Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 10:49
CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 23:18:
[...]

Joh, er zijn genoeg mensen in deze thread die met 10 jaar meer ervaring nog niet op jouw salaris zitten. Je zult het wel waarmaken, maar dit is inderdaad niet slecht.

Het aantal vrije dagen is ook ruim bovengemiddeld, en de budgetten gul. Het lijkt me gewoon een werkgever die zuinig op zijn mensen is.
Eens, zie hier niks mis mee voor leeftijd, ervaring etc.

En 150eur bruto opslag is ook redelijk normaal.
Wil je meer? Dan moet je gaan jobhoppen.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Csotranme
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Tissa12345 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 21:37:
Recentelijk functioneringsgesprek gehad en een stap gemaakt. Ik ben zelf niet heel tevreden met de stap zelf, al is het totale package toch best aantrekkelijk voor mijn leeftijd. Wat vinden jullie?

1. Leeftijd: 26
• Opleiding: HBO Commerciële economie
• Werkervaring: 2 2,5 jaar SAP ervaring
• (Woon) Locatie; Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: SAP Consultant
• Werkgever/branche: Middelgrote consultancy partij
• (Werk) Locatie(s): Noord-Brabant
• Aantal vakantiedagen: 30
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 40 min
• Thuiswerken: 50/50 (al ben ik zelf graag op kantoor of bij de klant aan het werk)
• Werkdruk: Prettige werksfeer met af en toe druk om snel iets voor een klant op te leveren.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3.500 3.650 P/M
• Vakantiegeld: €3.360 3.504 P/J
• Bonus, toeslagen, etc: €5.000 P/J
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €50.360 52.304 P/J

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €2.048,99 P/J
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: StiPP
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto (€950 budget) of mobiliteitsvergoeding (€850 bruto).

5. Overige:
- 2.500 budget om eigen werkplek/benodigdheden/laptop/telefoon aan te schaffen. Twee jaar na het eerste jaar dat dit budget beschikbaar is wordt het elk jaar met €750 aangevuld.
- Tot 4.500 vrij cursussen, trainingen en certificeringen volgen.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €54.352,99 P/J

Note: ik heb de pensioenpremie niet herberekend na de verhoging. De overige budgetten voor werkplek/benodigdheden/laptop/telefoon heb ik ook niet opgeteld bij totaal package.
Dit is echt een riant salaris voor jouw leeftijd en 2,5 jaar ervaring, zeker gezien je vakantiedagen (25 is min of meer gebruikelijk) en een studiebudget waar heel veel bedrijven niet aan komen.

Dan ook nog eens een prima inleg in je pensioen, 5K per jaar aan bonus, riant mobiliteitsbudget (veel bedrijven kennen dat niet, enkel woon/werk, dat bedrag mag je min of meer bij je salaris optellen) én zo te zien behoorlijke keuzevrijheid met meer dan prima budget voor in je laptop/GSM, etc.

Verhoging van bijna 5% is meer dan prima, onze CAO tredes zijn ongeveer 2% per jaar.

Kortom, je package is gewoon goed en volgens mij geen enkele reden tot ontevredenheid.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReZpie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 14:38
Recentelijk functioneringsgesprek gehad en een stap gemaakt. Ik ben zelf niet heel tevreden met de stap zelf, al is het totale package toch best aantrekkelijk voor mijn leeftijd. Wat vinden jullie?

2. Wat doe je:
• Thuiswerken: 50/50 (al ben ik zelf graag op kantoor of bij de klant aan het werk)
• Werkdruk: Prettige werksfeer met af en toe druk om snel iets voor een klant op te leveren.

3. Wat verdien je:
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €50.360 52.304 P/J

• Mobiliteit per jaar: Leaseauto (€950 budget) of mobiliteitsvergoeding (€850 bruto).

5. Overige:
- 2.500 budget om eigen werkplek/benodigdheden/laptop/telefoon aan te schaffen. Twee jaar na het eerste jaar dat dit budget beschikbaar is wordt het elk jaar met €750 aangevuld.

Note: ik heb de pensioenpremie niet herberekend na de verhoging. De overige budgetten voor werkplek/benodigdheden/laptop/telefoon heb ik ook niet opgeteld bij totaal package.
Lijkt me een prima salaris gezien leeftijd ervaring. Nu proberen elk jaar wat er bij te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:05
unezra schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 08:57:
[...]
Dan ook nog eens een prima inleg in je pensioen
Ik wil niet flauw zijn maar Stipp (zit ik ook verplicht bij) is nu niet het beste pensioenfonds van Nederland. Als mijn inleg afgelopen jaren op een spaarrekening was gezet had ik meer vemogen gehad dan ik nu heb. Blijkbaar verplicht de overheid een branche pensioenfonds, ook al verdwijnt al het geld in de zakken van andere mensen dan de deelnemers...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

jongetje schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 09:45:
[...]

Ik wil niet flauw zijn maar Stipp (zit ik ook verplicht bij) is nu niet het beste pensioenfonds van Nederland. Als mijn inleg afgelopen jaren op een spaarrekening was gezet had ik meer vemogen gehad dan ik nu heb. Blijkbaar verplicht de overheid een branche pensioenfonds, ook al verdwijnt al het geld in de zakken van andere mensen dan de deelnemers...
True. Ik ging puur af op het bedrag. (Wat bij nader inzien misschien ook niet geweldig is.)

Dacht idd nog "Stipp is niet best" en vergat net dát vervolgens te typen. :)
I stand corrected.

[ Voor 4% gewijzigd door unezra op 20-01-2024 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:03

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

5. Overige:

Ik neem aan dat de leasevergoeding per maand is, anders heb je er niet zoveel aan. Betekent wel dat de totale package een stuk hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innova58
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 19:50

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

5. Overige:

Dit is echt netjes voor je leeftijd en ervaring. Vooral als je werkdruk niet super hoog is. Welke richting in SAP? Functioneel of technisch? Ik werk zelf ongeveer 14 jaar als SAP consultant, maar dan als zelfstandige. Ik weet nog dat mijn laatste salarisvoorstel voordat ik voor mijzelf begon EUR 5000 pm was. Dat is 7 jaar geleden. Ik had toen zo een 7 jaar ervaring en was senior consultant (S/4 Finance). Als ik mijn best deed had ik toen elders max. 6000 kunnen krijgen was mijn inschatting.

Ik zou mij nu focussen op zo veel mogelijk projectervaring (implementaties) en niet op salaris. En alleen bezig zijn met the latest and greatest (S/4, Cloud, etc.) en niet alleen R3 troep doen. Als je opdrachten/projecten veelal nog R3 gebaseerd zijn zou z.s.m. opzoek gaan naar een andere consultancy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tissa12345
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-09 11:24
Erwin1967 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 12:49:
[...]

Ik neem aan dat de leasevergoeding per maand is, anders heb je er niet zoveel aan. Betekent wel dat de totale package een stuk hoger is.
Leasevergoeding is idd bruto per maand. Ik krijg deze echter niet uitgekeerd omdat ik een leaseauto heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tissa12345
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-09 11:24
innova58 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 13:29:
[...]

Dit is echt netjes voor je leeftijd en ervaring. Vooral als je werkdruk niet super hoog is. Welke richting in SAP? Functioneel of technisch? Ik werk zelf ongeveer 14 jaar als SAP consultant, maar dan als zelfstandige. Ik weet nog dat mijn laatste salarisvoorstel voordat ik voor mijzelf begon EUR 5000 pm was. Dat is 7 jaar geleden. Ik had toen zo een 7 jaar ervaring en was senior consultant (S/4 Finance). Als ik mijn best deed had ik toen elders max. 6000 kunnen krijgen was mijn inschatting.

Ik zou mij nu focussen op zo veel mogelijk projectervaring (implementaties) en niet op salaris. En alleen bezig zijn met the latest and greatest (S/4, Cloud, etc.) en niet alleen R3 troep doen. Als je opdrachten/projecten veelal nog R3 gebaseerd zijn zou z.s.m. opzoek gaan naar een andere consultancy.
Functioneel georiënteerd. SAP Sales and Distribution. Ik houd me vooral bezig met S/4HANA projecten (On-Premise, cloud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Laatst online: 23:27
Caelorum schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:11:
[...]

Het is een bonus en komt dus op de loonstrook te staan. De belastingdienst gaat die bonus dus gewoon meetellen via de door de werkgever aangeleverde gegevens.
Ik doel op het feit dat je een deel van die ingehouden belasting terug kan krijgen, dat wordt namelijk opnieuw berekend bij IB aangifte. Dan wordt gekeken naar totaalinkomen en daarover belasting gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:48
_Piwi_ schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 14:27:
[...]
Ik doel op het feit dat je een deel van die ingehouden belasting terug kan krijgen, dat wordt namelijk opnieuw berekend bij IB aangifte. Dan wordt gekeken naar totaalinkomen en daarover belasting gerekend.
Ja dan bedoelen we hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 21:58
unezra schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:50:
[...]

Niet altijd. In geval van een functiehuis / CAO, is een goede beoordeling vaak enkel goed voor de reguliere periodiek er bij, die je eigenlijk altijd krijgt. Einde functieschaal idem dito, ook dan, geen periodiek.

[...]

functies kennen nu eenmaal hun plafond
Dit is waar. SOC betaald gewoon niet zo goed, net als service desk. Maar mag hopen dat 3100 niet dat plafond is, en mag hopen dat zijn loon in ieder geval mee stijgt met de inflatie. Anders zou ik sowieso elders zoeken, de ICTer heeft meer dan genoeg keuze in deze markt.

[ Voor 6% gewijzigd door Stronk op 20-01-2024 15:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Durpstick
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 20:14
BigSmurf schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:39:
@Durpstick Ik ken de "branche" niet, maar als de vraag stijgt en ook de werkdruk, maar de lonen niet, krijg je dan niet hetzelfde issue als in zorg en onderwijs dat mensen massaal gaan ZZP'en tegen een (veel) hoger tarief voor minder geld om dat te omzeilen?

Nog een aanname die ik wil toetsen: je moet met een PhD in die sector bij het rijk toch veel beter kunnen verdienen dan wat je nu doet? Als ik kijk op werkenvoornederland.nl zie ik voldoende schaal 12/13 functies en soms zelfs hoger (strategisch adviseur) in categorie natuur/milieu. Dat moet je wel willen natuurlijk, maar juist bij het rijk zal het - ondanks de politiek - toch steeds belangrijker worden, of ze dat nou willen of niet.
2x klopt! Er zijn ook veel ZZP'er gaande nu. En ja, bij het rijk is veel meer te verdienen. Het werk is ook totaal anders. Je komt totaal niet meer buiten (dus geen onderzoek meer) en je bent grotendeels met beleid en politiek bezig. Dat moet je liggen (en veel ecologen zijn toch echt wel 'vakidioten'. Die zijn liever gewoon bezig met dier en natuur zelf, niet met het geblah blah eromheen.
wimjongil schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:28:
[...]

En heb je plezier in je werk?
Nee, niet geheel meer. De werkdruk is gewoon te hoog, en de regels worden te beleidsmatig en beaurocratisch. Maar ik weet ook niet zo goed wat ik anders zou kunnen doen.

@Yorro Klopt dat ik iets meer zou kunnen verdienen bij de echte grote spelers zoals Arcadis of een Sweco. Maar ook het werk daar is met grote werkdruk, en strenge targets. Het zou niks opleveren (ja, iets meer loon, maar niet meer plezier in het werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 14:43

Michelli

LL.M

Stronk schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 15:21:
[...]

Dit is waar. SOC betaald gewoon niet zo goed, net als service desk. Maar mag hopen dat 3100 niet dat plafond is, en mag hopen dat zijn loon in ieder geval mee stijgt met de inflatie. Anders zou ik sowieso elders zoeken, de ICTer heeft meer dan genoeg keuze in deze markt.
Hangt af van het SOC. Bij ons beginnen mensen binnen het SOC minimaal op bijna €3100 (schaal 10) op basis van 36 uur. En daar komt dan nog oa een eindejaarsuitkering bij (inbegrepen in IKB).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sucramabu
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-06 16:14
offtopic:
Het freelance ICT-ers discussie topic

[ Voor 99% gewijzigd door sucramabu op 22-01-2024 14:22 . Reden: ga hem posten in Het freelance ICT-ers discussie topic ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
sucramabu schreef op zondag 21 januari 2024 @ 18:48:
Ik overweeg verder te gaan als ZZPer. Wat zou een redelijk uurloon zijn?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 15:14
unezra schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:50:
[...]

Benchmark en een gesprek klinkt zeker nuttig. 9 jaar werkervaring in de IT kán idd een plafond hebben van genoemd bedrag, functies kennen nu eenmaal hun plafond, maar hier klinkt een keer een gesprek en externe benchmark (vacaturesites, misschien een keer een oriënterend gesprek) als een logische stap.
De 9 jaar is mijn IT werkervaring totaal en niet in deze functie. Ik val niet onder een cao maar in de functieschaal zit ik zeker nog niet aan de max. Ik ga een gesprek aan en toch wat rondkijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:25

Sandyman538

SandstorM [148839]

unezra schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:44:
[...]

10% is fors en weinig bedrijven kennen een jaarlijkse 10% verhoging.
Daar zou ik zeker niet op rekenen. Vragen kan altijd, maar realistisch, nee, zelden.

(Als ik kijk naar onze CAO, CAO Ziekenhuizen - https://cao-ziekenhuizen....alen-premies-vergoedingen - is de jaarlijkse periodieke verhoging zo'n 2%. Wel zijn er meerdere CAO verhogingen geweest, maar dat gaat niet ieder jaar gebeuren.)
Gaat niet ieder jaar gebeuren, maar ziekenhuis CAO heeft toch vorig jaar 2x 5% erbij gekregen en dit jaar nog een keer 5%? Dan is 1x 10% voor een ander toch geen gek getal?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Sandyman538 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 08:31:
[...]

Gaat niet ieder jaar gebeuren, maar ziekenhuis CAO heeft toch vorig jaar 2x 5% erbij gekregen en dit jaar nog een keer 5%? Dan is 1x 10% voor een ander toch geen gek getal?
Je kunt natuurlijk niet procenten vergelijken. Het kan natuurlijk best zijn dat die salarissen achterliepen op de markt en daarom een relatief hoger percentage erbij kregen dan andere CAO's/bedrijven.
Ik heb geen CAO maar dit jaar ook een grote verhoging gekregen maar kwam niet alleen door de inflatie maar ook voornamelijk door mijn prestatie en houding binnen het bedrijf.
(mijn werkgever heeft geen CAO en salarisschalen, klein bedrijf in de detachering).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:25

Sandyman538

SandstorM [148839]

jongetje schreef op maandag 22 januari 2024 @ 08:43:
[...]

Je kunt natuurlijk niet procenten vergelijken.
Dat doe ik niet. Ik reageerde op iemand die aangaf dat je niet op 10% moet rekenen, daarna zijn eigen CAO er bij haalt waar hij nota bene meer dan 15% in anderhalf jaar erbij krijgt.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Sandyman538 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:40:
[...]

Dat doe ik niet. Ik reageerde op iemand die aangaf dat je niet op 10% moet rekenen, daarna zijn eigen CAO er bij haalt waar hij nota bene meer dan 15% in anderhalf jaar erbij krijgt.
Precies wat @jongetje schrijft, de zorg CAO liep heftig achter op de rest van NL.

Daarbij, voor IT banen waren de lonen al niet onredelijk, IT functies profiteren in dit geval mee van de acties van zorgmedewerkers, die werkelijk zwaar onderbetaald kregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BertVK
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15-08 09:02
Members only: title

[ Voor 5% gewijzigd door BertVK op 22-01-2024 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:49
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertVK
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15-08 09:02
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-09 11:08
Besloten de overstap te maken naar een nieuwe werkgever met voor mij iets betere doorgroei mogelijkheden + betere voorwaarden. Al met al een leuke stap wat bij betreft. Wat is jullie mening?
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:07
Members only:

Ik ben niet echt tevreden over mijn salaris en gang van zaken binnen detachering. Ik heb het gevoel dat het wat hoger kan maar mijn detachering werkt niet mee. Ze willen max 3% geven zoals vorige jaar. Dus ik wil graag verder solliciteren maar ik zit helaas vast aan een leasecontract :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:03
sanane schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:46:
***members only***

Ik ben niet echt tevreden over mijn salaris en gang van zaken binnen detachering. Ik heb het gevoel dat het wat hoger kan maar mijn detachering werkt niet mee. Ze willen max 3% geven zoals vorige jaar. Dus ik wil graag verder solliciteren maar ik zit helaas vast aan een leasecontract :(
Genoeg bedrijven die een leasecontract willen overnemen als je bij hen gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
XFlame schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:49:
[...]

Genoeg bedrijven die een leasecontract willen overnemen als je bij hen gaat werken.
Klopt ik ben momenteel aan het rondkijken naar vacatures met leaseregeling. ( Geen detachering meer )
Helaas valt het aanbod tegen of ik moet weer in een detachering constructie. Het is vreselijk irritant dat ze niet meer dan 3% willen geven terwijl mijn beoordeling bij klanten altijd zeer goed is. Er wordt ook veel administratief fouten gemaakt waardoor de netto op mijn loonstrook niet overeenkomt met wat ik op mijn rekening ontvang. Dus ik heb er een beetje genoeg van...

[ Voor 27% gewijzigd door sanane op 23-01-2024 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:05
Been there, done that. Ik vond een lease auto absoluut prettig om te hebben, maar ik teken geen contract meer waarbij ik verplicht ben om de auto over te nemen/af te kopen als ik uit dienst ga.

Ik wil daarvoor best wat minder vrijheid hebben in de keuze en rijd hem desnoods buiten de bijtelling, maar een leasecontract overnemen/afkopen die nog een tijd loopt kost serieus geld. Overnemen door een andere werkgever kan vaak prima, maar dan moet je net geluk hebben dat je beoogde nieuwe werkgever dat wil. Geeft toch weer een extra hobbel in de onderhandelingen.

Uiteraard is er niets mis mee om een leasecontract te tekenen waar het wel in staat, als je je er maar van bewust bent. Ik heb te vaak gezien dat collega's dachten dat het wel losliep, het qua kosten wel meeviel of zich er niet bewust van waren. Soms zelfs pas als ze hun onstlag hadden ingediend en vervolgens de afrekening kregen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
***members only***

Members only:

[ Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 23-01-2024 15:26 . Reden: Daar is dit topic niet voor :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterfietser
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-08 08:58
Al een tijdje is de werkdruk hoger geworden wegens wegvallen collega, hierdoor kan ik m’n werk niet meer tevreden doen; te veel in te weinig tijd. Mijn werk bestaat uit zeer breed ict werk; van aanmaken Microsoft gebruikers tot ophangen camera’s en leggen datakabels, van firewall programmering tot installatie printers… klanten grootte van 5-50 werkplekken met een team van 3 man.

Ik twijfel of ik elders een vergelijkbare functie vinden kan; want vind het brede werken erg leuk.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: MBO4-CIT
• Werkervaring: 13 jaar
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: allround ict werk voor ca 50 (kleinere) mkb bedrijven (omschreven als systeembeheerder)
• Werkgever/branche: Tech
• (Werk) Locatie(s): Nationaal
• Uren/week: 40
• Vakantiedagen: 25 dagen (bij 40 uur)
• Reistijd: 10 minuten auto, bus van het werk.
• Thuiswerken: niet mogelijk
• Werkdruk: Gemiddeld - Hoog bij storingen/samenvallende omstandigheden
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 3400
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: -
• Winstdeling/bonus: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €44064

4. Overige arbeidsvoorwaarden:
• Pensioeninleg per jaar: geen pensioen regeling
• Mobiliteit per jaar: alleen woon-werk met werk bus voorzien
• Overige: laptop en telefoon van werkgever in bruikleen
• Package bruto uitkering zonder pensioeninleg (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 44064

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mzmo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 09:38
***members only***

Zo te zien krijg je geen 13e maand terwijl dat meestal wel het geval is bij (semi)overheid. Al dan niet in de vorm van een individueel keuze budget. Een gedetacheerde werknemer heeft recht op hetzelfde salaris als een werknemer binnen het bedrijf met dezelfde functie. Ook heb je recht op vergoedingen zoals toeslag voor overwerk of reiskosten, ook wel de inlenersbeloning genoemd. Dit is vastgelegd in de Wet Waadi.

Kijk anders eens op de website van CNV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:13
TheUninvited schreef op zondag 9 mei 2021 @ 15:03:
[...]

Weer gewisseld van werkgever en een mooie stap gezet naar midlancen. Gekozen omdat ik hierdoor meer overhoud en zelf meer controle heb, maar ik had nog niet de behoefte om volledig voor mezelf te beginnen. Misschien kies ik over een paar jaar alsnog om ZZP-er worden.

***members only***
Werk nu 3 jaar bijna bij deze midlance partij. In het algemeen positieve ervaring alleen begin ik nu ook meer de negatieve kanten van deze constructie te zien. Eerst even mijn huidige situatie opschrijven.
Members only:

Op zich weinig te klagen dus, als ik kijk waar ik ook begonnen ben zit ik daar nu ruim boven. Het nadeel van midlance is toch wel als je tijdelijk zonder opdracht zit of ziek bent dat je inkomen enorm daalt. Dit heb ik ook meegemaakt vorig jaar. Je hebt nog altijd een basissalaris maar dat is dus een stuk lager. Ik zou graag de stap nog willen zetten naar freelance dit geeft toch nog meer vrijheid denk ik. Midlancen is wel een goede springplank, je ervaart wel hoe het is om voor opdrachtgevers te werken en je hebt ook best veel vrijheid al in de uren die je maakt aangezien je niet vast zit aan een beperkt aantal vakantiedagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
Mzmo schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:12:
[...]

Zo te zien krijg je geen 13e maand terwijl dat meestal wel het geval is bij (semi)overheid. Al dan niet in de vorm van een individueel keuze budget. Een gedetacheerde werknemer heeft recht op hetzelfde salaris als een werknemer binnen het bedrijf met dezelfde functie. Ook heb je recht op vergoedingen zoals toeslag voor overwerk of reiskosten, ook wel de inlenersbeloning genoemd. Dit is vastgelegd in de Wet Waadi.

Kijk anders eens op de website van CNV.
Hmm interessant.. Interne collega's hebben inderdaad dertiende maand gekregen. Ik ga dit even aankaarten bij fieldmanager.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Bolko schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:35:
[...]

Besloten de overstap te maken naar een nieuwe werkgever met voor mij iets betere doorgroei mogelijkheden + betere voorwaarden. Al met al een leuke stap wat bij betreft. Wat is jullie mening?

***members only***
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Waterfietser schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:34:
Al een tijdje is de werkdruk hoger geworden wegens wegvallen collega, hierdoor kan ik m’n werk niet meer tevreden doen; te veel in te weinig tijd. Mijn werk bestaat uit zeer breed ict werk; van aanmaken Microsoft gebruikers tot ophangen camera’s en leggen datakabels, van firewall programmering tot installatie printers… klanten grootte van 5-50 werkplekken met een team van 3 man.

Ik twijfel of ik elders een vergelijkbare functie vinden kan; want vind het brede werken erg leuk.

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Functie: allround ict werk voor ca 50 (kleinere) mkb bedrijven (omschreven als systeembeheerder)
3. Wat verdien je:

• Package bruto uitkering zonder pensioeninleg (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 44064
Anno 2024 met dit package zelf pensioen moeten opbouwen is wel een zure appel, zorg dat je je hiervan erg bewust bent want met 37 ben je al goed op weg richting je pensioen ;) zie bijv. wat meer achtergrond info hier: Pensioen stukje in TS

Ik denk dat er nog steeds wel een markt is voor MSPs zeker in de wat oosterlijke provincies, hier vindt men het meestal toch wel fijn een lokale partner te hebben die 'IT-dingen' komt oplossen. Is wellicht IT-beheer voor boerenbedrijven iets wat je aanspreekt, daar zijn ook zeker nog genoeg bedrijven in actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
sanane schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:43:
[...]

Hmm interessant.. Interne collega's hebben inderdaad dertiende maand gekregen. Ik ga dit even aankaarten bij fieldmanager.. :(
Dit gaat nog veel verder dan dat, jij hebt recht op de cao-inflatiecorrectie die je interne collega ook krijgen. Daarnaast moet je elk jaar met dezelfde stappen omhoog gaan als je interne collega's kunnen. Als je opdrachtgever enthusiast is over je moet je werkgever daar in meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
True schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:47:
[...]

Dit gaat nog veel verder dan dat, jij hebt recht op de cao-inflatiecorrectie die je interne collega ook krijgen. Daarnaast moet je elk jaar met dezelfde stappen omhoog gaan als je interne collega's kunnen. Als je opdrachtgever enthusiast is over je moet je werkgever daar in meegaan.
Pff er is een wereld voor mij opengegaan.,.
Ik zit al 2 jaar bij de huidige opdrachtgever en interne collega's hebben eenmalig bedrag gekregen i.v.m inflatie + dertiende maand en een loonsverhoging van 10%. Wij krijgen maar miezerig 3%...
Ik ben nu alle bewijs aan het verzamelen :( Fieldmanager mag het allemaal uitleggen :(

[ Voor 5% gewijzigd door sanane op 23-01-2024 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
sanane schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:52:
[...]

Ik zit al 2 jaar bij de huidige opdrachtgever en interne collega's hebben eenmalig bedrag gekregen i.v.m inflatie + dertiende maand en een loonsverhoging van 10%. Wij krijgen maar miezerig 3%...
Ik ben nu alle bewijs aan het verzamelen :( Fieldmanager mag het allemaal uitleggen :(
offtopic:
Val je toevallig onder de ABU-cao? Want dan kun je die printen, oprollen en gebruiken om je manager mee te meppen. Daar staat het namelijk ook letterlijk in. })
Mocht je verder inhoudelijke vragen of twijfels hebben adviseer ik een eigen topic te maken (stuur mij gerust een mention).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:29
True schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:47:
Ik dacht dat je vooral niet minder mocht verdienen dan je collaga's in vaste dienst. En ik kan me niet voorstellen dat je bij (semi-)overheid in vaste dienst hetzelfde basissalaris haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:06:
[...]

Ik dacht dat je vooral niet minder mocht verdienen dan je collaga's in vaste dienst.
Correct. artikel 8.1.a. https://wetten.overheid.n...z=2023-01-01&g=2023-01-01
En ik kan me niet voorstellen dat je bij (semi-)overheid in vaste dienst hetzelfde basissalaris haalt.
Voor geschoolde arbeid (lees als je geen Poolse aspergersteker bent) is dat meestal ook het geval ja, maar dat is het zeker niet altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

sanane schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:52:
[...]

Het is niet alleen de verhoging / 13de maand. Als hun, voor hetzelfde werk, 5K per maand krijgen dan kan jij daar ook aanspraak op doen.

Als je een eigen topic maakt, tag mij ook even ;) Ik ben heel benieuwd waar hieruit gaat komen. Go get them.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravenstein
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:24
Waterfietser schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:34:

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:

Dat kan zeker beter, vooral op pensioen gebied. Ik werk bij een soortgelijk bedrijf, zelfde werkzaamheden.
Heb je nog certificeringen op bv microsoft gebied behaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
sanane schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:43:
[...]

Het gaat wel om het totaalpakket. Een interne medewerker bij de overheid heeft toch ook geen lease-auto?
Verdien je dan minder dan iemand van jouw leeftijd/ervaring die intern zit, ik denk het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
jongetje schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:51:
[...]

Het gaat wel om het totaalpakket. Een interne medewerker bij de overheid heeft toch ook geen lease-auto?
Verdien je dan minder dan iemand van jouw leeftijd/ervaring die intern zit, ik denk het niet...
Waarschijnlijk niet, maar dat is niet wat de wet zegt. De wet is duidelijk, je moet minimaal hetzelfde krijgen op primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden incl. arbeidstijden, pauzes e.d.. Dat je hiernaast een leaseauto krijgt is leuk, maar niet relevant. De WG (detacheerder) had dit ook niet kunnen aanbieden en op andere manier kunnen voorzien om de werknemer naar de opdracht te krijgen (geen idee hoe je dat goedkoper kunt doen, maar oké andere OT discussie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@True Ik vraag me af hoe je dit dan in de praktijk moet zien.
Ik heb als gedetacheerde (nu toevallig bij de overheid) geen 13e maand, wel een leaseauto, geen OV-kaart waarmee ik prive mag reizen. Ook heeft een overheidsmedewerker de mogelijkheid tot kopen van verlofdagen en ik in principe niet.

Moet ik nu mijn werkgever voor de rechter slepen omdat ik niet gratis prive met het OV kan reizen en geen vakantie dagen kan kopen, terwijl mijn maandsalaris hoger is dan de manager van de afdeling? Hij ziet me al aankomen... denk dat hij keihard gaat lachen en zeggen dat ik dan maar op de interne rol moet solliciteren die ik nu tijdelijk als externe invul.

[ Voor 13% gewijzigd door jongetje op 23-01-2024 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanane
jongetje schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:51:
[...]

Interne collega's verdienen tussen 5000/6000 bruto met zelfde ervaring maar wel paar jaartjes ouder.
Afgelopen jaar is er ongeveer €3000 uitgekeerd aan interne collega's + forse loonsverhoging.

Dus dan wil ik mijn leaseauto best wel inleveren.

Ik heb mail gestuurd naar fieldmanager. Dus het wordt uitgezocht. :+

[ Voor 6% gewijzigd door sanane op 23-01-2024 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
sanane schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:02:
[...]

Interne collega's verdienen tussen 5000/6000 bruto met zelfde ervaring maar wel paar jaartjes ouder.
Afgelopen jaar is er ongeveer €3000 uitgekeerd aan interne collega's + forse loonsverhoging.

Dus dan wil ik mijn leaseauto best wel inleveren.
Dan zou ik solliciteren bij dat bedrijf om als interne medewerker aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
jongetje schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:03:
[...]

Dan zou ik solliciteren bij dat bedrijf om als interne medewerker aan de slag te gaan.
Concurrentiebeding + anti ronselbeding + relatiebeding enz enz.
En ik zit bij de klant vanwege outsourcing traject. Dus heeft geen zin om te solliciteren.

[ Voor 10% gewijzigd door sanane op 23-01-2024 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACrat
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:36
jongetje schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:00:
Ik heb als gedetacheerde (nu toevallig bij de overheid) geen 13e maand, wel een leaseauto, geen OV-kaart waarmee ik prive mag reizen. Ook heeft een overheidsmedewerker de mogelijkheid tot kopen van verlofdagen en ik in principe niet.

Moet ik nu mijn werkgever voor de rechter slepen omdat ik niet gratis prive met het OV kan reizen en geen vakantie dagen kan kopen, terwijl mijn maandsalaris hoger is dan de manager van de afdeling? Hij ziet me al aankomen... denk dat hij keihard gaat lachen en zeggen dat ik dan maar op de interne rol moet solliciteren die ik nu tijdelijk als externe invul.
Ik denk inderdaad ook dat sommige dit allemaal veel te zwart / wit zien. Vooral het stukje dat je hetzelfde moet verdienen als je collega's. Dat houdt volgens mij (IANAL) niet in dat als interne collega's A & B die dezelfde functie hebben en hetzelfde doen 5k verdienen jij dat ook moet krijgen. Dat houdt in dat als A&B verloond worden volgens schaal X die loopt van € 1.000 tot € 6.000 jij ook ergens in die range beloond moet worden.

Idem met jou voorbeeld over dat bijkopen van vakantiedagen. Dat werkt volgens mij ook echt niet zoals je zelf al aangeeft.

Maar ik laat me graag verassen. Iemand die dit in de praktijk heeft toegepast?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
jongetje schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:00:

De praktijk is altijd weerbarstiger ;) . (maar omdat deze vraag met enige regelmaat hier terugkomt pak ik 'm in de volgende post iets breder zodat ik in het vervolg wat makkelijk kan verwijzen :)).
Als je toevallig onder de ABU-cao valt staat het hierin sinds 2023 ook erg duidelijk beschreven: de 13e maand moet jij ook krijgen. Als je WG dit niet voordat je opdracht aanging benoemd heeft óf als je geen standaardsalaris hebt (bijv. 3000€/mnd) en een opdrachtbeschrijving/inlenersbeloning (zo heet dat onder de ABU-cao: pag. 21: https://www.abu.nl/cao/) heb jij hier dus recht op en moet je WG dit uitbetalen. Als ze dat niet willen tja dan kun je daar een arbeidsconflict van maken.

Stel:
  • je krijgt een basissalaris van €3.000 bij je WG voor 40u /wk
  • je krijgt deze opdracht omdat die niet vervuld kan worden: https://www.werkenvoorned...entiemanager-OM-2023-0982 (letterlijk de eerste hit op hbo niveau)
  • 36u /wk
  • €3.091 - €4.921
  • 16,37% IKB-budget
  • je hebt twee jaar werkervaring
Je werkgever kan dan aangeven: je zal met jouw ervaring op trede 2 zitten. Dat is € 3.662,77 o.b.v. 36u /wk. Maar omdat je 40u/wk werkt zul je dan 3.662,77/36*40= € 4069,74 moeten krijgen voor 40u. Dan krijg je ook nog door het IKB-budget 8,3% (voormalige eindejaarsuitkering). Omdat dit maandelijks uit te keren is, moet je WG dit ook maandelijks aan jou uitkeren en dit niet bijv. in december (pas) doen.
Dan moet je volgens de WAADI vóór aanvang van je opdracht een schrijven krijgen van je WG met daarop:
Inlenersbeloning voor functie Licentiemanager OM o.b.v. 40u met jouw ervaring is € 4069,74 + 8% vakantiegeld en € 339,15 aan IKB-budget.

Het grote probleem is, dat menig detacheerder geen mensen trekt met €3.000 en ze juist mensen trekken met een hoger salaris en een leaseauto. Maar vergeten om die verrekening netjes bij te gaan houden en/of überhaupt te doen.

Members only:

En dan heb je een stukje Fingerspitzengefühl: wat voelt eerlijk, redelijk en billijk. Als een detacheer-WG kiest om een leaseauto ter beschikking te stellen aan de werknemer t.b.v. vervoer naar de opdrachtgever mag die dat gerust doen, maar die auto is er juist voor om naar de opdracht te kunnen rijden. Want over een paar maand heb je wellicht een andere opdracht die met het OV niet bereikbaar is. Als je de auto ook puur zakelijk kunt rijden vind ik dat je eventueel reiskostenvergoeding die de opdrachtgever aan intern personeel betaalt op die manier kunt wegstrepen. Als de WG dit niet accepteert en enkel de auto beschikbaar stelt vanuit een poule, je bijtelling laat betalen én een eigen bijdrage rekent voor privé kilometers dan slaat mijn wijzertje toch iets anders uit.

Het punt is wel, als wij (gedetacheerden op geschoold niveau in Nederland) breed in de sector voor dit soort zaken (terechte) punten gaan maken, er een probleem zal ontstaan. De uurtarieven moeten dan flink omhoog om de hogere kosten te dekken en winstgevend te blijven.
Resumé krijg je een bovengemiddeld conform salaris en ditto secundaire arbeidsvoorwaarden in detachering? Dan maak je vooral een punt om een punt te maken.
Krijg je een benedengemiddeld salaris en ditto secundaire arbeidsvoorwaarden terwijl jouw werkgever over je rug tientallen duizenden euros verdient? Dan heb je niet alleen een punt dat je minimaal gelijke arbeidsvoorwaarden moet krijgen, maar dan moet je ook voor jezelf opkomen en dit eisen.
Ik krijg zo snel niet een ingevulde template van jouw situatie in dit topic naar voren, maar in mijn geval verdien ik goed genoeg dat ik niet van twee walletjes hoef te eten met een thuiswerkvergoeding én een leaseauto. En zoals jij het in het kort beschrijft, als je meer verdient dan wat een leidinggevende van het team waarin jij werkzaam bent bij je opdrachtgever krijgt dan had je WG dat ongetwijfeld wel duidelijk gemaakt in een inlenersbeloning.

PS die schaal 10 voor die vacature voor Licentiemanager OM pakt o.b.v. 40u in trede 10 (dus hbo afgestudeerd op 22 en dan met 32 10jr ervaring) €76339 /jr zonder pensioen (€ 5924 /mnd zonder vakantiegeld) hogere technische inhoudelijke rollen gaan bij ons gemakkelijk richting de €90k /jr zonder pensioen en de management laag bij ons (van de afdeling) kan tot €104k /jr zonder pensioen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
WAADI-samenvatting voor werknemers in detachering
In de detachering (en consultancy indien dat in de praktijk meer het uitvoeren van werkzaamheden is binnen een bepaald tijdsbestek in tegenstelling tot het uitsluitend leveren van advies of opleveren van een van te voren afgekaderd stuk werk*) geldt de WAADI (Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs) (via: https://wetten.overheid.nl/BWBR0009616). *dit kun je ook teruglezen in Artikel 1. Begripsbepalingen.

In de WAADI zijn de volgende artikelen het meest relevant voor geschoolde Nederlandse burgers die via detachering werkzaam zijn:
  • Artikel 8. Gelijke behandeling van arbeidskrachten die niet in het kader van payrolling ter beschikking zijn gesteld
  • --> Jij als gedetacheerde moet minimaal dezelfde primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden krijgen als intern personeel; loon en vergoedingen, dezelfde cao is toepasbaar, dezelfde arbeidstijden, pauzes, vakantieduur e.d.. Je hebt dus ook recht op een verhoging in trede per werkjaar als dat bij intern personeel de standaard is (het Rijk bijv.).
  • Artikel 8c. Vacaturemelding
  • --> Als een vacature vrijkomt moet jij als gedetacheerde dezelfde kansen hebben als intern personeel.
  • Artikel 9a. Belemmeringsverbod
  • --> Jij als gedetacheerde mag nooit vanuit je werkgever een verbod krijgen om (vast) in dienst te treden bij de opdrachtgever nádat je terbeschikkingstelling (tijdelijke opdracht) afgelopen is.
  • Artikel 12a. Melding arbeidsvoorwaarden
  • --> Een soort van nulmeting van de arbeidsvoorwaarden bij de opdrachtgever voor jouw functie voordat je begint met je opdracht: met dus het standaardsalaris (of de bandbreedte) van intern personeel, de werkuren, de cao, verlofdagen, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
Ik heb een 40urig contract en ben 36uur ingezet. Mijn werkgever is lief en ik heb gewoon 4uur gratis vrij in de week.

Stel ik heb een salaris van 6000euro. De interne krachten hebben een salaris van max. 4500euro. Dan kan ik wel moeilijk gaan doen over die 13e maand. Maar dan zegt mijn werkgever dat mijn salaris dan negatief wordt aangepast naar 4300 en dan krijg ik die 13e maand. En past hij mij contract aan naar 36uur en wordt het dus nog wat lager en wordt mijn lease bedrag ook wat lager.

Leuk om theorie maar ga ik dus niet doen.

Verder valt mijn werkgever niet onder een CAO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterfietser
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-08 08:58
ravenstein schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:42:
[...]

Dat kan zeker beter, vooral op pensioen gebied. Ik werk bij een soortgelijk bedrijf, zelfde werkzaamheden.
Heb je nog certificeringen op bv microsoft gebied behaald?
Nee, juist omdat we zo breed zijn; is er eigenlijk geen tijd gemaakt om dat te doen. Ben wel Fortinet en 3cx gecertificeerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 08:17
Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: MBO 4 administrateur
• Werkervaring: 13,5 jaar
• (Woon) Locatie: Leeuwarden

2. Wat doe je:
• Functie: Medewerker financiële en cliëntadministratie met applicatiebeheerFinancieel consulent
• Werkgever/branche: Sociaal werk
• (Werk) Locatie(s): kantoor maar mag volledig thuiswerken
• Aantal vakantiedagen: 21 maar kan vanuit IKB aardig wat uren bijkopen.
• Gewerkte uren/week: 32, 36 uur per week
• Reistijd: 10 minuten
• Werkdruk: Normaal, weinig pieken
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3.158€3415 en per juli €3686
• Vakantiegeld:
• Bonus, toeslagen, etc: IKB € 555 €648 per maand, per juli nog €50 omhoog
• Dertiende/veertiende maand:
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €41.683, €50.701,14

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 50/50 €271 345,25 per maand zelf.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: PFWZ
• Mobiliteit per jaar: €
• Overige: €10 inleg werkgever voor zorgverzekering, €50 loopbaanbudget per maand. Telefoon en laptop van de zaak.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 51.421,14.

Zelf zeer blij als ik zie wat ik er in 1,5 jaar bij heb gekregen hier. Zat toen op 2323€ bruto per maand.. Maar ook vooral aan werkplezier en waardering zit ik veel beter op mijn plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gameguy12
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-07 09:43
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO 3 IT Systems & Devices
• Werkervaring: ~2 Jaar
• (Woon) Locatie: Omgeving Delfzijl

2. Wat doe je:
• Functie: Datacenter Operations Specialist
• Werkgever/branche: Deutche Bahn
• (Werk) Locatie(s): Eemshaven
• Aantal vakantiedagen: 24
• Gewerkte uren/week: 37.5 (gewijzigd van 40)
• Reistijd: Half uur
• Thuiswerken: Neen
• Werkdruk: Gemiddeld tot Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2257
• Vakantiegeld: ~€2100
• Bonus, toeslagen, etc: €120 (reiskosten)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €30724

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Zou het niet weten
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Stipp
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: Geen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:59
gameguy12 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:17:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO 3 IT Systems & Devices
• Werkervaring: ~2 Jaar
• (Woon) Locatie: Omgeving Delfzijl

2. Wat doe je:
• Functie: Datacenter Operations Specialist
• Werkgever/branche: Deutche Bahn
• (Werk) Locatie(s): Eemshaven
• Aantal vakantiedagen: 24
• Reistijd: Half uur
• Thuiswerken: Neen
• Werkdruk: Gemiddeld tot Hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2257
• Vakantiegeld: ~€2100
• Bonus, toeslagen, etc: €120 (reiskosten)
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €30724

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Zou het niet weten
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Stipp
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: Geen
Ik kan me vergissen, maar volgens mij verdien je nu minder dan minimumloon. Ik zou eens gaan kijken of er niet iets bijkan en anders om je heen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameguy12
Marco1994 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:21:
[...]

Ik kan me vergissen, maar volgens mij verdien je nu minder dan minimumloon. Ik zou eens gaan kijken of er niet iets bijkan en anders om je heen kijken.
Hi, correctie van mijn kant. Mijn uren waren dit jaar naar 37.5 gebracht (betaalde pauzes bestaan niet meer). Even vergeten dat op die wijze op te schrijven. Zowieso wil ik er wat bij, helaas is het bedrijf waar ik werk nogal van alle kantjes geld weg sprokkelen zodat wij hun het minste kosten. Zit er via een uitzendbureau, maar intern zitten de salarissen niet veel hoger, gezien ik en mijn collega's hier behoorlijk open over zijn. (komt uit op 13.89 per uur.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutonic Order
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 25-01 09:56
gameguy12 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:30:
[...]

Hi, correctie van mijn kant. Mijn uren waren dit jaar naar 37.5 gebracht (betaalde pauzes bestaan niet meer). Even vergeten dat op die wijze op te schrijven. Zowieso wil ik er wat bij, helaas is het bedrijf waar ik werk nogal van alle kantjes geld weg sprokkelen zodat wij hun het minste kosten. Zit er via een uitzendbureau, maar intern zitten de salarissen niet veel hoger, gezien ik en mijn collega's hier behoorlijk open over zijn. (komt uit op 13.89 per uur.)
En het minimumuurloon is 13.27. Zou als ik jou was toch gauw kijken of er bij je huidige werkgever meer mogelijk is of ergens anders gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 21:58
[...]
Zit er via een uitzendbureau, maar intern zitten de salarissen niet veel hoger, gezien ik en mijn collega's hier behoorlijk open over zijn. (komt uit op 13.89 per uur.)
Je collega's krijgen dan ook onderbetaald.

Vriend van me werkt als 22-jarige zonder werkervaring of diploma's gedetacheerd bij een IT service desk en krijgt 2400 + leaseauto met tankpas (Regio Gelderland). Even voor de beeldvorming, dat is dus het starterssalaris van een ongeschoolde ICTer waar jij onder zit.

Jij bent geschoold en hebt 2 jaar werkervaring.De ICTer heeft voldoende keuze in deze markt, dus als ik jou was zou ik vooral aandringen op een hogere vergoeding.
[...]
Helaas is het bedrijf waar ik werk nogal van alle kantjes geld weg sprokkelen zodat wij hun het minste kosten.
Je zegt het zelf al, werkgever gebruikt jullie om kosten te besparen. Voor deze werkgever moet je niet willen werken.

StiPP pensioen is trouwens erg karig, daar wil je niet lang aan vastzitten. Je bouwt er namelijk bijna niks mee op (ik zit helaas ook bij StiPP).

[ Voor 49% gewijzigd door Stronk op 24-01-2024 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdj1996
  • Laatst online: 28-08 14:30
-

[ Voor 99% gewijzigd door jdj1996 op 19-02-2024 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:18
jdj1996 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:50:
Ben benieuwd wat jullie van onderstaand vinden. Recent een loonsverhoging gehad omdat ik een hele rits aan certificeringen heb gehaald. Zit erg te twijfelen over mijn toekomst omdat ik het gevoel heb dat ik niet heel erg meer kan door groeien bij mijn huidige bedrijf. Ook qua salaris hoop ik nog wat stappen te maken.

Eventueel wil ik ook nog een HBO opleiding doen en hiervoor wil mijn huidige werknemer wil aan meewerken. Voordeel aan mijn huidige werkgever is dan wel weer dat het in dezelfde plaats en dat ik goed overweg kan met mijn collega's, ook heb ik heel veel vrijheid binnen mijn functie.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: MBO 3 ICT - MS-900, MD-102, MS-102, AZ-104 & CEH V12
• Werkervaring: +/- 10 Jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheer, Project & consultant werkzaamheden voor MKB bedrijven
• Werkgever/branche: ICT
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 25
• Reistijd: 5 min
• Thuiswerken: n.v.t
• Werkdruk: normaal met uitschieters naar hoog

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4120
• Vakantiegeld: € 8%
• Bonus, toeslagen, etc: stand-by dienst soms 1 of 2x per maand waarvan 250 euro per dienst
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 53.395,20

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 4% zelf en werkgever volgens mij dubbele
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: NN
• Mobiliteit per jaar: € 750 per maand - Seat Leon ST FR
• Overige: Veel mogelijkheden voor opleidingen al is dit wel vaak zelfstudie wat mij erg veel tijd kost.
Qua voorwaarden helemaal niet verkeerd, toch? Vraag me wel af waarom je een HBO-opleiding wil doen? Als daar niet direct een noodzaak voor is dan kan dat altijd nog.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrr2
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik heb gek genoeg eigenlijk geen idee waar ik sta in de markt en wat ik bij volgende salarisonderhandelingen kan vragen en/of verwachten. Heeft iemand hier wat commentaar op?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: Master Data Science
• Werkervaring: 4,5 jaar
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Data Scientist
• Werkgever/branche: Media
• (Werk) Locatie(s): Hilversum
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 2 uur (OV) per dag
• Thuiswerken: Ja (2/3 dagen in de week)
• Werkdruk: Laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4700 bruto
• Bonus, toeslagen, etc: € 6% december uitkering (3400)
• Dertiende/veertiende maand: €-
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 65 000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € ?? (eigen bijdrage 8%, werkgever overige 16% denk ik?)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: PNO
• Mobiliteit per jaar: € 100% ov of 0.21 per km
• Overige: opleidingen tot €2000 zijn gratis, €60 per maand zorg/internet vergoeding, laptop, gratis lunch op kantoor, vergoeding fitness abonnement.

Ik werk hier nu pas een maand. Ik zag in het 'jaarverslag' dat ik een RSP van 87% heb. Hoe verhoudt zich dit denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18:12
Wat later ingestapt in de IT. Hiervoor magazijnwerk en dat soort baantjes gedaan. Latere leeftijd nog BOL gedaan. Toen overgestapt naar BBL. Toen ik eenmaal BBL deed gestopt en full-time gaan werken.

Aan de ene kant ben ik tevreden. Alleen het pensioen en het loon vind ik aan de lage kant. Er zit nog een verhoging aan te komen van rond de 500 euro, alleen wanneer precies is nog onduidelijk. Qua vrijheid en collega's kan het bijna niet beter.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:49
Jorrr2 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:55:
Ik heb gek genoeg eigenlijk geen idee waar ik sta in de markt en wat ik bij volgende salarisonderhandelingen kan vragen en/of verwachten. Heeft iemand hier wat commentaar op?
Lastig om te zeggen door de wildgroei aan Data Scientists en de daadwerkelijke skills die sommige wel/niet hebben, plus type organisatie natuurlijk. Ik nam zelf Junior Data Scientists aan voor 4.5-5K, maar dat was bij een fintech met veel geld en waar selectieprocedures heel streng waren. Ik denk zelf dat je wat hoger in had kunnen zetten (er is geen bonus of RSU structuur lijkt het), maar voor een 'standaard Nederlands bedrijf' lijkt me dit een prima aanbod.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdj1996
  • Laatst online: 28-08 14:30
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:53:
[...]

Qua voorwaarden helemaal niet verkeerd, toch? Vraag me wel af waarom je een HBO-opleiding wil doen? Als daar niet direct een noodzaak voor is dan kan dat altijd nog.
Nee dat klopt alleen heb ik soms wel het gevoel dat mensen die veel minder doen dan ik beter betaald krijgen, maar dat gevoel hou je altijd wel denk ik. HBO zou ik graag willen volgen omdat ik bang ben dat mijn MBO 3 me tegen gaat houden in de toekomst.

Nu ben ik nog "jong" en heb ik de tijd er nog voor om te combineren met werk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:53:
[...]

Als hij er nu de motivatie en leeftijd voor heeft moet je het juist wel doen. Als je over x jaar verder wilt groeien en je moet dan eerst nog 3 a 4 jaar HBO doen dan is dat toch niet handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absurdsmash
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-02 14:48
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:18
jdj1996 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:00:
[...]

Nee dat klopt alleen heb ik soms wel het gevoel dat mensen die veel minder doen dan ik beter betaald krijgen, maar dat gevoel hou je altijd wel denk ik. HBO zou ik graag willen volgen omdat ik bang ben dat mijn MBO 3 me tegen gaat houden in de toekomst.

Nu ben ik nog "jong" en heb ik de tijd er nog voor om te combineren met werk.
Laat ik voorop stellen dat ik ook niet bedoel dat je het niet moet doen, maar ik ben wel van mening dat je goed moet inschatten wat het je in de toekomst gaat brengen. Een HBO-opleiding gaan doen omdat je denkt dat je standaard 500 euro bruto meer (ik noem maar wat) gaat verdienen.. Dat is denk ik niet de juiste insteek en ook niet persé een gegeven.

Als je later de architectuur of management kant op wil, dan zeker doen! Maar dan weet je waar je het voor doet. Just saying, verder geen oordeel. _/-\o_
jongetje schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:03:
[...]

Als hij er nu de motivatie en leeftijd voor heeft moet je het juist wel doen. Als je over x jaar verder wilt groeien en je moet dan eerst nog 3 a 4 jaar HBO doen dan is dat toch niet handig?
De vraag is waarheen je wil groeien. Je komt heel ver met een MBO niveau 3 of 4.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:39:
[...]
De vraag is waarheen je wil groeien. Je komt heel ver met een MBO niveau 3 of 4.
De inhoudelijke discussie is al vaker gevoerd maar er zijn genoeg voorbeelden dat als je bepaalde rollen wilt dat je HBO moet hebben.

Ik ken mensen met een Havo diploma die CTO en een ander directeur van serieuze bedrijven (met duizenden werknemers) zijn. Maar die zijn op eigen kracht naar zo'n functie gestoomd en worden dan gevraagd voor een dergelijke rol maar dat zijn echt uitzonderingen.

Klein voorbeeld: ik zit in de detachering en vaak is het een harde eis om een HBO (of WO) diploma te hebben. Aangezien je aan die eisen moet voldoen volgens de aanbestedingswet kom je zonder niet binnen. Ook ik heb met mijn HBO diploma zo weleens een opdracht die perfect pastte moeten laten gaan omdat WO een eis was.

Als je de mogelijkheid, capaciteit en tijd nu hebt en je werknemer werkt ook nog eens mee, zeker doen. Kan iig nooit kwaad.

[ Voor 11% gewijzigd door jongetje op 24-01-2024 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Jorrr2 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:55:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: Master Data Science
• Werkervaring: 4,5 jaar
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Data Scientist
• Werkgever/branche: Media
• (Werk) Locatie(s): Hilversum
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 2 uur (OV) per dag
• Thuiswerken: Ja (2/3 dagen in de week)
• Werkdruk: Laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 4700 bruto
• Bonus, toeslagen, etc: € 6% december uitkering (3400)
• Dertiende/veertiende maand: €-
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 65 000

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € ?? (eigen bijdrage 8%, werkgever overige 16% denk ik?)
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: PNO
• Mobiliteit per jaar: € 100% ov of 0.21 per km
• Overige: opleidingen tot €2000 zijn gratis, €60 per maand zorg/internet vergoeding, laptop, gratis lunch op kantoor, vergoeding fitness abonnement.

Ik werk hier nu pas een maand. Ik zag in het 'jaarverslag' dat ik een RSP van 87% heb. Hoe verhoudt zich dit denken jullie?
Ik verwacht dat je dan ook nog zoiets in een personeelshandboek o.i.d. hebt staan:
Members only:

Ik ben hier geen groot fan van, mijn ervaring is dat je zelfs met jaren lang ruim boven afspraak maar zeer gebrekkig kunt groeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Tim____ schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:34:
Wat later ingestapt in de IT. Hiervoor magazijnwerk en dat soort baantjes gedaan. Latere leeftijd nog BOL gedaan. Toen overgestapt naar BBL. Toen ik eenmaal BBL deed gestopt en full-time gaan werken.

Aan de ene kant ben ik tevreden. Alleen het pensioen en het loon vind ik aan de lage kant. Er zit nog een verhoging aan te komen van rond de 500 euro, alleen wanneer precies is nog onduidelijk. Qua vrijheid en collega's kan het bijna niet beter.

***members only***
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Members only:

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Computah
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 31-01-2024
bennieeee schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:04:
Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: MBO 4 administrateur
• Werkervaring: 13,5 jaar
• (Woon) Locatie: Leeuwarden

2. Wat doe je:
• Functie: Medewerker financiële en cliëntadministratie met applicatiebeheerFinancieel consulent
• Werkgever/branche: Sociaal werk
• (Werk) Locatie(s): kantoor maar mag volledig thuiswerken
• Aantal vakantiedagen: 21 maar kan vanuit IKB aardig wat uren bijkopen.
• Gewerkte uren/week: 32, 36 uur per week
• Reistijd: 10 minuten
• Werkdruk: Normaal, weinig pieken
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3.158€3415 en per juli €3686
• Vakantiegeld:
• Bonus, toeslagen, etc: IKB € 555 €648 per maand, per juli nog €50 omhoog
• Dertiende/veertiende maand:
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €41.683, €50.701,14

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 50/50 €271 345,25 per maand zelf.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: PFWZ
• Mobiliteit per jaar: €
• Overige: €10 inleg werkgever voor zorgverzekering, €50 loopbaanbudget per maand. Telefoon en laptop van de zaak.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 51.421,14.

Zelf zeer blij als ik zie wat ik er in 1,5 jaar bij heb gekregen hier. Zat toen op 2323€ bruto per maand.. Maar ook vooral aan werkplezier en waardering zit ik veel beter op mijn plek.
Ga je er dan niet op achteruit? Je gaat van 32 uur naar 36 uur dan zou je minimaal 3.158÷32×36= 3.552,75 moeten verdienen. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18:12
Members only:
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:17
Tim____ schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:19:
[...]

***members only***

[...]

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 08:17
Computah schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:18:
[...]

Ga je er dan niet op achteruit? Je gaat van 32 uur naar 36 uur dan zou je minimaal 3.158÷32×36= 3.552,75 moeten verdienen. Of zie ik dat verkeerd?
Scherp, is mijn fout. Had in die €3158 al de loonsverhoging van juli zitten. Moet nog 4% af dus van die €3158.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gameguy12
Stronk schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:30:
[...]

Je collega's krijgen dan ook onderbetaald.

Vriend van me werkt als 22-jarige zonder werkervaring of diploma's gedetacheerd bij een IT service desk en krijgt 2400 + leaseauto met tankpas (Regio Gelderland). Even voor de beeldvorming, dat is dus het starterssalaris van een ongeschoolde ICTer waar jij onder zit.

Jij bent geschoold en hebt 2 jaar werkervaring.De ICTer heeft voldoende keuze in deze markt, dus als ik jou was zou ik vooral aandringen op een hogere vergoeding.

[...]

Je zegt het zelf al, werkgever gebruikt jullie om kosten te besparen. Voor deze werkgever moet je niet willen werken.

StiPP pensioen is trouwens erg karig, daar wil je niet lang aan vastzitten. Je bouwt er namelijk bijna niks mee op (ik zit helaas ook bij StiPP).
Als ik dit zo lees is dat nog best een gat. Grootste probleem voor mij is dat ik vrijwel niks tegen kom in mijn regio waar ik qua kennis en opleiding ook maar wat in de buurt van kom. Het gros vraagt om HBO of hoger. Via enkele detacheerders wat geprobeert, maar helaas nergens gekomen. De meest recent gegeven opties voor mij waren:

ICT Servicedesk (hele dag bellen) intern voor DICTU. Het salaris was wel beter, maar na een half jaar gewerkt te hebben bij een callcenter wil ik never nooit weer de hele dag telefoontjes plegen. Tevens was dit ongeveer met twee uur reistijd per dag voor mij (assen).

De tweede "optie" was vrijwel delusioneel, wat mij werdt aangeboden door "een uitzendbureau". Waar ze me 2200 euro bruto beloofden, waar ik dan als on-site support kon gaan rondrijden tussen acht verschillende college locaties. Naar mijn berekening kwam ik uit op 2500KM per maand uit. 2 van de locaties waren namelijk rond de randstad. Wat ik dan met mijn eigen vervoer maar zou moeten doen. Je verwacht het al, maar zo gek ben ik nou nog net niet.

De laatste functie leek mij wel leuk, behalve de vergoeding gecombineerd met het feit dat ik mijn auto zo ontzettend veel zou moeten gebruiken, en ik twee weken per rotatie (8 weken, elke week andere locatie) een uur of 4 a 5 onderweg zou zijn.

Beste is nog wel, dat als ik wel "de stoute schoenen aan trek" en ik solliciteer op functies waar ze om dingen vragen waar ik niet bij in de buurt kom, op papier teminste. Ik geen reacties krijg of hoor toch niet in het profiel te passen.

Wat ik er in elk geval uit haal is dat ik op een erg ongunstige locatie woon mbt ICT werk. Gezien ik dit van alle drie de detacheerders gehoord heb.

Nou kan ik natuurlijk verhuizen, maar ja, dan worden juist mijn kosten weer merkbaar hoger, zoiets kan, maar dan moet er een behoorlijk verschil zitten in mijn compensatie om dat het waard te maken.

Ondertussen wil ik wel zeggen rond te kijken naar andere opties, maar tot dusver nog geen geluk gehad. Hoopte mogelijk bij een ander Datacenter in de regio aan de slag te kunnen, maar zou na op gesprek geweest te zijn te weinig ervaring te hebben (?). Collega van mij die al 5 jaar werkzaam is waar ik nu zit kreeg helaas het zelfde te horen bij dat bedrijf.

Ondertussen weet ik wel dat de hardware kant mij erg goed licht. Gezien mijn werk voornamelijk bestaat uit het onderhoud van bestaande systemen, veranderen van hardware configuraties en het in gebruik stellen van nieuwe racks. Nou weet ik ook dat ik best wel houd van de service balie, maar dan puur als het gewoon op locatie en mondeling is. Geen gebel, want daar wil ik echt nooit weer mijn vingers aan branden (heb administratieve belletjes gedaan voor een ISP, geen aanrader)

Ben tevens wel van plan te kijken of ik certificeringen kan halen, gezien ik daar niet over beschik.In theorie zou dat mijn kansen iets vergroten.

Zal zeker ook eens vragen of er niet wat bij kan mbt loon XD. Ik heb zo mijn twijfels.

Zo, dat was mijn semi-rant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pigwidgeon
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22-05 07:01
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2024 10:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Members only:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 00:47:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: MBO Media- en Workflowbeheer
• Werkervaring: 8 jaar
• (Woon) Locatie: Leiden

2. Wat doe je:
• Functie: ICTer
• Werkgever/branche: Overheid
• (Werk) Locatie(s)**: Den Haag
• Aantal vakantiedagen*: 20
• Gewerkte uren/week*: 38
• Reistijd**: Ongeveer een uurtje, stukje lopen, dan treinen dan fietsen
• Thuiswerken***: Nee
• Werkdruk: Middel

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5.000
• Vakantiegeld: €4.790
• Dertiende/veertiende maand: €4.998
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €69.778

Daarnaast krijg ik op kosten van de werkgever een volledige HBO-opleiding.

Ik ben semi-tevreden, bruto salaris voelt nog altijd te laag.
Geen pensioen?
Geen IKB?
Met 5k ontevreden bij de overheid met mbo, opleiding tot hbo én 29 jaar oud, leg eens uit waarom dat te laag voelt? Oké als je geen pensioen krijgt kun je het wellicht laag noemen, maar zonder de template volledig in te vullen is het lastig argumenten vinden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 00:47:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: MBO Media- en Workflowbeheer
• Werkervaring: 8 jaar
• (Woon) Locatie: Leiden

2. Wat doe je:
• Functie: ICTer
• Werkgever/branche: Overheid
• (Werk) Locatie(s)**: Den Haag
• Aantal vakantiedagen*: 20
• Gewerkte uren/week*: 38
• Reistijd**: Ongeveer een uurtje, stukje lopen, dan treinen dan fietsen
• Thuiswerken***: Nee
• Werkdruk: Middel

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €5.000
• Vakantiegeld: €4.790
• Dertiende/veertiende maand: €4.998
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €69.778

Daarnaast krijg ik op kosten van de werkgever een volledige HBO-opleiding.

Ik ben semi-tevreden, bruto salaris voelt nog altijd te laag.
Wat is je functie precies? Want ICT'er zegt net zo veel als "vervoermiddel" of "marktconform salaris"
€5000 voor iemand van 29 met mbo is, puur op basis daarvan, gewoon heel erg goed. Functie en werkinhoud kunnen dat beeld zeker bijstellen.

Die opleiding is ook niet onbelangrijk, maar tegelijkertijd, zonder een bedrag te noemen dat ze vergoeden, zegt het weinig. Een opleiding kan €2000 per jaar kosten, of €20.000 en dat maakt nogal verschil voor het totaalplaatje. Ook is wèlke opleiding je volgt en of daar eventueel positieve financiële consequenties aan verbonden zitten (salaris of beloofde promotie/doorgroei), plus een eventuele studieregeling.

Kortom, te weinig informatie een oordeel te vellen maar op basis van *wat* er staat, klinkt het als een meer dan prima (lees: hoog) salaris.

[ Voor 5% gewijzigd door unezra op 25-01-2024 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

gameguy12 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:09:
[...]
Als ik dit zo lees is dat nog best een gat. Grootste probleem voor mij is dat ik vrijwel niks tegen kom in mijn regio waar ik qua kennis en opleiding ook maar wat in de buurt van kom. Het gros vraagt om HBO of hoger. Via enkele detacheerders wat geprobeert, maar helaas nergens gekomen. De meest recent gegeven opties voor mij waren:
Eigenlijk is dit meer iets voor Algemeen arbeidsmarkt topic of een eigen topic, maar:

Wat let je om alsnog een hbo of wo opleiding te starten? Als je nog nooit een hbo/wo opleiding hebt gedaan, betaal je het wettelijk collegegeld en bij een studietempo van 30 EC per jaar, zal dat maximaal zo'n €2100 per jaar kosten.

Alleen al het *starten* van een hbo/wo opleiding vergroot je baankansen. Direct.
Grootste nadeel is dat het *veel* tijd en energie kost en je dát een paar jaar (6, 8) moet kunnen en willen volhouden.
Ben tevens wel van plan te kijken of ik certificeringen kan halen, gezien ik daar niet over beschik.In theorie zou dat mijn kansen iets vergroten.
Certificeringen kunnen ook helpen, zeker binnen de IT en zeker als je gericht certificeert. Maar het nadeel is ook meteen dat het vaak erg specifiek is en je daarmee ook je aanbod versmalt. Tegelijkertijd, er zijn best wat certificeringen die je goed zelf kunt halen. Zorg wel dat je dan ook de papiertjes haalt. :) (Traject er voor kan vaak prima op zelfstudie, maar het papiertje zelf is uiteindelijk wat waardevol is voor een bedrijf, niet enkel of je de boeken een keer hebt doorgelezen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16-09 12:08
unezra schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 07:19:
[...]

Wat is je functie precies? Want ICT'er zegt net zo veel als "vervoermiddel" of "marktconform salaris"
€5000 voor iemand van 29 met mbo is, puur op basis daarvan, gewoon heel erg goed. Functie en werkinhoud kunnen dat beeld zeker bijstellen.

Die opleiding is ook niet onbelangrijk, maar tegelijkertijd, zonder een bedrag te noemen dat ze vergoeden, zegt het weinig. Een opleiding kan €2000 per jaar kosten, of €20.000 en dat maakt nogal verschil voor het totaalplaatje. Ook is wèlke opleiding je volgt en of daar eventueel positieve financiële consequenties aan verbonden zitten (salaris of beloofde promotie/doorgroei), plus een eventuele studieregeling.

Kortom, te weinig informatie een oordeel te vellen maar op basis van *wat* er staat, klinkt het als een meer dan prima (lees: hoog) salaris.
Om aan dit salaris to komen bij de rijksoverheid moet je minimaal in schaal 11 zitten. Bij ons zitten de ontwikkelaars en sommige test automatiseerders in die schaal. En dan hebben we het over hbo'ers met ruimere ervaring dan die 8jaar.

Een schaal hoger kom je bij de scrum masters en product owners en dergelijke functies, schaal daarboven het lagere management.

Lijkt mij dus sowieso een meer dan prima salaris bij de overheid, met zijn achtergrond en ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Kist schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:35:
[...]

Om aan dit salaris to komen bij de rijksoverheid moet je minimaal in schaal 11 zitten. Bij ons zitten de ontwikkelaars en sommige test automatiseerders in die schaal. En dan hebben we het over hbo'ers met ruimere ervaring dan die 8jaar.

Een schaal hoger kom je bij de scrum masters en product owners en dergelijke functies, schaal daarboven het lagere management.

Lijkt mij dus sowieso een meer dan prima salaris bij de overheid, met zijn achtergrond en ervaring.
Het zijn ook de schalen waar lager management begint.
Ook daarvoor is hbo/wo werk- en denkniveau een eis, bij voorkeur (en soms als knockout criterium), aantoonbaar. (Lees: afgeronde hbo/wo opleiding of minimaal propedeuse.)

Over het algemeen geen banen waar de gemiddelde 29 jarige ook maar enige kans op maakt. Daarvoor is gewoon vaak meer werkervaring én een hogere opleiding nodig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35
Kist schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:35:
[...]
:X Meen je niet. Is dat echt zo? Hoe kan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

DutchCommando schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:47:
[...]
SCRUM masters dragen, voor zover ik weet, over het algemeen geen of beperkt HR verantwoordelijkheid, geen of beperkt budgetverantwoordelijkheid en zijn primair operationeel bezig, minder strategisch/tactisch.

Lager management heeft dat snel *wel*, dus ik kan beredeneren waarom die keuze gemaakt wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16-09 12:08
DutchCommando schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:47:
[...]

Helaas meen ik dat wel. Geen idee waarom. Zit wel verschillen tussen organisaties binnen de overheid. Dus misschien elders anders.

[ Voor 40% gewijzigd door Kist op 25-01-2024 08:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35
unezra schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:52:
[...]

SCRUM masters dragen, voor zover ik weet, over het algemeen geen of beperkt HR verantwoordelijkheid, geen of beperkt budgetverantwoordelijkheid en zijn primair operationeel bezig, minder strategisch/tactisch.

Lager management heeft dat snel *wel*, dus ik kan beredeneren waarom die keuze gemaakt wordt.
Ja. Ik bedoelde het dus precies andersom. Waarom scrum masters een schaal hoger betalen dan developers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

DutchCommando schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:58:
[...]
Ja. Ik bedoelde het dus precies andersom. Waarom scrum masters een schaal hoger betalen dan developers.
Omdat een SCRUM master alsnog een leidinggevende/sturende rol is. PL's krijgen ook vaak meer betaald dan developers. Vind ik ook niet raar. (Ik antwoord beknopt, wil niet te veel verzanden in een inhoudelijke discussie die beter in Algemeen arbeidsmarkt topic past.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2024 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2024 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutonic Order
Vanaf deze maand er 3% bij gekregen. Niet erg tevreden mee eigenlijk. Zit al wat langer na te denken om te switchen van baan en al een paar gesprekken gehad en krijg dan bedragen van 4200-4300 + betere pensioenregeling te horen.
Ben benieuwd wat jullie vinden.

Hieronder mijn huidige, nieuwe voorwaarden:
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Csotranme
Teutonic Order schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:15:
Vanaf deze maand er 3% bij gekregen. Niet erg tevreden mee eigenlijk. Zit al wat langer na te denken om te switchen van baan en al een paar gesprekken gehad en krijg dan bedragen van 4200-4300 + betere pensioenregeling te horen.
Ben benieuwd wat jullie vinden.

Hieronder mijn huidige, nieuwe voorwaarden:

***members only***
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teutonic Order
Dank voor de reactie. HBO opleiding inderdaad, ik heb het aangepast in mijn post. Was een totaal andere richting, dus ben autodidact als het aankomt op software development.

[ Voor 16% gewijzigd door Teutonic Order op 25-01-2024 11:30 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Jammer dat je bij een beetje scherpe vragen en wat commentaar je gelijk al genoodzaakt voelt om al je berichten te verwijderen. Dit helpt niet voor de discussie hier, verbreedt niet het perspectief in het topic terwijl jij klaarblijkelijk wel met, voor jou, terechte punten rondloopt.
Jammer dat we je niet kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:04
True schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:44:
[...]

[...]

[...]

Jammer dat je bij een beetje scherpe vragen en wat commentaar je gelijk al genoodzaakt voelt om al je berichten te verwijderen. Dit helpt niet voor de discussie hier, verbreedt niet het perspectief in het topic terwijl jij klaarblijkelijk wel met, voor jou, terechte punten rondloopt.
Jammer dat we je niet kunnen helpen.
Het zou ook kunnen dat @Verwijderd achteraf denkt: oh, ik ben misschien wel wat herkenbaar zo. Wat dan weer gedeeltelijk is op te lossen door de posts (en reacties) als 'members only' te markeren.

Maar @True helemaal eens met jouw opmerking. Erg jammer, want lijkt me voor de meelzers juist ook goed om te zien hoe je naar zaken kunt kijken, wat er mist aan info om een oordeel te kunnen geven, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

Mijn situatie nu:

Members only:

Vraag over nieuwe situatie:
Members only:

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Pagina: 1 ... 188 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.