Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35
BaBoK schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:08:
Graag wil ik ook mijn bijdrage doen, echter hoe moet ik met pensioen omgaan om het duidelijk te krijgen?
Het volgende las ik in de secundaire voorwaarde over pensioen bij mijn werkgever:
"In 2024 is de salarisgrens van het basispensioen EUR 89.382,-. Het deel waarover je geen pensioen opbouwt, is EUR 17.545,-. Voor het bedrag daarboven bouw je elk jaar 1,875% pensioenrechten op. Samen met je werkgever betaal je premie voor je pensioen. De premie is in 2024 27,98% van de pensioengrondslag. De bijdrage van de werkgever is 17,09% en de werknemer betaalt 10,89%."

Is bij een salaris van 5000euro bruto dan de inleg door werkgever: 854,50euro?
Pensioenfonds is PME.
5000 * 12,96 (12 jaarsalarissen + vakantiegeld) = 64.800
64.800 - 17.545 = 47.255
17,09% van 47.255 = 8.075,88 per jaar = 672,99 per maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:20

ikt

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 10:49
ikt schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 03:51:
***members only***

***members only***
Members only:

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:55
***members only***

***members only***
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@nooberke Het is al vaker geroepen, maar als iemand [mo] tags gebruikt, gebruik die dan ook als je reageert.

[ Voor 52% gewijzigd door BigSmurf op 03-01-2024 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:55
BigSmurf schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:28:
@nooberke Het is al vaker geroepen, maar als iemand [mo] tags gebruikt, gebruik die dan ook als je reageert.
Er staat weinig spannends in mijn post, achte het niet noodzakelijk...maar zal over mijn O+ strijken en het voor je oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:20

ikt

Members only:
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teutonic Order
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 25-01 09:56
***members only***

***members only***
.

[ Voor 62% gewijzigd door Teutonic Order op 25-01-2024 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:41

Termy

valt er nog wat te fragge?

DutchCommando schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:14:
[...]

5000 * 12,96 (12 jaarsalarissen + vakantiegeld) = 64.800
64.800 - 17.545 = 47.255
17,09% van 47.255 = 8.075,88 per jaar = 672,99 per maand.
Hm, dan lijkt mijn maandelijkse inleg (zie post) met 100% door werkgever wel erg karig. Toen ik checkte bij NN zat ik wel aan de max van wat ik mag inleggen. Waar komt dat gat vandaan of zou het deze maand een stuk hoger moeten worden met de nieuwe regels? Ik weet dan m'n % op basis van leeftijd iig lager was dan het nu wordt maar dit lijkt wel veel verschil.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Termy schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:15:
[...]

Hm, dan lijkt mijn maandelijkse inleg (zie post) met 100% door werkgever wel erg karig. Toen ik checkte bij NN zat ik wel aan de max van wat ik mag inleggen. Waar komt dat gat vandaan of zou het deze maand een stuk hoger moeten worden met de nieuwe regels? Ik weet dan m'n % op basis van leeftijd iig lager waa dan het nu wordt maar dit lijkt wel veel verschil.
Weet je zeker dat er sprake is van een middelloonregeling? Zo ja, wat is het opbouwpercentage (max. 1,875%)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

DutchCommando schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:19:
[...]

Weet je zeker dat er sprake is van een middelloonregeling? Zo ja, wat is het opbouwpercentage (max. 1,875%)?
Deze term is zeker genoemd in een informatiemeeting door een tussenpersoon ivm de nieuwe regels, maar ik kan het helaas nergens op papier terugvinden. Als ik nu op mijn.nn kijk zie ik "beleggingspensioen" staan, niks te vinden over middelloon. Ik zal het eens gaan checken bij HR want als ik dit zo zie lijkt de "100% door werkgever betaald" nogal een wassen neus.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 19:43
Termy schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:15:
[...]

Hm, dan lijkt mijn maandelijkse inleg (zie post) met 100% door werkgever wel erg karig. Toen ik checkte bij NN zat ik wel aan de max van wat ik mag inleggen. Waar komt dat gat vandaan of zou het deze maand een stuk hoger moeten worden met de nieuwe regels? Ik weet dan m'n % op basis van leeftijd iig lager was dan het nu wordt maar dit lijkt wel veel verschil.
De vraag is, 100% van wat? Mijn werkgever claimt ook een goede pensioenregeling want ‘je kan niks extra inleggen’ en dat klopt, niks extra bij onze pensioenverzekering. Als je het gaat uitrekenen is er gewoon een gat.

Op zich niks mis mee als je het weet, maar 99% van mijn collega’s denkt dat alles maximaal geregeld is omdat dat altijd gezegd wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

macmellow schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:04:
[...]

De vraag is, 100% van wat? Mijn werkgever claimt ook een goede pensioenregeling want ‘je kan niks extra inleggen’ en dat klopt, niks extra bij onze pensioenverzekering. Als je het gaat uitrekenen is er gewoon een gat.

Op zich niks mis mee als je het weet, maar 99% van mijn collega’s denkt dat alles maximaal geregeld is omdat dat altijd gezegd wordt..
Tja, gewoon alle inleg door de werkgever.. wat dat verder ook moge betekenen.

Ik heb nu trouwens met wat zoeken de presentatie opgedoken van die meeting en daar staat dat het pensioen tot doel heeft "maximaal 75% van het gemiddelde salaris" en "inclusief AOW".
Paar slides verder zie ik dat het idd een beschikbare premieregeling betreft met 100% van de 4% premietabel... is dit goed/slecht/middel? Gezien de inleg lijkt het niet geniaal..?

[ Voor 17% gewijzigd door Termy op 03-01-2024 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19:22
Betekent dat ik dankbaar mag zijn voor de inleg van mijn werkgever en dat mijn pensioen op deze wijze goed geregeld is?
Excuses voor de vraag, ik ben hier niet goed thuis in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Termy schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:08:
[...]

Tja, gewoon alle inleg door de werkgever.. wat dat verder ook moge betekenen.

Ik heb nu trouwens met wat zoeken de presentatie opgedoken van die meeting en daar staat dat het pensioen tot doel heeft "maximaal 75% van het gemiddelde salaris" en "inclusief AOW".
Paar slides verder zie ik dat het idd een beschikbare premieregeling betreft met 100% van de 4% premietabel... is dit goed/slecht/middel? Gezien de inleg lijkt het niet geniaal..?
Het betreft hier een pensioen dat nog niet is aangepast aan de nieuwe pensioenwetgeving. 4% premiestaffel betekent dat men rekent met een verwacht rendement van 4% per jaar. Betere regelingen rekenen met lager rendement. Deze hebben dan een hogere inleg nodig om hetzelfde (berekende) doel te bereiken.

Ik heb een aantal jaar geleden een interessante baan geweigerd omdat werkgever zo'n 4% premiestaffel had. Niet meer van deze tijd. Wel lekker goedkoop voor de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:03

Barrycade

Through the...

BaBoK schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:17:
Betekent dat ik dankbaar mag zijn voor de inleg van mijn werkgever en dat mijn pensioen op deze wijze goed geregeld is?
Dat is meer een vraag voor een ander topic denk ik zo, maar aangezien je werkgever het bijna dubbele van jouw inleg betaald is dat beter dan helemaal niets. Zijn wat topics hier op Tweakers over pensioenen en op mijnpensioenoverzicht kan je even spieken wat je gaat krijgen als je met pensioen bent. Als je dat nog nooit gedaan hebt kan dat leerzaam zijn.

Maar vandaar dat dit onderwerp hier ook in de tabelletjes staat, want kan best wel verschil maken aan het einde van de rit of je een "dik" salaris krijgt en Tesla rijdt en als je met pensioen bent een 2e hands Cuore al te duur is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
BaBoK schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:17:
Je hebt een middelloonregeling met een beoogde opbouw van 1,875% per jaar. Dat is het maximum van een middelloonregeling. Wel is de opbouw bij PME om redenen (lage rentestand, dekkingsgraad?) lager dan de beoogde opbouw volgens het pensioen 1-2-3 laag 1. Ook twijfel ik of het echt de genoemde 1,875% is, of 1,815%. Want die wordt ook in pensioen 1-2-3 laag 1 genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

DutchCommando schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:49:
[...]

Het betreft hier een pensioen dat nog niet is aangepast aan de nieuwe pensioenwetgeving. 4% premiestaffel betekent dat men rekent met een verwacht rendement van 4% per jaar. Betere regelingen rekenen met lager rendement. Deze hebben dan een hogere inleg nodig om hetzelfde (berekende) doel te bereiken.

Ik heb een aantal jaar geleden een interessante baan geweigerd omdat werkgever zo'n 4% premiestaffel had. Niet meer van deze tijd. Wel lekker goedkoop voor de werkgever.
Ha, ik ben niet verbaasd. De start-up waar ik begon was nogal zuinig op de centen zoals je kon lezen maar had wel al deze pensioenregeling. Als je omschrijving daarvan is "lekker goedkoop voor de werkgever" dan snap ik waarom. Maar in de tussentijd waren ze aan't schermen met "goede voorwaarden" omdat het pensioen volledig betaald werd door hen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiroe
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-02 11:58
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: HBO System & Network Engineering
• Werkervaring: 6 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Cloud Engineer
• Werkgever/branche: TSO/Elektriciteit
• (Werk) Locatie(s)**: Arnhem
• Aantal vakantiedagen*: 43
• Gewerkte uren/week*: 40 uur
• Reistijd**: 45 minuten enkele reis
• Thuiswerken***: 3 dagen per week, 2 dagen op kantoor
• Werkdruk: Laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 5500
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: €500 in mei
• Dertiende/veertiende maand: 6%
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €75300

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg €
• Type pensioenregeling / pensioenfonds ABP pensioen
• Mobiliteit per jaar ***** € 21 cent per kilometer of NS Business Card 1ste klas
• Overige:

Internetvergoeding 32,50 p/m
Zorgverzekeringvergoeding 60 p/m
Sportvergoeding 40 p/m
Thuiswerkvergoeding 2,25 per dag thuis werken
Optie om 208 uur aan vakantie bij te kopen
En vast nog wel meer

Januari 2025 nog 7% erbij vanwege CAO onderhandelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36

JaQ

DutchCommando schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:49:
De werkgever bood dus ook niet voldoende extra salaris om het gat te dichten?

* JaQ zit midden in een baanwissel en ik heb extra salaris bedongen om het verschil in pensioen goed te maken. Met een inkomen boven het maximaal fiscaal pensioen opbouwend salaris moet je toch zelf al aan de slag om na te denken over je inkomen na de pensioengerechtigde leeftijd 🙃.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
JaQ schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:57:
[...]

De werkgever bood dus ook niet voldoende extra salaris om het gat te dichten?
Nope...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nieuw jaar, kleine verhoging (1,5%) volgens CAO.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:40
Teutonic Order schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:17:
En dan heb jij er nog minstens drie jaar ervaring bij. En het lijkt me niet dat FE-dev beter betaalt dan embedded.
Embedded heeft volgens mij nooit fantastisch betaald. Frontend development is nou eenmaal arbeidsintensief, dus zijn er veel frontenders nodig. Als ik naar salarissen en vacatures kijk streeft FE BE inmiddels ook ruim voorbij (muv. het gewilde "fullstack" natuurlijk)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:18
Orangelights23 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 21:32:
[...]

Ik mag hopen dat salarissen niet meegaan op de inflatie, dat leidt namelijk nog sneller tot een stijging van prijzen, wat weer leidt tot hogere inflatie.
Loon prijs spiraal bedoel je. Dat klopt natuurlijk maar dat gebeurt hoe dan ook. De minimumlonen van Albert Heijn medewerkers zijn nu ook gestegen naar 13 euro per uur dus die worden doorberekend aan de consument.

Moet ik dan maar hetzelfde blijven verdienen en er op achteruit gaan omdat het anders slecht is voor de economie? Faal beleid van de ECB is natuurlijk niet mijn probleem, maar het vullen van 4 monden in het gezin wel. Niet compenseren is in mijn ogen gewoon een loonsverlaging want ik kan met het geld van vorig jaar nu niet even veel broden kopen. Wel compenseren is ook geen loonsverhoging want ik kan niet ineens veel meer kopen als het inflatie getal in acht wordt genomen.

Als laatste is in het inflatie getal jaren lang de prijs van woningen niet mee genomen en daardoor zitten we nu met de gebakken peren. De afgelopen 10 - 15 jaar zijn er miljarden euro bij gemaakt in de vorm van veel te dure hypotheken waardoor die euro eigenlijk veel minder waarde heeft gekregen en huizen voor starters onbetaalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Orangelights23 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 21:32:
[...]

Ik mag hopen dat salarissen niet meegaan op de inflatie, dat leidt namelijk nog sneller tot een stijging van prijzen, wat weer leidt tot hogere inflatie.
Jij werkt ergens waar je geen inflatiecorrectie krijgt, en daar ben je helemaal oké mee?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:49
Hahn schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:34:
[...]

Jij werkt ergens waar je geen inflatiecorrectie krijgt, en daar ben je helemaal oké mee?
Ik woon in Zweden en daar is de consensus dat inflatiecorrectie leidt tot nog hogere inflaties. Bij mijn vorige werkgever kreeg ik een managementfee en ik ben inmiddels zelfstandige. Ik heb gelukkig mee dan voldoende aan inkomsten, spaartegoeden en beleggingen waardoor ik niet per se een inflatiecorrectie heb.

Overigens is een inflatiecorrectie een metric wat heel veel mensen verkeerd interpreteren. Er zijn allerlei variabelen die meegenomen moeten worden in de berekening. En ik heb liever niet dat alles nóg duurder wordt omdat de salarissen zoveel gestegen zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-09 07:31

HSG

Orangelights23 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:44:
[...]

Ik woon in Zweden en daar is de consensus dat inflatiecorrectie leidt tot nog hogere inflaties. Bij mijn vorige werkgever kreeg ik een managementfee en ik ben inmiddels zelfstandige. Ik heb gelukkig mee dan voldoende aan inkomsten, spaartegoeden en beleggingen waardoor ik niet per se een inflatiecorrectie heb.

Overigens is een inflatiecorrectie een metric wat heel veel mensen verkeerd interpreteren. Er zijn allerlei variabelen die meegenomen moeten worden in de berekening. En ik heb liever niet dat alles nóg duurder wordt omdat de salarissen zoveel gestegen zijn…
Dat is ook het hele euvel. Alles wordt duurder dus moeten de salarissen omhoog waardoor alles weer duurder wordt. Eigenlijk zou iedereen een bepaald salaris moeten krijgen wat bij een functie hoort en wil je meer krijgen dat je dat ook moet verdienen. Het lastige daaraan is dat je genoeg managers hebt die je niks gunnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchCommando
Wat jullie stellen is enkel waar als de loonkosten (en loonkosten van toeleveranciers) 100% van de kosten van het bedrijf zijn. Maar als het gaat om 50% van de kosten, dan leidt een loonstijging van 10% tot een prijsstijging van 5%.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
Orangelights23 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:44:
[...]

Ik had al zo'n vermoeden dat jij zo goed verdient, dat je inflatiecorrectie niet nodig hebt. En dan heb je makkelijk praten natuurlijk.

Zelf heb ik inflatiecorrectie ook niet nodig om te overleven, maar inflatie is wat mij betreft een bizar iets, en daar draai ik zelf liever niet voor op.

En ja, hogere salarissen zorgen uiteindelijk weer voor meer inflatie, want als iedereen meer gaat verdienen, dan kan iedereen meer besteden en is de vraag dus groter. Dat spreekt niemand tegen, en staat ook niet ter discussie hier.

Maar andersom, zeker voor mensen die het al krap hebben, is geen inflatiecorrectie (bijna) geen optie. Stel dat je €1800 netto verdient en je kosten zijn maandelijks €1700. Dan hoeft er maar één keer een inflatie van nog geen 6% te zijn, en je komt al in de problemen, als je geen inflatiecorrectie krijgt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16-09 12:08
Het hele loonprijsspiraal verhaal is gewoon een mythe, verspreid door grote bedrijven om jou in je hok te houden en je te laten accepteren dat je arbeid en tijd minder waard zijn in de echte economie.

Er is enkel sprake van een zo hard mogelijk graaien-prijs spiraal. Ontzettend veel bedrijven hebben in de tijden van de giga inflatie recordwinsten gepakt, dat enkel en alleen naar de bonussen van de topmensen en de aandeelhouders is gegaan.

Zelfs als je wel in die samenhang gelooft, dan ben je een dief van je eigen portemonnee om het prima te vinden. Want andere mensen vinden dat niet en eisen wel een inflatiecorrectie+. Dat zien we ook bij de vakbonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:45

Secsytime

Automagisch

Kist schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:00:
Het hele loonprijsspiraal verhaal is gewoon een mythe, verspreid door grote bedrijven om jou in je hok te houden en je te laten accepteren dat je arbeid en tijd minder waard zijn in de echte economie.

Er is enkel sprake van een zo hard mogelijk graaien-prijs spiraal. Ontzettend veel bedrijven hebben in de tijden van de giga inflatie recordwinsten gepakt, dat enkel en alleen naar de bonussen van de topmensen en de aandeelhouders is gegaan.

Zelfs als je wel in die samenhang gelooft, dan ben je een dief van je eigen portemonnee om het prima te vinden. Want andere mensen vinden dat niet en eisen wel een inflatiecorrectie+. Dat zien we ook bij de vakbonden.
Loonprijs spiraal kan maar deels waar zijn en is erg afhankelijk van de sector. Het aandeel arbeidskosten is namelijk niet in elke dienst/product even groot.

Wanneer je bijvoorbeeld een product verkoopt waarbij arbeidsdeel 10% is van de kostprijs en de arbeid wordt 10% duurder. Vertaalt zich dit dus niet in een prijsverhoging van 10% om deze arbeidskosten te compenseren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Er zijn genoeg topics te vinden over de inflatie van de afgelopen jaren, voor discussies wat dat doet voor salarissen kun je wellicht hier terecht: Algemeen arbeidsmarkt topic
Kunnen we in dit topic weer terug naar het posten van lijstjes en het reageren daarop?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Hahn schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:57:
[...]

Ik had al zo'n vermoeden dat jij zo goed verdient, dat je inflatiecorrectie niet nodig hebt. En dan heb je makkelijk praten natuurlijk.

Zelf heb ik inflatiecorrectie ook niet nodig om te overleven, maar inflatie is wat mij betreft een bizar iets, en daar draai ik zelf liever niet voor op.

En ja, hogere salarissen zorgen uiteindelijk weer voor meer inflatie, want als iedereen meer gaat verdienen, dan kan iedereen meer besteden en is de vraag dus groter. Dat spreekt niemand tegen, en staat ook niet ter discussie hier.

Maar andersom, zeker voor mensen die het al krap hebben, is geen inflatiecorrectie (bijna) geen optie. Stel dat je €1800 netto verdient en je kosten zijn maandelijks €1700. Dan hoeft er maar één keer een inflatie van nog geen 6% te zijn, en je komt al in de problemen, als je geen inflatiecorrectie krijgt.
Ook toen ik 2100 euro netto verdiende 8 jaar geleden zou ik tegen inflatiecorrectie zijn. Want, zoals ik eerder schreef, leidt inflatiecorrectie puur tot hogere kosten, en dus meer inflatie. Natuurlijk wil ik meer verdienen, iedereen wil dat. Maar dat betekent nog niet dat iedereen daadwerkelijk meer moet gaan verdienen. Het evenwicht in de economie gaat er hierdoor uit. En zeker nu ik net weer terugkom uit Nederland en zie hoe duur alles is geworden in die paar maanden dat ik niet in Nederland was, ben ik nogal geschrokken.

Het is een hele simpele gedachte dat inflatiecorrectie het probleem oplost. Korte termijn versus lange termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:46
DutchCommando schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:54:
Wat jullie stellen is enkel waar als de loonkosten (en loonkosten van toeleveranciers) 100% van de kosten van het bedrijf zijn. Maar als het gaat om 50% van de kosten, dan leidt een loonstijging van 10% tot een prijsstijging van 5%.
Inderdaad. Bijzonder dat mensen zich druk maken om een loon-prijsspiraal waar ze niks van begrijpen en waar ze ook niet verantwoordelijk voor zijn. :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:46
Orangelights23 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:29:
[...]

Ook toen ik 2100 euro netto verdiende 8 jaar geleden zou ik tegen inflatiecorrectie zijn. Want, zoals ik eerder schreef, leidt inflatiecorrectie puur tot hogere kosten, en dus meer inflatie. Natuurlijk wil ik meer verdienen, iedereen wil dat. Maar dat betekent nog niet dat iedereen daadwerkelijk meer moet gaan verdienen. Het evenwicht in de economie gaat er hierdoor uit. En zeker nu ik net weer terugkom uit Nederland en zie hoe duur alles is geworden in die paar maanden dat ik niet in Nederland was, ben ik nogal geschrokken.

Het is een hele simpele gedachte dat inflatiecorrectie het probleem oplost. Korte termijn versus lange termijn.
Dit is dus gewoon niet waar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zullen we zoals @True al aangeeft weer on-topic gaan en de discussie over inflatie en de correctie daarop elders bespreken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Equator op 06-01-2024 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

.. Dubbel ?

[ Voor 94% gewijzigd door Equator op 06-01-2024 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:45

Secsytime

Automagisch

[...]

Want in Zweden is alles goedkoop? 😂😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Inflatiecorrectie zorgt ervoor dat arbeid altijd hetzelfde waard blijft. Dat lijkt mij iets wat altijd nagestreefd moet worden. Wat IMHO niet klopt is dat je bij CAO bedrijven elk jaar automatisch een trede omhoog gaat. Je wordt niet met elk jaar ervaring meer productief. Je zou zelfs kunnen beargumenteren dat je op een gegeven moment tredes verliest omdat je productiviteit in bepaalde beroepen bij een bepaalde leeftijd omlaag gaat. Dan kan je inclusief inflatiecorrectie nog steeds op hetzelfde salaris uitkomen. Dat zorgt ervoor dat oudere medewerkers minder onaantrekkelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
MarcoC schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:36:
[...]

Dit is dus gewoon niet waar.
Wel. (Graag een betere discussie voeren :) )

@Secsytime Inflatie ligt nog hoger in Zweden dan in Nederland zelfs.

Hoe dan ook, ik stop hiermee, zoals hierboven wordt al gevraagd om hier in een ander topic op te gaan en ik vind het vervelend dat mensen mij blijven taggen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:Hoewel het niet de bedoeling is dat users zulke aanwijzingen geven, hebben ze in deze wel gelijk: het bespreken van inflatie hoort niet in dit topic thuis. Voor algemene loon-tendensen is er het Algemeen arbeidsmarkt-topic.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanyaIT
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-04 22:58
Ik heb 2 jaar terug de overstap gemaakt naar de ICT, en twijfel nu over waar ik nu sta. Is dit de juiste waardering voor mij of kan ik er meer uit halen?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: Propedeuse HBO ICT, ITIL V4, ISM, MS-900, (Bezig voor AZ-900)
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Groningen

2. Wat doe je:
• Functie: Support Engineer
• Werkgever/branche: ICT dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Groningen
• Aantal vakantiedagen: 25
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: afhankelijk van klant (0.5-2.5), half uur naar kantoor vanaf huis.
• Thuiswerken: NVT
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2500
• Bonus, toeslagen, etc: Geen en geen Winstdeling.
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 32.500

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Standaard
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: Nationale Nederlanden
• Mobiliteit per jaar: € 0,21 cent per KM
• Overige: 25 euro voor onkosten.
[b]• Package (jaarbasis, totaal van): 300 (klant afhankelijk)

[ Voor 74% gewijzigd door LanyaIT op 07-01-2024 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
LanyaIT schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:29:
• Opleiding: Propedeuse HBO ICT, ITIL V4, ITSM, MS-900, (Bezig voor AZ-900).

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: ict dienstverlening
• Uren/week: 40
• Reistijd**: afhankelijk van klant (0.5-2.5), half uur naar kantoor vanaf huis.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2500
• Dertiende/veertiende maand: Geen.
• Pensioeninleg per jaar: Standaard
• Mobiliteit per jaar:* 21 ct per km.
• Overige: € 25 p.m. Voor onkosten.

• Winstdeling/bonus: nvt

Ik heb 2 jaar terug de overstap gemaakt naar de ICT, en twijfel nu over waar ik nu sta. Is dit de juiste waardering voor mij of kan ik er meer uit halen?
Hier: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)
kun je de juiste en volledige template vinden, als je die invult (incl. pensioen) kunnen we je wellicht wat beter van advies voorzien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
True schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:36:
[...]

Hier: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)
kun je de juiste en volledige template vinden, als je die invult (incl. pensioen) kunnen we je wellicht wat beter van advies voorzien.
De basis zal niet heel veel veranderen als hij de template invult, want tenzij hij daar nog een leaseauto van 1200 euro per maand en een pensioeninleg van 800 euro door de werkgever kan invullen, denk ik dat er wel sprake is van onderbetaling. 2500 euro voor iemand met twee jaar ervaring die (neem ik aan) op HBO niveau presteert, en al meerdere jaren levenservaring heeft vanwege de leeftijd van 36, zou ik al blind op een paar honderd euro meer inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:15
-Edit - dit was een fout, excuses. Een post met mijn pakket volgt later.

[ Voor 95% gewijzigd door Rudyy op 07-01-2024 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanyaIT
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-04 22:58
Kurkentrekker schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:01:
[...]

De basis zal niet heel veel veranderen als hij de template invult, want tenzij hij daar nog een leaseauto van 1200 euro per maand en een pensioeninleg van 800 euro door de werkgever kan invullen, denk ik dat er wel sprake is van onderbetaling. 2500 euro voor iemand met twee jaar ervaring die (neem ik aan) op HBO niveau presteert, en al meerdere jaren levenservaring heeft vanwege de leeftijd van 36, zou ik al blind op een paar honderd euro meer inschatten.
Ik heb het aangevuld in hoeverre het voor mij mogelijk is. Werkgever doet wel wat voor pensioen maar heeft het wel onduidelijk vermeld.

En omdat ik nog maar twee jaar in het veld zit met een paar certificaten (en natuurlijk meer van maak), vraag ik mij echt af waar ik ongeveer op sta in de ogen van een ander.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markiemannie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-06 21:02
LanyaIT schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:40:
[...]

Ik heb het aangevuld in hoeverre het voor mij mogelijk is. Werkgever doet wel wat voor pensioen maar heeft het wel onduidelijk vermeld.

En omdat ik nog maar twee jaar in het veld zit met een paar certificaten (en natuurlijk meer van maak), vraag ik mij echt af waar ik ongeveer op sta in de ogen van een ander.
De gemeente betaalt €2520 bruto om te schoffelen bij de groenvoorziening (op basis van jouw 40 uur), waar je nog 17% IKB bovenop krijgt. Ik zou zeggen dat je dus redelijk laag ingeschaald zit, zeker gezien je leeftijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:03

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Het hangt er vanaf wat voor werk je doet. Doe je dingen die je in een dag kunt leren door met iemand mee te lopen dan is het een prima salaris. Je salaris is een instap salaris voor een support engineer. Ik mag hopen dat je niet met je eigen auto naar klanten moet rijden voor 21ct/km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:48
[...]
32800 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 11:31

MrMarcie

CFMoto 650MT

markiemannie schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:11:
[...]

De gemeente betaalt €2520 bruto om te schoffelen bij de groenvoorziening (op basis van jouw 40 uur), waar je nog 17% IKB bovenop krijgt. Ik zou zeggen dat je dus redelijk laag ingeschaald zit, zeker gezien je leeftijd.
Denk dat een schoffelaar niet zoveel verdient.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:17
MrMarcie schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:03:
[...]

Denk dat een schoffelaar niet zoveel verdient.
5 jaar geleden misschien niet nu zit dat echt wel anders hint: minimumloon. Natuurlijk is dit misschien inhoudelijk wel minder prettig werk dan lekker binnen achter een schermpje zitten maar dat verschilt per persoon.

Support Engineer is breed ben benieuwd wat @LanyaIT precies doet.

[ Voor 8% gewijzigd door Puddi Puddin op 08-01-2024 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Q5Pb8Jjl_Q3X-gXHVmi3Rq6GkE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gPVZT5ZuIpd9kVLuf98SrKYp.png?f=user_large

Het scheelt niet veel bij 40 uur werken. Als je dan ook nog vakantie geld + IKB krijgt :X

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 19:43
vuurtjih schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:21:
[Afbeelding]

Het scheelt niet veel bij 40 uur werken. Als je dan ook nog vakantie geld + IKB krijgt :X
Offtopic: vakantiegeld zit vaak in het IKB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 21:58

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Support Engineer heeft een startsalaris van 2300 - 2800, dus kan opgevat worden als onderbetaald (je hebt 2 jaar ervaring), maar je werkt onder je niveau want het betreft een MBO functie. Je hebt aantoonbaar HBO-denk niveau met je propedeuse, dus ik zou lekker solliciteren voor een HBO functie, een traineeship ofzo. Maak je best kans hoor en spring je meteen naar 2800 - 3200. Althans, dat is de situatie in de randstad en midden nederland op het moment.

Of als je Support Engineer wilt blijven, elders solliciteren en dat loonaanbod gebruiken als argument voor verhoging (moet je wel bereid zijn om te vertrekken als het antwoord 'nee' is :)). Naast de standaard inflatie-verhoging en beklimmen loonschalen, krijg je alleen een hoger loon als je er zelf naar vraagt of actief naar zoekt ;) Job-hoppen is dan ook een strategie.

[ Voor 3% gewijzigd door Stronk op 08-01-2024 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLStriker010
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-08 10:42
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door NLStriker010 op 09-01-2024 14:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
NLStriker010 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:38:
Morgen einde jaar bespreking met bonus / salaris verhoging overleg. Graag wil ik weten wat ik ongeveer waard ben.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO 4 Applicatie Ontwikkelaar,
Propedeuse: HBO ICT Deeltijd,
3rde Jaars HBO ICT Student Deeltijd
• Certificaten: Certified SAFe® 6 Practitioner
• Werkervaring:
8 Maanden Stage Software Ontwikkelaar (Webdevelopment, Lowcode)
1,5 Jaar Software Ontwikkelaar (Webdevelopment, Lowcode)
1 Jaar : Junior .NET Developer (Frontend / Backend .NET )
• (Woon) Locatie: Den Haag

2. Wat doe je:
• Functie: Junior . NET Ontwikkelaar
• Werkgever/branche: DevOps Software Ontwikkeling
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Aantal vakantiedagen: 20 Dagen
• Gewerkte uren/week: 32 uur (4 Dagen)
• Reistijd: 2 Uur
• Thuiswerken: 3x in de Week

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2100,-
• Vakantiegeld: 8% € 1000
• Bonus, toeslagen, etc: € 2100,-
• Dertiende/veertiende maand: NVT
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 25.200,00

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Eigen bijdrage is 2,6% rest wordt aangevuld door bedrijf.
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: N.V.T
• Mobiliteit per jaar: € 3.752,00 Bruto (Wordt bij Salaris opgerekend)
• Overige:
Betaling van Studie (10,000 Euro) Waarvan in contract staat 2 jaar na slagen wordt het kwijtgescholden als ik vertrek.
Tegemoetkoming thuiswerken 15,20, Internet Vergoeding 28,00
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 27.265,03

Afgelopen jaar erg pro-actief geweest voor de zaak, op beurzen gestaan om mensen te werven en buiten mijn functie gewerkt en scherp geweest op bepaalde zaken waar Medioren / Senioren niks over hadden gezegd.

Goed om te weten is dat mijn Werkgever mijn opleiding betaalt (Rond de 10,000 Euro)

Nu heb ik morgen mijn eindejaars beoordeling waarbij ik zelf zit te kijken naar een verhoging van ongeveer 15 / 20 % (500 Euro),

Momenteel zijn mijn levenskosten laag (460 euro Huur studentenkamer) maar wil ik dit jaar graag naar een eigen appartement / studio

Waar denken jullie waarop ik moet gaan mikken?
Ik neem aan dat je vakantiegeld netto is, want bruto hoort dit meer te zijn. Omdat je aan een ketting zit (met die studiekosten boven je hoofd als een zwaard van Damocles) is een vergelijking met de markt maken wel leuk, maar het heeft weinig waarde als je niet kunt overstappen. +300€ bij voltijd is erg mooi en ook passend bij je werkervaring. Leuk dat je wat anders wilt dan een studentenkamer, maar daar heeft je WG eigenlijk niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLStriker010
Members only:

[ Voor 15% gewijzigd door NLStriker010 op 09-01-2024 14:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:48
10k overnemen is voor elke middelgrote partij ook best te doen. Die zullen daar gewoon een contract op zetten dat dat over een periode van 2-3 jaar kwijtgescholden wordt (dus elke maand een beetje).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Csotranme
@NLStriker010 met alle respect maar ik denk dat @True best wel eens in de richting zit. Meer zal het niet gaan worden vrees ik.

€500 is echt veel te veel als je het mij vraagt.
Je zegt "veel meer ervaring" maar je hebt amper 2 jaar werk ervaring. Niet lullig bedoeld maar dat is gewoon nog niet zoveel.

Kortom ik ben het met True eens en dan mag je best blij zijn denk ik.
Wat ik je wel als tip mee wil geven is wat je hier ook aangeeft als redenen dat je dat ook bij je baas neer legt.
Daarmee kan je w.m.b. prima onderbouwen waarom jij meer zou moeten verdienen.

@Caelorum Dat lijkt mij ook wel. Als een ander bedrijf je potentie ziet dan nemen ze vaak graag die studiekosten gewoon over.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Caelorum schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:05:
10k overnemen is voor elke middelgrote partij ook best te doen. Die zullen daar gewoon een contract op zetten dat dat over een periode van 2-3 jaar kwijtgescholden wordt (dus elke maand een beetje).
Maar vind er maar eentje die vóór morgen (lekker op tijd ..) een aanbod wil doen waar je mee kunt counteren, of in ieder geval terecht mee kan dreigen waarna je kunt (en ter verduidelijking, ook zult moeten) overstappen. Eventueel kun je aangegeven dat je je nog verder moet voorbereiden op het gesprek, maar gezien je een eindejaarsgesprek wel ziet aankomen is dit wel een beetje jammer.

[ Voor 3% gewijzigd door True op 08-01-2024 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
True schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:23:
[...]

Maar vind er maar eentje die vóór morgen (lekker op tijd ..) een aanbod wil doen waar je mee kunt counteren, of in ieder geval terecht mee kan dreigen waarna je kunt overstappen. Eventueel kun je aangegeven dat je je nog verder moet voorbereiden op het gesprek, maar gezien je een eindejaarsgesprek wel ziet aankomen is dit wel een beetje jammer.
Als je die route neemt dan moet je ook bereid zijn om te vertrekken als ze "nee" zeggen bij huidige WG.

@NLStriker010 heeft geen intentie om te vertrekken maar wil gewoon maximaliseren (wat zn goedrecht is). Als je met een aanbod gaat zwaaien van een andere WG dan loop je de kans dat ze zeggen, nou prima: doei!
Dat is niet wat hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Csotranme schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:30:
[...]

Als je die route neemt dan moet je ook bereid zijn om te vertrekken als ze "nee" zeggen bij huidige WG.

@NLStriker010 heeft geen intentie om te vertrekken maar wil gewoon maximaliseren (wat zn goedrecht is). Als je met een aanbod gaat zwaaien van een andere WG dan loop je de kans dat ze zeggen, nou prima: doei!
Dat is niet wat hij wil.
Dat bedoelde ik ook :)
Als je niet overstapt sta je hierna altijd met 3:0 achter in elke vervolg onderhandeling bij de huidige WG.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Morgen einde jaar bespreking met bonus / salaris verhoging overleg. Graag wil ik weten wat ik ongeveer waard ben.

1. Wie ben je:
• Werkervaring:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Eigen bijdrage is 2,6% rest wordt aangevuld door bedrijf.
• Overige:
Betaling van Studie (10,000 Euro) Waarvan in contract staat 2 jaar na slagen wordt het kwijtgescholden als ik vertrek.

Afgelopen jaar erg pro-actief geweest voor de zaak, op beurzen gestaan om mensen te werven en buiten mijn functie gewerkt en scherp geweest op bepaalde zaken waar Medioren / Senioren niks over hadden gezegd.

Goed om te weten is dat mijn Werkgever mijn opleiding betaalt (Rond de 10,000 Euro)

Nu heb ik morgen mijn eindejaars beoordeling waarbij ik zelf zit te kijken naar een verhoging van ongeveer 15 / 20 % (500 Euro),

Even wat gegevens op een rijtje. Het minimumloon voor 32 uur is 139*13,27 = €1844,53. Jij verdient nu dus 254 euro boven het minimumloon als Junior .NET Ontwikkelaar 8)7. Het kan aan mij liggen maar ik vind dit ontzettend karig zeker in de randstad. Ik heb hier regio Overijssel 3 bedrijven gezien afgelopen jaar die begonnen met 2750 euro (40 uur basis). dit was dan voor een functie met HBO werk en denk niveau en 0 ervaring. Je gaat voor een verhoging van 500 euro dit is fors maar als ik eerlijk ben vind ik dat je dit al had moeten verdienen. Ik zou zeggen durf het te vragen met de juiste onderbouwing krijg je het niet wees dan ook bereid om op korte termijn over te stappen het was mooi geweest als je afgelopen jaar een aantal gesprekjes buiten de deur had kunnen voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online

1. Wie ben je:
• Werkervaring:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Overige:

Hoe heb je die totaalpackage uitgerekend, als ik 2100 met 12 vermenigvuldig dan kom ik inderdaad op 25.200, maar jij krijgt er ook 2100 bonus en 8% vakantiegeld bij. En 3752 mobiliteit, en ~500 per jaar netto vergoedingen. Ik kom dus eerder op 33.500 uit, en daar dan nog je pensioen bij opgeteld. Zal ook zeker 150 per maand (geen idee, maar een gok vanwege je jonge leeftijd) zijn, dus nog eens 1800 per jaar erbij. Je jaarpackage komt dus boven de 35k uit, nogal een verschil met de 27k die je zelf noemt. Of reken ik nu helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLStriker010
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
NLStriker010 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 00:53:
[...]
[...]

Het is inderdaad wat karig op het gebied van de Randstad vooral met het werk pakket (DevOps).
Daarnaast heb ik natuurlijk nog niet mijn HBO diploma daar hoop ik over 1,5 jaar in de pocket te hebben.
Verhoging van 500 is idd fors, ik ga inderdaad even afwachten waar WG meekomt en daarop een ietsjes hoger tegenbod.

[...]
Laat even weten hoe het ging. Neem ook de stijging van het minimumloon mee eventueel pak je wat vacatures uit de regio. Maakt het vooral bespreekbaar ik zou niet met de insteek erin gaan dat ze je wel een goed bod gaan doen als jij je hbo diploma hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:22

P_Tingen

omdat het KAN

Persoonlijk zou ik denk ik lekker blijven zitten tot de schuld niet meer boven je hoofd hangt en je de HBO opleiding in de pocket hebt. Dat geeft rust en tot die tijd heb je - zoals je zelf zegt - een leuke en leerzame omgeving waar je het prima naar je zin hebt. Beschouw het als een leertraject. Over twee jaar heb je je HBO en ben je vrij om te gaan waar je wil.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Laatst online: 15-09 08:22
P_Tingen schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:17:
Persoonlijk zou ik denk ik lekker blijven zitten tot de schuld niet meer boven je hoofd hangt en je de HBO opleiding in de pocket hebt. Dat geeft rust en tot die tijd heb je - zoals je zelf zegt - een leuke en leerzame omgeving waar je het prima naar je zin hebt. Beschouw het als een leertraject. Over twee jaar heb je je HBO en ben je vrij om te gaan waar je wil.
Ben jij toevallig een werkgever? :P

Ik vind dit bijzonder advies, hij werkt gewoon, maakt progressie en verdiend dan gewoon een marktconform salaris. Vooral als het net boven het minimumloon is in een branche waar veel vraag is.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:22

P_Tingen

omdat het KAN

dogtagz schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:20:
[...]
Ben jij toevallig een werkgever? :P

Ik vind dit bijzonder advies, hij werkt gewoon, maakt progressie en verdiend dan gewoon een marktconform salaris. Vooral als het net boven het minimumloon is in een branche waar veel vraag is.
Haha, nee zeker niet. Ik zit denk ik anders in de wedstrijd en hecht veel waarde aan samenwerking. Een zero-sum instelling met betrekking tot je werknemerschap hou ik niet van. Ik ben team-gericht en hou van langetermijnrelaties. En ja, dat heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat ik nu minder verdien dan ik had kunnen verdienen, maar dat zijn persoonlijke keuzes en die passen goed bij mij.

Het is dan ook altijd lastig om een 'passend' advies te geven want niet iedereen is gelijk. Als @NLStriker010 nog bij zijn ouders woont is het wellicht een ander verhaal dan wanneer hij net een duur huis heeft gekocht en tot aan zijn nek in een hypotheek zit.

Mijn blijf-zitten-waar-je-zit advies was overigens meer gericht op het al dan niet vertrekken bij de huidige werkgever. Ik denk dat Striker best een stevig gesprek mag aangaan over zijn salaris want daar mag inderdaad echt wel wat bij. En wellicht zal het je verbazen, maar persoonlijk vind ik €300 erbij nog steeds aan de magere kant.

Salaris van €2100 voor MBO4 is al niet ruim, maar hij is derdejaars HBO mét ruim 3 jaar werkervaring. Fast forward een of anderhalf jaar en hij is HBO'er mét 4 jaar ervaring. Dan is €2100 ineens beschamend weinig. Kijk maar eens wat een verse HBO'er zonder ervaring kan verdienen.

[ Voor 8% gewijzigd door P_Tingen op 09-01-2024 10:11 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLStriker010
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door NLStriker010 op 09-01-2024 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Laatst online: 15-09 08:22
P_Tingen schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:06:
[...]

Haha, nee zeker niet. Ik zit denk ik anders in de wedstrijd en hecht veel waarde aan samenwerking. Een zero-sum instelling met betrekking tot je werknemerschap hou ik niet van. Ik ben team-gericht en hou van langetermijnrelaties. En ja, dat heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat ik nu minder verdien dan ik had kunnen verdienen, maar dat zijn persoonlijke keuzes en die passen goed bij mij.

Het is dan ook altijd lastig om een 'passend' advies te geven want niet iedereen is gelijk. Als @NLStriker010 nog bij zijn ouders woont is het wellicht een ander verhaal dan wanneer hij net een duur huis heeft gekocht en tot aan zijn nek in een hypotheek zit.

Mijn blijf-zitten-waar-je-zit advies was overigens meer gericht op het al dan niet vertrekken bij de huidige werkgever. Ik denk dat Striker best een stevig gesprek mag aangaan over zijn salaris want daar mag inderdaad echt wel wat bij. En wellicht zal het je verbazen, maar persoonlijk vind ik €300 erbij nog steeds aan de magere kant.

Salaris van €2100 voor MBO4 is al niet ruim, maar hij is derdejaars HBO mét ruim 3 jaar werkervaring. Fast forward een of anderhalf jaar en hij is HBO'er mét 4 jaar ervaring. Dan is €2100 ineens beschamend weinig. Kijk maar eens wat een verse HBO'er zonder ervaring kan verdienen.
Haha grappig wat nuancering kan doen. Want hier sta ik echt volle bak achter.

Ik heb afgelopen 2 jaar bij een super leuke werkgever gewerkt.
Collega's top, heel veel vrijheid qua werktijden en heel veel vrije dagen. Daarentegen maar amper 2% salarisverhoging vanwege dat het gewoon niet zo goed gaat bij het bedrijf. Ik moest grofweg 10% vragen om richting marktconform te gaan. Dat is natuurlijk onrealistisch maar ook een eye opener dat ik onderbetaald werd. Bij een concurrent ga ik nu bijna 30% omhoog. Puur omdat mijn huidige salaris zoveel qua marktconform verschild (en dan zit ik dus nog niet eens aan de bovenkant wat mogelijk is).

Ook is die wens dat ik wel omhoog wil gaan omdat ik ooit wél een huis wil kopen. En ook mijn studieschuld wil gaan afbetalen.
Als dit bovenstaande minder een issue was, was ik waarschijnlijk gebleven bij mijn huidige werkgever.

Nu maar hopen dat de nieuwe werkgever ook fijn is qua werkomgeving en collega's.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:57
NLStriker010 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:16:
[...]
Dat ik pro-actief ben geweest het afgelopen jaar en als enige interne in een team van 5 mensen het team vooral op lijn had gehouden met de interne regels / coding guide Lines van het bedrijf. Ook zo vaak aan de bel getrokken. Daarnaast zoals ik al eerder had verteld op beurzen gestaan om mensen te werven en zelfs geïnterviewd voor een "werken bij" blog.
Proactief gaat je zeker helpen in je carriére maar anderen hameren op de coding guide lines, dagje uit (zo zien ze dat als je betaald op een beurs staat) en een interview betwijfel ik. Kijk bv. eens deze video van Obama. Bedenk ook dat het krijgen van de titel Medior niks zegt als je niet ook op Medior niveau functioneert en het vaak als zoet houdertje wordt gebruikt om een salarisverhoging 2 jaar uit te stellen (bewijs je maar eerst eens zullen ze zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
r.e.s schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:29:
[...]

Proactief gaat je zeker helpen in je carriére maar anderen hameren op de coding guide lines, dagje uit (zo zien ze dat als je betaald op een beurs staat) en een interview betwijfel ik. Kijk bv. eens deze video van Obama. Bedenk ook dat het krijgen van de titel Medior niks zegt als je niet ook op Medior niveau functioneert en het vaak als zoet houdertje wordt gebruikt om een salarisverhoging 2 jaar uit te stellen (bewijs je maar eerst eens zullen ze zeggen).
Ik sluit me hier ook bij aan.

Hammer je alleen op coding guidelines of breng je ook architectuur keuzes aan het licht? Simpel voorbeeldje kan zijn wijziging in systeem = mailtje sturen. Maar als er iets fout gaat bij het mailtje sturen en de wijziging wel is doorgevoerd dan heb je een probleem. Merk je dit op en draag je hier oplossingen voor aan? (hint: outbox pattern)?Verder wat is je rol en bijdrage binnen de projecten? Zie je waar ik naar toe wil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLStriker010
Members only:

[ Voor 20% gewijzigd door NLStriker010 op 09-01-2024 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLStriker010
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
NLStriker010 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:09:
Nou gesprek gehad dit is eruit gekomen

1. Wie ben je:
• Werkervaring:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto):2100,- 2360 (€ 2950 Full time)
• Bonus, toeslagen, etc:2100,- € 2360
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 32.945,00

• Mobiliteit per jaar: € 3.752,00 Bruto
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 33.586,40 € 36.697,00 + (518.4 Netto)

Netto hou ik ongeveer € 2.397,50 over wat redelijk is.
Een groei van ongeveer 12 % als ik het goed bereken.

Meenemen: Volgend jaar beter voorbereid zijn en inderdaad vacatures meenemen en afspraken maken over nadat ik afgestudeerd ben.
Hoe kom je precies op dit uit? Die snap ik niet helemaal:
Netto hou ik ongeveer € 2.397,50 over wat redelijk is.
Ik zie € 260 bruto erbij? Dan zat @True er inderdaad niet ver vanaf :P

Zelf verder wel een goed gevoel over/happy mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutonic Order
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 25-01 09:56
Members only:

[ Voor 8% gewijzigd door Teutonic Order op 09-01-2024 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLStriker010
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door NLStriker010 op 09-01-2024 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:15
Members only: membersonly

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-09 07:31

HSG

Werken jullie met schalen en tredes? Zo niet dan zou ik meer eisen. Je bent de enige op de afdeling. Daarnaast is er genoeg werk dus als zij niet meegaan kun je altijd elders aan de slag gaan met betere voorwaarden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Viewty
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:51
Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 09:25

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Yariva schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:30:
Mijn werkgever heeft het bedrijf onlangs verkocht, ik zit niet helemaal lekker op mijn plek en een oud werkgever heeft mij een leuk bod gedaan. Ik denk dat ik dit wel ga aannemen, over 2 weken even om de tafel zitten om de boel concreet te maken. Maar vooralsnog ligt dit al op tafel:
Inmiddels zijn we in 2024 beland en heb ik het bod welke eerder was binnen gekomen vorig jaar geaccepteerd. Ik werk er met heel veel plezier wat natuurlijk het aller belangrijkste is. Inmiddels zijn er CAO onderhandelingen in de energie sector geweest en heb ik er dit jaar 7% bij gekregen, volgend jaar nog 3% om in totaal 10% erop vooruit te gaan. Ik heb toch een kleine fles champagne open getrokken met oud en nieuw om het te vieren :) Even wat er veranderd is:

Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door Yariva op 11-01-2024 10:19 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skillaz1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-09 11:15
Doe je een Master CS naast full time 40 uur werken? Zo ja, hoe doe je dat dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
skillaz1 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:00:
[...]

Doe je een Master CS naast full time 40 uur werken? Zo ja, hoe doe je dat dan?
Ja, Open Universiteit. Studielast is ongeveer 10 uur per week, voor mij valt dat prima te doen naast een werkweek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kareldebarel
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-09 08:20
Na lang overwegen en veel meelezen, toch maar eens een berichtje doen.
Recent een loonsverhoging gekregen na een goed druk jaar, oude gegevens geef ik een strikethrough (situatie 2023) en de reguliere getallen is situatie 2024

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Kareldebarel schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:09:
Na lang overwegen en veel meelezen, toch maar eens een berichtje doen.
Recent een loonsverhoging gekregen na een goed druk jaar, oude gegevens geef ik een strikethrough (situatie 2023) en de reguliere getallen is situatie 2024

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareldebarel
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-09 08:20
Members only:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• skillaz1
skillaz1 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:26:
[...]

Ongeveer 9 maanden verder en ik heb mijn salaris flink omhoog kunnen krijgen. Eerste bod was 2800 naar 3050, een verhoging van ~9%. Aangegeven dat ik nog niet helemaal tevreden was en gaf een tegenbod van 3500. Ik had niet verwacht het te krijgen maar uiteindelijk toch in het midden, 3300 euro. Daarnaast ook een vast contract aangeboden gekregen. Nu wel erg tevreden ermee.
Nieuwe baan gevonden!

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
skillaz1 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 22:33:
[...]

Nieuwe baan gevonden!

[...]

Een verhoging van 59%! Met 3-4 jaar ervaring :) Halverwege dit jaar ook nog een cao verhoging van 5%. Daarnaast mag ik terwijl ik bezig ben met mijn master 32 uur werken en 40 uur betaald krijgen (t/m juli).
Netjes hoor!

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skillaz1
Csotranme schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 22:35:
[...]

Netjes hoor!

***members only***
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:08
dogtagz schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:20:
[...]

Haha grappig wat nuancering kan doen. Want hier sta ik echt volle bak achter.

Ik heb afgelopen 2 jaar bij een super leuke werkgever gewerkt.
Collega's top, heel veel vrijheid qua werktijden en heel veel vrije dagen. Daarentegen maar amper 2% salarisverhoging vanwege dat het gewoon niet zo goed gaat bij het bedrijf. Ik moest grofweg 10% vragen om richting marktconform te gaan. Dat is natuurlijk onrealistisch maar ook een eye opener dat ik onderbetaald werd. Bij een concurrent ga ik nu bijna 30% omhoog. Puur omdat mijn huidige salaris zoveel qua marktconform verschild (en dan zit ik dus nog niet eens aan de bovenkant wat mogelijk is).

Ook is die wens dat ik wel omhoog wil gaan omdat ik ooit wél een huis wil kopen. En ook mijn studieschuld wil gaan afbetalen.
Als dit bovenstaande minder een issue was, was ik waarschijnlijk gebleven bij mijn huidige werkgever.

Nu maar hopen dat de nieuwe werkgever ook fijn is qua werkomgeving en collega's.
En toch blijf ik het mijzelf afvragen of 10% meer salaris vragen onrealistisch is. Zelfs 20-30% zal soms niet helemaal onrealistisch zijn. ( misschien wel in de ogen van jezelf)
Denk dat heel veel mensen dit überhaupt al niet vragen maar gewoon hun baan opzeggen en elders gaan werken. Aangeven dat je financieel echt een grote stap wilt maken en anders elders moet zoeken zal misschien lastig zijn, maar je werkgever moet een nieuw iemand zoeken, inwerken, eventueel recruiting kosten/advertentiekosten maken om weer een nieuw iemand te vinden, waarschijnlijk die persoon het salaris geven wat jij wenst, of zelfs nog iets meer. En dan maar afwachten of hij hetzelfde presteert en niet na een jaar ook weer foetsie is. Als je een stabiele werknemer heb, zullen er echt wel werkgevers zijn die meegaan als je met een paar aanbiedingen van andere bedrijven komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
dfbt schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:15:
[...]

En toch blijf ik het mijzelf afvragen of 10% meer salaris vragen onrealistisch is. Zelfs 20-30% zal soms niet helemaal onrealistisch zijn. ( misschien wel in de ogen van jezelf)
Denk dat heel veel mensen dit überhaupt al niet vragen maar gewoon hun baan opzeggen en elders gaan werken. Aangeven dat je financieel echt een grote stap wilt maken en anders elders moet zoeken zal misschien lastig zijn, maar je werkgever moet een nieuw iemand zoeken, inwerken, eventueel recruiting kosten/advertentiekosten maken om weer een nieuw iemand te vinden, waarschijnlijk die persoon het salaris geven wat jij wenst, of zelfs nog iets meer. En dan maar afwachten of hij hetzelfde presteert en niet na een jaar ook weer foetsie is. Als je een stabiele werknemer heb, zullen er echt wel werkgevers zijn die meegaan als je met een paar aanbiedingen van andere bedrijven komt.
het werkt helaas hetzelfde als energiecontracten en internet abonementen. Zittenblijvers zijn financieel altijd minder gunstig af dan overstappers. Werkgevers betalen liever 10 mensen 10% onder marktconform en 1 nieuwe 10% boven marktconform, dan 11 mensen marktconform. Het is voor werkgevers een kosten/baten analyse. Zolang die 10 mensen die te weinig betaald krijgen om niet tastbare redenen gewoon blijven, zal dit goedkoper zijn dan iedereen meer betalen. Alleen bedrijven die echt top talent wil aantrekken en behouden zullen beter dan markt conform betalen en ook verhogingen doorvoeren die passend zijn bij de werknemer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
wimjongil schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:44:
[...]

Twee jaar verder en nog steeds erg tevreden met m'n baan. Maak ook prima stappen qua salaris (over een maandje weer ~3% indexatie erbij).

***members only***
Weer bijna 2 jaar verder, zelfde werkgever:

Members only:

Blijf nog steeds mooie stappen qua salaris, maar het belangrijkste is dat ik m'n werk leuk, leerzaam en nuttig vind. Ik blijf me ook ontwikkelen, al merk ik dat met een aantal jaar werkervaring de groei wat verschuift van hard skills naar soft skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShiningMuggle
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15-01-2024
Sindsdien overgestapt naar een andere werkgever en nu een nieuw aanbod gekregen

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loldave87
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 25-08-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30-40
• Opleiding:mbo4, itil4, ms-900
• Werkervaring: <2 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: IT support engineer
• Werkgever/branche: financiële sector
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen: 178 uur
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 40
• Thuiswerken: 90%
• Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2868
• Vakantiegeld: €2753
• Bonus, toeslagen, etc: €333 IKB / €40 thuiswerkvergoedingen
• Dertiende/veertiende maand: €2868
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €44042 exclusief thuiswerkvergoeding

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: €4835 (21.5%), eigen bijdrage 3.5-5.5%
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: geen idee
• Mobiliteit per jaar: nvt
• Overige: Thuiswerkvergoeding netto €960 per jaar.
€1400 ontwikkelingbudget
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €45002 (inclusief netto €960 thuiswerkvergoeding)

[ Voor 21% gewijzigd door loldave87 op 16-01-2024 01:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
loldave87 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 04:33:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30-40
• Opleiding:mbo4, itil4, ms-900
• Werkervaring: <2 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: IT support engineer
• Werkgever/branche: financiële sector
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Aantal vakantiedagen: 178 uur
• Gewerkte uren/week: 36
• Reistijd: 40
• Thuiswerken: 90%
• Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): €2868
• Vakantiegeld: €2753
• Bonus, toeslagen, etc: €333 IKB / €40 thuiswerkvergoedingen
• Dertiende/veertiende maand: €2868
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €44033 exclusief thuiswerkvergoeding
Geen pensioen, maakt dit wel erg karig anno 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
ShiningMuggle schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 18:41:
[...]

Sindsdien overgestapt naar een andere werkgever en nu een nieuw aanbod gekregen

***members only***
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loldave87
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 25-08-2024
True schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:37:
[...]

Geen pensioen, maakt dit wel erg karig anno 2024.
Er is wel een pensioen bijdrage maar geen idee hoe je dit berekend. Ik heb een eigen bijdrage van 5.5% en werkgever 21.5% dus ik denk dat mijn werkgever zo’n 9.4K bijdraagt en ik 2.4K?
Pagina: 1 ... 186 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.