Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kalentum schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:51:
[...]

Kun je iets specifieker zijn?

- Wat is 'Alles IT'?
- Die 10k toeslagen, waarvoor zijn die?
- Bonus: elke maand 2500? Waarom zit dat dan niet in je vaste salaris?
- 10k aan extra's? Laadplekken?

Dus zoals ik het lees:
- Salaris 90k
- Bonus 30k
- Toeslagen 120k
- Extra's 120k

Dan kom ik op 360k. En dan zit pensioen daar niet eens bij in.

Wat doe jij in vredesnaam?
Gok dat dit er mee heeft te maken : MTLPB in "Wat kost een zieke werknemer voor de werkgever?"

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
Dat is dan een erg goed salaris! Zoeken jullie nog mensen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03:09
Een heel consistente posthistorie is het in ieder geval niet... ik neem het maar met een korreltje zout.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MTLPB
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05-01-2024
beetje onhandig dat iets dat members only is gewoon als plain text wordt herhaald. dus ik verwijder het weer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SoulsOnFire
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09 20:03

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

LWD344 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:55:

2. Wat doe je:
• Functie: Servicedesk medewerker

Op dit moment ben ik bezig met een nieuwe werkgever en heb als salaris indicatie opgegeven tussen 3400 en 3600 bruto per maand. Stel ik haal 3600 bruto per maand eruit..heb ik het dan goed gedaan? PS: soortgelijke functie, maar dan zonder onregelmatigheid toeslag, hebben geen late night shift.
Ikzelf heb nu 1.5 jaar ervaring in servicedesk zonder voorgaande ervaring en opslaggesprek komt er aan.
Zonder on-call, auto van 50k, maaltijdcheques,.. mee te rekenen heb ik 3k bruto.
3600 als servicedesk lijkt me wel mooi!

learning every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woody1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 16:03
SoulsOnFire schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:47:
[...]

Ikzelf heb nu 1.5 jaar ervaring in servicedesk zonder voorgaande ervaring en opslaggesprek komt er aan.
Zonder on-call, auto van 50k, maaltijdcheques,.. mee te rekenen heb ik 3k bruto.
600 als servicedesk medewerker is goed betaald. Meestal zal het salaris lager zijn. Vaak wordt de rol gezien als starter functie, natuurlijk zullen er meerdere hier tussen zitten die ook de titel servicedesk medewerker hebben en er ver boven zitten.

Maar als je dan inhoudelijk gaat kijken naar hun rol zal die veel uitgebreider zijn.

Auto van 50K als servicedesk medewerker zie ik ook niet vaak langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWD344
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 18-02-2024
SoulsOnFire schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:47:
[...]

Hoe oud ben je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SoulsOnFire
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09 20:03

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

30. Ik heb in verschillende sectoren gewerkt maar nooit relevante ervaring gehad.

learning every day.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: MBO NIV 3
• Werkervaring: Bijna 7 jaar
• (Woon) Locatie: Drachten

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: ICT bedrijf
• (Werk) Locatie(s): Emmeloord
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 38 min
• Thuiswerken: Ja mogelijk
• Werkdruk: Stabiel

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2470
• Vakantiegeld: €2371
• Bonus, toeslagen, etc: € 542 per week voor een late night shift, op dit moment 2x in de maand, dus 1084 bruto erbij
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 4587

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 24
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: pensionregeling
• Mobiliteit per jaar:
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €-

Op dit moment ben ik bezig met een nieuwe werkgever en heb als salaris indicatie opgegeven tussen 3400 en 3600 bruto per maand. Stel ik haal 3600 bruto per maand eruit..heb ik het dan goed gedaan? PS: soortgelijke functie, maar dan zonder onregelmatigheid toeslag, hebben geen late night shift.
Lijkt me aan de hoge kant voor SD en mbo-3, dat is eerder systeembeheer en mbo-4/hbo territorium.
Sprong lijkt me ook erg groot.

Ben benieuwd of ze daar serieus op in willen gaan of met een bod van 2800/3000 terug gaan komen wat, puur op basis van "SD" en opleidingsniveau, beter lijkt te passen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:03
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Robi op 17-12-2023 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWD344
unezra schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 19:25:
[...]

Lijkt me aan de hoge kant voor SD en mbo-3, dat is eerder systeembeheer en mbo-4/hbo territorium.

Ben benieuwd of ze daar serieus op in willen gaan of met een bod van 2800/3000 terug gaan komen wat, puur op basis van "SD" en opleidingsniveau, beter lijkt te passen.
Thanks voor je reactie man! Ben benieuwd, ga het zien, volgende week 2e gesprek... En anders blijf ik lekker zitten bij me huidige werkgever hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:53
MTLPB schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:49:
beetje onhandig dat iets dat members only is gewoon als plain text wordt herhaald. dus ik verwijder het weer
Excuses, mijn fout, ik heb het weggehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmsdekees
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-07 16:19
Na een aantal jaren zonder update (wel verhogingen in de tussentijd bij mijn voormalig werkgever), ben ik inmiddels met een nieuwe job begonnen

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Tijdens onderhandeling was ik niet echt hard geweest met mijn tegenbod maar denk dat ik niet mag klagen :)

[ Voor 1% gewijzigd door jmsdekees op 16-12-2023 18:05 . Reden: Totaal package geupdatet ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:42
jmsdekees schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 23:23:
Na een aantal jaren zonder update (wel verhogingen in de tussentijd bij mijn voormalig werkgever), ben ik inmiddels met een nieuwe job begonnen

***members only***

Tijdens onderhandeling was ik niet echt hard geweest met mijn tegenbod maar denk dat ik niet mag klagen :)
Members only:
lovescream schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:02:
Klopt, maar tot deze dag snap ik dat hele pensioen gebeuren nog steeds niet. Wat ik wel weet is dat ik zelf ervoor heb gekozen om 5,5% zelf bij te leggen.
Members only:

Blijft duidelijk een ding dat weinig mensen de pensioeninleg posten. Hoe bepalen jullie (als in alle lezers in dit topic, niet specifiek deze posters) of een overstap naar een andere baan financieel een goede keuze is? Op de gok? Leveren jullie met liefde 14k pensioeninleg in voor 400 euro bruto per maand extra salaris omdat jullie niet weten wat de inleg is?

[ Voor 62% gewijzigd door DutchCommando op 16-12-2023 11:34 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:31
DutchCommando schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:32:
[...]

Blijft duidelijk een ding dat weinig mensen de pensioeninleg posten. Hoe bepalen jullie (als in alle lezers in dit topic, niet specifiek deze posters) of een overstap naar een andere baan financieel een goede keuze is? Op de gok? Leveren jullie met liefde 14k pensioeninleg in voor 400 euro bruto per maand extra salaris omdat jullie niet weten wat de inleg is?
Helemaal eens

Zonder hier iemand voor het hoofd te willen stoten, want het is nou eenmaal niet het eerste waar je aan denkt, maar ik sta er soms echt verbaasd van hoe men tegen salarisondehandelingen aankijkt bij het wisselen van werkgever.

Ik heb er al eens eerder over gepost, maar ik heb dus echt enorme verschillen gezien tussen mijn vorige werkgevers en potentiële nieuwe werkgevers. Veelal schommelt de bijdrage van de werkgever tussen de 10-15%, maar ik heb een werkgever gehad (bank, ja die zorgen goed voor je op dit gebied) waarbij de werkgever 26% inlegde. Maar 0% komt dus ook voor, de “regel het zelf maar” werkgevers. Op zich prima, maar regel het dan ook zelf en neem het mee in het totaalplaatje.

De nieuwe pensioenwetgeving maakt het eigenlijk vrij simpel. Tot 138k bruto jaarsalaris mag je tot 30% fiscaal gefaciliteerd pernsioen opbouwen.

Dat geeft wat mij betreft ook een aardige indicatie waarom het nou wél zo belangrijk is.

Niet alleen dát het belangrijk is om iets voor je pensioen te regelen, maar ook dat er door verschillende werkgevers heel verschillende dingen voor worden geregeld. En dan heb ik het nog niet eens over de (bijna niet meer voorkomende) eindloonregelingen, middelloon regelingen of defined benefit / defined cost systematiek.

Gewoon, heel simpel: welk bedrag komt er bovenop je brutosalaris nou bij aan pensioen vanuit de werkgever?

Als je dat vanaf nu meeneemt in je salarisondehandeling zal je soms echt verbaasd staan:

- nieuwe werkgever met een aanbod van een gelijk of lager brutosalaris met een veel betere pensioenregeling kan zomaar een véél beter package zijn

En zeker andersom is het opletten: een 10% hoger brutosalaris met een slechter (of zelfs geen) pensioen kan zomaar een slechter pakket zijn dan je nu hebt

***einde rant***

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchCommando
Yorro schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:58:
[...]
Gewoon, heel simpel: welk bedrag komt er bovenop je brutosalaris nou bij aan pensioen vanuit de werkgever?
Misschien is het tijd om in dit topic collectief iedereen die het niet uitzoekt daarop aan te spreken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
DutchCommando schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:07:
[...]

Misschien is het tijd om in dit topic collectief iedereen die het niet uitzoekt daarop aan te spreken?
Een aparte button om een post te melden 🤪

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DutchCommando schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:07:
[...]

offtopic:
Ik deed dat nog wel met enige regelmaat:maar het komt zo vaak voor dat dat eigenlijk geen doen was. Maar ik vind het een prima initiatief. Wellicht even via de DM een stukje kortsluiten? Wat ik in de TS kan zetten zodat we gemakkelijk kunnen verwijzen en we niet iedere keer moeten uitleggen waarom het belangrijk is dat inzicht in pensioen erg belangrijk is en ook goed is voor vergelijkingen tussen werkgevers.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
True schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:17:
[...]

offtopic:
Ik deed dat nog wel met enige regelmaat:maar het komt zo vaak voor dat dat eigenlijk geen doen was. Maar ik vind het een prima initiatief. Wellicht even via de DM een stukje kortsluiten? Wat ik in de TS kan zetten zodat we gemakkelijk kunnen verwijzen en we niet iedere keer moeten uitleggen waarom het belangrijk is dat inzicht in pensioen erg belangrijk is en ook goed is voor vergelijkingen tussen werkgevers.
Ik wil daar best wel even over meedenken. Moet nu weg, maar in DM (evt met een paar mensen die het leuk vinden) een kleine opzet maken tbv betere vergelijking en “hulp bij onderhandeling” lijkt me helemaal prima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• axorth
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-05 11:38
Momenteel redelijk tevreden over mijn salaris. Momenteel kan ik doorgroeien naar de functie Architect binnen mijn huidige klant. Waarbij ik dan Architect zou worden over hetzelfde stuk IT-netwerk waar ik de afgelopen jaren voornamelijk zelf heb mogen bouwen. De klant waar ik werk wilt mij een aanbod gaan doen waardoor ik mijn auto van de zaak + benzine prive zou kwijtraken. Ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan.

namelijk:
-Hoeveel zou ik extra op mijn salaris moeten vragen om de kosten van de auto te overbruggen (aanschaf auto, onderhoud, verzekeringen). Ik rij met het huidige budget van mijn bedrijf een mooie auto, ik zal dan waarschijnlijk een wat schappelijkere auto moeten aanschaffen.
-Gezien mijn functie als detachering: hoe zou ik intern bij de werkgever goed kunnen overleggen om daarin mijn salaris te verbeteren? Ik ga immers naar een hogere functie, hogere werkdruk, hogere verantwoordelijkheid. Ik neem aan dat zij mij ook voor een hoger tarief willen uithuren wanneer ik deze functie ga vervullen. In deze situatie zou ik de functie krijgen, maar wel bij huidige detacheerder in dienst blijven.

Members only: Salaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crossboss
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14-09 18:19
Inmiddels na mijn stage alweer 5,5 jaar aan het werk bij mijn huidige werkgever. Hier heb ik de afgelopen jaren mooie stappen gemaakt en erg veel geleerd. Ik ben benieuwd wat jullie van onderstaande vinden 😊

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proef
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-09 21:50
jongetje schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:28:
[...]

Dat is dan een erg goed salaris! Zoeken jullie nog mensen 😉
Hier nog een geïnteresseerde. Zou het ook voor alleen de bonus en toeslagen doen hoor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
axorth schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:55:
Momenteel redelijk tevreden over mijn salaris. Momenteel kan ik doorgroeien naar de functie Architect binnen mijn huidige klant. Waarbij ik dan Architect zou worden over hetzelfde stuk IT-netwerk waar ik de afgelopen jaren voornamelijk zelf heb mogen bouwen. De klant waar ik werk wilt mij een aanbod gaan doen waardoor ik mijn auto van de zaak + benzine prive zou kwijtraken. Ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan.

namelijk:
-Hoeveel zou ik extra op mijn salaris moeten vragen om de kosten van de auto te overbruggen (aanschaf auto, onderhoud, verzekeringen). Ik rij met het huidige budget van mijn bedrijf een mooie auto, ik zal dan waarschijnlijk een wat schappelijkere auto moeten aanschaffen.
-Gezien mijn functie als detachering: hoe zou ik intern bij de werkgever goed kunnen overleggen om daarin mijn salaris te verbeteren? Ik ga immers naar een hogere functie, hogere werkdruk, hogere verantwoordelijkheid. Ik neem aan dat zij mij ook voor een hoger tarief willen uithuren wanneer ik deze functie ga vervullen. In deze situatie zou ik de functie krijgen, maar wel bij huidige detacheerder in dienst blijven.

***members only***
Bij een van de overstappen die ik in het verleden heb gemaakt heb ik ook mijn leaseauto met tankkaart (en tol buitenland) achter moeten laten.

Destijds heb ik gekeken wat het mij zou kosten om een auto privé te gaan rijden. Een aantal elementen moet je daarin meenemen, om te zien hoeveel je dan straks kwijt gaat zijn:
  • hoeveel km verwacht je per jaar te gaan rijden? Neem hierbij zowel zakelijk als privé kilometers mee, want die ga je allemaal zelf betalen
  • Situatie met private lease is vrij simpel: maandbedrag + inschatting maandelijkse kosten tbv benzine en je bent er wel
  • Situatie met zelf een auto kopen is wat ingewikkelder, maar een indicatie van de kosten van een specifieke auto kun je obv kenteken hier wel maken: https://www.anwb.nl/auto/autokosten
  • Vergeet niet dat je van de nieuwe werkgever waarschijnlijk een km-vergoeding krijgt (woon/werk, maar ook ritten naar klanten? inschatting maken...)
  • Oh, en niet te vergeten... straks geen bijtelling meer. Kijk dus goed naar je netto-inkomen bij de nieuwe werkgever. Vraag naar een proforma loonstrook, of ga zelf rekenen: https://services.vismaraet.nl/proformalite
Los van het bovenstaande financiële plaatje, spelen ook dingen mee als 'een nieuwe auto rijden' (als je dat fijn vindt: afhankeiljk van je spaarrekening of private lease) en risico (afschrijving, wel/geen allrisk verzekering bij eigen auto, etc) en onvoorspelbaarheid van onderhoudskosten etc etc.

Het is lastig, maar vergis je niet in de kosten van een auto.

Ik nam voor mijzelf ook de maandelijkse afschrijving mee in de kosten, want na een paar jaar wil je toch wel weer een andere auto rijden. En dan opnieuw naar de dealer om je spaarpot opnieuw om te gooien is toch wat anders dan in het system van de leasemaatschappij met wat klikken een mooie nieuwe auto te kiezn...

Ook een maandelijkse reservering voor onderhoud, banden, etc... het tikt allemaal best wel door

Succes met onderhandelen!

PS: Als je het heel simpel wilt houden, dan neem je in ieder geval het brutobedrag mee dat je zou krijgen bij uitbetaling van je leasebudget (als dat een optie is). In dat geval doet de km-vergoeding er niet toe, want die zou je bij beide werkgevers moeten krijgen. En ik neem aan dat er nog steeds weinig werkgevers zijn die meer geven dan het fiscaal vrijgestelde bedrag (EUR 0.23/km voor 2024 meen ik)

[ Voor 5% gewijzigd door Yorro op 16-12-2023 18:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jmsdekees
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-07 16:19
@DutchCommando @Yorro terecht punt, was luiheid die pensioen niet toe te voegen, ik heb hem nu aangepast :)

[ Voor 14% gewijzigd door jmsdekees op 16-12-2023 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lovescream
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-07 09:20
jmsdekees schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 23:23:

***members only***

Members only:
DutchCommando schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:32:
[...]

***members only***

[...]

***members only***

Dank voor de verheldering. Na wat kritische noten van mede-Tweakers hier, heb ik toch maar wat meer zitten graven in beschikbare documenten om dit toch beter te begrijpen. Ik zal maar ook mijn stukje updaten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:39
lovescream schreef op zondag 17 december 2023 @ 23:32:
[...]

***members only***

[...]

Dank voor de verheldering. Na wat kritische noten van mede-Tweakers hier, heb ik toch maar wat meer zitten graven in beschikbare documenten om dit toch beter te begrijpen. Ik zal maar ook mijn stukje updaten :)
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• axorth
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-05 11:38
Yorro schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 18:02:
[...]
  • hoeveel km verwacht je per jaar te gaan rijden? Neem hierbij zowel zakelijk als privé kilometers mee, want die ga je allemaal zelf betalen
  • Situatie met private lease is vrij simpel: maandbedrag + inschatting maandelijkse kosten tbv benzine en je bent er wel
  • Situatie met zelf een auto kopen is wat ingewikkelder, maar een indicatie van de kosten van een specifieke auto kun je obv kenteken hier wel maken: https://www.anwb.nl/auto/autokosten
  • Vergeet niet dat je van de nieuwe werkgever waarschijnlijk een km-vergoeding krijgt (woon/werk, maar ook ritten naar klanten? inschatting maken...)
  • Oh, en niet te vergeten... straks geen bijtelling meer. Kijk dus goed naar je netto-inkomen bij de nieuwe werkgever. Vraag naar een proforma loonstrook, of ga zelf rekenen: https://services.vismaraet.nl/proformalite
PS: Als je het heel simpel wilt houden, dan neem je in ieder geval het brutobedrag mee dat je zou krijgen bij uitbetaling van je leasebudget (als dat een optie is). In dat geval doet de km-vergoeding er niet toe, want die zou je bij beide werkgevers moeten krijgen. En ik neem aan dat er nog steeds weinig werkgevers zijn die meer geven dan het fiscaal vrijgestelde bedrag (EUR 0.23/km voor 2024 meen ik)
Thanks voor het leesvoer. Genoeg om bij stil te staan inderdaad. even snelle berekening van Privé verkeer kwam neer op 133 euro p/m bij benzineprijs 2euro (realiteit is dan Tanken in België dus die zal goedkoper veel vallen). Werkverkeer zit rond dezelfde afstand.

Verder weet ik dat mijn vriendin een privélease heeft en dat lijkt inderdaad allemaal een stuk simpler, ook doordat je inderdaad geen potje hoeft bij te houden voor een nieuwe auto elke x Jaar.

Qua auto van de zaak nu weet ik de vaste maandprijs die het bedrijf betaald, en wat het mij kost bruto en netto in bijtelling(392 p/m netto). Dus bij switch werkgever zou die 392 euro er iig weer bij moeten komen. Die hoeveelheid zou (in theorie makkelijk) de benzine privé dekken.

Ergens is het wel een luxepositie om niet na te hoeven denken over de benzine die ik privé gebruik en ook geen omkijken heb naar de auto en eventuele schade (eigen risico is uitgekocht). Dus dat zal zeker ook meewegen in mijn overweging.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Er zijn hele topics over Private Lease - Deel 1 en over Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 daarnaast is het specifiek uitzoeken hoeveel een auto moet kosten niet iets voor dit topic. Het is zeker relevante informatie bij het vergelijken van werkgevers, maar de berekening en uitwerking daarvan hoeft niet hier.

Kunnen we terug naar lijstjes posten en daar -waar nodig en/of gevraagd- feedback op geven of doorvragen? :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lovescream
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-07 09:20
Niet in dezelfde woorden, maar dezelfde strekking in de laatste zin toch? ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorro
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 22:10
@True Enig idee wat je gaat doen zodra je eruit moet? Externen mogen namelijk maar beperkt blijven in dezelfde organisatie

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
D_Jeff schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:36:
@True Enig idee wat je gaat doen zodra je eruit moet? Externen mogen namelijk maar beperkt blijven in dezelfde organisatie
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
Members only:

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter

Verbetering pensioeninformatie in de topic start.

Met hulp van @Yorro en @DutchCommando heb ik de TS wat uitgebreid, we hebben een stuk over pensioen toegevoegd. In de praktijk blijkt dit een lastig punt te zijn voor velen hier om dit duidelijk te krijgen en dus ook goed te kunnen vergelijken. We hopen hiermee dat deze drempel lager wordt en we in dit topic ook het pensioen beter kunnen meenemen in de onderling vergelijkingen. Het is een belangrijk onderdeel van de arbeidsvoorwaarden die toch vrij abstract kunnen zijn en zelden direct duidelijk zijn.
De aanvulling kun je hier: "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)" 'hoofdstuk 5' (rechtstreekse via het kopje) vinden.

Vragen of opmerkingen over dit kopje? Stuur mij gerust een DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:04
na heel wat rondkijken hier, laat ik mijzelf ook eens delen.

Members only:

ik ben wel benieuwd naar wat de geldelijke waarde van het materiele vertegenwoordigd, om me goed te kunnen vergelijken binnen dit topic.

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:22
pc_freak1 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:20:

***members only***

ik ben wel benieuwd naar wat de geldelijke waarde van het materiele vertegenwoordigd, om me goed te kunnen vergelijken binnen dit topic.
Tja die waarde is lastig te zeggen.
Voor auto moet je de fiscale waarde pakken (voer kenteken even in op ovi.rdw.nl).
Betaal je bijtelling (lijkt mij wel)?

Telefoon/abo/laptop is tegenwoordig aardig standaard in de IT maar ook hier weer ligt het er maar aan wat het budget is/welk type laptop en telefoon en hoe vaak mag je wisselen etc.

Gewoon "even" een waarde eraan hangen is lastig en ook niet het enige waar je naar moet kijken.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro

***members only***

Kijk voor de grap eens wat de auto je zelf zou kosten en je hebt een idee: https://www.anwb.nl/auto/autokosten

EDIT: Ik vatte hem zo op: hoeveel 'waarde' het gebruik van deze auto('s) voor jou hebben. Bijtelling vind ik (persoonlijk) niet echt heel representatief. Want in veel gevallen komen de netto kosten (hoeveel minder netto salaris krijg je door de bijtelling) daarvan bij verschillende auto's erg verschillend uit, bovendien moet je dan ook gaan kijken wat je eventueel aan eigen bijdrage zou moeten betalen én (als van toepassing/mogelijk) welke mobiliteitsbudget je ervoor 'opgeeft' en wat daarvan de netto maandelijkse uitbetaling zou zijn. Anyway, je kunt alle kanten op.

[ Voor 38% gewijzigd door Yorro op 19-12-2023 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_freak1
Csotranme schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:26:
[...]

Tja die waarde is lastig te zeggen.
Voor auto moet je de fiscale waarde pakken (voer kenteken even in op ovi.rdw.nl).
Betaal je bijtelling (lijkt mij wel)?

Telefoon/abo/laptop is tegenwoordig aardig standaard in de IT maar ook hier weer ligt het er maar aan wat het budget is/welk type laptop en telefoon en hoe vaak mag je wisselen etc.

Gewoon "even" een waarde eraan hangen is lastig en ook niet het enige waar je naar moet kijken.
fiscale waarde auto is +-34000 euro, ja ik betaal bijtelling.

telefoon nieuw waarde 1500 euro, mag elke 4 jaar wisselen
laptop nieuw waarde 1700 euro, mag elke 4 jaar wisselen

alleen hoe dat te verwerken in het overzicht, zeker omdat ik 3x per jaar wissel van auto vanwege de 15k km is erg lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:05
Je moet de auto vergelijken met iemand anders die 3 á 4 jaar lang vast zit aan een auto met een fiscale waarde van 35 á 40k ;)
Jouw voordeel (of nadeel) is dat je wat vaker mag/moet wisselen, maar daar is niet echt een waarde in geld aan te hangen.

Uitgedrukt in euro's maakt het niet zo heel veel uit. Een auto die fiscaal 5.000eu duurder is, is in de bijtelling een paar tientjes duurder en vice versa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
In het geval van @pc_freak1 gelden er waarschijnlijk andere fiscale regels voor de bijtelling van de auto. Zie: Handboek Loonheffingen 2023 - hfst 23.3.21 Bijtelling privégebruik auto voor de autobranche & Handreiking privégebruik auto - hfst 4

M.b.t. de waarde v.d. auto maakt het gebruik v.d. fiscale waarde het eigenlijk al helder, eventueel kun je een vergelijkbare auto in directlease invullen om te kijken wat er aan kosten naar voren komt 48 mnd/30k km dit is redelijk standaard dan heb je een beetje een gevoel hoeveel dat (normaliter) moet kosten. In het geval van automotive/garage/dealer/etc zullen die kosten een stukje lager zijn, maar ik verwacht niet dat het meer dan 15% zal schelen.

Persoonlijk ben ik van mening dat een werktelefoon en werklaptop gewoon arbeidsmiddelen zijn en die niet per se mee genomen hoeven te worden in de template. Als je ze ook privé kunt gebruiken én ze hierdoor voor jou een voordeel opleveren zijn ze wellicht het melden waard. In dit geval kun je ongetwijfeld je werk ook prima uitvoeren met een toestel van 400€ t.o.v. 1.500€ en als je dan met een dual-sim ook privé kunt gebruiken en dat wilt snap ik zeker dat je dit in de template meeneemt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 16:12
Members only:

Wel blijf ik mij verbazen bij enkelen van mijn leeftijdsgenoten dat ze de wereld willen verdienen maar er niet /hard/ voor willen werken (Veel parttimers die het allemaal oneerlijk vinden). MIjn streven is altijd 110% inzet = 110% uitkomst en tot nu toe is dat altijd gebleken en ook beloond. Hoe kijken jullie hier naar als mede-tweakers? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-09 16:11
Mauritio schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:28:
***members only***

Wel blijf ik mij verbazen bij enkelen van mijn leeftijdsgenoten dat ze de wereld willen verdienen maar er niet /hard/ voor willen werken (Veel parttimers die het allemaal oneerlijk vinden). MIjn streven is altijd 110% inzet = 110% uitkomst en tot nu toe is dat altijd gebleken en ook beloond. Hoe kijken jullie hier naar als mede-tweakers? :D
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
Die illusie heb ik niet, denk niet dat ik richting de miljoen ga in mijn leven :+ , aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mauritio schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:32:
[...]

Die illusie heb ik niet, denk niet dat ik richting de miljoen ga in mijn leven :+ , aangepast!
Lekker vaag weer. Zet je maandsalaris er gewoon neer.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
***members only***

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Yorro op 19-12-2023 12:55 . Reden: geklooi met de opmaak ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:05
***members only***

Eens met wat je zegt. Ik merk zelf ook dat als je je 110% dat er 110% uitkomst zou moeten zijn. Sommige werkomgevingen lenen zich daar echter niet voor. In een corporate zal het vast zo werken

Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
@Yorro je vergeet de MO-tags weer.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
True schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:53:

[...]

***members only***
_/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yorro
True schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:53:

[...]

***members only***
Dank weer @True
Excuses @Mauritio , direct aangepast.

Is het niet een idee dit hele topic als 'members only' aan te merken? (als dat kan)
Dat scheelt dufkoppen zoals ondergetekende toch wel weer een paar digitale klappen op de kop. En ja, ik ben liever lui dan moe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Yorro schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:57:
Is het niet een idee dit hele topic als 'members only' aan te merken? (als dat kan)
offtopic:
Nee dat kan niet in Persoonlijke financiën, studie en loopbaan anders zou het topic in Tweakers lounge moeten komen, wat eventueel zou kunnen, maar is nergens voor nodig als we gewoon netjes de MO-tags gebruiken indien die door degene waar je op reageert gebruikt worden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greyish
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-09 14:57
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mauritio
Thanks voor alle opmerkingen, ik quote even een iemand anders word het een rommeltje. Heb de post ook aangepast. Vond het gewoon leuk om met jullie te delen.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saston
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 17-09 08:48
Members only: salaris

Ik werk nu iets meer dan 4 jaar voor hetzelfde bedrijf en ik hoop na mijn evaluatie een leuke verhoging te krijgen. Als ik kijk naar vergelijkbare functies denk ik dat 4000+ mogelijk zou moeten zijn, hoe kijken jullie hier tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DansPants
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 20:53
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Deze vraag kun je beter hier stellen: Het grote Pensioen topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Saston schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:58:
***members only***

Ik werk nu iets meer dan 4 jaar voor hetzelfde bedrijf en ik hoop na mijn evaluatie een leuke verhoging te krijgen. Als ik kijk naar vergelijkbare functies denk ik dat 4000+ mogelijk zou moeten zijn, hoe kijken jullie hier tegenaan?
Als jij SAP certs hebt moet je makkelijk richting de 4 a 5k kunnen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:00
Zenix schreef op woensdag 13 december 2023 @ 17:02:
[...]

[...]

Ik lees het wel vaker hier, maar we moeten toch eens afkomen van die typische Nederlandse cultuur in Nederland dat managers meer moeten verdienen dan mensen die operationele zaken uitvoeren. Uiteindelijk gaat het om de waarde die je toevoegt aan de organisatie en vaak genoeg zijn het de engineers die daarvoor verantwoordelijk zijn, niet de managers. Dus die meewerkende voorman, hoeft niet minder te verdienen dan de manager.

Ik vind het ook zo zonde, want je ziet goede engineers na een tijdje een middelmatige manager worden, terwijl ze als engineer veel waardevoller waren, maar minder konden verdienen, want volgende schaal is manager.

Overigens bedoel ik daar niet meer dat @OosterF er niet iets bij mag krijgen, want daar kan ik mij in vinden, maar omdat die manager en dat die daarom meer moet krijgen, dat is geen goede reden.
Helemaal eens. Het lastige alleen is dat vaak de manager wel de beslissingsbevoegde is (en dus verantwoordelijk). Dus als manager bent en je hebt goede mensen, dan moet je vooral de mensen hun gang laten gaan. Voeg je dan nog wel iets toe en ben je je geld niet waard, of ben je juist een goede manager die dus meer moet verdienen dan de mensen onder hem.

Maar ja, ik maak vaak de vergelijking met het betaald voetbal. Daar is het normaal om een spits dik te betalen en is de coach is soms de slechtst betaalde werknemer. Je ziet nu wel dat sommige bedrijven steeds meer levels toevoegen (bijv Staff / Principal) om meer hoogte te genereren zonder lijnmanager te worden.
Als je kijkt naar bijvoorbeeld hoe WhatsApp is gestart denk ik nog steeds dat je je geld zoveel beter aan een paar sterren kan uitgeven dan aan een leger minder getalenteerde mensen. Vooral in Europa is dat alleen nog niet zo gewoon.

• Elidibus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-09 08:04
chielsen schreef op woensdag 20 december 2023 @ 22:31:
[...]

Helemaal eens. Het lastige alleen is dat vaak de manager wel de beslissingsbevoegde is (en dus verantwoordelijk). Dus als manager bent en je hebt goede mensen, dan moet je vooral de mensen hun gang laten gaan. Voeg je dan nog wel iets toe en ben je je geld niet waard, of ben je juist een goede manager die dus meer moet verdienen dan de mensen onder hem.

Maar ja, ik maak vaak de vergelijking met het betaald voetbal. Daar is het normaal om een spits dik te betalen en is de coach is soms de slechtst betaalde werknemer. Je ziet nu wel dat sommige bedrijven steeds meer levels toevoegen (bijv Staff / Principal) om meer hoogte te genereren zonder lijnmanager te worden.
Als je kijkt naar bijvoorbeeld hoe WhatsApp is gestart denk ik nog steeds dat je je geld zoveel beter aan een paar sterren kan uitgeven dan aan een leger minder getalenteerde mensen. Vooral in Europa is dat alleen nog niet zo gewoon.
Inderdaad, ik was hierover ook blij verrast bij mijn vorige werkgever (BIG4). Had niet verwacht dat ze dat principe daar ook zouden hebben. Ze hadden de "traditional" track, dus van consultant naar manager, director en partner. Maar ook de "specialist" track, waarin je de diepte in kon blijven gaan zonder manager te worden. Hiermee kon men technischer (niet alleen software maar ook bijvoorbeeld industriekennis) beter in huis houden. De catch was wel dat een specialist in de regel geen partner kan worden, iets wat eigenlijk ook logisch is, omdat Partner beslissingsbevoegdheid heeft en een specialist niet. Al met al vond ik dat wel een mooi model.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23:15
Members only:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 17:28
***members only***

Ben denk ik niet meer jouw leeftijdsgenoot. Wat ik de door jaren heb geleerd is dat bij (Nederlandse) organisaties er voor salarisverhoging of carriergroei zo goed als geen verschil is tussen 90% en 110% inzet.

Na een paar jaar ervaring draait promotie en carriergroei veel meer om netwerk, gunfactor en timing dan inzet en prestatie.

Voor salarisgroei gaat het vaak om afspraken binnen de organisatie en veel minder om inzet. Praktijk is dat iemand met 90% inzet vaak dezelfde of bijna dezelfde salarisverhoging krijgt als iemand met 110% inzet.

Als iemand die altijd voor 110% ging, begrijp ik heel goed dat er een nieuwe generatie is die niet voor 110% gaat.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 13:33
***members only***

Allereerst een mooi salaris, maar je lijkt in de valkuil te trappen dat je anderen die niet dit salaris hebben verwijt niet hard te werken. Er zijn genoeg mensen die harder werken dan jij en minder verdienen, je moet ook gewoon een beetje mazzel hebben dat alle randzaken waar je geen invloed op hebt je gunstig gestemd zijn. Ik vind het daarom jammer dat je niet trots op jezelf kan zijn zonder af te geven op anderen.

Afbeeldingslocatie: https://www.explainxkcd.com/wiki/images/7/75/survivorship_bias.png

[ Voor 15% gewijzigd door MarcoC op 21-12-2023 12:07 ]

• Yorro
Elidibus schreef op donderdag 21 december 2023 @ 07:51:
[...]

Inderdaad, ik was hierover ook blij verrast bij mijn vorige werkgever (BIG4). Had niet verwacht dat ze dat principe daar ook zouden hebben. Ze hadden de "traditional" track, dus van consultant naar manager, director en partner. Maar ook de "specialist" track, waarin je de diepte in kon blijven gaan zonder manager te worden. Hiermee kon men technischer (niet alleen software maar ook bijvoorbeeld industriekennis) beter in huis houden. De catch was wel dat een specialist in de regel geen partner kan worden, iets wat eigenlijk ook logisch is, omdat Partner beslissingsbevoegdheid heeft en een specialist niet. Al met al vond ik dat wel een mooi model.
Bij divers BIG4 partijen is het voor vakspecialisten wel degelijk mogelijk om ook partner te worden (ik doel op equity partner, dus niet salary partner/director). Dat zou kunnen liggen aan de business line (tax) maar de gedachte erachter zou voor advisory net zo goed moeten gelden: goede mensen die klanten aantrekken door hun reputatie wil je aan je binden. Ze zijn simpelweg geld waard.

Vanaf de andere kant van de tafel (de klant dus) hebben we diverse keren gekozen om met een bepaalde partij te werken, juist vanwege de betrokkenheid van een specifieke specialist.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:43
Je vergist je door te denken dat 110% inzet overal 110% uitkomst betekent (helaas zelf ook ervaren).

Ook zijn er genoeg mensen waar 110% inzet na verloop van tijd invloed gaat hebben op de gezondheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

EDIT: Ik heb mijn reactie integraal verplaatst naar unezra in "Algemeen arbeidsmarkt topic"

Daar hoort 'ie (in mijn beleving samen met de rest van de inhoudelijke reacties) thuis.

[ Voor 104% gewijzigd door unezra op 21-12-2023 14:23 ]

• Quepasa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 22:22

***members only***

Heb je alle studies afgemaakt? 24 jaar en alles afgemaakt heb je hard gestudeerd.

• pantermg
  • Laatst online: 29-08-2024
AllSeeyinEye schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:05:
[...]

Jouw dertiende/veertiende maand is een vol jaarsalaris? Of staat er stiekem toch een nulletje teveel?
Oeps inderdaad een 0 te veel _/-\o_

• pantermg
Csotranme schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:42:
[...]

offtopic:
Eerste post dus twijfel aan de geloofwaardigheid

4500eur als SD medewerker van 23 met enkel middelbaar onderwijs?
Ben ik de enige die dat nogal aan de hoge kant vindt? Dan kan je óf lullen als brugman óf die werkgever heeft echt geen idee wat marktconform is.
Dat noemen we goed onderhandelen ;)
Lang verhaal kort had 2 partijen die mij beide wilde hebben en heb ze tegen elkaar op laten bieden.

• pantermg
Hahn schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:10:
[...]

[...]

Wat hier ter discussie staat is helemaal niet of mensen niet boven 'marktconform' kunnen, mogen of moeten verdienen, want dat mag en kan uiteraard altijd.

De vraag hier is alleen of we geloven dat iemand van 23 met 4 jaar ervaring €4500 per maand, mét een 13e maand én een bonus verdient, als servicedesk medewerker.

Kan het? Nogmaals: ja, uiteraard.
Mag het? Domme vraag :+

Geloof ik het? Ik neig naar nee. Naast dat het bijzonder goed betaald zou zijn, is de poster zo te zien ook speciaal hiervoor geregistreerd.
13e maand had 4500 moeten zijn oeps*
En klopt inderdaad dat ik mn account speciaal hiervoor heb aangemaakt 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:02
***members only***

Good for you! Idd jammer dat er wel een negatieve aura aan je verhaal kleeft richting anderen. Ook is het erg afhankelijk in welke sector je werkt en ook de locatie is relevant.

Verder krijg ik een sterk gevoel van een toekomstig geval van het Peter principle, maar ik hoop dat je succes blijft boeken :-)

Overigens kan je verder geen vergelijkingen maken zolang er geen duidelijkheid is over het pensioen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:46

avotar

P0werd by Black Coffee

***members only***

Sommige mensen halen hun voldoening en status uit hun werk, anderen verleggen hun focus meer op geluk vanuit hun gezin of andere immateriële zaken.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_freak1
Quepasa schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:35:
[...]

Heb je alle studies afgemaakt? 24 jaar en alles afgemaakt heb je hard gestudeerd.
alleen de laatste niet afgemaakt, kreeg op mijn stage, een aanbod om te gaan doen wat ik nu doe, en ik had het al erg moeilijk op school.
dus die heb ik niet af gemaakt, mede omdat het vooruitzicht was dat ik het ook niet zou halen.
Ik heb er echter wel veel geleerd, dus zet het er eigenlijk wel altijd bij omdat ik er in mijn huidige functie toch vaak relevante kennis/ervaring uit haal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LWD344
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO NIV 3
• Werkervaring: Bijna 7 jaar
• (Woon) Locatie: Drachten

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: ICT bedrijf
• (Werk) Locatie(s): Espel
• Aantal vakantiedagen: 26
• Gewerkte uren/week: 40
• Reistijd: 38 min
• Thuiswerken: Ja mogelijk
• Werkdruk: Stabiel

3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 2470
• Vakantiegeld: €2371
• Bonus, toeslagen, etc: € 542 per week voor een late night shift, op dit moment 2x in de maand, dus 1084 bruto erbij
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 4587

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden en package:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: € 24
• Type pensioenregeling / pensioenfonds: pensionregeling
• Mobiliteit per jaar:
• Overige:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €-

Update: Ik krijg een aanbod van 3500 bruto per maand...niet slecht met iemand van niv 3 mbo...Ga gewoon een tegenbod doen van 3600 bruto doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LWD344
unezra schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 19:25:
[...]

Heb toch een aanbod van 3500 bruto gekregen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorro
LWD344 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:14:
[...]

Update: Ik krijg een aanbod van 3500 bruto per maand...niet slecht met iemand van niv 3 mbo...Ga gewoon een tegenbod doen van 3600 bruto doen..
Klinkt als een mooi aanbod, gefeliciteerd (alvast) met je nieuwe baan ;)

Het overzichtje heb je niet heel duidelijk ingevuld, heb je getallen even in mijn eigen modelletje gezet.

Nu obv 2470 en onregelmatigheidstoeslag (als ik je goed heb begrepen gemiddeld 2x per maand dus 1.084/maand bruto erbij):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrgRS_aBrMZvGAuXhkqmn60N0Lo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SIW0RCu5UeK16WCbXlFU4SbD.png?f=fotoalbum_large

En het aanbod obv 3500 (zonder onregelmatigheidstoeslag)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ozOJjvEenO2MnvUxBnMGGQiks20=/800x/filters:strip_exif()/f/image/437PMqnzoZiMf36KU4NZVJmZ.png?f=fotoalbum_large

Bruto zit het heel dicht bij elkaar, maar ben je de onregelmatige diensten kwijt. Dat is dus winst (lijkt me)

Maar, heb je nou echt een beter aanbod te pakken?

Want de grote onbekende in deze vergelijking, dat is het... PENSIOEN

Je hebt dat niet ingevuld in je eerdere staatje.

Ik raad je aan om de (deze week vernieuwde) startpost even te lezen m.b.t. het pensioen en dan je berekeningen te maken: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)

Kijk dan nog even goed en denk na over je positie en eventueel tegenbod.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWD344
Yorro schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:29:
[...]

Klinkt als een mooi aanbod, gefeliciteerd (alvast) met je nieuwe baan ;)

Het overzichtje heb je niet heel duidelijk ingevuld, heb je getallen even in mijn eigen modelletje gezet.

Nu obv 2470 en onregelmatigheidstoeslag (als ik je goed heb begrepen gemiddeld 2x per maand dus 1.084/maand bruto erbij):

[Afbeelding]

En het aanbod obv 3500 (zonder onregelmatigheidstoeslag)

[Afbeelding]

Bruto zit het heel dicht bij elkaar, maar ben je de onregelmatige diensten kwijt. Dat is dus winst (lijkt me)

Maar, heb je nou echt een beter aanbod te pakken?

Want de grote onbekende in deze vergelijking, dat is het... PENSIOEN

Je hebt dat niet ingevuld in je eerdere staatje.

Ik raad je aan om de (deze week vernieuwde) startpost even te lezen m.b.t. het pensioen en dan je berekeningen te maken: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)

Kijk dan nog even goed en denk na over je positie en eventueel tegenbod.

Succes!
Dank voor je reactie!! Dit staat er in arbeids gids:

Er is een collectieve pensioenregeling, maar ik kan de percentages niet zien..

De pensioenregeling is een beschikbare premieregeling. Je eigen bijdrage bedraagt 50% van de
beschikbare premie + administratiekosten + de premie voor premievrijstelling bij
arbeidsongeschiktheid.

En in de Pro forma staat dat ik 75 euro moet betalen aan pensioen..Word ik nog niet echt wijzer van haha

Edit: Bij me huidige werkgever betaal ik maar 25 euro..

[ Voor 3% gewijzigd door LWD344 op 22-12-2023 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

LWD344 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:16:
[...]
Heb toch een aanbod van 3500 bruto gekregen!
Netjes!

Een tegenbod van €3600 zou ik overigens niet doen. Je hebt *echt* een prachtig aanbod gekregen en dan nog proberen er €100 bij te krijgen, kan het hele bod ook doen afketsen en juist in je nadeel werken.

Onderhandelen is niet verplicht, als je een prima aanbod krijgt, is het niet raar daar gewoon "ja" op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWD344
unezra schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 18:45:
[...]

Netjes!

Een tegenbod van €3600 zou ik overigens niet doen. Je hebt *echt* een prachtig aanbod gekregen en dan nog proberen er €100 bij te krijgen, kan het hele bod ook doen afketsen en juist in je nadeel werken.

Onderhandelen is niet verplicht, als je een prima aanbod krijgt, is het niet raar daar gewoon "ja" op te zeggen.
Ja oke dat is ook waar! Maar qua salaris ga ik er wel op achterruit ...
door 2 weken onregematige diensten per maand verdiende ik afgelopen maand 2830 netto...

Dat wordt straks zonder onregelmatigheid diensten bij de nieuwe werkgever 2706 netto...

Maar misschien moet ik ook realtisch blijven, wat ik nu verdien bij me huidige is ook te gek haahha..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

LWD344 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 18:49:
[...]

door 2 weken onregematige diensten per maand verdiende ik afgelopen maand 2830 netto...

Dat wordt straks zonder onregelmatigheid diensten bij de nieuwe werkgever 2706 netto...

Maar misschien moet ik ook realtisch blijven, wat ik nu verdien bij me huidige is ook te gek haahha..
Als jij dat uitlegt dat je regelmatig hoger uitkomt door onregelmatigheid, dan kan je dat prima bespreken. Ik zou niet een tegenbod doen maar ik zou aangeven dat je nu hoger uitkomt en dat je dat verschil wil oplossen.

Nee heb je, ja kan je krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:48

Grvy

Bot

Wat @Equator zegt dus en als de 'deal' daarop afketst dan heb je mooi een slechte werkgever ontweken.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Grvy schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 19:32:
Wat @Equator zegt dus en als de 'deal' daarop afketst dan heb je mooi een slechte werkgever ontweken.
Waarom zou het een slechte werkgever zijn als ze niet je huidige salaris willen matchen?
Werkgever kent een bepaald salaris toe aan een functie en dat is redelijk onafhankelijk van wat iemand *nu* verdient, maar volledig van wat een werkgever de sollicitant waard vind.

Natuurlijk is er vaak wel onderhandelingsruimte, maar €3500 klinkt voor een dergelijke functie bij gegeven opleidingsniveau, echt al ontzettend riant. Het is niet heel raar dat er dan een prima werkgever is, met zinvolle groeimogelijkheden, die toch niet buigt voor "ik verdien bij vorige werkgever Y en kan bij een ander Z verdienen". Ook goede werkgevers kunnen dan gewoon zeggen "prima, dan mag je daar gaan werken, wij bieden het niet" en de deal volledig afblazen.

Zit je met lege handen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

LWD344 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 18:49:
[...]

Daar kun je prima het gesprek over aan gaan, maar ik zou niet zomaar €3600 vragen zonder tekst en uitleg en ook accepteren dat het best kan zijn dat ze "nee" zeggen en bij hun oude bod blijven.

Zeker als je bij die nieuwe werkgever geen onregelmatigheidsdiensten draait, ga je er in salaris misschien op achteruit maar op persoonlijke belasting en vrije tijd, vooruit. Plus stel dat je daar *wel* onregelmatige diensten moet draaien, hebben ze daar waarschijnlijk ook een prima regeling voor en zou het best eens alsnog financieel niet nadeliger hoeven te zijn.

Dus ik zou dan een open gesprek aan gaan over je huidige onregelmatigheid, kijken of zij dat ook kennen en wat de vergoedingen zijn, etc. Beter dan lomp €3600 vragen terwijl ze met €3500 al een meer dan prima salaris voor gegeven functie en jouw opleidngsniveau bieden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
unezra schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 19:38:
Ook goede werkgevers kunnen dan gewoon zeggen "prima, dan mag je daar gaan werken, wij bieden het niet" en de deal volledig afblazen.
Neen, een goede werkgever zal de deal dan niet volledig afblazen.
Als je dit goed aankleedt en inderdaad netjes aangeeft dat je vergelijkbaar loon hebt kun je prima het ijs breken voor een onderhandeling. Als ze de volledige deal intrekken moet je gewoon blij zijn. Het is niet dat je eerst onderhandeld, op iets uitkomt en dan weer wilt gaan onderhandelen omdat je eerst niet je vorige salaris volledig doorgerekend had. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:03
Waarom zou de deal ineens "afketsen"?
Zo werkt dat toch niet. Het antwoord wat je dan krijgt is: "Sorry, maar we zijn al tot het uiterste gegaan, dit is het"
Dan kun je nog altijd toehappen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
Je kunt ook het salaris accepteren, je hoeft tenslotte ook niet onregelmatig meer te werken.
Maar wat misschien nog belangrijker is dan die 100euro per maand, is vragen waar je in de schaal komt te zitten. Dan weet je wat je groeipad is de komende jaren. Zou zonde zijn als je met die 3500 euro bovenin je schaal zit en er lastig iets bij krijgt zonder een schaal omhoog hoeven.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 22-12-2023 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anontweaker
  • Laatst online: 26-12-2023
1. Wie ben je:

• Opleiding: Bachelor / Master
• Werkervaring: 6 jaar
• (Woon) Locatie: Noord Limburg

2. Wat doe je:

• Functie: Solution Engineer
• Werkgever/branche: Media Performance Bureau (overkoepelend multinational)
• (Werk) Locatie(s)**: Noord Brabant
• Aantal vakantiedagen*: 26
• Gewerkte uren/week*: 38,75
• Reistijd**: 1 uur
• Thuiswerken***: 3 dagen
• Werkdruk: Afwisselend, werk voornamelijk aan MVP's en POC's, dus dit kan soms oplopen tot vrij hectische situaties

3. Wat verdien je:

• Vast maandsalaris (bruto): € 3705
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € 30 working from home allowance
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 44.460

4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Volledig, maar dit is geen vetpot. Ik wil zelf nog 3% toevoegen
• Type pensioenregeling / pensioenfonds ****: Zou ik moeten nakijken
• Mobiliteit per jaar ***** €: NS Business Card
• Overige: Laptop van de zaak (welke ik niet meer ga gebruiken, want ze tracken mij helemaal deaud :-p)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 44.460 (kan oplopen d.m.v. variabele spot bonus, vorig jaar wel een eindejaar bonus ontvangen van 800 euro)

Hm, ik weet 't niet. Don't get me wrong, ik voel me vrij comfortabel bij mijn salaris, maar heb wel het gevoel dat veel collega's (die bijvoorbeeld een Creative Developer rol bekleden) erg dicht bij mij in de buurt zitten (~ 200-300 euro). Ook zie ik veel vrienden die in een veel kleiner bedrijf een soortgelijk salaris, of zelfs meer verdienen. Zij vervullen werkzaamheden in de logistiek en hebben max een MBO Niveau 4 diploma. Onderhandelen over je salaris is lastig, er worden benchmarks gedaan, maar over het algemeen zijn ze hier erg vaag over. Daarnaast heb ik 't gevoel dat ze in-house benchmarken, wat natuurlijk een heel makkelijke manier is om mensen klein te houden. Mijn rol binnen de organisatie is uniek, en ik ben zeker niet zomaar te vervangen. Er is 1 persoon die een identieke rol bekleed, en er werken ruim 500 mensen binnen het bedrijf.

Vinden jullie dit een competitief en eerlijk salaris? Ben benieuwd naar jullie mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-09 14:24
anontweaker schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:57:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

• Werkdruk: Afwisselend, werk voornamelijk aan MVP's en POC's, dus dit kan soms oplopen tot vrij hectische situaties

3. Wat verdien je:

• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Volledig, maar dit is geen vetpot. Ik wil zelf nog 3% toevoegen
• Overige: Laptop van de zaak (welke ik niet meer ga gebruiken, want ze tracken mij helemaal deaud :-p)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 44.460 (kan oplopen d.m.v. variabele spot bonus, vorig jaar wel een eindejaar bonus ontvangen van 800 euro)

Hm, ik weet 't niet. Don't get me wrong, ik voel me vrij comfortabel bij mijn salaris, maar heb wel het gevoel dat veel collega's (die bijvoorbeeld een Creative Developer rol bekleden) erg dicht bij mij in de buurt zitten (~ 200-300 euro). Ook zie ik veel vrienden die in een veel kleiner bedrijf een soortgelijk salaris, of zelfs meer verdienen. Zij vervullen werkzaamheden in de logistiek en hebben max een MBO Niveau 4 diploma. Onderhandelen over je salaris is lastig, er worden benchmarks gedaan, maar over het algemeen zijn ze hier erg vaag over. Daarnaast heb ik 't gevoel dat ze in-house benchmarken, wat natuurlijk een heel makkelijke manier is om mensen klein te houden. Mijn rol binnen de organisatie is uniek, en ik ben zeker niet zomaar te vervangen. Er is 1 persoon die een identieke rol bekleed, en er werken ruim 500 mensen binnen het bedrijf.

Vinden jullie dit een competitief en eerlijk salaris? Ben benieuwd naar jullie mening!
Zou je iets meer kunnen uitleggen wat je precies voor werk doet?
Waar ben jij voor verantwoordelijk binnen de POC/ MVP?
Welke techniek(en) gebruik je hier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anontweaker
frankyfn126 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:04:
[...]

Zou je iets meer kunnen uitleggen wat je precies voor werk doet?
Waar ben jij voor verantwoordelijk binnen de POC/ MVP?
Welke techniek(en) gebruik je hier voor?
Zeker! In feite werk ik agnostisch t.o.v. een cloudplatform en/of programmeertaal, maar beweeg me het meeste rond TypeScript / JavaScript (zowel web- als NodeJS) en Python. Ik wil hier binnenkort graag Rust aan toevoegen. We hosten het meeste binnen AWS (k8s) en GCP, soms wat dingen in Azure. Heb me de afgelopen 2 jaar vrij veel verdiept in low-code platformen als Google Apps Scripts.

Voor de rest doe ik wat front-end werkzaamheden, waarvoor ik voornamelijk React gebruik. Daarin heb ik de afgelopen 2-3 jaar echt veel ervaring opgedaan, en denk dat ik hier echt wel een stapje richting senior kennis heb gezet.

De kerntaal van een solution engineer is eigenlijk het faciliteren van een oplossing, en dit kun je vrij breed interpreteren. De ene sprint bouw ik een kleine front-end applicatie, de andere sprint zet ik een Rest API in elkaar, etc. Eigenlijk valideer ik hier een minimaal product, waarbij ik soms ook help met het productizen van een bepaald concept, zo heb ik het afgelopen jaar een web-portal gebouwd die inhaakt op een nieuw AI model waarmee we campagnebudgetten kunnen alloceren en optimaliseren over verschillende mediakanalen (conversie en ROI boost).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:30
anontweaker schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:57:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Ik vind het aan de lage kant hoor. Nou speelt regio ook altijd wel een rol, maar een klant van ons is vrij open over voorwaarden in hun vacatures en hier kun je b.v. zien wat ze bieden voor medior engineers, vergelijkbaar met jouw ervaring. De start van de schaal ligt dus al boven wat jij verdient en dan is dat ook nog eens obv 37 uur ipv de 38,75 uur die jij hebt.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anontweaker
Mugwump schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:13:
[...]

Ik vind het aan de lage kant hoor. Nou speelt regio ook altijd wel een rol, maar een klant van ons is vrij open over voorwaarden in hun vacatures en hier kun je b.v. zien wat ze bieden voor medior engineers, vergelijkbaar met jouw ervaring. De start van de schaal ligt dus al boven wat jij verdient en dan is dat ook nog eens obv 37 uur ipv de 38,75 uur die jij hebt.
Dank, deze neem ik mooi mee voor mijn volgende salarisonderhandeling. Ik zie hier wel een specialisme in C#, dat is wellicht net iets meer waard dan een duizendpoot als ik. Maar, ik ben natuurlijk wel iets flexibel inzetbaar dan deze vacature vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

anontweaker schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:28:
[...]

Dank, deze neem ik mooi mee voor mijn volgende salarisonderhandeling. Ik zie hier wel een specialisme in C#, dat is wellicht net iets meer waard dan een duizendpoot als ik. Maar, ik ben natuurlijk wel iets flexibel inzetbaar dan deze vacature vraagt.
Als je een duizendpoot bent dan kan je C# ook wel toch? ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchCommando
[...]

De taal is maar een taal. Achterliggende concepten begrijpen is belangrijker, dan kan je alle kanten op. Ik zou het onderhandelen daar overigens laten zitten. "Media Performance Bureau" klinkt als typisch lage marge project business.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:30
[...]

Ze doen ook wel Python e.d., dus wellicht staat er nog iets wat net nog wat meer op jouw functie lijkt tussen. Zal hier verder niet voor je gaan linken, want ik ben hier niet om vacatures voor klanten van ons te promoten (straks vervangen ze mij nog! :P )

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:06
Tylen schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 13:05:
Een taal leren is eenvoudig. Voor een werkgever aantonen dat je de taal beheerst is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anontweaker
Tylen schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 13:05:
[...]

Ja, maar bedoelde meer dat ik in een dergelijke rol (of dit nu C#, Python, of een andere programmeertaal is) me volledig moet focussen/dedicaten op een specifieke programmeertaal. Een specialist is vaak meer waard dan een generalist (als ik dat zo vergelijk). Ik vind de afwisseling die ik nu heb eigenlijk wel leuk. Dat motiveert mij op dit moment erg. In vorige functies was dit een van mijn struikelpunten.

Bedoelde duizendpoot ook eigenlijk meer in de zin van; veelzijdig (front-end, back-end, stuk R&D - eigenlijk het volledige onderzoek en realisatietraject).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:53
anontweaker schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:46:
[...]

Ja, maar bedoelde meer dat ik in een dergelijke rol (of dit nu C#, Python, of een andere programmeertaal is) me volledig moet focussen/dedicaten op een specifieke programmeertaal. Een specialist is vaak meer waard dan een generalist (als ik dat zo vergelijk). Ik vind de afwisseling die ik nu heb eigenlijk wel leuk. Dat motiveert mij op dit moment erg. In vorige functies was dit een van mijn struikelpunten.

Bedoelde duizendpoot ook eigenlijk meer in de zin van; veelzijdig (front-end, back-end, stuk R&D - eigenlijk het volledige onderzoek en realisatietraject).
Tja je kan je een hoek op specialiseren maar dan blijf je in mijn idee hangen in kennis op den duur. Juist doordat je divers werk doet kom je tot nieuwe inzichten en oplossingen toch? Je kan natuurlijk altijd een verdieping zoeken in design patterns en clean architecture maar om je daarin te specialiseren is ook direct een hele andere weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anontweaker
Puddi Puddin schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 20:12:
[...]

Tja je kan je een hoek op specialiseren maar dan blijf je in mijn idee hangen in kennis op den duur. Juist doordat je divers werk doet kom je tot nieuwe inzichten en oplossingen toch? Je kan natuurlijk altijd een verdieping zoeken in design patterns en clean architecture maar om je daarin te specialiseren is ook direct een hele andere weg.
Helemaal eens! Ik vind daarom bepaalde certificeringen halen bij cloud platformen ook een tikkeltje link, mocht een bepaald platform haar gezag verliezen (wat je nu een beetje ziet bij Google Cloud), dan is je certificeren (en geïnvesteerde tijd) voor een deel verloren. Juist het niet specialiseren houdt je up-to-date, omdat je niet vastroest in bepaalde talen, methodes en/of platformen. Proost :9B !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:29
Niets staat je in de weg voor meerdere platformen te certificeren ;)
Pagina: 1 ... 184 ... 215 Laatste

Let op:
De TS is geüpdatet: voor het posten van lijstjes graag het nieuwe format gebruiken.

Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussiëren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif. Verplaatst dan de discussie naar Algemeen arbeidsmarkt topic
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.

Uiteraard is hier ook het verbod op werving (in de breedste zin van het woord) van toepassing.

Laatste puntje:
Kloon-accounts zijn niet toegestaan. Meen je dat je een reden hebt waarom deze regel niet voor jou zou hoeven gelden, neem dan vooraf contact op met een moderator, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.