anontweaker schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:57:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: Bachelor / Master
• Werkervaring: 6 jaar
• (Woon) Locatie: Noord Limburg
2. Wat doe je:
• Functie: Solution Engineer
• Werkgever/branche: Media Performance Bureau (overkoepelend multinational)
• (Werk) Locatie(s)**: Noord Brabant
• Aantal vakantiedagen*: 26
• Gewerkte uren/week*: 38,75
• Reistijd**: 1 uur
• Thuiswerken***: 3 dagen
• Werkdruk: Afwisselend, werk voornamelijk aan MVP's en POC's, dus dit kan soms oplopen tot vrij hectische situaties
3. Wat verdien je:
• Vast maandsalaris (bruto): € 3705
• Vakantiegeld: 8%
• Bonus, toeslagen, etc: € 30 working from home allowance
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Totaal bruto jaarsalaris (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 44.460
4. Secundaire arbeidsvoorwaarden:
• Bijdrage werkgever in pensioeninleg: Volledig, maar dit is geen vetpot. Ik wil zelf nog 3% toevoegen
• Type pensioenregeling / pensioenfonds ****: Zou ik moeten nakijken
• Mobiliteit per jaar ***** €: NS Business Card
• Overige: Laptop van de zaak (welke ik niet meer ga gebruiken, want ze tracken mij helemaal deaud :-p)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 44.460 (kan oplopen d.m.v. variabele spot bonus, vorig jaar wel een eindejaar bonus ontvangen van 800 euro)
Hm, ik weet 't niet. Don't get me wrong, ik voel me vrij comfortabel bij mijn salaris, maar heb wel het gevoel dat veel collega's (die bijvoorbeeld een Creative Developer rol bekleden) erg dicht bij mij in de buurt zitten (~ 200-300 euro). Ook zie ik veel vrienden die in een veel kleiner bedrijf een soortgelijk salaris, of zelfs meer verdienen. Zij vervullen werkzaamheden in de logistiek en hebben max een MBO Niveau 4 diploma. Onderhandelen over je salaris is lastig, er worden benchmarks gedaan, maar over het algemeen zijn ze hier erg vaag over. Daarnaast heb ik 't gevoel dat ze in-house benchmarken, wat natuurlijk een heel makkelijke manier is om mensen klein te houden. Mijn rol binnen de organisatie is uniek, en ik ben zeker niet zomaar te vervangen. Er is 1 persoon die een identieke rol bekleed, en er werken ruim 500 mensen binnen het bedrijf.
Vinden jullie dit een competitief en eerlijk salaris? Ben benieuwd naar jullie mening!