Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:35
loldave87 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 23:41:
Er is wel een pensioen bijdrage maar geen idee hoe je dit berekend. Ik heb een eigen bijdrage van 5.5% en werkgever 21.5% dus ik denk dat mijn werkgever zo’n 9.4K bijdraagt en ik 2.4K?
Ik weet je franchise niet (de voet waar je nog geen pensioen over opbouwt ivm AOW tzt), maar als je de percentages weet, is het niet heel lastig met je salarisstrookje erbij.

Kijk op je salarisstrook wat jij aan pensioen betaalt en deel dat door jouw percentage, je schrijft 5,5. Doe dat daarna keer het percentage dat de werkgever zou betalen, dus 21,5. En dan heb je het bedrag dat je werkgever blijkbaar maandelijks zou betalen, doe dat keer 12 en je kunt 't in je package erbij vermelden (enkel het deel dat de werkgever inlegt, niet jouw eigen inleg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShiningMuggle
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15-01-2024
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• civill
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-08 11:21
civill schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:04:
Na lang lurken:

Ik ben hier 3 jaar geleden begonnen als medior op 3200 per maand. Flink wat stappen kunnen maken.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: HBO (niet afgemaakt, 3e jaar, lang verhaal, familie omstandigheden)
• Werkervaring: 6 jaar
• (Woon) Locatie: Breda

2. Wat doe je:
• Functie: Senior Backend Developer
• Werkgever/branche: Sport
• (Werk) Locatie(s): Noord brabant
• Aantal vakantiedagen:25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 12 minuten
• Thuiswerken: 2 dagen in de week
• Werkdruk: hoog, maar maak ik er zelf van, heb een grote neus en alles wat niet lekker draait daar bemoei ik me mee 8)7

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto):5750 6180
• Vakantiegeld:5520 5933
• Bonus, toeslagen, etc: € 0
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande):74520 80k~

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 183, 343 gezamenlijk per maand. kan mijn inleg nog verhogen
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: befrank dinges
• Mobiliteit per jaar: € OV vergoeding
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 82k~
Update.
7,5% erbij. Niet enorm blij met de carrière vooruitzichten, maar het salaris maakt veel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quepasa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 22:22
civill schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:20:
[...]

Update.
7,5% erbij. Niet enorm blij met de carrière vooruitzichten, maar het salaris maakt veel goed.
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• civill
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-08 11:21
Nee, ik ga niet meer terug. Ik verveelde me stevig daar en toen die situatie met mijn familie gebeurde heb ik het volledig achter me gelaten. Tot nu toe heb ik dat papiertje nooit nodig gehad om mijn niveau aan te tonen.

Ik hoop uiteindelijk door te schuiven naar een SRE positie, mensen coachen en scalability zijn wel dingen waar ik veel energie uit haal. Dus hopelijk loop ik daar niet tegen die diploma-eis aan :X

[ Voor 21% gewijzigd door civill op 15-01-2024 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:49
civill schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:20:
Ja, ongeacht diploma is het moeilijk om - binnen de IT - verder te groeien. En toch niet slecht als je binnen 6 jaar bovenin de boom kunt zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:26
8 maanden verder, werk bevalt OK, veel vrijheid maar niet altijd even uitdagend. Werkdruk is non-existent, dus jezelf motiveren en pushen is vereiste. Ik merk dat niet iedereen om me heen dat voor zichzelf doet/wil/kan en ik moet oppassen dat ik daardoor zelf niet 'in slaap sukkel'.

Met mijzelf afgesproken de aankomende periode actiever buiten de kaders van mijn eigen functie te kijken en daar mijn uitdaging in te vinden.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: HBO ICT & Business
• Werkervaring: 78 jaar
• (Woon) Locatie: Arnhem

2. Wat doe je:
• Functie: Enterprise Architect Full Stack Software Engineer
• Werkgever/branche: Financiele dienstverlening Marketing/sales
• (Werk) Locatie(s): Arnhem Voornamelijk thuis, soms op kantoor
• Aantal vakantiedagen: 25 27
• Gewerkte uren/week: 40 36
• Reistijd: 0
• Werkdruk: Laag / zelf creeeren

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): 5000 5500 5818
• Vakantiegeld: 4800 5280 5585
• Bonus, toeslagen, etc: 0 1980 2094
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 64800 73260 77495

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 1656 8400 10158
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: -
• Mobiliteit per jaar: NS Business card voor zowel zakelijk als prive
• Overige: Geen Telefoon van de zaak, thuiswerkplek
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 66456 81660 87654

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:14
Members only:

Er verandert veel binnen het bedrijf, we worden groter en op dit moment een gaaf project (volledig herzien IT landschap, waarbij ik meer en meer in de rol van 'enterprise' architect kan groeien en er waarschijnlijk een clubje architecten gaat ontstaan ipv de eenpitter die ik was). Daarbij vaak direct met management mede mag bepalen hoe de modus operandi van de afdeling eruit gaat zien, dit ook uitdragen etc etc. Enorm leuke uitdaging om hier aan mee te kunnen werken. Daarbij is de sfeer binnen het bedrijf altijd goed, jij als persoon staat voorop en dat is wel heel prettig :) .

Qua salaris zie ik in het topic, maar ook verder in de markt dat er meer mogelijk is. Het einde van de loonschaal komt in zicht. Dit jaar nog een stap (4%) kunnen maken, en daarbovenop 8% CAO verhoging. Volgend jaar nog maar 1% te groeien. Voor nu nog geen enorm probleem (grosso modo gaat het me netto zo'n 200EUR per maand opleveren, daar tegenover zou dan makkelijk 6-10 uur reistijd per week bijkomen). In deze fase met kleine kids voelt dat nog niet het juiste moment om over te stappen. Bruto maakt het overigens altijd héél veel meer uit, maar dat wordt enorm gecompenseerd doordat het een premievrije pensioeninleg is hier (tegenover makkelijk 8-900EUR per maand bij ABP - scheelt natuurlijk op het bruto jaarpackage zo 10k).

Dance with the stars

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Durpstick
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16-09 20:14
Zal ik iedereen hier eens laten lachen met een inkomen vanuit eens iets volledig anders dan ICT? Dat mag, toch? Want dit is een topic over ICT'ers EN GoT'ers, right? Nou ja, hier gaat ie dan. En hier heb ik dan 10 jaar voor gestudeerd. Er is een reden dat ik zit te denken aan een overstap naar de ICT!

1. Wie ben je:
Leeftijd: 36
Opleiding: PhD biologie
Werkervaring: 5.5 jaar (alleen werk), 9 jaar (inclusief PhD)
• (Woon) Locatie: Noorden van het land

2. Wat doe je:
Functie: Projectleider ecologie
Werkgever/branche: Milieu en natuur
(Werk) Locatie(s): Noorden
Uren/week: 32
Vakantiedagen: 25 dagen (bij 40 uur)
Reistijd: 10 minuten op de fiets
Werkdruk: Extreem hoog (ecologen worden meer en meer gevraagd vanwege de wetgeving. De tarieven (en dus lonen) groeien echter niet mee)

3. Wat verdien je:
Maandsalaris (bruto): 3240 (32u)
Vakantiegeld: 8%
Dertiende/veertiende maand: Nope. Ik wist niet eens dat een veertiende maand een ding was...
Winstdeling/bonus: Nope, wel 30% extra bij gewerkte uren in de nacht+18 euro per gewerkt nachtblock
Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €43000 (32u)

4. Overige arbeidsvoorwaarden:
Pensioeninleg per jaar: Werkgever ~€2460 p/j. Eigen bijdrage 864 p/j
Mobiliteit per jaar: Reiskostenvergoeding en thuiswerkvergoeding ca. 25 euro per maand. Daarnaast projectgebonden km's voor 0.49 cent (maar is dus variabel)
Overige: n.v.t.
Package bruto uitkering zonder pensioeninleg (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 43000
Package bruto INCL inleg pensioen: €45460
Package netto uitkering (reiskosten/thuiswerkvergoeding): ca. 300 p/j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:11

Termy

valt er nog wat te fragge?

Durpstick schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 18:51:
Zal ik iedereen hier eens laten lachen met een inkomen vanuit eens iets volledig anders dan ICT? Dat mag, toch? Want dit is een topic over ICT'ers EN GoT'ers, right? Nou ja, hier gaat ie dan. En hier heb ik dan 10 jaar voor gestudeerd. Er is een reden dat ik zit te denken aan een overstap naar de ICT!

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
Werkdruk: Extreem hoog (ecologen worden meer en meer gevraagd vanwege de wetgeving. De tarieven (en dus lonen) groeien echter niet mee)

3. Wat verdien je:
Dertiende/veertiende maand: Nope. Ik wist niet eens dat een veertiende maand een ding was...
Winstdeling/bonus: Nope, wel 30% extra bij gewerkte uren in de nacht+18 euro per gewerkt nachtblock

Mobiliteit per jaar: Reiskostenvergoeding en thuiswerkvergoeding ca. 25 euro per maand. Daarnaast projectgebonden km's voor 0.49 cent (maar is dus variabel)
Package bruto uitkering zonder pensioeninleg (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 43000
Misschien toch even naar mijn post kijken :). Ook een (micro)biologie PhD.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Durpstick
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16-09 20:14
Termy schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:29:
[...]

Misschien toch even naar mijn post kijken :). Ook een (micro)biologie PhD.
Is appels en peren, helaas. Microbiologie is nog best wel goed in te verdienen, want heeft te maken met medicijnen of andere ontwikkelingen. Ecologie is echt een ondergewaardeerd veld (want natuur, who cares, vooral met het huidige politieke klimaat...). Maar wel leuk om te zien dat niet alles hier ICT gerelateerd is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Un93m59
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-09 18:02
skillaz1 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 22:33:
[...]

Nieuwe baan gevonden!

***members only***
Wow werk je toevallig bij ASML? Ik heb nog nooit zulke hoge totaalpakketen gezien in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skillaz1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09:47
Un93m59 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:33:
[...]

Wow werk je toevallig bij ASML? Ik heb nog nooit zulke hoge totaalpakketen gezien in NL
Nee, maar ik weet wel dat je bij Kabisa ook zoveel kan verdienen. Business gaat goed daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@Durpstick Ik ken de "branche" niet, maar als de vraag stijgt en ook de werkdruk, maar de lonen niet, krijg je dan niet hetzelfde issue als in zorg en onderwijs dat mensen massaal gaan ZZP'en tegen een (veel) hoger tarief voor minder geld om dat te omzeilen?

Nog een aanname die ik wil toetsen: je moet met een PhD in die sector bij het rijk toch veel beter kunnen verdienen dan wat je nu doet? Als ik kijk op werkenvoornederland.nl zie ik voldoende schaal 12/13 functies en soms zelfs hoger (strategisch adviseur) in categorie natuur/milieu. Dat moet je wel willen natuurlijk, maar juist bij het rijk zal het - ondanks de politiek - toch steeds belangrijker worden, of ze dat nou willen of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

En heb je plezier in je werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:20

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Bijzonder dat je na zo'n Phd traject en toch wel wat werkervaring inderdaad vrij 'karig' (relatief gezien, wil niemand voor het hoofd stoten) verdient. Wist je dit voordat je aan het traject begon?

Overigens, wel grappig dat ik vanmorgen op LinkedIn het volgende artikel voorbij zag komen:
https://www.linkedin.com/...rowing-netherlands-jfehf/

Met daarin dus op nummer 13 (van 20):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYB9EVJVBqiNk41aYu6evjzx6R8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H9nINVw97oMaBnQihcGDeBJa.png?f=user_large

Als je dan vervolgens doorklikt naar de vacatures, dan zie je naast overheid ook diverse commerciële partijen (Arcadis bijvoorbeeld). Ik vermoed zo maar dat je daar wel wat meer kunt verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:18
Members only: title

[ Voor 3% gewijzigd door eniux op 17-01-2024 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:18
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Computah
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 31-01-2024
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:42

Garyu

WW

Garyu schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:10:
[...]

Nieuw jaar, nieuwe kansen.

***members only***
Nieuw jaar, nieuwe kansen. De CAO is met 7,8% gestegen, dus dat was sowieso zeker. Meer gaat er volgens mijn baas niet komen ook dit jaar. Ik ben het er niet mee eens, dus beetje discussie nog - aangezien ook mijn rol verandert van Project Manager naar Senior Project Manager
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Garyu op 17-01-2024 16:55 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Computah
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Garyu schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:46:
[...]

Nieuw jaar, nieuwe kansen. De CAO is met 7,8% gestegen, dus dat was sowieso zeker. Meer gaat er volgens mijn baas niet komen ook dit jaar. Ik ben het er niet mee eens, dus beetje discussie nog - aangezien ook mijn rol verandert van Project Manager naar Senior Project Manager

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:42

Garyu

WW

Hah, goed opgemerkt :D. Heb het aangepast! Vanwege buitenland nog steeds niet helemaal 1:1 te vergelijken natuurlijk, dingen als ziektekostenverzekering, WAO/WW, kinderopvang (gratis hier), kindertoeslagen, BTW verschillen, en ga zo maar door.

[ Voor 35% gewijzigd door Garyu op 17-01-2024 16:58 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 20:43
CVTTPD2DQ schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:22:
Ja, ongeacht diploma is het moeilijk om - binnen de IT - verder te groeien. En toch niet slecht als je binnen 6 jaar bovenin de boom kunt zitten.
Mwa, ik vind dat wel een vrij deprimerend statement. Als je bereid bent om in de randstad te werken en goed bent in wat je doet moet 100k salaris p/j ook zeker lukken als senior (en in bv fintech / big tech nog een stukje meer). Remote maakt dat ook een stukje bereikbaarder 🙂

[ Voor 4% gewijzigd door curvemod op 17-01-2024 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
Update:

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CheesePizza
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-09 17:43
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:05
@CheesePizza Je hebt een voor mij lastig profiel om te lezen. Als ik reken ben je op je 20ste gaan werken, maar hebt MBO + HBO gedaan. Dan zou je (met een snel traject van 3 jaar HBO) op je 23ste klaar moeten zijn (net als ik heb gedaan).

Ik begrijp dat je een interne functie hebt omdat je zelf mag kiezen waar je werkt en niet bij klanten zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheesePizza
jongetje schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 07:43:
@CheesePizza Je hebt een voor mij lastig profiel om te lezen. Als ik reken ben je op je 20ste gaan werken, maar hebt MBO + HBO gedaan. Dan zou je (met een snel traject van 3 jaar HBO) op je 23ste klaar moeten zijn (net als ik heb gedaan).

Ik begrijp dat je een interne functie hebt omdat je zelf mag kiezen waar je werkt en niet bij klanten zit?
Het is idd niet heel duidelijk. Ik heb MBO een jaar eerder afgerond(2016), vervolgens in 2017 deeltijd HBO gevolgd tijdens het werken bij een vorige werkgever en die in 2021 afgerond.

Soms zit ik wel bij klanten en ik pak af en toe ook zelf consultancy opdrachten op. Maar als ik drie keer in de maand naar een klant moet dan is dat veel. Het meeste word remote gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 19:08
@CheesePizza
57 euro pm pensioen is ook niet echt heel veel ? Dat staat ook bij het stukje werkgever. of is dat jou deel?

om een conclusie/vergelijk/reactie van tweakers te krijgen kan je het beste dit zo goed mogelijk uitzoeken en hier neerzetten. iemand die wel of geen pensioen heeft maakt natuurlijk heel veel uit op totale package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheesePizza
dfbt schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:32:
@CheesePizza
57 euro pm pensioen is ook niet echt heel veel ? Dat staat ook bij het stukje werkgever. of is dat jou deel?

om een conclusie/vergelijk/reactie van tweakers te krijgen kan je het beste dit zo goed mogelijk uitzoeken en hier neerzetten. iemand die wel of geen pensioen heeft maakt natuurlijk heel veel uit op totale package.
Ik moet bekennen dat ik voor deze post voor het eerst heb gekeken naar mijn pensioen.
Als ik op het portaal van NN kijk dan zie ik dat de totale inleg per maand 127 is. Op mijn loonstrook zie ik dat ik dat er elke maand 70 euro van mijn loon word ingehouden voor pensioen, vandaar dit bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
CheesePizza schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:52:
[...]

Ik moet bekennen dat ik voor deze post voor het eerst heb gekeken naar mijn pensioen.
Als ik op het portaal van NN kijk dan zie ik dat de totale inleg per maand 127 is. Op mijn loonstrook zie ik dat ik dat er elke maand 70 euro van mijn loon word ingehouden voor pensioen, vandaar dit bedrag.
Kijk ook eens naar deze: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14) - hoofdstukje Pensioen

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
CheesePizza schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:52:
[...]

niet specifiek tegen jou gericht, maar ik ben zelf 29 jaar en heb ook veel vrienden/familie/collega's die echt totaal geen inzicht of weet van pensioen hebben. ook al hebben we nog heel lang te gaan, weten we niet eens of we überhaupt nog pensioen gaan krijgen over +- 40 jaar, is het wel echt belangrijk om erin te duiken en uit te zoeken wat je nou ongeveer gaat krijgen als je met pensioen ben. wel zo lekker om te weten dat als je 67 bent , met pensioen gaat niet alleen van een +- 1300 euro AOW hoeft te leven, maar misschien nog een netto 1000 euro pensioen uitbetaald krijg :*)
Je kan heel makkelijk op mijnpensioenoverzicht.nl met digid inloggen en dan krijg je al een goede indicatie, en bij NN inloggen voor je eigen pensioen zou nog beter zijn. Er spelen ook nog allemaal extra dingen mee zoals nabestaande pensioen voor als je een partner hebt etc om allemaal uit te zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
net even gemist, dit stukje is dan wel weer een stuk helderder dan mijn bericht :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 15:57
Ik zit ook bij NN met mijn pensioen, ik gok dat @CheesePizza dezelfde regeling heeft als dat ik heb.
Zelf zie ik ook in de NN portal een inleg per maand, als ik mijn eigen bruto bijdrage op mijn loonstrook daar van af haal blijft er inderdaad een bedrag ter grootte van wat CheesePizza ook aangeeft in zijn overzicht over.

Als ik het totaal opgebouwde bedrag deel door die totale inleg per maand kom ik ongeveer op de termijn dat ik in dienst ben. Dus dat lijkt allemaal te kloppen.

Ik snap jullie reacties, @True en @dfbt , maar deze berekening lijkt volgens mij gewoon te kloppen en onze werkgevers dragen volgens mij gewoon schandalig weinig bij aan ons pensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:28
Dat, plus dat bij een pensioenverzekering de procentuele bijdrage ook stijgt. Bij mij is het 5,5% nu, maar als ik 50 zou zijn is het rond de 30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenericNickname
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-09 07:05
Na vier jaar als postdoc te hebben gewerkt krijg ik dit als salaris:

Members only:

Over anderhalve maand stopt mijn carrière aan de uni en ik ben dus op zoek naar een functie elders. Heel benieuwd waar ik terecht ga komen en hoe het plaatje er dan uit gaat zien.

[ Voor 4% gewijzigd door GenericNickname op 18-01-2024 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Loek92 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:42:
Ik zit ook bij NN met mijn pensioen, ik gok dat @CheesePizza dezelfde regeling heeft als dat ik heb.
Zelf zie ik ook in de NN portal een inleg per maand, als ik mijn eigen bruto bijdrage op mijn loonstrook daar van af haal blijft er inderdaad een bedrag ter grootte van wat CheesePizza ook aangeeft in zijn overzicht over.

Als ik het totaal opgebouwde bedrag deel door die totale inleg per maand kom ik ongeveer op de termijn dat ik in dienst ben. Dus dat lijkt allemaal te kloppen.

Ik snap jullie reacties, @True en @dfbt , maar deze berekening lijkt volgens mij gewoon te kloppen en onze werkgevers dragen volgens mij gewoon schandalig weinig bij aan ons pensioen.
En dat het klopt, zal prima kunnen hoor. Het is geen ook geen cash. Maar meer een reactie dat het t uitzoeken waard is hoe t zit, en eventueel een eye opener om er iets mee te doen.

tja, wat is veel, wat is weinig. Dat is en blijft een mening, ik verdien zelf rond 4000 euro bruto per maand, en bij mij wordt er +- 220 euro afgehouden in mijn loonstrook , en mijn werkgever pakt 2/3e, dus in totaal net geen 700 eu per maand. Als ik op mijn pensioenoverzicht kijk, ga ik op mijn 67e een netto bedrag inclusief aow vangen rond 2500 euro. ( en dit is allemaal speculatie op het nu) dus geen garantie dat t ook echt 2500 wordt, want in slechte geval kan dit ook 1800 zijn of in een goed geval 3500.) Dat vind ik een redelijk bedrag om van te leven als ik niet meer werk. en voor mijn gevoel heb ik dus een ''redelijk tot goed pensioen'' Als jullie zelf 57 eu inleggen per maand en je werkgever 70 of totaal 125, heb ik t gevoel dat t pensioen weinig tot een beetje zal zijn. Dit heeft natuurlijk nu geen directe invloed, maar ergens anders werken voor 100 euro bruto meer of minder, maar wel een degelijk pensioen heeft dus in totale package wel degelijk invloed. Inzichten in pensioen, uitzoeken hoe of wat het is, wat je later eventueel nodig denkt te hebben en dit laten uiten bij werkgever of een werkgever zoeken waarbij dit wel in het salaris zit en waar dit wordt bijgedragen is dus wel echt pre. of je moet blind over een jaar of 15-20 ineens denken oja hoe zit het met t pensioen en blijkt dat je al 30 jaar heel weinig heb bijgedragen waardoor je ineens goed achter ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door dfbt op 18-01-2024 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krinb
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 09:52
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiangpo
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-09 17:32
macmellow schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:53:
Dat, plus dat bij een pensioenverzekering de procentuele bijdrage ook stijgt. Bij mij is het 5,5% nu, maar als ik 50 zou zijn is het rond de 30%.
Dit gaat volgens mij wel veranderen in het nieuwe stelsel. De leeftijdsafhankelijke staffel zal dan worden afgeschaft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:26
Als de verdeling werknemer werkgever in pensioen inleg 1/3 vs 2/3 is, kan ik dan mijn aandeel zoals dat op mijn loonstrook staat verdubbelen en keer twaalf doen, en dat bedrag noteren als bijdrage van mijn werkgever? of is het complexer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:22

Thompson

Beeromaniac

Loek92 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:42:

Thanks voor deze heldere uitleg, ik zit zelf ook bij NN en had er geen idee van dat ik dit op deze manier zo makkelijk kon zien. Wel blij dat mijn werkgever dus schijnbaar 290€/maand voor mij inlegt d:)b

/edit: Al lijkt dat ook weer niet heel bijzonder als ik in de pagina's hiervoor een paar keer 10k/jaar en bedragen van 400~600/maand voorbij zie komen? Is dat echt zo "normaal" schijnbaar dat er verschillen zitten tussen enkele tientjes per maand pensioenbijdrage en 1000€? Dit zou toch een gigantisch veel meer uitgelicht iets moeten zijn wat ook bij salarisonderhandelingen e.d. meer aandacht verdient?

[ Voor 16% gewijzigd door Thompson op 18-01-2024 12:19 ]

Beeromaniac

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IoTGeek
  • Laatst online: 10-11-2024
Hoi hoi ik ben net afgestudeerd en wil gewoon graag weten of dit offer wat is. Ben redelijk snel door alle sollicitaties gelopen en had al snel een offer gekregen.

Members only: title

Goed genoeg voor een starter? Moet ik nog over iets onderhandelen? Gewoon meteen ja zeggen als het goed is of moet ik nog meer erbij vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
IoTGeek schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:31:
Hoi hoi ik ben net afgestudeerd en wil gewoon graag weten of dit offer wat is. Ben redelijk snel door alle sollicitaties gelopen en had al snel een offer gekregen.

***members only***

Goed genoeg voor een starter? Moet ik nog over iets onderhandelen? Gewoon meteen ja zeggen als het goed is of moet ik nog meer erbij vragen?
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Thompson schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:15:
[...]

Thanks voor deze heldere uitleg, ik zit zelf ook bij NN en had er geen idee van dat ik dit op deze manier zo makkelijk kon zien. Wel blij dat mijn werkgever dus schijnbaar 290€/maand voor mij inlegt d:)b

/edit: Al lijkt dat ook weer niet heel bijzonder als ik in de pagina's hiervoor een paar keer 10k/jaar en bedragen van 400~600/maand voorbij zie komen? Is dat echt zo "normaal" schijnbaar dat er verschillen zitten tussen enkele tientjes per maand pensioenbijdrage en 1000€? Dit zou toch een gigantisch veel meer uitgelicht iets moeten zijn wat ook bij salarisonderhandelingen e.d. meer aandacht verdient?
Die 10K zijn waarschijnlijk van mensen in pensioenfondsen met een omslagstelsel, de paar tientjes van jonge mensen met een premiepensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 15:57
dfbt schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:21:
[...]

En dat het klopt, zal prima kunnen hoor. Het is geen ook geen cash. Maar meer een reactie dat het t uitzoeken waard is hoe t zit, en eventueel een eye opener om er iets mee te doen.
Daar heb je zeker gelijk in. Collega's van mij denken dat alles goed is want ze hebben een pensioen, niet wetende dat je ergens anders letterlijk 10x zoveel inleg zal hebben.

'Vreemd' is wel dat jij 700 per maand inleg hebt, ik in totaal iets van 180 per maand, en mijn netto verwacht bedrag op mijnpensioenoverzicht.nl is ook € 2500? (Ligt natuurlijk ook aan je leeftijd en andere eventuele potjes?)
Als ik dus weer puur op dat bedrag van mijnpensioenoverzicht.nl de vergelijking zou doen, dan zou je zelfs met een beetje fantasie kunnen concluderen dat ik een betere regeling heb want ik draag bruto zelf veel minder bij voor hetzelfde resultaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:28
xiangpo schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:48:
[...]

Dit gaat volgens mij wel veranderen in het nieuwe stelsel. De leeftijdsafhankelijke staffel zal dan worden afgeschaft.
Dat hoorde ik ook, ik ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren. Lijkt mij niet dat de werkgevers dit zomaar allemaal gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:59
RagingPenguin schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:06:
[...]

Die 10K zijn waarschijnlijk van mensen in pensioenfondsen met een omslagstelsel, de paar tientjes van jonge mensen met een premiepensioen.
De AOW is een omslagstelsel. Pensioenfondsen hebben niet een omslagstelsel (wellicht afgezien van wat kleine zaken die wel omslag zijn zoals bepaalde kosten). Zelf werk ik bij een werkgever met een pensioenfonds volgens het nieuwe stelsel. Beschikbare premie met ~1450 euro inleg door werkgever per maand. In het nieuwe stelsel heeft iedereen 30% fiscale ruimte over de pensioengrondslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 10:49
Csotranme schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:59:
Ook maar even een duit in het zakje doen

***members only***
Weer het jaarlijkste gesprekje gehad:
Members only:

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdwaanders
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-08-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd:25
• Opleiding:MBO 4 ICT Beheerder
• Werkervaring: 1 jaar
• (Woon) Locatie:Achterhoek

2. Wat doe je:
• Functie:Network engineer
• Werkgever/branche:Bakkerij
• (Werk) Locatie(s):Achterhoek
• Aantal vakantiedagen:28
• Gewerkte uren/week:r40 uu
• Reistijd:5 min met de fiets
• Thuiswerken:3 dagen per week
• Werkdruk:Laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3075
• Vakantiegeld:€3075,-
• Bonus, toeslagen, etc: €4-8% verschilt met hoe het loopt.
• Dertiende/veertiende maand: €-
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande):-

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €75
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar:
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Meteen een vraagje:

Wat denken jullie wat ik het beste kan doen. Gewoon doorwerken en werkervaring op doen. Of beginnen aan een deeltijd HBO opleiding business it management en ondertussen werken?

[ Voor 6% gewijzigd door sjoerdwaanders op 18-01-2024 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 18:25
Lang geleden dat ik hier gepost heb. Net een paar maanden een nieuwe baan, dus goed moment om weer eens wat te posten, ducht me.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiangpo
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-09 17:32
macmellow schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:36:
[...]

Dat hoorde ik ook, ik ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren. Lijkt mij niet dat de werkgevers dit zomaar allemaal gaan betalen.
Waarschijnlijk gaat het omhoog voor jongeren en omlaag voor ouderen zodat de kosten gelijk blijven voor werkgevers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Laatst online: 16-09 23:27
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Piwi_
sjoerdwaanders schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:55:
Wat denken jullie wat ik het beste kan doen. Gewoon doorwerken en werkervaring op doen. Of beginnen aan een deeltijd HBO opleiding business it management en ondertussen werken?
Doorstuderen d.m.v. doen HBO deeltijdopleiding gaat je altijd helpen in de toekomst. Je toont er in ieder geval mee aan dat je aan HBO denkniveau voldoet. Daarnaast gaat de praktijkervaring en volgen van trainingen en eventueel behalen van certificaten je ook helpen.

Network engineer is wel iets anders dan business IT management. Waar ligt m.n. je interesse?
Ik ken de sector verder niet waar je werkt, maar wat voor doorgroeimogelijkheden heb je en in hoeverre doet je WG een duit in het zakje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Piwi_
RagingPenguin schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:06:
[...]

Middelloonregelingen vs. beschikbare premieregelingen veelal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdwaanders
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-08-2024
_Piwi_ schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:01:
[...]

Doorstuderen d.m.v. doen HBO deeltijdopleiding gaat je altijd helpen in de toekomst. Je toont er in ieder geval mee aan dat je aan HBO denkniveau voldoet. Daarnaast gaat de praktijkervaring en volgen van trainingen en eventueel behalen van certificaten je ook helpen.

Network engineer is wel iets anders dan business IT management. Waar ligt m.n. je interesse?
Ik ken de sector verder niet waar je werkt, maar wat voor doorgroeimogelijkheden heb je en in hoeverre doet je WG een duit in het zakje?
Mij lijkt het leuk om meer richting management te gaan. Vandaar de keuze om dan zoiets te gaan doen. Ik ben netwerk engineer bij het huidige bedrijf maar er zijn geen doorgroeimogelijkheden wat betreft de functie. Ik blijf op deze functie. Mijn loon groeit nog wel natuurlijk. Het voordeel zie ik in van HBO is dat je makkelijker aan een baan komt en meer salaris hebt. Echter moet ik wel geld blijven verdienen want ik woon op mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Loek92 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:24:
[...]

Daar heb je zeker gelijk in. Collega's van mij denken dat alles goed is want ze hebben een pensioen, niet wetende dat je ergens anders letterlijk 10x zoveel inleg zal hebben.

'Vreemd' is wel dat jij 700 per maand inleg hebt, ik in totaal iets van 180 per maand, en mijn netto verwacht bedrag op mijnpensioenoverzicht.nl is ook € 2500? (Ligt natuurlijk ook aan je leeftijd en andere eventuele potjes?)
Als ik dus weer puur op dat bedrag van mijnpensioenoverzicht.nl de vergelijking zou doen, dan zou je zelfs met een beetje fantasie kunnen concluderen dat ik een betere regeling heb want ik draag bruto zelf veel minder bij voor hetzelfde resultaat :+
ik leg zelf ''220 ish'' in mijn werkgever doet 440 maar dat zie ik natuurlijk niet ergens op een loonstrook. Ik ben gaan opbouwen vanaf leeftijd 21, maar heb echt al die jaren flink nodig gehad om te groeien naar dit salaris. ter referentie, ik ben in 2015 gaan beginnen met werken voor 1450 euro bruto voor 38 uur. Toen was ik nog 20 en heb ik 1 jaar niet ingelegd. Toen ik met pensioen begon, was ik dus 21 met een salaris van 1700 bruto, ik zie nu loonstroken terug dat ik toen 30-40 euro inlegde. Ik ben in een jaar of 8 van 1400 naar 4000+ gegroeid gelukkig maar O-) . en er zitten nog redelijk wat groeimogelijkheden in mijn beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
dfbt schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:08:
[...]

ik leg zelf ''220 ish'' in mijn werkgever doet 440 maar dat zie ik natuurlijk niet ergens op een loonstrook. Ik ben gaan opbouwen vanaf leeftijd 21, maar heb echt al die jaren flink nodig gehad om te groeien naar dit salaris. ter referentie, ik ben in 2015 gaan beginnen met werken voor 1450 euro bruto voor 38 uur. Toen was ik nog 20 en heb ik 1 jaar niet ingelegd. Toen ik met pensioen begon, was ik dus 21 met een salaris van 1700 bruto, ik zie nu loonstroken terug dat ik toen 30-40 euro inlegde. Ik ben in een jaar of 8 van 1400 naar 4000+ gegroeid gelukkig maar O-) . en er zitten nog redelijk wat groeimogelijkheden in mijn beroep.
offtopic:
"maar dat zie ik natuurlijk niet ergens op een loonstrook"
Dat is niet een gegeven, op mijn loonstrook staat het werkgeversdeel wel duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyVonG
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20-06 18:16
Lees al even mee, toch wel een dingetje zo openheid van zaken geven.
Ga het toch eens proberen.

1. Wie ben je:
• Leeftijd:35
• Opleiding:VMBO-T
• Werkervaring: 14 jaar
• (Woon) Locatie:Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie:First line troubleshoot voor linux systemen en elektro.
• Werkgever/branche:Semiconductor.
• (Werk) Locatie(s):Eindhoven
• Aantal vakantiedagen:27
• Gewerkte uren/week: 38.75
• Thuiswerken:Nooit

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €7000
• Vakantiegeld:€2500,- netto.
• Bonus, toeslagen, etc: Winstuitkering ruwweg rond 4500 netto, ploegen geld zit vast in het salaris.
8 avonden per maand.
• Dertiende/veertiende maand: rond 2500 netto.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Tussen 105.000 en 115.000 euro bruto per jaar. afhankelijk van overwerk op bijv. feestdagen.

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Iets maar krijg het niet gevonden.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: PME
• Mobiliteit per jaar: € 800
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyVonG op 18-01-2024 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

MikeyVonG schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 18:41:

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Bonus, toeslagen, etc: Winstuitkering ruwweg rond 4500 netto, ploegen geld zit vast in het salaris.
8 avonden per maand.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Tussen 102.000 en 110.000 euro bruto per jaar.

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg:
• Type pensioenregeling / pensioenfonds:
• Mobiliteit per jaar: €
• Overige:
Beetje karig dat je geen pensioen krijgt, dan moet je toch wel een kleine 1000 apart leggen wil je een fatsoenlijk pensioen opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyVonG
Zenix schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 18:47:
[...]

Beetje karig dat je geen pensioen krijgt, dan moet je toch wel een kleine 1000 apart leggen wil je een fatsoenlijk pensioen opbouwen.
Had geen zin om een salaris strook te openen hahaha.
Heb ff gekeken, ze houden 348 pensioen premie af en 8 euro paww.
Ik dacht wel iets te herinneren dat het bedrijf nog iets deed voor ons pensioen.
Maar vind het zo 1 2 3 niet terug wat dat is en hoeveel het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

MikeyVonG schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 18:51:
[...]

Ik dacht wel iets te herinneren dat het bedrijf nog iets deed voor ons pensioen.
Als je onder een bepaalde CAO valt, kan het zijn dat het hier staat, moet je werkgeverslasten op Ja zetten.
https://www.vismaraet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen/

Maar met die eigen bijdrage, lijkt het niet slechte te zijn, meestal leggen werkgevers meer in dan de werknemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
8 avonden per maand.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Tussen 105.000 en 115.000 euro bruto per jaar. afhankelijk van overwerk op bijv. feestdagen.

• Overige:
Mooi pakket, op je 35e boven de 100k is netjes!
Hoe werkt dat in jouw branche, veel cursussen / opleiding ná het VMBO-T, of 'learning on the job'?
MikeyVonG schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 18:51:
[...]

Check even de onlangs aangepaste openingpost mbt pensioen: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyVonG
Yorro schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 18:56:
[...]

Mooi pakket, op je 35e boven de 100k is netjes!
Hoe werkt dat in jouw branche, veel cursussen / opleiding ná het VMBO-T, of 'learning on the job'?

[...]

Check even de onlangs aangepaste openingpost mbt pensioen: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)
Ja beetje apart verhaal natuurlijk.
HAVO verknald, laatste jaar vmbo-t blijven zitten, had er gewoon geen zin in.
Ondanks dat ik bezig was met leuke dingen op mijn 11de zoals Trojans hex editen zodat de virus scanners ze niet meer op pakken :D.

Altijd gedacht ict te gaan doen, 14 jaar geleden stond ik weer voor de keuze als nog een opleiding halen of een baan aan nemen als een soort Kabel trekker.
Toch dat laatste gedaan.

Hier op het werk een vakopleiding gedaan elektro industriele automatisering.(Dit is zonder erkend diploma)
Dat in combinatie met ict kennis opgedaan vanuit hobby's was genoeg om intern van baan te wisselen.
Toen ik tussen de Master en HBO'ers kwam te zitten ontzettende bewijs drang gehad.

Geprobeerd me zelf alles aan te leren wat ik nodig had, van statistiek tot meet en regel techniek.
Redelijk gelukt en zo op de jaarlijkse beoordelingen altijd hoog weten te scoren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yorro
MikeyVonG schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:03:
[...]

Ondanks dat ik bezig was met leuke dingen op mijn 11de zoals Trojans hex editen zodat de virus scanners ze niet meer op pakken :D.

Altijd gedacht ict te gaan doen, 14 jaar geleden stond ik weer voor de keuze als nog een opleiding halen of een baan aan nemen als een soort Kabel trekker.
Toch dat laatste gedaan.

Hier op het werk een vakopleiding gedaan elektro industriele automatisering.(Dit is zonder erkend diploma)
Dat in combinatie met ict kennis opgedaan vanuit hobby's was genoeg om intern van baan te wisselen.
Toen ik tussen de Master en HBO'ers kwam te zetten ontzettende bewijs drang gehad.

Geprobeerd me zelf alles aan te leren wat ik nodig had, van statistiek tot meet en regel techniek.
Redelijk gelukt en zo op de jaarlijkse beoordelingen altijd hoog weten te scoren.
Serieus: respect!

Mooi om te lezen dat je je mannetje staat tussen degenen die wel een wat ‘gebruikelijker’ pad hebben gevolgd (fwiw: ik heb een vrij gebruikelijke route gedaan naar WO)

Persoonlijk vind ik instelling (combi van motivatie en inzet) belangrijker dan het papiertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
  • Laatst online: 16-09 10:49
MikeyVonG schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:03:
[...]

Toch dat laatste gedaan.

Toen ik tussen de Master en HBO'ers kwam te zetten ontzettende bewijs drang gehad.

Inderdaad respect! _/-\o_

En bewijst maar weer de uitzondering op de regel dat hard werken, wilskracht en op de juiste plek op het juiste moment zijn beloond kan worden.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
8 avonden per maand.

• Overige:
Kan alleen ASML zijn ;) maar werkdruk laag + vakantie dagen ieder jaar verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 07:30
Als je 2500 eur vakantiegeld krijgt is je bruto jaarloon ongeveer 62500. Dan krijg je dus 40-50k aan bonussen/extra’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyVonG
Chip. schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 21:29:
[...]

Kan alleen ASML zijn ;) maar werkdruk laag + vakantie dagen ieder jaar verkopen?
Nee nog nooit een vakantiedag verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyVonG
sNielz123 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 23:35:
Als je 2500 eur vakantiegeld krijgt is je bruto jaarloon ongeveer 62500. Dan krijg je dus 40-50k aan bonussen/extra’s.
Nee het bruto jaar loon zal zonder bonussen eerder rond 84 liggen.
Kan zijn dat het netto vakantie geld iets hoger is. Als je het interessant vind kan ik morgen ff in de salaris strook spieken. Maar het zal niet gek veel hoger liggen. De meeste bonussen worden belast met ik meen 55%. Weet niet hoe dat voor het vakantiegeld geregeld is.

Edit: realiseer me net weer hoe het werkt.
Die 8 avonden die ik doe per maand, daar krijg ik een toeslag voor in het vaste salaris. Dus of ik nu ziek of vrij ben of ik nu overdag of in de avond werk, dat maakt dus niet uit. Maar die toeslag telt helaas niet mee voor de bonussen en het vakantiegeld.

[ Voor 20% gewijzigd door MikeyVonG op 19-01-2024 01:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:20
@MikeyVonG die 55% is bijzonder tarief, maar je wordt uiteindelijk gewoon belast volgens de normale inkomstenbelasting tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

sjoerdwaanders schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:24:
[...]

Mij lijkt het leuk om meer richting management te gaan. Vandaar de keuze om dan zoiets te gaan doen. Ik ben netwerk engineer bij het huidige bedrijf maar er zijn geen doorgroeimogelijkheden wat betreft de functie. Ik blijf op deze functie. Mijn loon groeit nog wel natuurlijk. Het voordeel zie ik in van HBO is dat je makkelijker aan een baan komt en meer salaris hebt. Echter moet ik wel geld blijven verdienen want ik woon op mijzelf.
Management kan eventueel ook wo niveau, al is dat wel wat minder praktisch. As in, mijn ervaring van de afgelopen 2,5 jaar is dat veel vakken, iig bij de universiteit waar ik deeltijd studeer, behoorlijk theoretisch zijn, maar met de juiste mindset, goed naar de praktijk te vertalen.

Aboluut niet gezet dat je wo moet doen ipv hbo, het is beiden goed, ik denk dat het vooral belangrijk is de juiste keuze te maken. Business IT & Management en bedrijfskunde, zijn 2 totaal verschillende studies, wel met de nodige overlap.

Zie eventueel ook Algemeen arbeidsmarkt topic (er is volgens mij niet een algemeen deeltijd-studietopic).

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Sinds de laatste keer ben ik me iets meer gaan verdiepen in wat alles precies inhoud.
daarbij gelukkig veel duidelijkheid gekregen over pensioen.
de auto is binnen de automotive natuurlijk voor de werkgever een andere last, maar qua waarde voor mij onverminderd t.o.v. een leaseauto elders, dus heb daarvoor nu een gemiddelde waarde online opgezocht bij autoweek voor wat betreft de tankpas, en de afschrijving van waarvoor de auto na een jaar verkocht word t.o.v. nieuwprijs als waarde voor de wagen gerekend.
dat maakt een iets realistischere berekening dan de vorige:

Members only:

edit:19-01-24 11.07 > dank iedereen voor de feedback, ik heb het aangepast, dat maakt dit overzicht kloppend, voor zover mogelijk binnen alle intepretaties.

[ Voor 11% gewijzigd door pc_freak1 op 19-01-2024 11:07 ]

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Caelorum schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 04:39:
@MikeyVonG die 55% is bijzonder tarief, maar je wordt uiteindelijk gewoon belast volgens de normale inkomstenbelasting tarieven.
Mits je aangifte doet, en daar is niet elke Nederlander zich bewust van ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mountaink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-09 21:55
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27 30
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 3 jaar 6 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Teamleider Operationeel Specialist (Luitenant)
• Werkgever/branche: Defensie/Koninklijke Marechaussee, momenteel detachering bij ketenpartner
• (Werk) Locatie(s): Schiphol Omgeving Utrecht
• Aantal vakantiedagen: 181 uur
• Gewerkte uren/week: 38 uur
• Reistijd: 30 minuten 45 minuten
• Thuiswerken: Nee
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2.932 € 4.400
• Vakantiegeld: € 2.814 € 4.224
• Bonus, toeslagen, etc: € 709 per maand € 975 per maand aan VEB toelage en onregelmatigheid
• Dertiende/veertiende maand: € 2.932 € 4.400
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 73.124

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: 18,9 % van de 27,0 % (eigen bijdrage 8,1 %) = € 830 per maand
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: ABP
• Mobiliteit per jaar: € 6.471,36
• Overige: Ziektekosten door Defensie, bijdrage is € 91 per maand van bruto salaris. In 2024 eenmalig €1.000 euro netto duurzaakheidsbudget (verduurzaming woning, fiets of laptop). Daarnaast ook jaarlijks budget voor sportschoenen.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 89.555

Afgelopen jaren flinke stijgingen geweest binnen Defensie. Huidige berekening is op basis van de nieuwe arbeidsvoorwaarden per 1 januari. Sinds vorige post geen rang omhoog gegaan, alleen in treden. Zal ook nadelig zijn omdat ik dan waarschijnlijk inlever op onregelmatigheid wat de salarisverhoging niet compenseert, dus blijf lekker waar ik zit (mede vanwege leuke werkzaamheden uiteraard).

[ Voor 3% gewijzigd door mountaink op 19-01-2024 09:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stronk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 21:58
sjoerdwaanders schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:55:

Meteen een vraagje:

Ligt geheel aan je privé situatie, wat wij denken is niet relevant (iedereen gaat standaard adviseren dat je de opleiding moet volgen). Die HBO ga je toch niet succesvol afronden als je er geen trek in hebt of niet lekker in je vel zit, vooral deeltijd heb je er motivatie/drive voor nodig. Als je faalt is het weggegooid geld.

In het 3e jaar van mijn voltijd HBO ICT opleiding veranderde mijn privé situatie abrupt met alle gevolgen van dien. Ik heb het toen alleen gehaald omdat het een voltijd opleiding betreft, en ik dus overdag meer dan genoeg tijd had om opdrachten juist uit te voeren. Deeltijd was ik sowieso afgevallen of had ik veel vertraging opgelopen, in de avonduren was ik namelijk te druk met het oplossen van mijn problemen.

Dat gezegd te hebben, het valt op dat de meeste interessante functies binnen ICT standaard vragen naar HBO denk- en werk niveau, en soms zelfs WO. Je komt dan makkelijker binnen met dat papiertje, of hebt een argument om meer salaris- of een andere functie te vragen bij je huidige werkgever. Laat dat eventueel je motivatie zijn ;) !

Als je het besluit te doen, vraag je werkgever dan of ze de opleiding voor je willen betalen.

[ Voor 15% gewijzigd door Stronk op 19-01-2024 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Computah
Csotranme schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:46:
[...]

Weer het jaarlijkste gesprekje gehad:

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

sjoerdwaanders schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:24:
[...]

Netwerk engineer hier, genoeg doorgroeimogelijkheden als je plezier uit het werk kan halen. Liever een goede netwerk engineer dan de zoveelste manager. Maar dan zal je moeten switchen van werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:20
_Piwi_ schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:43:
[...]
Mits je aangifte doet, en daar is niet elke Nederlander zich bewust van ;)
Het is een bonus en komt dus op de loonstrook te staan. De belastingdienst gaat die bonus dus gewoon meetellen via de door de werkgever aangeleverde gegevens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:46

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Het ging wel erg lang offtopic over lease auto’s, terwijl daar een eigen topic voor is…Opgeschoond dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:29
Deze week een goede beoordeling gekregen tijdens jaarlijkse beoordelingsgesprek maar qua salaris niks erbij voor 2e jaar op rij. Dat viel me wat tegen.

Leeftijd: 38
Opleiding(en): MBO 4 ICT Beheerder, HBO Communicatie propedeuse
Certificaten: ITIL V3, SC-200,SC-900,AI-900
Werkervaring: 9 jaar (waarvan 1,5 jaar SOC)
Werkgever: vast contract bij IT dienstverlener
Huidige functie: SOC Engineer
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja
GSM: Nee
Leaseauto: Nee, wel reiskostenvergoeding per km.
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Land: Nederland
Regio: Midden-Nederland
Reistijd: 25 minuten
Salaris: 3100 Euro per maand

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
Willem30 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:59:
Deze week een goede beoordeling gekregen tijdens jaarlijkse beoordelingsgesprek maar qua salaris niks erbij voor 2e jaar op rij. Dat viel me wat tegen.

Willem met alle respect, maar wellicht is het al 2 jaar tijd om wat anders te zoeken. Je krijgt echt onderbetaald voor iemand met 9 jaar werkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
BarendBotje schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:07:
[...]

Willem met alle respect, maar wellicht is het al 2 jaar tijd om wat anders te zoeken. Je krijgt echt onderbetaald voor iemand met 9 jaar werkervaring.
De 9 jaar werkervaring is binnen de IT, 1,5 jaar werk ik nu in deze functie.
Of zeg je dan nog steeds hetzelfde qua reactie? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Computah
Willem30 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:09:
[...]

De 9 jaar werkervaring is binnen de IT, 1,5 jaar werk ik nu in deze functie.
Of zeg je dan nog steeds hetzelfde qua reactie? :+
Ondermodaal inkomen, 40 uur per week en amper secundaire voorwaarden. Als starter is dat ok, maar ik denk wel dat je stappen zou moeten maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stronk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 21:58
Gesprek inplannen en aangeven dat je het niet eens bent met het salaris. Een goede beoordeling gaat hand-in-hand met een verhoogd salaris toch?

Of elders solliciteren, dat hogere aanbod voorleggen aan de baas met als argument dat je klaarblijkelijk meer waard bent volgens de markt, dat je graag een salarisverhoging wilt. Moet je wel bereid zijn te vertrekken

Of je vindt het allemaal maar prima en er veranderd niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Stronk schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:20:
[...]

Gesprek inplannen en aangeven dat je het niet eens bent met het salaris. Een goede beoordeling gaat hand-in-hand met een verhoogd salaris toch?

Of elders solliciteren, dat hogere aanbod voorleggen aan de baas met als argument dat je klaarblijkelijk meer waard bent volgens de markt, dat je graag een salarisverhoging wilt. Moet je wel bereid zijn te vertrekken

Ja, vind ik wel. Ik kan hier niet alle details delen maar ga een gesprek aanvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Computah
Willem30 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:29:
[...]

Ja, vind ik wel. Ik kan hier niet alle details delen maar ga een gesprek aanvragen.
En ik zou zeker rond kijken. Kans is groot dat zelfs als ze je een verhoging geven, het nog steeds lager is dan wat je waard bent. Afgelopen jaren zijn salarissen enorm gegroeid. Een starter op HBO niveau verdient al gauw 3500 op 40 uur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

Stronk schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:20:
[...]
Niet altijd. In geval van een functiehuis / CAO, is een goede beoordeling vaak enkel goed voor de reguliere periodiek er bij, die je eigenlijk altijd krijgt. Einde functieschaal idem dito, ook dan, geen periodiek.

Maar 2 jaar helemaal geen verhoging, da's raar.

Benchmark en een gesprek klinkt zeker nuttig. 9 jaar werkervaring in de IT kán idd een plafond hebben van genoemd bedrag, functies kennen nu eenmaal hun plafond, maar hier klinkt een keer een gesprek en externe benchmark (vacaturesites, misschien een keer een oriënterend gesprek) als een logische stap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
Willem30 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:29:
[...]

Tja gewoon voorspiegelen: " Ik functioneer goed en ga er niet op vooruit, dus uiteindelijk ga ik door inflatie er 10% op achteruit. Volgens mij moet ik minimaal 10% krijgen en nog extra omdat ik goed functioneer."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

BarendBotje schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:05:
[...]
Tja gewoon voorspiegelen: " Ik functioneer goed en ga er niet op vooruit, dus uiteindelijk ga ik door inflatie er 10% op achteruit. Volgens mij moet ik minimaal 10% krijgen en nog extra omdat ik goed functioneer."
10% is fors en weinig bedrijven kennen een jaarlijkse 10% verhoging.
Daar zou ik zeker niet op rekenen. Vragen kan altijd, maar realistisch, nee, zelden.

(Als ik kijk naar onze CAO, CAO Ziekenhuizen - https://cao-ziekenhuizen....alen-premies-vergoedingen - is de jaarlijkse periodieke verhoging zo'n 2%. Wel zijn er meerdere CAO verhogingen geweest, maar dat gaat niet ieder jaar gebeuren.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
unezra schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:44:
[...]

10% is fors en weinig bedrijven kennen een jaarlijkse 10% verhoging.
Daar zou ik zeker niet op rekenen. Vragen kan altijd, maar realistisch, nee, zelden.

(Als ik kijk naar onze CAO, CAO Ziekenhuizen - https://cao-ziekenhuizen....alen-premies-vergoedingen - is de jaarlijkse periodieke verhoging zo'n 2%. Wel zijn er meerdere CAO verhogingen geweest, maar dat gaat niet ieder jaar gebeuren.)
10% was hoogstwaarschijnlijk een random voorbeeld, want de inflatie was in 2023 geen 10%...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
unezra schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:50:
Benchmark en een gesprek klinkt zeker nuttig. 9 jaar werkervaring in de IT kán idd een plafond hebben van genoemd bedrag, functies kennen nu eenmaal hun plafond, maar hier klinkt een keer een gesprek en externe benchmark
Even als externe benchmark: als Verzorgende IG, een functie op MBO-3 niveau, verdien je na 9 jaar méér.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
Hahn schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:46:
[...]

10% was hoogstwaarschijnlijk een random voorbeeld, want de inflatie was in 2023 geen 10%...
Mwa beste man had afgelopen 2 jaar 0% gehad, 10% is zeker reeel voor 2 jaar inflatie..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter

Los van de feedback die je al gekregen hebt, je maakt gebruik van een zeer gedateerde template de huidige kun je hier vinden: linkje zou je die nog even willen aanpassen dat maakt het een stuk beter leesbaar en beter te vergelijken met anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tissa12345
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-09 11:24
Recentelijk functioneringsgesprek gehad en een stap gemaakt. Ik ben zelf niet heel tevreden met de stap zelf, al is het totale package toch best aantrekkelijk voor mijn leeftijd. Wat vinden jullie?

1. Leeftijd: 26
• Opleiding: HBO Commerciële economie
• Werkervaring: 2 2,5 jaar SAP ervaring
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: SAP Consultant
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Nederland
• Aantal vakantiedagen: 30
• Reistijd: 40 min
• Thuiswerken: 50/50 (al ben ik zelf graag op kantoor of bij de klant aan het werk)
• Werkdruk: Prettige werksfeer met af en toe druk om snel iets voor een klant op te leveren.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3.500 3.650 P/M
• Vakantiegeld: €3.360 3.504 P/J
• Bonus, toeslagen, etc: €5.000 P/J
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €50.360 52.304 P/J

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €2.048,99 P/J
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: StiPP
• Mobiliteit per jaar: Mobiliteitsvergoeding (€850 bruto).

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €54.352,99 P/J

Note: ik heb de pensioenpremie niet herberekend na de verhoging. De overige budgetten voor werkplek/benodigdheden/laptop/telefoon heb ik ook niet opgeteld bij totaal package.

[ Voor 10% gewijzigd door Tissa12345 op 14-02-2024 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Tissa12345 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 21:37:
Recentelijk functioneringsgesprek gehad en een stap gemaakt. Ik ben zelf niet heel tevreden met de stap zelf, al is het totale package toch best aantrekkelijk voor mijn leeftijd. Wat vinden jullie?

1. Leeftijd: 26
• Opleiding: HBO Commerciële economie
• Werkervaring: 2 2,5 jaar SAP ervaring
• (Woon) Locatie; Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: SAP Consultant
• Werkgever/branche: Middelgrote consultancy partij
• (Werk) Locatie(s): Noord-Brabant
• Aantal vakantiedagen: 30
• Reistijd: 40 min
• Thuiswerken: 50/50 (als ben ik zelf graag op kantoor of bij de klant aan het werk)
• Werkdruk: Prettige werksfeer met af en toe druk om snel iets voor een klant op te leveren.

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €3.500 3.650 P/M
• Vakantiegeld: €3.360 3.504 P/J
• Bonus, toeslagen, etc: €5.000 P/J
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €50.360 52.304 P/J

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €2.048,99 P/J
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: StiPP
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto (€950 budget) of mobiliteitsvergoeding (€850 bruto). Ik rijd zelf een leaseauto momenteel omdat ik veel klanten bezoek.

5. Overige:
- 2.500 budget om eigen werkplek/benodigdheden/laptop/telefoon aan te schaffen. Twee jaar na het eerste jaar dat dit budget beschikbaar is wordt het elk jaar met €750 aangevuld.
- Tot 4.500 vrij cursussen, trainingen en certificeringen volgen.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €54.352,99 P/J

Note: ik heb de pensioenpremie niet herberekend na de verhoging. De overige budgetten voor werkplek/benodigdheden/laptop/telefoon heb ik ook niet opgeteld bij totaal package.
Ik vind het een mooi salaris voor je leeftijd en ervaring. Verhoging is inderdaad niet erg hoog, waardoor je dat gevoel waarschijnlijk hebt. Maar het totale pakket ziet er goed uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
BarendBotje schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:33:
[...]

Mwa beste man had afgelopen 2 jaar 0% gehad, 10% is zeker reeel voor 2 jaar inflatie..
10% inflatie over de afgelopen 2 jaar is zeker realistisch (zal zelfs meer zijn). Of een werkgever nu opeens +10% gaat geven, na eerst 2 jaar niks te geven, is een heel ander verhaal.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
Tissa12345 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 21:37:
Joh, er zijn genoeg mensen in deze thread die met 10 jaar meer ervaring nog niet op jouw salaris zitten. Je zult het wel waarmaken, maar dit is inderdaad niet slecht.

Het aantal vrije dagen is ook ruim bovengemiddeld, en de budgetten gul. Het lijkt me gewoon een werkgever die zuinig op zijn mensen is.
Pagina: 1 ... 187 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.