werkgevers roepen dat ze geen mensen kunnen vinden maar betalen gewoonweg slecht vergeleken met concurrerende werkgevers, mijn linkedin mailbox zit er vol mee
- Laat je niet afschepen, onderhandel met het mes tussen de tanden en schroom niet te switchen
- Je moet wel eens op het goede moment op de goede plek zijn, zoals ik in deze niche belandde
Members only: mogelijk identificeerbare informatie vanwege klein team
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Op basis van het bovenstaande ben ik erg benieuwd wat jullie vinden van mijn situatie. Ik weet ook eerlijk gezegd niet goed of het gras ergens anders wel echt groener is.
[ Voor 1% gewijzigd door Pimiboj op 18-03-2024 19:33 . Reden: Members only gemaakt ]
AMD 5900X | Asus prime X570-Pro | corsair vengeance pro 32GB | Gigabyte GTX 980ti | XPG S40D 4TB NVME | Corsair RM1000 | EK waterkoeling | Lian li PC-O11 | Samsung G8 OLED | Logitech MX Master | Das keyboards ultimate
Bij ASML is het gras wel groener dan wat je nu hebt, enige wat je af moet vragen of compensatie het enige is wat anders kan. Je hebt nu alle mogelijkheden en verantwoordelijkheden die er zijn, bij een grote organisatie is dat compleet anders 😊Pimiboj schreef op maandag 18 maart 2024 @ 19:27:
***members only***
Op basis van het bovenstaande ben ik erg benieuwd wat jullie vinden van mijn situatie. Ik weet ook eerlijk gezegd niet goed of het gras ergens anders wel echt groener is.
Een gesprekje plannen kan nooit kwaad
[ Voor 3% gewijzigd door BarendBotje op 18-03-2024 19:48 ]
Pimiboj schreef op maandag 18 maart 2024 @ 19:27:
***members only***
Members only:
Inloggen
Toevallig van de week ivm reserveringsruimte allemaal terug gezocht:LazyDozzle schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:14:
[...]
Ik vind het indrukwekkend dat je het tot zo een salaris hebt "geschopt". Als ik vragen mag, waar ben jij begonnen met salaris? En hoe kwam jij erachter dat wat jij deed "uniek" was/werd en hoe kreeg jij dito salaris daarbij?
Ben begonnen voor een treurige 2350€ brutto als R&D engineer werktuigbouw met wat mechatronica. Kwam na een klein jaar 'op de bankt' en was nooit te beroerd met andere dingen te helpen bij de detacheerder, op die manier moest ik wat in de salarisadministratie doen. Was de definitieve Reality check dat ik op deze manier lastig op mijzelf ging kunnen wonen zonder een huisgenoot (of de helft van je inkomen aan wonen uit te geven).
Heb me toen voorgenomen om een stuk sterker te kijken naar salaris & altijd met het mes tussen de tanden te onderhandelen. Ik laat me niet meer naaien en zoek verder naar werkgevers die wel meer betalen. De functie die ik nu doe (en bij voorgaande werkgever deed) betaald bij sommige andere bedrijven soms wel meer dan 1/3e minder. Prima maar niet zeuren dat je geen personeel vind en dat is de reden waarom ik er niet werk. De schoorsteen moet roken.
Na een jaar met wat mazzel en toeval in deze sector baland als 'product developer' oid. Was een stuk technischer dan vereist en ben als soort van manusje van alles in allerlei technische meuk gedoken. Omdat ik vrij commercieel ingesteld ben en van strategie houd had ik daardoor vrij snel relatief unieke kennis in het bedrijf waar ik werkte. Kon veel beter en sneller schakelen tussen snelle ontwikkelingen qua techniek, impact op business cases maar ook de algehele strategie.
Na een jaar of wat naar Duitsland verkast, gokje gewaagd (beperkt salaris maar zou percentage van de omzet krijgen) en gefaald. Echter wist ik toen als industrie insider dat een grote nieuwe speler ging toetreden en ik had ervaring met hun leverancier, waarvan ik wist dat het een enorm problematisch project zou worden/zijn.
Open sollicitatie was toen exact de juiste persoon op de juiste plek. Daar weer keihard onderhandeld en een gokje gewaagd (voor een lager loon begonnen met afspraak om na een proeftijd van 6 maanden naar het gewenste loon te gaan + permanente extra hoge bonus) pakte wel goed uit en zo kwam ik dus op een 100k+ package. Na paar jaar vertrokken, bij kleiner bedrijf weer gokje gewaagd welke ook niet succesvol was, toen naar NL en huidige werkgever.
Hoe kwam ik er achter dat ik 'unieke' (valt ook wel weer mee) kennis had: om me heen kijken qua collegas en anderen in de industrie. Als je in een snel groeiende niche zit ben je met een combi van redelijk wat technische kennis, boeren verstand (maar dan niet van het type dat op een trekker op de snelweg staat), strategisch en commercieel inzicht ben je al snel uniek.
Conclusie; goede dosis geluk, niet bang om afgewogen gokjes te wagen en een combinatie van eigenschappen die niet enorm veel voorkomt.
Overigens raad ik iedereen aan; als je het kan betalen regel 'fuck-you-money'. Dat maakt niet alleen dat je je werkgever de vinger kan geven als zaken echt uit de hand lopen (been there, done that) maar maakt ook dat je gecalculeerd grotere risicos nemen kan.
Members only:
Inloggen
[ Voor 8% gewijzigd door GoldenSample op 18-03-2024 22:15 ]
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: MBO software develoepr
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: regio Helmond
2. Wat doe je:
• Functie: Junior php developer
• Werkgever/branche: Bedrijfs automatisering
• (Werk) Locatie(s): regio Helmond
• Aantal vakantiedagen: 20
• Gewerkte uren/week: 32
• Reistijd: 20 min enkele reis
• Thuiswerken: Ja 1 dag per week.
• Werkdruk: Gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2400
• Vakantiegeld: € 2304 (8%)
• Bonus, toeslagen, etc: €75 internet abbo vergoeding, €75 thuis werk vergoeding
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €41472
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 0
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Geen
• Mobiliteit per jaar: €3052
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 44.524
Momenteel zit ik nog op mijn huidige plek, maar afgelopen week heb ik een ander baanaanbod ontvangen. Het salaris zal hierdoor aanzienlijk verbeteren, naar schatting zal er ongeveer €800 bij komen. Daarnaast biedt deze nieuwe baan ook een pensioenregeling, wat wellicht gunstiger is voor de toekomst. Op mijn huidige werkplek leer ik echter veel, aangezien ik hier de jongste/nieuwste ontwikkelaar ben. Bij het aangeboden baanaanbod is er slechts één ontwikkelaar die ongeveer op hetzelfde niveau zit. Mijn overweging is dus of ik in mijn huidige situatie nog een paar jaar blijf om veel te leren en vervolgens iets anders te zoeken, of dat ik kies voor een hoger salaris en een pensioenregeling.
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Bonus, toeslagen, etc: €75 internet abbo vergoeding, €75 thuis werk vergoeding
• Overige:
Momenteel zit ik nog op mijn huidige plek, maar afgelopen week heb ik een ander baanaanbod ontvangen. Het salaris zal hierdoor aanzienlijk verbeteren, naar schatting zal er ongeveer €800 bij komen. Daarnaast biedt deze nieuwe baan ook een pensioenregeling, wat wellicht gunstiger is voor de toekomst. Op mijn huidige werkplek leer ik echter veel, aangezien ik hier de jongste/nieuwste ontwikkelaar ben. Bij het aangeboden baanaanbod is er slechts één ontwikkelaar die ongeveer op hetzelfde niveau zit. Mijn overweging is dus of ik in mijn huidige situatie nog een paar jaar blijf om veel te leren en vervolgens iets anders te zoeken, of dat ik kies voor een hoger salaris en een pensioenregeling.
A. als je hier de template pakt KLIK dan heb je ook een nette opmaak te pakken, stukkie leesbaarder.GB_gaming101 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:45:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Overige:
B. als je echt 3 jaar full time werkervaring hebt (dus stages niet meegenomen) verdien je nu duidelijk te weinig.
C. overstap voor salaris is belangrijk als je nu ondermaats betaalt krijgt, maar met 3 jaar werkervaring ergens gaan werken waar er maar één iemand zit met evenveel ervaring is niet verstandig. Behalve als je daarna nooit meer overstapt is dat gewoon dom. Je hebt geen perspectief om verder te leren waardoor je kennis achterblijft en je vast komt te zitten.
Ik zou adviseren verder te solliciteren naar een werkplek waar je wel redelijk wordt betaald én je nog goed kunt leren. Dat kun je vast wel vinden met wat moeite voor de zomervakantie.
Update op basis van het "nieuwe" template. De verwijzingen naar pensioen was een goede drijfveer om daar eens in te duiken.
Verder nog steeds tevreden over de voorwaarden, maar met name de inhoudelijke afwisseling en uitdaging.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37 39
• Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica, master Enterprise Architecture
• Werkervaring: 14 jaar 16 jaar
2. Wat doe je:
• Functie: Enterprise Architect
• Werkgever/branche: Industrie
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen: 30
• Gewerkte uren/week: 37
• Reistijd: 2 uur per dag
• Thuiswerken: 3 dagen per week
• Werkdruk: Prima
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €7.300 €8.700
• Vakantiegeld: €7.300 €8.700
• Bonus, toeslagen, etc: €22.000 €15.000-25.000
[b]• Dertiende/veertiende maand:€7.300 €8.700
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €140.000
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €8.000
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Verzekering
• Mobiliteit per jaar: €12.000
• Overige: Niks speciaals
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €160.000
Verder nog steeds tevreden over de voorwaarden, maar met name de inhoudelijke afwisseling en uitdaging.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37 39
• Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica, master Enterprise Architecture
• Werkervaring: 14 jaar 16 jaar
2. Wat doe je:
• Functie: Enterprise Architect
• Werkgever/branche: Industrie
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Gewerkte uren/week: 37
• Reistijd: 2 uur per dag
• Thuiswerken: 3 dagen per week
• Werkdruk: Prima
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €7.300 €8.700
• Vakantiegeld: €7.300 €8.700
• Bonus, toeslagen, etc: €22.000 €15.000-25.000
[b]• Dertiende/veertiende maand:€7.300 €8.700
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €140.000
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €8.000
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Verzekering
• Mobiliteit per jaar: €12.000
• Overige: Niks speciaals
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €160.000
Laat ik met een promotie vier jaar na mijn vorige post eens de balans opmaken.
Niet dat mijn functie heel erg veranderd is, het is vooral een financieel extraatje, waarmee ik nu op onderstaande kom.
Oude getallen zijn van vier jaar terug.
Ik heb weleens wat rondgekeken, maar behalve als ik vol detachering inga is het voor een tester met beperkte automatiseringsskills gewoon goed toeven hier volgens mij.
Niet dat mijn functie heel erg veranderd is, het is vooral een financieel extraatje, waarmee ik nu op onderstaande kom.
Zit volgens mij nog steeds erg goed.1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO Journalistiek
• Werkervaring: 5,5 jaar
• (Woon) Locatie: Regio Ede
2. Wat doe je:
• Functie: Software Tester > Quality Assurance Engineer
• Werkgever/branche: Verzekeraar
• (Werk) Locatie(s): Amersfoort > Vooral thuis
• Aantal vakantiedagen: 20 (plus evt bij te kopen uit keuzebudget)
• Gewerkte uren/week: 36 > 34
• Reistijd: niets, twee keer per maand naar kantoor, dan 35 minuten met de auto.
• Werkdruk: Normaal/Laag, soms iets te laag
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3400,- > € 4500,-
• Vakantiegeld: 8% in keuzebudget.
• Bonus, toeslagen, etc: tot nu toe altijd wel een winstuitkering tussen 1-3%
• Dertiende/veertiende maand: 8,33% in keuzebudget.
• Extra vakantiedagen: 5 dagen uitbetaald via keuzebudget,
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €48.000,- > €60.000,-
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Kan ik zo gauw niet direct vinden, eigen inleg is 3,25% zal goed geregeld zijn
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Achmea
• Mobiliteit per jaar: Krijg de ritjes naar kantoor prima vergoed.
• Overige: Samsung Galaxy A52s die gebruik ik dualsim en dus ook privé.
Ik heb weleens wat rondgekeken, maar behalve als ik vol detachering inga is het voor een tester met beperkte automatiseringsskills gewoon goed toeven hier volgens mij.
[ Voor 4% gewijzigd door Jovatov op 19-03-2024 14:27 ]
Val je onder de verzekeringswezen CAO?Jovatov schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 14:26:
Laat ik met een promotie vier jaar na mijn vorige post eens de balans opmaken.
[...]
Zit volgens mij nog steeds erg goed.
60K zonder automatisering is redelijk standaard verder toch? Zonder testautomatisering wellicht lastig om door dat plafond te gaan inderdaad. Wil je bewust die kant niet op?
Ik zit bij een grote verzekeraar met een eigen CAO.itons schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 14:32:
[...]
Val je onder de verzekeringswezen CAO?
60K zonder automatisering is redelijk standaard verder toch? Zonder testautomatisering wellicht lastig om door dat plafond te gaan inderdaad. Wil je bewust die kant niet op?
Die 60k is dus obv 34 uur, misschien dat dat je inschatting anders maakt?
Ik zou best die kant op willen maar dat zou naar mijn idee dan wel echt op andere plek moeten, dat zie ik op mijn huidige plek niet echt gebeuren.
En dan vind ik de lage werkdruk/thuiswerken en het salaris toch wel heel prettig.
Liever ga ik trouwens meer de business-analysekant op. Requirements ophalen en dergelijke in overleg met de business. Daar mik ik nu een beetje op.
[ Voor 9% gewijzigd door Jovatov op 19-03-2024 15:12 ]
3k bij 40 uur per week voor jr. PHP developer is ansich niet slecht. (nu 2400 bij 32 uur)True schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 10:13:
[...]
A. als je hier de template pakt KLIK dan heb je ook een nette opmaak te pakken, stukkie leesbaarder.
B. als je echt 3 jaar full time werkervaring hebt (dus stages niet meegenomen) verdien je nu duidelijk te weinig.
C. overstap voor salaris is belangrijk als je nu ondermaats betaalt krijgt, maar met 3 jaar werkervaring ergens gaan werken waar er maar één iemand zit met evenveel ervaring is niet verstandig. Behalve als je daarna nooit meer overstapt is dat gewoon dom. Je hebt geen perspectief om verder te leren waardoor je kennis achterblijft en je vast komt te zitten.
Ik zou adviseren verder te solliciteren naar een werkplek waar je wel redelijk wordt betaald én je nog goed kunt leren. Dat kun je vast wel vinden met wat moeite voor de zomervakantie.
Wel zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden redelijk mager. (lees niet aanwezig)
Met name het pensioen wat hij nu niet opbouwt.
Alleen om die reden zou ik toch verder kijken.
Daarnaast:
1. PHP is natuurlijk leuk, maar na 3 jaar nog steeds junior, dan is het tijd om je verder te verdiepen/verbreden. PHP wordt wat minder gebruikt in grotere omgevingen en dus zit je vast aan kleinere ondernemingen. Leuk omdat je dan veel kan doen, minder leuk omdat je vaak minder kan doorgroeien in je carriere qua functie, verantwoordelijkheden maar ook vaak complexiteit van het applicatielandschap.
2. Zoek een werkgever die ook bereid is te investeren in opleiding en trainingen. Het mooie aan IT is dat het altijd in ontwikkeling is. Gefeliciteerd met een leven lang leren, dus des te belangrijker dat je werkgever je hierin meer faciliteert dan alleen learning-on-the-job. Dat mes snijdt aan twee kanten namelijk.
3. Pensioenregeling is toch echt wel een minimum vereiste, anders zou ik alvast hard beginnen met je eigen pensioenplan te starten, maar dat voel je ook gelijk direct in je portemonnee.
4. Thuiswerken. Zelf ben ik meer voorstander van 50/50. Anderzijds 1 dag in de week is natuurlijk al fijn en blijft er nog 3 dagen kantoor over. Dit is echt persoonlijke voorkeur.
5. Reistijd is zeker niet slecht. 20 minuten is echt een prima afstand (ik rijd gemiddeld 1 tot 1,5 uur enkele reis en dat 2 tot 3 dagen per week
Bottomline; niet zozeer het salaris zou een reden zijn om verder te kijken, maar meer het totaalplaatje.
Groei, ontwikkeling, training, secundaire arbeidsvoorwaarden en toekomstperspectief.
wijze woorden
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: Havo
• Werkervaring: Verschillende commerciële rollen waaronder accountmanager
• (Woon) Locatie: Noord Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: Sales Marketing Executive/Accountmanager
• Werkgever/branche: Digital Agency
• (Werk) Locatie(s): België
• Gewerkte uren/week: 31
• Reistijd: 20 minuten. Klanten 1 uur.
• Thuiswerken: Ja zoveel als ik wil.
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3600 op basis van 31 uur
• Vakantiegeld: € 3600 ( werkgever keert 100% van 1 maandloon uit ipv 8%
• Bonus, toeslagen, etc: Variërend van €100 tot €1000 per maand ( incentives)
• Dertiende/veertiende maand: € 7200 ( 13e EN 14e maand )
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€55.000 exclusief bonussen.
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: x% van maandloon.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Onbekend gaat via de staat.
• Mobiliteit per jaar: Onbekend. Je betaalt bijdrage van ongeveer €200-€300 per maand en daar krijg je een A segment auto voor ( Mercedes, Tesla etc ). Bijtelling is er NIET. Mag 4.000 km prive rijden per week inclusief tankpas etc
• Overige: Vergoeding van €12 netto per werkdag bovenop salaris, dus kleine €250 netto per maand extra. 1 x per jaar eco cheques twv €250. Gratis zorgverzekering.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Onbekend. Geen idee wat de waarde is van de zorgverzekering + auto etc.
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€55.000 exclusief bonussen.
• Mobiliteit per jaar: Onbekend. Je betaalt bijdrage van ongeveer €200-€300 per maand en daar krijg je een A segment auto voor ( Mercedes, Tesla etc ). Bijtelling is er NIET. Mag 4.000 km prive rijden per week inclusief tankpas etc
• Overige: Vergoeding van €12 netto per werkdag bovenop salaris, dus kleine €250 netto per maand extra. 1 x per jaar eco cheques twv €250. Gratis zorgverzekering.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Onbekend. Geen idee wat de waarde is van de zorgverzekering + auto etc.
Je betaalt geen bijtelling maar wel een voordeel aller aard voor het privé gebruik van de wagen. Dat is doorgaans wel aardig minder dan de Nederlandse bijtelling maar het is niet niets. Tenzij jouw werkgever een speciale afspraak heeft met de fiscus dat de beperking op privé kilometers er voor zorgt dat je dit niet moet betalen maar dat zou me erg verbazen. Wat gebeurt er overigens als je over de limiet gaat?CryptoNL schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 16:32:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Dit is er niet echt het topic voor. Maar wil wel even reageren op je lijstje. Volgens mij maak je het met 'zo veel als ik wil' thuiswerken i.c.m. wonen in NL en werken voor een BE-werkgever het jezelf fiscaal erg moeilijk. Zo moet je (als ik https://www.grensinfo.nl/ mag geloven -in drie minuten zoeken-) gewoon bijtelling betalen over je wagen in Nederland.CryptoNL schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 16:32:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
@Admiral Freebee ik zou het mobiliteit-onderdeel met een korreltje zout nemen
Dit onderwerp is in december ook aangesneden door: Elidibus in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)" .
Members only:
Inloggen
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Je betaalt geen bijtelling, dat klopt toch? Voordeel aller aard is de bijdrage die ik noem in mijn lijstje. Prive kilometers maak ik niet op, 4.000 per week.Admiral Freebee schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 20:04:
[...]
Je betaalt geen bijtelling maar wel een voordeel aller aard voor het privé gebruik van de wagen. Dat is doorgaans wel aardig minder dan de Nederlandse bijtelling maar het is niet niets. Tenzij jouw werkgever een speciale afspraak heeft met de fiscus dat de beperking op privé kilometers er voor zorgt dat je dit niet moet betalen maar dat zou me erg verbazen. Wat gebeurt er overigens als je over de limiet gaat?
Klopt wat betreft thuiswerken, maar in de regel zit daar 0 controle op. Kan zoveel als ik wil,maar in praktijk zit ik zelden thuis ( vaak onderweg). Daarnaast zou ik - indien ik voltijds thuis zou werken - dat zeker niet melden.True schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 20:25:
[...]
Dit is er niet echt het topic voor. Maar wil wel even reageren op je lijstje. Volgens mij maak je het met 'zo veel als ik wil' thuiswerken i.c.m. wonen in NL en werken voor een BE-werkgever het jezelf fiscaal erg moeilijk. Zo moet je (als ik https://www.grensinfo.nl/ mag geloven -in drie minuten zoeken-) gewoon bijtelling betalen over je wagen in Nederland.
@Admiral Freebee ik zou het mobiliteit-onderdeel met een korreltje zout nemen![]()
Dit onderwerp is in december ook aangesneden door: Elidibus in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)" .
Ik weet dat auto's steeds groter worden, maar wordt een Tesla nu al tot het A-segment gerekend?CryptoNL schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 16:32:
Verder een heel mooi pakket, trouwens.
Ja i guess 😂CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:54:
[...]
Ik weet dat auto's steeds groter worden, maar wordt een Tesla nu al tot het A-segment gerekend?
Verder een heel mooi pakket, trouwens.
Dat verduidelijkt de zaken wel ja. Er zijn immers ook werkgevers in België die een deel loon aftrekken indien er voor een bedrijfswagen gekozen wordt. Dat is dan de eigen bijdrage. En daarboven op komt dan nog het VAA.CryptoNL schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:02:
[...]
Je betaalt geen bijtelling, dat klopt toch? Voordeel aller aard is de bijdrage die ik noem in mijn lijstje. Prive kilometers maak ik niet op, 4.000 per week.
Even los van dat dit fraude is.CryptoNL schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:04:
[...]
Daarnaast zou ik - indien ik voltijds thuis zou werken - dat zeker niet melden.
Juist mensen die naar Belgie emigreren zorgen ervoor dat ze juist dagen in Nederland werken om van alle belastingvoordelen (WW, AOW etc.) gebruikt te kunnen blijven maken. Die zorgen juist niet dat ze veel in Belgie/bij klanten zijn. Volgens mij is het enige voordeel van Belgie de voordeligere auto regeling maar bouw je geen AOW op voor als je met pensioen gaat.
We zijn er inmiddels uitgekomen:Chrono Trigger schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:46:
Bij nader inzien toch nog even weglaten tot de handtekening er is.
Je weet maar nooit wie er allemaal op tweakers zit
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32 33
• Opleiding: Geen
• Werkervaring: 4 jaar FT relevante ervaring 5 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht
2. Wat doe je:
• Functie: Data Analist
• Werkgever/branche: Zorg Overheid
• (Werk) Locatie(s): Gelderland Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 30 25
• Gewerkte uren/week: 40 36
• Reistijd: 30 minuten rijden (nooit file) 25/50 min zonder/met spits
• Thuiswerken: 1-3 dagen/week 3-4 dagen/week
• Werkdruk: Laag-Middel Middel verwacht ik
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3200 €3600 €5213
• Vakantiegeld: 8,33%
• Bonus, toeslagen, etc: geen
• Dertiende/veertiende maand: 8%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €44544 €50256 €72773
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: WG: 11K WN: 4K
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: 18.9 om 8.1% inleg. Kost me netto slechts 110 euro
• Mobiliteit per jaar: NS Business kaart
• Overige: Laptop/telefoon
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €47640 €53716 €84397
Dubbele update. In korte tijd ga ik een flinke sprong maken. Ben dit jaar 400 euro omhoog gegaan en zat voor mijn gevoel nog steeds flink onder de norm. Toch maar rondgekeken en voilá, een match. Heb 5300 voorgesteld wat een fair voorstel is afgaand op hun vacature eisen en mijn competenties. Definitief bedrag is dus heel vlakbij geworden dus ben tevreden. Dit is de sprong van mijn leven, en dan ook nog eens van 40 naar 36 uur. Dat is in 3 maanden tijd een stijging op mijn package van 97% op uurbasis (!) Love it
i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060
Netjes, ben je goed op vooruit gegaan zo te zien!!
nope geen signature
Heb je helemaal geen opleiding gedaan of iets wat niet relevant is?Chrono Trigger schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:03:
[...]
We zijn er inmiddels uitgekomen:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €44544 €50256 €72773
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: 18.9 om 8.1% inleg. Kost me netto slechts 110 euro![]()
Dubbele update. In korte tijd ga ik een flinke sprong maken. Ben dit jaar 400 euro omhoog gegaan en zat voor mijn gevoel nog steeds flink onder de norm. Toch maar rondgekeken en voilá, een match. Heb 5300 voorgesteld wat een fair voorstel is afgaand op hun vacature eisen en mijn competenties. Definitief bedrag is dus heel vlakbij geworden dus ben tevreden. Dit is de sprong van mijn leven, en dan ook nog eens van 40 naar 36 uur. Dat is in 3 maanden tijd een stijging op mijn package van 97% op uurbasis (!) Love it
Mooie stap. Welkom college ambtenaar. Komt nog meer geld aan met de CAO onderhandelingen, als je onder het Rijk valt.
Dank!Zenix schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:03:
[...]
Heb je helemaal geen opleiding gedaan iets wat niet relevant is?
Mooie stap. Welkom college ambtenaar. Komt nog meer geld aan met de CAO onderhandelingen, als je onder het Rijk valt.
Nee, het is allemaal niet zo ideaal gelopen vroeger. Met een omweg toch mijn doelen kunnen bereiken, maar naast wat vakgerelateerde certificaatjes heb ik nul aan diploma's. Ook geen middelbare school. Zelfs geen CITO-score. Mijn enige diploma is Zwemdiploma A. Dat benoem ik nog wel eens uit ironie bij sollicitaties als de situatie het toelaat omdat ik het ontbreken ervan heb toegeëigend en mijn kracht heb gemaakt
Ja, zo had ik begrepen. In 2023 via CAO was er 8,4% in totaal bijgekomen. Best prima hoor!
i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060
Mooie stap, gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe baan!Chrono Trigger schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:03:
[...]
We zijn er inmiddels uitgekomen:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: 18.9 om 8.1% inleg. Kost me netto slechts 110 euro![]()
Mooi bezig. Je kan iedereen geval wegzwemmen als je kantoor overstroomtChrono Trigger schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:15:
[...]
Dank!
Nee, het is allemaal niet zo ideaal gelopen vroeger. Met een omweg toch mijn doelen kunnen bereiken, maar naast wat vakgerelateerde certificaatjes heb ik nul aan diploma's. Ook geen middelbare school. Zelfs geen CITO-score. Mijn enige diploma is Zwemdiploma A. Dat benoem ik nog wel eens uit ironie bij sollicitaties als de situatie het toelaat omdat ik het ontbreken ervan heb toegeëigend en mijn kracht heb gemaakt
Ja, zo had ik begrepen. In 2023 via CAO was er 8,4% in totaal bijgekomen. Best prima hoor!
Weer een jaar verder, een flinke CAO verhoging en ook weer een trede omhoog.
Sinds deze maand ben ik wel van 40 uur (38 + 2 ADV) naar 32 uur gegaan.
Dit heeft vooral een grote impact op het aantal vakantiedagen vanwege het vervallen van de ADV dagen.
Door de verhogingen valt de impact gelukkig mee, maar ik ben bang dat de CAO dit jaar geen grote stappen zal zetten.
Over het algemeen ben ik wel tevreden met de vergoeding. Het is geen vetpot, maar ik heb genoeg geld om te doen wat ik wil.
Met de extra tijd kan ik aan het huis werken zonder dat ik daar een dure ZZP-er voor hoef in te huren!
In de toekomst wil ik deze tijd gaan gebruiken om een eigen bedrijfje op te starten.
Sinds deze maand ben ik wel van 40 uur (38 + 2 ADV) naar 32 uur gegaan.
Dit heeft vooral een grote impact op het aantal vakantiedagen vanwege het vervallen van de ADV dagen.
Door de verhogingen valt de impact gelukkig mee, maar ik ben bang dat de CAO dit jaar geen grote stappen zal zetten.
Over het algemeen ben ik wel tevreden met de vergoeding. Het is geen vetpot, maar ik heb genoeg geld om te doen wat ik wil.
Met de extra tijd kan ik aan het huis werken zonder dat ik daar een dure ZZP-er voor hoef in te huren!
In de toekomst wil ik deze tijd gaan gebruiken om een eigen bedrijfje op te starten.
Members only:
Inloggen
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 38
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: ruim 13 jaar
2. Wat doe je:
• Functie: CRM consultant
• Werkgever/branche: IT consultancy
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: verschillend
• Thuiswerken: half/half
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5670
• Vakantiegeld: €5670
• Bonus, toeslagen, etc: variabel, soms niks
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €73500
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 50/50
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ?
• Mobiliteit per jaar: €15000
• Overige: niet veel
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €88500
• Leeftijd: 38
• Werkervaring: ruim 13 jaar
2. Wat doe je:
• Functie: CRM consultant
• Werkgever/branche: IT consultancy
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: verschillend
• Thuiswerken: half/half
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5670
• Vakantiegeld: €5670
• Bonus, toeslagen, etc: variabel, soms niks
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €73500
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ?
• Mobiliteit per jaar: €15000
• Overige: niet veel
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €88500
[ Voor 5% gewijzigd door RFAMLK op 23-03-2024 08:02 ]
@RFAMLK Pensioen: half/half wat precies? En je hebt 1250 leasebudget per jaar?
Al met al niet onaardig, maar denk dat er meer mogelijk is.
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Klein bedrijf betekent vaak een groter takenpakket, maar een kleinere compensatie ten opzichte van een groter bedrijf.
Je pensioenopbouw is echt niets. Ik zou om je heen gaan kijken voordat je een pensioengat hebt. (Als je die al niet hebt).iron-man schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 20:22:
***members only***
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Zeker, daar ben ik me van bewust, en dat bevalt me ook prima. Het is ook niet zo dat ik financieel op zoek ben naar het maximale, ik kies wat dat betreft toch eerder voor plezier in mijn werk en dat kan ik hier goed vinden.Caelorum schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 20:25:
Klein bedrijf betekent vaak een groter takenpakket, maar een kleinere compensatie ten opzichte van een groter bedrijf.
Excuus, vergeten eigen inleg te omschrijven, zojuist post aangepast. Zit op max fiscaal toegestane inleg op dit moment (aldus de pagina waar ik inleg kan instellen).Tylen schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 20:58:
[...]
Je pensioenopbouw is echt niets. Ik zou om je heen gaan kijken voordat je een pensioengat hebt. (Als je die al niet hebt).
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO Grafisch
• Werkervaring: 15+
• (Woon) Locatie: Amstelveen
2. Wat doe je:
• Functie: Technical Support Engineer EMEA
• Werkgever/branche: Software/Services provider
• (Werk) Locatie(s): Ingeschreven: Nederland, Holding: UK
• Aantal vakantiedagen: Standaard aantal (Zal dit even nakijken)
• Gewerkte uren/week: Contracuteel: 40, Overwerk, mag, word niet uitbetaald (word gezien als service voor de klant)
• Reistijd: Geen
• Thuiswerken: Full-Time
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2.400
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, Beloofd tijdens aanname, nu 1,5y later, € 0 (Oorzaak: Sales):
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 30.000
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Geen
• Mobiliteit per jaar: Geen
2. Wat doe je:
• Gewerkte uren/week: Contracuteel: 40, Overwerk, mag, word niet uitbetaald (word gezien als service voor de klant)
3. Wat verdien je:
Ik geef na Ontvangst V&A ALTIJD een Rating.
Dit lijkt me niet heel erg veelbobby022 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 00:20:
1. Wie ben je:
Je kan beter bij de CB als bezorger werken, krijg je tenminste nog secundaire arbeidsvoorwaarden ...bobby022 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 00:20:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Tijd voor een baan met pensioen, je verdient zo zonder pensioenopbouw en zonder vakantiegeld of eindejaarsuitkering nog minder dan iemand die in de supermarkt werkt.bobby022 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 00:20:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
En gratis overwerken als service naar de klant: je bent gek als je dat als medewerker doet.
[ Voor 3% gewijzigd door President op 24-03-2024 08:01 ]
Meen je dit of zit je te trollen??? Als het echt is zou ik echt direct ergens anders gaan werken.
Afvalchauffeur in je gemeente : https://www.amstelveen.nl...tails?vacature-id=3288363
Groenvoorziening in je gemeente: https://www.amstelveen.nl...tails?vacature-id=3278667
Maar deze is direct solliciteren lijkt mij, servicedesk bij jou gemeente: https://www.amstelveen.nl...tails?vacature-id=3324193
Etc. Echt je word uitgebuit. En dan ook nog overwerk niet betaald…
[ Voor 55% gewijzigd door Tylen op 24-03-2024 08:50 ]
Dit is idd (net iets boven) het minimumloon: https://www.rijksoverheid...bedragen-minimumloon-2024
Daarnaast: als dat onbetaalde overwerk meer dan 6 uur per maand is, duikt het uurloon onder minimumloon. De stelling impliceert daarnaast dat de werkgever instemt met het overwerk, waardoor het uitbetaald dient te worden tegen het normale uurloon.
Dan eigen lijstje maar weer eens toevoegen:
Dan eigen lijstje maar weer eens toevoegen:
Members only:
Inloggen
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: MBO Mediatechnologie niveau 4
• Werkervaring: 11 Jaar
2. Wat doe je:
• Functie: Senior webdeveloper (Voornamelijk backend in PHP/Drupal).
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen:25
• Reistijd: ~20 minuten
• Thuiswerken: 3 dagen thuis 2 dagen op kantoor
• Werkdruk: Redelijk laag met soms wat hoge pieken.
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4250
• Vakantiegeld: €8%
• Bonus, toeslagen, etc: €50 euro internet vergoeding
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: n.v.t
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: n.v.t
• Overige: n.v.t
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €55.680
Ik zou graag jullie mening willen ontvangen, voor mijn gevoel is er meer te halen kwa salaris en natuurlijk ook voor de secundaire arbeidsvoorwaarden.
Ook vraag ik mij wat voor stappen ik kan ondernemen om meer te gaan verdienen(Opleidingen, Technieken, Freelance etc) .
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Ik zou graag jullie mening willen ontvangen, voor mijn gevoel is er meer te halen kwa salaris en natuurlijk ook voor de secundaire arbeidsvoorwaarden.
Ook vraag ik mij wat voor stappen ik kan ondernemen om meer te gaan verdienen(Opleidingen, Technieken, Freelance etc) .
Volgens mij betalen agency’s/bureaus altijd onder gemiddeld. Als ik jou was zou ik kijken naar een functie ergens intern of ergens gedetacheerd desnoods. Geen pensioen begint langzaam ook wel een issue te worden waar ik op zou letten..DevDude99 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:29:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Members only: title
Inloggen
In 3 jaar tijd hier wat mooie stappen kunnen maken en van alles geleerd. Voorlopig nog prima naar mijn zin, sinds november aan de slag bij nieuw team 
De snelle jaren groei zitten er nu wel op, vanaf nu zal het denk ik wat minder hard gaan.
De snelle jaren groei zitten er nu wel op, vanaf nu zal het denk ik wat minder hard gaan.
Members only:
Inloggen
Members only: title
Inloggen
dvtxc schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:45:
***members only***
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW
Weet je zeker dat je geen dertiende en/of veertiende maand krijgt (Urlaubsgeld en/of Weihnachtsgeld)? Vaak (maar inderdaad lang niet altijd) is dit via een CAO wel geregeld.dvtxc schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:45:
***members only***
[ Voor 6% gewijzigd door Garyu op 25-03-2024 11:36 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
15 jaar werkervaring, 40 uur werkweek, geen pensioen, geen compensatie overuren en je salaris is nagenoeg minimumloon.bobby022 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 00:20:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Oftewel, iemand met dezelfde leeftijd, geen werkervaring en geen opleiding heeft recht op hetzelfde salaris.
Iets zegt mij dat je of heel eenvoudig werk doet, wat me qua functieomschrijving stug lijkt, of zwaar onderbetaald wordt.
[ Voor 28% gewijzigd door Valandil op 25-03-2024 15:44 ]
wijze woorden
Ik heb ergens het vermoeden (of eigenlijk: de hoop) dat hier bruto en netto door elkaar gehaald is... Maar dan nóg lijkt het me (gezien 15 jaar werkervaring) gewoon niet een reëel salaris, zeker aangezien er geen pensioen is geregeld.Valandil schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:43:
[...]
15 jaar werkervaring, 40 uur werkweek, geen pensioen, geen compensatie overuren en je salaris is nagenoeg minimumloon.
Oftewel, iemand met dezelfde leeftijd, geen werkervaring en geen opleiding heeft recht op hetzelfde salaris.
Iets zegt mij dat je of heel eenvoudig werk doet, wat me qua functieomschrijving stug lijkt, of zwaar onderbetaald wordt.
[ Voor 10% gewijzigd door Yorro op 25-03-2024 17:04 ]
1. Wie ben je:
• Werkervaring: 10 jaar, aantal MS certificaten, e.g. MS-102, MD-102, AZ-140, MCSA 2016, 70-346, 70-347
• (Woon) Locatie: Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: Cloud Engineer
• Werkgever/branche: (Cloud) / IT engineer bij een MSP
• (Werk) Locatie(s): Brabant
• Reistijd: verschillend, 60-70 min naar kantoor, 2 dagen thuiswerken, klanten in de regio 30-45 min rijden.
• Thuiswerken: 60/40%
• Werkdruk: Medium
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4300,- (met uitzicht naar +200 komende 6 maanden)
• Vakantiegeld: € 4128,-
• Bonus, toeslagen, etc: Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €55728,-
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Zwitserleven +- €1500,-
• Mobiliteit per jaar: €10.200,-
• Overige: Werkplekbudget €1200,- en elke dag lunch op kantoor
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €67128
Ben even benieuwd of jullie dit marktconform vinden, ik denk zelf dat het wel stapje omhoog kan.
Wel leuk bedrijf met fijne werksfeer/collega's enz. dat is ook veel waard.
• Werkervaring: 10 jaar, aantal MS certificaten, e.g. MS-102, MD-102, AZ-140, MCSA 2016, 70-346, 70-347
• (Woon) Locatie: Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: Cloud Engineer
• Werkgever/branche: (Cloud) / IT engineer bij een MSP
• (Werk) Locatie(s): Brabant
• Reistijd: verschillend, 60-70 min naar kantoor, 2 dagen thuiswerken, klanten in de regio 30-45 min rijden.
• Thuiswerken: 60/40%
• Werkdruk: Medium
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €4300,- (met uitzicht naar +200 komende 6 maanden)
• Vakantiegeld: € 4128,-
• Bonus, toeslagen, etc: Geen
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €55728,-
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Zwitserleven +- €1500,-
• Mobiliteit per jaar: €10.200,-
• Overige: Werkplekbudget €1200,- en elke dag lunch op kantoor
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €67128
Ben even benieuwd of jullie dit marktconform vinden, ik denk zelf dat het wel stapje omhoog kan.
Wel leuk bedrijf met fijne werksfeer/collega's enz. dat is ook veel waard.
Allereerst bedankt allen voor de input en adviezen.
Ik zat dus opzich wel goed men mn gevoel en hoe ik dus eigenlijk beter kan vinden.
@KoudeAardbei
De ambitie is er zeker wel, ben namelijk ookal begonnen met de AZ900.
Mijn werkzaamheden varieren best wel veel. Maar voornamelijk tickets beantwoorden met basic vragen over het gebruik van Erasure software. en zo nu en dan een Ubuntu machine opzetten als iPXE.
Verder het bijhouden van Freshdesk, mijn leidinggevende adviseren over hoe Azure/365 ingericht moet worden. We hebben 2 Admins, maar ik ben de vraagbaak zeg maar. mind you, mijn meeste kennis nu komt van zelf onderzoeken, Forums doorlezen, en hands-on in mijn eigen Azure omgeving snuffelen.
@Bschnitz
CB?
Ja de secudaire arbeidsvoorwaarden laten te wensen over. Maar dit was een baan die me aan werd geboden, en voor mij een reddingboei van mijn vorige baan op Schiphol.
@President
Daar heb je gelijk in, want de pensioen is alleen geregels voor de shareholders in de UK.
Voor de BV hier in NL is letterlijk niets geregeld. Alhoewel ik wel de vraag kreeg of als ik iets zag, het gerust kon melden.
Het Gratis overwerk probeer ik letterlijk op 0 te houden, zelfs het 'even' uitzoeken ben ik mee gestopt.
@Tylen
Was het maar waar dat ik nu een Troll was
Het klopt wat er staat, en er spelen nog wat randzaken bij de Holding/BV
Maar ik ben nu 1,5Y hier werkzaam, en ben inderdaad wel verder aan het kijken of er iets anders is.
@jongetje
Klopt, Ik had de afspraak om te starten op mijn oude loon, maar hier loopt intern ookal een draadje over.
Want ik snap zo nu en dan steeds minder van hoe dit bedrijf nu al 6Y? blijft drijven.
@ShitHappens
Okay... Ik heb nog een weg te gaan
Je CV ziet er inderdaad mooi uit zo, en klopt ook meer lijkt mij.
Tjha, dat overwerk is sinds vorig jaar al terug gezet op 0, dit ook omdat er intern dingen voor mij vreemd overkomen. Ik heb eigenlijk altijd gewerkt bij bedrijven van 100+. Dit bedrijf is met onze 2 nieuwe sales mensen 9 man groot.
Ik zat dus opzich wel goed men mn gevoel en hoe ik dus eigenlijk beter kan vinden.
@KoudeAardbei
Mijn werkzaamheden varieren best wel veel. Maar voornamelijk tickets beantwoorden met basic vragen over het gebruik van Erasure software. en zo nu en dan een Ubuntu machine opzetten als iPXE.
Verder het bijhouden van Freshdesk, mijn leidinggevende adviseren over hoe Azure/365 ingericht moet worden. We hebben 2 Admins, maar ik ben de vraagbaak zeg maar. mind you, mijn meeste kennis nu komt van zelf onderzoeken, Forums doorlezen, en hands-on in mijn eigen Azure omgeving snuffelen.
@Bschnitz
CB?
Ja de secudaire arbeidsvoorwaarden laten te wensen over. Maar dit was een baan die me aan werd geboden, en voor mij een reddingboei van mijn vorige baan op Schiphol.
@President
Daar heb je gelijk in, want de pensioen is alleen geregels voor de shareholders in de UK.
Voor de BV hier in NL is letterlijk niets geregeld. Alhoewel ik wel de vraag kreeg of als ik iets zag, het gerust kon melden.
Het Gratis overwerk probeer ik letterlijk op 0 te houden, zelfs het 'even' uitzoeken ben ik mee gestopt.
@Tylen
Was het maar waar dat ik nu een Troll was
Maar ik ben nu 1,5Y hier werkzaam, en ben inderdaad wel verder aan het kijken of er iets anders is.
@jongetje
Klopt, Ik had de afspraak om te starten op mijn oude loon, maar hier loopt intern ookal een draadje over.
Want ik snap zo nu en dan steeds minder van hoe dit bedrijf nu al 6Y? blijft drijven.
@ShitHappens
Okay... Ik heb nog een weg te gaan
Tjha, dat overwerk is sinds vorig jaar al terug gezet op 0, dit ook omdat er intern dingen voor mij vreemd overkomen. Ik heb eigenlijk altijd gewerkt bij bedrijven van 100+. Dit bedrijf is met onze 2 nieuwe sales mensen 9 man groot.
Ik geef na Ontvangst V&A ALTIJD een Rating.
@bobby022 Ik zou serieus nu beginnen met het zoeken naar een betere werkgever. Zaken als pensioen "als je iets ziet moetje het maar zeggen" schieten natuurlijk niet op. Net zoals alle andere negatieve punten in combinatie met een minimumloon.
Ga leuker werk doen en verdien met gemak 500 tot 1000 euro per maand meer.
Ga leuker werk doen en verdien met gemak 500 tot 1000 euro per maand meer.
*knip* hoe behulpzaam het ook is, dit is niet de bedoelingbobby022 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:42:
@Tylen
Was het maar waar dat ik nu een Troll was![]()
[ Voor 42% gewijzigd door ZieMaar! op 26-03-2024 16:08 ]
Dat is echt absurd laag. Op of marginaal boven het minimumloon.bobby022 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 00:20:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
(Zonder uurloon niet te zeggen gezien per 1 januari er enkel nog een wettelijk minimum uurloon is, geen wettelijk minimum maandloon.https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/minimumloon/bedragen-minimumloon/bedragen-minimumloon-2024 & https://www.rijksoverheid...mloon/minimumuurloon-2024)
Hoe dan ook, je salaris zou met de werkervaring die je hebt, heel rap richting 2000-hoog, 3000 moeten gaan.
Zie bijvoorbeeld:
https://werkenbij.meander...ct-servicedesk-medewerker
(€2.251,-- tot maximaal €3.225,-- bruto per maand (FWG 45))
Schaal 45 is wel normaal voor IT support binnen de zorg en vanuit daar kun je prima richting functischalen 50, 55 en 60 groeien.
https://cao-ziekenhuizen....alen-premies-vergoedingen
Hoeveel bonus had je verwacht te krijgen? (En kan je zelf op geen enkele manier invloed uitoefenen op dat bedrag?)bobby022 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 00:20:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Haal je niet bruto en netto door elkaar? Gezien je ook weinig weet over de rest van je beloning.bobby022 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 00:20:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Tijd voor een update!
1. Wie ben je:
• Leeftijd:24
• Opleiding:MBO 4 Infra richting
• Werkervaring:3 Jaar
• (Woon) Locatie:Amsterdam
2. Wat doe je:
• Functie:Werkvoorbereider / Uitvoerder
• Werkgever/branche:Grote bouwer in Nederland wel een specialistische afdeling.
• (Werk) Locatie(s):Hele Benelux en UK
• Aantal vakantiedagen:45
• Gewerkte uren/week:40 contractueel
• Reistijd:Standplaats een uur
• Thuiswerken:Af en toe
• Werkdruk:Middel / hoog
3. Wat verdien je:
• Bonus, toeslagen, etc: €-
• Dertiende/veertiende maand: €4250
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 59.330
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €geen idee het verplichte CAO ?
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: BPFbouw
• Mobiliteit per jaar: € 650 maandelijks
• Overige: CAD Laptop, Ipad, Iphone, andere ICT benodigdheden, kortingen op van alles en nog wat en fitness.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €67.130.
1. Wie ben je:
• Leeftijd:24
• Opleiding:MBO 4 Infra richting
• Werkervaring:3 Jaar
• (Woon) Locatie:Amsterdam
2. Wat doe je:
• Functie:Werkvoorbereider / Uitvoerder
• Werkgever/branche:Grote bouwer in Nederland wel een specialistische afdeling.
• (Werk) Locatie(s):Hele Benelux en UK
• Aantal vakantiedagen:45
• Gewerkte uren/week:40 contractueel
• Reistijd:Standplaats een uur
• Thuiswerken:Af en toe
• Werkdruk:Middel / hoog
3. Wat verdien je:
• Bonus, toeslagen, etc: €-
• Dertiende/veertiende maand: €4250
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €geen idee het verplichte CAO ?
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: BPFbouw
• Mobiliteit per jaar: € 650 maandelijks
• Overige: CAD Laptop, Ipad, Iphone, andere ICT benodigdheden, kortingen op van alles en nog wat en fitness.
[ Voor 17% gewijzigd door DutchVik op 26-03-2024 10:14 ]
DutchVik schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:48:
Tijd voor een update!
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: MBO 4 Infra richting
• Werkervaring: 3 Jaar
• (Woon) Locatie: Amsterdam
2. Wat doe je:
• Functie: Werkvoorbereider / Uitvoerder
• Werkgever/branche: Grote bouwer in Nederland wel een specialistische afdeling.
• (Werk) Locatie(s): Hele Benelux en UK
• Aantal vakantiedagen*: 45
• Gewerkte uren/week*: 40 contractueel
• Reistijd**: Standplaats een uur
• Werkdruk: Middel / hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4250
• Bonus, toeslagen, etc: 0
• Dertiende/veertiende maand: € 4250
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: geen idee het verplichte CAO ?
• Type pensioenregeling / pensioenfonds bpfBOUW
• Mobiliteit per jaar **** € 650 maandelijks
offtopic:
Je gebruikt een oude template, de laatste variant kun je hier vinden: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) - hoofdstuk 3: De template voor salarissen. Tevens gebruik je niet de opgemaakte variant wat de leesbaarheid niet bevordert.
Ik raad aan een keer te kijken op https://www.mijnpensioenoverzicht.nl/ wat je straks overhoudt qua pensioen, hier vind je ook nog wat info: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) - hoofdstuk 5: Pensioen.
Je gebruikt een oude template, de laatste variant kun je hier vinden: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) - hoofdstuk 3: De template voor salarissen. Tevens gebruik je niet de opgemaakte variant wat de leesbaarheid niet bevordert.
Ik raad aan een keer te kijken op https://www.mijnpensioenoverzicht.nl/ wat je straks overhoudt qua pensioen, hier vind je ook nog wat info: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) - hoofdstuk 5: Pensioen.
Ik ga het aanpassen!True schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:00:
[...]
offtopic:
Je gebruikt een oude template, de laatste variant kun je hier vinden: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) - hoofdstuk 3 (De template voor salarissen). Tevens gebruik je niet de opgemaakte variant wat de leesbaarheid niet bevordert.
Ik raad aan een keer te kijken op https://www.mijnpensioenoverzicht.nl/ wat je straks overhoudt qua pensioen, hier vind je ook nog wat info: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) - Pensioen.
Cool blue bezorgen. Je krijgt nu hetzelfde als een cool blue bezorger maar zonder secundaire arbeidsvoorwaarden. Een witgoed cool blue bezorger zit zelfs boven je.bobby022 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:42:
Allereerst bedankt allen voor de input en adviezen.
@KoudeAardbei
@Bschnitz
CB?
@President
@Tylen
Was het maar waar dat ik nu een Troll was![]()
@jongetje
@ShitHappens
Okay... Ik heb nog een weg te gaan![]()
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Zeara schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:57:
***members only***
Caelorum schreef op zondag 24 maart 2024 @ 23:06:
***members only***
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Canon 70D + Canon 50mm f1.8 STM | Sigma 10-20mm f4-5.6 | Canon EF 24-105mm f4L IS USM
Nieuwe baan (Noorwegen). Alles omgerekend naar euro's.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: Begin 30
• Werkervaring: 11 jaar, waarvan 7 relevant
• (Woon) Locatie: Noorwegen, 2 uur buiten Oslo
2. Wat doe je:
• Functie: Lead GRC in de 2e lijn, mijn expertise is cybersecurity, ik geef leiding aan 16 personen en verantwoordelijk budget is 6 miljoen euro
• Werkgever/branche: Bank
• (Werk) Locatie(s): Bank is wereldwijd actief
• Gewerkte uren/week: 38
• Reistijd: Wanneer ik naar kantoor ga, is het iets meer dan 2 uur reizen
• Thuiswerken: Altijd
• Werkdruk: Gemiddeld tot hoog
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 96000 NOK bruto, bruto in euro's ongeveer 8300 euro, netto 5300 euro
• Vakantiegeld: Ongeveer 50 euro per vakantiedag
• Bonus, toeslagen, etc: 62,5K tekenbonus met aandelen, 1250 euro per kwartaal aan aandelen (RSU's) voor de eerste 3 jaar
• Dertiende/veertiende maand: Bestaat hier niet
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 1.150.000 (exclusief bonus), rond een ton in euro's
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 1100 euro per maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Werkt hetzelfde als een standaard beleggingsrekening in Nederland: ik selecteer waarin geïnvesteerd wordt, er wordt 0.3% ingehouden voor beheerskosten van de fondsen en de pensioenmaatschappij.
• Mobiliteit per jaar: Elke 2 maanden naar kantoor in Oslo, alles wordt vergoed
• Overige: Verder niets
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Rond de 115 000 euro bruto.
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
• Functie: Lead GRC in de 2e lijn, mijn expertise is cybersecurity, ik geef leiding aan 16 personen en verantwoordelijk budget is 6 miljoen euro
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 96000 NOK bruto, bruto in euro's ongeveer 8300 euro, netto 5300 euro
• Bonus, toeslagen, etc: 62,5K tekenbonus met aandelen, 1250 euro per kwartaal aan aandelen (RSU's) voor de eerste 3 jaar
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 1.150.000 (exclusief bonus), rond een ton in euro's
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Werkt hetzelfde als een standaard beleggingsrekening in Nederland: ik selecteer waarin geïnvesteerd wordt, er wordt 0.3% ingehouden voor beheerskosten van de fondsen en de pensioenmaatschappij.
Dus je werkt vanuit Nederland begrijp ik? Benieuwd hoe dit op je pad is gekomen.MontyPython schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:43:
Nieuwe baan (Noorwegen). Alles omgerekend naar euro's.
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Zijn/haar woonlocatie staat er inChip. schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 23:41:
[...]
Dus je werkt vanuit Nederland begrijp ik? Benieuwd hoe dit op je pad is gekomen.
Nu een half jaar in dienst en dacht laat ik dit ook maar een plaatsen.
Is dit een beetje redelijk?
Is dit een beetje redelijk?
Members only:
Inloggen
@NickC je verdient 250euro boven het minimumloon.
Aan de andere kant heb je een half jaar ervaring en bent 33. Ik neem aan dat je komende jaren wel stappen kunt maken en bij voldoende ambitie nog wel wat stappen kunt maken.
Aan de andere kant heb je een half jaar ervaring en bent 33. Ik neem aan dat je komende jaren wel stappen kunt maken en bij voldoende ambitie nog wel wat stappen kunt maken.
Voor 8 minuten auto een mobiliteitsbudget van 9660? Is dat dus een leaseauto van 805 per maand? Dat vind ik dan weer wat heftig vergeleken met het salaris, zeker omdat dan ongeveer één derde van je brutoloon erbij komt. Of krijg je dit gewoon uitbetaald en hoef je er echt alleen die 2x8 minuten voor te rijden per dag?
@jongetje Daar ga ik wel vanuit ja. Ben ondertussen bezig met Microsoft certificeringen
@Kurkentrekker Dat klopt. Maar mijn werkgever zit in oorspronkelijk in Noord Flevoland en in de buurt bij Utrecht. Ik zit zelf onsite op locatie bij een ander bedrijf, heb het ook even verduidelijkt in m'n post.
@Kurkentrekker Dat klopt. Maar mijn werkgever zit in oorspronkelijk in Noord Flevoland en in de buurt bij Utrecht. Ik zit zelf onsite op locatie bij een ander bedrijf, heb het ook even verduidelijkt in m'n post.
[ Voor 7% gewijzigd door NickC op 01-04-2024 19:14 ]
Welke van mijn ‘of’ klopt dan? Dat het een auto is of dat je het bruto krijgt uitgekeerd en je daar zelf je vervoer van regelt?NickC schreef op maandag 1 april 2024 @ 19:13:
@jongetje Daar ga ik wel vanuit ja. Ben ondertussen bezig met Microsoft certificeringen
Zie deze reactie nu pas, mooie stap maar geen pensioen is wel ruk. Vul je dit zelf aan?ShiningMuggle schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 18:41:
[...]
Sindsdien overgestapt naar een andere werkgever en nu een nieuw aanbod gekregen
***members only***
Ik krijg het uitgekeerd. Aangezien ik al een auto heb en het voor mij niet waard is om een lease auto te nemen voor dit kleine stukje.Kurkentrekker schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:24:
[...]
Welke van mijn ‘of’ klopt dan? Dat het een auto is of dat je het bruto krijgt uitgekeerd en je daar zelf je vervoer van regelt?
en krijg je dan de mobiliteit budget 1 op 1 uitgekeerd? of wordt hier nog een gedeelte van ingenomen?NickC schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:02:
[...]
Ik krijg het uitgekeerd. Aangezien ik al een auto heb en het voor mij niet waard is om een lease auto te nemen voor dit kleine stukje.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: HBO-Informatica
• Werkervaring: 7 jaar
• (Woon) Locatie: Rotterdam
2. Wat doe je:
• Functie: Laravel backend developer
• Werkgever/branche: Talent acquisition
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Aantal vakantiedagen: 180 uur
• Reistijd: 30 minuten met de auto
• Thuiswerken: Ja, mag 5 dagen per week
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 3510 €
• Vakantiegeld: 1750 (netto 2023) €
• Bonus, toeslagen, etc: Nee €
• Dertiende/veertiende maand: Nee €
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 43.870 €
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 1824 per jaar €
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: NN Persoonlijk Pensioen Plan
• Mobiliteit per jaar: €0 €
• Overige: €0
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €0 €
Werk bij dit bedrijf nu al ruim 5 jaar, altijd met veel plezier gewerkt maar laatste tijd is het helaas minder geworden. Daarom een beetje aan het rond kijken. Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden?
• Leeftijd: 30
• Opleiding: HBO-Informatica
• Werkervaring: 7 jaar
• (Woon) Locatie: Rotterdam
2. Wat doe je:
• Functie: Laravel backend developer
• Werkgever/branche: Talent acquisition
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Aantal vakantiedagen: 180 uur
• Reistijd: 30 minuten met de auto
• Thuiswerken: Ja, mag 5 dagen per week
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 3510 €
• Vakantiegeld: 1750 (netto 2023) €
• Bonus, toeslagen, etc: Nee €
• Dertiende/veertiende maand: Nee €
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 43.870 €
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 1824 per jaar €
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: NN Persoonlijk Pensioen Plan
• Mobiliteit per jaar: €0 €
• Overige: €0
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €0 €
Werk bij dit bedrijf nu al ruim 5 jaar, altijd met veel plezier gewerkt maar laatste tijd is het helaas minder geworden. Daarom een beetje aan het rond kijken. Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden?
Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren
. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren

Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.
Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.